Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:
  • 110.541 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
simon schreef op maandag 26 mei 2008 @ 00:17:
Dan staat je monitor wel erg licht Exigence, mijne is gecalibreerd en 't valt bijna niet op. Wat me wel opvalt is de pijnlijke sharpening..
Nou, sorry Simon, maar als jij het verschil tussen egaal zwart (RGB 0,0,0) en artifarctvol grijs (RGB 9,12, 5 enzo) met een keiharde rand als overgang niet ziet, is er echt iets mis met (de instelling van) je monitor of met je ogen. "Snel en vuil" Oké, dat mag, al is het in de praktijk vrijwel onmogelijk om zo'n kunststukje op onzichtbare wijze uit te voeren, maar ga hier alsjeblieft niet lopen beweren dat het normaal is als je geen verschil ziet.

Edit:
simon schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:06:
Hey Toff, voordat je weer een van je vele oorlogjes gaat uitvechten, ik zeg bijna.. Ik zie 't wel hoor, maar 't viel me niet direct op.. je kan 't een behoorlijk stukje vriendelijker zeggen.. en je kan volgende keer gewoon wat beter lezen.
Doe eens even normaal joh Simon? Moet ik "sorry"LIEVE Simon schrijven dan? Je snapt dondersgoed wat ik bedoel en je bent zelf, zeker tegen mij, niet echt iemand die zijn woorden vriendelijk verpakt. Ik heb geen enkele behoefte om dingen "een stukje vriendelijker" te zeggen iig en dat heeft geen moer met oorlog te maken. Jij schrijft letterlijk: "het valt bijna niet op", terwijl ik vind dat de foto volkomen verziekt is zo. Hoeveel vriendelijker had ik dat moeten verwoorden dan en wat heb ik niet goed gelezen? Mijn DM staat open.

[ Voor 39% gewijzigd door Toff op 27-05-2008 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:11

Exigence

dnkroz

Het kan trouwens wel zijn dat die van mij wat te licht staat. Krijg de laatste tijd nogal veel opmerkingen over donkere foto's, terwijl ik het bij mijzelf wel mee vind vallen. Kan ook aan mijn smaak liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 22:54
Hey Toff, voordat je weer een van je vele oorlogjes gaat uitvechten, ik zeg bijna.. Ik zie 't wel hoor, maar 't viel me niet direct op.. je kan 't een behoorlijk stukje vriendelijker zeggen.. en je kan volgende keer gewoon wat beter lezen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:57
Een boswandeling in een natuurgebied in de buurt van het dorpje Dreischor.
Helemaal moeilijk doen om bij de oever te komen omdat er bijna geen paden waren.
Maar daar eenmaal aangekomen zag ik daar koetjes grazen op het veld met gele bloemetjes.
Het weer was wat grauwig en de zon was er bijna niet dus daardoor is het wat donker.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2172/2525446638_8d475404e1.jpg
Voor grote plaat.
http://www.flickr.com/photos/16445892@N03/2525446638/

Onge-edite
http://www.flickr.com/pho...2@N03/2521425319/sizes/l/

Graag commentaar wat er beter zou kunnen. Of wat er juist wel weer goed is aan deze plaat.

Kheb hem opnieuw geupload nu met wat meer exposure.

[ Voor 12% gewijzigd door Gyrolion op 26-05-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yjanse
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2312/2518307089_feabea0972.jpg

Wat denken jullie ervan? Afgelopen zaterdag geschoten in Maastricht toen ik mijn Pyjama Pride ging halen.

@hierboven: De compositie spreekt me wel aan maar ik vind hem een beetje donker. Misschien zou je een klein beetje exposure verhogen en de gele saturation iets omhoog doen.

[ Voor 26% gewijzigd door yjanse op 26-05-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:02

Markie

Voorheen BBE

@ twee bovenstaande posters: wat vinden jullie van de voorgaande geposte foto's?
@ Beathoven: mooie plaat!

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 07:09
er wordt hier heel wat gelurkt naar comments terwijl de meeste niet buiten dit topic gaan kijken...

test en showcasses worden de laatste tijd bijna niet meer bekeken

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:57
Ik ben zelf vrij beginend dus ik weet niet zeker of dit alles correct is, maar als ik commentaar op mijn foto wil dan zou ik ook commentaar moeten geven.
Dus hier is wat commentaar van mij op andere foto, mijn foto kan je een paar posts hier boven bekijken.

@Kurgen mooie scherpe plaat, ik mis alleen de snelheid die er bij zon motor in moet zitten.

@Beathoven Jouw foto geeft een lekker donkere sfeer weer. Ik vind het een goeie plaat Het ruis geeft er ook wel mooi effect bij.

@Tomino De macro was mooi geweest als dat gras niet op de voorgrond had gezeten. Dat gras stoort namelijk een beetje. (van de teek vind ik de schaduw zelf heel mooi net alsof hij een gigant is.)

@Meulugar Je had de foto wat ruimer mogen nemen, Dan was ie goed geweest.

@yjanse geeft een lekker avonturish gevoel bij die foto. Mooi geschoten!

Vergeet niet commentaar op mijn foto te geven. Bedankt! een paar posten hierboven!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@yjanse: Ik vind hem te donker. Als het gezicht wat beter belicht was dan zou dat wat meer de aandacht trekken. Misschien iets te veel contrast toegevoegd. Kleuren en compositie zijn wel in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panoramafoto van kasteel Huis Bergh in 's Heerenbergh.

Afbeeldingslocatie: http://static.gallery.zoom.nl/images/4/4/4/44421/468/gEqMBG.jpg
(http://gallery.zoom.nl/image/840532/panoramafoto-kasteel-huis-bergh.html)

Deze foto is een compisitie van twee foto's, samengevoegd met Canon Photostitch.
Behalve reguliere nabewerking van de RAW-bestanden zijn de afbeeldingen niet gemanipuleerd.

Camera: Canon EOS 40D
Lens: Sigma 15-30 mm F3,5-4,5 EX DG
Focal Length: 15mm (2x)
Filter: Circulair Polarizer

Comment/feedback is welkom :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 21:06 . Reden: Link naar de originele post, o.a. voor grootformaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:12

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Hartstikke bedankt voor alle commentaar. Het is een quick n dirty en wat Krusher er uit heeft weten te halen op een 1024*768 vind ik toch wel netjes. Ik ben zelf nog niet zo bedreven in het bewerken met fotoshop maar al doende leert men.

ik ga nu de andere foto's eens bekijken en van commentaar voorzien.

@amrensen,
netjes uitgevoerd. ik vind die lucht alleen een beetje "er achter geplakt" uitkomen, het contrast met het gebouw is behoorlijk, maar eigenlijk niet echt storend.

@gyrolion,

ik vind een landschap altijd wat lastig beoordelen. het moet je trekken. mijn blik word wel gevangen door de rivier die afbuigt. maar er mist daar iets..

@yjanse,
dit kan aan mijn monitor liggen (die staat vrij donker) maar ik vind hem net een tikkeltje te donker bij het gezicht.

[ Voor 45% gewijzigd door Meulugar op 26-05-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gyrolion,
Misschien een beetje lastig te verwoorden, maar ik mis eigenlijk het onderwerp van de foto. De omgeving en de plek is een prachtige achtergrond, maar het ontbreekt aan een duidelijke aandachtstrekker.

@Meulugar,
Wat bedoel je "er achter geplakt"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
@amrensen: Ik vind m prima gelukt. Als ik een puntje van kritiek zou moeten geven dan zou ik zelf misschien een metertje naar links zijn gaan staan om zo de tak die op de voorgrond hangt los te maken van de andere bomen op de achtergrond.
Qua crop heb ik geen idee of de compositie zou veranderen als je de slotgracht helemaal in beeld zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar eens een foto posten. Gemaakt in het trappenhuis van de Sagrada familia in Barcelona.
[img]http://http://www.flickr.com/photos/27025258@N04/2525478202/in/photostream/[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:31

polthemol

Moderator General Chat
dottie schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:49:
@amrensen: Ik vind m prima gelukt. Als ik een puntje van kritiek zou moeten geven dan zou ik zelf misschien een metertje naar links zijn gaan staan om zo de tak die op de voorgrond hangt los te maken van de andere bomen op de achtergrond.
Qua crop heb ik geen idee of de compositie zou veranderen als je de slotgracht helemaal in beeld zou hebben.
of misschien net een stukje naar rechts ? Dan heb je die linkertak misschien helemaal uit beeld, hij heeft al die struik op de voorgrond om wat meer diepte aan de foto te geven (als men dat zo noemt :) ). Krijg je denk ik ook een groter ruimtelijk effect van het gebouw omdat je links meer vrije ruimte krijgt.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:12:
Ook maar eens een foto posten. Gemaakt in het trappenhuis van de Sagrada familia in Barcelona.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2335/2525478202_d40d9e6fc6.jpg
Mooie foto. Heb wel wat mixed feelings over de bewegingsonscherpte van de mensen op de foto.
Ik moest heel goed kijken, voordat ik zag dat het mensen waren. Ze lijken één te zijn met de trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-09 16:43
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 07:27:
[...]

Mooie foto. Heb wel wat mixed feelings over de bewegingsonscherpte van de mensen op de foto.
Ik moest heel goed kijken, voordat ik zag dat het mensen waren. Ze lijken één te zijn met de trap.
Vind ik juist mooi er aan, nette plaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:12:
[[url="http://http://www.flickr.com/photos/27025258@N04/2525478202/in/photostream/"]afbeelding[/url]]
Erg mooi!
De spiraal van de trap is erg goed geplaatst.
het donkere sfeertje is mooi.
De handjes die je ziet maken het voor mij surrealistisch.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yjanse
  • Niet online
De trap is erg mooi maar de structuur van de stenen stoort me een klein beetje (het lijkt alsof er absurd veel ruis in de foto zit). Misschien omdat door de belichting het beter opvalt (veel micro contrast). Wel een erg mooi standpunt en goede compositie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw amrensen mijn moeder is daar in de buurt opgegroeit en heeft het vaak over dat kasteel gehad, maar ik heb nooit geweten dat het zo mooi was. :o

Ook de stairway to hell ziet er erg gaaf uit, de ruis lijkt mij gewoon de structuur van de trap zelf. De mensen vallen inderdaad in de eerste instantie niet op, maar het past er wel bij. Als de mensen wat meer duistere figuren waren geweest (zwarte nagels op de zichtbare handen bijv.) was het werkelijk een stairway to hell geworden. Maar goed, dat bekijk ik vanuit modellen perspectief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3240/2531631446_cb04a49115.jpg?v=0

De kat schrok vandaag, waar van is de vraag....

antwoord:
spoiler:
Niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:16

breinonline

Are you afraid to be known?

Een een leuk moment. Technisch vind ik hem echter niet heel sterk: de kat valt zowat van de foto en de achtergrond is druk en afleidend. Wel een lief beestje O+

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bartbh: De schrikreactie van de kat is goed en scherp vastgelegd. De achtergrond is echter veel te druk en storend aanwezig.

@comments op mijn foto: Dank!, ik had niet veel positiefs verwacht. De ruis is gedeeltelijk door de structuur van de trap en ook deels door mijn ruiskanon van HP veroorzaakt. De foto is idd wat donker, het origineel was nog wat donkerder maar ik vind het wel een sfeertje geven dat past bij de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@OneIndividual: is het niet mooier een stukje van de bovenkant nog weg te snijden? verder erg mooi. Die mensen zijn erg onopvallend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:51

samo

yo/wassup

Laat ik ook nog maar eens wat reageren. Allen nog bedankt op de feedback van laatst. Die foto is inmiddels 40x40 op canvas besteld en komt op het kantoor van mijn vriendin. Toch wel iets om trots op te zijn.

Enfin, feedback.
@Kurgan: Op zich wel aardig, maar niet echt bijzonder. Alles is scherp dus dat de motorrijder scherp is, is niet zo heel bijzonder. Wat vind jij nou zo leuk aan de foto?
@Beathoven: Aardig shot, maar staat het nou een beetje scheef. Ook is het erg leeg, een detail aan de voorkant had het misschien boeiender gemaakt.
@tomino: doet me weinig, beetje centraal, krap, druk. Volgens mij heb ik wel beter van je gezien.
@[url=Meulugar in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ..."]Jammer dat de zwanen net buiten beeld vallen... Wel erg krap dus. Wel mooi contrast met drie kleuren (zwart, wit, geel)
@Gyrolion: ik zie niet echt wat er echt speciaal of mooi aan deze foto zou moeten zijn.
@bartbh: Erg drukke achtergrond maakt de foto meer snapshot en minder fijn om te bekijken.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 14:11
klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3222/2532671551_6bc112e6b5.jpg
Canon powershot A650 IS
shutterspeed: 1/1000
aperture: F/4
iso: 80

Dit is de eerste keer dat ik in raw schiet (met CHDK hack).
Jammer van die vette plek op mijn lens aan de linkerkant, iemand tips hoe ik die best kan weghalen?

[ Voor 25% gewijzigd door mngm op 29-05-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aardige foto. Alleen die flare stoort me een beetje. Had misschien nog wel wat later genomen kunnen worden, met de zon dus nog wat lager en mooiere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh die kat is echt geniaal! Schat van een beestje zo te zien, maar je krijgt natuurlijk nooit zo'n reactie op de foto met een geweldige achtergrond. Spontane foto, helaas ook spontane achtergrond.
Maar ik denk dat de achtergrond niet eens had uitgemaakt als de vacht van de kat egaal was geweest in een kleur die niet op de achtergrond lijkt, zoals wit of rood. Vooral omdat de focus wel goed op de kat zit en de achtergrond vaag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gyrolion: Ik vind dat er in de lucht meer contrast mag, nu is de foto een beetje plat, doordat het water en de lucht grijzig zijn. De foto heeft wel potentie om beter te worden met wat nabewerking.

@yjanse: Doordat je de foto naar boven gericht gemaakt hebt, lijkt het beeld machtiger (de afgebeelde). Verder is de foto niet echt speciaal, omdat het gewoon een registratie is van een beeld.

@amrensen: Best wel mooie stitch, alleen door de tak linksboven maakt de foto wat onrustig.

@bartbh: Je hebt de kat op het juiste moment op de foto gezet, maar de achtergrond stoort best wel.

@mngm: In principe een mooie lucht, maar de zon is nog te fel waardoor je als het ware een gat in je foto krijgt.

Bij een druilerige dag hoort een druilerige foto:

Afbeeldingslocatie: http://i80.photobucket.com/albums/j178/2xtom/_DSC0011-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
Mag ik vragen waarom je de koe zo geschoten hebt dat hij naar boven kijkt?

Het lijkt mij namelijk veel beter om hem zo te plaatsen dat ie nieuwschierig naar jou kijkt?

Verder vindt ik de compostite wel erg goed.

Als laatste, waarom die vignetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
1. 1 foto per post, van goeie technische en/of originele/creatieve kwaliteit. Ook al heet dit 'testcasefoto's' en niet 'showcasefoto's', dan nog wordt er natuurlijk een bepaalde minimale fotografische kwaliteit verwacht, anders is het vrij zinloos om de zoveelduizendste foto van iets te posten
Niet om af te kraken maar het lijkt er op dat de laatste tijd er net even teveel snapshots voorbij komen. Iets meer aandacht geven aan belichting of compositie kan een hoop verschil maken.

@2xtom, onderwerp is vrij centraal geplaatst en verder komt de foto vrij grauw over. Weer kan je niet beinvloeden natuurlijk maar misschien was vanuit een andere hoek een beter resultaat bereikt.

@mngm, lucht doet fraai aan, jammer van die flare

@bartbh, groter diafragma gebruiken de volgende keer. Die kat moet je echt isoleren, ook al blijft de achtergrond dan nog steeds vrij druk

@amrensen, mooi panorama. Alleen jammer dat die tak links nu lijkt over te lopen in de achtergrond. In groter formaat zeker geen verkeerde foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

na het sahara stof op de auto's maar eens wassen...

Afbeeldingslocatie: http://img103.imageshack.us/img103/9048/dsc0079qa4.jpg

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 08:31
Wat vind je er zelf van?

Beetje meer context mag wel, ik zie nou een hand met een tuinslang. Foto is onscherp, maar dat kan komen door je resize, en imo gewoon saai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-10 17:52
en je taalgebruik klopt ook niet helemaal :+ "na het sahara stof op de auto's maar eens wassen..."
maffe zin... (ik snap wel wat je bedoelt daar niet van, maar het is tgg een maffe zin als je naar de opbouw kijkt)

en ik sluit me aan bij ThomasW wat betreft de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@amrensen, mooi panorama. Alleen jammer dat die tak links nu lijkt over te lopen in de achtergrond. In groter formaat zeker geen verkeerde foto.
Ik zie dat overlopen in de achtergrond zelf niet zo. Ik had deze tak hier bewust 'geplaatst' om het geheel meer diepte te geven. Heeft iemand tips hoe dit een volgende keer beter aan te pakken?
- Tak geen onderdeel van de achtergrond of
- Dieptewerking op een andere manier realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 10-09 16:27
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:07:
[...]

Ik zie dat overlopen in de achtergrond zelf niet zo. Ik had deze tak hier bewust 'geplaatst' om het geheel meer diepte te geven. Heeft iemand tips hoe dit een volgende keer beter aan te pakken?
De tak sluit aan op de achtergrond en is ook niet al te storend maar het diepte-effect valt wel een beetje weg zo. Er zit geen scheiding tussen de tak en de achtergrond.

Die separatie tussen voorgrond en achtergrond kan je beinvloeden door een iets andere hoek te kiezen of als dat niet mogelijk is een ander standpunt. Zoals gezegd het is niet erg storend maar het effect van dieptewerking valt wel iets weg in die hoek. Maar tegelijkertijd heb je al een stuk struiken in het onderstuk van de foto, dat is voldoende voor een diepte-effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Hier een foto van mijn kant met mijn nieuwe compact camera

Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/8596/p1000014uu5.th.jpg

Gemaakt met een Panasonic Lumix TZ5 met IA mode

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:07:
[...]

Zoals ik een aantal posts naar boven ook al aangaf. Wel in beeld laten, maar los van het groen op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

En omdat het niet eerlijk is als ik een foto post en dan commentaar krijg en dan over een half jaar hier weer eens wat post. Zal ik ook proberen commentaar te geven.

@Bartbh, Mooie kat. je hebt het moment mooi vast weten te leggen.
@mngm, mja landschappen daar moet je van houden. ik vind het lastig deze te beoordelen, misschien dat je de gras/riet sprietjes die net links van de zon en door de zon heen lopen kan wegclonen.
@2Xtom, opzich een mooie zachte foto om naar te kijken.
@Vis, hmm meer in de categorie snapshot. ik mis een echt onderwerp om naar te staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 22:46

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Afbeeldingslocatie: http://www.wielgoesonline.net/meuk/DSCN1462.jpg

Titel: Alles koel.

Genomen off-piste in Val Thorens afgelopen meivakantie met mijn alles overlevende point en shoot Nikon L4 camera'tje. (overleefd de pistes wat beter)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-10 16:06

Sharky

Skamn Dippy!

Veel camera's hebben moeite met al het wit als je op een piste bent. Ik weet niet of de camera de kleuren wilde rechttrekken of dat het (ook) met witbalans te maken heeft, maar er zit een paarsige kleurzweem over je foto. In mijn herinnering is sneeuw toch echt wit dus ik denk dat je daar eerst iets aan moet doen :)

[ Voor 89% gewijzigd door Sharky op 31-05-2008 15:52 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Fixted.

Graf Cyberduck, toch 's een echt FTP progsel aan gaan schaffen binnenkort :/

[ Voor 5% gewijzigd door zwahiel op 31-05-2008 13:03 ]

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag het een en ander geprobeerd met water, veel foto's gemaakt waarvan dit een van de beste was.

Afbeeldingslocatie: http://i276.photobucket.com/albums/kk29/Xorp22/IMG_3774.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
@zwahiel: fixted? kleuren van de sneeuw is heel erg paars op de foto. Compositie is verder wel aardig.
@XrAiDeN: Strakke foto, qua belichting echt super gelukt! Kun je iets vertellen over je setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

dottie schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:45:
@zwahiel: fixted? kleuren van de sneeuw is heel erg paars op de foto. Compositie is verder wel aardig.
@XrAiDeN: Strakke foto, qua belichting echt super gelukt! Kun je iets vertellen over je setup?
ik denk dat dat door de ondergaande zon komt.

@xraiden: Netjes, strakke foto ik vind alleen de compositie een beetje storend. iets te scheef gedraaid naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Laatst online: 08:56
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:41:
Vandaag het een en ander geprobeerd met water, veel foto's gemaakt waarvan dit een van de beste was.

[afbeelding]
Ik vind de straal water die erop valt niet zo, maar het water wat eraf spat is echt... wauw... _/-\o_ Ook de gekleurde appel i.c.m. de zwart-wit achtergrond vind ik onwijs mooi!

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Zwahiel: beetje verkeerde witbalans, niet juiste formaat voor dit forum én niet helemaal recht (als ik naar de bergen op de achtergrond kijk)...
XrAiDeN: Gewoon erg mooi resultaat! Ik wil ook meer over je setup weten...

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

rvs gootsteen denk? mooie foto idd, ik heb laatst ook een beetje dat type foto's gemaakt, echter zonder appel, de kleuren van de appel voegen echt wat toe aan de foto :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2314/2539274512_1afc9de476.jpg?v=0

[ Voor 81% gewijzigd door airliner op 31-05-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:41:

[afbeelding]
Erg fraaie foto, maar jammer van het scheve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yjanse
  • Niet online
@XrAiDeN: bijzonder mooi. Ik vind het schuine zeker iets toevoegen aan de foto. Ik ben blij dat men eens wat meer durft met croppen, altijd maar horizontaal en verticaal is ook zo saai. Ik wil ook graag wat meer weten over de setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle reacties.

De foto is inderdaad in de gootsteen genomen. Heb er een glas op zijn kop ingezet en daar de appel op geplaatst. Achter de kraan heb ik schuin een spiegel geplaatst die het licht weer naar beneden deed reflecteren. Bovenop de rugleuning van een keukenstoel gaan zitten voor de goede hoek. Op het moment dat de foto werd genomen heb ik mijn hand voor de flitser gehouden zodat het niet té overbelicht zou worden :) .

Genomen met een EOS 400D, een 55-250mm IS objectief en de interne flitser (nog maar een paar maanden bezig met fotografie dus vrij beperkt qua apparatuur.)

Instellingen: F/11, ISO-200 en focuslengte van 187mm.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aardbeienseizoen is weer begonnen; dat inspireerde mij om deze foto te maken.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.zoom.nl/public_images/4/4/4/44421/468/Fs3a5B.jpg

Dit is mijn eerste ‘geregisseerde’ foto die ik in mijn primitieve studiootje heb gemaakt. Ik heb nog erg weinig ervaring met dit soort fotografie. Feedback is dan ook zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 22:03:
Het aardbeienseizoen is weer begonnen; dat inspireerde mij om deze foto te maken.
Lekker toch, aardbeien? Best een geslaagde foto, maar ik zet wat vraagtekens bij het bord. Ik denk dat een egale ondergrond de aardbeien beter uit had doen komen. Vooral het randje rechtsonder stoort eerder dan dat het wat toevoegd, al begrijp ik wel dat je het bord - links immers prominent in beeld - wilt laten zien. Iets meer bord, zodat de kijker niet meer hoeft te puzzelen, of een egale ondergrond, dat is mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Sharky schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:41:
Veel camera's hebben moeite met al het wit als je op een piste bent. Ik weet niet of de camera de kleuren wilde rechttrekken of dat het (ook) met witbalans te maken heeft, maar er zit een paarsige kleurzweem over je foto. In mijn herinnering is sneeuw toch echt wit dus ik denk dat je daar eerst iets aan moet doen :)
Heb de witbalans een beetje richting het warmere bijgesteld, omdat de originele foto wel erg paarsig was. 't Komt idd van de ondergaande zon. Kleuren waren bij 't nemen bijna gelijk.
Foto is overigens genomen in de sneeuw stand, dan trekt hij de kleuren al wat rechter. Maar zoals ik al zei, de kleuren komen behoorlijk overeen met de situatie zoals die ter plaatsen was. Lekker met 't ondergaand zonnetje (laatste lift, bijna helemaal alleen nog 't bovenste gedeelte van de berg :9 )
AugmentoR schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:44:
Zwahiel: beetje verkeerde witbalans, niet juiste formaat voor dit forum én niet helemaal recht (als ik naar de bergen op de achtergrond kijk)...
XrAiDeN: Gewoon erg mooi resultaat! Ik wil ook meer over je setup weten...
Hij is wel nét niet helemaal recht (uit de losse hand) maar de bergen achter zijn behoorlijk scheef, je kunt 't zien aan de lift rechts en aan de wolken. Die bergen zijn schots en scheef ;)

Waarom niet 't juiste formaat? 640 mag prima, daarvoor hebben we op GoT nu de check images knop die dat mooi corrigeert.

Thanks voor C&C

[ Voor 45% gewijzigd door zwahiel op 01-06-2008 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
zwahiel schreef op zondag 01 juni 2008 @ 01:35:
Heb de witbalans een beetje richting het warmere bijgesteld, omdat de originele foto wel erg paarsig was. 't Komt idd van de ondergaande zon. Kleuren waren bij 't nemen bijna gelijk.
Foto is overigens genomen in de sneeuw stand, dan trekt hij de kleuren al wat rechter. Maar zoals ik al zei, de kleuren komen behoorlijk overeen met de situatie zoals die ter plaatsen was. Lekker met 't ondergaand zonnetje (laatste lift, bijna helemaal alleen nog 't bovenste gedeelte van de berg :9 )
Ik ben er natuurlijk niet bijgeweest, maar de sneeuw heeft bij mij ongeveer de kleur van modern wegenzout nu, erg roze. Weet je zeker dat het er zo uitzag?
Waarom niet 't juiste formaat? 640 mag prima, daarvoor hebben we op GoT nu de check images knop die dat mooi corrigeert.
Als ik de broncode van je post bekijk, zie ik niet dat je de "check images knop" gebruikt heb?
code:
1
[img]http://www.wielgoesonline.net/meuk/DSCN1462.jpg[/img]

Als je die knop wel gebruikt hebt, staat er
code:
1
[img=breedte in pixels,hoogte in pixels]
Foto's die breder zijn dan 600 pixels worden sowieso gecorrigeerd naar deze breedte, met een rode stippellijn eromheen. Ga je erg over de schreef, dan komt er een rode waarschuwing onder. Ook foto's die wel aan de eisen voldoen kan je beter even "checken", omdat browsers dan meteen de juiste breedte kunnen inplannen, waardoor vervelend heen en weer springen van een zich opbouwende pagina wordt voorkomen. Niet dat er veel reden is om over 40 extra pixels te vallen, maar in het algemeen wil de wat ruwe compressie van browsers nogal eens afbreuk doen aan de kwaliteit van de geplaatste foto's ("muizentrapjes" in diagonale lijnen bijvoorbeeld). Hopelijk heb je wat aan deze info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het eens met yjanse, waarom moet alles hier toch altijd zo recht? Doordat de appel scheef staat zou je haast denken dat het een ander materiaal is dan water, wat ik best gaaf vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

geen foto's van het onweer gister avond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De kat was weer eens aan de beurt:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2240/2542095520_36b87f9d28.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zal ook eens een foto plaatsen.

Genomen tijdens de All American Day in Melick(Limburg).

Afbeeldingslocatie: http://static.gallery.zoom.nl/images/4/1/1/41181/468/JRqEeW.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door degroot op 01-06-2008 19:39 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartbh wat een schatje, en ik heb niks op de foto aan te merken er zit zelfs geen grassprietje verkeerd :)

@degroot, beetje krap gecropt? Of had je geen ruimte om de auto ruimer in beeld te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:13
@xraiden: Mooie plaat met lekkere kleuren!
@airliner: Ook een leuk uitprobeersel, eigenlijk mis ik wat kleuren.....verder wel oké
@amrensen: Yay aardbeien! Misschien is een egale ondergrond beter, maar hij is zo ook mooi!
@bartbh: Ze zijn het liefst als ze klein zijn ^^ Jammer dat je de camera net niet iets lager hebt gedaan. mooie dof ook!
@degroot: Iets te strak ge-kaderd ja.... Ik vind die reflecties ook niks.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Sinds eergisteren mijn eerste dSLR, 400D met kitlens (EF-s 18-55).
Nog weinig tijd mee gehad om te spelen.
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/xfvuqa.jpg

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:19
@bartbh: fijne DOF, heerlijke kleuren, mooi licht. Timing niet perfect, veel loze ruimte.
@Yellowneck: Die bloemen zijn wel een beetje uitgebloeid, niet? Licht is ook niet echt fijn, wel? En wat wilde je met deze compositie? Bloem op de achtergrond maakt het ook nogal storend. Positieve: valt nog veel te leren en proberen. Over een paar maanden ben je een stuk beter. Gewoon flink oefenen :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

@bartbh: heel mooi genomen. Compositie erg leuk. DOF prima.

@degroot: mooi genomen. Ik vind de krapte in dit geval niet een probleem. Glare ook niet. Als je daar toch vanaf wilt, probeer het eens met een polarisatie filter.

@yellowneck: vind het een beetje druk en niet echt een fantastisch onderwerp/compositie. Macro of puur die ene bloem in beeld zou misschien beter lijken.

@l0pez: jammer van de witte achtergrond. Een strak blauwe lucht (met polarisatie filter?) zou hier veel beter uit de verf komen, zeker om het contrast met de bloesem te geven. DOF is erg mooi. Jammer dat de bloemen rechts scherp zijn. Voor mij leiden die af van de bloesem in het midden.

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yjanse
  • Niet online
@bartbh: erg schattig! ik ben het eens met nolani, als je op je buik in het gras had gelegen was hij nog wat leuker geweest, maar ook zo is hij erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
hmm, na weer een hele tijd niks, vond ik het tgg weer eens tijd om eens een fotootje te plaatsen:

(hopelijk gaat het nu wel goed, vorige keer zat ik moeilijk te doen met ProphotoRGB en sRGB :9)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3129/2544891455_7bf3f65b09.jpg

edit: kleine versie is nogal "rafelig" zo is hij beter: http://www.flickr.com/pho...5@N08/2544891455/sizes/l/

[ Voor 38% gewijzigd door Amplified op 02-06-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
@bartbh: kun je hier ook niet mooie foto's van maken? Vind het een heerlijke foto om naar te kijken.
@degroot: de beperkte crop stoort me niet echt. Aan de randen die je wel kunt zien, is duidelijk dat je niet echt een rustige omgeving hebt om in te fotograferen.
@Yellowneck: een beperktere DOF zou hier flink geholpen hebben denk ik
@l0pez: ik zou m denk ik zo gecropt hebben dat de bloesem rechts niet meer zichtbaar is en het takje dus de foto uit loopt. Verder kleine details zoals de 2 verdorde bladeren zijn jammer en volgende keer makkelijk te verhelpen.
@Amplified123: kijkt heerlijk weg en maakt echt contact.

Nu zelf weer eens een kiekje, panorama uit 2 foto's
Afbeeldingslocatie: http://www.royjanssen.com/img/stuw2.jpg
klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 04-10 16:10
Dam/sluis oppe Ruiver? :9
Mooie plaat man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
  • Laatst online: 01-05-2024
Nice Dottie, ziet er goed uit!

Ben gisteren (even voor de andere lezers) ook mee geweest. Heb welliswaar geen panorama's geschoten, ben nog een beginneling, maar ik zal ook maar even mijn foto plaatsen:
Afbeeldingslocatie: http://www.pdriessen.nl/temp/DSC_2172_th.jpg

Er zit nog redelijk veel ruis in vind ik... en dat met de volgende instellingen:
D80: ISO 200, Focuslengte 18mm, F/11, 8sec belichtingstijd.

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 04-10 16:10
Leknaas, Ik vind de ruis nog redelijk meevallen. In de donkere delen (bomen) is hij wel erg aanwezig, maar zo over het algemeen valt het reuze mee.

Jullie hebben niet lang na elkaar die foto's gemaakt. De wolken zijn bijna identiek. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

A storm is coming:

Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j282/Stoney3K/lightning_outside_edited_small.jpg

Beetje bijgesteld m.b.t. brightness/contrast, uitzicht uit mijn raam ongeveer 20 minuten geleden, F8, 15sec, ISO64. Valt nog niet mee om die schichten te pakken :)

Ik heb er ook een grayscale versie van, nog even aan het twijfelen welke mooier is.

En voordat iemand begint: Ja, de horizon is inderdaad scheef ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 02-06-2008 22:08 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
@TranceSetter: Yup, idd (weer) in Belfeld
@Leknaas: vreemd dat je zoveel ruis hebt met deze instellingen.
@Stoney3K: fototechnisch niet echt briljant, maar het moment maakt echt veel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog meer bloemen voor de liefhebbers. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.derekvanaken.nl/images/showcase/showcase3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

[b][message=30174546,noline]@Stoney3K: fototechnisch niet echt briljant, maar het moment maakt echt veel goed!
Eerste poging... gelukkig kijkt mijn balkon pal op het westen uit en sluit dat precies aan op de richting van de straatverlichting beneden (ik zit op 6 hoog)... wat wel resulteert in een mooi perspectief, al is het een beetje afgezaagd. Gelukkig zal dit niet de enige onweersbui zijn, ik ben nu nog een beetje voorzichtig geweest want het kwam wel behoorlijk dichtbij :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:07

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Afbeeldingslocatie: http://meuk.jorritvdven.nl/GoT/onweer_thumb.jpg
Onweer is altijd leuk om foto's van te maken :P. Ik heb deze foto ongeveer 3 kwartier geleden gemaakt.
Cam: Canon Powershot A720 IS, ISO 80, diafragma F/2,8, sluitertijd 6 sec.

Ik heb deze camera pas 2 dagen, dus ben nog een beetje aan het experimenteren met de instellingen.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Stoney3K schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:08:
En voordat iemand begint: Ja, de horizon is inderdaad scheef ;)
Niet noemenswaardig hoor, maar wat me wel verbaast zijn die vlekken in de lucht. Als je een DSLR had, zou ik zweren dat je sensor vuil was, maar bij een Fuji S5600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 02:10:
[...]

Niet noemenswaardig hoor, maar wat me wel verbaast zijn die vlekken in de lucht. Als je een DSLR had, zou ik zweren dat je sensor vuil was, maar bij een Fuji S5600?
Waterdruppels op de lens? Niet echt iets om je druk om te maken op die plaat eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
Mooi Madeira
Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/4245/dscf3715jw9.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door tonysettanta op 03-06-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tonysettanta: Mooie compositie en kleurweergave!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 06:30

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Hij lijkt net niet helemaal lekker scherp, ik denk dat het door verkleinen komt.
Kleuren zijn ook iets te overdreven, maar het is er wel een lekkere plaat door geworden, vakantiegevoel :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
dottie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:01:
zooi reacties
@Amplified123: kijkt heerlijk weg en maakt echt contact.

Nu zelf weer eens een kiekje, panorama uit 2 foto's
[afbeelding]
klikbaar
Thnx dottie :)
jou foto is ook zeer mooi
ook mooier dan die erna van leknaas O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
Ethnocentrix schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:46:
[afbeelding]
Onweer is altijd leuk om foto's van te maken :P. Ik heb deze foto ongeveer 3 kwartier geleden gemaakt.

Ik heb deze camera pas 2 dagen, dus ben nog een beetje aan het experimenteren met de instellingen.
Goed getimed, ik zelf word altijd kriebelig als ik op zoiets onvoorspelbaars als een bliksemflits moet gaan wachten.

Vind alleen de huizen/bomen onder in je foto niet geheel tot zijn recht komen. Met dit soort fotos is het wel belangrijk dat je een duidelijk reference point hebt zodat je kan zien hoe groot de flits is etc. De 1/3 regel is ook altijd goed toepasbaar bij dit soort shots. Dus kijk volgende keer of je de horizon op 1/3 van je foto kan schieten/croppen, dat geeft vaak net iets extras!

Ga zo door.!

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Laatst online: 11-08 07:34
Bij deze mijn eerste test case (ook nog geen multi-shot test case gedaan). Ik ben een tijdje terug mee geweest naar een Audi Quattro Driving Experience. Ik heb daar een redelijke serie shots gemaakt en wilde daar eentje van hier plaatsen. Graag jullie input over mogelijk interessante bewerkingen of betere composities voor deze shot.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2396/2540418475_41456e8363.jpg?v=0

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 14:11
@gizzy, de foto heeft wel iets vind ik maar mist een onderwerp, gaat het nu over de auto of over de track of... niets trekt de aandacht vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
Nomad schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:06:
[...]

Hij lijkt net niet helemaal lekker scherp, ik denk dat het door verkleinen komt.
Kleuren zijn ook iets te overdreven, maar het is er wel een lekkere plaat door geworden, vakantiegevoel :)
@ derekvanaken, dank voor je commentaar.
@ Nomad, ja dat viel mij ook op; na het verkleinen werd de foto een stuk minder scherp
de grote is echt retescherp, hoe kan dit eigenlijk? :?
@ ethnocentric mooie foto erg goed gevangen tis mij nog nooit gelukt
hoeveel pics heb je er aan gewaagd om tot deze foto te komen?

[ Voor 12% gewijzigd door tonysettanta op 03-06-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
gewoon ff een vraagje hoor, maar zouden jullie deze foto ook waarderen in het showcase topic? of is hij daar nog iets te amateuristisch voor (ik vind hem zelf namelijk er wel geschikt voor :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 12:17
Ik vind die foto net een stuk onder de maat..
De pose op zich is goed, hoewel er iets aan haar gezicht schort. Dat stukje linkeroog (voor haar) stoort me en nog iets.. Kan er de vinger niet op leggen.
Waar ik me in ieder geval erg aan stoor zijn de kleuren. Er zit teveel geel in (lijkt op een huidziekte) en het rode is overgesatureerd. Je benadrukt zo alle vlekjes die je IRL waarschijnlijk niet eens opmerkt.
Contrast misschien wat lager zetten?

Misschien is het wel gewoon omdat ze op m'n ex lijkt.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Laatst online: 11-08 07:34
mngm schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:22:
@gizzy, de foto heeft wel iets vind ik maar mist een onderwerp, gaat het nu over de auto of over de track of... niets trekt de aandacht vind ik.
Mngm, thnx voor de input, volgende keer misschien alleen spiegel en stukje portier pakken oid, dan heb je meer de indruk van het instappen alvorens het circuit op te gaan oid.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 03:47:
[...]
Waterdruppels op de lens? Niet echt iets om je druk om te maken op die plaat eigenlijk.
Daar zijn ze dan weer redelijk klein voor? Niet aan gedacht eigenlijk, aangezien ik altijd met zonnekap fotografeer. Of is de foto door een ruit gemaakt? Kan me haast niet voorstellen. "Druk maken" is niet aan de orde, want het is gauw genoeg weggekloond, maar mijn verbazing blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Toff schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 01:37:
Daar zijn ze dan weer redelijk klein voor? Niet aan gedacht eigenlijk, aangezien ik altijd met zonnekap fotografeer. Of is de foto door een ruit gemaakt? Kan me haast niet voorstellen. "Druk maken" is niet aan de orde, want het is gauw genoeg weggekloond, maar mijn verbazing blijft.
Nee, zijn precies de juiste grootte voor wat gespetterd water. Voor een pure normale regendruppel is het veel te groot. Dit is meer het formaat mistdruppel wat op de lens is gekomen doordat een regendruppel ergens op uiteengespat is en daarvan is een druppeltje op de lens gekomen.

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethnocentrix schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:46:
[afbeelding]

Ik vind deze enorm geslaagd, hoeveel pogingen heb je ondernomen om tot dit resultaat te komen? Ik kan mij inbeelden dat je er wel ff mee bezig geweest bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:57
Hier dan ook maar is een foto van mij. Ik volg dit topic met veel plezier en er zitten zeer mooie foto's tussen! Deze foto is met de pinksterraces 2008 gemaakt op Zandvoort tijdens de Formido Swift Cup. Foto is genomen waar ze met ongeveer dik 150 km/h langs komen scheuren. Heb nog niet zo veel ervaring met dslr fotografie maar vond deze wel geslaagd. Foto is onbewerkt en exif is alsvolgt (geschoten met A100 van Sony, iso 160, f5,6, 1/500 sluitertijd)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gaarden/DSC04687%20(Small).JPG

Graag jullie commentaar :) (klikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 23:17
Groentenman schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:07:
Hier dan ook maar is een foto van mij. Ik volg dit topic met veel plezier en er zitten zeer mooie foto's tussen! Deze foto is met de pinksterraces 2008 gemaakt op Zandvoort tijdens de Formido Swift Cup. Foto is genomen waar ze met ongeveer dik 150 km/h langs komen scheuren. Heb nog niet zo veel ervaring met dslr fotografie maar vond deze wel geslaagd. Foto is onbewerkt en exif is alsvolgt (geschoten met A100 van Sony, iso 160, f5,6, 1/500 sluitertijd)

[afbeelding]

Graag jullie commentaar :) (klikbaar)
bewerken mag best hoor :) k vind hem een beetje aan de donkere kant, en ik zou zelf het contrast omhoog zetten, maar dat is persoonlijk. Je zou ook kunnen proberen een iets langere sluitertijd te nemen en wat meer te pannen, dat voegt meer snelheid gevoel toe.

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 15:40

ThunderNet

Flits!

Dit soort foto's komen het mooiste uit als je met langere sluitertijden werkt. Afhankelijk van de snelheid van je onderwerp kun je kijken naar 1/60 tot 1/125.. AF op continues en dan in de zoeker met de auto mee bewegen, en blijven bewegen :)
Snel weer eens proberen dus :D

En bewerken is juist goed :) het haalt meer uit je foto!

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens met bovenstaande reacties. In dit geval kan meetrekken ook een fraai effect hebben bij onderling snelheidsverschil. Stel dat je de gele Swift scherp op je sensor zet met een relatief lange sluitertijd, en de auto remt de anderen er net uit (of wordt zelf juist ingehaald): dan vervagen de anderen meer. Je onderwerp is dan lekker geisoleerd van de rest en de snelheid is dan keurig vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 06:30

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

tonysettanta schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:44:
[...]

@ Nomad, ja dat viel mij ook op; na het verkleinen werd de foto een stuk minder scherp
de grote is echt retescherp, hoe kan dit eigenlijk? :?
Een resize algoritme is niet perfect en liever wat te soft dan wat te hard. Verscherpen wil best goed op resize plaatjes.
een verkleind plaatje hoeft ook maar een hele lichte usm om het weer recht te trekken.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:31

Spotmatic

Ken sent me

Niet een heel spannende foto. Wat kan er nog worden gedaan om hem te verbeteren?

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/wvsq2w.jpg

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:17

Barrycade

Through the...

Spotmatic schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:17:
Niet een heel spannende foto. Wat kan er nog worden gedaan om hem te verbeteren?

[afbeelding]
Tja cru gezegd: overnieuw maken met een betere achtergrond en betere compositie. Dus bijvoorbeeld op dezelfde hoogte van de roos de foto maken met de roos in de gulden snede met een aantal andere rozen er achter in de bokeh en een blauwe hemel met een paar witte wolken.

Zeker niet proberen om er iets van de te maken met een selectieve kleur grap in PS (dus de roos alleen in kleur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een bloempje.

Afbeeldingslocatie: http://www.derekvanaken.nl/images/showcase/showcase4.jpg
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar met elk 1 foto, voor de vindingrijken onder ons). Mocht je meerdere foto's tegelijk willen laten zien open dan een test/showcase topic.
Dank.

Gebruik de [check images] knop, dank u!