Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:
  • 110.521 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
US Military Cemetery in Margraten:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/margratenklein.jpg(klik voor groot formaat)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2004/2508869633_d13f4d01ee.jpg
Hier een shoot van joris op de kite voor een kleding lijn vandaar dus ook de kleur weer terug in het ontwerp. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Moet de achtergrond toch recht of is het juist beter zoals nu dat de kiter recht hangt?

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
@speedfight: waarom heb je er niet voor gezorgd dat het hele gebouw erop staat ? Denk dat de omgeving van de begraafplaats best wel veel toevoegd aan de tekst die nu in beeld is

@marty26: ik vind de surfer recht met de achtergrond scheef eerlijk gezegd nogal storend, omdat ik meteen merk dat er iets niet klopt (surfer kan scheef hangen, de achtergrond niet als de surfer opeens recht erbij hangt).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Marty26 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:47:
[afbeelding]
Hier een shoot van joris op de kite voor een kleding lijn vandaar dus ook de kleur weer terug in het ontwerp. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Moet de achtergrond toch recht of is het juist beter zoals nu dat de kiter recht hangt?
Puur de vraag wat recht "moet"? Ik kan me best voorstellen, dat de fotograaf net zo aan het jumpen is als het onderwerp. Vanuit "Joris"(?) gezien, is de wereld scheef. Geen moeite mee iig.
Wat ik wel mis in de foto is kleur, maar nog belangrijker, water! Hoe hoog is die sprong nu eigenlijk, hoe wild zijn de golven? Die kledinglijn zal wel iets voor kenners zijn, het valt mij niet op, maar kwa sfeer vind ik de foto maar zozo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
@polthemol: vanaf die plek kan je de begraafplaats zelf niet zien. Het is ook geen gebouw, puur deze paal. Het gaat meer om de tekst bij deze plaat.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yjanse
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2161/2509381220_f96297bbe2.jpg
(klik voor grotere versies)

Geschoten met een 400D + 24-105 f/4L IS USM, drie exposures gemerged met Bracketeer.

Alle kritiek is welkom, het HDR effect is subtiel omdat ik absoluut niet van die circus kleuren HDRs kan houden :)

[ Voor 4% gewijzigd door yjanse op 21-05-2008 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Speedfight schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:49:
@polthemol: vanaf die plek kan je de begraafplaats zelf niet zien. Het is ook geen gebouw, puur deze paal. Het gaat meer om de tekst bij deze plaat.
klopt, net even gekeken op foto's van dodenherdenking daar (broertje mocht er wacht staan vorig jaar) en die zie je van daar niet. Bij deze mijn excuses ;) Maar dat is toch die toren van waarop ze "the last post" spelen meende ik of niet ?

[ Voor 9% gewijzigd door polthemol op 21-05-2008 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Toff schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:46:
[...]

Puur de vraag wat recht "moet"? Ik kan me best voorstellen, dat de fotograaf net zo aan het jumpen is als het onderwerp. Vanuit "Joris"(?) gezien, is de wereld scheef. Geen moeite mee iig.
Wat ik wel mis in de foto is kleur, maar nog belangrijker, water! Hoe hoog is die sprong nu eigenlijk, hoe wild zijn de golven? Die kledinglijn zal wel iets voor kenners zijn, het valt mij niet op, maar kwa sfeer vind ik de foto maar zozo.
tnx kijk hier kan ik ook weer wat mee. Ik neem meestal wel het water er bij ook. Maar in dit geval wou ik toch meer de focus leggen op de kleding vandaar ook z/w en ff wat kleur uit de trui laten komen. Maar je hebt wel een goed punt! moet toch maar eens aan een onderwaterhuis met fisheye gaan denken :P jammer dat die dingen zo duur zijn. Maar dan kan ik lekker in het water liggen dat zou me werk stuk makelijker maken.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:56

samo

yo/wassup

Hier een shotje van de stadstuin... Tenminste, balkonbak...
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3036/2507634497_583b619a0c.jpg

@Marty: ik vind het zelf eigenlijk niet zo storend dat de horizon scheef is, maar zie het dan liever om het hoofdonderwerp meer nadruk te geven. Als hij dus iets rechter was, had ik het zelf leuker gevonden.
Het kleureffect is goed uitgevoed, niet overdone/cliche hier.

[ Voor 40% gewijzigd door samo op 21-05-2008 10:39 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
@samo: ik vind m geweldig gelukt! Kijkt lekker weg en geeft een heerlijk zomergevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

samo schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:03:
[afbeelding]
Daar zit wat nabewerking op! Ik weet niet wat er is gebeurt, maar die margrieten hebben een erg blauwe rand gekregen.Als ik mag gokken: een polarisatiefilter voor de foto en daarna in Lightroom het effect direct positive gebruikt, en toen nog wat USM? Mooie foto verder, die stijl heb ik ook nog een aantal bloesems geschoten, zie 3 pagina's terug in een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 12:34
[afbeelding]
Leuke kleuren, doet me denken de intro van de tv serie eureka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 22:03
yjanse schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 07:48:
[afbeelding]
(klik voor grotere versies)

Geschoten met een 400D + 24-105 f/4L IS USM, drie exposures gemerged met Bracketeer.

Alle kritiek is welkom, het HDR effect is subtiel omdat ik absoluut niet van die circus kleuren HDRs kan houden :)
Goed gelukt, en ik ben zeker een voorstander van zo'n subtiele HDR.
Hoe zag de omgeving er uit zonder HDR? Gewoon een silhouet denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yjanse
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ja, zo ongeveer wel. De korte exposure was puur zwart rondom het raam met detail in de gekleurde gedeelten van het glas in lood. Bij de lange exposure was het hele raam puur wit en zat er redelijk veel detail in de houten constructie rondom het raam. De middelste exposure was wat betreft het raam ook behoorlijk overbelicht en wat de schaduwen betreft weinig interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

[afbeelding]

@Marty: ik vind het zelf eigenlijk niet zo storend dat de horizon scheef is, maar zie het dan liever om het hoofdonderwerp meer nadruk te geven. Als hij dus iets rechter was, had ik het zelf leuker gevonden.
Het kleureffect is goed uitgevoed, niet overdone/cliche hier.
tnx ook weer :D en deze plaat van jou vind ik _O_ heerlijk hoe die uitkomt met de kleuren etc... lijkt bijna schilderij kwa compositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
@samo: Lekkere kleurtjes in die plaat. Hooguit een beetje veel zwart in de hoek linksonder, maar verder een prima zomers gevoel!

@yjanse: Nette HDR! Ik zie ze wel eens anders en daar ben ik absoluut geen fan van, maar deze is mooi subtiel! De plaat op zich vind ik niet echt bijzonder, maar hou je HDR-gebruik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003

samo

yo/wassup

Thanks voor de comments. De nabewerking valt op zicht mee. Voorbereiding was de bloem richten met zo'n vuilniszaksluitertje, en flitser in de hand een beetje richten. Nabewerking bestaat uit blacks + contrast omhoog, klein beetje overbelichten, en blauw er meer in en wat groen er uit.

Ik zit er nu aan te denken deze op canvas te laten drukken om bij mijn vriendin op haar werk aan de muur te hangen. Ben er zelf ook wel tevreden mee dus.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Is inderdaad weer een erg mooie foto van je Samo :-)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vechtende eenden meerkoeten in de sloot. Het snaveltje is wat overbelicht, lastig goed te krijgen in Photoshop (voor mij althans).

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3040/2511905512_725e04bcba.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 20:11 . Reden: Eenden zijn meerkoeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55
Zijn dat nou eenden? Op het meer in Frankrijk waar ik verleden week was, zaten die ook. Wist niet hoe ik ze moest taggen in LR. :P
Straks even kijken of ik ook een mooi vogeltje kan posten :)

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/351wta1.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 21-05-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:44:
Zijn dat nou eenden? Op het meer in Frankrijk waar ik verleden week was, zaten die ook. Wist niet hoe ik ze moest taggen in LR. :P
Straks even kijken of ik ook een mooi vogeltje kan posten :)

[edit]
[afbeelding]
Haha ik noem het al snel een eend moet ik eerlijk bekennen. Het zijn volgens mij meerkoetjes. Leuke foto trouwens, mooi dat licht onder de vleugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_EOS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11-2022
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3146/2511226791_58aec10d32.jpg?v=0

Een deel van de waterkering in Hoek van Holland

EDIT: Ik heb Check Images gebruikt. Geeft inderdaad wel een heel klein beeldje. Nu beter te zien.

[ Voor 37% gewijzigd door Mr_EOS op 21-05-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 12:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Het zijn meerkoeten inderdaad.

@Mr_EOS: kan je hem niet iets groter posten, zo is het wel heel moeilijk te beoordelen...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

Mr_EOS schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:15:
[afbeelding]

Een deel van de waterkering in Hoek van Holland

EDIT: Ik heb Check Images gebruikt. Geeft inderdaad wel een heel klein beeldje. Nu beter te zien.
Even nieuwsgierig: met welke lens is deze foto genomen? Is dit nu de vertekende power van een 17-85?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_EOS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11-2022
Nikon D 200 met 18-200 VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

Je doet je naam geen eer aan. :D

Mooie foto vind ik het wel. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

EOS zal dan wel de VW zijn?

Maar ontopic: dat "dak" van dat apparaat is dan schuin?
Ik krijg namelijk van je foto het gevoel dat er iets niet klopt. De verticale lijn recht is (redelijk) verticaal maar de rest links loopt schuin op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 12:17

breinonline

Are you afraid to be known?

@Mr_EOS: zo is het al veel beter ja. De compositie is wel aardig maar jammer dat de horizon daardoor zo scheef loopt. Daarnaast is het jammer van de flare en overbelichtte lucht.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:49
Een probeerseltje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2213/2501793856_82c66a6648.jpg
klik plaatje voor groter

[ Voor 10% gewijzigd door ikmattie op 22-05-2008 09:47 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
@ikmattie: ziet er nice uit, alleen die knop linksonderop de voorgrond stoort me een beetje. Het ding is in al zijn vaagheid nogal prominent aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 10:39

Exigence

dnkroz

ikmattie: ik ga volledig met het commentaar hierboven mee. Verder een lekkere plaat :)

Ik probeer ook eens wat:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2158/2512980089_b4cfb71fe1_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a310/DeWereldIsEenSpeeltoneel/Zooi/_MG_7845_3.jpg

Hier een portretje van mijn oma. Ik vind t zelf best goed gelukt, de schaduwen in haar gezicht heb ik expres zo gedaan. Ik vind zelf de grote schaduw op de bank achter haar wel vervelend. Misschien een stuk croppen? Ik hoor t graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2106/2513900292_7686ae7081.jpg

Vanmiddag deze snel gemaakt want het vogeltje had niet zon goed humeur...
T is niet echt een geweldige foto geworden, maar vond het wel leuk om hem ff met jullie te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog even een zonsondergang tussendoor.

Afbeeldingslocatie: http://www.derekvanaken.nl/images/showcase/showcase1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
Ik moest gelijk aan die van mij denken, ik denk dat je iets langer moest wachten. Todat de zon zelf niet meer te zien is.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2269/2464847857_8d84a9a96e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

@PetraB:
Ik vind de foto erg flets en licht moet ik zeggen. Verder vind ik de schaduw op de bank niet heel vervelend, wel is mijn vraag of je ook andere compositiets hebt geprobeerd. Dus je oma uit het midden oid.

@wacky160:
Aparte foto. juist een foto waar het onderwerp exact in het midden moet staan :P

@zons ondergangen:
Beide erg mooi, echter de 2e (van eth0) is wat warmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eth0 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:49:
Ik moest gelijk aan die van mij denken, ik denk dat je iets langer moest wachten. Todat de zon zelf niet meer te zien is.

[afbeelding]
Fraaie zonsondergang inderdaad. Ik denk dat Zuid Afrika sowieso een super plek is om als fotograaf eens een vakantie te bivakkeren. _/-\o_

Hier alvast een volgende. Een macro van een soort wesp. Gemaakt met een Nikkor 50mm f/1.8 i.c.m. omkeer ring

Afbeeldingslocatie: http://www.derekvanaken.nl/images/showcase/showcase2.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:51
@eth0: in Nederland kun je niet zonsondergangen op deze manier vastleggen. :) Helaas..

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

inquestos schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 23:41:
@eth0: in Nederland kun je niet zonsondergangen op deze manier vastleggen. :) Helaas..
Zeker wel, alleen komt het niet vaak voor. Wel een strakke foto iig.

De pauw doet het ook goed. Jammer dat de uiteinden van de kleurige veren er niet opstaan. Die zijn ook heerlijk qua kleur. Alhoewel je dan wel weer omgeving meepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Get!em schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 00:15:
De pauw doet het ook goed. Jammer dat de uiteinden van de kleurige veren er niet opstaan. Die zijn ook heerlijk qua kleur. Alhoewel je dan wel weer omgeving meepakt.
Zoals het lijkt is het een albino pauw. Dat betekent dat de uiteinden zo wit zijn als de rest. Ik vind hem mooi zo.

@eth0: ook erg mooie foto. Niets aan doen :)

@derekvanaken (wesp): mooie foto. Jammer dat het linker vleugeltje niet helemaal scherp is... Hoe is dat te compenseren? Verder weg staan en iets meer zoomen? Maar dat gaat lastig met een fixed macro lens, toch?

@derekvanaken (boom): mooi! Alleen ik vind dat de zon iets te sterk is. Kortere belichtingstijd?!? Of is de lucht dan onderbelicht en mis je de kleuren?

@PetraB: mee eens met het croppen, maar dan alleen aan de linker kant. Dan krijg je je oma ook meer op de 1/3 lijn.

@Exigence: fantastische plaat. Het idee van verval komt goed over (is dat wat je over wilt brengen?). Wat heb je d'r mee gedaan (maw bewerkt?!?)? Flits/driepoot? Vertel...

@ikmattie: met polthemol eens. Ik zou alle voorgrond papavers weggelaten hebben. Heb je er ook een waar de zon direct achter een bloem zit? Ben heel benieuwd hoe die er uit zou zien... Ik vind het kleuren spel tussen blauw en rood mooi :)

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrinsEdje80 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 02:17:
[...]

@derekvanaken (wesp): mooie foto. Jammer dat het linker vleugeltje niet helemaal scherp is... Hoe is dat te compenseren? Verder weg staan en iets meer zoomen? Maar dat gaat lastig met een fixed macro lens, toch?
Zoomen was inderdaad geen optie en omdat ik deze foto uit de hand heb gemaakt kon ik ook het diafragma niet verkleinen. (dit zou bewegingsonscherpte opleveren.) Volgende keer dus maar een statief gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

PrinsEdje80 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 02:17:
[...]
@Exigence: fantastische plaat. Het idee van verval komt goed over (is dat wat je over wilt brengen?). Wat heb je d'r mee gedaan (maw bewerkt?!?)? Flits/driepoot? Vertel...
Dank! Uit de hand geschoten (1/30s, f/3,5) op ISO1600 op 18mm (ik mis grotere groothoek :( ), zonder flits of statief. Verder crossprocessed dmv curves in photoshop :) Eigenlijk heel simpel :P

[ Voor 4% gewijzigd door Exigence op 23-05-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 10:08
@exigence: Die hoek in het midden loopt net niet recht, irritant. Kleuren zijn nogal vreemd. Beetje, is het nou wel of toch geen crossprocessing.

@petrab: Leuk familiekiekje, ik zou inderdaad wat van links afhalen en vooral wat contrast toevoegen, deze plaat is nu erg vlak.

@wacky160: Goed gereageerd, hier stoppen ze vaak mee zodra ze een camera zien.

@derekvanaken: Zonde van de ontzettende flare. Verder leuk.

@eth0: netjes. lucht doet me aan een of andere cocktail denken.

@derekvanaken: Mooi dichtbij die wesp, dat durf ik zelf niet genoeg. Krijg alleen de indruk dat iets van de kleur misschien niet klopt. Of horen die bloemen die kleur te zijn?

In mijn continue strijd om bloemen leuk vast te leggen:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3252/2515225951_b31b62cb25.jpg

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 21:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik vind de scherpte en de details leuk, maar de lichte achtergrond vind ik minder geslaagd. Nu contrasteert het onderwerp niet zo goed met de achtergrond.

[ Voor 22% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 23-05-2008 13:42 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
@Wijnands: In de Digital Camera van deze of de vorige maand stond een stuk over fotograferen van bloemen. Wat ze daar deden was de DOF heel klein zetten (zoals jij gedaan hebt op jouw foto) en vervolgens met statief een bloem fotograferen waarbij het focuspunt elke keer een stukje verplaatstte. Daarna in PS of zo deze foto's gecombineerd tot 1 foto. Wellicht een idee, maar het is wel erg bewerkelijk. Bovenstaande foto kijkt in elk geval lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

dottie schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:44:
@Wijnands: In de Digital Camera van deze of de vorige maand stond een stuk over fotograferen van bloemen. Wat ze daar deden was de DOF heel klein zetten (zoals jij gedaan hebt op jouw foto) en vervolgens met statief een bloem fotograferen waarbij het focuspunt elke keer een stukje verplaatstte. Daarna in PS of zo deze foto's gecombineerd tot 1 foto. Wellicht een idee, maar het is wel erg bewerkelijk. Bovenstaande foto kijkt in elk geval lekker weg.
Er is ook een programmatje wat dat kan doen, weet niet meer hoe het heette maar er was ooit een topic over hier :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Interessant idee, ga ik 's nalezen, dank je! Over DoF gesproken, die van mij is op f14 geschoten. Witte achtergrond, tja, is wel zo alleen beetje lastig, dit is een grootbloemige clematis en die bloemen zijn meer dan 10cm in doorsnede. Wat je dus wit ziet is een blad van dezelfde bloem.

[ Voor 49% gewijzigd door Wijnands op 23-05-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Wijnands schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:24:
@exigence: Die hoek in het midden loopt net niet recht, irritant. Kleuren zijn nogal vreemd. Beetje, is het nou wel of toch geen crossprocessing.
Die hoek is zo goed als recht, maar je hebt gelijk dat de foto wat naar rechts lijkt te vallen. En de kleuren, ja, niet zwaar crossprocessed maar toch een lichte twist. Kwestie van smaak :)
Wijnands schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:01:
Interessant idee, ga ik 's nalezen, dank je! Over DoF gesproken, die van mij is op f14 geschoten. Witte achtergrond, tja, is wel zo alleen beetje lastig, dit is een grootbloemige clematis en die bloemen zijn meer dan 10cm in doorsnede. Wat je dus wit ziet is een blad van dezelfde bloem.
Focus stacking heet dat, stukje op wikipedia: Wikipedia: Focus stacking.
Er zijn inderdaad programma's die meerdere foto's voor je kunnen samenvoegen, net zoals je met Photomatix HDR's maakt :)

[ Voor 42% gewijzigd door Exigence op 23-05-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Wijnands schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:18:
[...]

Wed dat 'ie zo'n 1,5 a 2 graden afwijkt.
Zover ik even snel gemeten heb nu is het 0,3 graden :)

Het komt meer door het raamkozijn dat hij naar rechts lijkt te vallen. Als ik de hoek in het midden 1,5 graad teveel naar links draai dan lijkt het een stuk beter, terwijl hij dan eigenlijk schever staat dan dat hij nu doet :)

[ Voor 223% gewijzigd door Exigence op 23-05-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Exigence schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:56:
[...]

Die hoek is zo goed als recht, maar je hebt gelijk dat de foto wat naar rechts lijkt te vallen.
Wed dat 'ie zo'n 1,5 a 2 graden afwijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Laatst online: 26-05 21:56
Commentaar komt later weer, nu helaas geen tijd voor! Wel een foto!

Deze is genomen door mijn vriendin en bewerkt door mij. Fotograferen is toch een teamsport? Enfin:

Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/kastanjeblad%20achtergrondklein.jpg

KLIK voor groot.

Merci! (in Parijs genomen op de begraafplaats waar ook Jim ligt)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
Hele mooie foto moet ik zeggen.

Klein puntje als aanmerking: Het blad rechtsonder is wel heel erg overbelicht, misschien dit deel van de foto iets minder overbelichten (aan de ruis te zien heb je hem goed overbelicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
@deugtniet
De ruis is in photoshop toegevoegd / thnx :)

@Ikmattie
Compositie: vind ik aardig, maar zou de bloem links en de onscherpe bloemen op de voorgrond liever niet gezien hebben. Verder de zon misschien of hoger of achter een bloem?
Dof: goed, maar zoals bij compositie al gezegd; liever geen onscherpe bloemen op de voorgrond.
Kleur: fijn!

@Exigence
Compositie: opzich fijn, maar ik zou hem toch ook graag iets ruimer willen zien. Nu is het raam een beetje raar gecropt.
Dof: goed
Kleur: fijne kleuren, maar misschien een tikkeltje donker.. Dat is overigens lastig te zien op mijn laptop.

@PetraB
Compositie: saai, oma in het midden is heel politiek correct, maar maakt het voor niet spannend.
Kleur: beetje contrastloos, oma gaat nu behoorlijk op in de bank. Schaduwen vind ik niet zo storend als jij denk ik. Meer contrast zou het waarschijnlijk beter doen. Waarom eigenlijk zwart wit?

@wacky160
Compositie: ik vind het een goede keuze dat de veren uit beeld vallen. Dat houdt de aandacht goed op het onderwerp. Maar misschien iets meer van onder fotograferen de volgende keer? Ik vind het niet een spannende compositie..
Kleur: ok.

@derekvanaken
Compositie: opzich owk, maar nu valt de boom wel erg weg in de achtergrond. Als je de foto meer van onderen / dichterbij had genomen (indien mogelijk) dan was dit niet zo geweest.
Dof: ok
Kleur: goede kleuren, maar jammer van de flare.

@eth0
Compositie: goed, maar horizon staat niet recht? Ik heb het niet nagemeten, maar gevoelsmatig ligt rechts lager dan links.
Dof: ok
Kleur: prachtig!

@derekvanaken
Compositie: centraal in het midden en van boven = niet erg spannend, maar owk.
Dof: netjes, onderwerp is goed scherp.
Kleur: goed

@Wijnands
Compositie: geslaagd!
Dof: ik houd hier erg van! netjes
Kleur: ook netjes!

Al met al vind ik het een erg fijne plaat. De witte achtergrond stoort mij dan ook helemaal niet.

Succes allemaal en tot de volgende keer :)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wijnands: Mooie plaat, scherpte naar mijn inziens precies goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Genomen terwijl ik gisteren de hond uitliet :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2227/2518278295_ece7d3aa15_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

De oude generatie leidt de weg voor de nieuwe:

Afbeeldingslocatie: http://www.karpertotaal.nl/afbeeldingen/ZwanenII.jpg

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
En commentaar?

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erasmo schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 20:39:

[afbeelding]
@Erasmo: De luchtsetting vind ik erg mooi. Alleen die stroomunit had van mij weg gemogen. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff testshotje van mn nieuwe Sony A300 (hij is al rechtgedraaid en heeft wat contrast aanpassingen in PS gehad :)):

Hijs klikbaar en graag commentaar :D

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/xgk1fd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 08:00
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:03:
Ff testshotje van mn nieuwe Sony A300 (hij is al rechtgedraaid en heeft wat contrast aanpassingen in PS gehad :)):

[afbeelding]
Ik vind de vogel zelf wat onderbelicht, en de foto lijkt wat veel ruis te bevatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Uhm, mja, een matige snapshot? Vogeltje is te donker (en/of de achtergrond te licht) en lijkt niet helemaal scherk, de bokeh vind ik aardig storend, onderwerp staat precies in het midden, niet erg spannend dus.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
@edwintjuuh
Als tegenlicht foto's gaat maken, dan moet je 1 á 2 stops overbelichten. Dat betekend dus de kamera in de "M" stand. Of de flitser gebruiken om in te flitsen, dit met een lange sluitertijd zodat je ook nog wat van het omgevingslicht meepakt. Wat nog veel simpeler is, ga als fotograaf met je rug naar het raam staan. Natuurlijk je onderwerp ook 180 graden draaien. Op deze manier valt het licht uit het raam mooi op de vogel.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

apollo13 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 12:44:
@edwintjuuh
Als tegenlicht foto's gaat maken, dan moet je 1 á 2 stops overbelichten. Dat betekend dus de kamera in de "M" stand. Of de flitser gebruiken om in te flitsen, dit met een lange sluitertijd zodat je ook nog wat van het omgevingslicht meepakt. Wat nog veel simpeler is, ga als fotograaf met je rug naar het raam staan. Natuurlijk je onderwerp ook 180 graden draaien. Op deze manier valt het licht uit het raam mooi op de vogel.
Waarom de M stand? Gewoon met exposure compensation werken kan ook nog hoor :)

Of gewoon een meer geschikte metering mode pakken. Center Weighted, of Spot was hier geschikter geweest, tenminste, ik gok dat ie nu op matrix metering stond (of net hoe Sony dat allemaal noemt).

Maar zo'n tegenlicht situatie voorkomen is inderdaad nog veel beter ja.

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 25-05-2008 12:49 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

visboer32 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:51:

[afbeelding]
Op zich een leuke foto maar ik denk dat hij van voren gezien beter was.
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:58:
[...]

@Erasmo: De luchtsetting vind ik erg mooi. Alleen die stroomunit had van mij weg gemogen. :$
Ik heb de stroomunit er bewust ingezet om een contrast te creëren tussen natuur-industrie zegmaar :)

[afbeelding]
Prima vogelshow-foto maar probeer hem niet tegen het tegenlicht te fotograferen. Zet hem anders op een randje ergens ofzo, zo heb je beide handen vrij en kun je een goede compositie kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
Ik durf hem niet in het show-case topic te plaatsen :P

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u112/Jorisvdberg/dump/Nachtfoto1_k.jpg

Net terug van een week Londen.
Ik denk dat hij net iets te druk is, ofniet?

[ Voor 9% gewijzigd door Nolani op 25-05-2008 18:31 ]

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
balen van die 2 paaltjes (geen idee wat het is, maar zal wel iets van bootje zijn ?) net wat te hoog zijn, anders kon je hem daar mooi afsnijden (als ik even wat scroll op flaptop ziet het er best mooi uit dan met al die lichtjes van de overkant die ook nog reflecteren in het water).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3091/2521663162_b0ecf561cc.jpg?v=0

Ja, ik weet het; ruis. Maar dat boeit me niets. Hou niet meer van die 'cleane' foto's. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
polthemol schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:46:
balen van die 2 paaltjes (geen idee wat het is, maar zal wel iets van bootje zijn ?)
Ja inderdaad balen!

Links is voor gelijding van het platform, de ander denk ik om touwen om heen te gooien bij het aanmeren (aan de thames).

@RBH: Ik vind hem niet boeiend, sorry.

[ Voor 5% gewijzigd door Nolani op 25-05-2008 19:25 ]

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:56
Ik vind CSI dozen ook niet echt een spannend onderwerp...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Duidelijk gebrek aan context...

Serieus, een groezelige kamer, een gebroken vaas op de grond met wat bloed (?) of een paar voeten, net om de hoek, als je dat ziet, langs een paar CSI-dozen, dan kan je er een verhaal bij verzinnen. Dan is de ruis opeens ook lekker i.p.v. gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Erasmo schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:42:
Op zich een leuke foto maar ik denk dat hij van voren gezien beter was.
Bedoel je zo: :P

(Ikzelf vond de sfeer dat ze zo wegzwommen juist wel wat hebben vandaar dat ik die oorspronkelijk plaatste)

Afbeeldingslocatie: http://www.karpertotaal.nl/afbeeldingen/Zwanen.jpg

Heeft iemand nog tips voor deze foto?

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik vind hem erg donker. Ik heb idee dat je de contrasten ook nog extra hebt aangezet. Verder is de compositie ook niet heel speciaal. Leuke foto, maar niet speciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

RBH: inderdaad niet een speciale foto, leuk die dof, maar hier heb je er niks aan eigenlijk. Als er tussen het rijtje CSI een andere dvd had gestaan was hij al wat beter geweest. Maar een complete setting zoals Toff zei is ook erg leuk.

visboer32: beter dan je eerste vind ik persoonlijk. Niet echt spannend, maar wel een mooi shot. Misschien iets minder contrast, want de ruggen van de zwanen zijn wat uitgebeten zoals ik hier kan zien, en de rechter zwaan z'n hoofd is wat donker.

Nog eentje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3103/2521262301_3da0f625a5_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig om waterdruppels proberen te vangen met de cam, alleen krijg ik de focus gewoon niet goed en aangezien de camera geen MF mode heeft ben ik min of meer gedwongen om de cam te verplaatsen, dan wel te prefocussen maar op de één of andere manier is de camera eigenwijs en pakt net de verkeerde focus. Heeft iemand tips?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IKXac1GNXVWXeFOaTlzG5S3c/full.jpg
ja ik weet het, iso 3200 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@erasmo: lijnen lopen mooi weg maar die mast in het midden doet me niet veel.

@visboer32: Mooie titel maar ik vind de plaat vrij saai. Misschien als het jong wat verder van de grote zwaan af was.

@Edwintjuuh: Sorry maar dit is nog niet eens testcase niveau

@nolani: Druk inderdaad, ik denk met name op de voorgrond.

@RBH: Je csi collectie? :?

@Visboer32: Al een stukje interessanter. Blijft lastig onderwerp, rechterzwaan tikkie donker. Ik vermoed dat dit wel de limiet is wat je met een paar zwanen midden op het water kan.

@Exigence: Cross processing past, vind ik, echt niet bij dit onderwerp. Denk dat het anders wel een erg leuke plaat geweest had kunnen zijn. Zelf had ik dat uitsteeksel bovenaan boven die boom wel weggekloond.

[ Voor 6% gewijzigd door Wijnands op 25-05-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:41
Commentaar:
Ik zou of de Mok er meer op zetten, of juist veel minder. Dit is er iets te veel tussenin, en blijven oefenen om de druppel te vangen!
Leuke plaat met lekker veel detail als je goed kijkt!
Verder niet echt tips, maar naar mijn idee is zon plaat lekker fleurig en deze neigd naar een donkere niet fleurige foto, Zover mijn commentaar ;)

[afbeelding]
Mooi shot, alle je compositie vind ik niet helemaal top, niet echt een foto om lang naar te kijken zeg maar!
ikmattie schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:44:
Een probeerseltje van mij:
[afbeelding]
klik plaatje voor groter
Prachtige foto, boekjesachtig mooi! :Y

Iets van net in de tuin! :+
Afbeeldingslocatie: http://www.tom-vanschie.nl/test/images/20080525201353_teek4%20%5B%5D.jpg

Het beestje leefde zowaar nog na ik hem uit de kat getrokken had! :D Vind 't vooral mooi dat je door z'n lijfje heen kan kijken! :)

Commentaar, ?

[ Voor 4% gewijzigd door Tomino op 25-05-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:11:
Commentaar:

[...]

Ik zou of de Mok er meer op zetten, of juist veel minder. Dit is er iets te veel tussenin, en blijven oefenen om de druppel te vangen! ...

Commentaar, ?
Tja, ik heb allerlei soorten framing maar geen met scherpe druppels, en die framing vind ik op het moment niet zo belangrijk, ik wil gewoon scherpte op de druppels. Erg lastig moet ik zeggen, maar goed morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen, het is nu te donker.

Heb je een grote versie van die teek? Vind het erg geslaagd met die schaduw, mooie wallpaper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 09:55
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:30:
[...]

Tja, ik heb allerlei soorten framing maar geen met scherpe druppels, en die framing vind ik op het moment niet zo belangrijk, ik wil gewoon scherpte op de druppels. Erg lastig moet ik zeggen, maar goed morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen, het is nu te donker.
[...]
Welk toestel dat wel iso3200 aankan, heeft geen MF? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:50:
[...]

Welk toestel dat wel iso3200 aankan, heeft geen MF? :?
Een Samsung NV8 (compact)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ohh, sorry jongens. Haha. Mijn foto stond in een serie met allerlei dingen die ik maar in mijn huis kon vinden.

Haha, daarom kwam hij niet zo bedoeld over. Nou, in dezelfde serie dan, maar wél een foto die op zichzelfstaand kan staan hoop ik:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3093/2520841561_8cfa9c1912.jpg?v=0

Ik weet het niet. Zal ik toch maar een testcase aanmaken?

Commentaar op anderen komt zo. :)

Here you go:
Maarten L schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:39:
Commentaar komt later weer, nu helaas geen tijd voor! Wel een foto!

Deze is genomen door mijn vriendin en bewerkt door mij. Fotograferen is toch een teamsport? Enfin:

[afbeelding]

KLIK voor groot.

Merci! (in Parijs genomen op de begraafplaats waar ook Jim ligt)
Gaaf! Zeer leuke/interessante kleuren en ruis voegt wel wat toe. Enig puntje van kritiek is dat hij wat onscherp overkomt door de hoeveelheid ruis. :)

[afbeelding]
Leuke lucht, maar het is imo meer gewoon een kiekje.
visboer32 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:51:

[afbeelding]
Scherpte en kleuren zijn oké, maar misschien was het beter om het kader iets naar boven te verhuizen zodat je ziet waar ze heen zwemmen?

[afbeelding]
Nee, sorry, ik vind het niet meer dan een foto van je vogel om te laten zien hoe hij eruit ziet. Minpunten vind ik vooral doordat het met tegenlicht is genomen de vogel te donker is, en de compositie is nogal.. Saai?
Nolani schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:31:
Ik durf hem niet in het show-case topic te plaatsen :P

[afbeelding]

Net terug van een week Londen.
Ik denk dat hij net iets te druk is, ofniet?
Zeer mooie foto. Jammer idd van die twee pijpjes in het midden onderaan. Misschien dat je ze kan wegklonen met photoshop en dan de foto wat smaller kaderen?
visboer32 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 20:13:
[...]

Bedoel je zo: :P

(Ikzelf vond de sfeer dat ze zo wegzwommen juist wel wat hebben vandaar dat ik die oorspronkelijk plaatste)

[afbeelding]

Heeft iemand nog tips voor deze foto?
Ik vind hem minder dan de vorige foto, vraag me niet waarom, maar dat is gewoon een gevoel, haha.
Exigence schreef op zondag 25 mei 2008 @ 20:37:
RBH: inderdaad niet een speciale foto, leuk die dof, maar hier heb je er niks aan eigenlijk. Als er tussen het rijtje CSI een andere dvd had gestaan was hij al wat beter geweest. Maar een complete setting zoals Toff zei is ook erg leuk.

visboer32: beter dan je eerste vind ik persoonlijk. Niet echt spannend, maar wel een mooi shot. Misschien iets minder contrast, want de ruggen van de zwanen zijn wat uitgebeten zoals ik hier kan zien, en de rechter zwaan z'n hoofd is wat donker.

Nog eentje van mij:
[afbeelding]
DOF had wel wat groter mogen zijn (of juist kleiner? Je weet wat ik bedoel). Kleuren zijn iig lekker. :)
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 20:44:
Ik ben bezig om waterdruppels proberen te vangen met de cam, alleen krijg ik de focus gewoon niet goed en aangezien de camera geen MF mode heeft ben ik min of meer gedwongen om de cam te verplaatsen, dan wel te prefocussen maar op de één of andere manier is de camera eigenwijs en pakt net de verkeerde focus. Heeft iemand tips?

[afbeelding]
ISO 3200? Probeer eens zwart/wit omzetting. Als je dan een interessantere compositie uitkiest en misschien door uitproberen nog wat meer scherpte in de druppels kan krijgen dat de foto wat beter uitkomt. :)
Tomino schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:11:

[afbeelding]

Het beestje leefde zowaar nog na ik hem uit de kat getrokken had! :D Vind 't vooral mooi dat je door z'n lijfje heen kan kijken! :)

Commentaar, ?
Leuke foto, maar misschien iets meer proberen met contrast/levels/saturation? :)

Zo, en nu commentaar op mijn foto aub. :D

[ Voor 85% gewijzigd door RBH op 25-05-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[afbeelding]
Kraan openzetten en net zolang schieten tot je kaartje vol is, goede kans dat er dan een paar mooie tussen zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

--

[ Voor 99% gewijzigd door RBH op 25-05-2008 22:29 . Reden: Kan ook in mijn vorige bericht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Laatst online: 31-08 12:40
Ik was bezig om de AF-tracking van mijn nieuwe 40D te testen, gewoon even kijken of hij het naderende verkeer bij zou kunnen houden vanaf een viaduct. Ik was van plan om alle foto's weer te wissen maar deze had toch wel wat, en dat terwijl hij nagenoeg blindelings geschoten is. Gevalletje "het geluk is met de dommen" waarschijnlijk. ;) Kijk vooral eens naar de reflectie in die helm, als je héél goed kijkt zie je mij op de brug staan. :*)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2315/2521572677_f3a287d2dd.jpg

@Tomino: fototechnisch dik in orde, maar ik krijg de kriebels van dat beest. Als je hoort wat voor ziektes die krengen over kunnen brengen... Maar wel knap hoe je hem zo scherp erop hebt kunnen krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kurgan op 25-05-2008 22:32 ]

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons in de communicatiefaculteit

Afbeeldingslocatie: http://photos-c.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v256/186/5/1113722266/n1113722266_30056482_554.jpg
RBH schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:15:
Ohh, sorry jongens. Haha. Mijn foto stond in een serie met allerlei dingen die ik maar in mijn huis kon vinden.

Haha, daarom kwam hij niet zo bedoeld over. Nou, in dezelfde serie dan, maar wél een foto die op zichzelfstaand kan staan hoop ik:

[afbeelding]
Werk eens buiten je kamer ipv boeken en dvd's te fotograferen. Ik mis totaal de clue eigenlijk. Er kan vast wel wat mee gedaan worden maar het is een beetje onderwerploos als je het mij vraagt. Het lijkt op zo'n serie van een gordijn die hier eens voorbij kwam :)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:41
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:30:
[...]

Heb je een grote versie van die teek? Vind het erg geslaagd met die schaduw, mooie wallpaper :)
Succes, en laat t maar hier zien!

http://www.tom-vanschie.nl/Teek1.jpg ( formaat is groot, zelf even croppen naar je desk reso ajb :)

Taaie beestjes btw.. Hij viel op mn broek, hapte die zich gelijk vast. Brrr

Leuke foto, maar misschien iets meer proberen met contrast/levels/saturation? :)
Iets donkerder gemaakt, wellicht iets beter?
Nee :+

Die teek vandaag geschoten, post hier normaal nooit maar vandaag wil ik even gelijk wat commentaar als het kan. Nu zit het nog in mn hoofd hoe ik m geschoten heb enzo:
Afbeeldingslocatie: http://www.tom-vanschie.nl/test/images/20080525202034_dscf5096%20(large).jpg
Grafwerk.
Ik weet de warning, maar zelf (veel) commentaar gegeven en etc, dus ik vind t wel mogen :D

[ Voor 17% gewijzigd door Tomino op 25-05-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

Ik weet het niet. Zal ik toch maar een testcase aanmaken?
Met welk verhaal? Ik kan ook m'n dvd collectie op de foto zetten of 1 titel eruit halen en tussen een stapel papier stoppen.
Commentaar op anderen komt zo. :)

Here you go:

...

ISO 3200? Probeer eens zwart/wit omzetting. Als je dan een interessantere compositie uitkiest en misschien door uitproberen nog wat meer scherpte in de druppels kan krijgen dat de foto wat beter uitkomt. :)

...
De compo is nu niet interessant, ik wil het technisch voor elkaar krijgen.
Tomino schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:54:
[...]

Succes, en laat t maar hier zien!

http://www.tom-vanschie.nl/Teek1.jpg ( formaat is groot, zelf even croppen naar je desk reso ajb :)

...
Dank, het is voor het eerst dat ik dit probeer en het is frustrerend als je geen MF hebt in deze situatie, maar goed, de aanhouder wint ;)

En yummy teek foto hoor, bedankt voor de grote versie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Toen ik brak naar huis fietste rond een uurtje of 12 zag ik een groepje zwanen. Aangezien ik de deur niet uit ga zonder camera had ik een 3 tal foto's gemaakt. deze vond ik de mooiste en is behalve neat image, niets aan gedaan. Wel heb ik mijn contrast op mijn camera gelijk eens wat lager gezet want ik twijfel nog wat ik van het water moet vinden. Word toch eens tijd voor een dslr..

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2197/2521722571_2c5fb79a20.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zondag 25 mei 2008 @ 20:54:

@Edwintjuuh: Sorry maar dit is nog niet eens testcase niveau
Met commentaar bedoelde ik eigenlijk wat opbouwende kritiek, niet demotiverende...

Ik begin net, dus het is niet zo vreemd dat ik nog niet op niveau ben... Ik ben benieuwd of jij ooit de moeite hebt genomen om de titel van dit topic eens goed door te lezen (ik betwijfel het).

Aan de rest: thnx voor de tips, ik zal es kijken ;)

Edit: er werd gezegd dat de bokeh storend was, is er een specifieke manier om die wat zachter te maken (naast het kopen van een dure lens, de camera zelf was afgelopen vrijdag al een rip uit mn portemonnee :P)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meulugar schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:19:
Toen ik brak naar huis fietste rond een uurtje of 12 zag ik een groepje zwanen. ...

[afbeelding]
Erg jammer van de voorste zwaan en de bloemen..

En een dslr is niet heilig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Nu online

Meulugar

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:23:
[...]

Erg jammer van de voorste zwaan en de bloemen..

En een dslr is niet heilig hoor.
ik weet het, maar als je ziet hoe hard neat image zijn werk heeft moeten doen op net iso 200 dan baal ik wel is. Hoe bedoel je die voorste zwaan, te krap gekaderd? over die bloemen zat ik ook te twijfelen, ze staan eigenlijk te hoog om de foto te croppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meulugar schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:27:
[...]

ik weet het, maar als je ziet hoe hard neat image zijn werk heeft moeten doen op net iso 200 dan baal ik wel is. Hoe bedoel je die voorste zwaan, te krap gekaderd? over die bloemen zat ik ook te twijfelen, ze staan eigenlijk te hoog om de foto te croppen.
Voorste zwaan is idd te krap, stukje van de snavel ontbreekt. En de bloemen verstoren het geheel, ik had ze liever niet gezien.
Overigens had ik het nog iets anders geframed, met de voorhoede in het midden van de foto, en de achterste zwaan niet in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:08:
[...]

Met welk verhaal? Ik kan ook m'n dvd collectie op de foto zetten of 1 titel eruit halen en tussen een stapel papier stoppen.
Ik betwijfel zeer of je mijn hele post heb gelezen... :S O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Nu online

Meulugar

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:35:
[...]

Voorste zwaan is idd te krap, stukje van de snavel ontbreekt. En de bloemen verstoren het geheel, ik had ze liever niet gezien.
Overigens had ik het nog iets anders geframed, met de voorhoede in het midden van de foto, en de achterste zwaan niet in beeld.
oke, bedankt voor het commentaar. de bloemen heb ik nu geprobeerd weg te clonen en dat is opzich wel redelijk gelukt.
Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/9257/p1030198clonewe8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

[...]

DOF had wel wat groter mogen zijn (of juist kleiner? Je weet wat ik bedoel). Kleuren zijn iig lekker. :)
Nee, nee, dat is zonde van het detail! Hierbij een kortere dof gebruiken zou niet echt nuttig zijn, alhoewel ik normaal wel een fan ben van een korte dof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meulugar schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:46:
[...]

oke, bedankt voor het commentaar. de bloemen heb ik nu geprobeerd weg te clonen en dat is opzich wel redelijk gelukt.
[afbeelding]
Een quick 'n dirty edit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1434dEKUJLhVRyIoNjBNCSc0/full.jpg

Zoiets op hoge resolutie zou bij mij aan de wand gaan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Krusher: hoe staat jouw monitor afgesteld? Want ik zie duidelijk, héél duidelijk, waar je geveegd hebt in de foto. Misschien een tipje om eens naar te kijken :)
edit:
Voor mijzelf misschien ook een tip....

[ Voor 14% gewijzigd door Exigence op 26-05-2008 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:56
Dan staat je monitor wel erg licht Exigence, mijne is gecalibreerd en 't valt bijna niet op. Wat me wel opvalt is de pijnlijke sharpening..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op maandag 26 mei 2008 @ 00:15:
Krusher: hoe staat jouw monitor afgesteld? Want ik zie duidelijk, héél duidelijk, waar je geveegd hebt in de foto. Misschien een tipje om eens naar te kijken :)
Um, near black hier. TFT met een TN panel. Ik zie net aan grijs aan de onderkant naar rechts trekken. Maar: "Quick 'n Dirty", het is aan de fotograaf om er iets mee te doen. Op zich een mooie foto, alleen kan er meer uitgehaald worden.

En die sharpening is idd mijn schuld, wat moet je anders met zo'n klein plaatje ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Hm, kijkhoek staat wat verkeerd bij mij. Beetje veranderd, en is nu beter. Maar nu heb ik ook niet een van de beste monitors helaas. Maar we raken offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

[afbeelding]
In plaats van een zwarte kop, gebruik eentje met een zooi ontwerp, zodat je camera iets om te focussen heeft. Egale kleuren zijn meestal lastig voor camera's. Wat zijn je typische belichtingstijden?!?

@visboer32: erg mooie zwanenfoto! Als je dan toch iets meer zou willen doen: een beetje vignetting?!? Wordt het een min of meer romantisch fotootje :).

@Exigence: ik vind het niet echt super. Vertelt mij weinig en de loc staat er nogal donker op...

@Tomino: altijd even met de nagel dood drukken :). Erg mooi gelukt met de schaduw!

@Beathoven: mooi gedaan, mooie foto, maar wat is jouw onderwerp?!? Ik zie hetzelfde daar als RBH: mooie foto qua compositie, maar niet noodzakelijkerwijs iets aan het vertellen. IMHO maakt dat niets uit. Soms kan iets mooi zijn zonder iets over te dragen... Ik het het idee dat mensen dat nog wel eens vergeten.

@Tomino (grafwerk): DOF spel is normaliter mooi, maar hier zit het te veel voor je onderwerp...

@Meulugar: leuke zwaantjes! Het idee waar je uitkomt na bewerking ziet er fantastisch uit! Alleen niet je quick&dirty uitprinten :). Leuke plaatsing en compositie die je daar gemaakt hebt!!

Vandaag niet eentje van mij. Niet echt druk bezig geweest met schieten....

Used to be Down Under... Foto gallery

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar met elk 1 foto, voor de vindingrijken onder ons). Mocht je meerdere foto's tegelijk willen laten zien open dan een test/showcase topic.
Dank.

Gebruik de [check images] knop, dank u!