Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 110.511 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:44
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:35:
[...]

Waarom https voor die plaatjes? > zinloos..
Dat komt omdat de foto's op een Windows Home Server gehost werden. Deze machine accepteerde alleen HTTPS aanvragen.

Ben nu een 2003 Standard aan het inrichten :+ zowel File Sharing als Photo Album

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

TranceSetter schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:24:
Nog 1-tje van mijn kant, gisteren gemaakt. Gelukkig hadden we hier in het zuiden de hele dag een lekker zonnetje. Geen regendruppel/sneeuwvlokje gezien. Vind de bokeh wel erg onrustig (Canon 24-105L)

[afbeelding]
Mooie foto, enigste wat mij stoort is het geknakte blad onderin. Op een of andere manier wordt mijn aandacht daar ook erg heen getrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:24:
@royv: tjah... wat kan hier nou over gezegd worden...
Nou..?

@2xtom, Leuk gezien maar ik vind de toning niet echt werken, ook kan de vignetting wat subtieler.
@Trancesetter, Bokeh is idd niet geweldig. Gebroken takje o.a. is ook jammer..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Hoevenaar: Bedoel je meer zoiets?

Groetjes,

Peter

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3166/2359105574_79c26ec684.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimw
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-03 19:51
mooi kleurjes, mooie dame, en toch boeit hij me niet. Wat is hier mis mee?

Afbeeldingslocatie: http://lh6.google.nl/WimwWimw/R8sEDo6w1-I/AAAAAAAAAXA/hZ_96G16Fpk/IMG_0989.JPG.jpg?imgmax=640

MSI Z77A-GD65, i3770t, 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:17
@sOid: Erg mooie plaat. Heerlijke compositie. Alleen erg jammer van die overdadige vignetering in de hoeken.
@peterdeflem: Net portret, houding is weer 's wat anders. Durf te stellen dat menig ouder op de school waar 'ie zit je best wil inhuren hiervoor.
@royv: Creatief idee. Verder doet het me niet veel. Allemaal vrij vlak.
@TranceSetter: Als je 't niet over bokeh had gehad had ik niet gekeken. Lekkere kleurtjes maar persoonlijk prefereer ik wat scherpte bij dit soort onderwerpen.
@2xtom: Erg aardige compositie, hek en de sneeuwman, precies goede standpunt zo. Weet niet, kan aan mij liggen, maar ik vind de hele plaat wat grijzig.
@Wimv: Ehh... er gebeurt erg veel, scherpte ligt vreemd. Witbalans niet helemaal super. Ik weet 't ook niet zo goed te benoemen.

Wilgje in m'n tuin zat onder de smeltende sneeuw. Ben er een paar keer aandachtig kijken omheen gelopen en uiteindelijk toch nog iets gevonden om het in beeld te brengen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3016/2359527252_da02eae124.jpg

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@WimV: De jas van de dame lijkt te verdwijnen, je ziet 'm iig niet bewust in een oogopslag. Daarbij moet er wat van de bovenkant af om 'm boeiend te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

YouKnow schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:16:
@WimV: De jas van de dame lijkt te verdwijnen, je ziet 'm iig niet bewust in een oogopslag. Daarbij moet er wat van de bovenkant af om 'm boeiend te maken.
Wimw, je foto is veel te druk. De scherpte klopt niet. DOF is niet erg goed. En verder is je compositie matig. De verticale tweedeling tussen de dame, en de kleurrijke mutsen breekt je nog het meeste op. Probeer voor de grap eens de foto een klein beetje te kantelen. De foto zal je er niet mee redden, maar je zult wel zien dat het geheel iets beter wegbreekt. De positieve punten die je zelf aangeeft komen beter tot zn recht als je ze meer kunt isoleren. Een echt mooie vrouw komt het best tot dr recht in een rustige omgeving (en met een minder dikke jas, maar dat is weer een ander topic). Als je kleurrijke artikelen of patronen wilt vastleggen kun je dat beter als hoofdonderwerp kiezen want anders schreeuwen ze over al het andere uit. Succes! :)

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 20:37:
@ Hoevenaar: Bedoel je meer zoiets?

Groetjes,

Peter
Ik vind je compositie op zich niet slecht, aardige DOF in het geheel. Maar wat een harde belichting. Niet of nauwelijks kleur in het gezicht van je zoontje te bekennen. Probeer hetzelfde shot eens te maken op een ander tijdstip, misschien met een ondergaande zon, maar in elk geval met een mooie zachte belichting.

[i]ps: mn vriendin vind de harde belichting trouwens wel aardig omdat zn huid er zo een stuk beter uitziet |:( [i]

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 17:10
Hier weer eens een post van mij

Ikzelf vind het een mooie plaat die lekker wegkijkt maar graag zou ik van jullie willen horen wat jullie er van vinden en wat er eventueel beter/ anders had gekunt.
Afbeeldingslocatie: http://fc03.deviantart.com/fs30/i/2008/085/0/b/Afternoon_in_France_by_Zipperjr.jpg

Opbouwende kritiek is dus altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20

breinonline

Are you afraid to be known?

Schitterende plaat, heerlijk sfeerlicht. Het enige minpuntje vind ik de vogel op de voorgrond.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
breinonline schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:44:
Schitterende plaat, heerlijk sfeerlicht. Het enige minpuntje vind ik de vogel op de voorgrond.
Eens. Vogel is vrij makkelijk weg te clonen though.

@ commentaar op mijn foto: bedankt voor de reacties. Vignetting zit ik inderdaad ook een beetje mee, maar binnenkort als het goed is eindelijk een (nieuwe) gecallibreerde monitor en dan komen datsoort dingen niet meer voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zipper_JR - geslaagde plaat, bijna alles zit er wel in.. spiegeleffect in het water, mooie lichtval op de huizen en de overgang van geel/oranje naar lichtblauw in de lucht.

Deze moet nog iets afgesteld worden qua kleur denk ik maar ik vond 'm wel aardig :)

Afbeeldingslocatie: http://photos-g.ak.facebook.com/photos-ak-sctm/v214/186/5/1113722266/n1113722266_30031862_4651.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 08:26
Als kersverse 400d bezitter, kon ik het niet laten wat foto's te maken vlak in onze tuin na een sneeuwbui. Vond het idee van een palm in de sneeuw wel grappig:

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/httky1.png

Is mijn eerste post hier, maar dat moet niemand hier weerhouden van het uiten van forse kritiek op mijn gepruts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Leuk, maar ik mis wat scherpte aan sommige sneeuwranden. Er komt welhaast een soort gloed van sommige randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:43

Just_I

What did you just say?

@Kiphaas7: Vanwaar dat je de achtergond hebt gedesatureerd? Het geeft op zich wel een mooi effect, maar hierdoor krijg je die glow om de bladeren en de sneeuw wat wat minder goed uitpakt. Wel lekkere kleuren.

@ Beathoven: Op zich een leuke foto, niet veel op aan te merken. Ik neem aan dat je de kleuren wat geel/bruining zelf gekozen hebt, misschien is het wat om dit net wat meer door te voeren.

@ ZipperJR: Mooie sfeervolle plaat. miscchien was het mooier geweest om net wat meer lucht en wat minder water op de foto te zetten. Verder heb ik (afgezien van die vogel) niets op de plaat aan te merken.

[ Voor 21% gewijzigd door Just_I op 25-03-2008 21:47 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kiphaas7: Het licht valt mooi op de bovenste bladeren, alleen vind ik de bladeren linksonderin te donker uit gevallen. Vooral omdat dat het stuk lijkt waar het ''spannend'' zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Hier ook een kersverse 400d bezitter met 17-85 :)
Hier mn eerste foto ooit:
Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/2073/beeldjejo6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 11:15
SideShow schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:26:
Hier ook een kersverse 400d bezitter met 17-85 :)
Hier mn eerste foto ooit:
[afbeelding]
Grappig. Ik ben ook een kersverse 400D bezitter en mijn eerste foto's waren van een modelauto'tje wat je bij de Shell kreeg :) Wel grappig zoals je het object goed scherp hebt gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door riezebosch op 26-03-2008 10:34 ]

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Voor een "eerste" foto ooit is ie niet slecht... Door de schaduw in de nek komt er wat diepte in, waardoor je onderwerp enigzins geïsoleerd wordt van de achtergrond, mooi... Verder vind ik de kleurtjes ook wel iets hebben zo. Misschien had er nog iets meer contrast in gekund. Compositie vind ik ook wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
't zijn wel die foto's als je dat als eerste uit je nieuwe camera krijgt... ga je breed grijnzen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik ga er even voor zitten:

@Peterdeflem: Leuke plaat, grappige pose. Je hebt goed contact gemaakt met je 'model', dit laat een leuke indruk achter. WimW heeft een goed punt over je foto, misschien kan je er wat meer mee doen!

@WimW: de aandacht wordt teveel afgeleid naar de linkerkant van je foto. Als je de nadruk wilt leggen op de mooie dame, zou ik dit er geheel afcroppen. Het voegt ook niets toe aan de foto.

@Wijnands: leuke plaat, alleen weinig om naar te kijken. Je dof is klein genoeg om de achtergrond enigzins rustig te krijgen. Hierdoor zie je op de foto verder alleen weinig.

@ZipperJR: Mooie lucht, al zou de foto beter zijn als de huizen zelf verlicht waren (oftewel: eerder moment), zoals op de kapel van het enige huis dat hoog genoeg steekt.

@Beathoven: het onderwerp is leuk, misschien was hij beter geweest met meer interactie (al is dit met kinderen niet gemakkelijk). een kortere sluitertijd had wat beweging in de spelende kinderen gebracht.

@Kiphaas7: De achtergrond van je foto is erg onrustig. De keuze van je standpunt begrijp ik niet helemaal, de sneeuw is nogal flets.

@Sideshow: Leuk, zo'n eerste foto, maar om dit nou in het testcase te gooien...

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:49

Exigence

dnkroz

Beathoven: mooi! Iets meer saturatie en wat meer contrast zou nog wel kunnen volgens mij, maar dat is een kwestie van smaak. Het mooiste zou nog geweest zijn als het gezicht er op had gestaan, maar daar valt weinig aan te doen.

Nog eentje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://exigence.nl/simpleviewer/images/_MG_0371.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redboost
@ Exigence: Heerlijke plaat, mooie toning, mooi kleurgebruik, lekker contrast, nette compositie, en ook de vignetting vind ik bijdragen aan de sfeer... Ik heb er eigenlijk helemaal niks op aan te merken.. Ik vind het eigenlijk meer een showcase-foto...!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik vind zelf het blauw en de extreme vignetting net iets té, voor de rest wel leuke plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

het is de boom die scheef staat mag ik hopen ? Ik vind het bovenste storend, had liever verder donker blauwe lucht gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vignetting, de een vind 't niks en krijgt Lomo flashbacks. De ander zweert erbij. Momenteel is het best wel in de mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
Ik vind de vignetting hier ook niet erg veel toevoegen, heel zwaar en donker waardoor de compositie (die ook wat scheef zit) onevenwichtig aandoet.. Het is trouwens al jaren in de mode. De eerste magnum fotografen maakten er ook al dankbaar gebruik van.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2136/2335507717_3f63612e51.jpg

Ik heb sinds kort een nikon d40. Ik ben dus ook als aan het fotograferen als een gek. Maar wat vinden jullie ervan en hebben jullie nog tips?

meer foto's op www.flickr.com/photos/mwieles

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:02

Don Quijote

El Magnifico

Gisteren genomen in Moskou, ik vond zelf het contrast tussen de reclame voor shoonheid, en het gebouw wat het tegenovergestelde uitstraald wel pakkend.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2110/2364824240_bfbf6b1404_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het was kut weer met pasen.

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijshilbers.nl/pics/besjesindesneeuw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ravnoss schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:56:
Gisteren genomen in Moskou, ik vond zelf het contrast tussen de reclame voor shoonheid, en het gebouw wat het tegenovergestelde uitstraald wel pakkend.

[afbeelding]
Mooie plaat hoor, maar ik zou het mooier vinden als die man wat meer in 't midden zou staan in dit geval. Wellicht een iets langere sluitertijd zodat je nog wat beweging ziet in meneer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

@Saga_Envi : uh? of je hebt de verkeerde plaat gepost of wij moeten de diepere betekenis zoeken in een foto die je gemaakt hebt toen je per ongeluk de ontsluiter indrukte bij het uit de tas halen?

@Ravnoss: Bovenkant van de plaat vind ik niet zo veel toevoegen aan het beeld. Zou 'm gewoon 3:2 hebben gecropped.

@ Peertje: van dat k*t weer zie ik niks, een lekker frisse plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Sluitertijd - Exposure (in 't Engels) ;)

Edit, doe ik het toch fout 8)7

Sluitertijd - Shutterspeed
Diafragma - Aperture
Combinatie van die 2 is Exposure

[ Voor 23% gewijzigd door TranceSetter op 26-03-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Exposure = blootstellen = belichting

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
nee, dat is to expose, the exposure is de blootstelling ;)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

:|

@Peertje: een heerlijk plaatje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redboost
@ Peertje: Zo te zien was het dus mooi weer met pasen.. ;) Mooie plaat..!

/offtopic

Exposure is blootstelling --> to expose is blootstellen O-)
Lighting is belichting

/edit:
Wat Simon zegt dus... Ik zat weer eens te slapen... ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Redboost op 27-03-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ravnoss schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:56:

[afbeelding]
Lange sluitertijd had van mij niet perse gehoeven. Een stap verder was wel interessant geweest om ook te zien.
Anyway, mooie plaat, lekker stukje stadsfotografie. Lekkere kleuren, als 'ie op flickr staat zou 'ie best explorer kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

littlejoannes schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:21:
@Saga_Envi : uh? of je hebt de verkeerde plaat gepost of wij moeten de diepere betekenis zoeken in een foto die je gemaakt hebt toen je per ongeluk de ontsluiter indrukte bij het uit de tas halen?
Ik vond het wel mooi eigenlijk^^. Maar dat ben ik. En verder heb ik nog meer foto's op mn flickr staan, wat ik al zei. Maar hebben jullie nog tips ofzo? 'om van te leren topic'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Deze is gemaakt in st. Petersburg, in de Hermitage. Op een of andere mannier vond ik hem wel aardig, alleen vond ik het zonde dat ik niet recht achter haar kon komen, om op die mannier iets meer symetrie in de foto te krijgen. Zoals altijd kan ik niet wachten op commentaar!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2331/2366103833_f0a01b9e31_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@ravnoss:
Hele aparte foto, maar niet mijn smaak (persoonlijk)
Je geeft zelf al aan dat als je achter haar was gekomen dat de symetrie beter was geweest, maar de symetrie is nu al (op de vrouw en kroonluchter na) redelijk goed.
Verder heb ik het gevoel dat de foto niet recht is, maar dit kan natuurlijk ook door het mogelijke scheve gebouw komen.
Ik weet niet hoeveel je de foto bewerkt heb, maar ik vind hem persoonlijk (vooral bovenin) erg, bijna te, donker. Dit komt denk ik ook dat de onderkant erg licht is door de weerspiegeling in de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Griffin schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:45:
@ravnoss:
Hele aparte foto, maar niet mijn smaak (persoonlijk)
Je geeft zelf al aan dat als je achter haar was gekomen dat de symetrie beter was geweest, maar de symetrie is nu al (op de vrouw en kroonluchter na) redelijk goed.
Verder heb ik het gevoel dat de foto niet recht is, maar dit kan natuurlijk ook door het mogelijke scheve gebouw komen.
Ik weet niet hoeveel je de foto bewerkt heb, maar ik vind hem persoonlijk (vooral bovenin) erg, bijna te, donker. Dit komt denk ik ook dat de onderkant erg licht is door de weerspiegeling in de vloer.
Ik heb de de rand van de vloer en muur als "horizon" genomen, de rest blijft dan echter wat scheef staan. Het winterpaleis staat niet zo recht ;). Qua bewerking ben ik niet verdergegaan dan een z/w conversie en na de resize wat verscherpen. Misschien kan ik de bovenkant nog wel wat lichter krijgen. Ik ga er mee aan de slag! Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:07
@Ravnoss, prima foto wat mij betreft. Mijn nieuwgierigheid wordt gewekt en je blijft er naar kijken.
Die bovenste rand is idd donker, maar hij loopt nog niet dicht. Wat mij betreft geen probleem dus.
Ik heb je foto nog eens bekeken zonder kroonluchter, dan wordt hij naar mijn smaak nog beter. Hij wordt "rustiger", de vloer lijkt dan langer te worden en je oog wordt meer richting het meisje getrokken.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier even een van m'n foto's die ik op dit moment online heb staan. ben er zelf niet heel trots op maar ik ben aan het werk en verveel me :p
Laat maar weten wat jullie er van vinden, de overbelichting heb ik bewust voor gekozen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3251/2346350792_98ff65d6c2.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
Ik vind de belichting niks, veel te druk nu.
Voorgrond onderbelichten en scherpstellen op de bomen achterin had hem al veel beter gemaakt.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de drukte ben ik het eens, ik post vanavond nog even een ander die gefocust is op de achtergrond en zonder hek op de voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 09:46
Ik vind het niet echt mooi. Dat grote overbelichte stuk stoort enorm, bovendien snap ik niet echt wat je hiermee wil zeggen? (Ik bedoel hiermee: bijvoorbeeld bij een aapje of een leeuw achter tralies zit er nog een zekere emotie of gevoel achter. Hierbij is dat, zover ik het zie, nog niet echt het geval.) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Net als wat de rest zegt, overbelicht
ECHTER
ik vind het hek op de voorgrond wel iets hebben, moet je deze alleen niet zo belichten (dus geen flits) en focussen op de achtergrond. Geeft volgens mij wel een mooi effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog eentje uit dezelfde serie:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3054/2369473746_12185d99e6.jpg

groot:
http://farm4.static.flick...69473746_12185d99e6_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimw
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-03 19:51
C4M1 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:35:
[...]

Wimw, je foto is veel te druk. De scherpte klopt niet. DOF is niet erg goed. En verder is je compositie matig. De verticale tweedeling tussen de dame, en de kleurrijke mutsen breekt je nog het meeste op. Probeer voor de grap eens de foto een klein beetje te kantelen.
@C4M!: Bedankt, dat zijn suggesties waar ik wat mee kan. Iets kantelen helpt inderdaad iets, evenals die rechte balk vanboven niet meepakken.
Die drukte vind ik lastiger. Zonder die mevrouw erbij is het een stuk saaier.

MSI Z77A-GD65, i3770t, 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

Duifjes op het dak van de buurman, nee niet heel spannend inderdaad maar ze zaten daar met z'n 20en ofzo mij een beetje bijdehand aan te kijken. Vage beesten :P

Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/blog/images/20080328012512_pp.jpg

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharky schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:28:
Duifjes op het dak van de buurman, nee niet heel spannend inderdaad maar ze zaten daar met z'n 20en ofzo mij een beetje bijdehand aan te kijken. Vage beesten :P

[afbeelding]
Het lijkt haast wel alsof je ze in deze positie hebt gezet, ze staan er keurig op. Ik zie er een dubbele 'w' vorm in, lijkt wel een kroon. Hoe is de foto eigenlijk als je 'm niet bijsnijdt maar staand in z'n geheel plaatst? Komen ze dan niet net nog iets sterker naar voren?

geschoten in de kantine van onze faculteit:

Afbeeldingslocatie: http://photos-d.ak.facebook.com/photos-ak-sctm/v214/186/5/1113722266/n1113722266_30032147_7479.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
Knop Appelboom staat op springen

Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/456/dscf2494ru0.jpg

is deze belichting te hard?
graag comment.

[ Voor 107% gewijzigd door tonysettanta op 31-03-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 00:21:
[...]

Het lijkt haast wel alsof je ze in deze positie hebt gezet, ze staan er keurig op. Ik zie er een dubbele 'w' vorm in, lijkt wel een kroon. Hoe is de foto eigenlijk als je 'm niet bijsnijdt maar staand in z'n geheel plaatst? Komen ze dan niet net nog iets sterker naar voren?

geschoten in de kantine van onze faculteit:

[afbeelding]
dit het onbijgesneden origineel :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 01:45
Vind ik mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Mijn neefje :) (ook mijn eerste toonbare foto denk ik)
Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/6898/img17293ka8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Laatst online: 10-09 16:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

SideShow schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:27:
Mijn neefje :) (ook mijn eerste toonbare foto denk ik)
[afbeelding]
Hoewel je belichting netjes is, is de foto verder weinig bijzonder. Geen bijzonder onderwerp (waarschijnlijk wel bijzonder als je familie bent), geen bijzondere compositie of kleuren.

Mijn inzending: aktie, snelheid en plezier
Afbeeldingslocatie: http://boonstra.homeip.net/dump/got/flowrider.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door antonboonstra op 30-03-2008 17:07 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

antonboonstra schreef op zondag 30 maart 2008 @ 17:03:
[...]
[afbeelding]
Sodeju! Dat is een strakke plaat! Erg netjes gedaan _/-\o_

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik ben dit weekend weer eens de stad en het park in geweest, deze vond ik wel mooi.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2015/2374360690_b41cf0e013.jpg?v=0

Graag op of aanmerkingen, ze worden erg op prijs gesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

deugtniet schreef op zondag 30 maart 2008 @ 18:03:
Ik ben dit weekend weer eens de stad en het park in geweest, deze vond ik wel mooi.

[afbeelding]

Graag op of aanmerkingen, ze worden erg op prijs gesteld :)
Kijk even naar je histogram, je foto oogt wat donker :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 29-08 08:14

djkooij

voorheen Facemodder

[afbeelding]
ongelooflijk lekkere plaat! Je bent wel heel bescheiden door hem in testcase te plaatsen.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik heb hem juist zo donker in het midden gemaakt om dat ik wel vond dat dat wat meer sfeer gaf. Misschien moet ik de belichting aanpassen.

Verder qua compositie vinden jullie hem wel mooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

deugtniet schreef op zondag 30 maart 2008 @ 18:41:
Ik heb hem juist zo donker in het midden gemaakt om dat ik wel vond dat dat wat meer sfeer gaf. Misschien moet ik de belichting aanpassen.

Verder qua compositie vinden jullie hem wel mooi?
Opzich ok genomen, maar vind het geen spannende foto geworden daardoor.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
[afbeelding]
Zoals de rest het al zegt: hele vette plaat! Mag ik vragen wat je aan pp gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redboost
@ antonboonstra: Mooie foto... Het enige wat ik eigenlijk er op aan zou kunnen merken is dat ik het onderwerp waarschijnlijk wat meer naar rechts zou hebben geplaatst, maar ik vind het zeker een showcase-foto... Heerlijke kleurtjes, ik krijg nu spontaan zin om te zwemmen... ;)

@ deugtniet: Ik vind je foto wel sfeer hebben, hoewel ik graag wat minder afstand zou zien. Verder heeft je onderwerp (bovenkant) te weinig contrast met de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Laatst online: 10-09 11:15
[...]

[afbeelding]
Wat ik er op aan te merken heb is het er haast fake uitziet :X :)

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 01:45
Volgens mij is het een bord die vast staat op een paal of zo, en er dan water onderdoor gespoten wordt?

Iig wel een coole foto, mooie kleuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
nog nooit hiervan gehoord:

http://www.dutchwaterdreams.com/?page=19

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Laatst online: 10-09 16:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Heel goed! Dat klopt precies :+

Met Photoshop Elements heb ik op alleen het watergedeelte de levels een klein beetje bijgetrimd en iets meer saturatie gegeven. Met bordermaker heb ik vervolgens nog een kleine unsharp mask toegepast. Verder niet gecropt en de lekkere kleuren (op het water na) komen rechtstreeks van de 70-300 IS USM lens.

Bedankt voor alle positieve feedback _/-\o_

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:44
tonysettanta schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:20:
Knop Appelboom staat op springen

[afbeelding]

is deze belichting te hard?
graag comment.
De belichting zit wel goed volgens mij, echter zou ik het onderwerp wat meer naar het midden toe plaatsen. Het blaadje helemaal onderin is wat storend en de vignetting vind ik in deze afbeelding niet echt geslaagd.

Hier nog een toevoeging van mij, dit is van een dagje naar kootwijkerzand een tijdje geleden. Ik heb recentelijk mijn scherm gekalibreerd dus kreeg ineens zin om oude foto's nog een keer te doorzoeken.

Afbeeldingslocatie: http://www.aalbregt.net/got/images/img_2212-thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem vrij braaf, b00m. De foto's is opzich netjes uitgevoerd, niet veel verkeerd aan, maar er mist iets dat het beeld spannend maakt voor de kijker.

Een hondje met een felgekleurde bal op de top van het duin zou het al veel aantrekkelijker maken, of wellicht een paar meeuwen in de lucht.

Daarnaast storen me, eigenlijk vooral bij de grote versie, de onscherpe halmen links vooraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik hier al een hele tijd heb gekeken naar foto's die werden gepost heb ik besloten om zelf ook maar eens eentje te posten.

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/2029/meinwegboom600pxwz7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@b00m:
Mooi foto, alleen wat RedHero zegt kan ik in komen.
Verder vind ik het stukje rechte duin aan de rechterkant wat storend.Ik denk omdat het (door de diepte) een beetje uit verhouding is. (mijn gevoel), misschien croppen.

@Sjizo:
Er mooi foto. heb er naar gekeken en weer even weg gelegd, toen weer gekeken en het blijft een aparte en mooie foto. De kale boom lijkt tot in de hemel te komen.
Toch (op dit formaat plaat zoals ik m nu zie) is er iets met het gras onderin. Het lijkt haast wat onscherp en blurry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:06

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.tielen/got/3099.jpg

Ik wilde het graag simpel houden. Ik heb een poging gedaan om de kabels weg te werken, maar dat lukt me niet helemaal vlekkeloos, vandaar dat ze toch maar op de plaat staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 01-04-2008 19:10 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:43

Just_I

What did you just say?

Als je de kabels wil weg werken, wat is dan de bedoeling van de foto? Een foto van de lucht alleen lijkt me zo saai en kan je net zo goed maken met Photoshop oid.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
De lijnen voegen juist wat toe aan de foto, zoals Just_I ook zegt. Verder vind ik de totale plaat niet echt fijn. De kabels springen er niet eht lekker uit en de lucht heeft een viezig kleurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zo trots, m'n eerste beestje met de tokina.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2305/2380168795_8dfcd27f24.jpg
(klikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/7676/77449091uz0.jpg
mezelf een beetje beziggehouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Was dat alleen daglicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

wel er is een klein beetje getest (geknoeid) geweest met hdr ... but then again, het was al avond dus de schaduw was zowiezo al niet meer zooo hard. hdr effectje is bijna te verwaarlozen :) (ik wist maar half wat ik aan het doen was in photoshop ... eerste keer enzo .. lol!)
jouw foto: de grote versie vind ik veel beter, volgende keer een interessantere pose maken en wat meer scherpe/betere crop/resize :)

[ Voor 11% gewijzigd door SideShow op 01-04-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08 19:21
Ik ben ook de digitale donkere kamer ingedoken, en heb een vakantiefoto van het afgelopen jaar wat onder handen genomen:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3148/2379683711_bf08cf3b07.jpg?v=0
(klikbaar)

Hier staat de ingekleurde.

Veel groter heb ik em niet, omdat hij met mijn oude 3.2mp camera is genomen, en ik de foto aardig heb bijgesneden.
Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Wijnands, SideShow en DEiE: dat zijn drie strakke platen achter elkaar! _/-\o_

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
Vorige week waren er op school waar ik werk de zogeheten Theaterdagen. Van de vele foto's (1900 totaal) die ik heb geschoten heb ik er eentje uitgekozen. Ik heb hem nog niet bewerkt, maar ik weet eigenlijk niet of ik dat wel wil doen. Maar ik sta open voor tips.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jvHYumf4qqrDjtu57nxM6anm/full.jpg

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
Zonder je uitleg te lezen kreeg ik al gelijk zo'n gevoel van; dit is een theater foto (voor in een folder ofzo)

Erg mooi! Ik zou niet weten wat je er nog aan wil/kan veranderen

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

ja goede foto, houding, belichting
maar 1900 foto's ? 8)7 Kramp in je vingers zeker ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:59
Afbeeldingslocatie: http://www.gersom.nl/rest/1.jpg
Graag opbouwend kritiek :)
Btw.. de uitsnede is niet helemaal geweldig maar links had ik niets over...

[ Voor 51% gewijzigd door Gersomvg op 02-04-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
universal creations schreef op woensdag 02 april 2008 @ 00:52:
Vorige week waren er op school waar ik werk de zogeheten Theaterdagen. Van de vele foto's (1900 totaal) die ik heb geschoten heb ik er eentje uitgekozen. Ik heb hem nog niet bewerkt, maar ik weet eigenlijk niet of ik dat wel wil doen. Maar ik sta open voor tips.

[afbeelding]
Misschien iets minder geel, verder kan ik geen minpunten bedenken. De hele plaat straalt goed de sfeer uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

universal creations schreef op woensdag 02 april 2008 @ 00:52:
Heerlijke belichting.
En 1900 stuks, zat je burst knop soms vast? >:)

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Bedankt voor het positieve commentaar. Iets minder geel zat ik zelf ook al aan te denken. De 1900 foto's zijn voornamelijk genomen over 3 voorstellingen van ongeveer 2,5 uur. En ik heb inderdaad vaak burst-mode gebruikt. De lichtomstandigheden waren niet geweldig, dus de meeste foto's zitten ergens tussen de 1/10 en 1/50 sec met iso 800 (Av-mode aan, zodat ik snel kon schieten zonder al teveel gedoe). Dus om genoeg goede foto's te krijgen (ongeveer 700) heb ik vaak 3-5 foto's snel achter elkaar genomen, zodat er meestal wel 1 scherpe tussen zat (heerlijk zo'n digitale camera waarbij je het gros van de foto's gewoon meteen kunt verwijderen ipv eerst een stel laten afdrukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

universal creations, misschien in B&W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:59:
Moeilijk!

Ik vind de kleuren versie met iets minder geel toch wat mooier.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:59:
Dat is een goed alternatief. Geeft meer een klassieke tint aan de foto. Maar dat geel geeft het meer emotie in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik vind de B&W toch wel heel sterk hoor! Heeft in dit geval mijn voorkeur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:49

Exigence

dnkroz

Hangt er vanaf waar je hem voor wilt gebruiken. Op zichzelf staand vind ik de B&W mooier, maar zoals je al zei de gekleurde geeft een warm gevoel. Probeer anders eens te spelen met een combinatie tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:59
Kan ik ook nog enige feedback krijgen O-)
http://gathering.tweakers...message/29854610#29854610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
Tuurlijk, jammer dat de DOF net niet het hele blad bedekt, de kartels onderaan zijn niet meer scherp. En de overbelichte linkerbovenhoek trekt de aandacht. Verder heeft ie zeker sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

inderdaad. verder vind ik het wel een net plaatje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Idee achter het plaatje is goed, maar je uitwerking is een stuk minder. Zoals hierboven ook al gezegd, je DOF moet je groter houden, zodat de randen van het blad ook scherp zijn. Doordat de randen onscherp zijn lijkt de hele foto voor mij onscherp en dat is zonde.
Volgende keer probeer je deze foto gewoon op meerdere diafragmawaarden, dan zie je het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 08:56
Vandaag was er een grote brand in Werkendam, waar ik even langs ben gegaan met m'n camera. Ik was niet de enige want de dijk stond propvol met mensen. Ook kon iedereen aardig dichtbij de brand komen! Zo ook deze kindertjes:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3236/2384514689_87a41f847f.jpg

(Klik voor groter)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :)
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar met elk 1 foto, voor de vindingrijken onder ons). Mocht je meerdere foto's tegelijk willen laten zien open dan een test/showcase topic.
Dank.

Gebruik de [check images] knop, dank u!