Mooie foto!
Je kunt er nog wel wat meer uithalen met net even wat meer contrast, en de witbalans een beetje minder rood.
Je kunt er nog wel wat meer uithalen met net even wat meer contrast, en de witbalans een beetje minder rood.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 87% gewijzigd door AugmentoR op 10-03-2008 01:48 ]
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Verwijderd
Ik zou hem links een heel klein beetje croppen zodat je net de volgende boerderij niet meer ziet. Dan heb je een, naar mijn idee, nog weidser gevoel omdat je de afstand naar de volgende boerderij kwijt bent.XtrmEend schreef op maandag 10 maart 2008 @ 02:12:
[afbeelding]
Wat ik zie als ik uit het raam kijk thuis.
Verwijderd
[ Voor 90% gewijzigd door wilmocs op 11-03-2008 15:06 ]
Verwijderd
Als het vanavond een beetje droog blijft, dan beloof ik je dat ik er ook 1 hier neer zet met diezelfde kleurtjes. Is inderdaad erg geinig om te zien.BlueKeenan schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:14:
Ik ben een paar weken geleden (omdat ik me verveelde en tijd over had) eens gaan schieten met mijn statief. Nou heeft onze geweldige gemeente Venlo besloten een aantal panden wat leuke kleurtjes te geven, persoonlijk vindt ik het erg leuk om te zien. Jammer van de lensflare. Feedback is zeer welkom
[url=\"http://casiopia.nl/images/DSC_0521.JPG\"][afbeelding][/url]
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
www.weefab.com
Mooie plaat man. Ondanks dat de lucht aardig dicht lijkt te trekken toch nog een fraai schaduwspel.BBE schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:05:
De grote kerk van Lissabon. Verwoest door een aarbeving.
Orange & Red
Verwijderd
Bizarre foto, maar wel erg mooi. Denk dat dit echt een foto is die mensen of mooi vinden of lelijk. Mij bevalt hij in elk geval.
Verwijderd
Hey, Zie ik zo maar mijn oud collega voorbij komen.samo schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:16:
Om jullie een kans op tegencommentaar te bieden: een oud fototje uit een concertshoot een paar weken terug. Het was het Sellaband event in Paradiso, dus fotograferen mocht! Een jong beginnend bandje speelde verassend leuke en goede muziek
[afbeelding]
Mt DOF aan het oefenen geweest? Het is leuk om te zien dat het werkt, maar je had de DOF hier groeter mogen maken. Nu is echt een te klein deel scherp.Swatfireglide schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:09:
[...]
Bizarre foto, maar wel erg mooi. Denk dat dit echt een foto is die mensen of mooi vinden of lelijk. Mij bevalt hij in elk geval.
Eentje van mijn kant:
[afbeelding]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
[ Voor 8% gewijzigd door Markie op 13-03-2008 22:29 . Reden: ietsje rechter gezet (thnx jspr) ]
[ Voor 27% gewijzigd door eth0 op 14-03-2008 20:13 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Is je serie ergens te bewonderen?Exigence schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:27:
De toegangspoort tot Auschwitz Birkenau (klik voor groot), gemaakt met Canon EOS 20D icm EFS 18-55 uit mij Auschwitz serie
ben je net terug uit Lisboa of zit je daar nog? er zijn namelijk ook prachtige shots te maken in het oude gedeelte, met het trammetje enzo. of de oude lift. ik moet zeggen dat je erg nette,zeer herkenbare, (ik ben zelf half portugees en kom daar dus met enige regelmaat dus vandaar. ik bedoel niet dat je een 12 in een dozijn foto hebt ofzo) piccies schiet.BBE schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:13:
@ the alchemist: de belichting zal vast goed zijn. Het onderwerp spreekt me door de compositie en kleur niet aan.
@ mu-sick: leuk. mooi zacht kleurtje.
@ degroto: ik wil graag zien waar ze mee bezig zijn of iets van oogcontact met de persoon hebben. Wat wil je met de foto laten zien? Waaronm heb je hem zo gemaakt?
@ alexio: spacy.
@Swatfireglide: je stempel leidt al mijn aandacht af.
Mijn vervolg op http://gathering.tweakers...message/29742102#29742102:
(helaas niet helemaal symmetrisch)
[afbeelding]
meer Lissabon :http://www.flickr.com/photos/markskiekjes/tags/lissabon/
A Soldiers manual and a pair of boots.
The devil is in the details.
Verwijderd
Verwijderd
Dit zijn 2 mensen die een cursus smid volgen. Dit is onderdeel uit een serie. Ze staan voor een smidse en hebben een paar ijzers in het vuur. Laag standpunt genomen om de gloed op hun gezichten te zien terwijl ze bezig zijn.BBE schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:13:
@ degroto: ik wil graag zien waar ze mee bezig zijn of iets van oogcontact met de persoon hebben. Wat wil je met de foto laten zien? Waaronm heb je hem zo gemaakt?
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
[ Voor 4% gewijzigd door Deef_K op 14-03-2008 17:03 ]
Een hond mee, rennen. Dat zijn niet echt ingredienten om een goede foto te makne van een vogel hoor.Neefdave schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:02:
Heb ik weer.
Het is weer een mooie dag om te fotograferen, ik hoorde van mijn moeder dat er een mooi vogel achter in het meertje zat. Ik dus vrolijk met me camera en de hond er naar toe gaan om vervolgens de vogel te zien. Blijkt het zo'n duiker te zijn, prachtbeest. Die moest ik hebben!
Vervolgens moest ik maar dat beest te blijven volgen omdat hij steeds onderduikt en 15meter verder weer verschijnt.
Half uur verder, 6km gerend en 3 ons lichter nog geen fatsoenlijke plaat geschoten.
Eindelijk dat moment, heb ik net dat beestje mooi voor me lens, schuif ik weg door de modder vast met me lens in de modder!!!!. Dag ***vogel , morgen nog een dag! En nu een banaan eten...
En dat vertel je hier omdat?Neefdave schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:02:
Heb ik weer.
Het is weer een mooie dag om te fotograferen, ik hoorde van mijn moeder dat er een mooi vogel achter in het meertje zat. Ik dus vrolijk met me camera en de hond er naar toe gaan om vervolgens de vogel te zien. Blijkt het zo'n duiker te zijn, prachtbeest. Die moest ik hebben!
Vervolgens moest ik maar dat beest te blijven volgen omdat hij steeds onderduikt en 15meter verder weer verschijnt.
Half uur verder, 6km gerend en 3 ons lichter nog geen fatsoenlijke plaat geschoten.
Eindelijk dat moment, heb ik net dat beestje mooi voor me lens, schuif ik weg door de modder vast met me lens in de modder!!!!. Dag ***vogel , morgen nog een dag! En nu een banaan eten...
Dank. Altijd lastig: foto's maken zonder de vriendin te vervelen. Het is iig een prachtige karakteristieke stad; qua sfeer en architectuur.Nomad schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:11:
[...]
BBE: mooie serie van lissabon, in korte tijd genoeg moois kunnen schieten daar zie ik
Verwijderd
Waarom https voor die plaatjes? > zinloos..To_Tall schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 00:29:
Heb van de week ook een foto geschoten van me ma.
[afbeelding]
ben nog niet zo heel lang bezig met foto's maken
Heb via PS contrast wat aangepast en blur op de auto's wat sterker gemaakt 4px.
Dit is geschoten met een 400D
Kitlens
55mm F8 1/125 ISO 1600 Had deze lager moeten zetten maar niet in de gaten gehad.
Schiet mij maar lek, maar ik heb geen idee wat voor vogel je bedoelt. Een fuut, een aalscholver, een ijsvogeltje?Neefdave schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:02:
Blijkt het zo'n duiker te zijn, prachtbeest. Die moest ik hebben!
Ik vond dat mooier uitkomen op de witte achtergrond van flickr.Parle85 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:31:
@ Wijnands: leuk plaatje, goede dof. waarom heb je voor de zwarte rand gekozen?
Verwijderd
Haha , toevallig ben ik er gisteren geweest.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:14:
Afgelopen weekend molens wezen kijken in Kinderdijk. Eigenlijk was het te slecht weer om er op uit te gaan...
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door degroot op 18-03-2008 09:27 ]
www.degroot-it.nl
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
groothoek is nog in aantochtqadn schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:45:
technisch netjes. Compositie bijna helemaal goed, randje linksboven stoort.
Hij is wel heel afstandelijk, voyeuristisch.
Pak een groothoek en praat eens met de mensen
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Resizen svp! Verder vind ik het een kiekje, niet echt speciaal door bv een bijzondere hoek of belichting. Voor jou persoonlijk een leuke foto omdat het je vriendin is.the_scientist schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:08:
Een tijd terug op de winterefteling deze foto geschoten van m'n vriendin:
[afbeelding]
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 17:08 ]
Verwijderd
eeuh, dat had ik er ook niet bij vermeld dat het typisch Rome moet zijnVerwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:48:
@fonzie27: ik vind hem wel mooi, maar om nou tezeggen dat het echt typisch rome is!
Verwijderd
Ik vond het standpunt overkomen alsof je alleen maar dat hele gebouw erop wilde krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:03:
Mariken, ik vond het standpunt van onder mooier en vooral dramatischer dan van een afstandje. Suggesties? en hoezo te weinig contrast..?
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door TranceSetter op 19-03-2008 22:59 ]
[ Voor 14% gewijzigd door AugmentoR op 20-03-2008 10:10 ]
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Dat was min of meer ook het geval, en deze dramatische hoek vond ik zelf het beste.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:01:
[...]
Ik vond het standpunt overkomen alsof je alleen maar dat hele gebouw erop wilde krijgen.
Ik snap niet waarom je het zwart-wit hebt gedaan, het gebouw zelf komt veel beter uit in kleur (zeker de glas-in-lood ramen)
Thx! En uiteraard wat gegeven, hoort er gewoon bij en het is af en toe schrijnend om zulke mensen te zien, kwam er ook een tegen in een vuilniszak die ook op de straat lag met ontzettend noodweer (had helaas mijn cam niet bij me
Tja, kan ik je geen antwoord op geven, dit is wat me op dat moment in gedachten schoot, moest snel handelen omdat er veel mensen langs liepen en op dat moment was het vrij zicht. Persoonlijk vindt ik het niet storend op deze manierTranceSetter schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:56:
@Fonzie27, lekker rauwe sfeer. Maar waarom zoveel ruimte onderin? Zodat de rand er nog helemaal op staat? Had het waarschijnlijk sterker gevonden als de vrouw verder naar onderen had gelegen.
[ Voor 40% gewijzigd door Fonzie27 op 22-03-2008 09:42 ]
Kan inderdaad iets gecropped worden, zou ietsjes beter zijn. Pola zat er inderdaad op, dus dat verklaart een hoop.AugmentoR schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:01:@Trancesetter: lekkere plaat, veel op te zien! mooi tijdstip ook nog, met die lange schaduwen. Kon alleen mss nog iets gecropped worden onder...?
Heb je overigens een pola filter gebruikt? je kunt zo mooi naar binnen kijken!
Ik heb niet gecropped. Helaas stond mijn kitlens al op 18mm, dus verder kon niet. En ik kon ook niet verder naar achteren gaan staan. Maar links is het ook iets afgesneden, dus denk dat dat wel in balans is.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:51:
Trancesetter: Mooie foto, wat ik alleen jammer vind is dat je rechts een stuk van dat bassin hebt gecropped (of niet hebt gefotografeerd)..Wel leuk dat je niet de standaard compositie hebt gekozen.
Dit maakt het abstracter, ook omdat het plein redelijk abstract is met al die lijnen kriskros.
Ik zeg ook niet dat het storend is. Mooie foto verder, maar ietsje sterker als de vrouw dan ook echt 'aan de grond' zat/lag, als je begrijpt wat ik bedoelFonzie27 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:37:Tja, kan ik je geen antwoord op geven, dit is wat me op dat moment in gedachten schoot, moest snel handelen omdat er veel mensen langs liepen en op dat moment was het vrij zicht. Persoonlijk vindt ik het niet storend op deze manier.
Begrijp wat je bedoelt maar die optie was helaas niet mogelijk, lag nog een behoorlijke drukke weg tussen en met mijn 70-200 was dichtbij geen optie. Vond het ook weer zo wat om in het midden van de weg te gaan liggenTranceSetter schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:46:
[...]
Ik zeg ook niet dat het storend is. Mooie foto verder, maar ietsje sterker als de vrouw dan ook echt 'aan de grond' zat/lag, als je begrijpt wat ik bedoel
Leuk idee, mooie lucht alleen de plant is mij te donker.Firestorm schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:12:
Graag zou ik van jullie commentaar hebben op de volgende foto:
[ Voor 31% gewijzigd door Wijnands op 22-03-2008 14:10 ]
Je rood lijkt bijna te clippen?Wijnands schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:08:
[...]
Leuk idee, mooie lucht alleen de plant is mij te donker.
Stond een bos tulpen op m'n tafel in het zonnetje:
[afbeelding]
Bijna inderdaad. Ik onderbelicht dit soort platen nu bijna 1 stop en push ze vervolgens in capture tot ze bijna aan het clippen zijn.
Merci!Verder wel lekker frisse foto
[ Voor 32% gewijzigd door Japie.G op 22-03-2008 15:14 ]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Verwijderd
je moet even opletten hoe je je foto indeelt, ik gooi d'r maar een stukkie foto analyse in, aangezien je wel beetje risico hebt dat hij erg mooi gevonden wordt door de strakke toning. Want ik heb wel wat commentaar.Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:31:
Nette foto hoor wijnands! Ik vind het schaduw werk hier goed uitpakken, het zorgt ervoor dat je naar het onderwerp toegeleid wordt. Kleuren zijn ook lekker. Gewoon een fijne plaat!
Nog even eentje uit Utrecht:
[afbeelding]
|>
Verwijderd
Toning is niet helemaal mijn ding maar de compositie vind ik wel mooi. Lekker symmetrischVerwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:35:
Ik ben bezig om een aantal van mijn foto's uit Afrika te bewerken in de stijl van Nick Brandt. Helaas zijn mijn foto's lang niet zo mooi als die van hem, maar de nabewerking kan ik misschien wel evenaren. Dit is mijn eerste poging. Deze foto vind ik nog niet perfect, omdat er net te weinig contrast in zit, maar als ik meer toevoeg, wordt het zo'n donkere foto.
[afbeelding]
Graag jullie reacties...
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 12:02 ]
Ik vind het op zeker een strakke plaat. Die olifant staat als een huis, en dat is precies waar olifanten goed in zijn. Vind de bewerking netjes. Het is een duidelijke bewerking waar je precies het resultaat mee boekt wat je wilt bereiken. Of iemand dat mooi vind of niet is iets anders, je doel heb je wel degelijk gehaalt.Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:35:
Ik ben bezig om een aantal van mijn foto's uit Afrika te bewerken in de stijl van ...................contrast in zit, maar als ik meer toevoeg, wordt het zo'n donkere foto.
Graag jullie reacties...
Orange & Red
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq