Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 110.509 views

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-09 13:17
@bartbh:
setup heb ik geen foto van helaas. Is gemaakt met een regendouche, 2 kleurige achtergrond. Het groene is een zilvergrijze achtergrond met vanuit het fotostandpunt gezien een groene lamp rechtsboven. (staat in werkelijkheid 90 graden op de regendouche) en dan is al het blauwe licht afkomstig uit mijn flitser met een gehobbyd blauw filter ervoor. Achter het blauw zat een zwarte achtergrond. Geen fancy flitsers etc, gewoon een ledlamp en de onboard flitser, dan flink wat sharpening en een klein beetje saturation in PS.

@ dottie, YellowCube & Sharky:

Thnx voor de positieve reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
@plukke: ben onder de indruk van bovenstaande gebruikte werkwijze. Zelf bedacht of uit een blaadje/website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist de Kameleon van mijn zwagertje geprobeert vat te leggen.
tips/trucs zijn welkom natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2227/2283634638_568bec7c31_o.jpg
de is genomen met de kitlens en daarna in lightroom wat contrast toegevoegd en de kleuren iets versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:12

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Het beestje heeft leuke kleuren, maar de achtergrond vind ik persoonlijk niet geslaagd. Verder zou ik in dit geval het diafragma wat verder geknepen hebben om de voorpoot ook helemaal scherp in beeld te krijgen.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Laatst online: 05-01-2021
Tof beest! misschien eens proberen zonder achtergrond/omgeving. Gewoon in een helemaal witte setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-09 13:17
dottie schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 09:33:
@plukke: ben onder de indruk van bovenstaande gebruikte werkwijze. Zelf bedacht of uit een blaadje/website?
Zelf bedacht, zag onze nieuwe douche en had een idee, toen wat prutsen en voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 12:40
dottie schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:22:
Tof beest! misschien eens proberen zonder achtergrond/omgeving. Gewoon in een helemaal witte setup
Dan wordt hij zelf toch ook wit en dan zie je hem niet meer... 8)7 ;)

Zoals Sjaak_Afhaak zegt misschien de lens iets meer dichtknijpen om de poot scherp te krijgen en zelf zou ik een beetje fotosoepen om aan de linkerkant boven zijn voorpoot de vlekjes/stofjes op het glas weg te halen. Misschien dan gelijk de achtergrond wat donkerder maken, vind ik zelf wat lekkerder kijken maar da's een kwestie van smaak.

[ Voor 41% gewijzigd door Kurgan op 23-02-2008 17:19 ]

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:30

YellowCube

Wait...what?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wZN1WAt90XgVETH0tBZzzJhT/full.jpg

muurbloempje.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

hee das net een wallpaper van XP :)
Is dat met beruchte 17-55 gezien de vignetting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een van de eerste foto's met m'n nieuwe 50mm F1.8

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2051/2286156547_4fc1261bd8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:46
Ziet er zeer nice uit. Heb niet echt iets waar ik kritiek op kan geven, top dus :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Vind hem ook super, mooie compositie, goeie DoF, lekkere 'industriële' kleuren!
Heel mooi, geeft een zomers, zuiders gevoel. :)

[ Voor 63% gewijzigd door Fire69 op 24-02-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@dj_itl: nice, maar zoals eerder gezegd, ik denk dat ie beter uitkomt als ie helemaal scherp is
@yellowcube: heel leuk :) lekker eenvoudig, hou ik vaak wel van :P
@bertbeckers: mooie kleuren, de DOF werkt hier ook lekker, geslaagde plaat imo :)

Afbeeldingslocatie: http://wwws.xs4all.nl/rails.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter op 24-02-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
Tikkie breder en een stuk minder photoshop.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

@ wijnands:
Over dat de foto van wouter breder moet ben ik het niet eens. Foto is nu mooi gefocust op de 2 sporen. Echter wel mee eens dat iets minder photoshop misschien een wat minder donker plaatje (vooral onderin) had op geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb de indruk dat een iets bredere foto, zeg de helft van de zwarte lijst, een mooiere verhouding zou geven.

Zelf voor het eerst 's de SB600 van de camera af gehaald en via een kabel aangestuurd.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3168/2288306704_cff0d5aa70.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Wijnands schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:37:
Ik heb de indruk dat een iets bredere foto, zeg de helft van de zwarte lijst, een mooiere verhouding zou geven.
:?

Daar wordt de foto welgeteld 10 pixels breder van.
Is dat nou niet een klein beetje mierenneuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Misschien wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
@ Yellowcube: lekkere, strakke foto. Weinig op aan te merken van mijn kant.

@ BertBeckers: Lekkere foto, mooie schuine dof op de rij knoppen. Ook heerlijke kleuren.

@ Wouter: ik sluit me bij wijnands' commentaar aan

@ Wijnands: jammer van de achtergrondkleur, maar een mooie scherpte en een leuk effect met de off-shoe belichting!

Zelf nog een probeerseltje:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3019/2291832674_fa1f239560.jpg?v=0

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Stond nog een stoel achter die bos bloemen.

Hmm... erg goed gezien, denk dat 't ook best heel leuk kan worden bij iets minder grijs weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:38

RBH

Zo, weer eens iets van mij.

Iets anders deze keer. :P

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2124/2291696394_ac562d179e.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@ Parle85:
Misschien een beetje miereneukermodus of pietje precies maar de deur staat er niet helemaal op. (scheelt een paar cm)
Ik zou haast zeggen de deur er helemaal op en zo iets minder onderkant van de trein.

Verder hele mooie plaat. ook mooi bewerkt.

@RBH
Leuk bedacht alleen:
1. Jammer dat alleen Grote Smurf en LolSmurf (denk ik) goed scherp zijn. Iets minder DOF.
2. Jammer van de reflecties. die storen mij persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Ook lijkt het wit overbelicht, nee? Kan echter aan mijn scherm hier liggen.
Plus... stof je tafel eens af man! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Haha, het is een granietenaanrechtblad wat je ziet. :P Dat is dus geen stof, hoewel dat wel zo lijkt. :P

Thnx voor de comments. :)

Oja, mijn doel was ook om Grote Smurf en LolSmurf ( :? ) scherp te krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/wp-content/uploads/2008/02/vakantie_wspaan_mg_1677.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

@Wilmocs: Die 'vlek' linksboven stoort me een beetje, maar verder wel lekkere plaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Die vlek stoort me absoluut niet.
Het geeft aan dat de zon schijnt en waar de flare op het gezicht vandaan komt
Als de achtergrond helemaal donkerder of rustiger is komt dit minder tot zijn recht denk ik.

Mooie plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:04
Laat ik het toch maar eens proberen. Heb deze vanmiddag geschoten en is naar mijn mening de beste van vandaag (kwam er thuis achter dat ik niet in RAW schoot) maar wat betref kleur...ik weet het zo net nog niet.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3111/2292181848_15e6b5f32a.jpg

Heb het groen en blauw wat verminderd orgineel maar of ik nou te ver ben doorgeschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 22:38

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik heb hier volgens mij nog nooit foto's gepost, maar ik denk dat ik een paar mooie heb. Wil er wel even bij zeggen dat ik eigenlijk nog maar een beginneling ben, so be gentle...

Om veilig te beginnen, een paar voorbeelden van landschappen/stillevens.

Binnen in een bunker. Wat mij hier aansprak was de manier waarop de lichtinval de grafitie als het ware op liet lichten. Deze foto is nagenoeg onbewerkt, op de verkleining na en een lichte contrast aanpassing.

Buiten op de duinen. Op de achtergrond zie je de bewoonde wereld, een badplaats. Op de voorgrond zie je de restanten van de oorlog. Het was later op de dag en heb hier enkel wat nabeweking gedaan om de lucht wat intenser te maken.

Deze vissershut staat er een beetje verlaten bij op een hele grauwe dag. In de nabewerkin heb ik een poging gedaan om dit wat de dramatiseren, maar niet overdreven.

Tot dusver even wat voorbeelden van mij. Alles is geschoten met een Pentax K100D en een Sigma 17 - 70mm F2.8-4.5.

Modbreak:aangezien dit een solo topic betreft, graag 1 foto per post.
Wil je er meer laten zien, maak dan een test/showcase aan.

[ Voor 13% gewijzigd door een moderator op 26-02-2008 11:30 ]

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik vind echt de eerste 2 foto's heel erg mooi, maar de 3e vind ik veels te donker.. Komt waarschijnlijk door je nabewerking, maar vind het gewoon geen geslaagde foto.

Trouwens, niet om naar te doen, maar het is het solo testcase topic, dus je zal toch echt even de mooiste eruit moeten halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:54
Parle85 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:57:
@ Yellowcube: lekkere, strakke foto. Weinig op aan te merken van mijn kant.

@ BertBeckers: Lekkere foto, mooie schuine dof op de rij knoppen. Ook heerlijke kleuren.

@ Wouter: ik sluit me bij wijnands' commentaar aan

@ Wijnands: jammer van de achtergrondkleur, maar een mooie scherpte en een leuk effect met de off-shoe belichting!

Zelf nog een probeerseltje:
[afbeelding]
Kvind m héél strak! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
RBH schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:21:
@Wilmocs: Die 'vlek' linksboven stoort me een beetje, maar verder wel lekkere plaat. :)
Mij niet, echt lekkere plaat, erg mooi!
MaNdM schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:55:

Buiten op de duinen. Op de achtergrond zie je de bewoonde wereld, een badplaats. Op de voorgrond zie je de restanten van de oorlog. Het was later op de dag en heb hier enkel wat nabeweking gedaan om de lucht wat intenser te maken.
[afbeelding]
Op het randje van teveel. Wel mooie lucht zo.

[ Voor 49% gewijzigd door Wijnands op 25-02-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@zaidoT: Los van al het technische gedeelte qua kleuren (vind hem overigens wat donker gezien de hoofden van de honden vind ik de foto niet echt spannend. Je bent erg centraal gegaan voor de hoofden en het lijkt alsof de rest niet zoveel uitmaakte. Probeer een iets andere hoek invulling.
@MaNdM: De 1e vind ik mooi maar echt veel te donker, dat donkere geldt ook voor 2 en 3.
bij 2 vind ik dat softe echt niet kunnen. Zonde want met iets wat subtielere bewerkingen zijn het mooie foto's!

Een probeersel in Den Haag: Afbeeldingslocatie: http://www.mr-kn.nl/CRW_3649.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38

Japie.G

Colour Classic

Afbeeldingslocatie: http://fotografie.vluggejapie.nl/lente_2008_2_got.jpg
joepie, ik kom bijna boven het gras uit, de lente begint!
Canon 350D + kitlens
- Ook gepost in "Verzamel - Lente"

Ik heb de foto vanaf RAW een beetje gecropt om een betere compositie te krijgen, en ik heb het contrast iets opgetrokken. Daarna conversie naar JPEG.

Aangezien dit topic heet 'om van te leren', en ik een beginner ben die graag wil leren... brand maar los! Hoe had ik deze foto beter kunnen maken? Wat is er niet goed, of juist wel?

[ Voor 3% gewijzigd door Japie.G op 26-02-2008 10:04 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Micha schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 02:51:
@MaNdM: De 1e vind ik mooi maar echt veel te donker, dat donkere geldt ook voor 2 en 3.
bij 2 vind ik dat softe echt niet kunnen. Zonde want met iets wat subtielere bewerkingen zijn het mooie foto's!
Dank, maar de eerste is zoals gezegd vrijwel onbewerkt. De tweede heeft inderdaad wat softs, persoonlijk vond ik het mooi, maar hij is niet donkerder gemaakt. Dat is eigenlijk alleen maar met de laatste gedaan.

Ik zal de pointers wel meenemen voor een volgende keer, evenals een statief om wat langere sluitertijden te kunnen gebruiken. Deze waren allemaal uit de hand.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

MaNdM schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:55:
Ik heb hier volgens mij nog nooit foto's gepost, maar ik denk dat ik een paar mooie heb. Wil er wel even bij zeggen dat ik eigenlijk nog maar een beginneling ben, so be gentle...

Om veilig te beginnen, een paar voorbeelden van landschappen/stillevens.
Heb je naam van dit topic gezien? Solo!

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

ajhaverkamp schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:06:
[...]

Heb je naam van dit topic gezien? Solo!
Kunnen we het misschien vriendelijk houden? Vergissen is menselijk en bovendien is dat al door een ander aangegeven.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-08 19:02
Sorry hoor, zou je het dan niet even veranderen naar 1 foto 8)7. En resizen naar 600px zou ook niet verkeerd zijn ;).

Micha: Wat moet ik zien? Ik zie een foto gemaakt met een fish-eye(?) niets meer niets minder.

Japie.G: Ik hou wel van die perspectief, lekkere kleurtjes ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

ThomasW schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:19:
Sorry hoor, zou je het dan niet even veranderen naar 1 foto 8)7. En resizen naar 600px zou ook niet verkeerd zijn ;).

Micha: Wat moet ik zien? Ik zie een foto gemaakt met een fish-eye(?) niets meer niets minder.

Japie.G: Ik hou wel van die perspectief, lekkere kleurtjes ook.
Nee ik ga het niet veranderen naar 1 foto, omdat er een aantal mensen op alle foto's heeft gereageerd. Als ik ze dan aanpas en alleen foto 2 laat staan dan kloppen hun reacties niet meer met wat in mijn post staat ;)

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@ zaidoT : Eerlijk gezegd boeit de foto me niet. Het zijn leuke hondjes, maar het zegt me niets. Ze vallen in de schaduw waardoor ze vrij donker zijn. Ik stoor me aan de achtergrond en de rug van het zwart gevlekte hondje. Door de lange schaduw lijkt het of er nog iemand met je mee wandelt, vind ik ook storen.

@ MaNdM: Snik, kan alleen de reacties lezen, zo te zien zijn je foto's door een modje gehaald.

@ Micha: Word er wel wat duizelig van. Ik hou persoonlijk wel van het fish-eye effect op architectuur. Ik denk dat je op de goede weg bent maar deze foto heeft te weinig sfeer naar mijn idee. Is ook prima, maar ik vind het niet zo mooi.

@ Japie.G: Leuke foto, ik denk alleen dat ik het mooier had gevonden als de bloem meer naar rechts zou zitten. Nu is het 'gat' aan de rechterkant zo leeg. Daarbij vind ik het gebouw op de achtergrond aan de rechterkant ietwat storend, hij trekt teveel mijn aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
MaNdM schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:49:
[...]

Nee ik ga het niet veranderen naar 1 foto, omdat er een aantal mensen op alle foto's heeft gereageerd. Als ik ze dan aanpas en alleen foto 2 laat staan dan kloppen hun reacties niet meer met wat in mijn post staat ;)
Ja, en dat is dan jammer hé. Ik zie graag nieuwe mensen die hier hun foto's posten. Daar leren een hoop mensen ook van hier. Echter om dan meteen maar te zeggen dat je je post niet veranderd terwijl die tegen de regels in is? Vind het niet echt een manier om zo binnen te komen zeg maar. :X

Edit, en nu kan ik dus helemaal geen foto meer van je zien... Dat is toch ook niet wat je wil?

[ Voor 7% gewijzigd door TranceSetter op 26-02-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

TranceSetter schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:51:
[...]
Ja, en dat is dan jammer hé. Ik zie graag nieuwe mensen die hier hun foto's posten. Daar leren een hoop mensen ook van hier. Echter om dan meteen maar te zeggen dat je je post niet veranderd terwijl die tegen de regels in is? Vind het niet echt een manier om zo binnen te komen zeg maar. :X
Je leest niet goed. Ik geef aan dat het me zonde lijkt van de reacties van anderen. Er zijn mensen geweest die de moeite hebben genomen om iedere foto van commentaar te voorzien. Commentaar dat niet alleen voor mij interessant is, maar ook voor anderen. Kennelijk denken een aantal mensen daar anders over en dat geeft verder niet, maar de "toon" viel me erg tegen. Er zijn genoeg middelen om iemand erop te wijzen (DM, MSN, ICQ) of een mod in te lichten (topic report).
Edit, en nu kan ik dus helemaal geen foto meer van je zien... Dat is toch ook niet wat je wil?
Ik zou nu natuurlijk drie losse posts achter elkaar aan in dit topic kunnen dumpen. Lijkt me ook niet de bedoeling toch? Hoe je het ook bekijkt, deze discussie hoort helemaal niet in dit topic thuis.

Hopelijk snapt iedereen nu de insteek en ik stel voor om deze discussie bij deze te sluiten en gewoon verder te gaan met waar het topic over gaat, foto's.

offtopic:
Sinds wanneer ben ik nieuw op GoT?

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
MaNdM schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:29:
[...]

Je leest niet goed. Ik geef aan dat het me zonde lijkt van de reacties van anderen. Er zijn mensen geweest die de moeite hebben genomen om iedere foto van commentaar te voorzien. Commentaar dat niet alleen voor mij interessant is, maar ook voor anderen. Kennelijk denken een aantal mensen daar anders over en dat geeft verder niet, maar de "toon" viel me erg tegen. Er zijn genoeg middelen om iemand erop te wijzen (DM, MSN, ICQ) of een mod in te lichten (topic report).

[...]

Ik zou nu natuurlijk drie losse posts achter elkaar aan in dit topic kunnen dumpen. Lijkt me ook niet de bedoeling toch? Hoe je het ook bekijkt, deze discussie hoort helemaal niet in dit topic thuis.

Hopelijk snapt iedereen nu de insteek en ik stel voor om deze discussie bij deze te sluiten en gewoon verder te gaan met waar het topic over gaat, foto's.

offtopic:
Sinds wanneer ben ik nieuw op GoT?
Waar het mij om gaat is dat er heel netjes en heel duidelijk in de topicstart staat vermeld:
1. 1 foto per post, van goeie technische en/of originele/creatieve kwaliteit. Ook al heet dit 'testcasefoto's' en niet 'showcasefoto's', dan nog wordt er natuurlijk een bepaalde minimale fotografische kwaliteit verwacht, anders is het vrij zinloos om de zoveelduizendste foto van iets te posten ;)
en:
3. Post niet teveel foto's van jezelf achter elkaar binnen een kort tijdsbestek: geef anderen ook 'de ruimte' om te posten en commentaar te ontvangen/geven.
Dan kan je wel een aantal mooie foto's hebben, maar dan zou ik er gewoon een 2 of 3 in de week posten, 1 per keer. Ook niets mis mee toch? Die regels zijn niet voor niets opgesteld.

En begrijp me niet verkeerd, ik wil jouw foto's ook graag zien, maar dan wel zoals iedereen 1 per keer.

offtopic:
Ik heb trouwens niet gezegd dat je nieuw bent op GoT, maar je geeft zelf aan dat je nog niet eerder foto's hebt gepost. Ik doelde dan ook op dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Japie.G schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:03:
[afbeelding]
joepie, ik kom bijna boven het gras uit, de lente begint!
Canon 350D + kitlens
- Ook gepost in "Verzamel - Lente"

Ik heb de foto vanaf RAW een beetje gecropt om een betere compositie te krijgen, en ik heb het contrast iets opgetrokken. Daarna conversie naar JPEG.

Aangezien dit topic heet 'om van te leren', en ik een beginner ben die graag wil leren... brand maar los! Hoe had ik deze foto beter kunnen maken? Wat is er niet goed, of juist wel?
Het idee vind ik super, de paar druppels op de bloem zijn ook mooi meegenomen. Er zit echter nog wat te veel gras voor vind ik, iets te veel eenzoekplaatje nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/wp-content/uploads/2008/02/vakantie_wspaan_mg_1660.jpg

vond deze wel geinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

samo

yo/wassup

Ja, Wilmocs, inderdaad wel geinig. Leuke kleurtjes, de sneeuw lekker bevroren. Toch heeft het iets te veel snapshotterig - er mist een onderwerp, interactie, wat je toont. Volgens mij heb ik van jou wel mooier gezien.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Nouja, tegen beter weten in nog maar eentje uit dezelfde serie.

Afbeeldingslocatie: http://wwws.xs4all.nl/IMG_8834.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
@ samo

telelens... zegt genoeg ;)
gebruik dat mooie dikke witte ding veelste weinig, en op wintersport vakantie is het toch leuk om weer mee te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mberendsen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-07-2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
Wel aardig. Ik moest overgens 2 keer kijken en van zwart wit naar kleur overschakelen om nou te kunnen zien wat het was; een formule 1 auto.

Ik vind de zwart-wit versie toch wat leuker dan de kleur.

Wat vinden jullie van deze foto?
Afbeeldingslocatie: http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_pic.php?pic_id=100145

[ Voor 9% gewijzigd door blinkymichiel op 28-02-2008 23:52 ]

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

• Japie.G
  • Laatst online: 12:38

Japie.G

Colour Classic

Dank voor de reacties op mijn foto! Daar heb ik wat aan! Ik ga het zeker meenemen in de volgende foto die ik hier post!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• Muse
  • Niet online
Wouter schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:45:
Nouja, tegen beter weten in nog maar eentje uit dezelfde serie.

[afbeelding]
Lekker sfeerplaatje, ben zelf alleen niet zo'n fan van de extreme bewerkingen. Lijkt me een plaat die in een goede zwart-wit ook heel mooi uitkomt.

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Tjah, wat moeten we daar over zeggen?

En hele leuke "THIS PHOTO IS CURRENTLY UNAVAILABLE" melding van Flickr ;)

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
bartbh schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:06:
[...]

Tjah, wat moeten we daar over zeggen?

En hele leuke "THIS PHOTO IS CURRENTLY UNAVAILABLE" melding van Flickr ;)
Hij staat er weer ;)

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

Hm, die is wel erg abstract, geen idee wat ik in die kleurenvlakken moet zien :? Weet dus verder niet wat ik er van moet vinden, al kan ik wel zeggen dat'ie mooi scherp en kleurrijk is.

Mijn inzendinkje:
Tijdje geleden alweer gemaakt met een Canon A400, een studiegenootje van me heeft'm bewerkt want daar ben ik niet zo goed in.
Afbeeldingslocatie: http://ch.tudelft.nl/~robin/got-fotos/robin_1.jpg

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:47
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2242/2130495943_2c39b35697.jpg?v=0

Zonsondergang op 23 december aan de Venedijk in Kampen. Mooiste plekje van Kampen. Wel redelijk nabewerkt. Jammer van dat irritante vliegend object in beeld...
Gemaakt met een Canon A80, die helaas nu is overleden maar gisteren vervangen is door een EOS 400D + Kitlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
Thorin schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 07:53:
[...]

Hm, die is wel erg abstract, geen idee wat ik in die kleurenvlakken moet zien :? Weet dus verder niet wat ik er van moet vinden, al kan ik wel zeggen dat'ie mooi scherp en kleurrijk is.

Mijn inzendinkje:
Tijdje geleden alweer gemaakt met een Canon A400, een vriendin van me heeft'm bewerkt want daar ben ik nog niet zo goed in.
[afbeelding]
Hmm, dit is zeker niet in Nederland!? Verder zou ik hem wat donkerder hebben gemaakt tenminste de steiger... mijn aandacht gaat niet gelijk uit naar de mooie zonsondergang of opkomst. Verder prachtige plaat, mooi rustgevend. Tja, uitvergroten en ophangen ;-)
fagao schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 08:07:
[afbeelding]

Zonsondergang op 23 december aan de Venedijk in Kampen. Mooiste plekje van Kampen. Wel redelijk nabewerkt. Jammer van dat irritante vliegend object in beeld...
Gemaakt met een Canon A80, die helaas nu is overleden maar gisteren vervangen is door een EOS 400D + Kitlens.
Jammer, van die overbelichte zon. Toen ik de foto zag ging mijn aandacht gelijk hiernaar toe. Verder had ik denk ik meer van de omgeving willen zien, ik weet niet waarom maar op een of andere manier lijkt die boom te nadrukkelijk aanwezig. Je kan natuurlijk ook het vliegtuigje wegpoetsen! vliegtuigje dan niet weg? Volgens mij moet dat makkelijk te doen zijn. Ik val je niet aan, maar dit is waar ik aan denk dus ik hoop dat je er wat aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/23ht0rd.jpg

Een nieuwsgierig hondje verlangend naar vrijheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Hij is wat flets en er is nogal een grote leegte aan de rechterkant. Hij oogt niet echt lekker voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Laatst online: 05-09 11:08
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/Road.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Laatst online: 07:07
@fagao; best een goede foto, alleen jammer van de overbelichte zon.
@Mariken; vindt het helaas helemaal niks. Lelijk wit vlak, niet helemaal scherp en hij staat scheef.
@Whiteviper; Is dit niet in maarssen bij de kartbaan? Best wel een goede foto niet veel op aan te merken.

En hierbij mijn foto, ik vond hem zelf wel aardig voornamelijk door de nabewerking waarbij ik de auto probeer uit te laten springen. Maar wat vinden jullie?
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3004/2301100733_2e81aca145_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
@ silencedead: je actie om de auto eruit te laten springen is in ieder geval gelukt. Het is imo zo erg dat hij erin geshopt lijkt te zijn, wat de foto een niet echt serieuze indruk nalaat bij mij.
Verder had je misschien wat motion blur kunnen geven om hem er echt uit te laten springen, zo geef je gelijk wat 'snelheid' in de plaat.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even heel wat anders :) Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.marlieke.com/site/images/thumbs/lrg-292-tulpje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Just_I

What did you just say?

De kleuren zijn wel prettig om naar te kijken, maar de foto is niet scherp en het is duidelijk een compilatie van twee foto's. Het is overigens zeer vreemd dat de lucht helemaal scherp is en de bloemen vlak achter het onderwerp niet. De kleuren van de bladeren mogen wel wat feller.

Ik zou graag nog wat commentaar hebben op deze foto (gemaakt met Nikon D40, kitlens):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4kf7NfIiSmZJbvYOfZkTn0ho/full.jpg Klik voor groot

Deze foto is een tijd geleden geschoten in Den Haag. De foto is bewerkt met PS en heb onder andere:
- meer contrast
- USM toegepast
- een wazigheids effect toegevoegd, weet niet de naam ervoor. (laag dupliceren > overvloeien wijzigen in bedekken voor bovenste laag > gaussian blur op onderste laag )

[ Voor 50% gewijzigd door Just_I op 01-03-2008 13:27 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Laatst online: 05-09 11:08
silencedead schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 09:30:
@Whiteviper; Is dit niet in maarssen bij de kartbaan? Best wel een goede foto niet veel op aan te merken.
:Y helemaal correct meneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffie-junk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Een foto van mij. Vandaag geschoten in een stukje bos bij Zwolle.
Ik heb nog niet heel veel ervaring met de camera, maar probeer zoveel mogelijk te leren en te ontdekken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.martijnvancalker.nl/meuk/weg-small.jpg

klikbaar.

Canon EOS 400D + 18-55mm
1/400 - F13 - ISO 400 - 37,0mm
zonder flits, auto white balance

foto iets gecropt met PS en contrast wat met de kleuren gespeeld. Orgineel (wel iets verkleind wegens de grootte van de foto).

specs - home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

@Thorin: netjes laten bewerken ;) Kijkt qua kleur lekker weg. Compositie vind ik echter niet geslaagd. De horizon staat verticaal strak in het midden en dat maakt het een wat saaie plaat. Ik zou een lager standpunt hebben gekozen om zo de 'pier' nog wat meer dieptewerking te laten geven en er wat meer lucht op zou komen te staan.

@fagao: Mooie foto! :) De horizon staat alleen niet helemaal recht en de zon is overbelicht. Volgende keer een iets kortere sluitertijd nemen. Wat betreft dat 'vliegende object': dat is met de 'clone stamp' heel simpel op te lossen in Photshop ;)

@Just_I: Ik vind de compositie wat vreemd in combinatie met de kadering. Ik had rechts en onder (knipperlicht) wat meer ruimte gelaten om deze compositie beter uit te laten komen. Gebruik van contrast vind juist wel weer erg goed gedaan. Persoonlijk had ik hem horizontaal uitgelijnd op die 'balk' onder het typeplaatje en had ik het knipperlicht buiten het kader gelaten en dan net iets meer ruimte in het kader rechts van de koplamp. Doet het zo net niet voor me, maar er zit zeker potentie in! :)

@kofie-junk: geslaagde nabewerking! Apart sfeertje. Me likes :)

Een poging van mijn kant:
Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/voorgevel_small.jpg

Nikon D40, 18-55 kitlens (24mm), f/14, 1/40s, ISO200, polafilter. Nabewerking: perspectiefcorrectie in PS, crop, unsharp maskje.

Comments?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:35
Ik ben normaal gesproken niet zo van zwart/wit, maar ik vond het bij deze foto goed passen. Heb wat lopen spelen met de kleurslidertjes voor zw/w conversie en ik denk dat het zo wel aardig is. Wat vinden julle er van?

Afbeeldingslocatie: http://pics.waxo.nl/IMG_3209_2-small.jpg
klikbaar voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:12

Sjaak_Afhaak

Bleh!

@wacko: z/w vind ik in deze situaties ook de beste oplossing. De schaduwwerking in de foto is mooi. Misschien is de saxofoonspeler net iets te donker.
Zelf heb ik zojuist Amsterdam centrum onveilig gemaakt, deze doet het ook beter in z/w.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.tielen/portret.jpg

Alleen het fietsstuur stoort me enorm :(

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wok schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:49:

Een poging van mijn kant:
[afbeelding]

Nikon D40, 18-55 kitlens (24mm), f/14, 1/40s, ISO200, polafilter. Nabewerking: perspectiefcorrectie in PS, crop, unsharp maskje.

Comments?
Niks mis mee, maar wel qua comp een saaie foto..

Andere compositie doen. Als dat geen optie is, lucht meer erin betrekken. Een immense wolkenpartij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wacko schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:54:
Ik ben normaal gesproken niet zo van zwart/wit, maar ik vond het bij deze foto goed passen. Heb wat lopen spelen met de kleurslidertjes voor zw/w conversie en ik denk dat het zo wel aardig is. Wat vinden julle er van?

[afbeelding]
klikbaar voor groter
Veel ruis :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

wacko schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:54:

[afbeelding]
klikbaar voor groter
De ruis stoort me niet, voegt net zo hard wat toe. Het dichtlopen van het zwart stoort me wel. (disclaimer, zit niet op mijn eigen pc, dus lastig precies te zien).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@silencedead: Ziet eruit also die auto in geplakt is.
@marlieke: Mooi werk maar geen foto meer.
@just_i: Op zich niet slecht alleen die uitsnede is net wat krap
@koffie-junk: nette bewerking, weet alleen niet zeker wat ik van het onderwerp vind
@wok: Het is een kantoorgebouw of mis ik wat?
@wacko: Wat mij betreft eigenlijk geen showcase meer.
@sjaak: Hoofd is net niet scherp, jammer. En jammer van dat stuur

Ik probeerde de hyacinth in de tuin 's anders in beeld te brengen

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3073/2303722893_2f2ca80f1e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Nou het is zeker anders, maar doordat de bloemetjes wel erg krap langs de bovenrand van de foto zitten en het gebied daar onder wel erg leeg is komt het wat ongemakkelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Laatst online: 31-08 12:40
@blinkymichiel: Rotterdam rules! ;) Knap gezien, om die twee kunstwerken en de Maan in één plaatje te krijgen. Mooie compositie.

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:42
@sjaakafhaak: ik vind het eigenlijk wel een lekker plaat. Ik zou een klein stukje van de onderkant halen (dan heb je 1 stuur minder in beeld).
@wijnands: ik zou toch liever minder tak en meer bloem willen zien. Achtergrond is ook wat te onrustig.

Geschoten in Emmen.
Afbeeldingslocatie: http://www.footo.nl/userfotos/2958oo95582237520.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herrick schreef op maandag 03 maart 2008 @ 00:36:
@sjaakafhaak: ik vind het eigenlijk wel een lekker plaat. Ik zou een klein stukje van de onderkant halen (dan heb je 1 stuur minder in beeld).
@wijnands: ik zou toch liever minder tak en meer bloem willen zien. Achtergrond is ook wat te onrustig.

Geschoten in Emmen.
[afbeelding]
Prachtige scherpte en een heerlijke bokeh.
Prima plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Laatst online: 12:45

MrFish

Untitled

@Wijnands: leuk idee, alleen wat krap gekaderd. Ik had ook graag iets meer bloem gezien :)
@Herrick: zeer lekkere plaat, mooie kleuren. Niks op aan te merken.

Mijn probeerseltje, iets heel anders:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vissen/got/muis-thumb.jpg
origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Vlissingen power!!! Dit is ZOOOOO 1983!! :P
Wel netjes in balans alleen tis niet echt mijn ding, denk dat ik em in zwart wit beter ga vinden.
Zal ik nu weer lief doen :P

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
@Wijnands: Opzet gelukt, ik vind 'm fijn!

@Herrick: Lekker scherpe plaat, niets op aan te merken.

@MrFish: Er is teveel zwart, maar als je op deze manier gaat werken zorg dan dat je voorwerp een duidelijk gekozen positie heeft. Links/rechts/midden, maar niet zoals nu: nét uit het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Herrick:
Een mooie foto. Persoonlijk vind zou ik de vogel iets meer naar voren laten komen. Zoiets bijv:
http://www.xs4all.nl/~verdouw2/got/2958oo95582237520_e0.png

@MrFish:
Ik vind er teveel zwart in zitten. Ook de reflecties op het glas zijn niet echt mooi. Vaak zijn de reflecties door een materiaal mooier. (Ledje onder de muis :P )

Zwart-wit bewerkingen zijn niet echt mijn ding maar ik wilde wel eens weten wat jullie hier van vinden:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~verdouw2/got/macro/IMG_4224_r0_e1.png

Qua zwart-wit overgangen en contrast in combinatie met de achtergrond vind ik het wel een redelijk geslaagde bewerking.

Het is dezelfde foto uit het lente topic:
Verwijderd in "[Verzamel] Lente"

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik kijk naar jou z/w bewerking en die vergelijk met de kleuren bewerking, vind ik de kleuren bewerking veel meer spreken. Bij het thema lente horen sprankelende kleuren, zeker bij het blauwe druifje. Het blauw steekt af tegen de achtergrond, waardoor het druifje veel beter tot zijn recht komt. In de z/w bewerking, valt hij een beetje weg tegen de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vassie18 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:52:
Gister dagje blijdorp en kwam deze tegen tijdens bewerken, heb behoorlijk wat geschoten maar deze vond van eerste gedeelte wel geslaagd:

[afbeelding]

Overige te vinden op: http://www.vassie.nl/blijdorp
Ik vind hem mooi. En ben blij dat je die fucking lelijke staart er niet op hebt gezet. Die zou het hele kleurenspel overhoop hebben gegooit. Verder correct geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Laatst online: 12:45

MrFish

Untitled

@Imagine: ik vind de kleurenversie ook mooier, sprekender. Het blad links leidt mij meer af in de z/w versie. Ik moest verder de kleurenversie bekijken voordat ik doorhad dat het puntige ding een blaadje was. Waarom heb je hem gespiegeld? :P
en iedereen bedankt voor de feedback, daar kan ik zeker wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de foto gespiegeld omdat de donkere achtegrond bij het druifje, dat een beetje lijkt op een soort klauw, dan meer op je af komt. Net alsof koning winter nog probeert terug te nemen wat hij langzaam maar zeker aan het kwijtraken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Laatst online: 10-09 08:56
Vandaag weer eens m'n studio opgebouwd, ik had uit een werkplaats ijzerslijpsel meegenomen wat erg mooie kleuren gaf! Dat moest dus even op de foto worden gezet.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2411/2314007841_21355455c5.jpg
(Klik voor groter)

Deze foto is een inverse versie van het orgineel die hier te vinden is. Graag jullie mening over de foto natuurlijk! :)

Voor de mensen die wallpaper formaat willen: http://pictures.jgrunstra.nl/!

[ Voor 7% gewijzigd door Xelle op 06-03-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:46
Zeer mooi!
Hoe heb je dat precies gedaan? Hoe heb je het belicht zodat deze kleuren er uit kwamen? Of is dat normaal ook al zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Laatst online: 10-09 08:56
Ik heb gebruik gemaakt van een groot vel wit papier waarop ik een spiegel heb gelegd. Toen 2 lampen om de achtergrond te verlichten en 2 lampen voor het onderwerp. De foto hierboven is het negatief van deze foto: http://www.flickr.com/photos/jelleg/2314821074/ . Door de spiegel lijkt het net alsof het stukje ijzer zweeft, ik heb het laatst in een fototijdschrift zien staan. :)

Aan de orginele foto heb ik zelf niet veel veranderd behalve wat stof wegpoetsen en kleuren eruit filteren (ookal was dit miniem). Toen nog een beetje contrast aanpassen.

Edit: Ik heb ook nog een andere foto die ik heb gemaakt met de spiegel: http://www.flickr.com/photos/jelleg/2314007971/ . Hier is weer het effect goed te zien hoe het lijkt alsof de steen zweeft, deze foto heb ik trouwens ook nog weinig moeten bijwerken :)

[ Voor 19% gewijzigd door Xelle op 06-03-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Lange tijd geen foto's gemaakt en al helemaal niet meer gepost, en kwam er vandaag een tegen die ik wel aardig gelukt vind;

Afbeeldingslocatie: http://aycu23.webshots.com/image/47942/2002054762306916623_rs.jpg

Wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem toch een tikkeltje meer contrast meegeven. Hierdoor krijg je een beter verschil tussen links en rechts.
De plaat leent zich in iedergeval prima voor zwart wit.

Edit: Eventjes wat proberen...
Met een beetje blauw erbij krijg je een lekker cool effect
http://www.xs4all.nl/~ver...054762306916623_rs_e3.png

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:29

Exigence

dnkroz

xelle: erg mooi! Lekker clean, mooie kleurtjes en goed bedacht :)

Siparti: zoals hierboven gezegd, iets meer contrast en verder weinig meer aan doen vind ik d:)b

Nog eentje van mij van een weekje geleden:
Afbeeldingslocatie: http://www.exigence.nl/meuk/_MG_0707.jpg

De toegangspoort tot Auschwitz Birkenau (klik voor groot), gemaakt met Canon EOS 20D icm EFS 18-55 uit mij Auschwitz serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Exigence schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:27:
Nog eentje van mij van een weekje geleden:
[afbeelding]

De toegangspoort tot Auschwitz Birkenau (klik voor groot), gemaakt met Canon EOS 20D icm EFS 18-55 uit mij Auschwitz serie
Mooie foto,
maar als je de foto iets cropped zodat de bovenkant van het hek er niet op staat lijkt me de foto nog meer uitstraling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
Siparti schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:47:
Lange tijd geen foto's gemaakt en al helemaal niet meer gepost, en kwam er vandaag een tegen die ik wel aardig gelukt vind;

Wat jullie?
Zat net op school, en zag daar enorme posterizing (weet er geen Nederlands woord voor). Dus de 'gradient' die in de lucht van rechts (licht) naar links loopt (donkerder, grijzer) zie ik daar in een aantal vlakken met elk een afzonderlijke kleur.

Zie een van jullie dit ook? Hoop dat mn scherm thuis niet zo veel afwijkt dat ik dat niet eens zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Ik zie het niet, hoe ik ook naar mn scherm kijk (van boven, onderen of van opzij)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
Oke, klinkt goed.

Nog eentje. De compositie is wat rommelig, ik weet het.
Dacht het te kunnen compenseren met de nabewerking (crop en kleur)

Afbeeldingslocatie: http://aycu36.webshots.com/image/45035/2001241328265096485_rs.jpg

In Berlijn is het overigens.
Iemand?

-edit- zie nu dat de scherpte e.d. niet helemaal in orde zijn...

[ Voor 12% gewijzigd door Siparti op 07-03-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Laatst online: 16-01-2013
Te donker en niet scherp...nope deze vind ik niet zo sterk

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
Tnx
Idd erg aan de donkere kant. En die scherpte, denk dat het komt door teveel croppen. Er is namelijk een hele hoop van het origineel 'afgevallen' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Het is hem niet dus?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:45
Eerst comment en dan een beeld:

Xelle: technisch sterk beeld maar is beetje productfotografie imho het verteld me niet veel.
Exigence: mooi uitgevoerd en een sprekendbeeld ik vind hem meevallen
Spirati: Scherpheid is toch zeker een minimum...

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2047/2317585299_47b5df0bb8.jpg

Mijn eerste portret. zelf toen ik het maakte was ik al zeker dat het een selectie beeld was. Het is dan ook het enige beeld ui een reeks van 25 portretten.

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Siparti: Ik vind het helemaal niets, niet scherp, kleuren doen me niets en de achtergrond is mij veel te aanwezig.
Soul__assasin: Mooi, ik hou zelf van wat meer contrast en misschien nog een beetje van de boven en rechterzijkant afcroppen, dat zou de foto wat sterker maken denk ik.

Eentje van mij dan, van vanmiddag in de Antwerpse Zoo
Afbeeldingslocatie: http://weblog.thomasvanderwillik.com/album/images/algemeen/antwerpen_09-03-08/img_2710_bewerkt-1.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door ThomasW op 09-03-2008 20:08 ]

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar met elk 1 foto, voor de vindingrijken onder ons). Mocht je meerdere foto's tegelijk willen laten zien open dan een test/showcase topic.
Dank.

Gebruik de [check images] knop, dank u!