@deef_Vg
Leuke foto, maar ik heb niet echt goed een idee waar ik naar kijk. Als je heel snel over de foto heen kijkt, zou het net zo goed een doucheputje kunnen zijn. Gebruik volgende keer ook even de 'check images' button onder het bericht-venster voor je je bericht plaatst (lees
hier hoe en waarom).
@Mad_Demon, @kipaantspit
Een moderator heeft jullie fotos weggehaald, dit is namelijk het solo topic. Eén foto per bericht dus (en dan ook niet de slimmerik uithalen door meer berichten achter elkaar te plaatsen). Wil je op meerdere foto's commentaar, kun je het beste even een eigen 'testcase' topic geven. Dat werkt ook handiger. Zoek anders één foto uit waar je graag commentaar op zou willen hebben, en plaats die.
@Derice
Tenzij je reclame maakt voor de Staatsloterij of héél erg in de stemming probeert te komen voor het aankomende voetbalseizoen, vind ik je eerste foto - sorry, dit zeg ik niet snel

- erg lelijk. de foto is ronduit kunstmatig en het doel van de oranje toon die je de hele foto meegeeft is niet duidelijk. Of er is iets heel erg mis met de kleuren van je beeldscherm, dat kan ook natuurlijk.
Daarnaast heb je de foto zo te zien verscherpt, dat kan op zich geen kwaad, maar je bent iets te ver doorgeschoten (daardoor krijgt je mannetje op het bootje bijna een 'aureool' en ik zie ook wat arteffects rond de masten van de boot in de verte. Het tegenlicht (met zo te zien een vrij laaghange de zon, en dan ook nog eens in combinatie met water, überhaupt een 'moeilijke' lichtval dus) draagt daar overigens sterk aan bij, ook met comprimeren als jpeg bemerkte ik dat je daar érg snel last van krijgt in deze foto.
De originele foto heeft daarentegen een lekkere mediterrane sfeer, en kijkt gemakkelijk weg, zonder verder heel spectaculair te zijn. De kleuren ogen hierin wel wat wat flets, in die zin kan de foto dus zeker wat nabewerking gebruiken. Even snel met de levels spelen, dan kom je zomaar in twee hele andere foto's terecht:
En dan is het maar net waar je heen wil met de foto, wat je wil laten zien, en natuurlijk een kwestie van smaak.
Het eerste voorbeeld heb ik bewust alsnog vrij oranje/donker gemaakt, ik denk dat dat de sfeer is waar je naar toe wilde met het eerste exemplaar? De tweede is gewoon een heel andere insteek, om te laten zien wat de foto nog meer in zich heeft. Verscherpen en croppen heb ik hier overigens achterwege gelaten.
@SeNsEi
Tja, het is al gezegd, maareuh
scheef! En niet zo zuinig ook. Verder te veel storende elementen (bijvoorbeeld de auto links) en te veel vlakken waar juist niets te zien is (de gehele onderkant oa., ongeveer 1/3e van de foto waar niets te beleven is).
Maak volgende keer overigens ook even een plaatje op maat, in het forum past maximaal een foto van 600 pixels breed - die van jou is 800. Eventueel kun je het origineel er wel bij linken.
[
Voor 4% gewijzigd door
Roelant op 14-05-2008 19:04
]