Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 110.518 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

littlejoannes schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:23:
RHB, wat vind je er zelf showcase waardig aan?
Doet er niet toe, toch? Ik vraag jullie mening. :P

@mvlaren01: Ben het eens met littlejoannes, vind er niet heel veel aan, het is niet echt duidelijk wat het onderwerp is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het commetaar, deze foto had ik ook nog gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://files.uploadffs.com/5f5656ca8111f4ee0a8518afa9579bf4_P1000115.jpg

Hier is het onderwerp duidelijker. Vinden jullie dit dan ook een betere foto? Ik vind het zelf jammer dat je de flat op de achtergrond zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
RBH schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:19:
[afbeelding]

Showcase? Ik weet 't niet...

Edit: Vanaf nu even klikken voor (iets) groter.
Heb je daar wellicht de normale 'zeer grote' versie van? Ik vind hem op z'n kant namelijk heel erg mooi als wallpaper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

preaching man, dof softwarematig toegevoegd svp commentaar
Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii142/frank2go/preekneger-2.jpg
klik voor full size

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:05:
Bedankt voor het commetaar, deze foto had ik ook nog gemaakt:

[afbeelding]

Hier is het onderwerp duidelijker. Vinden jullie dit dan ook een betere foto? Ik vind het zelf jammer dat je de flat op de achtergrond zit.
Waarom maak je hem dan nog (als je de flat niet erop wil hebben)? Wat wil je duidelijk maken met de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 09:24

Just_I

What did you just say?

@frank2go: Ik zou die blur nog een keer opnieuw doen en dan wat strakker (pixel neuken), nu ziet het er echt niet uit. Verder zou ik die bestandsnaam even veranderen, dat kan echt niet ;)

Wel jammer dat je al de vingers van de man er net niet op hebt gekregen. Verder wel een aardige foto. Misschien zou je een landscape van het bovenste deel wat mooier zijn, het jasje onderaan voegt eigenlijk niks toe.

@mvlaren: volgende keer wat dichterbij gaan staan en de camera wat schuiner houden om de flat te missen, of een paar tappen opzij doen :)
Verder vind ik het een beetje jammer dat je nagenoeg pal achter de lantaarnpaal staat zodat de lamp er achter verborgen is.

Heb je de vignettering zelf toegevoegd?

[ Voor 44% gewijzigd door Just_I op 07-05-2008 22:34 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:57

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:24:
[afbeelding]
- Je foto is te groot (resize even en link dan naar de grotere versie)
- De achtergrondblur is ronduit lelijk, totaal niet mooi (zoals een goede lensblur) en bovendien slecht uitgevoerd omdat je hier en daar de gewone achtergrond nog ziet maar tevens niet al zijn vingers. Kortom: ik vind het niks...

[ Voor 3% gewijzigd door breinonline op 07-05-2008 22:32 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Op bevrijdingsdag deze foto in Zwolle geschoten van Ilse de Lange. Ondanks de matige lens op mijn D70 (de Sigma 18-200) toch stiekem wel redelijk tevreden met het resultaat. In RAW geschoten, iets gecropt en unsharp mask erover heen gehaald. Verder niets aan gedaan...

Afbeeldingslocatie: http://www.michielkox.nl/allerlei/ilse1.jpg
Wat ik metname mooi vind aan het shot is de intensiteit die Ilse hier uitstraalt in het zingen van het nummer (geen idee meer welke het was overigens)

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://photos-c.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v239/186/5/1113722266/n1113722266_30046250_5618.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_I schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:29:
@mvlaren: volgende keer wat dichterbij gaan staan en de camera wat schuiner houden om de flat te missen, of een paar tappen opzij doen :)
Verder vind ik het een beetje jammer dat je nagenoeg pal achter de lantaarnpaal staat zodat de lamp er achter verborgen is.

Heb je de vignettering zelf toegevoegd?
Ik kon niet dichterbij gaan staan. Het was op een terrein waar ze net 4 flats hebben gesloopt. Er stond nog een hek omheen en ik kon niet dichterbij.

*noob* wat is vignettering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Wikipedia: Vignetting

Iemand nog wat commentaar op deze foto?

[ Voor 20% gewijzigd door Just_I op 08-05-2008 00:40 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

^^ Eigenlijk weinig inhoudelijk commentaar, behalve dat linksonder wat afleidt bij mij en dat hij in portrait volgens mij wat mooier was geweest :)

Orgelspeelster:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3091/2473958121_3714c68921_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:24:
[afbeelding]
klik voor full size
OMG, dit kan echt niet! Ik denk dat deze foto beter was geweest als je niet met de blurtool in Photoshop een soort van lage DOF hebt willen simuleren. Nu is deze foto een showcase van je Photoshop-onkunde en niet je fotografie-kunde. Ook zonder kleine DOF had je deze man in een mooie compositie op de foto kunnen zetten.

Voor het toevoegen van een kunstmatige DOF dien je toch echt de man strak uit de achtergrond te knippen. Dit kan door een mask te gebruiken, of de pentool zodat je de man kunt selecteren en kopieren naar een nieuwe layer. Dan kun je daarna met een Gaussian Blur de achtergrond gelijkmatig blurren. Wil je nog een stap verder dan zou je een 3D mask kunnen schilderen om de diepte aan te geven van de achtergrond. Deze kun je dan met Lens Blur omzetten in een meer natuurgetrouwe kleine DOF. Je krijgt het nooit helemaal natuurgetrouw, maar je kunt goed in de buurt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste wil ik iedereen vragen om even te reageren op je voorganger (wie de schoen past trekke hem aan).

@Just_I: Beetje oprdringerig, 2x de zelfde foto posten. Maar inhoudelijk:
Wow! wat lijkt zij extreem op mijn zusje! Ogen komen er wel lekker uit vind ik, misschien gebruiken maken van de 'gulden snede'?

@Frank2go: Erg leuk! Doet me meer denken aan zo een echte Blues artist :) (wel jammer dat de hand er niet helemaal opstaat.

@Beathoven: Wat bijschrift is wel zo leuk.
Verder had je misschien beter door je knieen kunnen gaan om de foto zo iets spannender te maken ofzo.

@Killer1979: Wel leuke compostie vind ik, alleen vind ik de foto een beetje contrastloos en juist een beetje moeilijke uitdrukking van Ilse de Lange.

@Mvlaren0: De foto op de vorige pagina bevatte nog een soort van humor wat hem dan wel leuk maakte (alhoewel de compositie en nabewerking toch wat beter konden) Maar bij deze voel ik helemaal niks eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Just_I schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:44:
Iemand nog wat commentaar op deze foto?
Geen commentaar zegt ook iets... Als het dan toch moet: Zo op het oog een geslaagd portretje voor in de familiekring, maar voor een buitenstaander geen tweede blik waard, meer een snapshot. Het deel rechts achter haar hoofd voegt niets toe, behalve onrust en een te centrale plaatsing, de arm linksonder (neem ik aan, zelfde bolletjesstof) is niet "logisch" en de achtergrond is wat rommelig. De weerspiegeling van de kamer in haar ogen is scherper dan prettig (ik geloof zelfs dat ik de fotograaf zie staan), maar het gezicht zelf (wimpers enzo) zijn onscherper. Het linker neusgat en de tanden lijken dan weer kunstmatig teveel verscherpt - ik zie tenminste wat vreemde lichte randjes erbij - en de z/w conversie lijkt in eerste aanleg niets toe te voegen. Hoop dat je er wat aan hebt, het is op jouw speciale verzoek en opbouwend bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
#killer1979: Houding en uitdrukking van Ilse "maken" je foto, maar het is wel de kunst om dat vast te leggen en dat heb je prima gedaan imo. Wel zitten er wat vage vertikale "banen" in de achtergrond, net of je daar wat hebt weggeshopt. Lijkt me dat dit iets strakker kan. Zelf zou ik minstens de helft van de loze ruimte boven haar hoofd wegcroppen, om de aandacht meer op haar hand te focussen, maar ik ben me ervan bewust dat ik extremer crop dan gemiddeld. Haast een afwijking van me ofzo, dus daar moet je maar niet teveel aandacht aan schenken. Over all gewoon een toffe foto van een toffe meid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

@ Saga_Envi: Dat had eigenlijk een link naar de post zelf moeten zijn. My bad ;)
Link fixed

@ Toff: Met dat commentaar kan ik zeker wel wat, bedankt daarvoor :)

[ Voor 6% gewijzigd door Just_I op 08-05-2008 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier eentje van mij :
Afbeeldingslocatie: http://www.jzeitzen.nl/albums/Test_Album/DSC_4152.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

@Dnoizex: resize je pic even tot max 600px breedte, dat is namelijk de bedoeling hier.
welkom op GoT btw :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:29
Je wilt niet wéten hoe dit er hier uitziet met jou resolutie van je foto :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Als je toch de foto dan aan het resizen bent, clone dan gelijk dat vlekje links onder even weg :)

Overigens, links in het midden zit een rooie pixel, is dat een dooie pixel in je sensor?

[ Voor 32% gewijzigd door Just_I op 08-05-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
@Toff
Je hebt gelijk over de crop denk ik, bovenkant zou nog wel wat afkunnen. Misschien nog wat spelen met de achtergrond, die banen kunnen inderdaad wat afleiden. Met wat verdere photoshop acties is de foto nog wel mooier te krijgen inderdaad.

Merci voor je opbouwende kritiek _/-\o_

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 19:29
Afgelopen week wat test foto's geschoten met mijn nieuwe (2e hands) binnengekomen Nikon 50mm 1:1.8 Series E.

Moet wel volledig alles handmatig instellen, maar juist goed om te oefenen _/-\o_ .

Klik op de foto's voor groter formaatlinkjes

Foto gemaakt op f1.8
1

Foto gemaakt op f2.8
2

1e conclusie: heerlijke lens! Moet nog wel veel leren kwa handmatig scherpstellen enz.

[mbr]SOLO[/b] testcasefoto's, kweenie?

[ Voor 36% gewijzigd door Floor-is op 10-05-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

*kuch* Solo-testcase topic *kuch*

Vooral foto 1 ziet er leuk uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:19

elmoxx

xx xx xx

Was afgelopen week een dag in Keulen. Gelukkig mooi weer en natuurlijk ook veel foto's gemaakt..

Voor het eerst van mijn leven foto's aan elkaar geplakt (in dit geval 3), dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2067/2475999533_07d1cf622a.jpg
foto is klikbaar

Erg tevreden over de foto als geheel omdat ik geen fish eye objectief heb en zo toch de hele dom er op staat.. Wat me het meest stoort van de plaat is dat de lijnen die recht horen te zijn wel heel duidelijk naar elkaar toe lopen.. Wat denken jullie van deze plaat?

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elmoxx schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:37:
Was afgelopen week een dag in Keulen. Gelukkig mooi weer en natuurlijk ook veel foto's gemaakt..

Voor het eerst van mijn leven foto's aan elkaar geplakt (in dit geval 3), dit is het resultaat:

[afbeelding]
foto is klikbaar

Erg tevreden over de foto als geheel omdat ik geen fish eye objectief heb en zo toch de hele dom er op staat.. Wat me het meest stoort van de plaat is dat de lijnen die recht horen te zijn wel heel duidelijk naar elkaar toe lopen.. Wat denken jullie van deze plaat?
Niet slecht maar hij is wel erg 'hard' en ik zou zelf de voorkeur geven aan een wat mindere kromming want het lijkt wel rubber. Valt in photoshop wel te corrigeren al vraag ik me af of het met deze extreme kromming ook gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Elmoxx: Met Beathoven. Het is opzich geen slechte foto. Mooie kleur in de lucht, goed scherp en licht is goed. Echter vind ik het gebruik van de drie foto's hier niet veel toevoegen. Vooral omdat er daardoor een extreme vervorming ontstaat die de foto naar mijn idee geen toegevoegde waarde mee geeft.

Even genoten van het licht van vanavond. Blijft mooi, zulk laag en warm licht. Ga ik denk ik maar eens vaker doen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3280/2476908330_5df2861bb1.jpg

Vangst was trouwens één konijn, één lijster en één boomklevertje. Op de foto bedoel ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

@elmoxx: Ik vind hem zeker gaaf! Misschien kan je hem nog zo photoshoppen dat het onderste gedeelte van de foto (bij de mensen dus) wat donkerder wordt, want daar vind ik 't wel wat hard.

Maar erg gaaf! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:19

elmoxx

xx xx xx

ohk, dank voor jullie commentaar!
Wat stoort nu het meest, de kromming of de kleur? Ik ga er vanavond is even mee photoshoppen..

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Wat mij het meest stoort is het harde felle licht op het onderste gedeelte van de foto.

Als je dat corrigeert, en dan nog even met contrast/gamma/levels o.i.d. speelt, dan moet het goed komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@redhero, je foto heeft wel iets rustieks, dat komt ook door de rustige achtergrond denk ik. Je hebt het licht mooi gevangen in de bladeren, het takje links vind ik redelijk storend. Toch blijf ik niet lang hangen op de foto. Ik denk dat het geheel een beetje saai is.

Dit is mijn experiment, gemaakt met een infrarood filter voor een beetje sprookjesachtig effect.
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj26/Mennt/visweg_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 19:55
WoOw, dat is of een HEEL ERG sterk filter, of een enorme nabewerking :+
opzich vind ik de vignetting niet veel toevoegen aan de foto, en voor de rest, tja, niet echt mijn smaak. maarja dat is bij iedereen anders. persoonlijk hou ik dan meer van dit soort infrarood foto's: http://files.myopera.com/...s/287692/consonnopano.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Amplified123: Het is een zelfgemaakte filter met daarbij behoorlijke bewerking van photoshop, meestal worden ze gemaakt in z/w, maar ik vond dit net wat toevoegen aan de sfeer van het plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:33:
@Amplified123: Het is een zelfgemaakte filter met daarbij behoorlijke bewerking van photoshop, meestal worden ze gemaakt in z/w, maar ik vond dit net wat toevoegen aan de sfeer van het plaatje :)
Hoe heb je dat filter gemaakt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartbh schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:13:
[...]
Hoe heb je dat filter gemaakt als ik vragen mag?
Je neemt twee onbelichte, ontwikkelde diafilms of negatieven (dia werkt beter) en deze monteer je voor je camera. Ik dacht dat er nog een topic over bestond, maar dat heb ik hier niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12-09 12:38
Net even een bleom op de foto gezet. Vind hem zelf wel leuk geworden. Kritiek is welkom

Afbeeldingslocatie: http://www.hw-photo.nl/content/Shots/Flowers/IMG_8470.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honnepon
  • Laatst online: 11-02-2023
Mijn complimenten voor de voorgaande foto's die op de site staan!
Ik kijk altijd met plezier op de site en verbaas mij vaak wat voor foto's er op komen te staan , en dan denk ik damnnnn dat wil ik ook kunnen!!!

Ik heb sinds kort een Nikon D40 en heb een Sigma 70-300 mm lens gekocht.
Zowel de camera en de lens moet ik nog helemaal leren kennen dus ben ik vorige week met een vriend naar de boerenveldsche plassen vlakbij Hoogeveen geweest.
Ik was gelijk blij dat ik de sigma lens bij mij had :-).

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/f41lw5.jpg

Heb ook wel een crop gemaakt hiervan, maar wist niet welke beter zou zijn om te posten ... dus heb voor de zelkerheid daar maar een url voor gemaakt.
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=34nsj2u&s=3

Er zijn hier vast wel goede ervaren fotografen die mij tips kunnen geven :-) !

[ Voor 16% gewijzigd door honnepon op 14-05-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook weer mijn camera op gepakt en een stukje gaan fietsen (werd uiteindelijk bijna 30 km :+), daarbij heb ik door de haarlemmermeer gefietst. Ik heb meerder foto's gemaakt, eindelijk wou ik deze aan jullie zien.

Afbeeldingslocatie: http://jim.zonax.net/files/IMG_3096%20JPEG%20TUMB.jpg

Ik ben zelf beetje bang dat ik iets te enthousiast met Photoshop ben geweest, wat zeggen jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

kleuren zijn net ff te warm naar mijn idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Geen idee of het debedoeling is, maar de kleuren zijn idd wat te warm en ook lijkt de foto wat te groen. De compositie vind ik wel aardig en verder vind ik het wel een leuke foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:25:
Ik heb vandaag ook weer mijn camera op gepakt en een stukje gaan fietsen (werd uiteindelijk bijna 30 km :+), daarbij heb ik door de haarlemmermeer gefietst. Ik heb meerder foto's gemaakt, eindelijk wou ik deze aan jullie zien.

[afbeelding]

Ik ben zelf beetje bang dat ik iets te enthousiast met Photoshop ben geweest, wat zeggen jullie ervan?
Hij is wat mij betreft een beetje saai door het grote stuk grauwe lucht, de kleuren van de bomen zijn ook een beetje oversaturated. je moet hem gewoon wat photoshoppen:

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze foto op RAW geschoten (normaal deed ik JPEG), toen ik hem opende in Photoshop zag ik veel leuke knopjes. Daar ben ik dus wel tever mee gegaan merk ik :), leer ik dus wel weer veel van.

@ Rocket, dat is inderdaad wel heel mooi ja! Echter is dat niet echt meer de orginele foto wat voor mij dan weer wat jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Nou sorry hoor. De compositie is goed. De kleuren kunnen beter, maar r0ck3t.... Wat heb je ermee gedaan. Zo word het helemaal nep. Het klopt helemaal niet. En dan ook nog een flare toe gaan voegen? Nee dit vind ik niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:49

Markie

Voorheen BBE

@ Redhero: Rustig sfeertje, fijne bokeh. Het bladloze takje links stoort wat.
@ Mariken: Heftig! Niet helemaal mijn ding. Je compositie is, wat ik ervan kan zien, wel prima.
@ honnepon: Goed moment. Compositie kan wel iets spannender (bv. regel van derden). Links bovenin staat een 'door mensen gemaakt' ding. Dat stoort een beetje.
@ztkas: zowel qua kleur als compositie niet heel erg interessant.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2292/2481212256_9241b54b23_o.jpg

@ hieronder die ik ff vergeten was te becommentariëren: frisse kleurtjes en compositie. De bokeh mag van mij wat zachter zodat de bloem er nog wat meer uitspringt.

[ Voor 17% gewijzigd door Markie op 10-05-2008 20:25 ]

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@BBE, raaaaar! Maar wel erg leuk. Staat best wat op de foto, dus ben nog uit aan het zoeken wat er allemaal te doen is...

Ik mis in jouw post alleen nog iets van @trancesetter O-) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
BBE schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:09:
@ Redhero: Rustig sfeertje, fijne bokeh. Het bladloze takje links stoort wat.
@ Mariken: Heftig! Niet helemaal mijn ding. Je compositie is, wat ik ervan kan zien, wel prima.
@ honnepon: Goed moment. Compositie kan wel iets spannender (bv. regel van derden). Links bovenin staat een 'door mensen gemaakt' ding. Dat stoort een beetje.
@ztkas: zowel qua kleur als compositie niet heel erg interessant.

[afbeelding]
Een winter en een zomerfoto over elkaar gelegd? Aan de sneeuw te zien iig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@TranceSetter: erg leuke compositie. Door de perfecte hoek tov. de bloem is de compositie bijna onrealistisch. Alsof die er later ingesoept is. Erg leuk. Verder lekker in de hoek gezet, mooie kleuren, en de DOF versterkt de compositie. Verder moet je wel van bloem/detailfoto's houden om deze foto interessant te vinden, maar fototechnisch vind ik 'm in ieder geval erg geslaagd.

@honnepon, dat doe je zo:

[url=http://www.website.nl/groot-plaatje.jpg][img]http://www.website.nl/klein-plaatje.jpg[/img][/url]

Meer uitleg over de "code's" van het forum is in deze uitleg te vinden. Zie daarnaast ook de tip voor r0ck3t hieronder.

@r0ck3t: resize je foto even, maak even een kleine "thumbnail" van maximaal 550 à 600 pixels breed, en link het origineel daarachter. Gebruik gelijk de "check images" knop even voor je op "verstuur bericht" klikt (lees hier waarom), dan blijft het topic een beetje werkbaar. :)
bartbh schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:24:
Weet niet of er sneeuw ligt, maar wel dat het bad op de tweede foto gewoon leeg is. :)

@BBE: leuk gedaan, je ziet gelijk al dat je ook hier in het topic mensen op het verkeerde been zet. Er is veel te zien, maar wat je ziet is niet direct duidelijk. Vroeg me af waarom je ervoor gekozen hebt om linksboven nog weer water te laten verschijnen en niet een volledige scheiding te hanteren (dus links leeg bad, rechts vol bad).

[ Voor 116% gewijzigd door Roelant op 10-05-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:49

Markie

Voorheen BBE

bartbh schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:24:
[...]
Ga door ;)

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mozes is aan het werk zo te zien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

hele vette bewerking BBE met leuke details, zoals de tak die deels in bloei is... echt een beetje zo'n "wheres wally" d:)b

hier nog een foto uit amsterdam, uitkijkend op krommewaal, vind het wel een geslaagde compositie...
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3122/2481435822_d76ec9b719.jpg?v=1210452027

kritiek, suggesties, commentaar alles mag :)

[ Voor 3% gewijzigd door airliner op 10-05-2008 22:42 . Reden: foto bijgewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik vind 'm niet echt spannend. Wat is je onderwerp? De man op het bankje of de lantaarnpaal? Horizon (of lantaarnpaal) staat scheef. Condensstreep van het vliegtuig ff wegsoepen. De bomen zijn trouwens wel erg groen??

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
airliner schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 22:20:
hele vette bewerking BBE met leuke details, zoals de tak die deels in bloei is... echt een beetje zo'n "wheres wally" d:)b

hier nog een foto uit amsterdam, uitkijkend op krommewaal, vind het wel een geslaagde compositie...
[afbeelding]

kritiek, suggesties, commentaar alles mag :)
Die prullenbak rechtsonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

ik heb de foto aangepast, stond idd een beetje scheef
dingen als vliegtuig strepen, het is idd mooier als ze er niet zijn, maar dat hoort er toch bij? in de analoge wereld kon je dat ook niet ff weg soepen
question numero dos: moet een foto persé 1 onderwerp hebben? ik vond het geheel wel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Toff schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 22:42:
[...]
Die prullenbak rechtsonder?
Je onderbouwing mist.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
En dat kan ook heel wat vriendelijker Toff.

Wat me positief opvalt: die vent daaronder, die zit goed, dat is een potentieel goede plaat

Maar je compositie, ik vind 'm niet handig, je lijnen lopen ergens links weg, en er is vele ruimte die nu niet echt veel doet voor je plaat. Met minder informatie weten we alsnog dat dit Amsterdam is, gewoon wat minder wijd, en ga op zoek naar mooier licht, want dit is nu erg vlak..

Komt nog wel goed, bewaar 'm maar voor je zelf, zodat je over paar maanden kunt zien waar je bent, en dat ook weer over een paar jaar.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik vind de compositie waar "airliner" zo tevreden mee is niet zo geslaagd, vooral omdat ik de prullenbak rechtsonder niet mooi vind, niet als object en niet als deel van de foto. Zomaar wegcroppen is geen oplossing, omdat de schaduw van de man op het bankje dan vreemd wordt afgesneden. Een zorgvuldiger standpunt, waarbij de prullenbak buiten beeld gebleven was, had ik liever gezien. Misschien is het nu iets duidelijker? Vriendelijker kan ik het niet maken.

en ik voel het commentaar van Simon al aankomen, dat de prullenbak bij de context hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Toff schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:26:
Ik vind de compositie waar "airliner" zo tevreden mee is niet zo geslaagd, vooral omdat ik de prullenbak rechtsonder (...)
Nou, duidelijker hoeft het ook niet, maar zo zegt je reactie een stuk meer. Ik interpreteerde je suggestie namelijk als dat hij zijn foto vooral naar de "prullenbak rechtsonder" op zijn desktop moest slepen, en dat was bepaald geen vriendelijke hint geweest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Sorry, in dat geval! geen moment bij stilgestaan, dat het zo uitgelegd kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:40

polthemol

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/knops/tweakers/portret/IMG_5519.jpg

dit weekend fijn kunnen spelen met mijn nieuwe canon 50 1.8. Deze foto gemaakt toen mijn broertje een schietschijf onder vuur nam. Persoonlijk vind ik hem redelijk gelukt, je ziet goed zijn concentratie. Mindere is dat de achtergrond toch wel duidelijk het verschil laat zien denk ik tussen het aantal bladen dat gebruikt wordt in een lens (tenminste ik vermoed dat het daardoor komt, vooral bij de lichtere stukken linksboven in de foto).

[ Voor 192% gewijzigd door polthemol op 12-05-2008 00:46 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:07
Heb mijn cam nog niet zo lang. Vond dit een aardig geslaagde foto, wat vinden jullie?
Hij is btw onbewerkt en klikbaar!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3224/2458468789_6e60444a75.jpg

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii142/frank2go/IMG_1275copy-1.jpg
Tante Saar, graag jullie commentaar(heey dat rijmt) DOF heb ik er later ingeflubberd

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@frank: achtergrond softwarematig geblurd? Er zit precies een randje rond haar arm (roze fiets) en een stukje van die "miljonair" op de achtergrond is ook scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@
D3ton8oR
klopt, ik zal het nog een keertje overdoen, vind het wel lastig goed te selecteren in ps elements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

polthemol schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:38:
[afbeelding]

dit weekend fijn kunnen spelen met mijn nieuwe canon 50 1.8. Deze foto gemaakt toen mijn broertje een schietschijf onder vuur nam. Persoonlijk vind ik hem redelijk gelukt, je ziet goed zijn concentratie. Mindere is dat de achtergrond toch wel duidelijk het verschil laat zien denk ik tussen het aantal bladen dat gebruikt wordt in een lens (tenminste ik vermoed dat het daardoor komt, vooral bij de lichtere stukken linksboven in de foto).
Jammer van de achtergrond inderdaad, het moment is goed, evenals de compositie. Het klopt de ietwat storende blur dat dit een gevolg is van het aantal bladen van het diafragma. Het was misschien beter geweest een net iets kleiner diafragma te kiezen, dan was het gehele hoofd scherp geweest. Overigens is de foto wat flets.
Sensei_D schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:56:
Heb mijn cam nog niet zo lang. Vond dit een aardig geslaagde foto, wat vinden jullie?

[afbeelding]
Belichting is goed, compositie minder, zo recht van opzij. De kop is niet zo markant dat ik er nu lang naar blijf kijken.
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:06:
[afbeelding]
Tante Saar, graag jullie commentaar(heey dat rijmt) DOF heb ik er later ingeflubberd
De achtergrondblur van een computer haalt het nog altijd niet bij een echte. Dit is echt zonde van je foto. De EXIF zit er niet bij dus ik kan niet zien met wat voor instellingen je je foto's maakt maar probeer een door een groter diafragma te kiezen een meer natuurlijke blur te creëren (als je toestel dat kan).
De compositie is verder aardig, jammer dat haar benen worden afgesneden en van de grootte leegte recht op de foto waar je ogen naar toe getrokken worden door de drukke achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polthemol schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:38:
Ik vind het echt een toffe foto moet ik zeggen. Ik hoop dat je 't niet erg vind dat ik even je foto heb bewerkt in PS, maar zie hier wat het verschil een beetje nabewerking kan maken:

http://img364.imageshack.us/img364/5674/differencepj2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 06:40

polthemol

Moderator General Chat
het scheelt inderdaad wel, maar ik vermoed dat het deels komt door mijn dualscreen :/ Op mijn linkerscherm is de foto hier wel best kleurrijk, op mijn rechterscherm is hij nogal flets zoals jullie zeggen. Eens wat moeite gaan steken in een kleurprofiel en maar lr-en op rechts ipv. links

Thnx voor de voorzet, begint al vooruitgang te komen in mijn fotografie geloof ik, nu nog bewerkingen beter doen ;)

@royv nog eens: hoe heb je dat ongeveer aangepakt als ik vragen mag ? Ben aan het proberen het wat te reproduceren in lightroom (onder het motto: je leert het makkelijkste door naar een goed voorbeeld toe te werken), maar het lukt me niet echt om die mooie vleeskleur erin te krijgen zoals jij hebt (met name bij zijn rechterhand).

[ Voor 34% gewijzigd door polthemol op 12-05-2008 11:16 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sensei_D schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:56:

[afbeelding]
DOF is goed, alleen de schaduw op zijn gezicht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polthemol schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:41:
het scheelt inderdaad wel, maar ik vermoed dat het deels komt door mijn dualscreen :/ Op mijn linkerscherm is de foto hier wel best kleurrijk, op mijn rechterscherm is hij nogal flets zoals jullie zeggen. Eens wat moeite gaan steken in een kleurprofiel en maar lr-en op rechts ipv. links

Thnx voor de voorzet, begint al vooruitgang te komen in mijn fotografie geloof ik, nu nog bewerkingen beter doen ;)

@royv nog eens: hoe heb je dat ongeveer aangepakt als ik vragen mag ? Ben aan het proberen het wat te reproduceren in lightroom (onder het motto: je leert het makkelijkste door naar een goed voorbeeld toe te werken), maar het lukt me niet echt om die mooie vleeskleur erin te krijgen zoals jij hebt (met name bij zijn rechterhand).
Eerst heb ik de belichting aangepast met Curves en Levels. Maar ik vond zijn gezicht net iets te geel, daarom heb ik de Hue iets terug gezet (geloof -3 ofzoiets). Vervolgens de achtergrond met de Sponge tool wat gesatureerd, en een beetje vignette aangebracht met de Burn tool. Als laatste heb ik zijn gezicht verscherpt.

Kwestie van uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/ZT1O0026.jpg

@ westergasfabriek tijdens de voorbereiding van gezellig feesje

[ Voor 47% gewijzigd door wilmocs op 12-05-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

@polthemol
Leuk actieshot, de aanpassingen van royv zijn wel nodig om hem af te maken...

@Sensei_D
Ik vind hem een beetje kil voor de zo'n blauwe lucht. Maar dat heeft misschien met z'n zwarte pakkie te maken.

@frank2go
Lijkt me een mooie vrouw. Maar ze trekt een beetje een gekke bek op deze foto. Niet heel flatteus.

Was van het weekend met een maatje in Noordwijk, daar wat plaatjes zitten schieten. Wat denken jullie hier van?

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2181/2483312696_40ae86dba1.jpg
Strand @ Noordwijk
klik voor groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:25:

[afbeelding]

Ideale foto om te curven:
bijvoorbeeld: http://img395.imageshack.us/img395/1743/curvesqs9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeleken met dat, vind ik het orgineel mooier. Er valt heus nog wat mee te doen, hij is erg groenig, maar of de manier die jij laat zien de goede is, betwijfel ik.

@DoubleJ: Nette plaat. Compositie vind ik goed. Er zit wel een stofje/vlekje rechtbovenin de foto... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op maandag 12 mei 2008 @ 07:19:
[...]

De achtergrondblur van een computer haalt het nog altijd niet bij een echte. Dit is echt zonde van je foto. De EXIF zit er niet bij dus ik kan niet zien met wat voor instellingen je je foto's maakt maar probeer een door een groter diafragma te kiezen een meer natuurlijke blur te creëren (als je toestel dat kan).
De compositie is verder aardig, jammer dat haar benen worden afgesneden en van de grootte leegte recht op de foto waar je ogen naar toe getrokken worden door de drukke achtergrond.
ik heb hem even anders bijgesneden, daar werd het idd beter van, ik heb een powershot s5, echte blur wil niet goed lukken(of ik moet max inzoomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleJ schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:57:

@frank2go
Lijkt me een mooie vrouw. Maar ze trekt een beetje een gekke bek op deze foto. Niet heel flatteus.
doet ze altijd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/7752/redbull90483dn3.jpg

Vind het af en toe toch leuk om een 50mm 1.8 op een tussenring te schroeven :p Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

edit: aRGB -> sRGB

[ Voor 21% gewijzigd door C.44 op 12-05-2008 20:30 ]

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Laatst online: 26-05 21:56
Ik zit te wachten op de kip in de oven dus zal er een mooi lijstje van maken!

@polthemol
Compositie: vind ik goed, misschien zou ik nog een stukje van de bovenkant van zijn hoofd afhakken, maar dat is persoonlijk.
Dof: vind ik te krap, exif is weg maar ik zou een iets kleiner diafragma hebben gekozen. (bovendien krijg je dan een betere belichting op de achtergrond)
Kleuren: beetje contrastloos, misschien iets meer saturation en contrast dus?

@Sensei_D
Compositie: vind ik goed, misschien te overwegen om beide ogen op de foto te krijgen want daarmee maak je contact met de persoon. Uiteraard is een profiel goed hoor, maar denk er over na en kijk wat je zelf mooi vindt.
Dof: goed
Kleur: goed, maar jammer van de schaduw over zijn gezicht. Als je een flits gebruikt had je deze misschien kunnen wegflitsen. (Fillflash)

@Frank2go
Compositie: ok, maar niet zo'n mooie achtergrond, beetje druk. Bovendien is haar mond een beetje raar? (Maar het zal wel om de persoon gaan, ik ken haar alleen niet)
Dof: nep, maar dat wist je al ;)
Kleur: beetje meer contrast oid kan geen kwaad

@wilmocs
Compositie: goed, trap komt mooi uit zo!
Dof: goed
Kleur: ja, ik vind zwart en wit hier goed uitkomen. Heb je er eigenlijk kleur uitgehaald? Anyway: goed

@DoubleJ
Compositie: vind ik niet zo spannend, wat is eigenlijk het object van deze foto? Lijkt mij nu een snapshot
Dof: goed, strand komt zo goed over
Kleur: fijne kleuren!

@C.44
Compositie: nice!
Dof: nice!
Kleuren: nice! =) ik vind dit dus een mooie foto! :)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
@C.44

Lekkere foto hoor, krijg er dorst van. Nog wel een paar opmerkingen:

Je hebt je foto opgeslagen met aRGB kleurprofiel, waardoor de kleuren er in onze (en je eigen ;)) browser er anders uitzien als in Photoshop bijvoorbeeld (op internet is sRGB gebruikelijk). Zie Google voor meer informatie.

Ironisch genoeg vind ik de kleuren in m'n browser overigens nog nét ff mooier, daar is het blauw zijn nog iets dikker dan je ze zelf al bewerkt heb, hoewel het verschil toevallig minimaal uitpakt (er zijn genoeg voorbeelden in dit topic van aRGB-poster

DOF is een kwestie van smaak. Er is niets mis met de huidige DOF, maar ik stoor me wel een beetje aan de witte onscherpte achter het lipje, dat trekt m'n ogen zo nu en dan toch net ff weg van het lipje en daar wil ik nu juist zo graag naar kijken. Kan een kwestie van belichting zijn, maar is met de huidige belichting volgens mij ook te voorkomen met een andere DOF (zonder dat de achter-rand overigens meteen haarscherp hoeft te zijn).

En verder, tja, euh, proost. Kan zo in een abri wmbt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii142/frank2go/paleis.jpg
nadat wij(inwoners van Baarn) jarenlang alleen tegen de voorkant van Soestdijk hebben mogen aankijken. Hier een foto van de achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Roelant schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:07:
@C.44

Lekkere foto hoor, krijg er dorst van. Nog wel een paar opmerkingen:

Je hebt je foto opgeslagen met aRGB kleurprofiel, waardoor de kleuren er in onze (en je eigen ;)) browser er anders uitzien als in Photoshop bijvoorbeeld (op internet is sRGB gebruikelijk). Zie Google voor meer informatie.

Ironisch genoeg vind ik de kleuren in m'n browser overigens nog nét ff mooier, daar is het blauw zijn nog iets dikker dan je ze zelf al bewerkt heb, hoewel het verschil toevallig minimaal uitpakt (er zijn genoeg voorbeelden in dit topic van aRGB-poster

DOF is een kwestie van smaak. Er is niets mis met de huidige DOF, maar ik stoor me wel een beetje aan de witte onscherpte achter het lipje, dat trekt m'n ogen zo nu en dan toch net ff weg van het lipje en daar wil ik nu juist zo graag naar kijken. Kan een kwestie van belichting zijn, maar is met de huidige belichting volgens mij ook te voorkomen met een andere DOF (zonder dat de achter-rand overigens meteen haarscherp hoeft te zijn).

En verder, tja, euh, proost. Kan zo in een abri wmbt. :+
Allereerst, thx voor de lovende reactie :)

Het verhaal over aRGB en sRGB is me bekend, blijkbaar is me dit in LR even ontschoten bij de exporthandeling. Ik heb de afbeelding trouwens even vervangen door een sRGB variant :)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
@ Maarten L

Ik heb em wel omgezet naar z/w, maar was eigelijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 15:54

Mad_Demon

de dokter

Vanmiddag stond het centrum van Haarlem vol met draaiorgels. Deze dame zag ik daar zitten.

het blijft een solo topic. Een foto dus.

[ Voor 74% gewijzigd door een moderator op 14-05-2008 07:29 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

@ hierboven: leuk, maar lees de topic warning even!
Maarten L schreef op maandag 12 mei 2008 @ 19:32:
@DoubleJ
Compositie: vind ik niet zo spannend, wat is eigenlijk het object van deze foto? Lijkt mij nu een snapshot
Dof: goed, strand komt zo goed over
Kleur: fijne kleuren!
Onderwerp lijkt me duidelijk toch? De kerel (maat van me) die richting de camera loopt.

[ Voor 13% gewijzigd door DoubleJ op 12-05-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een foto die ik hier op mn pc nog ben tegengekomen van in Weimar. Ik vind hem niet 100% geslaagd, ik moest snel zijn omdat de groep verder ging. Daardoor is er een stuk plafond meegetrokken dat je hier niet kan zien omdat het weggecropt is. Ik vond het concept in ieder geval leuk en wou het met jullie delen. (kwaliteit is blijkbaar beetje fucked up door het resizen denk ik :s)

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/kso/IMG_1836.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipaantspit
  • Laatst online: 13-04 21:47
Enkele foto's van de schoolreis naar Londen (Ik ben 18 jaar en zit in mijn laatste jaar secondair onderwijs).

Het toestel is een Konica Minolta Dimage Z2. Ik heb nu een Canon 10D gekocht, maar die wou ik niet meesleuren naar Londen.

Vanop St. Paul's Cathedral:

Een portret van een Security Officer:

The London Eye:

2 Night Shots:

Hopelijk waren dat niet te veel foto's ineens, alle commentaar is welkom!
het blijft een solo topic. Een foto dus.
Groeten

Tim

[ Voor 38% gewijzigd door een moderator op 14-05-2008 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:49

Don Quijote

El Magnifico

Het waren wel teveel foto's ineens :). Het is hier de bedoeling maximaal 1 foto te posten. Wanneer je meerdere foto's wilt plaatsen, moet je even een testcase(Nieuw topic) aanmaken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipaantspit
  • Laatst online: 13-04 21:47
Ik heb zonet een nieuw topic gestart met deze foto's, moet ik ze van dit forum verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
topic ;) , ja ik denk dat je het beste ze even weg kan halen en een link naar je topic plaatsen. Daardoor zul je ook al je reacties op 1 plek krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
DoubleJ schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:12:
[Onderwerp lijkt me duidelijk toch? De kerel (maat van me) die richting de camera loopt.
Als je hem niet kent, valt hij misschien minder op dan je denkt. Hij valt iig behoorlijk weg tegen de achtergrond en er is nogal wat afleiding. Ik denk dat een lager standpunt, gecombineerd met een grotere diafragmaopening jouw "onderwerp" beter had kunnen benadrukken. Verder lijkt je foto nogal ruim belicht. Misschien krijg je wat meer natuurlijke huidskleur bij de mensen op de achtergrond door de helderheid te verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van 't weekend geschoten, ben benieuwd wat jullie er van vinden.

(clickable)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2350/2492051478_3b08f5212f.jpg

Origineel:
Omgezet van RAW naar JPG en resized, verders niks:
(clickable)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2368/2491791693_cd866f27e7.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag op Het Praça Do Comércio deze nacht foto gemaakt, het is mijn eerste deftige poging tot een nachtfoto dus alle commentaar is welkom!:

Afbeeldingslocatie: http://blog.burms.be/~zeon/pics/praca-do-comercio-night-thumb.jpg

Camera:
Canon Rebel XTi (400D)
met kitlens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:39:
Zaterdag op Het Praça Do Comércio deze nacht foto gemaakt, het is mijn eerste deftige poging tot een nachtfoto dus alle commentaar is welkom!:

[afbeelding]

Camera:
Canon Rebel XTi (400D)
met kitlens
Feit dat hij scheef is verpest het voor mij al direct. Nu ben ik daar wel een zeikerd in, maar deze foto is dermate scheef dat het jezelf ook zou moeten opvallen. Met PS of Lightroom is het 2 tellen werk om te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honnepon
Roelant schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:25:
@TranceSetter: erg leuke compositie. Door de perfecte hoek tov. de bloem is de compositie bijna onrealistisch. Alsof die er later ingesoept is. Erg leuk. Verder lekker in de hoek gezet, mooie kleuren, en de DOF versterkt de compositie. Verder moet je wel van bloem/detailfoto's houden om deze foto interessant te vinden, maar fototechnisch vind ik 'm in ieder geval erg geslaagd.

@honnepon, dat doe je zo:

[url=http://www.website.nl/groot-plaatje.jpg][img]http://www.website.nl/klein-plaatje.jpg[/img][/url]

Meer uitleg over de "code's" van het forum is in deze uitleg te vinden. Zie daarnaast ook de tip voor r0ck3t hieronder.

@r0ck3t: resize je foto even, maak even een kleine "thumbnail" van maximaal 550 à 600 pixels breed, en link het origineel daarachter. Gebruik gelijk de "check images" knop even voor je op "verstuur bericht" klikt (lees hier waarom), dan blijft het topic een beetje werkbaar. :)

[...]

Weet niet of er sneeuw ligt, maar wel dat het bad op de tweede foto gewoon leeg is. :)

@BBE: leuk gedaan, je ziet gelijk al dat je ook hier in het topic mensen op het verkeerde been zet. Er is veel te zien, maar wat je ziet is niet direct duidelijk. Vroeg me af waarom je ervoor gekozen hebt om linksboven nog weer water te laten verschijnen en niet een volledige scheiding te hanteren (dus links leeg bad, rechts vol bad).
Dank je wel voor de uitleg !!! :-)
Ik heb het gelijk even toegepast.

BBE ook bedankt voor je tip :-), de regel van derden dus..... dat is je beeldvlak in gedachten in drieën delen en dan bijv het onderwerp in het eerste of laatste gedeelte plaatsen?
Nu was ik eigenlijk allang blij dat ik die meeuw kon volgen met mijn lens en niet echt tijd om dan te kijken waar hij kwa beeld zat, bedoel ben dan allang blij dat ik hem scherp kon krijgen.
En knap zeg dat jij dat onnatuurlijke ding er uit viste haha, was mijzelf niet eens opgevallen maar ik denk dat dat een hoogspanningsmast is.

C.44 Ik vind het een heerlijke plaat, heel scherp en hele mooie kleur!!
Wat ik ook zo grappig vind is dat figuurtje in dat lipje :-)

Derice Ook een zalige plaat om naar te kijken.
Zijn daat speciale lensen voor dat je dat gelige effect krijgt of doe je dat met een
programmaatje?
Ik weet dat het er totaal niet op lijkt, maar ik moet ineens heel sterk aan de kameleon
denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

honnepon schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:56:
[...]
Derice Ook een zalige plaat om naar te kijken.
Zijn daat speciale lensen voor dat je dat gelige effect krijgt of doe je dat met een
programmaatje?
Ik weet dat het er totaal niet op lijkt, maar ik moet ineens heel sterk aan de kameleon
denken :P
Thanks! :)
Plaat is gemaakt met een 70-300 van Sigma.
Denk dat je op een filter doelt, maar nee dat heb ik niet gebruikt op mijn lens.
Ja een Polarisatie filter, maar dat heeft geen effect tegen de zon in.
Heb wel een beetje met photoshop wat gerommeld. Om de Silhouetten wat donkerder te krijgen.
Maar de lucht was echt zo oranje die avond (afgelopen zondag).

Kameleon heb ik nooit gezien/gelezen dus daar kan ik niet over oordelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honnepon
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:05:
[...]

Thanks! :)
Plaat is gemaakt met een 70-300 van Sigma.
Denk dat je op een filter doelt, maar nee dat heb ik niet gebruikt op mijn lens.
Ja een Polarisatie filter, maar dat heeft geen effect tegen de zon in.
Heb wel een beetje met photoshop wat gerommeld. Om de Silhouetten wat donkerder te krijgen.
Maar de lucht was echt zo oranje die avond (afgelopen zondag).

Kameleon heb ik nooit gezien/gelezen dus daar kan ik niet over oordelen.
Ow gaaf ik heb dus ook een 70-300 van Sigma sinds een weekje en moet nog volop testen hoe ik er mee kan werken :).
Heb jij met of zonder stabilisator?
Ik zonder en het valt mij reuze mee om mijn camera goed te kunnen houden zonder dat het teveel beweegt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:49

Don Quijote

El Magnifico

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:12:
Van 't weekend geschoten, ben benieuwd wat jullie er van vinden.

(clickable)
[afbeelding]
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het oranje filter, niet echt een toegevoegde waarde vind hebben. Ik ben wel eens benieuwd naar de orginele versie? Want volgens mij valt hier wel meer uit te halen.

edit- Weer niet goed gelezen, je hebt geen filter gebruikt. Sorry

[ Voor 8% gewijzigd door Don Quijote op 14-05-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Origineel staat er nu onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
@deef_Vg

Leuke foto, maar ik heb niet echt goed een idee waar ik naar kijk. Als je heel snel over de foto heen kijkt, zou het net zo goed een doucheputje kunnen zijn. Gebruik volgende keer ook even de 'check images' button onder het bericht-venster voor je je bericht plaatst (lees hier hoe en waarom).

@Mad_Demon, @kipaantspit

Een moderator heeft jullie fotos weggehaald, dit is namelijk het solo topic. Eén foto per bericht dus (en dan ook niet de slimmerik uithalen door meer berichten achter elkaar te plaatsen). Wil je op meerdere foto's commentaar, kun je het beste even een eigen 'testcase' topic geven. Dat werkt ook handiger. Zoek anders één foto uit waar je graag commentaar op zou willen hebben, en plaats die. :)

@Derice

Tenzij je reclame maakt voor de Staatsloterij of héél erg in de stemming probeert te komen voor het aankomende voetbalseizoen, vind ik je eerste foto - sorry, dit zeg ik niet snel :P - erg lelijk. de foto is ronduit kunstmatig en het doel van de oranje toon die je de hele foto meegeeft is niet duidelijk. Of er is iets heel erg mis met de kleuren van je beeldscherm, dat kan ook natuurlijk. ;)

Daarnaast heb je de foto zo te zien verscherpt, dat kan op zich geen kwaad, maar je bent iets te ver doorgeschoten (daardoor krijgt je mannetje op het bootje bijna een 'aureool' en ik zie ook wat arteffects rond de masten van de boot in de verte. Het tegenlicht (met zo te zien een vrij laaghange de zon, en dan ook nog eens in combinatie met water, überhaupt een 'moeilijke' lichtval dus) draagt daar overigens sterk aan bij, ook met comprimeren als jpeg bemerkte ik dat je daar érg snel last van krijgt in deze foto.

De originele foto heeft daarentegen een lekkere mediterrane sfeer, en kijkt gemakkelijk weg, zonder verder heel spectaculair te zijn. De kleuren ogen hierin wel wat wat flets, in die zin kan de foto dus zeker wat nabewerking gebruiken. Even snel met de levels spelen, dan kom je zomaar in twee hele andere foto's terecht:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EPG38X4L2CTLQj3btc3NJC7q/full.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0lMM99aO8IAZSbZ6H7nNnP0D/full.jpg

En dan is het maar net waar je heen wil met de foto, wat je wil laten zien, en natuurlijk een kwestie van smaak. :)

Het eerste voorbeeld heb ik bewust alsnog vrij oranje/donker gemaakt, ik denk dat dat de sfeer is waar je naar toe wilde met het eerste exemplaar? De tweede is gewoon een heel andere insteek, om te laten zien wat de foto nog meer in zich heeft. Verscherpen en croppen heb ik hier overigens achterwege gelaten.

@SeNsEi

Tja, het is al gezegd, maareuh scheef! En niet zo zuinig ook. Verder te veel storende elementen (bijvoorbeeld de auto links) en te veel vlakken waar juist niets te zien is (de gehele onderkant oa., ongeveer 1/3e van de foto waar niets te beleven is).
Maak volgende keer overigens ook even een plaatje op maat, in het forum past maximaal een foto van 600 pixels breed - die van jou is 800. Eventueel kun je het origineel er wel bij linken.

[ Voor 4% gewijzigd door Roelant op 14-05-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roelant schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:14:
@deef_Vg

Leuke foto, maar ik heb niet echt goed een idee waar ik naar kijk. Als je heel snel over de foto heen kijkt, zou het net zo goed een doucheputje kunnen zijn. Gebruik volgende keer ook even de 'check images' button onder het bericht-venster voor je je bericht plaatst (lees hier hoe en waarom).
Het is een wenteltrap, (ongeveer) getrokken vanuit het middelpunt van de trap. De foto had waarschijnlijk beter geweest als ik er wat meer tijd in had kunnen steken. (Sorry vr de check images, was ik ff vergeten 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roelant schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:14:
@Derice

Tenzij je reclame maakt voor de Staatsloterij of héél erg in de stemming probeert te komen voor het aankomende voetbalseizoen, vind ik je eerste foto - sorry, dit zeg ik niet snel :P - erg lelijk. de foto is ronduit kunstmatig en het doel van de oranje toon die je de hele foto meegeeft is niet duidelijk. Of er is iets heel erg mis met de kleuren van je beeldscherm, dat kan ook natuurlijk. ;)

Daarnaast heb je de foto zo te zien verscherpt, dat kan op zich geen kwaad, maar je bent iets te ver doorgeschoten (daardoor krijgt je mannetje op het bootje bijna een 'aureool' en ik zie ook wat arteffects rond de masten van de boot in de verte. Het tegenlicht (met zo te zien een vrij laaghange de zon, en dan ook nog eens in combinatie met water, überhaupt een 'moeilijke' lichtval dus) draagt daar overigens sterk aan bij, ook met comprimeren als jpeg bemerkte ik dat je daar érg snel last van krijgt in deze foto.

De originele foto heeft daarentegen een lekkere mediterrane sfeer, en kijkt gemakkelijk weg, zonder verder heel spectaculair te zijn. De kleuren ogen hierin wel wat wat flets, in die zin kan de foto dus zeker wat nabewerking gebruiken. Even snel met de levels spelen, dan kom je zomaar in twee hele andere foto's terecht:

En dan is het maar net waar je heen wil met de foto, wat je wil laten zien, en natuurlijk een kwestie van smaak. :)

Het eerste voorbeeld heb ik bewust alsnog vrij oranje/donker gemaakt, ik denk dat dat de sfeer is waar je naar toe wilde met het eerste exemplaar? De tweede is gewoon een heel andere insteek, om te laten zien wat de foto nog meer in zich heeft. Verscherpen en croppen heb ik hier overigens achterwege gelaten.
Het verscherpen heb ik met Smart Sharpen gedaan. 0,7 pixel radius en 23%. Kan dus nog iets minder.
Wat betreft mijn scherm, hoe stel je dat 't beste af? Heb een Samsung 226BW. Zitten wel van die MagicBright opties op, maar heb niet echt vaak gebruikt. Alleen bij het gamen omdat het beeld dan wat meer contrast heeft. Bij photoshoppen nog niet.

Het oranje in jouw bewerking ziet er een stuk beter uit!
Dat is echt alleen maar met levels gedaan? I'm impressed!
Zal zelf ook nog eens verder gaan spelen, kan hier zeker wel wat mee, al zou ik graag nog willen weten van hoe dat scherm 't beste in te stellen is.
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar met elk 1 foto, voor de vindingrijken onder ons). Mocht je meerdere foto's tegelijk willen laten zien open dan een test/showcase topic.
Dank.

Gebruik de [check images] knop, dank u!