How to Become a DJ deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:
  • 90.809 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Mag ik weten wat jullie verstaan onder 'de Ben Liebrand uithangen'? :?

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:37

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Fade in, fade out. Dus simpelweg een nummer erin gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:25
DaMarcus schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:20:
Juist 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Wat je overdag op Radio 538, Slam!FM etc. hoort. Nummer eruit, ander nummer erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 09:50

Stoney3K

Flatsehats!

Jij hebt duidelijk nog nooit de Minimixen van Ben gehoord ;)

Standje radio mixen is fade-in, fade uit, en daar kun je ook wat creatiever mee omgaan. Liebrand is een meester in het alles-bij-elkaar beatmatchen en ik heb dan ook al aardig wat platen van hem staan. :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Goed, ik ken dan alleen zijn jongere creaties. Ik zal op zoek gaan naar de oudere platen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 09:50

Stoney3K

Flatsehats!

DaMarcus schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:20:
Goed, ik ken dan alleen zijn jongere creaties. Ik zal op zoek gaan naar de oudere platen ;)
Begin hier, deze, deze, en met deze heeft hij waarschijnlijk zijn meest bekende hit gescoord. :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:52
Nou hier is 'ie dan. Effe crossposten ;)

Brakke pics, maar ach. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.discmenners.nl/sjoewe/Afb037.jpg

Totaal, u ziet:

- mijn zwaar gemodde Ikea Oppli.
- 2x Reloop Rp6000 mk5s
- Ecler SMAC first
- Vestax VCI100
- Macbook Pro icm Traktor 3.3 (en vanaf volgende week Traktor Scratch :9 )
- M-Audio Firewire Audiophile
- Sony TF170 versterker
-Wharfedale Diamon IV speakers
- Sennheiser HD25

Afbeeldingslocatie: http://www.discmenners.nl/sjoewe/Afb038.jpg
Rechter deel

Afbeeldingslocatie: http://www.discmenners.nl/sjoewe/Afb040.jpg
Linker deel

Afbeeldingslocatie: http://www.discmenners.nl/sjoewe/Afb041.jpg
Mixer

Afbeeldingslocatie: http://www.discmenners.nl/sjoewe/Afb042.jpg
En de stukken waar de VCI100 en de Macbook op staan kunnen ingeschoven/losgehaald worden, waarna de boel wat compacter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-04 17:22

Krizzie

Progressive Music \o/

Iemand hier misschien een idee, waarom ik bij VDJ altijd een dubbele bass lijk te hebben en bij Traktor alles goed werkt?

"Waarom gebruik je Traktor dan niet gewoon? :? "

Nou ik heb een Auzentech X-fi Prelude waar de speakers digitaal aanzitten en de koptelefoon analoog. In traktor kan ik deze niet tegelijk selecteren waardoor ik dus of geen master heb of geen cue. In VDJ werkt dit wel (door de 2 geluidskaarten optie te gebruiken) Maar daar heb ik dus steeds een dubbele bass.

Ik zal vast een instelling verkeerd hebben staan in VDJ waardoor ik het hoor, want zelfs al lopen beide beats gelijk volgens de waveforms dan nog hoor ik die dubbele bass duidelijk.

Ik gebruik er een VCI-100 bij maar ik neem aan dat dat niet veel moet uitmaken. :)

Traktor 3 Studio/LE en VDJ 5.0 gebruik ik trouwens. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hey Sjoewe, ziet er gelikt uit man.

Zo lelijk is die Ecler eigenlijk niet eens. Als ik deze foto's bekijk! d:)b

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259917

;) mixje ....
https://download.yousendit.com/301E53CE4EA9346E

Name: Sunchaser
Size: 79.7 MB
Used: 2x CDJ1000MK3 + DJM800
Recorded with : Logic Studio 8
Style: House ,Progressive
Format: Mp3 --192 kbps--
Time: 58 min
Speed: 127 Bmp

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 259917 op 04-06-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Nog 2 van mijn kant. :)

Beide Progressive/Trance met wat House tintjes hier en daar. :P

link
01 » Sultan & Ned Shepard ft. Kuba Oms - Jeopardy (16bit Lolitas remix)
02 » Pink Floyd - Comfortably Numb (Blake Jarrell vs. Nosmo's Lasershow Bootleg)
03 » Glenn Morrison - Gravity Falling (Original mix)
04 » E-Unit ft. Simone K - Nowhere else on Earth (Gareth Emery instrumental club mix)
05 » DJ Shog - Feel me through the Radio (Inpetto vocal remix)
06 » Deep Dish - Dreams (Axwell remix)
07 » Eric Prydz - Slammin (Axwell remix)
08 » Orjan Nilsen - La Guitarra (Marcus Schossow remix)
09 » Sander van Doorn - TBA
10 » Kaskade & Deadmau5 - Move for me (Extended mix)

link
01 » Fuzzy Hair - Be Free (Thomas Schwartz remix)
02 » Nadia Ali - Crash & Burn (Ned Shepard & Sultan remix)
03 » Orjan Nilsen - La Guitarra (Omnia remix)
04 » Above & Beyond - Far from in Love (Oliver Smith remix)
05 » Orjan Nilsen - Scrubs (Original mix)
06 » Ali Wilson - Quiver (Progressive mix)
07 » Super8 & Tab - Suru (Martin Roth nu-style remix)
08 » Moonbeam - Seeming Reflection (Original mix)
09 » Morgan Page ft. Lissie - Longest Road (Deadmau5 remix)
10 » Sander van Doorn - Pura Vida (Original mix)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102464

Ik draai al tijdje met Xone 3D, geweldige unit.

Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.69/187450001-187500000/187475601-187475700/187475699_5_CAtp.jpeg

Ik post en deel mijn mixes altijd via Last.fm: http://www.last.fm/music/Digital+Juices/_/DJuice+April+2008

Enjoy!

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 102464 op 01-06-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259893

Nice! Draai je ook wel eens in clubs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248502

Nou als we toch zo in de mood zijn om mixjes te posten,
dan moet er ook nog een van mij bij ;)

DJoost - June Mixtape
192 kbps
34:24 min

01 » The Chemical Brothers - The Salmon Dance (Crookers Remix)(Intro)
02 » Crookers - Knobbers
03 » Micha Moor - Slip And Slide (Original Mix)
04 » Martin Solveig - C'est La Vie (Fedde Le Grand Remix)
05 » Greg, Jeroenski And Roog - Your Mind Is Twisted (The Cube Guys Remix)
06 » Groovenatics - Bust A Move (Youri Donatz & Phonic Funk Remix)
07 » Cliff Jones - Don't Fuck It Up
08 » Stonebridge - Close To Heaven (Ian Carey Remix)
09 » Mighty Dub Katz - Just Another Groove (Tocadisco Remix)

Download

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 248502 op 01-06-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04 22:43
Wellicht handig om genre erbij te vermelden.

Paar van de geposte mixjes beluisterd en klinkt lekker. Normaal was ik niet zo een fan van progressive, maar op sommige momenten vind ik het toch wel erg lekker klinken.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102464

Anoniem: 259893 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:05:
Nice! Draai je ook wel eens in clubs?
yep, randstad met name

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 102464 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 10:47:
Ik draai al tijdje met Xone 3D, geweldige unit.

[afbeelding]

Ik post en deel mijn mixes altijd via Last.fm: http://www.last.fm/music/Digital+Juices/_/DJuice+April+2008

Enjoy!
Als ik flink knaken had dan kocht ik ook die unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik zie het voordeel van een Xone 3d als zuivere Traktor controller eigenlijk niet.
Niet om te gaan lopen zeuren hoor, mooi apparaat en Leppam is er duidelijk kundig en tevreden mee, maar wat krijg je nou terug voor die 1800 euro die een 3d duurder is dan bijvoorbeeld een VCI100?
En waar je dan in Traktor wat aan hebt, want ik snap ook dat het ook nog een volledig functionele mixer is van A&H kwaliteit, maar daar maak je dan nu geen gebruik van.
Wat heeft je uiteindelijk toch voor de 3d doen gaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:31
Zo, zaterdag naar Feedback geweest. Ik was een slabbetje vergeten om kwijldraadjes te kunnen afvegen bij de DJ apparatuur.

Ik had vooraf 3 mixers uitgekozen om te testen. Pioneer DJM-400 onder handen gehad, ik vond er niks aan. Ecler 2.0 hadden ze niet, de 4.0 wel even geprobeerd. Numark DXM-09 wel en de knoppen en faders voelden heel erg goed aan. Niet te soepel en zeker niet te stroef.

Uiteraard andere bekeken. Damn, de Mackie D2 en D4 waren echt monsters. Zo grof en toch weer zo fijn. Ecler Evo bekeken en er hingen ook nog 2 Korg's, mooie dingen. Maar goed, allemaal spul waar je voor betaald.

Naast de DJM-400 ook de 600, 700 en 800 bekeken en gevoeld. Ik weet het niet, ik vind de Pioneers helemaal niet zo geweldig aanvoelen. De prijs daarbij doet me dan ook sterk het gevoel geven dat je voor de naam ook dik betaald.

Uiteindelijk niks gekocht. Wou toch eerst eens verder nadenken wat ik nou eigenlijk wil en hoeveel ik uit wil geven. Ik ben bereid te betalen voor een goed ding, maar het moet betaalbaar blijven. Kijk, als ik echt wil koop ik wel een mixer van 500,-, maar als ik minder kan betalen voor iets dat ook heel goed is, zal ik dan niet schuwen. Bedacht dat ik 300,- wil uitgeven. Tenslotte nog maar weer sinds pas bezig. Moet ik ooit iets groters/geavanceerder nodig hebben, dan kan ik dan altijd nog zoiets kopen. Nu nog niet te gek doen en gewoon met minder dan the best genoegen nemen.

Nu 2 types gekozen. De Numark DXM-09, welke me erg beviel, kost 279-299,-. En er is een nieuwe Reloop, de IQ.2. 2 kanaals met een effect unit. Deze is nog niet leverbaar en moet ook 299,- gaan kosten. Numark is wel een degelijk merk, niet top off the bill maar wel ok. Reloop ken ik echter weer helemaal niet, ik weet niet wat ik van die nieuwe IQ.2 moet verwachten.

Wat vinden jullie van Reloop als merk? Goede faders/potmeters of gaat het toch vrij snel defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 11:37

Phydomir

Dennis

Kaap schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:19:
Wat vinden jullie van Reloop als merk? Goede faders/potmeters of gaat het toch vrij snel defect?
Zijn beide wel uit zo'n beetje dezelfde klasse hoor. Opzich leuk voor thuis en zeker als 1e mixer. Zelf zou ik trouwens eerder voor Numark gaan dan voor Reloop. Qua merk dan, verschillen tussen de twee specifieke mixers zou ik niet durven zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Phydomir op 02-06-2008 10:05 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@ Kaap in "How to Become a DJ deel XV"
Zoals ik in de DM schreef, bevalt mij de DXM-09 erg goed. Faders zijn inderdaad lekker en de equalizer en effecten doen het goed. Ik heb er lekker mee gewerkt. Maar goed, nu gebruik ik hem niet meer omdat ik de VCI-100 heb. Dus met de duurzaamheid heb ik geen ervaring :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Sjoewe schreef op maandag 02 juni 2008 @ 08:46:
Ik zie het voordeel van een Xone 3d als zuivere Traktor controller eigenlijk niet.
Niet om te gaan lopen zeuren hoor, mooi apparaat en Leppam is er duidelijk kundig en tevreden mee, maar wat krijg je nou terug voor die 1800 euro die een 3d duurder is dan bijvoorbeeld een VCI100?
En waar je dan in Traktor wat aan hebt, want ik snap ook dat het ook nog een volledig functionele mixer is van A&H kwaliteit, maar daar maak je dan nu geen gebruik van.
Wat heeft je uiteindelijk toch voor de 3d doen gaan? :)
Heeft het niet, maar waarom zou je een Fiat 500 gaan rijden als een Ferrari 566 ook tot de mogelijkheden behoort? ;)

Overigens heeft het wel zo zijn voordelen maar niet alszijnde een stand alone controller voor Traktor. Vergeet niet dat je er ook net zo makkelijk een draaitafel of wat aan kunt hangen. Als je de zaak even los van elkaar zou hakken en per onderdeel kijkt wat je moet betalen valt het op zich allemaal nog wel mee.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 15-03 11:29

Quinie

.nl

Ik ben opzoek naar software om mijn mp3 collectie mooi in bij te houden. Liefste iets waar ik ook zelf opmerkingen bij kan plaatsen (lekker als intro kan ook later in een elektro set etc). Wat gebruiken jullie hiervoor ?

Heb sinds kort een BCD3000 en merk nu al dat ik me platen beter onthoud als er een hoes omheen zit. Wat betreft draaien met de bcd is het leuk speelgoed en werkt het best aardig dat draaien met usb en mp3. Maar toch echte turntables draaien lekkerder.

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Quinie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:18:
Ik ben opzoek naar software om mijn mp3 collectie mooi in bij te houden. Liefste iets waar ik ook zelf opmerkingen bij kan plaatsen (lekker als intro kan ook later in een elektro set etc). Wat gebruiken jullie hiervoor ?

Heb sinds kort een BCD3000 en merk nu al dat ik me platen beter onthoud als er een hoes omheen zit. Wat betreft draaien met de bcd is het leuk speelgoed en werkt het best aardig dat draaien met usb en mp3. Maar toch echte turntables draaien lekkerder.
Ik weet dat Virtual DJ (5 series) album art kan laten zien, waar je dan door heen kunt bladeren alsof het een platen bak is. Comments kun je in de ID tags zetten die je ook kunt laten zien. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Kaap schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:19:

Een vriend van me heeft een Reloop mixer. Weet het type zo even niet, maar heeft exact dezelfde lay-out als een Pioneer DJM-600. Zit ook een effect-unit op. Faders zijn wel aardig.

Vind de faders in mijn Gemini UMX-SE eerlijk gezegd degelijker aanvoelen. Wordt die mixer eigenlijk nog gemaakt? (weet Reind vast wel). Heb in die prijsklasse (199 euro) eigenlijk bijna geen degelijkere mixer gevonden.

Wat wel erg slecht is aan die Reloop, is dat de effect-knop (oranje, rechtsonderin) 99% van de tijd blijft hangen. Valt bijna niet mee te werken.

Die mixer is ook al 2x terug geweest voor reparatie en steeds kwam het probleem opnieuw. Nu weet ik niet of dat voor alle (nieuwere) Reloop mixers geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Krizzie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:50:
[...]
Ik weet dat Virtual DJ (5 series) album art kan laten zien, waar je dan door heen kunt bladeren alsof het een platen bak is. Comments kun je in de ID tags zetten die je ook kunt laten zien. :)
Hmm die maar is proberen dan.. wat ik wel mis teminsten bij traktor is de mogelijkheid tot editen van de tag in de tool dat zou dan super handig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Of je kunt retaggen in VDJ weet ik niet. Meestal tag ik alles zoals in winamp.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Editten van de tag kan prima binnen Traktor, rechtermuisklik op de file en dan edit OF inline editting aanzetten binnen je voorkeuren van Traktor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Reind schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:24:
Editten van de tag kan prima binnen Traktor, rechtermuisklik op de file en dan edit OF inline editting aanzetten binnen je voorkeuren van Traktor.
Reind, worden die Gemini UMX SE's nog gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Euhm ja.

Je hebt hem dus nog nooit horen/zien draaien. Een typische Liebrand-set bestaat uit meerdere nummers die synchroon lopen (hence de 4-5 cd-spelers die ie meesleept, die zijn niet voor de show) waar dan ook nog regelmatig een passende accapella overheen gegooid wordt.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
LangTall schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:30:
[...]

Euhm ja.

Je hebt hem dus nog nooit horen/zien draaien. Een typische Liebrand-set bestaat uit meerdere nummers die synchroon lopen (hence de 4-5 cd-spelers die ie meesleept, die zijn niet voor de show) waar dan ook nog regelmatig een passende accapella overheen gegooid wordt.
Je hebt wel gelijk ja, Liebrand deed een hoop meer dan fade in / fade out. Maar ik denk dat de uitdrukking "de Ben Liebrand uithangen" wel betekent dat je op die manier aan het mixen bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Okay... De database van aboutdj.nl ligt eruit? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ome_Les schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:48:
Onderhoud ofzo las ik de site vanmorgen vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ahhh... okee.

Ik had maar even uit voorzorg info@ gemaild. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
da_rippah schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:59:
[...]

Reind, worden die Gemini UMX SE's nog gemaakt?
Nope.
Ome_Les schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:48:
Klopt, voor het eerst sinds 2 jaar een keer niet bereikbaar en dan nog niet eens omdat er een storing was maar omdat PHP en mySQL beide geupgrade zijn naar versie 5. Niets ernstigs dus vooralsnog op wat php bugjes na die ik nu aan het verhelpen ben.

[ Voor 54% gewijzigd door R2D2 op 03-06-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Sorry voor het onnodige mailtje dan maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130680

Nou, ik heb mij maar even ook het een en ander besteld. Het zijn een DJM 800 en 2 CDJ's 800 MK2 geworden i.p.v. 2 CDJ's 1000 MK3. Ik verwacht het eind deze week binnen te hebben. Heb het zaakje bij mij in de stad voor een mooie prijs kunnen krijgen. Ik had al enige tijd plannen daarvoor alleen het blijft altijd moeilijk om de knoop door te hakken ;) Waarom 800 MK2's boven 1000 MK3's ? Domweg omdat de gebodene kwaliteit niet echt veel verschilt op de extra features na dan. Maar voor thuis gebruik zijn in mijn beleving de 800 's ook wel geschikt. Tuurlijk CDJ 1000 is de standaard, maar daar betaal je ook voor. Alhoewel ik denk dat de prijs kunstmatig hoog word gehouden door Pioneer.

Tevens een vraagje, wat is de meest makkelijke manier om Vinyl te digitaliseren en ik heb nogal wat liggen wat ik graag op CD wil branden. Is het verstandig om zo.n USB platenspeler te kopen of zeggen jullie zonde van het geld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Reind schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:24:
Volgende keer toch de handleiding lezen :P. Hoewel ik toch denk van traktor af te stappen. Heb nog een licentie dj-deck alleen me code weer even opzoeken en ook Mixxx begint aardig intresant te worden.
Traktor loopt mij toch iets te vaak vast op de Windows laptop.

Nog even over Ben Liebrand die draaide al platen toen de meeste hier nog hun luiers vol poepte. Vooral zijn oude jaarmixen zijn geniaal. Denk alleen wel dat het niet echt mixen is geweest maar meer stukjes cassete-tape knippen en plakken. Mocht iemand nog oude jaarmixen op vinyl hebben en ze kwijt willen. heb ik wel belang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261114

Zoals ik al eerder had gezegd draai ik nu met een 2.1 setje, Logitech z2300. Goed geluid maar toch niet echt ideaal om mee te draaien. Ik zou graag naar monitoren overgaan, omdat ik niet echt veel ruimte heb is het voor mij noodzakelijk om ze op te hangen. De prijs mag MAXIMAAL tot 500 euro per stuk (maar dit hoeft niet..). Wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quinie schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:22:

Nog even over Ben Liebrand die draaide al platen toen de meeste hier nog hun luiers vol poepte. Vooral zijn oude jaarmixen zijn geniaal. Denk alleen wel dat het niet echt mixen is geweest maar meer stukjes cassete-tape knippen en plakken. Mocht iemand nog oude jaarmixen op vinyl hebben en ze kwijt willen. heb ik wel belang
Dat klopt wat jij zegt, toen ik nog een snotneus was toen begon ik ook wat met plak en knipwerk op cassettebandjes, tja geld voor SL tafels had ik nog niet en was mid jaren 80 ook nog niet echt gemeengoed in discotheken en clubs. Ik kan mij nog herinerren als net 16 jarige dat de DJ nog met Dual draaitafels draaide en de platen nog aanmekaar kletste. Later kwam ik in een dorps discotheek en daar hadden ze al wel SL1200 MK2 staan, alleen mixen deden ze er nog niet mee, konden ze waarschijnlijk ook nog niet. Blijkbaar is het platen mixen en turntablelism hier pas eind jaren 80 komen opzetten, maar zeker weten doe ik dat niet. Ik ben er pas in 1989 achter gekomen dat je met zo'n technick's draaitafel meer kon doen dan alleen maar simpel een plaatje opzetten. En vandaag de dag zou eventueel mij oma nog wel een mixje kunnen maken met de juiste apparatuur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 11:37

Phydomir

Dennis

Anoniem: 130680 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:49:
Tevens een vraagje, wat is de meest makkelijke manier om Vinyl te digitaliseren en ik heb nogal wat liggen wat ik graag op CD wil branden. Is het verstandig om zo.n USB platenspeler te kopen of zeggen jullie zonde van het geld :?
Ik neem heb gewoon op door de rec out van m'n mengpaneel op de line-in van de pc aan te sluiten en in Sound Forge opnemen. Neem aan dat je nog wel een draaitafel hebt staan?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Volgens mij was het toen zelfs echt plakken en knippen. Oudere vriend van mij deed dat ook. Met ach hoe heet zo'n ding. In iedere geval moest je een stukje tape uitknippen en dan de uiteinden aan elkaar plakken en dan had je een loop :). Tijden veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phydomir schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:41:
[...]

Ik neem heb gewoon op door de rec out van m'n mengpaneel op de line-in van de pc aan te sluiten en in Sound Forge opnemen. Neem aan dat je nog wel een draaitafel hebt staan?
Zelfs 2 ;) Original SL1210 MK2 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 23-01 06:50
zo, morgen mn DN-S1200 binnen ;) Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Op verzoek mijn Dj set. Van links naar rechts. Technics 1200sl mk5, Nuo 5 (boven op een NAD), Technics 1200 met daarop de Dj1 Ultrasone headphone, Laptop, BCD3000 en waterpijp.

Afbeeldingslocatie: http://84.107.179.209/rommel/djset.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik zat eerder al over budget van 300,-, maar er is iets interrsants gebeurd. Iemand hier in de buurt verkoopt zijn Pioneer DJM-600. 1 tot 1.5 jaar oud. Hij vraagt er 600,- voor. Nieuw kost hij 800,- en heb hem al gezien voor 699,- met akties. Wat vinden jullie een goede prijs om te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Dat is inderdaad wle de prijs waarvoor ze de deur uitgaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Oef... iemand nog een cursus MIDI mappen voor noobs in de aanbieding? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Ome_Les schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:25:
Hoe bedoel je Les met mappen? Heb je problemen met het aansturen van Je BCR in live? Het toe kennen van je encoders met evt plugins/knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 30670 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 00:00:
[...]

Hoe bedoel je Les met mappen? Heb je problemen met het aansturen van Je BCR in live? Het toe kennen van je encoders met evt plugins/knoppen?
Dat inderdaad. :D

Wil een specifieke setup gaan bouwen, zodat ik eigenlijk Ableton precies aan kan sturen zoals ik het wens te doen.
Ik wil dus een aantal tracks zo kunnen besturen.

• push - start clip
rotary - track volume
• button - selection up
• button - selection down
• rotary - EQ8 hi (high pass?)
• rotary - EQ8 med
• rotary - EQ8 low (low pass?)

Hiernaast nog een paar VST aansturings tracks en een mastertrack waarin ik ook het mastertempo kan besturen.

Gaat leuk worden, alleen ben ik bang dat ik vanavond in het half uurtje dat ik ermee heb kunnen spelen, een paar stappen vergeten ben te zetten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ome_Les schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:25:
Gewoon zelf mee beginnen, zo moeilijk is het niet en ondanks dat het een ontiegelijk pleureswerk is in het begin kan het nooit kwaad om er zelf mee bezig te gaan. Je leert namelijk meer dan je denkt als je een beetje knoppen aan het toewijzen bent en komt soms functies tegen waarvan je het bestaan niet af wist.
Ome_Les schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:04:
Sorry voor het onnodige mailtje dan maar. ;)
Oh maakt niet uit hoor, altijd fijn om te weten dat er mensen zijn die je mailen als de zaak niet werkt al was je vandaag niet de enige. Toen ik namelijk mijn telefoon uit de lader trok zag ik ook al dat ik door 4 man ge-sms't was en 11 gemiste oproepen had. Ik zal voortaan wat eerder een mededeling plaatsen voor er onnodig paniek uitbreekt ;)

[ Voor 33% gewijzigd door R2D2 op 04-06-2008 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Reind schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 01:02:
[...]

Gewoon zelf mee beginnen, zo moeilijk is het niet en ondanks dat het een ontiegelijk pleureswerk is in het begin kan het nooit kwaad om er zelf mee bezig te gaan. Je leert namelijk meer dan je denkt als je een beetje knoppen aan het toewijzen bent en komt soms functies tegen waarvan je het bestaan niet af wist.
Wat Les en ik net op msn hadden besproken. Ableton heeft een midi learn pattern mode die je gewoon eigenwijs helemaal zelf moet programmeren met het midi learn systeem. Je komt idd dingen tegen waar je nooit achter zal komen tot je er mee begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Eerst even nieuwe powerpack en videokaart in mijn pc zetten en dan maar eens wat meer tijd in mijn controllertje gooien dan maar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-04 10:40

Empathy

Extreme Audio

Ok, mijn volgende aankoop wordt een nieuwe (of 2e handse) effectenmixer uit de middenklasse.
Ik heb mijn oog laten vallen op de volgende mixers:

- Denon DN-X1500
- Synq SMX-2
- Vestax PMC-280 Pro
- Pioneer DJM-600

Mijn eisen:

- 3 of meer kanalen (met het oog op de toekomst)
- Effecten
- Duurzaam (moet een paar jaar mee kunnen, heb nu al jaren een Gemini UMX-7 en die doet het nog steeds goed)

De lengte van de faders maakt me niet uit, heb wel de voorkeur voor soepele faders. Het is gewoon voor thuisgebruik, dus dat ding hoeft geen liters bier te kunnen verdragen.
Mijn voorkeur gaat op dit moment een beete uit naar de Denon, puur om de build quality. De Synq is ook een goede optie, alleen vind ik hem er gigantisch plastic uit zien. De Vestax is ook een mooie mixer, maar die heeft niet zoveel leds per kanaal om het volume nauwkeurig af te lezen. De Pioneer is gewoon een easy to use mixer met een matig geluid, en hij is gewoon oud ;)..

Helaas heb ik niet de mogelijkheid om de mixers te testen dus moet ik het puur op reviews en gebruikerservaringen doen. Dus... heeft iemand hier iets zinnigs op te zeggen? :)

Oja, mijn budget ligt rond de 500 - 800 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Empathy schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:17:
Ok, mijn volgende aankoop wordt een nieuwe (of 2e handse) effectenmixer uit de middenklasse.
Ik heb mijn oog laten vallen op de volgende mixers:

- Denon DN-X1500
- Synq SMX-2
- Vestax PMC-280 Pro
- Pioneer DJM-600

Mijn eisen:

- 3 of meer kanalen (met het oog op de toekomst)
- Effecten
- Duurzaam (moet een paar jaar mee kunnen, heb nu al jaren een Gemini UMX-7 en die doet het nog steeds goed)

De lengte van de faders maakt me niet uit, heb wel de voorkeur voor soepele faders. Het is gewoon voor thuisgebruik, dus dat ding hoeft geen liters bier te kunnen verdragen.
Mijn voorkeur gaat op dit moment een beete uit naar de Denon, puur om de build quality. De Synq is ook een goede optie, alleen vind ik hem er gigantisch plastic uit zien. De Vestax is ook een mooie mixer, maar die heeft niet zoveel leds per kanaal om het volume nauwkeurig af te lezen. De Pioneer is gewoon een easy to use mixer met een matig geluid, en hij is gewoon oud ;)..

Helaas heb ik niet de mogelijkheid om de mixers te testen dus moet ik het puur op reviews en gebruikerservaringen doen. Dus... heeft iemand hier iets zinnigs op te zeggen? :)

Reind's review over de Vestax had mij in ieder geval overtuigd dat ik die zou prefereren boven de Pioneer DJM-400. Slechts enkele tientjes meer voor meer channels en meer effecten. Heb hem afgelopen weekend bij Feedback in R'dam onder handen gehad en ik vond hem zeer fijn. De faders zijn bij nieuwe aanschaf best stroef, maar dat schijnt door een aardige hoeveelheid smeermiddel te komen wat dan juist een averechts effect creeert. Na enkele keren draaien is die stroefheid er wel af.

Die Synq vond ik zelf ook erg plasticachtig, maar ik lees er wel veel positiefs over van gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Weet er iemand een of meerdere goede DJ gear stores in de Randstad, dichtbij het station (aangezien ik er met de trein naartoe moet)?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Empathy schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:17:

[knip]

De Vestax is gewoon een hele goeie mixer voor een nette prijs. Die staat ook hoog op mijn lijstje.

Eventueel zou je kunnen zeggen, ik spaar 100 euro meer en koop een Ecler Nuo5 (te vinden vanaf €899,-). Dan heb je wel echt een van de beste FX-mixers die van de afgelopen paar jaar in handen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
VincentG schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:43:
Weet er iemand een of meerdere goede DJ gear stores in de Randstad, dichtbij het station (aangezien ik er met de trein naartoe moet)?
Feedback R'dam ligt praktisch naast het station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-04 10:40

Empathy

Extreme Audio

Sjoewe schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:56:
[...]

De Vestax is gewoon een hele goeie mixer voor een nette prijs. Die staat ook hoog op mijn lijstje.
De prijs en de review staat mij ook wel aan, alleen die mixer heeft maar kleine vu-meters per kanaal.. Lijkt mij niet echt fijn en nauwkeurig werken, of ben ik daar weer een zeikerd in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Kaap schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:09:
[...]

Feedback R'dam ligt praktisch naast het station.
Zowel vestiging Rotterdam Noord als Utrecht is ruim een uur met de trein en een flink treinkaartje. Bij Utrecht is het nog eens een kwartier lopen, maar weet hem wel te vinden.
Zou ook nog eens naar ToneControl in Haarlem kunnen, is ca 20min lopen van het station.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Bij utrecht pak je bus 11 en stap je uit bij de 4e halte (naam even kwijt) en dan sta je letterlijk voor de deur! Maar ja, het gaat je inderdaad een treinkaartje kosten plus nog die paar busstempels.

Ik zou het er echter wel voor over hebben als ik jou was, want om nou gear te gaan kopen zonder dat je het gezien hebt is eigenlijk echt not-done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Kwam zojuist deze actie tegen: http://www.rjshop.nl/product/774/

De oude Ecler Nuo 3 voor 399,-. Erg interresante aanbieding moet ik zeggen.

De nieuwere 3.0 zou een eternal crossfader hebben, andere PFL knoppen, VU / kanaal en zou de curve van de faders ingesteld kunnen worden.

Crossfader gebruik ik zowiezo nooit. VU / kanaal is dan wel weer handig, maar ik vind het niet super erg als het ontbreekt. Alleen weet ik niets over die curve. Is de oude curve van de vorige modellen zo slecht dan voor beatmatchers?

[ Voor 60% gewijzigd door JeroenNietDoen op 04-06-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
osc4r schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:56:
Bij utrecht pak je bus 11 en stap je uit bij de 4e halte (naam even kwijt) en dan sta je letterlijk voor de deur! Maar ja, het gaat je inderdaad een treinkaartje kosten plus nog die paar busstempels.

Ik zou het er echter wel voor over hebben als ik jou was, want om nou gear te gaan kopen zonder dat je het gezien hebt is eigenlijk echt not-done :)
Jup, zeker als je nog wat twijfeld en op het web toch altijd wel wisselvallige reacties leest. 9 / 10 zijn er uiterst tevreden over, maar hebben hem nog maar erg kort, en de laatste weet altijd wel een minpuntje te vinden. Ben alleen bang dat je in een zaak niet de gewenste sets kunt proberen en alsnog geen goede keuze kan maken.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Je kunt altijd d'r een mailtje aan wagen naar Feedback Utrecht / Rotterdam om te vragen welke spullen ze allemaal in de shop zelf hebben staan. Aan de hand daarvan kan je dan Rotterdam/Utrecht kiezen (allebei ongeveer even duur ook denk ik om naar toe te gaan vanuit jouw positie).

Succes :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Voor DJ gear in Utrecht moet je niet naar de Feedback gaan. Trust me. Er is weinig know-how (ze zijn meer van de studio apparatuur) en de service is niet echt op over naar huis te schrijven.
Je kan beter naar The Music House op de Oude Gracht gaan daar staat iemand die verstand heeft van zaken, maar er staat vaak niet veel opgesteld om te testen. Dus daar moet je over mailen.
Maar als je naar de Feedback wilt ga dan naar Rotterdam, want dat hebben ze teneerste 3 keer zoveel apparatuur staan en ten tweede ook veel meer ervaren verkopers op het gebied van d DJ apparatuur.

[me=76914]woont practisch naast de Feedback in Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Empathy schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:17:
[...]

De prijs en de review staat mij ook wel aan, alleen die mixer heeft maar kleine vu-meters per kanaal.. Lijkt mij niet echt fijn en nauwkeurig werken, of ben ik daar weer een zeikerd in?
Mja ze zijn klein. Ik heb zelf alleen uberhaupt niet heel erg veel behoefte aan VU-meters per kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Sjoewe schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:26:
Voor DJ gear in Utrecht moet je niet naar de Feedback gaan. Trust me. Er is weinig know-how (ze zijn meer van de studio apparatuur) en de service is niet echt op over naar huis te schrijven.
Je kan beter naar The Music House op de Oude Gracht gaan daar staat iemand die verstand heeft van zaken, maar er staat vaak niet veel opgesteld om te testen. Dus daar moet je over mailen.
Maar als je naar de Feedback wilt ga dan naar Rotterdam, want dat hebben ze teneerste 3 keer zoveel apparatuur staan en ten tweede ook veel meer ervaren verkopers op het gebied van d DJ apparatuur.

[me=76914]woont practisch naast de Feedback in Utrecht
Ok thnx, dan wordt het een keertje Rotterdam bezoeken.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

@VincentG

Volgens mij zit er in de waarderpolder nog een magazijn/shop voor een webshop.
Ik weet alleen even niet meer hoe die zaak heet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
VincentG schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:37:
[...]

Ok thnx, dan wordt het een keertje Rotterdam bezoeken.
Oke die snap ik niet, hij prijst een winkel die alsnog in Utrecht zit + nog eens veel dichterbij het station dan Feedback en je gaat toch naar Rotterdam :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
osc4r schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:04:
[...]

Oke die snap ik niet, hij prijst een winkel die alsnog in Utrecht zit + nog eens veel dichterbij het station dan Feedback en je gaat toch naar Rotterdam :P ?
Ja, uit zijn post merkte ik op dat de Feedback in Rotterdam groot is en komt ook over alsof die groter is dan de andere zaak in Utrecht. In beide gevallen werkt er ervaren personeel. Alhoewel ik in feite beide winkels zou kunnen vragen of ik de Pioneer 400 of DNS-1200 serie mag testen. Qua rijstijd maakt het niet veel uit. Denk dat Feedback in Rotterdam uiteindelijk iets dichterbij is (wat dichterbij het station).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hey VincentG, ik heb nog even gekeken en dit was die winkel die ik eerder bedoelde:
http://www.4djsonly.com
4DjsOnly
Izaak Enschedeweg 25
2031 CR Haarlem

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Kaap schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:58:
De nieuwere 3.0 zou een eternal crossfader hebben, andere PFL knoppen, VU / kanaal en zou de curve van de faders ingesteld kunnen worden.
Nee de eternal fader PAST er in maar zit er NIET in. Nice try van Ecler om het op de mixer te vermelden maar daar trappen we niet in ;)

Wat betreft de curve, die is niet linear maar steil, onderin doet ie vrij weinig en vanaf het midden gaat het hard omhoog. Als je daarmee kunt leven (ik vond het heerlijk) is het prima, wil je zuinig schuiven (zo noem ik het altijd ;) ) dan valt de mixer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Vanavond ook maar even de reviews van de Pioneer CDJ-400 en Denon DN-S1200 lezen en nog wat meer over de DJM-400 en X-120 mixers proberen te vinden.

Voordeel van CDJ-400 is MP3 ondersteuning van CD's, als ik me niet vergis. Voordeel van beide spelers is de midi-ondersteuning. Is het in dat opzicht mogelijk om twee spelers met een Macbook te verbinden, zodat elke speler een deck in Tractor kan aansturen?
Voordeel van de DJM-400 is de inloop sampler en is wat uitgebreider qua functies/effecten (is dan ook zowat 2x zo duur). Een sampler zit ook op menig CD speler, maar toch. De effecten op de mixer maakt me niet erg warm. Menig cd-speler heeft dan vaak leukere effecten met de touch-sensitive jogwheels.

Wordt dan eens testen welke combinatie ik het lekkerste vind draaien/mixen/werken.
Daarna moet ik nog eens kijken hoe ik het op mijn kamer wil gaan neerzetten. Wil mijn speakers er ook wel fatsoenlijk bij kunnen plaatsen en wil ook nog gewoon fatsoenlijk achter mijn PC kunnen zitten. Op dit moment is dat nog een probleem, maar is ongetwijfeld wel een oplossing voor te bedenken.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou morgen is dan de grote dag, ik heb van de winkel in Groningen te horen gekregen dat mijn bestelling is binnen gekomen. Kon het vandaag nog niet ophalen i.v.m. middagje teambuilding van het werk. Met een dineetje er aan vast. :) Ik ben reuze benieuwd of het mixen met de CDJ 800 MK2's net zo makkelijk gaat als met SL1200'erds. Ik ga gewoon eerst even wat standaard mixjes doen en dan spelenderwijs de CD spelers en DJM 800 uitproberen. Voordat ik het juiste gebruik van deze mixer onder controle heb zal ik eerst flink moeten oefenen. Nou, ja practice and n'joy zal ik maar zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Als je ze op de vinyl mode zet, heb je het zo te pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk het ook wel, zowiezo zet ik die apparaten in vinyl mode, want ik heb in het verleden nog wel eens met CDJ 100 en 200 gewerkt, maar daar zat die functie niet op en ik vond het maar niks. Want ik had altijd problemen met een cue-point vinden op dat soort apparaten door dat rare geluid wat je dan hoorde over de koptelefoons. Ik weet niet hoe je het noemen moet exact, maar maf vond ik het wel dat digi geluid. Toen de CDJ 1000 MK1 uit kwam heb ik die dingen eens geprobeert en jullie raden het al vinyl mode was een verademing. Op eens kon je werken met CD spelers alsof je een draaitafel bediende. Met pre-cdj 1000 apparaten had ik eerder geluk met mixen dan vakmanschap. :) Ik vond die eerste cd-spelers voor de DJ markt dan ook maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:46
Anoniem: 130680 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:12:
Nou morgen is dan de grote dag, ik heb van de winkel in Groningen te horen gekregen dat mijn bestelling is binnen gekomen. Kon het vandaag nog niet ophalen i.v.m. middagje teambuilding van het werk. Met een dineetje er aan vast. :) Ik ben reuze benieuwd of het mixen met de CDJ 800 MK2's net zo makkelijk gaat als met SL1200'erds. Ik ga gewoon eerst even wat standaard mixjes doen en dan spelenderwijs de CD spelers en DJM 800 uitproberen. Voordat ik het juiste gebruik van deze mixer onder controle heb zal ik eerst flink moeten oefenen. Nou, ja practice and n'joy zal ik maar zeggen :P
@Puyol

Heb zelf veel gedraait met 2x SL1210mk2 nu met 2x CDJ800mk2 en DJM800 erbij is het helemaal smullen.
Overstap van SL1210 naar CDJ800 ging voor mij erg gemakkelijk. (Vinyl mode aan en gaan!)
CDJ draaien vind ik wel stuk makkelijker dan vinyl, denk dat je meer zal moeten wennen aan de DJM 800 (Wat een beest!) _/-\o_

Blijf erbij dat draaien met vinyl nog steeds het vetst is! _/-\o_

suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Anoniem: 130680 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:53:
Ik denk het ook wel, zowiezo zet ik die apparaten in vinyl mode, want ik heb in het verleden nog wel eens met CDJ 100 en 200 gewerkt, maar daar zat die functie niet op en ik vond het maar niks. Want ik had altijd problemen met een cue-point vinden op dat soort apparaten door dat rare geluid wat je dan hoorde over de koptelefoons. Ik weet niet hoe je het noemen moet exact, maar maf vond ik het wel dat digi geluid.
'Stutter' bedoel je waarschijnlijk. Dat het klinkt alsof de speler is vastgeslagen. Ik vind dat ook maar irritant. Het enige dat je moet afleren is dat je 'm toch niet dat kleine zetje mee geeft zoals je bij tt's toch wel doet. En correcten is wel wat anders, ik geef CDJ's toch altijd een te grote slinger. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
VincentG schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:44:
...
Voordeel van CDJ-400 tov Denon DN-S1200 is MP3 ondersteuning van CD's, als ik me niet vergis. Voordeel van beide spelers is de midi-ondersteuning. Is het in dat opzicht mogelijk om twee spelers met een Macbook te verbinden, zodat elke speler een deck in Tractor kan aansturen?
...
Iemand? :)

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Lees deze maar en verzin daarna 1 echte goede reden om de Pioneer te nemen op de kwaliteit van het loopwerk na want die is ongeëvenaard bij Pioneer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Review moet ik idd nog eens lezen.
Had al eens vernomen dat de Denon het erg goed deed tegenover de Pioneer. Dan is het nog eens zien te beoordelen/testen of de X120 mixer een degelijke mixer is.
Wordt denk op zijn vroegst volgend weekedn dat ik naar de Feedback kan. Maar goed, heb nog wel even de tijd, moet sowieso eerst goede ruimte beschikbaar zien te maken.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Keuze gisteravond gemaakt welk mengpaneel het ging worden, en zojuist de Ecler Nuo 3 besteld vanuit die actie van 529,- voor 399,- *O* Zaterdag wordt ie geleverd, dat wordt smullen dit weekend d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 30670 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 00:00:
[...]

LOLz...

*~kuch~* Het is ook wel handig om BC Edit open te hebben staan met een preset, voordat je Ableton een slinger geeft.*~kuch~* :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Reind schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 00:52:
[...]

Lees deze maar en verzin daarna 1 echte goede reden om de Pioneer te nemen op de kwaliteit van het loopwerk na want die is ongeëvenaard bij Pioneer ;)
Prima review en erg verhelderend. Paar minpuntjes zie ik niet eens zozeer als minpunten (geen ervaring met andere spelers en niet van plan om in clubs te gaan draaien, gewoon lekker thuis hobbyën).

Zit er een sampler op, om fragmenten in je memory te zetten en die tussendoor af te spelen? Dit is me nog niet duidelijk.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Topicstarter
waarom gooien sommige mensen de cd's in ipv cue-en?

als je hem op vinyl mode zet, en auto cue aan, dan kan je toch doodmakkelijk het eerste cue punt op zoeken, dan zit ie er namelijk altijd in

dan is het gewoon:
cue
cue
cue
play
pitchen en sturen
staat ie gelijk weer op cue

cue
cue
cue
play
inmixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Tja, dan zou je het zelfs bijna zo kunnen doen met een MIDI controller ;)

Afbeeldingslocatie: http://journal.ome-les.com/wp-content/uploads//2008/06/ableton-midi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ome_Les schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:12:
Tja, dan zou je het zelfs bijna zo kunnen doen met een MIDI controller ;)

[afbeelding]
Ik ben nog altijd opzoek naar de pitch bend in ableton. Ik kan de master wel benden maar niet een losse track, althans ik weet niet hoe. ;(

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vanmorgen met een kater uit bed gebeld. TNT aan de deur, ik woon 3 hoog dus sjok naar beneden. Mijn Ecler Nuo 3 werd bezorgd.

Erg netjes verpakt moet ik zeggen. Ding voelt echt heel degelijk aan zeg. Afijn, aansluiten en rammen met die handel!

Afbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/vand6194/publiek/album/kaap_technics_1.JPG
Nuo 3 tussen de 2 SL's, ja ik weet dat ik een zwarte en een silveren heb but I dont care. Alhoewel 2 zwarte nu wel mooi had gestaan.

Afbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/vand6194/publiek/album/kaap_technics_2.JPG
The Old To The New, The New To The Old

Afbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/vand6194/publiek/album/kaap_technics_3.JPG
Hij's 1.5CM te lang IMHO :P

Afbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/vand6194/publiek/album/kaap_technics_6.JPG
Mijn duim naast de EQ knob om even een impressie te geven van de dikte van die knobs.

Afbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/vand6194/publiek/album/kaap_technics_5.JPG
Nog 1 om het af te leren

Er was ook een 2de doos afgeleverd, maar ik had niks anders besteld. Hadden ze er een kadootje bij gedaan....een cd-koffer :(

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenNietDoen op 07-06-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Krizzie schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 10:58:
[...]

Ik ben nog altijd opzoek naar de pitch bend in ableton. Ik kan de master wel benden maar niet een losse track, althans ik weet niet hoe. ;(
Je kunt kijken naar Transpose en het BPM wat bij de sample/clip staat. Ik zal vanavond even een screenshotje maken.

Wat je ook kunt doen is zorgen dat het beatgrid goed staat, zodat het mastertempo beter tot zelfs goed gevolgd wordt.

En heeel erg nice Kaap! Ziet er mooi uit!

[ Voor 4% gewijzigd door Ome_Les op 07-06-2008 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Kaap schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:39:
Er was ook een 2de doos afgeleverd, maar ik had niks anders besteld. Hadden ze er een kadootje bij gedaan....een cd-koffer :(
Dat zal je leren vieze vinyl junk, tis een hint van de shop dat je ook nog even cd spelers aan moet schaffen :P

[ Voor 12% gewijzigd door R2D2 op 07-06-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Reind schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:53:
[...]

Dat zal je leren vieze vinyl junk, tis een hint van de shop dat je ook nog even cd spelers aan moet schaffen :P
CD's is voor mietjes, aint nuthin but a vinyl thang *O* Nah, einde van jaar zal ik nog wel een CDJ-400/800 aanschaffen voor erbij. Eerst es wat doen aan mijn setup want deze tafel is 10CM te laag.

Effe paar uur met de Ecler wezen spelen. Aantal dingen vielen op.

+ Geluid is zo zuiver, echt hele goede kwaliteit
+ Faders zijn precies goed, geen zijwaartse speling en niet te stroef en niet te soepel
+ Low cut is een echte cut, rest van het geluid blijft gewoon zuiver klinken

Ik ben zeer zeer tevreden met deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben nu al een paar week aan het prutsen met mijn midicontroller en het gaat steeds beter. Ben er nu alleen wel achter dat het met mijn speakertjes niet echt lekker werkt. Ik zoek dus een paar monitoren maar dan het liefst een setje waarbij ik met een tuinfeestje ofzo ook de boel in beweging kan zetten.

Iemand wat tips 'n pointers voor zulke speakers? Het liefst actief want dat scheelt weer kabels en in de range van 200-300 euro p/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Heb je zelf al wat gezocht, en ideeën opgedaan over welke speakers je wellicht overweegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222999

Vunk - Eclectische Shit pt3 (juni mix)

ik ben weer even bezig geweest, dit is het resultaat!!
Bijna 100 minuten dikke tracks! Laat ff weten wat je ervan vond!!

Download:
www.djvunk.com/mix/vunk_-_eclectische_shit_pt3_juni_mix.mp3

Tracklist:
01. Estelle ft. Kanye West - American Boy (Dirtcaps Fix)
02. Dekky vs. David Bastian - One Stop Paper Shopping (Veron & Praia Del Sol Remix)
03. Natalie Williams - U Don’t Know (Laidback Luke Remix)
04. Till West & Eddie Thoneick feat. vs Alexandra Prince - HiNBye
05. Lucien Foort ft Nicole Tyler – Let’s Talk (Original)
06. Bobby Burns ft Pornocult - A Beat From Holland (MarkMoreno Bootleg)
07. Mr V - Put Your Drink Down (Bob Sinclar Remix)
08. Nicola Fasano vs PatRich - 75 Brazil Street (Fish Chips Mix)
09. Enrico da Rosa - Mosquitos Malditos (Rishi Romero & Nikolai Fuego Mix)
10. MIA - Bucky O Rhum Done Gun (MarkMoreno Rmx)
11. Quentin Rodriguez - Deja Vu (Quentin's Rework)
12. Dabruck & Klein - D.i.s.c.o.
13. Martino – Let’s Get Dirty (House It! Anthem)
14. Thunderous Jerry - Crank It Up (Barbosa & Domingo Mix)
15. Nouveaubeats - VIP (Rishi Bass Remix)
16. Asser - Dadada (Original Mix)
17. Le Que - HotCue
18. Laidback Luke - Break down the house (MarkMoreno Bootleg Remix)
19. Nouveau Fashion - Snake Vision
20. Benny Royal & Ludapunk - Dance Electric Latin)
21. Nari & Millani pres. Dek 32- Gnor (Luxx Stops it Edit)
22. De Jeugd Van TegenWoordig - Hollereer (René Kuppens Remix)
23. Vato Gonzalez ft. DJVT - Pan (Adm-X Hollereert Vato Mash-up)
24. Quintino - Wooker
25. Jaquelino Ferreira & DJ Cliff Jones - Step To This (Original Mix)
26. Lucky Charmes & Tony Verdult - So high
27. Rixx - Pull Up Ya Foot
28. Niels de Vries - Regulator (Original Mix)
29. DMX - Up in here (Mightyfools Remix)
30. Crookers - Knobbers (Vato Gonzalez Astalafruitboy Edit)
31. Mike S vs. Edmission – It’s Your Bitch (Dirty Electro Mix)
32. MicroFunk ft Gregor & Madskilzz - Pecan (MarkMoreno Dirty PaintJob Mix)
33. MAW – Work (Ra-Zoon Absurd Edit)
34. DNASH - Urban Thing (Original)
35. dB – ßadman
36. Sonny Blaze - Hold Up
37. Veron - Brasiliera (DJ Roog re-edit)

gr rob
www.djvunk.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
osc4r schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 17:24:
Heb je zelf al wat gezocht, en ideeën opgedaan over welke speakers je wellicht overweegt?
Ik ben al een poosje druk aan het zoeken maar kan niet echt een keus maken. Al je kijkt naar pure actieve monitoren heb je bijvoorbeeld Citronic ST-8 monitoren voor rond de 300 euro per stuk. Is 75 watt en ik heb geen idee hoeveel herrie dat produceerd. De geluidskwaliteit schijnt wel uitstekend te zijn.

Aan de andere kant heb je ook gewone actieve speakers zoals bv DAP-Audio P-15A (200 euro) of verschillende Behringers (250-300) maar hoe deze klinken op wat lagere volumes als je gewoon in de woonkamer aan het mixen bent is mij onbekend.

Ik zal de speakers het meest gebruiken in de woonkamer voor mezelf als ik wat aan het pielen ben maar af en toe een feestje in de tuin of op het dakterras zal zeker wel gebeuren. En dan zoek ik het liefst speakers die met beide situaties uit de voeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 23-04 09:48
Ik heb zelf de Behringer 2031A's. Die zijn wel iets duurder als 300, maar klinken super.
Ik gebruik ze in de woonkamer op laag volume voor muziek, en films, maar ook op luider volume om te mixen. Ook voor kleine feestjes kunnen ze zeker luid genoeg.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Kijk, dat is al meer de richting waar ik op hoopte. Beetje voor en na-delen opnoemen van je zelf opgezochte monitoren levert namelijk meer inzicht enzo op dan lukraak vragen of wij willen opnoemen wat goede monitor speakers zijn :)

Hecht niet teveel waarde aan de wattage, en als je het al wel doet, kijk dan naar de RMS waarden. Voor de rest is het denk ik eigenlijk zaak van wat je zelf ook wilt. Voor €300,- p/s kan je hele nette monitor speakers kopen, en je zult eigenlijk een keer ergens moeten luisteren als je echt het verschil ertussen wilt horen, want voor de rest denk ik zelf dat de meeste monitoren gelijkwaardig aan elkaar zijn. Overigens heeft Behringer wat dat betreft geloof ik een goede naam, wellicht dat andere DJ's dat hier ook kunnen bevestigen zoals Adion dat ook al doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Lastige keuze want de Citronics klinken ook alles behalve slecht, enige nadeel is dat ze hondslelijk zijn met zo'n vieze blauwe led voorop. Aan de andere kant.... ze klinken wel heel erg netjes maar dat doet de Behringer ook.

Ik zou de Citronics alleen wel even mee nemen in de opties als ik jou was. Heb de Behringers overigens ook in de woonkamer staan aan de HT set, 4 stuks wel te verstaan en dat bevalt meer dan prima.

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heren, helaas maar waar. Vanaf nu (9 okt) mag er, na klachten, niet meer actief gelinkt worden naar copyrighted materiaal. Eigen materiaal, zelf geremixte versies of rechtenvrij materiaal mag uiteraard wel.