Gathering of Tweakers

Quicksearch
Vinyl extremist
Reg. datum: 25 januari 2003

Ik heb een M-Audio Audiophile Firewire (of andersom). Die werkt prima, al schijnen er wat issues te zijn met de volume knoppen op het ding. Maar die gebruik ik echt nooit dus daar kan ik niks over zeggen. :)
Voor de rest is het een degelijk ding in een stevige behuizing, met erg veel mogelijkheden en een prima werkbare latency. Er zit alleen geen gebalanceerde input op, voor als je direct van microfoons wilt opnemen is dat wel handig, al kan je daar natuurlijk ook een simpele mixer voor gebruiken. De prijs is ook best goed te doen. ik geloof iets van 210 euro.
Daarna kom je toch al gauw bij de Edirol's etc uit en die kosten toch al snel het dubbele, hetgeen in mijn situatie wel weer overkill was.
Invader

ben van plan een set CD spelers (RMP-2s) en een mixer (RMX-40) aan te schaffen, alleen omdat ik het geld niet in 1x wil uitgeven, wil ik eerst een CD speler kopen, dan een mixer en dan nog een CD speler. Ik draai nu nog met Traktor 3, maar ik wil dus wanneer ik de CD speler heb deze kunnen gebruiken in Traktor of eventueel een ander programma. Is dat te doen, of is dat lastig?

Eve Online: Rai Ardose (corp: Mars Gradivus Invictus) -=- "Compromise, conformity, assimilation, submission, Ignorance, hypocrisy, brutality, the elite - All of which are American Dreams"

Relaxed, het zijn maar 1 en 0
Reg. datum: 09 september 2001

Pioneer heeft weer een nieuwe product gelanceerd. Zie dit topic op DJ-Resource voor meer informatie.

Vinyl extremist

Ik heb samen met m'n pa een 'flightcase' gebouwd voor m'n VCI100, omdat ik nogal met ding sleep naar allerhande feestjes. Er moet alleen nog een likje verf overheen, en eigenlijk ergens een huge ass Vestax sticker vandaan zien te toveren eigenlijk. :9

Bovenkant met handvat.
http://xs123.xs.to/xs123/08034/afb062302.jpg

Onderkant met voetjes
http://xs123.xs.to/xs123/08034/afb063540.jpg

Deksel met geluidskaart en snoeren
http://xs123.xs.to/xs123/08034/afb064645.jpg

En de bodem waar de VCI100 in ligt. Gaat eruit tijdens gebruik en dan kan de laptop op de case staan. :)

http://xs123.xs.to/xs123/08034/afb065728.jpg
«zo niet, dan toch»

w00t!

Over MIDI controllers gesproken:

Hier de nieuwe MIDI set up van Stanton:
http://enterthesystem.com/images/scs1mProductShot.gifhttp://enterthesystem.com/images/scs1dProductShot.gif

De mixer SCS.1m:
quote:
# The world’s premier mixer control surface for laptop DJs and remixers
# Familiar 4-channel design with intuitive high-precision metering
# Assignable Encoder section with 360° of LED feedback
# LCD “scribble strips” for two-way communication with selected DJ software
# Easy controller mapping into popular DJ and VJ software
# Navigation section for remote browsing through playlists
# Mic and Phono / Line input for sampling, archiving vinyl, and remixing
# Built-in FireWire connections with full Mac and Windows compatibility
# Perfect as a standalone mix controller, or in combination with SCS.1d deck
# Balanced, studio-quality TRS output for mains; RCA booth output and 1/4˝ headphones output
# Unique footswitch input enabling hands-free control of software parameters
De controller SCS.:
quote:
# Flagship deck controller for laptop DJs and remixer / producers
# Adjustable high-torque 10” motorized platter with vinyl surface and superior tracking
# 100mm motorized pitch fader with recall for sync with software
# Velocity-sensitive pads assingable to loops, cue points, etc.
# Assignable Encoder section with 360° of LED feedback
# LCD “scribble strips” for two-way communication with selected software
# Familiar Tansport section for direct music control
# Perfect for adding maximum control capabilities into existing DJ software
# Easily controls multiple virtual decks for powerful multi-channel mixes
Mennnn... Een rotating platter met even veel torque als de stanton T.120 of de STR8-150.
Klinkt heel erg gaaf!
Nu maar even de reviews afwachten!

Ome_Les wijzigde dit bericht 17-01-2008 14:30 (4%)
Reden: linkjes toegevoegd!

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

http://www.djresource.eu/images/topics/pioneer/MEP-7000_scratcheffects.jpgOver MIDI/computer setup : Pioneer MEP-7000.

Vandaag aangekondigd dus vers van de pers....

[edit: oeps iemand was me al voor]

Lead_ wijzigde dit bericht 17-01-2008 17:30 (7%)

quote:
Ome_Les schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:28:
w00t!

Over MIDI controllers gesproken:
Vestax komt ook nog met een model en Numark e.d. hebben allemaal al nieuw spul gelanceerd.

... snip ....

voodooless wijzigde dit bericht 21-01-2008 23:38 (50%)
Reden: Again, spam

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Holy shit.. Vestax VCI-300 komt eraan.. met ingebouwde geluidskaart :)
die VCM-600 ziet er ook monsterlijk uit!

Iemand m'n VCI-100 kopen? :D

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

«zo niet, dan toch»

quote:
Reind schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:16:
[...]

Vestax komt ook nog met een model en Numark e.d. hebben allemaal al nieuw spul gelanceerd.

De Numark NS7 -> http://www.aboutdj.nl/content/view/910/1/
Vestax VCM-600 -> http://www.aboutdj.nl/content/view/912/1/
Nieuwe hercules dj console (echt een leuke voor het geld) -> http://www.aboutdj.nl/content/view/915/1/
Nieuwe Denon spullen -> http://www.aboutdj.nl/content/view/909/1/ + http://www.aboutdj.nl/content/view/908/1/

Anyway... houd gewoon en beetje AboutDJ in de gaten en je komt alles wel tegen
ik lijk met AboutDJ tegenwoordig wel de enige die nog al het dj nieuws post...
Jups, daardoor kwam ik ook met het Stanton nieuws in aanraking. ;)

Ennuh Chiron... Ik denk dat je net een paar maandjes eerder had moeten wezen, misschien dat Sjoewe dan ja had gezegd. ;)

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

Lees Caesar
Reg. datum: 17 september 2002

Kep de topic start doorgenomen, maar er ontbreekt een goede vinyl winkel; ook gevestigd in eindhoven, online/store verkoop; up to date muziek, vooral veel dance/trance/techno/HS/club, eigen platen label in bezit:

Freaky Records.....www.freaky.nl. (O.A Zany en D-licious werken daar aan de counter). Zeker waard om een bezoekje te brengen als je in (de buurt van) E'hoven woont.

Ontopic:

ben destijds een paar draadjes geleden afgehaakt met lezen. Draainen staat door stage en afstuderen nu sowieso op een laag pitje, maar ik wil het weer gaan oppakken. Tis moeilijk om bij vinyl te blijven steken. D.w.z mijn platenkeuze is voor de liefhebber wel goed, maar het gemiddelde feest waar ik draai is top40. Dat is jammer, want dan draaien we met BPM studio, maar ik vind dat maar niets. Ik wil echt iets onder handen hebben. Ook het hele gevoel met cd staat me niet zo aan. D.w.z. de truukjes zijn wel leuk met een Pioneer, maar echt het gevoel ontbreekt......das persoonlijk uiteraard.

Zit al tijden te dneken om een A&H Xone:92 te kopen. Das toch echt mijn favoriet.......de prijzen zijn na 3 jaar eindelijk wat aangenamer en al die digitale memories is voor de breezah generatie ;).

We zullen zien hoe het gaat als ik terug kom.....kijken of er wat vacatures zijn voor avond draaien in een club ofzo.

T60P Widescreen

Vinyl extremist

quote:
Chiron schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:01:

Djeez, die VCI 300 ziet er goed uit. Vooral de jogwheel adjust etc. Wow. Nou als het een degelijk ding is dan doe ik m'n VCI-100 en geluiskaart weer inruilen. :o
Het is wel erg leuk om te zien hoe het steeds meer richting de pro-audio gaat allemaal.
Nu is Allen&Heath eigenlijk de enige echte fabrikant van een volwaardig highend/pro-user systeem.
Maar dit gaat er ook wel steeds meer op lijken.
Reg. datum: 10 januari 2007

Ik ben mij langzamerhand ook eens aan het orienteren op het gebied van dj gear. Ik sta helaas op het punt om begin februari voor een half jaar naar het buitenland te gaan voor stage, anders had het spul hier liever nog vandaag dan morgen gestaan.
Maargoed heb altijd in mijn hoofd gehad om te beginnen met vinyl, echter nu begin ik toch ook een beetje de cd turntables te overwegen. Aangezien ik echt nog een complete beginneling ben had ik altijd het idee dat draaien met vinyl toch iets makkelijk is, aangezien de cd spelers werkelijk vol zitten met knopjes. In ieder geval kwam ik voor de vinyl turntables uit op de Reloop RP-4000 M3D. Voor de cd turntables spreekt mij de Reloop RMP-2 erg aan. Prijzen tussen vinyl en cd tafels verschilt natuurlijk ook enorm. Maargoed wie weet is dit over een half jaar weer geheel anders.
Nu eigenlijk mijn vraag, zit er kwa leercurve een groot verschil tussen draaien met cd of met vinyl? (vanuit het standpunt van een complete beginneling gezien)

Lees Caesar

quote:
Sjoewe schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:56:
[...]

Djeez, die VCI 300 ziet er goed uit. Vooral de jogwheel adjust etc. Wow. Nou als het een degelijk ding is dan doe ik m'n VCI-100 en geluiskaart weer inruilen. :o
Het is wel erg leuk om te zien hoe het steeds meer richting de pro-audio gaat allemaal.
Nu is Allen&Heath eigenlijk de enige echte fabrikant van een volwaardig highend/pro-user systeem.
Maar dit gaat er ook wel steeds meer op lijken.
ik zeg niet dat duurder altijd beter is, maar zolang Vestax of veel lager in het prijs segment zit OF veel meer poespas voor hetzelfde geld levert kan ik niet geloven dat de kwaliteit ook maar in de buurt komt.

Ooit eens aan de fadertjes en knopjes van een A&H mogen pielen (en dan met voorkeur de Xone:92)...dan voel je wat het verschil is.

Tuurlijk zit een gedeelte van het bedrag in naam, maar het merendeel in de gekozen componenten: een reserve fader voor een A&H kost je ongeveer 80 a 100 euro. Een reserve fader voor een Vestax, Numark of Gemini zo'n 15 a 20 euro.............

Ik zeg niet dat Vestax de kennis niet heeft, maar zolang zij de keuze maken infenieure (t.ov. de A&H) componenten te gebruiken komen ze niet in de buurt van Pro.

Overigens vind ik een pluspunt van Vestax de nowadays Innovatie. De strakke uiterlijken spreken me best wel aan, hoewel ik kwaliteit prefeer boven uiterlijk en lampjes.

Overigens vind ik een Pioneer mixer overrated voor wat je krijgt: stroefe, kwetsbare faders, ongemakkelijk cue-en en alles heel dicht op elkaar. Die Dateq Vibe! is ook niet wat het had moeten zijn geloof ik he?

T60P Widescreen

«zo niet, dan toch»

Vestax battle mixers inferieur? :o :o :o

quote:
Seesar schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:30:
[...]
ik zeg niet dat duurder altijd beter is, maar zolang Vestax of veel lager in het prijs segment zit OF veel meer poespas voor hetzelfde geld levert kan ik niet geloven dat de kwaliteit ook maar in de buurt komt.

Ooit eens aan de fadertjes en knopjes van een A&H mogen pielen (en dan met voorkeur de Xone:92)...dan voel je wat het verschil is.

Tuurlijk zit een gedeelte van het bedrag in naam, maar het merendeel in de gekozen componenten: een reserve fader voor een A&H kost je ongeveer 80 a 100 euro. Een reserve fader voor een Vestax, Numark of Gemini zo'n 15 a 20 euro.............

Ik zeg niet dat Vestax de kennis niet heeft, maar zolang zij de keuze maken infenieure (t.ov. de A&H) componenten te gebruiken komen ze niet in de buurt van Pro.

Overigens vind ik een pluspunt van Vestax de nowadays Innovatie. De strakke uiterlijken spreken me best wel aan, hoewel ik kwaliteit prefeer boven uiterlijk en lampjes.

Overigens vind ik een Pioneer mixer overrated voor wat je krijgt: stroefe, kwetsbare faders, ongemakkelijk cue-en en alles heel dicht op elkaar. Die Dateq Vibe! is ook niet wat het had moeten zijn geloof ik he?
Ik vraag me af of je uberhaupt wel weet waarover je het hebt, ooit wel eens nagedacht dat er door een controller 0,0 geluids signalen lopen en een midi controller niets anders doet dan een boodschap doorsturen? Oftewel het is helemaal niet belangrijk of fader A of B beter, mooier, duurder is... er is maar 1 ding belangrijk en dat is dat ie werkt en Vestax drukt echt geen zooi in de VCI controllers.

Je mist de slag dus behoorlijk wanneer je normale dj mixers gaat vergelijken met midi controllers, op dat moment heb je het over 2 verschillende werelden die toevallig binnen 1 vlak gebruikt worden.

Een heel simpel voorbeeld, wanneer jij een SL1200 hebt met een bak speling op het spindle lager zal scratchen onmogelijk zijn, wanneer jij een bak speling hebt op de nieuwe vestax draaitafel controller zal dat geen fluit uitmaken (behalve dan dat het niet zo hoort natuurlijk) want de controller doet niets anders dan aansturen en heeft niks met audio signalen te maken.

De Vstax VCI100 is gewoon een verrekte goede controller voor een mooi bedrag, dat jij "merkgeil" (en nee das helemaal niet zo vies als het klinkt) bent van het merk A&H betekent niet dat een andere fabrikant niet hetzelfde zou kunnen bereiken met minder. Ik heb hier thuis een EVO5 staan, das een mixer van pak hem beet 1800 euro... allemaal leuk en aardig maar op het vlak van midi is de EVO5 echt niet heel veel bijzonderder dan een andere midi controller, op het scherm na dan ;)

Iets wat niet de prijs heeft van een A&H hoeft niet inferieur te zijn, kijk naar het product zelf en niet naar het merk wat er op geplakt zit want dat zegt helemaal niks. Was A&H namelijk ooit niet eens zo slim om de gain's achter op een Xone:32 te monteren... oftewel zelfs A&H doet zo af en toe wel eens iets minder slims ;)

Wanneer je dus dingen aan gaat halen als inferieur zorg dan in ieder geval dat je weet waarover je het hebt, bovenstaand verhaal van jou slaat namelijk als een tang op een varken.
quote:
Chiron schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:01:

Waar ik benieuwd naar ben is de Hercules, geloof het of niet maar ik denk echt dat Hercules weer een potentiėle hit in handen heeft met dat apparaat dat mag wel enige naam hebben.

Als het apparaat net zo goed in elkaar zit van binnen als van buiten dan zal de VCI-100, de Behringer BCD2000/3000 en al die andere controllers in dat prijs segment de biezen kunnen pakken of heel snel met een alternatief moeten komen. Het enige minpuntje vind ik de jogwheels, aan de andere kant... ik scratch nooit en gebruik ze allen om naar een cue point te scrollen. Oftewel ik heb helemaal geen touch sensitive jogwheel nodig ;)

Ik heb overigens direct na het ontvangen van het nieuw bericht een aanvraag tot pre sample de deur uit gedaan en antwoord gekregen. Zodra de eerste binnen komt gaat ie meteen deze kant op :D

Reind wijzigde dit bericht 19-01-2008 01:41 (15%)

Lees Caesar

quote:
Reind schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 01:33:
[...]

Ik vraag me af of je uberhaupt wel weet waarover je het hebt, ooit wel eens nagedacht dat er door een controller 0,0 geluids signalen lopen en een midi controller niets anders doet dan een boodschap doorsturen? Oftewel het is helemaal niet belangrijk of fader A of B beter, mooier, duurder is... er is maar 1 ding belangrijk en dat is dat ie werkt en Vestax drukt echt geen zooi in de VCI controllers.

Je mist de slag dus behoorlijk wanneer je normale dj mixers gaat vergelijken met midi controllers, op dat moment heb je het over 2 verschillende werelden die toevallig binnen 1 vlak gebruikt worden.

Een heel simpel voorbeeld, wanneer jij een SL1200 hebt met een bak speling op het spindle lager zal scratchen onmogelijk zijn, wanneer jij een bak speling hebt op de nieuwe vestax draaitafel controller zal dat geen fluit uitmaken (behalve dan dat het niet zo hoort natuurlijk) want de controller doet niets anders dan aansturen en heeft niks met audio signalen te maken.

De Vstax VCI100 is gewoon een verrekte goede controller voor een mooi bedrag, dat jij "merkgeil" (en nee das helemaal niet zo vies als het klinkt) bent van het merk A&H betekent niet dat een andere fabrikant niet hetzelfde zou kunnen bereiken met minder. Ik heb hier thuis een EVO5 staan, das een mixer van pak hem beet 1800 euro... allemaal leuk en aardig maar op het vlak van midi is de EVO5 echt niet heel veel bijzonderder dan een andere midi controller, op het scherm na dan ;)

Iets wat niet de prijs heeft van een A&H hoeft niet inferieur te zijn, kijk naar het product zelf en niet naar het merk wat er op geplakt zit want dat zegt helemaal niks. Was A&H namelijk ooit niet eens zo slim om de gain's achter op een Xone:32 te monteren... oftewel zelfs A&H doet zo af en toe wel eens iets minder slims ;)

Wanneer je dus dingen aan gaat halen als inferieur zorg dan in ieder geval dat je weet waarover je het hebt, bovenstaand verhaal van jou slaat namelijk als een tang op een varken.

[...]

Waar ik benieuwd naar ben is de Hercules, geloof het of niet maar ik denk echt dat Hercules weer een potentiėle hit in handen heeft met dat apparaat dat mag wel enige naam hebben.

Als het apparaat net zo goed in elkaar zit van binnen als van buiten dan zal de VCI-100, de Behringer BCD2000/3000 en al die andere controllers in dat prijs segment de biezen kunnen pakken of heel snel met een alternatief moeten komen. Het enige minpuntje vind ik de jogwheels, aan de andere kant... ik scratch nooit en gebruik ze allen om naar een cue point te scrollen. Oftewel ik heb helemaal geen touch sensitive jogwheel nodig ;)

Ik heb overigens direct na het ontvangen van het nieuw bericht een aanvraag tot pre sample de deur uit gedaan en antwoord gekregen. Zodra de eerste binnen komt gaat ie meteen deze kant op :D
Ok I admit, ik had niet doro dat het over controllers ging. D.w.z ik had het expliciet over mixers, en vooralsnog zijn die van mindere kwaliteit dan de A&H. Overigens ben ik zeker wel aanhanger van A&H, maar zie ik indd ook jouw genoemde minpunten. Desalniettemin ben ik redelijk objectief denk ik m.b.t. mixers. Ik kan geen oordeel vellen over controllers; daar hebik geen verstand van. Ik weet niet welke merken er spelen, welke modellen en welke specs. Bij deze opmerking wil ik echter wel een kanttekening zetten:
quote:
laat ik nu net elektrotechniek doen en weten dat een signaal nooit never niet 1 op 1 doorgegeven kan worden; ook al blijft het digitaal of analoog; verlies houd je. Zodra je een signaal in een blackbox stopt komt het er altijd met een afwijking uit. Of deze blackbox nou een weerstand, draadje, condensator, versterker, mixer, fader of complete controller is; er zijn zo veel invloeden die jouw signaal positief of negatief beinvloeden. Zonder meer zeggen dus dat er geen verschil kan zijn omdat een signaal erin gaat en eruit gaat is dus absoluut niet waar. Dan blijf ik erbij dat er dus verschillende kwaliteiten bestaan. M.b.t. controllers wee tik niet of Vestax het goed of slecht of middelmatig doet t.o.v. andere merken, maar ik weet dus wel 100% zeker dat er dus verschillen zijn. Waar Vestax zich schaart t.o.v. A&H durf ik op controller gebied niet te zeggen. Ik hoop dat ik duidelijk ben geworden dat mijn mening en statement m.b.t. mixers ging en daar laten de vestaxjes het nog wel afweten.

Een voorbeeld hiervan zijn zoals gezegd de faders. Niet alleen de weerstandseigenschappen met temperatuur en non lineare verbanden zijn van invloed, maar ook de mechanische bouw. Ik weet op wlke basis de Vestax faders zijn gebouwd, maar bijvoorbeeld de Penny & Giles faders zijn op een totaal ander principe dan die van een Dateq of Pioneer. Vandaar ook zoveel duurder maar ook zoveel beter (geen last van stof, kraken en een mechanische bouw die overbelasting op kan vangen).

Zet ik een A&H tegen over een prijsconcurrent zoals de Pioneer of Dateq dan heb ik dezelfde kritiek: de faders (een van de belangrijkste componenten, samen met de equalizer en potmetertjes) zijn van Dateq alles behalve lineair. Niet dat lineair in decibel gebied iets betekent, maar van de 12 cm, zijn alleen de bovenste 5 cm efficient, rest daaronder is alles "uit" bij een Dateq.......jusit een A&H benut alle mogelijkheden en benadert de theoretische situatie zoals het moet zijn: 2 zo ver dicht draaien = 2 keer zo zacht. Elektro wise kun je dit gewoon niet maken door niet alleen ruis, maar ook de non-lineare eigenschappen van geluid en de offsets van spanningen, opampjes en de in perfectie van componenten: allemaal kleine invloeden die een hoorbaar en voelbaar eindresultaat hebben.

Ik wil ook best een ander merk met Vestax vergelijken, maar juist A&H benadert zoals gezegd de ideale situatie: volledig bereik, goede demping die verdeeld is over het hele bereik van je draaiknopje of fader.

Maar als ik een bepaald merk ophemel t.o.v. een ander merk omdat ik daar blijkbaar een (elektrotechnische) argument voor heb dan ben ik indd merkgeil....kan ik jouw nu Vestax-fanboy noemen?

Roepen dat ik niet weet waar ik het over heb mag je zeker doen, maar is niet terecht. Daarnaast gaat het er niet om dat ik al dan niet A&H geil ben, het is een gegeven dat er betere componente gebruikt worden: dat gaat van faders tot aan equalizers en van equalizers tot aan de gebruike condensators en tolerantie van gebruikte weerstanden.

Gebruikers gemak is helemaal subjectief en natuurlijk is het vreselijk dom om de gains op de achterkant te plaatsen. Maar wees eerlijk en zet een vestax naast een A&H of voor mijn part een Dateq en wees dan eerlijk wat in kwaliteit beter voelt, hoort en mixt (mijn Numark bijvoorbeeld heeft met de bass eq. op een bepaald punt gewoon zijn kantelpunt bereikt en is ineens uit, geen mooie uitdraaien van de bass).

Ik hoop dat ik mijn mening een beetje onderbouwt heb. Sorry dat ik niet inde gaten had dat het over controllers ging. Overigens doelde ik op de opmerking dat Vestax steeds meer naar pro gaat: controller wise wie weet, maar mixers en draaitafels vind ik nog nlang niet. Zet een Vestax in de discotheek en zet hem na 1.5 jaar naast een nieuwe: vergelijk het geluid en reactie op je input en doe hetzelfde met je A&H..........

PS je opmerking van een Vestax vs SL-1200 en speling is niet eerlijk; vraag je af na hoeveel uur de vestax speling krijgt en na hoeveel uur de SL-1200....het gaat niet alleen om torque en de arm, het gaat juist ook om de wear-out en lagering van de arm en dan zul je zien als je zo'n ding ontleed dat er weldelijke een merkbaar verschil zit in kwaliteit....wat denk je van de motor? Tis eigenlijk onnatuurlijk om je motor over te belasten (door te cue-en) dan zijn normale situatie en ooit gehoord van overshoot, einddemping (niet zoals trillingen, maar je constante snelheid) en uiteraard de slijtage die je toebrengt door een motor constant fysiek varierend te belasten. Juist die factoren die ervoro zorgen dat je geluid bij incuen net even omhoog of omlaag pitcht? Er is meer dan alleen de arm en je naald. Denk je daarnaast dat technics en A&H en andere High End merken 300% marge op hun apperatuur hebben, i.t.t. vestax met 10%?

Overigens ben ik niet Anti Vestax en gaf ik al aan het innoverende goed te vinden. Infenieur stond ook gezet met de woorden "t.o.v. A&H" en is neit bedoeld als lowbudget of slechte kwaliteit, maar komt mixer wise i.i.g nog niet in de buurt. (even zo als destijds mijn favo mixer die niet in de buurt komt)

Seesar wijzigde dit bericht 19-01-2008 02:25 (10%)

T60P Widescreen

Vinyl extremist

Ik bedoel ook met meer naar de 'pro kant' gaan dat het echt volwaardige apparaten worden die je huiskamer eventueel zouden kunnen verlaten en waarmee je ook een avondje op lokatie zou kunnen draaien. Dat is nu namelijk nog een gapend gat eigenlijk.

De betaalbare midi-controllers van nu zijn allemaal in meer of mindere maten eigenlijk nog een stuk 'speelgoed'. En dat is iets waar ik als gebruiker tegenaanloop. Voor het thuisgebruik voldoet m'n VCI100 prima, leuk ding kan je alles echt mee wat je met een instap CD-set ook kan. Kortom ideaal voor m'n studenten budget.
Maar nu draai ik ook wel eens plaatjes buiten de deur. Vooral eigenlijk 'dansavond'-muziek. (Dus vanalles wat door elkaar. Lekker bruggetjes maken, etc, vind ik geweldig, doet er niet toe.)

Opzich kan ik ook gewoon op CDJ's draaien, gaat verder ook moeiteloos, maar dan moet ik weer CD's gaan branden etc. Ik wil gewoon een apparaat wat genoeg kwaliteit heeft om de 'mishandeling' van het slepen te doorstaan, en eerlijk is eerlijk m'n vestax heeft dat niet echt, maar voorlopig moet dat maar zo.
En nu zie ik langzaam dat het gat tussen deze twee werelden zich begint op te vullen, en dat juich ik toe. :)
Ik wil toch nog even reageren op het hele controller vs mengpaneel verhaal:
Uiteraard worden beide door ruis en slechtere kwaliteit beinvloed, maar het verschil is dat dat zich bij een fader waar het geluid doorloopt direct vertaald in ruis.
Bij een digitale fader is het ok als de positie kan uitgelezen worden in een aantal stappen. De ruis kan hier zowel softwarematig als hardwarematig weggewerkt worden (condensator, of slechts een waarde aannemen als hij een aantal keer na elkaar dezelfde waarde oplevert bijvoorbeeld)
Ook het hele verhaal van de verdeling van de fader dat bij echte mixers inderdaad wat complex is om goed te krijgen, en waarbij je als je dit met analoge componenten wil oplossen inderdaad opnieuw ruis introduceert is veel minder relevant.
Als je kan zorgen dat het resultaat vrij lineair is kan de software op de pc deze curve aanpassen zoals gewenst.
Bij het veranderen van het volume kan ook een ramp gebruikt worden die ook nog eens klikjes kan opvangen.
Het belangrijkste dat dan nog overblijft is eigenlijk het gevoel van de fader goed krijgen. Dat is ook niet zo eenvoudig, maar vast een heel pak makkelijker dan een goed aanvoelende, ruisvrije fader met de juiste uitgangscurve ontwikkelen.

Die hercules controller ziet er verder inderdaad wel interessant uit, ook al omdat de drivers bij de mk2 bijvoorbeeld al behoorlijk in orde waren, iets waar ze bij behringer en esi blijkbaar nog wat moeite mee hadden.
quote:
Sjoewe schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 10:01:
De betaalbare midi-controllers van nu zijn allemaal in meer of mindere maten eigenlijk nog een stuk 'speelgoed'. En dat is iets waar ik als gebruiker tegenaanloop. Voor het thuisgebruik voldoet m'n VCI100 prima, leuk ding kan je alles echt mee wat je met een instap CD-set ook kan. Kortom ideaal voor m'n studenten budget.
Maar nu draai ik ook wel eens plaatjes buiten de deur. Vooral eigenlijk 'dansavond'-muziek. (Dus vanalles wat door elkaar. Lekker bruggetjes maken, etc, vind ik geweldig, doet er niet toe.)
Ik zie niet in waarom de vci-100 niet buiten de deur bruikbaar is. (En buiten het uitzicht kan je zelfs met een hercules dj console prima mixjes maken, ook op locatie)

Het enige echte gat dat er in dat opzicht nog is is eigenlijk scratchen, hoewel dat dan weer met die nieuwe stanton controller mogelijk opgelost is.
Ook als je veel met effecten, loops, samples en eventueel een derde/vierde deck wilt werken zijn de huidige controllers een beetje beperkt in aantal knopjes en lampjes, maar ook dat valt met de vci-100 al behoorlijk goed mee.
Ik draai geregeld buiten de deur, met de vci-100 voor als ik geen draaitafels tot mn beschikking heb (anders draai ik met serato scratch live vinyls). Hij gaat gewoon mee in m'n udg creator backpack, stukje noppenschuim over de faders en in het laptopvak en niks aan de hand.

Ik kan in ieder geval zeggen dat ie heel wat robuuster is gebouwd dan bijvoorbeeld een behringer bcr, of een hercules, maar dat is dan ook een geheel andere prijsklasse.

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

quote:
Seesar schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 02:06:
[...]
laat ik nu net elektrotechniek doen en weten dat een signaal nooit never niet 1 op 1 doorgegeven kan worden; ook al blijft het digitaal of analoog; verlies houd je. Zodra je een signaal in een blackbox stopt komt het er altijd met een afwijking uit. Of deze blackbox nou een weerstand, draadje, condensator, versterker, mixer, fader of complete controller is; er zijn zo veel invloeden die jouw signaal positief of negatief beinvloeden. Zonder meer zeggen dus dat er geen verschil kan zijn omdat een signaal erin gaat en eruit gaat is dus absoluut niet waar. Dan blijf ik erbij dat er dus verschillende kwaliteiten bestaan. M.b.t. controllers wee tik niet of Vestax het goed of slecht of middelmatig doet t.o.v. andere merken, maar ik weet dus wel 100% zeker dat er dus verschillen zijn. Waar Vestax zich schaart t.o.v. A&H durf ik op controller gebied niet te zeggen. Ik hoop dat ik duidelijk ben geworden dat mijn mening en statement m.b.t. mixers ging en daar laten de vestaxjes het nog wel afweten.
En dat is nou het voordeel van midi, verlies doet er niet toe als de boodschap maar aan komt. Het controller gedeelte staat namelijk compleet los van het audio gedeelte. Zolang de midi message dus maar aan komt is het al lang goed. Het word pas een issue wanneer we midi gaan koppelen aan normale dj tools en midi een onderdeel is van bijvoorbeeld een mixer zoals op de Xone:3D het geval is of op de EVO5.

Wanneer je echter full midi bezig bent en dus ook volume e.d. aan stuurt met midi is het totaal niet van belang of er een dikke ruis op de fader zit, deze heeft namelijk 0,0 invloed op het audio gedeelte.
quote:
Een voorbeeld hiervan zijn zoals gezegd de faders. Niet alleen de weerstandseigenschappen met temperatuur en non lineare verbanden zijn van invloed, maar ook de mechanische bouw. Ik weet op wlke basis de Vestax faders zijn gebouwd, maar bijvoorbeeld de Penny & Giles faders zijn op een totaal ander principe dan die van een Dateq of Pioneer. Vandaar ook zoveel duurder maar ook zoveel beter (geen last van stof, kraken en een mechanische bouw die overbelasting op kan vangen).
Temperatuur, non lineaire verbanden zijn allemaal non issues. Helemaal vandaag de dag wanneer we werken met contactloze faders gebaseerd op magnetisme of optische aansturing. Vestax gebruikt overigens plastic conductive faders, faders die een hele hoop user ubuse kunnen hebben voor z er mee stoppen.

Overigens zit in de A&H Xone:02... de zogenaamde battle mixer dezelfde soort fader als in de UMX SE van Gemini. Allemaal alpha pro glide, een prima fader die geen drol hoeft te kosten.
quote:
Zet ik een A&H tegen over een prijsconcurrent zoals de Pioneer of Dateq dan heb ik dezelfde kritiek: de faders (een van de belangrijkste componenten, samen met de equalizer en potmetertjes) zijn van Dateq alles behalve lineair. Niet dat lineair in decibel gebied iets betekent, maar van de 12 cm, zijn alleen de bovenste 5 cm efficient, rest daaronder is alles "uit" bij een Dateq.......jusit een A&H benut alle mogelijkheden en benadert de theoretische situatie zoals het moet zijn: 2 zo ver dicht draaien = 2 keer zo zacht. Elektro wise kun je dit gewoon niet maken door niet alleen ruis, maar ook de non-lineare eigenschappen van geluid en de offsets van spanningen, opampjes en de in perfectie van componenten: allemaal kleine invloeden die een hoorbaar en voelbaar eindresultaat hebben.
Dat is een keuze die een fabrikant maakt en heeft niets met de kwaliteit van de componenten te maken. En fabrikant kan kiezen voor een lineaire fader of voor een non lineaire fader, het is afhankelijk van de toepassing. Zo zal een turntablist voor geen goud op een A&H willen draaien omdat de fader al veel teveel doet in het onderste gedeelte van de fader.

Anders is dus niet per definitie slecht!
quote:
Ik wil ook best een ander merk met Vestax vergelijken, maar juist A&H benadert zoals gezegd de ideale situatie: volledig bereik, goede demping die verdeeld is over het hele bereik van je draaiknopje of fader.
Zoals ik al zei, anders hoeft niet per definitie slechter te zijn. Wat jou persoonlijke voorkeur daarin is is natuurlijk iets anders maar dat betekent niet dat iets slecht is.
quote:
Maar als ik een bepaald merk ophemel t.o.v. een ander merk omdat ik daar blijkbaar een (elektrotechnische) argument voor heb dan ben ik indd merkgeil....kan ik jouw nu Vestax-fanboy noemen?
Ik heb helemaal niets met Vestax, en ik ben al helemaal geen fanboy. Ik maak echter een duidelijk onderscheid tussen een goed product en een product van een goed merk. A&H is een goed merk, een waanzinnig goed merk waar echt wel mensen met verstand van zaken zitten maar dat betekend niet dat alles ook goed is. Aan de andere kant heb je OEM producenten die meer zooi in het assortiment hebben zitten dan pareltjes maar die zo af en toe toch een verdomd leuk apparaat in elkaar weten te knutselen.

Bekijk het dus eens van een andere kant, wanneer iets anders is hoeft het niet slecht te zijn en van een A merk hoeft niet alles per definitie slecht te zijn.
quote:
Roepen dat ik niet weet waar ik het over heb mag je zeker doen, maar is niet terecht. Daarnaast gaat het er niet om dat ik al dan niet A&H geil ben, het is een gegeven dat er betere componente gebruikt worden: dat gaat van faders tot aan equalizers en van equalizers tot aan de gebruike condensators en tolerantie van gebruikte weerstanden.
Je zat in ieder geval verrekte slecht op te letten, laten we het daar op houden dan ;)

En dat A&H beter kwaliteit componenten gebruikt is waar maar dat betekent niet dat merk B met misschien iets mindere componenten onder hoeft te doen voor merk A. Er is meer in het leven dan de interne opbouw van een apparaat en om die reden is de Pioneer DJM zo groot geworden... gebruiks vriendelijkheid.

Een A&H wil niet iedereen op werken, ik vind het een prachtig merk maar ik zal er nooit voor kiezen omdat ik simpelweg de gebruiksvriendelijkheid in MIJN geval niet kan vinden. Ik heb zelf een Xone:62 gehad en na een half jaar de deur uit gedaan, om de doodsimpele reden dat ik het een ellende ding vond om mee te werken. Jij vind dat bij een Pioneer het geval maar dat betekent niet dat de DJM een slechte mixer is... de DJM800 bijvoorbeeld is een prima mixer, dat geven zelfs de mensen bij A&H toe en geloof me die spreek ik met enige regelmaat en ze beschouwen de 800 ook als een pain in the ass want het heeft ze wel een behoorlijk aantal Xone:92's gescheeld in de verkoop.
quote:
Gebruikers gemak is helemaal subjectief en natuurlijk is het vreselijk dom om de gains op de achterkant te plaatsen. Maar wees eerlijk en zet een vestax naast een A&H of voor mijn part een Dateq en wees dan eerlijk wat in kwaliteit beter voelt, hoort en mixt (mijn Numark bijvoorbeeld heeft met de bass eq. op een bepaald punt gewoon zijn kantelpunt bereikt en is ineens uit, geen mooie uitdraaien van de bass).
Nogmaals, aders hoeft niet per definitie slechter te zijn. Ik houd ook iet van volledig killende EQ's en vind ze behalve a muzikaal ook nog eens ongelofelijk irritant. Echter vinden veel mensen het wel fijn om een volledige kill te hebben... je bent als fabrikant dan natuurlijk dom om de gebruiker dat niet te geven wanner die gebruiker tot jou doelgroep behoort. Vergeet niet dat een Xone publiek een heel ander publiek is dan een DJM publiek.
quote:
Ik hoop dat ik mijn mening een beetje onderbouwt heb. Sorry dat ik niet inde gaten had dat het over controllers ging. Overigens doelde ik op de opmerking dat Vestax steeds meer naar pro gaat: controller wise wie weet, maar mixers en draaitafels vind ik nog nlang niet. Zet een Vestax in de discotheek en zet hem na 1.5 jaar naast een nieuwe: vergelijk het geluid en reactie op je input en doe hetzelfde met je A&H..........
J vergelijkt appels met peren, als je dan een Vestax met een A&H wil vergelijken pak dan een high end mixer van Vestax en pleur die naast een A&H. J zult zien dat de Vestax er niet voor onder hoeft te doen. Overigens maakt Vestax vrij beroerde draaitafels dus daar hoeven we het niet eens over te hebben ;)
quote:
PS je opmerking van een Vestax vs SL-1200 en speling is niet eerlijk; vraag je af na hoeveel uur de vestax speling krijgt en na hoeveel uur de SL-1200....het gaat niet alleen om torque en de arm, het gaat juist ook om de wear-out en lagering van de arm en dan zul je zien als je zo'n ding ontleed dat er weldelijke een merkbaar verschil zit in kwaliteit....wat denk je van de motor? Tis eigenlijk onnatuurlijk om je motor over te belasten (door te cue-en) dan zijn normale situatie en ooit gehoord van overshoot, einddemping (niet zoals trillingen, maar je constante snelheid) en uiteraard de slijtage die je toebrengt door een motor constant fysiek varierend te belasten. Juist die factoren die ervoro zorgen dat je geluid bij incuen net even omhoog of omlaag pitcht? Er is meer dan alleen de arm en je naald. Denk je daarnaast dat technics en A&H en andere High End merken 300% marge op hun apperatuur hebben, i.t.t. vestax met 10%?
Lees het verhaal no eens want je mist de volledige strekking van het verhaal, het gaat er om dat bij midi audio kwaliteiten geen rol spelen. Bij midi is er maar 1 ding belangrijk en dat is dat de boodschap aan komt. Midi heeft namelijk wanneer het goed geļmplementeerd word helemaal niks met audio te maken.
quote:
Overigens ben ik niet Anti Vestax en gaf ik al aan het innoverende goed te vinden. Infenieur stond ook gezet met de woorden "t.o.v. A&H" en is neit bedoeld als lowbudget of slechte kwaliteit, maar komt mixer wise i.i.g nog niet in de buurt. (even zo als destijds mijn favo mixer die niet in de buurt komt)
Dan word het toch eens tijd dat je beter naar Vestax gaat kijken want Vestax kan ook hele mooie mixers maken zoals:

http://www.vestax.com/v/products/mixers/pmc-580.html
http://www.vestax.com/v/products/works/r3.html
http://www.vestax.com/v/products/mixers/pmc-cx.html
http://www.vestax.com/v/products/mixers/pmc_08pro.html

Vestax is dus niet inferieur aan A&H, Vestax heeft hele mooie producten (en ook bagger) die de strijd prima aankan met een wllekeurige A&H. Je moet alleen geen appels met peren vergelijken!

Lees Caesar

@ Reind, ik gaf al aan geen oordeel te kunnen vellen over controllers...daar heb ik geen kaas van gegeten ;).......als je mijn dan blijft bekritiseren op mijn verhaal controller vs mixer dan kan het indd een appels en peren verhaal worden.

Ik blijf bij mijn statement met de mixers . Ik heb zelf alleen nog niet de kans gehad om te mogen pielen met de mixers uit je linkjes. Misschien dat ik daarna mijn mening bijstel. Overigens weet ik nog steeds heel zeker dat als de ene mixer (maakt niet uit welk merk) 1400 euro is voor een 4 of 6 kanaals, en een andere mixer 500 dat je gerust mag zeggen dat er verschil in kwaliteit is. dat de goedkope aan jouw eisen voldoet vind ik top (destijds voldeed mijn numark dm-3002x ook), maar als je dan verder gaat kijken of voorkeuren ontwikkeld door verbeterde skills (ik zeg niet dat ik goed ben, eerder slecht, maar je krijgt wel een feeling voor gebruik van de mixer) dan ga je andere punten belangrijk vindne.

Overigens nu we het over A&H hebben, wordt het sowieso eens tijd dat de Xone:62 een waardige opvolger krijgt. Dat vind ik nou echt een mixer met net niet gehalte (te kleine equalizer en nog paar puntjes die me storen). De Xone:62 is perfecte afmeting voor mij en on the road, maar gebruikers wise vind ik hem niet top.

Het wordt sowieso eens tijd voor mij nom ee nkeer spincity opneiuw in te duiken om wat speelgoed onder handen te krijgen!

I.i.g. ik zal laten voor wat het is.....de nieuwe lijn van Vestax ken ik niet, dus is mijn mening niet waardig.

T60P Widescreen

Reg. datum: 20 januari 2008

Was 2 wkn geleden op een feestje. Daar draaide Neerlands beste techno-liveact en producer (secret cinema) een dj set op: jawel...een VCI 100. Zegt toch wat als iemand van zijn caliber er ook oop draait...? In een club

quote:
vunk schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:04:
Ben weer ff aan de gang geweest! Deze keer Wat meer tech en wat minder house!
Vette mix hoor, erg goed gedaan en blijft eigenlijk de hele tijd z'n energie behouden!

Universal Creations en Ome_Les: Jullie mixjes heb ik ondertussen ook al een paar keer beluisterd, en ik vond ze ook beiden erg goed!
«zo niet, dan toch»

quote:
Adion schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:25:
[...]

Vette mix hoor, erg goed gedaan en blijft eigenlijk de hele tijd z'n energie behouden!

Universal Creations en Ome_Les: Jullie mixjes heb ik ondertussen ook al een paar keer beluisterd, en ik vond ze ook beiden erg goed!
Gaaf te horen Adion!

En blij dat je ervan genoten hebt! :D

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on