Hoofdcategorieën
Topicacties

KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 26 juli 2001

quote:
januil schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:08:
Ik heb me zojuist een Sony KDL-40x3500 LCD TV aangeschaft. Fantastisch apparaat.
Beschikt ook over een eigen tuner.
Kan ik nu zonder settopbox ITV ontvangen? En zo ja wat moet ik dan doen?
Nee, het ding heeft een DVB C/T tuner, met een smartcard zou je wellicht digitenne kunnen gebruiken of digitale kabel. Geen IPTV dus.
Reg. datum: 30 augustus 2007

En dan zou je ook een CAM module moeten hebben als ik me niet vergis.

[/quote]
De smartcards die KPN levert bij de Digitale Ontvangers kunt u ook gebruiken in enkele andere Digitale Ontvangers die voor DVB-T-ontvangst geschikt zijn. De smartcards werken niet op een digitale kabelontvanger. Op uw ontvanger moet "Digital Terrestrial" vermeld zijn. Niet alle "Digital Terrestrial" Receivers werken met een smartcard van KPN. Sommige hebben namelijk geen conax (access systeem en beveiliging) en andere hebben een cam lock (= sim lock voor receivers). Of een tuner geschikt is kunt u het beste vragen aan uw leverancier. Ook moet u in het bezit zijn van een 5 V binnenantenne die op uw ontvanger kan worden aangesloten.

Met de smartcards van andere aanbieders van Digitale Televise kunt u geen gebruik maken van de Digitale Ontvangers van KPN. De Digitale Ontvangers van KPN zijn voorzien van een cam lock. Een cam lock is hetzelfde als een sim lock op uw mobiele telefoon.

U kunt losse smartcards (maximaal drie per abonnement) voor Digitenne van KPN afnemen bij KPN of bij externe (niet KPN) dealers. Als u uw smartcard(s) afneemt bij een externe (niet KPN) dealer, dan kunt u deze laten registreren via de Servicedesk.
[quote]

P.S. ik werk bij KPN als jullie brandende vragen hebben, dan kan ik het antwoord wellicht leveren 8)

Mok, mok, mok...
Reg. datum: 20 november 2000

quote:
P.S. ik werk bij KPN als jullie brandende vragen hebben, dan kan ik het antwoord wellicht leveren 8)
Daar maak ik meteen gebruik van dan: wanneer gaat HetNet I-TV leveren? Ik neem aan dat dit in samenwerking gaat met KPN.

Reg. datum: 30 september 2007

Afgelopen week wilde mijn ontvanger niet meer opstarten (storing #31) na een reset met de schakelaar aan de achterkant. blauwe en rode (format harde schijf) werkte niet.
Wel tv beeld maar zonder opname mogelijkheden.

Ook de HD kwam tot de conclusie dat de schijf niet goed werkte. Binnen vijf werkdagen een nieuwe ontvanger ontvangen. Mag natuurlijk niet kapot gaan maar toch goede snelle service.

gr. R

Reg. datum: 13 november 2006

Wat gebeurt er met itv als je van internetprovider wisselt? Ik heb itv en ipb van kpn. stel nu dat ik naar telfort ga?

Reg. datum: 29 september 1999

quote:
simonanton schreef op maandag 26 november 2007 @ 07:58:
Wat gebeurt er met itv als je van internetprovider wisselt? Ik heb itv en ipb van kpn. stel nu dat ik naar telfort ga?
Dan ben je ITV ook kwijt... ITV werkt alleen via Planet of KPN Direct ADSL.

quote:
Timmy schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:40:
[...]

Dan ben je ITV ook kwijt... ITV werkt alleen via Planet of KPN Direct ADSL.
Dus je bent altijd genoodzaakt om bij deze providers te blijven?

quote:
P.S. ik werk bij KPN als jullie brandende vragen hebben, dan kan ik het antwoord wellicht leveren
Daar maak ik meteen gebruik van dan: wanneer gaat HetNet I-TV leveren? Ik neem aan dat dit in samenwerking gaat met KPN.
Voor zover bekend nog lang niet, het staat nog niet op de planning. I-tv is alleen mogelijk met KPN IPB, Planet IPB, of Direct ADSL van KPN ( Internet van KPN ). Lijkt me inderdaad logisch dat dat op lange termijn wel beschikbaar wordt voor HetNetters, maar daar is nog niks van bekend.

Reg. datum: 26 juli 2001

quote:
Rickymundo schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:55:
[...]

Voor zover bekend nog lang niet, het staat nog niet op de planning. I-tv is alleen mogelijk met KPN IPB, Planet IPB, of Direct ADSL van KPN ( Internet van KPN ). Lijkt me inderdaad logisch dat dat op lange termijn wel beschikbaar wordt voor HetNetters, maar daar is nog niks van bekend.
Weet je zeker dat je bij KPN werkt? Mag je dat soort informatie vrijgeven?

Loekie wijzigde dit bericht 26-11-2007 11:04 (5%)

quote:
quote:
Rickymundo schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:55:
[...]

Weet je zeker dat je bij KPN werkt? Mag je dat soort informatie vrijgeven?
? Ik weet toch zeker wel waar ik werk, niet dan? Haha, maar goed, wat is er mis met de informatie dat tot op heden nog geen planning bekend is van ITV met HetNet? Bel klantenservice op en vraag het na, misschien met een beetje geluk krijg je mij aan de lijn ;)

Reg. datum: 31 juli 2007

quote:
Rickymundo schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:28:

? Ik weet toch zeker wel waar ik werk, niet dan? Haha, maar goed, wat is er mis met de informatie dat tot op heden nog geen planning bekend is van ITV met HetNet? Bel klantenservice op en vraag het na, misschien met een beetje geluk krijg je mij aan de lijn ;)
Toch raar, want op KPN.com kan je kiezen voor "ADSL van HetNet" bij de postcode check. En bij KPN.tv staat onderaan het volgende "* Dit bedrag is exclusief de bijbehorende eenmalige kosten en de kosten van de benodigde internetaansluiting van KPN, Planet of Het Net.".

Verder stond er ook dat HetNet vanaf november ITV zou gaan leveren, maar dat hebben ze dus niet gehaald.

Hmm... het zou kunnen zijn dat ze ermee bezig zijn inderdaad, maar tot op heden is bij ons daar niks over bekend. Ik neem aan dat als het leverbaar wordt dat klantenservice daarover wel tijdig geinformeerd wordt :) ik weet in ieder geval wel zeker dat het binnen nu en de komende maanden nog niet leverbaar gaat worden aangezien we er niks over gehoord hebben.

Reg. datum: 31 juli 2007

quote:
Rickymundo schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:42:
Hmm... het zou kunnen zijn dat ze ermee bezig zijn inderdaad, maar tot op heden is bij ons daar niks over bekend. Ik neem aan dat als het leverbaar wordt dat klantenservice daarover wel tijdig geinformeerd wordt :) ik weet in ieder geval wel zeker dat het binnen nu en de komende maanden nog niet leverbaar gaat worden aangezien we er niks over gehoord hebben.
Ahh, gevonden, op KPN.tv, bij bestellen en dan "voor wie beschikbaar".

"Internet je nu via de kabel of via een andere internetaanbieder? Dan kun je Interactieve TV bestellen in combinatie met een internetabonnement van KPN of Planet (en binnenkort ook voor Het Net)."

Ah cool, wist ik ( wij dus ) nog niet, dan lijkt het me dat het inderdaad binnen afzienbare tijd beschikbaar zal zijn, echter nu nog niet zoals blijkt ook op de site. Aan de andere kant, het zou in november beschikbaar moeten zijn en dat is het nog niet dus..... ik ben benieuwd. Zou echter wel fijn zijn voor de mensen die hetnet hebben. Daarnaast was het wel te verwachten dat het beschikbaar zou zijn voor alle klanten van KPN. Het zal me ook niet verbazen dat het beschikbaar gaat wordt voor xs4all, is tenslotte ook connected by kpn.

quote:
Rickymundo schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:09:
Ah cool, wist ik ( wij dus ) nog niet, dan lijkt het me dat het inderdaad binnen afzienbare tijd beschikbaar zal zijn, echter nu nog niet zoals blijkt ook op de site. Aan de andere kant, het zou in november beschikbaar moeten zijn en dat is het nog niet dus..... ik ben benieuwd. Zou echter wel fijn zijn voor de mensen die hetnet hebben. Daarnaast was het wel te verwachten dat het beschikbaar zou zijn voor alle klanten van KPN. Het zal me ook niet verbazen dat het beschikbaar gaat wordt voor xs4all, is tenslotte ook connected by kpn.
Telfort is tevens dochter van kpn en connected by kpn.

Reg. datum: 24 april 2007

quote:
Rickymundo schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:09:
Het zal me ook niet verbazen dat het beschikbaar gaat wordt voor xs4all, is tenslotte ook connected by kpn.
Dat denk ik niet... ITV vraagt een apart modem met een bewerkte firmware. XS4all is nog steeds helemaal zelfstandig, dat gaat niet echt samen met de 'modem-beperkingen' die bij ITV horen.

true true, ik bedoelde dat er vast wel een soortgelijke dienst zal komen hiervoor, ze zijn tenslotte ook tegenwoordig uitgerust met bel abo's ;)

Persoonlijk vind ik itv qua prijs/kwaliteit prima in orde. Het tegenovergesteld vind ik van InternetPlusBellen. Wil je itv van kpn, dan zul je dus altijd bij hetzij kpn, hetzij planet, hetzij (op termijn) hetnet moeten blijven. Jammer dat kpn geen prijsvechter is.

She's tha BOMB SHAKIRA

quote:
VFRRijder schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:34:
Even een update van mijn kant.

Kom thuis, ligt een brief van Planet op de mat....ikke blij. Brief openmaken en wat staat er???

"Tijdens de behandeling van uw aanvraag is gebleken dat het wegens technische redenen op dit moment niet mogelijk is om I-TV op uw adres aan te sluiten".

Dus het gaat voor mij niet lukken helaas.....maar...toch een positief punt om te zien dat de order eindelijk is doorgekomen :(.
Dit had ik ook 2 maanden geleden. Voor drie weken terug nogmaals besteld en heb de boel nu draaiend. Alleen even een vraagje waar ik zo 123 geen antwoord op kon vinden. Kan je de tuner ook op ip adres benaderen ?

quote:
tijs67 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:17:
[...]

Ik heb het over 2 technieken, Interactieve tv van KPN (via adsl) en over satelliet ontvangst.
En wat mijn vraag betreft, ik weet dat er ontvangers zijn die bijvoorbeeld zowel kabel (dvb-c) als satelliet (dvb-s) aankunnen. Ik wil graag weten of er ook zoiets bestaat die het signaal van Interactieve tv van KPN, maar ook het satelliet signaal aankan.
Nope. Er is slechts 1 tuner die werkt met ITV van kpn en dat is hun eigen tuner. Helaas. Kan het je wel aanbevelen overigens! Geweldig product.

quote:
fleppuhstein schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:59:
[...]

Dit had ik ook 2 maanden geleden. Voor drie weken terug nogmaals besteld en heb de boel nu draaiend. Alleen even een vraagje waar ik zo 123 geen antwoord op kon vinden. Kan je de tuner ook op ip adres benaderen ?
Tuner is totaal afgeschermd. Wellicht op termijn wel benaderbaar. Maar vooralsnog niet vrijgegeven door kpn.

Info: wanneer je zowel ipb als itv hebt en je wilt switchen naar een andere provider (internetaansluiting), dan wordt itv automatisch beëindigd. Wat ik persoonlijk heel jammer vind. IPB is veel te duur. Kijk maar eens naar Abel of Telfort. 20 mb lijntje en onbeperkt en kostenloos naar vaste nummers bellen voor 29,90. 20 mb kan al niet eens via kpn (althans bieden ze niet aan), dan kom je bij kpn (minimaal) uit op 52,90 (IPB Lite). Tel uit je winst.

simonanton wijzigde dit bericht 27-11-2007 07:04 (4%)

Reg. datum: 22 december 2005

In navolging op de vraag als jij je I-TV tuner kan benaderen via IP. Ik weet wel hoe je aan zijn IP-adres komt staat ook wel ergens in dit of in het vorige deel.

Je drukt op 'Menu' daarna ga je naar 'Instellingen' vult je pincode in én daarna druk je op de groene knop.

Nu krijg je een overzicht te zien met informatie m.b.t. je I-TV tuner
Waaronder je softwareversie en het IP-adres van je tuner. Als jij je PC statisch configureert in de range van je tuner kan je 'm pingen. En wellicht meer...

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

quote:
Spiral schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:12:
In navolging op de vraag als jij je I-TV tuner kan benaderen via IP. Ik weet wel hoe je aan zijn IP-adres komt staat ook wel ergens in dit of in het vorige deel.

Je drukt op 'Menu' daarna ga je naar 'Instellingen' vult je pincode in én daarna druk je op de groene knop.

Nu krijg je een overzicht te zien met informatie m.b.t. je I-TV tuner
Waaronder je softwareversie en het IP-adres van je tuner. Als jij je PC statisch configureert in de range van je tuner kan je 'm pingen. En wellicht meer...
En wellicht meer... --> spreek je uit ervaring?

Reg. datum: 22 december 2005

quote:
simonanton schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:53:
[...]

En wellicht meer... --> spreek je uit ervaring?
Mijn enige ervaring is om de tuner te pingen, ik heb geen tijd om mij er verder in te verdiepen. Maar het is mogelijk om je tuner dus te benaderen via IP. Aangezien deze ook moet communiceren (updates, streams etc.) zijn er vast wel mogelijkheden om er meer uit te halen.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: