Reg. datum: 29 april 2007
[Feedback] CSL FAQ / Beleid
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 29 april 2007
Het lijkt er wel op als ik de topics zo zie. Een pc wordt vaak als onderdelen ingekocht door de meeste tweakers. Dus je kunt niet meer spreken over een complete pc ervaring (wel nog bijvoorbeeld aldi en lidl pc's) en de ervaringen van de onderdelen vallen in een andere topicgroep. Er zijn niet veel onderwerpen meer die in CSL vallen, behalve laptops en BBG.quote:Britske schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:07:
Je kan er nu net zo goed meteen het laptop-board van maken i.p.v. CSL.
Edit: staat ook in Wat is er nu anders in CSL?
quote:Toegestaan:
* Discussiëren over de Best Buy Guides die hier beschreven staan.
* Discussiëren en ervaringen delen over bekende notebooks.
Kixtart wijzigde dit bericht 07-08-2007 11:16 (18%)
Direct Message is an easy way to come into contact with me :w
Wat ook logisch is, tweakers kopen immers geen kant en klare pcs. Maar ik zie in CSL prima ruimte voor dingen als embedded systeempjes en dat soort dingen.quote:Britske schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:14:
Het enige wat er aan complete systemen nog wordt besproken zijn de BBG's. Verder alleen maar laptop's zo'n beetje.
Atomen bestaan uit ruimteschepen
3DFX Voodoo 5 te koop
Ligt er natuurlijk aan wat je wilt gaan bespreken. Als je een kant en klaar embedded PC hebt lijkt me dat prima in CSL kunnen. Is het meer een knutselproject lijkt EL me de beste plek. Hangt natuurlijk ook af van het ding en wat je ermee wilt.quote:Kixtart schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:19:
Vallen embedded systemen niet vooral in Electronica?
3DFX Voodoo 5 te koop
Alunno wijzigde dit bericht 07-08-2007 19:10 (52%)
Mijn eerste reactie was: jammer. Ik vond het wel een handig forum. Ik koop niet ieder jaar een nieuwe pc, toch wil ik graag een beetje op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in de hardware. Natuurlijk lees je hier en daar eens een reviewtje, maar af en toe CSL een beetje browsen is ook reuze effectief. Je zag altijd geleidelijk de adviezen voor processoren etc zich aanpassen aan het nieuwe aanbod. De herhaling van topics vond ik dus juist wel nuttig!
Ik begrijp dat de aanpassing van het beleid bedoeld is om de doelgroep te behagen en al te gemakzuchtige profiteurs buiten te deur te houden. Okee, maar toch waren er vaak wel mensen te vinden om een antwoord te geven op topics die nu niet meer mogen. Daar zaten naar mijn idee ook 'echte' Tweakers tussen. Met andere woorden: die topics stonden kennelijk toch in de belangstelling van de doelgroep.
Ik vrees ook dat ik vaker van die heilige boontjes ga tegenkomen die op het beleid gaan zitten wijzen (en soms daarna toch antwoord geven). Rapporteer in stilte of laat het aan de moderators over denk ik dan.
You appear to have moved your mouse. Vista needs to be restarted for the changes to take effect.
Als je hun op de goeie weg wijst vind ik zoiets niet erg. Bijvoorbeeld dat je wel reageert in zo'n topic en erop wijst dat het niet mag, maar ook dan een link geeft in de goeie richting(waar ze kunnen zoeken). Maar als je reageert, zegt dat het niet mag en leuk gaat mee discussiëren over wat je het beste kan nemen...dan denk ik aan dit: geef een man een vis en hij kan eten voor een dag, geef een man een hengel en hij kan elke dag een vis vangen om te etenquote:Crakie schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:30:
Ik vrees ook dat ik vaker van die heilige boontjes ga tegenkomen die op het beleid gaan zitten wijzen (en soms daarna toch antwoord geven). Rapporteer in stilte of laat het aan de moderators over denk ik dan.
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Het is wel lekker makkelijk ja. Kijk een paar topics door en je weet precies wat je moet bestellen zonder er moeite voor te hoeven doen. Echter, wel een beetje Tweaker-onwaardig.quote:Crakie schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:30:
Ik heb slechts flarden van de discussie tot nu toe gelezen, maar ik doe toch even een duit in het zakje.
Mijn eerste reactie was: jammer. Ik vond het wel een handig forum. Ik koop niet ieder jaar een nieuwe pc, toch wil ik graag een beetje op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in de hardware. Natuurlijk lees je hier en daar eens een reviewtje, maar af en toe CSL een beetje browsen is ook reuze effectief. Je zag altijd geleidelijk de adviezen voor processoren etc zich aanpassen aan het nieuwe aanbod. De herhaling van topics vond ik dus juist wel nuttig!
Vragen van deze "echte Tweakers" kunnen natuurlijk nog altijd in PMG, VB, en dergelijke. Want als het goed is stelt men specifieke vragen over bepaalde stukken hardware. Imo dan.quote:Ik begrijp dat de aanpassing van het beleid bedoeld is om de doelgroep te behagen en al te gemakzuchtige profiteurs buiten te deur te houden. Okee, maar toch waren er vaak wel mensen te vinden om een antwoord te geven op topics die nu niet meer mogen. Daar zaten naar mijn idee ook 'echte' Tweakers tussen. Met andere woorden: die topics stonden kennelijk toch in de belangstelling van de doelgroep.
Dat hoef je niet te vrezen, dat gebeurt toch wel. Met of zonder het nieuwe beleid.quote:Ik vrees ook dat ik vaker van die heilige boontjes ga tegenkomen die op het beleid gaan zitten wijzen (en soms daarna toch antwoord geven). Rapporteer in stilte of laat het aan de moderators over denk ik dan.
Nee, ik bedoel dat echte Tweakers toch antwoord gaan geven op vragen die eigenlijk niet op Tweakers thuishoren. De 'is dat een goed systeem' vragen kregen tot ze op slot gingen vaak zat antwoord.quote:RoD schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 04:26:
[...]
Vragen van deze "echte Tweakers" kunnen natuurlijk nog altijd in PMG, VB, en dergelijke. Want als het goed is stelt men specifieke vragen over bepaalde stukken hardware. Imo dan.
You appear to have moved your mouse. Vista needs to be restarted for the changes to take effect.
Ik denk dat je dat niet tegen kunt houden, het gebeurd namelijk overal en als iemand een zinnige bijdrage levert aan het topic is het niet eens zo slecht. Dat neemt echter niet weg dat mensen die in de topics lopen te zeuren dat het niet aan de policy voldoet er beter kunnen wegblijven en gewoon op het handje drukken om een TR te zettenquote:Crakie schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 13:30:
[...]
Nee, ik bedoel dat echte Tweakers toch antwoord gaan geven op vragen die eigenlijk niet op Tweakers thuishoren. De 'is dat een goed systeem' vragen kregen tot ze op slot gingen vaak zat antwoord.
3DFX Voodoo 5 te koop
Laat dat nou zijn waar ik mij op dit moment het meeste aan erger. Nu zie ik de laatste tijd steeds vaker voorkomen dat mensen gaan wijzen naar de policy en verder geen fuck toevoegen aan de hele discussie / vraag.quote:Terw_Dan schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:03:
Dat neemt echter niet weg dat mensen die in de topics lopen te zeuren dat het niet aan de policy voldoet er beter kunnen wegblijven en gewoon op het handje drukken om een TR te zetten
Precies. Daarvoor isquote:Outerspace schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:05:
[...]
Laat dat nou zijn waar ik mij op dit moment het meeste aan erger. Nu zie ik de laatste tijd steeds vaker voorkomen dat mensen gaan wijzen naar de policy en verder geen fuck toevoegen aan de hele discussie / vraag.
Ik denk zelf dat het geen kwaad kan als users andere users een tikje de goede richting ingeven, maar doe dat aan het einde van een inhoudelijk nuttige post die wat toevoegt.
Je kunt makkelijk de vraag beantwoorden en dan als iemand continu irritante $grtz user onder z'n post zet even melden dat het niet echt gewenst is en zo zijn er natuurlijk nog tal van mogelijkheden, maar om nu alleen te reageren met "[CSL] wat is er nu anders" is gewoon aan de mods die het topic op slot mogen mikken.
3DFX Voodoo 5 te koop
Voorbeelden:
Laptop keuze
12 inch Game laptop
GameLaptop
Kiezen notebook/laptop voor ontwerper
Acer Aspire AS7520G-402G32Mi via DVI op 1080p
(yep, ik doe TRs..)
gambieter wijzigde dit bericht 11-08-2007 19:52 (4%)
Eagle Creek wijzigde dit bericht 15-08-2007 03:31 (25%)
Ik ergerde me ook wel eens aan de vele "wat moet ik kopen?" topics, waarin de topicstarter in veel gevallen niet eens zelf de moeite nam om een simpele vraag op te zoeken (© Wat is er nu anders in CSL?
In Wat is er nu anders in CSL? staat imo niet duidelijk dat deze ook niet meer mogen (je mag niet meer domweg een topic openen met de vraag of een bepaald systeem goed is, een onderbouwd topic starten valt niet onder 'domweg een topic openen' imo
Het lijkt er op dat ik me nu in het BBG's & Laptops forum bevind. En die stap snap ik persoonlijk niet echt...quote:Thandor schreef op zondag 15 juli 2007 @ 04:27:
De topics die nu gestart worden en niet conform de policy zijn zullen op slot gaan. De 'uitgebreidheid' of 'schoonheid' zal (en mag) daar geen rol in spelen.
IMO is het wat over-the-top nu. Dat ononderbouwde topicstarts met enkel een boodschappenlijstje gesloten worden kan ik me prima in vinden. Maar er wordt nu wat veel gesloten...
Xander wijzigde dit bericht 16-08-2007 13:31 (8%)
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Notebook FAQ
Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE
Reg. datum: 02 januari 2006
Ik heb het altijd regelmatig gelezen om gewoon simpelweg te zijn hoe het nu een beetje stond in 'hardware land'. Persoonlijk schieten voor mij namelijk de BBG daar te kort omdat die en maar eens in de 2 maanden uitkomt en tevens staan daar 'maar' enkele configuraties in die lang niet altijd voldoen. Zo mis ik vooral een PC van rond de 1000 voor multimedia/games.
Tevens heb ik ook nog op deze manier super veel informatie kunnen verzamelen over m'n HTPC die ik gekocht heb en dan ook over de 1000 PC die ik grotendeels nog van CSL heb kunnen samenstellen, echt geweldig!
Weet niet ook waar ik nu terecht moet met zulk soort vragen... En ja, misschien kan ik het ook allemaal wel vinden in de specifieke forums hier en in de tientallen handleidingen, maar zo'n erge Tweaker ben ik simpelweg dan ook blijkbaar niet... Ik mis hiervoor gewoon een gedeelte van de technische kennis die hier ook voor nodig is.
Ik snap dat er mensen moe worden van alle tientallen boodschappenlijstjes, maar ik 'genoot' ervan!
Is het geen idee om een appart onderdeel ervoor te openen dan? Of dat je alleen een nieuwe post mag posten als je al een tijdje lid bent? (zodat je (hopelijk) minder slechte, doelloze, voor de hand liggende topics krijgt). Ik weet het iig ook niet allemaal, maar ik vind dit wel erg jammer zo!
FabianNL wijzigde dit bericht 20-08-2007 11:54 (14%)
Eigenlijk vind ik dat nog eens niet zo'n slecht idee. Het is vaak dat iemand alleen zich registreert om het lijstje te dumpen.quote:FabianNL schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:52:
..knip...
Is het geen idee om een appart onderdeel ervoor te openen dan? Of dat je alleen een nieuwe post mag posten als je al een tijdje lid bent? (zodat je (hopelijk) minder slechte, doelloze, voor de hand liggende topics krijgt). Ik weet het iig ook niet allemaal, maar ik vind dit wel erg jammer zo!
We hebben OM, VB, PMG en OH toch al? Daar kun je specifieke vragen toch prima in kwijt lijkt me (dus niet zomaar een boodschappenlijstje). Een apart forum lijkt me dan ook niet echt wenselijk, zeker niet als je dat beperkt wil houden. Met automatisch toegang verlenen is het zo dat je veel users erin krijgt die zich reggen en wachten tot ze toegang hebben (en tussentijds niet veel zinnige posts zeggen, om toch de postcount maar te halen) en als je er screening op los wil gaan laten dan maak je het de mods/admins weer zo druk.quote:FabianNL schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:52:
3DFX Voodoo 5 te koop
Het idee is al eerder gepost in andere topics over CSL en met redenen omkleed afgewezen. Om die discussie nu nogmaals aan te gaan lijkt me geen geweldig idee.quote:Kixtart schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 12:57:
[...]
Eigenlijk vind ik dat nog eens niet zo'n slecht idee. Het is vaak dat iemand alleen zich registreert om het lijstje te dumpen.
Lees mijn BLOG - - - Bezoek ook eens OuweHippie.nl
k, had er nog niks over gelezen.quote:Guardian Angel schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:07:
[...]
Het idee is al eerder gepost in andere topics over CSL en met redenen omkleed afgewezen. Om die discussie nu nogmaals aan te gaan lijkt me geen geweldig idee.
Zie [CSL] Nieuw systeem samengesteld. Hier was al een deel van de discussie gevoerd.quote:
Voorbeeld: Core2Duo-Systeem, ±¤800
Goed onderbouwd of knallen we gewoon werkelijk alles dicht?
XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last