Apple forum vrij van GOT policy?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik ben al een heeeeeeel tijd actief op het forum, en lees veel om de tijd te doden zoniet slimmer te worden als ik al ben. maar wat ik de laatste tijd veelvuldig tegenkom is toch het irritante beleid wat enkele mods hanteren. het gaat mij dan in dit geval om apple vs. xxx

zeer uitgebreide jailbrail topic <> 'illegale roms'/simlock bespreken is taboe
levertijd apple producten (4 delen!!) <> levertijd nieuwe gsm is taboe

ik weet als geen ander dat het super irritant kan zijn als je een forum opent om vervolgens tig pagina's tegen te komen wie hem al heeft of wie niet, maar waarom dan niet het beleid overal toepassen??
zelfde principe met simlocks of betere roms voor je windows smartphone, begin er over en hup je krijgt gelijk een waarschuwing aan je reet

dus heel simpel vraag; is het Apple forum vrij van bepaalde regels die hier gelden op het GOT???

Levertijd mooie spulletjes:
Levertijd Apple producten Deel 4
Jailbreak iphone:
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken

en dan kom je zoiets tegen;
DaannO in "Het SonyEricsson G700/G900 Topic"

ps. no apple hater hier, heb zelf de iphone gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Apple heeft een beperkt aantal producten, hiervan zou je dus wel 1 topic kunnen maken met de levertijd.

Maar er bestaan duizenden types gsm's en als die allemaal in 1 topic moeten, dan wordt het een bende en als elke type gsm zijn eigen topic krijgt dan wordt dat ook een chaos.

Over het jailbreaken van de iphone: De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen

[ Voor 14% gewijzigd door Rob op 09-05-2008 11:48 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dit al gelezen?

De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen

meerdere posters hadden het zelfde idee :o

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor wat betreft het jailbreaken hebben we na een lange discussie besloten om dit toe te staan, bij wijze van proef (Aanpassing beleid licentie & copyrightschending Apple Talk). Het gaat hier puur en alleen om de mogelijkheden van de software uit te breiden. Simunlocken is nog steeds uit den boze.

Het melden van levertijden in de verschillende topics zien we liever ook niet in APL. Desondanks waren er veel mensen die hier behoefte aan hadden en daarom is het levertijdentopic geopend.

Om dan toch nog een antwoord te geven op je vraag: binnen APL gelden in principe dezelfde regels zoals die op heel GoT gelden. Alleen voor wat betreft jailbreaken is er een versoepeling ten opzichte van het algemene beleid. Daarnaast gelden er, zoals in elk ander subforum, een aantal specifieke regels die alleen nuttig zijn binnen APL.

[ Voor 24% gewijzigd door Daedalus op 09-05-2008 12:18 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online
begrijp me niet verkeerd, ik zie een topic als jailbraiken ook liever niet verdwijnen maar toch vind ik het een rare gang van zaken. en dat linkje is ook nietszeggend, waarbij men het heeft over tweaken ipv cracken. hoezo proberen goed te praten :|

hele principe van jailbraiken is juist ontstaan om de simlock te verwijderen, dat er later allerlei coole tooltjes/progjes/games zijn bijgekomen voor de iphone a la. dan vraag ik me af wat het verschil is tussen een programmatje zoals davinci of ziphone. waarbij is zeker weet dat de eerste gelijk op slot gaat als ik die zostraks aanmaak

edit/

linkje zie ik nu pas voor het eerst (Aanpassing beleid licentie & copyrightschending Apple Talk )
proef is ondertussen bijna 6 maanden oud, mogen we hiervan het resultaat weten dan en of dit ook toegepast gaat worden op het GSM forum??

[ Voor 17% gewijzigd door SYQ op 09-05-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Topictitel ontschreeuwd :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

SYQ schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:27:
hele principe van jailbraiken is juist ontstaan om de simlock te verwijderen, dat er later allerlei coole tooltjes/progjes/games zijn bijgekomen voor de iphone a la. dan vraag ik me af wat het verschil is tussen een programmatje zoals davinci of ziphone. waarbij is zeker weet dat de eerste gelijk op slot gaat als ik die zostraks aanmaak
Daar ben ik het niet mee eens. De ipod touch kan je niet mee bellen, dus niet sim unlocken maar is wel uitermate geschikt om te jailbreaken.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online
nieuws: Iphone populair bij hackers

asje, jailbraik was overduidelijk bedoelt voor de iphone en niet voor de touch wat veel later uitkwam. dat jailbraik en alles ook mogelijk is op de touch was was puur toeval omdat de hardware nagenoeg identiek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik me er sowieso niet in kan vinden dat je discussies over jailbreaken toelaat (waarom zou je ineens het beleid gaan veranderen daarvoor?), vind ik het helemaal niet kunnen dat er andere regels gelden in het GSM forum dan in het Apple forum. Consequent zijn is toch wel erg belangrijk in die dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
SYQ schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:54:
nieuws: Iphone populair bij hackers

asje, jailbraik was overduidelijk bedoelt voor de iphone en niet voor de touch wat veel later uitkwam. dat jailbraik en alles ook mogelijk is op de touch was was puur toeval omdat de hardware nagenoeg identiek is
Je weet dat er een verschil zit tussen unlocken en jailbreaken? Voor unlocken moet je verder gaan dan alleen jailbreaken. Terwijl het met jailbreaken juist mogelijk is om allerlei homebrew op je telefoon/iPod te draaien. Het is heel simpel om gewoon niets toe te staan. Na zorgvuldig intern overleg hebben we echter besloten om het beleid op dat punt aan te passen. We willen niet roomser zijn dan de paus, en de site heet niet voor niets Tweakers. Het is ook niet in strijd met de GoT brede policy, maar het is verfijning daarvan :) .

Ik kan natuurlijk niet spreken voor de Telecommunicatie-crew. Maar er zijn veel meer soorten mobiele telefoons, met allerlei verschillende besturingsystemen. Bij de iPod touch en iPhone praat je over twee modellen met precies hetzelfde besturingsysteem en dezelfde mogelijkheden die alleen verschillen door de hardware (telefoon, camera etc). Ik kan me daarom goed voorstellen, dat het vanwege die kwantiteit gewoon heel lastig en eigenlijk vrijwel onmogelijk is om zo'n verfijning daar door te voeren. Zie het dus liever als een extraatje in Apple Talk, dan als een tekort in Telecommunicatie ;) .

Tot slot heb je het nog over het levertijden topic. Ik zou daar ook (persoonlijk, dus als user) graag één van zien in elk forum op GoT waar over levertijden gebabbeld wordt. Het zorgt er immers voor dat de "gewone" topics vrij blijven van het gepraat over levertijden. Volgens mij wordt het ook overwogen om het in te voeren in Telecommunicatie.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online
Hoedje schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:23:
[...]

Je weet dat er een verschil zit tussen unlocken en jailbreaken? Voor unlocken moet je verder gaan dan alleen jailbreaken. Terwijl het met jailbreaken juist mogelijk is om allerlei homebrew op je telefoon/iPod te draaien. Het is heel simpel om gewoon niets toe te staan. Na zorgvuldig intern overleg hebben we echter besloten om het beleid op dat punt aan te passen. We willen niet roomser zijn dan de paus, en de site heet niet voor niets Tweakers. Het is ook niet in strijd met de GoT brede policy, maar het is verfijning daarvan :) .
kom op zeg, omdat het jailbraiken zelf dankzij vele tooltjes erg vermakkelijkt is betekend dit toch niet dat er een verschil bestaat tussen het unlocken van bv een WM toestel als het unlocken van een iphone??? ik heb zelf een iphone door zon programma gehaald, en wat je zoal ziet op het scherm tijdens het proces, als dat niet illegaal is weet ik het ook niet meer.

probeer dus niet, met politiek correcte onzin, het verschil tussen unlocken en jailbraiken goed te praten :)

mbt het beleid, prima sta ik alleen maar achter. uiteindelijk moet het kunnen om over jailbraik te mogen kletsen zolang er geen illegale rotzooi wordt gedeelt. netzoals het mogelijk is om over FTD en XBMC te kunnen discussieren. Maar dat men zwaar gaat moddereren jegens unlocken (custom ROMS voor WM toestellen) ...

kom ik terug op mijn vorige vraag :
linkje zie ik nu pas voor het eerst (Aanpassing beleid licentie & copyrightschending Apple Talk )
proef is ondertussen bijna 6 maanden oud, mogen we hiervan het resultaat weten dan en of dit ook toegepast gaat worden op het GSM forum??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je weet dat er een verschil zit tussen unlocken en jailbreaken? Voor unlocken moet je verder gaan dan alleen jailbreaken. Terwijl het met jailbreaken juist mogelijk is om allerlei homebrew op je telefoon/iPod te draaien. Het is heel simpel om gewoon niets toe te staan.
Waarom mag er dan eigenlijk niet over Hackintosh/het draaien van MacOS op non-Apple PCs worden gesproken? Beiden zijn gewoon manieren om extra functionaliteit te unlocken waar Apple niet achter staat en welke niet zijn toegestaan volgens de gebruiksvoorwaarden?

Vooral de zin "We zijn immers Tweakers. We willen het maximale uit onze hard- en software halen" uit Aanpassing beleid licentie & copyrightschending Apple Talk steekt daar een beetje: het draaien van MacOS op standaard PCs is ook een meerwaarde uit je huidige hardware halen.

Het is imo niet vergelijkbaar met kraken van software of beveiligingen omzeilen, sterker nog, jailbreaken is dat wel, MacOS op een PC draaien volgens mij niet. Het enige wat je "doorbreekt" is de gebruikersovereenkomst, maar dat doe je toch ook bij Jailbreaken? Het liefst zou ik zien dat men consequent is: als je Jailbreaken toelaat, dan ook Hackintosh-achtige dingen. :)
Tot slot heb je het nog over het levertijden topic. Ik zou daar ook (persoonlijk, dus als user) graag één van zien in elk forum op GoT waar over levertijden gebabbeld wordt. Het zorgt er immers voor dat de "gewone" topics vrij blijven van het gepraat over levertijden. Volgens mij wordt het ook overwogen om het in te voeren in Telecommunicatie.
Als iets GoT/tweakers-onwaardig is, dan moet je het niet toelaten. Er is ook al gesuggereerd dat er een GoT-light moet komen voor luie mensen en n00bs, maar gelukkig wordt dat nog tegengewerkt. Levertijdentopics zijn loos gebabbel en hebben geen enkele discussiewaarde (imo) en het zou beter zijn die te weren :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
gambieter schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:21:
[...]

Waarom mag er dan eigenlijk niet over Hackintosh/het draaien van MacOS op non-Apple PCs worden gesproken? Beiden zijn gewoon manieren om extra functionaliteit te unlocken waar Apple niet achter staat en welke niet zijn toegestaan volgens de gebruiksvoorwaarden?

Vooral de zin "We zijn immers Tweakers. We willen het maximale uit onze hard- en software halen" uit Aanpassing beleid licentie & copyrightschending Apple Talk steekt daar een beetje: het draaien van MacOS op standaard PCs is ook een meerwaarde uit je huidige hardware halen.

Het is imo niet vergelijkbaar met kraken van software of beveiligingen omzeilen, sterker nog, jailbreaken is dat wel, MacOS op een PC draaien volgens mij niet. Het enige wat je "doorbreekt" is de gebruikersovereenkomst, maar dat doe je toch ook bij Jailbreaken? Het liefst zou ik zien dat men consequent is: als je Jailbreaken toelaat, dan ook Hackintosh-achtige dingen. :)
Ik had moeten weten dat dit ook weer naar voren zou komen :z . Volgens mij hebben we dit al eerder uitgebreid gediscussieerd. Maar het punt is dat als A mag B ook niet automatisch mag. Je geeft zelf al aan dat er op technisch vlak grote verschillen zijn, maar daar gaat het hier eigenlijk helemaal niet om. Bij dit beleid hebben we de grens duidelijk proberen te maken met o.a. de term geldelijk gewin. In het geval van het draaien van homebrew is dat niet het geval, als je Mac OS X gaat draaien op een PC (Hackintosh) dan is dat duidelijk wel het geval :) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
SYQ schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:10:
[...]

kom op zeg, omdat het jailbraiken zelf dankzij vele tooltjes erg vermakkelijkt is betekend dit toch niet dat er een verschil bestaat tussen het unlocken van bv een WM toestel als het unlocken van een iphone??? ik heb zelf een iphone door zon programma gehaald, en wat je zoal ziet op het scherm tijdens het proces, als dat niet illegaal is weet ik het ook niet meer.

probeer dus niet, met politiek correcte onzin, het verschil tussen unlocken en jailbraiken goed te praten :)
Wat een onzinargument zeg. "Oeh, er vliegen witte letters over mijn beeldscherm, oh noes!!111". De terminal in OS X en een willekeurige Linuxdistributie zijn dan ook zeker illegaal :') . De enige die met "politiek correcte onzin" komt ben jij omdat je vindt dat jailbreaken niet zou moeten mogen omdat het initiële doel iets anders was dan het toestaan van custom applicaties. Dat vind ik eveneens aardig onzin.

Overigens is er een apart levertijden topic in APL omdat het juist storend is om dat soort zaken in specifieke topics te bespreken. In CSL is er een soortgelijk topic voor Dell-topics meen ik.

[ Voor 8% gewijzigd door MarcoC op 10-05-2008 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoedje schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:12:
Ik had moeten weten dat dit ook weer naar voren zou komen :z .
Je zou dat ook als een signaal kunnen zien dat niet iedereen de visie van de APL-crew deelt op dit gebied :) . Verder mag je altijd hopen op voortschrijdend inzicht ;) .
Maar het punt is dat als A mag B ook niet automatisch mag.
Nee, maar je mag wel wijzen op minder consistent beleid, in de hoop dat dit aangepast wordt. Zoals aangegeven zou ik liever zien dat beiden mogelijk worden.
Bij dit beleid hebben we de grens duidelijk proberen te maken met o.a. de term geldelijk gewin. In het geval van het draaien van homebrew is dat niet het geval, als je Mac OS X gaat draaien op een PC (Hackintosh) dan is dat duidelijk wel het geval :) .
Sorry, maar daar ben ik het zeker niet mee eens. Het heeft helemaal niets met geldelijk gewin te maken, behalve als je het ziet dat je geen Mac wilt kopen om het OS te kunnen draaien. Stel je nu voor dat Microsoft in zijn gebruiksvoorwaarden zou opnemen dat je alleen Office op een HP-PC mag draaien, dan zou het draaien van Office op een IBM PC ook niet meer besproken mogen worden?

Waarom is het unlocken van mogelijkheden van een iPhone of iTouch trouwens geen geldelijk gewin? Je wilt het apparaat iets laten doen waarvoor je anders een extra apparaat had moeten kopen (als Apple het had willen toestaan hadden ze het niet geblokkeerd), net zoals je voor MacOS blijkbaar een Apple moet kopen. Ik vind de vergelijking nog steeds heel goed opgaan, en imo blijft hierdoor het beleid ietwat krom.

Anyway, just my $1,000,000 (ik ga niet meer voor centen :P ).
[b]MarcoC schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:19:
Overigens is er een apart levertijden topic in APL omdat het juist storend is om dat soort zaken in specifieke topics te bespreken. In CSL is er een soortgelijk topic voor Dell-topics meen ik.
Dat Dell-topic in CSL is ook een baggertopic zonder enige discussiewaarde. Ik heb toen ook een TR geplaatst, maar blijkbaar vind de crew het waardevol genoeg of men doet het zo om de workload te beperken (waarvoor ik best begrip heb). Maar het beste imo zou zijn om dergelijke opsomtopics gewoon de nek om te draaien.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 10-05-2008 01:28 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het geldelijk gewin slaat in dit geval vooral op het feit dat de homebrew gratis is, terwijl je geen geldige licentie kunt kopen van Mac OS X voor jouw doeleinde. Het gaat dus niet eens zozeer om het argument dat een Apple duurder is (of zou zijn) dan een vergelijkbare PC. Maar goed, ik zal eerlijk zeggen dat ik het eerder zie gebeuren dat het jailbreaken niet meer besproken mag worden, dan dat hackintosh wordt toegestaan.
gambieter schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:25:
Dat Dell-topic in CSL is ook een baggertopic zonder enige discussiewaarde. Ik heb toen ook een TR geplaatst, maar blijkbaar vind de crew het waardevol genoeg of men doet het zo om de workload te beperken (waarvoor ik best begrip heb). Maar het beste imo zou zijn om dergelijke opsomtopics gewoon de nek om te draaien.
Ik zie niet in waarom dit boven het "niveau" van GoT zou zijn :). Het is niet voor iedereen even interessant, maar als jij net bijv. je Mac besteld hebt dan is het leuk om een idee te hebben hoe lang het gaat duren en daarom is zo'n topic handig. Daarbij hoeft het zich niet daartoe te beperken, je kunt daar ook de redenen van vertragingen bespreken, wat ervaringen delen over de verschillende track&trace mogelijkheden etc. Daarbij moet ik zeggen dat gezien de populariteit van het topic in Apple Talk het blijkbaar toch iets is wat veel gebruikers leuk vinden om te delen. Je hoeft er niet in te kijken en dat is het leuke van zo'n topic. Je vervuilt niet de ervaringen draadjes (voor mensen die het product al hebben is het immers niet interessant meer) maar je geeft wel de mogelijkheid om het te bespreken :)

[ Voor 59% gewijzigd door Hoedje op 10-05-2008 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoedje schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:35:
Het geldelijk gewin slaat in dit geval vooral op het feit dat de homebrew gratis is, terwijl je geen geldige licentie kunt kopen van Mac OS X voor jouw doeleinde.
OK.
Het gaat dus niet eens zozeer om het argument dat een Apple duurder is (of zou zijn) dan een vergelijkbare PC.
Eh, dat heb ik toch helemaal niet gezegd :? , dat is een zinloze discussie. Ik wil geen extra Mac moeten kopen om het OS te kunnen draaien ;)
Maar goed, ik zal eerlijk zeggen dat ik het eerder zie gebeuren dat het jailbreaken niet meer besproken mag worden, dan dat hackintosh wordt toegestaan.
Duidelijk wat mij betreft :) . Een gemiste kans, maar ik kan er wel begrip voor opbrengen. Als ik ooit een week de tijd heb kom ik er zelf ook wel uit met Hackintosh, maar een week vrij, dat zie ik ook niet snel gebeuren :'(

Wat is de mening van de crew over de zin en niveau van de Levertijd topics? Dat gaat trouwens verder dan alleen APL. Anders kan je in SF ook topics openen over de levertijd van webshops, in IH over de aansluittijd van internetproviders en HK de levertijd van nieuw HK-ameublement ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
gambieter schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:42:
Eh, dat heb ik toch helemaal niet gezegd :? , dat is een zinloze discussie. Ik wil geen extra Mac moeten kopen om het OS te kunnen draaien ;)
Dat vatte ik inderdaad verkeerd op. Wellicht dat Apple ooit de mogelijkheid zal bieden, of misschien worden ze wel door de rechter veroordeeld om dat te doen. Maar tot dan is het helaas taboe in Apple Talk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar ik blijf het totaal inconsequent vinden.
Ik ben geen Apple kenner, maar als ik me niet vergis is de prijs van de hardware niet te splitsen van die van het OS? Dus dan is de redenering: Het OS krijg je gratis bij de hardware, helemaal niet zo ver gezocht. De reden dat Apple zijn OS niet voor andere hardware uitbrengt is omdat ze een hardware producent zijn.
Of je kan het zelfs nog anders bekijken. Je hebt een Mac gekocht met OS erbij dus, en je wilt dat OS nu op andere hardware zetten.
Nu, of je dat nu doet, of het jailbreaken, het is beide gewoon overtreden van de gebruikersovereenkomst. En je kan in principe voor beide veroordeeld worden (en in de praktijk ga je voor beide niet veroordeeld worden)
Dus ja, ofwel beide toelaten, ofwel beide verbieden, kwestie van toch een beetje consequent te blijven.

En dan het levertijden topic: Er zijn wel meer dingen die handig zouden zijn voor de gebruikers van dit forum, maar dat is nu eenmaal niet waarop beoordeeld wordt of topics hier mogen staan of niet voor zover ik weet. Ik dacht dat een voorwaarde, in de technische fora dan toch, was dat er enig technisch niveau moest zijn. En dat is er hier duidelijk niet. Dus again, waarom moet APL een uitzondering zijn op de regels in de rest van GOT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online
MarcoC schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:19:
[...]
Wat een onzinargument zeg. "Oeh, er vliegen witte letters over mijn beeldscherm, oh noes!!111". De terminal in OS X en een willekeurige Linuxdistributie zijn dan ook zeker illegaal :') . De enige die met "politiek correcte onzin" komt ben jij omdat je vindt dat jailbreaken niet zou moeten mogen omdat het initiële doel iets anders was dan het toestaan van custom applicaties. Dat vind ik eveneens aardig onzin.

lezen is ook een kunst voor jou of niet?? ik heb al tig keer aangegeven dat ik het toelaten van topics zoals jailbraiken juist goed vind en dan kom jij met zo'n onzin gelul over linux en dergelijke.

geef mij dan maar aan wat het wezenlijk verschil is tussen het jailbraiken van een iphone of het updaten van een wmtoestel met een custom rom

--

ik gok dat ik geen antwoord ga krijgen of het beleid wat toegepast wordt op apple ook doorgevoerd gaat worden op bv gsm forum, dus laat ik het hierbij :) veels te mooi weer om te gaan klagen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

SYQ: Ik wil zeker er nog voor zorgen dat je hier een antwoord op krijgt, maar ook ik vind het te mooi weer om daar op dit moment intern de discussie over aan te zwengelen :) .

[ Voor 12% gewijzigd door JHS op 10-05-2008 12:10 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoedje schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:35:
Het is niet voor iedereen even interessant, maar als jij net bijv. je Mac besteld hebt dan is het leuk om een idee te hebben hoe lang het gaat duren en daarom is zo'n topic handig. Daarbij hoeft het zich niet daartoe te beperken, je kunt daar ook de redenen van vertragingen bespreken, wat ervaringen delen over de verschillende track&trace mogelijkheden etc. Daarbij moet ik zeggen dat gezien de populariteit van het topic in Apple Talk het blijkbaar toch iets is wat veel gebruikers leuk vinden om te delen. Je hoeft er niet in te kijken en dat is het leuke van zo'n topic. Je vervuilt niet de ervaringen draadjes (voor mensen die het product al hebben is het immers niet interessant meer) maar je geeft wel de mogelijkheid om het te bespreken :)
Dat je er niet in hoeft te kijken geldt voor elk slecht topic, en is irrelevant. Anders zou je ook alle n00b "welke/wat moet ik kopen?" topics kunnen toestaan want je hoeft ze niet te lezen, en je kunt dan ook de hardwareadvies/upgradeadvies/taxatietopics open laten, want ze zijn populair. Maar die zijn dicht omdat de kwaliteit/het niveau van die topics (veel) te laag is, en terecht imo. En de levertijdentopics zijn wat dat betreft even laag van niveau.

GoT ziet zichzelf als een discussieforum van hoger niveau (uit de FAQ: Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren), en daar voldoen levertijdentopics op geen enkele manier aan.

Het argument van het niet "vervuilen" van de ervaringendraadjes is mooi, maar om dan ergens anders een openbare "vuil"stort toe te staan? Mensen moeten dat "vuil" gewoon niet posten :) .

Ik was al van plan om dit een keer in CSL aan de orde te stellen, maar kan dat net zo goed hier doen. Ik zal de CSL mods vragen hier ook te reageren, of kan dat misschien beter in een apart topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kom persoonlijk nooit in het apple subforum maar het komt wel erg raar over dat daar blijkbaar allerlei zaken toegestaan worden die in elk ander subfora gelijk een tik op de vingers opleveren....

:? 8)7

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
SYQ schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:26:
[...]

lezen is ook een kunst voor jou of niet?? ik heb al tig keer aangegeven dat ik het toelaten van topics zoals jailbraiken juist goed vind en dan kom jij met zo'n onzin gelul over linux en dergelijke.

geef mij dan maar aan wat het wezenlijk verschil is tussen het jailbraiken van een iphone of het updaten van een wmtoestel met een custom rom

--

ik gok dat ik geen antwoord ga krijgen of het beleid wat toegepast wordt op apple ook doorgevoerd gaat worden op bv gsm forum, dus laat ik het hierbij :) veels te mooi weer om te gaan klagen hier
Volgens mij wordt er in WBM wel gesproken over ROMs, maar mag er niet naar gelinked worden omdat het moeilijk na te gaan is welke ROM wel copyrightschendende content bevat, en welke slechts tweakjes ed. Maar ik ben daar geen mod, dus geloof me niet op mijn woord :+
In ieder geval mag in PMD wel over custom firmware en dergelijke, denk aan Rockbox. Dus ik zie niet in waarom APL hierin nu zo'n speciale positie heeft. Jailbreaken mag dan iets anders zijn, ivm mogelijke unlocks en dergelijke.. maar volgens mij is er daarom ook redelijk strenge regelgeving, zoals al aangehaald in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12-09 12:04
Help!!!! schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:36:
Kom persoonlijk nooit in het apple subforum maar het komt wel erg raar over dat daar blijkbaar allerlei zaken toegestaan worden die in elk ander subfora gelijk een tik op de vingers opleveren....

:? 8)7
De nuance is al gegeven in deze topic. Een losse uitspraak zoals de jouwe voegt echt helemaal niks toe.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Abbadon schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:51:
[...]

De nuance is al gegeven in deze topic. Een losse uitspraak zoals de jouwe voegt echt helemaal niks toe.
De nuance heb ik gelezen ja. Iets wat krom is recht praten en dat daarna nuance noemen vind ik pas niks toevoegen.

Oh wacht misschien moet ik even je profiel en specs lezen: Wat verrassend:
Ik ben helemaal overgestapt op Apple omdat ik........
Nee, jij bent vast heel objectief.... :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 15:23

SmartDoDo

Woeptiedoe

Help!!!! schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 19:08:
[...]
Help!!!, in LA zien we liever argumenten dan trollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Imho is het zeker geen trol.

Als je een bepaald produkt graag wilt hebben apple of whatever, dan is het/kan het interessant zijn om over levertijden te lezen.
Als dat in alle andere subfora iha niet toegestaan wordt en in het appletopic wel dan is dat raar.

Het staat mij vrij om hier mijn mening te melden, ongeacht reeds geplaatste zogenaamde nuanceringen, welke uiteinelijk ook maar "meningen zijn.

Als dan juist een mod die een overduidelijk Apple belang heeft op een vrije botte manier een gebruiker de mond probeert te snoeren dan moet er niet gehuilt worden omdat zijn onafhankelijkheid in twijfel wordt getrokken....

Iets van kaatsen en ballen verwachten ....

Ik ga weer ff van het weer genieten en laat jullie genieten van de vrijheden in het appletopic, maar ik blijf het een apart beleid vinden.... :)

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 10-05-2008 19:31 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 02:37:
Dus ja, ofwel beide toelaten, ofwel beide verbieden, kwestie van toch een beetje consequent te blijven.
Waarom het beleid zo zwart-wit moeten hanteren? Omwille van de gebruikers is er juist besloten een proef te doen om het doorgaans zo strakke beleid wat soepeler te maken voor de echte tweaker. Mij lijkt die kier in het beleid iets om met beiden handen aan te grijpen ipv te bekritiseren, zeker als je bedenkt hoe strikt we doorgaans zijn met dit soort dingen.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat mensen het niet even duidelijk vinden wat dan wel en wat niet mag. Aan de andere kant zijn daar nu juist de sticky's voor die lokale uitzonderingen duidelijk maken en weet ik zeker dat een lokale moderator desgevraagd prima uitleg kan geven als iemand zich afvraagd of een bepaalde vraag/topic al dan niet gewenst is.
gambieter schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:15:
[...]

Het argument van het niet "vervuilen" van de ervaringendraadjes is mooi, maar om dan ergens anders een openbare "vuil"stort toe te staan? Mensen moeten dat "vuil" gewoon niet posten :) .
Gezien je postgeschiedenis ken je de Huiskamer, moet ik verder gaan? ;)

Kortom, die draadjes vervullen een functie en weten we allemaal wel dat niveau soms relatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 19:56:
[...]
Omwille van de gebruikers is er juist besloten een proef te doen om het doorgaans zo strakke beleid wat soepeler te maken voor de echte tweaker. Mij lijkt die kier in het beleid iets om met beiden handen aan te grijpen ipv te bekritiseren, zeker als je bedenkt hoe strikt we doorgaans zijn met dit soort dingen.
Het is blijkbaar wel een 'proef' die al 6 maand draait. Laten we eerlijk zijn, dat is geen proef meer he, dat is gewoon iets in APL toe laten dat in de rest van het forum niet wordt toegelaten.

Kortom, die draadjes vervullen een functie en weten we allemaal wel dat niveau soms relatief is.
Tja, de HK is nu eenmaal een plaats waar je vuil mag posten, de gewone techfora toch niet voor zover ik weet? Dus, again, waarom een uitzondering maken in APL, op die, overigens goede, regel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:04:
[...]

Het is blijkbaar wel een 'proef' die al 6 maand draait. Laten we eerlijk zijn, dat is geen proef meer he, dat is gewoon iets in APL toe laten dat in de rest van het forum niet wordt toegelaten.
Die vraag zal de APL-crew moeten beantwoorden maar ik kan me, gezien de gevoeligheid van het onderwerp, voorstellen dat je dit nog steeds als proef moet zien.
Tja, de HK is nu eenmaal een plaats waar je vuil mag posten, de gewone techfora toch niet voor zover ik weet? Dus, again, waarom een uitzondering maken in APL, op die, overigens goede, regel?
Waarom zou je iets waar veel vraag naar is en wat passend is in een subforum, niet toestaan? De vragen over levertijden zouden sowieso blijven bestaan en mogelijk als offtopic voor gaan komen in andere APL-draadjes. Imo is het hierbij ook echt: als het je niet interesseerd, kijk er dan niet naar :)
Het argument niveau vind ik daarbij ook erg relatief, door zo'n topic toe te staan betekend dat nog niet dat APL zelf een laag niveau heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12-09 12:04
Help!!!! schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 19:08:
[...]

De nuance heb ik gelezen ja. Iets wat krom is recht praten en dat daarna nuance noemen vind ik pas niks toevoegen.

Oh wacht misschien moet ik even je profiel en specs lezen: Wat verrassend:

[...]

Want wat wil je nu precies? De vraag is al gesteld en beantwoord. Je gaat zelfs geen eens op de gegeven antwoorden in maar herhaalt gewoon stompzinnig een opmerking zonder aan te haken bij de discussie. Tja, dan vind ik het gewoon een volstrekt overbodige reactie. Kijk, als je er nu inhoudelijk op in was gegaan.

De manier waarop je verder reageert is overduidelijk kinderachtig; wat heeft mijn computervoorkeur nu in vredesnaam met dit topic te maken? Niets natuurlijk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SmartDoDo schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 19:56:
Is dit een oproep om de levertijdentopics in de HK te zetten? Op zich geen slecht idee, het niveau is vergelijkbaar ;)
Hm
- ik heb gisteren een Dell gekocht, wanneer komt deze nou?
- jeetje, mijn macbook air is al 3 dagen onderweg. Traag!!!!!
- goh welke heb jij genomen, de blauwe of zwarte cover?

Nee, het blijft bagger. Maar er zal blijkbaar altijd behoefte zijn aan bagger...

Anyway, ik heb mijn zegje gedaan :) . Schluss wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Abbadon schreef op zondag 11 mei 2008 @ 08:52:
[...]

Want wat wil je nu precies? De vraag is al gesteld en beantwoord. Je gaat zelfs geen eens op de gegeven antwoorden in maar herhaalt gewoon stompzinnig een opmerking zonder aan te haken bij de discussie. Tja, dan vind ik het gewoon een volstrekt overbodige reactie. Kijk, als je er nu inhoudelijk op in was gegaan.
Wat ik wilde heb ik al gedaan, melden dat ik het oneens ben met het feit dat een duidelijke en logische regel die op heel GOT gehandhaafd wordt in het specifieke subforum ineens niet van toepassing is. Ik stelde dus geen vraag maar gaf gewoon een mening. Het feit dat anderen voor mij dat ook al gedaan hebben is niet relevant. Relevant is dat er NOG een gebruiker is die het een wazige zaak vindt en het staat mij volkomen vrij om die mening hier op een normale manier te posten.

Dat jij het vervolgens nodig vind om lomp uit de hoek te komen, moet jij weten. Je had ook kunnen zeggen: Jammer dat je het oneens bent met ons beleid hier maar wat zijn je argumenten? Dat was iig vriendelijk geweest.

Dan had ik argumenten genoemd / herhaald maar dat had je dan ook niks gevonden want die waren al gegeven, dus dat was dan weer herhaling geweest en zou "niks toevoegen".

Derhalve heb ik gewoon alleen feedback gegeven dmv mijn mening.
De manier waarop je verder reageert is overduidelijk kinderachtig; wat heeft mijn computervoorkeur nu in vredesnaam met dit topic te maken? Niets natuurlijk.
En na zo'n opmerking verwacht je dat je serieus genomen wordt. :?

Er is een issue met de handelswijze van bedrijf X en persoon Y moet daar iets over zeggen maar hij heeft wel 100% vd aandelen.... Nee dat mensen zich afvragen of zo iemand zijn mening onbevoordeelt is, dat is natuurlijk 8)7

Anyway ik heb hier al veel te veel tijd aan besteed, we worden het toch niet eens dus laat ik het hierbij.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:27:
[...]

Hm
- ik heb gisteren een Dell gekocht, wanneer komt deze nou?
- jeetje, mijn macbook air is al 3 dagen onderweg. Traag!!!!!
- goh welke heb jij genomen, de blauwe of zwarte cover?

Nee, het blijft bagger. Maar er zal blijkbaar altijd behoefte zijn aan bagger...
Dit geeft aan dat je nog nooit in Levertijd Apple producten Deel 4 hebt gekeken, want dat is alles-behalve het beeld wat jij hier schetst. :Y)

Volgens mij is alles hier inmiddels wel geschreven en is er niet echt een reactie van een Telecom-mod nodig, indien wel: roept u maar. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:26:
[...]

Dit geeft aan dat je nog nooit in Levertijd Apple producten Deel 4 hebt gekeken, want dat is alles-behalve het beeld wat jij hier schetst. :Y)

Volgens mij is alles hier inmiddels wel geschreven en is er niet echt een reactie van een Telecom-mod nodig, indien wel: roept u maar. :)
Buiten het feit dat ik het niveau daarvan belachelijk vindt, en totaal GOT onwaardig (ja, ik ben gaan kijken wat er zoal staat in die thread), blijft het hele punt van de discussie nog steeds: Waarom mogen er plotseling dingen in APL die op de rest van het forum niet mogen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pven schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:26:
Eh, heb je er zelf al gekeken ;)

Even een bloemlezing van een paar recente posts:
ShaneV schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:53:
:) mijn imac heeft eindelijk status: PRAGUE,
CZ 09/05/2008 17:53 EXPORTSCAN
09/05/2008 17:53 HERKOMSTSCAN
Was about time!!
FerdiV schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:57:
@ShaneV: Ok thnx! Ben erg blij dan :)
Nu nog even de laatste paar minuten/uren afwachten. Ben zelf niet thuis, maar als t goed is doet mijn ma wel open :)
UPDATE: 3 uur na de out for delivery nog steeds niks :(
UPDATE 2: Binnen :P
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 19:41:
Ik heb zojuist dat Delivery Reference Number bij UPS ingevoerd, zonder resultaat. Maar vervolgens viel me op de resultaatpagina de optie 'trace with reference number' op. Toen ik daar dat 80... nummer invoerde kreeg ik m'n pakketje te zien!
De status is nu:
EINDHOVEN, BEST,NL 07/05/2008 18:46 EXPORTSCAN
NL 07/05/2008 8:07 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:07:
Ligt het aan mij, of klinkt het een beetje onlogisch als de site van Apple het volgende zegt:
Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule 07 May 2008
Hebben zij een glazen bol waarin ze nu al kunnen zien dat de 'delivery status' van morgen 'on schedule' is...? Of zie ik hier iets verkeerd? Hoe lang zou het trouwens ongeveer duren voordat het pakket aankomt? Gisteren (5 mei) bericht gehad dat hij verzonden is, maar geplande leverdatum staat nog steeds op 16 mei!
Discussiewaarde? Gewoon wat ongeduldige mensen. Vergelijkbare posts zijn te vinden in Dell levertijden topic.

Even voor de duidelijkheid, ik ben het niet eens met ^^. Het is niet uniek voor APL, en er moet imo plaats zijn voor forumdeel-specifiek beleid. Maar als we claimen dat GoT in het techdeel bedoeld is discussies op niveau, dan zijn de levertijdentopics acne op het gezicht ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik vind het allemaal best meevallen; het zijn zeker geen oneliners en het is gebundeld in één topic. Als de levertijden je niet interesseren, dan kijk je niet in het topic en kan je er ook niet aan irriteren. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pven schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:57:
Als de levertijden je niet interesseren, dan kijk je niet in het topic en kan je er ook niet aan irriteren. :Y)
Maar dat is een drogredenering: dat kan je van elk slecht topic zeggen. Zo kun je ook de boodschappenlijstjes weer terughalen (alsjeblieft niet!), want als je ze niet opent hoef je je er ook niet aan te ergeren. Het zijn eigenlijk opsomtopics, waar mensen hun overclockscores kunnen dumpen. Het hele punt is juist dat onderbouwing ontbreekt, waardoor het geen discussiewaarde heeft :) .

Ik kan me op zich wel verzoenen met de redenering dat het de rest van de topics schoonhoudt, en dat er anders erg veel moderator-arbeid nodig zou zijn. Maar zeggen dat er behoefte aan is, of dat je ze ook kunt negeren, dat valt imo onder drogredeneringen en is niet consequent :) .

(taalnasi: "ergeren", niet "irriteren" :Y) )
pven schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:57:
Ik vind het allemaal best meevallen; het zijn zeker geen oneliners en het is gebundeld in één topic.
CSL-boodschappenlijstjes zijn ook geen oneliners, maar veelliners omdat er meerdere componenten in staat. Maakt ze echter niet beter ;)

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 11-05-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online
JHS schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:43:
SYQ: Ik wil zeker er nog voor zorgen dat je hier een antwoord op krijgt, maar ook ik vind het te mooi weer om daar op dit moment intern de discussie over aan te zwengelen :) .
und? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online
shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:34

Wokschotel

Op 6 wielen

Zit niet zo te schuppen, het is nog steeds mooi weer.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online
ok, topic kan dicht. ik open hem wel na de zomervakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Hierboven is, dacht ik, op zich al veel gereageerd door de crew :) ? Als je nog met vragen of opmerkingen zit, shoot :) . Daarnaast is intern de discussie zeker nog verder op gang gekomen.

Overigens is het zo snel omhoogschoppen van een LA topic niet enórm zinnig, interne discussie duurt soms even. Daar op reageren schiet overigens ook niet zo veel op :P .

[ Voor 52% gewijzigd door JHS op 14-05-2008 20:28 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het topic hoeft niet op slot :). Er is intern al vrijwel meteen nadat je het topic opende een discussie hierover gestart. Natuurlijk hebben we het vooraf ook al besproken, maar toen vooral om de verfijning van het algemene beleid te bespreken als proef in Apple Talk. We hebben daar niet echt specifiek gekeken naar de verschillen met andere (sub)fora op GoT.

Voorlopig hebben we iig geconcludeerd dat de verschillen met Telecommunicatie vrij klein zijn. In beide fora is het bespreken van unlock methodes absoluut niet toegestaan. Het spreken over debranden e.d. wordt daar ook gedoogd, alhoewel er zeker ook verschil is, bijv. in het verwijderen van de CID lock van Windows Mobiles. Of en in hoeverre we dat gaan gelijktrekken zijn we aan het bespreken. Maar nogmaals gezien de grote hoeveelheid besturingsystemen en merken mobieltjes is het veel lastiger om daar zo'n verfijning door te voeren als in Apple Talk, waar het gaat om één systeem en 2 modellen (die vrijwel hetzelfde zijn, afgezien van wat hardware).

De discussie over een levertijden topic in Telecommunicatie was al (veel) langer aan de gang. Maar mede door een reshuffle van de fora wat op de achtergrond geraakt. Volgens mij zijn ze er nog niet helemaal over uit, of ze het voor Telecommunicatie ook echt wat vinden toevoegen en of het daar noodzakelijk is. Ik zal even een heads-up geven, of ze wellicht daarover hier nog kunnen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
* DaannO to the rescue O-)

We zijn er inderdaad nog niet helemaal over uit omdat wij nu nog van mening zijn dat er nu nog op te kleine schaal over dat onderwerp in TCM wordt gepraat. We zitten dus nu de voor en nadelen af te wegen waarom het wel of niet noodzakelijk/handig zou zijn om een toestelverwachtings topic te maken.

Zodra we hier overeenstemming binnen de TCM crew hebben gevonden zullen we dat uiteraard laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
DaannO, zou je misschien kunnen toelichten waarom er niet over on-officiele WM6.1 roms gepraat mag worden maar wel over jailbreaken e.d.

[ Voor 1% gewijzigd door GrooV op 21-05-2008 10:17 . Reden: neplinkje naar italic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Er over praten mag wel, echter linken naar illegale software is nog niet de bedoeling. Maar we zijn er verder nog niet over uit :)

[ Voor 67% gewijzigd door DaannO op 21-05-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Laatst online: 08-04 06:58
Ik hoop niet dat ik een troll of een flame naar m'n hoofd krijg omdat "een losse opmerking niets toevoegt". nofi :>

Met deze zin van Hoedje is alles gezegd imho:
[...]Voor unlocken moet je verder gaan dan alleen jailbreaken. Terwijl het met jailbreaken juist mogelijk is om allerlei homebrew op je telefoon/iPod te draaien. Het is heel simpel om gewoon niets toe te staan. Na zorgvuldig intern overleg hebben we echter besloten om het beleid op dat punt aan te passen. We willen niet roomser zijn dan de paus, en de site heet niet voor niets Tweakers.
Of het jailbreaken "in den beginne" is uitgevonden om te unlocken of niet, vind ik niet zo interessant. Wat wil interessant is, is dat je, door een gedeelte van dezelfde handelingen uit te voeren, je apple apparaat een stuk kan enhancen, wat gratis is en niet 100% illegaal. Waarom zou je er dan niet over discussieren?

Imho is ergens niet over mogen discussieren omdat je er veel ergere (illegale?) dingen mee kan op zijn minst vreemd.

Voor de mensen die zouden denken dat ik er een verborgen agenda op na hou: ik heb geen mac/iphone/itouch. Het enige wat ik van apple heb is een jarenoude iPod mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niky schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:56:
[...] en niet 100% illegaal.
Wat is "niet 100% illegaal"? Iets is legaal of illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
gambieter schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:59:
[...]

Wat is "niet 100% illegaal"? Iets is legaal of illegaal.
Het wordt niet ondersteund door apple, maar ook niet actief bestreden geloof ik.

Correct me if i'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Het jailbreaken hebben we dan volgens mij ook geen problemen mee. We hebben wel problemen met de programma's die dat doen omdat die tevens kunnen sim-vrij maken en dat is hier gewoon uitdenboze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niky schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:00:
Het wordt niet ondersteund door apple, maar ook niet actief bestreden geloof ik.

Correct me if i'm wrong...
Niet ondersteund /= illegaal. Maar niet automatisch legaal. Echter, je zult moeten uitzoeken of iets mag of niet, je kunt niet zomaar wegkomen met "misschien illegaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
gambieter schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:07:
[...]

Niet ondersteund /= illegaal. Maar niet automatisch legaal. Echter, je zult moeten uitzoeken of iets mag of niet, je kunt niet zomaar wegkomen met "misschien illegaal".
Dat is wat ik zeg, niet 100% illegaal. Zover ik weet doet apple er niets actiefs tegen, behalve zo nu en dan de firmware vernieuwen waardoor de homebrewschrijvers steeds nieuwe trucjes moeten verzinnen (iets met .tiff bestanden?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niky schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:09:
Dat is wat ik zeg, niet 100% illegaal. Zover ik weet doet apple er niets actiefs tegen, behalve zo nu en dan de firmware vernieuwen waardoor de homebrewschrijvers steeds nieuwe trucjes moeten verzinnen (iets met .tiff bestanden?).
Apple doet ook niets actiefs tegen het aanpassen van MacOS op non-Apple computers en ondersteund het ook niet, maar dat maakt het nog niet 50% legaal. Firmwares vernieuwen zodat het niet meer werkt klinkt toch echt als actief tegenwerken en hoogstwaarschijnlijk illegaal.

Nofi, maar het komt een beetje over als goedpraten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
gambieter schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:13:
[...]

Apple doet ook niets actiefs tegen het aanpassen van MacOS op non-Apple computers en ondersteund het ook niet, maar dat maakt het nog niet 50% legaal. Firmwares vernieuwen zodat het niet meer werkt klinkt toch echt als actief tegenwerken en hoogstwaarschijnlijk illegaal.

Nofi, maar het komt een beetje over als goedpraten. :)
Zoals ik al eerder zei heb ik er niet zoveel verstand van. Wat ik eigenlijk wilde posten stond in mijn eerste post in dit topic.

Ik probeer niets goed te praten, ik wilde mijn mening spuien over het, in mijn ogen, vreemde argument dat jailbreaken niet mag omdat de methode eigenlijk bedoelt is om je iphone te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online
topic is bijna maandje oud, krijgen we nog uberhaubt antwoorden of laten we de topic gewoon doodbloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
SYQ schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:57:
topic is bijna maandje oud, krijgen we nog uberhaubt antwoorden of laten we de topic gewoon doodbloeden?
De discussie is nog steeds gaande. Gelukkig hebben wij mods naast GoT ook nog een privé leven zodat het ons onmogelijk gemaakt wordt om de gehele dag op dit mooie forum te vertoeven.

Zodra we tot een conclusie zijn gekomen zal ik jou persoonlijk een DM sturen waarin ik zal melden wat de uitkomst is. Overigens zal ik het ook niet nalaten om het vervolgens hier te melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik zal eerst even refereren naar mij vorige post, omdat het anders een erg lang verhaal wordt:
Hoedje schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:32:
Voorlopig hebben we iig geconcludeerd dat de verschillen met Telecommunicatie vrij klein zijn. In beide fora is het bespreken van unlock methodes absoluut niet toegestaan. Het spreken over debranden e.d. wordt daar ook gedoogd, alhoewel er zeker ook verschil is, bijv. in het verwijderen van de CID lock van Windows Mobiles. Of en in hoeverre we dat gaan gelijktrekken zijn we aan het bespreken. Maar nogmaals gezien de grote hoeveelheid besturingsystemen en merken mobieltjes is het veel lastiger om daar zo'n verfijning door te voeren als in Apple Talk, waar het gaat om één systeem en 2 modellen (die vrijwel hetzelfde zijn, afgezien van wat hardware).
Uiteindelijk zijn we het erover eens dat het bespreken van CID-unlocken en jailbreaken mag en dus is toegestaan.

Het grootste probleem zit hem er vooral in dat je met die programma's ook kunt sim-unlocken. Dat geldt overigens voor zowel de programma's waarmee je kunt CID-unlocken, als de programma's waarmee je kunt jailbreaken. Zoals al eerder duidelijk werd in dit topic, is dat in Apple Talk, Telecommunicatie en de rest van GoT niet toegestaan. Daarom zullen we het (direct) linken naar zowel jailbreak als CID-unlock programma's niet toestaan. Het bespreken van het sim-unlocken was en is (nog steeds) niet toegestaan.
Dat heeft tot gevolg dat het beleid in Telecommunicatie iets zal versoepelen, er mag nu immers gesproken worden over het CID-unlocken. In Apple Talk zal het beleid strenger worden. Tot op heden mocht er namelijk nog gelinkt worden naar jailbreak programma's. Dat mag vanaf nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online
top!
Pagina: 1