Tijd tussen TR en slot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter
Zo nu en dan kom je van die topics tegen waarvan je vindt dat er een slotje op mag. Daarvoor maak je ook gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif-functie.

Echter kan ik me aan het feit storen dat wanneer ik een TR aanmaak er een vrij lange periode wordt overbrugd tussen de TR en het slotje.

Als voorbeeld neem ik CSL. De zogenaamde 'boodschappenlijst'-topics zijn toegenomen en andere users laten hun reactie achter m.b.t. tot het voorgestelde systeem van de TS (mits die boodschappenlijst al uberhaupt aanwezig is). Aangezien ik een groots voorstander ben van het 'wegmodden' van zulke topics maak ik ook uiteraard een TR aan.

Ik kan natuurlijk verwachten van de CSL-mods dat ze binnen no-time er een slotje opgooien aangezien ze niet 24/7 op GoT zitten, maar ik zou graag zien dat het slotje er sneller aankomt i.p.v. een stel verloederde topics in CSL die er niet thuishoren.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik kan natuurlijk niet verwachten van de CSL-mods dat ze binnen no-time er een slotje opgooien aangezien ze niet 24/7 op GoT zitten,
Dat is je antwoord. Het is logisch dat ze niet 24/7 op GoT zitten, maar toch wil je dat er binnen 5 min een slotje op staat?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Nee, niet binnen 5 minuten maar heb ook wel topics gezien waarbij het een dag duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Anders dan melden dat de crew uiteraard haar best doet om zo snel mogelijk te reageren op topicreports kan ik helaas niet echt doen :) . Moderatoren zijn vrijwilligers die zoals je zelf al aangeeft niet permanent op het forum kunnen zitten, en zich ook bezig moeten houden met baan / studie / hobby's / een sociaal leven en dat soort dingen. Als je van een specifiek forum het idee hebt dat er daar te traag gereageerd wordt, kan je dat denk ik het beste in een lokaal feedback topic of per mail aan de moderatoren melden.

Overigens vraag ik me af of het sowieso erg is als een topic wat langer open blijft :) . Topics die zwaar over de schreef zijn kan je melden in Schop een Modje, die zullen dus wel snel dicht gaan. Topics die vanwege een gebrek aan inzet of iets dergelijks dicht moeten richten echter een stuk minder schade aan als dat een uurtje of wat moet wachten, lijkt me.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DaMarcus schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:38:
Nee, niet binnen 5 minuten maar heb ook wel topics gezien waarbij het een dag duurde.
Dan zijn waarschijnlijk er geen mods geweest die er tijd voor handen. Ook mods hebben weekend, andere verplichtingen en moeten ook nog eens werken in veel gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
JHS schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:38:
Anders dan melden dat de crew uiteraard haar best doet om zo snel mogelijk te reageren op topicreports kan ik helaas niet echt doen :) . Moderatoren zijn vrijwilligers die zoals je zelf al aangeeft niet permanent op het forum kunnen zitten, en zich ook bezig moeten houden met baan / studie / hobby's / een sociaal leven en dat soort dingen. Als je van een specifiek forum het idee hebt dat er daar te traag gereageerd wordt, kan je dat denk ik het beste in een lokaal feedback topic of per mail aan de moderatoren melden.
Een der deze dagen zal ik DM'en of even mailen :)
Terw_Dan schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:39:
[...]

Dan zijn waarschijnlijk er geen mods geweest die er tijd voor handen. Ook mods hebben weekend, andere verplichtingen en moeten ook nog eens werken in veel gevallen.
Dat ben ik ook met je eens, maar een strak beleid aan blijven houden is wel zo nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan ook gebeuren dat er eerst onderling overlegd wordt wat er moet gebeuren in een topic, dat duurt soms ook wat langer omdat we niet 24/7 achter een computer te vinden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Een dag is echt niet zo erg voor een gemiddelde TR-reactie imo hoor. De redenen staan hierboven genoemd.

TR's zijn vooral bedoeld voor de wat 'kleinere' dingen, niet zo urgent of heel ernstig. Voor zulke dingen kun je beter SM gebruiken, zodat evt global mods er iets aan kunnen doen. TR's in andere fora raak ik meestal niet aan, omdat de lokale modcrew daar beter over kan beslissen.

En zijn die net even niet aan het modden voor een dag, om welke reden dan ook, dan kan het gebeuren dat dat eventjes blijft liggen ja... ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Waarvoor wat (minder machtige?) hulptroepen een oplossing zouden zijn. Nu zie je vaak dat een topic almaar voortduurt.

Je ziet heel vaak in CSL de "boodschappentopics" waar redelijk veel gebruikers die nog niet zo lang op GoT rondstruinen posten. Ergerlijk wordt het als er gebruikers gaan posten die al jaren op GoT rondhangen en daarmee zo'n topic onterecht wat inhoud geven. Dat is weer reden voor anderen om ook toch maar zo'n topic te openen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de oplossing:

SlotBot Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Closed_off.gif }) (TM)

Slotbot is in staat om snel lopende topics met een drastisch laag niveau te sluiten op basis van ingevulde trefwoorden of criteria waaraan deze topics moeten voldoen. Door middel van effectieve trefwoorden waarin bijv het 'TR'icoontje geplaatst is kan slotbotje onmiddelijk ingrijpen en de betreffende user een perma-ban verkopen zodat het niveau van deze topics in CSL snel stijgen zullen.

:P

Nee. Helaas. Ik denk dat het meeste al gezegd is. Een slotje hangt af van iemand die er snel bij kan zijn en of het topic weliswaar aan criteria voldoet. Modjes kunnen niet elk nieuw gesubmitte draadjes effectief in de gaten houden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dat die topics dicht moeten n.a.v. het beleid, prima. Maar dat mensen die hier lang posten er onterecht aandacht aan geven, dat is dan weer slecht? Dat snap ik niet echt.

Het lijkt mij alleen maar fijn dat het topic dan alsnog wat inhoud krijgt, ook al komt het topic niet geheel overeen met het beleid. Dat wil niet zeggen dat je dat moet aanmoedigen, maar het toch nog op weg helpen zie ik niet als aanmoediging. Dat is namelijk uiteindelijk de taak van de mod, die kan het alsnog dichtgooien met tips voor de topicstarter.

Ik heb liever een zinvolle reply binnen het topic dan 5x 'dit mag niet'. Topicstarter wordt alsnog op weg geholpen, dus is minder gefrustreerd, lijkt me ook niet verkeerd voor de naam van GoT, wat toch door de buitenwereld als hautain wordt aangezien. In de ideale wereld antwoordt er misschien niemand op een foute topicstart, wordt er een TR gezet en snel gesloten door een mod. Die ideale wereld is er helaas niet, maar het is ook geen catastrofe als het misschien iets langer duurt en er komt wel een (zinvolle reply op).

Het wordt pas kwalijk als het topic openblijft en de ene na de andere 'dit mag niet' reply wordt neergesmeten, iets wat je vaak ziet bij spamtopics bijv.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mja, over het algemeen geschiedt het allemaal vrij rap, naar mijn mening. Het ligt ook maar net aan het (sub)forum, daar er op sommigen meer (actieve) mods zitten dan bij andere. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Guardian Angel schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:47:
Je ziet heel vaak in CSL de "boodschappentopics" waar redelijk veel gebruikers die nog niet zo lang op GoT rondstruinen posten. Ergerlijk wordt het als er gebruikers gaan posten die al jaren op GoT rondhangen en daarmee zo'n topic onterecht wat inhoud geven. Dat is weer reden voor anderen om ook toch maar zo'n topic te openen.
Mee eens. Naar mijn mening is de kwaliteit van GoT-posten het laatste jaar ook gedaalt. Hier hoeven jullie niet op in te gaan, omdat het in feite offtopic is, maar een verband kan ik wel leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Guardian Angel schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:47:
Waarvoor wat (minder machtige?) hulptroepen een oplossing zouden zijn. Nu zie je vaak dat een topic almaar voortduurt.
Lite-mods >:)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Saturnus schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:56:
[...]

Mee eens. Naar mijn mening is de kwaliteit van GoT-posten het laatste jaar ook gedaalt. Hier hoeven jullie niet op in te gaan, omdat het in feite offtopic is, maar een verband kan ik wel leggen.
lol, dit wordt al geroepen sinds de oprichting van GoT zo'n beetje. Ik wed dat je binnen no time met de search topics uit 2001 (ik noem maar wat) dezelfde soort beweringen kunt vinden.

het is nu eenmaal zo dat je altijd een aanwas krijgt van mensen met iets minder computerkennis krijgt. Dit is echt niet alleen iets van de laatste tijd.

Zo'n opmerking laat me alleen maar meer glimlachen van iemand met een registratie uit 2005 en dat diegene in die tijd zelf aangesproken is op het openen van 'topics die met enige inspanning zelf gemakkelijk gevonden hadden kunnen worden'. Mijn doel is niet om je hier neer te halen: mijn postgeschiedenis was in het begin van mijn registratie uiterst bedroevend. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat het niet voor iedereen is weggelegd om meteen de beste forumposter te zijn, het integreren op een willekeurig forum gaat nu eenmaal in kleine stapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Bekijk het van de andere kant; Ik zie steeds meer posts van mensen die niet te tijd nemen om even de beest basisregeltjes door te nemen. Slordig, maar zo ben ik ook begonnen, dus ik zal er geen kritiek op geven.

Maar als dit soort topics direct gesloten zouden worden, kunnen de mods LA weer opruimen omdat mensen daar komen klagen. Als een topic een paar uur open blijft, krijgt de TS wellicht nog wat nuttige reacties, en hopelijk leert hij er meteen van. Wanneer deze topics dan gesloten worden, zijn zij ook weer een ervaring rijker, en is hun volgende post wellicht iets beter doordacht.

Het is een beetje kromme redenering natuurlijk, maar het feit dat topics niet binnen 5 minuten gesloten worden, heeft dus wel een aantal voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Whatabout die SM-topics wist ik niet.. TR's maak ik vaak aan, maar worden idd niet altijd snel gezien
Dus als ik straks per week 10x een SM-topicje aanmaak met de vraag of er een topic mag worden gesloten ben ik goed bezig of spamt CLB dan weer met SM-topicjes wat weer niet positief is... :)

En wanneer moet ik dan een TR aanmaken en daarna 'n SM-topicje? Gelijktijdig met elkaar, eerst 'n TR en na 'n aantal uur een SM-topicje of moet ik maar gewoon gelijk SM-topicjes gaan spuien!? I dunno!
LuNaTiC schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:54:
Dat die topics dicht moeten n.a.v. het beleid, prima. Maar dat mensen die hier lang posten er onterecht aandacht aan geven, dat is dan weer slecht? Dat snap ik niet echt.

Het lijkt mij alleen maar fijn dat het topic dan alsnog wat inhoud krijgt, ook al komt het topic niet geheel overeen met het beleid. Dat wil niet zeggen dat je dat moet aanmoedigen, maar het toch nog op weg helpen zie ik niet als aanmoediging. Dat is namelijk uiteindelijk de taak van de mod, die kan het alsnog dichtgooien met tips voor de topicstarter.
Dat ben ik geheel met je oneens :)
Er komt weer een boodschappen-topicje of 'n vraag over welke 8800GT moet ik nemen...
En toch blijven er GoTters spammen en spammen, van koop dit, koop dat, neem die, zoek benches..

Er is een beleid gemaakt waarin zulke topics niet worden getolereerd en daarmee schluss!
Als GoTters dan leven blijven blazen in zulke topics houdt het natuurlijk nooit op :|
Duroth schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:02:
Bekijk het van de andere kant; Ik zie steeds meer posts van mensen die niet te tijd nemen om even de beest basisregeltjes door te nemen. Slordig, maar zo ben ik ook begonnen, dus ik zal er geen kritiek op geven.

Maar als dit soort topics direct gesloten zouden worden, kunnen de mods LA weer opruimen omdat mensen daar komen klagen. Als een topic een paar uur open blijft, krijgt de TS wellicht nog wat nuttige reacties, en hopelijk leert hij er meteen van. Wanneer deze topics dan gesloten worden, zijn zij ook weer een ervaring rijker, en is hun volgende post wellicht iets beter doordacht.

Het is een beetje kromme redenering natuurlijk, maar het feit dat topics niet binnen 5 minuten gesloten worden, heeft dus wel een aantal voordelen.
Vind ik dus niet! Er is een eenduidig beleid ingesteld op GoT wat betreffende zulke topics en jij met je 'paar mensen die nuttige reacties posten' breken dat weer helemaal open :? Er is een beleid gemaakt wat er niet voor niets is en daar heb je je aan te houden... (hoe lomp ik het ook vind maar dat terzijde)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

JHS schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:38:
Overigens vraag ik me af of het sowieso erg is als een topic wat langer open blijft :) . Topics die zwaar over de schreef zijn kan je melden in Schop een Modje, die zullen dus wel snel dicht gaan. Topics die vanwege een gebrek aan inzet of iets dergelijks dicht moeten richten echter een stuk minder schade aan als dat een uurtje of wat moet wachten, lijkt me.
Als een mod niet online is, maakt het toch in theorie geen barst uit of er nu een TR gemaakt is of dat het in SeM staat? Of wordt er bij een topic in SeM automatisch een duif losgelaten die naar het huis van de desbetreffende mod fladdert om hem te waarschuwen dat er een noodgeval is?

Over de regels, misschien moet er tijd worden gestoken in een systeem om de nieuwe user de regels verplicht één keer helemaal te laten lezen. In de zin van: bij zijn eerste bezoek aan bv. PMG wordt hij doorverwezen naar de FAQ, waar hij een eenvoudige versie van de regels voorgeschoteld krijgt.

Iets van: gij zult niet vloeken, stelen, capslock gebruiken, schoppen, e.d. Makkelijker en leuker.

En anders om het werk van de huidige moderators te verlichten inderdaad hulptroepen inhuren, want het loopt echt de spuigaten uit af en toe, met name in CSL is het een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Jejking schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:09:
[...]

Als een mod niet online is, maakt het toch in theorie geen barst uit of er nu een TR gemaakt is of dat het in SeM staat? Of wordt er bij een topic in SeM automatisch een duif losgelaten die naar het huis van de desbetreffende mod fladdert om hem te waarschuwen dat er een noodgeval is?
Zoals ik al zei, een TR is in principe voor kleine dingetjes, die meestal niet veel urgentie vereisen. Wanneer een topic ECHT snel moderatie nodig heeft voor het uit de hand loopt, kun je SM gebruiken omdat daar ook mods kijken met global modrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Zie Schop een Modje richtlijnen over SeM versus TR: "De hoofdregel is simpel: gebruik de topic report bij forumspecifieke en niet dringende zaken." :) .

Over het reageren in topics die eigenlijk niet volgens de regels zijn: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics. Zoals daar in staat: "Besluit je om tóch te reageren in het draadje, doe dat dan alleen om: De topicstarter op weg te helpen :) . Leg rustig en vriendelijk uit dat dit soort dingen vaak gevraagd worden, en geef hem een linkje uit de search." Daar is dus volgens ons eigen beleid niets mis mee.

Ik zie ook niet in waarom dat een slechte zaak zou zijn. Natuurlijk is het niet zo dat iedereen geholpen moet kunnen worden voor het slot volgt, dat zou inderdaad je eigen beleid nogal om zeep helpen. Maar als er tussen het openen en het slotje wat behulpzame tips gegeven worden, waarna er zowel voor als achter de schermen sturing plaats kan vinden, dan is dat denk ik alleen maar goed :) .
Jejking schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:09:
[...] Als een mod niet online is, maakt het toch in theorie geen barst uit of er nu een TR gemaakt is of dat het in SeM staat? (...)
Zoals hierboven gemeld: SeM wordt ook bekeken door mensen met globale modrechten :) .
Over de regels, misschien moet er tijd worden gestoken in een systeem om de nieuwe user de regels verplicht één keer helemaal te laten lezen.
Je krijgt bij het registreren al de voorwaarden te zien, en om mensen nou nóg meer regels voor te schotelen schiet denk ik niet op. Daarnaast is dit iets wat al bijzonder vaak is voorgesteld :) . Misschien is het handiger om eerst die topics door te lezen en dan eventueel een nieuw topic te openen, want hier is het enigzins offtopic ;) .
En anders om het werk van de huidige moderators te verlichten inderdaad hulptroepen inhuren, want het loopt echt de spuigaten uit af en toe, met name in CSL is het een ramp.
Zoals gezegd, als je denkt dat het in een specifiek forum niet goed gaat kan je dat denk ik het beste melden aan de lokale crew :) . Zij kunnen dan denk ik het beste werken aan verbetering, of dat nu in de vorm van uitbreiding is of niet.

[ Voor 37% gewijzigd door JHS op 29-03-2008 16:15 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

LuNaTiC schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:11:
Zoals ik al zei, een TR is in principe voor kleine dingetjes, die meestal niet veel urgentie vereisen. Wanneer een topic ECHT snel moderatie nodig heeft voor het uit de hand loopt, kun je SM gebruiken omdat daar ook mods kijken met global modrechten.
Dat vind ik gewoon nog schever dan scheef :?
Er is een beleid dat er geen boodschappentopicjes meer mogen worden gestart in CSL...
Die zie ik toch nog regelmatig verschijnen... Zodoende maak(te) ik altijd een TR aan :)
Maar om de reden dat DaMarcus dit topic heeft geopend, het niet altijd snel sluiten van zulke topics,
blijven die topics open en open waarna er weer genoeg (nieuwe(re) GoTters komen die gaan posten...

Als ik dan een SM-topicje open is het weer niet echt nodig, aangezien jij aangeeft dat er 'ECHT moderatie' nodig is... Maarja dat is ook nodig, want zulke boodschappentopics worden niet getolereerd...

Zodoende kom je terug op Jejkings argument.. Is er niemand online dan houdt het al snel op :?

O niet dus...
JHS schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:12:
Zoals hierboven gemeld: SeM wordt ook bekeken door mensen met globale modrechten :)
Sluiten die een CSL topicje als ik netjes verwijs naar de nieuw ingenomen CSL-policy?
Maar als er tussen het openen en het slotje wat behulpzame tips gegeven worden, waarna er zowel voor als achter de schermen sturing plaats kan vinden, dan is dat denk ik alleen maar goed :)
Waarom is er dan in godsnaam een beleid ingevoerd 8)7
Had het dan lekker allemaal laten lopen en had geen beleid ingevoerd. Had iedereen die het wilde een boodschappentopic laten opstarten waar Jan en Alleman z'n vragen had kunnen spammen en zo van elkaar had kunnen leren, maar kom dan niet met zoiets aanzetten aangezien er wel 'n beleid is. :X
Zoals gezegd, als je denkt dat het in een specifiek forum niet goed gaat kan je dat denk ik het beste melden aan de lokale crew :) . Zij kunnen dan denk ik het beste werken aan verbetering, of dat nu in de vorm van uitbreiding is of niet.
Hmm ik denk dat ik binnenkort maar is een topicje open over de armzalige searchfunctie van dit fantastische GoT!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

CLB: Ik neem aan dat jij toch ook inziet dat er een gat zit tussen 'alles toestaan' en het acceptabel vinden dat wat behulpzame tips gegeven voor dat er alsnog een slotje komt en sturing plaats zal vinden :) ? Zoals ik al zei: Natuurlijk is het zo dat het niet zo moet zijn dat iedereen een volledig antwoord op zijn vraag kan krijgen voordat er een slotje komt én dat die slotjes verder geen consequentie hebben. Maar dat is volgens mij ook helemaal niet zo :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Het blijft wel tegenstrijdig naar mijn mening. Niet een 'boodschappenlijst'-topic mogen openen, maar wel mocht je toch nuttig reageren in zo'n topic valt het onder de noemer 'de TS op weg helpén'.

Zou de Admin / Mod dan ook niet de TS op weg kunnen helpen? Niet om Turkish neer te maaien, maar als voorbeeld: nieuwe pc wanted-needed

IMO is de Admin / Mod er ook om antwoord te geven op de vraag / vragen van de TS in plaats van diegene door te verwijzen naar het beleid wat je wel en niet mag op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

DaMarcus: En waarom zouden moderatoren er zijn om antwoord te geven op vragen :) ? Moderatoren zijn basaal gezien users met een kleurtje en wat extra rechten, en ze zijn er om het beleid te handhaven. Ik zie totaal niet in waarom dat een verplichting op zou leveren om een gebruiker op weg te helpen..

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMarcus schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:27:
[...]
IMO is de Admin / Mod er ook om antwoord te geven op de vraag / vragen van de TS in plaats van diegene door te verwijzen naar het beleid wat je wel en niet mag op GoT.
Naast onze functie zijn we natuurlijk ook gewoon een gebruiker van het forum, maar ik zie mijzelf niet als antwoordmachine die zich verplicht voelt iedereens vragen te beantwoorden. Ik denk dat geen enkele gebruiker zichzelf zo ziet :)

edit:
Wat JHS dus zegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

JHS schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:27:
CLB: Ik neem aan dat jij toch ook inziet dat er een gat zit tussen 'alles toestaan' en het acceptabel vinden dat wat behulpzame tips gegeven voor dat er alsnog een slotje komt en sturing plaats zal vinden :) ? Zoals ik al zei: Natuurlijk is het zo dat het niet zo moet zijn dat iedereen een volledig antwoord op zijn vraag kan krijgen voordat er een slotje komt én dat die slotjes verder geen consequentie hebben. Maar dat is volgens mij ook helemaal niet zo :) .
Dat is uiteraard 100% waar :)
Maar dan is het gewoon jammer dat het zolang kan duren voordat een topicje worden gesloten...
Ik kan me genoeg topics heugen (ook afgelopen maand) die gewoon opliepen qua reacties tot 3/4 pagina's voordat hij gesloten werd en dat is met zo'n beleid gewoon niet echt heel acceptabel imho!
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:31:
Ik denk dat geen enkele gebruiker zichzelf zo ziet :)
Ik denk ook niet dat DaMarcus jullie zo ziet hoor :)
En het is uiteraard helemaal geen verplichting, maar waarom ben je dan Moderator geworden..?

En wat ik een paar keer heb gedaan is dan zo'n user gewezen op de verschillende nieuwe policy's, netjes gelinkt zodat hij het kan doornemen en dan werden m'n posts gemodbreaked, omdat ik 'n Wannabee-Modje zou zijn..

Tsjaa }:O

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 29-03-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

CLB schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:22:
[...]

Sluiten die een CSL topicje als ik netjes verwijs naar de nieuw ingenomen CSL-policy?
In principe niet. Want de CSL-policy is zoals JHS ook al zei, een forumspecifiek iets. Beslissingen die met die lokale policy te maken hebben moeten gedaan worden door de lokale mods van dat subforum, want die kennen die policy het beste. :)

SeM is voor zaken die overal op het forum niet mogen, zoals spam of warez, en voor andere erg dringende zaken.
De hoofdregel is simpel: gebruik de topic report bij forumspecifieke en niet dringende zaken.
Dat is toch vrij duidelijk? :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Tsjaa waarom start DaMarcus dit topic..
Omdat hij de verstreken tijd tussen het uitbrengen van 'n TR en 'n slotje niet acceptabel vind...

En ik vind opsomtopicjes, boodschappenlijsttopics niet acceptabel dus ik maak TR's aan...

EDIT: TR voor 'niet dringende zaken'... Zijn die wat te specificieren dan?
Ik vind bovengenoemde topics namelijk wel dringende zaken, aangezien er 'n beleid voor is..

[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 29-03-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Dus omdat jullie moderator zijn geworden voel je je niet meer verplicht anderen te helpen in het maken van keuzes en replieken te geven op vragen?

Mocht je mod willen worden, word je toch gescreened op posthistory en input op GoT lijkt me? Tenslotte laat je zien dat je genoeg kennis en inzicht in huis hebt om in een subfora of in het algemeen mod / Admin te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

CLB schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:39:
Tsjaa waarom start DaMarcus dit topic..
Omdat hij de verstreken tijd tussen het uitbrengen van 'n TR en 'n slotje niet acceptabel vind...
Dat is zijn goed recht, alleen kan hij dat beter met de lokale crew in CSL bespreken zoals JHS ook al zei. Maar dat is hij nu volgens mij ook van plan.
En ik vind opsomtopicjes, boodschappenlijsttopics niet acceptabel dus ik maar TR's aan...
Dat is toch goed? Daar zijn de TR's voor natuurlijk. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:34:
[...]

Ik denk ook niet dat DaMarcus jullie zo ziet hoor :)
En het is uiteraard helemaal geen verplichting, maar waarom ben je dan Moderator geworden..?
Om het forum waar ik graag mijn tijd doorbreng graag een handje help met het in goede banen leiden. En natuurlijk voor het stukje werelddominatie.

Maar, zoals ik eerder zei, zie ik het verband tussen moderator zijn en vragen beantwoorden niet. Als we toevallig het antwoord weten of ongeveer weten waar het antwoord te vinden is dan zal dat er heus wel bijstaan in de sluitpost, maar om nu op zoek te gaan naar het antwoord? Nee, niet in het bijzonder omdat ik moderator ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

wolkje schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:41:
Dat is toch goed? Daar zijn de TR's voor natuurlijk. :)
Ja en dat is juist het hele euvel.. Die worden aangemaakt (en soms) pas uren later bekeken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

CLB schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:39:
EDIT: TR voor 'niet dringende zaken'... Zijn die wat te specificieren dan?
Ik vind bovengenoemde topics namelijk wel dringende zaken, aangezien er 'n beleid voor is..
Dat zijn het dus niet. Onder niet-forumspecifieke dringende zaken versta ik, warez, spam, ontzettend grove flames of topics die op andere wijze uit de hand lopen.

Een topic die niet geheel voldoet aan een lokale policy, valt niet onder dringend. Misschien is het wel dringend op lokaal niveau, maar dan is het dus iets voor de lokale crew. :)
DaMarcus schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:40:
Dus omdat jullie moderator zijn geworden voel je je niet meer verplicht anderen te helpen in het maken van keuzes en replieken te geven op vragen?
Niet meer verplicht? Is iemand dat ooit dan? :? Niemand is verplicht anderen te helpen natuurlijk. Zoals Terr ook al zegt, als je toevallig het antwoord weet kun je het er bij zetten, maar om speciaal voor het slotje op zoek te gaan naar een antwoord? Alleen als ze dat willen, maar er is géén verplichting. Want dat zou feitelijk inhouden dat de mods álle problemen op moeten lossen voordat ze iets op slot mogen gooien..

edit:
Dit alles is mijn grove interpretatie van de regels, er zijn altijd uitzonderingen op alles. Zie ook JHS hier onder.

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 29-03-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

wolkje schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:48:
Misschien is het wel dringend op lokaal niveau, maar dan is het dus iets voor de lokale crew. :)
Perfect! Dan wacht ik af wat DaMarcus fixed met de CSL-modjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie zeggen hier dat het eigenlijk goed is als er aan van die lose topics toch nog inhoudt wordt gegeven door fatsoenlijke antwoorden. Daar ga ik eigenlijk absoluut niet mee akkoord, want de TS krijgt zo toch een antwoord op zijn vraag, en wordt dus aangemoedigd om meer gelijkaardige topics te openen. En voorkomen dat er mensen nuttige dingen posten kan je alleen door die topics in kwestie snel te sluiten. Ik denk dus dat het wel degelijk belangrijk is om die topics (binnen de mate van het mogelijke) snel te sluiten.
Anyway, het is maar een bedenking erbij. Ik kom er om eerlijk te zijn zelf bijna nooit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Ter nuancering: Het kan best zo zijn dat dingen die een lokale policy genoemd zijn dringend zijn :) . Het is alleen natuurlijk niet zo dat alles wat niet door de beugel kan (groeten, etc.) automatisch onmiddelijk actie noodzakelijk maakt. En vanuit de optiek dat het - iniedergeval in mijn ogen - geen ramp is als er wat behulpzame reacties komen, is dat dus niet geen SeM materiaal :) .

Zoals JerreDV en anderen zeggen is het natuurlijk niet handig als iedereen maar in staat zou zijn een antwoord te krijgen op zijn vraag doordat dat voor het slotje gegeven wordt. Maar zoals ik hierboven al zei: Volgens mij is dat helemaal niet zo :) . Natuurlijk blijven er soms dingen langer liggen dan wenselijk, maar dat is denk ik helaas maar zo als je uitgaat van onbetaalde moderatorfuncties. Niet dat er iets mis is met streven naar verbetering, of dat er in een specifiek subforum af en toe wat meer misgaat, maar ik zou dit zeker geen trend of iets dergelijks willen noemen.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stom voorstel, maar is het geen idee om een topic automatisch 'tijdelijk op slot' te zetten als er 10+ topicreports zijn?

Op die manier voelt het topicreporten nuttig aan en hoeven een X aantal gebruikers ook niet te wijzen op het algemeen beleid (hoewel dat sowieso niet hoeft, maar mensen willen nou eenmaal gehoord worden)

Alleen dan wel een optie om bijv. een user te reporten ipv een topic via topicreport? :) Scheelt jullie ook weer zoeken...

Er was een tijd dat ik ook mensen wees op het beleid, linkjes plaatste naar het best-buy, policy, etc.. Maargoed, dan ben je een wanne-be mod dus daar ben ik toen mee gestopt en toen ben ik maar de topicreports gaan doen.. Aardig wat berichten gereport maar aangezien ik er niks van merkten (topics bleven open) heb ik het maar opgegeven. In totaal 1x een bericht gehad van een moderator omtrent 1 van mijn topicreports, dan heb je wel het idee dat het gewaardeerd wordt.

Maar in het algemeen: topicreport plaatsen is als dweilen met een open kraan

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Denniswerf: Iets wat ook al vaker is voorgesteld en wat ik persoonlijk nog steeds als onwenselijk zie :) . Omdat er misbruik van gemaakt zou kunnen worden, maar ook omdat het feit dat veel mensen vinden dat iets slecht is dat nog niet wil zeggen dat er een slotje op hoort - al helemaal niet een slotje zonder sturing. Ik denk dat je op die manier veel te veel kans loopt mensen tegen je in het harnas te jagen. Bovendien: Als het zo erg is dat het topic snél op slot zou moeten kunnen, is er dus SeM ;) .

Overigens vind ik het persoonlijk sowieso onwenselijk als een hele reeks mensen op het beleid gaan wijzen, en is dat ook iets waartegen in mijn ogen actie ondernomen moet worden :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHS schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:22:
Denniswerf: Iets wat ook al vaker is voorgesteld en wat ik persoonlijk nog steeds als onwenselijk zie :) . Omdat er misbruik van gemaakt zou kunnen worden, maar ook omdat het feit dat veel mensen vinden dat iets slecht is dat nog niet wil zeggen dat er een slotje op hoort - al helemaal niet een slotje zonder sturing. Ik denk dat je op die manier veel te veel kans loopt mensen tegen je in het harnas te jagen. Bovendien: Als het zo erg is dat het topic snél op slot zou moeten kunnen, is er dus SeM ;) .

Overigens vind ik het persoonlijk sowieso onwenselijk als een hele reeks mensen op het beleid gaan wijzen, en is dat ook iets waartegen in mijn ogen actie ondernomen moet worden :) .
Waarom kunnen er dan geen PRO-modders zijn op het forum ipv alleen op de frontpage? Een groepje van vaste mensen die topicreports mogen plaatsen, misbruik = geen rechten meer?

Tja, als de 1e niet netjes op het beleid wijst dan zal een volgende dat wel op een onbeschofte manier doen.. En een persoon die nu online is kan nog iets met die verwijzing van de mede-forum gebruiker doen, in plaats van een verwijzing 6uur later van een mod (dan zijn ze toch al offline) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:26:
[...] Waarom kunnen er dan geen PRO-modders zijn op het forum ipv alleen op de frontpage? Een groepje van vaste mensen die topicreports mogen plaatsen, misbruik = geen rechten meer?
En een soort van semi regulars / litemods in het leven roepen :) ? Volgens mij is dat heel veel gedoe voor het oplossen van een amper bestaand probleem ;) .
Tja, als de 1e niet netjes op het beleid wijst dan zal een volgende dat wel op een onbeschofte manier doen..
Wat lijkt me geen argument is, sowieso omdat die ander dat nog steeds kan doen ;) .
En een persoon die nu online is kan nog iets met die verwijzing van de mede-forum gebruiker doen, in plaats van een verwijzing 6uur later van een mod (dan zijn ze toch al offline) :)
Als het een post is waar een gebruiker iets mee kan doen - op weg helpen dus - is dat ook iets waar helemaal niets mis mee is in mijn ogen. Het on/offline verhaal vind ik eerlijk gezegd niet relevant, aangezien het forum een asynchroon communicatiemiddel is :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aangaande CSL is dit toch eigenlijk meer iets voor [Feedback] CSL FAQ / Beleid? Daar is dit al vaker besproken. Ik heb ook wel eens contact gehad met Thandor over sommige topics die eigenlijk niet binnen het beleid passen, maar die toch open blijven omdat de crew er iets inziet. Lijkt me niet meer dan logisch, het is uiteindelijk de locale crew die die beslissing moet nemen.

Ja, het duurt soms wat lang voor er een slotje staat, maar zoals gezegd, zelfs mods hebben een leven (alleen bij HlpDsk met zijn 100,000 posts moet je misschien twijfelen :+ ). Het enige wat misschien de vraag is, is of er genoeg modpower is als het echt lang duurt. Als ik me goed herinner zijn de CSL mods een tijdje terug geholpen door andere mods die ook in CSL rechten kregen, en dat werkte goed :) .

Aangaande SM-topics: ik maak me gewoon niet zo druk (meer) om slechte topics. Ik maak een TR, en dan is het verder aan de crew :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:26:
[...]

Waarom kunnen er dan geen PRO-modders zijn op het forum ipv alleen op de frontpage? Een groepje van vaste mensen die topicreports mogen plaatsen, misbruik = geen rechten meer?

Tja, als de 1e niet netjes op het beleid wijst dan zal een volgende dat wel op een onbeschofte manier doen.. En een persoon die nu online is kan nog iets met die verwijzing van de mede-forum gebruiker doen, in plaats van een verwijzing 6uur later van een mod (dan zijn ze toch al offline) :)
Een soort van 'pro-modders', zoals jij het nu noemt, zijn er wel geweest: de regulars. Dat is indertijd afgeschaft omdat ze feitelijk een beetje tussen wal en schip vielen: ze konden niet moderaten, maar mensen moesten wel naar ze luisteren. Ok, de vergelijking tussen regulars en jouw voorstel gaat wel een beetje scheef. ;)

Ik snap niet waarom jij wilt dat mensen 'beperkt' TR's in kunnen dienen. TR's zijn bedoeld als een laagdrempelige manier om een moderator aan te spreken op kleine dingen die fout gaan. Het is een middel, geen doel op zich. Uiteindelijk is het aan de moderators om te bepalen wat er uiteindelijk gebeurt. :)

edit:
spuit elf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Inderdaad, de Lite Mod. Hierover heb ik Turkish geDM't, in de DM heb ik ook aangegeven wat functies van een Lite Mod zouden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een soort van semi regulars / litemods in het leven roepen ? Volgens mij is dat heel veel gedoe voor het oplossen van een amper bestaand probleem .
Het feit dat er een topic over is betekend dat er sowieso een probleem is, ik heb geen cijfers bij hoeveel mensen dat speelt en jij hebt ook geen gegevens bij hoeveel mensen het niet speelt...
Wat lijkt me geen argument is, sowieso omdat die ander dat nog steeds kan doen .
Klopt, maar als jij iemand aanspreekt op het papiertje dat hij op de grond heeft gegooid zal een ander minder snel geneigd zijn hem ook nog eens aan te spreken :)
Een soort van 'pro-modders', zoals jij het nu noemt, zijn er wel geweest: de regulars. Dat is indertijd afgeschaft omdat ze feitelijk een beetje tussen wal en schip vielen: ze konden niet moderaten, maar mensen moesten wel naar ze luisteren. Ok, de vergelijking tussen regulars en jouw voorstel gaat wel een beetje scheef.
Bij mij zijn het gewoon mods die verder niet bekend zijn en ook niet op het forum te horen reageren.. Hun topicreports tellen gewoon als een punt en bij een X aantal punten is het 'topic tijdelijk gesloten tot nader onderzoek'
Ik snap niet waarom jij wilt dat mensen 'beperkt' TR's in kunnen dienen. TR's zijn bedoeld als een laagdrempelige manier om een moderator aan te spreken op kleine dingen die fout gaan. Het is een middel, geen doel op zich. Uiteindelijk is het aan de moderators om te bepalen wat er uiteindelijk gebeurt.
Ik vind TR's nuttig, maar het is jammer dat er niet altijd per direct iets mee wordt gedaan :) En ik zie een TR niet als een manier om 'contact op te nemen met een moderator' ik zie het meer als 'een briefje in een klaslokaal gooien en wachten tot iemand de moeite neemt om het te lezen'

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

DaMarcus: Ik denk dat je zo'n forumbreed idee beter in dit of een ander topic kan bespreken dan met een individuele mod ;) . Met het contact opnemen met de mods van een bepaald forum doelde ik op dat je aan hen kenbaar zou kunnen maken dat je vind dat er in dat forum te weinig wordt gemodereerd :) .

Litemods is iets wat zoals gezegd een hele tijd heeft bestaan, maar wat in het verleden veel te veel gedoe op heeft geleverd. Uiteindelijk werd het beter gevonden om bij een tekort aan moderatorpower meer moderators aan te zoeken, dan om users maar halve mogelijkheden te geven :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:37:
[...]

Het feit dat er een topic over is betekend dat er sowieso een probleem is, ik heb geen cijfers bij hoeveel mensen dat speelt en jij hebt ook geen gegevens bij hoeveel mensen het niet speelt...
Dat moet je in perspectief zien. Ik schat (zo uit het blote hoofd) dat er misschien tien à vijftien mensen in dit topic gereageerd hebben, van de paar duizend mensen die hier kunnen reageren. Bij mij is het helemaal niet zo'n issue, en ik gok dat dat voor 99,9% van de tweakers geldt. Alleen het feit dat er een topic over bestaat maakt het nog niet per se een probleem. :)
[...]

Bij mij zijn het gewoon mods die verder niet bekend zijn en ook niet op het forum te horen reageren.. Hun topicreports tellen gewoon als een punt en bij een X aantal punten is het 'topic tijdelijk gesloten tot nader onderzoek'
Maar waarom? Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet. Naar mijn ervaring zijn er genoeg moderators die snel in actie komen.
[...]

Ik vind TR's nuttig, maar het is jammer dat er niet altijd per direct iets mee wordt gedaan :) En ik zie een TR niet als een manier om 'contact op te nemen met een moderator' ik zie het meer als 'een briefje in een klaslokaal gooien en wachten tot iemand de moeite neemt om het te lezen'
Tja, daar kan ik moeilijk over oordelen, maar ik geloof niet dat TR's niet gelezen worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

[...] Het feit dat er een topic over is betekend dat er sowieso een probleem is, (...)
Nee, dat betekend dat er een aantal mensen zijn die vínden dat er een probleem is. Dat is in mijn ogen iets anders :) .
[...] Bij mij zijn het gewoon mods die verder niet bekend zijn en ook niet op het forum te horen reageren.. Hun topicreports tellen gewoon als een punt en bij een X aantal punten is het 'topic tijdelijk gesloten tot nader onderzoek
Maar waarom :) ? Daarnaast lijken mij, zoals gezegd, slotjes zonder sturing nogal ongewenst.
[...] Ik vind TR's nuttig, maar het is jammer dat er niet altijd per direct iets mee wordt gedaan :) En ik zie een TR niet als een manier om 'contact op te nemen met een moderator' ik zie het meer als 'een briefje in een klaslokaal gooien en wachten tot iemand de moeite neemt om het te lezen'
Het is denk ik meer een nogal groot briefje op het bureau van de leraar, wat hij sowieso zal lezen zodra hij weer in het lokaal is ;) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Ik citeer een deel van m'n DM die ik naar Turkish stuurde :)
Goed, goed dat jullie als mods niet 24/7 online zijn, verwijt ik jullie ook zeker niet. Tenslotte heeft ieder zijn werk, studie of andere bezigheid waardoor hij / zij niet in staat is continue op GoT aanwezig te zijn.

Om er toch voor te zorgen dat we het niveau van GoT op te kunnen krikken, stel ik het idee van Lite Mods voor. De Lite Mod onderscheidt zich van een mod als jij door 'waarschuwingen' uit te delen en reacties van users te editen. Een mod als jij onderscheidt zich van de Lite Mod door wél topics te kunnen sluiten wat een Lite Mod niet kan.

Tevens zou een Lite Mod een verzoek voor een userban kunnen indienen bij de mods of Admins.

Ik weet niet zozeer of jullie als mods vaak met elkaar vergaderen, maar de notulen / briefing zouden jullie door kunnen mailen naar de Lite Mods. Een Lite Mod kan zelf niet deelnemen aan de vergadering, maar wel zijn input leveren door zijn / haar kritiek te melden aan de Full Mod. De Full Mod kan dan overleggen met andere Full Mods.
De Full Mod zou ook gewoon reacties kunnen editen evenals de Lite Mod. Het is maar een ingeving ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een reden om litemods in te voeren, in plaats van gewoon meer moderators aan te stellen? :)

En tijdsgebrek...tja. Relativeer het eens. Is het echt zo erg als een topic dat op slot hoort, een paar uur open is?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kan iemand enigszins inzicht verschaffen over hoe jullie mods dit te zien krijgen, en hoe ermee wordt omgesprongen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:44:
Is er ook een reden om litemods in te voeren, in plaats van gewoon meer moderators aan te stellen? :)
Het is inderdaad aan de onderdeel-admin en locale crew om te beslissen of er meer mod-power nodig is. Ik zou voor CSL ook eerder denken aan een extra moderator dan aan lite-mods; tenminste, als men het als een probleem ziet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bedenk wel dat TR's er niet alleen zijn voor het sluiten van topics. TR's worden ook gebruikt voor het wijzigen van topictitels, of voor individuele reacties. In elk geval ook voor hele kleine dingen.

Zomaar een topic op slot gooien vanwege X TR's lijkt me daarom nogal een grove maatregel en kan dus ook niet zomaar :) Eigenlijk zou dan je alles wat niet het sluiten van topics betreft, weer op een ándere manier aan de moderators aan moeten bieden.
Je zou de onterecht gesloten topics natuurlijk ook steeds weer open kunnen gooien, maar dat is nogal wat werk voor de moderators en alles zal zeker irritaties opwekken bij de reagerende gebruikers.

edit:
Oh ik zie nu dat je het hebt over TR's die alleen door Lite-Mods ingediend kunnen worden. Dat verandert het wat. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 29-03-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:44:
Kan iemand enigszins inzicht verschaffen over hoe jullie mods dit te zien krijgen, en hoe ermee wordt omgesprongen?
Ja, Remy kan dat: Topic Reports: hoe werken ze nou voor de user en de crew? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Mij lijkt het sluiten van topic ook irritanter dan het te lang openlaten voor veel users. Je kunt niet zomaar zonder goede reden een topic sluiten.
Het probleem doet zich vooral voor in Complete Systemen & Laptops toch? Misschien is het beter om alle mods een beetje te laten opletten in geval van boodschappenlijstjes, want dit lijkt me geen problemen te geven met de rechtlijnen van de locale crew in dat gedeelte.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

JHS schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:30:
[...]
Als het een post is waar een gebruiker iets mee kan doen - op weg helpen dus - is dat ook iets waar helemaal niets mis mee is in mijn ogen.
Daarover denkt niet iedereen van de crew hetzelfde als jij. Ik heb nog een PM staan waar mijn bijdrage ongewenst werd genoemd.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kixtart schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:54:
Misschien is het beter om alle mods een beetje te laten opletten in geval van boodschappenlijstjes, want dit lijkt me geen probleem te geven met de rechtlijnen van de locale crew in dat gedeelte.
Al betekent dat wel dat alle mods op de hoogte moeten zijn van de nuances en hoe te handelen bij twijfelgevallen, of alleen in moeten grijpen bij heel erg duidelijke gevallen. Anders blijft er voor de mods geen flexibiliteit over :)
Guardian Angel schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:54:
Daarover denkt niet iedereen van de crew hetzelfde als jij. Ik heb nog een PM staan waar mijn bijdrage ongewenst werd genoemd.
Het kan inderdaad een beloning zijn voor een luie user en deze uitnodigen meer zwakke topics te openen.

Verschillende mods, verschillende aanpak. Zo is bijvoorbeeld dion_b in HW toch vaak beduidend minder subtiel in zijn slotmessages dan sommige andere mods ;) (wat soms hilarische slotjes oplevert _/-\o_ ).

[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 29-03-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lijkt het sluiten van topic ook irritanter dan het te lang openlaten voor veel users. Je kunt niet zomaar zonder goede reden een topic sluiten.
Het probleem doet zich vooral voor in Complete Systemen & Laptops toch? Misschien is het beter om alle mods een beetje te laten opletten in geval van boodschappenlijstjes, want dit lijkt me geen problemen te geven met de rechtlijnen van de locale crew in dat gedeelte.
Waarom geven we dan wel mensen op de FP de 'macht' om berichten op -1 te zetten waardoor het bericht voor de gemiddelde gebruiker niet meer leesbaar is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:58:
Waarom geven we dan wel mensen op de FP de 'macht' om berichten op -1 te zetten waardoor het bericht voor de gemiddelde gebruiker niet meer leesbaar is? :)
Die kun je toch nog wel inzien, alleen moet je daarvoor een extra klik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als ik het zo zie een hoop gezeur om niks. In de afgelopen week zijn er 24 topics gesloten in CSL, het grootste deel daarvan binnen een uur en een substantieel deel zelfs binnen enkele minuten. Eén topic wat bijna een dag open bleef springt eruit: en dat was met pasen.

En dan nog: slotjes zijn geen doel op zich, maar een middel om het forum in goede banen te leiden. Je gaat mij niet wijs maken dat je met droge ogen wilt beweren dat GoT zo beroerd gemodereerd wordt, en zo ja dan zou ik daar graag andere argumenten voor zien. :)

Litemods, regulars en wat dies meer zij: been there, done that. Ze zijn er geweest en om moverende redenen weer afgeschaft. Er is crew en er zijn gebruikers, en allerhande tussenlagen blijken de moderatiekwaliteit niet omhoog te krikken.

[ Voor 18% gewijzigd door Lustucru op 29-03-2008 18:01 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Overheen gekeken denk ik..al mag het wel eens van een update voorzien worden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 23:21
LuNaTiC schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:54:

Ik heb liever een zinvolle reply binnen het topic dan 5x 'dit mag niet'. Topicstarter wordt alsnog op weg geholpen, dus is minder gefrustreerd, lijkt me ook niet verkeerd voor de naam van GoT, wat toch door de buitenwereld als hautain wordt aangezien. In de ideale wereld antwoordt er misschien niemand op een foute topicstart, wordt er een TR gezet en snel gesloten door een mod. Die ideale wereld is er helaas niet, maar het is ook geen catastrofe als het misschien iets langer duurt en er komt wel een (zinvolle reply op).

Het wordt pas kwalijk als het topic openblijft en de ene na de andere 'dit mag niet' reply wordt neergesmeten, iets wat je vaak ziet bij spamtopics bijv.
Volledig mee eens.
Vandaag heb ik ook nog zo'n topic tegengekomen, waar ik eerst een slotje op gemikt heb, maar 2 seconden erna toch weer geopend heb. Gewoon met een wat sturende boodschap + een tip om eens wat verder te kijken. Wie weet wordt het topic nog wel interessant...

Het is ook niet zo, omdat je een TR geplaatst hebt, dat het topic daarom effectief ook dicht zal gaan.

Maar zo'n slotbot is wellicht nog niet zo'n slecht idee. Adhv bepaalde criteria (bv een topic met meer dan 5 TR's, veel (korte) replies snel na elkaar -> automatisch slotje en in een 'review queue' ofzo steken, waarbij 'human mods' op die manier de false positives er kunnen uitvissen.

hmm, lang geleden dat ik nog eens in LA gereageerd heb :P

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:32:
Aangaande SM-topics: ik maak me gewoon niet zo druk (meer) om slechte topics. Ik maak een TR, en dan is het verder aan de crew :) .
Ook nog even een toevoeging van mij: een topic voor SM vind ik persoonlijk erg hoogdrempelig omdat iedereen het kan lezen (hiermee bedoel ik gebruikers, geloof dat SM tegenwoordig niet meer door een Google bot kan worden gepakt).

Het nadeel?
Mensen op het forum die wel 'begrip' hadden voor de maker of het topic in kwestie zullen je (on)bewust toch hierop beoordelen en als je netjes je prive-informatie op je profiel hebt staan kun je in reallife er ook nog last van krijgen. Te ver doorgedacht? Misschien en offtopic hier, maar waarom zijn de gebruikersnamen (en ondertitels) in een SM topic voor iedereen leesbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Omdat Sem geen anonieme kliklijn is, nooit als zodanig bedoeld is en ook nooit zal worden?

Je wilt serieus een compleet andere forumtemplate gaan ontwikkelen voor zoiets? Als je iets wilt posten en anderen mogen niet weten wat je schrijft moet je nog eens nadenken of het uberhaupt zinvol is om te posten; als je echt iets privé wilt melden heb je DM, mail of desnoods schrijf je een anonieme brief en stuur je die per post.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Misschien steek ik me nu in een wespennest, zeker als beginnende tweaker, maar nu ik op het eind van deze threat ben, moet er toch iets van het hart.

Het valt me op dat een hoop mensen zich behoorlijk ergeren aan het feit dat andere tweakers niet dezelfde moeite nemen of laten we het anders zeggen, de zelfde zorg betrachten om volledig te communiceren en dan laat ik de "luie" users gemakshalve maar even achterwege.

Dat bevreemd me, want mijn eerste vraag is dan, waarom zijn bepaalde mensen dan op tweakers? om alleen op "eigen" niveau over zaken te praten? en als het je zo ergert? waarom dan toch iets posten in de trend van: dit mag niet... zus, het beleid is... zo of waar ik vaak tegen aan loop in threats is het standaard antwoord: Heb je de opstarten trouble shoot FAQ al door genomen? maar dan op een manier, waarbij ik mij afvraag of ze zelf zo een antwoord op een ander forum terug zouden willen krijgen.

Ik betrap mijzelf d'r ook op dat ik graag zou willen antwoorden: Gooooooogle!!!!!!! en heb je als de search gebruikt?, maar als dat mijn enige antwoord zou zijn, dan post ik liever niets en laat het gaan, ik hoef niet elke TS te beantwoorden.
Als ik dan toch antwoord, hopelijk dan wel iets, waar de TS tenminste mee verder kan om wat aan het probleem te kunnen doen en daar draait het volgens mij om, je bent hier om iets aan kennis te delen en ervaringen van andere tweakers te kunnen lezen.

Verder wordt het ook als irritant ervaren wanneer een topic start niet volgens de huisregels gebeurd en dat mensen/tweakers daar toch iets mee gaan doen, puur om de TS wat verder op weg te helpen en dat de vraagstelling wat duidelijker geformuleerd wordt, vaak lukt dat de TS dat niet alleen, om verschillende reden zoals geen voldoende kennis van zaken of niet in staat zijn volledig te kunnen zijn in de probleemstelling - Ik ben zo iemand en doe dit gewoon uit het feit, dat ik iemand graag wil helpen om zijn vraag te beantwoorden, ook al gaat dat met spelfouten tikfouten, geen voldoende technische kennis hebben of andere zaken.(zoals niet conform de regels een TS starten)

De oplossing die aangedragen worden in de vorm van Lite-mods en varianten daarop zijn van mij kant uitgezien niet meer dan het vragen van rechten om hun irritaties over een post zo snel mogelijk te verwijderen uit het forum - lijkt mij geen oplossing en geen goede zaak, de mods die nu modereren zijn volledig genoeg in hun argumentatie en zijn er snel genoeg bij wanneer nodig.

Wat misschien een voorstel is voor de mensen die een irritatie factor 100% hebben over dit gegeven is een nieuw forum te starten in elke categorie met de omschrijving "Help, ik heb geen voldoende technische kennis of Ben gewoon lui en vraag naar de bekende weg!, Ik weet niet hoe ik een TS goed opstart".

Deze post zou dan gemodereerd kunnen worden door tweakers met een bepaalde reputatie (b.v 5000 karma punten) en als 5 mensen dan een TR aanmaken, wordt het verplaatst naar de desbetreffende categorie en kan dan later door een Powermod beoordeeld worden.

Hoop dat ik geen onzin uitkraam, want met al deze Powerusers en Mods in één topic... is het debatteren op het scherpst van de snede ;)

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

JHS schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:22:
Wie bedoel je hier nou mee? DaMarcus, CLB... andere GoTters?
Een beleid is er gemaakt, maar daarom hoeven wij 't daar toch niet mee eens te zijn :X

Dit moet ook niet worden gezien als pure kritiek, maar meer als leermoment / aanwijzing :)
JHS schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:39:
DaMarcus: Ik denk dat je zo'n forumbreed idee beter in dit of een ander topic kan bespreken dan met een individuele mod ;) . Met het contact opnemen met de mods van een bepaald forum doelde ik op dat je aan hen kenbaar zou kunnen maken dat je vind dat er in dat forum te weinig wordt gemodereerd :)
Het is toch wel een goede zet geweest vind ik aangezien Turkisch nou met de andere CSL-crew is om de (digitale) tafel kan gaan zitten om te kijken hoe of wat, zonder alle andere modjes/ geblaat :)
.
Uiteindelijk werd het beter gevonden om bij een tekort aan moderatorpower
meer moderators aan te zoeken, dan om users maar halve mogelijkheden te geven :) .
Ik meld me aan ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:42:
Dat moet je in perspectief zien. Ik schat (zo uit het blote hoofd) dat er misschien tien à vijftien mensen in dit topic gereageerd hebben, van de paar duizend mensen die hier kunnen reageren. Bij mij is het helemaal niet zo'n issue, en ik gok dat dat voor 99,9% van de tweakers geldt. Alleen het feit dat er een topic over bestaat maakt het nog niet per se een probleem. :)
En van de tigduizend die hier reageren, interesseert bijna niemand zich voor LA dus...
Naar mijn ervaring zijn er genoeg moderators die snel in actie komen.
Naar jouw ervaringen wel... naar die van DaMarcus (en vele anderen) niet :)
Tja, daar kan ik moeilijk over oordelen, maar ik geloof niet dat TR's niet gelezen worden. :)
Dat wordt ook niet geimpliceerd.. Er wordt verondersteld dat het soms te laat wordt gedaan!
JHS schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:42:
slotjes zonder sturing nogal ongewenst.
Ik vond Denniswerf z'n idee best slick! 10 TR's is een slotje binnen 15 minuten ofzo..
Als er dan een Modje is kan hij dit slotje 'typen' en als dat niet zo is komt er een standaard berichtje te staan, wat later kan worden aangepast door een Modje zodat de TS van dat topic weet wat hij fout deed.
wat hij sowieso zal lezen zodra hij weer in het lokaal is ;) .
Tsjaa en zo is het ook op school.. Heb je een leraar nodig, is die er niet... Das best jammer :)
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:44:
Is het echt zo erg als een topic dat op slot hoort, een paar uur open is?
Ja!!
CLB schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:08:
Er komt weer een boodschappen-topicje of 'n vraag over welke 8800GT moet ik nemen...
En toch blijven er GoTters spammen en spammen, van koop dit, koop dat, neem die, zoek benches..

Er is een beleid gemaakt waarin zulke topics niet worden getolereerd en daarmee schluss!
Als GoTters dan leven blijven blazen in zulke topics houdt het natuurlijk nooit op :|
wolkje schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:49:
Zomaar een topic op slot gooien vanwege X TR's lijkt me daarom nogal een grove maatregel
Dat is inderdaad een goede issue die heus wel te omzeilen is met een TR-aanhef a la [Policy] ofzo..
Je kunt niet zomaar zonder goede reden een topic sluiten.
Waaaaaaaaarom is dan heel dat CSL beleid er? Er mag niet eens zo'n topic worden geopend :N
Lustucru schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:59:
Als ik het zo zie een hoop gezeur om niks. In de afgelopen week zijn er 24 topics gesloten in CSL, het grootste deel daarvan binnen een uur en een substantieel deel zelfs binnen enkele minuten. Eén topic wat bijna een dag open bleef springt eruit: en dat was met pasen.
Zoals jij het ziet ja.. en wie ben jij..?
DaMarcus ziet het anders en heeft daarom dit topic geopend dus wat jij vind.. boeit me niet echt :)
Er is een topic geopend door een GoTter die er wel problemen mee heeft en zodoende deze replies.
En dan nog: slotjes zijn geen doel op zich, maar een middel om het forum in goede banen te leiden. Je gaat mij niet wijs maken dat je met droge ogen wilt beweren dat GoT zo beroerd gemodereerd wordt, en zo ja dan zou ik daar graag andere argumenten voor zien. :)
Wie impliceert dat? Wie zegt dat er slecht wordt gemodereerd?
Jij brengt gewoon een heel ander punt aan wat helemaal niet eens discussie behoeft :)
Lustucru schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:04:
Omdat Sem geen anonieme kliklijn is, nooit als zodanig bedoeld is en ook nooit zal worden?

Je wilt serieus een compleet andere forumtemplate gaan ontwikkelen voor zoiets? Als je iets wilt posten en anderen mogen niet weten wat je schrijft moet je nog eens nadenken of het uberhaupt zinvol is om te posten; als je echt iets privé wilt melden heb je DM, mail of desnoods schrijf je een anonieme brief en stuur je die per post.
Een beetje netter mag 't denk wel zeg..
Als ik zoiets post wordt het gelijk weggemod, omdat het 'dubieus' is :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
CLB schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:29:
[...]

Een beleid is er gemaakt, maar daarom hoeven wij 't daar toch niet mee eens te zijn :X

Dit moet ook niet worden gezien als pure kritiek, maar meer als leermoment / aanwijzing :)
Volgens mij bedoelt JHS heel wat anders.
Volgens mij zegt JHS dat er zou moeten opgetreden worden tegen users die zogenoemde 'wannabee-mod replies' maken als in 'slotje' roepen in een topic, of topicstarters op de vingers tikken, en daar ben ik het volledig mee eens. Dit is geen taak voor users (al of niet regular).
Hiervoor hebben gebruikers andere tools tot hun beschikking, nl topicreports en schop een modje. Desnoods DM of mail.

Het is niet zo dat er geen kritiek mag / kan zijn op het '(mod)-beleid'.
Waarom denk je anders dat we een forum als Lieve Adjes hebben, en in bepaalde fora zelfs topics waar er openlijk over het beleid in dat subforum kan gediscussieerd worden ?
Je weet hoe er hier over wannabee-mods & 'ik-wil-mod-worden' verzoekjes gedacht wordt ... ;)

[ Voor 22% gewijzigd door whoami op 29-03-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:29:
[...]

Niet in LA, maar in een probleemtopic zelf. Als er tien reacties zijn met als strekking: "Ga beter zoeken!", dan is dat niet bevordelijk voor de sfeer op het forum. :)
[...]

Het is toch wel een goede zet geweest vind ik aangezien Turkisch nou met de andere CSL-crew is om de (digitale) tafel kan gaan zitten om te kijken hoe of wat, zonder alle andere modjes/ geblaat :)
Wellicht, dat zijn crew-zaken. Ik spui hier ook gewoon mijn mening. ;)
[...]

En van de tigduizend die hier reageren, interesseert bijna niemand zich voor LA dus...
Even bot gesteld: nee. Er zijn topics geweest die de 1000 posts passeerden, maar in het algemeen loopt GoT gewoon prima en hoeft er qua beleid niet zoveel te veranderen. :)
[...]

Ik vond Denniswerf z'n idee best slick! 10 TR's is een slotje binnen 15 minuten ofzo..
Als er dan een Modje is kan hij dit slotje 'typen' en als dat niet zo is komt er een standaard berichtje te staan, wat later kan worden aangepast door een Modje zodat de TS van dat topic weet wat hij fout deed.
Maar niet elke TR is een aanvraag voor een slotje! Bijvoorbeeld: als een topictitel volledig in caps is, komen er ongetwijfeld veel TR's binnen. Moet het topic daarom maar op slot?
[...]

Ja!!
.... :X Als het topic écht tegen de GoT-policy is (warez, spam), dan open je een topic in SM en ik durf je bijna te verzekeren dat het binnen een halfuur geregeld is. Zo niet, dan is het niet zo dringend blijkbaar en maakt een uurtje meer of minder ook niets uit.
Zoals jij het ziet ja.. en wie ben jij..?
DaMarcus ziet het anders en heeft daarom dit topic geopend dus wat jij vind.. boeit me niet echt :)
Er is een topic geopend door een GoTter die er wel problemen mee heeft en zodoende deze replies.
Maar hoe kun je een probleem zien als dat er niet is? Als er topics binnen enkele minuten of binnen het uur gesloten worden, is er toch geen probleem? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat zou idd kunnen... even zijn reactie afwachten dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij persoonlijk geen goed idee. GoT is een forum voor de tweaker, een forum op hoger niveau. Als je veel topics toelaat die zomaar ge-googled kunnen worden, komen er veel mensen bij die hier simpelweg hun vraag dumpen. Dat is niet de bedoeling op GoT, er wordt toch enige mate van kennis verwacht. Als je die niet hebt, dan is dat geen probleem, maar als je even zoekt vind je dan al snel je antwoord. Als je met Google of de GoT-search geen antwoord krijgt op je vraag, is je vraag meestal toch al van een hoog niveau en kun je hem dus zonder problemen op GoT stellen.

Het is juist het hoge niveau van GoT dat GoT GoT maakt. Voor simpele vragen bestaan genoeg andere fora (zoals beginnersweb, bijvoorbeeld). :)

edit:
quote ff ingekort :P

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:39:
Maar niet elke TR is een aanvraag voor een slotje! Bijvoorbeeld: als een topictitel volledig in caps is, komen er ongetwijfeld veel TR's binnen. Moet het topic daarom maar op slot?
Even goed lezen heh, dat heb ik al genuanceerd door te zeggen van 'typ dan iets in de titel' wat automatisch gedecteerd wordt ofzo. Iets in de trend van [Policy] blabla.. En als er daar 10 van binnenkomen kan er automatisch een slotje op komen (of binnen 15 minuten en dat verhaal...)
Maar hoe kun je een probleem zien als dat er niet is?
Omdat het imho wel een problem is en volgens jou weer niet... Kwestie van interpretatie is dat
Als er topics binnen enkele minuten of binnen het uur gesloten worden, is er toch geen probleem? :o
Ik heb het ook niet over die topics, binnen een uur is mooi, binnen 2 ook, maar meer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even goed lezen heh, dat heb ik al genuanceerd door te zeggen van 'typ dan iets in de titel' wat automatisch gedecteerd wordt ofzo. Iets in de trend van [Policy] blabla.. En als er daar 10 van binnenkomen kan er automatisch een slotje op komen (of binnen 15 minuten en dat verhaal...)
Juistem, gewoon een uitklapmenuutje (net als dat je linksonderin voor meerdere fora kan kiezen) met
- Ik report een bepaalde user
- Dit topic is in strijd met de regels
- Titelchange
- .........
- overig

Zoiets... Geen idee natuurlijk hoe mods momenteel de TR's 'zien': lezen ze alle reports door of zien ze dat er report zijn en kijken ze dan zelf het topic door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
CLB schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:47:

Ik heb het ook niet over die topics, binnen een uur is mooi, binnen 2 ook, maar meer... ;)
en wat is jouw probleem daar dan mee ?
Als je een TR plaatst, en verder het topic negeert, heb je er geen last meer van toch ? Dan heb je 'gedaan wat je kon'.
Trouwens, zoals ik al zei, hoeven moderators het niet per definitie eens te zijn met een TR.

Wij -moderators- hebben ook nog een leven naast GoT, weet je wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Denniswerf: Maar daarmee haal je meteen een groot deel van het laagdrempelige aspect van een TR weg. Als ik een TR maak, wil ik dat binnen een minuut gedaan hebben, anders wordt het weer teveel moeite en laat ik het er maar bij. Erover moeten nadenken in welke categorie mijn TR zou passen, is wel een beetje veel moeite voor wat een TR eigenlijk is. En ik denk niet dat ik daarin de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

whoami schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:55:
[...]en wat is jouw probleem daar dan mee ?
Uhm.. kijk eens naar de topictitel zou ik zeggen..
Trouwens, zoals ik al zei, hoeven moderators het niet per definitie eens te zijn met een TR.
Zulke topics worden niet getolereerd in het nieuwe beleid, dus ze 'hoeven' niks, maar moeten :)
Wij -moderators- hebben ook nog een leven naast GoT, weet je wel ...
Tsjaa jij trekt conclusies en impliceert dingen, die ik niet heb gezegd of denk hoor :)
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:56:
@ Denniswerf: Maar daarmee haal je meteen een groot deel van het laagdrempelige aspect van een TR weg. Als ik een TR maak, wil ik dat binnen een minuut gedaan hebben, anders wordt het weer teveel moeite en laat ik het er maar bij. Erover moeten nadenken in welke categorie mijn TR zou passen, is wel een beetje veel moeite voor wat een TR eigenlijk is. En ik denk niet dat ik daarin de enige ben.
Een TR is in mijn opinie juist belangrijk om te maken als GoTter, omdat je hiermee het niveau van GoT hoog kan houden en het niet op beginnersweb kan laten lijken. Daarom mag het best 10 seconden duren om een 'categorie' te kiezen om vervolgens daarna pas je topicreport aan te maken!

[ Voor 40% gewijzigd door CLB op 29-03-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij kan gewoon op 'standaard' normaal staan maar de optie om 'meer' moet IMHO mogelijk zijn. Daar zijn dan ook de mensen voor die erom hebben gevraagd (Lite modders, whatever naam hier wordt gebruikt :))

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

CLB schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:47:
[...]

En dan kunnen er dus groepen users komen die ervoor kunnen zorgen dat een topic automatisch op slot gaat. Dit terwijl de daadwerkelijke mods er heel anders over kunnen denken, omdat het beleid niet altijd zo zwart-wilt uitgevoerd hoeft te worden.
Inderdaad. De meeste TR's die ik aanmaak bevatten dan ook vaak geen verdere toelichting of als het om specifieke reacties gaat, links naar die reacties. De daadwerkelijke beoordeling van een reactie/topic laat ik dan maar aan een mod over. Die weet toch het beste hoe de regels in elkaar zetten en, afhankelijk van de eventuele historie van een user, welke actie ondernomen moet worden.

[ Voor 26% gewijzigd door PromoX op 29-03-2008 20:10 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
CLB schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:58:
[...]

Uhm.. kijk eens naar de topictitel zou ik zeggen..
En mijn vraag daarbij is; waarom stoort het jou dat er soms wel eens een halve dag tussen TR & slot is ?

In de topicstart wordt een bepaald voorbeeld aangehaald (waar ik me niet ga over uitspreken aangezien het 'buiten mijn winkel' valt, maar ik extrapoleer die vraag naar alle TR's die geplaatst worden.
Zulke topics worden niet getolereerd in het nieuwe beleid, dus ze 'hoeven' niks, maar moeten :)
So, wat is het probleem als er wat tijd verstrijkt tussen het openen van een topic / plaatsen TR en het sluiten van het topic ?
Als iedere gebruiker niet reageert in dergelijke topics (want, aangezien je je er aan stoort, en het beleid kent, mag ik ook aannemen dat je weet dat reacties in 'slechte topics' niet op prijs gesteld worden), wat is het probleem dan ? Het topic zakt wel wat af, en naderhand wordt het topic gesloten. Als dat nu binnen 1 minuut, 1 uur, of na 6 uur is... ik zie het probleem niet.
Een TR is in mijn opinie juist belangrijk om te maken als GoTter, omdat je hiermee het niveau van GoT hoog kan houden en het niet op beginnersweb kan laten lijken. Daarom mag het best 10 seconden duren om een 'categorie' te kiezen om vervolgens daarna pas je topicreport aan te maken!
Het 'niveau'...
De laatste keer dat ik keek, wordt er op GoT niet op 'niveau' gemod, maar op inzet van de topicstarter. Als een topicstarter inzet toont, moeite gedaan heeft om iets op te lossen maar er niet in slaagt, hoe basic het probleem ook wel is, en bereid is om iets bij te leren, waarom zou een dergelijk topic dan op slot moeten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

whoami schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 20:07:
[...]
En mijn vraag daarbij is; waarom stoort het jou dat er soms wel eens een halve dag tussen TR & slot is ?
Waarom? Omdat er door (nieuwe(re) ) GoTters lekker antwoorden worden gegeven, waardoor de TS z'n vragen beantwoord ziet en denkt van 'Eej dat is simpel, mag wel niet zo'n topicje (alhoewel die newbies dat niet eens weten) maar m'n vragen woren wel mooi beantwoord, dus volgende keer: Gathering!!'
Als iedere gebruiker niet reageert in dergelijke topics (want, aangezien je je er aan stoort, en het beleid kent, mag ik ook aannemen dat je weet dat reacties in 'slechte topics' niet op prijs gesteld worden), wat is het probleem dan ?
Zorg jij maar dat alle users niet gaan posten in zulke topics...
Als iedereen die postte in zulke topics een notitie bij hun naam kreeg,
kon je zeker weten alvast 10 nieuwe servers bestelen om al die data op te slaan.. 8)7
Het 'niveau'...
De laatste keer dat ik keek, wordt er op GoT niet op 'niveau' gemod, maar op inzet van de topicstarter. Als een topicstarter inzet toont, moeite gedaan heeft om iets op te lossen maar er niet in slaagt, hoe basic het probleem ook wel is, en bereid is om iets bij te leren, waarom zou een dergelijk topic dan op slot moeten ?
Hierboven werd er over 'niveau' gesproken dus dat heb ik aangehouden...
Tevens is het gewon volgens het beleid van GoT om met 'hoogstaande' vragen aan te komen...
Dom voorbeeld: Als ik een MP3'tje om wil zetten in een .WMA file, ik met rot heb gezocht op Google en tien dingen heb geprobeerd wordt het volgens mij nog steeds niet geapprecieerd om dan maar 'n topic te openen hier op GoT!

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 29-03-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:46:
[...]

Lijkt mij persoonlijk geen goed idee. GoT is een forum voor de tweaker, een forum op hoger niveau. Als je veel topics toelaat die zomaar ge-googled kunnen worden, komen er veel mensen bij die hier simpelweg hun vraag dumpen. Dat is niet de bedoeling op GoT, er wordt toch enige mate van kennis verwacht. Als je die niet hebt, dan is dat geen probleem, maar als je even zoekt vind je dan al snel je antwoord. Als je met Google of de GoT-search geen antwoord krijgt op je vraag, is je vraag meestal toch al van een hoog niveau en kun je hem dus zonder problemen op GoT stellen.

Het is juist het hoge niveau van GoT dat GoT GoT maakt. Voor simpele vragen bestaan genoeg andere fora (zoals beginnersweb, bijvoorbeeld). :)

edit:
quote ff ingekort :P
Feit blijft wel dat jij het over een situatie hebt zoals tweakers zichzelf graag zou willen zien, ik heb het over de situatie zoals die nu is.... de klacht is dat de TS niet van hoog niveau zijn of vaak niet voldoet aan de huisregels... daar is dit alles om begonnen toch? en het gegeven dat dit niet snel genoeg "dicht" gaat om de kwaliteit te waarborgen.

In het kort was mijn voorstel, maak een forum in elk van de categorieën, waar de huisregels minder streng gelden en verplaats deze topic's door de simpele moderate: 5xTR door 5 verschillende personen met een karma boven een bepaald getal en de problemen zijn opgelost.

Ze "verdwijnen" sneller uit de forums waardoor het niveau gehandhaafd blijft en deze mensen die wat meer moeite moeten doen om hun probleem te verwoorden, krijgen minder snel een slotje en worden toch geholpen door de tweakers die daar wat meer moeite voor willen doen of zin in hebben.

Voordeel: Minder irritatie voor de echte Die Hard tweakers, waarschijnlijk minder Mods die in moeten grijpen en de nieuwe mensen worden ook geholpen.

Dus zou niet inzien waarom dit niet zou gaan werken, maar ik heb een voorgevoel dat iemand dat mij gaat uitleggen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door GetaGrip op 29-03-2008 22:07 . Reden: typo en xtra lettertjes ]

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus