Hoofdcategorieën
Topicacties

[Feedback] CSL FAQ / Beleid

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 22 september 2005

Weet niet of het al geopperd is, maar ik zat te denken dat het misschien wel aardig zou zijn een paar grote verzameltopics te hebben, dan heb je geen wildgroei maar kan het toch allemaal besproken worden (die behoefte is er wel denk ik).

Voorbeeld:

"[verzamel]High-end gaming systemen - deel I"
"[verzamel]Low-end gaming systemen - deel I"
"[verzamel]Multimedia systemen - deel I"
"[verzamel]Laptops - deel I"
...

- J.W. - wijzigde dit bericht 03-08-2007 20:42 (4%)

Dan nog krijg je keer op keer dezelfde vragen omdat men gewoon de moeite niet neemt te zoeken en/of te lezen.

Lees mijn BLOG - - - Bezoek ook eens OuweHippie.nl

AFX Ghey Edition by HlpDsk
Reg. datum: 05 februari 2002

quote:
- J.W. - schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:41:
Weet niet of het al geopperd is, maar ik zat te denken dat het misschien wel aardig zou zijn een paar grote verzameltopics te hebben, dan heb je geen wildgroei maar kan het toch allemaal besproken worden (die behoefte is er wel denk ik).

Voorbeeld:

"[verzamel]High-end gaming systemen - deel I"
"[verzamel]Low-end gaming systemen - deel I"
"[verzamel]Multimedia systemen - deel I"
"[verzamel]Laptops - deel I"
...
Past nog steeds bij het BBG gedeelte :)

quote:
Guardian Angel schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:44:
Dan nog krijg je keer op keer dezelfde vragen omdat men gewoon de moeite niet neemt te zoeken en/of te lezen.
Ongetwijfeld, maar er zal ook voldoende nuttigs tussen zitten denk ik. In de diverse andere subfora gaan de verzameltopics ook vrij goed, terwijl dat ook niet zou hoeven.

En als je het niet wilt lezen kun je de topics gewoon skippen natuurlijk, da's met een paar verzameltopics heel gemakkelijk.
quote:
Outerspace schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:53:
[...]

Past nog steeds bij het BBG gedeelte :)
Hmm.. vind ik niet eigenlijk. In de BBG-topics gaat het meer om wat onderdelen uit te zoeken passend bij een bepaalde BBG en zeer specifiek budget en voor de 'gemiddelde nederlander'.
In de BBG is ook meestal erg weinig discussie en vragen worden daar meestal ook niet gesteld (is BBG ook niet zo zeer voor bedoeld) en is ook niet echt maatwerk.

- J.W. - wijzigde dit bericht 03-08-2007 21:04 (32%)

is Engelandvaarder!
Reg. datum: 14 oktober 2006

quote:
- J.W. - schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:55:
[...]
Ongetwijfeld, maar er zal ook voldoende nuttigs tussen zitten denk ik. In de diverse andere subfora gaan de verzameltopics ook vrij goed, terwijl dat ook niet zou hoeven.

En als je het niet wilt lezen kun je de topics gewoon skippen natuurlijk, da's met een paar verzameltopics heel gemakkelijk.
Door het te negeren gaat het probleem niet weg. Er is op GoT duidelijk een keuze gemaakt voor de gevorderde gebruiker, en er is ruimte voor beginners die veel moeite doen. De boodschappenlijstjeposters doen geen moeite, want al hun vragen zijn op te lossen met inzet, en dan is het topic niet meer nodig.

Voor het bevredigen van de behoefte aan boodschappenlijstjes zijn er genoeg andere forums.

Acties: [view][quote]

Door: Terw_Dan
Moderator PMG/OM/Reviewer
Knuffelkubus O+

quote:
- J.W. - schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:55:
[...]

Dat nuttige kan ook prima in OM, VB, PMG of HA. Want ik kan eigenlijk niets bedenken dat niet in 1 van die fora kan, maar wel in CSL.

Atomen bestaan uit ruimteschepen

quote:
gambieter schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:05:
[...]

Door het te negeren gaat het probleem niet weg.
Je kunt het negeren, als je dat zelf wil.
quote:
Er is op GoT duidelijk een keuze gemaakt voor de gevorderde gebruiker, en er is ruimte voor beginners die veel moeite doen.
De boodschappenlijstjeposters doen geen moeite, want al hun vragen zijn op te lossen met inzet, en dan is het topic niet meer nodig.

Voor het bevredigen van de behoefte aan boodschappenlijstjes zijn er genoeg andere forums.
Ik denk dat de gevorderde gebruiker er ook best behoefte aan heeft. Ik heb dan ook voor ogen dat de topics over meer gaan dan 'boodschappenlijstjes', maar ook ervaringen, discussie, problemen/vragen, attenderen op, benchmarks, enz.
Zo'n topic kan zo geavanceerd worden als je maar wilt en aangezien de actieve posters uit mensen bestaat die meestal meer dan gemiddeld weten kunnen zulk soort topics best van voldoende nivo zijn imo (iemand die ff registreert en 1 slechte post maakt zet zo'n topic niet echt onder druk zeg maar).
quote:
Terw_Dan schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:27:
[...]
Dat nuttige kan ook prima in OM, VB, PMG of HA. Want ik kan eigenlijk niets bedenken dat niet in 1 van die fora kan, maar wel in CSL.
Nou ja, in CSL gaat het vooral om de systemen als geheel, dus samenwerking van onderdelen, totale performance, enz, maar CSL en de andere genoemde subfora hebben idd overlap.

Er zíjn vragen, tweakers met tig posts posten ook met zekere regelmaat configuraties/ boodschappenlijstjes met vragen in CSL en die vragen verdienen meestal niet een eigen topic, wat niet automatisch betekend dat de vraag simpel is, maar bijv. een weetje, of een specifiek iets, maar passen dan prima in een verzameltopic.

Maar goed, misschien is het wel een utopie en is zo'n verzameltopic van voldoende niveau onmogelijk, was maar een gedachte ;)

- J.W. - wijzigde dit bericht 03-08-2007 22:01 (28%)

Knuffelkubus O+

quote:
- J.W. - schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:30:
Ik denk dat de gevorderde gebruiker er ook best behoefte aan heeft. Ik heb dan ook voor ogen dat de topics over meer gaan dan 'boodschappenlijstjes', maar ook ervaringen, discussie, problemen/vragen, attenderen op, benchmarks, enz.
Zo'n topic kan zo geavanceerd worden als je maar wilt en aangezien de actieve posters uit mensen bestaat die meestal meer dan gemiddeld weten kunnen zulk soort topics best van voldoende nivo zijn imo (iemand die ff registreert en 1 slechte post maakt zet zo'n topic niet echt onder druk zeg maar).
Ik denk eerlijk gezegd dat gevorderde gebruikers hier helemaal geen behoefte aan hebben. Ik zie niet in wat ik zou moeten bediscussieren over een compleet systeem. dit omdat ik net als 99% van de gevorderde gebruikers gewoon zelf m'n pctje bouw en de onderdelen daar zelf voor uitkies.

quote:
[...]
Maar die gebruikers nemen toch vaak al deel aan de discussies over de afzonderlijke onderdelen van een PC? Het resultaat van al die losse discussies komen vanzelf weer in de BBG terecht.

Ik ben niet overtuigd.

is Engelandvaarder!

quote:
[...]
Je kunt het negeren, als je dat zelf wil.
Je moet het niet willen negeren, je moet het probleem aanpakken. Dat soort topics horen niet thuis op een forum waar inzet en een hoger dan gemiddeld niveau worden verwacht. Het is als het eerder aangehaalde voorbeeld met voetbalclubs: een profclub hoeft echt geen voorzieningen voor een goedwillende amateur te scheppen. Die gaat maar ergens anders ballen.

quote:
Terw_Dan schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:51:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat gevorderde gebruikers hier helemaal geen behoefte aan hebben. Ik zie niet in wat ik zou moeten bediscussieren over een compleet systeem. dit omdat ik net als 99% van de gevorderde gebruikers gewoon zelf m'n pctje bouw en de onderdelen daar zelf voor uitkies.
Ja, uiteindelijk kies ik ook zelf m'n eigen onderdelen uit, hoe je er toe komt, wat de beweegredenen zijn, enz mag best besproken worden imo.
quote:
Guardian Angel schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:51:
[...]

Maar die gebruikers nemen toch vaak al deel aan de discussies over de afzonderlijke onderdelen van een PC? Het resultaat van al die losse discussies komen vanzelf weer in de BBG terecht.

Ik ben niet overtuigd.
Ik vind de BBG wel heel algemeen om een hele user-base mee te bedienen, heb ik in een vorige post iets meer toegelicht.

Maar het was maar een ideetje, dat het problemen met zich meebrengt en niet voor iedereen nuttig is is absoluut waar, maar voor mij staat de balans nog wel de goede kant op.

is Engelandvaarder!

gamePC 1100 euro case only

Dit is een typisch voorbeeld van wat er gebeurd als je de policy niet superstrak maakt, en waarom al die boodschappenlijstjes afgeschoten moeten worden. En waarom mensen die het toch posten hard aangepakt moeten worden. :X

Knuffelkubus O+

quote:
- J.W. - schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:19:
[...]

Ja, uiteindelijk kies ik ook zelf m'n eigen onderdelen uit, hoe je er toe komt, wat de beweegredenen zijn, enz mag best besproken worden imo.
Maar daar heb je CSL dan toch niet voor nodig. Wat wil je er dan precies in bespreken?

quote:
gambieter schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:22:
gamePC 1100 euro case only
En waarom mensen die het toch posten hard aangepakt moeten worden. :X
En laat dat nou net iets zijn dat voor de moderators zijn en niet voor andere mede gebruikers ;)

dubbel

- J.W. - wijzigde dit bericht 03-08-2007 23:41 (98%)

quote:
Terw_Dan schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:29:
[...]

Maar daar heb je CSL dan toch niet voor nodig. Wat wil je er dan precies in bespreken?
Zo'n verzamel topic gaat iha over van alles en nog wat, maar daarin kunnen de verschillende keuzes voor systemen besproken worden (duh ;)), er is niet 1 waarheid ofzo, afhankelijk van budget, eisen, enz; ook compatibiliteit tussen bepaalde onderdelen, of specifieke eisen (bijv. een bak voor FS X met beperkt budget, betere processor ?, betere videokaart?, toch doorsparen?); inschatten of het het goede moment is om te kopen ivm bijv. aankomende hardware/games/.. en dan heb je bijv nog de kleinere systeem specifieke vragen, je kunt het ook gebruiken als je een nieuw systeem wilt aanschaffen, even wat pagina's van zo'n topic doorlezen kan aardig wat ideetjes opleveren. M.i. is er sowieso stof genoeg.

Kan me er ook nog makkelijk van afmaken: bekijk de boodschappenlijst topics die aan de vroegere CSL regels voldeden en haal de simpele opzoek vragen daar vanaf, dan houd je imo best wel genoeg over wat in de verzameltopics zou kunnen.

Knuffelkubus O+

quote:
- J.W. - schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:27:
[...]

Zo'n verzamel topic gaat iha over van alles en nog wat, maar daarin kunnen de verschillende keuzes voor systemen besproken worden (duh ;)), er is niet 1 waarheid ofzo, afhankelijk van budget, eisen, enz; ook compatibiliteit tussen bepaalde onderdelen, of specifieke eisen (bijv. een bak voor FS X met beperkt budget, betere processor ?, betere videokaart?, toch doorsparen?); inschatten of het het goede moment is om te kopen ivm bijv. aankomende hardware/games/.. en dan heb je bijv nog de kleinere systeem specifieke vragen, je kunt het ook gebruiken als je een nieuw systeem wilt aanschaffen, even wat pagina's van zo'n topic doorlezen kan aardig wat ideetjes opleveren. M.i. is er sowieso stof genoeg.
Wat je nu omschrijft is dus gewoon een BBG.

is Engelandvaarder!

quote:
Outerspace schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:40:
[...]
En laat dat nou net iets zijn dat voor de moderators zijn en niet voor andere mede gebruikers ;)
Klopt, had ook een TR gemaakt maar bij deze brutale aap kon ik me niet inhouden :D .

In dit topic mag er feedback gegeven worden over de policy en over het beleid. Dan mag ik hier toch een suggestie doen voor een harde aanpak? Ik vind het namelijk wel erg jammer dat er weinig zichtbaars aan topics als het bovenstaande voorbeeld wordt gedaan. Alleen een slotje beloond deze mensen, daar er in de relatief korte tijd toch al hulp is gegeven. Daarmee maak je het aantrekkelijk om toch tegen het beleid in te gaan en een forumdeel als CSL te spammen. Vandaar mijn suggestie voor meer dan alleen een slotje :)

Knuffelkubus O+

quote:
gambieter schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:47:
[...]

Klopt, had ook een TR gemaakt maar bij deze brutale aap kon ik me niet inhouden :D .

In dit topic mag er feedback gegeven worden over de policy en over het beleid. Dan mag ik hier toch een suggestie doen voor een harde aanpak? Ik vind het namelijk wel erg jammer dat er weinig zichtbaars aan topics als het bovenstaande voorbeeld wordt gedaan. Alleen een slotje beloond deze mensen, daar er in de relatief korte tijd toch al hulp is gegeven. Daarmee maak je het aantrekkelijk om toch tegen het beleid in te gaan en een forumdeel als CSL te spammen. Vandaar mijn suggestie voor meer dan alleen een slotje :)
Vergeet niet dat we als user niet kunnen zien wat er aan mails/PMs naar die user worden gestuurd en wat er aan NOW/Ows gegeven wordt. Iemand met zo'n posthistory die door zal blijven gaan met zo posten krijgt vroeg of laat vanzelf de mods wel op z'n dak :P
Maar doorgaans hoor je daar als user weinig van, tenzij het toevallig in de sluitmessage gezet wordt :P

En je kunt evenmin zien welke PM's en e-mails naar andere gebruikers worden verstuurd als er volgens de moderator "fout" wordt gereageerd. :)

is Engelandvaarder!

quote:
Guardian Angel schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:11:
En je kunt evenmin zien welke PM's en e-mails naar andere gebruikers worden verstuurd als er volgens de moderator "fout" wordt gereageerd. :)
Daarom zeg ik ook "zichtbaar":
quote:
[...]
Ik vind het namelijk wel erg jammer dat er weinig zichtbaars aan topics als het bovenstaande voorbeeld wordt gedaan.
Niet dat ik voor openbare GoT-userprofiel executies ben, hoor ;) .

quote:
[...]
In dit topic mag er feedback gegeven worden over de policy en over het beleid. Dan mag ik hier toch een suggestie doen voor een harde aanpak?
Natuurlijk, dat zul je mij ook niet zien zeggen. Ik zeg alleen als jij vind dat iets niet goed gaat in een topic, hoef jij dat daar niet te melden. Daarvoor is die TR knop uitgevonden ;)
is Engelandvaarder!

Ik denk dat RoD gelijk heeft over Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14. Het niveau daalt per bijdrage, mensen denken blijkbaar dat ze hier nog wel vragen kunnen stellen zonder eigen voorwerk, ondanks de waarschuwing.

Aangezien de GoT policy voor verzameltopics toch is aangepast, misschien het upgradetopic ook maar eens voorzien van een glimmend slotje?

Reg. datum: 29 april 2007

Je kan er nu net zo goed meteen het laptop-board van maken i.p.v. CSL.

Knuffelkubus O+

quote:
Britske schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:07:
Je kan er nu net zo goed meteen het laptop-board van maken i.p.v. CSL.
Want?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: