Hoofdcategorieën
Topicacties

[Feedback] CSL FAQ / Beleid

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
thewizard2006 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:47:

---> zegt hij tegen de AH cassiere, loodgieter, stratenlegger (niets mis met het beroep maar totaal geen affiniteit met pc's, afgezien van hobby misschien. Ik denk dat je hiermee het punt bevestigd wat ik duidelijk probeer te maken. Het is gewoon te vaag en er zijn teveel opties. Vandaar dat een topic afgestemd op die persoon superhandig is.
Dat soort mensen kunnen zich ook in de materie gaan verdiepen, en als ze dat niet willen kunnen ze prima op andere fora zoals beginnersweb terecht. Als GoT nu de enige bron van computerkennis in de wereld was...
quote:
--> Dat jij dat kan, harstikke goed. Dat de standaard internetter dit moeilijk vind (al die onbekende hardware, termen, cijfertjes, meetprogramma's etc) komt niet bij je op geloof ik. Niet iedereen heeft van tomshardware of info.hardware gehoord. En geloof mij, in google wat intypen kan behoorlijk lastig zijn als je niet weet waar je naar moet zoeken
Als je dit moeilijk vindt, moet je je erin gaan verdiepen, want het IS niet moeilijk. Iedereen kan prijzen naast elkaar leggen en balkjes met scores vergelijken.

Op GoT heb je gewoon een bepaalde basis nodig. Dit staat ook in de eerste zin van de registratievoorwaarden:
quote:
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan.
Men hoeft zich er wmb echt niet in te verdiepen, maar dat houdt dus ook in dat GoT niet echt een geschikt forum is voor dit soort mensen.
Mocht je niet weten waar te beginnen als beginnend computeraar, kun je altijd naar Beginnersweb gaan.

Let the beat hit 'em!
Reg. datum: 21 januari 2007

quote:
RoD schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:42:
[...]

Pak het multimediasysteem, haal de randapparatuur eraf, upgrade eventueel nog een onderdeel afhankelijk van wat je eisen zijn (gamen? renderen?) en klaar. Dat moet je toch écht zelf wel kunnen hoor. Anders kun je voor elke willekeurige situatie wel een BBG maken, en dat lijkt me niet echt handig, en ook niet de bedoeling.

[...]

Onzin. Het optimale systeem is een systeem wat werkt en wat afgestemd is op jou eisen. Met een beetje eigen inzet moet je met de BBG + wat vergelijkende benchmarks gemakkelijk onderdelen kunnen upgraden of downgraden.
Dat is dus waar het bij mij eigenlijk fout gaat. Ik heb zelf niet erg veel verstand van hoe of wat met computers. Als ik het multimediasysteem neem bwvs dan heb ik een pc die niet bij mijn behoeftes past. Natuurlijk hoef je niet voor alles een BBG te maken. Maar 1 of 2 extra systeempjes kan toch weinig kwaad? Ik denk dat iedereen daarmee zijn of haar voordeel doet... ;)

Met 'het optimale systeem' bedoelde ik het systeem dat het beste bij jou budget/eisen past.

Ik blijf er nog steeds bij dat het voor mij best lastig is een goed systeem te vinden...

<-|| E8400@4Ghz | Scythe 'Mugen' | Asus P5E | 2x1GB BallistiX DDR2-800@1000Mhz | EVGA 8800GT | Spinpoint T166 500GB | Zalman ZM600-HP | Foto's & Benches ||->

Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

quote:
Terw_Dan schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:07:
[...]
In mijn optiek is dat de omgekeerde wereld. Je moet op GoT komen omdat je veel kennis in huis hebt en die wilt delen met anderen. Niet omdat je hier maar komt omdat er hier mensen zitten die er verstand van hebben.
...grote knip...
Ik ben het half eens. Je kunt natuurlijk niet overal verstand van hebben, zolang je maar wilt leren en de moeite doet om zelf te zoeken, is iemand met niet zoveel kennis ook welkom. Dan heb ik het dus niet over personen die alleen een account aanmaken om een vraag te dumpen (meestal google opzoek werk).

Vaak heb je ook gebruikers die wel goed gezocht hebben, maar gewoon de term niet weten. Dan kan je uren het zoeken zijn waar iemand anders gelijk een antwoord op weet. Zo'n gebruikers helpen geeft veel voldoening. Ik denk dat de meeste gebruikers wel eens een noobvraag hebben gesteld toen ze hier voor het eerst kwamen en dan ben je blij dat er veel zijn die er verstand van hebben.

Tenslotte:
Ik vermaakte me meestal wel met die CSL topics, maar met de BBG&google is het best zelf te doen.

Edit: Toevoeging op bovenstaand verhaal:
Basis-pc kennis is wel minimaal op GOT.

Kixtart wijzigde dit bericht 30-07-2007 14:27 (3%)

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

quote:
ExPlanE schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:16:
[...]
Ik blijf er nog steeds bij dat het voor mij best lastig is een goed systeem te vinden...
Je hebt daar in Januari 2007 twee topics over geopend, daarna zijn er vele tientallen, misschien een paar honderd, topics geweest en je bent 6 maanden later nog geen stap verder gekomen? Wat ontbreekt er dan nog?

Guardian Angel wijzigde dit bericht 30-07-2007 14:31 (5%)

Lees mijn BLOG - - - Bezoek ook eens OuweHippie.nl

Door: Terw_Dan
Moderator PMG/OM/Reviewer
Knuffelkubus O+

quote:
ExPlanE schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:16:
Waarom is dat dan zo lastig? Het lijkt me namelijk wel interessant dat te weten, dat zou namelijk een verklaring zijn waarom er zoveel boodschappentopics langskomen.
quote:
Kixtart schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:25:
[...]

Ik ben het half eens. Je kunt natuurlijk niet overal verstand van hebben, zolang je maar wilt leren en de moeite doet om zelf te zoeken, is iemand met niet zoveel kennis ook welkom. Dan heb ik het dus niet over personen die alleen een account aanmaken om een vraag te dumpen (meestal google opzoek werk).

Vaak heb je ook gebruikers die wel goed gezocht hebben, maar gewoon de term niet weten. Dan kan je uren het zoeken zijn waar iemand anders gelijk een antwoord op weet. Zo'n gebruikers helpen geeft veel voldoening. Ik denk dat de meeste gebruikers wel eens een noobvraag hebben gesteld toen ze hier voor het eerst kwamen en dan ben je blij dat er veel zijn die er verstand van hebben.
Natuurlijk kun je ook niet alles weten, maar er is iets niet weten maar moeite doen om erachter te komen en gewoon niets doen en je vraag dumpen zonder moeite erin te steken.
En de dingen die in de boodschappenlijsttopics staan waren allemaal dingen die prima te vinden zijn.

Terw_Dan wijzigde dit bericht 30-07-2007 14:35 (59%)

Atomen bestaan uit ruimteschepen

Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

quote:
Terw_Dan schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:28:
[...]

Waarom is dat dan zo lastig? Het lijkt me namelijk wel interessant dat te weten, dat zou namelijk een verklaring zijn waarom er zoveel boodschappentopics langskomen.

[...]

Natuurlijk kun je ook niet alles weten, maar er is iets niet weten maar moeite doen om erachter te komen en gewoon niets doen en je vraag dumpen zonder moeite erin te steken.
En de dingen die in de boodschappenlijsttopics staan waren allemaal dingen die prima te vinden zijn.
Ik ben het wel met je eens hoor, alleen dacht ik door die post dat jij wat anders bedoelde ;)
Een kleine verklaring voor die boodschappenlijstjes kan zijn is dat het altijd zosnel verouderd is. Veel benchmarks op google zijn vaak oud en iedereen wilt de beste prijs/kwaliteit. Voor nieuwe gebruikers is het dan lastig te vinden wat ze het beste kunnen kopen.

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

Knuffelkubus O+

quote:
Kixtart schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:41:
[...]

Een kleine verklaring voor die boodschappenlijstjes kan zijn is dat het altijd zosnel verouderd is. Veel benchmarks op google zijn vaak oud en iedereen wilt de beste prijs/kwaliteit. Voor nieuwe gebruikers is het dan lastig te vinden wat ze het beste kunnen kopen.
Tja, mijn antwoord daarop is simpel, kijk gewoon wat de nieuwste kaarten zijn en zoek daarvoor benchmarks. Ik kan nu ook nog wel benches zoeken voor een 7800GS en vinden maar die zijn niet erg relevant meer. Maar als je kijkt naar wat de nieuwe kaarten zijn zijn daar prima benches van te vinden.

Reg. datum: 02 januari 2006

quote:
Terw_Dan schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:28:
[...]

ik denk dat je het kan vergelijken met waarom het bijv voor (een hoop) opa's en oma's, vaders en moeders lastig is om met een pc om te gaan (niet persoonlijk voor alle vaders/moeders opa's/oma's op dit forum). Wat voor jullie voor de hand ligt (waarom een quadcore voor multimedia beter is en een dualcore voor games bijv) kan voor andere onbegrijpbaar zijn. Waar ligt dat aan dan, wat bedoelen ze met quad en dual core. wat is FSB, wat is clocksnelheid, waarom is een amd die hoger is geklokt niet sneller dan een lager geklockte dual core. Wat is Cache 1,2 en 3 en waarom is 3 wel belangrijk en 1 niet. Dit zijn zomaar wat vragen over een processor alleen al. Er zijn er nog veel meer en left aside de overige hardware (geheugen: CAS, Latency 4-4-4-12 sneller dan 5-5-5-15? 667Mhz of 800Mhz, ECC of non ECC, dimm/ram/sdram, dualchannel) (moederborden: FSB, USB, Firewire, SLI, SATAI, SATAII, Crossfire, SCSI, GB-lan/ehternetkaart, chipset, ATX, IDE) (Videokaart: AGP, PCI, PCI-e, Direct X, Shaders, AA, grafische chip/geheugen/snelheid Mhz, DVI, VGA, Heatsink) (Voeding: Efficientie, ATX, EPS, aansluiting 5.25inch, 3.5inch)

ook heb je zoiets als ervaringen van gebruikers zelf ipv in een testlab.
Ik begrijp volledig jullie punt als je zegt dat tweakers.net voor de gevorderde pc gebruiker is. En dit staat blijkbaar ook in de voorwaarden (wie leest die uberhaupt). Heb je dus helemaal gelijk in.

Jammer dat er geen ruimte is voor iemand die snel en makkelijk advies wil van mensen die dagelijks ervaringen opbouwen zonder zelf ook eerst een half jaar verder te zijn met studeren van dit onderwerp. Want dat is het. Een hoop mensen kunnen hier namelijk goed en snel antwoord op geven. En nogmaals als je deze posts filtered in een apart stuk op het forum krijg je geen rotzooi en kan je ook nog is zelf bepalen of je deze ontwetende medemens wilt helpen aan een goede pc.
Voor de ervaren pç gebruikers is de BBG dan meer voor de hand liggend.

Zet voor de gein eens iemand neer die niet zoveel verstand heeft van pc's en laat hem maar eens naar de bovenstaande termen googelen en het uitleggen in het NL, dat gaat niet lukken!
quote:
Ik meen toch bijna zeker te weten vragen over het bovenstaand niet te zijn tegengekomen in de "welke topics" waar we het over hebben.

En als je er wat meer over wilt weten dan zoek je dat toch op? Toen ik begon met PC's was er er geen internet zoals het nu is, sterker nog, je kwam er niet eens op!

Boeken en bladen lezen én dan haast vanzelf de kennis opdoen. Ik vindt het persoonlijk een gebrek aan inzet als je iets dat je interesseert niet tot op de bodem uitpluist. Als je dat wel doet weet je waarover je praat en kan niemand anders je nog iets wijsmaken.
quote:
Jammer dat er geen ruimte is voor iemand die snel en makkelijk advies wil van mensen.
Snel en makkelijk? GoT-gebruikers zijn geen medewerkers van een helpdesk noch verkoopadviseurs.

Enne... wie de voorwaarden leest? Tja, die zijn er en als iemand ze niet leest is het resultaat inmiddels duidelijk.

Guardian Angel wijzigde dit bericht 30-07-2007 15:29 (36%)

is Engelandvaarder!
Reg. datum: 14 oktober 2006

quote:
thewizard2006 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:13:
[...]
Jammer dat er geen ruimte is voor iemand die snel en makkelijk advies wil van mensen die dagelijks ervaringen opbouwen zonder zelf ook eerst een half jaar verder te zijn met studeren van dit onderwerp. Want dat is het. Een hoop mensen kunnen hier namelijk goed en snel antwoord op geven. En nogmaals als je deze posts filtered in een apart stuk op het forum krijg je geen rotzooi en kan je ook nog is zelf bepalen of je deze ontwetende medemens wilt helpen aan een goede pc.
Voor de ervaren pç gebruikers is de BBG dan meer voor de hand liggend.
Daar zijn andere forums voor, als beginnersweb en computeridee. Ik ben ook actief op CID forum (dus het is geen neerkijken), maar vind GoT een verademing omdat je niet telkens 1+1 uit hoeft te leggen.

Ik ben een slechte voetballer. Moet Ajax (PSV, Feyenoord of whoever) dan toch maar een veldje voor mij aanleggen? Nee, daar zijn lokale clubs voor. Moet een grootmeesterschaaktoernooi ook mogelijkheden geven voor zwakke schakers? Nee, daar zijn aparte toernooien voor. :)

Nogmaals: dit is geen helpdesk.

Knuffelkubus O+

quote:
thewizard2006 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:13:
[...]

Jammer dat er geen ruimte is voor iemand die snel en makkelijk advies wil van mensen die dagelijks ervaringen opbouwen
Dit vind ik juist heerlijk en is waarschijnlijk de reden dat ik na ruim 6 jaar me nog prima vermaak @ GoT.
quote:
Zet voor de gein eens iemand neer die niet zoveel verstand heeft van pc's en laat hem maar eens naar de bovenstaande termen googelen en het uitleggen in het NL, dat gaat niet lukken!
Als je de FAQs weet te vinden dan kun je die termen prima opzoeken en ze zijn ook prima te snappen. Mocht je dat te moeilijk vinden, dan is GoT waarschijnlijk te hoog gegrepen.

Serieus, ik weet van meerdere dingen vrij weinig en soms helemaal niets. Ik vraag me dan weleens af hoe ik zonder enige kennis op een willekeurig ander forum word geholpen.

Ik verwacht niet dat als ik op een motorforum post:
quote:
Hoi,

Ik wil een snelle motor kopen waarmee ik ook kan crossen en lange ritten kan maken zonder vermoeid te worden.

Ik heb al gekeken op de diverse websites maar ik snap er eigenlijk niets van.
Ik nog uitleg krijg ook én waarom de Yamaha beter is dan de Honda of Suzuki.

of op een autoforum
quote:
Hoi,

Ik wil een auto kopen van ¤ 25.000 waarmee ik mijn surfplank kan vervoeren maar ook mijn eigen gewichten voor op de sportschool.

Moet ik een 2 deurs, 3- of 5 deurs kopen?
Ik heb al gekeken op de diverse websites maar ik snap er eigenlijk niets van.
Zou ik uitleg krijgen en ook waarom de Porsche Cayenne beter is dan de Suzuki Alto of de Volkswagen Golf Variant?

Gemakshalve heb ik het niet eens over de andere fora hier op GoT waar ik zeker niet geholpen wordt met behoorlijke opzoekvragen.

Guardian Angel wijzigde dit bericht 30-07-2007 16:13 (6%)

Let the beat hit 'em!

quote:
Guardian Angel schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:26:
[...]

Je hebt daar in Januari 2007 twee topics over geopend, daarna zijn er vele tientallen, misschien een paar honderd, topics geweest en je bent 6 maanden later nog geen stap verder gekomen? Wat ontbreekt er dan nog?
Ik had misschien de zin anders moeten formuleren: Voor iemand als mij is het redelijk lastig...

In januari had ik inderdaad het plan een nieuwe PC aan te schaffen. Wegens verschillende problemen heb ik toen helaas niets kunnen bestellen... Er zijn inderdaad tientallen topics daarna gekomen van mensen die hetzelfde systeem ongeveer willen en ik heb ze ook allemaal zo'n beetje doorgelezen... Ik ben zeker wel een stap verder gekomen. Maar het gaat om meer dan mij en mijn computer... Ik denk dat het voor andere mensen ook erg handig zou kunnen zijn... (voor in de toekomst)

<-|| E8400@4Ghz | Scythe 'Mugen' | Asus P5E | 2x1GB BallistiX DDR2-800@1000Mhz | EVGA 8800GT | Spinpoint T166 500GB | Zalman ZM600-HP | Foto's & Benches ||->

Knuffelkubus O+

quote:
ExPlanE schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:16:
[...]

Ik had misschien de zin anders moeten formuleren: Voor iemand als mij is het redelijk lastig...

In januari had ik inderdaad het plan een nieuwe PC aan te schaffen. Wegens verschillende problemen heb ik toen helaas niets kunnen bestellen... Er zijn inderdaad tientallen topics daarna gekomen van mensen die hetzelfde systeem ongeveer willen en ik heb ze ook allemaal zo'n beetje doorgelezen... Ik ben zeker wel een stap verder gekomen. Maar het gaat om meer dan mij en mijn computer... Ik denk dat het voor andere mensen ook erg handig zou kunnen zijn... (voor in de toekomst)
Maar dan nogmaals de vraag, WAAROM vind je het erg lastig? Op welk punt in het uitzoekproces blijf je steken? Is dat bij het opstellen van de eisen, het uitzoeken van onderdelen of het lezen van benchmarks?

Let the beat hit 'em!

Als ik voor mijzelf praat is dat voornamelijk bij het uitzoeken van onderdelen. Ik val tussen het wal en het schip als je kijkt naar de BBG. Ik wil een game-systeempje van een middelmatig budget. Het budget-systeem is dus min of meer 'te goedkoop', en het high-end systeem is net weer iets teveel. Daarnaast heb ik ook geen behoefte aan randapperatuur, maar dat valt te overzien natuurlijk.

Bij dingen als videokaart & processor ga ik niet zo snel de fout in, dat spreekt redelijk voor zich met de benchmarks e.d. Maar als je gaat kijken naar een moederboard wordt het al een stuk lastiger. Ik weet het fijne niet van alle opties en mogelijkheden van moederboards. Tuurlijk zijn er dingen die voor zich spreken, maar om de juiste keuze te maken... vind ik nog best lastig.

Knuffelkubus O+

quote:
ExPlanE schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:03:
Bij dingen als videokaart & processor ga ik niet zo snel de fout in, dat spreekt redelijk voor zich met de benchmarks e.d. Maar als je gaat kijken naar een moederboard wordt het al een stuk lastiger. Ik weet het fijne niet van alle opties en mogelijkheden van moederboards. Tuurlijk zijn er dingen die voor zich spreken, maar om de juiste keuze te maken... vind ik nog best lastig.
Maar voor moederbord kun je precies hetzelfde te werk gaan als videokaarten.
Van chipsets zijn immers ook gewoon benchmarks te vinden.
en verder is het gewoon een featurelijstje afwerken.
audio ja/nee
lan ja/nee
raid ja/nee
firewire ja/nee
etc

Als je daarmee begint kun je uit de honderden moederborden die er zijn al heel snel een kleine selectie maken. En dan is kiezen natuurlijk een stuk makkelijker.

Ik denk dat mensen dat gewoon moeten leren, hun probleem leren opdelen en niet in 1 keer naar het einddoel willen.

Let the beat hit 'em!

Met dat laatste denk ik dat je wel aardig goed zit. Ik merk ook bij mezelf dat ik graag in 1x alles duidelijk wil hebben zonder daar al te veel moeite voor te doen. Benchmarks zoeken, info zoeken etc. kost toch aardig wat tijd, maar uiteindelijk moet je er wel uitkomen opzich..

Maar de BBG"s zijn er volgens mij juist voor bedoeld om mensen snel te informeren over wat goed is.. Ik denk daarom dat het geen kwaad kan hem ietsjes uitgebreider te maken :) .

is Engelandvaarder!

quote:
ExPlanE schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:20:
Maar de BBG"s zijn er volgens mij juist voor bedoeld om mensen snel te informeren over wat goed is.. Ik denk daarom dat het geen kwaad kan hem ietsjes uitgebreider te maken :) .
Eh, ik heb ze nog nooit echt nodig gehad. Zelf zoeken is vaak al voldoende.

Knuffelkubus O+

quote:
ExPlanE schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:20:
Met dat laatste denk ik dat je wel aardig goed zit. Ik merk ook bij mezelf dat ik graag in 1x alles duidelijk wil hebben zonder daar al te veel moeite voor te doen. Benchmarks zoeken, info zoeken etc. kost toch aardig wat tijd, maar uiteindelijk moet je er wel uitkomen opzich..
En daarmee sla je de spijker op z'n kop. Geen moeite doen is de grootste reden dat de vaste bezoekers een hekel krijgen aan boodschappenlijstjes. 99.9% van die topics waren namelijk niet noodzakelijk als de topicstarter wat meer moeite had gedaan.

XTRËËM|RåGË
Reg. datum: 25 april 2003

quote:
Terw_Dan schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:20:
[...]

En daarmee sla je de spijker op z'n kop. Geen moeite doen is de grootste reden dat de vaste bezoekers een hekel krijgen aan boodschappenlijstjes. 99.9% van die topics waren namelijk niet noodzakelijk als de topicstarter wat meer moeite had gedaan.
Dat vindt ik eerlijk gezegd ook, maar juist wat het leuke van de topics was, dat meestal de tweakers ook hun ervaringen erbij zetten. Toevallig zocht ik naar een HTPC moederbord waar echt werkelijk niks over te vinden was toen der tijd (weet zo de type niet uit m'n hoofd meer :P ), niet op google :o, niet op tweakers :S en ja hoor niet Got 8)7. En er waren ook geen ervaringen gepost of wat dan ook, dan is het ook zo fijn om de vraag hier te stellen. Hoe de moederbord bevalt met hun aanwezige hardware en die gaan vergelijken met de hardware die jij wilt nemen bv.

Toevallig had ik een collega die dezelfde mb had en hij sprak er lovend over...dus aangeschaft die handel ;).

En ik ben echt niet vies van een beetje 'meer' zoek werk, imho ik vind dat juist beter. Zo raak je zelf nog beter/meer geinformeerd :). Maar ik kan het soms begrijpen waarom men systemen post, dan krijgen ze de 'ze zien door de bomen het bos niet meer' syndroom :P

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Knuffelkubus O+

quote:
XTREEMRaGE schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:44:
[...]

Dat vindt ik eerlijk gezegd ook, maar juist wat het leuke van de topics was, dat meestal de tweakers ook hun ervaringen erbij zetten.
Imho kan dat toch prima in de huidige BBGs?
quote:
Maar ik kan het soms begrijpen waarom men systemen post, dan krijgen ze de 'ze zien door de bomen het bos niet meer' syndroom :P
Dat probleem kan ik me ook wel voorstellen, maar ik denk dat mensen daarom moeten leren flink wat te kappen in de bomen, zodat ze het bos weer kunnen zien.

quote:
XTREEMRaGE schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:44:
[...]
Dat vindt ik eerlijk gezegd ook, maar juist wat het leuke van de topics was, dat meestal de tweakers ook hun ervaringen erbij zetten.
Ik heb juist niet echt veel ervaringen gezien. Met moederborden ging het vooral over welke chipset men zou moeten kiezen, P35 of 965 whatever. De vreemdsoortige redenen kwamen aan de orde. Het gebeurde ook dat er informatie werd gegeven die onjuist was. Het toppunt van ellende was dat, ik zeg het vriendelijk, wat minder ervaren gebruikers die zelf net geregistreerd waren en eenzelfde topic hadden geopend zich in de discussie mengden. Een soort "de lamme helpt de blinde".

Wat je nu regelmatig ziet is dat er topics in andere fora worden geopend met relatief eenvoudig op te lossen problemen zoals het in elkaar zetten van de hardware en het installeren van software. Het zal weinigen verbazen dat het in een aantal gevallen gebruikers betreft die eerst een "welke-topic" in CSL hadden geopend.

Het mogelijke gevolg is, naar mijn mening, dat gemakszuchtige gebruikers in elk van de fora lukraak topics met "een probleem" gaan openen en ook daar weinig inzet tonen. Als dit zou doorzetten zou dat geen goede zaak zijn.

is Engelandvaarder!

quote:
Guardian Angel schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:40:
[...]
Wat je nu regelmatig ziet is dat er topics in andere fora worden geopend met relatief eenvoudig op te lossen problemen zoals het in elkaar zetten van de hardware en het installeren van software. Het zal weinigen verbazen dat het in een aantal gevallen gebruikers betreft die eerst een "welke-topic" in CSL hadden geopend.

Het mogelijke gevolg is, naar mijn mening, dat gemakszuchtige gebruikers in elk van de fora lukraak topics met "een probleem" gaan openen en ook daar weinig inzet tonen. Als dit zou doorzetten zou dat geen goede zaak zijn.
Die gemakzuchtige hardleerse gebruikers mogen trouwens best wat harder aangepakt worden. Drie zinloze topics en je krijgt een afkoelingsperiode van een week of zo?

Knuffelkubus O+

quote:
gambieter schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:50:
[...]

Die gemakzuchtige hardleerse gebruikers mogen trouwens best wat harder aangepakt worden. Drie zinloze topics en je krijgt een afkoelingsperiode van een week of zo?
Klopt, daar had ik het gisteren met Thandor ook nog over. Al leek het ons belangrijker te weten waar de n00bvragen in eerste instantie vandaan kwamen, dan de issue hoe het op te lossen. Want hard de kop indrukken is namelijk niet altijd even adequaat te doen (er lopen immers niet 24 uur per dag modjes rond) en lost het probleem niet zo zeer op.

Maar verder met je eens dat er genoeg op het niveau gemod mag (blijven) worden.

Leerkracht in opleiding
Reg. datum: 12 januari 2007

Wel even een verzoek richting de mods: kunnen jullie niet ergens in een sticky (bijv. overzicht van de BBG) links plaatsen naar websites met goede benchmark testen en andere nuttige sites? Natuurlijk kan iedereen Google gebruiken, maar dan kom je ook behoorlijk wat rotzooi tegen... Iets van een top 5 websites ofzo, waar gratis kan worden gekeken naar gegevens? (miss een poll er tegenaan gooien?)

Schooljaar 2008/2009: LIO stage combinatiegroep 7/8...Bijna afgestudeerd meester!!
't leven 'begint' bijna: uit huis, ergens in Nederland gaan wonen, baan zoeken, etc. -> eng :(

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: