Hoofdcategorieën
Topicacties

[Feedback] CSL FAQ / Beleid

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 02 januari 2006

Ik heb altijd erg genoten van alle mensen die pc's kwamen samenstellen in dit topic. Het is niet alleen leerzaam voor iedereen, maar ook super handig voor degene die niet dag in dag uit werken met een pc en dus precies weten wat hot en not is.
Ik vroeg mij af of het niet mogelijk is om een nieuwe Sub topic in het forum te maken (Zoals Complete systemen & Laptops) waar mensen dus wel hun nieuwe systemen kunnen posten.
Ik heb langzamerhand het gevoel dat er een soort van censuur komt op tweakers omdat overal word verwezen naar ellenlange paginas die de topic regels moeten voorstellen en op alles komt een slotje.
Persoonlijk ben ik van mening dat je juist een plek als dit, waar veel kennis aanwezig is, moet gebruiken om andere te helpen en ondersteunen en advies te geven.

Er word ook gelijk geroepen, kijk maar naar de best buy guides. Maar geen rekening houdend dat mensen niet altijd 2000 euro te besteden hebben. Misschien al een monitor en overige randapparatuur hebben etc.

Uiteraard moet de post wel aan bepaalde eisen voldoen en het nodige research is noodzakelijk (zoals voorheen)

Vinden jullie dit ook, of ben ik de enigste die dit denkt.

ps, ik wilde een poll aanmaken maar geen idee hoe dit moet :P
[CSL] Nieuw systeem samengesteld
[Feedback] CSL FAQ / Beleid

Guardian Angel wijzigde dit bericht 30-07-2007 10:34 (36%)

Lees mijn BLOG - - - Bezoek ook eens OuweHippie.nl

Reg. datum: 22 oktober 2006

Helemaal mee eens! _/-\o_

Ook mee eens(ja als er geen poll is zeg ik het maar zo)
Nu met PowerBook
Reg. datum: 14 december 2001

quote:
thewizard2006 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:30:
ps, ik wilde een poll aanmaken maar geen idee hoe dit moet :P
React heeft geen mogelijkheden voor polls (iig niet op GoT), daar zou je bijv. BOOTZ poll creator (BETA) voor kunnen gebruiken

waldpiek >>Can any1 help me with a crack for novell 5.1
René vd Veen>>Mocht je toch liever een illegaal copietje hebben, mail me dan even: rvdveen@bsa.nl

Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

Reg. datum: 24 november 2004

Ook mee eens, ik heb zojuist een nieuwe PC in elkaar gezet aan de hand van de 'wat vinden jullie van dit systeem' topics.
Voor mensen die op het punt staan om een nieuw systeem aan te schaffen (of een upgrade) zijn deze topics zeer waardevol. Mijn ervaring is dat in deze topics zeer snel de laatste trends zichtbaar zijn waardoor ieder topic toch weer extra waarde heeft als je op dat moment op het punt staat om een nieuwe PC of een nieuw onderdeel aan te schaffen.
Zo hoef je niet direct allerlei andere topics door te nemen, dat kun je later alsnog doen als je aan de hand van de 'wat vinden jullie van dit systeem' topics een lijst met mogelijkheden hebt samengesteld.

Oh, en voor de volledigheid: dit is het systeem wat ik heb aangeschaft, met dank aan alle posters !

Antec P160W
Antec Earth Watts 430W
Gigabyte GA P35 DS3
E6750
Arctic Freezer 7 Pro
Kingston 2x1GB PC5300
Samsung Spintpoint T166 320GB
Sapphire X1950Pro Ultimate
Nec AD-7173S (zilver vanwege de kast)
Windows Vista Home Premium
D-Link DWL-G510

totaal ¤ 884,- incl verzendkosten bij Azerty, zelf gemonteerd en geinstalleerd. Ben ik nu een Tweaker ?

sanook wijzigde dit bericht 30-07-2007 11:25 (24%)

Philflow wijzigde dit (47%)
Reg. datum: 22 april 2006

Helemaal mee eens. Ik zag dat soort topics altijd graag.

Ben het niet eens met de censuur.

Leerkracht in opleiding
Reg. datum: 12 januari 2007

quote:
Er word ook gelijk geroepen, kijk maar naar de best buy guides. Maar geen rekening houdend dat mensen niet altijd 2000 euro te besteden hebben. Misschien al een monitor en overige randapparatuur hebben etc.
Voor zover ik weet zijn er verschillende bedragen waarmee je een systeem kan samenstellen...
Best Buy Guide topicoverzicht

600 euro
1200 euro
2000 euro

en in die topics kun je zelf een PC samenstellen en daar posten, dan komt er vanzelf een variant
Denniswerf in "[BBG] Basissysteem juli 2007"
is bijv. 650 euro. Je kunt met die gegevens zelf een middel PC invullen... Beetje zinloos om 30 topics te hebben terijl iedereen 80% dezelfde hardware er in heeft

Schooljaar 2008/2009: LIO stage combinatiegroep 7/8...Bijna afgestudeerd meester!!
't leven 'begint' bijna: uit huis, ergens in Nederland gaan wonen, baan zoeken, etc. -> eng :(

Het is al veel eerder gezegd de laatste jaren, dit soort topics is alleen van nut voor de topicstarter. Zeg niet dat het niet zo is want de werkelijk honderden topics die geopend werden hadden allemaal vrijwel dezelfde configuratie waaruit je kunt concluderen dat niemand die een nieuw topic postte ooit in een van die topics had gekeken.

Daarnaast, er zijn over DIT ONDERWERP al andere topics waarin al geruime tijd wordt gediscusieerd dus dit topic is compleet overbodig. Een beetje zoeken was dus wel zo handig geweest. Maar daar gaat dus feitelijk heel de discussie over CSL al over; aan het gebrek aan eigen inzet, gemakzucht, luiheid, onkunde, gebrek aan vooronderzoek etc. etc.

Guardian Angel wijzigde dit bericht 30-07-2007 11:51 (5%)

is Engelandvaarder!
Reg. datum: 14 oktober 2006

quote:
Philflow schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:33:
Helemaal mee eens. Ik zag dat soort topics altijd graag.

Ben het niet eens met de censuur.
Geen censuur, maar handhaving van een minimale kwaliteit en niveau. Die systeemtopics kwamen eigenlijk alleen maar van luie of onzekere mensen. Zie ook de eerdere topics die Guardian Angel aanhaalt.

quote:
Guardian Angel schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:44:
Het is al veel eerder gezegd de laatste jaren, dit soort topics is alleen van nut voor de topicstarter. Zeg niet dat het niet zo is
Dat zeg ik dus wel :) ik vond het vaak leuk om mee te lezen.

Aangezien er ook genoeg mensen waren die wilde antwoorden begrijp ik niet zozeer waarom mensen zich er aan storen. Als je het niet interessant vindt lees je het toch gewoon niet?

Ook de topics van laptop X vs. laptop Y. En dan er lekker op schieten. heerlijke topics.

Philflow wijzigde dit bericht 30-07-2007 12:01 (11%)

Reg. datum: 02 augustus 2004

Ik geef je gelijk hoor. Vaak wordt er gelijk een slotje geplaatst, wat erg jammer is. Ik snap best dat je eerst moet informeren, maar elkaar helpen met ervaring en deskundigheid kan nooit kwaad. :)

Opteron 170 @ 2,9GHz/2GB Kingston HyperX @ 245MHz/DFI Lanparty NF4/ATi X1950PRO

Leerkracht in opleiding
Reg. datum: 12 januari 2007

quote:
Philflow schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:55:
[...]

Dat zeg ik dus wel :) ik vond het vaak leuk om mee te lezen.

Aangezien er ook genoeg mensen waren die wilde antwoorden begrijp ik niet zozeer waarom mensen zich er aan storen. Als je het niet interessant vindt lees je het toch gewoon niet?

Ook de topics van laptop X vs. laptop Y. En dan er lekker op schieten. heerlijke topics.
En dat is dus precies niet de bedoeling; entertainment
quote:
Dj-sannieboy schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:00:
Ik geef je gelijk hoor. Vaak wordt er gelijk een slotje geplaatst, wat erg jammer is. Ik snap best dat je eerst moet informeren, maar elkaar helpen met ervaring en deskundigheid kan nooit kwaad. :)
Tja, maar je kunt dan net zo goed naar de winkel lopen en je daar door iemand laten voorlichten.. Het feit dat je hier op Tweakers zit betekend dat je een bepaalde technische achtergrond hebt en een computer wil samenstellen. Het is niet zo dat Tweakers er is om jou voor weinig geld een snelle computer te laten uitkiezen; het is wel zo dat we je kunnen helpen je kennis te vergroten :*)

Dwars wijzigde dit bericht 30-07-2007 12:07 (40%)

Schooljaar 2008/2009: LIO stage combinatiegroep 7/8...Bijna afgestudeerd meester!!
't leven 'begint' bijna: uit huis, ergens in Nederland gaan wonen, baan zoeken, etc. -> eng :(

quote:
Denniswerf schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:05:
[...]
En dat is dus precies niet de bedoeling; entertainment
Leerzaam voor mij! En voor de TS.

Philflow wijzigde dit bericht 30-07-2007 12:06 (3%)

Let the beat hit 'em!
Reg. datum: 21 januari 2007

Ik ben het eens met de topicstarter. Ik heb zelf ook altijd erg genoten van de topic's die werden geopend. Tuurlijk ging het op een gegeven moment té ver. Er zijn erg veel mensen die overeenkomende topics hebben geopend over hoe een systeem is. Ik weet niet of het een oplossing is om een nieuw gedeelte aan te maken, volgens mij lokt dat alleen maar onzinnige topics uit.

Ik denk eerder dat het een goed idee is om wat extra gedeeltes toe te voegen aan de BBG. Ikzelf zit bijvoorbeeld nogal in de knel met de BBG. Ik heb meer geld te besteden dan het basissysteem, maar het high-end systeem gaat me net iets te ver. Daarnaast heb ik alle randapperatuur ook niet nodig...
Misschien dus een idee om een mid-range pc te maken (800 tot 1000 ¤ ?) zonder randapperatuur (zoals muis, toetsenbord, monitor, luidsprekers).

Nu kan je wel zeggen: dan neem je toch iets van het een en iets van het ander. Mijn ervaring hiermee is dat je toch niet echt het optimale systeem dan krijgt...

Natuurlijk is dit maar een simpel idee, maar ik denk dat het best wel nuttig kan zijn om de BBG iets uitgebreider te maken.

<-|| E8400@4Ghz | Scythe 'Mugen' | Asus P5E | 2x1GB BallistiX DDR2-800@1000Mhz | EVGA 8800GT | Spinpoint T166 500GB | Zalman ZM600-HP | Foto's & Benches ||->

@denniswerf
zoals ik al aangaf, een gamepc samenstellen is 1 ding. Maar de een wil 600 euro uitgeven, de ander 2000. De een heeft al een kast + voeding en monitor en de ander begint van scratch. Zelfde geld voor office pc's, allround pc's, backup pc's, mulitmedia systemen etc. Voor een gamepc van 600 euro ga je dus geen E6750 nemen en wil je weten of je beter een amd van 75 euro kan nemen of een dualcore... etc
Je kan idd hardware uit verschillende topics passen maar dit is geen garantie dat deze bijv compatibal zijn, de beste prijs/prestatie hebben voor dat system etc.

@ Guardian Angel
wat is er mis met het nut hebben alleen voor de topic poster? Een forum is voor iedereen. Een forum is om vragen te stellen. Mocht je niet willen reageren op een vraag dan ben je vrij om dat niet te doen.
En je gaat weer beginnen over datzelfde geneuzel van zoeken. Heb jij gekeken hoeveel topics er zijn op GoT. Heb jij gekeken hoeveel pagina's er zijn op GoT. Als casual gebruiker ga je dat dus niet allemaal napluizen omdat het ergens wel een x staat. Jammer dat hier altijd erg veel onbegrip voor wordt getoond. Om gelijk een vinger te wijzen en mij "het gebrek aan eigen inzet, gemakzucht, luiheid, onkunde, gebrek aan vooronderzoek" te noemen gaat te ver. Hanteer eerst zelf aub gedragsregels ipv het inwrijven van jou "ontoereikende kennis ver boven het niveau van de "standaard" tweaker"

@gambieter
Ik ben het zeker eens dat er bepaalde richtlijnen moeten zijn voor topics en wanneer blijkt dat er geen research is gedaan een slotje. Probleem is dat nu overal een slotje op komt ondanks dat mensen echt research hebben gedaan.

@denniswerf weer
Wat is er mis met entertainment op een forum?
Het verhaaltje over je winkel is tegenstrijdig. In een winkel moeten ze het met een vooraad doen, is de kennis van 1 persoon van dat moment beschikbaar. Waarom moet je een bepaalde technische achtergrond hebben om hier te zitten? Dit soort topics zijn juist ideaal voor mensen die dat niet hebben en niet zomaar een pc van 2000 euro willen aanschaffen of een standaard Dell wel gezien hebben. Je helpt juist om de kennis te vergroten van de mensen door ze uit te leggen waarom ze juist dat onderdeel moeten kopen of niet.

Ik merk dat bepaalde personen zich blijkbaar uhm "verheven" voelen omdat zei wel een echte tweaker zijn in hard en nieren. Veel mensen komen hier juist om profijt te hebben van de kennis van die guru's. Lijkt mij opzich helemaal niets mis mee.

Juist door in een apart onderdeel van Tweakers dit onder te brengen kan je alles op 1 plek houden (dus alleen maar topics van game pc 1000 euro, multimedia pc 1500euro etc). Je hoeft niet te reageren, je hoeft er niet eens in te kijken als je niet wilt. Moderators hoeven niet te gaan zoeken of het een pc 1000 euro topic is, alles bij elkaar.
Volgens mij kan dit nooit in iemands nadeel werken

thewizard2006 wijzigde dit bericht 30-07-2007 12:33 (7%)

is Engelandvaarder!
Reg. datum: 14 oktober 2006

GoT is een discussieforum voor computergebruikers van een hoger niveau. De mensen met hun vakantiegeld kunnen ook naar beginnersweb of computeridee forums gaan, want ze dragen niet echt bij aan het forum. De leechers bij torrents, zullen we maar zeggen.

Verder: de meesten komen met een standaard kast, mobo processor etc en vragen dan om commentaar. De meeste vragen zijn makkelijk te beantwoorden met het doen van een beetje moeite, maar zelfs dat kost blijkbaar vaak al te veel energie.

Maar goed, er is een beslissing genomen door de crew. Dit wordt een beetje zinloze discussie zo.
quote:
Ik merk dat bepaalde personen zich blijkbaar uhm "verheven" voelen omdat zei wel een echte tweaker zijn in hard en nieren. Veel mensen komen hier juist om profijt te hebben van de kennis van die guru's. Lijkt mij opzich helemaal niets mis mee.
Dit is toch geen helpdesk? Dus is daar wel wat mis mee.

zhé germans
Reg. datum: 02 september 2002

topic Nieuw Tab aanmaken voor complete systemen gemerged met feedback topic :)

Er is heel veel overleg geweest voordat we besloten hebben om de boodschappenlijstjes topics te verbieden. Het is in principe niet van meerwaarde voor CSL, er is met de BBG's hier op GoT en alle overige reviews en lijstjes op het net zoveel informatie te vinden voor de die-hard tweakers dat zij zelf een systeem moeten kunnen samenstellen.

Er zijn wellicht andere fora die er anders over denken, maar op GoT is er dus geen plaats meer voor dergelijke topics :)

specs | 'De klant komt altijd van rechts.'
'Het risico van een slim voorstel is dat je de kans loopt te worden aangewezen om het uit te voeren.'

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
thewizard2006 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:30:
@denniswerf
zoals ik al aangaf, een gamepc samenstellen is 1 ding. Maar de een wil 600 euro uitgeven, de ander 2000. De een heeft al een kast + voeding en monitor en de ander begint van scratch. Zelfde geld voor office pc's, allround pc's, backup pc's, mulitmedia systemen etc. Voor een gamepc van 600 euro ga je dus geen E6750 nemen en wil je weten of je beter een amd van 75 euro kan nemen of een dualcore... etc
Je kan idd hardware uit verschillende topics passen maar dit is geen garantie dat deze bijv compatibal zijn, de beste prijs/prestatie hebben voor dat system etc.
Je moet dan ook niet je hardware kiezen op basis van wie het hardste roept, maar op basis van benchmarks en reviews.
quote:
@ Guardian Angel
wat is er mis met het nut hebben alleen voor de topic poster? Een forum is voor iedereen. Een forum is om vragen te stellen. Mocht je niet willen reageren op een vraag dan ben je vrij om dat niet te doen.
En je gaat weer beginnen over datzelfde geneuzel van zoeken. Heb jij gekeken hoeveel topics er zijn op GoT. Heb jij gekeken hoeveel pagina's er zijn op GoT. Als casual gebruiker ga je dat dus niet allemaal napluizen omdat het ergens wel een x staat. Jammer dat hier altijd erg veel onbegrip voor wordt getoond. Om gelijk een vinger te wijzen en mij "het gebrek aan eigen inzet, gemakzucht, luiheid, onkunde, gebrek aan vooronderzoek" te noemen gaat te ver. Hanteer eerst zelf aub gedragsregels ipv het inwrijven van jou "ontoereikende kennis ver boven het niveau van de "standaard" tweaker"
Op dit forum wordt nu eenmaal een relatief hoog niveau verwacht. En het is echt niet zo dat wanneer je er niet zo veel verstand van hebt je duizenden pagina's met informatie moet doorlezen. Zelfs beginnelingen kunnen vergelijkende benchmarks lezen en op basis van hun budget een systeem samenstellen.
quote:
@gambieter
Ik ben het zeker eens dat er bepaalde richtlijnen moeten zijn voor topics en wanneer blijkt dat er geen research is gedaan een slotje. Probleem is dat nu overal een slotje op komt ondanks dat mensen echt research hebben gedaan.
Over het algemeen zijn de gestelde vragen in dat soort topics simpele zoekvragen. Dan kun je wel vooronderzoek gedaan hebben, als de vragen simpelweg op te lossen zijn door in de FAQ van PMG te kijken (wat bijvoorbeeld vaak het geval was) dan is het logisch dat je topic dichtgegooid wordt.
quote:
@denniswerf weer
Wat is er mis met entertainment op een forum?
Niks, daarvoor hebben we de HK immers ook :P
quote:
Het verhaaltje over je winkel is tegenstrijdig. In een winkel moeten ze het met een vooraad doen, is de kennis van 1 persoon van dat moment beschikbaar. Waarom moet je een bepaalde technische achtergrond hebben om hier te zitten? Dit soort topics zijn juist ideaal voor mensen die dat niet hebben en niet zomaar een pc van 2000 euro willen aanschaffen of een standaard Dell wel gezien hebben. Je helpt juist om de kennis te vergroten van de mensen door ze uit te leggen waarom ze juist dat onderdeel moeten kopen of niet.
Dat kunnen ze ook prima zelf uitzoeken. Zoals ik zei, reviews en benchmarks.
quote:
Ik voel mij niet verheven doordat ik meer kennis heb dan iemand over hardware. Echter, ik heb er ook geen zin in om hier voor helpdesk te gaan spelen.
quote:
Juist door in een apart onderdeel van Tweakers dit onder te brengen kan je alles op 1 plek houden (dus alleen maar topics van game pc 1000 euro, multimedia pc 1500euro etc). Je hoeft niet te reageren, je hoeft er niet eens in te kijken als je niet wilt. Moderators hoeven niet te gaan zoeken of het een pc 1000 euro topic is, alles bij elkaar.
Volgens mij kan dit nooit in iemands nadeel werken
Als je bedenkt dat men het niveau op dit forum graag hoog wil houden is dat dus geen werkbare oplossing.

quote:
@ Guardian Angel
Fout.

Een topic moet minimaal enige discussiewaarde hebben die nuttig is voor een grotere groep mensen dan alleen de topicstarter. Dat is de BBG wél en een "wat moet IK kopen topic" duidelijk niet.
quote:
En je gaat weer beginnen over datzelfde geneuzel van zoeken. Heb jij gekeken hoeveel topics er zijn op GoT. Heb jij gekeken hoeveel pagina's er zijn op GoT. Als casual gebruiker ga je dat dus niet allemaal napluizen omdat het ergens wel een x staat. Jammer dat hier altijd erg veel onbegrip voor wordt getoond.
GoT is géén helpdesk maar een forum. Als je als gemiddeld gebruiker niet gaat zoeken, om diverse genoemnde reden waaronder luiheid, toon je nauwelijks je eigen inspanning en waarom zou een ander zich moeten gaan inspannen als iemand te beroerd is zelf iets te ondernemen?
quote:
Om gelijk een vinger te wijzen en mij "het gebrek aan eigen inzet, gemakzucht, luiheid, onkunde, gebrek aan vooronderzoek" te noemen gaat te ver. Hanteer eerst zelf aub gedragsregels ipv het inwrijven van jou "ontoereikende kennis ver boven het niveau van de "standaard" tweaker"
Ik verwijt jou niets, hooguit alleen dat je niet, net zoals de andere CSL-topics waarover dit topic gaat, niet hebt gekeken of er al een algemeen discussietopic was over het door jou aangehaalde onderwerp. Dat was er dus al. Vandaar dan ook de merge met het reeds bestaande topic. :)

De gedragsregels hanteer ik wel degelijk en daarnaast ben ik, aantoonbaar, niet te beroerd iemand te helpen. Dat is dus een van de reden dat ik ageer tegen de "welke moet ik kopen topics" omdat het merendeel van de posters van dat soort pruts-topics niet de moeite neemt om ook maar iets zelf uit te zoeken. Het gaat dan vaak ook nog eens om net geregistreerde gebruikers die denken "even" een topic te kunnen aanmaken, dan lui achterover gaan leunen en wachten. Om maar niet te spreken van de figuren die doodleuk meerdere dezelfde topics binnen een paar weken openen omdat de configuratie op een of twee punten afwijhkt van hun vorige topic.

Ik heb niet het idee dat je je hebt verdiept in het hele vraagstuk en dat je niet, wat anderen en ik wel hebben gedaan, tientallen van dat soort topics hebt nagekeken om de treurigheid ervan te kunnen beoordelen.

Er zaten gelukkig hier en daar wel goede topics tussen maar omwille van 5 goede tegen 500 slechte topics alle topics toe te staan, nee, dankjewel.

Let the beat hit 'em!
Reg. datum: 21 januari 2007

quote:
Turkish schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:49:
topic Nieuw Tab aanmaken voor complete systemen gemerged met feedback topic :)

Er is heel veel overleg geweest voordat we besloten hebben om de boodschappenlijstjes topics te verbieden. Het is in principe niet van meerwaarde voor CSL, er is met de BBG's hier op GoT en alle overige reviews en lijstjes op het net zoveel informatie te vinden voor de die-hard tweakers dat zij zelf een systeem moeten kunnen samenstellen.

Er zijn wellicht andere fora die er anders over denken, maar op GoT is er dus geen plaats meer voor dergelijke topics :)
Ik ben het er wel mee eens dat er veel informatie te vinden is, zeker is ook de BBG erg belangrijk. Ik denk omdat de boodschappenlijstjes nu verboden zijn je iets 'terug' moet doen voor de tweaker. Ikzelf hoop heel erg dat er meer BBG's bij komen. (Lees mijn vorige post) 8)

<-|| E8400@4Ghz | Scythe 'Mugen' | Asus P5E | 2x1GB BallistiX DDR2-800@1000Mhz | EVGA 8800GT | Spinpoint T166 500GB | Zalman ZM600-HP | Foto's & Benches ||->

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
ExPlanE schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:12:
Ik ben het eens met de topicstarter. Ik heb zelf ook altijd erg genoten van de topic's die werden geopend. Tuurlijk ging het op een gegeven moment té ver. Er zijn erg veel mensen die overeenkomende topics hebben geopend over hoe een systeem is. Ik weet niet of het een oplossing is om een nieuw gedeelte aan te maken, volgens mij lokt dat alleen maar onzinnige topics uit.

Ik denk eerder dat het een goed idee is om wat extra gedeeltes toe te voegen aan de BBG. Ikzelf zit bijvoorbeeld nogal in de knel met de BBG. Ik heb meer geld te besteden dan het basissysteem, maar het high-end systeem gaat me net iets te ver. Daarnaast heb ik alle randapperatuur ook niet nodig...
Misschien dus een idee om een mid-range pc te maken (800 tot 1000 ¤ ?) zonder randapperatuur (zoals muis, toetsenbord, monitor, luidsprekers).
Pak het multimediasysteem, haal de randapparatuur eraf, upgrade eventueel nog een onderdeel afhankelijk van wat je eisen zijn (gamen? renderen?) en klaar. Dat moet je toch écht zelf wel kunnen hoor. Anders kun je voor elke willekeurige situatie wel een BBG maken, en dat lijkt me niet echt handig, en ook niet de bedoeling.
quote:
Nu kan je wel zeggen: dan neem je toch iets van het een en iets van het ander. Mijn ervaring hiermee is dat je toch niet echt het optimale systeem dan krijgt...
Onzin. Het optimale systeem is een systeem wat werkt en wat afgestemd is op jou eisen. Met een beetje eigen inzet moet je met de BBG + wat vergelijkende benchmarks gemakkelijk onderdelen kunnen upgraden of downgraden.

Het is duidelijk dat ik een andere visie op een forum (het op GoT) heb dat bijv Guardian angel en de moderators/administrators. Aangezien het hun forum is mogen zij dit uiteraard beslissen :).
Jammer dat de technische kennis die aanwezig is, niet toegankelijk (meer) is op deze manier. Persoonlijk vind ik dat een groot verlies.

Ik was zelf ook redelijk actief in het doorlezen en beantwoorden met vragen over nieuwe systemen. En zelf heb ik mij ook regelmatig lopen ergeren aan slechte topics met bijnv alleen de zin "ik zoek een nieuwe pc van ongeveer 1000 euro maar mag ook 200 euro meer of minder zijn, iemand tips?".

Zelf heb ik er een gigantische hoop over geleerd toen ik zelf zo'n topic had gestart en het heeft zeker voor mij veel meerwaarde gehad. Ik zit, mede door het lezen van dit soort posts nu op een niveau dat ik zelf prima mijn eigen pc'tje kan samenstellen. Helaas dat dit nu een stuk lastiger gaat worden voor de niet tweaker.

Kort samengevat, heel erg jammer. Vind het een gemiste kans om een hoop mensen te helpen. Helaas is de beslissing al gemaakt en kan ik er niets meer aan veranderen. Dan maar opzoek naar een forum dat wel dit soort ondersteuning biedt.
(ps ik lees een aantal andere topics van GoT nog met alle liefde dus wil hiermee niet afgeven op de website)

-----
kan het niet laten
@Rod
Quote "Pak het multimediasysteem, haal de randapparatuur eraf, upgrade eventueel nog een onderdeel afhankelijk van wat je eisen zijn (gamen? renderen?) en klaar. Dat moet je toch écht zelf wel kunnen hoor. Anders kun je voor elke willekeurige situatie wel een BBG maken, en dat lijkt me niet echt handig, en ook niet de bedoeling."
---> zegt hij tegen de AH cassiere, loodgieter, stratenlegger (niets mis met het beroep maar totaal geen affiniteit met pc's, afgezien van hobby misschien. Ik denk dat je hiermee het punt bevestigd wat ik duidelijk probeer te maken. Het is gewoon te vaag en er zijn teveel opties. Vandaar dat een topic afgestemd op die persoon superhandig is.

Quote "Onzin. Het optimale systeem is een systeem wat werkt en wat afgestemd is op jou eisen. Met een beetje eigen inzet moet je met de BBG + wat vergelijkende benchmarks gemakkelijk onderdelen kunnen upgraden of downgraden."
--> Dat jij dat kan, harstikke goed. Dat de standaard internetter dit moeilijk vind (al die onbekende hardware, termen, cijfertjes, meetprogramma's etc) komt niet bij je op geloof ik. Niet iedereen heeft van tomshardware of info.hardware gehoord. En geloof mij, in google wat intypen kan behoorlijk lastig zijn als je niet weet waar je naar moet zoeken

thewizard2006 wijzigde dit bericht 30-07-2007 13:55 (33%)

Door: Terw_Dan
Moderator PMG/OM/Reviewer
Knuffelkubus O+

quote:
thewizard2006 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:30:
Persoonlijk ben ik van mening dat je juist een plek als dit, waar veel kennis aanwezig is, moet gebruiken om andere te helpen en ondersteunen en advies te geven.
In mijn optiek is dat de omgekeerde wereld. Je moet op GoT komen omdat je veel kennis in huis hebt en die wilt delen met anderen. Niet omdat je hier maar komt omdat er hier mensen zitten die er verstand van hebben.
quote:
@denniswerf
Maar compatibility is uit te zoeken, evenals prijs prestatie. Dus ik zie niet in waarom we voor iedere denkbare situatie een BBG zouden moeten hebben.
quote:
@ Guardian Angel
Ik vind juist wel dat je die als gebruiker na moet pluizen. Het is gewoon een gebrek aan eigen inzet als je dat niet doet. Zeker als het gaat om hele makkelijke dingen. Kijk, als het gaat over een of ander exotisch probleem dat 5 jaar geleden is langsgeweest dan zul je zoiets natuurlijk minder makkelijk vinden. Maar wat nu de beste videokaart of cpu is, dat is zo simpel en voor de hand liggend, dat moet gewoon te doen zijn voor iedere user.

En gedragsregels zijn hier wel degelijk, denk je anders dat er zoveel users zijn die hier jaren lang blijven rondlopen?
quote:
@gambieter
Maar dat heeft eerder met het lage niveau van de boodschappenlijstjes te maken.

Atomen bestaan uit ruimteschepen

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: