Gathering of Tweakers

Quicksearch
Gullible Sceptic

quote:
Mijn topic is gesloten. Maar dat is niet zo erg. Ik was zelf van plan om het te sluiten. Maar dan geef ik liever door aan een mod of die voor mij het wilt sluiten. Dan dat een mod het zomaar sluit (zonder mijn toestemming daarvoor te vragen). Kun je je ergens de vraag stellen wiens topic het eigenlijk was. Van mij of van de mod ?
Je topic voldoet niet aan de kwaliteits eisen en gaat dan dus dicht om vervuiling met topics die niet aan de kwaliteits norm voldoet weg te halen.
quote:
Ook hier zou ik het beheer in handen van de gebruiker laten. Net zoals wij onze eigen teksten kunnen verwijderen/aanpassen. Vind ik ook dat we zouden moeten kunnen beslissen of onze topic al dan niet op slot mag (doordat onze vraag werd beantwoord of niet meer van toepassing is)
En dan een wildgroei krijgen van waardeloze topics? Nee danku.
quote:
Voor mij liever zo, dan dat één of andere 'internet politie-agent' plots beslist dat ik hier uit mijn woning mag vertrekken. Nog voor ik me kunnen verdedigen heb...
De kwaliteits eisen voor posts zijn duidelijk beschreven in de faq's. Voldoe je daar niet aan, dan gaat ie dicht. Dat zijn de regels die hier worden gehanteerd.
quote:
En dan heel dit kwaliteitsgedoe. Waarom maken jullie daar een OF OF verhaal van. En geen EN EN ? Waarom kunnen beide soort topics niet naast elkaar bestaan (op tweakers). Dus zowel de hoogstaande gesprekken (van meer gevorderde gebruikers). Als vragen van simpelere mensen (die nog niet zoveel kaas van IT gegeten hebben). Deze gevorderde gebruikers kunnen dan (als ze zin hebben) altijd deze meer simpele mensen helpen met hun IT advies. Dat zal zeker op prijs gesteld worden. Al hoeft het niet natuurlijk. één ieder blijft altijd vrij de ander te helpen of niet.

Waarmee ik maar wil zeggen, dat je hiermee uiteindelijk hetzelfde bereikt/vrijwaart. Maar dan wel in een meer verdraagzame context. Met meer respect voor de gebruiker (hetzij beginner of expert). En met meer bevoegdheden ook (zoals bv het kunnen modereren van je eigen topic).
Omdat dit tweakers.net is en niet beginners.net. Hier word verwacht dat je een bepaald niveau hebt. Heb je dat niet dan hoor je hier eigenlijk niet thuis en zul je naar een forum moeten gaan waar het niveau wel goed voor jouw is.
quote:
En dan een wildgroei krijgen van waardeloze topics? Nee danku.
Wat is waardevol en wat niet ?

Dat is hetzelfde als een discussie voeren over "is een geluidskaart van Club3D beter, dan eentje van Creative ?"

Allebei zijn subjectief. Wat voor de één waardevol is, is het voor de andere niet.
Daar kun je als mod (of wie ook) toch niet over gaan beslissen ???

Zo ja, krijg je censuur. En een vorm van apartheid. De één is hier welkom, de ander niet.
Een dergelijke visie betreur ik...

Volgens mij kunnen zowel de expert als de beginner hier perfect naast elkaar leven.
De tuin is groot genoeg. Geef ieder zijn deel...

Maar ja, dit is niet aan mij om te belissen. Net zoals het niet aan mij om te beslissen is, waar onze politiekers al ons belastingsgeld aan uitgeven (of verkwisten). Als je dat wilt veranderen, moet je hogerop gaan. Klimmen in de hierachie. In het andere geval kun je even wat klagen. En binnen een paar uur is men je vergeten...

is Engelandvaarder!

Concentratiekampen, apartheid? Weet je eigenlijk wel waarover je het hebt? :X

Iedereen is vrij om muziek te maken, maar dat betekent niet dat je de vrijheid hebt om muziek te maken in andermans huiskamer. Als je ergens iets doet wat niet gewenst of niet toegestaan is, dan kan je twee dingen doen: je aanpassen of ergens anders naar toe gaan. Gaan huilen dat je vrijheid van meningsuiting wordt geschonden, dat het naar concentratiekampen riekt en dat het apartheid is, dat is geen optie.

De crew doet er alles aan om het hier prettig te houden voor zoveel mogelijk gebruikers. De doelgroep is de gevorderde gebruiker die eigen inzet toont, niet de beginner die aan het handje gehouden wil worden. Voor die groep zijn er andere forums, zoals het al eerder genoemde beginnersweb.nl :)

De discussie is per defenitie kansloos: Wikipedia: Wet van Godwin

Verder zou ik je eerst eens wat inlezen, hier bijvoorbeeld.

gambieter,

Het is juist die "apartheid" die ik betreur...

Waarom kunnen we hier niet samenleven ?
Dat kan toch niet zo moeilijk zijn.

Laat ons desnoods in aparte kamers (eentje voor beginners, een ander voor experts, etc) discussieren. Ipv onmiddellijk de ander door te verwijzen naar het buitenland (of een andere website).

Ipv vreemdelingen te verstoten (die volgens jou hier niet thuis horen) kun je ze toch gerust ook hun eigen stekkie geven ? Of niet ?

Uiteindelijk is de bedoeling van dit forum informatie te verzamelen en delen met elkaar. Ik vind dat iedere vorm van informatie (zolang die maar met het onderwerp - dat gepost werd door de eigenaar- te maken heeft) moet kunnen.

1. Het moet over IT gaan (want dit is een IT site).
2. Het moet binnen de thread passen (mobo bij mobo's, systemen bij systemen)
3. Kun je nog een onderdeling maken tussen de experts en gewone gebruikers.

Goh ja... Als dat echt niet kan, dan verstoot je gewoon die groep (zoals jullie nu doen).

Ik wil er verder niet over mierenneuken...
Gewoon even de pleister op de wonde leggen :P

Gullible Sceptic

quote:
Gent32m schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:26:
[...]

Wat is waardevol en wat niet ?

Dat is hetzelfde als een discussie voeren over "is een geluidskaart van Club3D beter, dan eentje van Creative ?"

Allebei zijn subjectief. Wat voor de één waardevol is, is het voor de andere niet.
Daar kun je als mod (of wie ook) toch niet over gaan beslissen ???

Zo ja, krijg je censuur. En een vorm van apartheid. De één is hier welkom, de ander niet.
Een dergelijke visie betreur ik...

Volgens mij kunnen zowel de expert als de beginner hier perfect naast elkaar leven.
De tuin is groot genoeg. Geef ieder zijn deel...

Maar ja, dit is niet aan mij om te belissen. Net zoals het niet aan mij om te beslissen is, waar onze politiekers al ons belastingsgeld aan uitgeven (of verkwisten). Als je dat wilt veranderen, moet je hogerop gaan. Klimmen in de hierachie. In het andere geval kun je even wat klagen. En binnen een paar uur is men je vergeten...
Ja dat is subjectief om te beslissen, want alleen jij kan jouw eisen bepalen. Dus waarom zou ik moeten bepalen welke voor jouw beter is, dat kan je ZELF ook op zoeken. Daarvoor heb je google en kan je reviews gaan lezen en aan de hand daarvan bepalen welke voor JOUW beter is. Wat heeft de rest dus aan de vraag welke beter is.

En nee dat is geen censuur, dat is gewoon vervuiling van het forum. En iedereen is welkom, maar je moet je wel aan de regels van het forum houden.

Dan zou je het in stukken moeten gaan delen, maar waarom zouden wij dat zelf doen als er al beginners fora bestaan.
quote:
Gent32m schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:00:
Ook hier zou ik het beheer in handen van de gebruiker laten. Net zoals wij onze eigen teksten kunnen verwijderen/aanpassen. Vind ik ook dat we zouden moeten kunnen beslissen of onze topic al dan niet op slot mag (doordat onze vraag werd beantwoord of niet meer van toepassing is)
Dat is sowieso al een zeer verkeerde instelling. Topics gaan niet op slot omdat het probleem is opgelost. Topics gaan alleen op slot als ze niet voldoen aan de eisen, of als ze vol zitten (na 500 of 1000 posts).

Daarbij, de teksten die je plaatst worden eigendom van Tweakers.net als ik me niet vergis, dus heb je er ewinig over te zeggen.

P45 Review deel 1 deel 2 deel 3 deel 4

Lowping CoD4 server @ 213.211.133.147:28960

is Engelandvaarder!

quote:
Gent32m schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:34:
gambieter,

Het is juist die "apartheid" die ik betreur...

Waarom kunnen we hier niet samenleven ?
Dat kan toch niet zo moeilijk zijn.
Je "leeft al samen" op het web, dat hoeft niet perse op GoT. Iedereen is hier trouwens welkom, zolang ze maar de inzet tonen en eerst zelf zoeken, en hun topics aan het beleid voldoen. Lees de GoT FAQ maar eens door, daar worden al je punten behandeld.

quote:
Gent32m schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:34:
Laat ons desnoods in aparte kamers (eentje voor beginners, een ander voor experts, etc) discussieren. Ipv onmiddellijk de ander door te verwijzen naar het buitenland (of een andere website).
Waarom zouden we hier ruimte moeten gaan bieden voor mensen die zich niet wensen te houden aan de hier geldende regels en cultuur?
Dat is hetzelfde als bij een miljonairsclub willen horen, terwijl je nog niet eens een modaal inkomen hebt en dan zeuren dat je daarom niet wordt toegelaten.

Op internet zijn al zat sites waar mensen terecht kunnen voor basicvraagjes, GoT is juist zo leuk omdat je hier alleen vragen op niveau tegenkomt. Wil je dat niet, dan zoek je een ander forum op.

quote:
Verder zou ik je eerst eens wat inlezen, hier bijvoorbeeld.
TheZeroorez, daarmee is de cirkel terug rond. Zijnde dat ik vind (mijn persoonlijke mening) dat hier nogal heel strenge regels gehanteerd worden.

Je kunt je inderdaad afvragen wat voor zin het bv heeft om aan iemand te vragen hoe hij het geluid vind klinken (echt objectief is dat bv niet). Maar kan zo een vraag kwaad ?

Voor de ene gebruiker kan dit volledig zinloos lijken, terwijl een andere gebruiker er zich mee geholpen kan voelen. En gelukkig verder kan gaan... En is dat niet de bedoeling van een forum.
Mensen (met IT problemen) hier te helpen ? Of willen jullie daar iets anders meebereiken.

Weet je.. Die dingen (verschillen) zijn toch allemaal zo erg niet ?
Laat de mensen zelf beslissen (wat ze te weten willen komen en wat niet).

Zonder daarin teveel gaan moeien en dit te bemoeilijken.
Door al die regels in te voeren...

By the way, ik snap ook wel dat ik hier geen poot heb om op te staan .Als jullie tegen me zeggen, dat ik op één been moet gaan lopen en met drie woorden spreken of er anders niet bij mag horen.

Dan kan ik maar:
a) Dit proberen doen
b) Of oprotten

Veel andere keuze heb ik niet. Want ik zit niet in de leiderstoel. Ik heb de regels niet bepaald. Of kan de regels niet bepalen/veranderen. Ik enkel eens kraaien. En that's it :P

quote:
Dat is hetzelfde als bij een miljonairsclub willen horen, terwijl je nog niet eens een modaal inkomen hebt en dan zeuren dat je daarom niet wordt toegelaten.
Idd, maar ook hier kun je discussieren over hoe hoog de criteria liggen.
- Wat bepaalt of je een miljonair bent of niet ?
- Hoeveel cash moet je bezitten om toegelaten te worden ?

Ik beslis daar niet over (anderen wel).

En je kan je eisen (criteria) hoger of lager leggen.
Persoonlijk vind ik dat ze hier nogal hoog liggen en dat je daarmee nogal wat mensen in de kou laat staan. Misschien valt daar iets aan te doen ? Misschien ook niet.

En idd dan moeten al die mensen maar naar die andere fora uitwijken...

Wat op zich ergens jammer vind. Want de 'slimme' mensen kunnen 'dommere' mensen ergens altijd beter helpen, dan dat de 'domme' mensen elkaar kunnen helpen. Zo houd je dit verschil in stand. Ipv naar elkaar toe te groeien en dit wat weg te werken...

't is een visie gelijk een ander.

En P.S. vergeet die nazi's ;)

quote:
Gent32m schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:48:
Weet je.. Die dingen (verschillen) zijn toch allemaal zo erg niet ?
Laat de mensen zelf beslissen (wat ze te weten willen komen en wat niet).

Zonder daarin teveel gaan moeien en dit te bemoeilijken.
Door al die regels in te voeren...
Ik kan me voorstellen dat sommige regels misschien vrij streng overkomen, maar als je hier wat langer rondloopt dan weet je dat ze gewoon nodig zijn.

We lopen hier met 250.000 geregistreerde users rond, die zijn lang niet allemaal actief, maar een groot deel wel en zelfs een aanzienlijk deel is hier dagelijks te vinden. Als je dan geen regels instel dan heb je binnen de kortste keren een onhandelbaar zooitje. En dat is het laatste dat we willen.
quote:
Gent32m schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:53:
Persoonlijk vind ik dat ze hier nogal hoog liggen en dat je daarmee nogal wat mensen in de kou laat staan. Misschien valt daar iets aan te doen ? Misschien ook niet.
Het klinkt wellicht wat lomp, maar dat is juist de bedoeling. We willen niet dat iedere Jan Doedel hier z'n vraag dumpt. Dus leg de lat hoog en die mensen blijven weg. Wat je overhoudt zijn de mensen die inzet en moeite tonen. En dat is waar we iets aan hebben.
quote:
En idd dan moeten al die mensen maar naar die andere fora uitwijken...

Wat op zich ergens jammer vind. Want de 'slimme' mensen kunnen 'dommere' mensen ergens altijd beter helpen, dan dat de 'domme' mensen elkaar kunnen helpen. Zo houd je dit verschil in stand. Ipv naar elkaar toe te groeien en dit wat weg te werken...
Het heeft niets met dom of slim te maken, het heeft te maken met inzet. Mensen die zich niet inzetten voor iets zijn hier niet welkom. Dat zeg ik bot, maar zo is het in principe wel gewoon. En imho niet meer dan terecht

Terw_Dan wijzigde dit bericht 17-03-2008 15:59 (40%)

is Engelandvaarder!

quote:
Gent32m schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:48:
[...]
En is dat niet de bedoeling van een forum. Mensen (met IT problemen) hier te helpen ? Of willen jullie daar iets anders meebereiken.
GoT is geen helpdesk, maar een discussieforum. Heel groot verschil.

Anyway.. Ik moet eens door.

Alvast bedankt voor de discussie mensen.
En ik ben blij dat er geen slotje op is gekomen :P

Acties: [view][quote]

Door: Turkish Moderator PMG/CSL
zhé germans

dit is een open discussie over het beleid en de FAQ van CSL dus een beetje raar om daar een slotje op te gooien. Dat zou namelijk zijn doel voorbij schieten ;)

Tenzij er natuurlijk iemand gaat lopen rellen :P

specs | 'De klant komt altijd van rechts.'
'Het risico van een slim voorstel is dat je de kans loopt te worden aangewezen om het uit te voeren.'

is Engelandvaarder!

Voor de CSL moderators: Tijd tussen TR en slot gaat deels over CSL. Misschien goed als een van de CSL crew zich daar ook laat horen? :)

Hey,

Ik had daarnet een topic gestart over een HTPC samenstelling.
Waar is die naar toe ?

Kan toch niet zijn dat jullie die verwijderd hebben ofzo ???

Ik heb de tekst ook op een ander forum gepost. Waar ik al complimenten heb gehad van de goede onderbouw, etc. Kortom, kan me moeilijk voorstellen dat dit nog niet goed genoeg was voor jullie hier..

Laat me aub iets weten.

Desnoods post ik de tekst opnieuw, in een andere groep.
Als dat daar beter past (dan bij complete systemen)

Leerkracht in opleiding
Reg. datum: 12 januari 2007

Eya Gent,

het beste kan je je postgeschiedenis nakijken. Daar kan je komen door op je naam te klikken :)
http://gathering.tweakers...find/poster/227627/topics

Thuis PC: AMD Athlon 64+ 3400 2,4 GHz / 1024MB RAM / Geforce 6600 GT / 160 GB HD
Laptop: MSI M667 / AMD Turion64 X2 TL-52 / 2048 MB DDRII / 100GB / GeForce Go7600 256 MB

Acties: [view][quote]

Door: Thandor Moderator OH/CSL
Kijkt u eens: Gent32m in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..." :). Ik had eigenlijk een PM er achteraan moeten gooien maar dat was er even niet van gekomen. Het 2e deel van het HTPC topic is overigens in de maak maar dat neemt even tijd in beslag daar het enorm veel werk is om het eerste deel volledig door te spitten en te verwerken in de topicstart.

T.net Profiel | http://thandor.net Rev.5 !
Stuur 'n DM aj 't niet met mien eens ben!

Ik heb al gevonden wat er gebeurd is. Mijn heeft mijn comment in de thread over stille HTPC geplaatst. En mijn thread verwijderd. Leuk is anders :'(

En dat allemaal zomaar zonder vragen...
Welke rechten hebben wij hier eigenlijk nog :|

Bedoeling van het als aparte thread te posten, is dat mijn vraag overzichtelijk bleef.
Nu verzinkt mijn vraag, tussen al die andere comments.
En zal het waarschijnlijk een stille (HTPC) dood sterven...

Toch jammer dat je hier zo weinig inspraak hebt in wat je schrijft (mag schrijven)
en waar het gepost mag blijven (staan)...

Gent32m wijzigde dit bericht 01-04-2008 23:13 (11%)

quote:
Gent32m schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:12:
Toch jammer dat je hier zo weinig inspraak hebt in wat je schrijft (mag schrijven)
en waar het gepost mag blijven (staan)...
Jouw topic sloot met 2 vragen en eigenlijk een "welke kaart moet ik kopen" en die vraag past perfect in het topic waar jouw post naar verplaatst is.
Ik heb ondertussen nog steeds geen reactie gehad...

En volgens mij ga ik ook geen reactie meer krijgen.
Doordat die comment nu tussen al die ander geplaatst is.

Waarom mag die comment niet als aparte thread gestart worden ?
Is veel overzichtelijker en heb ik meer kans door iemand te kunenn worden geholpen.

Of willen jullie niet dat ik door iemand geholpen wordt ?
De kansen worden alvast heel goed verkleind op die manier... |:(

Leerkracht in opleiding
Reg. datum: 12 januari 2007

quote:
Gent32m schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:43:
Waarom mag die comment niet als aparte thread gestart worden ?
Is veel overzichtelijker en heb ik meer kans door iemand te kunenn worden geholpen.

Omdat als iedereen een aparte threat maakt er binnen een aantal dagen een wildgroei aan topics is... Dan krijg je tientallen topics waar iedereen dezelfde vragen stelt, bijna dezelfde systemen, etc. De kans dat je dan wordt geholpen door 'een professional' is dan erg klein.

Er is inderdaad geen antwoord voor je gekomen, IMHO een nadeel van deze grote topics want het zijn vaak hetzelfde groepje mensen die door blijven praten over een onderwerp waardoor andere posts worden genegeerd... Zie het als een groepje vrienden die druk over voetbal aan het praten zijn, als jij over tennis wil praten moet je eerst uren meepraten voordat ze met je mee praten. Wil je dus in dergelijke conversaties (gaat daar momenteel over GOM en subs) dan moet je zorgen dat je ze kan overhalen om naar jou te luisteren :P

Dus gebruik een eyecatcher, een plaatje, iets dat totaal niet klopt waardoor mensen er vanzelf op reageren, etc :*)

Thuis PC: AMD Athlon 64+ 3400 2,4 GHz / 1024MB RAM / Geforce 6600 GT / 160 GB HD
Laptop: MSI M667 / AMD Turion64 X2 TL-52 / 2048 MB DDRII / 100GB / GeForce Go7600 256 MB

Daarnaast zou je telkens NA 24 UUR in het topic nog eens kort de aandacht kunnen vestigen op je post. :)
is Engelandvaarder!

quote:
Gent32m schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:43:
Maar de wereld draait niet alleen om jou. Onthoud dat dit een discussieforum is, geen helpdesk. Net als bij P2P netwerken gaat het niet alleen om mensen die hulp willen, maar ook mensen die hulp geven.
quote:
Complottheorie? If Gent32m then slotje?
quote:
Door mee te gaan discussieren in zo'n topic en niet een stapel dingen tegelijk te posten kun je meer gedaan krijgen. Een forumgemeenschap heeft veel baat bij mensen die actief bijdragen en niet alleen komen shoppen; als je zelf meer gaat bijdragen zonder winstoogmerk zul je zien dat je al discussierend veel meer leert en zelf dingen gaat oplossen :) .
quote:
Denniswerf schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:47:
Dus gebruik een eyecatcher, een plaatje, iets dat totaal niet klopt waardoor mensen er vanzelf op reageren, etc :*)
Liever niet zeg. Dan krijg je van die vervelende aandachttrekkers die een topic gaan vern**ken omdat ze alleen aan hun eigen vraag denken.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws