quote:
Brian schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 09:10:
Hallo Tweakers,
Ik zie nergens guides, laat staan verwijzingen in de FAQ, voor/over (thuis) servers. Ik heb besloten om het hier te posten ipv van een modje te mailen omdat het over alle (thuis) server gerelateerde topics in CSL gaat. Natuurlijk moet je ergens een streep trekken, maar als je een streep trekt, trek hem dan goed en duidelijk.
Het beleid is dat boodschappenlijstjes niet meer gewenst zijn in CSL, ongeacht wat het doel is van de configuratie. Er is voor gekozen geen enkel systeem meer toe te laten.
quote:
Ik heb zoveel mogelijk uit de BBG's gehaald. Maar aangezien ik GEEN ervaring met Thuisserver heb besloot ik om hier om advies te vragen omdat ik niet echt een goed mobo kon vinden. En omdat ik toch bezig was besloot ik gelijk mijn hele samengestelde server erbij te betrekken.
Het bouwen van een thuisservertje is natuurlijk niets anders dan het bouwen van een willekeurig andere pc, al zul je misschien wat andere onderdelen pakken. Immers, je hebt geen 8800GT nodig in een bak waar je nooit op gaat gamen.
quote:
Zie mijn gequote tekst. Genoeg BBG's over de andere systemen, maar niks over (thuis)servers. Erg jammer. Ik vind het erg jammer dat er van uitgegaan wordt dat iedereen overal maar wat van af weet. Nee, zo makkelijk is dat niet een BBG pakken en die als basis gebruiken voor iets totaal anders. Daarom had ik hier mijn topic ook achtergelaten. Jammer.
De BBGs dienen als basis voor je systeem, je kunt precies die config kopen, maar je kunt er ook dingen aan toe voegen of weglaten naar je eigen smaak.
Vraag je gewoon simpelweg af wat je er mee wilt doen. Wat gaat het doel worden van je thuisserverbak en wat heb ik daarvoor nodig. Als je dat weet kun je kijken op welke punten de BBG daaraan voldoet en op welke punten je iets anders wilt hebben.
quote:
Ik zou eigenlijk versoepeling van de regels of duidelijke regels willen zien. Persoonlijk vind ik dat dit soort topics toegestaan mogen worden mits ze goed onderbouwd zijn. En zolang je kan zien dat de TS er (veel) tijd en werk heeft in gestoken.
Versoepeling van de regels zal er denk ik niet komen (maar goed, ik ben natuurlijk geen modje). Het beleid is zorgvuldig opgesteld met het idee dat iedere tweaker zijn eigen keuzes kan maken op het moment dat hij/zij gezocht heeft.
Zit je met specifieke vragen over het mobo, videokaart, storage dan kun je respectievelijk in PMG, VB of OM terecht met je vraag.