Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
XTREEMRaGE schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:37:
Ik heb een vraag!
Dit topic voldoet eigenlijk ook niet aan de CSL, toch? Als ik de post moet geloven is het een geweldig initiatief!! _/-\o_ . Dus hulde voor de bewoners daar.

Maar als 1tje mag waarom de rest dan niet?
Het mag wel tegen de beleid zijn maar als ze dat topic zouden sluiten zou wel heel erg triest zijn, er mag toch nog wel een béétje socialiteit op tweakers zijn? Niet iedereen heeft evenveel verstand van computers en als de medenleden zo iemand willen helpen lijkt me dat wel zo aardig.

Het is ook een heel mooi initiatief om dat te doen, het enige wat ik zou zeggen, hulde en succes. :)

Mmmmike the TV

Eens, al kan hij natuurlijk ook de BBG gebruiken ;)
Nu maar hopen dat niet iedereen met een wenslijstje zo'n verhaal maakt (dat het voor iemand anders is).

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

Acties: [view][quote]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
quote:
SniperFox schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:51:
[...]

Het mag wel tegen de beleid zijn maar als ze dat topic zouden sluiten zou wel heel erg triest zijn, er mag toch nog wel een béétje socialiteit op tweakers zijn? Niet iedereen heeft evenveel verstand van computers en als de medenleden zo iemand willen helpen lijkt me dat wel zo aardig.

Het is ook een heel mooi initiatief om dat te doen, het enige wat ik zou zeggen, hulde en succes. :)
Ja, dan open ik de volgende keer ook een topic met een zielig verhaal erbij.. Imo gewoon een slotje. Het is een goed initiatief, maar geen reden om GoT-onwaardige vragen te stellen, vind ik.

quote:
RoD schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:56:
[...]

Ja, dan open ik de volgende keer ook een topic met een zielig verhaal erbij.. Imo gewoon een slotje. Het is een goed initiatief, maar geen reden om GoT-onwaardige vragen te stellen, vind ik.
Tja, dan vraag ik, is het kwakkeloos openen van een topic waarbij je vraagt naar ervaringen van een product met een kwakkeloze copy 'n paste van de specs wel GoT waardig dan? Hier toont iemand ook totaal geen inzet of enige waardering, en wil gewoon zo snel mogelijk informatie, en dat word wel toegestaan. 8)7
Ik vind zulk soort beleid wel erg omslachtig, als iemand zijn best doet in een topic en zijn eigen inzet toont en hulp nodig heeft, dan vind ik gewoon dat een TS het verdiend om geholpen te worden.

SniperFox wijzigde dit bericht 14-09-2007 14:07 (25%)

XTRËËM|RåGË

quote:
[...]

Precies mijn woorden :P ;)
quote:
[...]

Maar als je eentje doorlaat, waarom de rest niet mijn vraag! Laat dan gewoon de rest door die wel wat zoekwerk doen :x ofzo.......moeilijk om te beslissen..

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

is Engelandvaarder!

quote:
SniperFox schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:02:
[...]
Tja, dan vraag ik, is het kwakkeloos openen van een topic waarbij je vraagt naar ervaringen van een product met een kwakkeloze copy 'n paste van de specs wel GoT waardig dan?
Nee, dat is het niet. Ervaringentopics zijn voor mensen die ervaringen hebben, niet voor hen die er om vragen.
quote:
Hier toont iemand ook totaal geen inzet of enige waardering, en wil gewoon zo snel mogelijk informatie, en dat word wel toegestaan. 8)7
Hoe weet je dat het wordt toegestaan? Het kan zijn dat de moderators nog geen tijd hebben gehad er naar te kijken. Ik vind het absoluut slotjewaardig.
quote:
Ik vind zulk soort beleid wel erg omslachtig, als iemand zijn best doet in een topic en zijn eigen inzet toont en hulp nodig heeft, dan vind ik gewoon dat een TS het verdiend om geholpen te worden.
Iemand die echt zijn best heeft gedaan, die heeft geen topic meer nodig of kan bij de BBG topics terecht.

quote:
SniperFox schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:02:
[...]

Tja, dan vraag ik, is het kwakkeloos openen van een topic waarbij je vraagt naar ervaringen van een product met een kwakkeloze copy 'n paste van de specs wel GoT waardig dan? Hier toont iemand ook totaal geen inzet of enige waardering, en wil gewoon zo snel mogelijk informatie, en dat word wel toegestaan. 8)7
Ervaringentopics inclusief discussies lijken me niet zo ongewenst. Als een TS een ervaringentopic opent met als enige doel om zijn eigen vragen beantwoord te krijgen dan lijkt me dat niet gewenst. Zo simpel is het. En vaak is het makkelijk te zien wat de insteek van de TS is. Matige openingsposts met bijvoorbeeld alleen de specs van een product en voor de rest alleen maar een vragenlijstje van de TS kom je wel eens tegen, maar die worden ook gewoon gesloten, afaik.
quote:
Tsja, op GoT wordt een bepaald niveau verwacht. Wat daar niet aan voldoet, wordt gesloten. Zo simpel ligt het eigenlijk. Verder laat de inzet van de TS zeker wel te wensen over. Er wordt een lijstje neergeplempt met een zeer matige onderbouwing en vervolgens mogen wij het uitzoeken.
quote:
gambieter schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:44:
[...]

Nee, dat is het niet. Ervaringentopics zijn voor mensen die ervaringen hebben, niet voor hen die er om vragen.
Volgens mij is het vragen naar bepaalde ervaringen in een ervaringentopic (mits niet simpel zoekwerk ed) wel toegestaan hoor. :)

RoD wijzigde dit bericht 14-09-2007 14:53 (32%)

is Engelandvaarder!

quote:
RoD schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:46:
[...]
Volgens mij is het vragen naar bepaalde ervaringen in een ervaringentopic (mits niet simpel zoekwerk ed) wel toegestaan hoor. :)
Ik bedoel de mensen die een Ervaringen topic openen om ervaringen te vragen. Dat zie je intussen ook al een aantal keer gebeuren :)

quote:
SniperFox schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:31:
[...]
Ik vind het gewoon erg jammer dat GOT bijna geen plaats biedt voor de beginnende tweaker en dat er al gelijk zo direct bestraft word wil hij / zij een fout maken of niet goed genoeg gezocht hebben, dit komt niet echt vriendelijk over.

Of zit ik nou juist fout en is GOT zo juist bedoeld?
GoT is ook niet bedoelt voor beginners, maar voor mensen die er al het nodige vanaf weten of iig de moeite willen en kunnen doen. En dat zijn boodschappenlijstjes per definitie niet.
quote:
BoyzNDaHood schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:41:
Alleen dat mods nu allemaal topics moeten locken == meer werk?
Om precies te zijn kost het nieuwe beleid mij echt veel, en veel minder werk. Voorheen moesten de topics goed bekeken worden. Voldeden ze wel of niet aan de policy? En als ik het op slot gooide omdat het niet voldeed kon ik vrij vaak binnen 5 minuten een e-mail of DM verwachten met de melding "waarom het topic weer op slot was gezet". "Het voldeed toch aan de eisen?" Nee, het voldeed niet aan <zyx> deze eis en dit kun je prima a.d.v. <dit> en <dat> opzoeken. Dat kost veel werk om te typen :).

Nu is het zo goed als niet meer toegestaan om een topic te openen. Het is 'ja' of 'nee' en geen tussenweg met regeltjes en kleine eisen waarbij het wel of niet mag. Dat is voor diegene die het topic opent veel duidelijker (immers zijn mensen slecht in het lezen van FAQ's/Policies) en voor de moderator is het veel eenvoudiger.

Of er daadwerkelijk meer slotjes zijn? Ik denk dat dat nog wel mee valt :). (Gevoelsmatig, ik heb er geen statistieken van.)
quote:
SniperFox schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:31:
[...]Of zit ik nou juist fout en is GOT zo juist bedoeld?
Uit de FAQ:
quote:
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan.
:)
quote:
XTREEMRaGE schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:37:
Ik heb een vraag!
Dit topic voldoet eigenlijk ook niet aan de CSL, toch? Als ik de post moet geloven is het een geweldig initiatief!! _/-\o_ . Dus hulde voor de bewoners daar.

Maar als 1tje mag waarom de rest dan niet?
Waar maak jij op uit dat dit topic wel toegestaan was? Er is vanaf dat moment simpelweg geen moderator meer in CSL geweest, getuige dat er ook andere 'foutieve' topics openstaan :).

Afijn, er is geen uitzondering. Beleid is beleid en dat beleid moet zo goed mogelijk nageleefd worden. Het beleid is er niet voor niets :).

T.net Profiel | http://thandor.net Rev.5 !
Stuur 'n DM aj 't niet met mien eens ben!

Allereerst, shame on me dat ik meteen een nieuw topic maakt i.p.v. te kijken of er al een topic bestaat, feedback over CSL beleid bestond dus al. Maak ik me meteen schuldig aan de oorzaak van de hoeveelheid 'boodschappen lijstjes' topics, eerst doen, dan lezen.

Maar toch, ik vind het nieuwe CSL beleid zonde, redenen;

a) een 'verschrikkelijke toename' betekent dat een onderwerp leeft en bezoekers naar de site trekt, lijkt me positief voor de site, dus waarom verbieden?
b) dit soort onderwerpen wordt beantwoord, lezers helpen lezers, het doel van een forum, dus door wie zijn dit soort onderwerpen 'niet gewenst'?
c) kan er geen poll komen (of heb ik die gemist?) waarbij de bezoekers aangeven of ze dit soort onderwerpen willen of niet?
d) BBG's waren een advies, maar op deze manier lijkt iedereen in de richting van de producten die in de BBG's staan te worden geduwd, klinkt commercieel. Er zullen zat mensen zijn die merk X kopen omdat die in de BBG staat.

Had ik m'n nieuwe systeem nu maar voor mijn vakantie gekocht, dan had ik nog reacties kunnen krijgen of er iets fout aan was of niet... * grumble * :)

A)Het trekt imo wel de verkeerde bezoekers aan. Zoals hierboven al gezegd is dit forum voor bovenmatig geïnteresseerde computergebruikers, en van hen mag je meer verwachten dan een boodschappenlijstjestopic.
B)Het doel van dit forum is in de eerste plaats discussie, als ik het niet verkeerd heb.
C)Je dacht dat het hier een democratie was? :o Die modjes zijn bikkelhard :P
D)De BBG wordt samengesteld met inbreng van iedereen die maar inbreng wil leveren. De Tweaker (en dus consument) bepaald dus (mits goed onderbouwd natuurlijk)

quote:
RoD schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:23:
A)Het trekt imo wel de verkeerde bezoekers aan. Zoals hierboven al gezegd is dit forum voor bovenmatig geïnteresseerde computergebruikers, en van hen mag je meer verwachten dan een boodschappenlijstjestopic.
B)Het doel van dit forum is in de eerste plaats discussie, als ik het niet verkeerd heb.
C)Je dacht dat het hier een democratie was? :o Die modjes zijn bikkelhard :P
D)De BBG wordt samengesteld met inbreng van iedereen die maar inbreng wil leveren. De Tweaker (en dus consument) bepaald dus (mits goed onderbouwd natuurlijk)
a) juist mensen met een bovenmatige interesse nemen de moeite hun systeem te checken voordat ze 'domweg' wat kopen. Boodschappenlijstje verbieden, fine, maar dit verbod gaat een stuk verder.
b) mijn hoofdpunt was dat er zat mensen waren die anderen willen helpen en reacties neerzetten
c) ik dacht dat er rekening gehouden werd met de bezoekers ja
d) het is al vaker voorgekomen dat onderdelen met een goed onderbouwd argument toch niet werden opgenomen in de BBG, zoals je zelf stelt, het is geen democratie...

Maar de discussie over deze vier punten vind ik niet zo belangrijk, just voicing my opinion in de hoop dat er weer goed onderbouwde computer samenstellingen topics mogen.

A)Op GoT heerst vooral de opvatting dat zo'n iemand met de geboden hulpmiddelen (BBG, benchmarks, reviews, ervaringentopics) zelf een systeem kan samenstellen.

B)Tuurlijk zijn er een boel mensen die anderen willen helpen, maar dan wel graag op niveau, imo.

C)Dat gebeurd ook wel, maar beleid wordt bepaald door de mods/admins en wij users kunnen er dan nog suggesties op doen, over klagen en wat dan ook. Maar om nou bij een dergelijke beslissing een poll te houden.. Dan krijgen helpdeskers en mensen die niet weten hoe het hier aan toe gaan of daar simpelweg het wel fijn vinden dat ze met dergelijke vragen geholpen worden de kans om hun stem door te drukken (zonder argumentatie) en dat lijkt me niet de bedoeling. Als je het niet met het beleid eens bent kun je dat simpelweg met argumenten aangeven (zie dit topic :P ). Wat dat betreft zie je hier relatief gezien maar weinig mensen posten ten opzichte van het aantal mensen dat een boodschappenlijstje post. Dus om nou te zeggen dat het tot grote verontwaardiging onder de GoT'ers geleidt heeft... nee. Bovendien zijn een boel mensen ook erg blij met deze oplossing. In LA liep al meer dan een jaar een topic wat ging over de overvloed aan slechte topics in CSL.

D)Dan is dat een fout van het crewlid wat de desbetreffende BBG samengesteld heeft, imo. Dat is dus een ander onderwerp.
Overigens ben ik het wel gedeeltelijk met je eens. Er wordt niet altijd even geweldig gereageerd op de geleverde feedback.
quote:
Maar de discussie over deze vier punten vind ik niet zo belangrijk, just voicing my opinion in de hoop dat er weer goed onderbouwde computer samenstellingen topics mogen.
Goed onderbouwd waren ze wel. Maar de vragen bestonden dan vaak uit "is dit goed?" Of simpele vraagjes die met wat extra zoekwerk simpelweg te vinden waren.

RoD wijzigde dit bericht 19-09-2007 22:08 (3%)

quote:
cphoenixc schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:17:
Allereerst, shame on me dat ik meteen een nieuw topic maakt i.p.v. te kijken of er al een topic bestaat, feedback over CSL beleid bestond dus al. Maak ik me meteen schuldig aan de oorzaak van de hoeveelheid 'boodschappen lijstjes' topics, eerst doen, dan lezen.

Maar toch, ik vind het nieuwe CSL beleid zonde, redenen;

a) een 'verschrikkelijke toename' betekent dat een onderwerp leeft en bezoekers naar de site trekt, lijkt me positief voor de site, dus waarom verbieden?
Omdat er op GoT geen plek is voor luie users die zelf niet hun best willen doen om te zoeken
quote:
b) dit soort onderwerpen wordt beantwoord, lezers helpen lezers, het doel van een forum, dus door wie zijn dit soort onderwerpen 'niet gewenst'?
Zoals eerder gezegd is GoT een ofurm voor mensen met bovengemiddelde interesse. Een forum zoals CSL haalde dat niveau gewoon flink naar beneden.
quote:
c) kan er geen poll komen (of heb ik die gemist?) waarbij de bezoekers aangeven of ze dit soort onderwerpen willen of niet?
Waarom zouden we dat willen. De policy is toch duidelijk? Daarbij, ik vind dat de die-hard users er op dit punt wel iets meer over te zeggen hebben dan de buurjongen die even regt om te zeggen wat voor systeem gaat kopen.
Daarbij zie je dat voornamelijk users met slechts een handjevol posts dit soort dingen in CSL vragen. Persoonlijk vraag ik me dan af wat de bijdrage van hun aan GoT is.
quote:
d) BBG's waren een advies, maar op deze manier lijkt iedereen in de richting van de producten die in de BBG's staan te worden geduwd, klinkt commercieel. Er zullen zat mensen zijn die merk X kopen omdat die in de BBG staat.
Daarom kun je ook je eigen mening inbrengen op de BBGs, mits goed onderbouwd. Daarbij, als users de moeite niet willen doen dan is de standaard BBG toch prima?

Terw_Dan wijzigde dit bericht 19-09-2007 22:09 (4%)

is Engelandvaarder!

Nieuwe trend is de vraag van downgraders Vista > XP voor drivers. Blijkbaar is het moeilijk om drivers als software te zien, en nog moeilijker om eerst bij de fabrikant van je notebook navraag te doen. Weer iets extra's dat blijkbaar nog duidelijker moet worden gemaakt...

quote:
gambieter schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 00:00:
Nieuwe trend is de vraag van downgraders Vista > XP voor drivers. Blijkbaar is het moeilijk om drivers als software te zien, en nog moeilijker om eerst bij de fabrikant van je notebook navraag te doen. Weer iets extra's dat blijkbaar nog duidelijker moet worden gemaakt...
Klopt, goed punt :).

T.net Profiel | http://thandor.net Rev.5 !
Stuur 'n DM aj 't niet met mien eens ben!

Ik vraag toch maar weer eens aandacht voor Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14
Niemand leest de topicstart + waarschuwing lijkt het wel.. het overgrote deel van de posts is van een GoT-onwaardig niveau.
Als het topic niet dichtgesmeten wordt, lijkt mij in ieder geval dat het topic anders opgezet moet worden. Het lijkt wel een beetje een "smijt-hier-je-systeem-neer-en-wacht-op-advies-topic"..

is Engelandvaarder!

quote:
RoD schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 00:36:
Ik vraag toch maar weer eens aandacht voor Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14
Niemand leest de topicstart + waarschuwing lijkt het wel.. het overgrote deel van de posts is van een GoT-onwaardig niveau.
Als het topic niet dichtgesmeten wordt, lijkt mij in ieder geval dat het topic anders opgezet moet worden. Het lijkt wel een beetje een "smijt-hier-je-systeem-neer-en-wacht-op-advies-topic"..
Eensch.

Zou het in de vorm van een upgrade BBG kunnen?

quote:
gambieter schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 01:10:
[...]

Eensch.

Zou het in de vorm van een upgrade BBG kunnen?
Hoe stel jij je dit dan voor?

is Engelandvaarder!

quote:
RoD schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 01:10:
[...]
Hoe stel jij je dit dan voor?
De meeste upgrades zijn videokaart+voeding of mobo+processor+RAM. Bijvoorbeeld een mooi setje zoals een uATX mobo + 2 Gb DDR2 + AMD 4800+ x2.

Echter, uiteindelijk zijn het gewoon boodschappenlijstjes. Het grote upgradetopic is er imo alleen maar om te voorkomen dat je allerlei mensen krijgt die aparte topics gaan openen; maar ze zijn zo goed als allemaal GoT-onwaardig :)

Op welk punt is een upgrade anders dan een nieuw systeem? Het enige verschil is dat je al een aantal onderdelen hebt, maar het lijkt mij juist dat het bij elkaar zoeken van onderdelen makkelijker is als je al wat hebt, gezien je dan betere eisen kunt stellen als het aankomt voor wat betreft compatibility.

Als ik het topic zo doorlees zijn het voornamelijk boodschappenlijstjes e.d. Ik zou zeggen, laat deel 14 gewoon eindigen op 1000 posts net als alle andere grote topics en laat het daarna een stille dood sterven door geen deel 15 meer te starten.
Wanneer verschijnt de BBG oktober versie??? Hij is al 4 dagen te laat :P
ik wacht vol spanning af......

De vorige BBG was in september, en als je beseft dat ze om de twee maanden verschijnen...

ohhhh :S srrry,

ik dacht gewoon elke maand :|
nog ff wachten dan....

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws