Allereerst, shame on me dat ik meteen een nieuw topic maakt i.p.v. te kijken of er al een topic bestaat, feedback over CSL beleid bestond dus al. Maak ik me meteen schuldig aan de oorzaak van de hoeveelheid 'boodschappen lijstjes' topics, eerst doen, dan lezen.
Maar toch, ik vind het nieuwe CSL beleid zonde, redenen;
a) een 'verschrikkelijke toename' betekent dat een onderwerp leeft en bezoekers naar de site trekt, lijkt me positief voor de site, dus waarom verbieden?
b) dit soort onderwerpen wordt beantwoord, lezers helpen lezers, het doel van een forum, dus door wie zijn dit soort onderwerpen 'niet gewenst'?
c) kan er geen poll komen (of heb ik die gemist?) waarbij de bezoekers aangeven of ze dit soort onderwerpen willen of niet?
d) BBG's waren een advies, maar op deze manier lijkt iedereen in de richting van de producten die in de BBG's staan te worden geduwd, klinkt commercieel. Er zullen zat mensen zijn die merk X kopen omdat die in de BBG staat.
Had ik m'n nieuwe systeem nu maar voor mijn vakantie gekocht, dan had ik nog reacties kunnen krijgen of er iets fout aan was of niet... * grumble *