Gathering of Tweakers

Quicksearch
Het is en blijft een boodschappenlijstje. Hoe leuk je het ook aankleed, het blijft ongewenst. Dus dat er een slot op zit lijkt me meer dan prima.
Snap ik, het verbaasde me alleen dat er nog geen slotje op zat.

Maargoed, je kunt niet van de modjes verwachten dat ze er per direct bij zijn.

XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86

quote:
DaMarcus schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:28:
Snap ik, het verbaasde me alleen dat er nog geen slotje op zat.

Maargoed, je kunt niet van de modjes verwachten dat ze er per direct bij zijn.
Probleem ook dat als je ze schopt via ICQ, ze alsnog een TR eisen :P
Klopt als een bus :P. En overigens hebben de modjes af en toe ook wel eens last van ontploffende PC's, hongerende magen en weet ik al niet meer. 24/7 op GoT actief zijn is er dus niet bij ;).

T.net Profiel | http://thandor.net Rev.5 !
Stuur 'n DM aj 't niet met mien eens ben!

Google is not the world!

@Turkish,

N.a.v.:Turkish in "Media/gamePC [Budget ¤1000]"

Je hebt helemaal gelijk joh! Hierbij mijn excuses daarvoor...

@gambieter,

N.a.v.: gambieter in "Media/gamePC [Budget ¤1000]"

Idem! Ook daar m'n excuses voor

In my defense: ik ben op dit en GA's draadje juist zeer beargumenteerd en uitgebreid op mijn stellingname ingegaan. Helaas: geen reacties daarop. Kan zijn dat men het eens is met me, of misschien wel meer: het boeit niet! Anyway, de opmerking(en) uit de bovengenoemde link zijn idd. gewoon ongepast!

is Engelandvaarder!

quote:
Alunno schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:45:
@Turkish,

N.a.v.:Turkish in "Media/gamePC [Budget ¤1000]"

Je hebt helemaal gelijk joh! Hierbij mijn excuses daarvoor...

@gambieter,

N.a.v.: gambieter in "Media/gamePC [Budget ¤1000]"

Idem! Ook daar m'n excuses voor

In my defense: ik ben op dit en GA's draadje juist zeer beargumenteerd en uitgebreid op mijn stellingname ingegaan. Helaas: geen reacties daarop. Kan zijn dat men het eens is met me, of misschien wel meer: het boeit niet! Anyway, de opmerking(en) uit de bovengenoemde link zijn idd. gewoon ongepast!
No worries, all in good spirit :)

Zie ik net een raar slotje:

FSB te laag? Asus z92v (z9200, A6v)

Ok het topic is gewoon opgegraven, echter de reden van sluiting aangezien het om een probleem topic gaat...

Waar zou je hem anders plaatsen? PMG? Een laptop is toch heel wat anders en zie ik of hier het beste passen of in een appart Laptop categorie. Ik kijk zelf nooit in de PMG en de meeste laptop bezitters zullen dat niet snel doen. Er lopen hier in de CSL echter zat mensen rond met verstand er van hebben zoals DaMarcus, CLB en ik die actief zijn om mensen te helpen.

Hangt er wel een beetje vanaf moet ik toch weer zeggen, die post had prima in het A6 topic gekund, maar wat als er geen specifiek topic is voor dat model/merk?

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

quote:
GremliN-Online schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:03:

Ok het topic is gewoon opgegraven, echter de reden van sluiting aangezien het om een probleem topic gaat...

Waar zou je hem anders plaatsen? PMG? Een laptop is toch heel wat anders en zie ik of hier het beste passen of in een appart Laptop categorie. Ik kijk zelf nooit in de PMG en de meeste laptop bezitters zullen dat niet snel doen.
Het betreft toch de cpu? Dan lijkt PMG me de prima plek hiervoor, immers, wat maakt het uit of een cpu nou in een desktop of notebook zit.
Van mij hoeft de policy dat probleem topics helemaal niet toegestaan worden in CSL niet zo (imho is CSL dan helemaal kansloos), maar die policy is er nu eenmaal en er is prima plek in de andere subfora in HW om de vraag kwijt te kunnen.
In een compleet systeem (en een laptop is ook een compleet systeem) kunnen processoren, moederborden, geheugen, harde schijven, I/O controllers, videokaarten, etc.. Met andere woorden: Als we probleemtopics in CSL toe zouden staan dat zouden de andere subfora 'kansloos' worden en zou CSL wederom overspoelt worden, niet met 'welke moet ik nemen?' maar met 'wat is stuk?'-topics ;).

Mensen mogen dus best enige moeite doen om eerst het probleem te lokaliseren (of dat althans te proberen) en vervolgens het juiste subforum daarbij te zoeken. CSL moet nl. geen dumpbak worden :).
quote:
GremliN-Online schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:03:

Waar zou je hem anders plaatsen? PMG?
Ja, in PMG :).
quote:
Een laptop is toch heel wat anders en zie ik of hier het beste passen of in een appart Laptop categorie. Ik kijk zelf nooit in de PMG en de meeste laptop bezitters zullen dat niet snel doen. Er lopen hier in de CSL echter zat mensen rond met verstand er van hebben zoals DaMarcus, CLB en ik die actief zijn om mensen te helpen.
In PMG zitten allemaal mensen met verstand van processoren en moederborden, dus ook FSB's ;).
quote:
Hangt er wel een beetje vanaf moet ik toch weer zeggen, die post had prima in het A6 topic gekund, maar wat als er geen specifiek topic is voor dat model/merk?
Liever niet in het A6 topic. Dat is een ervaringen topic, geen probleemtopic. Het is veel beter om een los topic te openen voor losse problemen, immers kun je ze dan met de search goed terug vinden. Een vraagje (plus antwoord) in een topic van 1000 replies is veel moeilijker te vinden.

Thandor wijzigde dit bericht 24-08-2007 12:15 (52%)

T.net Profiel | http://thandor.net Rev.5 !
Stuur 'n DM aj 't niet met mien eens ben!

quote:
Thandor schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:43:
In een compleet systeem (en een laptop is ook een compleet systeem) kunnen processoren, moederborden, geheugen, harde schijven, I/O controllers, videokaarten, etc.. Met andere woorden: Als we probleemtopics in CSL toe zouden staan dat zouden de andere subfora 'kansloos' worden en zou CSL wederom overspoelt worden, niet met 'welke moet ik nemen?' maar met 'wat is stuk?'-topics ;).

Mensen mogen dus best enige moeite doen om eerst het probleem te lokaliseren (of dat althans te proberen) en vervolgens het juiste subforum daarbij te zoeken. CSL moet nl. geen dumpbak worden :).
Daar zit natuurlijk ook wat in, dan krijgen we wat HA vroeger was, daarin werd alles gedumpt. Maar vroeger werd alles wat laptop was hierheen geschopt, maar dat is dus nu niet meer zo.
In PMG is de gekte ook begonnen: Nieuw systeem, ben er helemaal uit, help AUB?

IMO lijkt het op een kleine boodschappenlijst.

* DaMarcus mompelt iets over schapen en dam.

XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86

quote:
DaMarcus schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:54:
In PMG is de gekte ook begonnen: Nieuw systeem, ben er helemaal uit, help AUB?

IMO lijkt het op een kleine boodschappenlijst.

* DaMarcus mompelt iets over schapen en dam.
Ach, ook daar zal wel een slotje op komen. Je ziet wel meer van dit soort topics, maar doorgaans zitten ze vlot op slot.
Wat het vooral is met die laptop die ik poste: in PMG zal geen laptopper rondlopen. In CSL heb je veel meer kans dat er iemand rondloopt die hetzelfde probleem heeft gehad met die laptop, in PMG niet. In een laptop kunnen idd wel dezelfde problemen voorkomen als met een desktop. Echter kun je er bij een laptop niet bij en heeft een laptop andere chips als een desktop. Ook zitten er geen standaard moederborden in waarvan iemand in de PMG wel de problemen zou weten.

Het is jullie keuze, maar ik vind het niet erg om die mensen hier een handje te helpen. Denk dat er veel vragen op deze manier onbeantwoord zullen blijven en dat is jammer als de kennis in een ander deel rondloopt waar het verboden is om dat soort dingen te posten. Denk dat ik het zelf in het A6 topic had gepost met deze regels wat ook idd zonde zou zijn.

Nog een argument: Een BIOS van ene laptop is niet veel mee in te stellen, standaard dingen in PMG als "BIOS al gechecked" en dergelijke gaan dus ook niet werken. Ben zelf van mening dat een laptop toch echt anders is, ook qua support en drivers, en daarom een andere aanpak vereist. Zelf zou ik opteren voor een laptop problemen sub forum.

Denk dat dit er dus nu van gaat komen wat neit de bedoeling is, mensen met een compleet andere Asus S6F problemen gaan posten in het Asus A6 serie topic
asice in "[Ervaringen] Asus A6 serie deel 8"

GENETX wijzigde dit bericht 25-08-2007 11:25 (25%)

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

quote:
GremliN-Online schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:01:
Wat het vooral is met die laptop die ik poste: in PMG zal geen laptopper rondlopen. In CSL heb je veel meer kans dat er iemand rondloopt die hetzelfde probleem heeft gehad met die laptop, in PMG niet. In een laptop kunnen idd wel dezelfde problemen voorkomen als met een desktop. Echter kun je er bij een laptop niet bij en heeft een laptop andere chips als een desktop. Ook zitten er geen standaard moederborden in waarvan iemand in de PMG wel de problemen zou weten.
Waarom zou er in PMG geen laptopper rondlopen. Ik zie er dagelijks anders meer dan genoeg. En of een cpu nou in een desktop of notebook zit, dat maakt toch geen donder uit.
En juist door het in het juiste subforum te gooien heb je de juiste doelgroep te pakken, dus als iemand enkel in CSL komt dan kun je je afvragen of deze persoon uberhaupt wel ervaring heeft met dit soort problemen (even daargelaten als hij alleen CSL leuk vind en de andere HWfora niet).Dus dat is denk ik een redelijk non-argument.
quote:
Het is jullie keuze, maar ik vind het niet erg om die mensen hier een handje te helpen. Denk dat er veel vragen op deze manier onbeantwoord zullen blijven en dat is jammer als de kennis in een ander deel rondloopt waar het verboden is om dat soort dingen te posten. Denk dat ik het zelf in het A6 topic had gepost met deze regels wat ook idd zonde zou zijn.
Het is ook niet verboden om te posten, het moet alleen op de juiste plek gebeuren. En het is echt niet zo dat mensen niet buiten CSL mogen komen natuurlijk.
quote:
Nog een argument: Een BIOS van ene laptop is niet veel mee in te stellen, standaard dingen in PMG als "BIOS al gechecked" en dergelijke gaan dus ook niet werken. Ben zelf van mening dat een laptop toch echt anders is, ook qua support en drivers, en daarom een andere aanpak vereist. Zelf zou ik opteren voor een laptop problemen sub forum.
Een notebook is niet anders. Heel simpel.
quote:
Denk dat dit er dus nu van gaat komen wat neit de bedoeling is, mensen met een compleet andere Asus S6F problemen gaan posten in het Asus A6 serie topic
asice in "[Ervaringen] Asus A6 serie deel 8"
En daar hebben we mods voor die dit soort posts kunnen moven, trashen of modbreaken. GEwoon een TR op dat topic gooien en het komt helemaal goed.
Waarop ik besloot om de mensen in de PMG maar eens te testen met een exotische vraag. Waargebeurd, alleen al 5 maanden terug gefixt. Alle door mij gegeven antwoorden en reacties zijn gewoon zoals het toen was en wat ik heb geprobeerd. Alles klopt en de oplossing is niet simpel. Echter hadden een stuk of 5 A6T-bezitters waaronder ik de oplossing wel geweten. De PMG slaagde er echter niet in:

GremliN-Online in "[Vista x64] A6T Turion X2 @ 1.125V ipv 1..."

Oplossing: BIOS v. 0702 van www.asustreiber.de die dus niet te vinden op de Asus site en andere officiele Asus wegen, moet je maar net weten he ;)

Daarom pleit ik dus voor een appart Laptop forum voor problemen aangezien er vaak door brakke support van de laptop bouwers (die hebben hun geld al), slechte support van de andere sites (zoals NVIDIA voor drivers), weinig gebruikers itt bekende moederborden, brakke BIOS waar je niks in kan veranderen behalve je boot-priority, met daarnaast nog exotische hardware en weinig spul dat even makkelijk kan worden getest.

Net als bovenstaande topic moeten er mensen zijn die het maar net weten, en in een laptop forum zie ik mensen met soortgelijke problemen eerder rondlopen dan in de PMG bv.

GENETX wijzigde dit bericht 28-08-2007 18:59 (31%)

is Engelandvaarder!

quote:
GremliN-Online schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:56:
Waarop ik besloot om de mensen in de PMG maar eens te testen met een exotische vraag.
[...]
Net als bovenstaande topic moeten er mensen zijn die het maar net weten, en in een laptop forum zie ik mensen met soortgelijke problemen eerder rondlopen dan in de PMG bv.
N=1 voorlopig, daar gaat een wetenschapper niet voor :+

quote:
GremliN-Online schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:56:
Maar juist als er een notebook forum komt ga je dit soort kennis heel veel verspreiden, en dat is wat je juist niet wilt :P
Immers, als jij iets in een topic gooit van 1000 posts lang lees ik het per definitie niet, omdat ik die notebook niet heb en het me dus niets interesseert, terwijl ik het antwoord misschien wel weet op je vraag.

Als er nu consequent gezorgd wordt dat de problemen daar aangekaart worden waar ze behoren, dan zorg je ook dat de kennis op de juiste plek terecht komt.
Klopt, dit soort otpics horen dan ook in apparte topics en niet in verzameltopics. Alleen mijn standpunt is dus dat ik voor een nieuw forum ben voro laptop problemen ne het niet in de meer desktop gerichte PMG en VB stop. Net als Wireless problemen en dergelijke (wat vaak software+ hardware is), zoeits hoort gewoon niet in software, drivers is niet gelijk aan software!

Jij vindt dat het wel prima kan zo, ik probeer duidelijk te maken waarom. Kan prima tegen commentaar, maar dan moet het wel beargumenteerd zijn.

5 Jaar geleden ging alles in HA, PMG, VB en OM, ook notebook problemen en dat ging toen prima. De reden hiervan is dat de hardware in notebooks in principe hetzelfde is als die in desktops. Het gaat hier toch altijd om x86 platforms (op wat APL spul na dat derhalve ook in APL mag), dus een notebook is kwa architectuur echt niet anders dan een desktop pc. Het lijkt me juist geweldig dit weer terug te brengen naar hoe het was, voordat CSL bestond (ik heb CSL altijd al een minder geweldig idee gevonden).

Er is voor gekozen om in CSL duidelijk geen probleemtopics te zetten, dus waarom zouden we dan weer een apart forum nodig hebben waar ze wel in kunnen als die fora er al zijn, gezien er anders enorme grijze gebieden onstaan van wat nu waar hoort.

Wireless problemen kunnen heel mooi in NT, daar zitten immers de netwerk mensjes, zoiets zou ik zelf helemaal niet in HW zetten. Verder hangt het af van wat je met de driver doet of je het ziet als software of hardware related. Als het gaat om een driver die je niet kunt isntalleren ofzo, dan richting software, is het een driver waarbij de hardware niet naar behoren werkt, of mogelijk beter zou kunnen, dan richting hardware. Maar dat laatste komt niet echt heel veel voor en meestal ligt er toch een duidelijk software danwel hardware probleemn.
Ik vind het jammer dat die nieuwe CSL FAQ/Beleid er is. Teneerste worden sommige vragen niet meer beantwoord die er zijn. Mensen die wel moeite nemen om een goede topic aan te maken moet kunnen vind ik. Daarbij zijn er genoeg mensen die zich er niet aan irriteren aan topics die nu verboden zijn, en bereid zijn om te helpen. Dat 'Acer model xxxx, is die goed?' -topics niet mogen, begrijp ik en was vroeger ook al verboden. Ook zie je nu allemaal mensen die alleen zeggen 'Zie CSL FAQ Blablabla' en verder geen zinnige toevoegingen hebben, en net zo nutteloos zijn als sommige topics die verboden zijn. Dus ik zie niet echt een voordeel in de nieuwe beleid. Alleen dat mods nu allemaal topics moeten locken == meer werk?

is Engelandvaarder!

quote:
BoyzNDaHood schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:41:
Ik vind het jammer dat die nieuwe CSL FAQ/Beleid er is. Teneerste worden sommige vragen niet meer beantwoord die er zijn. Mensen die wel moeite nemen om een goede topic aan te maken moet kunnen vind ik. Daarbij zijn er genoeg mensen die zich er niet aan irriteren aan topics die nu verboden zijn, en bereid zijn om te helpen. Dat 'Acer model xxxx, is die goed?' -topics niet mogen, begrijp ik en was vroeger ook al verboden. Ook zie je nu allemaal mensen die alleen zeggen 'Zie CSL FAQ Blablabla' en verder geen zinnige toevoegingen hebben, en net zo nutteloos zijn als sommige topics die verboden zijn. Dus ik zie niet echt een voordeel in de nieuwe beleid. Alleen dat mods nu allemaal topics moeten locken == meer werk?
Gelukkig is de hausse aan boodschappenlijstjes nu grotendeels weg.

En je verwart oorzaak en gevolg. De slotjes zijn niet het gevolg van het nieuwe beleid, maar van topicstarters die weigeren de policy en de regels in te kijken voor ze een topic openen.

Slotjes zijn wel het gevolg van het nieuwe beleid. Die hebben immers nu veel strengere regels etc. etc. Vroeger konden sommige post gewoon door (goed onderbouwde topics over desktops/laptops, niet de standaard 10 seconden copy+past posts). Maar die worden nu gewoon gesloten. Als het nieuwe beleid nooit was gekomen hoefden die topics ook niet gesloten worden.

Mensen die de policy en regels niet bekeken en gelijk posten na registratie over welke systeem ze moeten kopen werden vroeger ook simpel weg gesloten. Want dat zijn meestal de 'boodschappenlijstjes' zonder enige argument waarom ze die onderdelen of dat merk laptop kozen.

Want kom op, hoeveel reviews, topics, nieuws etc. je ook leest. Een up-to-date feedback geeft meestal toch ff de informatie die je koop kan beinvloeden. Soms zie je gewoon dingen over het hoofd, en een second opinion kan je daarmee helpen. En ja, sommige domme dingen is gewoon via google of de search te vinden. En dan is het natuurlijk ook erg logisch dat die worden gesloten. Maargoed, ik val in de herhaling. Want dat gebeurde vroeger toch ook al?

BoyzNDaHood wijzigde dit bericht 11-09-2007 21:23 (53%)

quote:
BoyzNDaHood schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:15:
Slotjes zijn wel het gevolg van het nieuwe beleid. Die hebben immers nu veel strengere regels etc. etc. Vroeger konden sommige post gewoon door (goed onderbouwde topics over desktops/laptops, niet de standaard 10 seconden copy+past posts). Maar die worden nu gewoon gesloten. Als het nieuwe beleid nooit was gekomen hoefden die topics ook niet gesloten worden.
Maar als mensen het beleid/policy lezen, dan hoeven er geen slotjes gezet te worden.
quote:
Want kom op, hoeveel reviews, topics, nieuws etc. je ook leest. Een up-to-date feedback geeft meestal toch ff de informatie die je koop kan beinvloeden. Soms zie je gewoon dingen over het hoofd, en een second opinion kan je daarmee helpen.
Dat denk ik niet. Als jij goed je huiswerk doet en kijkt wat er te koop is kun je daar prima een selectie uitmaken.
quote:
Terw_Dan schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:13:

[...]

Dat denk ik niet. Als jij goed je huiswerk doet en kijkt wat er te koop is kun je daar prima een selectie uitmaken.
Men kan ook gemakkelijk d.m.v. de specs en ervaringen op het internet uitmaken of een complete notebook / pc bij hun past, dat maakt ervaring topics ook een beetje overbodig.
Als je zo'n instelling neemt kan je dit wel bij iedere situatie toepassen.

Het zou gewoon veel beter zijn dat topics waarbij mensen wel hun eigen inzet tonen door een uitgebreid verhaal te geven geholpen mogen worden. Als ze hebben gezocht en goed hun best hebben gedaan, en hulp nodig hebben, wat is er dan mis met ze een handje in de goede richting te geven? Ik vind het wel heel triest dat mensen zich hier aan ergeren, want je moet ook indenken dat jij zelf ook eens een nieuweling bent geweest op het gebied van hardware.

Ik vind het gewoon erg jammer dat GOT bijna geen plaats biedt voor de beginnende tweaker en dat er al gelijk zo direct bestraft word wil hij / zij een fout maken of niet goed genoeg gezocht hebben, dit komt niet echt vriendelijk over.

Of zit ik nou juist fout en is GOT zo juist bedoeld?

XTRËËM|RåGË

Ik heb een vraag!
Dit topic voldoet eigenlijk ook niet aan de CSL, toch? Als ik de post moet geloven is het een geweldig initiatief!! _/-\o_ . Dus hulde voor de bewoners daar.

Maar als 1tje mag waarom de rest dan niet?

XTREEMRaGE wijzigde dit bericht 14-09-2007 13:38 (6%)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws