Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
flux_w42 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:48:
Altium Designer ziet er idd zalig uit :)

Hier kan je verschillende filmpjes zien met de mogelijkheden. Echt verbazend wat dat programma kan.
Ik heb er even naar gekeken maar het valt me op dat hij heel erg gericht is op FPGA's. Een redelijk standaard LM78xx kon ik dan ook niet in de library vinden (overigens is deze wel zelf aan te maken)

Edit: ow hij ondersteund alleen hele part namen :)

timcooijmans wijzigde dit bericht 12-06-2007 17:15 (4%)

Foto's | TCD-producties.nl |Fotospul; 2x Canon Eos 10D + Grip, Tamron 28-75 f2,8 XR Di LD, Canon 70-200/2.8L USM

Kan iemand mij misschien uitleggen wat een brown-out precies doet met een PIC
Zoals ik het begrijp zakt de voedingsspanning dan te ver. maar wat gebeurt er met de variabelen en de positie in de code als dat gebeurt?

Ik ben nogsteeds bezig met mijn EIP klok, maar ik heb een probleem dat de klok soms ongeveer een seconde stopt met lopen. En ik bedacht me gisteren pas dat ik de display ook kan gebruiken voor debug informatie :X
Nu zie ik dat het lijkt alsof de timer opeens geen overflows meer geeft (moeten er 128 per seconde zijn). Ik heb rekening gehouden met die async timer errata (80223B), en dat zou denk ik ook een ander probleem opleveren.

Ik begin me nu dus af te vragen of er niet een hardware probleempje is.

quote:
LeonM schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:15:
Ah gezellig, een EL-kroeg :)

Ik zal hier binnenkort eens een korte review schrijven over de Rigol DS1022CD scope die in de inkoopactie zit waar Madwizard het over had. Die heb ik een maandje of 2 geleden aangeschaft
Wanneer is "binnenkort" ? O-) ;)
Anyway, op CO ging het erover of die scope ook seriële data kon ontleden. Op een vraag richting leverancier kwam het subtiele antwoord dat de Rigol dat niet kon, maar dat ze wel een ander ding hadden wat dat kon.. voor 6300 euro ex BTW.

Toen werd dus het plan opgevat om zelf maar SPI, I2C etc decoders te maken. Dan hebben we eigenlijk wel een dump nodig (als dat uberhaupt al kan, die LA lijkt een ondergeschoven kindje/een verkoopargument te zijn als je de handleiding er bij pakt) van de data die uit de LA komt.

Ik zou je dus willen vragen of je voor ons zou willen kijken of de LA-data te dumpen valt en of je ons dan een dump kunt bezorgen? :P

Anthor: Een brown-out is inderdaad een inzakkende voedingspanning. Dat kan van alles doen, waarvan EEPROM corrumperen nog het ergste is.
Als de BOD (brown out detector) aanstaat zal deze je PIC resetten. Ik weet zo niet of je een PIC een BOD-resetvector op kunt geven, ws valt na een reset sowieso uit te lezen wat de source van de reset was.

Paul Nieuwkamp wijzigde dit bericht 12-06-2007 18:12 (14%)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl

quote:
TRRoads schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:04:
Mooi programma _/-\o_

OMG hoe meer ik ervan zie hoe meer ik onder de indruk ben... :o

Weet er iemand trouwens een goede bron waarbij componenten worden opgebroken in logische componenten (dus and, or, xor, not)? Ik wil mijn neefje eea uitleggen over logische componenten, maar lijkt me dat daar een goede site over is dan hoef ik niet zelf plaatjes te maken.
Verkeerd gelezen, maar je kan wellicht met systematic het eea duidenlijk maken

Gieltjev wijzigde dit bericht 12-06-2007 18:39 (10%)

IMHO --->

Systeembord heb ik, maar ik wil em wat componenten laten zien.

Ik heb bijvoorbeeld uitgelegd bij een flip-flop mbv het plaatje van Wikipedia:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/37/D-Type_Flip-flop_Diagram.svg/600px-D-Type_Flip-flop_Diagram.svg.png

Maar om nou voor ieder basis onderdeel zo'n plaatje te zoeken...

Ik dacht dat iemand misschien wel een website zou weten waar dat soort dingen op staan voor mensen om te leren.

Aan de andere kant moet ik misschien niet zo lui zijn.

Ik weet ook dat ik ergens een boek heb waar eea in staat, maar ik heb nog niet echt gezocht tussen de stapels boeken ;)

I'm always thinking one step ahead, like a carpenter - who makes stairs

macrofoto's met een coolpix s9 gaan erg goed, die flitser tuned laag in macro mode. de ouder coolpix 950 is hekemaal geniaal :)

Mm, als je een spoel met 4 aftakkingen hebt: 16,18,49 en 56 ohm, en je weet dat het 110 125 220 en 240V moet zijn, is het dan ook die volgorde?

Volgens mij wel, en dat zou dus betekenen dat de voltageselectie van dit ding verkeerd gelabeld is, en de 240V stand 125V betekend....
Zou wel de 370V verklaren op een plek waar maar een 250V elco zit.

Acties: [view]

Door: Atlas Frontpage Admin/Mod SF
DXP Altium Designer is idd geniaaaaal :)
Ik gebruik/ misbruik het op mijn werk vooral om netjes schematjes te bouwen, het die hard werk moet ik nog steeds eens uitvinden :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Geniaal duur zoiezo, maar ziet er inderdaad gaaf uit ;)
Helaas heb ik voor me bedrijf by-far niet de inkomsten om dat te betalen, zegmaar duurder dan me jaaromzet :P

Door: Sprite_tm Moderator EL/CM/TCA
Zow, een flatgenoot had tegen het begin van de middag iets voor mij: hij had een unit met GPS en GSM-module erin uit de prullenbak bij z'n werk gehaald. Nja, meteen gesloopt, een GSM-antenne had ik ook nog wel liggen, en na veel lol ende ongein is er zelfs iets semi-productiefs uitgekomen.

Ik geef u: De UltraPhone 9000!
http://sprite.student.utwente.nl/~jeroen/foto/foto/misc6/tmb-img_2126.jpg
* Uebersimpele user-interface: geen knoppen met nummertjes die allemaal onthouden moeten worden!
* Nooit meer rennen om de telefoon op te nemen: na 5 keer overgaan word de telefoon automatisch opgenomen!
* Kostenbesparend: door afwezigheid van uitgaande-telefoontjes-functionaliteit gaat uw beltegoed nooit op!
* Minimaal 150 uur standby-tijd!
* Waait niet weg, zoals andere telefoons, door de bijna gepatenteerde LoodAccuWeight-technologie!
* Met hardware aan/uit-schakelaar: Uit is ook echt uit!

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: HID-compliant Xbox-controller

IMHO --->

Onder het motto lekker nuttig :+

Echt geweldig gemaakt, dat je al dat spul zo hebt liggen is al een uitzondering voor veel mensen _/-\o_

Ga je nog iets met de GPS doen?

Mja, ach, fun moet je ook hebben soms, en als je toevallig veel van electro weet: waarom niet? :+
En ik ga Vast Wel Eens iets met het GPS doen. Ik heb hier echter nog een module liggen waarvan ik zo 123 nog niet weet wat ik ermee ga doen... maar die krengen zijn te handig om te verkopen of weg te geven.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: HID-compliant Xbox-controller

quote:
SA007 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:31:
Mm, als je een spoel met 4 aftakkingen hebt: 16,18,49 en 56 ohm, en je weet dat het 110 125 220 en 240V moet zijn, is het dan ook die volgorde?

Volgens mij wel, en dat zou dus betekenen dat de voltageselectie van dit ding verkeerd gelabeld is, en de 240V stand 125V betekend....
Zou wel de 370V verklaren op een plek waar maar een 250V elco zit.
Ja, dat zou dan inderdaad in die volgorde moeten zijn. Wat dan wel appart is, als hij verkeerd gelabled is, hoe heeft hij dan ooit kunnen werken?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Woei, net de 3510i van Bazzzzzz overgenomen. Maar es kijken of ik het LCD ervan buiten de foon aan de praat kan krijgen...

haha de aansluitingen solderen is inderdaad wel een uitdaging. De accu is trouwens eentje van 3,6 volt voor het geval je de telefoon gewoon op wil starten. Suc6 ermee en kben beniuwd naar de pics

Zo maar es een printje etsen om 'm in te verwerken... Gaat nog fijn worden; ik hoop dat ik niets te erg ga slopen. En de kleinheid van de aansluitingen valt, zoals je ziet, in vergelijking met de rest best mee.

http://sprite.student.utwente.nl/~jeroen/foto/foto/misc6/tmb-img_2135.jpg

quote:
TRRoads schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:42:
Systeembord heb ik, maar ik wil em wat componenten laten zien.

Ik heb bijvoorbeeld uitgelegd bij een flip-flop mbv het plaatje van Wikipedia:

[afbeelding]

Maar om nou voor ieder basis onderdeel zo'n plaatje te zoeken...

Ik dacht dat iemand misschien wel een website zou weten waar dat soort dingen op staan voor mensen om te leren.

Aan de andere kant moet ik misschien niet zo lui zijn.

Ik weet ook dat ik ergens een boek heb waar eea in staat, maar ik heb nog niet echt gezocht tussen de stapels boeken ;)
Voor de basis en de werking kan je hier van start gaan:
http://www.technopolis.be...e=48&s=202&exp=82

(dit is op "kleine neefjes niveau" )
Reg. datum: 11 oktober 2001

weet iemand toevallig waar ik het beste aan een AVR dragon bordje kan komen?

Sprite_tm: Hoe ets jij eigenlijk? ook transferen of belichten?

@lemming_nl, eigenlijk zitten er 2 aanduidingen op, 1tje vana de fabriek, en 1 is er ingekrast, die lijkt wel te kloppen.
Maar die kras had ook door lelijk vervoeren kunnen komen.
Bedankt iig voor je bevestiging, ga 't maar 's proberen, wish me luck :)
Hoop echt dat die trafo nog wel goed werkt, moet er niet aan denken daarvan een deel opnieuw te moeten winden... (is een trafo met 8 secundaire windingen die allemaal om de primaire lijken te zitten :()

Ik heb btw ook nog een leuk schermpje liggen, een 240x320 tft uit een smartphone (met defecte touch, maar die heb ik al eraf gesloopt).
Daar maar 's een datasheet van zien te vinden.

IMHO --->

quote:
mooseman007 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:27:
[...]

Voor de basis en de werking kan je hier van start gaan:
http://www.technopolis.be...e=48&s=202&exp=82

(dit is op "kleine neefjes niveau" )
Goeie site, maar hij is niet echt heel klein hoor, 11 jaar ;) (Ohwnee bijna 12 moet ik zeggen :P)

Maar dat soort dingetjes kan ik wel uitleggen met het systeembord, wat ik wil laten zien is veel voorkomende logische onderdelen opgesplitst in losse poorten.

Ik ben zelf al een eindje gekomen door verschillende bronnen op internet te combineren, jammer dat er niet 1 site bestaat waar heel veel van die dingen staan, had mij tijd gescheeld.

quote:
LeonM schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:15:
Ah gezellig, een EL-kroeg :)

Ik zal hier binnenkort eens een korte review schrijven over de Rigol DS1022CD scope
Hier ook hoopvol aan het wachten op eens wa testresultaten, want online zijn er bijna geen reviews van scoops laat staat dan de meer low-cost ones.
quote:
flux_w42 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 23:20:
Het zuur zelf is een mengeling van Zoutzuur (HCl) en waterstofperoxide (H2O2). Zoutzuur is geen probleem, dat vind je zelfs in een supermarkt of in een doe-het-zelf-er, maar waar haal ik die H2O2?
Ik dacht dat je waterstofperoxide (triviale naam: Zuurstofwater) kunt verkrijgen in de apotheek. Wordt gebruik als reigeningsmiddel voor schaafwonden.

Senny wijzigde dit bericht 13-06-2007 21:24 (38%)

en om je haar te bleken :)

je hebt ook waterstof-peroxiden die je daarvoor kunt krijgen.

Weet iemand een (2e handse) Auzentech X-meridian geluidskaart te koop? DM of mail me!

quote:
Lauwe schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:43:
weet iemand toevallig waar ik het beste aan een AVR dragon bordje kan komen?
Ik heb de mijne bij Digikey vandaan. Ik heb hem nog niet gebruikt (heb hem ook pas een week ofzo), maar meer dan een PCB in een doosje krijg je niet, zelfs geen handleiding.

De pagina van Atmel blinkt ook al zo uit in duidelijkheid. Fijn die specs, maar ik heb hem al gekocht! Stop met het reclamepraatje en vertel me hoe ik het ding gebruik :P En dan met name mbt de spanningtoevoer:
- Kan de dragon mijn target van prik voorzien?
- Moet de dragon mijn target van prik voorzien?
- Moet de bestaande voeding van het target uitgezet worden
- Mag dat juist niet?

Bij JTAG staat dat VTG alleen gebruikt wordt voor de level converters en ik denk ik dat ik dus dus iig de JTAG veilig kan gebruiken op een self-powered print (galvanisch gescheiden van het net dmv trafo). Voor ISP heb ik al een andere progger, die tenminste wel een 10polige connector heeft :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl

Het duurt even, maar dan heb je ook wat:
http://sprite.student.utwente.nl/~jeroen/foto/foto/misc6/tmb-img_2163.jpg
Het word een aanstuurprintje voor dat Nokia LCD'tje; deze komt achterop dat display te hangen (past precies :) ) Ik durf 'm alleen niet aan te zetten: de kans is gewoon best aanwezig dat er ergens een bug inzet en ik heb eik geen zin om 'm te gaan debuggen...

SA007: Transfer. Ik heb van die blauwe press'n'peel-folie en het fusergedeelte van een LJ3; ik kan dus dit soort geintjes zonder al te veel bijwerken maken.
En veel success met dat display: als je de specs al kan vinden, is het maken van een controller ook niet iets wat nou heel makkelijk is.

IMHO --->

Is dat nou gewoon een stuk SRAM wat je erop hebt gepropt?

Ik gebruikte trouwens vroegah altijd EEPROM's ed, maar dat was altijd relatief prijzig (2 euro voor 128k bijvoorbeeld). Tegenwoordig gebruik ik el-cheapo 128MB MMC kaartjes, mega easy om aan te sturen, een enorme bak aan opslagruimte en via een (aangepaste) cardreader kun je er op de PC makkelijk mee werken.

Echt een aanrader (voor zo ver mensen hier dat niet al deden), zo'n kaartje kost ook ongeveer 2 euro (zeker als je er 10 tegelijk koopt) en zijn zelfs inzetbaar bij meerdere projecten doordat je zo enorm veel space hebt.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws