Voor mensen die niet willen rekenen met het uitrekenen van de baud rate waardes heeft winavr nog een handige macro (uit avr-libc-user-manual.pdf):
C:
Mocht de baud-rate niet werken krijg je een warning van deze library1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| #include <avr/io.h> #define F_CPU 4000000 static void uart_9600(void) { #define BAUD 9600 #include <util/setbaud.h> UBRRH = UBRRH_VALUE; UBRRL = UBRRL_VALUE; #if USE_2X UCSRA |= (1 << U2X); #else UCSRA &= ~(1 << U2X); #endif } static void uart_38400(void) { #undef BAUD // avoid compiler warning #define BAUD 38400 #include <util/setbaud.h> UBRRH = UBRRH_VALUE; UBRRL = UBRRL_VALUE; #if USE_2X UCSRA |= (1 << U2X); #else UCSRA &= ~(1 << U2X); #endif } |
Ik heb iets soortgelijks gedaan om meerdere prinlayouts op 1 pagina te krijgen.mace schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:28:
Heeft iemand een idee hoe ik een PDF file kan spiegelen?
Ik heb namelijk een layout voor een PCB in een pdf-je maar die is niet gespiegeld, dus als ik toner-transfer wil doen dan heeft dat geen zin. Nu kan ik in mijn printersettings niks vinden over gespiegeld afdrukken, en ik ben bang dat als ik printscreen -> plakken in paint doe dat de schaal dan niet meer klopt.
- In adobe reader ( 8 ) naar bewerken->voorkeuren gaan en daar op het "tabblad" algemeen een vaste resolutie voor het gereedschap momentopname gebruiken (300DPI)
- met het fototoestelletje (in de balk bovenin) = gereedschap momentopname he printlayout selecteren.
- Als alles goed gaat wordt nu je printje met 300DPI naar het klembord gekopieerd
- open nu een fotobewerkingsprogramma (als je er geen hebt probeer: Paint.net)
- Maak nu een nieuwe afbeelding met het formaat van een A4-tje (210 x 297 mm) en eer resolutie van 300DPI.
- Plak je printje uit de pdf en spiegel hem en voer nog meer bewerkingen uit (als je dat wilt)
- sla je resultaat op in een loosles formaat (ik heb PNG gebruikt)
- nu de grootste truuk om de schaal goed te krijgen:
- Pak een word(achitg) programma (openoffice.org writer werkt ook)
- Maak een nieuw document op A4 formaat
- importeer de net gemaakte PNG.
- Rek het plaatje dusdanig uit zodat het volledig op de pagina valt en druk op de print knop
- als alles goed is gegaan zou je nu een gespiegelde versie van je printje moeten hebben op de juiste schaal
- Vergeet niet het resultaat te controleren
Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots