Oké weer een vraag over een elektrische gordijnrail. Ik heb een probleem met het mechanische deel. Zoals wel bekent een gordijn rail met een touw die je zo open en dicht trekt: onderste plaatje
Nu moet er dus onderaan dat touw de motor komen. Alleen dit is een nylon touw dus gaat zeker als de gek slippen. Hij zou dus nooit open en dicht gaan als ik er gewoon een katrol aanmaak.. die kracht gaat niet.. slipt altijd.
Dus moet ik iets met een tandwiel systeem maken.. maar ik kom er niet uit! De orginele hebben zoals hier:
een tandwiel bandje lopen; maar ik moet het in gehele orginele staat houden.
hoe kan ik dit krijgen zonder iets te veranderen dat het touw echt trekt?maar hij moet b.v ook weer linksom kunnen. Dit moet dan b.v met 2 speciale katrollen langs elkaar of iets dergelijks? wie heeft er een goed idee.
Elektrische moet hij dadenlijk b.v op een tijdstip dicht en open gaan.. handbedienbaar zijn.. en b.v iets met donker en licht ofzo. maar dat komt later wel weer.
Alleen het gordijn is zeer zwaar, en het is een redenlijk lange rails. Dus nu moet je altijd flink trekken..
het touw opwikkelen maakt niet uit.. hij moet zeer veel kracht kunnen trekken; dus moet iets met een tandwiel systeem of dergelijke.
Iemand hier miss een idee? of zou ik een appart topic moeten maken.