Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 27!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Nieuw TopicDat viel zo samen. Ik had altijd de pm80MKII, heb toen een pm80 SE erbij gekocht met de bedoeling de pm80MKII te verkopen en had onlangs de gelegenheid een pm80MKII SE te kunnen kopen.quote:zimbab schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:42:
[...]
Mooie apparaten zijn dat. Vroeger was ik daar erg fan van. Nu te lang niet meer gehoord om er een oordeel over te kunnen vellen. Maar de hamvraag is ook: waarom heb je een collectie?
De pm80MKII wordt binnenkort verkocht en de pm80 SE ga ik daarna weer verkopen.
Thanx ik wist niet waar ik dit anders kon vragen. heb het hier geprobeerd omdat er veel over audio word gepostquote:Koeitje schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:28:
[...]
Dit hoort niet echt in dit topic, maar switched is aan te raden.
3db is geen verdubbeling in volume. Twee vogels klinken niet twee keer zo hard als 1 vogelquote:raphidae schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:02:
[...]
Ja het was meer een natte vinger voorbeeld voor het idee, dus let niet op de wattagesMaar als we voor de makkelijkheid even 50% vs 100% nemen dan is het 3dB (+40% is ook meer dan +2dB) en dat is een verdubbeling in volume. Dat hoor je wel hoor.
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
+ 3db is toch echt een verdubbeling van de sterkte van het geluid hoor... Simpele natuurkundige wet.quote:JvS schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:28:
[...]
3db is geen verdubbeling in volume. Twee vogels klinken niet twee keer zo hard als 1 vogel. Sowieso is verdubbeling totaal subjectief, maar gemiddeld kan je wel stellen dat ongeveer 10db erbij als een verdubbeling van het volume wordt ervaren door mensen.
Trapped in a mau5trap.
+1dB is het kleinste verschil wat hoorbaar is, en +3.5dB-+4dB wordt over het algemeen als '2x zo hard' ervaren (afhankelijk van de persoon). Dit is geen 3dB omdat het menselijk oor een groot dynamisch bereik heeft en dit hangt dus ook af of je bijv. al een half uur in 100dB staat of dat je midden in de (stille)nacht wakker wordt en muziek gaat luisteren... Afhankelijk van de situatie ligt het aantal +dB dat je als '2x zo hard' ervaart ergens tussen +1.2dB en +14dB.
Dat klopt, maar het menselijk gehoor past aan de hand van de SPL de 'gain' aan (dit gaat moeilijker naarmate de 'begin' SPL hoger is), waardoor we het heel anders ervaren.quote:Irminsul schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:21:
[...]
+ 3db is toch echt een verdubbeling van de sterkte van het geluid hoor... Simpele natuurkundige wet.
raphidae wijzigde dit bericht 04-05-2007 19:42 (53%)
Every morning is the dawn of a new error -- Specs -- http://ra.phid.ae/
Reg. datum: 19 november 2006
Het kastje is bedoeld voor andere dingen, heb het meubel pas sinds een paar dagen en ik vindt het erop een stuk mooier staan.quote:Reinier schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:44:
[...]
Leuk, maar volgens mij past het ook allemaal ín je kastje
Okee, de TV niet
jep of het beeld van een normale dvd op de ps3 tov een normale dvd op de normale dvd spelerquote:Dennis_sla schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:33:
[...]
bedoel je hoe het beeld van een blu ray film is op de PS3 tegenover een dvd, of hoe de PS3 een dvd afspeeld ?
We Can't Get Enough
Loop je nu jezelf niet tegen te spreken? Hoe weet jij of dat de elco's van de Marantz dat niet kunnen compenseren net zoals jij het uitlegt bij jouw versterker?quote:raphidae schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:02:
Zelfs Marantz maakt zich daar schuldig aan zie ik. 7x140W RMS = 980W. Max. power consumption: 780W...
P=UI, zelfs met 100% efficientie er kan nooit meer vermogen uitkomen dan erin gaat. Ergo, die Marantz kan je niet 7x140W continu uittrekken. Nou zal dat in de praktijk ook niet gebeuren, maar het blijft oplichterij. Mijn AD kan ik 600W RMS continu uittrekken (4x1000W burst @ 2ohm, input 16A max = ~3800W + wat er in de elco's zit -> klopt aardig).
En hier geldt eigenlijk ook, meten is weten. Je kan wel conclusies trekken dat ze liegen, maar zonder dat jij (of iemand anders het meet) weet je het nooit zeker. Dus oplichting is een beetje kort door de mocht vind ik.
<pokemonvanger> vrouwen vallen idd op foute gasten. Dus eigenlijk moeten we allemaal shag roken en wijven slaan.
Verdraagzaamheid - Het inzicht dat de ander toch te stom is tot een beter inzicht te komen.
Reg. datum: 09 juni 2004
Dit bedoel ik even niet praktisch, want ik weet dat je in de gemiddelde omgeving maar heel weinig gebruikt.
Ik zie nergens staan bij hoeveel dB, dus die waardes zeggen helemaal niks.quote:raphidae schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:02:
Ik heb ook nog 2 AD's die tot 60kHz gaan en twee subs die respectievelijk bij 12 en 25Hz beginnen.
Dus effectief heb ik 12Hz-60kHz tot m'n beschikking.
Sowieso zeggen die specs helemaal niks nada nul over de geluidskwaliteit. Persoonlijk zou ik voor geen goud van dat semi-PA spul in m'n huiskamer willen hebben. Leuk voor een cafe, maar niet thuis.
Euh....? Correcties met DSPs, auw. En dat van die SNR en THD is echt onzin. Volgens mij snap je amper wat je zegt.,quote:Bijkomend is dat met goede plaatsing, correctie met een DSP en actieve crossovers mindere speakers al snel beter gaan klinken dan gewoon neergezette (betere) speakers en natuurlijk dat de vervorming die de versterker inbrengt bij mij veel lager is. Een hogere THD en lagere SNR van de amp komt neer op dat de 'betere' speakers minder vervormen op een meer vervormd ingangssignaal. In mijn ervaring heft elkaar dat redelijk op.
Dat het herrie is geloof ik graagquote:En ik heb meer herrie op mn feestjes
Aha, iemand die het wel snapt. Bij multi-channel amps worden de specs idd meestal zo aangegeven. De voeding is de grootste beperkende factor, dus je hebt te maken met een maximaal vermogen dat je door 1 kanaal heen kunt jagen, maar bij multi-channel weergave beperkt de voeding het totale maximale vermogen.quote:gelukkie schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:46:
Ik begeef me op glad ijs, maar bedoelen ze bij marantz niet: elke uitgang ( elk van 7) kan tot 140 watt geven als je ze los aanstuurd? Dus als je mono speelt op 1 van die uitgangen, dus naar de andere uitgangen geen geluid. Dus dat je bij stereo wel die 2x 140 watt zou kunnen halen (totaal 280watt) maar bij 7.1 dus niet
Exirion wijzigde dit bericht 05-05-2007 13:52 (23%)
Reg. datum: 26 juni 2004
Er wordt gesuggereerd dat je met een paar Watt voldoende hebt. Anderen hechten waarde aan grote vermogens omdat dat altijd beter zou zijn. De waarheid ligt ergens in het midden. In principe kun je met en paar Watt behoorlijk wat volume opwekken, maar dat is allemaal gemiddeld bekeken. Een goeie versterker moet in ieder geval vooral stroom kunnen leveren zodra de impedantie van een speaker bij lage frequenties inzakt. Bij de ene speaker is dat meer dan bij de andere. Veel vermogen is geen garantie voor goeie geluidskwaliteit maar het is wel wenselijk dat een goed klinkende versterker ook genoeg in huis heeft om flink wat Amperes te kunnen laten lopen als dat een keer nodig is.quote:PHiXioN schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 16:13:
7 x 140 Watt voluit lijkt me ook niet geschikt voor huiskamergebruik. Dat is meer iets voor als je op een voetbalveld woont.
Afgezien van het bovenstaande, bij de meeste versterkers (en zeker bij de commercielere 7.1 receivers) zijn de specs zwaar vertekend en kun je er weinig waarde aan hechten. Iets met opgeklopte lucht enzo.
Pfff, hangt die TV niet veel te hoog? Krijg al een zere nek van het kijken naar je plaatje?quote:Dennis_sla schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:56:
Hier dan ook wat foto's van mijn home-cinema kamertje,
Wat is er te zien?
32" Sharp LCD TV * HD Ready *
Harman/Kardon 132 receiver
Harman/Kardon DVD 23
JBL 200.5 Speakers
Playstation 3 via HDMI op de tv aangesloten en via een optische kabel naar de receiver.
Ikea meubel
[afbeelding]
[afbeelding]
Q6600@3200Mhz, EVGA 780i, 2GB Crucial Ballistix@1100Mhz 5-5-5-15, , SLI 8800GTS g92 512MB@780/1900/2100, Terratec Aureon, 2*74GB AFHD RAPTOR, 2*Spinpoint 753 750GB, SG Barracuda 400GB, Syncmaster 203B, G15, MX1000, LE32R81, XBOX360, SANYO-Z5
Die elco's compenseren bij burst, dus dat is niet continu. Die AD doet 4x900W continu @ 2ohm = 3600W wat klopt met 16A in.quote:Drawer schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:22:
[...]
Loop je nu jezelf niet tegen te spreken? Hoe weet jij of dat de elco's van de Marantz dat niet kunnen compenseren net zoals jij het uitlegt bij jouw versterker?
En hier geldt eigenlijk ook, meten is weten. Je kan wel conclusies trekken dat ze liegen, maar zonder dat jij (of iemand anders het meet) weet je het nooit zeker. Dus oplichting is een beetje kort door de mocht vind ik.
En om te stellen dat het vermogen dat eruit komt nooit meer kan zijn dan erin gaat hoef ik niet te meten hoor, dat volgt rechtstreeks uit de wet van Ohm.
Natuurlijk bedoelen ze zoiets. Maar dat staat er dus niet bij, en dat vind ik misleiding. Er staat "Power output: 7 x 140W RMS" en "Max. power consumption: 780W". Zoals het er staat klopt 1 van de 2 niet.quote:gelukkie schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:46:
Ik begeef me op glad ijs, maar bedoelen ze bij marantz niet: elke uitgang ( elk van 7) kan tot 140 watt geven als je ze los aanstuurd? Dus als je mono speelt op 1 van die uitgangen, dus naar de andere uitgangen geen geluid. Dus dat je bij stereo wel die 2x 140 watt zou kunnen halen (totaal 280watt) maar bij 7.1 dus niet, als je met de 2 achter kanalen alleen (soort stereo) speelt weer wel die 140watt haalt?
Dit bedoel ik even niet praktisch, want ik weet dat je in de gemiddelde omgeving maar heel weinig gebruikt.
Het is natuurlijk zo dat dit voor niemand een probleem gaat opleveren, maar het is wel de eerste stap op de slippery slope naar onzin als PMPO ratings. En eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht van Marantz.
Tja, het is idd zo dat zonder het te horen je een enorme berg specs kan hebben en nog niks weet. En we kunnen er zo uren over door discussieren, maar dat leid nergens toe.quote:Exirion schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:50:
[...]
Ik zie nergens staan bij hoeveel dB, dus die waardes zeggen helemaal niks.
Sowieso zeggen die specs helemaal niks nada nul over de geluidskwaliteit. Persoonlijk zou ik voor geen goud van dat semi-PA spul in m'n huiskamer willen hebben. Leuk voor een cafe, maar niet thuis.
Euh....? Correcties met DSPs, auw. En dat van die SNR en THD is echt onzin. Volgens mij snap je amper wat je zegt.,
En ik weet precies wat ik zeg. Laten we voor de simpelheid fictieve getallen nemen:
versterker 5% vervorming + speakers 10% vervorming = 15% vervorming
versterker 10% vervorming + speakers 5% vervorming = 15% vervorming
Dat is wel heel simpel, en natuurlijk afhankelijk van een hoop meer factoren, maar mijn punt is dat een stelling dat een home-audio set beter zou klinken dan PA spullen dikke onzin is. Een opgerolde/goedkope inputkabel van anderhalve meter of te dunne speakerkabels doen alle voorsprong die een home-audio set op papier heeft meteen teniet. En dat is denk ik meer regel dan uitzondering.
Dit geldt ook voor PA uiteraard, maar als je 't goed doet (zoals ik meen te doen) klinkt mijn set beter dan een gemiddelde set van 5000 euro bij Jan de Boerenlul thuis.
Dat dat zo is is duidelijk. Maar als er een claim gelegt wordt als "Power output: 7 x 140W RMS" zonder andere informatie over limitaties dan mag je er toch vanuit gaan dat er een bijpassende voeding inzit. Zoals je al zegt is de voeding de grootste beperkende factor, dus als die ook daadwerkelijk beperkt moet dat er wel bij gezegd worden.quote:[...]
Aha, iemand die het wel snapt. Bij multi-channel amps worden de specs idd meestal zo aangegeven. De voeding is de grootste beperkende factor, dus je hebt te maken met een maximaal vermogen dat je door 1 kanaal heen kunt jagen, maar bij multi-channel weergave beperkt de voeding het totale maximale vermogen.
Als d'r een 10W voeding in zit dan ben je 't wel met me eens dat het oplichting is neem ik aan. En dat is eenzelfde vorm van "De eindtrappen zouden 7x 140W RMS kunnen uitsturen als de voeding niet beperkte, wat we er niet bijzetten".
De enige limitatie op het vermogen van die AD is dat ie gezekerd is op 16A en het zelf daaronder houdt, de voeding en eindtrappen hebben ~15% headroom.
En dan mag je me een mierenneuker noemen, maar ik vind dat je dat mag verwachten van een versterker van 3000 euro.
Hij zegt dat je beter moet lezenquote:
Het IKEA meubelkastje is gemod, zodat de versterker/centerspeaker erin konden

Alfa_146 wijzigde dit bericht 05-05-2007 19:23 (26%)
..:: Fabbrica Italiana Automobili Torino 500 ::..
Het klopt wel gewoon wat er staat hoor. Ze kunnen vast gewoon 7x 140 watt aan, alleen niet alle 7 kanalen te gelijk. Er staat ook nergens dat het 7 x 140 is met 140 watt audio op elk kanaal tegelijk.quote:Natuurlijk bedoelen ze zoiets. Maar dat staat er dus niet bij, en dat vind ik misleiding. Er staat "Power output: 7 x 140W RMS" en "Max. power consumption: 780W". Zoals het er staat klopt 1 van de 2 niet.
Het is natuurlijk zo dat dit voor niemand een probleem gaat opleveren, maar het is wel de eerste stap op de slippery slope naar onzin als PMPO ratings. En eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht van Marantz.
Het is gewoon net hoe je het leest.
Als het niet tegelijk kan dan klopt het dus niet. 7x140=980. Ik zie geen reden waarom "Power output: 7 x 140W RMS" iets anders zou betekenen dan "Power output: 980W RMS", behalve dat het je informeert over het aantal kanalen.quote:gelukkie schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:30:
[...]
Het klopt wel gewoon wat er staat hoor. Ze kunnen vast gewoon 7x 140 watt aan, alleen niet alle 7 kanalen te gelijk. Er staat ook nergens dat het 7 x 140 is met 140 watt audio op elk kanaal tegelijk.
Het is gewoon net hoe je het leest.
Want met jouw logica is het dus geen probleem als er maar een 140W voeding in zit? Dan kan elk kanaal 140W RMS uitsturen, alleen niet alle 7 tegelijk.
Bij hoeveel 'kanalen tegelijk' lig de grens tussen misleiding en correcte informatie volgens jou?
Dit kun je niet vergelijken met de PMPO waardes, die alleen bedacht zijn als marketing fabel. De Marantz kan wel degelijk 140 Watt per kanaal leveren, maar niet met ''all chanels driven'', wat er ALTIJD bij staat als het tegendeel aanwezig is.quote:raphidae schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:42:
Natuurlijk bedoelen ze zoiets. Maar dat staat er dus niet bij, en dat vind ik misleiding. Er staat "Power output: 7 x 140W RMS" en "Max. power consumption: 780W". Zoals het er staat klopt 1 van de 2 niet.
De gebruikte kabels in HiFi installaties zijn vaak juist van overdreven goede kwaliteit en absoluut overkill in vergelijking met het signaal wat er doorheen gaat.quote:Tja, het is idd zo dat zonder het te horen je een enorme berg specs kan hebben en nog niks weet. En we kunnen er zo uren over door discussieren, maar dat leid nergens toe.
En ik weet precies wat ik zeg. Laten we voor de simpelheid fictieve getallen nemen:
Dat is wel heel simpel, en natuurlijk afhankelijk van een hoop meer factoren, maar mijn punt is dat een stelling dat een home-audio set beter zou klinken dan PA spullen dikke onzin is. Een opgerolde/goedkope inputkabel van anderhalve meter of te dunne speakerkabels doen alle voorsprong die een home-audio set op papier heeft meteen teniet. En dat is denk ik meer regel dan uitzondering.
(Ik snap trouwens het nut en de waardes van je tabel niet, het slaat 3 keer nergens op.)
Zelfs op neutraliteit win jij het never nooit van enkele sets die hier af en toe verschijnen. Het zijn juist die kleine details, diepgang, strakheid, plaatsing, muziekaliteit, etc. die de set maken of breken.quote:Dit geldt ook voor PA uiteraard, maar als je 't goed doet (zoals ik meen te doen) klinkt mijn set beter dan een gemiddelde set van 5000 euro bij Jan de Boerenlul thuis.
Jij bent gewoon even 4 delen weggeweestquote:Alfa_146 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:22:
Tijdje alweer niet gepost dus hier (na wat update's) mijn setje
Het IKEA meubelkastje is gemod, zodat de versterker/centerspeaker erin konden![]()
[afbeelding]
Reg. datum: 12 februari 2004
Goede middag, Jan de Boerenlul hier, aangenaam. Jij durft high end in de mond te nemen met o.a. een stelletje JBL geluidsbrakers? PA is voornamelijk gebouwd om op hoog volume weinig vervorming te hebben en dus lang op hoog volume te kunnen spelen. Je geweldige geluidsbrakers zijn nu niet bepaald high end opgebouwd vriend. Stelletje spaanplatenkastjes met een metalen rooster ervoor. Het gaat hard, maar echt mooi zal het niet snel zijn. En mijn Jan de Boerenlul setje kan ook hetzelfde met een glas water als in Jurassic Park. Maar dat geeft alleen maar aan dat het hard kan. Alles kan hard, maar dat zegt niets over het feit of het mooi is. Als jij er blij van wordt dan is het goed, je hebt er immers redelijk wat geld aan gespendeerd. Ik durf alleen wel te zeggen dat ik voor de helft van dat geld een set samen stel, voor thuisgebruik, die 40 keer beter klinkt.quote:raphidae schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:42:Dit geldt ook voor PA uiteraard, maar als je 't goed doet (zoals ik meen te doen) klinkt mijn set beter dan een gemiddelde set van 5000 euro bij Jan de Boerenlul thuis.
Ik heb trouwens medelijden met je buren die ongetwijfeld ook te pas en te onpas mee kunnen genieten van al dat "high-end" moois. Ow ja, welke spikes heb je trouwens gebruikt stond niet in je specs?
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Dat staat er zeker niet altijd bij. NAD, Rotel en Kenwood doen dat bijv. niet. Als er niks bij staat is het all channels driven. Kenwood zet bijv. netjes "one channel driven" bij de ratings. Net als Marantz er "4/5 channels driven" bij zou moeten zetten.quote:Barry schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:51:
[...]
Dit kun je niet vergelijken met de PMPO waardes, die alleen bedacht zijn als marketing fabel. De Marantz kan wel degelijk 140 Watt per kanaal leveren, maar niet met ''all chanels driven'', wat er ALTIJD bij staat als het tegendeel aanwezig is.
Het gaat om veel meer factoren. En wat jij zegt, 'vaak', het is vaak zo. En het is vaak zo dat mensen hun luidsprekers goed plaatsen, en zo nog honderd dingen. Waarvan je er maar 1 nodig hebt wat niet zo is om je geluid te verzieken.quote:De gebruikte kabels in HiFi installaties zijn vaak juist van overdreven goede kwaliteit en absoluut overkill in vergelijking met het signaal wat er doorheen gaat.
(Ik snap trouwens het nut en de waardes van je tabel niet, het slaat 3 keer nergens op.)
En die waardes waren een simplificatie, maar blijkbaar niet simpel genoeg. Een versterker draagt bij aan de vervorming van het uiteindelijke geluid wat je hoort. Een speaker draagt bij aan de vervorming van het uiteindelijke geluid wat je hoort.
Je kan de beste speakers van de wereld hebben, maar met een crappy amp klinkt het nog bout. Net als dat mijn JBL's met een JBL versterker ook veel slechter klinken. Maar ik heb geen JBL versterker, ik heb een AD 2404, die zuiverder versterkt dan een NAD M25 of een Rotel RMB-1075.
Ook al zijn mijn speakers niet de geweldigste, het geluid wat eruit komt mist een groot deel vervorming van de amp tov een mid-range home-audio set. En daarnaast trouwens ook de vervorming van passieve crossovers.
Ja enkele sets, ik beweer toch ook niet dat mijn set de beste van allemaal is ofzo?quote:[...]
Zelfs op neutraliteit win jij het never nooit van enkele sets die hier af en toe verschijnen. Het zijn juist die kleine details, diepgang, strakheid, plaatsing, muziekaliteit, etc. die de set maken of breken.
En neutraliteit? Je bedoelt als mijn set en een vergelijkingsset allebei goed geplaatst en afgesteld worden? Dat ben ik met je eens, dat heb ik eerder al gezegd. Mijn punt is dat in de meeste gevallen de setjes thuis niet goed geplaatst en afgesteld zijn en mijn set zoals ie nu is beter klinkt dan setjes met Marantzen, Rotel's, B&W's, KEF's, e.d. die ik bij mensen gehoord heb, en dat zijn er ondertussen al heel wat.
Ik wil dus niet zeggen dat mijn set het mooiste klinkt, maar het is gewoon niet correct om aan te nemen dat het wel kut zal klinken omdat het PA is terwijl het geluid van een verkeerd geplaatste home-audio set wel goed gevonden wordt. Net als het onzin is om te zeggen dat je set goed klinkt omdat je speakers van 5000 euro hebt. Daar gaat het om.
Reg. datum: 27 april 2005
marantz bedoeld gewoon dat je 1 hoofdweg krijgt die maximaal 780 autos per uur kan verwerken. die hoofdweg heeft 7 eenrichtingswegen die elk per stuk 140 aitos kunnen verwerken. (die elk een verschillende bestemming hebben)quote:raphidae schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:42:
[...]
Die elco's compenseren bij burst, dus dat is niet continu. Die AD doet 4x900W continu @ 2ohm = 3600W wat klopt met 16A in.
En om te stellen dat het vermogen dat eruit komt nooit meer kan zijn dan erin gaat hoef ik niet te meten hoor, dat volgt rechtstreeks uit de wet van Ohm.
[...]
Natuurlijk bedoelen ze zoiets. Maar dat staat er dus niet bij, en dat vind ik misleiding. Er staat "Power output: 7 x 140W RMS" en "Max. power consumption: 780W". Zoals het er staat klopt 1 van de 2 niet.
[...]
Tja, het is idd zo dat zonder het te horen je een enorme berg specs kan hebben en nog niks weet. En we kunnen er zo uren over door discussieren, maar dat leid nergens toe.
Dit geldt ook voor PA uiteraard, maar als je 't goed doet (zoals ik meen te doen) klinkt mijn set beter dan een gemiddelde set van 5000 euro bij Jan de Boerenlul thuis.
[...]
Dat dat zo is is duidelijk. Maar als er een claim gelegt wordt als "Power output: 7 x 140W RMS" zonder andere informatie over limitaties dan mag je er toch vanuit gaan dat er een bijpassende voeding inzit. Zoals je al zegt is de voeding de grootste beperkende factor, dus als die ook daadwerkelijk beperkt moet dat er wel bij gezegd worden.
Als d'r een 10W voeding in zit dan ben je 't wel met me eens dat het oplichting is neem ik aan. En dat is eenzelfde vorm van "De eindtrappen zouden 7x 140W RMS kunnen uitsturen als de voeding niet beperkte, wat we er niet bijzetten".
De enige limitatie op het vermogen van die AD is dat ie gezekerd is op 16A en het zelf daaronder houdt, de voeding en eindtrappen hebben ~15% headroom.
En dan mag je me een mierenneuker noemen, maar ik vind dat je dat mag verwachten van een versterker van 3000 euro.
[...]
Hij zegt dat je beter moet lezen
dit is gewoon heel correct, want niet elke bestemming is even populair, en dat verschilt per weersomstandigheid en tijdstip van de dag.
als het mooi weer is willen er veel mensen naar het strand en is het slecht weer dan wil veel mensen naar de bioscoop. en als het een weekend is zijn er veel meer mensen onderweg naar een bestemming.
het si dus niet te zeggen wat het resultaat is op een gegevenogenblik, omdat je niet weet de sitatie dan is. ( mooie weer, of niet, spit , vakantietijd..
het is dus wel heel correct wat er staat, ze kunnen toch moielijk voor jou bepalen wie er naar de bioscoop ging en wie er naar het strand ging, en ze kunnen al helemaal niet zeggen of er files waren op de hoofdweg of niet.
hirbij moet je dus de autos vergelijken met de watts, de wegen met uitgangen en ingang, en de bestemmingen je speakers, en het weer met de muziek, en het tijdstip met of je voluit een actie dvd kijkt.of gewoon lekker in je stoeltje zit te luister naar een leuk cdtje
dus ze kunnen niet zeggen wanneer je waar de 140 watt bereikt, en of je niet per ongeluk op alle speakers teglijk 140 watt speelt.
er is best een stuk muziek te bedenken bij dat je 780 watt gebruikt, dat zich verdeelt over al je speakers zonder er een op te blazen, terwijl een aantal toch voluit 140 watt krijgen..
wat ha je er anders op gewild? als je eerst een aantal uitganen vol stopt met 140 wat, en dan de rest verdeelt over de overgebleven uitgangen, zodat daar ongeveer nog gemideeld 2*20 overblijft, en dan op de versterr iets zetten als 780 in, en minimaal 20 uit?, of de laatste 40 waat ook naar de zese speaker, en dan minimaal 0 watt op de 7 e uitgang .. ?
of bedoel je gewoon dat de versterker waardeloos is omdat je niet op alle uitgangen 140 wat tegelijk kunt hebben, omdat er maar 780 in gaat?
die waarden zijn toch niet gemiddelden, maar maximale waarden. continu, per lijn opgegeven, en dat is gewoon zoals het hoort. een gemiddelde of minimum heb je imeer niks aan?
ok het zou ook leuk zijn als je versterker gewoon 7*140 watt in kn hebben, maar dat haal je waarschijnlijk helemaal niet,m is moeilijker te maken en is dus verspilde energie. en een duurdere versterker, en dat heb je er dan ook weer niet voor over.. koo dan gewoon 7*mono ;-)
dus als marantz er max 780 in op zet weet jij niet wat er max uit gaat. ook als marantz er alleen op staat dat er max 140 uit kan per lijn, weet jij niet tot hoe ver je die ook voluit kunt spelen.
engelbertus wijzigde dit bericht 05-05-2007 21:29 (4%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.