[iPod] iPod 5G & Enhanced 5,5G Ervaringen & Discussie Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 16.996 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:12
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/GC/ipod19ik.jpg

Welkom bij deel 5 van het iPod 5G Ervaringen & Discussie (1, 2, 3 & 4). Op het Apple Event van 12 oktober 2005 werd 5G iPod geintroduceerd. 11 Maanden later is de Enhanced 5G geintroduceerd, dat was namelijk op 12 september jl.

Aan de hardwarematige kant zijn er drie verschillen: nieuwe oordopjes, helderder scherm en langere afspeelduur van videomateriaal (resp. 3,5 en 6,5 uur). De softwarematige features zijn uitgebreider en onlosmakelijk verbonden met de nieuwe iTunes 7. Je kunt nu games downloaden via de store en op je iPod installeren. Er zijn er nu 10 beschikbaar. Verder kun je de helderheid instellen, snel zoeken naar nummers, afspelen van video's is sterk verbeterd en er is gapless playback voor muziek _/-\o_ .

Het leukste is dat vrijwel alle softwarematige verbeteringen (advanced search is alleen beschikbaar op de enhanced versie) ook beschikbaar zijn voor huidige 5G bezitters.

Overzicht van reviews

Accessoires

Mini FAQ

Guide voor het omzetten van video's

Huidige firmware en software versies

Andere iPod topics

Specs

Reviews:
Voordat we aan het echte werk gaan beginnen, hebben we eerst nog wat voorpret. Zo heeft iLounge met de iPod kunnen spelen op de launch. De nieuwe iPod is verder ook te bewonderen op de Apple site. Daarnaast kun je ook de stream van Apple Event 12 oktober bekijken. Meer voorpret kun je krijgen door versie 7 van iTunes te installeren.

Natuurlijk moeten sommige mensen hem alweer uit elkaar halen ... Gelukkig hebben we we ook nog reviews, zo heeft, toch niet de minste, het Wallstreet Journal de nieuwe iPod gereviewed, ook USA today heeft een poging gedaan, maar ook minder vastgeroeste bronnen melden zich, zoals TUAW & Designtechnica om de iPod te reviewen. Natuurlijk blijft ook het welbekende Cnet niet achterwege. Zelfs de notoire iPod "critici" van dapreview zijn positief over de nieuwe iPod.

Er is ook nog een goede uitgebreide review van Arstechnica op het net te vinden. De beste review tot nu toe, is toch wel te vinden op, jahoor, iLounge. Als muziekspeler en qua audiofunctionaliteit (wat een woord :P), vinden ze het veruit de beste full-size iPod tot nu toe. De videofunctionaliteit is iets waar Apple duidelijk gekozen heeft voor een compromis en op sommige punten zeker moet verbeteren.

In het kort kun je zeggen dat de nieuwe iPod qua geluidskwaliteit zeer goed is. Alle probleempjes van de voorgaande generaties zijn opgelost en de consensus op iLounge en Headfi is dat de geluidskwaliteit beter is dan de Nano en de Shuffle... Neem daarbij het design en de toegevoegde functionaliteit en Apple heeft weer een winner. Alhoewel de video functionaliteit echt moet worden gezien als een extraatje: de afspeeltijd is kort en er worden native maar weinig bestandsformaten ondersteund.

Daarnaast begint het ook steeds duidelijker te worden dat Apple een groter deel van de lucratieve accessoire markt voor zichzelf opeist. Zo heeft Apple in relatief korte tijd, een afstandsbediening met speciaal dock, een afstandsbediening met (rds) fm radio, speakers met ingebouwd dock en een exclusieve leren case uitgebracht. Daarnaast zetten ze ook nog stevig in op de-kabels-om-video-en-foto's-op-je-TV-te-toveren, de sokken, stroomadapter, camera connector en betere oordopjes.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/GC/specs.jpg

Accessoires:
Er is een varieteit aan accessoires die beschikbaar komen en zijn voor de iPod. De meest in het oog springende is het nieuwe universal dock. Het universal dock biedt ondersteuning voor de dockkabel, line out en svideo... maar aan de voorkant zit een IR poort voor de nieuwe Apple Remote. Je kunt dus nu vanuit de bank je film, muziek of slideshow besturen.
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/563/store.apple.com/Catalog/nl/Images/MA128_lm.jpgAfbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/563/store.apple.com/Catalog/nl/Images/MA045_lm.jpg.

Verder gaan de Apple Sokken door het leven alsof ze voor het eerst geintroduceerd worden :P. Dat is overigens ook geen overbodige luxe. De bijgeleverde beschermhoes gaat niet al te lang mee, en wordt snel vies. Reviews van cases kun je op iLounge vinden (scroll wat naar beneden).

Als je je iPod onder alle omstandigheden krasvrij wilt houden en geen case wilt, dan is de Invisibleshield aan te raden. Dit is een film die je op je iPod plakt, bijna niet kan zien en het biedt zeer goede bescherming. Het is overigens wel aan te raden om de film op een nieuwe iPod aan te brengen, dus eerst de invisible shield bestellen :P en dan pas de iPod.

De stroomadapter is ook niet nieuw, maar wordt tegenwoordig niet meer standaard meegeleverd en krijgt daarom ook wat extra aandacht. In het zonnetje gezet worden ook de iPod AV kabel en de cameraconnector:

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/931/store.apple.com/Catalog/US/Images/ipod_camera_connect_125.jpg

Een van de meest handige en leuke accessoires is de camera connector. Als je al een camera connector had dan is het handig om te weten dat je camera connector nog steeds compatible is met de iPod 5g.

Vaak wordt er gevraagd hoe snel de connector is en welke camera’s allemaal worden geaccepteerd. De geaccepteerde camera’s kan je hier vinden. Let op! Want lang niet alle camera's staan hierbij. Je kan dan bijvoorbeeld dit proberen om er alsnog achter te komen of jouw camera/mediareader compatible is. Twijfel je dan nog steeds dan raad ik je aan om even een apple centre binnen te stappen met je iPod en camera. Apple centres zijn niet te beroerd om jouw even een connector te laten testen met jouw camera en iPod. Hier kan je een lijst vinden met apple centres in Nederland.

De connector is niet heel erg snel. Hij doet ongeveer een dik uur over 500Mb aan foto's. Hij verbruikt hierbij ook redelijk wat van de batterij van de iPod. Het is niet mogelijk tegelijk de iPod op te laden (tenzij je een 3rd party verlengdockconnector oplader kan krijgen :P). meer info. Er zijn wel andere oplossingen mogelijk. Een mediareader waarin batterijen zitten of een extra batterypack kunnen handig zijn om het stroomverbruik te verminderen dan wel op te vangen.

Er is nog meer opmerkelijk accessoire geweld. Zo heeft Apple uiteindelijk toch een (rds) fm radio met afstandsbediening op de markt gebracht. De ab werkt alleen als je de nieuwste firmware (v 1.1 of hoger) installeert. Als je de afstandsbediening inplugt krijg je een extra menu item om de radio in te stellen. Het is o.a. mogelijk om presets op te slaan. Zie voor meer info de Apple Store.

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/MA070_screen2.jpg

Alle video's en foto's kunnen ook op TV getoond worden, dat ziet er zelfs nog best aardig uit. Je kunt daarvoor een goedkoop kabeltje kopen (minijack naar 3 x tulp/cinch), maar de echte Apple freak gaat natuurlijk voor witte kabeltjes :P. Een relatief goedkoop alternatief is dan de Apple AV connection kit. Voor 100 euro krijg je dan een stroomadapter, USB-, video- en geluidskabels, met daarnaast ook nog een universal dock met afstandsbediening. Een veelgevraagde feature is echter menuweergave op de TV en dat kan alleen middels 3rd party oplossingen. De Griffin Tunecenter en de Homedock Deluxe maken dit mogelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.ilounge.com/images/uploads/tunecenter.jpg

Op het Apple Event van 28 februari jl. heeft Steve nog twee accessoires toegevoegd. Het is de vraag of ze gretig aftrek zullen vinden. Ze zijn namelijk duur, heel duur.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/main/js/ipodhifi/images/indexfamilyoff20060228.jpg

De iPod Hifi biedt nog waar voor z'n geld. Hij kost dan wel 369 euro, maar de concurrentie zit ook in die prijsklasse en het geluid is goed volgens iLounge.

De leren case, is een heel ander verhaal. Die kost een ongelofelijke h o n d e r d e u r o 8)7 .

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/MA398_screen.jpg

Mini FAQ:

Wat als ik geen iTunes wil :?
Gelukkig ben je dan niet de enige. De meest populaire alternatieven zijn:
  • ml_iPod, een plugin voor winamp waarmee je iPod verschijnt in de media library. Voor de fanatieke winamp gebruikers dus!
  • Anapod Explorer, dit programmaatje laat je iPod verschijnen in Windows explorer. Je kan nu makkelijk playlists er naar toe verslepen, dit is vooral makkelijk voor mensen die niet van syncen houden. Hier staat een uitgebreide vergelijking tussen iTunes en anapod.
  • Ephpod, is een soort database programmaatje voor je iPod. Ephpod kan ook outlook contacts en afspraken syncen. Het is lichter dan iTunes en is heel netjes vorm gegeven.
Hoe voeg ik album art en lyrics toe :?
In iTunes 7 kun je album art vrij gemakkelijk toevoegen. Zorg altijd dat de functie "Show coverart on iPod" aan staat, om de album art ook echt op de iPod te zetten:
  • Als je een music store account hebt kun je ewoon via het contextmenu (rechtermuisknop op nummer, kan ook meerdere selecteren) de album art door iTunes laten downloaden. Een account is gratis, je hebt alleen wel een creditcard of een bankrekening nodig voor de activatie. Je kunt ook aanzetten in iTunes dat de album art automatisch gezocht wordt bij het toevoegen van nummers aan de bibliotheek. Overigens komt het artwork zo niet in de ID3 (v2) tag te staan, dus scheelt het ruimte.
Andere oplossingen gaan er vanuit dat de albumart moet in de ID3 (v2) tag staan. Het kan handmatig of automatisch:
  • 1) zoek op internet de cover van het desbetreffende album
    2) kopieer de afbeelding (rechtermuisknop -> kopieer)
    3) selecteer in iTunes alle tracks van een album
    4) rechtermuisknop -> info tonen (uit mijn hoofd)
    5) plak rechtsonder in het image-vakje de afbeelding en bevestig
Dit is wel vrij veel werk. Dus gelukkig zijn er ook andere (automatische) oplossingen:
  • iTunes Art Importer is gratis en voegt volautomatisch album art toe. Het enige probleem van dit programmaatje is dat het niet altijd even goed werkt (hangt af van de kwaliteit van de ID3 tag). Het grootste nadeel is echter dat het per nummer, i.p.v. per album zoekt, daarom krijg je dus vaak de art van singles en niet van albums.
  • iArt is helaas niet gratis, maar kost $10,-. Dit programma biedt ondersteuning voor het zoeken naar album art, per album en zoekt bij Google en Amazon. Het vindt dan ook vrijwel altijd een match. Daarnaast kun je hier ook de lyrics mee zoeken. Ook dit programma werkt volautomatisch.
Waarom zie ik de album art niet op mijn iPod :?
Soms komt het voor dat van bepaalde albums wel en bepaalde albums geen artwork te zien is op de iPod terwijl je die wel overal in iTunes hebt toegevoegd, dit kun je als volgt oplossen:

Vinkje plaatsen bij "Gebruik als schijf activeren".
Daarna (althans in Windows, weet niet hoe dit gaat op een Mac) in Explorer de driveletter van je iPod kiezen en ervoor zorgen dat verborgen mappen en bestanden worden weergegeven (terug te vinden bij Extra -> Mapopties... -> Tabblad "weergave" en daar onderaan het juiste bolletje kiezen).

Dan kan je de map iPod_Control openen, waarna je opnieuw enkele mappen zal zien. Verwijder de map "Artwork" en disconnecteer de iPod van de computer. Sluit hem opnieuw aan en zorg ervoor dat het vinkje in iTunes aangekruist is om het artwork op je iPod te laten zien.

De iPod vindt nu geen map met artwork en zal deze nu compleet opnieuw gaan opbouwen.

Waarom zie ik nummers dubbel of niet op de iPod :?
iTunes en ook de iPod zijn volledig afhankelijk van de ID3 tags, als deze niet goed zijn. Dan kun je het wel schudden. Je kunt met iTunes deze tags aanpassen, maar dat gaat niet altijd even makkelijk. Een krachtig, gratis, alternatief is MP3 tag tools 1.2.

Waarom zie ik de artiesten nog steeds staan op mijn iPod terwijl ik er verzamelingen (compilations) van heb gemaakt :?
Bij de settings moet 'compilations' niet op 'off' staan. Dan houdt de iPod er nl. geen rekening mee en blijven inderdaad alle artiesten, ook die van de compilatie albums, zichtbaar in de artist lijst. Als 'compilations' op 'on' staat, worden ze niet meer weergegeven in de lijst.

Waar haal ik video's vandaan :?
Je kunt ze zoeken via iTunes, dat zijn natuurlijk video podcasts. De iTunes store biedt nog geen beeldmateriaal aan in Nederland. Je kunt ook een kijkje nemen bij Google (http://video.google.com/). Daar kun je betaalde, maar ook gratis video's vinden, in een formaat geschikt voor de iPod. Daarnaast is bijv. de VPRO van plan om programma's zoals Tegenlicht aan te bieden als een Video Podcast (als alternatief voor uitzending gemist).

Hoe maak ik video podcasts :?
Voor diegene die er helemaal bij wil horen en nu al videopodcasts wil maken kan kijken op
http://www.apple.com/quicktime/tutorials/videopodcasts.html.

Waar haal ik games vandaan :?
Tot op heden kun je die alleen downloaden via de music store. Er zijn er nu 9 beschikbaar: "Bejeweled," "Cubis 2," "Mahjong," "Mini Golf," "Pac-Man," "Tetris," "Texas Hold'em," "Vortex" en "Zuma". Ze kosten € 4,99 per stuk.

Wat is er gebeurd met firewire :?
Apple is net als met de iPod Nano en Shuffle gestopt met het ondersteunen van Firewire. Bron: iLounge

Nieuwste versies firmware & iTunes:

iPod 1.2 firmware (updaten gaat middels iTunes 7)*
  • Gapless playback _/-\o_
  • Zelf helderheid instellen van het scherm
  • Basic zoekfunctie (advanced voor de 5G Enhanced)
  • Geen problemen meer met het afspelen van video's _/-\o_
  • Zelf instellen van maximaal volume
iTunes 7 (Download)*
  • Je kunt nu de software van je iPod updaten via iTunes
  • De bibliotheek is opgedeeld in Muziek / Films / TV Shows etc. _/-\o_
  • Nieuwe view mogelijkheden, je kunt zowel via albumart als gedeeltelijk via albumart navigeren
  • Je kunt nu gapless afspelen via iTunes
    [*']Je kunt albumart direct toevoegen middels iTunes
  • Je kunt een identieke bibliotheek onderhouden op twee computers in een netwerk
  • Je kunt nu video's in iTunes omzetten. Gewoon importeren, en met rechtermuisknop erop klikken (convert-to-iPod), helaas worden weinig formaten ondersteunt.
  • iTunes ministore
  • Via de store kun je in NL muziek/korte film/spellen downloaden in 2007 ook films en TV series
Quicktime 7.3 (zit standaard bij iTunes, Pro versie moet je kopen)*
  • Met de pro versie kun je nu veel sneller video's omzetten. Het gaat tot wel 4 keer sneller, dan voorheen. Dat is dus vergelijkbaar met videora en nero recode.
* Cummulatief, dus slaat niet alleen op de laatste versie.

Guide Video omzetten:
Als je geen zin hebt om video's om te zetten, kun je ze natuurlijk ook kant en klaar downloaden, zie daarvoor de Mini FAQ. De beste resoluties staan in de volgende post: [rml]masser120 in "[ iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie De..."[/rml].

Andere iPod topics:
[rml][ iPod] Nano Ervaringen, Tips en Problemen*[/rml]
[rml][ iPod]iPod shuffle*[/rml]

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/GC/onderkant.JPG
Opslag:30GB80GB
Batterijduur:14 uur muziek; 4 uur slideshow met muziek; 3,5 uur video afspelen20 uur muziek; 6 uur slideshow met muziek; 6,5 uur video afspelen
Display:2,5 inch 65.000 kleurenscherm met een resolutie van 240*320 pixels (60 % helderder dan de "gewone" 5G
Oplaadtijd:4 uur (2 uur 80%)
Opslag:1.8 inch perpendiculaire hdd
Audio:AAC (16 to 320 Kbps), MP3 (32 to 320 Kbps), MP3 VBR, Apple Lossless, WAV, AIFF, Audible
Photo:JPEG, BMP, GIF, TIFF, PSD (Mac only) and PNG formats
Video:H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Baseline Low-Complexity Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 768 Kbps, 320 by 240 pixels, 30 frames per sec., Baseline Profile up to Level 1.3 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats
Grootte:103,5 x 61,8 x 11 mm103,5 x 61,8 x 14
Gewicht:136 gram157 gram
Accessoires:Verbeterde koptelefoon met oordopjes, USB 2.0-kabel, etui
Prijs:289 euro399 euro
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/GC/onderkant.JPG

Post ze! Maar deze thread moet wel openblijven, want strenge mods alom in APL. Ze zijn hier ongenadig, dus wees gewaarschuwd!

Ik zal de topicstart up-to-date proberen te houden met informatie uit het topic, alle suggesties etc. zijn welkom! Deze topicstart is ook tot stand gekomen met hulp van een heleboel andere users, waaronder Lt. Marx _/-\o_

[ Voor 104% gewijzigd door Hoedje op 09-05-2007 19:17 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Hoedje
Let op: de topictitel is fout. Ik heb echter al een TR aangemaakt daarover. Postze weer in dit nieuwe deeltje!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Bij zowel Dixons als BCC zijn de ipods momenteel in de aanbieding. Waarschijnlijk zijn het de oude modellen, echter is dat niet geheel duidelijk op de webpagina.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

• Hoedje
Ganymedus schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:28:
Bij zowel Dixons als BCC zijn de ipods momenteel in de aanbieding. Waarschijnlijk zijn het de oude modellen, echter is dat niet geheel duidelijk op de webpagina.
Bij de Mediamarkt zijn ook de nieuwe modellen heel scherp geprijsd!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:01

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Zou het kunnen zijn dat die verlagingen van prijs komen doordat er een nieuwe iPod op komst is ? :D

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 20:41

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Nee, het zou wel kunnen dat de eeuwige concurrent microsoft ook een concurrerende player heeft uitgebracht (zune).

Alhoewel er vast wel een nieuwe aan zit te komen. Maar het zou me niet verbazen als deze dezelfde prijs zal hebben als de huidige 5.5G.

Ik heb al een tijdje niet zoveel iPod nieuws gevolgd, maar is er een kans dat die nieuwe search feature alsnog bij de oude 5G's terecht komt?

[ Voor 59% gewijzigd door LtMarx op 23-11-2006 16:10 ]

• Hoedje
Beide geloof ik niet in. Immers Apple doet nooit aan kortingsacties voordat een nieuwe MP3 speler komt. Daarnaast is de Zune nog lang niet verkrijgbaar in Europa (en in Amerika zijn ze er al op ingesprongen door de prijsverlaging).

Toch durf ik ook wel te zeggen dat het niet lang meer duurt voordat er een nieuwe iPod komt :P

[ Voor 17% gewijzigd door Hoedje op 23-11-2006 16:09 ]

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

oei oei, dat de dixons nu de 5G 30GB iPod video in de aanbieding doen maakt het mijn keuze nog lastiger! :( 199.- maar !

• Hoedje
MethodP schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:14:
oei oei, dat de dixons nu de 5G 30GB iPod video in de aanbieding doen maakt het mijn keuze nog lastiger! :( 199.- maar !
En de laagste prijs van de 5.5 G is geloof ik 244 euro bij de Mediamarkt.

Dan is de keuze simpel. Dan moet je gaan voor de 5G van de Dixons, de verbeteringen zijn namelijk absoluut geen 45 euro waard.

• MethodP

MethodP

baanaan

Hoedje schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:25:
[...]

En de laagste prijs van de 5.5 G is geloof ik 244 euro bij de Mediamarkt.

Dan is de keuze simpel. Dan moet je gaan voor de 5G van de Dixons, de verbeteringen zijn namelijk absoluut geen 45 euro waard.
oh ik d8 dat de batterij van de 5.5G 30GB verbeterd was, of geldt dit alleen voor video? Anders is mijn keuze idd simpel, en ga ik morgen gelijk na school ff langs de dixons ! _/-\o_

• Hoedje
MethodP schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:09:
[...]

oh ik d8 dat de batterij van de 5.5G 30GB verbeterd was, of geldt dit alleen voor video? Anders is mijn keuze idd simpel, en ga ik morgen gelijk na school ff langs de dixons ! _/-\o_
Volgens mij hebben we dit nu wel genoeg besproken in het vorige topic ;)

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-08 19:34
foutje :X

[ Voor 94% gewijzigd door Vipertje op 23-11-2006 17:44 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hmm, dat lijkt op de actie van de MM. En dan hebben Dixons en de BCC ook nog een aanbieding. Is dat niet erg toevallig?

• Vipertje
RoD schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:25:
Hmm, dat lijkt op de actie van de MM. En dan hebben Dixons en de BCC ook nog een aanbieding. Is dat niet erg toevallig?
Dixons == V&D dat weet ik zeker. waar BCC ondervalt is mij niet bekend. ik zit wel erg te twijfelen nu tussen die MM actie of die van de V&D

[edit]
Whoops bij nader inzien Vendex heeft in mei Dixons verkocht

[ Voor 8% gewijzigd door Vipertje op 23-11-2006 17:34 ]

• Hoedje
RoD schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:25:
Apple zal inderdaad wel iets gepland hebben, er zijn namelijk 3 verschillende acties (mediamarkt en bcc hebben dezelfde soort actie):

Media Markt
Alle iPods met kortingsbonnen
30GB iPod 5,5G voor 245 euro (door 45 euro korting)
80GB iPod 5,5G voor 340 euro (door 60 euro korting)

BCC

Alle iPods met 15% korting
30GB iPod 5,5G voor 245 euro
80GB iPod 5,5G voor 340 euro

Dixons

30GB iPod 5G voor 199 euro (staat web only)

V&D

15% korting op alle artikelen (Pietjes plakken), maar niet electriccity, dus ik denk dat iPods ook afvallen
60GB iPod 5G voor 299 euro

• Vipertje
whoops niet goed gelezen dan, sorry :X

[ Voor 6% gewijzigd door Vipertje op 23-11-2006 17:44 ]

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 20:15
Heb vanmiddag 2 ipods 30GB gehaald (niet allebij voor mij) voor 244 per stuk bij de MM, je kunt er zo veel kopen als je wilt.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, daar ben ik niet zo zeker van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Nog een vraag uit de vorige thread:
bartgabriels schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:31:
Ik heb net een TomTomG GO 710 gekocht, met aansluiting voor een iPod. Zo heb je maar 1 kabel naar de autoradio lopen.

Nu is het mogelijk om op het scherm van je iPod, de track, artist, voortgang enzo te tonen.
[afbeelding]

Is het mogelijk om iets dergelijks op je PC scherm te krijgen?
Mss moet ik iets meer info geven:
Ik heb een klein lcdtje op de plaats van de floppy drive (ter grootte van het TomTom scherm).

Gezien het redelijk lastig is om het scherm van de iPod te lezen als deze gedockt is en de backlight afstaat ben ik op dat idee gekomen. Ik heb reeds een featurerequest gedaan naar Apple, om ervoor te zorgen dat wanneer de iPod gedocked is, de backlight blijft branden. Deze is al gedeeltelijk geimplementeerd, maar enkel wanneer de iPod aan het synchroniseren is.

Maar dit zou ook een oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check cheapelectro.nl hele goedkoope ipods en is te vetrouwen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Uit de topic start:
Op het Apple Event van 12 oktober 2006 werd 5G iPod geintroduceerd. 11 Maanden later is de Enhanced 5G geintroduceerd, dat was namelijk op 12 september jl.
Dat kan natuurlijk niet ;) 11 maanden naar oktober 2006 is september 2007 :)

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 09:52:
check cheapelectro.nl hele goedkoope ipods en is te vetrouwen....
Beetje jammer dat het allemaal "oude" modellen zijn, en ze evenduur zijn als de "nieuwe" bij MM e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hoedje schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:09:
Daarnaast is de Zune nog lang niet verkrijgbaar in Europa (en in Amerika zijn ze er al op ingesprongen door de prijsverlaging).

Toch durf ik ook wel te zeggen dat het niet lang meer duurt voordat er een nieuwe iPod komt :P
Heb ik niet op gewacht hoor Hoedje, heb m'n Zune binnen!
Heel heel anders dan 'n iPod maar o o ook zo geil _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Laatst online: 28-07 13:08
Hoedje schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:35:
[...]Media Markt
Alle iPods met kortingsbonnen
30GB iPod 5,5G voor 245 euro (door 45 euro korting)
80GB iPod 5,5G voor 340 euro (door 60 euro korting)
Deze heb ik voor €329 kunnen meenemen bij MM Rotterdam Centrum, scheelt weer €11 (waar ik dan mooi een BSE voor de iPod en de PSP heb besteld :P )

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
WFG schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:40:
Uit de topic start:

[...]

Dat kan natuurlijk niet ;) 11 maanden naar oktober 2006 is september 2007 :)
Ik pas het even aan, dat moet natuurlijk 2005 zijn :P
CLB schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:06:
[...]

Heb ik niet op gewacht hoor Hoedje, heb m'n Zune binnen!
Heel heel anders dan 'n iPod maar o o ook zo geil _/-\o_
Mooi dat je er zo blij mee bent! Ik hou het "andere" topic in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
Zo ik ben ook de gelukkige eigen van een MM ipodje 30gig :). voor 238.99 vond ik het zeker een mooie actie

hmm waarom onderstaande 244 heeft moeten afrekenen snap ik dan weer niet. zit er prijs verschil in die media markt actie ?
Cyrus The Virus schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:58:
Heb vanmiddag 2 ipods 30GB gehaald (niet allebij voor mij) voor 244 per stuk bij de MM, je kunt er zo veel kopen als je wilt.

[ Voor 64% gewijzigd door Vipertje op 25-11-2006 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

en ik krijg als het goed is me 30gb 5g iPod dinsdag binnen _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-07 18:41
Viperke schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 02:10:
Zo ik ben ook de gelukkige eigen van een MM ipodje 30gig :). voor 238.99 vond ik het zeker een mooie actie

hmm waarom onderstaande 244 heeft moeten afrekenen snap ik dan weer niet. zit er prijs verschil in die media markt actie ?

[...]
Elk filiaal van de Mediamarkt hanteert andere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hidde schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 10:45:
[...]
Elk filiaal van de Mediamarkt hanteert andere prijzen.
Idd hier in Rijswijk kocht 'n vriend van mij gisteren de iPod 30 GB 5,5th voor 234,- :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt iemand hier videora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nja ik, althans dat probéér ik. Het lukt alleen nie. Bij fase twee gaatie elke fout. Gebruik nu daarom: "jodix free iPod converter" werkt wel aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

CLB schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:47:
[...]

Idd hier in Rijswijk kocht 'n vriend van mij gisteren de iPod 30 GB 5,5th voor 234,- :)
net €339 neergelegd voor de 80GB in Amsterdam.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net voor tweehonderdvier euro en vijftig cent een zwarte 30gb ipod besteld op dixons.nl,
tot mijn spijt zie ik nu pas dat er niet alleen verschil zit in de grote van de HD 30/80.. (topicstart..)
maar ook in de accu /speelduur, an zich geen probleem.. toch jammer. (Want na een redelijk lang durende film kan je vervolgens geen muziek meer luisteren :? )

De rds / fm ontvanger afstandsbediening ziet er cool uit, maar stel dat ik alleen een afstandsbediening wil gebruiken (waar dus geen draad uit komt voor je koptelefoon..), zijn deze te verkrijgen voor de 5g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:31:
De rds / fm ontvanger afstandsbediening ziet er cool uit, maar stel dat ik alleen een afstandsbediening wil gebruiken (waar dus geen draad uit komt voor je koptelefoon..), zijn deze te verkrijgen voor de 5g?
Kun je dit misschien uitleggen? Ik heb geen idee wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hoedje schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:32:
[...]
Kun je dit misschien uitleggen? Ik heb geen idee wat je bedoelt.
Volgens mij wil die z'n oordopjes gewoon bovenin de iPod steken
en er onderin 'n AB inpluggen voor radio en dergelijke :)

Die heb je trouwens wel! Bij de Dixons liggen ze, klik je er onder in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CLB: correct, dat is precies wat ik bedoel.

iemand een linkje? (heb de dixons accessories pagina's door gebladerd, maar ik kan ze niet vinden)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Linkje heb ik niet maar ik heb ze in de winkel zien liggen!
Eentje van Belkin en eentje van pff weet ik niet meer: kosten +/- 40 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dat videora-programmaatje is niet te downloaden op hun site, weet iemand een andere downloalink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie net dat de functies van de 5.5g toch wel erg cool zijn, dat snel zoeken met je scrollwiel lijkt me zeeer handig/tof..

Maar goed.., zoals ik al aangaf heb ik een 30GB Video bij dixons besteld -> is dit een 5.5g?
(filmpje + review van de 5.5g op cnet > http://reviews.cnet.com/A...2069508.html?tag=pdtl-img )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

NEE! dit is de 5G, ik heb em namelijk ook besteld

als je ff het vorige topic kijkt, aan het einde zie je de hele discussie ;)

http://gathering.tweakers...ist_messages/1124425/last

heel veel dingen die de 5,5G hebben komen voor in een update, die softwarematig dus zijn. Alleen heeft de 5,5G betere batterij voor de video, en een beter scherm (60% helderder) en die advanced search option, maarja, de batterij van de 5G word ook beter gebruikt door de nieuwste update heb ik gehoord.
Ik zie net dat de functies van de 5.5g toch wel erg cool zijn, dat snel zoeken met je scrollwiel lijkt me zeeer handig/tof.
dit heeft de 5g volgens mij ook gewoon hoor, met die nieuwste updates dus :p

[ Voor 70% gewijzigd door MethodP op 26-11-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MethodP schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:13:
NEE! dit is de 5G, ik heb em namelijk ook besteld
-knipje-
dit heeft de 5g volgens mij ook gewoon hoor, met die nieuwste updates dus :p
Ik zag net adhv. het artikel nummer dat het idd de 5g is niet 5.5g
artikelnr van 5g MA146NF
artikelnr van 5.5g MA446NF/A

Over de search functie, iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:00:
Over de search functie, iemand die dit kan bevestigen?
Zowel de 5th als de 5,5th generation hebben die search-functie!
Ik heb 'm gisteren voor 't eerst gezien (de 5,5th)
maar die search-functie vind ik nou niet echt vernieuwend ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:36
Over welke searchfunctie hebben we het dan precies? Die dat als je scrollt je een letter in het beeld ziet verschijnen en op die manier kan zoeken? Zo ja, dan kan ik bevestigen dat de oude 5G dit ook heeft met de nieuwste firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:15:
[...]

Zowel de 5th als de 5,5th generation hebben die search-functie!
Ik heb 'm gisteren voor 't eerst gezien (de 5,5th)
maar die search-functie vind ik nou niet echt vernieuwend ofzo :?
Dit word m'n eerst echte Ipod, maar als ik dit filmpje zo bekijk http://reviews.cnet.com/A...2069508.html?tag=pdtl-img

dan ziet de search functie er wel turbo uit zeg maar, vorig jaar heb ik een shuffle gekocht (zo'n nep ipod) maar daar heb ik nu wel 'spijt' van, ben er op terug gekomen.. dat het ding geen display heeft..
Ik hoop dat ik na de aankoop niet teleurgesteld word, op sites als kieskeurig ed. lees ik dat je na 2,5 uur film kijken geen 'batterijen meer over hebt'.. :X

Kan iemand me een case / flap case aanraden, honderdeuro vind ik iets wat veel - weet iemand waat ik een leuke ('3rdparty' liefst lederen, of alu?) case er voor kan kopen (liefst winkel geen webstore)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:38:
[...]
dan ziet de search functie er wel turbo uit zeg maar, vorig jaar heb ik een shuffle gekocht (zo'n nep ipod) maar daar heb ik nu wel 'spijt' van, ben er op terug gekomen.. dat het ding geen display heeft..
Ik hoop dat ik na de aankoop niet teleurgesteld word, op sites als kieskeurig ed. lees ik dat je na 2,5 uur film kijken geen 'batterijen meer over hebt'.. :X
Het lijkt me handig om voor het kopen op z'n minst de specs door te lezen. Je hebt twee soorten search. De advanced search zit alleen op de 5,5G. Daarnaast kun je de batterijduur gewoon uit de specs halen uit de TS of de Apple site en die klopt ook gewoon in praktijk.

Edit: dus de 5G 30GB haalt 2 uur video en heeft niet de zoekfunctie uit het filmpje :P

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 26-11-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht de specs toch wel aardig door te hebben genomen.., in 1 van de reviews stond
'3,5 and 6,5 hours respectively', dit wekte bij mij de illusie dat dit mischien met het video formaat te maken zou kunnen hebben.

Maar goed, jij komt nu met 'dus de 5G 30GB haalt 2 uur video' ... lekker duidelijk allemaal!

'en heeft niet de zoekfunctie uit het filmpje'

Dat is dan toch wel jammer, aangezien ik zeker weet dat ze dit met een firmware / software update
zo op de 5g kunnen laten werken.

Ik ben ook niet de enige die daar zo over denkt, http://www.onedigitallife...13/wheres-my-ipod-search/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:01:
Ik dacht de specs toch wel aardig door te hebben genomen.., in 1 van de reviews stond
'3,5 and 6,5 hours respectively', dit wekte bij mij de illusie dat dit mischien met het video formaat te maken zou kunnen hebben.

Maar goed, jij komt nu met 'dus de 5G 30GB haalt 2 uur video' ... lekker duidelijk allemaal!

'en heeft niet de zoekfunctie uit het filmpje'

Dat is dan toch wel jammer, aangezien ik zeker weet dat ze dit met een firmware / software update
zo op de 5g kunnen laten werken.

Ik ben ook niet de enige die daar zo over denkt, http://www.onedigitallife...13/wheres-my-ipod-search/
No offense, maar als je die functies wilt, (advance search & 3,5 uur video afspeelduur) dan had je de 5,5G moeten kopen. Die is immers niet voor niets 45 euro duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de pricewatch in gedoken en heb zo'n ding besteld

http://tweakers.net/pricewatch/cat/70 ,daar word de 5.5g niet in vermeld, op Dixons staat ook verder niets.

Matig...vooral dat Apple niet aan after-sales doet, het is 2 tellen werk voor ze om dit in de update te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

5G haalt maximaal 2 uur met film kijken inderdaad :)

Heb 't vaak genoeg meegemaakt dat ik 't einde van m'n film niet kon zien dus had er gelijk 'n netstroomadapter bijgekocht! Nu heb ik dat probleem niet meer :) 4 uur video met m'n Zune _/-\o_

EDIT: Deze heb jij gekocht: APPLE iPod video (MA146NF/A) 30 GB MP3-speler zwart
Als je op MA146NF had gezocht had je kunnen weten dat het de 5th generatoin was :)

PS. Als je je meer wil gaan toeleggen op films kijken moet je eigenlijk ook niet bij iPod zijn imho

[ Voor 35% gewijzigd door CLB op 26-11-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:10:

EDIT: Deze heb jij gekocht: APPLE iPod video (MA146NF/A) 30 GB MP3-speler zwart
Als je op MA146NF had gezocht had je kunnen weten dat het de 5th generatoin was :)

PS. Als je je meer wil gaan toeleggen op films kijken moet je eigenlijk ook niet bij iPod zijn imho
Weet je hoe ze dat noemen? Achteraf gelul ;)

Ik heb dat ding nu al besteld, maar ik kan natuurlijk altijd m'n order nog cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

en zo erg is het nou ook wel weer niet, ik heb van mensen gehoord op forums hier en daar, dat ze met hun 5G 30GB 3 uur film haalden, door de nieuwste updates. Maarja we zullen zien, ik krijg em dinsdag als alles goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is misleidend van apple dat ze niet bij hun specs aan geven dat het om de 5.5g gaat

http://www.apple.com/ipod/ipod.html
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

als je naar hun site gaat en dan op die Ipod video klikt, vervolgens naar specs gaat, of
rechtstreeks naar de specs gaat.

Nergens word het aangegeven dat het om het nieuwere 5.5g model gaat, is misleidende reclame niet verboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MethodP schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:34:
en zo erg is het nou ook wel weer niet, ik heb van mensen gehoord op forums hier en daar, dat ze met hun 5G 30GB 3 uur film haalden, door de nieuwste updates. Maarja we zullen zien, ik krijg em dinsdag als alles goed is...
Dat is waar, door de helderheid terug te schroeven gaat de batterij veel langer mee.
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:43:
Het is misleidend van apple dat ze niet bij hun specs aan geven dat het om de 5.5g gaat

als je naar hun site gaat en dan op die Ipod video klikt, vervolgens naar specs gaat, of

Nergens word het aangegeven dat het om het nieuwere 5.5g model gaat, is misleidende reclame niet verboden?
Volgens mij draai je nu de dingen een beetje om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:48:
[...]

Dat is waar, door de helderheid terug te schroeven gaat de batterij veel langer mee.
[...]

Volgens mij draai je nu de dingen een beetje om ;)
Waar heb je het over :?

Apple geeft nergens op hun site aan dat ze de specificaties van een nieuwer product vermelden, dat is niet netjes.

http://www.apple.com/nl/ipod http://www.apple.com/nl/ipod/specs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik heb een vraagje, die eigenlijk helemaal niks met iTunes of mn iPod te maken heeft. Vond het eigenlijk niet echt nodig om een nieuw topic hiervoor te openen, dus ik post hem hier maar.

Mijn muziekverzameling begint nu al aardig groot te worden. Het is niet dat het teveel is voor mn iPod of harde schijf, maar het is gewoon veel muziek die ik goed vind. Nog lang niet zoveel als velen van jullie hebben, maar ik vind het veel :+ Het probleem is een beetje dat ik niet weet wat ik moet gaan luisteren. Ik heb een playlist voor de echt goede muziek die ik heb, nummers die op albums staan en wel aardig zijn staan daar bijvoorbeeld niet in. Het punt: die playlist begint al aardig groot te worden. Ik zet die vrij vaak aan, en scroll dan door de lijst, en heb gewoon geen idee welk nummer het moet worden. Een soort luxeprobleem dus.

Nou dacht ik dat op te lossen door voortaan mezelf toe te leggen op albums, zodat ik gewoon steeds een ander album op kon zetten en dat de goeie muziek dus vanzelf voorbij komt. Echter, ik heb meer losse nummers dan albums. Zo'n 900 nummers los en ongeveer 50 albums. Dan heb ik dus uiteindelijk nog heel veel muziek die ik niet luister. Mijn vraag hierover is dus eigenlijk: op wat voor manier luisteren jullie muziek (playlists, albums, alles door elkaar of nog iets anders ?) en komt op die manier alle muziek wel eens voorbij ? En heb je wellicht een idee om te zorgen dat alles een beetje voorbij komt en niet bepaalde nummers alleen heel veel ?

Een ander probleem is de dubbele nummers, hoewel dit eigenlijk losstaat van het hierboven beschreven dilemma. Ik heb albums waarop nummers voorkomen die op een ander album ook voorkomen. De album-tag biedt echter maar ruimte voor één album, dus ik kan een nummer niet aan twee albums toekennen, het nummer zou ik dan dubbel in de bibliotheek moeten zetten. Voor een paar nummers is dat niet zo heel erg, maar tientallen nummers dubbel vind ik toch wel te veel eigenlijk. Is er iemand die dit ook heeft en hoe los je dit op ? Wat wel belangrijk is hierbij: ik wil mn tags in orde houden. Ik ben er, toen ik mn iPod kreeg, uren mee bezig geweest om van mn muziek die ik toen had, alle tags goed te zetten, dit houd ik graag zo. Ik heb dus liever ook geen valse tags (albums die alleen een * zijn o.i.d.).

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen (en dat mn vraag op de juiste plek gesteld is..) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik shuffle altijd door mijn collectie. Dmv een programma kan ik met command+alt+link/rechts skippen van nummer. Zo kom ik altijd snel bij 'n leuke plaat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 14:30
ik heb 2 issues met die nieuwe software op mijn 5G

- volgens Itunes staan de simpsons in folder tvshows, maar tvshows vind ik niet terug in menu op mijn ipod zelf. en movies is leeg

- nieuwe search met die zwarte blok letter midden in beeld
ik moet eerst volledig als een gek naar beneden scrollen totdat de Z komt en dan kan ik rustig met letter in beeld naar boven. zo moet het ook of klopt er iets niet?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 20:38
Ik heb vandaag mijn iPod 30GB ontvangen, rechts onder aan de zijkant zat een sticker die een hele vieze vlek achter laat. :/ Heeft iemand nog tips omdat te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Gewoon beetje wasbenzine op 'n doekje (geen papieren zakdoekje) doen en er voorzichtig afwrijven!
Wel zorgen dat 't nergens kan 'binnenkomen' --> USB-poort/ clickwheel en dergelijke! Zijn gewoon lijmrestjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tonton schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:48:
- nieuwe search met die zwarte blok letter midden in beeld
ik moet eerst volledig als een gek naar beneden scrollen totdat de Z komt en dan kan ik rustig met letter in beeld naar boven. zo moet het ook of klopt er iets niet?
Dat hoort na een paar pagina's scrollen al te komen, niet pas onderaan. Mischien probeer je /te/ snel te scrollen? Of mischien heb je te weinig muziek in je lijst staan. Probeer het eens bij 'Songs'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01 09:14
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:43:

Dit heeft geen donder te maken met misleidende reclame.
Daarentegen mag je verwachten dat het model op de officiele website het allernieuwste model betreft.
Er is maar 1 type iPod en die is beschikbaar in 2 versies 30 gig en 80gig (voorheen 60gig). Apple spreekt trouwens niet van de 5,5 versie. Voor Apple bestaat enkel de 5g versie en die hebben ze een kleine update gegeven. Waarom dit niet op de website staat? Ze verkopen enkel de nieuwste versies online. Als je je iPod koopt in een winkel heb je verkopers die je moeten informeren over een eventueel nieuwere versie van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De 80G is sowieso altijd een 5.5e generatie model he. Maar apple verkoopt altijd alleen het nieuwste model van hun producten. Als ze een product aankondigen als 'shipping', kun je bij de applestore het oude alleen nog krijgen in speciale delen van de store (refurbished enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag wat van die stickers op mijn iPod plakken om hem te beschermen, werkt dit nog een beetje goed en zie je ze zitten?

Ik was van plan deze te bestellen:

http://store.apple.com/Ap...5pULLBFLLZ2mRLUw72WAvGuC6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Laatst online: 02-08 20:38
CLB schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:28:
Gewoon beetje wasbenzine op 'n doekje (geen papieren zakdoekje) doen en er voorzichtig afwrijven!
Wel zorgen dat 't nergens kan 'binnenkomen' --> USB-poort/ clickwheel en dergelijke! Zijn gewoon lijmrestjes!
Bedankt voor de tip! Het is helemaal verdwenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

koos.d schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:38:
[...]

Bedankt voor de tip! Het is helemaal verdwenen :)
Rekeningnummer hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

memento__mori schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:09:
[...]

Dit heeft geen donder te maken met misleidende reclame. -knip blabla-
Dat is jouw mening, als een bedrijf producten verkoopt - en online een overzicht laat zien van die producten. Dan moet je als consument er van uit kunnen gaan dat die gegevens accuraat zijn en kloppen. En dat doen ze dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe herken je in de winkel een 5.5G. Bijvoorbeeld de U2 versie van de 30GB versie bij Dixons, is dit een 5G of 5.5G versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 00:06:
Hoe herken je in de winkel een 5.5G. Bijvoorbeeld de U2 versie van de 30GB versie bij Dixons, is dit een 5G of 5.5G versie?
De U2 versie is automatisch de 5G versie, aangezien je deze niet meer bij Apple kunt kopen. Wat betreft de andere versies: 80GB is automatisch een 5.5G, de 60GB een 5G. Blijft alleen over de 30G versie. Als op de verpakking aan de ene kant een afbeelding van Jack Sparrow (Pirates of the Caribbean) staat en aan de andere kant een nummer van de Red Hot Chilli Peppers (Dani California - Stadium Arcadium) is het een 5.5G. Als er op de verpakking aan de ene kant Bono staat en aan de andere kant een nummer van de Gorillaz (Feel Good, Inc. - Demon Days), dan is het een 5G.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-08 21:06
Daedalus schreef op woensdag 29 november 2006 @ 00:25:
[...]
De U2 versie is automatisch de 5G versie, aangezien je deze niet meer bij Apple kunt kopen. Wat betreft de andere versies: 80GB is automatisch een 5.5G, de 60GB een 5G. Blijft alleen over de 30G versie. Als op de verpakking aan de ene kant een afbeelding van Jack Sparrow (Pirates of the Caribbean) staat en aan de andere kant een nummer van de Red Hot Chilli Peppers (Dani California - Stadium Arcadium) is het een 5.5G. Als er op de verpakking aan de ene kant Bono staat en aan de andere kant een nummer van de Gorillaz (Feel Good, Inc. - Demon Days), dan is het een 5G.
Is die van dixons de oude versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

SOEDARKMASTER schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:18:
[...]
Is die van dixons de oude versie?
Als het de U2 iPod is wel. Ik heb even gekeken op de website van Dixons gekeken en de iPod's die ze daar aanbieden ((MA002 en MA146) zijn ook de oude versies. De nieuwe productcodes zijn MA444 en MA446 voor respectievelijk de witte en de zwarte 30GB.

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 29-11-2006 17:37 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind mn IPod OK, maar ik heb een vraagje, ik had per ongeluk alle muziek verwijderd via ITunes... 8)7

Daarna kon ik de muziek alleen maar kopieren naar de iPod toe door een afspeellijst te maken en die te kopieren, nu kan ik zelfs niet meer de artiest naam enz enz aanpassen in iTunes

hoe kan dit? De muziek staat erop alleen de mogelijkheid om de muziek aan te klikken is gewoon gray out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:51:
Ik vind mn IPod OK, maar ik heb een vraagje, ik had per ongeluk alle muziek verwijderd via ITunes... 8)7

Daarna kon ik de muziek alleen maar kopieren naar de iPod toe door een afspeellijst te maken en die te kopieren, nu kan ik zelfs niet meer de artiest naam enz enz aanpassen in iTunes

hoe kan dit? De muziek staat erop alleen de mogelijkheid om de muziek aan te klikken is gewoon gray out?
In iTunes de iPod op handmatig beheren zetten misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

ScottB schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:04:
Ik heb een vraagje, die eigenlijk helemaal niks met iTunes of mn iPod te maken heeft. Vond het eigenlijk niet echt nodig om een nieuw topic hiervoor te openen, dus ik post hem hier maar.

Mijn muziekverzameling begint nu al aardig groot te worden. Het is niet dat het teveel is voor mn iPod of harde schijf, maar het is gewoon veel muziek die ik goed vind. Nog lang niet zoveel als velen van jullie hebben, maar ik vind het veel :+ Het probleem is een beetje dat ik niet weet wat ik moet gaan luisteren. Ik heb een playlist voor de echt goede muziek die ik heb, nummers die op albums staan en wel aardig zijn staan daar bijvoorbeeld niet in. Het punt: die playlist begint al aardig groot te worden. Ik zet die vrij vaak aan, en scroll dan door de lijst, en heb gewoon geen idee welk nummer het moet worden. Een soort luxeprobleem dus.

Nou dacht ik dat op te lossen door voortaan mezelf toe te leggen op albums, zodat ik gewoon steeds een ander album op kon zetten en dat de goeie muziek dus vanzelf voorbij komt. Echter, ik heb meer losse nummers dan albums. Zo'n 900 nummers los en ongeveer 50 albums. Dan heb ik dus uiteindelijk nog heel veel muziek die ik niet luister. Mijn vraag hierover is dus eigenlijk: op wat voor manier luisteren jullie muziek (playlists, albums, alles door elkaar of nog iets anders ?) en komt op die manier alle muziek wel eens voorbij ? En heb je wellicht een idee om te zorgen dat alles een beetje voorbij komt en niet bepaalde nummers alleen heel veel ?

Een ander probleem is de dubbele nummers, hoewel dit eigenlijk losstaat van het hierboven beschreven dilemma. Ik heb albums waarop nummers voorkomen die op een ander album ook voorkomen. De album-tag biedt echter maar ruimte voor één album, dus ik kan een nummer niet aan twee albums toekennen, het nummer zou ik dan dubbel in de bibliotheek moeten zetten. Voor een paar nummers is dat niet zo heel erg, maar tientallen nummers dubbel vind ik toch wel te veel eigenlijk. Is er iemand die dit ook heeft en hoe los je dit op ? Wat wel belangrijk is hierbij: ik wil mn tags in orde houden. Ik ben er, toen ik mn iPod kreeg, uren mee bezig geweest om van mn muziek die ik toen had, alle tags goed te zetten, dit houd ik graag zo. Ik heb dus liever ook geen valse tags (albums die alleen een * zijn o.i.d.).

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen (en dat mn vraag op de juiste plek gesteld is..) :)
Ik browse altijd via genres...meestal heb je wel duidelijk "zin" in 1 genre en niet in de andere...binnen dat genre selecteer ik dan weer op rustig/harde muziek en wel/niet vocaal. Als je dus die 3 criteria invult (genre, rustig/hard, /wel/niet vocaal) kom je meestal op 1 of 2 albums uit, nou dan is het kiezen wat eenvoudiger :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Waar is de ipod video 30gb 5.5 het goedkoopst? Ik dacht zo aan 220 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

SOEDARKMASTER schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:36:
Waar is de ipod video 30gb 5.5 het goedkoopst? Ik dacht zo aan 220 euro.
Zo'n vraag hoort niet in dit topic thuis heh..
Je zou kunnen kijken bij de MM daar was die 245,- (nu niet meer) maar misschien zijn ze aardig..
Voor de rest tsjaa 220 is gewoon te weinig bij 'n normale winkel :) Maybe via Marktplaats ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
CLB schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:40:
[...]

Zo'n vraag hoort niet in dit topic thuis heh..
Je zou kunnen kijken bij de MM daar was die 245,- (nu niet meer) maar misschien zijn ze aardig..
Voor de rest tsjaa 220 is gewoon te weinig bij 'n normale winkel :) Maybe via Marktplaats ofzo :)
Je denkt toch niet echt dat ik hem 2dehands ga kopen :P

Je kunt toch ook de nieuwste filmware eropzetten? Of zijn er dan niet zoveel verbeteringen? 245 vind ik dan net weer iets TE veel.

[ Voor 13% gewijzigd door JSTPS op 29-11-2006 22:46 ]

Verwijderd

SOEDARKMASTER, als je slim bent denk je er nog is over na ;)

2 'pakket gemist' formuliertjes hier liggen van TNT, ze mogen dat ding.....................
(heb ik de winkel al verteld, was geen probleem : )

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 02:29 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

SOEDARKMASTER schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:42:
[...]
Je denkt toch niet echt dat ik hem 2dehands ga kopen :P
Ik had m'n iPod video 30 GB 5th generation daar ook vandaan hoor!
Gloedjenieuwe voor 150,- Gewoon goede advertenties zoeken >:)

Verwijderd

hmm hoe doe je dat in iTunes, dat handmatig beheren? En trouwens als ik mn iPod aankoppel dan ziet windows hem, 1 minuut, en dan is ie weg, trouwens dat doet ie met all usb hardware, maar bij mij thuis bij vista is alles gray out, dus hoe kun je handmatig bheeren? Ik kan ook niet mn muziek editten alshet op mn ipod staat en ik kan ook niet rechtstreeks van verkenner naar ipod slepen :(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 10:45 ]

Verwijderd

Ik zie trouwens rechtsonderaan waar je de totale tijd van je muziek ziet ook een slotje, alsof ie gelocked is, terwijl dat niet zo is.... ik heb een g5.

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 14:30
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:54:
Ik zie trouwens rechtsonderaan waar je de totale tijd van je muziek ziet ook een slotje, alsof ie gelocked is, terwijl dat niet zo is.... ik heb een g5.
haha :)

dat is je volume limiter, check je settings menu

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

ik begin me nu toch ECHT te schamen...je begrijpt toch wel dat ik niet zon noob ben man :9

Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/4994/iopodlockend6.th.jpg (je ziet rechtsonder het slotje)

check die screen maar eens, ligt niet aan volume begrenzing.

1. Ik kan geen muziek kopieren door via verkener naar de ipod in itunes te slepen.
2. Ik kan de ipod muziek niet bewerken in iTunes.
3. Films kan ik ook niet ernaar toe slepen.

Kom nu niet aan met, is het wel .mp4 films of je doet iets verkeerd, ik heb altijd al de muziek gekopieerd alleen nu is het een beetje vaag, zoals je ziet is alles grayed out, terwijl dat vroeger niet zo was....

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 12:20 ]

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Je hebt je iPod denk ik staan op automatisch bijwerken, en niet op handmatig, dit kun je instellen bij de iPod-instellingen. Daarna is alles wat je beschreef wel mogelijk :)

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-07 22:18
ScottB schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:19:
Je hebt je iPod denk ik staan op automatisch bijwerken, en niet op handmatig, dit kun je instellen bij de iPod-instellingen. Daarna is alles wat je beschreef wel mogelijk :)
Wie o wie weet hoe ik iTunes moet instellen om mijn iPod 5G handmatig te kunnen bijwerken??? (dus geen automatisch synchronisatie)?

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

DaSaN schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:10:
[...]

Wie o wie weet hoe ik iTunes moet instellen om mijn iPod 5G handmatig te kunnen bijwerken??? (dus geen automatisch synchronisatie)?
In iTunes klik je in het linkerframe op je iPod, dan komt er in het midden een aantal opties (onderaan). Dan zet je een vinkje voor automatisch bijwerken et voilà :)

Verwijderd

ScottB schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:19:
ts ipgelost dank je (ik was toch meer n00b dan k dacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wil zometeen de 80GB kopen. Enige probleem wat ik heb is dat ik bij veel mp3's geen tag heb, of bijv. verschillende tags (denk aan The Doors, Doors, Doors The en dat soort gedoe). Dat zal betekenen dat ik zo'n 20.000 nummers kan gaan hernoemen.
In de TS staat wel een linkje naar een programma wat dit doet, helaas zit ik nu op m'n werk. Ik heb wel al mijn nummers in mapjes staan als 'artiest - jaartal - naam album' en bestanden zijn 'artiest - naam nummer'. Kan dat programma adhv deze bestandsnaam alle tags goed invullen (artiest en naam nummer is voldoende denk ik?) zodat ik van elke artiest netjes 1 mapje krijg op de iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ikzelf gebruik 'tag and rename' en daarmee kan je idd gewoon makkelijk je nummers 'taggen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Aikon schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:52:
Ik wil zometeen de 80GB kopen. Enige probleem wat ik heb is dat ik bij veel mp3's geen tag heb, of bijv. verschillende tags (denk aan The Doors, Doors, Doors The en dat soort gedoe). Dat zal betekenen dat ik zo'n 20.000 nummers kan gaan hernoemen.
In de TS staat wel een linkje naar een programma wat dit doet, helaas zit ik nu op m'n werk. Ik heb wel al mijn nummers in mapjes staan als 'artiest - jaartal - naam album' en bestanden zijn 'artiest - naam nummer'. Kan dat programma adhv deze bestandsnaam alle tags goed invullen (artiest en naam nummer is voldoende denk ik?) zodat ik van elke artiest netjes 1 mapje krijg op de iPod?
Ik kan me niet voorstellen dat jij naar 20.000 nummers wilt gaan luisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb op dit moment een iPod 4g 20gb en kan binnenkort mijn telefoon abo verlengen. Nu kan ik heel voordelig een iPod Video 80GB scoren. Is it really worth the upgrade?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 16:44
Kan iemand mij vertellen wanneer de 5,5G hier in Europe verschenen is?

Ik heb namelijk geen idee en als straks 6G uitkomt wanneer ik net een 5,5G gekocht dan voel ik me zwaar klote!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Laatst online: 00:56
Openingspost !

Op het Apple Event van 12 oktober 2005 werd 5G iPod geintroduceerd. 11 Maanden later is de Enhanced 5G geintroduceerd, dat was namelijk op 12 september jl.

Dus er zat ongeveer een jaar tussen de 5G en 5,5G...you do the math..

[ Voor 0% gewijzigd door Wisey op 03-12-2006 11:25 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 16:44
Ow dus we kunnen de volgende pas verwachten over ongeveer 8 maanden?

Chill als ie nog geen eens 3 maanden uit is ga ik um zeker halen voor sinterklaas!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
aramdin schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:38:
Ik heb op dit moment een iPod 4g 20gb en kan binnenkort mijn telefoon abo verlengen. Nu kan ik heel voordelig een iPod Video 80GB scoren. Is it really worth the upgrade?
Ja, dat is het zeker waard :9 . Je hebt immers veel meer functionaliteit: beter geluid, gapless, betere equaliser, beter scherm, meer opslagcapacteit, albumart, lyrics etc. Daarnaast ook heel veel nieuwe functionaliteit: foto's, video's, slideshows, video-out etc.
Outlandos schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:13:
Kan iemand mij vertellen wanneer de 5,5G hier in Europe verschenen is?

Ik heb namelijk geen idee en als straks 6G uitkomt wanneer ik net een 5,5G gekocht dan voel ik me zwaar klote!
De 5,5G is in september voorgesteld, zie ook de TS, die ik even heb aangepast, de 5G kwam in 2005, niet 2006 :z .
Outlandos schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:30:
Ow dus we kunnen de volgende pas verwachten over ongeveer 8 maanden?

Chill als ie nog geen eens 3 maanden uit is ga ik um zeker halen voor sinterklaas!!!
Je weet het nooit bij Apple. Er is gewoon geen zinnig woord over te zeggen. Er zijn geruchten over meerdere modellen mobiele telefoons. Daarnaast zijn die er ook over een nieuwe iPod met een scherm ter grootte van het frontje (iets van 3,5 inch) en allerlei wireless mogelijkheden. Die zal alleen ook wel een stuk duurder worden :P

Maar goed, als je nu een iPod nodig hebt, dan moet je hem nu kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:10:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat jij naar 20.000 nummers wilt gaan luisteren :P
Wil ik ook niet, want er past maar 80GB op, en die 20.000 nummers beslaan 120GB.
Maar ik koop die iPod voor een 6 maanden lange fietsvakantie door Australie, dus ik verwacht een groot deel ervan wel een keer te horen ja ;)

Ik heb m'n iPod nog niet gekocht trouwens, hij was uitverkocht, en ik kan er zaterdag 1 halen met 20% korting via iemand van de Dixons als het goed is.

Wat ik me nog afvroeg, wat moet er allemaal in de tag staan van het mp3'tje. Track, nummer en naam lijkt me logisch. Albumnaam is nodig zodat je door de albums kan scrollen. Genre zelfde verhaal, al boeit me dat niet zo. Nog meer tags nodig/handig?

En ik wou ook vragen hoe groot de kans is dat er voor 1 juli (dan ga ik weg) een nieuwe iPod komt, of een grotere (120GB zou fijn zijn). Maar goed, ik wil hem eigenlijk gewoon nu hebben idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
Aikon schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:15:
[...]

Wil ik ook niet, want er past maar 80GB op, en die 20.000 nummers beslaan 120GB.
Maar ik koop die iPod voor een 6 maanden lange fietsvakantie door Australie, dus ik verwacht een groot deel ervan wel een keer te horen ja ;)

Ik heb m'n iPod nog niet gekocht trouwens, hij was uitverkocht, en ik kan er zaterdag 1 halen met 20% korting via iemand van de Dixons als het goed is.

Wat ik me nog afvroeg, wat moet er allemaal in de tag staan van het mp3'tje. Track, nummer en naam lijkt me logisch. Albumnaam is nodig zodat je door de albums kan scrollen. Genre zelfde verhaal, al boeit me dat niet zo. Nog meer tags nodig/handig?

En ik wou ook vragen hoe groot de kans is dat er voor 1 juli (dan ga ik weg) een nieuwe iPod komt, of een grotere (120GB zou fijn zijn). Maar goed, ik wil hem eigenlijk gewoon nu hebben idd. :)
Kans is wel aanwezig lijkt mij, aangezien het wel interessant is voor bedrijven deze producten rond de zomer te brengen. however 120GB verwacht ik niet zo snel eerder 100 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Aikon schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:15:
[...]

Als je 6 maanden lang gaat fietsen, neem dan in godsnaam kwaliteits oordoppen mee. cx300 ofzo, vanaf daar. Ik zou het erg triest voor mezelf vinden als ik 6 maanden lang met ipod oortjes in moest gaan fietsen :P Voor 1/5 deel van de prijs van de ipod, koop je al goede oordoppen. Zeg nou niet van: Ik vind deze toch goed genoeg. Dat komt dan doordat je nog nooit anderen hebt gehoord. ;)

Dit is geen aanval op ipod oordopjes hoor, ik geef gewoon een andere betere optie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
ik zou in ieder geval geen in-ear doppen nemen dan hoor je niks meer van eventueel verkeer :P met gewone doppen dan hoor je tenminste nog iets van omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Die oordoppen denk ik nog wel ff over na, zie/hoor ik wel als ik een iPod heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

je kunt albumart invoegen in je tag, tis misschien veel werk, maar ik heb er nu wel het plezier van, staat toch mooi zo'n plaatje :P Ik heb er wel een hele avond voor op moeten offeren.

Ik heb trouwens ook me ipod! :D
maar iTunes kan op de een of andere manier niet communiceren met mij iPod, ik heb echt al dagen erin gestoken om uit te zoekn wat het probleem was, en hoe ik dit moet oplossen, maar nu heb ik de hoop opgegeven, en ben ik opzoek gegaan naar alternatieven. Zo heb ik ze ook eigenlijk allemaal wel geprobeerd, van anapod tot echpod, van mediamonkey tot aan vpod. Uiteindelijk beviel die winamp plugin mij erg, en die gebruik ik nu ook, gaat erg goed met muziek en video!

Maar ik heb nu een vraag, hoe zou ik het best foto's op me ipod kunnen zetten, ik heb het met anapod geprobeerd, dat lukt ook wel, maar als ik dan me ipod wil syncen met winamp ziet winamp niets meer, dus anapod en winamp gaan niet samen. Heeft iemand een alternatief om dus me foto's kwijt te raken op me ipod? en dus geen iTunes :p

alvast bedankt 8)
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste