Mogelijke Introductie iPod Video op 12 oktober*

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.600 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:33
Op verschillende websites is het nieuws verschenen dat er een nieuwe iPod (of misschien wel meerdere) worden geintroduceerd op 12 oktober. En natuurlijk ook op tweakers frontpage zijn daar al meerdere nieuwspostings aan gewijd (nieuws: Introductie Apple 'iPod video' verwacht op 12 oktober & nieuws: Vijfde generatie iPod verschijnt mogelijk deze maand).

Goed stel dat je er nog helemaal niets van heb meegekregen, dan zal ik even een korte samenvatting geven van de geruchten en feiten. Verwacht wordt dat er op 12 oktober kleinere iPods (dan de huidige 20 en 60 gig modellen) worden geintroduceerd of een iPod met video capaciteiten als nieuw topmodel. Een combinatie is natuurlijk ook mogelijk.

De volgende uitnodiging is verstuurd door Apple:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1128518672.jpg

Het event wordt gehouden op woensdag 12 oktober en begint om 10 uur lokale tijd (dat is dus 19:00 hier). Het blijft natuurlijk speculeren over de betekenis. Maar het is te verwachten dat dit te maken heeft met video...

Maar ook daarvoor waren er al veel speculaties, waarom?

- De voorraadniveaus van het distributiekanalen in Europa zijn heel laag, o.a. wat betreft de iPod Color en bepaalde modellen van de computers.
- Toshiba, de harde schijf leverancier voor de iPod color, heeft al in het begin van het jaar 1,8 inch perpendiculaire harde schijven aangekondigd. Deze worden gemaakt in de smaken 40 en 80 gb. De 40 gb is veel dunner dan de huidige 20 gb die in de iPod, en er is ook een 80 gb versie die twee platters bevat.
- Het is inmiddels alweer een jaar geleden dat de iPod Photo (nu color) werd geintroduceerd. Daar staat tegenover dat maar een maand geleden de iPod Nano werd geintroduceerd. Toch hoeft dat geen beletsel te zijn. Het zijn immers compleet verschillende marktsegmenten, maar nog belangrijker, Apple heeft het al eerder gedaan! De shuffle en de iPod Mini 2g werden binnen een maand geintroduceerd.
- Begin 2006 lopen veel contracten af die Apple met muziekmaatschappijen heeft af. Het is dus van groot belang van Apple om een zo groot mogelijk gedeelte van de MP3 speler markt te hebben, zodat ze een betere onderhandelingspositie hebben.

Maar waarom Video?

- iTunes bevat al sinds de zomer diverse knoppen voor filmverwerking. Daarnaast is er ook aan iTunes veel videocontent toegevoegd, zoals videoclips. Maar er is nu al een maand niets toegevoegd, dat zou een hint kunnen zijn dat er wat groots te gebeuren staat.
- Al van de zomer werd bekend dat Apple aan het onderhandelen was met verschillende partijen om videocontent te kunnen leveren.
- Er is iemand die beweert informatie te hebben over deze iPod Video. Hij post op Macrumors.com onder de naam PodFuture. Hij heeft ook de Nano goed voorspelt. Hij wist zo'n beetje alles te voorspellen. Natuurlijk dat die flash bevatten, maar ook de maat, de plaats van de headphone jack en de afwijkende dockconnector. Hij heeft beweerd dat de iPod Video, dunner is, een kleiner clickwheel heeft en een groter scherm om videos te kunnen bekijken. Volgens hem is de grootste vraag hoelange videos je erop kan kijken.
- De link http://www.apple.com/movies verwijst naar een pagina, waarvoor je niet gemacht ben om hem te bekijken en geeft geen page not found melding.

Verdere geruchten?
-De nieuwe iPod krijgt misschien een zelfde finish als de duurdere lijn mac producten. Dus een zelfde grijze afwerking als de Cinema Displays, Powermacs en Powerbooks.

Zo dat is al met al een heel verhaal. Ik wil graag dat dit verhaal niet voor niets is. Dus daarom één richtlijn voor dit topic:

Alleen reacties met inhoud die iets toevoegen aan het topic!

In vergelijkbare topics leidt het al snel tot mensen die even willen laten weten dat ze het niet of wel geloven, zonder ook maar iets aan inhoudelijk onderbouwing, dat is NIET de bedoeling. Dit topic is open bij gratie van de modjes (ik heb toestemming van Dawuss), dus laat het alsjeblieft open.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 11-10-2005 18:50 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149626

Ben idd heel benieuwd naar wat er gereleased wordt. Hopelijk maken ze een goede stap.
Ik weet alleen niet zeker of het een Video iPod wordt, aangezien Steve Jobs een paar weken geleden nog zei dat daar helemaal geen markt voor was. Maarja, dat kan ook zo bedoeld zijn natuurlijk ;)

Btw, ik kan het email-adres onder aan de uitnodiging met een beetje moeite nog gewoon lezen, ben ik de enige? Toch maar eens naartoe mailen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:40
Om bovenstaande nog maar even te herhalen:

In vergelijkbare topics leidt het al snel tot mensen die even willen laten weten dat ze het niet of wel geloven, zonder ook maar iets aan inhoudelijk onderbouwing, dat is NIET de bedoeling. Dit topic is open bij gratie van de modjes, dus laat het alsjeblieft open.

Er is alweer 1 reactie in de prullenbak verdwenen, dus hou het een beetje netjes hier :).

[ Voor 20% gewijzigd door leon1e op 06-10-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://img.engadget.com/common/images/3060000000047901.JPG?0.25635444028297305
Dat zou hem moeten zijn volgens Appleinsider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-06 19:42
Anoniem: 149626 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:26:
Ik weet alleen niet zeker of het een Video iPod wordt, aangezien Steve Jobs een paar weken geleden nog zei dat daar helemaal geen markt voor was. Maarja, dat kan ook zo bedoeld zijn natuurlijk ;)
...
Idd, daardoor verwacht ik ook geen iPod Video (iVid? :P). Bovendien zou het toch veel te snel op de lancering van de nano zitten? Ik verwacht eerder een update van de Power-serie. Nieuwe PowerBooks lijkt me het meest waarschijnlijk (laatste update 31 januari).

Al vind ik http://www.apple.com/movies wel weer verdacht... Of misschien doen ze het erom hè... :9

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-07 14:39
De lage voorraad vind ik opzich niet echt logisch (wanneer je het verbindt met de video). Want er zijn natuurlijk veel mensen die geen behoefte hebben aan zo'n video player. Dus dan zou de huidige iPod gewoon kunnen blijven. Ténzij ze ook met een een nieuwe iPod komen (audio-only). Dus het is of alleen een nieuwe iPod, of een nieuwe iPod én iVideo.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-07 13:00

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Die foto is zo vaag dat het mij niet overtuigd. Toch wijst alles erop, wat concurrenten aan het doen zijn, de nieuwe mogelijkheden in itunes, en niet te vergeten dat het een logische stap is na de photo.

Daarnaast is er natuurlijk het event op 12 oktober.

Toch zijn er veel verwarrende berichten over. Ik volg dit verhaal nu al een paar dagen ivm dat ik zelf op het punt sta een iPod te kopen. Het valt me op dat veel mac liefhebbers alle functies die ze graag zouden willen hebben op de nieuwe ipod verzinnen.

Ook verschillende inside/rumor sites zijn het niet met elkaar eens getuige dit artikel.

Op zich kan ik me ook wel voorstellen dat apple niet met een video iPod komt. Ik zie mezelf nog niet echt films kijken op zo'n klein schermpje. Daarnaast moet de kwaliteit van het schermpje dramatisch omhoog maar ook de batterijduur. Is nu al een foto slideshow er voor zorgt dat een iPod het maar 5 uur uihoudt. Dan wil ik niet weten wat realtime film decoden (film én geluid dus) doet met een batterij.

Maar goed time will tell en tot dan wacht ik even met mijn aankoop. Ik ben er inmiddels redelijk zeker van dat apple met een nieuwe ipod zal komen. Mijn vraag is meer of ze meteen de huidige modellen vervangen (mini--> nano) of dat ze om een duurdere prijs te vragen eerst een nieuw type introduceren (iPod AV, vPod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23891

Steve heeft ook gezegd dat de keynote is Parijs is afgelast omdat de nano eerder geintroduceerd moest worden. Dit in verband met het "holiday season". Lijkt mij raar dat ze er nu nog later een andere iPod er bij introduceren aangezien dit ten koste gaat van de verkoop van de nano.
De nieuwe iPod zou kleiner worden vanwege de nieuwe harde schijf technologie. Maar om video te kijken moet het scherm simpelweg groter zijn. Deze twee zaken zijn dus tegenstrijdig met elkaar. Bovendien gaat niemand op zo'n klein schermpje video kijken ondanks dat het scherm groter zal zijn dan nu het geval is. Het blijft te klein. Video wil iedereen zien op een groot scherm en met een goede kwaliteit. Ik zie ook niemand een videoclip kopen in de ITMS om dit vervolgens te gaan bekijken op je iPod.

Ik zit meer te denken aan het draadloos versturen van video. Soort opvolger van Airport Express. Dit vanwege de theater gordijn wat suggereert dat het iets met video heeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:55
Bierkameel schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:59:
[afbeelding]
Dat zou hem moeten zijn volgens Appleinsider
Ik weet/hoop eigenlijk niet dat dat em is. Hij is niet echt des apples. Tis gewoon een groter scherm dat erop gekwakt is. Ik hoop toch dat hij iets verfijnder zal zijn.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.custom-arts.com/videoipodcom.jpg
Het schijnt een soep te zijn.
Vergelijk het bovenstaande plaatje maar eens met deze:
Afbeeldingslocatie: http://img369.imageshack.us/img369/9646/toshiba1np.jpg

Daarnaast lijken alle foto's van dat ding ook nog eens bijzonder veel op dit ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.pvp4u.com/images/viliv_p1_flash_ui_pmp.jpg

En dan als laatst twee geintjes:
De site van apple na de 12e van oktober: Site van apple

En zo zal misschien de reclame eruit zien:
De reclame

[ Voor 56% gewijzigd door LtMarx op 06-10-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115636

Ja die laatste 2 linkjes zijn toch een mooi bewijs dat het niet waar is. Normaal gesproken worden die sites door Apple gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104653

Lijkt inderdaad verdacht veel op de Viliv P1
Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db?557239+s(350!x258!)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 104653 op 07-10-2005 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:06
Lt. Marx schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:23:
[afbeelding]
Het schijnt een soep te zijn.
Vergelijk het bovenstaande plaatje maar eens met deze:
[afbeelding]

Daarnaast lijken alle foto's van dat ding ook nog eens bijzonder veel op dit ding:
[afbeelding]

En dan als laatst twee geintjes:
De site van apple na de 12e van oktober: Site van apple

En zo zal misschien de reclame eruit zien:
De reclame
Die iPod zoals zie geshowd in 'De reclame' ziet er wel erg gelikt uit zeg, als ie er zo uit komt te zien :9 Toch maar eens overwegen om mijn huidige iPod te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/grahambower/albumart.gif
zo iets zou ik wel willen zien in iTunes _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:05
Daar is een plugin voor beschikbaar :) Weet alleen niet meer hoe die heet, maar een maand of twee geleden was het een feature op Inside Mac Radio...

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Even gegoogled en volgens mij is dit die plugin, maar dit is alleen maar voor itunes zelf....
http://www.coverbuddy.com/

En dat is juist het gene wat gevraagd werd 8)7, anyway dit is dus de plugin...

[ Voor 26% gewijzigd door LtMarx op 07-10-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Hee erg vet.
Die iTunes art is erg vet, heb ze nou op mn Nano, als creensaver op mn Powerbook en nu dus ook browsen in iTunes.

_O_

Ontopic:
Ik weet niet meer welke site ik wel of niet moet geloven, ik zie het wel Woensdag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Cover Buddy -> inderdaad, dat was'm :) Goed gevonden Marx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-06 18:43
ik denk ook dat ie komt: lees dit maar eens.

http://www.engadget.com/entry/1234000550062232/

maar ook dit las ik gister:

http://www.engadget.com/entry/1234000263062133/

Ik denk dat ie komt (en hoop het ook :P)

zal die denk je al eind october in de US verkrijgbaar zijn? ik ga namelijk eind oktober daar heen, zou mooi meegenomen zijn. en is er al iets bekend over de prijs. en of je de ipod een kwartslag zou moeten draaien?

Hier nog een aantal foto's lijkt vrij echt vooral de laatste

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilemagazine.com/archives/images/2005/09/pod_comp_v001_FNL_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilemagazine.com/archives/images/2005/09/dock_pod_comp_v001_FNL_1.jpg

Hier is de link van de desbetreffende site:

http://www.mobilemagazine...5/09/rd_apple_ipod_m.html

[ Voor 30% gewijzigd door dsonnaville op 07-10-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Lt. Marx schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:46:
Even gegoogled en volgens mij is dit die plugin, maar dit is alleen maar voor itunes zelf....
http://www.coverbuddy.com/

En dat is juist het gene wat gevraagd werd 8)7, anyway dit is dus de plugin...
Jamme dat 'ie alleen voor Mac OS X is ;(

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126470

Hij ziet er wel zeer strak uit. Mocht ie onder de 300 e's verschijnen (waarvan ik de kans klein acht :'( ), dan wordt ie hier zeker aangeschaft! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Our Inside Look at the Coolest Gear that No One Is Making
Each month, Mobile creates a dream gadget that should exist, but which infuriatingly does not. This month: Apple iPod Movie!
lijkt mij dus niet helemaal echt :D
En dat er een nieuwe iPod komt ben ik nu wel van overtuigd door alle berichtgeving maar ik begin wel steeds meer te twijfelen over een ipod video
Hij ziet er wel zeer strak uit. Mocht ie onder de 300 e's verschijnen (waarvan ik de kans klein acht :\'( ), dan wordt ie hier zeker aangeschaft! :9~
Volgens mij zijn er twee mogelijkheden:
Het is de iPod video en het is een nieuw type iPod. Of de nieuwe vervangt de oude en het is min of meer de zelfde prijs (430 eur)

Stiekem hoop ik op dat laatste omdat ik dat bedrag al klaar heb liggen bestemd voor een iPod en ik geen zin heb om er 200 eur bij te leggen voor een video functie oid...

[ Voor 41% gewijzigd door LtMarx op 07-10-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147217

Anoniem: 126470 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:39:
Hij ziet er wel zeer strak uit. Mocht ie onder de 300 e's verschijnen (waarvan ik de kans klein acht :'( ), dan wordt ie hier zeker aangeschaft! :9~
Die kans is niet klein, die is nul. Voor 300 euro heb je nog niet eens een normale iPod, daar krijg je een Nano voor. Ik zou zeker rekening houden met het dubbele (vrees ik)

Maar on topic: ik vermoed het ook, van de week nog met iemand van Apple gesproken die weet wat er gaat komen. Ze hield haar mond, maar uit de non verbale communicatie kon ik wel opmaken dat het wel de iPod Video (of Movie zie ik nu) moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75167

dsonnaville schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:20:
...Hier nog een aantal foto's lijkt vrij echt vooral de laatste...
Vet.... ;) En als je hem nu naast je macje hebt staan in zijn cradle, dat ie dan ook direct een soort externe monitor wordt. Kan je leuk adium erin laten draaien of al je growl notifications ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Uhm, 4np, al gezien dat het een foto-soep is? Niet? Kijk ff omhoog :p

Maar eigenlijk kon je dat meteen op de eerste foto al zien aan het scherm.. Hoe dan ook we best aardig gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126470

sure dat het een soepje is? hij is wel erg sterk hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Nee ik ben niet zeker, ik ben er zwaar van overtuigd :) Als je mijn post 5 posts hoger leest dan kan je zelfs zien dat er bij die images op de webpagina verteld wordt dat ze gesoept zijn. Dus ja dat laat weinig te raden over... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is 100% zeker een geshopt model. Achter op de dock staan normaal icoontjes boven de aansluitingen. Verder is de hoofdtelefoonaansluiting en de hold button niet hetzelfde.
Als het al echt zou zijn dan was dit allang op last van Apple verwijderd. Aangezien dit met geen enkel model is gebeurd zie ik die video iPod er ook niet komen.
Apple is gewoon bezig met een afleidingsmanoeuvre. Ik denk dat er iets komt dat niets met de iPod te maken heeft.
Ik snap ook niet wat iedereen met een video iPod moet. Wanneer zo'n iPod er is zou ik nog voor een gewone iPod gaan. Anders had iedereen allang een Archos gekocht wanneer de behoeft aan een dergelijk apparaat zo groot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132657

super-muffin schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:33:
[afbeelding]
zo iets zou ik wel willen zien in iTunes _O_
Ik heb Apple gemaild of ze een dergelijke feature konden verwerken in een nieuwe firmware.. Waarschijnlijk zijn er wel meer mensen op dit idee gekomen, het lijkt me in ieder geval erg cool..

Trouwens, hoe vaak is er al gespeculeerd over een iPod video? Ik weet niet of jullie je mijn topic nog kunnen herinneren, maar bij de vorige Special Event van Apple, waar de Nano geintroduceerd is, dachten veel mensen ook dat het een iPod video zou worden..

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 132657 op 07-10-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
ja maar er zijn wel heel erg veel bronnen, en ook een paar bertrouwbare, de man op het forum van een apple site had vorige keer ook heel precies de iPod Nano voorspeld met precies de maten enz.. en nu zegt ie ook dat de iPod video er komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Er is inmiddels op de frontpage een artikel gepost naar aanleiding van het nieuws van ThinkSecret:
nieuws: 'iPod 5G mét of zonder video?', dat is de vraag.

Ik ben er nu gewoon helemaal van overtuigt dat er op 12 oktober een iPod met video opslag wordt geintroduceerd. Apple gebruikt altijd dit soort tactieken, waarschijnlijk is het om te zorgen dat niemand meer een idee heeft wat ze nou eigenlijk gaan doen. De mensen dus niet al te veel verwachten en dat er dan dus een "superproduct" geintroduceerd wordt. Er komt een iPod video en die is kleiner dan de huidige generatie iPod, met een groter scherm en kleiner clickwheel...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cailin_coilleach schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:30:
Uhm, 4np, al gezien dat het een foto-soep is? Niet? Kijk ff omhoog :p

Maar eigenlijk kon je dat meteen op de eerste foto al zien aan het scherm.. Hoe dan ook we best aardig gedaan...
jawel, maar het ziet er leuk uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoedje schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:59:
Er is inmiddels op de frontpage een artikel gepost naar aanleiding van het nieuws van ThinkSecret:
nieuws: 'iPod 5G mét of zonder video?', dat is de vraag.

Ik ben er nu gewoon helemaal van overtuigt dat er op 12 oktober een iPod met video opslag wordt geintroduceerd. Apple gebruikt altijd dit soort tactieken, waarschijnlijk is het om te zorgen dat niemand meer een idee heeft wat ze nou eigenlijk gaan doen. De mensen dus niet al te veel verwachten en dat er dan dus een "superproduct" geintroduceerd wordt. Er komt een iPod video en die is kleiner dan de huidige generatie iPod, met een groter scherm en kleiner clickwheel...
Ik hoop dat je gelijk hebt... mijn 20GB G2 is nu na een jaar of 3 wel 'afgeschreven' ;) Wat ook wel interessant is is dat er ook geruchten zijn over een Airport Express die naast audio nu ook video kan streamen. Stel dat een nieuwe iPod WIFI mogelijkheden krijgt dan zou de iPod zelf audio (en misschien dus ook wel video) kunnen streamen naar de Airport Express. Dat zou wel helemaal kicken zijn...

Ik hoop wel dat ze nu ook ECHT met iets speciaals komen want ik vind de dat iPod nano wel enigzins een overhypte introductie heeft gehad, ondanks dat 't echt een leuk apparaatje is.

Eigenlijk is de iPod sinds de 1G niet echt heel veel spannende functionaliteit bijgekomen. Het ding is wat kleiner geworden, heeft een kleurenscherm en grotere harddisk gekregen, kan fototjes laten zien en heeft tegenwoordig een andere connector, maar voor de rest is er qua functionaliteit niet echt veel veranderd. Ik vind het leuk dat ze af-en-toe wat doen aan bovenstaande punten maar ik zo u toch ook graag nieuwe functionaliteit zien (wifi, bluetooth, meer applicaties, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-07 23:43
Stel dat de iPod video/movie er komt, zou het dan waarschijnlijk zijn dat de huidige iPod color een beetje in prijs gaat zakken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Dude86 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 01:49:
Stel dat de iPod video/movie er komt, zou het dan waarschijnlijk zijn dat de huidige iPod color een beetje in prijs gaat zakken :?
Ik denk het niet, Apple is altijd nog vrij vasthoudend geweest aan hun prijzen.

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

dsonnaville schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:20:
ik denk ook dat ie komt: lees dit maar eens.

http://www.engadget.com/entry/1234000550062232/

maar ook dit las ik gister:

http://www.engadget.com/entry/1234000263062133/

Ik denk dat ie komt (en hoop het ook :P)

zal die denk je al eind october in de US verkrijgbaar zijn? ik ga namelijk eind oktober daar heen, zou mooi meegenomen zijn. en is er al iets bekend over de prijs. en of je de ipod een kwartslag zou moeten draaien?

Hier nog een aantal foto's lijkt vrij echt vooral de laatste

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier is de link van de desbetreffende site:

http://www.mobilemagazine...5/09/rd_apple_ipod_m.html
toon volledige bericht
Zoals andere al zeggen is dit zeer nep :P
Zeker dat 'iPod Movie' onder dat Appeltje lijkt mij zeer onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149626

Dude86 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 01:49:
Of hij gaat weg, of de nieuwe iPod word nog duurder.

Apple verlaagt geen prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
ik denk eerlijk gezegt dat de iPod Video wel komt woensdag, op de uitnodiging staat niet voor niets bioscoopgordijnen met daarop, one more thing.. zou toch minstens iets met video te maken moeten hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:13

breinonline

Are you afraid to be known?

dsonnaville schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:23:
ik denk eerlijk gezegt dat de iPod Video wel komt woensdag, op de uitnodiging staat niet voor niets bioscoopgordijnen met daarop, one more thing.. zou toch minstens iets met video te maken moeten hebben..
Dat zegt niets... het kan zijn om mensen op een verkeerd been te zetten (de speculaties op te drijven, zoals goed lukt dus), of misschien komen ze met een mediacenter voor de Mac Mini?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
dat lijkt me sterk, de mac mini;s zijn net geupgradet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Een klein kastje ernaast/op/onder met afstandsbediening en software? Lijkt me niet onmogelijk.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
breinonline schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:25:
[...]

Dat zegt niets... het kan zijn om mensen op een verkeerd been te zetten (de speculaties op te drijven, zoals goed lukt dus), of misschien komen ze met een mediacenter voor de Mac Mini?
Of een Airport Express met video support :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Zoals ik een paar posts hierboven al zeg zie ik al die nieuwe functies niet zo gebeuren. De twee grootste geruchten nu zijn:
- Er komt een apple iPod video
- Er komt een apple iPod met iets grotere harde schijf, net ander clickwheel

Volgens mij is de technologie nog niet helemaal voorhanden voor apple zeker qua batterijduur om een iPod video te fixen. Daarnaast heeft Jobs zelf aangegeven dat de markt er nog niet klaar voor is. Op heeft hij hier ook wel een punt, een andere tweakert vertelde op de frontpage dat het probleem bij zowel mp3 spelers alsook video spelers altijd de content is geweest. Voor tweakers is dit geen probleem, maar voor het 'gewone' volk wel. Hoe moet je nu gaan zorgen dat mensen daar speelfilms op krijgen? Moeten ze die dan zelf gaan encoden? Zeker mensen die dat hier wel eens hebben gedaan weten hoe lastig dat kan zijn en voor hoeveel verschillende opties je wel niet kan kiezen qua kwaliteit, ondertiteling, fps, chapters, codec etc...

Daarnaast moet apple dan ook nog een nieuwe technologie verzinnen voor DRM op al die video bestanden.

Ik gok dus op een iets verbeterde iPod met groter harde schijfje, mooier schermpje, ander clickwheeltje etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:16
Thinksecret is al niet meer zo zeker van zijn zaak:

http://www.thinksecret.com/news/0510oct12b.html

Maar goed, ze zagen de Nano ook niet aankomen. Toch opvallend dat zo'n groot bedrijf dit soort dingen tot op het moment van bekendmaking top secret weet te houden. Veel loyaliteit bij de medewerkers denk ik, en distributie van informatie op een 'need to know' basis waarschijnlijk.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:09:
Thinksecret is al niet meer zo zeker van zijn zaak:

http://www.thinksecret.com/news/0510oct12b.html

Maar goed, ze zagen de Nano ook niet aankomen.
Ze waren toch redelijk op weg hoor?

http://www.thinksecret.com/news/0509ipod.html

Misschien hadden ze niet alles goed, maar dat is niet erg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ze hadden inderdaad :D
Apple will upgrade both its iPod mini and iPod shuffle lines of music players, but most likely not at its media event next week, Think Secret has learned. The media event will instead be devoted almost exclusively to the new iTunes-enabled Motorola phone and the company's partnership with Cingular.
Verder zeggen ze dat de shuffle 2 gb wordt, de Nano 4, 6, 8 wordt, 25 % kleiner is dat de mini. Nou weet ik niet of je ze wel is hebt vergeleken, maar het is eerder 75 % kleiner.

En ook deze keer gaan ze weer heel gek aan de gang, eerst zeggen ze dat er geen Video nog wat voor update komt voor de iPod:
The event, Think Secret has learned, will not usher in the much rumored video iPod but rather new PowerBook and Power Mac systems.
Dan de volgende dag zeggen ze dat er toch wel een iPod komt... tja ik denk dat ze zelf nauwelijks meer weten wat ze aan het doen zijn bij Thinksecret.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 08-10-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:07

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Lt. Marx schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:05:
Zoals ik een paar posts hierboven al zeg zie ik al die nieuwe functies niet zo gebeuren. De twee grootste geruchten nu zijn:
- Er komt een apple iPod video
- Er komt een apple iPod met iets grotere harde schijf, net ander clickwheel

Volgens mij is de technologie nog niet helemaal voorhanden voor apple zeker qua batterijduur om een iPod video te fixen. Daarnaast heeft Jobs zelf aangegeven dat de markt er nog niet klaar voor is. Op heeft hij hier ook wel een punt, een andere tweakert vertelde op de frontpage dat het probleem bij zowel mp3 spelers alsook video spelers altijd de content is geweest. Voor tweakers is dit geen probleem, maar voor het 'gewone' volk wel. Hoe moet je nu gaan zorgen dat mensen daar speelfilms op krijgen? Moeten ze die dan zelf gaan encoden? Zeker mensen die dat hier wel eens hebben gedaan weten hoe lastig dat kan zijn en voor hoeveel verschillende opties je wel niet kan kiezen qua kwaliteit, ondertiteling, fps, chapters, codec etc...

Daarnaast moet apple dan ook nog een nieuwe technologie verzinnen voor DRM op al die video bestanden.

Ik gok dus op een iets verbeterde iPod met groter harde schijfje, mooier schermpje, ander clickwheeltje etc..
Mag jij mij toch eens gaan uitleggen waarom er een bioscoopdoekje op die uitnodiging staat. :)

Overigens is de Airport Express met Video ook al voorspeld door Apple Insider, las ik ergens

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ja maar het valt me op dat mensen ongeveer alles voorspellen volgens deze redenatie:
- Wat voor features wil ik op een iPod?
- Als ik die features wil dan wil vast de hele markt ze
- Apple is vast niet zo stom om niet in te gaan op de wensen van de markt
- Dus er komt een iPod uit met alle features die ik cool vind

WiFi mogelijkheden is een feature die al een tijd gerequest wordt. Video mogelijkheden ook al.

En dat bioscoopdoek? Ik snap ook wel dat het best een aanwijzing kan zijn maar het hoeft ook helemaal niets te betekenen. Misschien komt er wel een iPod uit waar theater agenda's in staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95016

achter het gesloten doek wacht toch altijd een verrassing, maar niet altijd een filmdoek; het zou dus niets hoeven te betekenen, al hoop ik net als veel anderen natuurlijk wel op een video iPod, het liefst natuurlijk met video-out zodat je je films ook op normale schermen en televisies kan afspelen :*)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 95016 op 08-10-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Speculaties, speculaties.. En dan straks een enorme teleurstelling...
Anyway, my 2 cents in dit verhaal:

- het theaterdoek is misschien wel voor Steve zelf bedoeld? Kortom: misschien houdt ie het wel voor gezien en 'valt het doek' voor hem?

- Het theater in San Jose is hetzelfde theater geweest waarin de iPod U2 editie en de iPod Photo werden geïntroduceerd, dus het is voor Apple blijkbaar een geliefde plek om iPod nieuws bekend te maken

- "One more thing" is wel vaker gebruikt door Steve om grote aankondigingen tot op het laatste moment geheim te houden en om dan toch nog nieuwe producten te introduceren. De reden van Apple om dat al op de invitation te zetten kan zijn om een hype te creëren, omdat ze nu wel doorhebben dat iedereen dat daaraan koppelt; er komt iets groots aan.

Misschien is het ook wel een combinatie van de 3. Steve gaat weg maar wil nog "one more thing" kwijt: een iPod die videomogelijkheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kan iedereen zich het horloge op de vorige apple invitation nog herinneren? Dat had ook weinig te maken met de Motorola telefoon, of de Nano. In ieder geval was het niet de 'watch' (kijk --> video kijken), die op een iPod video zou moeten duiden, waar een hoop mensen toch wel vanuit gingen.

Nee, Apple gaat gewoon aankondigen dat de hele Intel stap een slechte hoax was, en Steve laat ons de Powermac G6 zien. Een triple core, quad CPU machine die ook broodjes kan bakken en draadloos video kan streamen naar de vaatwasser. Uiteraard allemaal op zak formaat, om ook de mobiele gebruikers van dienst te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Acolyte schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:50:
Speculaties, speculaties.. En dan straks een enorme teleurstelling...
Anyway, my 2 cents in dit verhaal:

- het theaterdoek is misschien wel voor Steve zelf bedoeld? Kortom: misschien houdt ie het wel voor gezien en 'valt het doek' voor hem?
Doet ie niet. Niet nu. Niet met de Intel switch voor de deur. Dat zou te riskant zijn voor de AAPL aandelen ;) Zeker als er niet diezelfde avond DIKKE updates komen, EN een introductie van Jonathan Ives als nieuwe CEO.
- Het theater in San Jose is hetzelfde theater geweest waarin de iPod U2 editie en de iPod Photo werden geïntroduceerd, dus het is voor Apple blijkbaar een geliefde plek om iPod nieuws bekend te maken
goed punt
- "One more thing" is wel vaker gebruikt door Steve om grote aankondigingen tot op het laatste moment geheim te houden en om dan toch nog nieuwe producten te introduceren. De reden van Apple om dat al op de invitation te zetten kan zijn om een hype te creëren, omdat ze nu wel doorhebben dat iedereen dat daaraan koppelt; er komt iets groots aan.
joh
Misschien is het ook wel een combinatie van de 3. Steve gaat weg maar wil nog "one more thing" kwijt: een iPod die videomogelijkheden heeft.
Not very likely ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Kurkentrekker schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 18:34:
Kan iedereen zich het horloge op de vorige apple invitation nog herinneren? Dat had ook weinig te maken met de Motorola telefoon, of de Nano. In ieder geval was het niet de 'watch' (kijk --> video kijken), die op een iPod video zou moeten duiden, waar een hoop mensen toch wel vanuit gingen.
Ehm misschien was dat een andere invite... de invite van het vorige evenement was namelijk de foto van het kleine zakje van een spijkerbroek met de veelzeggende tekst, 1000 songs changed everything, here we go again... ik heb daar echt geen horloge gezien hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Goed, dat lag dan aan mij... Op de frontpage stond laatst een artikel waarin geschreven werd:
Tevens bevat de huidige uitnodiging een foto van een uitvergroot zakhorloge dat op een spijkerbroek ligt.
Stond geen plaatje bij toen, en aangezien ik ook niet persoonlijk uitgenodigd was heb ik het uiteindelijke plaatje nooit gezien.

Echter, google bewees zojuist mijn ongelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132657

Wat kan er verbeterd worden aan het kleurenscherm van de iPod die nu te koop is? Ik heb hem, en ik ben erg tevreden eigenlijk.. De kwaliteit is hoger dan die van de iRiver H10, is mij opgevallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

snellere responstijd? Groter? Minder energie verbruikend? Een paar fotootjes kijken en wat album art laten zien is iets minder veeleisend als complete films...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
Kurkentrekker schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 18:34:
Nee, Apple gaat gewoon aankondigen dat de hele Intel stap een slechte hoax was, en Steve laat ons de Powermac G6 zien. Een triple core, quad CPU machine die ook broodjes kan bakken en draadloos video kan streamen naar de vaatwasser. Uiteraard allemaal op zak formaat, om ook de mobiele gebruikers van dienst te zijn.
volgens mij twijfelt niemand er meer aan of er een nieuwe iPod komt, maar is het eerder de vraag of er een iPod Video wordt gepresenteerd of gewoon een nieuwe iPod 5th Generation, met andere opslagcapiciteiten en een ander design.

Ik twijfel zelf enorm, ik bedoel de ene dag lees je dat de iPod Video waarschijnlijk komt, en dan lees je overal dat er wel een nieuwe iPod komt maar geen iPod Video :P

Ik hoop zelf dat er op de nieuwe iPod een soort systeem komt dat je een toetsenbord on-screen hebt en dat je de naam van het lied/artiest kan invoeren en het dan wordt gezocht voor je ;)

[ Voor 11% gewijzigd door dsonnaville op 08-10-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Im with ^^, ik ook dat maakt het zoeken veel makkelijker en daarnaast wil ik eind van komende week een iPod hebben, en ik heb geen zin om daarvoor 200 euro meer te betalen voor een iPod AV of zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Wat ik dus bedoel is dat het een subtiele hint kan zijn naar iedereen dat er inderdaad iets groots aan zit te komen. Voor zover ik weet heeft Apple dat nog op geen enkele andere invite gezet, zo letterlijk. Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier op MacWorld een imho behoorlijk logisch klinkend betoog over de vraag of er wel of geen video iPod zal komen, en wanneer die dan wel (of niet) zal komen.

Op deze site wordt over hetzelfde onderwerp gesproken.

Dit klinkt allemaal zo logisch voor mij dat ik de hoop op een video iPod een beetje begin te verliezen. De markt lijkt er idd nog niet klaar voor, en dan nog vooral de aanbod kant van de markt. De vraagkant (wij, de consumenten) is er denk ik wel klaar voor, het lijkt mij persoonlijk best aardig om af en toe een filmpje of een aflevering van een serie te kijken op mn protable media player. Het probleem is dat er nog geen legale manier is om aan deze films en series te komen, waardoor een iPod video aan zou zetten tot het illegaal downloaden van deze dingen. Ik denk dat ze daar bij Apple liever niet aan meewerken, en dus zullen we waarschijnlijk moeten wachten op een video iPod tot de tijd dat er wél legale content te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Wat een gespeculeer. Wacht gewoon tot dinsdag of woensdag.

edit: oeps ik moet wat informatie toevoegen aan dit topic. Ik denk dat er geen nieuwe iPod wordt geïntroduceerd omdat pas al de nano is geïntroduceerd. De iPod familie is voorlopig vol.

[ Voor 62% gewijzigd door _Christiaan_ op 09-10-2005 17:01 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aan de andere kant, de iPod photo is weggevallen nu de normale iPod alle foto-functionaliteit heeft overgenomen. hierdoor zou er wel ruimte zijn in de iPod familie, namelijk het topmodel... ik zie wel wat er komt woensdag, het zal vast wel iets leuks zijn =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ja maar was dat niet de eerste keer? Eigenlijk kan je de introductie van iPod Photo zien als een slecht excuus om een x aantal maanden meer geld te vragen. Na deze duurdere introductie maanden halen ze het oude model weg en brengen ze het nieuwe model op het prijsniveau van een oude.

Er zijn mi steeds meer hints dat het niet gaat om een iPod video...

[ Voor 14% gewijzigd door LtMarx op 09-10-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
ik geloof eerlijk gezegt ook niet meer dat de iPod Video woensdag komt, waarschijnlijk ergens in januari ofzo, maarja waarschijnlijk zal die ook veel duurder worden. ik denk wel dat er een iPod 5g komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Er is toch weer wat nieuws, Thinksecret heeft gepost dat ze denken dat er twee modellen komen die de bestaande iPod Color gaan vervangen 20 --> 40 en 60 --> 80 gb. Verder komen ze uit in wit en zwart... (daarbij wel de aantekening dat Thinksecret er de laatste tijd vrij veel naast zit).

Op de fora van i(pod)lounge is daarnaast te lezen dat er in een handleiding van HK al gesproken wordt over een 5G die geintroduceerd is in juni. Dan zijn er twee mogelijkheden: 1) de iPod Color is de 5G of logischer 2) Apple wilde de iPod 5G al eerder introduceren, maar dat is mislukt omdat Toshiba niet de nieuwe harde schijven kon leveren. Daarom hebben ze de launch van de Nano vervroegt om dan toch nog enige afstand tussen de launch van de 5G en de Nano te hebben en de 5G toch ook vrij vroeg voor de "holidays" te kunnen introduceren.

Verder denk ik dat er ook zoiets gaat gebeuren (iig mbt de iPod 5G):
Okay, let me explain the updates I believe are coming, and why they are logical:

Most Likely:

-iPod 5th Generation in 40 and 80 GB models (featuring larger screen, smaller scrollwheel, video capabilities, audio recording capabilities, improved audio, gapless playback, compilations feature)

The standard iPod line has "struggled" during 2005, and the iPod photo, although an improvement, has failed to consolidate the hard-drive based iPod line and improve sales. IMO this isn't going to be a "video iPod" or some special device of its own, rather iPods that replace all current hard-drive based iPods. They can then keep the price points the same (ie $400 for the 80 GB, $300 for the 40 GB). The high price of the initial photo line was proven a bad idea, and the price breaks they've done on past iPod models leave consumers annoyed and scratching their heads if the price points go up, then down, then back up again.

This iPod is going to add in video capabilities much like the color/photo ipods didn't change the functionality of the ipod as a music player. This means you could start ripping your dvd's and using them, or taking your seinfeld, family guy, simpsons, etc... episodes and watching them on the go, but there's nothing that makes this specifically a video iPod vs. "regular" iPods. Too much information exists that these models have already been produced, and possibly even delayed due to Toshiba's ability to get the 80 GB drives to Apple. Go back to the nano announcement. Jobs made it clear that this was planned well over a year ago. Surely a video iPod was thought up, designed, and presumably projected toward a mid-to-late 2005 launch sometime in early 2004. If Apple can keep the price point the same, but show additional functionality that other digital music players can't offer, and that portable video players can only offer at a higher price, they corner two markets at once, and put the growth back into the iPod hard-drive line.

To me it also seems logical that you add functionality to the iPod to differentiate it further from the nano. Thus, many will likely still purchase the new iPod even if they have a nano. The nano compliments the 5G iPod as a smaller player with different uses. For me personally, the nano is great for a day, for when I'm on campus and have already chosen appx. 20-30 hours of music I would possibly want to listen to. For example, I have several music classes that I'm in, and artist recognition is important for tests. If I keep music

-Airport Express Upgrade (audio and video wirelessly, s-video and optical outputs)

This product has existed for about 15 months without any update at all. Many of us would like to watch videos (on our LCD's or TV's thru video-out), but can't do so and stream our music to a receiver due to the lag that occurs. Video capabilities in the new iPod make this even more likely and practical.

Event Afterthoughts:

-Powermac Upgrades
Dual-core, dual processor is something exciting for this line, and if it doesn't come this week, it will be here by year's end, but I'm sure the holidays could sell a few more of these as well.

-Powerbook Upgrades
I've been hearing a slight re-design with built-in webcam, and an ever-so-slight power boost. Seems like something to hold people over until the powerbook line hits G5 or heads to Intel, but certainly an afterthought.

-Shuffle 1 GB upgrade, discontinuance of 512 MB model
Why keep a 512 MB model when you have flash products of 1, 2, and 4 GB out? If anything it detracts from Apple's image of being on the forefront of technology. 16 GB flash is available, 512 MB is a joke when the options for flash go so much higher. Besides, a $99 1 GB price point seems to be what analysts were looking for from the shuffle initially, and creates a nice entry-level purchase point for people.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
als dit waar is dat die iPod 40Gb 299 dollar wordt is dat wel relaxt (H) zeker als ik mezelf bedenk dat ik over 2 weken in new york ben en net een nieuwe iPod nodig heb :p.

Het is me wel duidelijk dat de iPod video woensdag niet zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:30

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Kan ik je mijn boodschapenlijstje meegeven ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

Apple lanceert een alternatief voor Viagra:

Afbeeldingslocatie: http://files.macbidouille.com/news/200510/8cpu1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://files.macbidouille.com/news/200510/8cpu2.jpg
>:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quad intel cpu? waar heb je die plaatjes vandaan als ik vragen mag? het lijkt me dat zon plaatje als dit met een beetje photoshop skills wel te faken is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

dsonnaville schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:13:
als dit waar is dat die iPod 40Gb 299 dollar wordt is dat wel relaxt (H) zeker als ik mezelf bedenk dat ik over 2 weken in new york ben en net een nieuwe iPod nodig heb :p.

Het is me wel duidelijk dat de iPod video woensdag niet zal komen.
maar volgens bovenstaand bericht van thinksecret zal dit toch juist wel gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Anoniem: 95016 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:18:
quad intel cpu? waar heb je die plaatjes vandaan als ik vragen mag? het lijkt me dat zon plaatje als dit met een beetje photoshop skills wel te faken is ...
Of een dual dual :)

Maar dit is duidelijk een photoshop, zonder dat ik weet waar hij vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.macbidouille.com/news/2005-10-10/#11685
dit is het artikel op een franse mac fansite waar het plaatje vandaan komt... ik ben niet goed in frans maar ik geloof dat ze beweren dat het screenshots van een echt systeem zijn...
(edit: grappig, ik heb de url van het plaatje gevolgd en kwam zo op de Franse site waar de link gepost in het bericht hieronder de Engelstalige variant is :*))

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 95016 op 10-10-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:59
Het zou goed een dual-core Pentium 4 met Hyperthreading kunnen zijn, maar volgens mij is dit een topic over iPod Video :)

[ Voor 8% gewijzigd door Brent op 10-10-2005 21:41 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Laatst online: 23:40
Tjah, en dit heeft natuurlijk niet veel te maken met 12 Oktober aangezien het nog wel even duurt voordat de Intel Macs op de markt komen volgens de laatste berichten.. Zullen we nu weer een beetje ontopic blijven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Breepee schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:41:
Het zou goed een dual-core Pentium 4 met Hyperthreading kunnen zijn, maar volgens mij is dit een topic over iPod Video :)
Without giving much details, those captures shows MacOSX x86 running on a 4 physical CPU-based MacIntel with Hyperthreading enable. One can clearly see 4 physical processors recognized while 8 logical processors are recorded by the CPU monitor.
Ziet er dus naar uit dat het wel degelijk 4 fysieke processors zijn, en dat er 8 zijn zal wel door de hyperthreading komen?
Maar je hebt gelijk, we gaan behoorlijk offtopic met dit hele macintel verhaal O-)

Ik betwijfel nog steeds of er een iPod video aan zal komen, ook omdat er nu zoveel verschillende dingen zijn die ze met 'one more thing' kunnen presenteren omdat ze heel belangrijk zijn, dus dat argument gaat niet alleen op voor video iPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is nu toch wel duidelijk dat er geen video iPod komt. Althans nu nog niet. Er komen gewoon twee nieuwe modellen die weer iets kleiner zijn, groter scherm en andere kleuren hebben. Er komt een 40GB en een 80GB variant. Verder natuurlijk upgrades van de PowerMac.
Wat de "one more thing" is weten we gewoon (nog) niet, wordt gewoon afwachten. Is wel iets wat niet verwacht wordt, wanneer het een hardware gerelateerde product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

iPod 5th Generation in 40 and 80 GB models (featuring larger screen, smaller scrollwheel, video capabilities, audio recording capabilities, improved audio, gapless playback, compilations feature
Ook ik twijfel aan een iPod video (zie mijn posts hierboven) maar waarom is dat nu ineens duidelijk dan G--Force?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
omdat alle grote newssites engadget.com, appleinsider, thinksecret allemaal zeggen dat er een iPod, maar geen video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
dsonnaville schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:29:
omdat alle grote newssites engadget.com, appleinsider, thinksecret allemaal zeggen dat er een iPod, maar geen video.
Hoe kom je daarbij, engadget en macrumors kopieren alleen maar van andere sites (dus die zeggen, wel niet wel niet etc.). Thinksecret zit er vrij vaak naast (nano, color etc.) en zegt eerst helemaal geen iPod, daarna wel iPod, maar geen video. Appleinsider zegt juist wel video...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal heel raar staan te kijken wanneer deze er wel komt. Dit omdat er volgens mij gewoonweg geen markt is voor een video iPod. Bovendien zegt Appleinsider dat de iPods dunner zijn geworden. Voor video heb je dus een groter scherm wat er ook komt volgens hun. Maar hoe zit het dan met de batterij? Iedereen zit al te klagen over de gebruiksduur en dat wordt met een dezelfde batterij (gezien de afmetingen) die video moet decoden niet beter. Zeker met een groter scherm.
Zoals ik al eerder gemeld heb gaat niemand een film kijken op zo'n scherm. Ok het is leuk voor een keer maar daarna niet meer omdat het geen meerwaarde heeft. Muziek kun je makkelijk onderbreken en een film niet. Film kijken heeft alleen zin in een vliegtuig. Videoclips zijn niet interessant om te kijken. Kortom de content is er (nog) niet of is er niet geschikt voor. Videospelers bestaan al en zijn nog geen doorslaand succes. Dus de markt zit er niet op te wachten. Tenzij mr. Jobs met geschikte content aan komt zetten.
Video kijken is vereist veel meer concentratie dan muziek. En op welke plekken wordt het meeste naar een iPod geluisterd? Wanneer je aan het reizen bent en dan luister ik liever relaxt naar muziek dan dat ik naar een te klein schermpje moet turen en mijn aandacht daar bij moet houden.
Gelukkig komt het moment van de waarheid dichterbij en dan weten we het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Laat ik voor de vorm dan nog eens mijn voorstel van de vorige keer met dat hele "ah, de iPod Video komt er aan!!" gedoe herhalen.

Als die a.s. woensdag word geintroduceerd ga ik zaterdag naar de markt om een hoed te halen. Voor een mooie roerbakschotel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Pics !!!111oneone

Sorry...

Als Apple toch besluit om een iPod video uit te brengen, waar ik aan twijfel, dan zullen ze zelf de markt wel creeëren. Apple weet iets vaak zo te hypen dat, ookal heeft het 6 fans en waterkoeling nodig, het toch een cool product is, wat iedereen wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

What about the iWalk:
http://www.secretsocietyfilms.com/iwalk/ :)

Wel fake, jammer :(

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 31421 op 11-10-2005 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Nog maar 32 uur voordat we het echt weten :P Kben zo langzamerhand wel echt benieuwd wie of wat gelij gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op Macrumors zit iig podfuture heel stellig te beweren dat het idd een vPod wordt. Aangezien het in de lijn der verwachting ligt en podfuture de iPod Nano precies goed had voorspeld, kan je wel enige waarde daaraan hechten.

En dat Jobs het niet wil, kom op zeg, dat is ook marketing. Indien hij de concurrentie kan overtuigen dat video niets is heeft 'ie meteen een jaar voorsprong extra genomen. En hoe triest het ook is om op een 2" schermpje een film te kijken, er zijn mensen die op een 2" schermpje spelletjes spelen enz, dus die markt zal er vast wel zijn. Maar uiteindelijk is het denk ik een feature voor slechts 1 procent van de iPodgebruikers..... maar ja, je moet wel af en toe met nieuwe dingen komen anders zakt je verkoop in.

Dus Jobs, kom op met de nieuwe Powerbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
cailin_coilleach schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 07:21:
Laat ik voor de vorm dan nog eens mijn voorstel van de vorige keer met dat hele "ah, de iPod Video komt er aan!!" gedoe herhalen.

Als die a.s. woensdag word geintroduceerd ga ik zaterdag naar de markt om een hoed te halen. Voor een mooie roerbakschotel!
idd. pics :P.

Anoniem: 23891 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:28:
Ik zal heel raar staan te kijken wanneer deze er wel komt. Dit omdat er volgens mij gewoonweg geen markt is voor een video iPod. Bovendien zegt Appleinsider dat de iPods dunner zijn geworden. Voor video heb je dus een groter scherm wat er ook komt volgens hun. Maar hoe zit het dan met de batterij? Iedereen zit al te klagen over de gebruiksduur en dat wordt met een dezelfde batterij (gezien de afmetingen) die video moet decoden niet beter. Zeker met een groter scherm.
Zoals ik al eerder gemeld heb gaat niemand een film kijken op zo'n scherm. Ok het is leuk voor een keer maar daarna niet meer omdat het geen meerwaarde heeft. Muziek kun je makkelijk onderbreken en een film niet. Film kijken heeft alleen zin in een vliegtuig. Videoclips zijn niet interessant om te kijken. Kortom de content is er (nog) niet of is er niet geschikt voor. Videospelers bestaan al en zijn nog geen doorslaand succes. Dus de markt zit er niet op te wachten. Tenzij mr. Jobs met geschikte content aan komt zetten.
Video kijken is vereist veel meer concentratie dan muziek. En op welke plekken wordt het meeste naar een iPod geluisterd? Wanneer je aan het reizen bent en dan luister ik liever relaxt naar muziek dan dat ik naar een te klein schermpje moet turen en mijn aandacht daar bij moet houden.
Gelukkig komt het moment van de waarheid dichterbij en dan weten we het zeker.
Die harde schijven met die moeilijke naam, die bieden meer opslag en zijn een stuk dunner (per platter) dan bestaande harde schijven, als ik dat combineer met bijv. een Sony HD1 (die veel kleiner is dan een iPod 3G/4G), dan kan ik niet anders bedenken dat ondanks een betere batterij en een groter scherm er nog genoeg ruimte is voor verkleining van het apparaat.

Wat iedereen hier schijnt te vergeten, of igg de mensen die tegen de video zijn, is dat het kan...
de iPod kan foto's weergeven en binnenkort dan ook video's, nou big-deal. Je kan er ook nog steeds muziek mee luisteren, of als je dat wil alleen muziek mee luisteren. Bij de shuffle en de nano is de muziekkwaliteit omhoog gegaan, dus ik verwacht dat ook gebeurt bij een evt. nieuwe iPod.

Dat dat alles dan veel duurder wordt is ook geen argument. Apple's productiekosten zijn maar een relatief klein gedeelte van de uiteindelijke verkoopprijs. Daarnaast is voor video playback, hardwarematig gezien alleen een groter scherm en een andere chip nodig. En wellicht doet Apple het wel zo, dat je bijv. je iPod aan kan sluiten op een TV en dat je dus de films, via TV kan kijken. Volgens mij zijn er tot nu toe niet veel concurrenten (alleen Archos ?) die zo'n feature hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:32
Benieuwd.
Hoop op een overdwars iPod met een scherm zo groot als de PSP...
Bediening aan de voorkant, hele achterkant als scherm ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Ik weet dat het kan. Echter Apple weet ook dat de gemiddelde consument het belangrijkste _niet_ kan -> het inladen van films.

Ik weet niet meer precies waar ik het las, maar iemand suggereerde dat een van de grootste drijvende krachten achter de iPod (vroegah) het volgende was: je kan zonder veel moeite je volledige bestaande muziek collectie inladen.

Dat zie ik men met de bestaande DVD collectie niet doen. Voor de gemiddelde consument is dit niet snel genoeg en niet makkelijk genoeg. En dus zien mensen niet veel reden om nu al aan dit soort draagbare movie-gizmo's te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

cailin_coilleach schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:02:
Ik weet dat het kan. Echter Apple weet ook dat de gemiddelde consument het belangrijkste _niet_ kan -> het inladen van films.

Ik weet niet meer precies waar ik het las, maar iemand suggereerde dat een van de grootste drijvende krachten achter de iPod (vroegah) het volgende was: je kan zonder veel moeite je volledige bestaande muziek collectie inladen.

Dat zie ik men met de bestaande DVD collectie niet doen. Voor de gemiddelde consument is dit niet snel genoeg en niet makkelijk genoeg. En dus zien mensen niet veel reden om nu al aan dit soort draagbare movie-gizmo's te gaan.
Kijk, en daar denk ik dat Jobs dus een megacontract voor afgesloten kan hebben: iTunes. Niet zozeer dat de iPod straks video kan maar dat iTunes ook een online videostore wordt. Indien Apple het goed aanpakt kan je zeg voor 10 euro een film kopen en via iTunes downloaden en via iTunes op DVD branden. Ik neem alleen aan dat er echter compressie wordt toegepast zodat je bv voor 800 Mb een film op je HD hebt staan. Indien die deal er is, kan je daarna op je PC film kijken en kopen, op je iPod dingen doen enz. Jobs heeft daarmee in 1 klap de WMP de nek omgedraaid, alle concurrentie voor online-films de nek omgedraaid (zoals nu met muziek) en Apple in 1 klap de huiskamer gezet. Althans, als er dus een Airport ExtremeVideo komt.
Het kan wel, maar of er inderdaad zo'n megascheme komt...

Alleen de prijs van DVD's en licentierechten snap ik dan niet helemaal, misschien mag je die dan maar 1 keer branden en op 1 PC een licentie geven. En de preview zal dan wel een voorfilmpje vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

cailin_coilleach schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:02:

En de clips dan die je van iTunes kan kopen en downloaden?

Bedenk ook wel dat de iPod voor minimaal het komende jaar goed moet zijn. Misschien is er over een half jaar wel een markt voor video's.

edit: NET te laat :P :z

[ Voor 71% gewijzigd door _Christiaan_ op 11-10-2005 12:59 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Laatst online: 28-02 09:57
Ik las vandaag in het Groninger Dagblad zonder over geruchten te praten dat er een Video iPod komt. Zij gaan er gewoon vanuit terwijl pas morgen de echte OMT is. Vind dit niet echt netjes. Dan moesten ze op zijn minst beginnen over geruchten. Een Dagblad moet toch gebasseerd zijn op feiten tenzij anders vermeld?!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Misschien heeft het Groninger Dagblad inside info... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk dat de introductie van een iPod video alleen zal komen wanneer er movie support in iTunes komt (iig videoclips, waarschijnlijk ook series en films). pas dan is er namelijk een hele makkelijke manier om legaal aan digitale films te komen zonder een veel te ingewikkelde rip-procedure. zoalng Jobs géén deals kan maken met de grote filmmaatschappijen denk ik niet dat de iPod video er komt vanwege het gebrek aan content.

Het Groninger dagblad is wel behoorlijk dapper hoor, ik denk dat ze onterechte conclusies uit de geruchten hebben getrokken... waarom zouden zij namelij kde primeur krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire1971
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-03-2024
"One more thing.......we've added Radio".

Waarom is radio voor de ipod nergens een issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Omdat radio door weinigen belangrijk worden gevonden. Het is leuk hoor, maar ik denk dat het voor velen geen grote meerwaarde geeft. Video capability's echter wel. Tenminste, dat blijkt toch wel uit de geruchten.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Radio? Daar hebben ze toch podcasts voor?

Afijn, het verhaal van Ecteinascidin (over iTunes Video Store) kan best wel een kern van waarheid bevatten, maar: we hebben net een maand lang mogen genieten van iTunes 5, en dan krijgen we nu ineens een update die DVD's kan branden en video kan streamen via Airtunes... Ik heb mijn twijfels.

Aan de andere kant, H.264 leent zich er wel voor, het film downloaden, of streamen naar je televisie. Op die manier is er overigens ook weer een verklaring te vinden om een MediaMac uit te brengen. Uiteraard met een iPod Movie als verlengstuk voor in de trein :P
quote: cailin_coilleach
@ cailin_coilleach, is dit misschien iets? Of moet ik groter denken? Wellicht geniet een ander materiaal je voorkeur? :9
Afbeeldingslocatie: http://www.walkabout.com/images/i/hat-wk-oiledc-st.jpg
Yum!

[ Voor 24% gewijzigd door Kurkentrekker op 11-10-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik weet ook niet precies meer wat er nu gaat komen. Er zal best ooit een iPod komen met video mogelijkheden en als dat nu al is dan heb ik zwaar respect voor apple omdat dan waarschijnlijk alle moeilijkheden opgelost zijn rond het mobiel meenemen van video. Ik ben heel benieuwd, wat het ook is als het dezelfde prijs heeft als de iPods nu dan koop ik het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:22

Technicality

Vliegt rechtsom...

oeh, misschien een tablet apple? 8)

/hk

Ik denk dat een video ipod nog echt wel tot de mogelijkheden behoort, zeker ook omdat de psp films niet slecht verkopen, en daar dus blijkbaar een markt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
@Barticus:
Oeh! Die is mooi! Die zou ik zelf willen dragen en niet opeten :9 Ik ga eens zien welke winkel dat vanaf komt :)
Niet zozeer dat de iPod straks video kan maar dat iTunes ook een online videostore wordt.
Jullie missen het belangrijkste punt uit mijn post -> dat de iTMS mogelijk films enzo gaat verkopen is best en ook logisch. Maar het gaat mij/ons om het gebruik van je _bestaande_collectie_!

Je iPod _kan_ je gebruiken met via iTMS aangeschafte content, maar het is net zo makkelijk (en leuk) om al je CDs te rippen en die te gebruiken. De vPod word pas een succes als het zelfde voor de _gemiddelde_consument_ haalbaar is met zijn DVDs.

Ja, je kan met een paar programmaatjes je DVDs rippen en omzetten en converteren en hopen dat ze het doen. Maar het is pas een goed product als Apple bij de vPod iets gaat leveren wat op drie manieren je films converteerd:
1. snel -> binnen een uur (misschien twee)
2. makkelijk -> een of twee muiskliks, plus wat typewerk (titles)
3. betrouwbaar -> van welke DVD het ook af komt, het speelt op je vPod

Daarnaast blijf ik er bij dat een dergelijk klein scherm te klein is om er echt van te genieten... Films kijken de meesten volgens mij toch niet in hun eentje... Ja, ik ben d'r zo een die het scherm van de PSP ook nog te klein vind voor films, hoe goed het scherm ook is...

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.