heeft iemand een directe link voor die nieuwe ads? ik kan ze niet vinden op apple.nl/com en het is ook niet echt lekker zoeken zo!
pff tering, in iets meer dan een jaar tijd zijn die iPods van een clickwheel met monochroom scherm naar volle videokrengetjes gegroeid 
edit: de site wordt duidelijk flink geleeched, de store is traag, www.apple.com timed out, en de download gaat met 10 kb/s ofzo. het verkeer gaat zelfs via Akamai
hebben ze daar nou bandbreedte van gehuurd of was dat altijd al zo?
edit: de site wordt duidelijk flink geleeched, de store is traag, www.apple.com timed out, en de download gaat met 10 kb/s ofzo. het verkeer gaat zelfs via Akamai
[ Voor 47% gewijzigd door Vyo op 12-10-2005 20:52 . Reden: toevoeging ]
Dus dit is de nieuwe iTunes. Weinig veranderingen. Ze hadden het beter iTunes 5.1 kunnen noemen ofzo.
NOSIG
Zoals beloofd (pagina vijf en zes): ik eet mijn hoed op! Geserveerd met een lekkere rode wijn en wat heerlijke roerbak groenten heb ik uiteindelijk toch gekozen voor die Crocodile Dundee hoed die mij eerder werd aangeraden.

En nu de rest van de thread lezen
* Liegebeest zakt terug af naar pagina 7...
EDIT:
Smaakt best aardig die hoed! Had'm alleen iets langer moeten laten sudderen.. Is een beetje taai zo...
Enne: eigenlijk is het ook nog niet een echte Video iPod... Het is nu idd nog meer een iPod + video mogelijkheden..

En nu de rest van de thread lezen
* Liegebeest zakt terug af naar pagina 7...
EDIT:
Smaakt best aardig die hoed! Had'm alleen iets langer moeten laten sudderen.. Is een beetje taai zo...
Enne: eigenlijk is het ook nog niet een echte Video iPod... Het is nu idd nog meer een iPod + video mogelijkheden..
[ Voor 30% gewijzigd door Liegebeest op 12-10-2005 21:03 ]
Liege, liege, liegebeest!
het lijkt erop dat de eMac met stille trom vertrekt.
Launching containers into space
Anoniem: 132657
Zijn er ook nog updates voor de (oude) iPod color 20 GB ??? Een nieuwe iPodsoftware??
Ik dacht: de iPod is in de US $300, dus dan zal hij in NL wel €300 zijn.
Mooi niet dus. In Nederland is hij €330.
NOSIG
Anoniem: 95016
daar baal ik wel héél hard van moet ik zeggen, ik was blij met de 20 uur die in eerste instantie aangekondigd werd, maar nu blijkt dat het model waar ik mn oog op liet vallen een veel lagere capaciteit heeftBatterij gaat
wel 20 uur mee
Met de 60GB iPod kunt u 20 uur lang muziek afspelen voordat u hoeft op te laden; voor de 30GB is dit 14 uur. De batterij van de iPod kan in drie uur tot 80 procent worden opgeladen, volledig opladen kost vijf uur
van apple.com de tech facts:
wat een drama dit zeg, door niets aan die batterijtijd te doen snijden ze zichzelf echt in de vingers30GB: Up to 14 hours of music playback; up to 3 hours of slideshows with music; up to 2 hours of video playback
60GB: Up to 20 hours of music playback; up to 4 hours of slideshows with music; up to 3 hours of video playback
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 95016 op 12-10-2005 20:57 ]
waarschijnlijk weer dat hele BTW/VAT verhaal, daar staat het niet op de site ofzobigchristiaan schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:55:
Ik dacht: de iPod is in de US $300, dus dan zal hij in NL wel €300 zijn.
Supervet ding moet ik zeggen, en jammer indd van de prijs. Beetje raar vergeleken met de US.
Vind het ook wel wat jammer voor de mensen die pas een 20 gig ipod gekocht hebben met kleurenschermpje, ding was pas een paar maanden uit...
Vind het ook wel wat jammer voor de mensen die pas een 20 gig ipod gekocht hebben met kleurenschermpje, ding was pas een paar maanden uit...
Wat ik me nou afvraag, is die nieuwe Apple Remote nou IR of RF (of stiekum bluetooth (met een CR 2032 batterijtje
)). Ook is de poort voor de wired remote verdwenen van de bovenkant van de iPod... Die gebruik ik eigenlijk altijd, met de originele remote of met een Airclick wireless RF + adaptertje, dus dat is wel jammer. Vraag me af of hier een vervanging voor komt...
Die van mij heb ik in juli gekocht, maar nou teleurgesteld.. niet echt.keesheid schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:56:
Supervet ding moet ik zeggen, en jammer indd van de prijs. Beetje raar vergeleken met de US.
Je moet eens wat kopen. Anders blijven je maar wachten en wachten op nieuwe updates en heb je ook nooit plezier van een gadget
Tuurlijk er komt altijd iets vetter uit. Volgend jaar is deze video ook alweer oud spul. De technologie gaat snel
ben ik echt de enige die de batterijcapaciteit van het 30gb model een behoorlijke tegenvaller vindt? je kan er maar 2 uur video playback mee doen, op een volle accu! dus als je een paar liedjes luistert en vervolgens een film (hey ik zit vaak in de trein, dan kijk ik weleens films) dan is je batterij leeg voor dat je film af is
Tja dan koop je hem toch nietAnoniem: 95016 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:03:
ben ik echt de enige die de batterijcapaciteit van het 30gb model een behoorlijke tegenvaller vindt? je kan er maar 2 uur video playback mee doen, op een volle accu! dus als je een paar liedjes luistert en vervolgens een film (hey ik zit vaak in de trein, dan kijk ik weleens films) dan is je batterij leeg voor dat je film af is
het was een vraag naar jullie mening, niet om advies over wat ik nu wel of niet moet doen want dat kan ik prima zelf inschatten. toch bedankt.
ik post er 2 keer iets over omdat ik denk dat veel mensen dit in eerste instantie over het hoofd zien (omdat het verborgen staat in de tech specs) terwijl het in mijn ogen een behoorlijk punt van kritiek is op iets wat op het eerste gezicht een droomproduct lijkt...
Heb je de smiley wel gezien?Anoniem: 95016 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:07:
[...]
het was een vraag naar jullie mening, niet om advies over wat ik nu wel of niet moet doen want dat kan ik prima zelf inschatten. toch bedankt.
ik post er 2 keer iets over omdat ik denk dat veel mensen dit in eerste instantie over het hoofd zien (omdat het verborgen staat in de tech specs) terwijl het in mijn ogen een behoorlijk punt van kritiek is op iets wat op het eerste gezicht een droomproduct lijkt...
En tuurlijk is het een punt van kritiek. Dat snap ik ook wel. Ze zeggen nooit bij een nieuw product van; hey hij is erg mooi, maar wel korte accu. Dan moeten ze hem maar niet tegelijk dunner maker. Iets grotere accu volgende keer?
Even over die iPod video:
Komt daarvoor ook een dockingstation, zodat je deze op TV kan aansluiten?
Jammergenoeg is dan de max ondersteunde resolutie, 480x480, te laag voor. Dat had van mij wel 720x576 kunnen zijn! Maar goed: er is een iPod Video!
Komt daarvoor ook een dockingstation, zodat je deze op TV kan aansluiten?
Jammergenoeg is dan de max ondersteunde resolutie, 480x480, te laag voor. Dat had van mij wel 720x576 kunnen zijn! Maar goed: er is een iPod Video!
okay excuus voor de botte reactie.keanu_ schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:10:
[...]
Heb je de smiley wel gezien?
En tuurlijk is het een punt van kritiek. Dat snap ik ook wel. Ze zeggen nooit bij een nieuw product van; hey hij is erg mooi, maar wel korte accu. Dan moeten ze hem maar niet tegelijk dunner maker. Iets grotere accu volgende keer?
een grotere accu is wel het minste waar ze bij de volgende generatie aan kunnen denken...
/me Hoedje vindt het wel apart gevoel om opgegeten te wordencailin_coilleach schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:51:
Zoals beloofd (pagina vijf en zes): ik eet mijn hoed op! Geserveerd met een lekkere rode wijn en wat heerlijke roerbak groenten heb ik uiteindelijk toch gekozen voor die Crocodile Dundee hoed die mij eerder werd aangeraden.
Het ziet er goed uit de updates. Ik alleen benieuwd naar of de nieuwe nou een grotere footprint heeft dan de 4g...
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dat vraag ik me dus ook af, er zit in ieder geval geen aansluiting voor een remote of iTrip op de nieuwe iPod. De Remote gebruik ik altijd bij mijn G3 iPod en ik wil ook weer een remote bij mijn eventueel nieuwe iPod. Op de www.apple.com heb ik ook geen remote gevonden voor onderweg, wel voor thuis wanneer je iPod in je dock staat overigens.Straat schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:58:
Wat ik me nou afvraag, is die nieuwe Apple Remote nou IR of RF (of stiekum bluetooth (met een CR 2032 batterijtje)). Ook is de poort voor de wired remote verdwenen van de bovenkant van de iPod... Die gebruik ik eigenlijk altijd, met de originele remote of met een Airclick wireless RF + adaptertje, dus dat is wel jammer. Vraag me af of hier een vervanging voor komt...
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
In the Box
- iPod
- Earbud headphones
- USB 2.0 cable
- Dock adapter for use with Universal Dock
- Case
- Quick Start guide
- CD with iTunes for Mac and Windows and features guide
Er zit dus wel een case bij
.. bespaart me ook weer 30 eurie
Helaas geen adapter, maar die heb ik hier toch nog liggen
- iPod
- Earbud headphones
- USB 2.0 cable
- Case
- Quick Start guide
Er zit dus wel een case bij
Mis ik nu een lichtnetadapter?
volgens de nederlandse apple store is het een etui en dus niet zo beschermend hoesje...In de verpakking
* • iPod
* • Koptelefoon met oordopjes
* • USB 2.0 kabel
* • Dock Adapter voor gebruik met Universal Dock
* • Etui
* • Quick Start handleiding
* • CD met iTunes voor Mac en Windows en functiehandleiding
[ Voor 15% gewijzigd door LtMarx op 12-10-2005 21:23 ]
Ik zit nu te twijfelen of ik een van de laatste generaties moet kopen (die vast nu goedkoper worden) of een iPod Video. Die Video is aardig geil
maar de afweging is of ik het veel ga gebruiken... als je een uur per dag in de trein zit ofzo kan ik me nog wel voorstellen dat je veel video kijkt... maar eigenlijk heb ik alleen mn ipod op de fiets en dan kan ik toch niet tegelijkertijd kijken
Thuis heb ik een leuke breedbeeld en een mooie projector dus ga ik ook niet op een klein pokkeschermpje kijken 
aan de andere kant zitten er misschien weer wat leuke extra features op. Dat ie wat smaller/kleiner is, is ook mooi. Dat de batterij 20 uur meegaat, is ook lekker
Afwegingen, afwegingen...
iemand een idee hoe iPod Photo en die een generatie daarvoor (de grootste versies) ongeveer in prijs gaan dalen?
En weet toevallig iemand of er nou ooit nog eens een functie gaat komen waar je 'on the fly' je eigen playlisten kan samenstellen (dus gewoon numemrs queuen, ik word soms wel eens gek van dat je altijd van tevoren je playlists moet samenstellen... zelfs de creative nomad, prehistorisch als die was, had die functie
)
aan de andere kant zitten er misschien weer wat leuke extra features op. Dat ie wat smaller/kleiner is, is ook mooi. Dat de batterij 20 uur meegaat, is ook lekker
Afwegingen, afwegingen...
iemand een idee hoe iPod Photo en die een generatie daarvoor (de grootste versies) ongeveer in prijs gaan dalen?
En weet toevallig iemand of er nou ooit nog eens een functie gaat komen waar je 'on the fly' je eigen playlisten kan samenstellen (dus gewoon numemrs queuen, ik word soms wel eens gek van dat je altijd van tevoren je playlists moet samenstellen... zelfs de creative nomad, prehistorisch als die was, had die functie
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Playlists on-the-go waren al mogelijk met de 3G iPod.LuNaTiC schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:23:
En weet toevallig iemand of er nou ooit nog eens een functie gaat komen waar je 'on the fly' je eigen playlisten kan samenstellen (dus gewoon numemrs queuen, ik word soms wel eens gek van dat je altijd van tevoren je playlists moet samenstellen... zelfs de creative nomad, prehistorisch als die was, had die functie)
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Wat is een "Dock adapter for use with Universal Dock"? Dit is niet het dock zelf neem ik aan, is dit niet een lichtnetadapter?GSL schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:20:
In the Box
- iPod
- Earbud headphones
- USB 2.0 cable
- Case
- Quick Start guide
Er zit dus wel een case bij.. bespaart me ook weer 30 eurie
Helaas geen adapter, maar die heb ik hier toch nog liggen
Universal dock is het nieuwe dock, je kunt er dockkabel, line out, s video, en de apple video/audio kabel op aansluiten...
Hands-on foto's van de nieuwe iPod: http://www.flickr.com/photos/ipodlounger/
[ Voor 47% gewijzigd door Hoedje op 12-10-2005 21:29 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Anoniem: 43460
TV via itunes, geweldig, niet meer semi-illegaal downloaden....
teminste dacht ik
snel even iTunes downloaden, install, zoeken naar "Lost" he vreemd ik vind ze niet?
...
TV series zijn alleen in de VS te koop!, als ik zou willen wachtten dat de series hier op TV komen zou ik ze niet downloaden
teminste dacht ik
snel even iTunes downloaden, install, zoeken naar "Lost" he vreemd ik vind ze niet?
...
TV series zijn alleen in de VS te koop!, als ik zou willen wachtten dat de series hier op TV komen zou ik ze niet downloaden
alleen op de 60gb versie zit 20 uur speeltijd he, let daar wel opLuNaTiC schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:23:
/knip/
Ik geloof niet dat ze erg veel in prijs dalen, misschien in grote winkels als mediamarkt als je geluk hebt maar tot dusverre viel dat geloof ik aardig tegen...Afwegingen, afwegingen...
Ik begrijp dat een "Universal Dock" het nieuwe dock is maar wat is een "Dock adapter for use with Universal Dock"? Dat klinkt als een adapter wat je samen met het Dock kunt gebruiken, wat doet die adapter dan?Hoedje schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:28:
Universal dock is het nieuwe dock, je kunt er dockkabel, line out, s video, en de apple video/audio kabel op aansluiten...
Shit zeg! loop ik even achterCanaria schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:25:
[...]
Playlists on-the-go waren al mogelijk met de 3G iPod.
had het gevraagd aan meerdere mensen die zo'n ding hadden, was niet mogelijk volgens hen... de n00bs
in dat geval ga ik denk ik toch voor G4 ofzo...
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Hetzelfde als de dock adapter die bij de nano wordt geleverd denk ik.argro schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:32:
[...]
Ik begrijp dat een "Universal Dock" het nieuwe dock is maar wat is een "Dock adapter for use with Universal Dock"? Dat klinkt als een adapter wat je samen met het Dock kunt gebruiken, wat doet die adapter dan?
Zorgen dat het nieuwe model (dat dunner is) toch past in de dock van een vorig model.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Die dock adapter is volgens mij gewoon een connectiestuk omdat (zeker bij de nano) de uitgangen onderaan de nieuwste generatie iPods veranderd is.
Zo kan je zowel de oudere iPods als de nieuwste op eenzelfde dock gebruiken.
Een lichtadapter is in principe niet meer nodig omdat je de iPod ook kan opladen via usb.
EDIT: net iets te laat
Een lichtadapter is in principe niet meer nodig omdat je de iPod ook kan opladen via usb.
EDIT: net iets te laat
[ Voor 5% gewijzigd door memento__mori op 12-10-2005 21:36 ]
Anoniem: 75167
Wie weet er een goeie proxy in de VS?Anoniem: 43460 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:29:
TV via itunes, geweldig, niet meer semi-illegaal downloaden....
teminste dacht ik
...
en als je op reis bent dan?
en als je er niet een dock bijkrijgt waarom dan wel zo'n docking cable? Dan is het logischer deze er voortaan bij de nieuwe docks te leveren.
en als je er niet een dock bijkrijgt waarom dan wel zo'n docking cable? Dan is het logischer deze er voortaan bij de nieuwe docks te leveren.
ja dan zal je dus die lichtadapter moeten kopen, het is echter geen noodzaak meer en zo kan Apple toch nog wat extra winst maken. (het is en blijft een bedrijf)Lt. Marx schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:37:
en als je op reis bent dan?
hmm docking cable zie ik nergens bij staan... als je de dock adapter bedoelt: die dock adapter is gewoon een connectiestuk omdat (zeker bij de nano) de uitgangen onderaan de nieuwste generatie iPods veranderd is.en als je er niet een dock bijkrijgt waarom dan wel zo'n docking cable? Dan is het logischer deze er voortaan bij de nieuwe docks te leveren.
Anoniem: 43460
dat helpt niet, je moet een VS creditcard hebben om in de VS Music Store te kunnen kopenAnoniem: 75167 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:37:
[...]
Wie weet er een goeie proxy in de VS?
Wat ik me nog afvraag is of je zelf ook video kan encoderen en afspelen op de iPod Video, ik neem aan van wel.
En zullen die bestanden dan ook af te spelen zijn op de PSP(firmw2.0)? (alle twee MPEG4 - H.264)
De previews zien er wel goed uit, toch had ik een iets grotere resolutie verwacht.
En wie weet er al iets van de bestandsgrotes van een aflevering van een serie?
update.
Ik zie net in QT 7 Pro een exporteer optie "Film naar iPod (320x240)"
En zullen die bestanden dan ook af te spelen zijn op de PSP(firmw2.0)? (alle twee MPEG4 - H.264)
De previews zien er wel goed uit, toch had ik een iets grotere resolutie verwacht.
update.
Ik zie net in QT 7 Pro een exporteer optie "Film naar iPod (320x240)"
[ Voor 10% gewijzigd door T-Junkie op 12-10-2005 21:58 ]
Anoniem: 93354
Neem aan van wel, alleen de psp is wel breedbeeld.T-Junkie schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:54:
Wat ik me nog afvraag is of je zelf ook video kan encoderen en afspelen op de iPod Video, ik neem aan van wel.
Vind het toch jammer dat ze niet minimaal een 3inch schermpje hebben genomen. Op mijn ds kan je met de play yan dan nog aardig naar een anime kijken maar 2.5 inch is weer net te klein wat ik echt jammer vind aangezien ik nog geen mp3 speler heb en dit apparaat een mooi alternatief had gevonden om 2 dingen tegelijk te kunnen doen (had ik ook meteen geen play yan + 1gb sd kaart hoeven kopen, scheelt weer 120 euro, en nee ik hoef geen psp want ik vind de ds games veel leuker
Die Dock en die Remote is dus niet te gebruiken met de Shuffle!
Dit is hetzelfde 'probleem' als met de Nano, blijkbaar wil apple niet meer dat je onderweg je iPod met een afstandsbediening gebruikt. 3rd-party fabrikanten zijn al wel bezig met een remote control die op de dockconnector werkt las ik; ook andere apparaten zoals bijv de iTrip gaan over naar de dockconnector: http://www.griffintechnology.com/products/itrip30/index.phpargro schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:18:
[...]
Dat vraag ik me dus ook af, er zit in ieder geval geen aansluiting voor een remote of iTrip op de nieuwe iPod. De Remote gebruik ik altijd bij mijn G3 iPod en ik wil ook weer een remote bij mijn eventueel nieuwe iPod. Op de www.apple.com heb ik ook geen remote gevonden voor onderweg, wel voor thuis wanneer je iPod in je dock staat overigens.
Anoniem: 112558
Wel leuk zo'n video maar ik denk dat ze zich met die prijzen van de Nano nou wel een beetje naar beneden moeten gaan. Gewoon de prijzen van de oude Mini's. Want voor 249 (dollar) een Nano 4GB en voor 50 dollar meer 30GB met video! Dat is hoe ik er over denk, wel een supervet ding hoor!
Je betaalt er natuurlijk ook voor dat de Nano zo klein isAnoniem: 112558 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:19:
Wel leuk zo'n video maar ik denk dat ze zich met die prijzen van de Nano nou wel een beetje naar beneden moeten gaan. Gewoon de prijzen van de oude Mini's. Want voor 249 (dollar) een Nano 4GB en voor 50 dollar meer 30GB met video! Dat is hoe ik er over denk, wel een supervet ding hoor!
Wat ik nou wel raar vind, is dat ik over de prijzen hier in Europa verschillende dingen lees: http://www.hardmac.com/news/2005-10-12/#4606 zegt 349/469 euro, terwijl http://tweakers.net/nieuws/39355 beweert dat het 329/439 zal zijn
Sommige landen zoals Frankrijk hebben accijnzen omdat de muziekindustrie wel legaal mag jatten.
Overigens, kan je die TV-series die je mag downloaden ook voor eigen gebruik op DVD branden? Want opeens kijk ik naar 100 DVD's van Star Trek met hele andere ogen.....
Overigens, kan je die TV-series die je mag downloaden ook voor eigen gebruik op DVD branden? Want opeens kijk ik naar 100 DVD's van Star Trek met hele andere ogen.....
O, daarom dus. * Whollabilla begrijpt het nu want hardmac.com = Macbidouille in het Engels, en Macbidouille komt uit Frankrijk Edit: of toch ook weer niet want er is wel weer gezegd dat de iPod even duur zou blijven. € 329 != € 309 volgens mijEcteinascidin schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:41:
Sommige landen zoals Frankrijk hebben accijnzen omdat de muziekindustrie wel legaal mag jatten.
[ Voor 16% gewijzigd door Whollabilla op 12-10-2005 22:51 ]
Wanneer komt hij uit in Nederland of kan je hem bestellen bij appelshop in Nederland?
Eerste reactie is echt super. Die 30 gig word van mij, maar zal ik er wat in laten graveren?
Iemand nog mooie spreuken / oneliners (oid
)
Eerste reactie is echt super. Die 30 gig word van mij, maar zal ik er wat in laten graveren?
Iemand nog mooie spreuken / oneliners (oid
Same hereT-H schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:20:
de iPod U2 Edition is eruit gehaald. dikke vette mazzel dat ik die nog besteld heb vrijdag.
Al was de prijs in vergelijking met wat je nu krijgt relatief hoog ...
Maar goed, video hoef ik dan weer niet ...
Is gewoon online te bestellen bij apple store.Area schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:53:
Wanneer komt hij uit in Nederland of kan je hem bestellen bij appelshop in Nederland?
Iemand nog mooie spreuken / oneliners (oid)
Iemand nog mooie spreuken / oneliners (oid )
offtopic:
42...
42...
[ Voor 105% gewijzigd door Kurkentrekker op 12-10-2005 23:15 ]
iTunes 6 is niet heel veel anders. Staat een sectie 'Just for You' BETA. Geen idee hoe de inhoud daarvan bepaald wordt ... (de artiesten sluiten niet aan bij m'n huidige collectie, zeg maar)
Ik ben ook overtuigd om mijn oude minidisk speler maar eens te vervangen door een hd mp3 speler...
Maar wat is nu het snelst? Mediamarkt of apple.nl? En maakt de prijs nog iets uit?
Maar wat is nu het snelst? Mediamarkt of apple.nl? En maakt de prijs nog iets uit?
Signatures zijn voor mietjes!
Apple store in Nl al?RoelJewel schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:14:
[...]
Is gewoon online te bestellen bij apple store.
Nederland ook. Of zie jij een andere paginaArea schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:20:
[...]
Apple store in Nl al?Want volgens mij kan je de applestore in amerika alleen voor Amerika bestellen toch? Tenminste stond al standaard country: US.
Check http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore/ . Midden bovenaan grote banner van de nieuwe iPod
Hmm, vaag. Zal wel aan mij liggen, is al laat ><. Bedankt iig.
waarom heb ik 3 weken geleden nu een nano gekocht

PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik blijf erbij ik had liever redenen gehad om een PowerBook te kopen
Naja, misschien komen ze volgende maand met een paarse Madonna Nano. Als ze die nou hadden gepresenteerd had ik binnenkort een paarse Nano
[ Voor 43% gewijzigd door alienfruit op 13-10-2005 00:00 ]
Ineens zie ik iets staan bij de video kabel:
En dat het I-Pod schermpje geen beter beeld kan weergeven, ok... maar waarom dan diezelfde resolutie als je het signaal naar de tv zou zenden? Is het niet mogelijk om het zo te maken dat het signaal naar de tv wel hoge res. is, maar dat het signaal naar het schermpje aangepast wordt?
Houdt dit in dat je juist géén video naar je tv kunt krijgen? Alleen één of andere media slideshow?Met de iPod AV-kabel voor de overdracht van composite-video en geluid kunt u diavoorstellingen van uw foto's op een tv bekijken, compleet met de muziek die u eraan hebt toegevoegd. Deze kabel is speciaal gemaakt voor de iPod met kleurenvenster. Andere AV-kabels zijn niet geschikt voor deze iPod.
En dat het I-Pod schermpje geen beter beeld kan weergeven, ok... maar waarom dan diezelfde resolutie als je het signaal naar de tv zou zenden? Is het niet mogelijk om het zo te maken dat het signaal naar de tv wel hoge res. is, maar dat het signaal naar het schermpje aangepast wordt?
De stream: http://stream.apple.akadns.net/
Houd er rekening mee dat de Apple pagina's in Nederland meestal pas wat later worden gewijzigd. Waarschijnlijk slaat deze tekst dus op de oude iPod, waarmee het inderdaad alleen mogelijk was slideshows te spelen. Iets anders zat er tenslotte niet op.magel725 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:02:
Ineens zie ik iets staan bij de video kabel:
[...]
Houdt dit in dat je juist géén video naar je tv kunt krijgen? Alleen één of andere media slideshow?
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Anoniem: 153621

Hieronder wat screenpic's van de Special Event:

Steve Jobs achter de nieuwe iMac G5's

De specificaties van de nieuwe iMac G5's ivg de vorige serie

De vernieuwende geintregeerde iSight camera AV tijdens een
video-conference in HD kwaliteit zoals met QT 7 het geval is.

De nieuwe Photobooth met zijn vele effecten tijdens het maken
van pasfoto's

De nieuwe Photobooth met een van zijn vele effecten tijdens het maken
van pasfoto's

De nieuwe Photobooth met een van zijn vele effecten tijdens het maken
van pasfoto's

Steve Jobs vergelijkt de 'Frontrow' AB van Apple met de overige AB's van andere
'media-centre's en laat zien hoe simpel en logisch Apple weer is en
vooruitstrevend

'Frontrow' AB van Apple die het Apple-media-centre simpel intregeert met Mac OSX
bij gebruik

'Frontrow' AB van Apple die het Apple-media-centre simpel intregeert met Mac OSX
bij gebruik

De dikte en capaciteit van de nieuwe iPods ivg.met de oudere versies.
Nawoord:
In iTunes 6 zijn de volgende extra's aan toegevoegd die voorheen er nog niet waren.
Ik wil Frontrow op m'n Powerbook
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
is niemand de fout op de iMac slide opgevallen? Worden vrij kleine harddisks in de nieuwe iMac...

Launching containers into space
ja ik zag het ook Mb's ipv Gb's
offtopic:
Ik zou er niets op zetten, stel dat je de iPod nog een keer gaat verkopen (om een nieuwe aan te schaffen oid) dan helpt een persoonlijke regel tekst niet echt.
Ik zou er niets op zetten, stel dat je de iPod nog een keer gaat verkopen (om een nieuwe aan te schaffen oid) dan helpt een persoonlijke regel tekst niet echt.
Dat zijn gewoon de specificaties van de beide nieuwe modellen nieuwe iMacs naast elkaar.Anoniem: 153621 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:42:
[afbeelding]
[afbeelding]
De specificaties van de nieuwe iMac G5's ivg de vorige serie
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Hmm, de 60 Gb zonder video-mogelijkheden die nu nog in winkels ligt word dan misschien wel goedkoper... Dat zou fijn zijn !
Hmmm ik haal altijd deze dingen door de war, maar houdt het feit dat de nieuwe iPod MPEG-4 kan afspelen in dat de iPod ook Divx en Xvid aankan?. Want er staat dat de films wel als bestandsextensie mov m4v of mp4 moeten hebben...
En wat gebeurd er nu precies als ik een film gecodeerd met xvid gewoon op mijn iPod zou knallen, kan ik hem dan wel gewoon bekijken? Of moet ik alles naar 320x240 gaan schalen?
En wat gebeurd er nu precies als ik een film gecodeerd met xvid gewoon op mijn iPod zou knallen, kan ik hem dan wel gewoon bekijken? Of moet ik alles naar 320x240 gaan schalen?
Anoniem: 37526
Je vergeet nog 2 puntjes: Maximale import resolutie is 480*480, en een accuduur van 2/3 uurLt. Marx schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:41:
Hmmm ik haal altijd deze dingen door de war, maar houdt het feit dat de nieuwe iPod MPEG-4 kan afspelen in dat de iPod ook Divx en Xvid aankan?. Want er staat dat de films wel als bestandsextensie mov m4v of mp4 moeten hebben...
Ik dacht dat je 5 uur video kon bekijken met de batterij, maar goed je moet dus alle films hercoderen naar 480*480. En hoe zit dat dan met die bestandsformaten?
Dan ben je mogelijk in de war met de Archos Gmini 400/402. Deze gaat 2 of 3 uur mee (30GB / 60GB):Lt. Marx schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:53:
Ik dacht dat je 5 uur video kon bekijken met de batterij,
30GB: Up to 14 hours of music playback; up to 3 hours of slideshows with music; up to 2 hours of video playback
60GB: Up to 20 hours of music playback; up to 4 hours of slideshows with music; up to 3 hours of video playback
ik vraag mij af of deze batterijduur ook geld als je de ipod op de tv aansluit en dan een film bekijkt
Ik had dit nog gevonden over de compressie informatie, en een het is ook een kleine how-to.
http://www.apple.com/quicktime/tutorials/creatingvideo.html
* By following the steps in this tutorial, QuickTime 7 Pro will automatically create an .m4v file containing H.264 video and AAC audio that is optimized for iPod. iPod can play the following video formats:
H.264 video
File formats: .m4v, .mp4 and .mov
Video: Up to 768 Kbps, 320 x 240 pixels, 30 frames per second, Baseline Profile up to Level 1.3
Audio: AAC-LC up to 160 Kbps, 48 KHz, stereo audio
MPEG-4 video
File formats: .m4v, .mp4 and .mov
Video: Up to 2.5 Mbps, 480 x 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile
Audio: AAC-LC up to 160 Kbps, 48 KHz, stereo audio
ik denk dat het iets langer zal zijn omdat het scherm niet persé aan hoeft te staan. Maar het zal niet opeens verdubbelen vrees ik. De reden dat de batterijduur wat aan de korte kant is komt denk ik doordat de hdisk vaker aangesproken moet worden in tegenstelling tot het luisteren van muziek. Ook met de processor in de iPod op een hogere clock draaien om de video te decoderen.DarkRaider schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:45:
ik vraag mij af of deze batterijduur ook geld als je de ipod op de tv aansluit en dan een film bekijkt
Hoe zit het met een eventuele afstandsbediening?
En er wordt dus geen lichtnetadapter bij geleverd zie ik al?
wat een dingetje die ipod video
Misschien is het handiger om een apart ipod video topic aan te maken, zodat het wat overzichterlijker word
Misschien is het handiger om een apart ipod video topic aan te maken, zodat het wat overzichterlijker word
Cons:::BB4E
De afstandsbediening werkt op de speciaale dock met het "zwarte rondje" op de voorkant (hier zit het IR oog achter).bdu schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:59:
Hoe zit het met een eventuele afstandsbediening?
Wel een beetje jammer dat ze niet voor RF hebben gekozen (waarschijnlijk ivm. het energie-verbruik), al die zwarte rondjes en kapjes maken het er niet mooier op.
Verder wordt er geen Lichtnet-adapter bijgeleverd. Zelfs de AV kabel moet je er voor 20 euro nog zelf bijkopen. Ik ben toch echt bang dat dit apparaat niet als media-center is gemaakt..
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 13-10-2005 12:07 ]
die zal er ook wel komen, maar dan moet iemand wel ff een goed topicstart makenshameblaster schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:01:
wat een dingetje die ipod video![]()
PSN: djmurcielago
ik bedoelde dan eigenlijk de afstandsbediening zoals die in het snoer zit verwerkt bij de andere modellen van de iPod. ik zie namelijk geen "sleufje" naast het "gaatje" voor de oordoppen.Anoniem: 37526 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:01:
[...]
De afstandsbediening werkt op de speciaale dock met het "zwarte rondje" op de voorkant (hier zit het IR oog achter).
Wel een beetje jammer dat ze niet voor RF hebben gekozen (waarschijnlijk ivm. het energie-verbruik), al die zwarte rondjes en kapjes maken het er niet mooier op.
Verder wordt er geen Lichtnet-adapter bijgeleverd. Zelfs de AV kabel moet je er voor 20 euro nog zelf bijkopen. Ik ben toch echt bang dat dit apparaat niet als media-center is gemaakt..
Je kunt je iPod via het dock op de tv aan zetten, kun je best meteen een stroomstekkertje aan hangen.savale schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:52:
[...]
ik denk dat het iets langer zal zijn omdat het scherm niet persé aan hoeft te staan. Maar het zal niet opeens verdubbelen vrees ik. De reden dat de batterijduur wat aan de korte kant is komt denk ik doordat de hdisk vaker aangesproken moet worden in tegenstelling tot het luisteren van muziek. Ook met de processor in de iPod op een hogere clock draaien om de video te decoderen.
Verder kun je dus met QuickTime Pro en een DivX/Xvid filter je films omzetten naar iPod-formaat. Ik denk dat het niet lang meer duurt voor er op 'bepaalde kanalen' H.264 .movjes worden uitgebracht. Hoeveel ruimte zou zo'n filmpje eigenlijk innemen? Wellicht worden ze binnenkort 'meegeleverd' met 2cd-releases. Ik denk dat zo iets de verspreiding en acceptatie van H.264 wel ten goede zal komen. En ik denk dat Apple daar stiekem best rekening mee gehouden heeft.
maar daarvoor moet je weer quicktime pro kopen.... Er zullen toch wel freeware apps komen die dit ook kunnen?T-Junkie schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:50:
Ik had dit nog gevonden over de compressie informatie, en een het is ook een kleine how-to.
[...]
Ik neem aan van wel, en er zijn al diverse mpeg4/H264 encoders.Lt. Marx schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:44:
maar daarvoor moet je weer quicktime pro kopen.... Er zullen toch wel freeware apps komen die dit ook kunnen?
http://www.pspvideo9.com/
http://www.engadget.com/entry/1234000980024404/
edit:
http://www.nero.com/nerodigital/en/index.html
verder: http://radio.irt.de/docs/codecs.html
HOWTO Put Porn On Your iPod
http://diveintomark.org/howto/ipod-porn-conversion-guide/
H.264 video
Video: 768 Kbps + Audio 160 Kbps = 928Kb/s
928 * 60 (sec) = 55.680 Kb/minuut
55.680 * 60 (min) = 3.340.800 Kb / uur = 3262.5 Mb / 8 = 407,8125 MB
Als ik het dus goed heb worden "optimale" bestanden zon 400MB?
Kan iemand mij even checken.
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de uitwisselbaarheid van de bestanden van iPod en PSP. Beide MPEG4 / H.264. Als iemand daar wat nieuws over heeft gevonden, meldt het dan even. PSP is dan wel breedbeeld maar als ik het goed heb zijn de Memorystick video's wel 4:3, en zijn de psp video's ook iets hoger dan de iPod.
[ Voor 13% gewijzigd door T-Junkie op 13-10-2005 18:39 . Reden: toevoeging links ]
Mensen mensen, een uur video voor 2 dollar...daar gaan heeel veel mensen blij mee zijn. Al zullen ze die series wel niet gaan aanbieden in NL...
leoaq.fm // Jeune Loop
Je haalt twee dingen denk ik door elkaar. Je heb een bestandsformaat en een codec. Een Bestandsformaat beschrijft hoe het bestand eruit ziet (metadata:lengte, kwaliteit ed), terwijl een codec echt video of audio codeert en decodeert. Als je een mp3 bestand hebt heeft deze de codec mpeg layer III en toevallig ook het bestandsformaat mp3. Dus een divx als mp4 opgeslagen is nog steeds een bestand met een divx codec en mp4 bestandsopmaak. En zal denk ik niet gaan werken op de iPod.Lt. Marx schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:41:
Ffkes een vraag:
Ik heb zelf Windows XP Pro SP1, maar moet je dan echt sp2 hebben
oke het zal wel sloom gaan met 1.1
maar ik moet hem hebben
Stond op apple.comWindows 2000 Service Pack 4 of Windows XP Home of Professional Service Pack 2 of hoger
Ik heb zelf Windows XP Pro SP1, maar moet je dan echt sp2 hebben
Volgens mij werken de iPod niet met USB 1.1 of je moet moeilijk doen.Chuckiej schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:49:
Ffkes een vraag:
Stond op apple.com
Ik heb zelf Windows XP Pro SP1, maar moet je dan echt sp2 hebbenoke het zal wel sloom gaan met 1.1
maar ik moet hem hebben
Dus dat wordt dan ook een USB 2 kaartje kopen. ( tussen de 10 en 20 euro )
Over ServicePack weet ik niet.
T-Junkie schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:54:
[...]
Volgens mij werken de iPod niet met USB 1.1 of je moet moeilijk doen.
Dus dat wordt dan ook een USB 2 kaartje kopen. ( tussen de 10 en 20 euro )
Over ServicePack weet ik niet.
offtopic:
Ik heb al 14 USB 2.0 poorten + 2 USB 1.1
maar ik kon sp2 niet installeren 
Ik heb al 14 USB 2.0 poorten + 2 USB 1.1

[ Voor 3% gewijzigd door OfferedPoet op 13-10-2005 13:58 ]
kuch, firewire, 400 mbit is ook snelChuckiej schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:49:
Ffkes een vraag:
[...]
Stond op apple.com
Ik heb zelf Windows XP Pro SP1, maar moet je dan echt sp2 hebbenoke het zal wel sloom gaan met 1.1
maar ik moet hem hebben
De nieuwste modellen iPod hebben toch geen firewire mogelijkheden meer? Ik geloof dat je ze er nog wel mee kan opladen, maar data wordt er niet meer mee verstuurd naar de pc en trug...djmurcielago schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:01:
[...]
kuch, firewire, 400 mbit is ook snel
Tenminste, het staat niet op de apple-site, ik hoop dan wel dat hij firewire ondersteundAnoniem: 95016 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:31:
[...]
De nieuwste modellen iPod hebben toch geen firewire mogelijkheden meer? Ik geloof dat je ze er nog wel mee kan opladen, maar data wordt er niet meer mee verstuurd naar de pc en trug...
Dat is correct:Anoniem: 95016 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:31:
[...]
De nieuwste modellen iPod hebben toch geen firewire mogelijkheden meer? Ik geloof dat je ze er nog wel mee kan opladen, maar data wordt er niet meer mee verstuurd naar de pc en trug...
Aansluitmogelijkheden
USB via dockconnector; composite video (met AV-kabel, afzonderlijk verkrijgbaar) en audio via koptelefoonaansluiting of uitgang op het iPod Universal Dock
Inderdaad ja, dat klopt dus ja. k zat nog ff bij de eerste mini te denken
maar wat is het probleem nou dan? waarom zou je geen usb2.0 hebben dan? sp1 doet toch ook wel usb2.0
Heb hem gelijk besteld net. 
Met gravering.
Enige is, je moet dus het kabeltje om aan de Tv aan te sluiten apart kopen?
Met gravering.
Correct. Kost helaas 19 euro.Hidde schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:14:
Met gravering.
Wat wel een groot nadeel is van de remote, is als je snel weg moet. Dus je pakt je shuffle, stopt die in je jaszak, je rent naar buiten, en komt er in de bus achter dat je je remote hebt meegenomen
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 13-10-2005 16:25 ]
Ik zou dan een universal dock kopen. Daar kun je een gewone line-out en svideo kabel op aan sluiten, verder is het dock altijd handig voor de computer (is wel 2 x zo duur als de kabel).Hidde schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:14:
Met gravering.
Overigens is Apple inderdaad wbt marketing wel heer en meester:
A. Ze hebben natuurlijk qua prijs/opslag/design een zeer scherp aanbod.
B. Ze noemen het de iPod met video mogelijkheden. Oftewel, alle minpuntjes aan de videomogelijkheden kunnen (ik zeg niet dat ze dat doen) worden afgedaan met dat het voornamelijk een muziekspeler is.
C. Geweldig manier om een nieuwe markt te verkennen.
D. Geweldig compromis tussen nieuwe features en evt. toekomstige uitbreidingen, almede de plaats in de gehele iPod line-up!
Ze kunnen nu later nog adden:
-groter scherm 3,5 inch widescreen moet kunnen zonder het design radicaal om te hoeven gooien
-meer batterijtijd (zonder dat het overbodig wordt en misschien broodnodig ivm toekomstige content)
-meer opslagruimte (er zijn ook 40 en 80 gb hardeschijven met hetzelfde formaat (lees: dikte))
-meer content (films, die kun je immers niet afspelen met de huidige generatie iPod, of misschien net aan, immers batterij gaat maar 2 uur mee met film kijken)
-wifi op de iPod + airport met video uit (maarja dan was de nieuwe iMac niet zo cool geweest)
Het enige probleem wat Apple heeft t.o.v. de concurrenten is wat Sony nu de nek omdraait. Ze zijn contentprovider en apparatenmaker. Sony heeft een muzieklabel, en heeft (mede) daarom hele strenge DRM maatregelen genomen voor hun muziekspelers. Apple zit nu ook in die spagaat, ze zullen de balans moeten houden tussen het aanbieden van ondersteuning van vreemde videoformaten (bijv. divx & xvid). en alleen een paar formaten (die dus nog weinig in het P2P circuit gebruikt worden). Nu is deze wel erg doorgeslagen in het tweede... Zeker als ze hun slag willen slaan in de huiskamer zal dat moeilijk gaan worden.
Slightly offtopic: het is natuurlijk belachelijk dat de nieuwe Frontend AB vergeleken wordt met die van Windows Media Center, Frontend is natuurlijk verschrikkelijk beperkt daarbij vergeleken...
belachelijk omdat de een veel meer functies heeft dan de ander?Hoedje schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:28:
[...]
Slightly offtopic: het is natuurlijk belachelijk dat de nieuwe Frontend AB vergeleken wordt met die van Windows Media Center, Frontend is natuurlijk verschrikkelijk beperkt daarbij vergeleken...
ik denk dat de ontwerpers van Apple hun huiswerk heel erg goed gedaan hebben juist: de afstandsbediening doet alles wat je vanuit je luie stoel wil doen wat betreft media, zodra je ingewikkeldere dingen wil is het toch handiger om ff zelf achter je pc te gaan zitten denk ik. Ik zie mezelf nou niet ff snel GoT checken op mn tv ofzo, ik kan toch niet antwoorden met zon afstandsbediening... het weer bekijken of de voetbaluitslagen ofzo is wel iets wat je misschien vanuit je luie stoel zou willen doen, maar dan kan je ook je gewone tv ff aanzetten en op teletekst kijken.
Anoniem: 95016 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:38:
[...]
belachelijk omdat de een veel meer functies heeft dan de ander?
ik denk dat de ontwerpers van Apple hun huiswerk heel erg goed gedaan hebben juist: de afstandsbediening doet alles wat je vanuit je luie stoel wil doen wat betreft media, zodra je ingewikkeldere dingen wil is het toch handiger om ff zelf achter je pc te gaan zitten denk ik. Ik zie mezelf nou niet ff snel GoT checken op mn tv ofzo, ik kan toch niet antwoorden met zon afstandsbediening... het weer bekijken of de voetbaluitslagen ofzo is wel iets wat je misschien vanuit je luie stoel zou willen doen, maar dan kan je ook je gewone tv ff aanzetten en op teletekst kijken.
offtopic:
Ik doelde niet zozeer op de functies van Frontend, maar gewoon het vergelijken van een simpele afstandsbediening voor simpele taken met een "ingewikkelde" afstandbediening voor veel taken (terwijl wat je ermee moet doen, niet meegenomen wordt...). Het vergelijken van de functies en het nut van het één t.o.v. het ander is weer een heel andere discussie!
Ik doelde niet zozeer op de functies van Frontend, maar gewoon het vergelijken van een simpele afstandsbediening voor simpele taken met een "ingewikkelde" afstandbediening voor veel taken (terwijl wat je ermee moet doen, niet meegenomen wordt...). Het vergelijken van de functies en het nut van het één t.o.v. het ander is weer een heel andere discussie!
je zal vast wel zelf zo;n kabeltje kunnen solderen
een beetje offtopic:
vandaag is mijn iPod G4 20gig kapot gegaan (hij werd superheet, ging raar piepen en het schermpje sloeg op tilt, sindsdien doet ie t niet meer), echt toeval hoor dat er nu een nieuwe iPod is.
Nu komt er dus vandaag of morgen een koerier om m'n iPod op te halen, zodat ik over een week of wat een vervangend model krijg. Ahum, maar nu is de iPod dus nét vernieuwd!
Zou ik dan een nieuwe iPod G5 krijgen?? Of trekken ze nog een G4 ergens uit de oude doos?
vandaag is mijn iPod G4 20gig kapot gegaan (hij werd superheet, ging raar piepen en het schermpje sloeg op tilt, sindsdien doet ie t niet meer), echt toeval hoor dat er nu een nieuwe iPod is.
Nu komt er dus vandaag of morgen een koerier om m'n iPod op te halen, zodat ik over een week of wat een vervangend model krijg. Ahum, maar nu is de iPod dus nét vernieuwd!
Zou ik dan een nieuwe iPod G5 krijgen?? Of trekken ze nog een G4 ergens uit de oude doos?
Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p
Dit topic is gesloten.