[Special Event 12-09]Nieuwe iMacs, iPods of iTMS?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.741 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onder andere Thinksecret. Electronista en MacRumors melden dat er een Apple Special Event aan zit te komen. Dit SE zou plaatsvinden op 12 september, bij Apple, in Cupertino.

Het zou hier gaan om een iTunes Movie Store (waar WalMart, de marktleider in DVD-verkoop in de VS niet blij mee zal zijn).

Ook gaan er geruchten over een 23-inch iMac en updates voor zowel de 5G-iPods als de Nano's. Volgens ThinkSecret zou er echter nog geen wide-screen touch-screen iPod aan zitten te komen.

Wat denken jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/09/23-inch_imac.jpg
De nieuwe iMac?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Gewoon core 2 duo in iedere mac en meer niet 8)

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Merom update voor de MBP!
Nieuwe iPod nano's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de Mac Mini schijnt geupdate te worden: Solo eruit, 1,83 wordt toegevoegd en 1,66 wordt het instapmodel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeah 23" iMac Core 2 Duo FTWW!!! :9~

Verder denk ik een nano upgrade en video verkoop in de Music Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop zó hard dat ze die core 2 duo's erin douwen.. ik zit eigenlijk te wachten met het kopen van een macbookje op de core 2 duo processoren, en ik ben vast niet te enige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:21:
ik hoop zó hard dat ze die core 2 duo's erin douwen.. ik zit eigenlijk te wachten met het kopen van een macbookje op de core 2 duo processoren, en ik ben vast niet te enige!
Same here.

Maar als er er in de periode 12 - 16 september echt geen MacBook (Pro) komt met een Core 2 Duo CPU dan koop ik gewoon een full-option iMac met een Core 2 Duo :9 .

Ik was van plan om naar Mac Expo Paris te gaan volgende week. Maar ik weet nog niet zeker of ik ga :X . Maar ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:21:
Ik wach eigenlijk ook op Core2Duo in de MacBook maar ik begin me zo langzamerhand wel een beetje af te vragen of het wel zin heeft om nog zo lang te wachten. Ik bedoel: stel, de MacBook met C2d Komt in November. Dan zit je weer met het probleem: kopen of niet kopen, in de wetenschap dat Santa Rosa er aan komt. Als ik nu een MacBook zou kopen dan krijg ik én 160 euro korting (netto: 100 euro ong. na verkoop) én een gratis printer twv. 90 euro. Wat neerkomt op bijna 200 korting. Tel daarbij op de 70 euro studentenkorting en je hebt bij elkaar bijna 300 euro korting (na verkoop van al die producten) Dat komt neer op 800 euro. Een hele nette prijs lijkt me.

Maarja, daar gaat het hier niet om.
Om mezelf even te quoten uit het nieuwsbericht op de FP:

""Toch wel vreemd hoor. Er wordt al maanden gespeculeerd over Merom in de MacBook Pro. Al die tijd werd er bijna geen woord gerept over Core 2 Duo in de iMac. De laetste tijd valt het stil rondom de MacBook (Pro) update en worden de geruchten voor de C2D iMac steeds geloofwaardiger...""

Over de iTM(movie)S kan ik heel kort zijn. Voor mij is 15 euro gewoon té veel voor een film of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Die Core2Duo in de macbook komt er echt nog niet aan hoor... Dat ding verkoopt nu nog steeds als een speer (ze kunnen de vraag niet eens aan), dus waarom dan een duurdere proc er in gooien? Verder gaan er geen geruchten daarover, en als er iets zit aan te komen, dan hoor je dat van te voren al wel verschillende sites.

Ik denk dat het bij een 23 inch iMac, iTunes Movie Store en ge-upgrade versies van de iPod en iPod Nano blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Eswip schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:41:
(ze kunnen de vraag niet eens aan).
Misschien omdat ze de vollop Core 2 Duo MacBook (Pro)'s aan't prepareren zijn? Dan wil Apple natuurlijk niet te veel MacBook (Pro)'s met een Core Duo CPU op voorraad hebben.

Altijd lekker gissen :9~ . Hehehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Heb ik net een iMac.. :'(
Whehe, maargoed.

Nieuwe Nano's zouden tof zijn.
Verder wacht ik nog STEEDS op een nieuw Apple toetsenbord, al weet ik niet of Apple zich daarop focust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
1 met windows toets :?

Wat is er mis met huidige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Blaxje schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:53:
Heb ik net een iMac.. :'(
Whehe, maargoed.

Nieuwe Nano's zouden tof zijn.
Verder wacht ik nog STEEDS op een nieuw Apple toetsenbord, al weet ik niet of Apple zich daarop focust.
Wat is er mis met t huidige :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabliboeba schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:34:
[...]

Ik wach eigenlijk ook op Core2Duo in de MacBook maar ik begin me zo langzamerhand wel een beetje af te vragen of het wel zin heeft om nog zo lang te wachten. Ik bedoel: stel, de MacBook met C2d Komt in November. Dan zit je weer met het probleem: kopen of niet kopen, in de wetenschap dat Santa Rosa er aan komt. Als ik nu een MacBook zou kopen dan krijg ik én 160 euro korting (netto: 100 euro ong. na verkoop) én een gratis printer twv. 90 euro. Wat neerkomt op bijna 200 korting. Tel daarbij op de 70 euro studentenkorting en je hebt bij elkaar bijna 300 euro korting (na verkoop van al die producten) Dat komt neer op 800 euro. Een hele nette prijs lijkt me.

Maarja, daar gaat het hier niet om.
Om mezelf even te quoten uit het nieuwsbericht op de FP:

""Toch wel vreemd hoor. Er wordt al maanden gespeculeerd over Merom in de MacBook Pro. Al die tijd werd er bijna geen woord gerept over Core 2 Duo in de iMac. De laetste tijd valt het stil rondom de MacBook (Pro) update en worden de geruchten voor de C2D iMac steeds geloofwaardiger...""

Over de iTM(movie)S kan ik heel kort zijn. Voor mij is 15 euro gewoon té veel voor een film of iets dergelijks.
Gratis printer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
gratis printer?
nieuw toetsenbord? hoezo?
merom, bah heb net een nieuwe imac (waar ik overigens super tevreden over bent dus ach)
15 euro / dvd? way to much!

en wat kost dat dat paris mac expo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Ik wil flattoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg je dat omdat iedereen dat zegt? Of heb je ook al daadwerkelijk het huidige Apple keyboard uitgeprobeerd? Want ik vind de huidige nog lekkerder dan mijn Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
@ HoTjakdeh en Pixxa.

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/745/store.apple.com/Catalog/nl/Images/cp_promo_printer_200608.jpg

http://store.apple.com/Ap...D?mco=16A84146&nplm=TE734

Die printer geldt dus ook voor de actie. (ik heb nog niet alle voorwaarden gelezen maar volgens mij krijg je toch echt 90 euro korting op die printer...

edit. Hier vind je de voorwaarden: http://store.apple.com/Ca.../perfectcompanion2006.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door Gabliboeba op 04-09-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
Wat er mis is aan het toetsenbord lijkt me nogal duidelijk:
Huidige toetsenbord heeft geen ruimte tussen de F4 en F5, F8 en F9 enz. zodat je steeds moet zoeken naar bv F5, wat je op een normaal toetsenbord zo kunt vinden bijna zonder te kijken. Gewoon de ESC en de F13 wat smaller maken en de F1 t/m F13 een beetje verschuiven.

De witte toetsen verkleuren, worden gelig. Ik rook niet en was altijd m'n handen. Plastic eronder is nog wit, ook waar geen transparant plastic overheen zit.

Hij is niet in hoogte te verstellen, misschien ergonomisch niet helemaal ok dat verhogen, maar sommige mensen vinden het lekkerder tikken.

Technisch zijn die toetsenborden ook niet helemaal ok. De mijne slaat willekeurige toetsen dubbel aan, heel hinderlijk. Volgens mij had 1 van bovengenoemden last van een Mac die vastsloeg als hij de rechter-0 indrukte :Y .

Het verhoogde stukje plastic bij de cursortoetsen slaat nergens op.

USB 2.0 poorten ontbreken zodat ik m'n geheugenstokje in de computer zelf moet stoppen anders duurt het kopieren veel te lang.

Een andere kleur voor bij de Mac Pro zou wel leuk zijn. Wit plastic VIND IK nu eenmaal niet bij aluminium staan, zelfs een beetje goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabliboeba schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:29:
@ HoTjakdeh en Pixxa.

[afbeelding]

http://store.apple.com/Ap...D?mco=16A84146&nplm=TE734

Die printer geldt dus ook voor de actie. (ik heb nog niet alle voorwaarden gelezen maar volgens mij krijg je toch echt 90 euro korting op die printer...

edit. Hier vind je de voorwaarden: http://store.apple.com/Ca.../perfectcompanion2006.pdf
Zou de max 160 euro korting op een iPod (Nano/Video) dan ook nog gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:34:
[...]

Zou de max 160 euro korting op een iPod (Nano/Video) dan ook nog gelden?
Datafeest in "Levertijd Apple producten"

Lees vanaf daar maar eens verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:33:
Wat er mis is aan het toetsenbord lijkt me nogal duidelijk:
Huidige toetsenbord heeft geen ruimte tussen de F4 en F5, F8 en F9 enz. zodat je steeds moet zoeken naar bv F5, wat je op een normaal toetsenbord zo kunt vinden bijna zonder te kijken. Gewoon de ESC en de F13 wat smaller maken en de F1 t/m F13 een beetje verschuiven.
Dat zou afbreuk doen aan het prachtige design, en daarnaast heb je de F toetsen onder OS-X niet al te veel nodig. En tussen de QWE en de RTY zit ook geen ruimte, maar ik neem aan dat jij de R prima kunt vinden?
De witte toetsen verkleuren, worden gelig. Ik rook niet en was altijd m'n handen. Plastic eronder is nog wit, ook waar geen transparant plastic overheen zit.
Hij is niet in hoogte te verstellen, misschien ergonomisch niet helemaal ok dat verhogen, maar sommige mensen vinden het lekkerder tikken.
Hij loop al omhoog naarmate de toetsen dieper zitten :)
Technisch zijn die toetsenborden ook niet helemaal ok. De mijne slaat willekeurige toetsen dubbel aan, heel hinderlijk. Volgens mij had 1 van bovengenoemden last van een Mac die vastsloeg als hij de rechter-0 indrukte :Y .
Het verhoogde stukje plastic bij de cursortoetsen slaat nergens op.
Opnieuw om het strakke design door te trekken, zodat er geen gaten vallen :)
USB 2.0 poorten ontbreken zodat ik m'n geheugenstokje in de computer zelf moet stoppen anders duurt het kopieren veel te lang.

Een andere kleur voor bij de Mac Pro zou wel leuk zijn. Wit plastic VIND IK nu eenmaal niet bij aluminium staan, zelfs een beetje goedkoop.
Misschien als een een ACD van de zijkant gezien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:15:
[...]

Dat zou afbreuk doen aan het prachtige design, en daarnaast heb je de F toetsen onder OS-X niet al te veel nodig. En tussen de QWE en de RTY zit ook geen ruimte, maar ik neem aan dat jij de R prima kunt vinden?

Ja, de R zit vlak boven de F, weet je wel die toets met dat puntje erop, waar je dus je wijsvinger houdt. Even snel op F5, F9, F10. F11 drukken is er gewoon niet bij, je moet altijd even kijken.
[...]

[...]

Hij loop al omhoog naarmate de toetsen dieper zitten :)

[...]

[...]

Opnieuw om het strakke design door te trekken, zodat er geen gaten vallen :)
Die gaten vallen er nu dus juist links en rechts naast, hadden ze dat ook moeten verhogen, nu zit er een raar klein stukje verhoogd. Of alles omhoog of alles omlaag.

[...]

Misschien als een een ACD van de zijkant gezien? :)
Ja, en daar vind ik het ook niet bij passen, alhoewel je het minder ziet als je er achter ziet. Het witte dingetje (klemmetje ofzo?) op de iSight past ook niet bij de alu iSight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabliboeba schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:34:
[...]

Als ik nu een MacBook zou kopen dan krijg ik én 160 euro korting (netto: 100 euro ong. na verkoop) én een gratis printer twv. 90 euro.
Volgens mij is het echt een kwestie van of korting op iPod of gratis printer en niet en..., en... Is meestal bij actie, "actie is niet geldig i.c.m. andere acties". Maar ik heb de voorwaarden niet gelezen, dus je kunt gelijk hebben, lijkt me alleen niet waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:29:
[...]

Zeg je dat omdat iedereen dat zegt? Of heb je ook al daadwerkelijk het huidige Apple keyboard uitgeprobeerd? Want ik vind de huidige nog lekkerder dan mijn Macbook.
Ik heb al mening toetsenbord uitgeprobeerd. En ik vind 'm gaar.

Oh, en trouwens. Die lelijke schuine letters erop, mogen ook weleens weg.

[ Voor 9% gewijzigd door Blaxje op 04-09-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Blaxje schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:50:
[...]

Ik heb al mening toetsenbord uitgeprobeerd. En ik vind 'm gaar.

Oh, en trouwens. Die lelijke schuine letters erop, mogen ook weleens weg.
Ja inderdaad, de Q lijkt net een O, met dat kleine stokkie eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

sja.. ik vond het tobo op zich aanvankelijk wel oke, maar ze slijten VEEL te snel. Ik verslijt zonder enige moeite 3 tot 4 tobo's per jaar, en dat terwijl het stokoude Microsoft Internet Keyboard dat ik aan mijn PC had het toch een behoorlijke tijd heeft uitgehouden (2,5 jaar... daarna meeverkocht met rest van de PC ;) )

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:46

The_DoubleU

Tweaker in München

Whieee schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:29:
sja.. ik vond het tobo op zich aanvankelijk wel oke, maar ze slijten VEEL te snel. Ik verslijt zonder enige moeite 3 tot 4 tobo's per jaar, en dat terwijl het stokoude Microsoft Internet Keyboard dat ik aan mijn PC had het toch een behoorlijke tijd heeft uitgehouden (2,5 jaar... daarna meeverkocht met rest van de PC ;) )
3 tot 4 per jaar???
Wat doe je er mee.
Misschien moet je eens een M keyboard kopen -> http://en.wikipedia.org/wiki/Model_M_Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Dancing_Animal schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:56:
[...]

Ja inderdaad, de Q lijkt net een O, met dat kleine stokkie eraan.
Ten eerste ben je niet verplicht om zo'n toetsenbord te nemen :)
Ten tweede: weet je anders niet waar de Q zit?

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Pindkaas schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:47:
[...]

Ten eerste ben je niet verplicht om zo'n toetsenbord te nemen :)
Ten tweede: weet je anders niet waar de Q zit?
Ten eerste geef ik alleen maar mijn mening over wat er aan dit toetsenbord verbeterd kan worden :)
Ten tweede weet ik heel goed waar de Q zit, ik ken het hele tb uit m'n hoofd. Ik verwachtte wel dat iemand dit zou gaan zeggen, maar het ding is gewoon niet duidelijk.

Wat mij betreft gaan we het weer over de dingen hebben die op het Special Event gepresenteerd gaan worden. Ik stel voor: een fatsoenlijk toetsenbord :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:35

Hertog

Aut bibat, aut abeat

De geruchten over een Airport Expres met video-ondersteuning komen ook weer terug.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Het is inmiddels bevestigd.

Afbeeldingslocatie: http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=15999

Dubbele betekenis. Enerzijds de hint naar een movie store en anderzijds in de "normale" zin.

Appleinsider:
""News flash: Apple confirms Sept 12 media event

By AppleInsider Staff
Published: 11:30 AM EST

In a digital invitation sent out to US-based media this morning, Apple confirmed that it will hold a special event on September 12 to introduce new products and services.

"It's Showtime," reads the invite, which displays a two-dimensional white Apple logo swept by four crisscrossing Hollywood movie premiere spotlights on a navy blue background.

The event is scheduled for 10:00 am local time at the Yerba Buena Center for the Arts Theater in San Francisco, Calif.

Apple is expected to use the event to usher in a new chapter in its digital media strategy, which should include new iMacs, iPods, iTunes movies and 'one more thing.'""

Voor de duidelijkheid. Dat is dus 19.00 Nederlandse tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Gabliboeba op 05-09-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

En laat het speculeren maar beginnen ;) Ik trap af: zou de hoofdletter bij Showtime nog iets willen zeggen? Ik vind 'Showtime' wel een Apple-achtige naam voor een product, eigenlijk :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
Als de geruchten waar zijn dat de imacs een core 2 duo cpu krijgen dan verwacht ik ook wel dat ze de mackbook (pro) een update geven helemaal de pro. Omdat die doelgroep toch meer baat heeft bij een cpu upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

The_DoubleU schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:46:
[...]

3 tot 4 per jaar???
Wat doe je er mee.
Misschien moet je eens een M keyboard kopen -> http://en.wikipedia.org/wiki/Model_M_Keyboard
die M keyboards zijn er aldus Wikipedia niet met een USB interface. Bovendien heb ik dan geen CMD toets. Leuk idee dus maar per definitie nutteloos ;) Wat ik doe met mn tobo's? Typen. Heel erg belachelijk veel typen. Servers beheren via SSH, gesprekken op IRC, forums volposten :+ , documentatie schrijven, coden, etc...

Ik heb een tijdje met een keycounter gedraaid en destijds kwam ik regelmatig boven de 3 miljoen toetsaanslagen per week. (ik typ vrij snel ja ;) )

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wowly shit! daar is de eerste update.. >:) geen 23 inch imac, maar 24"! Alle imacs hebben nu de merom core 2 duo processoren. Ook de kleine mac mini is geupgrade naar core duo, maar nog wel de yonah lijn. Nieuwe specs:

1.66 GHz Mac Mini
60 GB 5400-rpm SATA Hard Drive
Combo Drive
$599 USD

1.83 GHz Mac Mini
80 GB 5400-rpm SATA Hard Drive
Superdrive
$799 USD

Both models feature:
-2MB Shared L2 Cache
-512 MB 667 MHz DDR2 RAM standard (up to 2 GB supported)
-GMA 950 Integrated graphics
-1 Firewire 400, 4 USB 2.0
-Optical Digital/Analog Audio In/Out
-Gigabit ethernet
-Airport Extreme and Bluetooth 2.0+EDR standard

The new Mac minis are available at the Apple Store.

17 inch 1.83GHz
$999 US
1440x900 resolution
2MB L2 Cache
512MB RAM
160GB SATA HD
24x Combo Drive
Intel GMA950 64MB
Airport Extreme

17 inch 2.0GHz
$1199
1440x900 resolution
4MB L2 Cache
1GB RAM
160GB SATA HD
8x Double Layer Superdrive
ATI Radeon x1600 128MB
Airport Extreme & Bluetooth
Apple Remote

20 inch 2.16GHz
1680x1050 resolution
4MB L2 Cache
1GB RAM
250GB SATA HD
ATI X1600 128MB
Apple Remote

En hier gaat het natuurlijk allemaal om!
24 inch 2.16GHz
1920x1200 resolution
4MB L2 Cache
1GB RAM
250GB SATA HD

NVIDIA GeForce 7300 GT 128MB
Apple Remote

The new iMacs are available at the Apple Store.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
even nog een mooi plaatje erbij :)

Afbeeldingslocatie: http://yilkee.com/stuff/Got/newimac.jpg

De prijzen zijn toch gedaalt? Ik kan me herinneren dat de 17" eerst iets met €1199,- koste en de 20" iets met €1599,- ofzo?

[ Voor 41% gewijzigd door Alpha-sphere op 06-09-2006 17:57 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
17" was 1299,-, 20" was 1699,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je hebt nu 1GB standaard i.p.v. 512 MB en natuurlijk een snellere processor. Afgezien van de iets sneller kloksnelheid ook een Core 2 Duo. Dat is natuurlijk een groot verschil.

Ik wil toch wel graag zo'n 24" in het echt bekijken. :9 Ik weet alleen niet of dat zo verstandig aangezien ik dan waarschijnlijk meteen een 24" iMac wil kopen. Wat maakt Apple toch ook altijd mooie spullen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:04
Erg leuk spul, kan zelfs meer geheugen in (3GB max) en snellere grafische kaarten (7600GT upgrade voor 24"). Kunnen de eeuwige schreeuwers om een model tussen de iMac en MacPro zich voorlopig ook weer koest houden :P (maar natuurlijk niet Abbadon, want hier kun je niet vier HDD's en extra PCIe kaarten in drukken hoor ik ze al in koor roepen 8)7 )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 15:37
Hopelijk pompen ze ook zo'n Core 2 Duo in de MacBook Pro die me -normaalgezien- wordt toegezonden op 13 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het zo raar dat het maximale geheugen 3 gb is. Want het wordt dan 1 x 2gb en 1 x 1gb. Wat gebeurt er dan als je er 2 x 2gb in stopt? Kan het ene slot maar 1gb en het andere 2gb ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Tsjééé >:) . Nu begin ik toch aardig te twijfelen! Ofwel schaf ik me die 24" iMac aan ofwel een 17" MacBook Pro (Als die laatste een upgrade krijgt volgende week. Indien niet zit ik over een paar weken achter een knoert van een iMac :9~ ).

Ik hoop ook dat ze de nieuwe iPod Nano lanceren. Kan'k eindelijk een cadeau'tje kopen voor m'n zus'r verjaardag van 1,5 maand geleden O-) .

Die iTunes Movie Store lijkt me wel fun. Maar dat is gewoon al een voorbereiding op een widescreen iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Movie Store en nieuwe iPod Nano's 12 september dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen Nano's lijkt me. Dat is niet movie. Het lijkt me logisch dat er nu van die breedbeeld-iPods aankomen, die al op 1 april gepresenteerd hadden moeten worden, maar vertraging opliepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:02:
Nee, geen Nano's lijkt me. Dat is niet movie. Het lijkt me logisch dat er nu van die breedbeeld-iPods aankomen, die al op 1 april gepresenteerd hadden moeten worden, maar vertraging opliepen.
Alle geruchten gaan dat tegen... het zijn dan wel geruchten, maar meestal kloppen ze wel (gedeeltelijk). Ik denk ITMS, upgrade van de ipods.. en misschien een upgrade van de macbook pro met core 2 duo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
MEn, ik hoop zo dat de 8GB Nano maandag uitkomt! ga ik hem dezelfde dag nog kopen!!

Mijn NikePlus hardloopschoenen en de nikeplus Nano-module heb ik al,
dus nu de nieuwe nano nog _/-\o_

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
whitehouse schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:27:
MEn, ik hoop zo dat de 8GB Nano maandag uitkomt! ga ik hem dezelfde dag nog kopen!!

Mijn NikePlus hardloopschoenen en de nikeplus Nano-module heb ik al,
dus nu de nieuwe nano nog _/-\o_
De 12e is een dinsdag...

Verwijderd

Zeer complete line-up die Apple nu even neerzet zeg.

De iMac lijn is nu helemaal super compleet, een instap model wat voor iedereen betaalbaar is tot aan een high-end model wat inderdaad het gat voorlopig mooi opvult tussen de iMac en Mac Pro.

Wat kleine opmerkingen heb ik wel: persoonlijk vind ik dat je echt enorm veel meer krijgt bij het duurdere 17" iMac model. Voor 200,- meer heb je:

Snellere CPU
Meer cache
Meer main memory
Grafische kaart
superdrive
blue-tooth
Remote

Al met al een uitstekende deal dus :) Daarnaast is die 999,- iMac ook zeer welkom voor mensen die niet zo veel hechten aan de extra power en voor wie 1000,- toch wel een grote psychologische grens is.

Als je echter de 799,- Mac mini met de 999,- iMac vergelijkt dan zie je dat weer slechts 200,- meer je het volgende geeft:

17" WS LCD
80GB aan HD space meer
Apple Keyboard
Mighty Mouse

De vergelijking gaat net niet 100% omdat de 999,- iMac dan wel weer een super drive mist.

Het is dus duidelijk dat de duurdere macs in 2 stappen dus relatief een stuk goedkoper worden. Alleen al een een 17" WS LCD zou rond de 200,- waard zijn.

de upgrade options van de mini zijn redelijk duur. Zo is de upgrade van 80GB naar 160GB alleen al 199,-. Dit komt natuurlijk door het 2.5" formaat. Als je de mini een beetje compleet maakt (dus met keyboard en muis en een goedkoop third party scherm) zit je toch al hoger kwa prijs dan de iMac. Lijkt me dus nog steeds alleen een aanrader als je muis, keyboard en scherm nog hebt. Maar aan de andere kant, een PC keyboard en muis past toch niet zo goed bij de mini en als je deze nog hebt van een oudere Apple dan verkoopt die weer zo slecht zonder.

• stickyfish
  • Laatst online: 08-09 16:33

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Prachtige updates. Wat zou ik er graag eentje in de woonkamer willen hebben.
Ik moet zeggen dat de 17" nu erg betaalbaar is. Toch maar eens beginnen met sparen :*)

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Verwijderd

Topicstarter
@Eswip:
Maar dat is toch geen 'Showtime'? Als ze alleen een paar dingetjes wat betere specs geven, lijkt het me niet de moeite om een Special Event te organiseren. Die iTunes Movie Store lijkt me vrij zeker; dat zit er aan te komen, maar een device om aangekochte films on-the-go op te bekijken lijkt me nog steeds niet erg onwaarschijnlijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:41:
Vind het zo raar dat het maximale geheugen 3 gb is. Want het wordt dan 1 x 2gb en 1 x 1gb. Wat gebeurt er dan als je er 2 x 2gb in stopt? Kan het ene slot maar 1gb en het andere 2gb ofzo?
Bron:

"The maximum amount of RAM you can install in the iMac (Late 2006) models other than the one mentioned above is 4 GB total (a 2 GB SO-DIMM in each of the two slots) but the computer will only use a maximum of 3 GB of RAM. Click here for more information."

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:35:
@Eswip:
Maar dat is toch geen 'Showtime'? Als ze alleen een paar dingetjes wat betere specs geven, lijkt het me niet de moeite om een Special Event te organiseren. Die iTunes Movie Store lijkt me vrij zeker; dat zit er aan te komen, maar een device om aangekochte films on-the-go op te bekijken lijkt me nog steeds niet erg onwaarschijnlijk.
We hebben nu ook gezien dat ze de specsbump voor de imacs en mini macs ook zomaar tussen neus en lippen door deden, dus lijkt me dat voor de mbp ook gewoon gebeuren. Niet op het event dus idd.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 22:16

Superflip

*pwiet*

Ok, op het werk hebben ze net vandaag mijn nieuwe iMac besteld :)
ze hadden de 24" aangeboden, maar toch maar geopteerd voor een 20" met nog een extern 19" erbij, werkt nog steeds veel vlotter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Afbeeldingslocatie: http://i28.photobucket.com/albums/c218/elgolfo91/647f2942.jpg

Een poster is gespot, wat ik hier precies uit moet maken weet ik ook niet, maar het gaat iig om video! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Dat ding onderaan lijkt wel een ipod met breedbeeld scherm en frontrow...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Hmmm :*). Het kan natuurlijk zijn. Anders gok ik op een gephotoshopped "iets anders" :)?
Persoonlijk hoop ik nog altijd op upgrades voor de notebooks en de iPod Nano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Als je goed kijkt zie je er dus een virtuele clickwheel in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

peddro schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:53:
Het ziet er inderdaad uit als de 'Real Video iPod' die al eerder als wazige foto langs gekomen is. Nu hebben geruchten vaak een kern van waarheid, maar het zou net zo goed kunnen dat dit een nep-plaatje is, gemaakt door iemand die deze geruchten kende. Ik vind het apparaat er overigens op dit plaatje niet echt mooi uitzien, maar dat is natuurlijk lastig te zeggen op deze manier. Kortom, we wachten af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:31

Daklem

Audio Nerd

Hertog schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:09:
[...]

Het ziet er inderdaad uit als de 'Real Video iPod' die al eerder als wazige foto langs gekomen is. Nu hebben geruchten vaak een kern van waarheid, maar het zou net zo goed kunnen dat dit een nep-plaatje is, gemaakt door iemand die deze geruchten kende. Ik vind het apparaat er overigens op dit plaatje niet echt mooi uitzien, maar dat is natuurlijk lastig te zeggen op deze manier. Kortom, we wachten af :)
Je mag verwachten dat camera's verboden zijn om mee te nemen tijdens het bouwen van deze stage.

Ik zie achteraan op de foto ook nog een bluetooth icoontje. dat zou helemaal interessant worden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Linkerkant van het frame van dat ding is breder dan rechts. De lijnen onder het apparaat of een zogenaamde reflectie zijn een stuk scherper => nep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
heb al een hoop argumenten gelezen op sommige fora, deze pic is zeker nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Laatst online: 18:31

Daklem

Audio Nerd

Maverick schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:56:
heb al een hoop argumenten gelezen op sommige fora, deze pic is zeker nep.
Dat zullen we morgen pas weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Dancing_Animal schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:51:
Linkerkant van het frame van dat ding is breder dan rechts. De lijnen onder het apparaat of een zogenaamde reflectie zijn een stuk scherper => nep!
Onthoud wel dat het een doek was.
Daklem schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:44:
[...]

Je mag verwachten dat camera's verboden zijn om mee te nemen tijdens het bouwen van deze stage.

Ik zie achteraan op de foto ook nog een bluetooth icoontje. dat zou helemaal interessant worden! :D
De foto kan met een mobieltje gemaakt zijn, natuurlijk.

Overigens denk ik ook dat de foto nep is hoor, al is het alleen maar omdat ik nog nooit een daadwerkelijk uitgelekte foto van een beursvloer heb gezien en een hoop nepperds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Wat nu als ze daadwerkelijk een nieuwe iPod aankondigen? Hoe gaat het dan verder met de €160 korting op iPod actie? Ik ben dus van plan om na morgen (waarschijnlijk woensdag) een MacBook te bestellen. Dit in combinatie met een ipod U2, voor mijn oom.

* Gabliboeba heeft nog steeds hoop op een MacBook en MacBook Pro update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gabliboeba schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:25:
Wat nu als ze daadwerkelijk een nieuwe iPod aankondigen? Hoe gaat het dan verder met de €160 korting op iPod actie? Ik ben dus van plan om na morgen (waarschijnlijk woensdag) een MacBook te bestellen. Dit in combinatie met een ipod U2, voor mijn oom.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij loopt de actie tot de 12e ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Gabliboeba schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:25:

De iPod actie geld voor bepaalde iPods, niet alle. De U2 ontbreekt, bijvoorbeeld... Waarschijnlijk zal een eventuele nieuwe iPod ook niet binnen de actie vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Of morgen een nieuwe iPod komt of niet, dat is afwachten.. :P
Maar wat mij wel opvalt aan rumor plaatje van de 'nieuwe' iPod. Is dat het menu letterlijk frontrow menu heeft.

Dit houdt in voor die 4 iconen:
- Muziek ..check
- Foto's ..check
- Video's .. check
- Dvd ( dvd :? ja dat gaat dus niet passen in de iPod :P)

Hier een link voor mensen die niet bekend zijn met frontrow.
http://www.apple.com/imac/frontrow.html

[ Voor 13% gewijzigd door O.D.Smolik op 11-09-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Hertog schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:26:
[...]

De iPod actie geld voor bepaalde iPods, niet alle. De U2 ontbreekt, bijvoorbeeld... Waarschijnlijk zal een eventuele nieuwe iPod ook niet binnen de actie vallen.
uhm...

Afbeeldingslocatie: http://i4.tinypic.com/2dtnd68.jpg

Maar wat ik eigenlijk probeerde te vragen is dat als de nieuwe iPods worden gepresenteerd, en die vallen niet binnen de actie, zullen dan de gewone iPods nog wel binnen de actie vallen (iPod Video)

[ Voor 31% gewijzigd door Gabliboeba op 11-09-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop echt op nieuwe schermen, ik ga zo een Mac Pro kopen en een update voor de schermen zou ideaal zijn. De geruchten zijn er dat er isight in zou zitten (isight productie is gestopt) en een IR receiver voor Frontrow...

Iig met de combo SHOWTIME passen schermen daar perfect bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
matiasjansen schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:26:
[...]

Ik kan me vergissen, maar volgens mij loopt de actie tot de 12e ;)
5. De producten die voor deze aanbieding in aanmerking komen,
moeten worden aangekocht in de periode van 1 augustus 2006 tot
en met 7 oktober 2006.

Ik kan me vergissen, maar lezen is ook een vak ;) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Dit is echt de eerste keer dat ik hoop dat iets NIET wordt aangekondigd. Namelijk de 6G iPod (full screen) Een grote opslagcapaciteit voor de 5G iPod mag wel van mij, mits ze dan nog meedoen in de iPod actie. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:06
peddro schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:53:
Als je goed kijkt, zie je dat de iMac op de banner deels buiten de lijnen van de banner valt :D

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Moet ik alles weer te koop zetten :P

Als er morgen nieuwe MacBook Pro's uitkomen dan komt er zo eentje en een nieuwe iPod (heb ook nog een bon van de Apple Store van 180 euro omdat ik Aperture gekocht heb...)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibber
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 17:56
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 19:05:
Ik hoop echt op nieuwe schermen, ik ga zo een Mac Pro kopen en een update voor de schermen zou ideaal zijn. De geruchten zijn er dat er isight in zou zitten (isight productie is gestopt) en een IR receiver voor Frontrow...

Iig met de combo SHOWTIME passen schermen daar perfect bij :)
De productie van de iSights is niet gestopt, kijk maar op de online winkel van apple.com.
Het schijnt dat er iets met de materialen o.i.d. is, waardoor de iSight niet meer in Europa verkocht mag worden, of met de verbindingen in de iSight. Wettelijk gedoe in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick

"...Let's just say I have been informed by a little reliable birdy about Tomorrow's event. The line-up will follow this similar structure:

* Welcoming of Media Members
* Discussion on iTunes software, iTMS integration into iTunes, and iTMS sales and facts.
* Announcement of iTunes version 7.0
* Announces better search feature for Music Store
* Announces Movie Store. Available Immediately will be movies from Disney and Pixar, among other studios.
* New iPod Nano Announcement (nice brushed casing, while it will have same features as first gen, only a longer battery life)
* New iPod Announcement (Widescreen, Bluetooth, and featuring virtual touchweel. Does not include Wi-Fi, or any other protocols)
* One More Thing....TubePort. A $99 2-piece set that includes a dongle that connects via USB to your mac, and another dongle that connects via included HD cables or regular Component cables to your TV. The movie is accessed on your Mac via an iDisk-like storage component hosted by Apple.

Jobs will then explain the pricing structure of the Movie Store. Movies will be available as either a smaller iPod-format (which will cost $9.99 per movie), or as a larger, streamed movie to be streamed to your TV via TubePort. This cost $14.99 per movie. To purchase an iPod-formatted movie and a streamed version of the same movie, it will cost you $19.99."
http://www.tuaw.com/2006/...enda-for-the-media-event/

Ik hoop dat ze gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik hoop en verwacht van niet. Dat TubePort klinkt op deze manier maar wat onhandig. Waarom zouden ze daar niet gewoon WiFi voor gebruiken? Een extra losse adapter in je Mac moeten steken lijkt me ook 'on-apple'. Ik weet ook niet wat ze met 'een iDisk-achtige service' bedoelen, maar ik hoop niet dat het betekent dat je op een of andere manier .mac nodig hebt. Verder lijkt het me dat een nieuwe iPod Nano ook video ondersteuning krijgt als de movie store inderdaad geopend wordt. Tot slot meldt vrijwel iedere andere site dat voorlopig alleen Disney en Pixar meedoen, en zodra het over andere bedrijven gaat is geheimhouding ineens een stuk moeilijker. En one more thing: ik hoop op minstens één niet direct videogerelateerd onderwerp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop zo erg dat die nieuwe iPod uitkomt.
dan verkoop ik gelijk m'n iPod Photo.
ik hoop ook dat ze een versie hebben met meer dan 60 GB want mijn 60 GB zit bijna vol dan passen er nooit ook nog films op.
maar we zullen zien vandaag, is er nog een manier om dat special event vanavond ofzo te kunnen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 08:25
Als dat waar is heeft Apple inderdaad een goed reden om dit zo'n groot event te noemen. Dat de nieuwe generatie iPods mogen komen!

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 21:12
Die events live streamen doen ze al hele tijd niet meer (spijtiggenoeg) dus ik verwacht niet dat we het live gaan kunnen volgen... Maar als de event gedaan is zou de stream wel vrij snel beschikbaar moeten zijn...

Ik negeer de geruchten een beetje, soms staan daar zo'n superdingen tussen dat je teleurgesteld bent als ze er dan niet mee afkomen, terwijl het dan eigenlijk nog een super keynote is. Gewoon nog eventjes wachten tot vanavond en we weten het allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe laat de keynote/presentatie gehouden wordt...? Of het is meer van press-release waarin de nieuwe producten/diensten aangekondigd worden? (dan hoef ik niet de hele dag achter mijn MacBook te blijven zitten... ;) ).

FYI: nog een special event, 25 september in Keulen. Here we go again.... dus als ze geen MB's/MBP's vandaag aankondingen (wat er dus op lijkt), dan kan het als nog op de 25ste....... en mss een 30" iMac...... en een Mac Mini met ingebouwde magnetron, 5TB iPod enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 18:29
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:56:
Weet iemand hoe laat de keynote/presentatie gehouden wordt...? Of het is meer van press-release waarin de nieuwe producten/diensten aangekondigd worden? (dan hoef ik niet de hele dag achter mijn MacBook te blijven zitten... ;) ).

FYI: nog een special event, 25 september in Keulen. Here we go again.... dus als ze geen MB's/MBP's vandaag aankondingen (wat er dus op lijkt), dan kan het als nog op de 25ste....... en mss een 30" iMac...... en een Mac Mini met ingebouwde magnetron, 5TB iPod enz enz.
7:00AM - Hawaii
10:00AM - Pacific
11:00AM - Mountain
12:00PM - Central
1:00PM - Eastern
5:00PM - GMT
6:00PM - London
7:00PM - Paris
2:00AM - Tokyo (September 13th)

[ Voor 11% gewijzigd door koentjek op 12-09-2006 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Mibber schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:22:
Het schijnt dat er iets met de materialen o.i.d. is, waardoor de iSight niet meer in Europa verkocht mag worden, of met de verbindingen in de iSight. Wettelijk gedoe in ieder geval...
Er mag geen elektronica meer verkocht worden in de EG die zaken bevat als tin/lood soldeer of broomverbindingen als vlamvertrager. Voor bestaande producten houdt dat in dat er nogal wat aangepast moet worden, zowel in het product als in de productielijn waarop het gemaakt wordt.

Apple heeft er voor gekozen bepaalde producten niet aan te passen en ROHS-veilig te maken, maar ze uit de handel te nemen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:56:

Dat is niet helemaal een special event, maar 'gewoon' een toespraak op de Photokino beurs. Reken in ieder geval op een Aperture update, en misschien nog een hardware update of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Hertog schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 08:06:
[...]

Ik hoop en verwacht van niet. Dat TubePort klinkt op deze manier maar wat onhandig. Waarom zouden ze daar niet gewoon WiFi voor gebruiken? Een extra losse adapter in je Mac moeten steken lijkt me ook 'on-apple'. Ik weet ook niet wat ze met 'een iDisk-achtige service' bedoelen, maar ik hoop niet dat het betekent dat je op een of andere manier .mac nodig hebt.
Apple wil echt wat van .mac maken, dus ik vrees voor jou dat ze toch wel zoiets zouden doen.
Verder lijkt het me dat een nieuwe iPod Nano ook video ondersteuning krijgt als de movie store inderdaad geopend wordt.
Ik weet wel zeker van niet, ik weet niet of je al eens ipodlinux op je nano gehad hebt, maar het is echt niet te doen om daar een film op te kijken, dat scherm is veel te klein. het is een leuke gimmick, maar daar doet apple het niet voor lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Maverick schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:07:
[...]

Apple wil echt wat van .mac maken, dus ik vrees voor jou dat ze toch wel zoiets zouden doen.
Klopt, maar bij het streamen van video van je Mac naar je tv, waar dit kastje over lijkt te gaan, zou het erg onhandig zijn. Dan moet je ineens perse een snelle internetverbinding hebben enzo.
Ik weet wel zeker van niet, ik weet niet of je al eens ipodlinux op je nano gehad hebt, maar het is echt niet te doen om daar een film op te kijken, dat scherm is veel te klein. het is een leuke gimmick, maar daar doet apple het niet voor lijkt me.
Misschien om er wel een video op te zetten die je vervolgens met een kabeltje op je tv kan afspelen? Het lijkt me voor het bedrijf Apple onhandig als je meest verkopende muziekspeler je nieuwe store niet ondersteunt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Hertog schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:51:
[...]

Misschien om er wel een video op te zetten die je vervolgens met een kabeltje op je tv kan afspelen? Het lijkt me voor het bedrijf Apple onhandig als je meest verkopende muziekspeler je nieuwe store niet ondersteunt..
Juist, daar sla je de spijker op de kop, Muziekspeler. De nano is perfect voor muziek, maar gewoon niet geschikt voor video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:02:
Juist, daar sla je de spijker op de kop, Muziekspeler. De nano is perfect voor muziek, maar gewoon niet geschikt voor video
En daarom stuit mij zo'n widescreen touchscreen iPod zo tegen de borst.

Daarmee zou Apple voor eens en altijd het merk uit de exclusieviteit trekken en recht in de handen van de breezah-generatie duwen. Die richting waren ze met de zwarte uitvoeringen van hun spul natuurlijk al ingeslagen, en dat vind ik persoonlijk zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:09

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:32:
[...]
En daarom stuit mij zo'n widescreen touchscreen iPod zo tegen de borst.

Daarmee zou Apple voor eens en altijd het merk uit de exclusieviteit trekken en recht in de handen van de breezah-generatie duwen. Die richting waren ze met de zwarte uitvoeringen van hun spul natuurlijk al ingeslagen, en dat vind ik persoonlijk zonde.
Denken dat Apple spullen voor jou en jouw elite maakt vind ik vrij naief:
De breezah generatie heeft geen mp3 speler, maar een iPod. Die markt begint verzadigt te raken.
De huidige iPods gaan op den duur wel weer stuk en worden dan vervangen, maar dat duurt even. Als je nieuwe functionaliteit toevoegt, koopt de consument eerder een nieuwe. (zie ook: mobiele telefoons).

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Laatst online: 09:55
Waar kunnen we die presentatie zien aangezien hij nu is begonnen ? Waar word de info neer gezet ? en vanaf wanneer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Laatst online: 18:43

Alfisti

So macht Reisen Spaß

VerkerkSander schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:04:
Waar kunnen we die presentatie zien aangezien hij nu is begonnen ? Waar word de info neer gezet ? en vanaf wanneer ?
;)

en http://www.macrumorslive.com/

[ Voor 4% gewijzigd door Alfisti op 12-09-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
7:00AM - Hawaii
10:00AM - Pacific
11:00AM - Mountain
12:00PM - Central
1:00PM - Eastern
5:00PM - GMT
6:00PM - London
7:00PM - Paris
2:00AM - Tokyo (September 13th)
Huh? parijs zit in dezelfde tijdzone maar zo te zien is het GMT +2. Wij leven toch in GMT +1 tijdzone? Dit vind ik ook terug in m'n telefoon. Daar staat A'dam ook als GMT +2. Did I mis the memo?

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zomertijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjottum schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:02:
De breezah generatie heeft geen mp3 speler, maar een iPod.
Klopt: een zwarte. Catch my drift?

Het is gewoon een kleine verschuiving in de marketing strategie van Apple die ik jammer vind. Ze willen meer mainstream publiek aanspreken en dat vind je terug in het aantal features. Dat zijn naar mijn mening te veel features en schiet dus het doel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Als Apple een nieuwe widescreen iPod aankondigd, zullen ze dan nog wel gewoon de iPod Video (5G) blijven verkopen? Ik neem aan dat er veel mensen zijn die gewoon veel muziek op zijn of haar iPod wil hebben, maar geen video's.

En trouwens, de Music Store doet het ook niet meer bij mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Gabliboeba op 12-09-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
er staat trouwens niet dat de iTunes Music Store wordt geupdate, maar de iTunes Store ;-) de Music is weg...

http://phobos.apple.com/showtime/showtime.html

[ Voor 18% gewijzigd door .jef op 12-09-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check iTunes:
It's Showtime
The iTunes Store is being updated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
http://www.apple.com/de/quicktime/mac.html

links onderaan... Transporter 2 te koop bij iTunes Videos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
http://www.apple.com/benl/quicktime/mac.html Ondertussen ook op de Belgische site iTunes video's te zien links onderaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 18:29
Ik denk dat het hier gaat om sounttrack video's...?
Maar de video store komt er zeker aan:)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste