[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.802 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/GC/ipod19ik.jpg

Welkom bij deel 3 van het iPod 5G Ervaringen & Discussie (1 & 2)*. Op het Apple Event van 12 oktober jl. werd 5G iPod geintroduceerd. De nieuwe 5G is qua design duidelijk gebaseerd op de in september geintroduceerde iPod Nano. T.o.v. de vorige generatie iPod is er veel vernieuwd en verbeterd. De 5G iPod biedt met het basismodel 50 % meer opslag, is meer dan 30 % dunner en biedt ondersteuning voor het afspelen van video's. Wat kun je hier vinden?

Het vorige deel is snel tot een einde gekomen, omdat ik de policy had overtreden, dit is aangepast door een modje. Als een post eenmaal aangepast is door een modje, dan kun je niet meer editten. Dit nieuwe deel geeft mij weer de mogelijkheid de startpost up-to-date te houden!

Overzicht van reviews

Accessoires

Mini FAQ

Guide voor het omzetten van video's

Huidige firmware en software versies

Andere iPod topics

Specs

Reviews:
Voordat we aan het echte werk gaan beginnen, hebben we eerst nog wat voorpret. Zo heeft iLounge met de iPod kunnen spelen op de launch. De nieuwe iPod is verder ook te bewonderen op de Apple site. Daarnaast kun je ook de stream van Apple Event 12 oktober bekijken. Meer voorpret kun je krijgen door versie 6 van iTunes te installeren. Deze versie biedt als extra, ondersteuning voor video, helaas kunnen alleen Amerikanen, de videocontent (zoals videoclips, TV series & Pixar korte films, voor 1,99 dollar per stuk) downloaden.

Natuurlijk moeten sommige mensen hem alweer uit elkaar halen ... Gelukkig hebben we we ook nog reviews, zo heeft, toch niet de minste, het Wallstreet Journal de nieuwe iPod gereviewed, ook USA today heeft een poging gedaan, maar ook minder vastgeroeste bronnen melden zich, zoals TUAW & Designtechnica om de iPod te reviewen. Natuurlijk blijft ook het welbekende Cnet niet achterwege. Zelfs de notoire iPod "critici" van dapreview zijn positief over de nieuwe iPod.

Er is ook nog een goede uitgebreide review van Arstechnica op het net te vinden. De beste review tot nu toe, is toch wel te vinden op, jahoor, iLounge. Als muziekspeler en qua audiofunctionaliteit (wat een woord :P), vinden ze het veruit de beste full-size iPod tot nu toe. De videofunctionaliteit is iets waar Apple duidelijk gekozen heeft voor een compromis en op sommige punten zeker moet verbeteren.

In het kort kun je zeggen dat de nieuwe iPod qua geluidskwaliteit zeer goed is. Alle probleempjes van de voorgaande generaties zijn opgelost en de consensus op iLounge en Headfi is dat de geluidskwaliteit beter is dan de Nano en de Shuffle... Neem daarbij het design en de toegevoegde functionaliteit en Apple heeft weer een winner. Alhoewel de video functionaliteit echt moet worden gezien als een extraatje: de afspeeltijd is kort en er worden native maar weinig bestandsformaten ondersteund.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/GC/specs.jpg

Accessoires:
Er is een varieteit aan accessoires die beschikbaar komen en zijn voor de iPod. De meest in het oog springende is het nieuwe universal dock. Het universal dock biedt ondersteuning voor de dockkabel, line out en svideo... maar aan de voorkant zit een IR poort voor de nieuwe Apple Remote. Je kunt dus nu vanuit de bank je film, muziek of slideshow besturen.
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/563/store.apple.com/Catalog/nl/Images/MA128_lm.jpgAfbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/563/store.apple.com/Catalog/nl/Images/MA045_lm.jpg.

Verder gaan de Apple Sokken door het leven alsof ze voor het eerst geintroduceerd worden :P. Dat is overigens ook geen overbodige luxe. De bijgeleverde beschermhoes gaat niet al te lang mee, en wordt snel vies. Reviews van cases kun je op iLounge vinden (scroll wat naar beneden).

Als je je iPod onder alle omstandigheden krasvrij wilt houden en geen case wilt, dan is de Invisibleshield aan te raden. Dit is een film die je op je iPod plakt, bijna niet kan zien en het biedt zeer goede bescherming. Het is overigens wel aan te raden om de film op een nieuwe iPod aan te brengen, dus eerst de invisible shield bestellen :P en dan pas de iPod.

De stroomadapter is ook niet nieuw, maar wordt tegenwoordig niet meer standaard meegeleverd en krijgt daarom ook wat extra aandacht. In het zonnetje gezet worden ook de iPod AV kabel en de cameraconnector:

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/931/store.apple.com/Catalog/US/Images/ipod_camera_connect_125.jpg

Een van de meest handige en leuke accessoires is de camera connector. Als je al een camera connector had dan is het handig om te weten dat je camera connector nog steeds compatible is met de iPod 5g.

Vaak wordt er gevraagd hoe snel de connector is en welke camera’s allemaal worden geaccepteerd. De geaccepteerde camera’s kan je hier vinden. Let op! Want lang niet alle camera's staan hierbij. Je kan dan bijvoorbeeld dit proberen om er alsnog achter te komen of jouw camera/mediareader compatible is. Twijfel je dan nog steeds dan raad ik je aan om even een apple centre binnen te stappen met je iPod en camera. Apple centres zijn niet te beroerd om jouw even een connector te laten testen met jouw camera en iPod. Hier kan je een lijst vinden met apple centres in Nederland.

De connector is niet heel erg snel. Hij doet ongeveer een dik uur over 500Mb aan foto's. Hij verbruikt hierbij ook redelijk wat van de batterij van de iPod. Het is niet mogelijk tegelijk de iPod op te laden (tenzij je een 3rd party verlengdockconnector oplader kan krijgen :P). meer info. Er zijn wel andere oplossingen mogelijk. Een mediareader waarin batterijen zitten of een extra batterypack kunnen handig zijn om het stroomverbruik te verminderen dan wel op te vangen.

Er is nog meer opmerkelijk accessoire geweld. Zo heeft Apple uiteindelijk toch een (rds) fm radio met afstandsbediening op de markt gebracht. De ab werkt alleen als je de nieuwste firmware (v 1.1) installeert. Als je de afstandsbediening inplugt krijg je een extra menu item om de radio in te stellen. Het is o.a. mogelijk om presets op te slaan. Zie voor meer info de Apple Store.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/ipod/images/accessoriesradioremote20060110.gif

Tot slot, een veelgevraagde feature is menuweergave op TV. De Griffin Tunecenter en de Homedock Deluxe maken dit mogelijk. Het duurt overigens nog even totdat ze beschikbaar zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.ilounge.com/images/uploads/tunecenter.jpg

Mini FAQ:

Wat als ik geen iTunes wil :?
Gelukkig ben je dan niet de enige. De meest populaire alternatieven zijn:
  • ml_iPod, een plugin voor winamp waarmee je iPod verschijnt in de media library. Voor de fanatieke winamp gebruikers dus!
  • Anapod Explorer, dit programmaatje laat je iPod verschijnen in Windows explorer. Je kan nu makkelijk playlists er naar toe verslepen, dit is vooral makkelijk voor mensen die niet van syncen houden. Hier staat een uitgebreide vergelijking tussen iTunes en anapod.
  • Ephpod, is een soort database programmaatje voor je iPod. Ephpod kan ook outlook contacts en afspraken syncen. Het is lichter dan iTunes en is heel netjes vorm gegeven.
Hoe voeg ik album art en lyrics toe :?
De albumart moet in de ID3 (v2) tag staan. Deze kun je in iTunes ook toevoegen, door naar het tag-edit-scherm te gaan en daar bij Album Art "album.jpg" te laden. Je kunt hem ook in het vakje linksonderin slepen. Deze wordt dan opgeslagen in het mp3tje zelf. Overnieuw op je iPod zetten, zorgen dat de functie "Show coverart on iPod" aan staat en je zou bij deze mp3's een cover te zien moeten krijgen. Dit is vrij veel werk. Dus gelukkig zijn er ook andere oplossingen:
  • iTunes Art Importer is gratis en voegt volautomatisch album art toe. Het enige probleem van dit programmaatje is dat het niet altijd even goed werkt (hangt af van de kwaliteit van de ID3 tag). Het grootste nadeel is echter dat het per nummer, i.p.v. per album zoekt, daarom krijg je dus vaak de art van singles en niet van albums.
  • iArt is helaas niet gratis, maar kost $10,-. Dit programma biedt ondersteuning voor het zoeken naar album art, per album en zoekt bij Google en Amazon. Het vindt dan ook vrijwel altijd een match. Daarnaast kun je hier ook de lyrics mee zoeken. Ook dit programma werkt volautomatisch.
Waarom zie ik de album art niet op mijn iPod :?
Voor dit probleem hielp voor mij het vinkje na weet ik veel hoeveel keer aan en weer uit te vinken. Dus het vinkje om albumart aan/uit te zetten (of liever gezegd wel of niet toe te voegen) op de iPod. Dan na een tijdje gaat ie de albumart weer reconstructen, zeg maar converteren voor de iPod en voegt ie het toe.

Waarom zie ik nummers dubbel of niet op de iPod :?
iTunes en ook de iPod zijn volledig afhankelijk van de ID3 tags, als deze niet goed zijn. Dan kun je het wel schudden. Je kunt met iTunes deze tags aanpassen, maar dat gaat niet altijd even makkelijk. Een krachtig, gratis, alternatief is MP3 tag tools 1.2.

Waarom zie ik de artiesten nog steeds staan op mijn iPod terwijl ik er verzamelingen (compilations) van heb gemaakt?
Bij de settings moet 'compilations' niet op 'off' staan. Dan houdt de iPod er nl. geen rekening mee en blijven inderdaad alle artiesten, ook die van de compilatie albums, zichtbaar in de artist lijst. Als 'compilations' op 'on' staat, worden ze niet meer weergegeven in de lijst.

Waar haal ik video's vandaan :?
Je kunt ze zoeken via iTunes, dat zijn natuurlijk video podcasts. De iTunes store biedt nog geen beeldmateriaal aan in Nederland. Je kunt ook een kijkje nemen bij Google (http://video.google.com/). Daar kun je betaalde, maar ook gratis video's vinden, in een formaat geschikt voor de iPod. Daarnaast is bijv. de VPRO van plan om programma's zoals Tegenlicht aan te bieden als een Video Podcast (als alternatief voor uitzending gemist).

Hoe maak ik video podcasts :?
Voor diegene die er helemaal bij wil horen en nu al videopodcasts wil maken kan kijken op
http://www.apple.com/quicktime/tutorials/videopodcasts.html.

Wat is er gebeurd met firewire :?
Apple is net als met de iPod Nano en Shuffle gestopt met het ondersteunen van Firewire. Bron: iLounge

Video's doen het niet goed op mijn 60 gb iPod, wat moet ik doen?
Deze video's zijn dan waarschijnlijk encode met Videora o.i.d. De volgende oplossing had VirusInside gevonden:

Well, I have found a solution of sorts it seems. The only caveat is that you will need Quicktime Pro to solve the issue (however, the key here is that you don't have to ENCODE with Quicktime Pro, thus it's much MUCH faster), also the videos will have to have been encoded in MPG4 format with whatever you used (Videora, etc), not H.264.

So, the solution is:

1) Open up the Videora created .mp4 file in Quicktime Pro
2) Select File->Export
3) Select "Movie to MPEG-4" beside "Export:", then click the OPtions button
4) Select "Video" and make sure that the "Video Format" is set to "Pass through"
5) Do the same for "Audio", then hit OK
6) Save the file

Basically what this does is rewrites the MPEG-4 "container" that the video is stored in. It seems that the iPod with the 1.1 firmware has a problem with the container as created by Videora and other programs. By simply rewriting the container, the videos play fine. This process can take up to a minute or two depending on the size of the file, but still MUCH faster than straight-up encoding via Quicktime Pro.

Nieuwste versies firmware & iTunes:

iPod 1.1.1 firmware (Download)
  • Geen problemen meer met het afspelen van video's _/-\o_
  • Zelf instellen van maximaal volume
  • Zeer snel menu en switchen tussen muziek/menu
  • Geen vastlopers meer bij vaak (en snel) de middelste knop indrukken bij het afspelen van een liedjes, dit gaat nu ook overigens zeer snel, net als andere menu's!
  • Geen problemen meer met nummers met grote tags (onder voorbehoud)

iPod 1.1 (oude) firmware
• Menu is veel soepeler
• Geen problemen meer met het skippen van nummers met grote tags
• Menuknop ingedrukt houden brengt je terug naar het hoofdmenu waar je ook zit!
• Vaak (en snel) de middelste knop bij het afspelen van een liedje indrukken, dus om door het rating, album art etc. scherm heen te gaan, zorgt voor een vastloper of bijna vastloper in de GUI. Even wachten of een reset (middelste knop + play/pause ingedrukt houden tot je het apple logo ziet) helpt.
• Video files die geencode zijn met Videora geven problemen op de iPod 60 gb. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de buffer. (voor een oplossing zie de mini FAQ ^^

iTunes 6.0.3 (Download)
  • Je kunt nu video's in iTunes omzetten. Gewoon importeren, en met rechtermuisknop erop klikken (convert-to-iPod), helaas worden weinig formaten ondersteunt.
  • Je kunt nu ook kiezen om foto's te converteren uit outlook contact informatie.
  • Video's kunnen ook als TV Shows worden ingedeelt, maar je kunt de rest van de info niet editten, dus je kunt het verder niet netjes indelen :X
  • iTunes ministore
  • Je kunt naar 3 draadloze speakers tegelijk streamen, jippie :Y)
Quicktime 7.0.4 (zit standaard bij iTunes, Pro versie moet je kopen)
  • Met de pro versie kun je nu veel sneller video's omzetten. Het gaat tot wel 4 keer sneller, dan voorheen. Dat is dus vergelijkbaar met videora en nero recode.

Guide Video omzetten:
Als je geen zin hebt om video's om te zetten, kun je ze natuurlijk ook kant en klaar downloaden, zie daarvoor de Mini FAQ. De beste resoluties staan in de volgende post: [rml]masser120 in "[ iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie De..."[/rml].

Andere iPod topics:
[rml][ iPod] Nano Ervaringen, Tips en Problemen*[/rml]
[rml][ iPod]iPod shuffle*[/rml]

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/GC/onderkant.JPG
Opslag:30GB60GB
Batterijduur:14 uur muziek; 3 uur slideshow met muziek; 2 uur video afspelen20 uur muziek; 4 uur slideshow met muziek; 3 uur video afspelen
Display:2,5 inch 65.000 kleurenscherm met een resolutie van 240*320 pixels
Oplaadtijd:4 uur (3 uur 80%)
Opslag:1.8 inch hdd
Audio:AAC (16 to 320 Kbps), MP3 (32 to 320 Kbps), MP3 VBR, Apple Lossless, WAV, AIFF, Audible
Photo:JPEG, BMP, GIF, TIFF, PSD (Mac only) and PNG formats
Video:H.264 video: up to 768 Kbps, 320 x 240, 30 frames per sec., Baseline Profile up to Level 1.3 with AAC-LC up to 160 Kbps, 48 Khz, stereo audio in .m4v, .mp4 and .mov file formats
MPEG-4 video: up to 2.5 mbps, 480 x 480, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC up to 160 Kbps, 48 Khz, stereo audio in .m4v, .mp4 and .mov file formats
Grootte:103,5 x 61,8 x 11 mm103,5 x 61,8 x 14
Gewicht:136 gram157 gram
Accessoires:Koptelefoon met oordopjes, USB 2.0-kabel, etui
Prijs:329 euro439 euro
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/GC/onderkant.JPG

Post ze! Maar deze thread moet wel openblijven (Afbeeldingslocatie: http://www.flyingvinge.org/apple/slotje.gif), want strenge mods alom in APL. Ze zijn hier ongenadig, dus wees gewaarschuwd!

Ik zal de topicstart up-to-date proberen te houden met informatie uit het topic, alle suggesties etc. zijn welkom! Deze topicstart is ook tot stand gekomen met hulp van een heleboel andere users, waaronder Lt. Marx _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Hoedje op 29-03-2006 20:30 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Hoedje schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:36:
En we gaan door in deel 3: [rml]Hoedje in "[ iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie De..."[/rml]

Dit deel is snel tot een einde gekomen, omdat ik de policy had overtreden, dit is aangepast door een modje. Als een post eenmaal aangepast is door een modje, dan kun je niet meer editten. Het nieuwe deel geeft mij weer de mogelijkheid de startpost up-to-date te houden!
Laatste post in deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Uit De TS

Waar haal ik video's vandaan :?
Je kunt ze zoeken via iTunes. Er zijn nu nog niet al te veel zogeheten video podcasts, maar dat aantal neemt hopelijk snel toe. Zo is de VPRO van plan om misschien programma's zoals Tegenlicht aan te bieden als een Video Podcast (als alternatief voor uitzending gemist). Maar je er zijn nog meer plaatsen waar je video's kunt downloaden, zoals hier: http://www.freeipodmovies...index.php?title=Main_Page.
Link werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb een vraag aan de 5G-bezitters;

Ik heb eerder een iPod 4G 20GB gehad, maar deze weggedaan omdat ik hem vreselijk traag vond, dwz als je in een bepaalde playlist (album oid) zat en dan een willekeurig ander liedje wilde aanzetten het apparaat even 'hing' en dan pas na 3~4 sec. het nummer begon af te spelen. Nu begrijp ik dat dat de buffer is, die de iPod op zo'n moment moet legen, lezen vanaf de schijf en weer moet vullen. Toch vond ik dit onacceptabel voor een apparaat van (toen) 330 E.

Ik ben echter nog steeds érg geïnteresseerd in een goede mp3-speler, en vooral in de iPod. De 5G is dan ook erg aantrekkelijk, maar ik vroeg me dus af of deze dezelfde 'problemen' weer heeft (dat je dus even moet wachten bij het skippen naar een liedje dat niet in de buffer zit)?

En heeft de Nano daar minder last van? (Of geen, aangezien deze flashgeheugen heeft) Want de Nano (4GB dus) is ook een goede optie, alleen is deze érg klein en bovendien heb ik 10GB aan muziek, dus dan moet ik gaan filteren, ook niet zo'n zin in.

Moraal: Heeft die 5G iPod ook die vertraging? En heeft de Nano dat niet/minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ook nog maar even mijn vraagje, want dat was de enerlaatste post uit deel 2 O-)
CLB schreef op zondag 15 januari 2006 @ 19:55:
Hoe kan ik met de legale versie van Anapod (8.9.2) video-bestanden op m'n iPod zetten?

In het programma zelf kan ik alleen muziek en foto's overzenden enzo. Als ik dan op 'n mp4 bestand ga staan en ik dan op kopieren naar druk staat er ook 'windows iPod' tussen, naja okee ik klik daarop, bestand wordt verzonden. Maar daarna kan ik het nergens meer terugvinden in Anapod en ook niet op de iPod zelf. Hij speelt toch gewoon elk .mp4 bestand af of moet dit ook weer aan allerlei regels voldaan?
Ik heb er nu namelijk een paar .mp4 files opgezet en 'n paar .mov files!

En die .mov files zie ik wel op m'n iPod maar 't beeld blijft zwart, maar die mp4 files zie ik nergens

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er in iTunes de mogelijkheid om direct alle podcasts van bv. "macTV" te downloaden? Ik moet nu alles handmatig aanklikken, en omdat de time-out op 5 minuten staat, canceld hij alles dat na 5 minuten niet begint.

Ik wil gewoon alles van macTV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Gefixed, ik heb nu een link naar Google (http://video.google.com/) toegevoegd.
oli4100 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:59:
Ik heb een vraag aan de 5G-bezitters;

Ik heb eerder een iPod 4G 20GB gehad, maar deze weggedaan omdat ik hem vreselijk traag vond, dwz als je in een bepaalde playlist (album oid) zat en dan een willekeurig ander liedje wilde aanzetten het apparaat even 'hing' en dan pas na 3~4 sec. het nummer begon af te spelen. Nu begrijp ik dat dat de buffer is, die de iPod op zo'n moment moet legen, lezen vanaf de schijf en weer moet vullen. Toch vond ik dit onacceptabel voor een apparaat van (toen) 330 E.

Ik ben echter nog steeds érg geïnteresseerd in een goede mp3-speler, en vooral in de iPod. De 5G is dan ook erg aantrekkelijk, maar ik vroeg me dus af of deze dezelfde 'problemen' weer heeft (dat je dus even moet wachten bij het skippen naar een liedje dat niet in de buffer zit)?

En heeft de Nano daar minder last van? (Of geen, aangezien deze flashgeheugen heeft) Want de Nano (4GB dus) is ook een goede optie, alleen is deze érg klein en bovendien heb ik 10GB aan muziek, dus dan moet ik gaan filteren, ook niet zo'n zin in.

Moraal: Heeft die 5G iPod ook die vertraging? En heeft de Nano dat niet/minder?
Ik weet dat de Nano dat minder heeft, de accestime is namelijk veel sneller. Toch zal de 5G, door de perpendiculaire hdd, sneller zijn dan een 4G. Datadichtheid is veel groter. Als ik tussen nummers switch die dus niet gebufferd zijn, dan duurt dat 1 a 2 sec. Dat is eigenlijk verschrikkelijk snel. Ik durf zelfs te zeggen dat er geen één HD mp3 speler is die het sneller kan. Dus vind je dat te langzaam dan zul je moeten kijken naar een flash player. Daarnaast is het natuurlijk bij een HD mp3 speler een enorme aanslag op de batterij om iedere keer weer die harde schijf op te spinnen, dus als je zo je muziek luistert, dan zal je batterij ook niet erg lang mee gaan (nog een reden om te kiezen voor flash).

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 16-01-2006 09:17 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hoedje schreef op maandag 16 januari 2006 @ 09:15:
[...]

Ik weet dat de Nano dat minder heeft, de accestime is namelijk veel sneller. Toch zal de 5G, door de perpendiculaire hdd, sneller zijn dan een 4G. Datadichtheid is veel groter. Als ik tussen nummers switch die dus niet gebufferd zijn, dan duurt dat 1 a 2 sec. Dat is eigenlijk verschrikkelijk snel. Ik durf zelfs te zeggen dat er geen één HD mp3 speler is die het sneller kan. Dus vind je dat te langzaam dan zul je moeten kijken naar een flash player. Daarnaast is het natuurlijk bij een HD mp3 speler een enorme aanslag op de batterij om iedere keer weer die harde schijf op te spinnen, dus als je zo je muziek luistert, dan zal je batterij ook niet erg lang mee gaan (nog een reden om te kiezen voor flash).
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik denk ook dat het een fout was in mijn 4G, maar ik merkte het ook een beetje bij de 4G van een vriend. Ik switch op zich niet zo vaak van nummer, maar als ik dat doe, (ik weet niet hoe het komt), vind ik het vreselijk irritant als het een aantal seconden duurt. Maar goed, het wordt tijd dus tijd om de 5G te testen, en als het niet al te erg is, neem ik die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een paar dagen een 5G 60Gb. Als de iPod aanstaat zonder muziek, dan hoor ik een vrij duidelijke ruis. Deze gaat pas weg wanneer ik hem uit zet. Hebben jullie dit ook? Bij stille passages stoort het een beetje.

Ik gebruik de sharp / creative in-ears, misschien nuanceren die het enigszins o.i.d? Ik heb het bij m'n oudere pods niet. De muziek klinkt wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:30:
Heb sinds een paar dagen een 5G 60Gb. Als de iPod aanstaat zonder muziek, dan hoor ik een vrij duidelijke ruis. Deze gaat pas weg wanneer ik hem uit zet. Hebben jullie dit ook? Bij stille passages stoort het een beetje.

Ik gebruik de sharp / creative in-ears, misschien nuanceren die het enigszins o.i.d? Ik heb het bij m'n oudere pods niet. De muziek klinkt wel beter.
Ik heb ook iets vreemds wat er een beetje op lijkt... als ik mijn iPod uit ga doen, krijg ik ook een ruis te horen (of sluimerstand ;)). Ik zou bijna haast denken dat de ruis, als mijn iPod uit hoort te staan, mijn Accu leeg vreet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net m'n iPod 5G 30GB geupdate met de nieuwe firmware, en meteen de nieuwe iTunes geinstalleerd. Nu heb ik mijn TV programma's ingedeeld onder 'TV-programma' bij Soort Video. Nu check ik m'n iPod, maar ik kan deze filmpjes nergens meer vinden. Iemand enig idee waar deze filmpjes blijven? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chuckiej schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:33:
[...]

Ik heb ook iets vreemds wat er een beetje op lijkt... als ik mijn iPod uit ga doen, krijg ik ook een ruis te horen (of sluimerstand ;)). Ik zou bijna haast denken dat de ruis, als mijn iPod uit hoort te staan, mijn Accu leeg vreet :/
Dit hoor ik ook, maar het is maar een paar seconden. Wat voor koptelefoon gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:30:

Dat is vrij normaal, al zou je het niet moeten kunnen horen met muziek, ook de stille passages niet!
Chuckiej schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:33:
[...]

Dat hoort dus niet, als je hem uitzet (play/pause knop een paar seconden ingedrukt houden) dan zou je absoluut niets moeten horen.
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:09:
[...]

Dit hoor ik ook, maar het is maar een paar seconden.
Inderdaad zo hoort (dubbelzinnig :P) het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:12
Hoi,
al een hele tijd geleden heb ik een Invisible Shield gekocht.. nog nooit erop gedaan.
Vanavond wil ik dit gaan doen maar hoe moet ik dat doen? Ik zag iets over een sopje ofzo..

Kan iemand mij dat uileggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:17:
Is er in iTunes de mogelijkheid om direct alle podcasts van bv. "macTV" te downloaden? Ik moet nu alles handmatig aanklikken, en omdat de time-out op 5 minuten staat, canceld hij alles dat na 5 minuten niet begint.

Ik wil gewoon alles van macTV :P
Kan iemand mij helpen? Het gaat nu best... vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Rick85 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 08:48:
Hoi,
al een hele tijd geleden heb ik een Invisible Shield gekocht.. nog nooit erop gedaan.
Vanavond wil ik dit gaan doen maar hoe moet ik dat doen? Ik zag iets over een sopje ofzo..

Kan iemand mij dat uileggen?
Volgens mij is de beste manier (ik heb er geen één hoor, dus correct me if I'm wrong).

1) Maak wat ruimte in de badkamer, zet de douche aan op de heetste stand, zodat je een soort stoomkabine krijgt. Hierdoor krijg je een zo stofvrij mogelijke ruimte.

2) Maak een sopje met wat handzeep. En pak een schoonmaakdoekje (bijv. brillendoekje).

3) Ga naar de badkamer met je iPod, sopje en doekje.

4) Maak de iPod schoon met het doekje. Doe vervolgens het shield in het sopje. Wrijf met je vinger het overtollige sop ervanaf. En zorg dus dat het shield nat is, maar niet drijfnat. We willen geen drijvende iPod. Doe vervolgens dat ding op je iPod.

5) Leg hem buiten de badkamer neer, en zorg dat je de iPod 12-24 uur niet gebruikt.

Nog iets anders... mijn iPod is kapot :/ . Mapje met uitroepteken. Dus ik heb inmiddels het RMA formulier ingevuld etc. Nouja het is niet anders. Maar goed, wat ik dus wilde vragen, hoe goed is de invishield. Anders koop ik er ook één. Als dan de refurbished / nieuwe iPod hier is, dan doe ik hem er meteen op en is het effect het grootst. Maar hoe bevalt de invibleshield... (en dan bedoel ik dus vooral als ie er een paar maanden opzit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 19:35
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 08:59:
[...]

Kan iemand mij helpen? Het gaat nu best... vervelend.
Ga naar podcasts
Selecteer MacTV
Klik dan onder in de hoek instellingen
Selecteer bij "Nieuwe Afleveringen" -> "download alle"
En uiteraard bewaar alle afleveringen.
Dan gaat iTunes vrolijk alles downloaden.
:*)

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het maar zo, maar nee. Hij download dan alleen alle nieuwe afleveringen, niet afleveringen die er al een tijdje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het dat je gratis oordopjes kan aanvragen bij apple, hoorde iemand in de bus die nu al 5 oordopjes had hij moet elke keer zijn serial nr. opgeven en dan oorzaak en dan krijg je nieuwe thuis gestuurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:{

Ik hoop dat je bedoelt dat je gratis oordopjes krijgt als je oude kapot zijn? Anders moet ik mij inhouden om je niet onder te kotsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:09:
[...]

Dit hoor ik ook, maar het is maar een paar seconden. Wat voor koptelefoon gebruik je?
Ik gebruik de Shure e3c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:24
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:17:
klopt het dat je gratis oordopjes kan aanvragen bij apple, hoorde iemand in de bus die nu al 5 oordopjes had hij moet elke keer zijn serial nr. opgeven en dan oorzaak en dan krijg je nieuwe thuis gestuurd..
Het zou best kunnen, maar echt happy wordt ik niet van die basis oordopjes hoor :Y). Maar als je het zo graag wilt weten, probeer het mischien werkt het. Veel respect heb je dan niet, als iets echt defect is ok, maar om zo om te gaan met het vertrouwen van iemand anders 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je zo graag oordopjes wilt, dan heb ik hier nog wel een zak met een stuk of 30 vliegtuig oordopjes :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:36:
Was het maar zo, maar nee. Hij download dan alleen alle nieuwe afleveringen, niet afleveringen die er al een tijdje staan.
Vraag me dan af hoe ik het dan wel werkend heb gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doordat jij je net geabboneerd had op de macTV podcast? Ik heb hem al een maand in mijn lijst staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:36:
Doordat jij je net geabboneerd had op de macTV podcast? Ik heb hem al een maand in mijn lijst staan ;)
Nee hij doet het bij mij ook niet btw.
Probeer is bijwerken te klikken rechts boven in de hoek?
Bij mij gaat hij dan alle open staande, dus niet alleen de nieuwere downloaden.

... laat maar werkt ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door SilverMane op 17-01-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de meeste al handmatig aangeklikt (ik zit al op 5,63gb), maar ik moet er nog een stuk of 70 (metname G4 afleveringen).

Ik zou het opzich met een macro kunnen doen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turrrbothijs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:53:
Ik heb de meeste al handmatig aangeklikt (ik zit al op 5,63gb), maar ik moet er nog een stuk of 70 (metname G4 afleveringen).

Ik zou het opzich met een macro kunnen doen :Y)
kan je niet de time out op een uur zetten ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

Hoedje schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:42:

Nog iets anders... mijn iPod is kapot :/ . Mapje met uitroepteken. Dus ik heb inmiddels het RMA formulier ingevuld etc. Nouja het is niet anders. Maar goed, wat ik dus wilde vragen, hoe goed is de invishield. Anders koop ik er ook één. Als dan de refurbished / nieuwe iPod hier is, dan doe ik hem er meteen op en is het effect het grootst. Maar hoe bevalt de invibleshield... (en dan bedoel ik dus vooral als ie er een paar maanden opzit).
ik heb em nu ruim een maand erop, en het is DE shield ervoor, ik maak me helemaal geen zorgen meer over krassen, en hij zit er nog perfect op :D alleen op letten dat je de eerste keer wel goed erop doet, je zit er een tijdje aan vast.

p.s. je bent vergeten dat je het beste ff met een credicard (of zo) het water en bellen onder het shield vandaan moet scrapen nadat de voorkant erop zit, en dat de shield uit 2 kanten bestaad, ik adviseer met de voorkant te beginnen, en dan pas de achterkant, ik zelf heb de ring voor het touch gedeelte weggelaten

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogie-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik ben opzoek naar nieuwe oortjes, nu wil ik zoiets als de Shure e3c alleen vind ik die veel te duur. Is er een alternatief voor zo'n Shure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 08:12
Boogie-Man schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:26:
Ik ben opzoek naar nieuwe oortjes, nu wil ik zoiets als de Shure e3c alleen vind ik die veel te duur. Is er een alternatief voor zo'n Shure?
Zelf ben ik heel tevreden van de Creative EP-630 (zie ook het topic voor de oordopjes bij in het gedeelte Audio). Echt goeie kwaliteit, voor heel wat minder dan Shure-dopjes (ze kosten zo'n 35 euro). Het enige 'nadeeltje' misschien is dat ze zwart zijn (daarom heb ik dan ook voor de zwarte iPod gekozen :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aburrir
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:37
Sinds kerst vorig jaar ben ik de eigenaar van een iPod 30GB. Eerst week veel geluisterd, laatste twee weken stond hij uit.

Wanneer hij uit staat en ik schud ermee, dan hoor ik heel ligt iets rammelen. Wanneer ik hem aan zet en ik schud ermee lijkt het alsof er iets los in zit :s Dit is niet constant, maar de ene keer heviger dan de andere.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn of zal ik ermee terug gaan naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Boogie-Man schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:26:
Daarvoor is eigenlijk dit topic: Wat zijn goede oordopjes? Deel 7. Maar zoals is aangegeven is de EP630 een zeer goed alternatief (mits je maar 30 euro wilt uitgeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
Hoedje schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:42:
Maar goed, wat ik dus wilde vragen, hoe goed is de invishield. Anders koop ik er ook één. Als dan de refurbished / nieuwe iPod hier is, dan doe ik hem er meteen op en is het effect het grootst. Maar hoe bevalt de invibleshield... (en dan bedoel ik dus vooral als ie er een paar maanden opzit).
Meteen doen......ik heb hem er na een paar uur nadat ik mijn nieuwe iPod had opgedaan. In het halogeenlicht zag ik al dat mijn zwarte iPod vol met kleine krasjes zat (ook de zilveren achterkant). In het daglicht zie je ze niet, dus wat zijn "krasjes"?
In ieder geval de invisible shield er opgedaan en nu een paar weken gebruikt en het is werkelijk perfect!

Vergeet niet de iPod 24 uur NIET te gebruiken nadat je het shield erop hebt gedaan. Dan is hij ook echt mooi strak getrokken en je moet heel goed kijken of hij er wel opzit.

Ik heb ook de ring van het bedieningspaneel er niet opgedaan, wel het "middenstipje", omdat dit ook hoogglans zwart is.

Een andere tip: De lipjes van de achterkant hebben de neiging omhoog te blijven staan. Don't worry. Wacht even tot er voldoende water verdampt is en plak ze op de hoeken. Als ze nog niet goed plakken probeer je het een paar minuten later tot ze wel blijven zitten. Na een dag zitten ze alsnog muurvast.

Aanrader!

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-04 13:02
klopt het dat zowel m'n ipod updater als iTunes nog geen nieuwe versies detecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich is zo'n InvisibleShield wel gaaf ja. Eens kijken of ik er volgende maand geld voor heb :)
Hoe zit dat met betaling daar? Zeker alleen via CC?

En owja: Halflife op iPod - Iemand al geprobeerd? Ben benieuwd of dat stiekem een beetje tof is, of dat het alleen de pimpfactor verhoogt tegenover je nerdy vrienden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:59:
Op zich is zo'n InvisibleShield wel gaaf ja. Eens kijken of ik er volgende maand geld voor heb :)
Hoe zit dat met betaling daar? Zeker alleen via CC?

En owja: Halflife op iPod - Iemand al geprobeerd? Ben benieuwd of dat stiekem een beetje tof is, of dat het alleen de pimpfactor verhoogt tegenover je nerdy vrienden :P
iPodLinux werkt niet op een iPod 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Denko schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:20:
[...]

ik heb em nu ruim een maand erop, en het is DE shield ervoor, ik maak me helemaal geen zorgen meer over krassen, en hij zit er nog perfect op :D alleen op letten dat je de eerste keer wel goed erop doet, je zit er een tijdje aan vast.

p.s. je bent vergeten dat je het beste ff met een credicard (of zo) het water en bellen onder het shield vandaan moet scrapen nadat de voorkant erop zit, en dat de shield uit 2 kanten bestaad, ik adviseer met de voorkant te beginnen, en dan pas de achterkant, ik zelf heb de ring voor het touch gedeelte weggelaten
BarnOwl schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:41:
[...]

Meteen doen......ik heb hem er na een paar uur nadat ik mijn nieuwe iPod had opgedaan. In het halogeenlicht zag ik al dat mijn zwarte iPod vol met kleine krasjes zat (ook de zilveren achterkant). In het daglicht zie je ze niet, dus wat zijn "krasjes"?
In ieder geval de invisible shield er opgedaan en nu een paar weken gebruikt en het is werkelijk perfect!

Vergeet niet de iPod 24 uur NIET te gebruiken nadat je het shield erop hebt gedaan. Dan is hij ook echt mooi strak getrokken en je moet heel goed kijken of hij er wel opzit.

Ik heb ook de ring van het bedieningspaneel er niet opgedaan, wel het "middenstipje", omdat dit ook hoogglans zwart is.

Een andere tip: De lipjes van de achterkant hebben de neiging omhoog te blijven staan. Don't worry. Wacht even tot er voldoende water verdampt is en plak ze op de hoeken. Als ze nog niet goed plakken probeer je het een paar minuten later tot ze wel blijven zitten. Na een dag zitten ze alsnog muurvast.

Aanrader!
Allebei bedankt _/-\o_ , hij is besteld :7
robvleeuwen schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:42:
klopt het dat zowel m'n ipod updater als iTunes nog geen nieuwe versies detecteren?
Dat zou kunnen, ik heb al geupdate dus ik kan het niet checken. Kijk in de TS voor linkjes naar de nieuwste versies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Kan iemand mij vertellen of de iSkin evo3 (ja ik heb er al één, deze is voor mijn vriendin) inmiddels is aangekomen bij de Media Markt ? (Amsterdam)
Ding bevalt erg goed, maar om nou nog een keer $20 verzendkosten te betalen terwijl een verkoper mij 2 weken geleden zei dat ’ie de skins over een week ongeveer wel binnen verwachtte.
So anyone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ajax power schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 08:22:
[...]

iPodLinux werkt niet op een iPod 5G.
Ik zie toch duidelijk een 5G in dat filmpje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Ik sta nu ook op het punt om de 30gb uitvoering aan te gaan schaffen, maar ik twijfel nog een beetje over de kleur, en dan voornamelijk met oog op de beschikbare accesoires.
Worden alle handige accesoires, zoals de radio-remote en de cameraconnector, ook binnenkort in het zwart leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
suspect schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:23:
Ik sta nu ook op het punt om de 30gb uitvoering aan te gaan schaffen, maar ik twijfel nog een beetje over de kleur, en dan voornamelijk met oog op de beschikbare accesoires.
Worden alle handige accesoires, zoals de radio-remote en de cameraconnector, ook binnenkort in het zwart leverbaar?
Waarschijnlijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

@hoedje

je zult er geen spijt van krijgen :7

@ Suspect

ik denk dat all accesoires wel in de 2 kleuren komen, tenminste dat verwacht ik dan, ze hebben immers ook de 2 kleuren iPods gemaakt, ik heb al wat dingetjes in het zwart gezien denk ik :D
Voor mij maakt het niet uit :D, ik heb de klassieke kleur :D white

@ theSnake

nee, ik heb het met paypal betaald, gewoon via bank geld overmaken naar paypal, en dan van paypal naar TheInvisible shield

p.s. ze hebben een optie met gratis verzendkosten!! (wel ff zoeken d8 ik)

[ Voor 45% gewijzigd door Denko op 18-01-2006 09:39 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook voor white, alle accesoires zijn toch in het wit, en een zwarte iPod in een witte dock met een witte kabel en witte speakers is niet zo mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:16:
[...]

Ik zie toch duidelijk een 5G in dat filmpje :?
Dat filmpje is een Nano geloof ik.
Op de site van iDoom staat echter:
Do I need anything more than iDoom in order to play?
You need to install iPodLinux first. It's only officially supported for 1-3G (but can be installed on other models).
Dus het zou wel moeten werken, denk ik.. Alleen unsupported..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

aburrir schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:28:
Sinds kerst vorig jaar ben ik de eigenaar van een iPod 30GB. Eerst week veel geluisterd, laatste twee weken stond hij uit.

Wanneer hij uit staat en ik schud ermee, dan hoor ik heel ligt iets rammelen. Wanneer ik hem aan zet en ik schud ermee lijkt het alsof er iets los in zit :s Dit is niet constant, maar de ene keer heviger dan de andere.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn of zal ik ermee terug gaan naar de winkel?
Dat is AFAIK gewoon je harde schijf :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:39

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ klopt, als je even op de apple site zoekt zal je ook vinden dat dat normaal is. Er zitten nu eenmaal bewegende delen in!

Zijn er nog meer mensen die ietwat teleurgesteld zijn over de nieuwe firmware? Dat probleem met een artiest met 1 album heb ik nog steeds, ook songs met grote tags worden nog steeds geskipped. Menuutjes zijn wel sneller geworden dat is wel relaxed, maar er zijn daarentegen ook al mensen die met 1.1 problemen hebben met hun videoplayback. En als laatste de menuknop lang indrukken voor het in een keer terugkeren naar het iPod menu. Ik vind het allemaal wat magertjes.

Dus hierbij even een requestlistje, apple medewerker anyone? :+
- Geen nummers meer skippen
- Meer spelletjes :)
- Het schermpje is groter geworden, maar in de menuutjes wordt er absoluut geen gebruik van gemaakt van deze extra ruimte, het grootste deel is altijd wit
- De wekker en sleeptimer op een logischere plek dan na de klok
- Accepteren van Agenda's en contactpersonen uit Outlook (dit is misschien meer iTunes)
- Xvid/Divx Ondersteuning (I know, keep dreaming....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik ben het enigszins met je eens, maar ik zal het iets nuanceren:
Lt. Marx schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:31:
Dat probleem met een artiest met 1 album heb ik nog steeds,
Dat ziet Apple niet als een probleem volgens mij, maar als een feature ;). Je moet goed taggen (en je kunt ze heel makkelijk onder een album "overige" oid zetten.
ook songs met grote tags worden nog steeds geskipped.
Maf, daar had ik geen last meer van bij v 1.1. Daar heb ik eigenlijk ook nog niemand over gehoord op iLounge.
maar er zijn daarentegen ook al mensen die met 1.1 problemen hebben met hun videoplayback.
Videora en de 60 gb iPod geven problemen, dat heeft waarschijnlijk te maken met het andere (meer) geheugen van de 60 gb iPod.
Dus hierbij even een requestlistje, apple medewerker anyone? :+
- Het schermpje is groter geworden, maar in de menuutjes wordt er absoluut geen gebruik van gemaakt van deze extra ruimte, het grootste deel is altijd wit
Tja, moeilijk. Ik ben het met deze kritiek niet helemaal eens. A. Hoe zou je dat willen zien. Op zich heb je gewoon meer regels, dus zie je wel degelijk meer dan op oude iPods. Het geeft ook voordelen voor lange artiest/album namen. Tot slot is het ook bij het nu afspelen scherm handig, dat je een mooie maat albumart hebt en de artiest/album/nummer informatie ziet. Dus hoe zou je dat willen zien?
- Meer spelletjes :)
- De wekker en sleeptimer op een logischere plek dan na de klok
- Accepteren van Agenda's en contactpersonen uit Outlook (dit is misschien meer iTunes)
Dit vind ik ook erg goede / hoognodige aanpassingen. Om nou iedere keer te gaan formateren bij een update van iTunes zodat agenda gesynced wordt vind ik wat ver gaan :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik bedoelde het ook niet zo zwart wit hoor maar ik had er hier nog niemand over gehoord vandaar dat ik gewoon een gehele lijst neerzette ;)

Dat schermpje weet ik ook niet helemaal. Ik heb het voor het eerst gelezen op ilounge en toen was ik het er wel mee eens. Het probleem voor mij is dat ik niet het idee heb dat helemaal over het menu is nagedacht. Dit is ooit wel geprobeerd maar nu gaat het gewoon door op de manier zoals bij alle iPods. En eigenlijk heeft de iPod gebruiker weinig te zeiken want de interface is zwaar intuitief, maar toch :)!

Net nog even dat skippen geprobeerd en idd, nu was er niets aan de hand. Maar toen ik net die firmware erop had gezet was dat het eerste wat ik had geprobeerd en toen haperde het constant.
edit: en ja hoor, skipte net toch weer 8)7

Oh, en over die feature, wat ik raar vind is waarom je dan met artiesten met helemaal geen album tags nog wel de enkele optie: "alles" te zien krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door LtMarx op 18-01-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Lt. Marx schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:53:
Dat schermpje weet ik ook niet helemaal. Ik heb het voor het eerst gelezen op ilounge en toen was ik het er wel mee eens. Het probleem voor mij is dat ik niet het idee heb dat helemaal over het menu is nagedacht. Dit is ooit wel geprobeerd maar nu gaat het gewoon door op de manier zoals bij alle iPods. En eigenlijk heeft de iPod gebruiker weinig te zeiken want de interface is zwaar intuitief, maar toch :)!
Ik vind dit wel een leuk punt. Het is natuurlijk een paradox, een uitgebreid ingewikkeld apparaat (fotoviewer, videospeler, muziekspeler, zelfs spelletjesapparaat) met een simpele besturing. Op een gegeven moment loopt Apple tegen hun eigen grenzen op. Je kunt niet oneindig vasthouden aan een simpele besturing (iig de originele iPod besturing) en toch steeds meer features toevoegen. Het lijkt allemaal heel mooi en leuk. Maar stel dat ze eind dit jaar weer een nieuwe iPod uitbrengen. Dan wordt het toch lastig. Het clickwheel zal misschien moeten sneuvelen voor een groter scherm. Maar wat kunnen ze nog toevoegen? Misschien toch een iPod phone? Maar dan moeten ze zeer waarschijnlijk wel afstappen van de huidige menustructuur... of toch niet... want waar verschilt een telefoon qua functionaliteit nog van een iPod. Alleen een camera en de mogelijkheid tot het makkelijker invoeren van gegevens.

Kijk naar iTunes, er worden steeds meer knoppen en frutsels toegevoegd en Apple komt steeds verder weg te staan van het oorspronkelijke simplistische design en gebruik. Want meer knoppen betekent dat het ook ingewikkelder wordt (iig dat zegt Jobs tijdens de presentatie van de (frontrow) remote). Maar goed, ik draaf een beetje door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

Er bestaan al telefoons met een soort van clickwheel:
Afbeeldingslocatie: http://img.2dehands.be/f/normal/9710280.jpg
Werkt vrij belabberd :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwege mijn werkpolicy kan ik hem helaas niet openen, maar is dat de 7280?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:52:
Ik heb net m'n iPod 5G 30GB geupdate met de nieuwe firmware, en meteen de nieuwe iTunes geinstalleerd. Nu heb ik mijn TV programma's ingedeeld onder 'TV-programma' bij Soort Video. Nu check ik m'n iPod, maar ik kan deze filmpjes nergens meer vinden. Iemand enig idee waar deze filmpjes blijven? :?
Iemand enig idee miscchien, ze kunnen toch niet zomaar verdwenen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er trouwens al geruchten wat betreft een zwarte dock? Ik wil een zwarte iPod, en daarnaast is dat zwarte IR-oogje op een witte dock strontlelijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
Het liefst zelf spelletjes toe kunnen voegen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leon1e schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:12:
[...]

Het zou best kunnen, maar echt happy wordt ik niet van die basis oordopjes hoor :Y). Maar als je het zo graag wilt weten, probeer het mischien werkt het. Veel respect heb je dan niet, als iets echt defect is ok, maar om zo om te gaan met het vertrouwen van iemand anders 8)7.
gister nieuwe oordopjes besteld bij support gedeelte van apple, je kan gewoon opgeven dat ze kapot zijn en de volgende dag heb je nieuwe, vandaag dus nieuwe gekregen, altijd handig extra paar oordopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bijgeleverde zakje nog nuttig voor bescherming van de iPod?
Of is het gewoon nutteloze troep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is meer voor degene die nog moeten wachten op hun invisible shield ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:29:
Vanwege mijn werkpolicy kan ik hem helaas niet openen, maar is dat de 7280?
Jep.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:16:
[...]

gister nieuwe oordopjes besteld bij support gedeelte van apple, je kan gewoon opgeven dat ze kapot zijn en de volgende dag heb je nieuwe, vandaag dus nieuwe gekregen, altijd handig extra paar oordopjes
Triest.... :( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben allang weer thuis hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja van jongens als wacky moeten we't hebben. Hopenlijk is hij nog heel jong, dan mag je zo nu en dan een slippertje maken. Voor het geval Wacky het niet begrijpt en hopenlijk iets wil leren; je beschaamt het vertrouwen van de fabrikant, je hebt gelogen en daarmee verpest je't voor eerlijke mensen die nu waarschijnlijk meer moeite moeten gaan doen als ze eens echt iets kapot hebben....Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:52:
Ja van jongens als wacky moeten we't hebben. Hopenlijk is hij nog heel jong, dan mag je zo nu en dan een slippertje maken. Voor het geval Wacky het niet begrijpt en hopenlijk iets wil leren; je beschaamt het vertrouwen van de fabrikant, je hebt gelogen en daarmee verpest je't voor eerlijke mensen die nu waarschijnlijk meer moeite moeten gaan doen als ze eens echt iets kapot hebben....Jammer!
Devils advocate: ik heb 't ook een keer gedaan (en vervolgens die oordopjes voor €15,- doorverkocht :P ). Ja, het is zeker niet erg netjes. Overigens waren mij oude dopjes wel beschadigd (rubber kapot), maar ik gebruikte ze nooit en had dus niet echt vervangende nodig.

Maar anyway: als ik dit bij Microsoft had geflikt, had niemand er echt wakker van gelegen. Veel mensen zien Apple nog iets te veel als een soort liefdadige instelling, een soort heilig bedrijf ofzo. Newsflash: Apple maakt net zo hard winst als Microsoft, Dell, McDonalds en all the other companies you love... Wellicht komt deze extreme liekozing door het reality distortion field van Steve Jobs maar anyway: Apple "oplichten" is niet erger dan welk ander bedrijf dan ook. Die €2,- die die oordopjes echt kosten verdienen ze wel weer terug als je voor €50,- hun iPod FM-ontvanger koopt (productiekosten: €10,-).

[ Voor 16% gewijzigd door sjaakaq op 18-01-2006 22:08 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Naja ik vind het wel fijn dat het kan, heb al lange tijd last van een krakende bas-weergave in het rechteroortje. Terwijl het geluid uit een senneheiser hd212pro prima is.

Terwijl ik de oortjes niet mishandel ofzo (A)....

Maar oke... dit lijkt me een reden. Een gratis setje nieuwe voor de gein, mja... als iedereen dat doet logisch dat die podjes zo duur blijven ;)

Ps.

Hoie zit het met de mp3playback van de 30 Gig versie... ik las @ mp3shop.nl dat hij vaak maar 5 uur mee ging... of is dat nog een kwestie van accu inwerken?

[ Voor 19% gewijzigd door Henning op 18-01-2006 23:12 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:35:
Ik heb mn iPod er altijd in zitten, maar er zitten nog veel krasjes op (is zeker geen manier om die weg te halen ? :(). Ik weet echter niet hoe erg het zou zijn als ik em niet in dat etuitje zou doen, maar érg beschermend is het niet. Denk dat ik binnenkort ook dat Invisible Shield ga kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:35:
Ja het is best nuttig voor bescherming. Maar als je je iPod echt intensief gebruikt, dan is het zakje niet erg duurzaam. Ik zou dus een echte case kopen.
ScottB schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:11:
[...]

Ik heb mn iPod er altijd in zitten, maar er zitten nog veel krasjes op (is zeker geen manier om die weg te halen ? :(). Ik weet echter niet hoe erg het zou zijn als ik em niet in dat etuitje zou doen, maar érg beschermend is het niet. Denk dat ik binnenkort ook dat Invisible Shield ga kopen :)
Tja, het is eigenlijk wat laat voor de invisible shield. Al schijnt het dat krasjes minder zichtbaar zijn als die erop zit. Je kunt ze wellicht weghalen met iClear, de achterkant kun je doen met brasso oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ondersteund de iPod eigenlijk AAC files die je met Faac maakt (ik heb met de extensie .aac en .m4a geprobeerd)? Ik krijg ze iig niet in iTunes geimporteerd. Zie ik iets ver het hoofd?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als het gewoon AAC files zijn, dan moet ie het ondersteunen. Weet je zeker dat de files die je maakt in orde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je een invisible shield op je ipod hebt, doe je hem dan gewoon los in je zak? of heb je hem dan ook nog ergens in?

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
zonoskar schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:30:
Ondersteund de iPod eigenlijk AAC files die je met Faac maakt (ik heb met de extensie .aac en .m4a geprobeerd)? Ik krijg ze iig niet in iTunes geimporteerd. Zie ik iets ver het hoofd?
Het zou moeten werken, zoals RoD al aangeeft. Maar waarom niet gewoon iTunes gebruiken, dan weet je zeker dat het werkt! Kijk ook even de tags na, het kan namelijk zijn dat de nummers wel geimporteerd worden, maar door verkeerde/slechte/ontbrekende tag info, niet logisch worden ingedeeld.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoedje op 19-01-2006 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[b]Hoedje schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:29
Het zou moeten werken, zoals RoD al aangeeft. Maar waarom niet gewoon iTunes gebruiken, dan weet je zeker dat het werkt! Kijk ook even de tags na, het kan namelijk zijn dat de nummers wel geimporteerd worden, maar door verkeerde/slechte/ontbrekende tag info, niet logisch worden ingedeeld.
Ik gebruik iTunes niet omdat het constant crasht en omdat ik geen normalize kan aanvinken bij het encoderen. Als ik een file neem met extensie .aac, dan kan ik hem niet droppen in iTunes, als ik een file neem met .m4a (wat iTunes zelf ook gebruikt), dan kan ik de file wel droppen, maar die verdwijnt (komt niet in de library). Ik neem ten minste aan dat iig de track naam correct overgenomen wordt, of mag deze niet met een 0 (nul) beginnen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Normalize zit onder: bewerken --> voorkeuren --> afspelen --> geluidscontrole
Op je iPod heb je ook de functie geluidscontrole, die gebruikt ook de informatie van iTunes.

En met tags bedoel ik niet de filename (ik hoop dat het ook werkt met AAC files):
iTunes en ook de iPod zijn volledig afhankelijk van de ID3 tags, als deze niet goed zijn. Dan kun je het wel schudden. Je kunt met iTunes deze tags aanpassen, maar dat gaat niet altijd even makkelijk. Een krachtig, gratis alternatief is MP3 tag tools 1.2 (http://www.download.com/M...0106717.html?tag=pdp_prod).

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 19-01-2006 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad voor windows Tag & Rename aan, dat is gewoon hét programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ alleen niet gratis :), maar het scheelde mij ook een hoop tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet gratis, wel goedkoop. Het is de investering waard, al helemaal na de aanschaf van zo'n mooie iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje over de nieuwe "Apple Computer iPod Radio Remote"

de nieuwe firmware versie 1.1 geeft bij mij problemen met videofiles (60gb) is hier al eerder aangekaart dat die firmware probleempjes kan geven.
maar nu staat er dit:
What's new in iPod Updater 2006-01-10:
Support for the iPod Radio Remote for iPod with video and iPod nano
Bug fixes for iPod with video, iPod nano, iPod with color display, iPod mini, and iPod with Click Wheel

betekend dat, als ik de nieuwe radio remote wil gebruiken, ik perse de firmware naar 1.1 moet brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gloeiendegloeidende

hopen dat de volgende update snel komt en de problemen met video op 60gb dan opgelost zijn
of dan toch de iFM van griffin kopen, die werkt naar ik weet gewoon met 1.0

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hoedje schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:38:
[...]
Tja, het is eigenlijk wat laat voor de invisible shield. Al schijnt het dat krasjes minder zichtbaar zijn als
die erop zit. Je kunt ze wellicht weghalen met iClear, de achterkant kun je doen met brasso oid.
Bij de beschrijving van de iKlear (neem aan dat je die bedoelt ?) staat dat hij stof en vingerafdrukken weghaalt, als hij krasjes weg zou halen, zouden ze dat er denk ik ook wel bijzetten. De achterkant is niet echt nodig gek genoeg, daar zitten amper (zichtbare) krassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn nieuwe iPod video 30gig (zwarte uiteraard) wordt momenteel volgeladen O+

ik snap alleen het hele iTunes niet helemaal. Kan ik zonder creditcard (en dus zonder account) videotrailers en andere gratis dingen downloaden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 18:07:
mijn nieuwe iPod video 30gig (zwarte uiteraard) wordt momenteel volgeladen O+

ik snap alleen het hele iTunes niet helemaal. Kan ik zonder creditcard (en dus zonder account) videotrailers en andere gratis dingen downloaden of niet?
Podcast: ja

Volledige Liedjes: nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chuckiej schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 18:13:
[...]

Podcast: ja

Volledige Liedjes: nee
en trailers dan?

owh en nog 1 vraagje, moet ie perse helemaal opgeladen zijn voordat ik hem de eerste keer ga gebruiken?
hij hangt nu vanaf het moment dat ie uit de doos kwam aan de usb poort (nu zo'n 2,5 uur)
moet ik echt wachten tot ie zelf aangeeft dat ie klaar is of kan ik ook ff half uurtje ermee gaan kloten en hem dan weer aan de usb poort hangen?
wil nameljik de batterij zo weinig mogelijk verneuken :)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
ScottB schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:31:
[...]

Bij de beschrijving van de iKlear (neem aan dat je die bedoelt ?) staat dat hij stof en vingerafdrukken weghaalt, als hij krasjes weg zou halen, zouden ze dat er denk ik ook wel bijzetten. De achterkant is niet echt nodig gek genoeg, daar zitten amper (zichtbare) krassen :)
Excuus ik bedoelde iCleaner (http://www.ipodcleaner.com/).
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 18:18:
[...]
en trailers dan?

owh en nog 1 vraagje, moet ie perse helemaal opgeladen zijn voordat ik hem de eerste keer ga gebruiken?
hij hangt nu vanaf het moment dat ie uit de doos kwam aan de usb poort (nu zo'n 2,5 uur)
moet ik echt wachten tot ie zelf aangeeft dat ie klaar is of kan ik ook ff half uurtje ermee gaan kloten en hem dan weer aan de usb poort hangen?
wil nameljik de batterij zo weinig mogelijk verneuken
Als jij edit ben ik ook de slechtste niet ;)

Trailers kun je soms gratis downloaden via de Apple site. Maar niet alle trailers zijn in iPod formaat, die van bijv. King Kong en de Da Vinci Code wel.

Ik zou de iPod eerst helemaal laten opladen dat is beter!

[ Voor 61% gewijzigd door Hoedje op 19-01-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 18:20:
[...]
Dat is niet echt een vriendelijke manier om iemand te behandelen die antwoord geeft op je vraag :/.
jaja had al aangepast :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 18:20:
[...]

Als jij edit ben ik ook de slechtste niet ;)

Trailers kun je soms gratis downloaden via de Apple site. Maar niet alle trailers zijn in iPod formaat, die van bijv. King Kong en de Da Vinci Code wel.

Ik zou de iPod eerst helemaal laten opladen dat is beter!
maar dus niet via iTunes?

heb de king kong trailer inmiddels gevonden, tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Even ter info voor de anderen --> http://www.apple.com/trailers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duurt lang dit echt :/

hij zit nu al bijna 4 uur te laden terwijl in de gebruiksaanwijzing stond dat ie maar 3 uur zou moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 19:48:
duurt lang dit echt :/

hij zit nu al bijna 4 uur te laden terwijl in de gebruiksaanwijzing stond dat ie maar 3 uur zou moeten...
Volgens mij was het 5 uur. Als je hem 3 uur oplaadt zit hij op 80%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScottB schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 19:53:
[...]

Volgens mij was het 5 uur. Als je hem 3 uur oplaadt zit hij op 80%
in het boekje staat minstens 3 uur. Heb hem er net afgehaald omdat ik gewoon ff moest checken hoe ie het deed en godverdetering wat een mooi apperaatje is het zeg O+

mijn ouders zaten ook helemaal met grote ogen te kijken hoe vet het wel niet is.

Alleen jammer van die Videora filmpjes die niet goed gesynced lopen. Ligt dat aan de instellingen of aan het programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:05:
[...]

in het boekje staat minstens 3 uur. Heb hem er net afgehaald omdat ik gewoon ff moest checken hoe ie het deed en godverdetering wat een mooi apperaatje is het zeg O+

mijn ouders zaten ook helemaal met grote ogen te kijken hoe vet het wel niet is.

Alleen jammer van die Videora filmpjes die niet goed gesynced lopen. Ligt dat aan de instellingen of aan het programma?
Videora convert niet altijd even goed.
Probeer PSP Video Express eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is niet triest want vandaag zn mn oordopjes kapot gegaan dus kwam gewoon goed uit, en ja t hoort bij de service toch, dan moet je er ook gebruik van maken, apple zegt zelf al dat de oordopjes maximaal 90 dagen mee gaan dus ja, dan ga ik er ook gewoon gebruik van maken. moeten ze maar oordopjes leveren die wel goede kwaliteit hebben en lang mee gaan. leg toch een dik bedrag neer voor die ipod en dan geen goede oordopjes krijgen, jah dan ga ik gewoon gebruik maken van die service, lekker oordopjes bestellen bij t leven hahahah :9

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
't is maar waar je lol in hebt...........

Ik heb mijn originele dopjes nog niet eens uit de verpakking gehaald...Had nog Sony EX 71's en heb nu, na de lovende kritieken gelezen te hebben, Shure E4c's besteld. Ben benieuwd!

[ Voor 5% gewijzigd door BarnOwl op 20-01-2006 09:33 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm bijzondere redenering wacky, dus ik kan vandaag beter m'n baas overhoop schieten anders doet ie' t morgen bij mij? Daarnaast;waarom zou ik geloven dat je dopjes kapot zijn gegaan, je hebt ook al tegen de fabrikant gelogen terwijl ze (nog????) niet stuk waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:39
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:45:
[...]

is niet triest want vandaag zn mn oordopjes kapot gegaan dus kwam gewoon goed uit, en ja t hoort bij de service toch, dan moet je er ook gebruik van maken, apple zegt zelf al dat de oordopjes maximaal 90 dagen mee gaan dus ja, dan ga ik er ook gewoon gebruik van maken. moeten ze maar oordopjes leveren die wel goede kwaliteit hebben en lang mee gaan. leg toch een dik bedrag neer voor die ipod en dan geen goede oordopjes krijgen, jah dan ga ik gewoon gebruik maken van die service, lekker oordopjes bestellen bij t leven hahahah :9
die service krijg je toch ook? ook als je een shuffle van 100 euro koopt. maar dan ga je toch niet bellen voor nieuwe oordopjes als ze niet stuk zijn?

door mensen zoals jij word electronica alsmaar duurder. doordat bedrijven goede garantie bieden en mensen daar misbruik van maken hebben ze minder winst, en je dacht toch niet dat ze dan zeggen van nou ja jammer, volgende keer beter?

nee, in de toekomst zullen ze dan mischien zeggen je kunt geen dopjes meer krijgen tenzij je de kapotte opstuurt. of ze maken de ipods gewoon nog duurder.

bovendien als je de ipod zo verschrikkelijk duur vond had je een andere mp3 speler moeten kopen, nu moet je gewoon niet zeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:17:
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:45:
Toch wel erg toevallig zo binnen 2 dagen... maar goed, je kan blij zijn met zo`n service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:18
Mmh mijn iPod is er zojuist echt mee opgehouden.

Ik had em aan de USB liggen om op te laden. Ik knikker software matig de iPod eruit. USB snoertje los en toen gaf hij aan dat de accu leeg was. Ik heb opnieuw de iPod aan de computer gelegd. En er zit totaal geen leven meer in.
Hij gaat niet meer aan, computer herkent hem niet op meerdere usb poorten. iTunes herkent em niet meer.

Heeft iemand dit probleem al eens gehad. Of zal ik maar geen moeite doen en hem meteen naar een Apple centre brengen voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen wat de 'bug-fixes' in firmware 1.1 eigenlijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn dat over die krassen is echt niet gelogen. Zitten nu al paar redelijk grote krassen op mijn scherm :'(

wou vandaag de iSkin eVo3 halen maar hij was niet te koop bij Dixons. Moet ie nog uitkomen in nederland?

en hoe kan je dat ding goed schoon krijgen (naast met polijsten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Noxa schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:18:

Ik had em aan de USB liggen om op te laden. Ik knikker software matig de iPod eruit. USB snoertje los en toen gaf hij aan dat de accu leeg was. Ik heb opnieuw de iPod aan de computer gelegd. En er zit totaal geen leven meer in.
Hij gaat niet meer aan, computer herkent hem niet op meerdere usb poorten. iTunes herkent em niet meer.

Heeft iemand dit probleem al eens gehad. Of zal ik maar geen moeite doen en hem meteen naar een Apple centre brengen voor reparatie?
Test het eens op een andere pc? Als dat niet werkt zal ie wel kapot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Mijn iPod is al vervangen (best snel, maandag probleem --> vrijdag een "nieuwe" terug), nu nog even wachten op de invisible shield.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:28:
Mag ik vragen wat de 'bug-fixes' in firmware 1.1 eigenlijk zijn?
Dat is officieel niet bekend gemaakt door Apple, dit is er verandert (zie ook de startpost):
Menu is veel soepeler
Geen problemen meer met het skippen van nummers met grote tags
Menuknop ingedrukt houden brengt je terug naar het hoofdmenu waar je ook zit!
Video files die geencode zijn met Videora geven problemen op de iPod 60 gb. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de buffer
Daarnaast geeft iig lt.marx aan dat hij nog problemen heeft met grote tags, ik niet, en ik heb verder ook nog niemand daarover gehoord op iLounge, dus ik neem aan dat dat gefixed is.
Noxa schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:18:

Weird... ik kan daar niets zinnigs over zeggen. Heb je de iPod geprobeerd te resetten (middelste knop + play pause ingedrukt houden), heb je de computer al gereboot, heb je het al geprobeerd met de iPod updater? Kijk voor meer ideeen op http://www.apple.nl/support.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:37:
en hoe kan je dat ding goed schoon krijgen (naast met polijsten)?
Tja er zijn een aantal oplossingen, maar of ze werken geen idee, ze zijn sowieso wel duur. Je kunt kijken naar iPod Cleaner, iDrops etc. (kijk voor meer suggesties op de iLounge fora, of het nano beschermings topic).

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 20-01-2006 16:43 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.