Heb net de skin van bestskinsever op de ipod geplakt het was eventjes wat werk maar dan heb je ook wat

, het ziet er nu behoorlijk strak uit moet ik zeggen.
De manier waarop ik het heb gedaan (voor de mensen die het nog moeten gaan doen):
Ik ben begonnen met de achterkant omdat ik de achterkant wat minder belangrijk vond (op deze manier kon ik wat oefenen voor de voorkant) en omdat ik toch nog het originele folie op de voorkant had laten zitten.
De hele achterkant heb ik eerst licht afgenomen met glassex en een wonderdoekje, wel erg handig van apple om een behoorlijk aggresieve sticker op de achterkant te plakken met die waarschuwing voor gehoorbeschadiging, way to go apple!
Toen het oppervlak goed schoon was en ontdaan van zo veel mogelijk stof heb ik de skin ingespoten met glassex (ja, glassex

) en daarna met m'n vingers nog goed ingesmeerd en ontdaan van wat schuimophoping.
Daarna heb ik de skin erop geplakt en dat ging verbasingwekkend makkelijk, hij lag er bijna meteen goed op en met een heel klein beetje schuiven lag hij er perfect op.
Nu hoefde ik met m'n creditcard voorzien met wat papier eromheen alleen nog maar wat hele minuscule bubbeltjes eronder vandaan te persen.
Daarna heb ik pas de zijkanten goed aangedrukt.
Toen heb ik het hele zooitje een half uur laten liggen om daarna nog een keer alle hoekjes en zijkantjes goed aan te drukken.
Toen de voorkant:
Omdat de voorkant nog voorzien was van het originele folie heb ik hier niet het hele oppervlak nog een keer afgenomen met glassex omdat dat toch heel wat pluisjes achterlaat.
Ik heb alleen de randjes een beetje af moeten nemen omdat daar toch al wat troep zich onder het folie had verzameld.
Dus direct na het folie verwijderd te hebben en de randjes schoon gemaakt te hebben heb ik de skin weer ingespoten met glassex.
Omdat ik erg gebrand was om het op de voorkant perfect te doen ging het uiteraard niet helemaal goed
Ik had er te weinig glassex op gespoten dus ik kon hem niet meer verschuiven en hij zat er dus niet goed op.
Na hem er weer zeer voorzichtig vanaf gehaald te hebben, heb ik hem weer ingespoten en hem nogmaals erop geplakt, nu kon ik hem wel op de juiste plek schuiven.
Ook nu zaten er weer wat minuscule bubbeltjes onder, maar gelukkig totaal geen enkel stofje
Hier hem ik mijn ov-jaarkaart gebruikt om de bubbeltje eronder vandaan te persen.
De afgeronde zijkant van de ov is erg goed geschikt om de bubbeltjes precies die kant op te persen die jij wilt.
Ik laat hem nu nog 'even' 24 uur drogen en bepaal dan wel of ik de touchpad + selectknop ook nog beplak.
Het is mij in ieder geval flink meegevallen alhoewel het toch bij elkaar wel 1 tot 1 1/2 uur heeft geduurd.