[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 7.806 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:13:
[...]

Het is geen enkel probleem om er een zwarte spuitbus op te zetten....wel eerst netjes schuren met een schuurmachien en goed ontvetten met terpentine of wat ammonia. Maar zeg een waarom kop je niet geoon een zwarte voor dezelfde prijs? En nee er zitten geen schroefjes aan maar hij is uiteraard wel los te halen.
Zijn er dan ook zwarte?? O+ :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@rijn schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:31:
[...]

Zijn er dan ook zwarte?? O+ :? :X
heb jij een lange winsterslaap gehad? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:38:
[...]

heb jij een lange winsterslaap gehad? :o
Blijkbaar wel, ik heb nergens echt duidelijk gezien/gevonden dat er zwarte waren, ik voel me wel een beetje |:( maar dat word dus nu een "standaard" zwarte ;)

Maar ehh, de studentenkorting krijg je op vertoon van je OV-jaarkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@rijn schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:55:
[...]

Blijkbaar wel, ik heb nergens echt duidelijk gezien/gevonden dat er zwarte waren, ik voel me wel een beetje |:( maar dat word dus nu een "standaard" zwarte ;)

Zou het niet weten, dach van wel dat ergens gehoord te hebben. Ben helaas geen ipod bezitter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 12:30
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:01:
[...]

Ik zit met hetzelfde dilemma. Ik doe het als volgt.
Ff tot 1 april wachten. Dan bestaat apple zoveel jaar (dacht iets van 30 jaar). Dan gaan ze waarschijnlijk een aankondiging doen. Waarschijnlijk wordt dat een ipod met groter scherm die in eerste instantie voor video's is bedoeld. Als dit idd zo is, dan is het voor mij niet interessant. Ik wil 'm puur voor muziek. Dan koop ik de 30gb video. De volgende ipod verwacht ik dan pas ergens in november ofzo. Dat is mij iets te lang :)
zo had ik het ook al in gedachten
De videofunctie boeit mij ook niet zoveel, want ga hem toch alleen (voornamelijk) voor muziek gebruiken.
we wachten af..

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze dan een video iPod komt, hoop ik echt dat de videofunctie verbeterd word. 8 uur bezig zijn om er een seizoen van CSI op te zetten is zwaar bagger. Helemaal als je kijkt dat een Archos Gmini 500 (als voorbeeld genomen) dit in ongeveer 2 a 3 minuten doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

Hoedje schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:26:
[...]

Met de stoffenopzetstukjes zijn ze inderdaad vrij goed. Maar wacht maar tot je de EX71's hebt...
Tijdje geleden alweer, maar ik heb _eindelijk_ die EX-71 binnen.
Dat muziek ook zo kon klinken op een portable 8)7

Diep onder de inderuk van de geluidskwaliteit van de ipod, mede dankzij die oordopjes dus :)

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
M@rijn schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:55:
[...]

Volgens mij moet je de collegekaart laten zien. Maar anders moet je even het Apple center opbellen. Op de site wordt het steeksproefgewijs gecontroleerd.
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:02:
Als ze dan een video iPod komt, hoop ik echt dat de videofunctie verbeterd word. 8 uur bezig zijn om er een seizoen van CSI op te zetten is zwaar bagger. Helemaal als je kijkt dat een Archos Gmini 500 (als voorbeeld genomen) dit in ongeveer 2 a 3 minuten doet.
Gebruik je USB 0.5 ??? }) :+
Lt. Marx schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:58:
ja klopt, maar ook een aantal testjes schijnen niet meer te werken (zie wat posts terug). De SDRAM test wertk niet meer, maar er lijkt niets mis te zijn met het SDRAM (bron: ilounge). Dit doet mij voorzichtig denken aan een hardware foutjes ipv firmware issues. Zeker omdat het anders ook zou moeten voorkomen bij de 30gb...

Daarnaast doen nummers met grote tags het nog steeds niet in een keer, wat langzaamaan echt super irritant begint te worden.
Kan ik me voorstellen. Overigens ik heb het al gezegd, ik heb geen last meer van de grote tags met een 30 gb iPod (ik had het wel bij de 1.0 firmware). Ik denk overigens dat je SDRAM niet echt kapot is. Ik denk dat er overigens daar wel een fout zit in de firmware. Het gaat namelijk fout met het bufferen van sommige films (en ook dat probleem zit em in de tag) en ook bij grote tags van muziek gaat het dus soms fout.
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:08:
[...]
Ja, bij de 12 video's die ik heb geconvert loopt alles goed.
Hier werkt ie ook prima, maar hij deed het al goed, dus daar schiet niemand wat mee op :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

USB 0.5?

Allereerst moet ik alles converten naar het belachelijke low-res H264 formaat. Per aflevering van 43 minuten duurt dit rond de 22 minuten (P4 2.8ghz / FX5600), bij een seizoen van 23 afleveringen is dit dus 506 minuten. 8,43e uur. Als je dan nog kijkt dat je voor het overzetten, het taggen, en het vreselijk trage aanvinken van "Verder spelen waar je gebleven was", ben je in totaal 9 uur bezig.

9 uur. Bij een willekeurig andere speler is dit een questie van CTRL+C / CTRL+V en in een paar minuten staat het volledige tweede seizoen van CSI op de video/mp3 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:57

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:49:
en hoelang duurt het tegen hij geleverd is?
Ik heb een 3 skins besteld op bestskinsever.com en die waren er in een week _/-\o_
Ik had ze vorige week zondag besteld en gister waren ze er al, best netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

tjAb schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:59:
[...]

zo had ik het ook al in gedachten
De videofunctie boeit mij ook niet zoveel, want ga hem toch alleen (voornamelijk) voor muziek gebruiken.
we wachten af..
Dat heb ik ook. Video hoeft van mij niet, maar wel genoeg opslagruimte. Als een uitgebreidere videomogelijkheid betekent dat de iPod weer groter wordt, dan zou ik dat jammer vinden.
Eigenlijk wil ik een kleinere iPod qua afmetingen, met 10 of 20GB opslagruimte. Iets tussen de nano en de video in.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hoedje schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:14:
[...]

Volgens mij moet je de collegekaart laten zien. Maar anders moet je even het Apple center opbellen. Op de site wordt het steeksproefgewijs gecontroleerd.
OV-kaart was bij mij voldoende.
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:18:rond de 22 minuten (P4 2.8ghz / FX5600)
Iets zegt me dat je dit niet met Nero Recode doet ?
Probeer het eens daarmee en je zult zien dat je minimaal 10 minuten per aflevering wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WinAvi MP4 convertor op 100% CPU.

Jij doet maar 10 minuten over 44 minuten video? Dan duurt het alsnog 4 a 5 uur :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27
Is idd zwaar klote, ik hoop ook dat Apple wanneer ze met de "echte" video ipod komen e ook ondersteuning voor andere mpeg4 (xvid divx) formaten zullen ondersteunen. Doen ze dat niet dan vrees ik dat het apparaat niet kan doen voor video wat het eerder voor muziek heeft gedaan. Als alle mp3tjes die ik al had niet op mijn ipod zouden afspelen dan had ik het ding nooit gekocht. Kijk naar sony met hun atrac speler, dat ding is ook hevig geflopt. Nu zal het vast niet floppen, maar een groot succes zal denk ik uitblijven

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is brasso ook te gebruiken om krassen op de achterkant van mn ipod weg te halen??/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Ik wil ook een ipod (5g) 30 gig halen maar ik wacht ook tot 1 april. Want waarschijnlijk gaat de prijs dalen als er een nieuwe ipod video komt.
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:01:
[...]

Ik zit met hetzelfde dilemma. Ik doe het als volgt.
Ff tot 1 april wachten. Dan bestaat apple zoveel jaar (dacht iets van 30 jaar). Dan gaan ze waarschijnlijk een aankondiging doen. Waarschijnlijk wordt dat een ipod met groter scherm die in eerste instantie voor video's is bedoeld. Als dit idd zo is, dan is het voor mij niet interessant. Ik wil 'm puur voor muziek. Dan koop ik de 30gb video. De volgende ipod verwacht ik dan pas ergens in november ofzo. Dat is mij iets te lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Wat een rampenapparaat, heb een 30GB video maar krijg met geen mogelijkheid dat ding als USB device herkend. Constant 'usb device not recognized'

Alle mogelijke oplossingen via Google gevonden al geprobeerd, maar het mag niet baten. Schijnt vaker voor te komen. Tig keer in safe mode al mijn USB devices weg gegooid, tig keer alle software gedeinstalleerd en weer geinstalleerd. Zelfs twee keer de stekker van mijn pc er meer dan 30 minuten uit gehad. Resultaat, 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Al op een andere PC geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
ik twijfelde aan de accu levensduur van mn ipod,mini 6gb en ik de diagnostiche tooltjes geprobeerd...

maar bij de hdcheck blijf hij fail! geven na 5 tot 10 minuten. Ook krijg ik hem op mijn windows 2003 pc niet bijgewerkt met de ipod updater.

En daar heeft zelfs nog nooit itunes opgestaan dus dat deinstaleren enzo uit de faq helpt me ook niet verder.

wat nu?

btw, hij speelt nog wel, maar over het opladen doet hij langer als die 4 uur. soms is tie na zeven uur nog niet klaar volgens de ipod. (als ik hem er een nacht in heb laten zitten bijvoorbeeld) sommige nummers zijn trouwens al wel verdwenen van mn ipod. die deden het opeens niet meer.

[ Voor 32% gewijzigd door keluwak op 25-03-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje voor een vriendin; haar ID3 tags staan helemaal door elkaar, maar ze heeft wel een goede mapstructuur. Ik weet dat er een programma is dat de ID3 tags kan zetten via de mapstructuur, want handmatig gaat het een klerewerk worden (ong. 7500 nummers).
Zou iemand me aan dit programma kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ericr schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:09:
Wat een rampenapparaat, heb een 30GB video maar krijg met geen mogelijkheid dat ding als USB device herkend. Constant 'usb device not recognized'

Alle mogelijke oplossingen via Google gevonden al geprobeerd, maar het mag niet baten. Schijnt vaker voor te komen. Tig keer in safe mode al mijn USB devices weg gegooid, tig keer alle software gedeinstalleerd en weer geinstalleerd. Zelfs twee keer de stekker van mijn pc er meer dan 30 minuten uit gehad. Resultaat, 0.
Thunder schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:16:
Idd. het kan natuurlijk gewoon zijn dat de iPod het niet lekker doet of dat kabel kapot is. Maar waarschijnlijker is dat er probleempje is met bepaalde drivers/programma's.
killu schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:03:
ik twijfelde aan de accu levensduur van mn ipod, en ik de diagnostiche tooltjes geprobeerd...

maar bij de hdcheck blijf hij fail! geven na 5 tot 10 minuten. Ook krijg ik hem op mijn windows 2003 pc niet bijgewerkt met de ipod updater.

En daar heeft zelfs nog nooit itunes opgestaan dus dat deinstaleren enzo uit de faq helpt me ook niet verder.

wat nu?
Ik ben niet echt fan van het service menu. Maar goed, het staat nu eenmaal in het draadje :/ . Punt is dat de conclusies die je er aan wilt/zou willen verbinden, misschien wel of niet correct zijn. Probleem is dat we dat dus niet weten. Aan de andere kant, dit blijft natuurlijk tweakers :P. Wat ik wel wil aangeven is dat ik niet echt conclusies aan zou willen verbinden... Allereerst, waarom twijfel je aan de batterij, heb je em bijv. gewoon is een dagje laten spelen? Dan zie je vanzelf of die wel of niet goed werkt. Of heb je reden om te twijfelen aan de HD? (vreemde geluiden, skippende/overslaande nummers etc.

Ik zou natuurlijk een heel verhaal kunnen doen over Windows 2003 en dat dat niet bedoelt is voor bepaalde dingen (kun je leuke discussie over hebben). Maar feit is wel dat Apple officieel alleen XP en 2000 ondersteunt. Nu lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat 2003 ook wel zou werken, maar het kan dus net zo goed zijn dat dat niet werkt (en dan heb je een probleem). Maar misschien kun je het probleem iets specifieker aangeven. Want dat de updater het niet doet zegt niet zoveel... kun je bijv. de iPod zien op de computer? Ziet de updater de iPod etc. etc.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:09:
Een vraagje voor een vriendin; haar ID3 tags staan helemaal door elkaar, maar ze heeft wel een goede mapstructuur. Ik weet dat er een programma is dat de ID3 tags kan zetten via de mapstructuur, want handmatig gaat het een klerewerk worden (ong. 7500 nummers).
Zou iemand me aan dit programma kunnen helpen?
Je kan bijv. http://massid3lib.sourceforge.net/ MP3 tag tools gebruiken. Maar er zijn vast nog betere alternatieven voor precies dat doel (mapstructuur overnemen naar ID3 tag). Maar ik weet ze niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:17:
[...]

Je kan bijv. http://massid3lib.sourceforge.net/ MP3 tag tools gebruiken. Maar er zijn vast nog betere alternatieven voor precies dat doel (mapstructuur overnemen naar ID3 tag). Maar ik weet ze niet :).
Dat soort tools ken ik inderdaad wel, maar dan nog gaat het erg lang duren :X Dus idd, als iemand een specifieke tool kent, heel graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Hoedje schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:14:

Ik ben niet echt fan van het service menu. Maar goed, het staat nu eenmaal in het draadje :/ . Punt is dat de conclusies die je er aan wilt/zou willen verbinden, misschien wel of niet correct zijn. Probleem is dat we dat dus niet weten. Aan de andere kant, dit blijft natuurlijk tweakers :P. Wat ik wel wil aangeven is dat ik niet echt conclusies aan zou willen verbinden... Allereerst, waarom twijfel je aan de batterij, heb je em bijv. gewoon is een dagje laten spelen? Dan zie je vanzelf of die wel of niet goed werkt. Of heb je reden om te twijfelen aan de HD? (vreemde geluiden, skippende/overslaande nummers etc.

Ik zou natuurlijk een heel verhaal kunnen doen over Windows 2003 en dat dat niet bedoelt is voor bepaalde dingen (kun je leuke discussie over hebben). Maar feit is wel dat Apple officieel alleen XP en 2000 ondersteunt. Nu lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat 2003 ook wel zou werken, maar het kan dus net zo goed zijn dat dat niet werkt (en dan heb je een probleem). Maar misschien kun je het probleem iets specifieker aangeven. Want dat de updater het niet doet zegt niet zoveel... kun je bijv. de iPod zien op de computer? Ziet de updater de iPod etc. etc.
Ik kon hem na een nacht opladen 12 uur laten spelen...zonder skippen. ten eerste is een nacht 2 keer zo lang als aangegeven in de oplaad tijd. 8u ipv 4u en dan nog aan het laden. en die 12uur veel korter dan die 18 uur. Hier zaten waarschijnlijk ook nummers bij met een hogere bitrate dan de 160 die apple aangeeft, en de geluidscontrole staat aan.

ook heeft hij inmiddels al (voorzover ik ontdekt heb) 2 nummers overgeslagen, dus die wel in het menu te vinden waren maar hij niet meer af wil spelen. De laatste tijd loop ook de ipod nog wel eens vast.. reageert tie een aantal minuten opeens niet meer ofzo. 1 keer tijdens skippen van nummers gehad, maar ook gewoon een keertje 'zomaar'.

Ik weet dat het officieel niet ondersteunt werd, maar ik vind het nog steeds gek dat die hd check fail geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Thunder schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:16:
Nee, maar het is een vrij bekend probleem. Ipod en die melding intypen op google en je komt het regelmatig tegen. Meerdere Ipod gebruikers hebben Windows al opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat. Dat schiet dus ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
killu schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:41:
[...]

Ik kon hem na een nacht opladen 12 uur laten spelen...zonder skippen. ten eerste is een nacht 2 keer zo lang als aangegeven in de oplaad tijd. 8u ipv 4u en dan nog aan het laden. en die 12uur veel korter dan die 18 uur. Hier zaten waarschijnlijk ook nummers bij met een hogere bitrate dan de 160 die apple aangeeft, en de geluidscontrole staat aan.
Dit zou je nog kunnen verklaren met het feit dat die dus niet volledig opgeladen was, maar idd. na een nacht moet ie gewoon opgeladen zijn... ik neem aan dat je USB gebruikt? (Btw. als je hem laat opladen staat er dan "do not disconnect" (of Nederlandse equivalent).
ook heeft hij inmiddels al (voorzover ik ontdekt heb) 2 nummers overgeslagen, dus die wel in het menu te vinden waren maar hij niet meer af wil spelen. De laatste tijd loop ook de ipod nog wel eens vast.. reageert tie een aantal minuten opeens niet meer ofzo. 1 keer tijdens skippen van nummers gehad, maar ook gewoon een keertje 'zomaar'.
Klinkt ook niet best...

Nouja je kunt altijd, als je zeker van bent dat ie kapot is, een RMA aanvragen.
Ericr schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 21:07:
[...]

Nee, maar het is een vrij bekend probleem. Ipod en die melding intypen op google en je komt het regelmatig tegen. Meerdere Ipod gebruikers hebben Windows al opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat. Dat schiet dus ook niet op.
No offense, maar google zegt niet zo gek veel. Er zijn miljoenen iPod gebruikers, dus echt elk probleem kun je wel vinden als je zoekt met google :D. Apple zelf heeft drie hits: http://search.info.apple....&type=ktech%20OR%20klearn. Op iLounge kan ik verder niets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had net wat stof op mijn iPod liggen, en toen ik het eraf veegde kreeg ik opeens honderden krassen. Valt hier nog wat aan te doen? Is het optische illusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Ik ga aankomende week maar even een ipod kopen, maar nu twijfel ik nog waar ik dit zal doen; bij de mediamarkt of de apple store hier in utrecht.
De reden waarom ik twijfel is dat ik bij de apple store studentenkorting krijg (toch?) en bij de mediamarkt niet.
Maar van de mediamarkt weet ik weer dat ze niet moeilijk doen over het geld terug binnen twee weken en bij defecten geven ze al snel direct een nieuwe mee; samengevat perfecte service (mijn ervaring).

Hoe zijn jullie ervaringen bij de apple store omtrend service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Apple Store in Utrecht geven ze je geen studentenkorting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

:D bedankt, dan is de keuze makkelijk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door HIDMAN-X op 26-03-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een Ipod Video gekocht. Alles gaat perfect, alleen krijg er geen video's op. Als ik naar bestand ga, en dan nieuw bestand toevoegen en dan een clip aanklik en wil uploaden, doet hij nix. Heb al een paar FAQ gelezen, maar word er nix wijzer uit... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:49:
Ik had net wat stof op mijn iPod liggen, en toen ik het eraf veegde kreeg ik opeens honderden krassen. Valt hier nog wat aan te doen? Is het optische illusie?
Dat is goed mogelijk. Ik heb bij een telefoonwinkel een tubetje polish gehaald, eigenlijjk bedoeld om krassen van een telefoon te verwijderen. Maar 't werkt ook prima op een iPod! :)

Even een vraagje: omdat er op de Europese iPod een gehoorsbeveiliging zit, neem ik aan dat ik mn iPod gedurende een lange tijd op 100% kan zetten (mits niet uncapped natuurlijk), zonder gehoorbeschadiging op te lopen. Is deze veronderstelling terecht of moet ik hiermee toch oppassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:45:
Ik heb vandaag een Ipod Video gekocht. Alles gaat perfect, alleen krijg er geen video's op. Als ik naar bestand ga, en dan nieuw bestand toevoegen en dan een clip aanklik en wil uploaden, doet hij nix. Heb al een paar FAQ gelezen, maar word er nix wijzer uit... :?
Ik neem aan dat je het bestand eerst naar het goede formaat geconvert hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
HIDMAN-X schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:55:
Ik ga aankomende week maar even een ipod kopen, maar nu twijfel ik nog waar ik dit zal doen; bij de mediamarkt of de apple store hier in utrecht.
De reden waarom ik twijfel is dat ik bij de apple store studentenkorting krijg (toch?) en bij de mediamarkt niet.
Maar van de mediamarkt weet ik weer dat ze niet moeilijk doen over het geld terug binnen twee weken en bij defecten geven ze al snel direct een nieuwe mee; samengevat perfecte service (mijn ervaring).

Hoe zijn jullie ervaringen bij de apple store omtrend service?
Als je hem gewoon bij Apple zelf besteld kan je je naam er gratis in laten graferen! Ziet er echt heel tof uit. En gratis bezorgen binnen 2 dagen. (www.apple.nl)

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Apple != apple store he.. dat zijn gewoon winkels met de naam apple store of mac winkel of whatever maar die hebben geen link met Apple Computer.. behalve dat ze hun zooi verkopen.

en idd als je het via www.apple.nl doet dan kan je engraven maar imho is dat niet binnen 2 dagen.. dat is nl de gewone aangezien de engraving naar taiwan moet, en hoe hard je ook vliegt dat ga je niet redden binnen 2 dagen + graveren.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat als je je naam erin laat graveren, de tweedehands waarde daalt met ongeveer 90 a 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
eendje schreef op maandag 27 maart 2006 @ 02:25:
Apple != apple store he.. dat zijn gewoon winkels met de naam apple store of mac winkel of whatever maar die hebben geen link met Apple Computer.. behalve dat ze hun zooi verkopen.

en idd als je het via www.apple.nl doet dan kan je engraven maar imho is dat niet binnen 2 dagen.. dat is nl de gewone aangezien de engraving naar taiwan moet, en hoe hard je ook vliegt dat ga je niet redden binnen 2 dagen + graveren.
Waar haal je die info vandaan dan? Iemand bij mij op het werk had hem gewoon binnen 2 dagen met in laten graveren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Ik zou echt nooit een naam laten graveren dan krijg je hem moeilijker verkocht aangezien er ieder jaar een nieuwe ipod komt.
Lefty_38 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:46:
[...]

Waar haal je die info vandaan dan? Iemand bij mij op het werk had hem gewoon binnen 2 dagen met in laten graveren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Ik heb inmiddels ook een Ipod, erg leuk allemaal. Nou was ik eerst naar een vriend gegaan om er daar 2000 nummers op te pompen en gister nog eens naar een andere vriend om er dan nog eens 1000 op te zetten. Nu zijn dus die eerste 2000 weg :( Ik ben 4 uur bezig geweest om alles uit te zoeken en die eerste 2000 nummers er dus op te zetten. Het zal wel een instelling zijn in Itunes of de Ipod zelf.

Mijn vraag hoe kan ik voorkomen dat dit in de toekomst gebeurt? Duidelijke uitleg graag ben nogal een Itunes Noob.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:12:
Hey mensen,

Ik heb inmiddels ook een Ipod, erg leuk allemaal. Nou was ik eerst naar een vriend gegaan om er daar 2000 nummers op te pompen en gister nog eens naar een andere vriend om er dan nog eens 1000 op te zetten. Nu zijn dus die eerste 2000 weg :( Ik ben 4 uur bezig geweest om alles uit te zoeken en die eerste 2000 nummers er dus op te zetten. Het zal wel een instelling zijn in Itunes of de Ipod zelf.

Mijn vraag hoe kan ik voorkomen dat dit in de toekomst gebeurt? Duidelijke uitleg graag ben nogal een Itunes Noob.

Alvast bedankt.
Bij automatisch syncen zal die het inderdaad overschrijven, maar dat geeft iTunes dan ook aan :P, ik denk dat je hier wel iets mee kan:
Simpel, gewoon de iPod op handmatig syncen zetten. Het nadeel is dat je dan niet ook de muziek op je computer hebt staan, en je kunt de muziek ook niet van je iPod naar een computer kopieren (via iTunes), maar je kunt dan wel de muziek van vrienden erop zetten.

Een andere oplossing is bijv. Ephpod gebruiken. Dan kun je gewoon muziek alle kanten op kopieren. Alleen gebruik je dan dus niet iTunes en zal je even dit programmaatje op de andere computers moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol ja dat heb je me al eens eerder uitgelegd, hoe kan ik de ipod op handmatig syncen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:28:
Lol ja dat heb je me al eens eerder uitgelegd, hoe kan ik de ipod op handmatig syncen zetten?
Oh was jij dat :P. Je kunt (als je iPod is aangesloten) klikken op de knop in iTunes om de instellingen te wijzigen of je kunt naar bewerken-->preferences-->iPod gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey is brasso of zo'n polish voor telefoons ook te gebruiken op de achterkant of werkt dat niet heb namelijk gister heel wat krassen erop gekregen???
en welke brasso moet ik dan gebruiken er zijn meerdere soorten???

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:12:
Nou was ik eerst naar een vriend gegaan om er daar 2000 nummers op te pompen en gister nog eens naar een andere vriend om er dan nog eens 1000 op te zetten. Nu zijn dus die eerste 2000 weg :(
Je weet dat dit niet geheel legaal is, of niet?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Wie zegt dat het geen public domain/Creative Commons/et cetera nummers zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

2000? Vond ik nogal veel voor copyright vrije nummers :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Alleen op Magnatune zijn er al 5662 te vinden. En dat is nog maar het topje van de ijsberg. Beetje een loze 'discussie' imao.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 12:26
Ik heb sinds 2 weken een ipod 5g en ik heb er wat filmpjes en muziek op staan. Nu staat sinds eergisteren voor de 2e keer dat ik dat ding heb al mijn muziek ook in mijn films menu en probeert mijn ipod de films die ik erop heb staan als muziek te spelen.

De vorige keer hielp alleen een upgrade van de firmware om het verholpen te krijgen maar nu heb ik dus de 1.1 firmware en doet hij het weer. De films zijn in het juiste formaat want ik heb ze gewoon kunnen bekijken. Doe verder niets speciaals mee, gewoon muziek afspelen en dan ineens als ik een film wil bekijken doet hij het niet. Terugzetten naar fabrieksinstellingen helpt ook niet.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Op google kom ik alleen reviews van een ipod tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
s_schimmel schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:09:
Ik heb sinds 2 weken een ipod 5g en ik heb er wat filmpjes en muziek op staan. Nu staat sinds eergisteren voor de 2e keer dat ik dat ding heb al mijn muziek ook in mijn films menu en probeert mijn ipod de films die ik erop heb staan als muziek te spelen.

De vorige keer hielp alleen een upgrade van de firmware om het verholpen te krijgen maar nu heb ik dus de 1.1 firmware en doet hij het weer. De films zijn in het juiste formaat want ik heb ze gewoon kunnen bekijken. Doe verder niets speciaals mee, gewoon muziek afspelen en dan ineens als ik een film wil bekijken doet hij het niet. Terugzetten naar fabrieksinstellingen helpt ook niet.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Op google kom ik alleen reviews van een ipod tegen.
Maf probleem. Heb je al een reset geprobeerd? En gebruik je iTunes? Welke instellingen (handmatig/automatisch syncen etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

ScottB schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:19:
[...]

Dat is goed mogelijk. Ik heb bij een telefoonwinkel een tubetje polish gehaald, eigenlijjk bedoeld om krassen van een telefoon te verwijderen. Maar 't werkt ook prima op een iPod! :)

Even een vraagje: omdat er op de Europese iPod een gehoorsbeveiliging zit, neem ik aan dat ik mn iPod gedurende een lange tijd op 100% kan zetten (mits niet uncapped natuurlijk), zonder gehoorbeschadiging op te lopen. Is deze veronderstelling terecht of moet ik hiermee toch oppassen ?
DEZE VERONDERSTELLING IS NIET JUIST!

Zelf heb in mijn iPod meestal op 50% en dan vind ik het soms nog vrij hard. De EU beveiling zorgt alleen voor een beplaalde hoeveelheid max. uitgangs amplitude. Dit heeft dus in europa een max, dat geld voor alle ipod's / mp3-spelers / diskmans etc etc. Op 100% geeft de iPod nog steeds een max volume, genoeg om je oren mee te slopen.

De volume verschil tussen de EU en Amerikaanse iPod = vors, bij mijn iPod mini had ik de restricitie eraf gehaald 10 sec vol volume en de hele dag kop en oorpijn. ziekelijk hard.

Pas hier dus mee op... en in europa mag je Apple niet om dit soort dingen aanklagen. Hier moet je nog wat verstand hebben.

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Laatst online: 09-09 12:26
Ik gebruik iTunes, een van die filmpjes is een video podcast, met handmatige sync. Ook als ik mijn ipod sync met die winamp plugin, wat ik de vorige keer had gedaan, houd ik hetzelfde probleem. Gaat een weekje goed ongeveer en dan staan ineens mijn films en muziek door elkaar.

Reset helpt ook niet, alleen de ipod upgraden of formatteren en alles er opnieuw opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

PowerFreak schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:22:
[...]

Zelf heb in mijn iPod meestal op 50% en dan vind ik het soms nog vrij hard. De EU beveiling zorgt alleen voor een beplaalde hoeveelheid max. uitgangs amplitude. Dit heeft dus in europa een max, dat geld voor alle ipod's / mp3-spelers / diskmans etc etc. Op 100% geeft de iPod nog steeds een max volume, genoeg om je oren mee te slopen.

De volume verschil tussen de EU en Amerikaanse iPod = vors, bij mijn iPod mini had ik de restricitie eraf gehaald 10 sec vol volume en de hele dag kop en oorpijn. ziekelijk hard.

Pas hier dus mee op... en in europa mag je Apple niet om dit soort dingen aanklagen. Hier moet je nog wat verstand hebben.
50% vrij hard ? En heb je hem uncapped, of vind je hem capped op 50% al hard ? :X

Ik heb em nu dus uncapped, maar wat zou dan een normaal volume zijn om op te luisteren ? Ik zou hem zelf nu zetten op 50%, maar is dat dan al te hard ? :? Als hij lager staat (30-40%), dan hoor ik op de fiets bijvoorbeeld niks als 'k op een drukke weg rijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScottB schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:42:
[...]

50% vrij hard ? En heb je hem uncapped, of vind je hem capped op 50% al hard ? :X

Ik heb em nu dus uncapped, maar wat zou dan een normaal volume zijn om op te luisteren ? Ik zou hem zelf nu zetten op 50%, maar is dat dan al te hard ? :? Als hij lager staat (30-40%), dan hoor ik op de fiets bijvoorbeeld niks als 'k op een drukke weg rijd...
hoe kun je de restrictie eraf halen? of uncappen? staat dat gewoon in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:43:
[...]

hoe kun je de restrictie eraf halen? of uncappen? staat dat gewoon in het menu?
Nee, heb ik gedaan met een programma genaamd 'GoPod'. Met één druk op de knop wassie klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Hoi,

Ik hoorde dat er in het linkeroortje een microfoon zat, klopt dit? En hoe zet ik die aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03-2015
dat ''GoPod'' is je geluid dan gelijk harder? Of moet je in iTunes je geluid harder zetten

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

bas116 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:56:
dat ''GoPod'' is je geluid dan gelijk harder? Of moet je in iTunes je geluid harder zetten
Nee, je hoeft in iTunes dan niks te veranderen, je iPod kan de muziek gewoon een stuk harder afspelen :)
--Christiaan-- schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:07:
Hoi,

Ik hoorde dat er in het linkeroortje een microfoon zat, klopt dit? En hoe zet ik die aan?
Uhh, daar heb ik nog nooit van gehoord.. :?

[ Voor 33% gewijzigd door Scott op 28-03-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--Christiaan-- schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:07:
Hoi,

Die gaatjes die op het linker oortje zitten, is voor de bass. Nee, daar zit geen microfoon in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
PowerFreak schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:22:
[...]

Ik ben het hier helemaal mee eens! Overigens kun je best zeer korte tijd (minuten op vol volume luisteren met EU cap), maar dat is al niet best. De "schade" hangt af van het volume en de duur van het luisteren. Daarnaast hangt het volume af van het soort en type oordopjes wat je gebruikt. Verpest alsjeblieft niet je oren.

Je oren herstellen zich nooit meer!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een half uur met gopod op vol volume zitten luisteren, snoeiharde drum and bass, en ik hoor alles nog prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:09:
Ik heb zelf een half uur met gopod op vol volume zitten luisteren, snoeiharde drum and bass, en ik hoor alles nog prima :)
Haha, zou een mooie boel zijn, als je in één keer doof wordt!

Lees voor meer informatie ook eens dit artikel op iLounge: http://ilounge.com/index....-your-ears-and-your-ipod/

[ Voor 20% gewijzigd door Hoedje op 28-03-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, maar ik had nog geeneens een suis in mijn oren!

Achteraf gezien niet slim, maar ik was pissig en moest ongeveer 4km lopen. En dan gaat het volume telkens een tikje harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hoedje schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:11:
[...]

Haha, zou een mooie boel zijn, als je in één keer doof wordt!

Lees voor meer informatie ook eens dit artikel op iLounge: http://ilounge.com/index....-your-ears-and-your-ipod/
Handig artikel! _O_

Ze zeggen dus dat je ongeveer 2 uur op 100% (100dB) "mag" luisteren (de Europese iPod). Is deze berekening dan goed of niet ?

130 / 100 = 1,3. Dus 1,3dB is 1 %.
Dus per procent dat er bij komt, komt er 1,3 decibel bij. Je wilt weten (althans, dat wil ik :P) hoeveel procent de uncapped iPod overeenkomt met de capped iPod. Dus:
100 / 1,3 = 77%

Dit zou betekenen dat je op de uncapped iPod, 2 uur mag luisteren op 77%. Dit lijkt mij vrij veel, klopt de berekening niet, of mag ik dit niet zo berekenen omdat decibels heel anders in elkaar zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Ik heb geen id of dat schema klopt :) maar kan je vertellen dat ik mijn geuncapte mini of 75% ziekelijk hard vond ;) te hard...
ScottB schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:42:
[...]

Ik heb mijn G5 uncapped, en vind het boven de 50% eigenlijk al hard worden. Mja... op die fiets hoor je idd minder door het windgeruis etc. Daarom zet ik dan meetsal mijn dikke Sennheiser op mijn kop, veel minder last van wind / verkeer.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:15:
Nee, maar ik had nog geeneens een suis in mijn oren!

Achteraf gezien niet slim, maar ik was pissig en moest ongeveer 4km lopen. En dan gaat het volume telkens een tikje harder.
Als je een suis in je oren hebt is het eigenlijk al te laat en heb je je oren al overbelast voor een langere tijd.

Nu rijst bij mij de vraag op: Waarom zou je hem uncappen??

Als ik een quote uit het geposte artikel plaats:

workers can only be exposed to 90 dB for 8 hours per day, 95 dB for 4 hours, 100 dB for 2 hours.

Je zou dus max 2uur per dag met max volume iPod mogen luisteren zonder perm. gehoors beschadiging. Een geuncapte iPod kan max 130 DB. Dus laten we het rijtje afmaken

105dB = 1uur max
110dB = 30 min
115dB = 15 min
120dB = 7 min
125dB = 3 min
130dB = 2 min

En dit is volgens Amerikaanse normen.

Dit zijn europeense normen:

85dBA Werkgever is verplicht te wijzen op risico van gehoorschade
90dBA 8 uur
93dBA 4 uur
96dBA 2 uur
99dBA 1 uur
102dBA 30 min
105dBA 15 min
108dBA 7,5 min
111dBA 4 min

Hier kan ik best wel inkomen, 130dB = ZIEKELIJK HARD!
Ga maar eens naast een opstijgende straal jager staan :)

Een tabbeletje uit een college over gehoors beschadiging van de popschool van Maastricht (http://www.popschoolmaast...e_gehoor_gehoorschade.htm)

Geluidsniveau's in dB:
0dB Absolute stilte, gehoorgrens
10dB Net waarneembare geluiden
20dB Ruisen van de wind
30dB Basisniveau professionele opnamestudio
40dB Rustige woonwijk (homestudio)
60dB Gespreksniveau
80dB Auto, intensief wegverkeer
90dB Stereotoren op vol vermogen
100dB Popconcert, discotheek
110dB Racewagen
120dB Pijngrens
130dB Blijvende gehoorschade
130dB Helicopter
150dB Explosie
190dB Raket

Bij 120dB en hoger zit je al in de trouble, je kunt als je harde muziek wil beter een stel goed sealende headphones / oordoppen kopen, de betere sealen 30dB zodat de muziek al veel harder overkomt.

En nu kun je wel zeggen dat je na een tijd iPod full-power nergens last van hebt enzo, maar de schijn kan bedriegen.

Naja... hoop dat mijn standpunt wel duidelijk is :) Oren zijn niet te koop dus wees er zuinig op :)

PS: leuk linkje,

http://www.oorcheck.nl/index_keuze.html

[ Voor 29% gewijzigd door Henning op 28-03-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

PowerFreak schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:05:
..... heel verhaal .......

Naja... hoop dat mijn standpunt wel duidelijk is :) Oren zijn niet te koop dus wees er zuinig op :)

PS: leuk linkje,

http://www.oorcheck.nl/index_keuze.html
Mooi, mijn oren zijn nog goed :D

Je standpunt is duidelijk ja. Maar wat nou als je in zo'n drukke straat fietst en je hoort je muziek niet, zelfs niet op 100% ? Dan ben ik blij dat hij harder kan, al is het maar voor een minuutje of 10. Zachter kan hij altijd nog :)

Maar goed, ik zet hem dus nu gewoon op een procentje of 40-50, zo lang luister ik toch niet achter elkaar.

[ Voor 66% gewijzigd door Scott op 28-03-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Als een uncaped iPod op 130! dB geluid kan produceren zou ik dit er ;lekker op laten staan, je zou maar vergeten de lock aan te zetten en het voluma gaat naar 100% als je hem in je broekzak stopt. Dit is echt niet gezond, weten jullie zeker dat het 130 dB is :/ dat is bijna een rotje naast je oor.

@ScottB: je mag idd niet zo met decibels rekenen, 3 dB hoger is een verdubbeling van de sterkte.

Edit: Maar misschien ook weer wel omdat de volume balk waarschijnlijk ook logaritmisch werkt, ik weet het ook niet :P

[ Voor 14% gewijzigd door HammerT op 28-03-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

HammerT schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:50:
Als een uncaped iPod op 130! dB geluid kan produceren zou ik dit er ;lekker op laten staan, je zou maar vergeten de lock aan te zetten en het voluma gaat naar 100% als je hem in je broekzak stopt. Dit is echt niet gezond, weten jullie zeker dat het 130 dB is :/ dat is bijna een rotje naast je oor.

@ScottB: je mag idd niet zo met decibels rekenen, 3 dB hoger is een verdubbeling van de sterkte.
Het staat in het artikel die Hoedje gaf, lijkt me wel dus. Ik wist helemaal niet dat dat zo veel was joh, dacht dat dat gewoon iets harder was dan een normale mp3-speler :+

Tijd voor een iPod met speaker erin :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ik hem uncap?

Omdat ik met video's en sommige muziek telkens tegen het maximum zat, en ik wel wat ruimte wil voor als ik uit mijn dak wil gaan :)

+ dat ik een setje pasieve speakers heb ;)

En please, geen iPod met speaker erin. (naast de huidige speaker). Ik word nu al gek van al die "minder sociale" types met hun luide MP3 ringtones :{

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Hmm.. misschien dat jij een paar zachte mp3 tjes hebt. En daar zat ik idd ook aan te denken als een paar losse speakertjes hebt.

Ik vind mensen met zo'n blokker mp3 speler op een veel te hoog volume al irritant :X

Het is eigenlijk net zoiets als naar een concert gaan, daar is du muziek eigenlijk ook veel te hard. Maar dat is wel mooi natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gitaarsolos en ik heb muziek van The Prodigy. Dan kan ik het volume van het gitaarsolo omhoogkrikken, maar ik zal nooit kunnen tippen aan het volume van The Prodigy, dat klinkt allemaal wat voller en harder.

En daarnaast rotzooi ik liever niet met MP3tjes alsin re-encoden en verkrachten van het volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

HammerT schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:22:
Het is eigenlijk net zoiets als naar een concert gaan, daar is du muziek eigenlijk ook veel te hard. Maar dat is wel mooi natuurlijk ;)
hehe... mja daarvoor heb ik een setje Alpine Musicsafe's ;) (http://www.musicallin.nl/...essoires/alpine_musicsafe)

Altijd handig en na conserten nooit meer gare oren :)....

Maar verder lijkt het me dat het verhaal omtrend iPod volume's nu wel compleet duidelijk is, en dat we ons weer kunnen richten op HET APPARAAT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HammerT schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:22:
Mja, wat erg vreemd is, is dat steeds meer mensen met oordoppen in naar concerten gaan. Niet zozeer vreemd omdat ze hun oren willen beschermen, maar wel dat het geluidsniveau dusdanig hoog blijft. Zeker met de meeste oordoppen (waaronder ook de Alpine MusicSafe hierboven), die niet gelijkmatig filteren, "vervormt" het geluid en is dus uiteindelijk de *kwaliteit* van de muziek slechter. In plaats van dat de geluidsman dus het volume op een acceptabel (denk aan 90~95 dB(A) ) houdt, kiest hij ervoor om vol te blazen, de gehoren van onbeschermde mensen te beschadigen en de mensen die wél voorzichtig zijn te forceren tot het gebruik van oordoppen, welke een deel van zijn werk teniet doen omdat de meeste oordoppen nou eenmaal niet gelijk filteren...

/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
En ook Apple heeft door dat hoge volumes schadelijk zijn: http://www.engadget.com/2...oduce-ipod-volume-limiter. Zie ook dit artikel op hun site: http://www.apple.com/soundvolume/.

Een van de comments is echt geniaal:
so they are putting a volume control on the volume control? now that is engineering BRILLIANCE!
Update 1: Nieuwe firmware dus: http://www.apple.com/ipod/download/. Versie 1.1.1 met bugfixes en dus de nieuwe variable volume cap.

Update 2: Heel goed nieuws! Volgens verschillende mensen op iLounge fixed het de problemen met video's van firmware 1.1!

[ Voor 41% gewijzigd door Hoedje op 29-03-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Fixes die ik tot nu toe heb gevonden (iLounge en zelf):

-Geen problemen meer met film(pjes) (volgens iLounge, ik had al geen problemen)
-(Nog) snellere menu's en switchen tussen menu en liedjes
-Rating gedoe is gefixed, blijft niet meer hangen
-Helemaal geen problemen meer met grote tags (ik had ze al nauwelijks tot niet meer)
-Zelf instellen van een volume cap, dus geen gopod o.i.d. meer nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je met ipod G5 trouwens de fotos ook in mappen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:26

Dav0s

Hr?

Moet je je muziek er opnieuw opzetten als je de firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Met die nieuwe firmware zie ik wel nut op die EU cap er af te halen :P als ik het dan wil gebruiken voor speakertjes :Y)

Verder niet veel gemerkt of het sneller werkt oid..
Dav0s schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:14:
Moet je je muziek er opnieuw opzetten als je de firmware update?
nope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

De menu's vond ik pers een stuk soepeler werken, vooral als ik heel snel naar het hoofd menu wil. Wouden de menu's blijven hangen en daar heb ik nu geen last meer van.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was dan het exacte probleem met de video's ??

Zo mijn iPod maar eens uit de kast halen, en kijken of die update lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Dat probleem met die video's weet ik ook niet, maar heb geregeld gehad dat bij het rating gebeuren hij inderdaad niet meer andere informatie wilde laten zien, en constant die sterren liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31

sjaakaq

It might get loud

Waar precies moet ik die volume cap in/uitschakelen :? Of is dat alleen bij de 5G (ik heb een 4G)?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hoedje schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:49:
En ook Apple heeft door dat hoge volumes schadelijk zijn: http://www.engadget.com/2...oduce-ipod-volume-limiter. Zie ook dit artikel op hun site: http://www.apple.com/soundvolume/.

Een van de comments is echt geniaal:

[...]

Update 1: Nieuwe firmware dus: http://www.apple.com/ipod/download/. Versie 1.1.1 met bugfixes en dus de nieuwe variable volume cap.

Update 2: Heel goed nieuws! Volgens verschillende mensen op iLounge fixed het de problemen met video's van firmware 1.1!
Is dit dan in te stellen op de iPod zelf of heb je daar iTunes weer voor nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
ScottB schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 01:49:
[...]

Is dit dan in te stellen op de iPod zelf of heb je daar iTunes weer voor nodig ?
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303414

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dav0s schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 00:10:
Dat probleem met die video's weet ik ook niet, maar heb geregeld gehad dat bij het rating gebeuren hij inderdaad niet meer andere informatie wilde laten zien, en constant die sterren liet zien.
Daar had ik ook een keer last van, echter ging bij mij automatisch in een loop :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Ik weet niet meer waar ik het nou precies las, maar is er nou nog een kans dat de 5G op 1 april goedkoper wordt omdat Apple dan 25? jaar zou bestaan? Ik wil namelijk een 5G halen alleen als hij vanaf 1 april goedkoper wordt wacht ik nog ff 3 dagen. Maar wil hem eigenlijk vammidag al halen, dus als iemand het weet?

[ Voor 3% gewijzigd door Lefty_38 op 30-03-2006 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Lefty_38 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:33:
Ik weet niet meer waar ik het nou precies las, maar is er nou nog een kans dat de 5G op 1 april goedkoper wordt omdat Apple dan 25? jaar zou bestaan? Ik wil namelijk een 5G halen alleen als hij vanad 1 april goedkoper wordt wacht ik nog ff 3 dagen. Maar wil hem eigenlijk vammidag al halen, dus als iemand het weet?
Apple bestaat 30 jaar ;) en er is nog niks bevestigd.
Als ik jou was, zou ik wel eventjes wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Eiríkr schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:34:
[...]

Apple bestaat 30 jaar ;) en er is nog niks bevestigd.
Als ik jou was, zou ik wel eventjes wachten.
ok, bedankt voor de snelle reactie anders had ik hem vammidag al gekocht hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 08:57:
[...]

Daar had ik ook een keer last van, echter ging bij mij automatisch in een loop :{
Ik vond uiteindelijk wel een oplossing. Wachten op een nummer met album art, en dan langs al die sterren scrollen (center button) tot ie het album laat zien. Dan nog een keer scrollen en dan is het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31

sjaakaq

It might get loud

Ok...dat maximumvolume werkt dus niet op een iPod 4G :? Alleen op de nano en 5G. Beetje vreemd...zijn die 4G's zo oud dat alle gebruikers daarvan inmiddels toch al doof zijn?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
leokennis schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:53:
Ok...dat maximumvolume werkt dus niet op een iPod 4G :? Alleen op de nano en 5G. Beetje vreemd...zijn die 4G's zo oud dat alle gebruikers daarvan inmiddels toch al doof zijn?
Wellicht dat deze feature niet mogelijk is met een 4G.
Of het wordt gedaan om mensen te pushen een nieuwe iPod te kopen.
Ik heb er nog niks over gelezen in ieder geval, waarom het alleen met de nieuwste iPods werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 11-09 18:58
Hoedje schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:25:
-Zelf instellen van een volume cap, dus geen gopod o.i.d. meer nodig!
Met Gopod haal je de cap eraf, maar met deze nieuwe functie kan je, volgens mij, alleen maar de bestaande cap nogmaals cappen.
Als je je iPod dus harder wil hebben zal je nog steeds Gopod moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
suspect schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:29:
[...]

Met Gopod haal je de cap eraf, maar met deze nieuwe functie kan je, volgens mij, alleen maar de bestaande cap nogmaals cappen.
Als je je iPod dus harder wil hebben zal je nog steeds Gopod moeten gebruiken.
Nope, niet als je de amerikaanse firmware download (en daar link ik ook naartoe). Sterker nog er is nog helemaal geen Europese geupdate firmware verschenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 11-09 18:58
Zit er dan verschil in die firmwares?
Anders zou toch iedereen die Amerikaanse firmware installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
suspect schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:34:
Zit er dan verschil in die firmwares?
Anders zou toch iedereen die Amerikaanse firmware installeren?
Yep zo werkt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan binnekort een Apple Video 30GB aan te schaffen, omdat ik m'n hele CD-collectie nu gewoon een keertje op een MP3 speler kwijt wil (aan 6GB heb je dan niet genoeg) Nu luister ik veel post-rock muziek (vaak nummers langer dan 10 min.) nu heb ik het gerucht gehoord dat de Ipod geen nummers van langer dan 10 minuten speelt, is dit waar? Ook in de Itunes shop kun je namelijk geen afzonderlijke nummers van langer dan 10 minuten kopen ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:43:
Ik ben van plan binnekort een Apple Video 30GB aan te schaffen, omdat ik m'n hele CD-collectie nu gewoon een keertje op een MP3 speler kwijt wil (aan 6GB heb je dan niet genoeg) Nu luister ik veel post-rock muziek (vaak nummers langer dan 10 min.) nu heb ik het gerucht gehoord dat de Ipod geen nummers van langer dan 10 minuten speelt, is dit waar? Ook in de Itunes shop kun je namelijk geen afzonderlijke nummers van langer dan 10 minuten kopen ?!
Ik weet dat mijn vriendin gewoon full length mix cd's beluistert, mp3's die dus rond de 70 minuten duren. Werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:43:
Nee. De 4G, die ik had totdat hij vorige week gestolen is :( , was dat zeker niet zo. Audiobooks met hoofdstukken van 1.5 uur waren geen uitzondering en speelde hij prima af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt voor de snelle reply. Nu nog eventjes doorsparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
JvH schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:46:
[...]

Nee. De 4G, die ik had totdat hij vorige week gestolen is :( , was dat zeker niet zo. Audiobooks met hoofdstukken van 1.5 uur waren geen uitzondering en speelde hij prima af.
Het is wel zo dat je er beter aan doet om lange nummer te splitsen, dit is gunstiger voor de batterij. Ik denk dat de HD de hele tijd blijft draaien omdat zo'n groot nummer niet in het flas geheugen past?

Maar goed, dan moet je wel moeite nemen om ze te splitsen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
HammerT schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:36:
[...]

Het is wel zo dat je er beter aan doet om lange nummer te splitsen, dit is gunstiger voor de batterij. Ik denk dat de HD de hele tijd blijft draaien omdat zo'n groot nummer niet in het flas geheugen past?

Maar goed, dan moet je wel moeite nemen om ze te splitsen :O
Klopt: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61434-en

Helemaal onderaan staat het volgende:
"Also, consider breaking very long songs or tracks into shorter tracks that have smaller file sizes."

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.