[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.807 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Hoedje schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:07:
[Als je dan het "now playing" scherm hebt. Dan heb je dus links album art en recht artiest, track, cd etc. Hij staat dan met de Shure E4 tussen de 25 % en 75 % van de album art.
Dan staat 'ie dus op ongeveer 10% van het totaal?
Is dat niet veel te zacht, of zijn die E4's gewoon veel harder?
Ik heb mijn E2G's altijd op ongeveer 40% van het totaal staan, maar zit er dan zo'n groot verschil tussen de E2 en de E4? (of ben ik gewoon doof?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Hehe, dat is tussen de 10 en 40 % van het totaal. Ik luister overigens heel veel op 10 %, maar ook zo nu en dan dus wat harder. De E4 is iets harder dan de E2 (dus bij lager volume, hoor je het harder), maar het verschil is niet zo groot. Dus het kan goed hoor...

Je bent niet doof hoor :P , tenminste nog niet })

[ Voor 22% gewijzigd door Hoedje op 09-03-2006 20:02 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

Ik heb zaterdag een Ipod g5 gekocht O+
Was erg onder de indruk.

Ben ik de enige die vind dat de oordopjes (mits de stoffen beschermkapjes erop zitten) een goede geluidskwaliteit leveren?

Ik meen mij te herinneren dat een vriend van mij ooit zo klaagde over die dingen bij zijn ipod g3, en die waren ook verschrikkelijk. Deze gebruik ik momenteel in afwachting van een setje Sony ex71, maar ze laten niet belachelijk veel te wensen over om eerlijk te zijn. Goede backup.

Verder moet ik om de 2 dagen de accu opladen, maar dat neem ik voor lief B)

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Egg schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:22:
Was erg onder de indruk.

Ben ik de enige die vind dat de oordopjes (mits de stoffen beschermkapjes erop zitten) een goede geluidskwaliteit leveren?

Ik meen mij te herinneren dat een vriend van mij ooit zo klaagde over die dingen bij zijn ipod g3, en die waren ook verschrikkelijk. Deze gebruik ik momenteel in afwachting van een setje Sony ex71, maar ze laten niet belachelijk veel te wensen over om eerlijk te zijn. Goede backup.

Met de stoffenopzetstukjes zijn ze inderdaad vrij goed. Maar wacht maar tot je de EX71's hebt...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

Hoedje schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:26:
[...]

Met de stoffenopzetstukjes zijn ze inderdaad vrij goed. Maar wacht maar tot je de EX71's hebt...
Dat mag ik aannemen inderdaad, dat die ex71 helemaal een overdonderend effect geeft 8)

Ik lees hier replys van meerdere mensen die Shure oordoppen hebben, is het de moeite waard om
Shure E2C € 89,-
Shure E3C € 179,-
Shure E4C € 269,-
te kopen, in plaats van:
Sony MDR-EX71SL € 46,-

Stom dat ik dit vraag, omdat ik normaalzelf altijd zeg: "alle waar is naar zijn geld".

Nu gaat het verhaal wel dat oordopjes van Audio Pro (duur :X ) en Shure (ook euhm..duur :X ) gebruikt worden door musici die icm een goede mp3 speler een zo feilloze weergave van hun gemaakte muziek willen hebben buiten de studio om. Dat zegt wat... }:O

Met andere woorden, ik ben er nog niet uit, maar de prijs/kwaliteit + de reputatie van sony ex71 sprak me gewoon aan.

edit:
opmaakgeil

nogmeeredit:
Ik kan u allen thans meedelen, dat ik een goed alternatief heb gevonden:
XtremeMac FS1 High Definition Headphones
Ze zien er super uit, beide fabrikanten hebben een goede reputatie, en als ik de reviews van 5 verschillende (ongesponsorde }:O ) sites mag geloven, geven ze een perfecte weergave...

[ Voor 25% gewijzigd door Egg op 09-03-2006 22:13 ]

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik zelf de EP630's van Creative. Ben best tevreden over de geluidskwaliteit, gewoon 100 keer beter als de ipod doppen.

http://www.mp3shop.nl/product/16408

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de E4c icm met Ipod 5G en ik moet zeggen, dat ze echt geweldig klinken. Zo gedetailleerd, helder en een super goede balans. Natuurlijk had ik voor deze inears ook andere slechtere doppen, bijv. de standaard bijgeleverde oordopjes, ik zat ook te twijfelen, maar nu ik ze heb, wat een wereld van verschil.

Voor mensen die zitten te twijfelen welke oordopjes ze willen hebben: Dit is een fantastisch topic om je keuze te maken: Wat zijn goede oordopjes? Deel 7 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Egg schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:50:
[...]

nogmeeredit:
Ik kan u allen thans meedelen, dat ik een goed alternatief heb gevonden:
XtremeMac FS1 High Definition Headphones
Ze zien er super uit, beide fabrikanten hebben een goede reputatie, en als ik de reviews van 5 verschillende (ongesponsorde }:O ) sites mag geloven, geven ze een perfecte weergave...
Bij de site die ons geeft staan onderin zelfs dat er beter zijn voor dezefde prijs. Ik citeer even:

"For better-sounding noise-isolating headphones at the same price, we recommend the Altec Lansing inMotion IM616, or even the Etymotic ER6i."

Dus die oordopjes lijken me geen idee. De Ety's ken ik en die hebben een mooi geluid, alleen zijn de draden een btje dun, en dat is natuurlijk weer een nadeel. Mensen zitten meestal te twijfelen tussen de Shure E3c en Ety's ER6i. De Ety's hebben beter geluid, maar de shure's hebben duurzamere draden.

Maar zoals ik al eerder zei, dit hoor eerder in 'Welke oordopjes moet ik nemen?' Topic. Dus ga daar maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb ook de Shure E4c en ik ben het helemaal eens met BeeTB1. Overigens @Egg, die prijzen zijn wel erg hoog. De Shure E4c kun je in Nederland voor 199 euro krijgen en minder als je ze zelf wil importeren uit Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:35:
De Shure E4c kun je in Nederland voor 199 euro krijgen en minder als je ze zelf wil importeren uit Amerika.
Ik heb ze inderdaad wel in Amerika en inkoopacties in NE voor 199 gezien, maar officiele winkels in NE hebben allemaal een prijs van rond de 269. bijv. deze en deze
Kun je er mij 1 laten zien waar 't wel 199 is? (NE) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No offence, maar het is NL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:02:
[...]

Ik heb ze inderdaad wel in Amerika en inkoopacties in NE voor 199 gezien, maar officiele winkels in NE hebben allemaal een prijs van rond de 269. bijv. deze en deze
Kun je er mij 1 laten zien waar 't wel 199 is? (NE) :)
Hehe, ik zei niet winkel ;) . Wat je zegt klopt, via IA (dus in NL) is er voor 199 aan te komen en via import (buiten NL) voor nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

ik heb een tijdje terug nog de e3c's gevonden voor 125 d8 ik, (daarvoor had ik ook die sony's maar die gingen kapot)

allebei hele goede oordoppen btw, maar als je een beetje cash over hebt zou ik toch voor de e3c/e4c gaan. Tenzij je niet voorzichtig met je spullen omgaat, dan zijn de sony's/sharp md 33's FTW :P(goed dus)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Egg schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:22:
Was erg onder de indruk.

Ipod oordoppen vond ik ook erg goed. Veel beter dan mijn eerdere philips dopjes. Maar toen ik een goedkope sennheiser koptelefoon kocht bleek het verschil toch wel enorm. En nu vind ik mijn creative Ep630 nóg weer een slagje beter :Y)

Die iPod doppen zijn zegmaar erg goed, tot je wat beters te horen krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Laatst online: 26-08 07:38
Heb de Apple in-ears, ben er ERG tevreden over.
En zeker voor die prijs. Een reden die ik kan geven om ze eventueel niet te kopen, is dat ze niet bij iedereen even goed in de oren zitten. MAAR als ze passen, dan zitten ze als gegoten en voelen ze zo comfy aan dat je niet merkt dat die dingen nog in je oren zitten (itt tot de sony's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem toen ik mijn iPod g5 wilde updaten... hij was klaar en toen ik keek zag ik dat er geen software meer opstond. Het scherm brand nu heel te tijd en als ik hem wil resetten(menu+select) dan gaat hij uit en dan hoor je 3 piepjes. Wat moet ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 09:00:
Ik heb een probleem toen ik mijn iPod g5 wilde updaten... hij was klaar en toen ik keek zag ik dat er geen software meer opstond. Het scherm brand nu heel te tijd en als ik hem wil resetten(menu+select) dan gaat hij uit en dan hoor je 3 piepjes. Wat moet ik doen
Heb je al geprobeerd om hem opnieuw te updaten/herstellen via de computer? Heb je de iPod al helemaal leeg laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

en ook ik heb maar EP630's gekocht. Ik kan echt niet wachten hoe ze klinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het blad iPodFan van voorjaar 2006 staat een heel interessant artikel over het 'geheime' servicemenu die de iPods hebben.
Afbeeldingslocatie: http://img.ipodfan.nl/02cover.jpg
Het geheime menu is vooral handig om de technische staat van een iPod te beoordelen. Want hoeveel draaiuren heeft die op een computerbeurs aangeboden 'nauwelijks gebruikte iPod' in werkelijkheid achter de rug? En werken alle knopjes eigenlijk nog wel naar behoren? Met behulp van het geheime menu laat u zich niet bedotten.
Reset je Pod via de knoppen Menu en Selecteer en het geheime menu verschijnt door Vorige en Selecteer ingedrukt te houden.

Zie hieronder voor de menu-items per model en schaf het blad aan via www.ipodfan.nl voor de volledige tekst en uitleg van alle onderdelen.
Afbeeldingslocatie: http://img388.imageshack.us/img388/3567/ipodfan3eu.jpg
Ben je van plan om een tweedehands iPod aan te schaffen, kijk dan naar de draaiuren, de werking van de knoppen en de mogelijkheid om geluid weer te geven. Honderd procent garantie op een goede koop kan niemand je geven, maar het risico op een miskoop gaat er wel een stuk mee omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lukt me niet om mn iPod te formatte, ben ik nu gek of kan dat gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:21:
Ehm, wat heb je allemaal al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uberhandig, dat menu. Ik kijk em nu ff door bij mijn iPod nano :D

(Niet dat ik er nu wat aan heb, want hij werkt nog perfect. Maar toch leuk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi man, dat menu. Hoop alleen dat je niks kapot kan maken :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lukt me niet dat geheime menu, er gebeurt niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

Boeit jouw wat man, je weet toch wat hij bedoelt :X
post op vrijdagmiddag in de huiskamer met nutteloze zooi :)

Anyway, ik zal mijn oordoppen strooptoch doorzetten in het oordopjes topic. In ieder geval bedankt voor jullie korte blik op de zaak :)
Die FS1's worden het dus niet. Ik kom er wel uit }:O

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03-2015
Het lukt me niet om in dat menu te komen, wat doe ik fout?

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menu + Select ingedrukt houden.. Dan wanneer je scherm aanspringt switchen van Menu naar Vorige. Gewoon ingedrukt houden, dan geeft je iPod een paar piepjes (behoorlijk luid, trouwens :) ) en ben je in het menu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Heb je met de ipod een functie om liedjes in elkaar laten overvloeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij gelukt bij nano en video. Opzich wel grappig, maar niet echt interessant voor ons. Alleen als je een van de ipods tweedehands koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:26

JSchut

.....

Na lang overwegen...... toch maar een iPod 5G gekocht :) met Ipod Socks
Tis een hoop geld, maar denk niet dat ik er spijt van zal krijgen :)

Wat ik wel vaag vindt is dat er bij de iPod en bij de Socks staat binnen 24 uur leverbaar.
Maar als je dan de bestelling afgerond hebt zeggen ze dat je rekening moet houden met 3-7 werkdagen :(

Wat zijn de ervaringen hier? duurt het eerder 7 dagen of 3?
hehe kan nu al niet meer wachten :P

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met producten die al geruime tijd leverbaar zijn is dat ze vaak heel snel geleverd worden. Dus in jou geval rond de 3-4 dagen.

Voor mijn radio remote stond ook 5 dagen in de webshop aangegeven. De werkelijkheid was 1 dag. Maar ja, eerder behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:21:
Het is mij gelukt bij nano en video. Opzich wel grappig, maar niet echt interessant voor ons. Alleen als je een van de ipods tweedehands koopt.
Hoe is je dat gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:21:
Waarom zou je je iPod willen formatteren? Je kan hem toch resetten via je iPod updater, dan wordt hij (volgens mij) ook geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door precies te doen zoals het op de vorige pagina staat.
Probeer anders wat varianten. Dus eerst select knop en snel daarna bijv. vorige en dan beide ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej mates,

Ik heb sinds een week nu de Video 30gb, maar vinnet enigszins gaar allemaal, mss. hebben jullie een idee:

- iTunes is echt f00king traag, moet van alles kopieeren en doen, ID3-tags maken ofzo en het duurt lang voordat hij m'n ipod vindt als ik de usb-kabel in de computer steek. Als iTunes aan het bijwerken is, kan ik voor de rest het programma helemaal niet gebruiken...
- Als ik Outlookcontacten wil synchroniseren krijg ik een foutmelding: De iPod kan niet worden bijgewerkt, de vereiste map kan niet worden gevonden.
- Als ik foto's wil overzetten krijg ik deze foutmelding: De iPod kan niet worden bijgewerkt. Er kan niet van de schijf worden gelezen, of naar de schijf worden geschreven

Iemand anders dergelijke ervaringen of oplossingen?

Thx.

.:Xani:.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
kyddil schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:01:
Heb je met de ipod een functie om liedjes in elkaar laten overvloeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ nope

Daarnaast:
met die outlookcontacten heb ik en vele anderen ook, dat wordt wachten op een update van iTunes ben ik bang

Dat van iTunes herken ik wel een beetje maar ook weer niet zo extreem. Wat voor systeem heb je?

Voor die foto's zou ik geen oplossingen hebben.

[ Voor 96% gewijzigd door LtMarx op 15-03-2006 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van iTunes herken ik wel een beetje maar ook weer niet zo extreem. Wat voor systeem heb je?

Voor die foto's zou ik geen oplossingen hebben.
Hmmz, ik heb een P4 2,53GHz met een gig aan geheugen en een 7200 rpm HD, dusja, zou normaal moeten werken lijkt mij...

Maakt dat k-u-t-programma bij jullie ook voor ieder album, artiest etc een aparte map op je HD aan? Ik dacht dat hij dat alleen deed voor een makkelijk overzicht in iTunes zelf, maar nu is heel m'n mappenstructuur ook gewijzigd. Zelfs als ik een video toevoeg, dan kopieertie die, maar het origineel laatie staan...wat een butt-systeem zeg...maar ws. is er een instelling voor:) Welke?

En die foto's...tsja, hij heeft fotos in het begin geaccepteerd, maar nu ineens die foutmelding.

Verder valt me op dat hij helemaal geen instellingen onthoudt; als ik instel dat ik de ipod als verwisselbare schijf wil gebruiken en ik sluit vervolgens de ipod opnieuw aan, dan zie ik eerst de ipod als schijf en een paar tellen later verdwijnt die schijf weer en opent itunes (ookal had ik uitgezet dat itunes automatisch start als de ipod wordt aangesloten:P).

Wat een gare rommel, of is m'n ipod gewoon al vaag aan het doen?

plz. help:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:25:
Maakt dat k-u-t-programma bij jullie ook voor ieder album, artiest etc een aparte map op je HD aan? Ik dacht dat hij dat alleen deed voor een makkelijk overzicht in iTunes zelf, maar nu is heel m'n mappenstructuur ook gewijzigd. Zelfs als ik een video toevoeg, dan kopieertie die, maar het origineel laatie staan...wat een butt-systeem zeg...maar ws. is er een instelling voor:) Welke?
Tja, dat zijn dus 2 opties die je zelf hebt aangezet, want default staan ze uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat maakt heel het mappensysteen nou uit? Je hebt toch alles in iTunes staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke opties zijn dat dan? Ik heb niets gewijzigd namelijk.

En ja, dat mappensysteem, ik had alles al ingedeeld op m'n HD en nu staat er in een aparte artiestenmap bijv. 1 song...btje zinloos, mja, boeit idd verder niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet begrijpen dat met iTunes je hele directory-structuur nutteloos word, aangezien je alles via iTunes bediend. En dat gaat stukken beter.

Het hele mappensysteem kun je in principe negeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 23:50:
Hej mates,

Ik heb sinds een week nu de Video 30gb, maar vinnet enigszins gaar allemaal, mss. hebben jullie een idee:

- iTunes is echt f00king traag, moet van alles kopieeren en doen, ID3-tags maken ofzo en het duurt lang voordat hij m'n ipod vindt als ik de usb-kabel in de computer steek. Als iTunes aan het bijwerken is, kan ik voor de rest het programma helemaal niet gebruiken...
- Als ik Outlookcontacten wil synchroniseren krijg ik een foutmelding: De iPod kan niet worden bijgewerkt, de vereiste map kan niet worden gevonden.
- Als ik foto's wil overzetten krijg ik deze foutmelding: De iPod kan niet worden bijgewerkt. Er kan niet van de schijf worden gelezen, of naar de schijf worden geschreven

Iemand anders dergelijke ervaringen of oplossingen?

Thx.

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:25:
[...]

Hmmz, ik heb een P4 2,53GHz met een gig aan geheugen en een 7200 rpm HD, dusja, zou normaal moeten werken lijkt mij...

En die foto's...tsja, hij heeft fotos in het begin geaccepteerd, maar nu ineens die foutmelding.

Verder valt me op dat hij helemaal geen instellingen onthoudt; als ik instel dat ik de ipod als verwisselbare schijf wil gebruiken en ik sluit vervolgens de ipod opnieuw aan, dan zie ik eerst de ipod als schijf en een paar tellen later verdwijnt die schijf weer en opent itunes (ookal had ik uitgezet dat itunes automatisch start als de ipod wordt aangesloten:P).

Wat een gare rommel, of is m'n ipod gewoon al vaag aan het doen?

plz. help:)

Allereerst kalm aan. Het werkt bij heel veel mensen wel goed. Dus laten we bij het begin beginnen. Je computer is snel zat, daar ligt het dus niet aan.

Er is duidelijk iets mis met je computer installatie/iTunes installatie/iPod. Loop eerst in iTunes bewerken-->preferences door. Als je wilt dat iTunes de mappenstructuur beheert, dan moet je een vinkje zetten bij "map iTunes music bijwerken" en vinkje bij "bestanden naar iTunes music kopieren bij toevoegen aan bibliotheek". Deze staan standaard niet aangevinkt.

De foto's kun je ook instellen in iTunes. Controleer met welke map iTunes foto's synchroniseerd, dat kun je dus aanpassen bij de iPod voorkeuren. Hier kun je dus ook de instellingen van de iPod instellen. Dat zijn twee verschillende instellingen. De eerste heeft te maken met het opstarten van iTunes bij het aansluiten van je iPod en de tweede is om het gebruik als schijf te activeren. Deze instellingen worden overigens op je iPod opgeslagen en niet op je computer. Dus mocht de iPod de instellingen niet onthouden. Dan zou ik de iPod herstellen met de iPod updater.

Outlook contact syncen werkt bij mij prima, maar er zijn ook mensen bij wie het niet werkt. De calender werkt bij mij weer niet.

Daarnaast zou ik gezien je problemen met iTunes je computer even goed nakijken. Je geeft zelf aan dat iTunes bij sommige bewerkingen zo langzaam wordt, dat je niets anders meer kan doen in iTunes zelf. Dat hoort dus niet zo te zijn. iTunes gebruikt vrij veel intern geheugen, en ik neem aan dat je 512 mb ram hebt. Dus kijk even na wat er verder nog op de achtergrond loopt, als windows moet gaan swappen gaat het namelijk inderdaad retetraag, ondanks dat je een (redelijk) snelle HD en proc hebt.

Mocht dat nou nog niet helpen... dan zou ik een reinstall doen van iTunes (waarbij je alle sporen van iTunes wist, dus uninstall en dan ook de sporen op de harde schijf en in het register wissen. En anders ben ik bang dat je moet overstappen naar een alternatief voor iTunes (zie daarvoor de TS) of een reinstall van de hele computer moet overwegen.

Succes :Y)

P.S.Welkom op GoT! Je hoeft op GoT niet je nick onder je posts te zetten, noch hoef je te groeten. Door te posten groeten we elkaar namelijk altijd al op GoT. Daarnaast kost het veel kostbare ruimte en leest een draadje lekkerder als niet iedereen elkaar constant de groeten doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu moet ik zeggen dat iTunes bij mij vaak ook baggertraag is, wat waarschijnlijk komt doordat ik maar 512mb geheugen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:18

RnB

Bij mij werkt iTunes gewoon lekker, alleen het opstarten duurt lang.. Maar dat maakt me geen hol uit, want het is het meer dan waard! _/-\o_ Vind ik dan.. Het programma zelf is niet kut, maar jij vindt het kut.. Ik heb trouwens maar 256MB RAM en een celly, dusja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 12:26

Dav0s

Hr?

Ik heb op mijn net gekochte ipod een shield van www.bestskinsever.com aangebracht. Deze zijn bijna identiek aan de shields van www.theinvisibleshield.com maar dan een stuk goedkoper.

Het aanbrengen gaat op dezelfde manier als de shields van invisible shield en kost dus wat moeite maar dan heb je ook wat. Alles ging eigenlijk redelijk snel, alleen het laatste hoekje van de achterkant bleef maar los zitten, uiteindelijk na 4x een half uur wachten bleef hij zitten.

Nu 2 dagen wachten en dan kan ik hem gebruiken :D

m.a.w. www.bestskinsever.com is een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 12:57

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Daar heb ik ook een Ipod skin gekocht (en een Creative vision:m aangezien ik nog niet weet welke ik ga kopen :o ).

Hoe heb jij hem aangebracht? Ik hoor namelijk dat veel (amerikanen) het ook met windex doen, ik neem aan dat dat hetzelfde is al glasex, dat schijnt nog beter te gaan dan met het zeepwater gebeuren.
Ik moet alleen even een bevestiging hebben dat dat ook zo is met glasex eigenlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Dav0s schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:16:
Ik heb op mijn net gekochte ipod een shield van www.bestskinsever.com aangebracht. Deze zijn bijna identiek aan de shields van www.theinvisibleshield.com maar dan een stuk goedkoper.

Het aanbrengen gaat op dezelfde manier als de shields van invisible shield en kost dus wat moeite maar dan heb je ook wat. Alles ging eigenlijk redelijk snel, alleen het laatste hoekje van de achterkant bleef maar los zitten, uiteindelijk na 4x een half uur wachten bleef hij zitten.

Nu 2 dagen wachten en dan kan ik hem gebruiken :D

m.a.w. www.bestskinsever.com is een aanrader :)
Ik heb 'm ook van deze shop en de shield bevalt me prima. Ik heb een zeepoplossing met Zwitsal gemaakt. De hoekpuntjes vergen inderdaad extra aandacht, maar blijven naar verloop van tijd wel zitten. Voor circa 10 euro een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Ik heb uiteindelijk een gewone (milde) handzeep gebruikt. Ik weet niet wat het effect van de zeep precies moet zijn, maar het glijt prima over de ipod, zodat je hem precies goed in positie kan brengen.

En als je net een iPod gekocht hebt, voor je begint even het stikkertje aan de zijkant eraf halen, ik zag dit net op tijd en bij het verwijderen blijft lijm zitten wat eerst even verwijderd moet worden.

Het vreemde was dat alle hoekjes vrijwel meteen goed zaten, alleen bij dat ene hoekje dacht ik steeds dat hij vast zat maar liet hij al snel weer los. Geduld is een schone zaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb glassex gebruikt. Ook de tweede keer (of was dat nou de derde), goed ik ben de tel kwijt. Maar het werkt perfect en is inderdaad de tegenhanger van Windex. De hoekjes moet je gewoon pas na 10 min doen. Dan is het al een beetje opgedroogd en dan blijven de hoekjes veel makkelijker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:26

JSchut

.....

JSchut schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:38:
Na lang overwegen...... toch maar een iPod 5G gekocht :) met Ipod Socks
Tis een hoop geld, maar denk niet dat ik er spijt van zal krijgen :)
14e besteld.... staat vandaag op out-for-delivery :)
Echt top hoe snel hij gelverd wordt! jammer dat ik vandaag niet veel tijd heb om er mee te spelen :(

Edit: Hij is binnen :) jammer dat ie nu 4 uur moet opladen voordat ik ermee kan spelen :D Hij is wel erg mooi 8)

[ Voor 13% gewijzigd door JSchut op 16-03-2006 11:16 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Laatst online: 12-09 12:57

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Hoedje schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:41:
Ik heb glassex gebruikt. Ook de tweede keer (of was dat nou de derde), goed ik ben de tel kwijt. Maar het werkt perfect en is inderdaad de tegenhanger van Windex. De hoekjes moet je gewoon pas na 10 min doen. Dan is het al een beetje opgedroogd en dan blijven de hoekjes veel makkelijker zitten.
Heb je hem al zo vaak moeten vervangen of zijn het drie verschillende ipods geweest?

[ Voor 71% gewijzigd door HIDMAN-X op 16-03-2006 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje ook een Ipod video in mijn bezit.

Nu heb ik een aantal films geconverteerd en ik kan ze via itunes zo transporteren om ze te bekijken op de Ipod. Nu het geval..er zijn een aantal submenus bij video's en te wel..muziekvideo's, films, tv programma's etc etc. Als ik hem via itunes overzet naar mijn ipod dus..worden ze altijd onder muziekvideos geplaatst, en wil ze graag onder het submenutje films hebben.

Nu weet ik dat je het via je rechtermuisknop de file kan selecteren en eventueel kan aangeven waar je het bestand geplaatst wil hebben. Dat heb ik meerdere keren geprobeerd, maar itunes weigert om hem daar te plaatsen..dus krijg al mijn films bij muziekvideos te zien??

Is iemand die weet hoe ik dit kan oplossen>? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
HIDMAN-X schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:22:
[...]

Heb je hem al zo vaak moeten vervangen of zijn het drie verschillende ipods geweest?
Ik heb geen idee meer, maar het staat vast ergens in het topic. M'n eerste shield was iig niet goed, bleef niet zitten en had krassen.
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 11:48:
Ik heb al een tijdje ook een Ipod video in mijn bezit.

Nu heb ik een aantal films geconverteerd en ik kan ze via itunes zo transporteren om ze te bekijken op de Ipod. Nu het geval..er zijn een aantal submenus bij video's en te wel..muziekvideo's, films, tv programma's etc etc. Als ik hem via itunes overzet naar mijn ipod dus..worden ze altijd onder muziekvideos geplaatst, en wil ze graag onder het submenutje films hebben.

Nu weet ik dat je het via je rechtermuisknop de file kan selecteren en eventueel kan aangeven waar je het bestand geplaatst wil hebben. Dat heb ik meerdere keren geprobeerd, maar itunes weigert om hem daar te plaatsen..dus krijg al mijn films bij muziekvideos te zien??

Is iemand die weet hoe ik dit kan oplossen>? 8)
rechtermuisknop --> info --> opties (soort video)

Probleem is dat alleen muziekvideo's en films het doen. TV Series kun je wel selecteren, maar dat werkt (nog) niet. Dat kun je overigens wel oplossen met andere tag programmaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:11:
[...]

Ik heb geen idee meer, maar het staat vast ergens in het topic. M'n eerste shield was iig niet goed, bleef niet zitten en had krassen.

[...]

rechtermuisknop --> info --> opties (soort video)

Probleem is dat alleen muziekvideo's en films het doen. TV Series kun je wel selecteren, maar dat werkt (nog) niet. Dat kun je overigens wel oplossen met andere tag programmaatjes.
Hoedje..

dat heb ik gedaan..maar dat weigert ie continu :?

als ik hem als film opsla..en dan aangeef ik aan 'ipod bijwerken'..zegt ie ipod bijwerken en na 1 min geeft ie aan ipod is bijgewerkt. Maar de film is nog steeds opslagen onder muziekvideo. dat is toch raar? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag (ik kon het echt nergens vinden):

Als je je ipod op de tv aansluit steek je dan die 3,5mm 4-pool plug in de koptelefoonuitgang? Ik dacht eerst in de dock, maar daar zit al een S-video uitgang op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Maakt niks uit, het kan in allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Laatst online: 22-08 08:59
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:21:
[...]

Hoedje..

dat heb ik gedaan..maar dat weigert ie continu :?

als ik hem als film opsla..en dan aangeef ik aan 'ipod bijwerken'..zegt ie ipod bijwerken en na 1 min geeft ie aan ipod is bijgewerkt. Maar de film is nog steeds opslagen onder muziekvideo. dat is toch raar? :/
Bij mij stond eerst alles onder films, nadat ik ze naar muziek video's had omgezet staan ze netjes bij de muziek video's :/ Ik zou het eigenlijk ook niet weten, wel vervelend dat ik alle video's apart moest omzetten naar Muziek video.

Maar, ik heb ook een filmpje als TV Show bestempeld.. deze vind ik echter helemaal niet meer terug op mijn iPod, iTunes verteld mij dat hij er wel op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HammerT schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:04:
[...]

Maar, ik heb ook een filmpje als TV Show bestempeld.. deze vind ik echter helemaal niet meer terug op mijn iPod, iTunes verteld mij dat hij er wel op staat.
Als je onder windows werkt zul je ze gewoon onder "Films" moeten zetten, anders kunnen ze je niet op je iPod. Dit kan pas zodra de video store ook in Nederland zijn deuren opent, dan zul je je tv-series voor ongeveer 2 euro per aflevering kunnens kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:21:
[...]
Helaas, dan weet ik het ook niet.

@DesertStorm (ik heb het al een keer verteld, maargoed ;)):

Ik heb het antwoord al is gegeven over de TV serie discussie:

Eerst voor de mac:

Op iLounge gisteren een stuk daarover, ik hoop wel dat je een Mac hebt (ik geloof dat je er één wilde kopen ;)).
Q: I’ve noticed that in the latest version of iTunes, you can tag videos as TV shows as well as movies and music videos. However, they do not show up under TV shows on the iPod because the “Show” and “Season” tags are blank, and still uneditable. Is there any way to tag these?

- Danny

A: Unfortunately, from what we know to be available at the time of this writing, you’re out of luck if you’re on Windows.

However, on the Mac, there is a solution that seems to work wonderfully. Lostify, a graphical user interface for the command-line utility called AtomicParsley, allows you to set nearly any video-related field on any MP4 video in your iTunes library.

After installing Lostify, its usage is simple. Copy the file out of the iTunes library, drag it onto the Lostify icon, enter the data you’d like (Show, Season, Episode number, etc.), and add the modified version of the file into iTunes’ library. After synchronizing with the iPod, these modified files properly make use of the iPod’s TV Shows multi-level navigation system. Lately, we’ve been using Lostify even for some items that aren’t TV Shows, simply because we like the additional levels of hierarchy that are only possible in that menu on the iPod.
Dan de PC:
Hoedje schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:29:
Je hebt waarschijnlijk meer aan een oplossing:

Download evt: http://atomicparsley.sourceforge.net/
Download evt: http://www.ascentive.com/...html?dllname=COMDLG32.OCX
Download sowieso GUI + atomic parsley: http://rapidshare.de/files/11730481/ipodTvShow.zip.html

Et voila, je kunt de tags schrijven en de files evt. opnieuw importeren. Het werkt perfect!
Makkelijke manier:

Tot slot, dat doe ik, kun je ook gewoon playlists maken met daarin alle afleveringen van een serie, dan werkt het in één keer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf wacht ik wel tot de series in Nederland te koop zijn, dat is de allermakkelijkste manier. Aanklikken, minuutje wachten, kijken 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Mensen,

Allereerst wil ik even zeggen dat dit een zeer goed en informatief topic is. Erg goed Hoedje! Ik lees het al van het begin en mijn Ipod Video 60GB is inmiddels besteld.

Mijn vraag:
Ik woon momenteel in het buitenland en heb dus geen beschikking over een computer maar heb wel een boel vrienden hier met bulten muziek op hun pc's. Kan ik nou gewoon naar al die pc's toe om mijn voorkeur eraf te trekken of is dit gelimiteerd tot 1 pc? En hoe kan ik voorkomen dat mijn reeds opgeslagen muziek op mijn ipod niet met de muziek op de hd van die vriend gaat kloten als ie bijvoorbeeld gaat syncen(ofzo). Laatste vraag...als ik nou mijn Ipod helemaal gevuld heb en ik verhuis weer terug naar huis kan ik mijn ipod dan ook gebruiken met mijn computer thuis en kan ik gewoon alle muziek van mijn ipod op mijn pc thuis zetten?

(Edit: Al deze mensen hebben Itunes op hun pc staan en maken ook gebruik van hun Ipod op hun pc)

Alvast bedankt voor de hulp! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:37:
Mijn vraag:
Ik woon momenteel in het buitenland en heb dus geen beschikking over een computer maar heb wel een boel vrienden hier met bulten muziek op hun pc's. Kan ik nou gewoon naar al die pc's toe om mijn voorkeur eraf te trekken of is dit gelimiteerd tot 1 pc? En hoe kan ik voorkomen dat mijn reeds opgeslagen muziek op mijn ipod niet met de muziek op de hd van die vriend gaat kloten als ie bijvoorbeeld gaat syncen(ofzo). Laatste vraag...als ik nou mijn Ipod helemaal gevuld heb en ik verhuis weer terug naar huis kan ik mijn ipod dan ook gebruiken met mijn computer thuis en kan ik gewoon alle muziek van mijn ipod op mijn pc thuis zetten?

(Edit: Al deze mensen hebben Itunes op hun pc staan en maken ook gebruik van hun Ipod op hun pc)

Alvast bedankt voor de hulp! _/-\o_
Simpel, gewoon de iPod op handmatig syncen zetten. Het nadeel is dat je dan niet ook de muziek op je computer hebt staan, en je kunt de muziek ook niet van je iPod naar een computer kopieren (via iTunes), maar je kunt dan wel de muziek van vrienden erop zetten.

Een andere oplossing is bijv. Ephpod gebruiken. Dan kun je gewoon muziek alle kanten op kopieren. Alleen gebruik je dan dus niet iTunes en zal je even dit programmaatje op de andere computers moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus met andere woorden, zolang ik hier ben kan ik gewoon de ipod op handmatig syncen zetten en kan ik overal muziek wegplukken (Kan ik dit op de ipod zelf instellen of moet dit via Itunes).

Als ik dan weer thuis kom download ik eerst Ephpod en zet ik alles op mijn HD van mijn PC. Vervolgens installeer ik iTunes en wordt alles aan elkaar gematched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-RaX
  • Laatst online: 13-08 11:47
Hoi, ik heb een erg groot probleem met mijn iPod:

Ik zat in de trein naar wat muziek te luisteren toen mijn iPod er opeens mee ophield. Na wat geratel en gedoe stopte mijn iPod met spelen. Ik kreeg hem niet meer aan de praat. Ik heb diverse keren geprobeerd mijn iPod te resetten maar zelfs na de reset gebeurd er niks. Ik krijg nu een disk icoon met een uitroep teken: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61003

Ik heb dus geprobeerd mijn iPod te resetten en ik heb tevens geprobeerd om hem de restoren. Het probleem is dat mijn computer, iTunes en iPod updater mijn iPod niet zien omdat ik hem niet kan mounten. Restoren gaat niet omdat het programma de iPod niet ziet. Ik heb verschillende usb poorten geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar...

Iemand nog suggesties of dezelfde problemen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
T-RaX schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 20:14:

Ik zat in de trein naar wat muziek te luisteren toen mijn iPod er opeens mee ophield. Na wat geratel en gedoe stopte mijn iPod met spelen. Ik kreeg hem niet meer aan de praat. Ik heb diverse keren geprobeerd mijn iPod te resetten maar zelfs na de reset gebeurd er niks. Ik krijg nu een disk icoon met een uitroep teken: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61003

Ik heb dus geprobeerd mijn iPod te resetten en ik heb tevens geprobeerd om hem de restoren. Het probleem is dat mijn computer, iTunes en iPod updater mijn iPod niet zien omdat ik hem niet kan mounten. Restoren gaat niet omdat het programma de iPod niet ziet. Ik heb verschillende usb poorten geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar...

Ik heb min of meer hetzelfde probleem gehad. Je geeft zelf al de link, je moet de laatste optie hebben: http://depot.info.apple.com/ipod/. Helaas wordt het dus RMA.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:49:
Dus met andere woorden, zolang ik hier ben kan ik gewoon de ipod op handmatig syncen zetten en kan ik overal muziek wegplukken (Kan ik dit op de ipod zelf instellen of moet dit via Itunes).

Als ik dan weer thuis kom download ik eerst Ephpod en zet ik alles op mijn HD van mijn PC. Vervolgens installeer ik iTunes en wordt alles aan elkaar gematched.
Inderdaad, dat kan je doen! Zou ik wel alle muziek in één keer verzamelen, anders blijf je bezig :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Eindelijk zijn de 48 uur om en kan ik mijn iPod gaan gebruiken! :D

Meteen al een vraagje, is het mogelijk ook het track nummer te zien in het scherm van de iPod als je muziek nummers afspeelt, en zo ja hoe dan? Ik gebruik Anapod Explorer (full version).

Heel tevreden met de aankoop, als test even de hele top 2000 erop gezet en vandaar ook de vraag om track nummers (=positie in top 2000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

48 uur? Waar heb je het precies over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Na het bevestigen van de skin van bestskinsever.com moet je eerst 24-48 uur wachten zodat hij helemaal vast komt te zitten. En om er helemaal zeker van te zijn ging ik meteen voor 48 uur. ;)

Maar weet iemand hoe ik tracknummers in beeld kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Als alle nummers goed ge-tagt zijn, dan zie je de tracknummers in de bovenste regel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-RaX schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 20:14:

Je kunt in ieder geval eens proberen of alle hardware nog goed werkt. Zie mijn post van vorige week http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25366127#25366127

Ik heb zelf een soortgelijk probleempje gehad (dat de pc ,zowel iTunes, als hardware toevoegen als updater> de iPod niet meer zag) toen ik met mijn suffe kop mn Pod vi rechtermuisknop in windows ging formatteren... Ik heb hem toen onder de garantie naar Apple gestuurd en daar hebben ze m gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:14:
[...]

Je kunt in ieder geval eens proberen of alle hardware nog goed werkt. Zie mijn post van vorige week http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25366127#25366127
Dat is het punt, het mapje met uitroepteken geeft aan dat je harde schijf kapot is. Dus daarvoor hoef je eigenlijk niets te testen :).
Dav0s schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:49:
Na het bevestigen van de skin van bestskinsever.com moet je eerst 24-48 uur wachten zodat hij helemaal vast komt te zitten. En om er helemaal zeker van te zijn ging ik meteen voor 48 uur. ;)

Maar weet iemand hoe ik tracknummers in beeld kan krijgen?
Zoals Suspect al zei, je nummers goed taggen. Daarvoor kun je bijv. MP3TagTools gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

suspect schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:53:
Als alle nummers goed ge-tagt zijn, dan zie je de tracknummers in de bovenste regel staan.
Ik heb bij het meerendeel van de nummers een tracknummer ingevoerd. Maar hij laat ze niet zien. Ik heb nu via een functie van Anapod overal het tracknummer voor de titel laten zetten, en nu zie ik ze wel.

Het enige wat bij mij in die bovenste regel staat is "x van xxxx" maar doordat ie de nummers shuffeld klopt er niks van dat getal, die telt gewoon mee iedere keer dat er een nieuw nummer begint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-RaX
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:14:
[...]

Ik heb zelf een soortgelijk probleempje gehad (dat de pc ,zowel iTunes, als hardware toevoegen als updater> de iPod niet meer zag) toen ik met mijn suffe kop mn Pod vi rechtermuisknop in windows ging formatteren... Ik heb hem toen onder de garantie naar Apple gestuurd en daar hebben ze m gefixt.
Ik heb net de diagnose gedraaid en zelfs de SDRAM test is gewoon goed. Ik snap echt niet wat het probleem is. Ik kan pas donderdag langs de Apple Store, dus ik zal nog wat gaan Googlen en wat gaan proberen. Misschien dat ze mijn iPod donderdag gelijk kunnen fixen. Zo niet, hoe lang duurt het voordat ik een nieuwe/andere iPod krijg? Ik ga nl volgende week al op vakantie!

Mocht iemand nog andere suggesties hebben om een Restore te forceren dan hoor ik die graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
T-RaX schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:07:
[...]
Ik heb net de diagnose gedraaid en zelfs de SDRAM test is gewoon goed. Ik snap echt niet wat het probleem is. Ik kan pas donderdag langs de Apple Store, dus ik zal nog wat gaan Googlen en wat gaan proberen. Misschien dat ze mijn iPod donderdag gelijk kunnen fixen. Zo niet, hoe lang duurt het voordat ik een nieuwe/andere iPod krijg? Ik ga nl volgende week al op vakantie!

Mocht iemand nog andere suggesties hebben om een Restore te forceren dan hoor ik die graag :P
Ik denk dat je er overeen hebt gelezen, dus ik post het nog maar even:
Hoedje schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:37:
[...]
Dat is het punt, het mapje met uitroepteken geeft aan dat je harde schijf kapot is. Dus daarvoor hoef je eigenlijk niets te testen :).
Kortom, het heeft niets te maken met je SDRAM, daarom gaat die test ook goed :P. Maar dat servicemenutje is leuk enzo, maar je kan er niets mee maken. Je kunt bijv. via http://depot.info.apple.com/ipod/ een RMA aanvragen. Dat gaat snel, maar binnen één week is wel erg kort. Toch is dat tot nu toe bij vrijwel iedereen gelukt. De tweede optie is om naar de Apple Store te gaan, de kans dat die daar meteen wordt omgewisseld is heel klein. En mocht dat niet lukken, dan ik je verzekeren dat de RMA langer duurt dan één week, maar als het wel lukt...
Dav0s schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:37:
[...]
Ik heb bij het meerendeel van de nummers een tracknummer ingevoerd. Maar hij laat ze niet zien. Ik heb nu via een functie van Anapod overal het tracknummer voor de titel laten zetten, en nu zie ik ze wel.

Het enige wat bij mij in die bovenste regel staat is "x van xxxx" maar doordat ie de nummers shuffeld klopt er niks van dat getal, die telt gewoon mee iedere keer dat er een nieuw nummer begint...
Aha, dat verklaart een hoop :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb sedert vandaag de prachtmachine: ipod video 30gb, en ben er absoluut tevreden over

maar ik wil toch alle bescherming, waar kan ik een skin kopen? liefst in winkel en geen onlineshop.(maar die mag je natuurlijk wel vermelden) ik las hier "bestskinsever.com" maar moet nog eens goed zoeken kvind het niet.Ms hebben jullie tips als ervaren gebruikers.
een skin die ook over het scherm gaat, want kheb gezien dat niet alleskins over het scherm gaan.

een tweede vraag, daarnet sloot ik mijn ipod voor het eerst aan, zette er muziek op maar nu staat er nog steeds (een uur later) "koppel niet los" tot wnr moet ik wachten???

Thanks

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 19:32:
heb sedert vandaag de prachtmachine: ipod video 30gb, en ben er absoluut tevreden over

maar ik wil toch alle bescherming, waar kan ik een skin kopen? liefst in winkel en geen onlineshop.(maar die mag je natuurlijk wel vermelden) ik las hier "bestskinsever.com" maar moet nog eens goed zoeken kvind het niet.Ms hebben jullie tips als ervaren gebruikers.
een skin die ook over het scherm gaat, want kheb gezien dat niet alleskins over het scherm gaan.

een tweede vraag, daarnet sloot ik mijn ipod voor het eerst aan, zette er muziek op maar nu staat er nog steeds (een uur later) "koppel niet los" tot wnr moet ik wachten???

Thanks
vraag 1 zou ik zo gouw niet weten. Maar als reactie op nr2, dit blijft er altijd staan zolang hij in iTunes ge'mount' is. Je moet hem dan gewoon in iTunes 'ejecten' of je haalt hem gewoon uit usb als je zeker weet dat hij niks meer overzet van je iPod.

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 18-03-2006 19:38 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus het kan geen kwaad als er staat "koppel niet los" om hem uit te halen?

maar als ik dus zeg uitwerpen(rechtermuisknop op ipod) dan is hij weg maar blijft er er staan "koppel niet los" op de ipod, zelfs wanneer ik itunes afsluit

maar al bedankt voor de snelle reactie

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 19:40:
dus het kan geen kwaad als er staat "koppel niet los" om hem uit te halen?

maar als ik dus zeg uitwerpen(rechtermuisknop op ipod) dan is hij weg maar blijft er er staan "koppel niet los" op de ipod, zelfs wanneer ik itunes afsluit

maar al bedankt voor de snelle reactie
Bij mijn iPod (mini dus) als ik hem ge-eject hebt laad hij nog wel op maar hij verschijnt niet meer in iTunes endergelijke. Als je iTunes sluit is hij idd. nog wel gemount, je moet hem echt ejecten (icoontje naast ipod links in beeld, of als je in ipod 'scherm' zit rechtsonder op eject drukken of misschien nog andere opties?? :P )

Maar wel raar dat hij dan bij jou dat dan nog weergeeft, ookal heb je het waarschijnlijk goed gedaan...

Maaruhm nee als je niks overkopieerd en je haalt hem eruit als dat erstaat zal het niks echt doen, maar voor de zekerheid kan je nog altijd eject drukken voor je hem eruit haalt. Dus echt ernstig als dat er blijft staan is het eigenlijk ook niet.

[ Voor 23% gewijzigd door blmp op 18-03-2006 19:49 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je
het werkt nu uitstekend

Kheb het hele topic door gelezen qua skins en bescherming maar iedereen gebruikt hier een andere:p.
Wat zouden jullie voorstellen en wat is de beste (ongeacht de prijs, bescherming gaat boven), en voor de duidelijk wil ik alleen zo'n shield, geen van die siliconen dingen + een shield dat over het scherm gaat of gaan alle shields over het scherm?

allezins bedankt voor je hulp !!!

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-RaX
Hoedje schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 17:50:
[...]

Ik denk dat je er overeen hebt gelezen, dus ik post het nog maar even:

[...]

Kortom, het heeft niets te maken met je SDRAM, daarom gaat die test ook goed :P. Maar dat servicemenutje is leuk enzo, maar je kan er niets mee maken. Je kunt bijv. via http://depot.info.apple.com/ipod/ een RMA aanvragen. Dat gaat snel, maar binnen één week is wel erg kort. Toch is dat tot nu toe bij vrijwel iedereen gelukt. De tweede optie is om naar de Apple Store te gaan, de kans dat die daar meteen wordt omgewisseld is heel klein. En mocht dat niet lukken, dan ik je verzekeren dat de RMA langer duurt dan één week, maar als het wel lukt...

[...]
Ik heb er inderdaad overheen gelezen :P Ik zal maandag eerst maar eens de Apple Store bellen en vragen of omruilen een optie is zo niet dan maar RMA... Jammer dat mijn iPod zo snel stuk is. Ik heb dat ding pas een paar weken en heb hem gekocht om mee op vakantie te nemen ;) Op goed geluk dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 20:06:
dank je
het werkt nu uitstekend

Kheb het hele topic door gelezen qua skins en bescherming maar iedereen gebruikt hier een andere:p.
Wat zouden jullie voorstellen en wat is de beste (ongeacht de prijs, bescherming gaat boven), en voor de duidelijk wil ik alleen zo'n shield, geen van die siliconen dingen + een shield dat over het scherm gaat of gaan alle shields over het scherm?

allezins bedankt voor je hulp !!!
Ik weet niet precies wat je bedoeld met die siliconen dingen, maar ik ben heel tevreden met mijn shield van bestskinsever.com. Een vergelijkbare is www.theinvisibleshield.com daar kan je ook een filmpje vinden wat een beetje laat zien wat zo'n shield inhoud. ( http://www.shieldzone.com/movie/index.html )

En nog even over het loskoppelen van de iPod. Het berichtje op het scherm verdwijnt ook als je in de taakbalk "Hardware ontkoppelen" kiest en dan de iPod "stopt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je voor je antwoord

beschermd jou shield ook het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Mijn shield gaat over de hele voorkant en de hele achterkant. Hij bestaat uit 4 stukken dus je kan keuzes maken.

1 stuk voor de achterkant
1 stuk voor het rondje binnen het click wheel
1 stuk voor het click wheel
1 stuk voor de rest van de voorkant

Ik heb op dit moment alles bedekt behalve het clickwheel, omdat dat iets makkelijker "scrollt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoelang duurt het tegen hij geleverd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
Dinsdag is het waarschijnlijk zover, ik ga er 1 halen!! Ik moet toch in de buurt van Rotterdam zijn, dus ik pak de tram even naar Centraal toe, echter heb ik enkele kleine (totaal niet belangrijke) vragen, is het bijvoorbeeld mogelijk om de iPod zelf zwart te spuiten (deels)? En kan men daarvoor de boel losschroeven?
Hoe bevallen de leren hoesjes om de ipods? Zo'n shield lijkt me weinig, dus ik dacht aan de volgende condoom voor mijn iPod:

Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/F8Z069/FUL1_F8Z069.jpg

Ervaringen iemand? ;)

Update: ik ben vergeten nog het belangrijkste te vragen ;) om 30 euro te besparen op een ipod kan je toch "gewoon" je OV-jaarkaart laten zien? (= studentenkorting?)

[ Voor 14% gewijzigd door M@rijn op 19-03-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 12:30
laatst hoorde ik iemand speculeren over een nieuwe Ipod medio april
al wat meer nieuws over een opvolger?
want wil er voor juni 1 hebben, anders haal ik de video deze week

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen nog maar speculaties dat hij misschien op 1 april komt. Als hij al komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Misschien een vervanging van de 60Gb versie.. http://tweakers.net/nieuw...d-mogelijk-verdwijnt.html

Maar we zullen het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@rijn schreef op zondag 19 maart 2006 @ 19:56:
is het bijvoorbeeld mogelijk om de iPod zelf zwart te spuiten (deels)? En kan men daarvoor de boel losschroeven?
Het is geen enkel probleem om er een zwarte spuitbus op te zetten....wel eerst netjes schuren met een schuurmachien en goed ontvetten met terpentine of wat ammonia. Maar zeg een waarom kop je niet geoon een zwarte voor dezelfde prijs? En nee er zitten geen schroefjes aan maar hij is uiteraard wel los te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat hij al een witte heeft? En omdat hij de achterkant zwart wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:49:
en hoelang duurt het tegen hij geleverd is?
Dat zou ik je zo niet kunnen vertellen. Heb hem zelf overgekocht van iemand die er 2 had. Het moet uit amerika komen dus ik gok dat het wel een weekje kan duren. Maar het is het wachten waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:45:
Omdat hij al een witte heeft? En omdat hij de achterkant zwart wilt?
hij moet een koeien motief }:O :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien handig voor de start post is om er even te vermelden dat videora 0.92 uit is. De site van videora werkt nog niet helemaal perfect (soms geeft ie een link naar 0.91, soms naar 0.92), maar je kan em ook halen van http://www.free-codecs.co...od_Converter_download.htm . Versie 0.91 was 6 mb, de nieuwe is een 8mb download.
Deze werkt voor mij perfect, dus geen geklooi dat je eerst met videora moet converten en daarna nog door quicktime moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:19:
Misschien handig voor de start post is om er even te vermelden dat videora 0.92 uit is. De site van videora werkt nog niet helemaal perfect (soms geeft ie een link naar 0.91, soms naar 0.92), maar je kan em ook halen van http://www.free-codecs.co...od_Converter_download.htm . Versie 0.91 was 6 mb, de nieuwe is een 8mb download.
Deze werkt voor mij perfect, dus geen geklooi dat je eerst met videora moet converten en daarna nog door quicktime moet halen.
Lopen video en audio nu bij films wel synchroon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

raar trouwens dat alleen de 60gb versie op die risk list staat. zelf heb ik ook een 60gb en met alle problemen die er zijn met dit model baal ik hier wel van. Ik hoop dat een hup dingen die nu niet goed gaan met de firmware binnenkort opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Lt. Marx schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:46:
raar trouwens dat alleen de 60gb versie op die risk list staat. zelf heb ik ook een 60gb en met alle problemen die er zijn met dit model baal ik hier wel van. Ik hoop dat een hup dingen die nu niet goed gaan met de firmware binnenkort opgelost worden.
Ik dacht dat het enige verschil met de 30 gb was, dat bepaalde encode filmpjes niet lekker afspelen (Quicktime work-around).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

ja klopt, maar ook een aantal testjes schijnen niet meer te werken (zie wat posts terug). De SDRAM test wertk niet meer, maar er lijkt niets mis te zijn met het SDRAM (bron: ilounge). Dit doet mij voorzichtig denken aan een hardware foutjes ipv firmware issues. Zeker omdat het anders ook zou moeten voorkomen bij de 30gb...

Daarnaast doen nummers met grote tags het nog steeds niet in een keer, wat langzaamaan echt super irritant begint te worden.

[ Voor 17% gewijzigd door LtMarx op 20-03-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjAb schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:41:
laatst hoorde ik iemand speculeren over een nieuwe Ipod medio april
al wat meer nieuws over een opvolger?
want wil er voor juni 1 hebben, anders haal ik de video deze week
Ik zit met hetzelfde dilemma. Ik doe het als volgt.
Ff tot 1 april wachten. Dan bestaat apple zoveel jaar (dacht iets van 30 jaar). Dan gaan ze waarschijnlijk een aankondiging doen. Waarschijnlijk wordt dat een ipod met groter scherm die in eerste instantie voor video's is bedoeld. Als dit idd zo is, dan is het voor mij niet interessant. Ik wil 'm puur voor muziek. Dan koop ik de 30gb video. De volgende ipod verwacht ik dan pas ergens in november ofzo. Dat is mij iets te lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ajax power schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:14:
[...]

Lopen video en audio nu bij films wel synchroon?
Ja, bij de 12 video's die ik heb geconvert loopt alles goed.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.