Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 23:50:
Hej mates,
Ik heb sinds een week nu de Video 30gb, maar vinnet enigszins gaar allemaal, mss. hebben jullie een idee:
- iTunes is echt f00king traag, moet van alles kopieeren en doen, ID3-tags maken ofzo en het duurt lang voordat hij m'n ipod vindt als ik de usb-kabel in de computer steek. Als iTunes aan het bijwerken is, kan ik voor de rest het programma helemaal niet gebruiken...
- Als ik Outlookcontacten wil synchroniseren krijg ik een foutmelding:
De iPod kan niet worden bijgewerkt, de vereiste map kan niet worden gevonden.
- Als ik foto's wil overzetten krijg ik deze foutmelding:
De iPod kan niet worden bijgewerkt. Er kan niet van de schijf worden gelezen, of naar de schijf worden geschreven
Iemand anders dergelijke ervaringen of oplossingen?
Thx.
.:Xani:.
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:25:
[...]
Hmmz, ik heb een P4 2,53GHz met een gig aan geheugen en een 7200 rpm HD, dusja, zou normaal moeten werken lijkt mij...
Maakt dat k-u-t-programma bij jullie ook voor ieder album, artiest etc een aparte map op je HD aan? Ik dacht dat hij dat alleen deed voor een makkelijk overzicht in iTunes zelf, maar nu is heel m'n mappenstructuur ook gewijzigd. Zelfs als ik een video toevoeg, dan kopieertie die, maar het origineel laatie staan...wat een butt-systeem zeg...maar ws. is er een instelling voor:) Welke?
En die foto's...tsja, hij heeft fotos in het begin geaccepteerd, maar nu ineens die foutmelding.
Verder valt me op dat hij helemaal geen instellingen onthoudt; als ik instel dat ik de ipod als verwisselbare schijf wil gebruiken en ik sluit vervolgens de ipod opnieuw aan, dan zie ik eerst de ipod als schijf en een paar tellen later verdwijnt die schijf weer en opent itunes (ookal had ik uitgezet dat itunes automatisch start als de ipod wordt aangesloten:P).
Wat een gare rommel, of is m'n ipod gewoon al vaag aan het doen?
plz. help:)
.:Xani:.
Allereerst kalm aan. Het werkt bij heel veel mensen wel goed. Dus laten we bij het begin beginnen. Je computer is snel zat, daar ligt het dus niet aan.
Er is duidelijk iets mis met je computer installatie/iTunes installatie/iPod. Loop eerst in iTunes bewerken-->preferences door. Als je wilt dat iTunes de mappenstructuur beheert, dan moet je een vinkje zetten bij "map iTunes music bijwerken" en vinkje bij "bestanden naar iTunes music kopieren bij toevoegen aan bibliotheek". Deze staan standaard niet aangevinkt.
De foto's kun je ook instellen in iTunes. Controleer met welke map iTunes foto's synchroniseerd, dat kun je dus aanpassen bij de iPod voorkeuren. Hier kun je dus ook de instellingen van de iPod instellen. Dat zijn twee verschillende instellingen. De eerste heeft te maken met het opstarten van iTunes bij het aansluiten van je iPod en de tweede is om het gebruik als schijf te activeren. Deze instellingen worden overigens op je iPod opgeslagen en niet op je computer. Dus mocht de iPod de instellingen niet onthouden. Dan zou ik de iPod herstellen met de iPod updater.
Outlook contact syncen werkt bij mij prima, maar er zijn ook mensen bij wie het niet werkt. De calender werkt bij mij weer niet.
Daarnaast zou ik gezien je problemen met iTunes je computer even goed nakijken. Je geeft zelf aan dat iTunes bij sommige bewerkingen zo langzaam wordt, dat je niets anders meer kan doen in iTunes zelf. Dat hoort dus
niet zo te zijn. iTunes gebruikt vrij veel intern geheugen, en ik neem aan dat je 512 mb ram hebt. Dus kijk even na wat er verder nog op de achtergrond loopt, als windows moet gaan swappen gaat het namelijk inderdaad retetraag, ondanks dat je een (redelijk) snelle HD en proc hebt.
Mocht dat nou nog niet helpen... dan zou ik een reinstall doen van iTunes (waarbij je alle sporen van iTunes wist, dus uninstall en dan ook de sporen op de harde schijf en in het register wissen. En anders ben ik bang dat je moet overstappen naar een alternatief voor iTunes (zie daarvoor de TS) of een reinstall van de hele computer moet overwegen.
Succes
P.S.Welkom op GoT! Je hoeft op GoT niet je nick onder je posts te zetten, noch hoef je te groeten. Door te posten groeten we elkaar namelijk altijd al op GoT. Daarnaast kost het veel kostbare ruimte en leest een draadje lekkerder als niet iedereen elkaar constant de groeten doet.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."