[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.287 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05:16
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/GC/ipod19ik.jpg

Welkom bij deel 2 van het [rml][ iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie[/rml]. Op het Apple Event van 12 oktober jl. werd 5G iPod geintroduceerd. De nieuwe 5G is qua design duidelijk gebaseerd op de in september geintroduceerde iPod Nano. T.o.v. de vorige generatie iPod is er veel vernieuwd en verbeterd. De 5G iPod biedt met het basismodel 50 % meer opslag, is meer dan 30 % dunner en biedt ondersteuning voor het afspelen van video's. Wat kun je hier vinden?

Overzicht van reviews

Accessoires

Mini FAQ

Guide voor het omzetten van video's

Known Issues

Andere iPod topics

Specs

Reviews:
Voordat we aan het echte werk gaan beginnen, hebben we eerst nog wat voorpret. Zo heeft iLounge met de iPod kunnen spelen op de launch. De nieuwe iPod is verder ook te bewonderen op de Apple site. Daarnaast kun je ook de stream van Apple Event 12 oktober bekijken. Meer voorpret kun je krijgen door versie 6 van iTunes te installeren. Deze versie biedt als extra, ondersteuning voor video, helaas kunnen alleen Amerikanen, de videocontent (zoals videoclips, TV series & Pixar korte films, voor 1,99 dollar per stuk) downloaden.

Natuurlijk moeten sommige mensen hem alweer uit elkaar halen ... Gelukkig hebben we we ook nog reviews, zo heeft, toch niet de minste, het Wallstreet Journal de nieuwe iPod gereviewed, ook USA today heeft een poging gedaan, maar ook minder vastgeroeste bronnen melden zich, zoals TUAW & Designtechnica om de iPod te reviewen. Natuurlijk blijft ook het welbekende Cnet niet achterwege.

Er is ook nog een goede uitgebreide review van Arstechnica op het net te vinden. De beste review tot nu toe, is toch wel te vinden op, jahoor, iLounge. Als muziekspeler en qua audiofunctionaliteit (wat een woord :P), vinden ze het veruit de beste full-size iPod tot nu toe. De videofunctionaliteit is iets waar Apple duidelijk gekozen heeft voor een compromis en op sommige punten zeker moet verbeteren.

In het kort kun je zeggen dat de nieuwe iPod qua geluidskwaliteit zeer goed is. Alle probleempjes van de voorgaande generaties zijn opgelost en de consensus op iLounge en Headfi is dat de geluidskwaliteit beter is dan de Nano en de Shuffle... Neem daarbij het design en de toegevoegde functionaliteit en Apple heeft weer een winner. Alhoewel de video functionaliteit echt moet worden gezien als een extraatje: de afspeeltijd is kort en er worden native maar weinig bestandsformaten ondersteund.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/GC/specs.jpg

Accessoires:
Er is een varieteit aan accessoires die beschikbaar komen en zijn voor de iPod. De meest in het oog springende is het nieuwe universal dock. Het universal dock biedt ondersteuning voor de dockkabel, line out en svideo... maar aan de voorkant zit een IR poort voor de nieuwe Apple Remote. Je kunt dus nu vanuit de bank je film, muziek of slideshow besturen.
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/563/store.apple.com/Catalog/nl/Images/MA128_lm.jpgAfbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/563/store.apple.com/Catalog/nl/Images/MA045_lm.jpg.

Verder gaan de Apple Sokken door het leven alsof ze voor het eerst geintroduceerd worden :P. Dat is overigens ook geen overbodige luxe. De bijgeleverde beschermhoes gaat niet al te lang mee, en wordt snel vies. Reviews van cases kun je op iLounge vinden (scroll wat naar beneden).

Als je je iPod onder alle omstandigheden krasvrij wilt houden en geen case wilt, dan is de Invisibleshield aan te raden. Dit is een film die je op je iPod plakt, bijna niet kan zien en het biedt zeer goede bescherming. Het is overigens wel aan te raden om de film op een nieuwe iPod aan te brengen, dus eerst de invisible shield bestellen :P en dan pas de iPod.

De stroomadapter is ook niet nieuw, maar wordt tegenwoordig niet meer standaard meegeleverd en krijgt daarom ook wat extra aandacht. In het zonnetje gezet worden ook de iPod AV kabel en de cameraconnector:

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/931/store.apple.com/Catalog/US/Images/ipod_camera_connect_125.jpg

Een van de meest handige en leuke accessoires is de camera connector. Als je al een camera connector had dan is het handig om te weten dat je camera connector nog steeds compatible is met de iPod 5g.

Vaak wordt er gevraagd hoe snel de connector is en welke camera’s allemaal worden geaccepteerd. De geaccepteerde camera’s kan je hier vinden. Let op! Want lang niet alle camera's staan hierbij. Je kan dan bijvoorbeeld dit proberen om er alsnog achter te komen of jouw camera/mediareader compatible is. Twijfel je dan nog steeds dan raad ik je aan om even een apple centre binnen te stappen met je iPod en camera. Apple centres zijn niet te beroerd om jouw even een connector te laten testen met jouw camera en iPod. Hier kan je een lijst vinden met apple centres in Nederland.

De connector is niet heel erg snel. Hij doet ongeveer een dik uur over 500Mb aan foto's. Hij verbruikt hierbij ook redelijk wat van de batterij van de iPod. Het is niet mogelijk tegelijk de iPod op te laden (tenzij je een 3rd party verlengdockconnector oplader kan krijgen :P). meer info. Er zijn wel andere oplossingen mogelijk. Een mediareader waarin batterijen zitten of een extra batterypack kunnen handig zijn om het stroomverbruik te verminderen dan wel op te vangen.

Mini FAQ:

Wat als ik geen iTunes wil :?
Gelukkig ben je dan niet de enige. De meest populaire alternatieven zijn:
  • ml_iPod, een plugin voor winamp waarmee je iPod verschijnt in de media library. Voor de fanatieke winamp gebruikers dus!
  • Anapod Explorer, dit programmaatje laat je iPod verschijnen in Windows explorer. Je kan nu makkelijk playlists er naar toe verslepen, dit is vooral makkelijk voor mensen die niet van syncen houden. Hier staat een uitgebreide vergelijking tussen iTunes en anapod.
  • Ephpod, is een soort database programmaatje voor je iPod. Ephpod kan ook outlook contacts en afspraken syncen. Het is lichter dan iTunes en is heel netjes vorm gegeven.
Hoe voeg ik album art en lyrics toe :?
De albumart moet in de ID3 (v2) tag staan. Deze kun je in iTunes ook toevoegen, door naar het tag-edit-scherm te gaan en daar bij Album Art "album.jpg" te laden. Je kunt hem ook in het vakje linksonderin slepen. Deze wordt dan opgeslagen in het mp3tje zelf. Overnieuw op je iPod zetten, zorgen dat de functie "Show coverart on iPod" aan staat en je zou bij deze mp3's een cover te zien moeten krijgen. Dit is vrij veel werk. Dus gelukkig zijn er ook andere oplossingen:
  • iTunes Art Importer is gratis en voegt volautomatisch album art toe. Het enige probleem van dit programmaatje is dat het niet altijd even goed werkt (hangt af van de kwaliteit van de ID3 tag). Het grootste nadeel is echter dat het per nummer, i.p.v. per album zoekt, daarom krijg je dus vaak de art van singles en niet van albums.
  • iArt is helaas niet gratis, maar kost $10,-. Dit programma biedt ondersteuning voor het zoeken naar album art, per album en zoekt bij Google en Amazon. Het vindt dan ook vrijwel altijd een match. Daarnaast kun je hier ook de lyrics mee zoeken. Ook dit programma werkt volautomatisch.
Waarom zie ik de album art niet op mijn iPod :?
Voor dit probleem hielp voor mij het vinkje na weet ik veel hoeveel keer aan en weer uit te vinken. Dus het vinkje om albumart aan/uit te zetten (of liever gezegd wel of niet toe te voegen) op de iPod. Dan na een tijdje gaat ie de albumart weer reconstructen, zeg maar converteren voor de iPod en voegt ie het toe.

Waarom zie ik nummers dubbel of niet op de iPod :?
iTunes en ook de iPod zijn volledig afhankelijk van de ID3 tags, als deze niet goed zijn. Dan kun je het wel schudden. Je kunt met iTunes deze tags aanpassen, maar dat gaat niet altijd even makkelijk. Een krachtig, gratis, alternatief is MP3 tag tools 1.2.

Waar haal ik video's vandaan :?
Je kunt ze zoeken via iTunes. Er zijn nu nog niet al te veel zogeheten video podcasts, maar dat aantal neemt hopelijk snel toe. Zo is de VPRO van plan om misschien programma's zoals Tegenlicht aan te bieden als een Video Podcast (als alternatief voor uitzending gemist). Maar je er zijn nog meer plaatsen waar je video's kunt downloaden, zoals hier: http://www.freeipodmovies...index.php?title=Main_Page.

Hoe maak ik video podcasts :?
Voor diegene die er helemaal bij wil horen en nu al videopodcasts wil maken kan kijken op
http://www.apple.com/quicktime/tutorials/videopodcasts.html.

Hoe zit het met de geluidskwaliteit :?
Apple claims that the sound quality has continued to improve on 5G over its predecessors, at least rivalling the iPod shuffle, which was praised for its bass response. On another note, the company regrettably has refused to budge on its preset equalizer settings, still providing a drab list of text options rather than the graphic equalizers so many people have requested. Bron: iLounge In de meeste reviews komt de geluidskwaliteit naar voren en over het algemeen blijkt de geluidskwaliteit beter te zijn dan de Nano en komt het dicht in de buurt van de Shuffle.

Waar is de aansluiting voor de AB gebleven :?
De afstandsbediening (zoals bij 3G & 4G) is niet meer te gebruiken. Apple heeft de aansluiting aan de bovenzijde veranderd. Hierdoor gaan een heleboel accessoires zoals de oude iTrip niet meer passen. Voor de iTrip bestaat er ondertussen al een dockvariant.

Wat is er gebeurd met firewire :?
Apple is net als met de iPod Nano en Shuffle gestopt met het ondersteunen van Firewire. Bron: iLounge

Known Issues (Firmware V1.0):
  • Songs met grote tags worden soms overgeslagen, vooral songs met lyrics/album art willen nog wel eens lastig laden. Een nummer eerder, of een druk op de knop brengt je naar het nummer waar je eigenlijk wilde zijn.
  • Als je van 1 artiest maar 1 album hebt dan wordt direct dat album geopend ongeacht of er ook nummers zijn die niet tot een album behoren.
  • Na het draaien van een filmpje kan het zijn dat je niet direct je iPod uit kan zetten. Het makkelijkste is om je iPod even te laten liggen en te wachten totdat je iPod zichzelf in sleepmode zet.
  • Bij het afwisselen van audiobooks en videos kan het geluid door elkaar gaan. Een reset fixt dit.

Guide Video omzetten:
Als je geen zin hebt om video's om te zetten, kun je ze natuurlijk ook kant en klaar downloaden, zie daarvoor de Mini FAQ. De beste resoluties staan in de volgende post: [rml]masser120 in "[ iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie De..."[/rml].

Andere iPod topics:
[rml][ iPod] Nano Ervaringen, Tips en Problemen*[/rml]
[rml][ iPod]iPod shuffle*[/rml]

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/GC/onderkant.JPG
Opslag:30GB60GB
Batterijduur:14 uur muziek; 3 uur slideshow met muziek; 2 uur video afspelen20 uur muziek; 4 uur slideshow met muziek; 3 uur video afspelen
Display:2,5 inch 65.000 kleurenscherm met een resolutie van 240*320 pixels
Oplaadtijd:4 uur (3 uur 80%)
Opslag:1.8 inch perpendiculair hdd
Audio:AAC (16 to 320 Kbps), MP3 (32 to 320 Kbps), MP3 VBR, Apple Lossless, WAV, AIFF, Audible
Photo:JPEG, BMP, GIF, TIFF, PSD (Mac only) and PNG formats
Video:H.264 video: up to 768 Kbps, 320 x 240, 30 frames per sec., Baseline Profile up to Level 1.3 with AAC-LC up to 160 Kbps, 48 Khz, stereo audio in .m4v, .mp4 and .mov file formats
MPEG-4 video: up to 2.5 mbps, 480 x 480, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC up to 160 Kbps, 48 Khz, stereo audio in .m4v, .mp4 and .mov file formats
Grootte:103,5 x 61,8 x 11 mm103,5 x 61,8 x 14
Gewicht:136 gram157 gram
Accessoires:Koptelefoon met oordopjes, USB 2.0-kabel, etui
Prijs:329 euro439 euro
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/GC/onderkant.JPG

Post ze! Maar deze thread moet wel openblijven (Afbeeldingslocatie: http://www.flyingvinge.org/apple/slotje.gif), want strenge mods alom in APL. Ze zijn hier ongenadig, dus wees gewaarschuwd!

Ik zal de topicstart up-to-date proberen te houden met informatie uit het topic, alle suggesties etc. zijn welkom! Deze topicstart is ook tot stand gekomen met hulp van een heleboel andere users, waaronder Lt. Marx & Anoniem: 30036 _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door leon1e op 07-01-2006 20:23 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Zo dit is dan het nieuwe deel! Veel plezier met posten.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:21

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Mooie startpost _/-\o_

kben benieuwd naar de video guide!

[mierenneukmodus]Songs worden soms overgeslagen met grote tags, vooral songs met lyrics/album art willen songs nog wel eens lastig laden.
-->
Songs worden soms overgeslagen met grote tags, vooral songs met lyrics/album art willen nog wel eens lastig laden.[/mierenneukmodus]

[ Voor 7% gewijzigd door LtMarx op 04-01-2006 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87066

Mooie post idd :D. Is het wellicht een idee om ook een kort overzicht neer te zetten van beschikbare protectors? Nu wordt alleen de sok vermeld maar ik vind de etui die erbij komt ook prima. Moet nog wel op zoek gaan naar een geschikte screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:35

Denko

|{ing Øf ßlitz

gewoon de invisible shield gebruiken (25€) die heb ik ook en die is de beste oplossing die ik heb gevonden (link liever niet maar een tweaker vind het wel ;))

hij maakt de iPod niet groter maar hij is wel heel goed beschermd

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Lt. Marx schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 01:16:
[mierenneukmodus]Songs worden soms overgeslagen met grote tags, vooral songs met lyrics/album art willen songs nog wel eens lastig laden.
-->
Songs worden soms overgeslagen met grote tags, vooral songs met lyrics/album art willen nog wel eens lastig laden.[/mierenneukmodus]
Fixed!
Anoniem: 87066 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:06:
Mooie post idd :D. Is het wellicht een idee om ook een kort overzicht neer te zetten van beschikbare protectors? Nu wordt alleen de sok vermeld maar ik vind de etui die erbij komt ook prima. Moet nog wel op zoek gaan naar een geschikte screenprotector.
Done! Maar de bijgeleverde hoes blijft helaas niet zo lang mooi ;(.
Denko schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:25:
gewoon de invisible shield gebruiken (25€) die heb ik ook en die is de beste oplossing die ik heb gevonden (link liever niet maar een tweaker vind het wel ;))

hij maakt de iPod niet groter maar hij is wel heel goed beschermd
Ook toegevoegd aan de startpost, met een link. Helpen mag, spammen niet }).

[ Voor 191% gewijzigd door Hoedje op 15-01-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149371

Mooie startpost , zal 'm weer elke dag volgen. :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 149371 op 04-01-2006 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 18:10
Hoedje schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 00:26:
Zo dit is dan het nieuwe deel! Veel plezier met posten.
Goeie Intro Hoedje een correctie nav je opmerking:
"De connector is niet heel erg snel. Hij doet ongeveer een dik uur over 500Mb aan foto's. Hij verbruikt hierbij ook redelijk wat van de batterij van de iPod. Het is dus aan te raden om de iPod al opladend die foto's te transferen."

Laden gaat via zelfde Dock Connector. Tegelijk opladen en transfereren kan dus niet.
Je moet uitzoeken hoeveel Mb je iPod/Camera maximaal kan overzetten voordat batterij leeg is. Aangezien je geen selecties kan maken kan je - on the go - je geheugenkaartje praktisch dus vullen tot die grootte om te voorkomen dat een van beide middenin transfer de geest geeft. Alle extra Mb's aan plaatjes in camera boven dit maximum kan je pas overzetten als je eerste deel in camera hebt weggegooid en iPod weer hebt opgeladen. Moet je overigens wel vlak voor lege batterij transfer handmatig cancellen! Maw. connector zelf heeft potentie, implementatie in iPod OS rammelt.

Zie mijn review bij connector in Apple shop(US) en Discussions:
"Hopefully Apple R&D reads this and acts accordingly to this review as posted in Apple store:
[4stars] Great Potential but not mature (yet).

Connector is a great idea and interface between our 30Gb iPod (video) and Canon Powershot S80 works basically fine. Connector delivers as promised, but -unlike Apple- the provided software support and functionality of current version of iPod software (v1.0.0) is far too minimal:

- you can't make a (previewed) selection of images to be transferred. It's ‘all or nothing’ and ‘images only’ transfer (jpeg?). Sadfully other camera content like video files, is ignored. Therefore you can only free up the camera memory space used by images. OK, immediately viewing those camera produced avi's is too much asked considering capabilities of current iPod’s and its file type support, but just basic transfer of all camera data as mature backup medium should be (made) possible.

- Transfer speed is very slow. Even though they both support USB2.0 current throughput is about 15-30 minutes per 1GB (worse than USB1.1 spec!) and drains batteries rapidly. Because of that you run the risk of running out of batteries on either unit before complete transfer is finished, especially with nowadays common but big memory cards. This wouldn’t be that much of a problem if smaller selections of camera content were possible or USB2.0 transfer speed was really achieved (60GB/s)…

If Apple is able to improve compatibility, performance and feature set through future iPod software updates, the usefulness of this Connector is promising.
For now limited use (still need extra camera mem-cards if you're a pro on the go & in a hurry), but cheap ‘gadget’ (modern camera’s come with 2,5” screens for viewing images too)…
Robert"

[ Voor 3% gewijzigd door bluf98 op 06-01-2006 09:13 ]

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
[onduidelijke modus] Ik weet niet of dit bij de andere iPods ook zijn, maar als ik mijn iPod een dagje bijvoorbeeld niet meer heb gebruikt, dan moet ik heb opstarten met de menu knop.....

De play knop werkt dan niet. Toen ik een nwe iPod had gekocht en hem direct wilde aansluiten op de pc (om op te laden), kon ik mijn iPod alleen opstarten met de menu knop. [/onduidelijke modus]

btw, nice SP Hoedje

[ Voor 4% gewijzigd door OfferedPoet op 04-01-2006 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140386

Is het mogelijk om extra games of andere dingen op je iPod te zetten?

Wat me trouwens opvalt is dat er voor de ipod nano gigantisch veel hoesjes te verkrijgen zijn, en voor de ipod video heb je alleen nog maar sokken en dat bijgeleverde ding (op de apple site teminste). Ik wil graag een doorzichtig hoesje, iemand enig idee of deze nog gaan komen of ergens anders te verkrijgen zijn?

Hier is het trouwens mogelijk om je iPod een ander kleurtje te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
Chuckiej schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:03:
als ik mijn iPod een dagje bijvoorbeeld niet meer heb gebruikt, dan moet ik heb opstarten met de menu knop.....
Klopt, heb ik soms ook last van. Alsof hij zichzelf dan eerst volledig reset...

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

bluf98 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:41:
[...]

Klopt, heb ik soms ook last van. Alsof hij zichzelf dan eerst volledig reset...
Dan startie weer op en zie je het Apple-logo of niet! Bij mij wel in ieder geval mja

(bij de MM hebben ze volgens 'n vriend van me doorzichtige 'hoesjes' voor de iPod video)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogie-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03-2024
Waar kan ik een Agent 18 VideoShield for 30GB iPod bestellen. Ik zag dat je via euroshopping het wel kan bestellen maar dan is het pas leverbaar vanaf 21 januari. En ik wil zo'n videoshield zo snel mogelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:46
Ik post hem nog maar even een keer (was de laatste post in het vorige topic)

Als er iemand is die de ideale resoluties wil weten om films op tv af te kunnen draaien, gebruik in videora de volgende settings:

Die rare resoluties ondersteunt de iPod video, omdat hij 230400 pixels kan verwerken (480*480=230400) en dus kan hij dit ook op een andere verhouding aan.

Film 4:3
Bitrate video: 1200 kbps
Bitrate audio: 160 kbps
Resolutie: 540x405
Aantal fps: input (meestal dus 25fps, soms ook 30 als het NTSC is i.p.v. PAL)

Film 16:9
Resolutie: 640x360

Film 2.35:1
Resolutie: 720x306 (Praktisch hetzelfde als DVD!)
Trimmen resolutie verticaal boven: 72 pix
Trimmen resolutie verticaal onder: 72 pix

Film 4:3 geïnterlinieerd
Geïnterlinieerd = praktisch 50fps in 25fps. Eerst worden alle even lijnen getoond en daarna de oneven lijnen (of andersom). Daardoor ziet het eruit als 50fps. Dit komt vaak voor bij TV series en ook bij je eigen videocamera. Dus dit is praktisch voor series en home video's. Op de iPod wordt het dan niet als 50fps getoond, maar wel op de TV. Hiervoor moet de verticale resolutie namelijk hetzelfde zijn als dat van de gewone TV, dus 400x576

Resolutie: 400x576

Dan heb je per minuut 10MB nodig. Met een 60GB iPod kan je dan ongeveer 30 tot 45 films (600uur) kwijt. Ruim voldoende voor als je op vakantie bent!

Helaas geen ondertiteling...

[ Voor 32% gewijzigd door masser120 op 04-01-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
Lt. Marx schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 01:16:
...vooral songs met lyrics/album art willen songs nog wel eens lastig laden.
Bedoel je met "Album Art" jpg's van hoesjes in album folder die iPod dan laat zien als je album afspeelt? Hoe stel je dat in?
Veel van mijn albums heb ik ooit via MS MediaPlayer geript en in mapje staat dan keurig album.jpg, maar iPod laat bij die Albums dat hoesje toch niet zien. Nieuwe rips via iTunes worden helemaal niet van deze jpg's -na CCDB query- voorzien.
Doe ik iets fout of moet ik iets extra instellen in iTunes/iPod?
Thx, r.

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30036

De albumart moet in de ID3 (v2) tag staan.
Deze kun je in iTunes ook toevoegen, door naar het tag-edit-scherm te gaan en daar bij Album Art "album.jpg" te laden. Deze wordt dan opgeslagen in het mp3tje zelf. Overnieuw op je iPod zetten, zorgen dat de functie "Show coverart on iPod" aan staat en je zou bij deze mp3's een cover te zien moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Anoniem: 30036 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:35:
Deze kun je in iTunes ook toevoegen, door naar het tag-edit-scherm te gaan en daar bij Album Art "album.jpg" te laden. Deze wordt dan opgeslagen in het mp3tje zelf. Overnieuw op je iPod zetten, zorgen dat de functie "Show coverart on iPod" aan staat en je zou bij deze mp3's een cover te zien moeten krijgen.
Kun je bij WinAmp ook plaatjes voor covers toevoegen?

Er is wel 'n optie ID3 (v2) maar er staat nergens cover ofzo...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87066

Heeft iemand al ervaring met Artwizz Scratchstopper?

Zo'n Invisibleshield lijkt me ook wel wat maar de Scratchstopper kan ik dan gelijk bestellen met de Universal Dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77587

Op deze shareware site staan ook een hele zut met iPod progsels.
http://www.softpedia.com/get/IPOD-TOOLS/

Heeft iemand ook ervaring met iPod Access for windows 2.6? Is het wat of is de vermelde anapod in startpost het ultieme middel om het opdringerige iTunes te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116164

hey kan iemand mij vertellen hoe groot ongeveer een music video is???
op podtropolis wil ik een music video downloaden die is 1gb, wel 34 videos in een gemixt, maar zou ik die zo op mn ipod kunnen zetten??of moet ik nog van alles veranderen?

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 116164 op 04-01-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116164 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:57:
hey kan iemand mij vertellen hoe groot ongeveer een music video is???
Een "gewone" VCD die je van internet download is zo'n 40 MB groot, geloof ik. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of het daarna nog de moeite waard is om em in een iPod-resolutie om te zetten.. VCD is over het algemeen al niet al te goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49158

CLB schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:44:
[...]

Dan startie weer op en zie je het Apple-logo of niet! Bij mij wel in ieder geval mja

(bij de MM hebben ze volgens 'n vriend van me doorzichtige 'hoesjes' voor de iPod video)
Staat anders mooi in de manual uitgelegd dat je iPod na een bepaald aantal uur in slaap valt (hybernate) om je batterij te sparen,... lezen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan iemand mij vertellen hoe podtropolis werkt? met die torrents enzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
Anoniem: 30036 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:35:
_/-\o_

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 30036 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:01:
[...]

Een "gewone" VCD die je van internet download is zo'n 40 MB groot, geloof ik. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of het daarna nog de moeite waard is om em in een iPod-resolutie om te zetten.. VCD is over het algemeen al niet al te goed :)
Dat is zeker wel de moeite waard. Dat soort filmpjes zien er op zon klein schermpje als die van de iPod wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
CLB schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:44:
[...]Dan startie weer op en zie je het Apple-logo of niet! Bij mij wel in ieder geval mja
me too, maar zal normaal zijn gezien opmerking van zkywalker.

zkywalker, heb jij er een papieren manual bij gekregen? ;P

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

denk dat hij een .pdf file heeft gekregen met de handleiding

@ Zkywalker: Ik vroeg toch niet waarom ik de hele tijd dat logo te zien kreeg, ik zei alleen dat ik 'm soms te zien kreeg. Dus of ik nu wel of niet die handleiding ga doorlezen, bepaal ik zelf wel B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143941

Volgens Apple is de kleurenresolutie van het display van deze geliefde iPod 5G aanzienlijk minder dan wat in de startpost staat, slechts 65.000 ipv. 260.000 ( 300% te veel ;) )

Display (Bron: Apple)
2.5 inch (diagonal) QVGA transflective, over 65,000-color liquid crystal display with white LED backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welk programma gebruiken jullie om je music,musicvideos en videos te downloaden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Laatst online: 07-06 18:07
Boogie-Man schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:26:
Waar kan ik een Agent 18 VideoShield for 30GB iPod bestellen. Ik zag dat je via euroshopping het wel kan bestellen maar dan is het pas leverbaar vanaf 21 januari. En ik wil zo'n videoshield zo snel mogelijk hebben.
Je moet dat gewoon bestellen via de gewone weg...die euroshopping is ook duurder naar het schijnt.

Ik had het ding na een dikke week na de bestelling op hun website, wordt geshipped met UPS...iets van een $45 geloof ik in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31533

Nick87 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:38:
[...]

Je moet dat gewoon bestellen via de gewone weg...die euroshopping is ook duurder naar het schijnt.

Ik had het ding na een dikke week na de bestelling op hun website, wordt geshipped met UPS...iets van een $45 geloof ik in totaal.
Tja, je moet er maar niet teveel over nadenken maar 45 dollar voor een stukje plastic om je iPod te beschermen is natuurlijk best veel geld... Het is natuurlijk helemaal jammer dat het nodig is om dat ding te beschermen en dat Apple niet een apparaat maakt wat zoveel mogelijk krasbestendig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
bluf98 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:55:
[...]

Goeie Intro Hoedje een correctie nav je opmerking:
"De connector is niet heel erg snel. Hij doet ongeveer een dik uur over 500Mb aan foto's. Hij verbruikt hierbij ook redelijk wat van de batterij van de iPod. Het is dus aan te raden om de iPod al opladend die foto's te transferen."

Laden gaat via zelfde Dock Connector. Tegelijk opladen en transfereren kan dus niet.
Je moet uitzoeken hoeveel Mb je iPod/Camera maximaal kan overzetten voordat batterij leeg is. Aangezien je geen selecties kan maken kan je - on the go - je geheugenkaartje praktisch dus vullen tot die grootte om te voorkomen dat een van beide middenin tranfer de geest geeft. Alle extra Mb's aan plaatjes in camera boven dit maximum kan je pas overzetten als je eerste deel in camera hebt weggegooid en iPod weer hebt opgeladen. Moet je overigens wel vlak voor lege batterij transfer handmatig cancellen! Maw. connector zelf heeft potentie, implementatie in iPod OS rammelt.
Ik heb het iets aangepast en een link naar jouw post toegevoegd, ik ben wel benieuwd, wat Lt. Marx ervan vindt.
Chuckiej schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:03:
[onduidelijke modus] Ik weet niet of dit bij de andere iPods ook zijn, maar als ik mijn iPod een dagje bijvoorbeeld niet meer heb gebruikt, dan moet ik heb opstarten met de menu knop.....

De play knop werkt dan niet. Toen ik een nwe iPod had gekocht en hem direct wilde aansluiten op de pc (om op te laden), kon ik mijn iPod alleen opstarten met de menu knop. [/onduidelijke modus]

btw, nice SP Hoedje
Dat is normaal. De iPod heeft namelijk een deepsleep modus (hierna is er ook nog veel over gepost). Ik vind het ideaal want het zorgt ervoor dat je batterij veel langer mee gaat. Ik geloof dat de iPod na iets van 8 uur niet gebruiken in die deepsleep modus gaat.
Anoniem: 140386 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:40:
Is het mogelijk om extra games of andere dingen op je iPod te zetten?

Wat me trouwens opvalt is dat er voor de ipod nano gigantisch veel hoesjes te verkrijgen zijn, en voor de ipod video heb je alleen nog maar sokken en dat bijgeleverde ding (op de apple site teminste). Ik wil graag een doorzichtig hoesje, iemand enig idee of deze nog gaan komen of ergens anders te verkrijgen zijn?

Hier is het trouwens mogelijk om je iPod een ander kleurtje te geven.
Zie de link in de startpost, naar de reviews van iLounge.
bluf98 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:21:
[...]

(eenvoudige) games toevoegen is technisch natuurlijk geen probleem gezien processing power van cpu en video proc. De vraag is of Apple update van dergelijke content toe gaat staan en dus iPod OS daarvoor aanpast. Op dit moment zijn bestaande games embedded in OS.
Ik betwijfel inderdaad of ze er iets mee gaan doen. Ze hebben het al druk zat. Gewoon één nieuwe extra game zou al leuk zijn!
masser120 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:26:
Als er iemand is die de ideale resoluties wil weten om films op tv af te kunnen draaien, gebruik in videora de volgende settings:
Ik heb een link toegevoegd.
bluf98 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:37:
[...]Bedoel je met "Album Art" jpg's van hoesjes in album folder die iPod dan laat zien als je album afspeelt? Hoe stel je dat in?
Veel van mijn albums heb ik ooit via MS MediaPlayer geript en in mapje staat dan keurig album.jpg, maar iPod laat bij die Albums dat hoesje toch niet zien. Nieuwe rips via iTunes worden helemaal niet van deze jpg's -na CCDB query- voorzien.
Doe ik iets fout of moet ik iets extra instellen in iTunes/iPod?
Thx, r.
Anoniem: 30036 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:01:
[...]Een "gewone" VCD die je van internet download is zo'n 40 MB groot, geloof ik. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of het daarna nog de moeite waard is om em in een iPod-resolutie om te zetten.. VCD is over het algemeen al niet al te goed :)
Ik heb even een stukje toegevoegd over het toevoegen van album art. Weet er iemand nog andere alternatieven voor de Mac (en evt. Windows)?
Anoniem: 143941 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:41:
Volgens Apple is de kleurenresolutie van het display van deze geliefde iPod 5G aanzienlijk minder dan wat in de startpost staat, slechts 65.000 ipv. 260.000 ( 300% te veel ;) )

Display (Bron: Apple)
2.5 inch (diagonal) QVGA transflective, over 65,000-color liquid crystal display with white LED backlight.
Ik heb het gewijzigd!

Bedankt voor alle suggesties _/-\o_
TheSnake schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:40:
Startpost: Verschillen tussen de verschillende iPods en misschien wat directe concurrenten..
Coverart toevoegen
Films converteren

Idem als Lt. Marx, als het nodig is, wil ik daar best een leuk verhaaltje over schrijven.
Ook voor jou, heel graag! Al denk ik dat het eerste punt heel lastig is, omdat er zoveel verschillen zijn. Ik denk dat vooral het derde punt heel interessant is, veel mensen hebben daar (grote) problemen mee. Ik heb het zelf ook nog niet aangedurfd. Ook jij kunt het mailen naar rogierpieters [add] hotmail.com.
Tot slot @thesnake, ga jij nog iets van een guide of wellicht iets van links geven over het omzetten van video's. Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogie-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03-2024
Ja maar als ik het via de gewone weg doe kan ik bij landen niet nederland selecteren. Alleen Canada en USA. Dus nu is mijn vraag kan ik dan negeren en gewoon bestellen??
Nick87 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:38:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb het iets aangepast en een link naar jouw post toegevoegd, ik ben wel benieuwd, wat Lt. Marx ervan vindt.
Foutje, ik dacht iets dergelijks gelezen te hebben op ilounge. Ik heb het nog even nagezocht maar de tip die ilouge geeft voor professionele(re) fotografen is om een extra battery pack te gebruiken of een mediareader die selfpowered is (wat wil zeggen dat er 2 aa'tjes in zitten en dus niet de batterij van de iPod leegtrekt). Dus ja het is handig om rekening te houden met extra batterij consumptie bij de camera connector. Nee, het kan niet met de usb oplader.

Aanpassing voor de startpost:
De connector is niet heel erg snel. Hij doet ongeveer een dik uur over 500Mb aan foto's. Hij verbruikt hierbij ook redelijk wat van de batterij van de iPod. Het is niet mogelijk tegelijk de iPod op te laden (tenzij je een 3rd party verlengdockconnector oplader kan krijgen :P). meer info. Er zijn wel andere oplossingen mogelijk. Een mediareader waarin batterijen zitten of een extra batterypack kunnen handig zijn om het stroomverbruik te verminderen dan wel op te vangen.

[ Voor 3% gewijzigd door LtMarx op 05-01-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147287

Hoe zit het nou met de studenten korting?
Als mijn zusje haar iPod koopt met mijn moeder erbij die bewijs heeft hoogleraar te zijn , krijgt ze dan 6% korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Wie mag gebruikmaken van de Apple Store voor het Onderwijs?
Door te klikken op “Akkoord” bevestig ik het volgende:
• ik ben 18 jaar of ouder
• ik ben een student met een geldig bewijs van inschrijving voor een onderwijsinstelling in Nederland of ik ben als leraar, mentor of in een andere toezichthoudende functie verbonden aan een onderwijsinstelling in Nederland
• ik ga ermee akkoord dat Apple contact met mij opneemt met als doel mijn status te controleren. Ik zal bewijs van deze status overleggen als hierom wordt gevraagd en ik ga akkoord met de beslissing van Apple om mijn bestelling te weigeren als ik geen bewijs kan overleggen dat door Apple als geldig wordt geaccepteerd. De beslissing van Apple in dezen is bindend.
Voldoe je aan deze regels dan mag die persoon met onderwijskorting kopen. Zo niet dan mag die persoon niet met onderwijskorting kopen. Volgens mij mag jouw moeder dus wel met die 6% korting kopen maar als jouw zusje geen student is dan zij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Nog beter! Ik heb het aangepast.
Anoniem: 147287 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:20:
Hoe zit het nou met de studenten korting?
Als mijn zusje haar iPod koopt met mijn moeder erbij die bewijs heeft hoogleraar te zijn , krijgt ze dan 6% korting?
Hierboven geeft Lt.Marx al aan hoe het zit. Daarnaast is het handig om rekening te houden met het verschil tussen fysieke en de online Apple winkel(s). Online is de korting hoger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Online : 6%
In de winkel : 5% of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DVD to iPod guide
Video File to iPod guide

Als er behoefte naar is, wil ik binnenkort wel even kijken of ik deze guides kan vertalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Anoniem: 147287 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:07:
Online : 6%
In de winkel : 5% of niet?
Nee, dat verschilt per winkel, Hier in Enschede was dat maar* 2% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Laatst online: 07-06 18:07
Boogie-Man schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:54:
Ja maar als ik het via de gewone weg doe kan ik bij landen niet nederland selecteren. Alleen Canada en USA. Dus nu is mijn vraag kan ik dan negeren en gewoon bestellen??

[...]
Idd...gewoon bij de opmerkingen of een dergelijk veld "ship to Holland/Belgium" zetten, en dan lukt dat perfect.
Anoniem: 31533 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:58:
Tja, je moet er maar niet teveel over nadenken maar 45 dollar voor een stukje plastic om je iPod te beschermen is natuurlijk best veel geld... Het is natuurlijk helemaal jammer dat het nodig is om dat ding te beschermen en dat Apple niet een apparaat maakt wat zoveel mogelijk krasbestendig is.
[...]
Je kan daar inderdaad beter niet teveel over nadenken, als je ziet dat zo'n slap stukje folie (invisibleshield) $25 kost...het is schandalig, inderdaad spijtig dat de Ipod uit zichzelf niet wat sterker is.

Moet wel zeggen, op m'n agent18 zijn toch al wat krasjes op het scherm (komt waarschijnlijk van de oortjes die ik soms bij in m'n jaszak steek)...niet storend als je het scherm bekijkt maar ja, ze zijn er wel natuurlijk...jaja...het is me wat. maar het doet z'n werk en dat is de Ipod beschermen. Ik kijk toch amper op het scherm aangezien ik er enkel muziek mee beluister.

[ Voor 23% gewijzigd door Nick87 op 05-01-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157093

Als je van 1 artiest maar 1 album hebt dan wordt direct dat album geopend ongeacht of er ook nummers zijn die niet tot een album behoren.
Dit lijkt me geen "Issue", eerder een feature. Ik vind het heel handig omdat al m'n nummers goed getagged zijn en ik weet van welke artiesten ik slechts één album heb, wat me vaak een klik bespaart.
Ik heb even een stukje toegevoegd over het toevoegen van album art. Weet er iemand nog andere alternatieven voor de Mac (en evt. Windows)?
iTunes Artwork
Gewoon een album opzoeken in de USA store en je krijgt (meestal) 600x600 hoge resolutie album art. Soms wil een album uit de NL store ook wel werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 157093 op 05-01-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Ja dan is het wel handig ja, maar als je nummers hebt waarbij het album niet getagged is dan zou je ook die nummers moeten kunnen kiezen via een artiest. Dat lijkt mij ook logischer. Wel relaxed dat je alles goed getagged hebt maar de functie zelf hoeft toch niet te veranderen? Het kan toch zo zijn dat hij automatisch doorschakelt als alle nummers van een artiest maar van 1 album afkomstig zijn. In alle andere gevallen zou je eerst een album selectie moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122319

Vraagje ik had een agent 18 bescherm shield voor mijn Ipod gekocht, lelijke bagger ding, gelijk weg gedonderd.

Is de invisible shield werkelijk een plastic laag om je Ipod? Iemand met pics?

OMG HAD net dat filmpje gezien! Werelduitvinding!!!!!!!!!! Maar waar is die te koop, zie hem niet bij apple store staan?

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 122319 op 06-01-2006 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Uit de startpost:
Opslag: 1.8 inch perpecendulaire hdd
Moet dat niet perpendiculair zijn :?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
Lt. Marx schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:19:
... om een extra battery pack te gebruiken of een mediareader die selfpowered is Dus ja het is handig om rekening te houden met extra batterij consumptie bij de camera connector. Nee, het kan niet met de usb oplader.
hmmm, extra pack voor camera dan zeker? Hoe wil je die mid transfer dan wisselen? :? Blijft iPod het probleem, want dat accuutje geeft het snelst de geest tijdens CC-transfers!
[Hoedje] "...tenzij je een 3rd party verlengdockconnector oplader kan krijgen... " [/Hoedje]
Grapjas die Hoedje? Wel wijsneus maar geen link naar die zogenaamde verlengconnector! ;)

Technisch moet het inderdaad gewoon kunnen zo'n 'empowered' Camera Connector Connectie. Dan denk ik aan een USB kabel die uit CC zelf komt of USB T-splitter ertussen: iPod kan dan via sigarette-aansteker gevoedt worden tijdens transfers met camera's (&mediareaders?).
Bijkomend voordeel is dan mijninziens ook dat de transfer snelheid echt op USB2.0 niveau zou moeten kunnen komen, want het is niet voor niks natuurlijk dat Apple het opladen van iPod vanuit low-powered USB hubs (toetsenborden e.d.) sterk afraadt!
M.a.w. voor opladen van devices en -in mindere mate- transfers (bv. via CC) zijn redelijk sterke vermogens nodig (optimaal >300mW op de USBbus?). Aangezien iPod en camera's dergelijke vermogens op hun USB bus maar zeer beperkt (langdurig) kunnen leveren, is de tranferspeed waarschijnlijk noodgedwongen geknepen...

Wat denken jullie? r.

[ Voor 6% gewijzigd door bluf98 op 06-01-2006 10:48 ]

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
Hoedje schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:44:

Ik heb even een stukje toegevoegd over het toevoegen van album art.
Helemaal goed. Dank voor deze uitleg & links :)

Ik deed het handmatig: iTunes en MS MPlayer naast elkaar open zetten> CD erin > iTunes laten rippen en tegelijkertijd via MS Mplayer AlbumArt erbij laten zoeken via Rip sectie > na rip de door MS gevonden Art in IDtags van songs in iTunes library slepen.
Beetje monnikenwerk, maar wel goed om te zien dat dBase waar iTunes in zoekt meestal album vaker en netter tagged dan veelvoud aan 'rotzooi' die MS erbij vindt... als MS al info van beetje zeldzame CD kan vinden. :(
r.

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
bluf98 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 10:42:
Grapjas die Hoedje? Wel wijsneus maar geen link naar die zogenaamde verlengconnector! ;)
Je edit m'n smiley weg :/
Koffie schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 10:14:
Uit de startpost:

[...]

Moet dat niet perpendiculair zijn :?
Ja, blijft een moeilijk woord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-07 12:38
Als ik in iTunes een map wil toevoegen, gebeurd er niets. dwz. ik heb inmiddels een hele collectie cd's kunnen overbrengen maar ik heb 1 map waar 15 cd's van 1 artiest in staan.
10 cd's zijn netjes overgebracht zoals het hoort maar de overige 5 weigert iTunes te zien. Het vreemde is dat in de iPod wel aangegeven wordt dat bij deze artiest 15 mappen (cd's) staan.

Ook het slepen en bestand voor bestand kopieeren wordt niet aanvaard. Er volgt geen foutmelding er gebeurd gewoon niks......Terwijl andere (nieuwe) mappen die ik toevoeg wel gewoon geaccepteerd worden.

Iemand een idee?

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 18:30
Anoniem: 30036 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:19:
DVD to iPod guide
Video File to iPod guide

Als er behoefte naar is, wil ik binnenkort wel even kijken of ik deze guides kan vertalen ;)
Met de kerst heb ik van mijn baas een leuk kerstgeschenk gekregen, namelijk een iPod Video. Ik ben sindsdien al opzoek naar een programma wat DVD's om kan zetten naar de iPod, maar dan wel met ondertiteling.

Ik heb inmiddels al een aantal programma's geprobeerd, maar kreeg het niet goed voor elkaar.

Videoara heb ik reeds geprobeerd, maar kreeg de ondertitels niet mee.
Intervideo liep het geluid niet synchroon, ondertitels wel.
Xilisoft zaten geen ondertitel support
Cucusoft zat ook geen ondertitel support

nog te proberen:
Imtoo
Nero recode

Heeft iemand dit al eerder geprobeerd en ervaring met het plaatsen van ondertitels.

offtopic:
Als manga liefhebber heb ik de meeste films namelijk in het Japans en daar zijn ondertitels wel praktisch. Dit meld ik even ivm met mensen die roepen dat ze het beter vinden om geen ondertiteling te hebben

[ Voor 9% gewijzigd door Cardinal op 06-01-2006 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
BarnOwl schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:09:
Als ik in iTunes een map wil toevoegen, gebeurd er niets. dwz. ik heb inmiddels een hele collectie cd's kunnen overbrengen maar ik heb 1 map waar 15 cd's van 1 artiest in staan.
10 cd's zijn netjes overgebracht zoals het hoort maar de overige 5 weigert iTunes te zien. Het vreemde is dat in de iPod wel aangegeven wordt dat bij deze artiest 15 mappen (cd's) staan.

Ook het slepen en bestand voor bestand kopieeren wordt niet aanvaard. Er volgt geen foutmelding er gebeurd gewoon niks......Terwijl andere (nieuwe) mappen die ik toevoeg wel gewoon geaccepteerd worden.

Iemand een idee?
Zijn het MP3's? WMA's? Wat voor bestandsformaat is het? iTunes werkt alleen maar met de ID3 tags, en dan bij voorkeur de V2, dus kijk met dit gratis progje, MP3 tag tools 1.2, na of de tags wel goed zijn. Pas ze evt. aan en voeg daarna de albums weer toe.
Anoniem: 30036 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:19:
DVD to iPod guide
Video File to iPod guide

Ik had je post gemist, ik heb de links toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-07 14:52

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Heb eind vorig jaar bij iSkin.com een iSkin evo3 besteld en betaald.
Ik heb echter tot op de dag van vandaag geen orderbevestiging ontvangen :X
Als ik op hun site kijk naar mijn orderstatus zie ik dat mijn mail-adres onbekend is.
Op mailtjes reageren ze ook niet...

Iemand hier andere (of dezelfde :X) ervaringen mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157093

Hoedje schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 00:22:
Hoe voeg ik album art en lyrics toe :?
De albumart moet in de ID3 (v2) tag staan. Deze kun je in iTunes ook toevoegen, door naar het tag-edit-scherm te gaan en daar bij Album Art "album.jpg" te laden. Je kunt hem ook in het vakje linksonderin slepen. Deze wordt dan opgeslagen in het mp3tje zelf. Overnieuw op je iPod zetten, zorgen dat de functie "Show coverart on iPod" aan staat en je zou bij deze mp3's een cover te zien moeten krijgen. Dit is vrij veel werk. Dus gelukkig zijn er ook andere oplossingen:
  • iTunes Art Importer is gratis en voegt volautomatisch album art toe. Het enige probleem van dit programmaatje is dat het niet altijd even goed werkt (hangt af van de kwaliteit van de ID3 tag). Het grootste nadeel is echter dat het per nummer, i.p.v. per album zoekt, daarom krijg je dus vaak de art van singles en niet van albums.
  • iArt is helaas niet gratis, maar kost $10,-. Dit programma biedt ondersteuning voor het zoeken naar album art, per album en zoekt bij Google en Amazon. Het vindt dan ook vrijwel altijd een match. Daarnaast kun je hier ook de lyrics mee zoeken. Ook dit programma werkt volautomatisch.
Ik doe het ook handmatig. Amazon.com vind ik maar niks, daarom gebruik ik dit programmaatje. Het haalt gewoon de artwork rechtstreeks uit de iTunes Music Store. Altijd hoge kwaliteit dus. Nadeel is natuurlijk wel dat je de wat meer zeldzame muziek misschien niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

net neiuwe ipod,heel mooi en alles, sluit hem aan op mn computer, ipod vast gelopen doet niks meer wat kan ik doen iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn iPod doet raar, althans die van me zusje we hebben hem net gehaald en hij is bij het start scherm geweest en reageerde vrolijk in het begin.
Toen we hem in de PC stopte gaf Windows een foutmelding van een onbekend USB apparaat en dat hij niet goed zou werken.
Sinds dat moment regaeert hij nergens meer op al zit die in de usb of niet, ook iPod updater herkend hem niet, en nee hij staat niet op hold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey tis me gelukt houdt de play en menu knop in voor 10 sec. daarna komt het apple logo en hij doet t weer had t zelfde probleem 1 min geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116164 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:40:
hey tis me gelukt houdt de play en menu knop in voor 10 sec. daarna komt het apple logo en hij doet t weer had t zelfde probleem 1 min geleden
Geprobeerd maar geen resultaat :(

edit : gelukt met de select en de menu knop :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 147287 op 06-01-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-04 13:02
cardinal808 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:27:
[...]
nog te proberen:
Imtoo
Nero recode

Heeft iemand dit al eerder geprobeerd en ervaring met het plaatsen van ondertitels.
imtoo is hetzelfde als de xilisoft........je zou autoGK kunnen proberen, maar dan moet je die film daarna wel weer omzetten naar mp4.

Zijn er meer mensen die autoGK gebruiken, waarbij soms wel ondertitels worden toegevoegd, maar bij andere films weer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Hoedje schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:43:

Zijn het MP3's? WMA's? Wat voor bestandsformaat is het? iTunes werkt alleen maar met de ID3 tags, en dan bij voorkeur de V2, dus kijk met dit gratis progje, MP3 tag tools 1.2, na of de tags wel goed zijn. Pas ze evt. aan en voeg daarna de albums weer toe.
Het gaat om gewone MP3's. Aan die tags ligt het denk ik niet, ook na bewerking met dat progje (tnx... :) ) is er geen verandering.

Het gekke is dat ik er nu achter ben gekomen dat de bestanden wel bij dubbelklikken in explorer in iTunes geopend/afgespeeld worden en ook in de bibliotheek opgenomen worden. Terwijl dit dus niet lukt met bestand/map toevoegen. Maar om 10 albums handmatig per nummer in te voeren is ook wat........ 8)7

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstoop
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 09:04
cardinal808 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:27:
[...]

Met de kerst heb ik van mijn baas een leuk kerstgeschenk gekregen, namelijk een iPod Video....
Jij ook al? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13

Spikey

Making the web accessible!

.KeN. schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:16:
Heb eind vorig jaar bij iSkin.com een iSkin evo3 besteld en betaald.
Ik heb echter tot op de dag van vandaag geen orderbevestiging ontvangen :X
Als ik op hun site kijk naar mijn orderstatus zie ik dat mijn mail-adres onbekend is.
Op mailtjes reageren ze ook niet...

Iemand hier andere (of dezelfde :X) ervaringen mee ?
Hmm ik was van plan om een Evo3 te bestellen rechtstreek vanaf iskin.com
maar volgens mij wacht ik er nog maar even mee. Tenzij anderen hele goede
resultaten laten horen maar dat betwijfel ik.. Ik hoor graag hoe het afloopt! succes!

Ik hoor dat ze snel gewoon in de winkels liggen hier.. de meeste winkels verwachten
ze deze maand maar wanneer precies is voor niemand duidelijk..

Iemand misschien ervaring met de covers van http://www.zcover.com ?
lijken een beetje op de iskin-cover.

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand een idee?
Zijn het MP3's of AAC's? hebben ze ID3 tags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Spikey schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:46:
[...]

Ik hoor graag hoe het afloopt! succes!
Thanks.. Ik zal het wel laten weten als ik iets van ze hoor.

Ben vanmiddag naar de MediaMarkt geweest, maar ze hadden alleen een soort grasgroen hoesje met allemaal noppen erop. Die heb ik maar mooi laten hangen daar :D
Volgens de verkoper verwachtte hij de evo3’s volgende week. (maar dat vertelde hij mij een aantal weken geleden ook al.. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Blaise schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 02:40:
[...]

Zijn het MP3's of AAC's? hebben ze ID3 tags?
Het zijn MP3's en ze hebben ID3 tags. iTunes doet moeilijk: Ze worden niet toegelaten als bestand of map via het menu, ook niet door slepen of copy/paste. Het lukt wel om de bestanden te openen in iTunes via dubbelklikken in eplorer. Ze worden dan afgespeeld maar ook in de bibliotheek opgenomen.
Ik kon zo nog de resterende 10 albums invoeren.
Bij andere cd's heb ik er (nog) geen last van...... _/-\o_

Toch vreemd, corrupte directory/bestanden wellicht? :?

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RtN
  • Laatst online: 19:26

RtN

Mss moe ik beter zoeken, maar kan het antwoord nie vinde op volgende vraag:

Is the invisible shield inmiddels ook ergens anders te bestellen/kopen dan op de officiele site.

In het vorige topic werd gezegd dat deze eind december ook bij de mediamarkt zou liggen. Nu woon ik niet zo dicht bij een mediamarkt in de buurt, dus weet iemand of dit inmiddels ook zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122319

RtN schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 10:19:
Mss moe ik beter zoeken, maar kan het antwoord nie vinde op volgende vraag:

Is the invisible shield inmiddels ook ergens anders te bestellen/kopen dan op de officiele site.

In het vorige topic werd gezegd dat deze eind december ook bij de mediamarkt zou liggen. Nu woon ik niet zo dicht bij een mediamarkt in de buurt, dus weet iemand of dit inmiddels ook zo is?
Idd daar zit ik ook mee, aangezien ik geen zin heb in paypal en geen credit card heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165143

Kun je niet beter van dat boekenkaftpapier kopen?(of heet het boekenfolie?) Volgens mij precies hetzelfde (ook zo'n soort plastic, alleen moet je het zelf in elkaar zetten 8) Misschien een gedonder, maar bespaart je een hoop geld, 25 dollar heb ik er niet voor over..
Ik heb gister namelijk net een ipod besteld, een bescherming is toch wel belangrijk :z 330 euro is niet niks. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Anoniem: 165143 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:45:
Kun je niet beter van dat boekenkaftpapier kopen?(of heet het boekenfolie?) Volgens mij precies hetzelfde (ook zo'n soort plastic, alleen moet je het zelf in elkaar zetten 8) Misschien een gedonder, maar bespaart je een hoop geld, 25 dollar heb ik er niet voor over..
Ik heb gister namelijk net een ipod besteld, een bescherming is toch wel belangrijk :z 330 euro is niet niks. :+
Ik heb die invisible shield er nu een tijdje op zitten (iPod Video 60gb) en het ziet er niet alleen fraai uit zonder extra volume maar dit is echt niet zomaar een plastic folie. Het spul is zeer sterk en krasvast. Het wordt o.a. gebruikt om helikopterbladen mee te beschermen.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 15:01
mwaha boeklon op je ipod :+
* DarkChylde denkt dat het misschien nog een goed idee is, alleen later eraf halen wordt hell

ik heb ook een ipod video besteld :D
maar heb nog accesoires nodig. waar halen jullie die? (bij apple of 3rd party)
ik wil een remote (aan de headphone), een lader en video kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

.KeN. schreef op Saturday 07 January 2006 @ 04:38:
[...]

Thanks.. Ik zal het wel laten weten als ik iets van ze hoor.
Ha ! Ik bekijk net mijn orderstatus op hun site:

"iSkin eVo3 -Eclipse(Solid Black)- for iPod with Video 30GB Ready to Ship "

Nice ! Alleen mogen ze wel even leren replyen naar hun klanten.
Dit is een beetje matig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DarkChylde schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:55:
mwaha boeklon op je ipod :+
* DarkChylde denkt dat het misschien nog een goed idee is, alleen later eraf halen wordt hell

ik heb ook een ipod video besteld :D
maar heb nog accesoires nodig. waar halen jullie die? (bij apple of 3rd party)
ik wil een remote (aan de headphone), een lader en video kabel.
Ik koop altijd accesoires tegelijk met de speler zelf. Scheelt in verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
ik koop een week oude 2de hands ipod. dus kan ze niet meteen erbij kopen.
en apple is meestal aan de dure kant voor accesoires.

best vaag dat er geen remote bijzit, trouwens. dacht dat dat onderhand wel standaard was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165143

best vaag dat er geen remote bijzit, trouwens. dacht dat dat onderhand wel standaard was
Er zitten standaard bijna niets bij :/ Niet eens een oplader voor het stopcontact. Die remote kun je er los bijkopen voor 29 euro. Maar dan moet je wel eerst een dockingstation kopen natuurlijk 8)7 . Apple dwingt je bijna om duur te doen. Gelukkig zijn er goedkopere b-merken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
helaas hebben de meeste andere leveranciers hun accespires op de witte ipod afgestemd.
en laat ik nou net een zwarte nemen :/

pas mijn vraag aan, heeft iemand een zwarte hoofdtelefoon remote voor ipod video gezien?

(lader haal ik lekker 2de hands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13

Spikey

Making the web accessible!

.KeN. schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 13:32:
[...]

Ha ! Ik bekijk net mijn orderstatus op hun site:

"iSkin eVo3 -Eclipse(Solid Black)- for iPod with Video 30GB Ready to Ship "

Nice ! Alleen mogen ze wel even leren replyen naar hun klanten.
Dit is een beetje matig zo.
Nice. :) hopen dat ie snel binnen is dan!
Ik kijk volgende week nog wel eens bij de MM hier in Ede
heb ook via mp3shop aangegeven dat ze een mailtje sturen als hij daar op voorraad is.
ben benieuwd.
DarkChylde schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 16:30:
helaas hebben de meeste andere leveranciers hun accespires op de witte ipod afgestemd.
en laat ik nou net een zwarte nemen :/

pas mijn vraag aan, heeft iemand een zwarte hoofdtelefoon remote voor ipod video gezien?

(lader haal ik lekker 2de hands)
Volgens mij kun je geen remote meer in de headphone hebben omdat de aansluiting die erst bovenop de ipod zat op de 5G niet meer aanwezig is.. Tenzij ze komen met een koptelefoon voor aan de onderkant natuurlijk.. Die zal er vast wel komen..
Let er dus goed op bij aanschaf van accessoires of ze 5G compatible zijn ivm het afwezig zijn van de extra aansluiting aan de bovenkant!

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:09

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Om video's om te zetten gebruik ik iPod Video Converter en merk dan dat het geluid niet helemaal synchroon loopt met het beeld, ook misschien iets voor de startpost ? :)

Tevens tvp B)

[ Voor 5% gewijzigd door Scott op 07-01-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 23:29
Misschien ook iets voor in de startpost dat je met AutoGK en PSPvideo9 films kunt rippen MET ondertiteling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Triple X schreef op Saturday 07 January 2006 @ 21:12:
Misschien ook iets voor in de startpost dat je met AutoGK en PSPvideo9 films kunt rippen MET ondertiteling..
Weet je toevallig waar de juiste instellingen voor PSPvideo9 te vinden zijn?

En volgens mij kun je ook VirtualDub gebruiken i.p.v. AutoGK of zit ik er nu naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Spikey schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 17:41:
[...]
Volgens mij kun je geen remote meer in de headphone hebben omdat de aansluiting die erst bovenop de ipod zat op de 5G niet meer aanwezig is.. Tenzij ze komen met een koptelefoon voor aan de onderkant natuurlijk.. Die zal er vast wel komen..
Let er dus goed op bij aanschaf van accessoires of ze 5G compatible zijn ivm het afwezig zijn van de extra aansluiting aan de bovenkant!
ik zat me al af te vragen of de oude remote's compatibel waren.
brando heeft iig wel een 5g remote. de connector zit daarbij aan de onderkant met een aparte
kabel die naar de headphone ingang gaat. dus die werkt wel.

maar wel vaag dat dat niet via de connector kan. want via je dock kan je toch muziek afspelen.
dus moet ook via de connector alleen kunnen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159305

Ajax power schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 23:55:
[...]

En volgens mij kun je ook VirtualDub gebruiken i.p.v. AutoGK of zit ik er nu naast?
Goeie startpost jongens! Lekker overzichtelijk

Is er misschien iemand die een guide kan maken voor het gebruik van AutoGK en PSPvideo9???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 23:29
Ik doe het vanavond denk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Een guide maken?
_/-\o_

Is Videora iPod converter (het broertje van PSP Video 9) niet een een beter programma i.c.m. AutoGK om films te converteren?

Ik heb geen ervaring met PSP Video 9 vandaar zo'n guide wel makkelijk zou zijn. (ook voor de startpost)

[ Voor 42% gewijzigd door Laudit op 08-01-2006 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-07 13:48
Om video's te converteren voor op de iPod 5G gebruik ik meestal Quicktime Pro 7 op m'n Powerbook G4 1,5ghz met 1,25gb ram. Maar dit duurt extreem lang naar mijn gevoel. Ik gebruik dan Exporteren naar iPod 320x240.

Ik heb gisterenavond een DivX van 94 minuten aangezet om te converteren en daar heeft hij bijna 15 uur over gedaan. Is dit normaal of zou het met andere programma's sneller gaan?

Verder is de kwaliteit wel goed, het ziet er op het iPod schermpje zeer fatsoenlijk uit.

Somewhere in Europe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
guide voor videodora (vanaf stap 7)
http://www.videora.com/en-us/Converter/guides.html#2000

heb 'm zelf nog niet geprobeerd, maar wacht nog op mijn ipod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164251

Ik heb dus zojuist een dvd op mijn iPod Video gezet
nu staat hij Niet onder de cato. film hoe zet ik heb daar onder ((hij staat bij videos))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ajax power schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 23:55:
[...]

Ja, VirtualDub is ook een erg handig programma voor dit soort dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ volgens mij is dit een kwestie van het goed taggen van files met iTunes. Probeer in iTunes eens de info op te vragen van het bestand en daar het genre te veranderen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164251

Anoniem: 164251 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:08:
nu staat hij Niet onder de cato. film hoe zet ik heb daar onder ((hij staat bij videos))
iemand kan mij helpen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb nu een ipod maar itunes krijg ik niet geinstalleerd zelfde probleem als bij iemand uit het vorige deel?? Iemand een idee wat ik kan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 164251 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:08:
Lt. Marx schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:11:
^^ volgens mij is dit een kwestie van het goed taggen van files met iTunes. Probeer in iTunes eens de info op te vragen van het bestand en daar het genre te veranderen oid.
Indeed! Rechtermuisknop klikken, info tonen. Daarnaast is het niet de bedoeling om je probleem binnen een uur 8)7 omhoog te kicken, helemaal als je niet eens reageert op mensen die proberen te helpen. De FAQ:
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.

Anoniem: 116164 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:32:
heb nu een ipod maar itunes krijg ik niet geinstalleerd zelfde probleem als bij iemand uit het vorige deel?? Iemand een idee wat ik kan doen??
Iets meer informatie geven :P. Wat is het probleem precies? Welke foutmelding (als je er al één krijgt) krijg je? Welke versie gebruik je? Etc.

Ik snap het sowieso niet, een pagina terug werkte het nog, maar had je problemen met het aansluiten van je iPod. Hoe kun je dan in hemelsnaam hetzelfde probleem hebben als CLB, waar iTunes altijd al een foutmelding gaf/geeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 08-01-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke ff duidelijker dan, ik was in rdam toen ik mn ipod kreeg, op de kamer van broer, daar heb ik heel de middag gewerkt met itunes en mn ipod, vervolgens ben ik naar huis gegaan en daar itunes op de computer willen zetten maar daar deed ie t niet, dus van begin af aan doet tie t niet bij mij thuis op de computer. en tis idd t zelfde probleem als CLB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sinds afgelopen vrijdag ben ik ook de gelukkige eigenaar van een iPod 5g 60Gb Black :Y)
Ik heb 'm speciaal voor in de auto gekocht, en deze is dan ook netjes ingebouwd met een ICE>Link Lite.
Er valt me alleen al wel meteen 1 nadeel op bij gebruik in de auto : Het clickwheel is niet verlicht :P
Als deze verlicht zou zijn, zou je nog makkelijker in het donker van nummers kunnen wisselen (of je neemt een ICE>Link 'full' maar die is er helaas niet voor mijn auto).

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn iPod koptelefoontjes doen het niet meer goed, althans de linker niet.
Het zijn de standaard bijgeleverde , het geluid is heel onzuiver en bij de bass komt er een irritand tikkend geluid en niks klinkt eigenlijk meer goed.
Ik dacht eerst dat het misschien iets tussen het speakertje en dat grijze was dus ik blaasde een beetje maar dit hielp niet. Ik heb dit al vaker gehad en hetlijkt me iets wat te verhelpen moet zijn , iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je nog garantie hebt, kun je ze het beste RMA sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het vervelende is , ik zou ze graag morgen willen gebruiken en dit is al de 3e keer dat ik dit probleem heb , misschien is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het klinkt als een kapotte linkerspeaker oid, dus ik denk niet dat daar een oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een koptelefoon die zaterdag gekocht is , die nu al stuk is?
Ik denk eigenlijk dat er iets stoort , meetrilt zeg maar zo klinkt het ook wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kan gebeuren toch? :) Daar is garantie voor. Volgens mij zijn die dingen niet erg van hoge kwaliteit, ik ken veel mensen die hun oordoppen terug hebben moeten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk toch nog steeds dat ze niet stuk zijn , is het niet mogelijk om ze open te maken en te kijken of er geen zand inzit of iets degelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 116164 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:04:
oke ff duidelijker dan, ik was in rdam toen ik mn ipod kreeg, op de kamer van broer, daar heb ik heel de middag gewerkt met itunes en mn ipod, vervolgens ben ik naar huis gegaan en daar itunes op de computer willen zetten maar daar deed ie t niet, dus van begin af aan doet tie t niet bij mij thuis op de computer. en tis idd t zelfde probleem als CLB
Als het hetzelfde probleem is, dan heb ik ook maar één oplossing. Je computer formateren, dat werkt sowieso.

Je kunt natuurlijk ook een alternatief voor iTunes gebruiken...

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.