ik heb een ipod ongeveer 1,5 maanden terug gekocht en ik denk dat de batterij het niet goed doet want, ik moet hem elke dag na een kwartier luisteren alweer opnieuw opladen. Maar mijn vraag: ik heb er zo'n invisible shield opzitten moet ik die eraf halen of kan ik hem laten zitten i.v.m met de garantie.
Verwijderd
ik had ook batterij problemen precies hetzelfde en ook een shield en die heb ik er wel afgehaald maar ik kreeg een hele nieuwe, want ik had hem gemerkt met een water vaste stift en dat zag ik niet meer op die plek zitten.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:37:
ik heb een ipod ongeveer 1,5 maanden terug gekocht en ik denk dat de batterij het niet goed doet want, ik moet hem elke dag na een kwartier luisteren alweer opnieuw opladen. Maar mijn vraag: ik heb er zo'n invisible shield opzitten moet ik die eraf halen of kan ik hem laten zitten i.v.m met de garantie.
Maar ik raad je aan om hem voor de zekerheid eraf te halen¿¿
Hoe kun je met Anapod films op je iPod zetten en foto's? EDIT: Versie 8.9.2
En die albumcovers, moeten die nog aan bepaalde voorwaarden voldoen?
Want je moet ze renamen naar cover.jpg, maar sommige werken en sommige niet?
En die albumcovers, moeten die nog aan bepaalde voorwaarden voldoen?
Want je moet ze renamen naar cover.jpg, maar sommige werken en sommige niet?
[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 09-01-2006 23:08 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Kan niet!CLB schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:23:
Ik heb 'n ppc met 'n mini-usb aansluiting!
Op die ppc zit 'n speakertje waar aardig wat geluid uit kan komen!
Is het mogelijk om via een of andere kabel m'n iPod te verbinden met m'n ppc,
muziek aan te zetten op m'n iPod, wat je dan hoort door dat speakertjes van m'n ppc?
Een soort goedkopere versie van zo'n iPod-docking-station-met-ingebouwde-boxen zeg maar
1) Het is een walkman, geen radio/versterkerVerwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:15:
[...]
-wie weet er wat het RMS (gemiddelde uitgangsvermogen) van de iPod 5G is?
-kan het je ipod schaden als je de begrenzing eraf haalt?
-bestaat het dat er ooit firmware komt (of is die er al) voor andere videoformaten zoals wmv?
-als het je lukt om de iPod usb kabel aan een fototoestel te krijgen (kan aan een kabel komen van usb-in naar fotocamera uit) gaat dat dan werken of zit er in de Camera Connector een extra stukje software o.i.d.?
2) Nee
3) WMV niet, dat is immers Microsoft, maar het kan best dat er meer videoformaten ondersteunt gaan worden (zie de Apple spec pagina, onderop), daar staat dat in de toekomst ondersteuning voor andere codecs kan worden toegevoegd.
4) Kan niet!
Punt 4 en wat CLB wil kan niet, omdat de iPod geen USB host is. Daarnaast zou "het iPod OS" (oftewel de firmware) het moeten ondersteunen en dat doet het niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 10-01-2006 10:19 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik krijg het niet voor elkaar mijn Outlook 2003 agenda naar de iPod over te zetten. Bij syncen vraagt Outlook toestemming, ik geef aantal minuten aan en vervolgens krijg ik de melding dat de Agenda gegevens niet gesynct kunnen worden.
Muziek en playlists gaan prima..........
Jeroen
Verwijderd
zou zeggen gebruik google hoop te vinden dan hoor.....Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 07:24:
Waar kan je de invincible shield aanschaffen, i.p.v de officiele site.
Maak je er toch even handmatig .vcf bestandjes van!?BarnOwl schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:47:
Ik krijg het niet voor elkaar mijn Outlook 2003 agenda naar de iPod over te zetten. Bij syncen vraagt Outlook toestemming, ik geef aantal minuten aan en vervolgens krijg ik de melding dat de Agenda gegevens niet gesynct kunnen worden.
Ik had ook dat probleem en had 400 contacten in mn lijst, maar alles handmatig opslaan en naar m'n iPod sturen ging nog best wel snel! Gebruik anders Anapod, die doet dit binnen 2 minuutjes!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ja, maar dat heeft toch niks meer met synchroniseren te maken? Iedere keer agenda items handmatig overzetten is natuurlijk niet te doen......CLB schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:22:
[...]
Maak je er toch even handmatig .vcf bestandjes van!?
Ik had ook dat probleem en had 400 contacten in mn lijst, maar alles handmatig opslaan en naar m'n iPod sturen ging nog best wel snel! Gebruik anders Anapod, die doet dit binnen 2 minuutjes!
Waarom werkt het nu eens niet gewoon meteen een keertje zoals het hoort........

[ Voor 4% gewijzigd door BarnOwl op 10-01-2006 16:14 ]
Jeroen
Mijn antwoorden beginnen wat eentonig te wordenBarnOwl schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:13:
[...]
Ja, maar dat heeft toch niks meer met synchroniseren te maken? Iedere keer agenda items handmatig overzetten is natuurlijk niet te doen......
Waarom werkt het nu eens niet gewoon........
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Don't worry, ik had jouw antwoord al gezien. Ik hoopte wellicht dat er een simpeler oplossing zou zijn.Hoedje schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:15:
[...]
Mijn antwoorden beginnen wat eentonig te worden, maar na een format werkte deze functie pas bij mij. Ik kan nu agenda en contacten syncen tussen iPod en Outlook 2003 (via iTunes).
Ik ga echt niet mijn hele harde schijf formatteren om een agenda op een iPod te zien........
Wellicht als ik een nieuwe pc koop.
Jeroen
Misschien fixt een update van iTunes het wel.
Overigens heeft Steve net een nieuwe accessoire voor de iPod aangekondigd. Eentje waar veel mensen om zaten te springen. Een remote, en die remote heeft een ingebouwde FM tuner, die het scherm van de iPod gebruikt om de radio af te stemmen (49 dollar dus waarschijnlijk ook 49 euro).
Dit betekent denk ik, een firmware update, nog iets wat interessant is.
Overigens heeft Steve net een nieuwe accessoire voor de iPod aangekondigd. Eentje waar veel mensen om zaten te springen. Een remote, en die remote heeft een ingebouwde FM tuner, die het scherm van de iPod gebruikt om de radio af te stemmen (49 dollar dus waarschijnlijk ook 49 euro).
Dit betekent denk ik, een firmware update, nog iets wat interessant is.
Hmm klinkt leuk zo'n remote!
Nog even 'n vraagje over die foto's enzo, allemaal leuk en aardig natuurlijk!
Maar nu staan er ongeveer 40 foto's op die ik er weer wil afhalen! Ik gebruik hiervoor Anapod (omdat ik iTunes niet geinstalleerd krijg) Weet iemand hoe ik alleen die foto's eraf kan halen, zonder dat ik m'n gehele iPod moet formatteren? Ik heb net namelijk alle tags en album arts goed staan en weet niet of dat nog steeds goed blijft als ik het weer toevoeg aan Anapod.
Ik heb geen zin om weer 10 uur lang alles te renamen en er album art bij te zoeken!!!
EDIT: Oja is het mogelijk om fotomappen te maken? Bijvoorbeeld: vrienden / natuur/ auto's enzo?
Als alles zo los staat, vind ik 't namelijk maar 1 grote klotezooi zo op m'n iPod
Nu ik er foto's op heb gezet, staat er 'n map 'foto's' op m'n iPod (als ik 'm benader als extra harde schijf) Als ik deze gehele map weggooi zijn dan ook al m'n foto's eraf of staan er dan nog steeds foto's op?
Nog even 'n vraagje over die foto's enzo, allemaal leuk en aardig natuurlijk!
Maar nu staan er ongeveer 40 foto's op die ik er weer wil afhalen! Ik gebruik hiervoor Anapod (omdat ik iTunes niet geinstalleerd krijg) Weet iemand hoe ik alleen die foto's eraf kan halen, zonder dat ik m'n gehele iPod moet formatteren? Ik heb net namelijk alle tags en album arts goed staan en weet niet of dat nog steeds goed blijft als ik het weer toevoeg aan Anapod.
Ik heb geen zin om weer 10 uur lang alles te renamen en er album art bij te zoeken!!!

EDIT: Oja is het mogelijk om fotomappen te maken? Bijvoorbeeld: vrienden / natuur/ auto's enzo?
Als alles zo los staat, vind ik 't namelijk maar 1 grote klotezooi zo op m'n iPod

Nu ik er foto's op heb gezet, staat er 'n map 'foto's' op m'n iPod (als ik 'm benader als extra harde schijf) Als ik deze gehele map weggooi zijn dan ook al m'n foto's eraf of staan er dan nog steeds foto's op?
[ Voor 33% gewijzigd door CLB op 10-01-2006 20:46 ]
Meer info over de remote: ()
Zo ziet de remote eruit:
Op de iPod ziet het er zo uit:

Als je de remote inplugt krijg je gewoon een nieuw menu item. Ik lees niets over een firmware update, dus waarschijnlijk werkt het gewoon zo
.
Zo ziet de remote eruit:
Op de iPod ziet het er zo uit:

Als je de remote inplugt krijg je gewoon een nieuw menu item. Ik lees niets over een firmware update, dus waarschijnlijk werkt het gewoon zo
[ Voor 44% gewijzigd door Hoedje op 15-01-2006 20:33 ]
Dan is het wel handig om een prijs te weten als ik dit ga kopen. Als het bijvoorbeeld duurder is dan 40euro dan doe ik het al niet meer.
Foutje
Staat ernaast op de website. 49dollar
Als dat maar niet duurder wordt dan 50euro, want anders wordt dat voor mij echt te duur...
Zit er ook een opname functie bij? Zou wel leuk zijn!
Foutje
Staat ernaast op de website. 49dollar
Als dat maar niet duurder wordt dan 50euro, want anders wordt dat voor mij echt te duur...
Zit er ook een opname functie bij? Zou wel leuk zijn!
[ Voor 47% gewijzigd door masser120 op 10-01-2006 22:00 ]
Komende tijd ga ik 2× op reis en zou daar graag wat video's kijken. Nu heb ik gelezen over het Belkin Battery Pack en dat sprak me in eerste instantie wel aan. Heb er nog wel een paar vraagjes over. Is het bijvoorbeeld voor die paar keer per jaar dat ik hem zal gebruiken de moeite waard hem te kopen ? Dit is natuurlijk iets dat ik zelf moet beslissen, alleen misschien dat hier iemand wat duidelijkheid kan geven over het een en ander, wat het maken van een beslissing makkelijker maakt 
Op de Apple site heb ik er een aantal reviews van gelezen, en die dingen bleken erg heet te worden. Er was zelfs iemand die zei dat hij 3e-graads brandwonden ervan heeft (hoewel me dit erg overdreven lijkt). Nu is de laatste review van voor de 5G uitkwam, dus ik weet niet of hij ook zo heet wordt bij de 5G ?
En, hoe groot is dat ding ongeveer ? De iPod past nu in mn broekzak, maar als ik dat ding zou kopen, is hij dan niet zo groot dat hij niet meer in mn zak past ?
Dan nog een laatste vraag: ik heb hier en ook in zo'n review gelezen dat die zuignapjes zorgen dat hij erg goed vast zit. Top natuurlijk, maar is het niet zo dat als ik dat ding er dan afhaal, het zo moeilijk gaat dat het krasjes veroorzaakt ?
Op de Apple site heb ik er een aantal reviews van gelezen, en die dingen bleken erg heet te worden. Er was zelfs iemand die zei dat hij 3e-graads brandwonden ervan heeft (hoewel me dit erg overdreven lijkt). Nu is de laatste review van voor de 5G uitkwam, dus ik weet niet of hij ook zo heet wordt bij de 5G ?
En, hoe groot is dat ding ongeveer ? De iPod past nu in mn broekzak, maar als ik dat ding zou kopen, is hij dan niet zo groot dat hij niet meer in mn zak past ?
Dan nog een laatste vraag: ik heb hier en ook in zo'n review gelezen dat die zuignapjes zorgen dat hij erg goed vast zit. Top natuurlijk, maar is het niet zo dat als ik dat ding er dan afhaal, het zo moeilijk gaat dat het krasjes veroorzaakt ?
Op die site staat wel dat er ipod software versie 1.1 of nieuwer voor nodig is.. That means firmware upgrade want de huidige versie voor de 5G is gewoon 1.0
Daarnaast vond ik op de site ook iTunes 6.0.2 (voor de mensen die de update-functie in itunes uit hebben staan
)
edit: ook voor de mensen met de update aan voorlopig want hij ziet 6.0.1.3 nog steeds als de laatste versie..
Daarnaast vond ik op de site ook iTunes 6.0.2 (voor de mensen die de update-functie in itunes uit hebben staan
edit: ook voor de mensen met de update aan voorlopig want hij ziet 6.0.1.3 nog steeds als de laatste versie..
[ Voor 18% gewijzigd door Spikey op 10-01-2006 23:42 ]
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
^^ waar kan jij precies die versie nummers zien op apple.nl/com? Ik heb al meerdere malen daar naar gezocht maar nog nooit gevonden
Het 'bladeren' scherm, het bibliotheekscherm, iTunes Music Store en deze dan allemaal tegelijkertijd.
Je kan nu ook het iTunes scherm opdelen in drie delen, namelijk:Apple has quietly released iTunes 6.0.2 and QuickTime 7.0.4. According the brief release notes accompanying the updates, iTunes 6.0.2 includes “stability and performance improvements over iTunes 6.0.1,” while QuickTime 7.0.4 delivers “numerous bug fixes, support for iLife ‘06, and H.264 performance improvements.”
Het 'bladeren' scherm, het bibliotheekscherm, iTunes Music Store en deze dan allemaal tegelijkertijd.
[ Voor 87% gewijzigd door LtMarx op 11-01-2006 00:28 ]
http://www.apple.com/itunes/download/
in het rode bolletje bovenaan de pagina
dezelfde link dus die je zelf quote 
datzelfde bolletje bestaat trouwens niet op de nl-site zo te zien.. maar het staat
wek weer op de frontpage van apple.nl (lekker vaag allemaal..)
in het rode bolletje bovenaan de pagina
datzelfde bolletje bestaat trouwens niet op de nl-site zo te zien.. maar het staat
wek weer op de frontpage van apple.nl (lekker vaag allemaal..)
[ Voor 38% gewijzigd door Spikey op 11-01-2006 00:42 ]
De nieuwe firmware is hier te downloaden. de vernieuwingen zijn:
Ik kon geen uitgebreidere changelog vinden. Mijn eigen iPod updater ziet de 1.1 nog niet maar je kan hem dus wel zelf downloaden en installeren!* iPod Radio Remote-ondersteuning voor iPod met video en de iPod nano
* Oplossingen voor problemen met iPod met video, iPod nano, iPod met kleurendisplay, iPod mini en iPod met Click Wheel
zijn er ook programmaatjes die contact foto's meenemen. met anapod kon dit meen ik niet toen ik het getest hadCLB schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:22:
[...]
Maak je er toch even handmatig .vcf bestandjes van!?
Hmm daar ben ik idd wel benieuwd naar! Hoe je foto's toe kunt voegen aan contacten met Outlook 2003 en dat deze dan of handmatig of via Anapod mee worden gezonden naar de contactgegevens op de iPod! Iemand?Krooswijk.com schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 09:29:
[...]
zijn er ook programmaatjes die contact foto's meenemen. met anapod kon dit meen ik niet toen ik het getest had
EDIT: En ik vind 't nog steeds lomp dat je geen muziek kunt luisteren als je iPod aan de computer hangt!!
En ik vroeg me af of er voor de 5G ook normale opladers zijn, of tussenstukken, waarmee ik bedoel dat ik m'n iPod aan 'n stopcontact kan hangen en 'm zo kan opladen, want altijd dat gebruik van die computer vind ik ook niet ideaal (op vakanties ofzo, of lange reistijden)
[ Voor 31% gewijzigd door CLB op 11-01-2006 11:50 ]
Ja, die zijn er. Heb er zelf een voor Kerst gekregen, werkt primaCLB schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:18:
[...]
Hmm daar ben ik idd wel benieuwd naar! Hoe je foto's toe kunt voegen aan contacten met Outlook 2003 en dat deze dan of handmatig of via Anapod mee worden gezonden naar de contactgegevens op de iPod! Iemand?
EDIT: En ik vind 't nog steeds lomp dat je geen muziek kunt luisteren als je iPod aan de computer hangt!!
En ik vroeg me af of er voor de 5G ook normale opladers zijn, of tussenstukken, waarmee ik bedoel dat ik m'n iPod aan 'n stopcontact kan hangen en 'm zo kan opladen, want altijd dat gebruik van die computer vind ik ook niet ideaal (op vakanties ofzo, of lange reistijden)
[edit]
Kijk hier maar eens: http://store.apple.com/Ap...D?mco=16402C0F&nplm=M9837
[ Voor 11% gewijzigd door Scott op 11-01-2006 12:06 ]
Ik heb een oplader gekocht bij de mediamarkt voor 15,-
daar plug je de usb kabel in en stekker in je iPod en opladen maar!
zit alleen geen extra kabeltje bij maar ik weet niet of die bij de oplader
van apple wel aanwezig is
Hmmm, 55 euro voor een radioreceiver
dat is alweer 1/6e van een iPod, wel duur

Om mezelf maar even te quoten. Gisteren is in de software update op m'n Powerbook de update van Quicktime naar 7.0.4 verschenen. Na het installeren van die (en de andere updates) is het exproteren naar iPod formaat veel en veel sneller gewordenscenic20 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:43:
Om video's te converteren voor op de iPod 5G gebruik ik meestal Quicktime Pro 7 op m'n Powerbook G4 1,5ghz met 1,25gb ram. Maar dit duurt extreem lang naar mijn gevoel. Ik gebruik dan Exporteren naar iPod 320x240.
Ik heb gisterenavond een DivX van 94 minuten aangezet om te converteren en daar heeft hij bijna 15 uur over gedaan. Is dit normaal of zou het met andere programma's sneller gaan?
Verder is de kwaliteit wel goed, het ziet er op het iPod schermpje zeer fatsoenlijk uit.
Het werkt ook nog steeds supersimpel [Archief, Exporteren, iPod].
Somewhere in Europe...
Ik las ergens dat bestanden boven de 500mb niet werken ofzo? Want ik heb nu ook een bestand van 560mb en die opent hij soms gewoon niet
« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »
Is hij niet van Apple en gebruik je een iPod 5G?Spikey schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:33:
Ik heb een oplader gekocht bij de mediamarkt voor 15,-
De Mediamarkt zei dat dat gevaarlijk kan zijn en dat heb ik ook ergens op een forum gelezen.
Just a warning.

Weet iemand of de apple stores de fm-tuners al hebben?
En komt de fm-tuner nog in de startpost?
En komt de fm-tuner nog in de startpost?
Macbook Pro, 640 WD extern
Verwijderd
ipod oordoppen hoef je niet op te sturen, als jij dat formuliertje op inet invult dan sturen ze gewoon oordopjes op zonder dat ze je het hoeft op te sturenVerwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 21:11:
Ik denk toch nog steeds dat ze niet stuk zijn , is het niet mogelijk om ze open te maken en te kijken of er geen zand inzit of iets degelijks?
Ik denk niet dat dat gevaarlijk is. Die oplader convert gewoon naar een USB poort. En elke USB poort is standaard 5 volt. Lijkt me dat je die prima kunt gebruiken.Ajax power schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 18:05:
[...]
Is hij niet van Apple en gebruik je een iPod 5G?
De Mediamarkt zei dat dat gevaarlijk kan zijn en dat heb ik ook ergens op een forum gelezen.
Just a warning.
Ik heb zojuist de nieuwe iPod 1.1 firmware geinstalleerd die vandaag online is gekomen, maar helaas geen verbetering in de Outlook synchronisatie..........
Jeroen
Verwijderd
Dat kan wel hoor, maar dan moet je disk-use uitzetten. Alleen bij het overzetten van nummers kan het niet meer.CLB schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:18:
[...]EDIT: En ik vind 't nog steeds lomp dat je geen muziek kunt luisteren als je iPod aan de computer hangt!!
De verkoper zei dat ik net zo goed de goedkopere converter kon gebruiken inderdaad omdat de output gewoon hetzelfde was.
Eén vraagje: is er nog een goedkoper alternatief om een iPod in de auto te laten draaien, i.p.v. dat iCarPlay-cassetteadapter van Apple dat 25euro kost om de iPod in de auto te draaien? Bijvoorbeeld een ander/goedkoper merk?
Ik neem aan dat je de iTunes 6.0.2 update bedoeld. De update heeft bij mij ervoor gezorgd dat iTunes agenda synchronisatie het niet meer doetBarnOwl schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 18:30:
Ik heb zojuist de nieuwe iPod 1.1 firmware geinstalleerd die vandaag online is gekomen, maar helaas geen verbetering in de Outlook synchronisatie..........

Met iTunes werkt het wel, maar CLB gebruikt geen iTunes, werkt niet bij hem.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:11:
[...]
Dat kan wel hoor, maar dan moet je disk-use uitzetten. Alleen bij het overzetten van nummers kan het niet meer.
Even in het kort de veranderingen die ik heb opgewerkt/Apple site heb gelezen:
iPod 1.1 firmware (Download)
• Menu is veel soepeler
• Geen problemen meer met het skippen van nummer met grote tags
• Menuknop ingedrukt houden brengt je terug naar het hoofdmenu waar je ook zit!
• Sommige mensen hebben problemen met grote videofiles (ik niet
iTunes 6.0.2 (Download)
• Je kunt nu video's in iTunes omzetten. Gewoon importeren, en met rechtermuisknop erop klikken (convert-to-iPod), helaas worden weinig formaten ondersteunt.
• Je kunt nu ook kiezen om foto's te converteren uit outlook contact informatie.
• Video's kunnen ook als TV Shows worden ingedeelt, maar je kunt de rest van de info niet editten, dus je kunt het verder niet netjes indelen

• iTunes ministore (krijg je weg met de 4e knop onderin).
• Je kunt naar 3 draadloze speakers tegelijk streamen, jippie
Quicktime 7.0.4 (zit standaard bij iTunes, Pro versie moet je kopen)
• Met de pro versie kun je nu veel sneller video's omzetten. Het gaat tot wel 4 keer sneller, dan voorheen. Dat is dus vergelijkbaar met videora en nero recode.
Video's worden steeds wijdverspreider, na steeds meer (video)podcasting, iPod formaat trailers, en de eigen wiki, kun je nu ook iPod compatible video's gratis (of tegen kleine betaling) in iPod formaat downloaden bij Google: http://video.google.com/.
[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 11-01-2006 20:38 ]
Ik heb een vraag die geheel offtopic is, maar tgaat om het volgende:
Ik heb nu een paypal account om leuk een invisible shield zonder CC te kunne kope, heb er zelfs geld opgestort via bank. Maar als ik nu mijn invisible shield wil gaan betale begint ie alsnog te zeike over CC (en ja het geld is omgezet naar USD). Heeft iemand hier ervaring mee?
Als dit wordt verboden graag mailen naar: ruud.mak@gmail.com
Ik heb nu een paypal account om leuk een invisible shield zonder CC te kunne kope, heb er zelfs geld opgestort via bank. Maar als ik nu mijn invisible shield wil gaan betale begint ie alsnog te zeike over CC (en ja het geld is omgezet naar USD). Heeft iemand hier ervaring mee?
Als dit wordt verboden graag mailen naar: ruud.mak@gmail.com
Goed nieuws!Hoedje schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:37:
[...]
Ik neem aan dat je de iTunes 6.0.2 update bedoeld. De update heeft bij mij ervoor gezorgd dat iTunes agenda synchronisatie het niet meer doet.
[...]
Met iTunes werkt het wel, maar CLB gebruikt geen iTunes, werkt niet bij hem.
Even in het kort de veranderingen die ik heb opgewerkt/Apple site heb gelezen:
iPod 1.1 firmware (Download)
• Menu is veel soepeler
• Geen problemen meer met het skippen van nummer met grote tags
• Menuknop ingedrukt houden brengt je terug naar het hoofdmenu waar je ook zit!
• Sommige mensen hebben problemen met grote videofiles (ik niet)
iTunes 6.0.2 (Download)
• Je kunt nu video's in iTunes omzetten. Gewoon importeren, en met rechtermuisknop erop klikken (convert-to-iPod), helaas worden weinig formaten ondersteunt.
• Je kunt nu ook kiezen om foto's te converteren uit outlook contact informatie.
• Video's kunnen ook als TV Shows worden ingedeelt, maar je kunt de rest van de info niet editten, dus je kunt het verder niet netjes indelen![]()
• iTunes ministore (krijg je weg met de 4e knop onderin).
• Je kunt naar 3 draadloze speakers tegelijk streamen, jippie![]()
• Met de pro versie kun je nu veel sneller video's omzetten. Het gaat tot wel 4 keer sneller, dan voorheen. Dat is dus vergelijkbaar met videora en nero recode.
Video's worden steeds wijdverspreider, na steeds meer (video)podcasting, iPod formaat trailers, en de eigen wiki, kun je nu ook iPod compatible video's gratis (of tegen kleine betaling) in iPod formaat downloaden bij Google: http://video.google.com/.
ps: zijn dit alle veranderingen t.o.v. iPod 1.0 firmware?
# Menu is veel soepeler
# Geen problemen meer met het skippen van nummer met grote tags
# Menuknop ingedrukt houden brengt je terug naar het hoofdmenu waar je ook zit!
# Sommige mensen hebben problemen met grote videofiles
Dan formatteer je gewoon toch weer even je harde schijf.......Hoedje schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:37:
[...]
Ik neem aan dat je de iTunes 6.0.2 update bedoeld. De update heeft bij mij ervoor gezorgd dat iTunes agenda synchronisatie het niet meer doet.
[...]

Jeroen
Gelden die iPodverbeteringen (sneller menu etc.) ook voor de 4G? Heeft iemand dat getest?
leoaq.fm // Jeune Loop
Nee de veranderingen zijn alleen te merken op de 5G.leokennis schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:37:
Gelden die iPodverbeteringen (sneller menu etc.) ook voor de 4G? Heeft iemand dat getest?
klik
Ik heb gister m'n Ipod 30gb geupdate naar 1.1 maar nu loopt alles na 10sec vast als ik een liedje afspeel.
Ik heb 1.0 er maar weer opgezet.
Hmm ok dan dus niet updatenAjax power schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:50:
[...]
Nee de veranderingen zijn alleen te merken op de 5G.
klik
leoaq.fm // Jeune Loop
Nee die niet, maar er zijn wel degelijk verbeteringen voor de 4G. Dus snel updaten, zo wordt o.a. de smartplaylist bug gefixed: http://forums.ilounge.com...&perpage=15&pagenumber=12.leokennis schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:37:
Ha ! Mijn iSkin evo3 is vanochtend bij me bezorgd 
Mijn iPod zit alleen even in de zak van mijn vriendin (die op d’r werk zit) dus ik weet nog even niet hoe ’ie past enzo.
Mijn iPod zit alleen even in de zak van mijn vriendin (die op d’r werk zit) dus ik weet nog even niet hoe ’ie past enzo.
Verwijderd
Weet iemand of je ergens losse universal dock adapters kunt krijgen voor de 60Gb 5G? Dus zo'n plastic dingetje als die meegeleverd werd met de iPod. Ik heb de ene die ik erbij kreeg nu in gebruik, maar wil eigenlijk een 2e dock neerzetten. Maar de iStore verkoopt alleen maar de variant voor de dunnere 30Gb-versie. In de winkel heb ik ze zowiezo nog nergens gezien.
Mijn iTunes crashte trouwens heel veel op mijn nieuwe AMD64 X2 tijdens het rippen van cd's. Ik weet niet of deze tip al langsgeweest is en of iemand er wat aan heeft, maar het probleem bleek verholpen door de cpu-affiniteit te beperken tot 1 cpu (via de taskmanager).
Deze vraag zal intussen ook al 1000x gesteld zijn... Maar gaat het ooit nog gebeuren dat we in Nederland ook videoclips via iTMS kunnen aanschaffen? Suf dat ze ermee adverteren, maar er dan in kleine lettertjes onderzetten dat het niet in Nederland beschikbaar is...
Mijn iTunes crashte trouwens heel veel op mijn nieuwe AMD64 X2 tijdens het rippen van cd's. Ik weet niet of deze tip al langsgeweest is en of iemand er wat aan heeft, maar het probleem bleek verholpen door de cpu-affiniteit te beperken tot 1 cpu (via de taskmanager).
Deze vraag zal intussen ook al 1000x gesteld zijn... Maar gaat het ooit nog gebeuren dat we in Nederland ook videoclips via iTMS kunnen aanschaffen? Suf dat ze ermee adverteren, maar er dan in kleine lettertjes onderzetten dat het niet in Nederland beschikbaar is...
Op termijn zullen ze hier ook wel video's gaan aanbieden. Maar dat is almaal zo verdomde moeilijk geregeld. De rechten liggen bij weet-ik-veel-hoeveel partijen. Dat is gewoon veel werk, wat weinig opleverd. Je ziet hoe lang het bij de musicstore geduurd heeft. Dus de video's zullen ook wel lang op zich laten wachtenVerwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:47:
Weet iemand of je ergens losse universal dock adapters kunt krijgen voor de 60Gb 5G? Dus zo'n plastic dingetje als die meegeleverd werd met de iPod. Ik heb de ene die ik erbij kreeg nu in gebruik, maar wil eigenlijk een 2e dock neerzetten. Maar de iStore verkoopt alleen maar de variant voor de dunnere 30Gb-versie. In de winkel heb ik ze zowiezo nog nergens gezien.

Verwijderd
Weten jullie of het verstandig is om nu de Ipod 5G te kopen of denken jullie dat de prijs binnenkort zou gaan dalen?
Verwijderd
Goedemiddag allemaal,
Na 2 dagen heb ik me helemaal door alle pagina's geworsteld en geconstateerd dat dit een goed en leerzaam topic is. Toch heb ik nog een aantal vragen m.b.t. de Accesoires.
Dock: Wat kun je ermee? Waarvoor is hij onmisbaar?
Usb Adapter: Is deze vereist om via het stopcontact te kunnen opladen.
Dan is er ook nog zo'n usb verbindigs kabel...waar die dan toch voor dient geen id.
Wat ik straks wil met mijn Ipod is:
- Opladen via stopcontact
- Muziek en films op de ipod zetten
- Films op tv kunnen weergeven
- En kunnen aanlsuiten op mijn stereo.
Wat heb ik nodig?
Na 2 dagen heb ik me helemaal door alle pagina's geworsteld en geconstateerd dat dit een goed en leerzaam topic is. Toch heb ik nog een aantal vragen m.b.t. de Accesoires.
Dan is er ook nog zo'n usb verbindigs kabel...waar die dan toch voor dient geen id.
Wat heb ik nodig?
-Opladen stopcontact: daar heb je die adapter voor nodig.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:21:
Goedemiddag allemaal,
Wat heb ik nodig?
-Muziek en films erop: dat kan gewoon met de bijgeleverde kabel via je PC (met bijv. iTunes).
-Films op TV: geen idee, ik heb een 4G iPod.
-Aansluiten op stereo: hiervoor raad ik de dock aan. Deze versterkt het geluid van je iPod. Dat is normaal bestemd voor 2 oordopjes van 1 watt ofzo, dus als je geen dock hebt moet je je versterker heel hard zetten en is het geluid vrij vervormd (zal wel met andere karakteristiek van oordopjes t.o.v. echte luidsprekers te maken hebben). Met een dock klinkt alles dus wel glashelder
leoaq.fm // Jeune Loop
Als je het dock aansluit op je PC, dan hoef je alleen je iPod er maar in te zetten en je kunt dingen overzetten. Tegelijk wordt hij ook opgeladen en, wat ikzelf het handigste vind, is dat het ook een houder is en hij niet zo los bij je computer ligt, maar echt staat.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:21:
Goedemiddag allemaal,
Wat heb ik nodig?
USB adapter is neem ik aan de lichtnet -> usb converter ? Dan is dat inderdaad nodig om via het lichtnet op te kunnen laden, anders kun je alleen via je PC opladen (erg onhandig als je bijv. op vakantie bent). De verbindingskabel is volgens mij gewoon de kabel die standaard wordt geleverd bij de iPod
Je moet dus het Universal Dock (om video's op TV te kijken en op stero aan te sluiten) en die USB adapter (opladen via lichtnet) kopen om te kunnen wat je wilt
Verwijderd
Heel hartelijk bedankt tot zover, in het overzicht hierboven spreek je niet over een av kabel. Ik heb dus alleen het dock nodig voor het aansluiten op zowel de stereo als de tv.ScottB schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:37:
[...]
Als je het dock aansluit op je PC, dan hoef je alleen je iPod er maar in te zetten en je kunt dingen overzetten. Tegelijk wordt hij ook opgeladen en, wat ikzelf het handigste vind, is dat het ook een houder is en hij niet zo los bij je computer ligt, maar echt staat.
USB adapter is neem ik aan de lichtnet -> usb converter ? Dan is dat inderdaad nodig om via het lichtnet op te kunnen laden, anders kun je alleen via je PC opladen (erg onhandig als je bijv. op vakantie bent). De verbindingskabel is volgens mij gewoon de kabel die standaard wordt geleverd bij de iPod
Je moet dus het Universal Dock (om video's op TV te kijken en op stero aan te sluiten) en die USB adapter (opladen via lichtnet) kopen om te kunnen wat je wilt
Je hebt wel een AV-kabel nodig, tenzij je op je tv een USB-poort hebt. Bij de dock zit geen enkele kabel en bij de iPod alleen die USB-kabel.Heel hartelijk bedankt tot zover, in het overzicht hierboven spreek je niet over een av kabel. Ik heb dus alleen het dock nodig voor het aansluiten op zowel de stereo als de tv.
[ Voor 3% gewijzigd door Erik80 op 12-01-2006 16:05 ]
Jongens toch. Laat ik het allemaal iets nuanceren.
USB kabel is voor tussen de oplader en de iPod of tussen de computer en de iPod.
Je kunt ook evt. een extra kabel kopen of het dock gebruiken zoals hierboven is genoemd, maar dat moet niet. Mocht je nou een dock en een oplader willen kopen, kijk dan naar de Apple connection kit, dan heb je:
-Dock
-Oplader
-Extra USB kabel (handig laat je er één in de PC zitten en gebruik je de ander met de oplader)
-Apple remote
-Audio/video connectie kabel
Zoals Erik80 aangeeft, is het natuurlijk waar dat het signaal uit het dock (line-out) beter is dan uit de koptelefoonaansluiting, maar of je dat het geld waard vind, tja...
Hij is helemaal niet onmisbaar, het is handig omdat je de kabels in het dock kan steken en de iPod heel gemakkelijk in en uit het dock kunt halen. Daarnaast kun je de remote gebruiken met het dock.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:21:
Goedemiddag allemaal,
USB Adapter is voor opladen via het stopcontact.Usb Adapter: Is deze vereist om via het stopcontact te kunnen opladen.
USB kabel is voor tussen de oplader en de iPod of tussen de computer en de iPod.
Daarvoor heb je of een 3rd party of originele Apple adapter nodig. Maar je kunt ook gewoon via USB opladen.Wat ik straks wil met mijn Ipod is:
Daarvoor heb je niets extra's nodig.- Muziek en films op de ipod zetten
Beeld & muziek kunnen via mini-jack (4 pole) naar 3 cinch/tulp kabel, dan ben je met een kabel, die je bij homeparts kunt kopen voor 10 euro klaar.- Films op tv kunnen weergeven
Kan met dezelfde kabel. Of je kunt een mini-jack (3 pole) naar 2 cinch/tulp kopen, die is 5 euro.- En kunnen aanlsuiten op mijn stereo.
Je kunt ook evt. een extra kabel kopen of het dock gebruiken zoals hierboven is genoemd, maar dat moet niet. Mocht je nou een dock en een oplader willen kopen, kijk dan naar de Apple connection kit, dan heb je:
-Dock
-Oplader
-Extra USB kabel (handig laat je er één in de PC zitten en gebruik je de ander met de oplader)
-Apple remote
-Audio/video connectie kabel
Zoals Erik80 aangeeft, is het natuurlijk waar dat het signaal uit het dock (line-out) beter is dan uit de koptelefoonaansluiting, maar of je dat het geld waard vind, tja...
[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 12-01-2006 16:38 ]
zo is't maar net.
Maar het is wel zo dat de uitgang voor je koptelefoon een zwakker (audio-)signaal geeft dan de dock-connector...
Ik heb om deze reden een dock gekocht, die ook te gebruiken is met datzelfde cheap-@ss kabeltje van de Homeparts. En dan zit er nog een s-video uitgang extra bij ook!
Verder: Die afstandsbediening is ook wel handig
Conclusie: Als je van al het gedoe af wilt zijn, koop je die connection kit. Voor die prijs is de AV-kabel bijna gratis.
Maar het is wel zo dat de uitgang voor je koptelefoon een zwakker (audio-)signaal geeft dan de dock-connector...
Ik heb om deze reden een dock gekocht, die ook te gebruiken is met datzelfde cheap-@ss kabeltje van de Homeparts. En dan zit er nog een s-video uitgang extra bij ook!
Conclusie: Als je van al het gedoe af wilt zijn, koop je die connection kit. Voor die prijs is de AV-kabel bijna gratis.
maar dan kan je niet de oplader en de pc kabel tegelijk in de dock hebben zitten, dus dan moet je de hele tijd wisselen als je pc uitstaat en op wil laden
maar vroeger was er geloof ik een kabel die en een firewire en een usb aan een kant had en aan ander uiteinde een dockconnector
maar nu firewire er af is gehaald moet je dus een kabel hebben met twee usb aansluitingen maar volgens mij is die er niet
maar vroeger was er geloof ik een kabel die en een firewire en een usb aan een kant had en aan ander uiteinde een dockconnector
maar nu firewire er af is gehaald moet je dus een kabel hebben met twee usb aansluitingen maar volgens mij is die er niet
Ik heb 2 USB-kabels. De ene in mijn dock aan de oplader en de andere voor mijn pc. Zo kan ik dus tijdens het muziek luisteren en 's nachts mijn iPod opladen via mijn dock. Die paar keer per week dat ik muziek wil uploaden, hang ik hem ff aan de andere USB-kabel aan mijn pc. Zo hoef ik geen kabels te wisselen.turrrbothijs schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:37:
maar dan kan je niet de oplader en de pc kabel tegelijk in de dock hebben zitten, dus dan moet je de hele tijd wisselen als je pc uitstaat en op wil laden
Nee, dat lijkt me ook wel logisch :BarnOwl schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 18:30:
Al kun je idd altijd hopen dat een probleem met een FW opgelost wordt, ook al staat het niet in de changelog.What's new in iPod Updater 2006-01-10:
Support for the iPod Radio Remote for iPod with video and iPod nano
Bug fixes for:
iPod with video
iPod nano
iPod with color display
iPod mini
iPod with Click Wheel
Tijd voor een nieuwe sig..
Hoe zijn trouwens de ervaringen met zo'n cassette adapter in de auto? Ik heb nu een FM transmitter maar dat is werkelijk niet te doen hier in Nederland, constant komen er zenders, babyfoons of andere shit doorheen als je denkt een rustig plekje op de fm te hebben gevonden......
Een IceLink is natuurlijk ideaal, maar dat is dan ook de duurste oplossing.
Een IceLink is natuurlijk ideaal, maar dat is dan ook de duurste oplossing.
Jeroen
Verwijderd
fijn die update 1.1
menu is wellicht soepeler, maar het was imho al soepel genoeg
en nu stoppen we video's na steeds 30-40 sec
1.0 gaat erweer op
menu is wellicht soepeler, maar het was imho al soepel genoeg
en nu stoppen we video's na steeds 30-40 sec
1.0 gaat erweer op
Heeft iemand dit al gemerkt?Hoedje schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:37:
Verwijderd
In 2001 had ik zo'n cassette-adapter van iemand geleend om mijn discman in de auto te kunnen gebruiken. Ik was niet ontevreden over het resultaat, het klonk erg goed.BarnOwl schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:43:
Hoe zijn trouwens de ervaringen met zo'n cassette adapter in de auto? Ik heb nu een FM transmitter maar dat is werkelijk niet te doen hier in Nederland, constant komen er zenders, babyfoons of andere shit doorheen als je denkt een rustig plekje op de fm te hebben gevonden......
Tevens gebruikten wij het om bij een filmvoorstellinkje het geluid van de dvd-speler naar de stereo te brengen (zo'n alles-in-1-torentje zonder verdere lijningangen). Werkte ook prima (al was het even prutsen met het draadje door het cassette-klepje). Alleen opletten bij auto-reverse-cassettedecks dat hij wel de goeie kant van het bandje afspeelt, anders hoor je bijna niets.
Dus als het niet anders kan (een directe lijningang is natuurlijk altijd beter), is het zeker een goeie oplossing, helemaal gezien de prijs.
Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen!.KeN. schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:33:
Ha ! Mijn iSkin evo3 is vanochtend bij me bezorgd
ik verwacht ze voorlopig nog niet in de winkels hier dus
ik ga 'm ook maar gewoon bij iSkin bestellen (als je feedback positief is that is
welke aansluitingen zitten er nou precies op dat dock?
1 voor usb/stopcontact kabel
en dan nog 1 "koptelefoonaansluiting"? of zijn het van die audio/video tulpjes?
Nee, er zit een variable line-out op, waar je ook middels een 4 pole minijack plug video uit kan halen, dus eigenlijk net als de "gewone" koptelefoonaansluiting van de iPod. Daarnaast kun je een svideo kabel aansluiten (die gaan bijv. ook in laptops, geen cinch/tulp). En er zit natuurlijk een dock connector op!robvleeuwen schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:02:
welke aansluitingen zitten er nou precies op dat dock?
Verwijderd
Juist..
Wel vreemd trouwens dat je als je je iPod vult middels Anapod, de vrije ruimte op je iPod zelf niet goed weergegeven wordt. Mijne staat nu praktisch vol, maar volgens het info-scherm heb ik nog 21 GB vrij
Wel vreemd trouwens dat je als je je iPod vult middels Anapod, de vrije ruimte op je iPod zelf niet goed weergegeven wordt. Mijne staat nu praktisch vol, maar volgens het info-scherm heb ik nog 21 GB vrij
Wat ik me afvraag is, heb je een OSD functie op je Ipod zitten? Zodat je je Ipod via je dock op de tv aansluit en dan gewoon je nummers/albums ziet scrollen?
Nee, wie weet komt dat in de toekomst nog. Maar nu kun je dat alleen met third-party accessoires. Je hebt bijv. het Homedock Deluxe, die geeft gewoon een menu weer op TV...Boogie-Man schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:14:
Wat ik me afvraag is, heb je een OSD functie op je Ipod zitten? Zodat je je Ipod via je dock op de tv aansluit en dan gewoon je nummers/albums ziet scrollen?
Verwijderd
Ik heb een goede tip voor iedereen die nog een iPod gaat aanschaffen maar niet zeker weet of hij de accessoires van apple erbij wil.
koop een iPod autolader van een goedkoop b- merk. Dit kost ong. 9 euro.
koop een Lichtnet- autoaanteker adapter. deze zet stroom van het stopcontact om zodat je de autolader er op kunt aansluiten. Dit kost 8 euro. Nu kun je dus voor 17 euro je iPod in de auto en via het stopcontact opladen.
Koop een goedkope 3-1 AV kabel van een b-merk, deze zijn overal verkrijgbaar en zeker bij de dixons.Je hebt ze al voor 9 euro en waarschijnlijk nog wel ergens goedkoper. Nu kun je iPodvideo kijken op je televisie en iPodmuziek luisteren op je stereoinstallatie.
Let op; het enige verschil met de Apple AV- kabel is dat je nu het Rode en Gele output kabeltje moet omdraaien! dan doet hij het.
Ik werk nog aan een oplossing om goedkoop je camera op je iPod aan te sluiten...
koop een iPod autolader van een goedkoop b- merk. Dit kost ong. 9 euro.
koop een Lichtnet- autoaanteker adapter. deze zet stroom van het stopcontact om zodat je de autolader er op kunt aansluiten. Dit kost 8 euro. Nu kun je dus voor 17 euro je iPod in de auto en via het stopcontact opladen.
Koop een goedkope 3-1 AV kabel van een b-merk, deze zijn overal verkrijgbaar en zeker bij de dixons.Je hebt ze al voor 9 euro en waarschijnlijk nog wel ergens goedkoper. Nu kun je iPodvideo kijken op je televisie en iPodmuziek luisteren op je stereoinstallatie.
Let op; het enige verschil met de Apple AV- kabel is dat je nu het Rode en Gele output kabeltje moet omdraaien! dan doet hij het.
Ik werk nog aan een oplossing om goedkoop je camera op je iPod aan te sluiten...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 21:05 ]
Ik heb ’m nu voor het eerst even in actie gehad (mee in het wildSpikey schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:26:
[...]
Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen!
ik verwacht ze voorlopig nog niet in de winkels hier dus
ik ga 'm ook maar gewoon bij iSkin bestellen (als je feedback positief is that is)
Denk dat ik er nog een ga bestellen in een andere kleur voor de variatie hehe. (Heb nu de zwarte)
Mijn iPod ging soepel het hoesje zelf in, maar het was wel even een gekloot om de screenprotector er goed tussen te krijgen. Het lipje dat tussen de iPod en de skin moet wilde soms niet meewerken en ging dubbel zitten. Maar toen ’ie eenmaal zat.... heaven !
Ik vond de clickwheel namelijk standaard nét even te gevoelig en met dit stukje skin (dunner bij het clickwheel-gedeelte) eroverheen is het echt precies goed.
Kan ’m dus iedereen aanraden.
Enige nadeeltje is dat je even moet wennen aan het feit dat je positie van de holdknop niet gelijk kan zien en dat je iets meer moeite moet doen om je iPod in je dock te wurmen (beschermlipje van de skin omhoog en frutten maar
Foto's.KeN. schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 22:15:
[...]
Ik heb ’m nu voor het eerst even in actie gehad (mee in het wild) en wow wat een relaxed ding !!
Denk dat ik er nog een ga bestellen in een andere kleur voor de variatie hehe. (Heb nu de zwarte)
Mijn iPod ging soepel het hoesje zelf in, maar het was wel even een gekloot om de screenprotector er goed tussen te krijgen. Het lipje dat tussen de iPod en de skin moet wilde soms niet meewerken en ging dubbel zitten. Maar toen ’ie eenmaal zat.... heaven !
Ik vond de clickwheel namelijk standaard nét even te gevoelig en met dit stukje skin (dunner bij het clickwheel-gedeelte) eroverheen is het echt precies goed.
Kan ’m dus iedereen aanraden.
Enige nadeeltje is dat je even moet wennen aan het feit dat je positie van de holdknop niet gelijk kan zien en dat je iets meer moeite moet doen om je iPod in je dock te wurmen (beschermlipje van de skin omhoog en frutten maar)
Hoe is de accu van de 5e generatie iPod's? Ik heb nu een gewone iPod mini 4gb. Maar wat een klote ding zeg. Accu gaat tegenwoordig max een uurtje mee.
Ik zou bijna willen zeggen nooit meer ipod. Erg mooi spul maar de kwaliteit is erg slecht!
Ik zou bijna willen zeggen nooit meer ipod. Erg mooi spul maar de kwaliteit is erg slecht!
Ik gebruik hier een 60Gb iPod Video o.a. als achtergrondmuziekbron voor mijn zaak en ik heb hem een keer zonder dock 15 uur laten draaien (ik ben om 12.00 uur naar bed gegaan, ik weet niet wanneer hij de geest heeft gegeven). Dit ging dus alleen om muziek, geen video, geen backlight)Noxa schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 10:31:
Hoe is de accu van de 5e generatie iPod's? Ik heb nu een gewone iPod mini 4gb. Maar wat een klote ding zeg. Accu gaat tegenwoordig max een uurtje mee.
Het is dus waarschijnlijk dat hij de aangegeven 20 uur haalt........
Jeroen
Dat is wel erg kort. Nu zijn de mini's niet de meest geslaagde iPod, ook wat betreft geluidskwaliteit etc. Maar ze zijn wel krasvastNoxa schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 10:31:
Bij de 5G haal je makkelijk de voorgeschreven batterijduur, dus 14 uur voor de 30 gig en 20 uur voor de 60 gig of meer. Alleen bij video's gaat de batterij wel een (heel) stuk korter mee.
Bij een iPod Mini moet je ook veel meer kunnen halen. De batterij is gewoon stuk.
Verwijderd
ik heb een probleempje met de afstandbediening van mijn ipod. Volume aanpassen werkt wel, maar volgende/vorige nummer niet meer. Ik heb toevallig 2 afstandbedieningen gekregen, dus ook met de andere geprobeerd en exact hetzelfde probleem, wel volume, niet skippen.
Zou dit dus een probleem kunnen zijn met de ipod of met de docking station ?
Heb je de iPod al gereset?Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:38:
ik heb een probleempje met de afstandbediening van mijn ipod. Volume aanpassen werkt wel, maar volgende/vorige nummer niet meer. Ik heb toevallig 2 afstandbedieningen gekregen, dus ook met de andere geprobeerd en exact hetzelfde probleem, wel volume, niet skippen.
Ik heb eindelijk een perfecte manier gevonden om video's van avi naar mp4 te converteren inclusief subtitles!
PSP Video Express (Heeft niets te maken met PSP Video 9, het broertje van Videora iPod converter!)
Dit programma werkt erg fijn en je kunt door middel van FFDshow er automatisch subtitles bij laten zetten.
Zorg ervoor dat FFDshow geïnstalleerd is op je pc en je bij de settings "Subtitles" aan hebt gevinkt.
Wanneer je het ondertitelbestand (srt) dezelfde naam geeft als de video neemt FFDshow de subtitle gelijk mee.
In PSP Video Express kun je direct zien of de subtitle goed mee word genomen zonder dat je daar na het converteren achter komt.
PSP Video Express functioneert veel beter dan Videora iPod Converter. Na verloop van tijd liep het beeld en geluid niet meer synchroon. Bij PSP Video Express heb je dat niet.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
PSP Video Express (Heeft niets te maken met PSP Video 9, het broertje van Videora iPod converter!)
Dit programma werkt erg fijn en je kunt door middel van FFDshow er automatisch subtitles bij laten zetten.
Zorg ervoor dat FFDshow geïnstalleerd is op je pc en je bij de settings "Subtitles" aan hebt gevinkt.
Wanneer je het ondertitelbestand (srt) dezelfde naam geeft als de video neemt FFDshow de subtitle gelijk mee.
In PSP Video Express kun je direct zien of de subtitle goed mee word genomen zonder dat je daar na het converteren achter komt.
PSP Video Express functioneert veel beter dan Videora iPod Converter. Na verloop van tijd liep het beeld en geluid niet meer synchroon. Bij PSP Video Express heb je dat niet.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Verwijderd
JA!!Ajax power schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 22:14:
Dus met deze kabel kan ik mijn iPod 5G aansluiten op zowel mijn stereo-installatie als op mijn TV?
Verwijderd
je kunt met GoPoD een nog veel sterker signaal halen! ik heb deze gebruikt en het werkt prima!!!
Erik80 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:20:
zo is't maar net.
Een rare vraag : bestaan er ook accessoires om beeld/video naar de iPod toe te krijgen
Ehm de computerKoffie schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:35:
Een rare vraag : bestaan er ook accessoires om beeld/video naar de iPod toe te krijgen
Eigenlijk vooral om de output van de DVD speler in de auto aan te sluiten, zodat ik kan zien welk menu ik moet kiezen voor de kleine
Ow, dus je bedoelt dat je beelt van de DVD speler op het schermpje van je iPod ziet? (dat is voorzover ik weet niet mogelijk).Koffie schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:45:
Eigenlijk vooral om de output van de DVD speler in de auto aan te sluiten, zodat ik kan zien welk menu ik moet kiezen voor de kleine
Verwijderd
is het mogenlijk om linux op de iPod 5G te zetten of niet,
is dit niet aan te raden. ZIjn er dan meer mogenlijkheden, wie heeft dit al geprobeerd?
is dit niet aan te raden. ZIjn er dan meer mogenlijkheden, wie heeft dit al geprobeerd?
Ik zie niet helemaal in wat het nut is. Maar het heeft even geduurd voordat linux beschikbaar was voor de 4G (color), dus voor de 5G zal ook nog wel even duren. Het werkt niet perfect, de normale firmware is vele male stabieler. Voordeel is dat je beide kunt draaien op de iPod. De enige functies die het toe zou kunnen voegen is ondersteuning voor meer spellen en bijv. meer videoformaten.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:36:
is het mogenlijk om linux op de iPod 5G te zetten of niet,
[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 14-01-2006 16:39 ]
na een tijdje vrijwel apple-loos te zijn geweest(alleen nog een airport base-station) heb ik vandaag een ipod 30gb gekocht(zwart) met een docking station.
zat nog enigsinds te twijfelen tussen de 30gb en de 60gb(verschil tussen wel alle muziek op de ipod kunnen zetten of net niet) heb ik toch voor de 30gb gekozen. vind het jammer dat het topmodel tegenwoordig geen dock meer heeft. ook het ontbreken van een adapter vind ik jammer aangezien mn oude 10gb 3g die wel gewoon had.
maar verder wel een top apparaat gewoon, wel ff wennen dat click-wheel, toch weer ff anders dan de oude touch-wheel met knoppen erboven.
het "os" op het schermpje is erg mooi, mooi in apple stijl en dergelijke. verder is ie ook weer wat dunner dan die 3g die ik gehad heb.
de ipod is zelfs iets platter dan mijn gsm(motorola V3) en die vond ik al erg plat
mooi gedaan vind ik dat als ie afspeelt en je haalt de koptelefoon kabel los dat ie dan automatisch op pauze springt. gebeurd toch wel eens dat je hem per ongeluk los trekt, uiteraard net op dat extreem toffe stukje
al met al tot nu toe een tevreden ipodder terug
zat nog enigsinds te twijfelen tussen de 30gb en de 60gb(verschil tussen wel alle muziek op de ipod kunnen zetten of net niet) heb ik toch voor de 30gb gekozen. vind het jammer dat het topmodel tegenwoordig geen dock meer heeft. ook het ontbreken van een adapter vind ik jammer aangezien mn oude 10gb 3g die wel gewoon had.
maar verder wel een top apparaat gewoon, wel ff wennen dat click-wheel, toch weer ff anders dan de oude touch-wheel met knoppen erboven.
het "os" op het schermpje is erg mooi, mooi in apple stijl en dergelijke. verder is ie ook weer wat dunner dan die 3g die ik gehad heb.
de ipod is zelfs iets platter dan mijn gsm(motorola V3) en die vond ik al erg plat
mooi gedaan vind ik dat als ie afspeelt en je haalt de koptelefoon kabel los dat ie dan automatisch op pauze springt. gebeurd toch wel eens dat je hem per ongeluk los trekt, uiteraard net op dat extreem toffe stukje
al met al tot nu toe een tevreden ipodder terug
Verwijderd
Ik ben van plan om ook een ipod video te kopen omdat mn 4th gen ipod de geest heeft gegeven. Kan ik wel gewoon mijn oude adapter (die nog met die firewire aansluiting werkt) gebruiken om de ipod video op te laden? De connector van de lader zelf (voor onder in de ipod) is niet veranderd toch?
En wie kan mij vertellen of de ipod video 30gb in een dock voor de ipod 4th gen 40gb past?
En wie kan mij vertellen of de ipod video 30gb in een dock voor de ipod 4th gen 40gb past?
Op 1e vraag ja dat kan, je kunt wel gewoon opladen via firewire --> dock kabel. De dock connector is verder niet veranderd. Hij past wel in het dock, maar toch ook niet. De 4G heeft afgeronde hoeken en is iets minder breed, de 5G niet. Dus hij zit er strak in en je kunt je iPod krassen, maar het kan wel.Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:37:
Ik ben van plan om ook een ipod video te kopen omdat mn 4th gen ipod de geest heeft gegeven. Kan ik wel gewoon mijn oude adapter (die nog met die firewire aansluiting werkt) gebruiken om de ipod video op te laden? De connector van de lader zelf (voor onder in de ipod) is niet veranderd toch?
Ik heb een audiobook op mijn iPod maar sinds de nieuwe update stop hij soms gewoon met als ik net op Play heb gedrukt, dit gebeurt btw ook met filmpjes
Vraagje:
Heb de ipod nu een aantal weken in gebruik samen met Itunes op mijn laptop. Het leek mij ook wel handig om vanaf mijn vaste pc muziek e.d. op de iPod te zetten, dus daar ook Itunes op gezet. Als ik hem nu opstart ziet hij dat de ipod gekoppeld is aan een andere Itunes-muziekbibliotheek (die van me laptop). En door deze koppeling te verwijderen zou ik alles op mijn iPod wissen.

Is er een manier om met 2 Itunes en 1 iPod te werken?
Of is het beter om bijv Anapod op mijn vaste pc te gebruiken?
Heb de ipod nu een aantal weken in gebruik samen met Itunes op mijn laptop. Het leek mij ook wel handig om vanaf mijn vaste pc muziek e.d. op de iPod te zetten, dus daar ook Itunes op gezet. Als ik hem nu opstart ziet hij dat de ipod gekoppeld is aan een andere Itunes-muziekbibliotheek (die van me laptop). En door deze koppeling te verwijderen zou ik alles op mijn iPod wissen.
Hoe kan ik met de legale versie van Anapod (8.9.2) video-bestanden op m'n iPod zetten?
In het programma zelf kan ik alleen muziek en foto's overzenden enzo. Als ik dan op 'n mp4 bestand ga staan en ik dan op kopieren naar druk staat er ook 'windows iPod' tussen, naja okee ik klik daarop, bestand wordt verzonden. Maar daarna kan ik het nergens meer terugvinden in Anapod en ook niet op de iPod zelf. Hij speelt toch gewoon elk .mp4 bestand af of moet dit ook weer aan allerlei regels voldaan?
In het programma zelf kan ik alleen muziek en foto's overzenden enzo. Als ik dan op 'n mp4 bestand ga staan en ik dan op kopieren naar druk staat er ook 'windows iPod' tussen, naja okee ik klik daarop, bestand wordt verzonden. Maar daarna kan ik het nergens meer terugvinden in Anapod en ook niet op de iPod zelf. Hij speelt toch gewoon elk .mp4 bestand af of moet dit ook weer aan allerlei regels voldaan?
Dan moet je automatisch syncen uit zetten.Focus schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:08:
Vraagje:
[afbeelding]
Na overleg met Leon1e:
En we gaan door in deel 3: [rml]Hoedje in "[ iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie De..."[/rml]
Dit deel is snel tot een einde gekomen, omdat ik de policy had overtreden, dit is aangepast door een modje. Als een post eenmaal aangepast is door een modje, dan kun je niet meer editten. Het nieuwe deel geeft mij weer de mogelijkheid de startpost up-to-date te houden!
En we gaan door in deel 3: [rml]Hoedje in "[ iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie De..."[/rml]
Dit deel is snel tot een einde gekomen, omdat ik de policy had overtreden, dit is aangepast door een modje. Als een post eenmaal aangepast is door een modje, dan kun je niet meer editten. Het nieuwe deel geeft mij weer de mogelijkheid de startpost up-to-date te houden!
[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 15-01-2006 20:37 ]
Apart 
On with the show then
On with the show then
Dit topic is gesloten.