Hey dat wist ik niet, goede tip bedankt. Ik zal er aan denken als ik een nieuwe Ipod koopHammerT schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:36:
[...]
Het is wel zo dat je er beter aan doet om lange nummer te splitsen, dit is gunstiger voor de batterij. Ik denk dat de HD de hele tijd blijft draaien omdat zo'n groot nummer niet in het flas geheugen past?
Maar goed, dan moet je wel moeite nemen om ze te splitsen
Het is sowieso verstandig de tips van Apple door te nemen betreft batterij gebruik met een iPod.JvH schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:28:
[...]
Hey dat wist ik niet, goede tip bedankt. Ik zal er aan denken als ik een nieuwe Ipod koop
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61475
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=62018
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61434
Hier had uw reclame kunnen staan.
Heb sinds gisteren ook een iPod G5 en hij bevalt me uitstekend
(hij was niet m'n eerste keus, dat was de creative vision:m).
Ik wilde eerst direct starten met anapod maar ik had niet gezien dat je met de gratis versie alleen per nummer kon toevoegen en niet hele mappen.
Dus ben ik ondanks de slechte ervaringen in het verleden toch maar begonnen met itunes icm. iArt dat werkt (tot nu toe) fantastisch, zolang ik tenminste alles zelf in de hand hou (handmatig syncen en mappen toevoegen).
De videos die ik van tevoren al door videora had gehaald werken ook prima behalve dan dat ze vervormd zijn, ze lijken allemaal een beetje in elkaar gedrukt, weet iemand hoe dat komt?
Ik wilde eerst direct starten met anapod maar ik had niet gezien dat je met de gratis versie alleen per nummer kon toevoegen en niet hele mappen.
Dus ben ik ondanks de slechte ervaringen in het verleden toch maar begonnen met itunes icm. iArt dat werkt (tot nu toe) fantastisch, zolang ik tenminste alles zelf in de hand hou (handmatig syncen en mappen toevoegen).
De videos die ik van tevoren al door videora had gehaald werken ook prima behalve dan dat ze vervormd zijn, ze lijken allemaal een beetje in elkaar gedrukt, weet iemand hoe dat komt?
Ik zou bij de mediamarkt halen want als de prijs nog daalt kan je het terug brengen en voor een lagere prijs weer halen.
Lefty_38 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:33:
Ik weet niet meer waar ik het nou precies las, maar is er nou nog een kans dat de 5G op 1 april goedkoper wordt omdat Apple dan 25? jaar zou bestaan? Ik wil namelijk een 5G halen alleen als hij vanaf 1 april goedkoper wordt wacht ik nog ff 3 dagen. Maar wil hem eigenlijk vammidag al halen, dus als iemand het weet?
Yup, heb ik ook gedaandeltananie schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:57:
Ik zou bij de mediamarkt halen want als de prijs nog daalt kan je het terug brengen en voor een lagere prijs weer halen.
[...]
Mocht er zaterdag iets spectaculairs gebeuren (wat ik niet verwacht) kan ik hem altijd volgende week weer terugbrengen.
Je kan geen bekraste terug brengen maar als je nu een ipod koopt kan je hem nog terug brengen als op 1 april iets geks gebeurd zoals een prijsdaling of een nieuw ipod. Ik zelf denk dat er op 1 april niks gebeurd.
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:37:
Dus de mediamarkt neemt bekraste iPods zomaar terug??
Weetje wat je nou ook kan doen is ipodlinux erop flikkeren. ALs jeje ipod sloopt door het verkeerd te installeren kan je hem toch terug brengenHIDMAN-X schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:36:
[...]
Yup, heb ik ook gedaan![]()
Mocht er zaterdag iets spectaculairs gebeuren (wat ik niet verwacht) kan ik hem altijd volgende week weer terugbrengen.
Ach ja mediamarkt is toch niet streng, met een goeie smoes.Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:58:
Geloof me, een iPod is na 1 dag al bekrast.
Als ik hem goed in het licht houd kan ik enkele lijntjes zien (ik heb hem nu een paar weken). Ik zie niet waar iedereen zich druk om maakt, okee ik ben er misschien wel een beetje voorzichtig mee omdat je er zoveel over hoord.Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:58:
Geloof me, een iPod is na 1 dag al bekrast.
En je kan er wel mee terug gaan, maar de iPod die je terug krijgt heeft toch weer het zelfde, die heb je ook weer zo vol met krassen als je er niets tegen doet
Verwijderd
Ik maak mij er niet druk om, ik zeg alleen maar dat een iPod in een dag krast, waardoor je hem niet zaterdag nog terug kan brengen
Mediamarkt neemt zowat alles terug zolang je niet met je sleutel op dat ding gaat hengsten is er niks aan de hand.
Ik heb sowieso dat plastic er nog op, als ie helemaal prima werkt haal ik dat eraf en plak ik er een IS op. (uiteraard is dat over 2 weken pas)
Ik heb sowieso dat plastic er nog op, als ie helemaal prima werkt haal ik dat eraf en plak ik er een IS op. (uiteraard is dat over 2 weken pas)
Inderdaad. Ik ben ook van plan om dat te doen.HIDMAN-X schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:03:
Mediamarkt neemt zowat alles terug zolang je niet met je sleutel op dat ding gaat hengsten is er niks aan de hand.
Verwijderd
Misschien heb je de oplossing al gevonden, maar toch voor de zekerheid: Kijk eens bij de video-instellingen. Als je video-uit aan hebt staan, dan speelt ie geen beeld af, alleen geluid. Controleer dat eens, misschien is dat het wel.s_schimmel schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:09:
Ik heb sinds 2 weken een ipod 5g en ik heb er wat filmpjes en muziek op staan. Nu staat sinds eergisteren voor de 2e keer dat ik dat ding heb al mijn muziek ook in mijn films menu en probeert mijn ipod de films die ik erop heb staan als muziek te spelen.
De vorige keer hielp alleen een upgrade van de firmware om het verholpen te krijgen maar nu heb ik dus de 1.1 firmware en doet hij het weer. De films zijn in het juiste formaat want ik heb ze gewoon kunnen bekijken. Doe verder niets speciaals mee, gewoon muziek afspelen en dan ineens als ik een film wil bekijken doet hij het niet. Terugzetten naar fabrieksinstellingen helpt ook niet.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Op google kom ik alleen reviews van een ipod tegen.
En toen was mijn grote tags probleem opgelost. De nieuwe firmware is zooo veel sneller met mijn ipod in menuutjes en met songs laden.
En nadat ik alle album art had verwijderd en opnieuw had toegevoegd worden er ook geen nummers meer geskipped!!! met dank aan de ilounge forums..
En nadat ik alle album art had verwijderd en opnieuw had toegevoegd worden er ook geen nummers meer geskipped!!! met dank aan de ilounge forums..
Mijn tv-uitvoer staat uit. Als dat aan zou staan verklaart het nog niet waarom al mijn muziek ook tussen de video's staan.Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:36:
[...]
Misschien heb je de oplossing al gevonden, maar toch voor de zekerheid: Kijk eens bij de video-instellingen. Als je video-uit aan hebt staan, dan speelt ie geen beeld af, alleen geluid. Controleer dat eens, misschien is dat het wel.
Ik heb er nog geen oplossing voor kunnen vinden
Ik zie net dat een paar dagen geleden een nieuwe firmware uitgebracht is door apple. Ga die nou even installeren en dan hoop ik dat het probleem verholpen is.
Ik heb de update geïnstalleerd maar dat helpt ook niet. Alle muziek staat nog steeds in het films menu. Ik dacht dat apple zo geweldig was, niet dus want software schrijven kunnen ze niet

[ Voor 28% gewijzigd door s_schimmel op 31-03-2006 13:06 ]
Altijd zo pessimistisch ingesteld?s_schimmel schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:28:
[...]
. Ik dacht dat apple zo geweldig was, niet dus want software schrijven kunnen ze niet
Apple heeft wel wat ervaring met software schrijven, ik denk niet echt dat je weet waar je het over hebt of gewoon maar wat roept om aandacht te krijgen.

Goh, vreemd dat jij de enige bent met dit probleem.s_schimmel schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:28:
Ik heb de update geïnstalleerd maar dat helpt ook niet. Alle muziek staat nog steeds in het films menu. Ik dacht dat apple zo geweldig was, niet dus want software schrijven kunnen ze niet
s_schimmel schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:28:
[...]
Mijn tv-uitvoer staat uit. Als dat aan zou staan verklaart het nog niet waarom al mijn muziek ook tussen de video's staan.
Ik heb er nog geen oplossing voor kunnen vinden
Ik zie net dat een paar dagen geleden een nieuwe firmware uitgebracht is door apple. Ga die nou even installeren en dan hoop ik dat het probleem verholpen is.
Sage schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 13:30:
[...]
Altijd zo pessimistisch ingesteld?
Apple heeft wel wat ervaring met software schrijven, ik denk niet echt dat je weet waar je het over hebt of gewoon maar wat roept om aandacht te krijgen.
Rustig jongens ik denk dat s_schimmel gewoon een beetje gefrustreerd is. Alhoewel jullie allebei een goed punt hebben, helpen jullie niet echt!suspect schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 13:59:
[...]
Goh, vreemd dat jij de enige bent met dit probleem.
Allereerst, ik denk echt dat het probleem bij de Winamp plugin ligt. Winamp sync ondersteunt namelijk geen video. Dus waarschijnlijk gaat het daardoor geheel in de war. Ik zou dan ook alles zo instellen dat Winamp niet in de buurt komt van de iPod. Als je dan gewoon alleen synct met iTunes, moet het lukken!
[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 31-03-2006 14:12 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Het is schijnbaar raar dat je niet mag verwachten dat iets goed werkt als je er 329 euro voor hebt uitgegeven. Dat de een na de andere update van de firmware wordt uitgebracht door apple schept bij mij ook niet veel vertrouwen. Software voor een ipod lijkt me toch een stuk minder complex dan een OS en dat kan apple nou wel weer goed schijven. Verder is het gewoon frustratie en de tenen van apple fans zijn schijnbaar lang 
Nadat ik mijn ipod had hersteld is winamp er niet meer bij in de buurt geweesd en heb ik alles met iTunes gedaan, zowel de muziek als de video erop gezet. Ik heb ook nog een video podcast op mijn ipod en daar speelt hij alleen het geluid van af maar dus niet het beeld.
Nadat ik mijn ipod had hersteld is winamp er niet meer bij in de buurt geweesd en heb ik alles met iTunes gedaan, zowel de muziek als de video erop gezet. Ik heb ook nog een video podcast op mijn ipod en daar speelt hij alleen het geluid van af maar dus niet het beeld.
Tuurlijk mag je dat verwachten. Maar de iPod is nu een ruime 5 maanden op de markt. Dan vind ik twee firmwareupdates niet eens zoveel (zeker als ze daarmee problemen oplossen). Je kan het ook zien als een fabrikant die ondersteuning biedt voor z'n product, maargoed...s_schimmel schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:20:
Het is schijnbaar raar dat je niet mag verwachten dat iets goed werkt als je er 329 euro voor hebt uitgegeven. Dat de een na de andere update van de firmware wordt uitgebracht door apple schept bij mij ook niet veel vertrouwen.
Ik denk dat dat twee redenen heeft. Je hebt namelijk een uniek probleem. Niemand anders heeft, in de drie delen dat dit topic nu lang is, problemen gehad met film en video door elkaar. Daarnaast als het inderdaad een Apple software probleem was, dan had iedereen (of i.i.g) een grote groep er last van. Kortom je conclusie klopt (waarschijnlijk) niet. Daarnaast was je mening nogal ongenuanceerdSoftware voor een ipod lijkt me toch een stuk minder complex dan een OS en dat kan apple nou wel weer goed schijven. Verder is het gewoon frustratie en de tenen van apple fans zijn schijnbaar lang
Maar nu werkt het (nog) goed? Of niet?Nadat ik mijn ipod had hersteld is winamp er niet meer bij in de buurt geweesd en heb ik alles met iTunes gedaan, zowel de muziek als de video erop gezet. Ik heb ook nog een video podcast op mijn ipod en daar speelt hij alleen het geluid van af maar dus niet het beeld.
De podcast kan komen omdat het een formaat is wat niet compatible is met de iPod. De resolutie is bijv. te hoog. Dan kun je hem nog wel luisteren, net als dat je alle films/series/videoclips ook kan luisteren als muziek, maar dus niet kijken.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Heeft iemand info over hoe de update 1.1.1. werkt met video?
update 1.1 had een probleem met 60gb ipods en video's goed afspelen. 1.0 had dit probleem niet
nu vroeg ik me af of deze laatste update het probleem van 1.1 weer opgelost heeft.
Iemand?
update 1.1 had een probleem met 60gb ipods en video's goed afspelen. 1.0 had dit probleem niet
nu vroeg ik me af of deze laatste update het probleem van 1.1 weer opgelost heeft.
Iemand?
Ja!Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:52:
Heeft iemand info over hoe de update 1.1.1. werkt met video?
Iemand?
Zie iLounge
Na een keertje herstellen en weer synchroniseren werkt alles nog goed. Als het nu voor de derde keer gebeurd ga ik dat ding maar eens opsturen voor reparatie. Die podcasts kon ik altijd gewoon afspelen totdat hij raar ging doen en nu dus ook weer.Hoedje schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:28:
Maar nu werkt het (nog) goed? Of niet?
De podcast kan komen omdat het een formaat is wat niet compatible is met de iPod. De resolutie is bijv. te hoog. Dan kun je hem nog wel luisteren, net als dat je alle films/series/videoclips ook kan luisteren als muziek, maar dus niet kijken.
Uhm ik heb de ipod video nu 2 dagen en hij krast echt niet normaal veel. Maar die invisibleSHIELD is die ook verkrijgbaar in NL?
^^ iemand heeft hier op het forum gezegd dat de mediamarkt ze zou gaan leveren. Maar daar heb ik nog niets van gezien...
En je kan ze natuurlijk ook gewoon bestellen over internet
En je kan ze natuurlijk ook gewoon bestellen over internet
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een supermooie èn originele skin: zie alhier.
leoaq.fm // Jeune Loop
Wat jij mooi vind 
Lijkt me niet erg handig, ik vraag me af of je je wheel dan nog wel een beetje lekker kan bedienen.
Lijkt me niet erg handig, ik vraag me af of je je wheel dan nog wel een beetje lekker kan bedienen.
Ik heb een raar probleem als ik muziek video's op mijn ipod zet komen ze niet in het ipod menu muziekvideo's maar allemaal in films. Hoe kan je dat oplossen? En de tag van de muziekvideo's zijn ook in muziekvideo's maar toch staan ze in films. Weet iemand een oplossings?
Mijn ipod wordt niet meer herkend door iTunes. Ik krijg de foutmelding dat iTunes de inhoud van de iPod niet kan lezen. Er wordt mij aangeraden om de iPod in de fabrieksinstellingen te zetten. Het probleem is echter dat dit mij 2 dagen geleden ook al was overkomen...
Ik heb een iPod video 30 GB.
Allereerst onder "rechtermuisknop - info tonen - opties - soort video" moet "muziekvideo" staan. Maar om de één of andere reden is dat niet genoeg om te syncen. Dus moet je bijv. even het genre o.i.d. onder het tapje "info" aanpassen. Dan doet ie het wel als het goed is.deltananie schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 16:09:
Ik heb een raar probleem als ik muziek video's op mijn ipod zet komen ze niet in het ipod menu muziekvideo's maar allemaal in films. Hoe kan je dat oplossen? En de tag van de muziekvideo's zijn ook in muziekvideo's maar toch staan ze in films. Weet iemand een oplossings?
Ik ben bang dat je dan toch een RMA aan zal moeten vragen. Waarschijnlijk is er iets mis met de harde schijf...dfeldbrugge schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:02:
Mijn ipod wordt niet meer herkend door iTunes. Ik krijg de foutmelding dat iTunes de inhoud van de iPod niet kan lezen. Er wordt mij aangeraden om de iPod in de fabrieksinstellingen te zetten. Het probleem is echter dat dit mij 2 dagen geleden ook al was overkomen...
Tja, dat kun je het beste aan hun vragen. Als je hem daar direct kan omruilen dan zou ik het via MM doen, maar gaat dat niet dan is een RMA via Apple (een stuk) sneller.dfeldbrugge schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:16:
Ik heb de iPod nu iets minder dan 14 dagen, heb hem gekocht bij mediamarkt.
Zijn ze bij mediamarkt niet gewoon verplicht een nieuwe te geven en dat mediamarkt hem opstuurt?
Je kunt een product namelijk binnen 14 dagen ruilen bij MM.
Ik heb het voor elkaar. THXXHoedje schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:09:
[...]
Allereerst onder "rechtermuisknop - info tonen - opties - soort video" moet "muziekvideo" staan. Maar om de één of andere reden is dat niet genoeg om te syncen. Dus moet je bijv. even het genre o.i.d. onder het tapje "info" aanpassen. Dan doet ie het wel als het goed is.
[...]
Ik ben bang dat je dan toch een RMA aan zal moeten vragen. Waarschijnlijk is er iets mis met de harde schijf...
Verwijderd
hey als ik mijn ipod wil updaten...moet ik dan mn ipod formateren dus alle muziek er eerst afhalen of kan dat gewoon erop blijven staan??? En blijft het dan er ook opstaan na de update???
Nee, je hoeft niet te formatteren, alles blijft er gewoon opstaanVerwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 16:05:
hey als ik mijn ipod wil updaten...moet ik dan mn ipod formateren dus alle muziek er eerst afhalen of kan dat gewoon erop blijven staan??? En blijft het dan er ook opstaan na de update???
M'n universele USB oplader werkt niet met m'n iPod terwijl een geleende officiele apple oplader van een vriend van me wel werkt.
Wat is het verschil tussen deze twee? Het lijkt me toch dat het niet zoveel kan verschillen....
Oftewel weet iemand hoe ik hem zodanig kan tweaken dat hij wel werkt?
Wat is het verschil tussen deze twee? Het lijkt me toch dat het niet zoveel kan verschillen....
Oftewel weet iemand hoe ik hem zodanig kan tweaken dat hij wel werkt?
[ Voor 21% gewijzigd door HIDMAN-X op 02-04-2006 17:25 ]
Verwijderd
Voor de liefhebbers van "de korte film" The World's First iPod Video Film Festival
Nu moet ik alleen nog een iPod kopen!The wait is over. Now it's your turn to vote for our winners in the world's first iPod Video Film Festival. Entries from eleven countries, with something truly for everyone awaits you. Visit our fest page to view, download, and vote for our winners! You can vote once per day per movie, so get crackin'!
The Flux brings you student films and independent films, focusing on short films from some of the most creative student and independent filmmakers today.
Om de invisibleSHIELD te bestellen heb je een CC nodig
en die heb ik niet. Kunnen we geen inkoopactie ofzo opzetten?? Of iemand die hem voor zichzelf wil bestellen. En de mijne er bij besteld. Dan maak ik geld over!
is er nu nog steeds geen europese firmware uit? Ik heb nu gewoon die amerikaanse erop staan, maar ik was eigenlijk wel benieuwd.
Ehm: http://www.apple.com/nl/ipod/download/.Lt. Marx schreef op maandag 03 april 2006 @ 09:43:
is er nu nog steeds geen europese firmware uit? Ik heb nu gewoon die amerikaanse erop staan, maar ik was eigenlijk wel benieuwd.
Hij is er gewoon hoor. Alleen ik zie niet echt de voordelen om die erop te zetten i.p.v. de Amerikaanse versie
Hoe kan ik zien welke versie (US of EURO) firmware ik op me iPod heb staan? Want krijg je niet gewoon de firmware toegeschoven naar de landkeuze (omdat je bij de apple site moet inloggen om de firmware te downloaden). Ik vond m'n iPod namelijk niet zo veel geluid maken
Verwijderd
wow.... die is echt afzichtelijk zegleokennis schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:42:
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een supermooie èn originele skin: zie alhier.

De macstore in rotterdam op lijnbaan zegt dat ze een soort invisibleshield zullen verkopen. De werknemer vertelde dat hij ze ergens woensdag of donderdag binnen verw8!
Ik heb sinds vanochtend de in-ear oordopjes van Apple. Kost een paar centen (39 euro...), maar dan heb je ook wat! Die dingen sluiten je helemaal af van het verkeer en de andere dingen om je heen. Geluid is ook mooier, dus vond het het geld zeker waard 
Nog een vraagje, want voor de radio remote moest ik de nieuwste firmware installeren (1.1.1 staat er nu dus op). Alleen sinds 1.1 heeft de menuknop ook de functie om meteen naar het hoofdmenu te gaan, terwijl ik die altijd gebruikte om het lichtje aan of uit te zetten. Moet ik dat nu per se via het instellingen-menu kiezen of is er een andere manier voor in de plaats gekomen ?
Nog een vraagje, want voor de radio remote moest ik de nieuwste firmware installeren (1.1.1 staat er nu dus op). Alleen sinds 1.1 heeft de menuknop ook de functie om meteen naar het hoofdmenu te gaan, terwijl ik die altijd gebruikte om het lichtje aan of uit te zetten. Moet ik dat nu per se via het instellingen-menu kiezen of is er een andere manier voor in de plaats gekomen ?
Moet je het licht niet gewoon aanzetten door de middelste knop even ingedrukt te houden?
Heb net de skin van bestskinsever op de ipod geplakt het was eventjes wat werk maar dan heb je ook wat
, het ziet er nu behoorlijk strak uit moet ik zeggen.
De manier waarop ik het heb gedaan (voor de mensen die het nog moeten gaan doen):
Ik ben begonnen met de achterkant omdat ik de achterkant wat minder belangrijk vond (op deze manier kon ik wat oefenen voor de voorkant) en omdat ik toch nog het originele folie op de voorkant had laten zitten.
De hele achterkant heb ik eerst licht afgenomen met glassex en een wonderdoekje, wel erg handig van apple om een behoorlijk aggresieve sticker op de achterkant te plakken met die waarschuwing voor gehoorbeschadiging, way to go apple!
Toen het oppervlak goed schoon was en ontdaan van zo veel mogelijk stof heb ik de skin ingespoten met glassex (ja, glassex
) en daarna met m'n vingers nog goed ingesmeerd en ontdaan van wat schuimophoping.
Daarna heb ik de skin erop geplakt en dat ging verbasingwekkend makkelijk, hij lag er bijna meteen goed op en met een heel klein beetje schuiven lag hij er perfect op.
Nu hoefde ik met m'n creditcard voorzien met wat papier eromheen alleen nog maar wat hele minuscule bubbeltjes eronder vandaan te persen.
Daarna heb ik pas de zijkanten goed aangedrukt.
Toen heb ik het hele zooitje een half uur laten liggen om daarna nog een keer alle hoekjes en zijkantjes goed aan te drukken.
Toen de voorkant:
Omdat de voorkant nog voorzien was van het originele folie heb ik hier niet het hele oppervlak nog een keer afgenomen met glassex omdat dat toch heel wat pluisjes achterlaat.
Ik heb alleen de randjes een beetje af moeten nemen omdat daar toch al wat troep zich onder het folie had verzameld.
Dus direct na het folie verwijderd te hebben en de randjes schoon gemaakt te hebben heb ik de skin weer ingespoten met glassex.
Omdat ik erg gebrand was om het op de voorkant perfect te doen ging het uiteraard niet helemaal goed
Ik had er te weinig glassex op gespoten dus ik kon hem niet meer verschuiven en hij zat er dus niet goed op.
Na hem er weer zeer voorzichtig vanaf gehaald te hebben, heb ik hem weer ingespoten en hem nogmaals erop geplakt, nu kon ik hem wel op de juiste plek schuiven.
Ook nu zaten er weer wat minuscule bubbeltjes onder, maar gelukkig totaal geen enkel stofje
Hier hem ik mijn ov-jaarkaart gebruikt om de bubbeltje eronder vandaan te persen.
De afgeronde zijkant van de ov is erg goed geschikt om de bubbeltjes precies die kant op te persen die jij wilt.
Ik laat hem nu nog 'even' 24 uur drogen en bepaal dan wel of ik de touchpad + selectknop ook nog beplak.
Het is mij in ieder geval flink meegevallen alhoewel het toch bij elkaar wel 1 tot 1 1/2 uur heeft geduurd.
De manier waarop ik het heb gedaan (voor de mensen die het nog moeten gaan doen):
Ik ben begonnen met de achterkant omdat ik de achterkant wat minder belangrijk vond (op deze manier kon ik wat oefenen voor de voorkant) en omdat ik toch nog het originele folie op de voorkant had laten zitten.
De hele achterkant heb ik eerst licht afgenomen met glassex en een wonderdoekje, wel erg handig van apple om een behoorlijk aggresieve sticker op de achterkant te plakken met die waarschuwing voor gehoorbeschadiging, way to go apple!

Toen het oppervlak goed schoon was en ontdaan van zo veel mogelijk stof heb ik de skin ingespoten met glassex (ja, glassex
Daarna heb ik de skin erop geplakt en dat ging verbasingwekkend makkelijk, hij lag er bijna meteen goed op en met een heel klein beetje schuiven lag hij er perfect op.
Nu hoefde ik met m'n creditcard voorzien met wat papier eromheen alleen nog maar wat hele minuscule bubbeltjes eronder vandaan te persen.
Daarna heb ik pas de zijkanten goed aangedrukt.
Toen heb ik het hele zooitje een half uur laten liggen om daarna nog een keer alle hoekjes en zijkantjes goed aan te drukken.
Toen de voorkant:
Omdat de voorkant nog voorzien was van het originele folie heb ik hier niet het hele oppervlak nog een keer afgenomen met glassex omdat dat toch heel wat pluisjes achterlaat.
Ik heb alleen de randjes een beetje af moeten nemen omdat daar toch al wat troep zich onder het folie had verzameld.
Dus direct na het folie verwijderd te hebben en de randjes schoon gemaakt te hebben heb ik de skin weer ingespoten met glassex.
Omdat ik erg gebrand was om het op de voorkant perfect te doen ging het uiteraard niet helemaal goed
Ik had er te weinig glassex op gespoten dus ik kon hem niet meer verschuiven en hij zat er dus niet goed op.
Na hem er weer zeer voorzichtig vanaf gehaald te hebben, heb ik hem weer ingespoten en hem nogmaals erop geplakt, nu kon ik hem wel op de juiste plek schuiven.
Ook nu zaten er weer wat minuscule bubbeltjes onder, maar gelukkig totaal geen enkel stofje
Hier hem ik mijn ov-jaarkaart gebruikt om de bubbeltje eronder vandaan te persen.
De afgeronde zijkant van de ov is erg goed geschikt om de bubbeltjes precies die kant op te persen die jij wilt.
Ik laat hem nu nog 'even' 24 uur drogen en bepaal dan wel of ik de touchpad + selectknop ook nog beplak.
Het is mij in ieder geval flink meegevallen alhoewel het toch bij elkaar wel 1 tot 1 1/2 uur heeft geduurd.
Bij mij werkt dat niet hoorsuspect schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:19:
Moet je het licht niet gewoon aanzetten door de middelste knop even ingedrukt te houden?
Ik heb het inderdaad precies zo gedaan. Ben alleen begonnen met de voorkant, die heeft niet die onhandig flapjes, dus is iets makkelijker om mee te beginnen denk ik.
Die flapjes lieten bij mij steeds los, dus heb steeds 30 minuten gewacht om het vervolgens nog eens te proberen, etc. tot hij vast zat.
Verder heb ik hem 48 uur laten liggen, want op internet stond 24-48 uur, en ik neem altijd het zekere voor het onzekere
Die flapjes lieten bij mij steeds los, dus heb steeds 30 minuten gewacht om het vervolgens nog eens te proberen, etc. tot hij vast zat.
Verder heb ik hem 48 uur laten liggen, want op internet stond 24-48 uur, en ik neem altijd het zekere voor het onzekere
Heb je ook de touchpad + select knop beplakt, of niet?Dav0s schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:02:
Ik heb het inderdaad precies zo gedaan. Ben alleen begonnen met de voorkant, die heeft niet die onhandig flapjes, dus is iets makkelijker om mee te beginnen denk ik.
Bij mij ook niet. Je zult echt steeds naar het hoofdmenu moeten gaan om daar het backlight aan/uit te zetten (je kunt het daar aan toevoegen via instellingen). En dan gaat het vrij snel. Menu ingedrukt houden en je zit in het hoofdmenu waar je dus het backlight in kan stellen!
Oja, tip voor BS en IS en andere "stickers" voor op de iPod. Het gaat helemaal pluisvrij door het in een stoomomgeving te doen
[ Voor 24% gewijzigd door Hoedje op 04-04-2006 16:53 ]
Heb net ook maar de touchpad en het selectknopje beplakt met de BSE, en het ziet er nog beter uit moet ik zeggen
Doordat de touchpad net zo glanst als de rest is het nog meer één geheel, daarnaast ziet hij er ook onder andere hoeken gewoon zwart uit ipv een beetje grijs.
Wel hopen dat ie nog een beetje lekker scrollt aangezien dit wel ietjes dikker lijkt dan de folie die er origineel op zat.
Doordat de touchpad net zo glanst als de rest is het nog meer één geheel, daarnaast ziet hij er ook onder andere hoeken gewoon zwart uit ipv een beetje grijs.
Wel hopen dat ie nog een beetje lekker scrollt aangezien dit wel ietjes dikker lijkt dan de folie die er origineel op zat.
ik heb het probleem dat als ik het licht uit doe en ik vervolgens op een knop druk het weer aangaat. dit hoort toch niet neem ik aan
Overigens een klacht over de nieuwste firmware i.c.m. de iPod 4G: af en toe als je een nieuw nummer start (ongeacht of de HD daar voor moet spinnen, of de iPod het nummer van het flashgeheugen haalt) freezed het clickwheel voor een paar minuten. Ook het scherm update niet. De muziek blijft wel gewoon spelen.
Dan wil je een het volume verhogen ofzo, dus je draait maar je hoort niks...draait opnieuw....en na 5 seconden BAM KEIHARD GELUID.
Echt zwaar irritant...hebben meer mensen dit probleem? Het lijkt Windows wel
Dan wil je een het volume verhogen ofzo, dus je draait maar je hoort niks...draait opnieuw....en na 5 seconden BAM KEIHARD GELUID.

leoaq.fm // Jeune Loop
Tuurlijk hoort dat, dan moet je even bij de backlight instelling instellen hoelang het licht aan moet als je een knop aanraakt. De keuze voor backlight aan/uit in het hoofdmenu gaat alleen over permanent.turrrbothijs schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:31:
ik heb het probleem dat als ik het licht uit doe en ik vervolgens op een knop druk het weer aangaat. dit hoort toch niet neem ik aan
Hé, dat is wel een goed idee ja, bedankt!Hoedje schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:51:
[...]
Bij mij ook niet. Je zult echt steeds naar het hoofdmenu moeten gaan om daar het backlight aan/uit te zetten (je kunt het daar aan toevoegen via instellingen). En dan gaat het vrij snel. Menu ingedrukt houden en je zit in het hoofdmenu waar je dus het backlight in kan stellen!
Ik heb het selectknopje wel, maar het touchpad niet, lijkt me niet fijn scrollen en is niet nodig, het glanst toch niet, dus krassen zal het ook nietHIDMAN-X schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:56:
Heb net ook maar de touchpad en het selectknopje beplakt met de BSE, en het ziet er nog beter uit moet ik zeggen![]()
Verwijderd
Balen, apple laat wel lang op zich wachten nu ze sinds 1 april 30 jaar bestaan. Ik verwachtte een conferentie waar die een paar nieuwe spulletjes zou laten zien. Zoals een limited edition ipod ofzo 
Nu maar hopen dat er binnenkort zo'n conferentie gehouden gaat worden.
Nu maar hopen dat er binnenkort zo'n conferentie gehouden gaat worden.
Zit de hdd van je iPod misschien erg vol? Misschien dat defragementeren helpt, maar ik weet zo niet of dat met een iPod kan?leokennis schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:03:
Overigens een klacht over de nieuwste firmware i.c.m. de iPod 4G: af en toe als je een nieuw nummer start (ongeacht of de HD daar voor moet spinnen, of de iPod het nummer van het flashgeheugen haalt) freezed het clickwheel voor een paar minuten. Ook het scherm update niet. De muziek blijft wel gewoon spelen.
Verwijderd
Dag Ipodfanaten,
ik mag me sinds gisteren ook tot dit heugelijke clubje voegen. Ik heb nu een zwarte Ipod 30GB incl. zwarte Iskin EVO 3 én Radio Remote. Deze skin maakt hem weliswaar niet mooier (zeg maar lelijk) maar degelijk is hij wel en vergeleken met andere skins is dit de mooiste naar mijn mening. Natuurlijk zijn BSE en Invis.Shield veel mooier maar ja, ik ben nogal een 'prutser' dus ik durfde daar niet aan te beginnen.
De radio remote valt mij enigszins tegen, omdat je niet handmatig op zenders af kunt stemmen (of die functie heb ik in ieder geval nog niet gevonden
) en RDS lijkt niet echt te werken. Ontvangst is overigens wel OK!
ik mag me sinds gisteren ook tot dit heugelijke clubje voegen. Ik heb nu een zwarte Ipod 30GB incl. zwarte Iskin EVO 3 én Radio Remote. Deze skin maakt hem weliswaar niet mooier (zeg maar lelijk) maar degelijk is hij wel en vergeleken met andere skins is dit de mooiste naar mijn mening. Natuurlijk zijn BSE en Invis.Shield veel mooier maar ja, ik ben nogal een 'prutser' dus ik durfde daar niet aan te beginnen.
De radio remote valt mij enigszins tegen, omdat je niet handmatig op zenders af kunt stemmen (of die functie heb ik in ieder geval nog niet gevonden
Handmatig afstemmen doe je gewoon met het scrollwheel.Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:59:
De radio remote valt mij enigszins tegen, omdat je niet handmatig op zenders af kunt stemmen (of die functie heb ik in ieder geval nog niet gevonden) en RDS lijkt niet echt te werken. Ontvangst is overigens wel OK!
Staat ook in de gebruiksaanwijzing...
Kan wel hoor. Als je op de selectieknop drukt terwijl je in het radiovenster zit, krijg je een balk met daarin de frequenties die je kunt kiezen. RDS werkt bij mij wel gewoon, maar is het niet zo dat RDS afhankelijk is van de zender ? Probeer het anders eens op Radio 538 (102.1), daarmee krijg ik wel de RDS doorVerwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:59:
Dag Ipodfanaten,
De radio remote valt mij enigszins tegen, omdat je niet handmatig op zenders af kunt stemmen (of die functie heb ik in ieder geval nog niet gevonden) en RDS lijkt niet echt te werken. Ontvangst is overigens wel OK!
Bij mij doet hij precies het zelfde, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad.. je hoort toch ook pas geluid als het liedje begint te spelen, waarom zou je dan het volume willen veranderen? Ik denk niet dat het aan de firmware versie licht o.i.d. gewoon een beperking van de iPodleokennis schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:03:
Zo, ik had gisteren even een wegtrekker 
Mijn 30GB iPod Video geupdate, opgeladen, volgetankt en losgekopeld, even boodschappen doen te voet.
Ik kies een leuke plaat uit, doet de iPod niets. Ja, wel leuk doen alsof hij iets afspeelt, met een vorderende indicator, maar géén geluid.
Ik heb alles geprobeerd, kabeltje, volumeregeling, resetten, niets.
Thuis, met veel chagrijn vanwege het niet functioneren, iPod uitgezet en weggelegd. Ik kon 't effe niet geloven, dus ik pak 'm weer, doet-ie het gewoon weer
Heeft iemend hier al zoiets gehad? Dat hij een tijdje moet 'acclimatiseren' na een update, voordat hij weer gaat spelen?

Mijn 30GB iPod Video geupdate, opgeladen, volgetankt en losgekopeld, even boodschappen doen te voet.
Ik kies een leuke plaat uit, doet de iPod niets. Ja, wel leuk doen alsof hij iets afspeelt, met een vorderende indicator, maar géén geluid.
Ik heb alles geprobeerd, kabeltje, volumeregeling, resetten, niets.
Thuis, met veel chagrijn vanwege het niet functioneren, iPod uitgezet en weggelegd. Ik kon 't effe niet geloven, dus ik pak 'm weer, doet-ie het gewoon weer
Heeft iemend hier al zoiets gehad? Dat hij een tijdje moet 'acclimatiseren' na een update, voordat hij weer gaat spelen?
[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 05-04-2006 14:48 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Chagrijnig omdat je iPod het niet doet? Is er dan niet iets meer aan de hand dan een tijdelijk kapotte iPod?
hahaha, nou ik was net 5 dagen ziek thuis geweest en hard toe aan een wandelingetje, met een fijn deuntje... dan is het wel even slikken dattie 't niet doet
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Hehe, inderdaad er zijn duidend-en-één-redenen voor te verzinnen. Maar ik heb er nog niets over gehoord/gelezen...
Ik heb de ipod nu 15 dagen en ben er nog niet helemaal tevreden mee.
Allereerst verloopt de communicatie tussen iTunes en de iPod erg slecht. Hij geeft soms ineens aan dat de inhoud van de iPod niet kan worden gelezen en wat ik dan alleen nog kan doen is de iPod terug zetten in de fabrieksinstellingen. (alles er weer op zetten duurt weer 2 uur...)
Ik ben hiervoor terug naar de winkel gegaan en heb een nieuw exemplaar gekregen. Het probleem doet zich nu echter alweer voor...
Nadat iTunes de fout weer aangeeft krijg ik op de iPod maar 25 nummers te zien.
Maar als dit niet het geval is ben ik wel trots dat ik een iPod bezitter ben
(van de 15 dagen ben ik dat ongeveer 10 dagen geweest, dat is mooi wel meer dan 66%
)
p.s. hij is nu alle bestanden weer aan het overzetten...
Allereerst verloopt de communicatie tussen iTunes en de iPod erg slecht. Hij geeft soms ineens aan dat de inhoud van de iPod niet kan worden gelezen en wat ik dan alleen nog kan doen is de iPod terug zetten in de fabrieksinstellingen. (alles er weer op zetten duurt weer 2 uur...)
Ik ben hiervoor terug naar de winkel gegaan en heb een nieuw exemplaar gekregen. Het probleem doet zich nu echter alweer voor...
Nadat iTunes de fout weer aangeeft krijg ik op de iPod maar 25 nummers te zien.
Maar als dit niet het geval is ben ik wel trots dat ik een iPod bezitter ben
p.s. hij is nu alle bestanden weer aan het overzetten...
Als je met 2 iPods dezelfde melding krijgt, dan lijkt me dat het probleem in je computer zit.
En Apple 1 nieuwe iPod armer...

Weet iemand ook watvoor hardware er eigenlijk in een Radio remote zit, naast het afstandbedieningdeel?
Is het meer een antenne dat de iPod de rest zelf doet, of is het al meer een radio en stuurt het geluid naar de iPod?
Is het meer een antenne dat de iPod de rest zelf doet, of is het al meer een radio en stuurt het geluid naar de iPod?
[ Voor 4% gewijzigd door MichielPH op 06-04-2006 22:35 ]
Er zit techniek in voor de afstandsbediening en de radio.MichielPH schreef op donderdag 06 april 2006 @ 20:41:
Weet iemand ook hoeveel hardware er eigenlijk in een Radio remote, naast het afstandbedieningdeel?
Ik wilde het eigenlijk iets specifieker weten. Uit welke elektrische componenten is het radiodeel opgebouwd?Hoedje schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:28:
[...]
Er zit techniek in voor de afstandsbediening en de radio.
Alleen de remote zelf: ongeveer 2 × 1,5cm. Die is verbonden met de iPod dmv een draadje (welke ook functioneert als antenne). Hierin kun je dan je oordopjes ook in steken, maar deze kunnen ook gewoon in de iPod zelfMichielPH schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:42:
[...]
Ik wilde het eigenlijk iets specifieker weten. Uit welke elektrische componenten is het radiodeel opgebouwd?
Dat draadje van de remote werkt niet als antenne, maar je koptelefoon.ScottB schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:23:
[...]
Alleen de remote zelf: ongeveer 2 × 1,5cm. Die is verbonden met de iPod dmv een draadje (welke ook functioneert als antenne). Hierin kun je dan je oordopjes ook in steken, maar deze kunnen ook gewoon in de iPod zelf
Als je alleen je koptelefoon in je iPod stopt ipv in de remote, dan ontvang je helemaal niks.
Allebei kan uiteraard wel, en dat kan ook handig zijn.
Heb het net even geprobeerd, maar als ik mn oordopjes in mn iPod stop en dus niet in de remote, dan heb ik gewoon ontvangst.suspect schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 02:36:
[...]
Dat draadje van de remote werkt niet als antenne, maar je koptelefoon.
Als je alleen je koptelefoon in je iPod stopt ipv in de remote, dan ontvang je helemaal niks.
Allebei kan uiteraard wel, en dat kan ook handig zijn.
Dan zal het wel te maken hebben met de sterkte van de zender, want bij mij maakt het in ieder geval wel uit.ScottB schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:34:
[...]
Heb het net even geprobeerd, maar als ik mn oordopjes in mn iPod stop en dus niet in de remote, dan heb ik gewoon ontvangst.
Volgens mij gebruikt ie inderdaad beide stukken. Dat is maar goed ook, want het is al moeilijk genoeg om redelijke ontvangst te krijgen met draagbaar radiotje zonder antenne zoals telefoon, iPod etc.
Over de iPod 5G
Ik gebruikte de firmware 1.1 (zonder noemenswaardige problemen, dus dat doe ik ook niet)
Een behoorlijk aantal van mijn cd's die ik op de iPod had gezet waren om maximaal volume toch nog iets te zacht. Via iTunes harder gezet (pfff die bewerking duur 1 uur!)
Dat was te lang dus goPod erop losgelaten Perfect de oplossing!
Nu Firmware 1.1.1 erop (Ik las dat als je deze op maximaal zou zetten je eigenlijk een uncapped firmware zou hebben). Ik heb de volumecontrol op max gezet. Allen is nu volgens mij deze max weer het max die ik met de 1.1 firmware capped had. goPod erop losgelaten. Geeft dan netjes aan Uncapped maar geen volume verhoging waarneembaar.
Wie heeft hier nog meer deze ervaring mee,
Doe ik iets fout? Kan je de volume control uitschakelen ipv op max zetten?
Zijn er verschillende firmware 1.1.1 ? Ik heb hem via de link in dit forum genoemd.
Kan ik terug naar 1.1 zonder de herstel (format) functie?
Ik gebruikte de firmware 1.1 (zonder noemenswaardige problemen, dus dat doe ik ook niet)
Een behoorlijk aantal van mijn cd's die ik op de iPod had gezet waren om maximaal volume toch nog iets te zacht. Via iTunes harder gezet (pfff die bewerking duur 1 uur!)
Nu Firmware 1.1.1 erop (Ik las dat als je deze op maximaal zou zetten je eigenlijk een uncapped firmware zou hebben). Ik heb de volumecontrol op max gezet. Allen is nu volgens mij deze max weer het max die ik met de 1.1 firmware capped had. goPod erop losgelaten. Geeft dan netjes aan Uncapped maar geen volume verhoging waarneembaar.
Zijn er verschillende firmware 1.1.1 ? Ik heb hem via de link in dit forum genoemd.
De firmware op http://www.apple.com/ipod zou niet gecapped mogen zijn. Maar er is nu inmiddels ook een Europese versie uit. Dus wellicht krijg je toch een capped versie vanwege je IP ofzo, ik kan het me niet voorstellen overigens. Maar je kunt heel gemakkelijk het volume van MP3'tjes veranderen m.b.v. iTunes.Gymaroe schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:11:
Over de iPod 5G
Je selecteert de nummers en dan rechtermuisknop info tonen en dan linksonder volume aanpassing. Dat duurt echt niet lang hoor
Hier dus: http://www.apple.com/ipod/download/
Qua volume heb ik ook geen verschil gemerkt met die nieuwe firmware-versie.
Het is dus alleen een cap op een cap.
Verwijderd
ja ik zat er inderdaad net ook even naar te kijken. Een voor mij compleet nutteloze functie dus. Ik zou graag iets willen hebben dat settings uit het main menu verdwijnt en dat je daar bijvoorbeeld in komt door de middenknop ingedrukt te houden. Dat zou handig zijn.suspect schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:12:
Qua volume heb ik ook geen verschil gemerkt met die nieuwe firmware-versie.
Als ik de reacties zo lees en de pin out bekijk, lijkt het mij dat de radio remote echt geluid produceert en de iPod dat enkel versterkt.
Iemand mee oneens?
Iemand mee oneens?
Ik heb een vreemd probleem met mijn iPod video. Ik heb hem sinds zaterdag, maar mijn batterij doet een beetje vreemd. Als ik een video heb gekeken (~5 mins) dan staat de batterij opeens op de helft terwijl hij daar voor gewoon helemaal volledig opgeladen was/aangaf. Is dit een bekend probleem?
Ook heb ik een probleem met krasjes, er zitten namelijk al een aantal krasjes op (vooral het schermpje) terwijl hij altijd in het hoesje zit. Ik heb hem 1x zonder hoesje in m'n broekzak gehad (zonder sleutels of andere scherpe dingen) en toen zaten er opeens wat krassen op. Ook zitten ze rond het menu, play, next, prev-stuk. Wel een stuk minder..
Volgens een vriend zijn er door Apple iPod video's uitgebracht die geen goede kwaliteit hebben en dus snel krassen. Kan dat hier ook het geval zijn?
Ook heb ik een probleem met krasjes, er zitten namelijk al een aantal krasjes op (vooral het schermpje) terwijl hij altijd in het hoesje zit. Ik heb hem 1x zonder hoesje in m'n broekzak gehad (zonder sleutels of andere scherpe dingen) en toen zaten er opeens wat krassen op. Ook zitten ze rond het menu, play, next, prev-stuk. Wel een stuk minder..
Volgens een vriend zijn er door Apple iPod video's uitgebracht die geen goede kwaliteit hebben en dus snel krassen. Kan dat hier ook het geval zijn?
Dat hoort dat doen alle iPods. Hij gaat namelijk af op het stroomverbruik en niet op de lading van de batterij. De batterijduur hangt immers af van het gebruik. Als je video kijkt gaat het verbruik heel hard, hence je indicator gaat snel omlaag. Als je alleen muziek luistert gaat het als het goed is een stuk geleidelijker!Dekay schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 20:18:
Ik heb een vreemd probleem met mijn iPod video. Ik heb hem sinds zaterdag, maar mijn batterij doet een beetje vreemd. Als ik een video heb gekeken (~5 mins) dan staat de batterij opeens op de helft terwijl hij daar voor gewoon helemaal volledig opgeladen was/aangaf. Is dit een bekend probleem?
Nee, alle iPod video's krassen vrij snel. Daarom is het ook aan te raden (als je niet houdt van krassen) om hem of te bewaken met je levenOok heb ik een probleem met krasjes, er zitten namelijk al een aantal krasjes op (vooral het schermpje) terwijl hij altijd in het hoesje zit. Ik heb hem 1x zonder hoesje in m'n broekzak gehad (zonder sleutels of andere scherpe dingen) en toen zaten er opeens wat krassen op. Ook zitten ze rond het menu, play, next, prev-stuk. Wel een stuk minder..
Dat klopt ongeveer wel, al vraag ik me af in hoeverre die ook echt geluid produceert.MichielPH schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:36:
Als ik de reacties zo lees en de pin out bekijk, lijkt het mij dat de radio remote echt geluid produceert en de iPod dat enkel versterkt.
Iemand mee oneens?
[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 07-04-2006 21:01 ]
Een klein vraagje betreffende iTunes, mag toch wel hier ?
Ik heb mijn mappenstructuur veranderd op mijn muziekpartitie, iTunes kan de muziek dus niet meer vinden. Dit heb ik opgelost door de raad te volgen in dit topic, alleen iTunes onthoudt in dat bestand kennelijk niet hoe vaak een nummer is afgespeeld. Klopt dit en hoe kan ik er voor zorgen dat ik zonder al te veel moeite de nummers weer naar de juiste locatie kan laten verwijzen (en dus ook inclusief het aantal keer dat een nummer is afgespeeld)
Ik heb mijn mappenstructuur veranderd op mijn muziekpartitie, iTunes kan de muziek dus niet meer vinden. Dit heb ik opgelost door de raad te volgen in dit topic, alleen iTunes onthoudt in dat bestand kennelijk niet hoe vaak een nummer is afgespeeld. Klopt dit en hoe kan ik er voor zorgen dat ik zonder al te veel moeite de nummers weer naar de juiste locatie kan laten verwijzen (en dus ook inclusief het aantal keer dat een nummer is afgespeeld)
Tuurlijk mag dat hier. Als het goed is wordt dat wel onthouden in dat bestand. Maar het is inderdaad aan te raden om dat hele mapje te backuppen (dus ook de data file). Maar ik weet hoe je de mappen structuur hebt gewijzigd. Maar stel dat je de map met muziek van C:/muziek naar D:/muziek hebt verplaatst. Dan moet je even een XML editor downloaden en dan doe je een search&replace actie. Als je echter ook de artiesten mapjes etc. hebt aangepast, dan is het onbegonnen werk en zou ik gewoon opnieuw de muziek importeren, dat is jammer voor de playcounts, maarja...ScottB schreef op zondag 09 april 2006 @ 00:21:
Een klein vraagje betreffende iTunes, mag toch wel hier ?
Ten eerste gebruik ik Anapod 8.9.6 ipv iTunes (wil gewoon niet installeren op m'n comp)
maar dat terzijde. Nu kan ik dus ook eindelijk video's op m'n iPod zetten.
Ik heb zelf 'n converter gevonden dus ik heb allerlei .mp4 bestanden! Werkt allemaal perfect
en worden afgespeeld op m'n iPod. Alleen m'n probleem is dat alle video-bestanden onder 't tabblad
'muziekvideo's ' staan op m'n iPod. Ik heb dus speelfilms en videoclips op m'n iPod staan...
alleen ik wil de speelfilms onder het tabblad 'films' en de videoclips onder 'muziekvideo's '
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
EDIT: Ik wil binnenkort 'n normale adapter kopen, waarmee ik 'm dus via 't stopcontact kan opladen!
Iemand nog 'n goede, betrouwbare adapter van rond de 20 euro in z'n hoofd..? En als ik 'm dan aan 't lichtnet hang, kan ik dan gewoon terwijl die oplaad muziek luisteren/ filmpje kijken?
Als ik 'm nu aan m'n USB-hang kan ik m'n iPod namelijk niet gebruiken
maar dat terzijde. Nu kan ik dus ook eindelijk video's op m'n iPod zetten.
Ik heb zelf 'n converter gevonden dus ik heb allerlei .mp4 bestanden! Werkt allemaal perfect
en worden afgespeeld op m'n iPod. Alleen m'n probleem is dat alle video-bestanden onder 't tabblad
'muziekvideo's ' staan op m'n iPod. Ik heb dus speelfilms en videoclips op m'n iPod staan...
alleen ik wil de speelfilms onder het tabblad 'films' en de videoclips onder 'muziekvideo's '
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
EDIT: Ik wil binnenkort 'n normale adapter kopen, waarmee ik 'm dus via 't stopcontact kan opladen!
Iemand nog 'n goede, betrouwbare adapter van rond de 20 euro in z'n hoofd..? En als ik 'm dan aan 't lichtnet hang, kan ik dan gewoon terwijl die oplaad muziek luisteren/ filmpje kijken?
[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 09-04-2006 14:21 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
@ CLB, als je je iPod loskoppelt in iTunes, zo'n optie zal anapod ook wel hebben kan hij en opladen en filmpje kijken bijvoorbeeld.
Het is heel makkelijk te search en replacen (F:/Archief/ naar F:/). Dat heb ik dus ook gedaan, alleen als ik dan dat bestand importeer, dan staat het aantal keer afgespeeld er niet bij. Ik zie in dat bestand ook nergens een plek waar dat zou kunnen staan...Hoedje schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:53:
[...]
Tuurlijk mag dat hier. Als het goed is wordt dat wel onthouden in dat bestand. Maar het is inderdaad aan te raden om dat hele mapje te backuppen (dus ook de data file). Maar ik weet hoe je de mappen structuur hebt gewijzigd. Maar stel dat je de map met muziek van C:/muziek naar D:/muziek hebt verplaatst. Dan moet je even een XML editor downloaden en dan doe je een search&replace actie. Als je echter ook de artiesten mapjes etc. hebt aangepast, dan is het onbegonnen werk en zou ik gewoon opnieuw de muziek importeren, dat is jammer voor de playcounts, maarja...
Het staat er bij mij gewoon bij, om even één nummer uit de XML file te nemen:ScottB schreef op zondag 09 april 2006 @ 14:33:
[...]
Het is heel makkelijk te search en replacen (F:/Archief/ naar F:/). Dat heb ik dus ook gedaan, alleen als ik dan dat bestand importeer, dan staat het aantal keer afgespeeld er niet bij. Ik zie in dat bestand ook nergens een plek waar dat zou kunnen staan...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <key>Track ID</key><integer>37</integer> <key>Name</key><string>Duck And Run</string> <key>Artist</key><string>3 Doors Down</string> <key>Composer</key><string>Arnold/Harrell/Henderson/Roberts</string> <key>Album</key><string>Another 700 Miles</string> <key>Genre</key><string>Pop</string> <key>Kind</key><string>MPEG-audiobestand</string> <key>Size</key><integer>6654267</integer> <key>Total Time</key><integer>275644</integer> <key>Track Number</key><integer>1</integer> <key>Track Count</key><integer>7</integer> <key>Year</key><integer>2003</integer> <key>Date Modified</key><date>2006-04-07T12:15:35Z</date> <key>Date Added</key><date>2006-03-03T16:42:46Z</date> <key>Bit Rate</key><integer>192</integer> <key>Sample Rate</key><integer>44100</integer> <key>Play Count</key><integer>1</integer> <key>Play Date</key><integer>-1067961407</integer> <key>Play Date UTC</key><date>2006-04-04T12:31:29Z</date> <key>Artwork Count</key><integer>1</integer> <key>Persistent ID</key><string>2DA751F6CC50EE73</string> <key>Track Type</key><string>File</string> <key>Location</key><string>file://localhost/D:/Mijn%20Documenten/Mijn%20Muziek/3%20Doors%20Down/Another%20700%20Miles/01%20Duck%20And%20Run.mp3</string> <key>File Folder Count</key><integer>4</integer> <key>Library Folder Count</key><integer>1</integer> |
Play count en play date doel ik dan bijv. op.
Dat werkt gewoon, maar je hoort em ook te kunnen gebruiken als die aan USB hangt, gewoon via apparaten loskoppelen (bij iTunes gaat het automatischCLB schreef op zondag 09 april 2006 @ 14:11:
Owja, heb eens gezocht (gewoon in kladblokHoedje schreef op zondag 09 april 2006 @ 14:40:
[...]
Het staat er bij mij gewoon bij, om even één nummer uit de XML file te nemen:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 <key>Track ID</key><integer>37</integer> <key>Name</key><string>Duck And Run</string> <key>Artist</key><string>3 Doors Down</string> <key>Composer</key><string>Arnold/Harrell/Henderson/Roberts</string> <key>Album</key><string>Another 700 Miles</string> <key>Genre</key><string>Pop</string> <key>Kind</key><string>MPEG-audiobestand</string> <key>Size</key><integer>6654267</integer> <key>Total Time</key><integer>275644</integer> <key>Track Number</key><integer>1</integer> <key>Track Count</key><integer>7</integer> <key>Year</key><integer>2003</integer> <key>Date Modified</key><date>2006-04-07T12:15:35Z</date> <key>Date Added</key><date>2006-03-03T16:42:46Z</date> <key>Bit Rate</key><integer>192</integer> <key>Sample Rate</key><integer>44100</integer> <key>Play Count</key><integer>1</integer> <key>Play Date</key><integer>-1067961407</integer> <key>Play Date UTC</key><date>2006-04-04T12:31:29Z</date> <key>Artwork Count</key><integer>1</integer> <key>Persistent ID</key><string>2DA751F6CC50EE73</string> <key>Track Type</key><string>File</string> <key>Location</key><string>file://localhost/D:/Mijn%20Documenten/Mijn%20Muziek/3%20Doors%20Down/Another%20700%20Miles/01%20Duck%20And%20Run.mp3</string> <key>File Folder Count</key><integer>4</integer> <key>Library Folder Count</key><integer>1</integer>
Play count en play date doel ik dan bijv. op.
Ik heb dus heel dat Anapod al afgezocht voor zo'n functie!
Omdat ik idd overal lees dat iTunes (wat ik dus niet gebruik)
het wel kan. Maar hier zullen vast niet alleen iTunes-gebruikers zitten?
En over die video's.. dat is nog 't irritantste!?
Waarom staan al m'n videobestanden bij 'muziekvideo's '
En over die video's.. dat is nog 't irritantste!?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat is wel heel maf. Ik heb het ook een keer zo gedaan en toen ging het prima (muziek van C: naar D:). Inmiddels ben ik al een iPod en een PC en laptop verder. Maargoed, het lijkt mij dat het nog steeds zou moeten werken.ScottB schreef op zondag 09 april 2006 @ 14:48:
[...]
Owja, heb eens gezocht (gewoon in kladblok) op Play Count en dan vindt hij inderdaad bij sommige nummers wel wat. Alleen, ook bij de nummers waar hij wel het aantal keer dat hij afgespeeld op heeft geslagen, laat hij dit niet in iTunes zien
Terwijl dat dan wel zou moeten lijkt me..
Maar je kan het toch gewoon doen via USB apparaten loskoppelen.CLB schreef op zondag 09 april 2006 @ 14:58:
Ik heb dus heel dat Anapod al afgezocht voor zo'n functie!
Tja, ook de video's worden ingedeeld naar de tags. Misschien kun je die editten met Anapod, of anders zoeken naar een 3rd party tool daarvoor. Ik heb er al eens één gepost in dit topic. Maar dat is een hoop werk. Het is veel makkelijk om playlists te maken van de video's (ik neem aan dat dat wel kan met AnapodEn over die video's.. dat is nog 't irritantste!?
In de tags heb ik ook al gekeken/ gezocht maar ik kan niks vinden
wat nou 't verschil maakt tussen 'films' of 'muziekvideo's ' mja dan niet
Playlist wordt gewoon de oplossing! Haha stom man! Dankje
(en Anapod kan dat wel ja, heeft volgens mij dezelfde functies als iTunes!
Muziek erin gooien,
tags veranderen,
playlists maken,
foto's en video's overzetten,
album-art zoeken via internet)
wat nou 't verschil maakt tussen 'films' of 'muziekvideo's ' mja dan niet
Playlist wordt gewoon de oplossing! Haha stom man! Dankje
(en Anapod kan dat wel ja, heeft volgens mij dezelfde functies als iTunes!
Muziek erin gooien,
tags veranderen,
playlists maken,
foto's en video's overzetten,
album-art zoeken via internet)
En zo goed als vol, laten we hier([rml][ iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Deel 4[/rml]) maar verder gaan.
voor Hoedje trouwens
.
[ Voor 27% gewijzigd door leon1e op 09-04-2006 15:36 ]
Dit topic is gesloten.