[iTunes] librarymappen aanpassen met behoud van ratings

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
iTunes is een heel leuk programma, maar ik heb een tijdje geleden bij de herinstallatie van mijn pc een nieuwe mp3 mappenstructuur aangehouden. Hierbij gingen alle ratings van de nummers verloren.
Aangezien ik er nu achter ben gekomen dat mijn nieuwe structuur toch niet zo heel relaxed is wil ik deze weer graag veranderen. Is dit nu wel mogelijk met behoud van alle ratings en playlists?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Apple Hard en Software mag in APL :)

SA > APL

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Pardon? iTunes draai ik gewoon op mn pctje hoor }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ja maar het is Apple software. ;)

Wat je kan doen is in iTunes aanvinken dat het programma de mappen voor je beheert in je iTunes music folder, en alle bestanden naar die directory kopieert.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
Wat je wil kan wel, maar is niet helemaal standaard :) Ik heb het echter zelf wel gedaan toen ik mijn muziek verplaatste van mijn pc naar m'n iBook, en met succes.

Je moet in iTunes je Bibliotheek exporteren (Bestand > Bibl. exporteren), dan krijg je een xml-bestand, inclusief alle ratings en andere info die iTunes voor je nummers bewaart. Nu kun je je mp3's gaan herinrichten, dus naar nieuwe mappen etc.

Dan moet je gewoon die geëxporteerde xml openen met een editor, en de filenames voor de mp3's aanpassen. Voor mij was het een kwestie van een find & replace op 'D:\Muziek\" naar "/Users/bas/Music/" etc. Dat zal in jouw geval misschien wat complexer zijn, maar met een goede editor, wat slimme find & replace opdrachten en misschien wat regexp, moet je ver kunnen komen.

Tenslotte kan je dan de aangepaste xml weer importeren in iTunes :) Het is handig om daarvoor eerst je hele bibliotheek leeg te gooien, anders heb je al je nummers dubbel, en de helft doet het dan niet :P

Succes iig :)

[ Voor 20% gewijzigd door The Evil Brain op 15-01-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
In ieder geval bedankt voor het idee, maar dat zal bij mij niet werken aangezien ik de mapstructuur heb gewijzigd. Sommige mapjes heb ik ook qua naam veranderd of weggegooid. Aangezien mijn bibliotheek ook een beetje "vuil" was heb ik hem maar helemaal opnieuw geimpporteerd.
De playlists met een rating heb ik screenshots van gemaakt en die ga ik nog even handmatig her-raten.
Voor de playcounts en toegevoegd data is het jammer, maar tis ff niet anders.
Pagina: 1