Dinsdag ipodje je halen, 5.5 G video zwart!
Ja definitieve keuze gemaakt...
Leukleuk hoor! Enjoy it!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Update hem is naar de nieuwste firmware dan kun je het goed vergelijken. Met de nieuwe(re) en zeker de nieuwste firmware zijn de menu's snel. Het is even snel als een iPod 3Garamdin schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:04:
Ik was vergeten dat mn vader een nieuwe ipod video 30gb had, maar vond de menus erg langzaam tov mn oudere 4g 20gb ipod. Is dit een bekend fenomeen (als in; dat komt voor bij oudere firmwares) of is de nieuwe ipod gewoon echt zo langzaam in de menus?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik vind de snelheid van het menu met de nieuwste software update ook erg tegenvallen. Mijn oude trouwe eerste generatie 5GB iPod was een stuk vlotter.

Heeft iemand deze twee iPods naast elkaar vergeleken? Ik vraag me namelijk heel erg af of de vernieuwingen het extra geld waard zijn. Aangezien ik niet van plan ben video te gaan kijken op mijn iPod word ik niet heel erg warm van een beter scherm. Behalve natuurlijk als het "oude" scherm slecht zichtbaar is in zonlicht bijvoorbeeld. Kan iemand vertellen of dat zo is?
Verder lees ik op iLounge dat de nieuw 5.5G een grotere buffer heeft en daardoor minder batterij verbruikt. Hoe substantieel is dat?
Nu de iPod 5G her en der voor bodemprijzen opduikt wordt die namelijk wel erg verleidelijk...
Verder lees ik op iLounge dat de nieuw 5.5G een grotere buffer heeft en daardoor minder batterij verbruikt. Hoe substantieel is dat?
Nu de iPod 5G her en der voor bodemprijzen opduikt wordt die namelijk wel erg verleidelijk...
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Het oude schermpje is prima te bekijken in zonlicht, ik heb er absoluut geen problemen mee gehad.dawuss schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:29:
Heeft iemand deze twee iPods naast elkaar vergeleken? Ik vraag me namelijk heel erg af of de vernieuwingen het extra geld waard zijn. Aangezien ik niet van plan ben video te gaan kijken op mijn iPod word ik niet heel erg warm van een beter scherm. Behalve natuurlijk als het "oude" scherm slecht zichtbaar is in zonlicht bijvoorbeeld. Kan iemand vertellen of dat zo is?
Wat betreft de batterij: die is inderdaad sterk vooruit gegaan. Je kunt op de 5G bijv. 3 uur video kijken, op de 5.5G 6,5 uur
Als ik in de winkel een 5.5 G ipod video haal, zit er dan een tasje/bescherm hoesje bij voor m'n ipod of moet ik die nog eens los kopen?
Zit een zwarte suede-achtig hoesje bij! Je moet je er niet teveel bij voorstellen maar, hij werkt welOutlandos schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:12:
Als ik in de winkel een 5.5 G ipod video haal, zit er dan een tasje/bescherm hoesje bij voor m'n ipod of moet ik die nog eens los kopen?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ok bedankt, dan morgen maar halen...FEESSIE!CLB schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:13:
[...]
Zit een zwarte suede-achtig hoesje bij! Je moet je er niet teveel bij voorstellen maar, hij werkt wel
Ik zou dan zeker voor de iPod 5G gaan, de batterijduur bij muziek is namelijk gelijk, alleen video is meer geworden. Verder is het scherm transreflective, dus ook zonder backlight aan is het schermpje prima in de zon te lezendawuss schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:29:
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik heb sinds dit weekend een iPod video 5.5G 30GB en ik heb een klein vraagje.
Als de iPod 'af' staat hoeveel uur duurt het dan vooraleer je het apple logo tezien krijgt als je hem terug aan wilt zetten ?
Ik kan het denk ik niet ander vragen.
Als de iPod 'af' staat hoeveel uur duurt het dan vooraleer je het apple logo tezien krijgt als je hem terug aan wilt zetten ?
Mijn moeder belde net vanuit de mediamarkt met het verhaal dat die kortingsaktie er niet meer loopt (zoetermeer). Kan het zijn dat het in andere vestigingen nog wel loopt?
Ik begrijp wat je bedoelt. Hij gaat dan inderdaad in een soort diepere standby modus om de batterij te sparen. Ik geloof dat dat gebeurd na iets van 8-12 uur.blubbers schreef op maandag 04 december 2006 @ 23:35:
Ik heb sinds dit weekend een iPod video 5.5G 30GB en ik heb een klein vraagje.
Ik ga vanmiddag een nieuwe ipod halen (G 5.5 30 gb) maar nu ik mijn oude ipod (G3 40 GB) aansluit op de computer - al een tijdje niet gedaan - loopt alles vast en moet ik de ipod eruit halen voordat mijn computer weer werkt!
Ook eerst itunes opstarten helpt niet, want ook dan loopt de pc ook "vast".
Probleem is namelijk dat mijn ipod elke avond automatisch aan gaat (?!) en soms vast loopt, ik wilde dus kijken of dit met een update mogelijk te verhelpen viel, al vorens ik de ipod vanavond aan mijn broertje voor sinterklaas geef.
Heeft iemand toevallig een idee wat ik kan doen om dit te verhelpen?
Ook eerst itunes opstarten helpt niet, want ook dan loopt de pc ook "vast".
Probleem is namelijk dat mijn ipod elke avond automatisch aan gaat (?!) en soms vast loopt, ik wilde dus kijken of dit met een update mogelijk te verhelpen viel, al vorens ik de ipod vanavond aan mijn broertje voor sinterklaas geef.
Heeft iemand toevallig een idee wat ik kan doen om dit te verhelpen?
Die kortingsactie liep alleen maar twee weekenden geleden.. vrijdag zaterdag zondag meen ik.Stefmeister schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:20:
Mijn moeder belde net vanuit de mediamarkt met het verhaal dat die kortingsaktie er niet meer loopt (zoetermeer). Kan het zijn dat het in andere vestigingen nog wel loopt?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Is er een mogelijkheid om tekstbestanden langer dan 4 KB te lezen op iPod?
Trouwens nog een aanrader voor de mensen met een audioscrobbler / last.fm profiel: met de nieuwe last.fm applicatie worden nummers op iPod afgespeelt nu ook gescrobbled.
Trouwens nog een aanrader voor de mensen met een audioscrobbler / last.fm profiel: met de nieuwe last.fm applicatie worden nummers op iPod afgespeelt nu ook gescrobbled.
[ Voor 54% gewijzigd door Dupje op 05-12-2006 15:09 ]
Is die MediaMarkt actie nog of ben ik daar te laat mee?
die is al een hele lange tijd terug ! dus te laat
Bedoel je iSproggler, of een andere ? iSproggler gebruik ik al even, maar als het ook met de gewone last fm client kan.. Kan er niks over vindenop de forums daar ?Dupje schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:04:
Is er een mogelijkheid om tekstbestanden langer dan 4 KB te lezen op iPod?
kolere ik heb net me invisibleshield vernagelt te veel lucht belletjes eronder. maar eraf getrokken en een nieuwe besteld. weer een week zonder ipod
. ik kreeg dat ding er maar niet fatsoenlijk op en die belletjes zijn echt te irritant
[ Voor 22% gewijzigd door Vipertje op 05-12-2006 17:10 ]
Je kunt 'm ook zonder invisibleshield gebruiken he...
Kán, maar met is wel mooier vind ik persoonlijk. Ik kan er gewoon alles meedoen en hij blijft als nieuw. Aan de andere kant een vriend gebruikt gewoon het bijgeleverde suede hoesje en die heeft ook nog geen kras in een half jaar op de voor of achterkant (bizar maar waarCyBeR schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:20:
Ja dat snap ik maar ik wil hem nog netjes houden en nog even wachten nu er nog niks mee gedaan isCyBeR schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:20:
Begrijp ik het nou verkeerd, maar als t ding in een hoesje zit, komen er toch per definitie geen krassen op?
Nou, dan ken je de ipods nog niet. Ik ken iemand die heeft ook een hoesje, en heeft hem altijd daarin zitten, en toch zitten overal op de achterkant krasjes. Echt lelijk. Ze moesten eens kijken naar wat meer duurzame materialen. De achterkant van de Sandisk e200 serie vind ik persoonlijk veel mooier.Aikon schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:08:
Begrijp ik het nou verkeerd, maar als t ding in een hoesje zit, komen er toch per definitie geen krassen op?
En dus ga je um een week niet gebruiken?Viperke schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:03:
[...]
Ja dat snap ik maar ik wil hem nog netjes houden en nog even wachten nu er nog niks mee gedaan is
TJONGEJONGEJONGE!
Ik heb nog een 20GB Rio Karma echt klagen mag ik dus nietOutlandos schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 20:25:
[...]
En dus ga je um een week niet gebruiken?
TJONGEJONGEJONGE!
Want roestvrijstaal is niet duurzaam genoeg?SOEDARKMASTER schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 20:07:
[...]
Nou, dan ken je de ipods nog niet. Ik ken iemand die heeft ook een hoesje, en heeft hem altijd daarin zitten, en toch zitten overal op de achterkant krasjes. Echt lelijk. Ze moesten eens kijken naar wat meer duurzame materialen. De achterkant van de Sandisk e200 serie vind ik persoonlijk veel mooier.
Alles wat glossy (gepolijst) is krijgt krassen. Doe je niets aan. Ik vind 't zelf niet erg en ook niet lelijk. Mijn nieuwe 80GB is dus ook nooit in een hoesje te vinden.
Even een snelle vraag:
Als ik een cd in mijn computer doe en ik importeer de nummers die daarop staan in iTunes en zet ze vervolgens op mijn iPod, staan deze nummers dan automatisch in de hoogste kwaliteit?
Want met de Zune software staat het standaard op de laagst mogelijke kwaliteit zodat de nummers zo min mogelijk ruimte in beslag nemen, maar dit is natuurlijk waardeloos want je wilt de muziek toch met een zo hoog mogelijke kwaliteit op je iPod hebben lijkt me.
Als ik een cd in mijn computer doe en ik importeer de nummers die daarop staan in iTunes en zet ze vervolgens op mijn iPod, staan deze nummers dan automatisch in de hoogste kwaliteit?
Want met de Zune software staat het standaard op de laagst mogelijke kwaliteit zodat de nummers zo min mogelijk ruimte in beslag nemen, maar dit is natuurlijk waardeloos want je wilt de muziek toch met een zo hoog mogelijke kwaliteit op je iPod hebben lijkt me.
Zet je 't standaard toch in de hoogste kwaliteit! Beetje butargument Outlandos...Outlandos schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:03:
En je zit dus nog steeds te twijfelen over 'n Zune of begrijp ik je verkeerd..?
Nee je begrijpt me verkeerd. Het is geen argument tegen de Zune, alleen maar een argument om mijn vraag te verklaren.CLB schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:05:
[...]
Zet je 't standaard toch in de hoogste kwaliteit! Beetje butargument Outlandos...
En je zit dus nog steeds te twijfelen over 'n Zune of begrijp ik je verkeerd..?
En nee, ik heb vanmiddag de iPod 5.5G 30gb zwart gekocht.
En aangezien ik nu al mijn muziek op mijn nieuwe iPod aan het gooien ben zou ik dat graag willen weten, anders moet ik het straks er weer allemaal af gooien!
[ Voor 14% gewijzigd door outlandos op 05-12-2006 22:10 ]
Ik meen dat iTunes standaard op 128kbps AAC ingesteld staat. Niet de allerhoogste iig (da's apple lossless). Ik heb 'm zelf op 160kbps AAC staan.
[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 05-12-2006 22:16 ]
Gewoon de instellingen even aanpassen (laatste optie onder bewerken)... normaal gesproken is de kwaliteit medium tot goed (ik geloof in AAC).
Ik neem aan dat je gapless playback bedoeld, dat heeft de iPod nu ook...Gapless playbay...
Bedankt, ik heb de kwaliteit nu ook op 160 kb staan!Hoedje schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:16:
Gewoon de instellingen even aanpassen (laatste optie onder bewerken)... normaal gesproken is de kwaliteit medium tot goed (ik geloof in AAC).
[...]
Ik neem aan dat je gapless playback bedoeld, dat heeft de iPod nu ook
Met de beta kan het al, de non-beta nog nietScottB schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:53:
[...]
Bedoel je iSproggler, of een andere ? iSproggler gebruik ik al even, maar als het ook met de gewone last fm client kan.. Kan er niks over vindenop de forums daar ?
http://static.last.fm/client/Win/LastFM_Win_1.0.9.6_en.exe
http://www.last.fm/group/...Beta/forum/30705/_/189521
Maar de 1.0.9.7 is ook al uit, staat enkel nog niet in dat topic
Gelukkig is niet iedereen hetzelfde he, anders zou de hele wereld een ipod hebbenCyBeR schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 21:38:
[...]
Want roestvrijstaal is niet duurzaam genoeg?
Alles wat glossy (gepolijst) is krijgt krassen. Doe je niets aan. Ik vind 't zelf niet erg en ook niet lelijk. Mijn nieuwe 80GB is dus ook nooit in een hoesje te vinden.

Dat zou mooi zijn. Ben benieuwd of er idd een nieuwe iPod komt meteen.Toshiba heeft met een perpendiculaire schijf de 100GB-grens doorbroken voor de 1,8"-klasse van harddisks - die op mediaspelers en ultramobile pc's zijn gericht. Het vorige 1,8"-schijfje van de Japanners moest het met een schamele 80GB doen.
(...)
Toshiba's 80GB-versie wordt in een versie van Apple's iPod gebruikt, waardoor deze speler er komend voorjaar vermoedelijk 20GB bijkrijgt. Het bedrijf stuurt de harddisk in januari richting het oem-gilde.
Ik heb net mijn InvisibleShield binnen.
Ik ben benieuwd of m'n schermpje zo blijft zoals die nu is:)
Wat ik wel bizar vind is dat het paketje uit Salt Lake City kwam, maar dat ik geen verzendkosten hoefde te betalen
Wat ik wel bizar vind is dat het paketje uit Salt Lake City kwam, maar dat ik geen verzendkosten hoefde te betalen

Ik vraag me af of 20 GB extra bij de huidige generatie iPods nog wel spannend is. Veel ruimte wordt pas echt interessant bij hoge resolutie video, en dat zit er in mijn ogen nu echt nog even niet in.
Zelf heb ik dan ook een 30 GB iPod Video 5.5G gekocht ondertussen
Bij de Media Markt was 'ie nu maar 259,- dus voor wat ik bespaarde heb ik er meteen maar een mooie Universal Dock bij gekocht. Staat chique op mijn bureau 
Overigens maak ik me zelf niet zo druk om een paar krasjes. Mijn iPod is een gebruiksvoorwerp, en dat mag je er best aan zien. Ik gebruik hem in het bijgeleverde hoesje om te voorkomen dat het al te gortig wordt, maar ik ga er geen lelijke dingen opplakken zodat hij maar mooi blijft (vind ik sowieso een vreemde redenering).
Zelf heb ik dan ook een 30 GB iPod Video 5.5G gekocht ondertussen
Overigens maak ik me zelf niet zo druk om een paar krasjes. Mijn iPod is een gebruiksvoorwerp, en dat mag je er best aan zien. Ik gebruik hem in het bijgeleverde hoesje om te voorkomen dat het al te gortig wordt, maar ik ga er geen lelijke dingen opplakken zodat hij maar mooi blijft (vind ik sowieso een vreemde redenering).
[ Voor 27% gewijzigd door dawuss op 06-12-2006 11:24 ]
micheljansen.org
Jup mee eens, voorzichtheid is geboden maar overdreiven is ook een vak!dawuss schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:52:
Ik vraag me af of 20 GB extra bij de huidige generatie iPods nog wel spannend is. Veel ruimte wordt pas echt interessant bij hoge resolutie video, en dat zit er in mijn ogen nu echt nog even niet in.
Zelf heb ik dan ook een 30 GB iPod Video 5.5G gekocht ondertussenBij de Media Markt was 'ie nu maar 259,- dus voor wat ik bespaarde heb ik er meteen maar een mooie Universal Dock bij gekocht. Staat chique op mijn bureau
En jij denkt niet bij je zelf dat ze dat stiekem in het aankoop bedrag hebben verwerkt ?mycosis schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:36:
Ik heb net mijn InvisibleShield binnen.
Een vriend van me heeft ook een ipod en hij vertelde me dat er een simpel programma'tje bestaat dat de europese geluidsbeveiliging eraf haalt. Hoe noemt dat programma'tje, ik weet dat er een grote 'GO' knop staat in het programma
http://gopod.free-go.net/blubbers schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:53:
Een vriend van me heeft ook een ipod en hij vertelde me dat er een simpel programma'tje bestaat dat de europese geluidsbeveiliging eraf haalt. Hoe noemt dat programma'tje, ik weet dat er een grote 'GO' knop staat in het programma
Sorry, maar waarom zou je dit willen? Het geluid kan toch al hard genoeg???blubbers schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:53:
Als jullie willen dat je gehoor naar de kl*te gaat, installeer dan vooral die update. Mensen met een beetje verstand weten dat als je de ipod zonder die update op z'n hardst zet, je oren al kapot gaan.
Ongeveer 5 mensen uit m'n klas heeft een ipod video en nog 5 een nano en heb ook al een shuffle voorbij zien komen. Juist die mensen hebben een veel slechter gehoor, en horen dingen niet die ik wel hoor. Het is maar dat jullie het weten.
Zegt een hoge piep in het oor voor de rest van jullie leven je iets? Dat gebeurt er dus.
Ongeveer 5 mensen uit m'n klas heeft een ipod video en nog 5 een nano en heb ook al een shuffle voorbij zien komen. Juist die mensen hebben een veel slechter gehoor, en horen dingen niet die ik wel hoor. Het is maar dat jullie het weten.
[ Voor 12% gewijzigd door JSTPS op 06-12-2006 19:04 ]
Ik was er ook naar op zoek (dus bedankt bij deze, hierbovenOutlandos schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:07:
[...]
Sorry, maar waarom zou je dit willen? Het geluid kan toch al hard genoeg???
Edit:
Ah, veel beter zo. Dank
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 06-12-2006 20:42 ]
Aha oke, ze zouden zoiets moeten maken voor de PSP, die oordoppen die je erbij krijgt kunnen echt totaal niet hard!

Ik heb het gedaan en zet m'n iPod nu op ongeveer 10% van zijn maximale volume. Dat kan toch moeilijk slecht zijn ? Dan kun je inderdaad zeggen: waarom dan die beveiliging er af ? Nou, om de simpele reden dat ik hem ook wel eens op boxjes aansluit en hij dan wat harder moet. Bovendien: met beveiliging kan hij wel zacht, zonder beveiliging niet hard (genoeg)SOEDARKMASTER schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:58:
Als jullie willen dat je gehoor naar de kl*te gaat, installeer dan vooral die update. Mensen met een beetje verstand weten dat als je de ipod zonder die update op z'n hardst zet, je oren al kapot gaan.
Ongeveer 5 mensen uit m'n klas heeft een ipod video en nog 5 een nano en heb ook al een shuffle voorbij zien komen. Juist die mensen hebben een veel slechter gehoor, en horen dingen niet die ik wel hoor. Het is maar dat jullie het weten.Zegt een hoge piep in het oor voor de rest van jullie leven je iets? Dat gebeurt er dus.
Hmm, als ik me abonneer op een podcast dan download de nieuwste automatisch en kan ik de aflevering op mijn ipod zetten, so far so good.
Maar als ik een oudere aflevering download dan zie ik wanneer ik op podcast druk onder "Bibliotheek" alleen de nieuwste (meeste recente) aflevering staan en nergens die oudere die ik net gedownload heb??? Waar kan ik die vinden?
EDIT: nvm got it!
Maar als ik een oudere aflevering download dan zie ik wanneer ik op podcast druk onder "Bibliotheek" alleen de nieuwste (meeste recente) aflevering staan en nergens die oudere die ik net gedownload heb??? Waar kan ik die vinden?
EDIT: nvm got it!
Kan het zijn dat goPod de 5.5G nog niet ondersteund ?
Dat zou heel goed kunnen, het is immers weer een andere firmwareversie dan de gewone 5G.
Wanneer ik de geluidsbegrenzer van mijn iPod haal met behulp van goPod, wordt deze geluidsbegrenzer dan weer teruggeplaatst wanneer ik met "herstellen" in iTunes mijn iPod weer helemaal herstel naar de fabrieksinstellingen?
Volgens mij vervalt de werking met het installeren van nieuwe firmware. Dat is wat ik ervan heb begrepen. Of "herstellen" hetzelfde effect heeft, weet ik niet. Probeer het anders eens.DaSaN schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:33:
[...]
Wanneer ik de geluidsbegrenzer van mijn iPod haal met behulp van goPod, wordt deze geluidsbegrenzer dan weer teruggeplaatst wanneer ik met "herstellen" in iTunes mijn iPod weer helemaal herstel naar de fabrieksinstellingen?
Ja, dan wordt 't ook teruggezet. goPod wijzigt een paar bytes in de firmware namelijk.
Op mijn 5.5G deed goPod 't prima trouwens.
Op mijn 5.5G deed goPod 't prima trouwens.
[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 07-12-2006 20:21 ]
Hij zegt dat hij niet gedecteerd word, wat kan ik hier aan doen ?
Of moet je eerst goPod opstarten en dan pas inpluggen ?
Je moet eerst je iPod inpluggen, en wachten tot windows XP (als je dat hebt tenminste) het bekende pingeltje afspeelt wanneer er via de USB iets wordt aangesloten. Daarna pas goPod opstarten. Ook bij de 5.5G werkt goPod dan prima.blubbers schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:46:
Hij zegt dat hij niet gedecteerd word, wat kan ik hier aan doen ?
Overigens heb ik iTunes niet geopend, dus alleen mn iPod aan mn pc gekoppeld.
Wanneer ik een filmpje in iTunes zet en dan convert voor iPod gebruik verlies ik daarbij altijd het geluid van het filmpje...iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
EDIT: Hmmz, met Cucusoft iPod Video Converter + DVD to iPod Suite lukt het wel, maar dat programma kost 35 Euro! Zijn er ook van dat soort programma's (dus echt gemaakt voor de iPod) die gratis zijn?
EDIT: Hmmz, met Cucusoft iPod Video Converter + DVD to iPod Suite lukt het wel, maar dat programma kost 35 Euro! Zijn er ook van dat soort programma's (dus echt gemaakt voor de iPod) die gratis zijn?
[ Voor 38% gewijzigd door outlandos op 08-12-2006 14:21 ]
Verwijderd
je kunt het altijd legaal download van torrents...Outlandos schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:59:
Wanneer ik een filmpje in iTunes zet en dan convert voor iPod gebruik verlies ik daarbij altijd het geluid van het filmpje...iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Wil niet werken.DaSaN schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:54:
[...]
Je moet eerst je iPod inpluggen, en wachten tot windows XP (als je dat hebt tenminste) het bekende pingeltje afspeelt wanneer er via de USB iets wordt aangesloten. Daarna pas goPod opstarten. Ook bij de 5.5G werkt goPod dan prima.
Overigens heb ik iTunes niet geopend, dus alleen mn iPod aan mn pc gekoppeld.
Dus dat zou betekenen dat de iPod nog later komt dan januari. Februari of misschien wel maart zelfs ?Aikon schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:15:
[...]
Dat zou mooi zijn. Ben benieuwd of er idd een nieuwe iPod komt meteen.
Verwijderd
Net meldde iTunes dat er een nieuwe softwareversie uit is gekomen, namelijk 1.2.1. Weten jullie wat deze update allemaal verbeterd? Ik ben benieuwd..
Op mijn 5.5G staat deze firmware. Mss dat daarom goPod niet werkt bij mij. Ik merk er geen verschil aan.
Je bedoelt 'n 'winkel' ofzo..?
jaCLB schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 14:05:
Je bedoelt 'n 'winkel' ofzo..?
iPod Software 1.2.1 for iPodblubbers schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 23:44:
Op mijn 5.5G staat deze firmware. Mss dat daarom goPod niet werkt bij mij. Ik merk er geen verschil aan.
• Bug fixes
tja...
Ze (Toshhiba) leveren alleen aan fabrikanten, niet aan consumenten. Op zich hoeft het niet lang te duren lijkt mij voordat de 100GB te koop is. Heb besloten, ook vanwege 20% korting die ik toch nog niet kon krijgen, om nog even te wachten met de aanschaf van een iPod. Hopelijk heb ik geduld genoeg voor de 100GB versie, of de versie met een groter beeldscherm.ScottB schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 23:01:
[...]
Dus dat zou betekenen dat de iPod nog later komt dan januari. Februari of misschien wel maart zelfs ?
Als ik in het menu aan het bladeren ben terwijl ik muziek aan het afspelen ben valt het mij op dat het heel schokkerig gaat. Is dit normaal ?
Verwijderd
Ik ga morgen denk ik een 30gig Ipod Video halen bij BCC, aan het typenr te zien verkopen ze daar de 'enhanced' versies voor 279 euro (is volgens mij het goedkoopste in Breda, of weet iemand iets van een aanbieding bij MediaMarkt?)
Ik heb nu een Ipod Mini 2g 4Gb, ga de Video halen voornamelijk voor het kleurenscherm, de gapless playback, en ook een beetje voor de Video's natuurlijk.
Dit voegt eigenlijk niks toe aan dit topic
maarja, ik ben gewoon een beetje enthousiast denk ik
Ik heb nu een Ipod Mini 2g 4Gb, ga de Video halen voornamelijk voor het kleurenscherm, de gapless playback, en ook een beetje voor de Video's natuurlijk.
Dit voegt eigenlijk niks toe aan dit topic
Nee, de muziek hoort absoluut niet schokkerig te gaanblubbers schreef op zondag 10 december 2006 @ 20:21:
Als ik in het menu aan het bladeren ben terwijl ik muziek aan het afspelen ben valt het mij op dat het heel schokkerig gaat. Is dit normaal ?
De mediamarkt aanbieding is al weer een tijdje afgelopen, al kan een individueel filiaal natuurlijk altijd nog een aanbieding hebben. Maar laat even weten of hij bij de BCC inderdaad nog steeds zo goedkoop is, dat scheelt toch weer...Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:47:
Ik ga morgen denk ik een 30gig Ipod Video halen bij BCC, aan het typenr te zien verkopen ze daar de 'enhanced' versies voor 279 euro (is volgens mij het goedkoopste in Breda, of weet iemand iets van een aanbieding bij MediaMarkt?)
Dit voegt eigenlijk niks toe aan dit topicmaarja, ik ben gewoon een beetje enthousiast denk ik
Verwijderd
Zie net dat de aanbieding is afgelopen, gewoon ook 289,-De mediamarkt aanbieding is al weer een tijdje afgelopen, al kan een individueel filiaal natuurlijk altijd nog een aanbieding hebben. Maar laat even weten of hij bij de BCC inderdaad nog steeds zo goedkoop is, dat scheelt toch weer...
Ik ga hem dan maar gewoon bij Dixons halen (hebben in mijn ogen toch de beste garantie)
Menu gaat schokkerigHoedje schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:04:
Nee, de muziek hoort absoluut niet schokkerig te gaan
en AirmilesVerwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:58:
[...]
Zie net dat de aanbieding is afgelopen, gewoon ook 289,-
Ik ga hem dan maar gewoon bij Dixons halen (hebben in mijn ogen toch de beste garantie)
[ Voor 42% gewijzigd door CLB op 11-12-2006 12:15 ]
Maar is dat normaal dat het menu dan schokkerig gaat ?
Kheb t hier ook soms (als ik veel achter elkaar wil doen) dus zal wel normaal zijn?blubbers schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:24:
Maar is dat normaal dat het menu dan schokkerig gaat ?
Ik heb een tweetal vragen over de accesoires:
1) Ik ben wel geïnteresseerd in de remote control, aangezien ik zo'n nieuwe dock heb met IR. Kan ik hiermee ook bladeren door de albums en/of de iPod uit zetten (of ja, slaapstand)?
2) De iPod camera connector is ook handig voor op reis. Is het bekend of deze compatibel is met de Canon EOS350D? De 10D staat wel in het lijstje en aangezien deze ouder is dan de 350D...
1) Ik ben wel geïnteresseerd in de remote control, aangezien ik zo'n nieuwe dock heb met IR. Kan ik hiermee ook bladeren door de albums en/of de iPod uit zetten (of ja, slaapstand)?
2) De iPod camera connector is ook handig voor op reis. Is het bekend of deze compatibel is met de Canon EOS350D? De 10D staat wel in het lijstje en aangezien deze ouder is dan de 350D...
1) Ik dacht ooit in een topic uit deze reeks gelezen te hebben dat de menu-knop die op de remote zit niet werkt (vraag niet waarom hij er dan opzit, ik vind het zelf ook vreemd). Dat zou dus betekenen dat je niet kunt bladeren en de slaapstand dus ook niet. Ik denk dat aan- en uitzetten wel kan, aangezien dat een kwestie is van het ingedrukt houden van de playknopmasser120 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:54:
Ik heb een tweetal vragen over de accesoires:
2) Voor zover ik weet gaat het er om dat je geen aparte software nodig hebt om je foto's over te zetten. Dus als jij met je 350D de foto's altijd overzet naar je PC via de verkenner, zou het compatible moeten zijn. Was toevallig in de Apple store gisteren en toen zei hij dat het lijstje van camera's die compatible zijn niet volledig is.
Ik heb mijn iPod met video nu bijna 2 maanden, en gebruik ook alleen maar het bijgeleverde hoesje en hij ziet er nog even mooi uit als toen ik em uit de doos haalde.dawuss schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:52:
Zelf heb ik dan ook een 30 GB iPod Video 5.5G gekocht ondertussenBij de Media Markt was 'ie nu maar 259,- dus voor wat ik bespaarde heb ik er meteen maar een mooie Universal Dock bij gekocht. Staat chique op mijn bureau
Op wat enkele krasjes op de achterkant na dan, maar dat was omdat een vriend die mijn iPod leende mijn iPod zo in zijn jas zak deed zonder hoes
Wat ik eigenlijk wou vragen:
Welke app (Mac) gebruiken jullie om een DVD om te zetten voor je iPod? Ik ben nu bezig met Instant Handbrake, maar die doet er erg lang over. (2x de tijd van de DVD) Dat vind ik erg lang. Ik vraag me af of het ook sneller kan
[ Voor 9% gewijzigd door daniëlpunt op 13-12-2006 11:11 ]
Gisteren m'n 5G geupdate naar 1.2.1... als ik nu een compilatie van de bibliotheek naar de ipod sleep, en koppel em daarna netjes af, staan de mp3's allemaal op de ipod gesorteerd op artiest ipv op tracknummer zoals het hoort... Hoe krijg ik dit verholpen? Dit was eerder nooit zo!
De tracks zijn allemaal goed getagged en alles, eerder was het altijd goed zoals ik al zei!.... hulp!!
[edit]
Het is trouwens alleen bij compilaties.. bij gewone cd's sorteert ie wel goed... logisch eigenlijk omdat ie waarschijnlijk eerst op artiest sorteert, daarna op tracknummer... Maar dit wil ik nou juist andersom!!
[edit]
De tracks zijn allemaal goed getagged en alles, eerder was het altijd goed zoals ik al zei!.... hulp!!
[edit]
Het is trouwens alleen bij compilaties.. bij gewone cd's sorteert ie wel goed... logisch eigenlijk omdat ie waarschijnlijk eerst op artiest sorteert, daarna op tracknummer... Maar dit wil ik nou juist andersom!!
[edit]
[ Voor 22% gewijzigd door Vince22 op 13-12-2006 15:56 ]
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Kan iemand mij helpen het volgende probleem:
Ik heb 2 videoclips in MP4-formaat op mijn ipod staan. Ze staan nu onder "Films" en worden keurig afgespeeld. Ik wil ze echter onder "Muziekvideo's" hebben.
In iTunes (bij rechtermuis=> info) aangegeven dat het muziekvideo's betreft, en meteen worden ze van mijn film-bibliotheek naar mijn muziek-bibliotheek geplaatst.
So far so good, maar wanneer ik nu mijn ipod synchroniseer (ik heb alles op automatisch syncen staan), dan staan deze 2 videoclips niet meer op mijn iPod onder "films" (logisch) maar ook niet onder "muziekvideo's"! Sterker nog, ze zijn niet meer terug te vinden op mijn iPod! Terwijl ze wel keurig in mijn muziekbibliotheek staan, en mijn iPod KAN ze afspelen (want als ze gewoon als film staan aangegeven worden ze keurig gesynct en afgespeeld!)
Wie weet hoe ik mijn videoclips gewoon onder "Muziekvideo's"krijg?
Alvast bedankt!
Ik heb 2 videoclips in MP4-formaat op mijn ipod staan. Ze staan nu onder "Films" en worden keurig afgespeeld. Ik wil ze echter onder "Muziekvideo's" hebben.
In iTunes (bij rechtermuis=> info) aangegeven dat het muziekvideo's betreft, en meteen worden ze van mijn film-bibliotheek naar mijn muziek-bibliotheek geplaatst.
So far so good, maar wanneer ik nu mijn ipod synchroniseer (ik heb alles op automatisch syncen staan), dan staan deze 2 videoclips niet meer op mijn iPod onder "films" (logisch) maar ook niet onder "muziekvideo's"! Sterker nog, ze zijn niet meer terug te vinden op mijn iPod! Terwijl ze wel keurig in mijn muziekbibliotheek staan, en mijn iPod KAN ze afspelen (want als ze gewoon als film staan aangegeven worden ze keurig gesynct en afgespeeld!)
Alvast bedankt!
[ Voor 11% gewijzigd door DaSaN op 14-12-2006 14:53 ]
hm, mn ipod video 80Gb is echt super traag met meer dan 30Gb muziek er op (staat inmiddels 60Gb op.. ik moet de muziek echt pauzeren om de menus fatsoenlijk door te komen. mn oude ipod photo (40Gb) heeft hier helemaal geen last van..
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Verwijderd
Ik heb sinds zaterdag een 30 GB ipod. Super apparaat, alleen hij hapert tijdens het afspelen van mijn "oude" mp3's. Ze zijn net zo geimporteerd als de nieuwe, slepen van Finder in ITunes bibliotheek.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, is nogal irritant.
Bizar echt, ik heb dus echt nergens last van. Ik heb ongeveer 26,5 GB van de 30 volstaan. Ik zal eens kijken of ik een filmpje kan maken binnenkort...dadj schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:35:
hm, mn ipod video 80Gb is echt super traag met meer dan 30Gb muziek er op (staat inmiddels 60Gb op.. ik moet de muziek echt pauzeren om de menus fatsoenlijk door te komen. mn oude ipod photo (40Gb) heeft hier helemaal geen last van..
Dat zou niet mogen, hij speelt gewoon alle soorten en maten MP3tjes af. Maar ik zou even kijken naar de info van de MP3'tjes (VBR of niet, bitrate etc.), misschien is daar iets uit te halen...Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:33:
Ik heb sinds zaterdag een 30 GB ipod. Super apparaat, alleen hij hapert tijdens het afspelen van mijn "oude" mp3's. Ze zijn net zo geimporteerd als de nieuwe, slepen van Finder in ITunes bibliotheek.
Verwijderd
@hoedje
Ze komen wel van een externe wifi disk...mischien dat er tijdens het importeren wat fout gaat...maar dan zal het alle mp3's moeten gebeuren...vage sh*t
Ze komen wel van een externe wifi disk...mischien dat er tijdens het importeren wat fout gaat...maar dan zal het alle mp3's moeten gebeuren...vage sh*t
Mijn iPod video is ook een stuk langzamer dan mijn eerste generatie Nano.dadj schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:35:
[ Voor 13% gewijzigd door dawuss op 19-12-2006 09:31 ]
micheljansen.org
Verwijderd
Ik heb sinds een dag een ipod video 80GB. Nu heb ik al mijn mp3s er op gezet en dat verliep vlekkenloos. Nu wilde ik mijn foto's er ook op zetten. Maar iedere keer als hij een tijdje bezig is met de foto's er op te zetten krijg ik een blauw scherm. Heeft iemand anders dit ook wel eens meegemaakt?
Ik heb sinds gister een iPod 5g, hiervoor een iPod mini. Maar nu wil ik ook dat universal dock kopen, zit hier standaard die remote ook bij ingegrepen? Zonee, zijn er dock's van adnere fabrikanten waar wel remote's bij worden geleverd en een schappelijke prijs hebben?
Jazeker, ik heb zelf het TRUST dockingstation. Hierbij zitten alle benodigde snoeren en ook een afstandsbediening voor 59,99. Ik heb hem gekocht bij de dixons.JvdM schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:06:
Ik heb sinds gister een iPod 5g, hiervoor een iPod mini. Maar nu wil ik ook dat universal dock kopen, zit hier standaard die remote ook bij ingegrepen? Zonee, zijn er dock's van adnere fabrikanten waar wel remote's bij worden geleverd en een schappelijke prijs hebben?
HIER kun je het dock op de Dixons website bekijken.
HIER kun je veel afbeeldingen zien van de TRUST website. De adapter is overigens wit, en niet zwart zoals op dit plaatje.
Daar kwam ik inderdaad achter ja... Ik heb hem inmiddels gekocht. Heel handig ding. De menu knop werkt dus niet, maar ik weet wel waarom deze erop zit. De apple remote is een universeel ding dat ook werkzaam is met een aantal Mac-pc's.ScottB schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:18:
[...]
1) Ik dacht ooit in een topic uit deze reeks gelezen te hebben dat de menu-knop die op de remote zit niet werkt (vraag niet waarom hij er dan opzit, ik vind het zelf ook vreemd). Dat zou dus betekenen dat je niet kunt bladeren en de slaapstand dus ook niet. Ik denk dat aan- en uitzetten wel kan, aangezien dat een kwestie is van het ingedrukt houden van de playknop
Welke Apple store? In Amsterdam? (helaas beetje ver weg...)2) Voor zover ik weet gaat het er om dat je geen aparte software nodig hebt om je foto's over te zetten. Dus als jij met je 350D de foto's altijd overzet naar je PC via de verkenner, zou het compatible moeten zijn. Was toevallig in de Apple store gisteren en toen zei hij dat het lijstje van camera's die compatible zijn niet volledig is.
Dan nog vraag nummer 3:
3) Zet de foto adaptor gewoon alles op volle resolutie over, in aparte mappen en kan deze ook RAW-foto's overzetten? (betreft wederom Canon EOS350D)
Foto's worden in de volle resolutie overgezet. Ze komen terecht in een apart mapje op je iPod waar je ze weer uit kan kopieren als je thuis bent. RAW foto's weet ik eigenlijk niet, die hebben toch ook een andere extension?
edit: ja raw foto's kan je overzetten maar niet direct zien op je ipod, dit is wel mogelijk bij 'normale' foto's
http://playlistmag.com/re.../ipodcamconnect/index.php
edit: ja raw foto's kan je overzetten maar niet direct zien op je ipod, dit is wel mogelijk bij 'normale' foto's
http://playlistmag.com/re.../ipodcamconnect/index.php
[ Voor 28% gewijzigd door LtMarx op 22-12-2006 14:00 ]
Nee, in Utrecht. Is er trouwens iemand die hem heeft en een wat gebruikservaringen kan posten ?masser120 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:55:
[...]
Welke Apple store? In Amsterdam? (helaas beetje ver weg.
hmm, nadeel is dat ik het niet echt heb op merken zoals Trust, Sweex enzo. Of het nou werkt of niet.DaSaN schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:32:
[...]
Jazeker, ik heb zelf het TRUST dockingstation. Hierbij zitten alle benodigde snoeren en ook een afstandsbediening voor 59,99. Ik heb hem gekocht bij de dixons.
HIER kun je het dock op de Dixons website bekijken.
HIER kun je veel afbeeldingen zien van de TRUST website. De adapter is overigens wit, en niet zwart zoals op dit plaatje.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de standaard Apple Dock de Ipod menu's (playlist etc) niet weergeeft op je televisie als je hem daarop aansluit, alleen video's enzo.. De Griffin of Belkin deed dat wel.. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen en weet iemand of de de Trust dit wel doet ?
Voordeel van de Trust vind ik dat je de ipod aan kunt sluiten met een 'normale' USB kabel en dat hij een losse stroomkabel heeft, terwijl je voor de Ipod dock nog een aparte Ipod kabel moet kopen (of je eerste kabel dedicated aan moet sluiten).. Heb toevallig al een travel adapter en een Apple remote..
Voordeel van de Trust vind ik dat je de ipod aan kunt sluiten met een 'normale' USB kabel en dat hij een losse stroomkabel heeft, terwijl je voor de Ipod dock nog een aparte Ipod kabel moet kopen (of je eerste kabel dedicated aan moet sluiten).. Heb toevallig al een travel adapter en een Apple remote..
Do not TrustJvdM schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:08:
[...]
hmm, nadeel is dat ik het niet echt heb op merken zoals Trust, Sweex enzo. Of het nou werkt of niet.Die dock's van Griffin vind ik trouwens ook nog best prijzig. Maar ik kijk onder tussen ff verder

ik heb deze niet zo duur als de officiële apple dock en toch alles wat je nodig hebt voor een dock lijkt mij ^^
5.5g 30gig ownageDaedalus schreef op woensdag 29 november 2006 @ 00:25:
[...]
De U2 versie is automatisch de 5G versie, aangezien je deze niet meer bij Apple kunt kopen. Wat betreft de andere versies: 80GB is automatisch een 5.5G, de 60GB een 5G. Blijft alleen over de 30G versie. Als op de verpakking aan de ene kant een afbeelding van Jack Sparrow (Pirates of the Caribbean) staat en aan de andere kant een nummer van de Red Hot Chilli Peppers (Dani California - Stadium Arcadium) is het een 5.5G. Als er op de verpakking aan de ene kant Bono staat en aan de andere kant een nummer van de Gorillaz (Feel Good, Inc. - Demon Days), dan is het een 5G.
*= na 6 jaar American Express membership rewardspunten sparen had ik er eindelijk genoeg
Kan iemand mij helpen het volgende probleem:
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Verwijderd
Ik heb een paar vraagjes:
1) Is er nou wel of niet een 5.5G Enhanced 30 GB iPod?
2) Ik vertrouw de opgegeven batterijduur niet, hoelang gaat de batterij mee als je een video kijkt?
3) Hoe duur is een 5.5G Enhanced (30 GB) iPod? Ik kan er weinig over vinden op internet.
1) Is er nou wel of niet een 5.5G Enhanced 30 GB iPod?
2) Ik vertrouw de opgegeven batterijduur niet, hoelang gaat de batterij mee als je een video kijkt?
3) Hoe duur is een 5.5G Enhanced (30 GB) iPod? Ik kan er weinig over vinden op internet.