[iPod] iPod 5G & Enhanced 5,5G Ervaringen & Discussie Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 17.041 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 01:27:
Ik heb een paar vraagjes:

1) Is er nou wel of niet een 5.5G Enhanced 30 GB iPod?
Dat staat in de startpost of de Apple site, die is er wel.
2) Ik vertrouw de opgegeven batterijduur niet, hoelang gaat de batterij mee als je een video kijkt?
Dat staat ook in de startpost, volgens de reviews kloppen de opgegeven waarden.
3) Hoe duur is een 5.5G Enhanced (30 GB) iPod? Ik kan er weinig over vinden op internet.
Ehm, ik noem maar wat, de Tweakers Pricewatch, Kieskeurig of de Apple website (met winkel) :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of een iPod met de Contour iSee case eromheen in een Apple Universal Dock kan worden geplaatst?

Afbeeldingslocatie: http://www.pbcentral.com/columns/hildreth_kravitz/images/iseevideo1.jpg

Het schijnt dat hij in het dock zou kunnen als je het "hulpstukje" (dat plastic houdertje waarmee verschilende iPods passen, juiste benaming vergeten) weglaat, maar sommigen beweren dan weer van niet. Kan iemand bevestigen of dit past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op woensdag 27 december 2006 @ 09:59:
[...]

Dat staat in de startpost of de Apple site, die is er wel.

[...]

Dat staat ook in de startpost, volgens de reviews kloppen de opgegeven waarden.

[...]

Ehm, ik noem maar wat, de Tweakers Pricewatch, Kieskeurig of de Apple website (met winkel) :P
edit:
Op pricewatch kan ik het niet vinden, dus hoe duur is een 5.5G in de winkel (goedkoopst)?
En er is dus wel een 30 GB Enhanced?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:51:
[...]

edit:
Op pricewatch kan ik het niet vinden, dus hoe duur is een 5.5G in de winkel (goedkoopst)?
En er is dus wel een 30 GB Enhanced?
Er is in de winkel/PW een 30GB iPod. End of story. Verschil is er officieel niet.

Dat er stiekem een enhanced en een 'gewone' versie zijn zegt men er om marketingtechnische reden bij Apple natuurlijk niet bij. Vraag dus of je het doosje mag zien :) . Staat er een piraat op dan zit je goed. Koop je via internet vrag dan of er een piraat en an de andere kant een plaatje met een liedje van de Red Hot Chili Peppers op staat ( zie startpost voor details).

FYI : de meeste verkopers zullen het verschil niet weten tussen 5 en 5,5!

[ Voor 19% gewijzigd door zeef op 27-12-2006 16:26 ]

Verwijderd

Thanks.
En hoe zit het dan met de prijs van zo'n ding? Op marktplaats zijn er namelijk ook zat aanbiedingen van iPod waarbij ze nog gesealed in de verpakking zitten, niet verkeerd natuurlijk maar dan heb ik uiteraard nog liever gewoon nieuw uit de winkel, maar hier weet ik het prijsverschil dus niet echt. Als het prijsverschil redelijk groot is, koop ik toch liever een tweedehandse nieuwe.

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 19:30

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is er een mogelijkheid tot audio in voor bijv een ipod 80gb? dus van bijv mengpaneel naar de ipod?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:20:
Thanks.
En hoe zit het dan met de prijs van zo'n ding? Op marktplaats zijn er namelijk ook zat aanbiedingen van iPod waarbij ze nog gesealed in de verpakking zitten, niet verkeerd natuurlijk maar dan heb ik uiteraard nog liever gewoon nieuw uit de winkel, maar hier weet ik het prijsverschil dus niet echt. Als het prijsverschil redelijk groot is, koop ik toch liever een tweedehandse nieuwe.
Toen ik mijn iPod in de winkel ging kopen hadden ze de "oude" 5G in de aanbieding voor een tientje of twee minder dan de "nieuwe" :)
Weet iemand of een iPod met de Contour iSee case eromheen in een Apple Universal Dock kan worden geplaatst?
Ik weet niet of je zo'n case wil kopen of dat je twijfelt over een dock, maar mocht het dat laatste zijn dan mag je 'm vast wel bij een Apple store (of anders bij mij) proberen :)

[ Voor 18% gewijzigd door dawuss op 28-12-2006 14:57 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

dawuss schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:56:
[...]

Toen ik mijn iPod in de winkel ging kopen hadden ze de "oude" 5G in de aanbieding voor een tientje of twee minder dan de "nieuwe" :)
Ik bedoel eigenlijk tweedehands en de winkel. Niemand hier die de huidige goedkoopste prijs van de iPod Video 30 GB weet?

Verwijderd

bij de MacHouse in Woerden hebben ze nu de iSale dagen.
de iPod Video 5.0G 30GB ligt daar nieuw te koop voor € 225,- :)
heb ze verder nog nergens goekoper gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dawuss schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:56:
[...]

[...]

Ik weet niet of je zo'n case wil kopen of dat je twijfelt over een dock, maar mocht het dat laatste zijn dan mag je 'm vast wel bij een Apple store (of anders bij mij) proberen :)
Had al de case, twijfelde idd nog over de aankoop van een dock. Heb hem dan toch maar gekocht, ook al paste hij niet (geprobeerd in de winkel). Het is vnl. bedoeld om op de stereo aan te sluiten, staat toch heel wat mooier nu, en neem hem nu toch niet zo veel meer mee (meer in de zomer) en anders gewoon de case er maar weer omheen dan.

Bedankt voor het aanbod trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:21
Ik heb een vraagje... Kon zo niet vinden of het eerder langs is gekomen.
Als ik me Subscribe voor een Podcast. Dan download hij netjes de Podcast en plaatst deze op mijn iPod (30G 5.5G). Ook krijg ik in iTunes een blauw rondje voor de Podcast te zien.

Zodra ik er even naar geluisterd heb (niet eens helemaal afgeluisterd) en ik sync mijn iPod tussentijds nog een keer dan is de Podcast ineens verdwenen uit het Podcasts menu en kan ik hem alleen terugvinden bij Muziek > Nummers... (En dan is er op dat moment nog niet een nieuwe Podcast uit voor de duidelijkheid...)

Ik vind dit erg onlogisch en lastig. Is er ergens een verborgen optie voor ofzo? Of een truukje zodat de podcasts gewoon in het menu Podcasts blijven staan en niet ineens verdwijnen...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Saeverix schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:32:
Ik heb een vraagje... Kon zo niet vinden of het eerder langs is gekomen.
Als ik me Subscribe voor een Podcast. Dan download hij netjes de Podcast en plaatst deze op mijn iPod (30G 5.5G). Ook krijg ik in iTunes een blauw rondje voor de Podcast te zien.

Zodra ik er even naar geluisterd heb (niet eens helemaal afgeluisterd) en ik sync mijn iPod tussentijds nog een keer dan is de Podcast ineens verdwenen uit het Podcasts menu en kan ik hem alleen terugvinden bij Muziek > Nummers... (En dan is er op dat moment nog niet een nieuwe Podcast uit voor de duidelijkheid...)

Ik vind dit erg onlogisch en lastig. Is er ergens een verborgen optie voor ofzo? Of een truukje zodat de podcasts gewoon in het menu Podcasts blijven staan en niet ineens verdwijnen...
Huh, en je weet zeker dat als je hem niet luistert hij wel in de podcast groep komt. Ik heb een 5G iPod, maar bij mij werkt het volgens mij wel goed...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Ja... Erg vreemd...

Of misschien is het 1 podcast die de rest in de war stuurt... Het gaat om de "Caz Welcome To You Weekend MIX" podcast... Want toen ik die probeerde op mijn 2nd Gen Nano wou dat ook al niet. Toen heeft ie nooit in het Podcast menu gestaan... Alleen onder Muziek > Nummers

Inmiddels heb ik de 2nd Gen Nano vervangen door een 5.5G Video. Die doet zoals je hierboven leest al iets meer, maar nog niet zoals het hoort volgens mij.

En is het trouwens ook normaal dat je Podcast files ook gewoon tussen Muziek > Nummers komen te staan? Vind ik ook een beetje onlogisch namelijk...

[ Voor 3% gewijzigd door Saeverix op 29-12-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 19:30

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

sander817 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:40:
is er een mogelijkheid tot audio in voor bijv een ipod 80gb? dus van bijv mengpaneel naar de ipod?
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Daar zijn meerdere oplossingen voor, ik denk dat je het beste even op ilounge kunt kijken voor meer info/reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Saeverix schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 22:08:
Ja... Erg vreemd...

Of misschien is het 1 podcast die de rest in de war stuurt... Het gaat om de "Caz Welcome To You Weekend MIX" podcast... Want toen ik die probeerde op mijn 2nd Gen Nano wou dat ook al niet. Toen heeft ie nooit in het Podcast menu gestaan... Alleen onder Muziek > Nummers

...

En is het trouwens ook normaal dat je Podcast files ook gewoon tussen Muziek > Nummers komen te staan? Vind ik ook een beetje onlogisch namelijk...
Niemand die me daar verder mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Is niet nodig, iedereen heeft een APL topic index ;)

[ Voor 71% gewijzigd door leon1e op 07-01-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:38
Mijn iPod heeft wat problemen met de dock connector, deze werkt soms niet juist waardoor de radio remote niet goed pakt (knoppen werken niet of de remote word niet herkend).
De remote heeft apple al eens vervangen en dat maakte niets uit.
Daarom maat besloten de iPod op te sturen voor reparatie/vervanging.

Nu mijn vraag:
Hoe lang duurd het voordat je (een) ipod terughebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Laatst online: 02-10 15:37

zwik

randomized

Is dat gapless afspelen van muziek alleen mogelijk met iTunes 7 en kan ik zonder iTunes ook m'n iPod van de nieuwste firmware voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 13:41
Om je iPod van de nieuwste firmware te voorzien moet je iTunes 7 hebben. Dus je zult er denk ik niet aan ontkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:25
TheLostSonOfGod schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:20:
Om je iPod van de nieuwste firmware te voorzien moet je iTunes 7 hebben. Dus je zult er denk ik niet aan ontkomen.
Volgens mij niet nodig: Ik kwam vandaag toevallig bij een vriend iTunes 4 tegen icm een iPod 4G en de laatste firmware (1.2.x). Je kan zelfs albumcovers laten zien op je iPod al zal iTunes 4 die niet voor je zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
nickvd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:24:
Mijn iPod heeft wat problemen met de dock connector, deze werkt soms niet juist waardoor de radio remote niet goed pakt (knoppen werken niet of de remote word niet herkend).
De remote heeft apple al eens vervangen en dat maakte niets uit.
Daarom maat besloten de iPod op te sturen voor reparatie/vervanging.

Nu mijn vraag:
Hoe lang duurd het voordat je (een) ipod terughebt?
Meestal één tot twee weken, maar het hangt grotendeels af van UPS. Bij Apple duurt het meestal maar een paar dagen, het hangt er alleen vanaf hoe snel je het doosje terugstuurt en of er een weekend tussen zit.
zwik schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:02:
Is dat gapless afspelen van muziek alleen mogelijk met iTunes 7 en kan ik zonder iTunes ook m'n iPod van de nieuwste firmware voorzien?
Gapless kan alleen met iTunes 7 voor zover ik weet. Daarnaast, kun je de allernieuwste software ook alleen nog via iTunes 7 erop zetten. Maar je kunt dan een ander programma gebruiken om je muziek te beheren, dat is geen probleem :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Ik heb iTunes dus nu geinstalleerd en ben nu al m'n muziek kwijt :X . Dat heb je ervan als je iTunes nooit gebruikt hebt :+ . Anyway, de firmware is geupgrade and all, dus nu kan ik met een ander programma alles er weer opzetten en dan is alles automagisch gapless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
zwik schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:19:
Ik heb iTunes dus nu geinstalleerd en ben nu al m'n muziek kwijt :X . Dat heb je ervan als je iTunes nooit gebruikt hebt :+ . Anyway, de firmware is geupgrade and all, dus nu kan ik met een ander programma alles er weer opzetten en dan is alles automagisch gapless?
Nee, ik zeg gapless kan alleen met iTunes 7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Ah, lekker fijn :+ . Waarom is dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
zwik schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:31:
Ah, lekker fijn :+ . Waarom is dat eigenlijk?
Dat komt omdat iTunes niets veranderd aan je MP3tjes. Het analyseert ze en schrijft dat vervolgens naar de library, zodat de iPod weet hoe die de muziek gapless moet afspelen. iTunes is voorlopig het enige programma dat dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 09:45
Ik vraag het me al een tijd af want zie het hier vaak voorbij komen maar wat is gapless afspelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
blubbers schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:01:
Ik vraag het me al een tijd af want zie het hier vaak voorbij komen maar wat is gapless afspelen ?
Geen pauze tussen de nummers. Het nadeel aan MP3 is dat het heel moeilijk is om ze af te spelen zonder pauze's tussen de nummers, er zit een korte stilte tussen de nummers. Voor zover ik weet was er hiervoor maar één MP3 speler af fabriek die ook gapless kon afspelen en die was van Rio (merk is inmiddels failliet). Het is ook de reden dat veel mensen Rockbox, een alternatieve firmware gebruiken/gebruikten met allerlei verschillende spelers. De pauze tussen de nummers is namelijk heel irritant bij het luisteren van een live registratie van een concert, sets, klassieke muziek en eigenlijk elke CD die aan elkaar gemixed is en dus bedoelt is om zonder pauze's in één stuk af te spelen.

Ik vind het persoonlijke een hele fijne optie, omdat ik vrij veel albums heb waarvan de nummers daardoor veel beter op elkaar aansluiten en je niet afgeleid wordt door een onbedoelde stilte _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hoedje schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:19:
[...]

Geen pauze tussen de nummers. Het nadeel aan MP3 is dat het heel moeilijk is om ze af te spelen zonder pauze's tussen de nummers, er zit een korte stilte tussen de nummers. Voor zover ik weet was er hiervoor maar één MP3 speler af fabriek die ook gapless kon afspelen en die was van Rio (merk is inmiddels failliet). Het is ook de reden dat veel mensen Rockbox, een alternatieve firmware gebruiken/gebruikten met allerlei verschillende spelers. De pauze tussen de nummers is namelijk heel irritant bij het luisteren van een live registratie van een concert, sets, klassieke muziek en eigenlijk elke CD die aan elkaar gemixed is en dus bedoelt is om zonder pauze's in één stuk af te spelen.

Ik vind het persoonlijke een hele fijne optie, omdat ik vrij veel albums heb waarvan de nummers daardoor veel beter op elkaar aansluiten en je niet afgeleid wordt door een onbedoelde stilte _/-\o_
De Trekstor Vibez kan dit ook. Echter zonder verdere softwarebenodigdheden. Sommige mensen dat de Rio voortleeft in de Vibez :+
Maargoed. Ik vraag me af waarom Apple dit softwarematig laat doen. Als Rockbox het kan, als Rio het kan, als Trekstor het kan, dan moet Apple het toch ook kunnen? Of willen ze zo graag dat iTunes gebruikt wordt om de iPod te managen? (aangezien er nu wat concurrentie is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
RoD schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:24:
[...]

De Trekstor Vibez kan dit ook. Echter zonder verdere softwarebenodigdheden. Sommige mensen dat de Rio voortleeft in de Vibez :+
Maargoed. Ik vraag me af waarom Apple dit softwarematig laat doen. Als Rockbox het kan, als Rio het kan, als Trekstor het kan, dan moet Apple het toch ook kunnen? Of willen ze zo graag dat iTunes gebruikt wordt om de iPod te managen? (aangezien er nu wat concurrentie is).
Ze doen dat omdat ze iTunes en de iPod als één zien. Ze gaan er gewoon vanuit dat iedereen iTunes gebruikt. Dit is immers lang niet de enige functie die alleen door iTunes vervult wordt en niet of bijna niet door third party programma's. Je ziet dit met een hoop functies.

De filosofie erachter is dat de computer meer rekenkracht heeft en het maar één keer gedaan hoeft te worden, dus je kunt beter de computer het laten uitrekenen dan de iPod. Als je kijkt wat voor een enorme aanslag de rockbox heeft op de batterijduur, dan is dat geen gekke gedachte. Het werkt immers precies hetzelfde met het op maat maken van foto's, filmpjes, albumart, gelijk volume, gapless etc. Het zorgt daarnaast voor verminderde kosten (geen dure snelle processor) en meer snelheid (desktop/laptop PC zal altijd sneller zijn dan een MP3 speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander817 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:40:
Direct niet, wel van mengpaneel naar PC, en van PC via MP3 ripper nar iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Direct niet, wel van mengpaneel naar PC, en van PC via MP3 ripper (audiograbber) naar iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoedje schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:35:
[...]

Ze doen dat omdat ze iTunes en de iPod als één zien. Ze gaan er gewoon vanuit dat iedereen iTunes gebruikt. Dit is immers lang niet de enige functie die alleen door iTunes vervult wordt en niet of bijna niet door third party programma's. Je ziet dit met een hoop functies.

De filosofie erachter is dat de computer meer rekenkracht heeft en het maar één keer gedaan hoeft te worden, dus je kunt beter de computer het laten uitrekenen dan de iPod. Als je kijkt wat voor een enorme aanslag de rockbox heeft op de batterijduur, dan is dat geen gekke gedachte. Het werkt immers precies hetzelfde met het op maat maken van foto's, filmpjes, albumart, gelijk volume, gapless etc. Het zorgt daarnaast voor verminderde kosten (geen dure snelle processor) en meer snelheid (desktop/laptop PC zal altijd sneller zijn dan een MP3 speler).
Ok, dat klinkt best logisch. Echter, de Vibez heeft een batterijduur van 20 uur (met dus gapless playback) terwijl de iPod er maar 14 heeft. Beetje raar lijkt me dan. Of zouden de batterijcapacteiten van beide spelers zó veel verschillen? Verder zie ik niet in wat voor snelheidswinst de pc heeft tov de speler. De Vibez hoeft immers ook niks uit te rekenen oid als je liedjes aan het luisteren bent.
Lijkt mij dat Apple dit ook moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
RoD schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:35:
[...]

Ok, dat klinkt best logisch. Echter, de Vibez heeft een batterijduur van 20 uur (met dus gapless playback) terwijl de iPod er maar 14 heeft. Beetje raar lijkt me dan. Of zouden de batterijcapacteiten van beide spelers zó veel verschillen? Verder zie ik niet in wat voor snelheidswinst de pc heeft tov de speler. De Vibez hoeft immers ook niks uit te rekenen oid als je liedjes aan het luisteren bent.
Ik denk niet dat we daar nu hele discussie over hoeven te voeren. Ik leg alleen uit hoe Apple het heeft opgelost. Ik weet niet hoe Rio het deed en ik weet niet hoe Vibez het doet. Wat ik wel weet is dat het schijnbaar lastig is om te implementeren. De vraag ernaar is groot, terwijl maar zeer weinig MP3 spelers die functie ondersteunen. Verder zit er in de iPod 30 GB natuurlijk niet een al te grote batterij, hij is immers dun en vrij klein.

Apple zal het misschien wel kunnen, maar ze zien de iPod en iTunes als één. De meeste gebruikers (99%) zullen er niets van merken, daarvoor telt alleen het resultaat. Maar ik ben het met je eens dat sommige oplossingen, vooral de foto opslag vrij omslachtig zijn. Alhoewel het uiteindelijke resultaat en de performance wel meer dan goed is!

[ Voor 14% gewijzigd door Hoedje op 10-01-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt t dat de artworkdatabasefile (in ipodcontrol) vrij groot wordt? Ik heb bijna al m'n albums (zo'n twintig gb) getagged met album artwork, maar maakt ie voor elke mp3 een aparte jpg aan ofzo? 200mb vind ik nogal veel namelijk..alsmede de itunes control file, die is zo'n 76mb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:31:
Klopt t dat de artworkdatabasefile (in ipodcontrol) vrij groot wordt? Ik heb bijna al m'n albums (zo'n twintig gb) getagged met album artwork, maar maakt ie voor elke mp3 een aparte jpg aan ofzo? 200mb vind ik nogal veel namelijk..alsmede de itunes control file, die is zo'n 76mb...
Dat klopt inderdaad! Itunes control file, lijkt me wat groot. Maar ik weet niet precies wat die doet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:27

DataGhost

iPL dev

RoD schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:35:
[...]

Ik denk niet dat het al te moeilijk te verklaren is. Als ik even wat vergelijk...
SpelerAfmetingenInhoudCapaciteitBatterijduur
Vibez10.5 x 5.0 x 1.894.5 cm312GB20 uur
iPod10.3 x 6.2 x 1.489.4380GB20 uur

... Jeeeeee, wat flauw 8)7 Ik denk, ik zoek even de specs van beide grootste apparaten op, voor de zekerheid check ik de speelduur nog even en wat zie ik: 20 uur :+ Heel die tabel voor niks... en het 30GB-model schijnt inderdaad maar 14 uur te hebben.
In ieder geval, wat ik duidelijk wilde maken was dat die Vibez qua inhoud sowieso al groter is dan een 5.5G iPod 80GB. Voor zover ik heb kunnen zien is de Vibez een flash-speler, dus hoeft geen harde schijf te hebben, maar heeft in plaats daarvan lekker kleine chipjes die weinig ruimte innemen. Ze hebben dus alle ruimte voor een gigantische batterij.
Bij de iPod ziet die er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://de.dataghost.com/dissection-insideback1-web.jpg

Dus ik vind dat ze het best goed doen bij Apple, zelfs al zou de batterijtijd maar 14 uur zijn met gapless playback aan (wat ik betwijfel, zoveel kost dat ook weer niet)... stroomvretende harde schijf (niet continu), weinig ruimte voor een batterij en dan nog met minder inhoud ongeveer gelijke prestaties halen bij 6x de capaciteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoedje schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:44:
[...]

Ik denk niet dat we daar nu hele discussie over hoeven te voeren. Ik leg alleen uit hoe Apple het heeft opgelost. Ik weet niet hoe Rio het deed en ik weet niet hoe Vibez het doet. Wat ik wel weet is dat het schijnbaar lastig is om te implementeren. De vraag ernaar is groot, terwijl maar zeer weinig MP3 spelers die functie ondersteunen. Verder zit er in de iPod 30 GB natuurlijk niet een al te grote batterij, hij is immers dun en vrij klein.

Apple zal het misschien wel kunnen, maar ze zien de iPod en iTunes als één. De meeste gebruikers (99%) zullen er niets van merken, daarvoor telt alleen het resultaat. Maar ik ben het met je eens dat sommige oplossingen, vooral de foto opslag vrij omslachtig zijn. Alhoewel het uiteindelijke resultaat en de performance wel meer dan goed is!
Ik wilde hier niet een "hele discussie" over voeren, ik vroeg het me slechts af. Mijns inziens is het "makkelijker" om zonder verder iets met iTunes te doen automatisch gapless playback te hebben. En aangezien andere merken dat kunnen, zou Apple het ook moeten kunnen volgens mijn redenering. Ik ben slechts benieuwd waarom ze voor deze oplossing hebben gekozen. Tuurlijk, ze hechten dus waarde aan integratie met iTunes... maar dit lijkt me toch een gevalletje gebruiksgemak.

Maargoed, dan zal het -zoals je al zei- wel lastig te implementeren zijn. De spelers die het "native" ondersteunen zijn natuurlijk ook "gemaakt" met gapless. En bij de iPod werd het doorgevoerd als verbetering. Wellicht dat we bij de volgende generatie iPods wel gewoon "normaal" gapless playback zien. Ik vind het toch wel een erg goede ontwikkeling dat Apple dit heeft gedaan in ieder geval :)
DataGhost schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:00:
[...]

Ik denk niet dat het al te moeilijk te verklaren is. Als ik even wat vergelijk...
SpelerAfmetingenInhoudCapaciteitBatterijduur
Vibez10.5 x 5.0 x 1.894.5 cm312GB20 uur
iPod10.3 x 6.2 x 1.489.4380GB20 uur

... Jeeeeee, wat flauw 8)7 Ik denk, ik zoek even de specs van beide grootste apparaten op, voor de zekerheid check ik de speelduur nog even en wat zie ik: 20 uur :+ Heel die tabel voor niks... en het 30GB-model schijnt inderdaad maar 14 uur te hebben.
In ieder geval, wat ik duidelijk wilde maken was dat die Vibez qua inhoud sowieso al groter is dan een 5.5G iPod 80GB. Voor zover ik heb kunnen zien is de Vibez een flash-speler, dus hoeft geen harde schijf te hebben, maar heeft in plaats daarvan lekker kleine chipjes die weinig ruimte innemen. Ze hebben dus alle ruimte voor een gigantische batterij.
Bij de iPod ziet die er zo uit:
[afbeelding]

Dus ik vind dat ze het best goed doen bij Apple, zelfs al zou de batterijtijd maar 14 uur zijn met gapless playback aan (wat ik betwijfel, zoveel kost dat ook weer niet)... stroomvretende harde schijf (niet continu), weinig ruimte voor een batterij en dan nog met minder inhoud ongeveer gelijke prestaties halen bij 6x de capaciteit :)
Hm, maf dat die inhoud van de Vibez groter is, dat had ik dus echt niet gedacht :o Overigens is het wel zo dat de Vibez een hdd heeft. De batterij is trouwens niet erg groot. Ongeveer de helft van de hoogte van de speler met de breedte. Maargoed, dit gaat een beetje offtopic zo.
Ben trouwens wel benieuwd wat de ontwikkelingen van deze feature zullen zijn bij Apple. Er valt wel meer te "halen" denk ik.

[ Voor 35% gewijzigd door RoD op 10-01-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

RoD schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:34:
[...]
Overigens is het wel zo dat de Vibez een hdd heeft.
Aha, ik concludeerde aan de hand van de capaciteit, de iPod Nano 8GB (weer capaciteit) en het niet vermelden van het type opslag dat het een flash-speler was, my bad :+ Hoe vaak zie je tegenwoordig nog schijven met 12GB? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
deleted, zie iPod Video 5G plaatst muziekvideo's niet in de juiste map!

[ Voor 94% gewijzigd door dawuss op 16-01-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DataGhost schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:53:
[...]

Aha, ik concludeerde aan de hand van de capaciteit, de iPod Nano 8GB (weer capaciteit) en het niet vermelden van het type opslag dat het een flash-speler was, my bad :+ Hoe vaak zie je tegenwoordig nog schijven met 12GB? :)
offtopic:
Niet vaak inderdaad. Hij schijnt er ook in 15GB te zijn. Dat zijn tegenwoordig toch niet veelvoorkomende capaciteiten meer :)

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 15-01-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Toch heb ik nog een klein bug-je in de iPod software ontdekt:
Als je namelijk heel veel songs hebt, en je kiest op je iPod voor 'music' en dan voor 'songs', dan moet je heel lang scrollen om naar de "A" toe te gaan. Je moet dan eerst alle songs wegscrollen die beginnen met cijfers. Vreemd genoeg gaat dit scrollen ook niet exponentieel sneller, zoals bij de vorige firmware versie van de iPod...

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

dat gapless playback voor je ipod kan ook met ml_ipod plugin voor winamp (de nieuwste) bij mij werkt itunes niet met me ipod, op de een of andere manier... en daarom gebruik ik winamp voor muziek en video's erop te zetten, en ik moet zeggen; werkt perfect! Maar houdt dat gapless in dat je hele muziek library gapless wordt? nee toch, dat kan toch nooit? en ik heb dus enkele live-cd's gapless proberen te maken, maar ik hoor dus nog steeds een hele kleine pauze, maar er hoort dus echt niets tussen te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MethodP schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:45:
dat gapless playback voor je ipod kan ook met ml_ipod plugin voor winamp (de nieuwste) bij mij werkt itunes niet met me ipod, op de een of andere manier... en daarom gebruik ik winamp voor muziek en video's erop te zetten, en ik moet zeggen; werkt perfect! Maar houdt dat gapless in dat je hele muziek library gapless wordt? nee toch, dat kan toch nooit? en ik heb dus enkele live-cd's gapless proberen te maken, maar ik hoor dus nog steeds een hele kleine pauze, maar er hoort dus echt niets tussen te zitten?
Er hoort helemaal niets tussen te zitten. Een hele kleine pauze is gewoon standaard, dan heb je dus geen gapless. Overigens werkt gapless natuurlijk alleen voor een album dat aan elkaar gemixed is of bijv. een live registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
Mijn iPod (Video) geeft via iTunes aan dat er een nieuwe firmware is. Versie 1.2.1.

Heeft iemand een release note of ervaring met de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
ChiMan schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:56:
Mijn iPod (Video) geeft via iTunes aan dat er een nieuwe firmware is. Versie 1.2.1.

Heeft iemand een release note of ervaring met de nieuwe firmware?
Die is al tamelijk oud hoor. Staat al in dit topic: HammerT in "[iPod] iPod 5G & Enhanced 5,5G Ervaringe..."
Weet je niets mee dus...

[ Voor 13% gewijzigd door Dupje op 18-01-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

warrie schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 02:41:
Toch heb ik nog een klein bug-je in de iPod software ontdekt:
Als je namelijk heel veel songs hebt, en je kiest op je iPod voor 'music' en dan voor 'songs', dan moet je heel lang scrollen om naar de "A" toe te gaan. Je moet dan eerst alle songs wegscrollen die beginnen met cijfers. Vreemd genoeg gaat dit scrollen ook niet exponentieel sneller, zoals bij de vorige firmware versie van de iPod...
Ik heb er nu de Apple-firmware niet opstaan dus ik kan het niet snel nakijken voor je... maar als ik door mijn artiestenlijst 'snel' scroll zie ik opeens een soort 'popup' verschijnen met de eerste letter. Hier kan ik vervolgens doorheen snelzoeken op eerste letter, totdat ik het wieltje loslaat. Gebeurt dit niet bij Songs? Dat lijkt me een beetje vreemd namelijk. Het werkt inderdaad niet als je 'niet goed scrollt' (nofi :+ ).
Of bedoel je dat dit wel werkt zodra je bij de A bent aangekomen?

Ik heb trouwens een 5.5G 80GB iPod, ik weet niet welke jij hebt, ik heb verder ook geen ervaringen met 5G ofzo. Het zou kunnen dat dit onderdeel is van de advanced search ofzo. Dan nog: voordat ik die popup kreeg scrollde ie al best snel.

Edit: zojuist heb ik de Apple-firmware weer teruggezet en als ik even stevig doordraai in mn songs-lijst (3000 stuks ongeveer) zie ik weer die 'popup' met de eerste letter. Zoals ik al zei, ik weet niet of dit precies is wat ze bedoelen met 'advanced' search, maar het werkt in ieder geval zo op mijne.

[ Voor 10% gewijzigd door DataGhost op 18-01-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Korte vraag, ik heb momenteel een Zune besteld. Maar als Apple met een nieuwe generatie iPods komt (eentje die iets meer is gericht op video, zoals de Zune imo) wil ik m'n bestelling wel annuleren. Iemand enig idee of er een nieuwe generatie iPods komt die dat doet in de nabije toekomst? (iPhone niet meegerekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
apNia schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:30:
Korte vraag, ik heb momenteel een Zune besteld. Maar als Apple met een nieuwe generatie iPods komt (eentje die iets meer is gericht op video, zoals de Zune imo) wil ik m'n bestelling wel annuleren. Iemand enig idee of er een nieuwe generatie iPods komt die dat doet in de nabije toekomst? (iPhone niet meegerekend)
Niemand kan er eigenlijk een zinnig woord over zeggen, aangezien Apple echt geheel onvoorspelbaar is. Het kan zijn dat ze er één binnenkort uitbrengen, alleen heeft Apple wel de neiging (gezien de afgelopen twee jaar) om nieuwe iPods in het najaar voor te stellen, zodat ze er zijn voor de winterverkopen.

Ik denk dat Apple zeker met een nieuwe generatie iPods zal komen met dezelfde mogelijkheden als het iPod gedeelte van de iPhone. Ik neem aan dat je dan ook weer gewoon flash en HD spelers zult krijgen. Daarnaast zul je ook verschillende modellen iPhones krijgen. Het zal nog wel even duren voordat die op de markt komen, de Zune is eigenlijk de enige echte bedreiging, maar gezien de zeer geringe verkopen, zal Apple weinig haast hoeven te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hoedje schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:32:
[...]

Niemand kan er eigenlijk een zinnig woord over zeggen, aangezien Apple echt geheel onvoorspelbaar is. Het kan zijn dat ze er één binnenkort uitbrengen, alleen heeft Apple wel de neiging (gezien de afgelopen twee jaar) om nieuwe iPods in het najaar voor te stellen, zodat ze er zijn voor de winterverkopen.
De 5G is alweer van 2005 (die ,5 niet meegerekend), dus het lijkt (hoop eigenlijk :P) me niet waarschijnlijk dat ze nu nog 10 maanden wachten met 6G. Twee jaar is een lange periode in de computerwereld, ook zonder noemenswaardige concurrentie. Apple zal ook die recordwinsten willen doorzetten, en daarvoor heb je nu eenmaal nieuwe producten nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Apple zal wel een exemplaar met touchscreen en 120 Giga harde schijf introduceren, maar hoe lang wordt het nog wachten? Men zegt dat hij er misschien nog voor de iPhone komt (= voor Juni).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
DataGhost schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:23:
[...]

Of bedoel je dat dit wel werkt zodra je bij de A bent aangekomen?
Ja, dat klopt. Een flink aantal van mijn tracknummers beginnen met cijfers. Het pop-up-A-tje komt er pas als ik eerst alle cijfers heb weggescrollt. Ik betwijfel of het aan mijn scrolltechniek ligt.
Alleen bij 'songs' is dit dus een probleem, ik heb ook iets meer dan 9.000 songs (ook 5.5 80G).

Bij artists zal het zo ook wel werken, maar ik heb niet zoveel artists die met een nummer beginnen (toch wel 5).

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

warrie schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:02:
[...]

Ja, dat klopt. Een flink aantal van mijn tracknummers beginnen met cijfers. Het pop-up-A-tje komt er pas als ik eerst alle cijfers heb weggescrollt. Ik betwijfel of het aan mijn scrolltechniek ligt.
Alleen bij 'songs' is dit dus een probleem, ik heb ook iets meer dan 9.000 songs (ook 5.5 80G).

Bij artists zal het zo ook wel werken, maar ik heb niet zoveel artists die met een nummer beginnen (toch wel 5).
En als je achteruit scrollt? Gaat het popupje dan wel voorbij de A of niet? Anders moet je even op de een of andere manier een bugreport bij apple zien te krijgen :) Ik heb alweer de Apple firmware eraf dus kan het weer niet testen voor je, sorry :P

Edit: voor het geval je het nog niet wist... zodra je dat popupje eenmaal hebt boeit je scrolltechniek verder niet meer, zolang je je vinger niet van het wieltje afhaalt. Dan kan je dus perfect zien of het goed werkt of dat er nog een bug in zit.

[ Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 19-01-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
[...]

Hier net hetzelfde :)
Ik heb veel nummers die met een haakje beginnen, het duurt dan ook even voor die A,B,.. er komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Is de u2 versie 5.5g of? Ik denk eraan om de iPod U2 versie te gaan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Roamor schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:49:
[...]

De 5G is alweer van 2005 (die ,5 niet meegerekend), dus het lijkt (hoop eigenlijk :P) me niet waarschijnlijk dat ze nu nog 10 maanden wachten met 6G. Twee jaar is een lange periode in de computerwereld, ook zonder noemenswaardige concurrentie. Apple zal ook die recordwinsten willen doorzetten, en daarvoor heb je nu eenmaal nieuwe producten nodig.
Hoe gaat het eigenlijk met de Zune van Microsoft dan? Is die geflopt? Lijkt me dat microsoft wel noemenswaardige concurrentie is...?
Wat is trouwens altijd vreemd vind, is dat er zo weinig bekend is over de nieuwe ontwikkelingen binnen zo'n groot bedrijf. Honderden werknemers zijn bezig met de introductie van zo'n nieuw product, maar is het dan echt zo dat niemand van hen iets los laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
warrie schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:07:
[...]

Hoe gaat het eigenlijk met de Zune van Microsoft dan? Is die geflopt? Lijkt me dat microsoft wel noemenswaardige concurrentie is...?
Het gaat niet best met de Zune. Maar goed dat komt (denk ik) voornamelijk omdat het een min-of-meer bestaande Toshiba speler is met Microsoft firmware.

De volgende generaties en de ZunePhone zullen voor veel meer concurrentie gaan zorgen. Daarbij komen echter wel de conflicterende belangen van de divisies binnen MS, enerzijds alleen software leveren (WMP + PlayforSure & Windows Mobile Phone Edition) voor hardwarefabrikanten en anderzijds software + hardware (totaaloplossing zoals de Zune en de Xbox360).
Wat is trouwens altijd vreemd vind, is dat er zo weinig bekend is over de nieuwe ontwikkelingen binnen zo'n groot bedrijf. Honderden werknemers zijn bezig met de introductie van zo'n nieuw product, maar is het dan echt zo dat niemand van hen iets los laat?
Over het algemeen laat niemand wat los. Die cultuur is er nu eenmaal binnen Apple en werkt uitstekend. Daarnaast worden er zoveel geruchten naar buiten gebracht, dat de "waarheid", als die naar buiten komt ook gewoon gezien wordt als een gerucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een brandende vraag van mijn vader die zo juist een Ipod G5.5 heeft aangeschaft.
Hij heeft nu dus foto's opgeslagen op zijn Ipod en kan ze ook bekijken op de Ipod. Maar hij kan niet zien in Itunes wat voor foto's er opstaan of bijvoorbeeldt in windows explorer (hij heeft windows XP xp2 pro). Is dus het mogelijk op de PC de foto's op de Ipod te bekijken die hij er zo juist op gezet heeft in Itunes of explorer.
Hierbij dus de oproep aan jullie tweakers om mijn oudeheer te helpen :) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:47:
Een brandende vraag van mijn vader die zo juist een Ipod G5.5 heeft aangeschaft.
Hij heeft nu dus foto's opgeslagen op zijn Ipod en kan ze ook bekijken op de Ipod. Maar hij kan niet zien in Itunes wat voor foto's er opstaan of bijvoorbeeldt in windows explorer (hij heeft windows XP xp2 pro). Is dus het mogelijk op de PC de foto's op de Ipod te bekijken die hij er zo juist op gezet heeft in Itunes of explorer.
Het kan met anapod explorer daarmee kan je gewoon via windows explorer bekijken wat er allemaal opstaat. www.redchairsoftware.com ik heb verder nog nooit met itunes gewerkt dus ik heb geen idee hoe het daarmee werkt

[ Voor 5% gewijzigd door Vipertje op 20-01-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt Vipenke! Me vader zal de software in afweging nemen om het tegebruiken. Alhoewel hij wel liever Itunes aanhoudt.
Misschien iets met een plugin of update te maken?
Ik zoek al een dik uur in google naar een duidelijk antwoord wat die vader van 50 ook kan begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

Ondertussen heb ik de bootloader zo geknutseld dat ik nu kan kiezen tussen firmwares \o/
Ik heb het even geprobeerd, en ik heb te weinig nummers die met een cijfer beginnen om het goed te kunnen testen. Wat ik wel heb gezien is dat bij teruguitscrollen ik netjes '123' krijg in het popupje. Het is dus niet 100% uitgesloten dat het niet aan je scrolltechniek ligt :+
Ik heb wel veel nummers die met een A beginnen, als ik daar doorheen scroll verschijnt het popupje inderdaad ook pas zodra ik bij de B ben. Idem als ik achteruit ga van A naar 123. Het is dus kennelijk zo bedoeld :)
kyddil schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:25:
Waarschijnlijk niet dus :+

Kennelijk wel :+

[ Voor 15% gewijzigd door DataGhost op 21-01-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
^ Nope :P
kyddil schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:25:
De U2 versie (iig in de online Apple store) is 5.5G. Het is dus gewoon de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Ik ging zonet even neuzen en zag dat de albumart op mijn iPod (G:\iPod_Control\Artwork) samen 467 MB is. Aangezien mijn muziekcollectie groter is dan de ruimte op mijn iPod vroeg ik me af of dat normaal is en of dat niet wat compacter kan.

Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Ik ben een paar weken terug overgestapt van 2nd gen Nano naar 5.5g 30Gig Video... Tot nu toe zeker geen spijt van. Alleen is mij één ding opgevallen...

De nano ging na een aantal dagen geen gebruik ook in Stand-By. Als je dan weer luisteren moest hij eerst weer booten (Apple Logo in beeld etc...). (Heb trouwens ook een paar keer gehad dat hij niet eens meer aan wou. Ik moest hem toen eerst weer op de PC aansluiten voordat hij het weer deed. En dat terwijl de accu gewoon vol was.)
Alleen gebeurt dit bij de 5.5g van mij nu wel erg snel. Soms gewoon een dag later al... En dat vind ik vrij lastig. Aangezien je dan weer een aatal seconden op het booten moet wachten...

Is dit een foutje bij die van mij? Of is dit bij alle 5.5g iPod's zo? Als dat normaal is vind ik het wel een nadeel ten opzichte van de 2nd gen Nano... Ook heb ik het idee dat in de menu aansturing de Nano veel sneller reageerde dan de 5.5g...

Zijn dit bekende problemen die misschien opgelost kunnen worden met een nieuwe firmware? Of is het al bevestigd door Apple en moeten we er mee leven?
Blaise schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:11:
Ik ging zonet even neuzen en zag dat de albumart op mijn iPod (G:\iPod_Control\Artwork) samen 467 MB is. Aangezien mijn muziekcollectie groter is dan de ruimte op mijn iPod vroeg ik me af of dat normaal is en of dat niet wat compacter kan.

Iemand daar ervaring mee?
Ook hier heb ik een zelfde soort vraag over. Bij sommige albums moet ik zelf albumart toevoegen. Alleen ben ik er achter dat hij per mp3 die album-image erin plaatst. Als je een redelijke resolutie cover hebt zit je al snel op <1MB... Bij een album met 20 nummers verpruts je dan al +/-19MB aan onnodige dubbele albumart.

Nou kun je zoals ik bij de laatste albums heb gedaan: Eerst je album-image resizen totdat er ongeveer 80kb overblijft en dan invoegen met iTunes... Maar dat vind ik veel werk.

Op google kon ik er ook niet veel over vinden, maar is hier een plugin voor? Of een handige tool die je albumart kleiner maakt?

Vind t namelijk beetje vaag van Apple dat ze niet iets kunnen inbouwen zodat je 1 keer het album plaatje op de iPod zet en die linkt naar alle nummers van dat album... Dit kan namelijk bij 5/6 albums al snel een 100MB aan ruimte schelen... 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Saeverix op 21-01-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:47:
Ik ben zelf nog niet verder gekomen. Misschien iemand van jullie dat het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Iemand die me kan helpen met die problemen/vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Saeverix schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:12:
Ik ben een paar weken terug overgestapt van 2nd gen Nano naar 5.5g 30Gig Video... Tot nu toe zeker geen spijt van. Alleen is mij één ding opgevallen...

De nano ging na een aantal dagen geen gebruik ook in Stand-By. Als je dan weer luisteren moest hij eerst weer booten (Apple Logo in beeld etc...). (Heb trouwens ook een paar keer gehad dat hij niet eens meer aan wou. Ik moest hem toen eerst weer op de PC aansluiten voordat hij het weer deed. En dat terwijl de accu gewoon vol was.)
Alleen gebeurt dit bij de 5.5g van mij nu wel erg snel. Soms gewoon een dag later al... En dat vind ik vrij lastig. Aangezien je dan weer een aatal seconden op het booten moet wachten...

Is dit een foutje bij die van mij? Of is dit bij alle 5.5g iPod's zo? Als dat normaal is vind ik het wel een nadeel ten opzichte van de 2nd gen Nano... Ook heb ik het idee dat in de menu aansturing de Nano veel sneller reageerde dan de 5.5g...
Ik weet die tijden niet uit mijn hoofd. Maar het klopt wel, de iPod 5G gaat geloof ik na 14 uur in slaapstand en de Nano na 20 uur. Ik heb nu de Nano en ik had de eerst de 5G. Het verschil in menusnelheid is naar mijn mening echt minimaal.
Zijn dit bekende problemen die misschien opgelost kunnen worden met een nieuwe firmware? Of is het al bevestigd door Apple en moeten we er mee leven?
Is dat niet een beetje overdreven, het zijn niet echt problemen :). De menusnelheid kan inderdaad nog wel wat verbeterd worden. Maar het in slaapstand gaan is echt by-design, dat is gewoon om stroom te besparen.
Ook hier heb ik een zelfde soort vraag over. Bij sommige albums moet ik zelf albumart toevoegen. Alleen ben ik er achter dat hij per mp3 die album-image erin plaatst. Als je een redelijke resolutie cover hebt zit je al snel op <1MB... Bij een album met 20 nummers verpruts je dan al +/-19MB aan onnodige dubbele albumart.

Nou kun je zoals ik bij de laatste albums heb gedaan: Eerst je album-image resizen totdat er ongeveer 80kb overblijft en dan invoegen met iTunes... Maar dat vind ik veel werk.

Op google kon ik er ook niet veel over vinden, maar is hier een plugin voor? Of een handige tool die je albumart kleiner maakt?

Vind t namelijk beetje vaag van Apple dat ze niet iets kunnen inbouwen zodat je 1 keer het album plaatje op de iPod zet en die linkt naar alle nummers van dat album... Dit kan namelijk bij 5/6 albums al snel een 100MB aan ruimte schelen... 8)7
Dat kan maar dan moet je dus de ingebouwde iTunes functie gebruiken om albumart te gebruiken. Bij het zelf invoegen kost het dus meer ruimte ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Laatst online: 23-09-2024
Wat voor hoesjes gebruikt men hier eigenlijk?
Ik heb nu zelf een aluminium hoes (dicht schuiven) maar daar zit achterop een "fijne" bobbel waar je een broek klem aan vast kan draaien. Wat er dus voor zorgt dat hij niet vlak ligt op de tafel. Wat dan weer irritant is als je hem dan bedient.
Dus zat ik te denken aan een andere hoes, maar dit keer toch maar even wat meer info verzamelen voordat ik straks weer een miskoop heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Civic519 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:38:
Wat voor hoesjes gebruikt men hier eigenlijk?
Ik heb nu zelf een aluminium hoes (dicht schuiven) maar daar zit achterop een "fijne" bobbel waar je een broek klem aan vast kan draaien. Wat er dus voor zorgt dat hij niet vlak ligt op de tafel. Wat dan weer irritant is als je hem dan bedient.
Dus zat ik te denken aan een andere hoes, maar dit keer toch maar even wat meer info verzamelen voordat ik straks weer een miskoop heb :/
Ik gebruik de iSkin, erg tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

geen hoes.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 09:45
Het bijgeleverde zakje gebruik ik hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Dupje schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:40:
[...]

Ik gebruik de iSkin, erg tevreden over :)
Mmm oke, das dat silicone ding toch? zit daar ook protectie voor het display?
Zit die dan niet helemaal onder de krassen?
blubbers schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:48:
Het bijgeleverde zakje gebruik ik hier. :)
Kan ook natuurlijk, maar dan moeten dr eigenlijk nog twee grootte gaten in zitten, een voor het display en een voor het click wiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:27:
[...]

Ik ben zelf nog niet verder gekomen. Misschien iemand van jullie dat het weet?
Kijken bij iPod instellingen welke map er ingesteld staat als fotomap, die map openen en dan zie je de foto's ;). De foto's worden in een bestand ondergebracht, ze staan niet los in een dir op de Ipod / HD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Civic519 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:54:
[...]

Zit die dan niet helemaal onder de krassen?
Alleen van die kleine krasjes. Vin'k zelf minder lelijk dan een of andere hoes eromheen. Wordt 'ie ook minder dik van.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik gebruik die skins die je bij de MediaMarkt koopt in paren van 3. Je hebt 2 soorten combo's, ik heb diegene met Zwart / Wit / Blauw genomen. Ze zijn van rubber & zijn degelijker dan ik verwachtte.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Saillant detail is trouwens dat bij mij het clickwheel gewoon door het bijgeleverde hoesje heen werkt. Goed, je kunt het display niet zien, maar voor volume boeit dat toch niet :P

Ik gebruik dat hoesje ook alleen omdat ik verder geen vrije broekzakken heb, en m'n iPod dus ofwel met mijn sleutels ofwel met mijn telefoon te maken krijgt :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Apple faces patent claim over iPod touch sensor technology

Het click-wheel van de iPod bestaat al eventjes... waarom komen ze daar nu pas mee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
RoD schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:36:
Apple faces patent claim over iPod touch sensor technology

Het click-wheel van de iPod bestaat al eventjes... waarom komen ze daar nu pas mee? :?
Philipp also made it clear that some iPods use a capacitive touch sensor from Synaptics, which does not infringe Quantum’s patents.
Daarom misschien ;). Apple maakt pas sinds de 5G en de Nano de clickwheels zelf. Overigens vind ik het een beetje onduidelijk artikel, en waarschijnlijk (zoals in 99% van de mogelijke patentrechtzaken) zal het wel aflopen met een sisser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoedje schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:55:
[...]

[...]

Daarom misschien ;). Apple maakt pas sinds de 5G en de Nano de clickwheels zelf. Overigens vind ik het een beetje onduidelijk artikel, en waarschijnlijk (zoals in 99% van de mogelijke patentrechtzaken) zal het wel aflopen met een sisser.
Ah vandaar. Ik las ook al dat sommige iPods de techniek niet gebruikten, maar daarin dacht ik meer aan wellicht de Nano's ofzo. Nouja, vanaf de 5G dus.
Zal inderdaad wel aflopen met een sisser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn ipod G5,5 30 gb gaat niet meer uit :? wat moet ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:49:
mijn ipod G5,5 30 gb gaat niet meer uit :? wat moet ik doen
Uitzetten? Play/pauze even ingedrukt houden.

of

Resetten? Center+menu even ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
dawuss schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:24:
Saillant detail is trouwens dat bij mij het clickwheel gewoon door het bijgeleverde hoesje heen werkt. Goed, je kunt het display niet zien, maar voor volume boeit dat toch niet :P

Ik gebruik dat hoesje ook alleen omdat ik verder geen vrije broekzakken heb, en m'n iPod dus ofwel met mijn sleutels ofwel met mijn telefoon te maken krijgt :P
haha wist ik niet :D lache maar dar heb ik al een remote voor :P

Maar nu, dilemma.
Koop ik één hoes voor 29,95 of drie voor 34,95?
Heb er maar één nodig, maar voor 5 euro extra twee extra hoesjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Civic519 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:01:
[...]

Maar nu, dilemma.
Houdt er eentje reserve en verkoop er eentje door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Lees de reviews:

http://www.ilounge.com/in...d-4-nano-and-videoshield/
&
http://www.ilounge.com/in...-hard-cases-for-5g-ipods/

De grote vraag is wat wil je ermee gaan doen? Als je bijv. het universal dock wilt gebruiken dan kun je het beste de Agent 18 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Civic519 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:01:
[...]

Maar nu, dilemma.
Verkoop er twee? Ik had wat anders gezegd als ik een 30GB iPod had, maar helaas... :+

edit:
Voortaan niet meer zo lang zonder refresh in andere topics blijven hangen

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 24-01-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Hoedje schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:08:
Lees de reviews:

http://www.ilounge.com/in...d-4-nano-and-videoshield/
&
http://www.ilounge.com/in...-hard-cases-for-5g-ipods/

De grote vraag is wat wil je ermee gaan doen? Als je bijv. het universal dock wilt gebruiken dan kun je het beste de Agent 18 kopen.
Bedankt, die ga ik is even door spitten :)

-

door verkopen zou idd wel een optie zijn, vooral die rooie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeYNoX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-01 11:40
Beste Tweakers,

Dit leek me wel een geschikt topic om mijn vraag in te posten, ik heb dus dinds kort de Apple Ipod 5G en ben zeer te spreken over het beestje. Nu loop ik echter tegen een probleem aan. Tijdens het sporten stop ik hem in mijn broekzak en het is me nu al 2 keer overkomen dat hij bij het skippen naar een volgend nummer compleet vastslaat... Ook tijdens het afspelen is het al 2 keer voorgekomen dat hij even hapert. Dit ligt niet aan de mp3's oid, want tijdens normaal gebruik zorgen diezelfde mp3's niet voor problemen. Het lijkt me een probleem met de HD, aangezien die wat geluid maakt en dan vastslaat. Nou is mijn vraag; hebben jullie hier ook last van? en is het normaal dat dit gebeurd?

Alvast bedankt voor de reply,

Bas

http://www.last.fm/user/ceynox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dat is normaal. Een speler met HD is namelijk niet echt geschikt om mee te sporten. Eens in de zoveel tijd moet de flashbuffer gevuld moeten worden en dat gaat niet als die beweegt. Daar gaat het dus fout. Overigens, wat voor sport doe je? Bij rustig sporten gaat het namelijk prima. Maar bij hardlopen krijgt ie steeds een klap en gaat het dus fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verder kan de hdd er ook schade van ondervinden. Ik zou niet met een hdd-based speler intensief gaan sporten in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeYNoX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-01 11:40
Hoedje schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:06:
Dat is normaal. Een speler met HD is namelijk niet echt geschikt om mee te sporten. Eens in de zoveel tijd moet de flashbuffer gevuld moeten worden en dat gaat niet als die beweegt. Daar gaat het dus fout. Overigens, wat voor sport doe je? Bij rustig sporten gaat het namelijk prima. Maar bij hardlopen krijgt ie steeds een klap en gaat het dus fout.
Jup, bij het hardlopen op de band bij de fitness gaat het dus mis, wel jammer en vreemd aangezien mijn vorige mp3 speler (Creative MuVo 1.5GB, met HD) het wel kon :-( die maar weer uit de kast toveren voor fitness ;)

Denk je dat zo'n armband anders helpt? die heb je volgensmij ook voor de gewone ipod namelijk.

http://www.last.fm/user/ceynox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen

Ik heb een probleem ik kan gaan spellen op mijn ipod zetten

Ik heb I tunes 7.0 en de bij behoren de spellen maar zewillen er niet op

Wie o wie kan mijn helpen

M.V.G Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo hier,

ik ben aan het twijfelen tussen een Zune en Ipod 5.5G 30gb. Een belangrijk punt is voor mij ook het video kijken. Ik heb dit topic een beetje doorgelezen, en hoewel er eerst werd afgeraden de iPod te nemen voor video omdat de batterij maar 2 uur meeging, schijnt hij met de 5.5G nu ruim 3,5 uur mee te gaan, en dat is toch tijd zat voor een gemiddelde film.

Maar ik kon in dit topic niks vinden over de ondertiteling. Is deze nog goed te lezen op het scherm van 2,5''? De Zune heeft een scherm van 3,0'', dus dat zou toch moeten schelen, maar als het bekijken van video met ondertiteling goed gaat op een iPod ga ik daar toch liever voor.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ondertiteling is zelfs te lezen op een 2,2" scherm, dat moet het probleem niet zijn. Verder is het een puur persoonlijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:05:
Hallo allen

Ik heb een probleem ik kan gaan spellen op mijn ipod zetten

Ik heb I tunes 7.0 en de bij behoren de spellen maar zewillen er niet op

Wie o wie kan mijn helpen

M.V.G Patrick
Heeft je iPod de laatste fimware? Heb je misschien iets meer info?
RoD schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:34:
Ondertiteling is zelfs te lezen op een 2,2" scherm, dat moet het probleem niet zijn. Verder is het een puur persoonlijke keuze.
Met RoD, de verschillen tussen de twee zijn toch nog vrij groot. Daarnaast zou ik als je echt voor de video gaat eerder een wat meer op video gerichte PMD overwegen met een groter scherm (>4 inch), zoals van Archos of Cowon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een zwarte iPod 5G van 80 Gb met een iSkin die eigenlijk voor de witte is. Dus ik heb nu een grijze iPod :P

De video functie is ontzettend goed, ik gebruik een Miglia TV Max en Eye TV waarbij het mogelijk is om de opnames direct om te zetten naar het formaat dat de iPod ondersteund. Gisteren een docu opgenomen op national geographic en vandaag op de iPod bekeken. Ontzettend goed beeld, prima formaat ook voor dergelijke uitzendingen.

Het advies werd gegeven om 'm eerst vol te laden en 'm daarna leeg te laten spelen (ivm de accu) Hier is hij 25 uur mee bezig geweest en in de tussentijd heb ik er tv op gekeken en muziek mee afgespeeld. Echt ongelooflijk, vooral als je net zoals ik de 3rde generatie hebt gehad die qua batterijduur echt zoog 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 17:30
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:34:
hallo hier,

ik ben aan het twijfelen tussen een Zune en Ipod 5.5G 30gb. Een belangrijk punt is voor mij ook het video kijken. Ik heb dit topic een beetje doorgelezen, en hoewel er eerst werd afgeraden de iPod te nemen voor video omdat de batterij maar 2 uur meeging, schijnt hij met de 5.5G nu ruim 3,5 uur mee te gaan, en dat is toch tijd zat voor een gemiddelde film.

Maar ik kon in dit topic niks vinden over de ondertiteling. Is deze nog goed te lezen op het scherm van 2,5''? De Zune heeft een scherm van 3,0'', dus dat zou toch moeten schelen, maar als het bekijken van video met ondertiteling goed gaat op een iPod ga ik daar toch liever voor.

Alvast bedankt!
de Zune is toch nog niet uit?
het lijkt mij beter kijken op een zune omdat die een groter scherm heeft maar als je er niet op wilt wachten kan het ook best op een iPod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:34:

Alvast bedankt!
Op de iPod zijn de ondertitels prima te lezen, het scherm is echt gedetaileerd waardoor je niet echt het gevoel hebt naar een klein schermpje te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

master007 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:46:
[...]

de Zune is toch nog niet uit?
het lijkt mij beter kijken op een zune omdat die een groter scherm heeft maar als je er niet op wilt wachten kan het ook best op een iPod
offtopic:
Officiëel niet, maar hij wordt al wel verkocht door oa zunespeler.nl en Mmport. Kijk maar eens in het Zunetopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de iPod zijn de ondertitels prima te lezen, het scherm is echt gedetaileerd waardoor je niet echt het gevoel hebt naar een klein schermpje te kijken.
ok, bedankt allemaal, ik ben er weer wat wijzer op geworden!

zijn trouwens de accessoires zoals bijvoorbeeld de universal dock alleen in het wit verkrijgbaar of ook in het zwart?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:38
Misschien een beetje suffe vraag. Ik heb vorige week een U2 iPod gekocht, 30 GB dus. Nu vraag ik me af of dit de G5 of de G5.5 betreft? Hoe kan ik hier achter komen? iTunes zegt niets over de versie. Alleen de versie van Firmware en serialnumber.
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste