[iPod] iPod 5G & Enhanced 5,5G Ervaringen & Discussie Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 17.041 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steenvoorde schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:05:
Misschien een beetje suffe vraag. Ik heb vorige week een U2 iPod gekocht, 30 GB dus. Nu vraag ik me af of dit de G5 of de G5.5 betreft? Hoe kan ik hier achter komen? iTunes zegt niets over de versie. Alleen de versie van Firmware en serialnumber.
klik

Het hangt er wat vanaf, de U2 iPod is er zowel in het 4e als in het 5e generatiemodel. Als je er ook video op af kunt spelen heb je de 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Steenvoorde schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:05:
Misschien een beetje suffe vraag. Ik heb vorige week een U2 iPod gekocht, 30 GB dus. Nu vraag ik me af of dit de G5 of de G5.5 betreft? Hoe kan ik hier achter komen? iTunes zegt niets over de versie. Alleen de versie van Firmware en serialnumber.
Kijk onderop de verpakking naar het partnummer. Als dat MA452 is, dan is het een 5G iPod U2, is het MA664 dan is het een 5.5G iPod U2.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:38
Daedalus schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:59:
[...]
Kijk onderop de verpakking naar het partnummer. Als dat MA452 is, dan is het een 5G iPod U2, is het MA664 dan is het een 5.5G iPod U2.
Ah, dan is het een 5.5G dus. Bedankt voor de hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is weer een vraagje over een case voor een ipod 30gb :o . Ik heb wat gegoogled en heb een aantal hardcases (transparant) gevonden. Enig probleem is dat mijn fm transmittertje dan niet meer in mijn ipod past, hij zit nagenoeg strak tegen de ipod aan als hij erin zit. Ik heb een kensington rds transmitter. Zoals je ziet is de connector die in de ipod gaat een stukje breder dan de normaal dock connector. Er zit een uitsparing voor een dock connector in een hardcase maar die is te klein voor de transmitter. Weet iemand een case waarbij mijn transmitter nog wel past? Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een kort vraagje, hoe kan je WMA files op ipod 5.5 80gb krijgen?
ondersteunt het normaal niet, maar heel wat mensen krijgen het er toch op blijkbaar (oa iemand op kieskeurig.nl) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 03:10

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:54:
ff een kort vraagje, hoe kan je WMA files op ipod 5.5 80gb krijgen?
ondersteunt het normaal niet, maar heel wat mensen krijgen het er toch op blijkbaar (oa iemand op kieskeurig.nl) _/-\o_
Je kunt WMA-bestanden toevoegen aan iTunes, die zal ze dan automatisch converteren (of het aan je vragen) naar MP3-bestanden. Zo lijkt het misschien dat er WMA-bestanden op staan, maar dit zijn eigenlijk de geconverteerde MP3's ervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha cool :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
Ik wordt nu ff helemaal gestoord van mijn iPod G5.5 (U2 versie). Ben al dagen bezig met de album art op mijn iPod aan het krijgen. Met mijn iPod photo die ik hiervoor had, deed ik gewoon een folder.jpg in de map van het album en sleepte de hele map in Anapod. Dat werkte altijd. Nu verschijnt de album art hoogstens één keer en de volgende keer dat ik dat album afspeel is het opeens weg! Ben ik vandaag de hele dag bezig geweest om de art in de mp3-tjes te proppen met MP3tag, de hele boel weer naar m'n iPod gesleept in Anapod en nu zijn ze weer weg! :( iTunes ziet ze gewoon als ik een track bekijk onder file info, maar m'n iPod negeert ze opeens weer! :X

Heeft iemand dit probleem ook (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:51
Steenvoorde schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:01:
Ik wordt nu ff helemaal gestoord van mijn iPod G5.5 (U2 versie). Ben al dagen bezig met de album art op mijn iPod aan het krijgen. Met mijn iPod photo die ik hiervoor had, deed ik gewoon een folder.jpg in de map van het album en sleepte de hele map in Anapod. Dat werkte altijd. Nu verschijnt de album art hoogstens één keer en de volgende keer dat ik dat album afspeel is het opeens weg! Ben ik vandaag de hele dag bezig geweest om de art in de mp3-tjes te proppen met MP3tag, de hele boel weer naar m'n iPod gesleept in Anapod en nu zijn ze weer weg! :( iTunes ziet ze gewoon als ik een track bekijk onder file info, maar m'n iPod negeert ze opeens weer! :X

Heeft iemand dit probleem ook (gehad)?
Huh, dus je gebruikt wel iTunes alleen niet om je iPod mee te syncen :P . Ik denk dat het probleem komt door Anapod, ik zou dus daar even achteraan gaan.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
Hoedje schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:03:
[...]

Huh, dus je gebruikt wel iTunes alleen niet om je iPod mee te syncen :P . Ik denk dat het probleem komt door Anapod, ik zou dus daar even achteraan gaan.
Ik gebruik iTunes normaal niet, tenminste niet met mijn iPod photo. Om de gapless playback en compilaties te configureren moet ik iTunes wel gebruiken, dat kan in Anapod niet. Filmpjes overzetten gaat trouwens ook mis met Anapod, m'n iPod ziet ze dan opeens als audio-files... :(

Ik kan me niet goed voorstellen dat Anapod dit veroorzaakt. Met mijn iPod Photo werkte het namelijk wel goed. Daarbij, de album art zit in de MP3 ingebakken nu en Anapod heb ik alleen maar gebruikt om die meuk erop te zetten. Ik heb dus geen tags zitten editen, alleen in iTunes. Maar ik zal support wel weer contacten, ik had een paar dagen geleden al een call aangemaakt betreffende die compilaties (die worden volgens Red Chair namelijk wel ondersteund). Maar heb nog niets van ze gehoord... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Je iPod en iTunes (trouwens ook) lezen niet de albumart uit de MP3, maar een aparte file. Die wordt normaal gesproken aangemaakt door iTunes en dus in dit geval moet dat dan door Anapod gebeuren.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm... jullie hebben het steeds over g5 en 5,5 ipods, maar mij lijkt het handiger om een tijdje te wachten en dan een mooi 6g ipodje te halen... het zal niet lang duren voordat ie op de markt verschijnt, geloof ik... nu hebben ze ook uitgevonden hoe je een touchscreen techniek goed kan toepassen...

nog even afwachten en dan kan ik mijn nog steeds prima werkende iRiver H320 vervangen.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:27

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:30:
hmm... jullie hebben het steeds over g5 en 5,5 ipods, maar mij lijkt het handiger om een tijdje te wachten en dan een mooi 6g ipodje te halen... het zal niet lang duren voordat ie op de markt verschijnt, geloof ik... nu hebben ze ook uitgevonden hoe je een touchscreen techniek goed kan toepassen...

nog even afwachten en dan kan ik mijn nog steeds prima werkende iRiver H320 vervangen.... 8)
De 7G heeft een neurale interface, zodat je het ding met je gedachten kan besturen. Het wordt dan een soort van iPod shuffle, zonder schermpje, zonder clickwheel. Het scherm wordt direct in je visuele cortex gestraald, zodat je ook stiekem in de les filmpjes kan kijken zonder dat iemand het doorheeft!
Ohja, ik schend nu mijn NDA. Mijn excuses hiervoor.

Je kan altijd wel blijven wachten, zodat je uiteindelijk helemaal niks koopt. Naar mijn weten heeft er ook ongeveer een jaar tussen de 5G en 5.5G gezeten. Als deze trend zich doorzet komt de 6G over een half jaar pas in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setragasj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-10 18:04

Setragasj

is using radars to communicate

Goed, ik had vroeger een archos gmini 400 van 20 gb en nu functioneert die niet helemaal meer, dus sinds gisteren heb ik een hele mooie zwarte ipod 5G met 80 gig. Jeej!

Maar ik heb daar toch wel wat vraagjes over....

1) Is er een manier om al je muziek die je hebt op je ipod te zetten en je pc (of macbook in mijn geval) clean te houden? Dus dat je je pc alleen maar gebruikt als tussenstap om muziek op te zetten.. Want ik heb nu een 60 gig op mn macbook en 80 gig op mn ipod. Dus mn ipod wordt een beetje mijn externe harde schijf. Maarja, als ik mn ipod met muziek gevult wil hebben, moet ik hem syncen met itunes en daarom moet ik alle muziek die ik op mn ipod wil hebben ook op mijn macbook hebben.. Net had ik namelijk voor de grap even automatisch syncen voor muziek uitgezet en toen was opeens alle muziek van mn ipod af! Toen moest ik dus weer opnieuw gaan zinken.. eh,.. syncen.

2) Is er eigenlijk niet, dus 1) bij de bovenstaande kun je vergeten

<Typ een persoonlijk bericht>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Setragasj schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 15:00:
Goed, ik had vroeger een archos gmini 400 van 20 gb en nu functioneert die niet helemaal meer, dus sinds gisteren heb ik een hele mooie zwarte ipod 5G met 80 gig. Jeej!

Maar ik heb daar toch wel wat vraagjes over....

1) Is er een manier om al je muziek die je hebt op je ipod te zetten en je pc (of macbook in mijn geval) clean te houden? Dus dat je je pc alleen maar gebruikt als tussenstap om muziek op te zetten.. Want ik heb nu een 60 gig op mn macbook en 80 gig op mn ipod. Dus mn ipod wordt een beetje mijn externe harde schijf. Maarja, als ik mn ipod met muziek gevult wil hebben, moet ik hem syncen met itunes en daarom moet ik alle muziek die ik op mn ipod wil hebben ook op mijn macbook hebben.. Net had ik namelijk voor de grap even automatisch syncen voor muziek uitgezet en toen was opeens alle muziek van mn ipod af! Toen moest ik dus weer opnieuw gaan zinken.. eh,.. syncen.
Tuurlijk kan dat :), je moet dan inderdaad kiezen voor manueel syncen. Dan kun je namelijk muziek op je iPod zetten en het er weer vanaf halen. Kortom wat jij nodig hebt.
2) Is er eigenlijk niet, dus 1) bij de bovenstaande kun je vergeten
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setragasj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-10 18:04

Setragasj

is using radars to communicate

Ok echt heel dom want ik zie nu inderdaad de optie ' manually sync je muziek ' ..
Had misschien beter ff wat beter kunnen zoeken :D
Thanks!

<Typ een persoonlijk bericht>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataGhost schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:53:
[...]

De 7G heeft een neurale interface, zodat je het ding met je gedachten kan besturen. Het wordt dan een soort van iPod shuffle, zonder schermpje, zonder clickwheel. Het scherm wordt direct in je visuele cortex gestraald, zodat je ook stiekem in de les filmpjes kan kijken zonder dat iemand het doorheeft!
Ohja, ik schend nu mijn NDA. Mijn excuses hiervoor.

Je kan altijd wel blijven wachten, zodat je uiteindelijk helemaal niks koopt. Naar mijn weten heeft er ook ongeveer een jaar tussen de 5G en 5.5G gezeten. Als deze trend zich doorzet komt de 6G over een half jaar pas in zicht.
Vet man! Waar heb je al een preview van dit prachtige ding kunnen vinden? Ik heb overal gezocht, zonder resultaat... maar het wordt vet - met gedachten besturen..... _/-\o_

hey, als er toch geen preview van deze ipod 7 G bestaat, ben je dan toevallig geen helderziende of kun je gewoon in de toekomst kijken... wil je het mij ook leren aub... zal wel leuk zijn...hehe

even serieus... gisteren heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en een iAudio X5L besteld en vandaag is die al binnen. En ik kan jullie zeggen: Wat een hebbending! Geen gedoe met iTunes, geen krassen zoals bij iPod (X5L heeft een magnesium-behuizing en een speciaal krasvrij schermpje, een groot aantal formats die deze kan afspelen: inclusief ogg en FLAC (jaja, loselesssss), video afspeelmogelijkheid die niemand nodig heeft, natuurlijk, en the battery-life: 36 uur (!!!) - uit de reviews blijkt dat het klopt ook nog... ik zal het wel even testen... de harde schijf schakelt zich automatisch uit en gebruikt alleen maar RAM-geheugen - dit spaart niet alleen batterij maar ook het leven van je speler als deze per ongeluk valt.....

Vet... en wat ik nu zeker weet: iPod is alleen maar een hype, iets vergankelijks en onbetrouwbaars, iets wat we willen hebben omdat al onze kameraden het nu hebben.... gelukkig ben ik geen meeloper en kies datgene wat ik wil....

Dus... gooi jullie iPods maar in de prullenbak en koop iets waar je nog heel lang van zal genieten... in dit geval : iAudio X5L!!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:49:
mijn ipod G5,5 30 gb gaat niet meer uit :? wat moet ik doen
Ik heb nu precies hetzelfde probleem. Mijn play/pause knop werkt perfect. Maar ik krijg m'n iPod er niet meer mee uit. Nu moet ik hem uitzetten via de 'sluimerstand' en dus 15 minuten wachten...

Nou heb ik alleen niet zo'n zin om hem te resetten want dan ben ik erg veel muziek kwijt die ik niet meer op m'n PC heb staan.

EDIT: ik heb een G5 als het goed is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 02:43:
[...]

Vet man! Waar heb je al een preview van dit prachtige ding kunnen vinden? Ik heb overal gezocht, zonder resultaat... maar het wordt vet - met gedachten besturen..... _/-\o_

hey, als er toch geen preview van deze ipod 7 G bestaat, ben je dan toevallig geen helderziende of kun je gewoon in de toekomst kijken... wil je het mij ook leren aub... zal wel leuk zijn...hehe
Ik legde enkel uit dat je kan blijven wachten tot je dood. Er komt altijd weer een nieuwere, met meer features, betere batterij, etc...
even serieus... gisteren heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en een iAudio X5L besteld en vandaag is die al binnen. En ik kan jullie zeggen: Wat een hebbending!
Dit is een topic over iPods. Volgens mij is het dan best offtopic als je een hele verhandeling gaat schrijven waarin je zegt dat een iPod eigenlijk geen enkel voordeel heeft en dat deze thread net zo goed op slot kan, omdat je toch dom bent als je een iPod koopt.
Geen gedoe met iTunes,
Zie TS. Er zijn zat alternatieven voor iTunes. Ook vind ik het persoonlijk geen gedoe maar juist handig.
geen krassen zoals bij iPod
Sorry, maar alle krassen die in 2 jaar zeer intensief gebruik op mijn 4G verschenen zijn, zijn nauwelijks zichtbaar en ze verstoren in ieder geval mijn scherm niet.
(X5L heeft een magnesium-behuizing
De nieuwe iPod Nano ook, naar mijn weten.
en een speciaal krasvrij schermpje,
Dat klinkt als marketingpraat :) En als het al iets bestaands is, heeft Apple dat ook toegepast na het krassen-fiasco. De iAudio heeft trouwens ook een *klein* schermpje. In ieder geval, als je normaal omgaat met je apparaat komen er echt niet zo gauw krassen op. Er is zelfs voor de zekerheid een handig hoesje meegeleverd waar je iPod in kan.
een groot aantal formats die deze kan afspelen: inclusief ogg en FLAC (jaja, loselesssss),
Dat kan je met de iPod ook met Linux
video afspeelmogelijkheid die niemand nodig heeft,
...omdat je er toch niet fatsoenlijk film mee kan kijken. Kom op, 15fps maximaal? Sowieso is het scherm weer vrij klein en het heeft maar een resolutie van slechts 160x128
natuurlijk, en the battery-life: 36 uur (!!!) - uit de reviews blijkt dat het klopt ook nog... ik zal het wel even testen...
HO! Dat is dus alleen zo met de X5L, die ook 'L' is, dwz. deze is 4 millimeter dikker, om ruimte te maken voor een grotere batterij. Zo kan ik het ook. Als ik zie wat ze aan batterijcapaciteit in die '4 mm' weten te proppen, komt eenzelfde vergroting bij de iPod 80GB neer op 63 uur. De standaard iAudio X5 haalt een schamele 14 uur met een 950mAh batterij, waar de iPod 20 uur haalt met een 600mAh batterij. Ik denk dat het duidelijk is wie de winnaar is.
de harde schijf schakelt zich automatisch uit en gebruikt alleen maar RAM-geheugen - dit spaart niet alleen batterij maar ook het leven van je speler als deze per ongeluk valt.....
Dat doet de iPod ook al sinds het allereerste model.
Vet... en wat ik nu zeker weet: iPod is alleen maar een hype, iets vergankelijks en onbetrouwbaars, iets wat we willen hebben omdat al onze kameraden het nu hebben.... gelukkig ben ik geen meeloper en kies datgene wat ik wil....
iSheep? Voor zover ik gezien heb is de iPod helaas op ongeveer elk front technisch superieur en laat het alleen op het front van 'alternatieve audioformaten' afweten, softwarematig. Deze kunnen door het apparaat opzich zonder probleem afgespeeld worden. Ook vraag ik me af welke 'hype' je bedoelt, omdat de iAudio volgens mij net zo'n wannabe-hype-apparaat is. Konden ze geen naam verzinnen zonder een kleine i ervoor?
Dus... gooi jullie iPods maar in de prullenbak en koop iets waar je nog heel lang van zal genieten... in dit geval : iAudio X5L!!! :+
De reden dat ik voor een iPod heb gekozen is dat ik er fatsoenlijk filmpjes op kan kijken (dat JIJ het niet doet, betekent niet dat daarom NIEMAND films zou willen kijken), ik kan gewoon mijn muziek luisteren, ik kan mijn muziek beheren met iTunes, wat ik toch wel erg handig vind om een aparte collectie bij te houden... Ook om de looks heb ik dit apparaat gekocht. Ik moet er natuurlijk wel naar kunnen kijken zonder dat ik over mijn nek ga. Sorry, maar ik vind de iAudio ronduit lelijk.

Hm, terwijl ik de onderstaande vergelijking aan het bouwen was, kwam ik erachter dat er geen 60GB X5L is (laat staan een 80GB), omdat de 60GB X5 al even dik is als de 30GB X5L. Dus ook daar verliest de iAudio het. Daarom neem ik de 30GB iPod in mijn vergelijking mee.

SpelerAfmetingenInhoudBatterijcapaciteitBatterijduurScherm
iAudio X510.4 x 6.1 x 1.490.2 cm3950mAh14 uur160x128
iAudio X5L10.4 x 6.1 x 1.8115.4 cm32250mAh35 uur160x128
iPod 5.5G 30GB10.3 x 6.2 x 1.170.3 cm3400mAh14 uur320x240
iPod 5.5G 80GB10.3 x 6.2 x 1.489.5 cm3600mAh20 uur320x240
iPod 5.5GL 30GB10.3 x 6.2 x 1.489.5 cm31700mAh59 uur320x240
iPod 5.5GL 80GB10.3 x 6.2 x 1.8115.1 cm31900mAh63 uur320x240
iPod 5.5GXL 30GB10.3 x 6.2 x 1.8115.1 cm33000mAh105 uur320x240

iPod 30GBiPod 80GBiAudio X5L
Inhoud70.389.590.2
Gewicht136157180
Batterijduur142035
Batterijduur video3,5618
Power management303064
Power management video114100125
Scherm320x240320x240160x128
VideoH264/MPEG-4 320x240 30fpsH264/MPEG-4 320x240 30fpsXVid 160x128 15fps
FormatenAAC, Protected AAC, MP3, Audible (2, 3, 4), Apple Lossless, AIFF, WAVAAC, Protected AAC, MP3, Audible (2, 3, 4), Apple Lossless, AIFF, WAVMP3;WMA (not DRM);Ogg;Flac;WAV
Score192012

Groen = 3 punten, Blauw = 2 punten, Rood = 1 punt

Over de formaten valt te twisten, aangezien dit ook deels een persoonlijke keuze is. Uit dit tabelletje blijkt echter wel dat de technisch superieure speler de iPod is. Als ik de 5.5GL mee zou nemen in deze vergelijking, zou deze 21 punten scoren en 4 punten bij de X5L wegsnoepen.

Al met al is de iPod dus duidelijk beter, de iAudio is niks meer dan een standaard spelertje met een gigantische batterij eraan. Als je maar 1 verkooppunt hebt moet je die natuurlijk enorm benadrukken, he? :)

Disclaimer: aan deze 'review' mogen geen rechten worden ontleend. Ook kan deze een beetje flamerig overkomen, aangezien ik een beetje een hekel krijg aan de mensen die, op het moment dat ze een andere speler dan een iPod hebben, helemaal blij komen vertellen hoe hun technisch achterhaalde apparaat veel beter is dan een iPod, waarschijnlijk omdat ze jaloers zijn op de mensen die een iPod hebben, of omdat ze een of ander filmpje hebben gezien waarin ze worden bestempeld als kuddedieren vanaf het moment dat ze een iPod kopen. Ikzelf neem in mijn keuze vooral de technische specificaties mee en laat me niet leiden door wat een ander van mij denkt. Als iemand mij erop wijst dat ik een kuddedier ben, zal dat mij worst wezen. Ik weet zelf in elk geval dat mijn 'kudde'-apparaat toch wel effetjes een stukje beter is dan de standaardmeuk die je elders kan krijgen. Ook klinkt mijn post op sommige punten een beetje hypocriet en dat zal vast ook wel zo zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 10:47:
[...]

Ik heb nu precies hetzelfde probleem. Mijn play/pause knop werkt perfect. Maar ik krijg m'n iPod er niet meer mee uit. Nu moet ik hem uitzetten via de 'sluimerstand' en dus 15 minuten wachten...

Nou heb ik alleen niet zo'n zin om hem te resetten want dan ben ik erg veel muziek kwijt die ik niet meer op m'n PC heb staan.

EDIT: ik heb een G5 als het goed is ;)
Dat probleem heb ik soms ook, maar ik heb er de sluimerstand niet voor nodig. Als er nog muziek aan het spelen is, deze gewoon pauzeren. Daarna de menu-knop blijven indrukken, zodat je opnieuw in het hoofdmenu terechtkomt. Vervolgens gewoon de holdswitch verschuiven en na een paar minuten schakelt de iPod zichzelf uit (zeker geen 15 minuten).
Het gaat bij mij overigens ook om een 5G iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataGhost schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:32:
[...]

Aan deze 'review' mogen geen rechten worden ontleend. Ook kan deze een beetje flamerig overkomen, aangezien ik een beetje een hekel krijg aan de mensen die, op het moment dat ze een andere speler dan een iPod hebben, helemaal blij komen vertellen hoe hun technisch achterhaalde apparaat veel beter is dan een iPod, waarschijnlijk omdat ze jaloers zijn op de mensen die een iPod hebben, of omdat ze een of ander filmpje hebben gezien waarin ze worden bestempeld als kuddedieren vanaf het moment dat ze een iPod kopen. Ikzelf neem in mijn keuze vooral de technische specificaties mee en laat me niet leiden door wat een ander van mij denkt. Als iemand mij erop wijst dat ik een kuddedier ben, zal dat mij worst wezen. Ik weet zelf in elk geval dat mijn 'kudde'-apparaat toch wel effetjes een stukje beter is dan de standaardmeuk die je elders kan krijgen. Ook klinkt mijn post op sommige punten een beetje hypocriet en dat zal vast ook wel zo zijn :+ [/small]
Hey, het schrijven van deze review heeft zeker een paar uurtjes gekost, maar deze zit wel goed in elkaar... petje af... _/-\o_

Toch blijf ik van mening dat ik een juiste keuze gemaakt heb door GEEN iPod aan te schaffen. Ook een van de punten waarop ik bij mijn aankoop lette, was de geluidskwaliteit - en deze is bij iPod helaas simpelweg afwezig. Na een lange reeks reviews gelezen te hebben, kwam ik toch tot de conclusie dat iPod de slechtse kwaliteit van het geluid levert - deze eindigt als laatste in reviews... Sony, iRiver en iAudio zijn de echte leiders....

Sorry, maar mijn X5L vind ik veel mooier uitzien - deze heeft een echte mannelijke uitstraling, voelt heel stevig aan en is bijzonder compact en gebruiksvriendelijk...
En de geluidskwaliteit is superieur , vooral in vergelijking met jullie iPods... sorry, kerels, maar het is niet anders...
Bovendien probeert Apple zo veel mogelijk geld van je te pikken door bijv. geen AC Adapter mee te leveren (een bekende feit, he? ;) ), dus moet je nog 40 euri voor een adapter betalen.. en dan heb ik het nog niet eens over hoesjes, schermprotectors, "normale oordopjes, kabels en moeite en slappeloze nachten om je muziekcollectie in de door Apple gedicteerde formaten te converteren...

Maar je hebt wel gelijk dat iPods er zeer sexy uitzien en een mooie wheeltje hebben. Het was het enige waar ik aan een 5,5 iPod leuk vond. Het schermpje ook een beetje, maar het schijnt veel slechter dan het schermpje van bijv. Zen te zijn... en krassen .. hmmm... ik haat ze... Zen blijkt hetzelfde probleem te hebben en iedereen die deze spelers heeft, klaagt erover... Een van de muziekliefhebbers die tot zijn spijt een iPod kocht, heeft trouwens onlangs een rechtszaak tegen Apple aangespannen wegens het feit dat deze dingen zo onkrasvrij zijn... het is een feit... en als je een hoesje koopt in hoop de krassen te voorkomen, vergeet het - ze komen toch... maakt niet uit wat je doet... en zo te zien hoopt Apple, dat je dan over een tijdje aan een nieuwe iPod zal denken en deze ook zal kopen (zodat ie ook een tijdje mooi mag wezen)...

Ik kan natuurlijk doorgaan en nog een paar features noemen die juist iAudio superieur maakt, bijv FM-radio, USB-OTG, FLAC, Ogg en veel meer codecs, Voice recorder, P'n'P, Line in/out, veel betere EQ... toch lijkt het me slimmer om af te sluiten...

Nee... mensen...ik ben geen kuddedier en ben het nooit geweest... }:O
Het enige wat telt, is dat je je prioriteiten vaststelt en grenzen aan je wensen weet te bepalen, dan kun je zeker een juiste hdd speler aanschaffen... en de juiste kant in deze eeuwige strijd kiezen die voor mij persoonlijk al lang uitgevochten is (en raad ns wie de winnaar is... :9 )

Helaas is Apple met zijn mooie iPods op dit moment niet in staat om mij te overtuigen... maar ik heb het een tijdje geleden zo graag gewild... zo graag... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:45
Steenvoorde schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:15:
[...]

Ik gebruik iTunes normaal niet, tenminste niet met mijn iPod photo. Om de gapless playback en compilaties te configureren moet ik iTunes wel gebruiken, dat kan in Anapod niet. Filmpjes overzetten gaat trouwens ook mis met Anapod, m'n iPod ziet ze dan opeens als audio-files... :(

Ik kan me niet goed voorstellen dat Anapod dit veroorzaakt. Met mijn iPod Photo werkte het namelijk wel goed. Daarbij, de album art zit in de MP3 ingebakken nu en Anapod heb ik alleen maar gebruikt om die meuk erop te zetten. Ik heb dus geen tags zitten editen, alleen in iTunes. Maar ik zal support wel weer contacten, ik had een paar dagen geleden al een call aangemaakt betreffende die compilaties (die worden volgens Red Chair namelijk wel ondersteund). Maar heb nog niets van ze gehoord... ;(
Je kan met anapod heel makkelijk album art aan je albumpje toevoegen hoor. gewoon al je tracks selecteren van een album. Dan rechtermuisknop en edit tag en dan kan je op "Get art from Amazon.com" klikken. Standaard staat dit af dus moet je even bij options album art aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:59:
[...]

Dat probleem heb ik soms ook, maar ik heb er de sluimerstand niet voor nodig. Als er nog muziek aan het spelen is, deze gewoon pauzeren. Daarna de menu-knop blijven indrukken, zodat je opnieuw in het hoofdmenu terechtkomt. Vervolgens gewoon de holdswitch verschuiven en na een paar minuten schakelt de iPod zichzelf uit (zeker geen 15 minuten).
Het gaat bij mij overigens ook om een 5G iPod.
Heb het geprobeerd. Hij blijft gewoon aan (half uur o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:16:
Bovendien probeert Apple zo veel mogelijk geld van je te pikken door bijv. geen AC Adapter mee te leveren (een bekende feit, he? ;) ), dus moet je nog 40 euri voor een adapter betalen.. en dan heb ik het nog niet eens over hoesjes, schermprotectors, "normale oordopjes, kabels en moeite
Juist, want de andere fabrikanten leveren natuurlijk allemaal een shitload aan accessoires mee en Apple is de enige die dit niet doet :z
en slappeloze nachten om je muziekcollectie in de door Apple gedicteerde formaten te converteren...
:? Is het zo erg dat Apple je "dicteert" om mp3 te gebruiken? Ik kan het mishebben hoor, maar volgens mij is Apple niet de enige die mp3 ondersteund.
Maar je hebt wel gelijk dat iPods er zeer sexy uitzien en een mooie wheeltje hebben. Het was het enige waar ik aan een 5,5 iPod leuk vond. Het schermpje ook een beetje, maar het schijnt veel slechter dan het schermpje van bijv. Zen te zijn... en krassen .. hmmm... ik haat ze... Zen blijkt hetzelfde probleem te hebben en iedereen die deze spelers heeft, klaagt erover... Een van de muziekliefhebbers die tot zijn spijt een iPod kocht, heeft trouwens onlangs een rechtszaak tegen Apple aangespannen wegens het feit dat deze dingen zo onkrasvrij zijn... het is een feit... en als je een hoesje koopt in hoop de krassen te voorkomen, vergeet het - ze komen toch... maakt niet uit wat je doet... en zo te zien hoopt Apple, dat je dan over een tijdje aan een nieuwe iPod zal denken en deze ook zal kopen (zodat ie ook een tijdje mooi mag wezen)...
Dat gedoe met die krassen was een hele tijd geleden. Met de nieuwere iPods is dit veel minder.

Bovendien, ik denk dat je naar dit topic op zoek was: [HDD] Cowon iAudio HDD MP3 spelers

Ik ben verder geen iPod-fan oid, maar je kraamt hier wel een boel onwaarheden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb ook tijden alleen spelers van iRiver gehad en daar was ik ook zeker blij mee. En toen ik een iRiver had was ik natuurlijk ook anti-iPod 'omdat iedereen er maar eentje koopt alleen omdat het een iPod is'.
Maar na m'n U10 was ik op zoek naar een speler van 30GB om ook films mee te kijken. En dan heb je niet veel keus. Ik ben voor de 5.5G gegaan. En ja, er zijn inderdaad een paar nadelen aan dat ding. De geluidskwaliteit is, ondanks dat ie verbeterd is, niet geweldig net als de EQ, je moet alle filmpjes omzetten naar het goede formaat, de batterij gaat niet zo lang mee als m'n vorige (flash!) speler, maar veel meer nadelen zijn er eigenlijk niet (hier en daar een paar kleine puntjes maar die heeft elke speler, en de meeste hebben er meer)
Daar tegenover staat dat er een hoop punten zijn die ontbreken bij andere merken. Zoals inderdaad het leuke wieltje, een hoop kleine puntjes die je pas merkt al je een iPod hebt waarvan je denk 'Dat is eigelijk best handig!' en natuurlijk de looks. Sorry hoor maar die iAudio vind ik echt niet mooi. Het probleem is dat ie ruimte nodig heeft voor de batterij en HD, maar ze hebben niets kunnen bedenken om die ruimte te benutten door een wat grotere control interface oid.

Dus ik hoop dat je blij bent met je iAudio, maar denk eens twee keer na voordat je andere producten af kraakt.
RoD schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:50:
Ik ben verder geen iPod-fan oid, maar je kraamt hier wel een boel onwaarheden uit.
/me fsfikke kijkt naar RoD's avatar
No shit! :+

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 04-02-2007 16:07 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha... inderdaad zit ik in dit topic waarschijnlijk verkeerd...
wat kan ik zeggen, geniet van je mooie iPods zonder inhoud... en geloof me, ik doe niets voordat ik tien keer alles heb overwogen... lees maar wat meer reviews en technische specificaties van zowel iPod als iAudio X5 en je zult zien wie gelijk heeft. Bovendien kiezen de meeste professionals niet voor iPods maar voor iAudio - het geluid is gewoon veel beter: vol, diep en kleurrijk.... hmmmm.... ik begin mijn X5L steeds leuker te vinden eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:13:
wat kan ik zeggen, geniet van je mooie iPods zonder inhoud... en geloof me, ik doe niets voordat ik tien keer alles heb overwogen... lees maar wat meer reviews en technische specificaties van zowel iPod als iAudio X5 en je zult zien wie gelijk heeft. Bovendien kiezen de meeste professionals niet voor iPods maar voor iAudio - het geluid is gewoon veel beter: vol, diep en kleurrijk.... hmmmm.... ik begin mijn X5L steeds leuker te vinden eigenlijk
iAudio staat bekend om zijn geluidskwaliteit. Maar ik wil meer dan alleen dat. Ook video's bijvoorbeeld en daar is dat ding van jou niet goed in.
Leer nou eens dat er verschillende argumenten voor en tegen een apparaat zijn. En voor de een wegen sommige argumenten zwaarder mee dan voor anderen.
Jij hebt gekozen voor je iAudio, fijn. Maar het is zo kinderachtig om daarna alle andere dingen totaal af te kraken met alleen 'ik heb een iAudio en die vind ik veeel beter dan jullie troep.'

Het is een keus, geen exacte wetenschap waarbij maar een antwoord juist is.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 04-02-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:13:
Het geluid van de iAudio is beter, dat zeker. Maar dat wil niet zeggen dat de iPod meteen bagger klinkt oid. En wat maakt het uit dat professionals (wat dat ook mogen zijn 8)7 ) voor iAudio kiezen? Toevallig kiezen de meeste consumenten wel voor een iPod. Goed, nu zullen er zeker veel mensen bij zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is en maar een iPod kopen omdat die nou eenmaal in is, maar als Apple baggerspul maakte dan hadden ze dus lang niet zoveel verkochte iPods gehad.

Dat jij een iAudio beter vindt heeft niks met de iPod te maken, ik kan jou speler ook wel gaan afkraken omdat het een lomp ding is, slecht gevormd is, het scherm kutkwaliteit is voor films en een brak joystickje heeft. Ieder heeft z'n eigen wensen op dit gebied.
En over technische vergelijkingen gesproken. Als jij denkt dat de X5L een technisch vooruitstrevend product is, heb je het helemaal mis.

Ik zou zeker ook geen iPod kopen omdat deze totaal niet aan mijn eisen voldoet, maar dat wil niet zeggen dat het ding meteen overal slecht in is, zoals jij het wilt doen laten lijken.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 04-02-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Jongens, wat een onzin! De geluidskwaliteit van de iPod 5G is minstens zo goed als die van de iAudio. De iAudio heeft alleen een veel betere equalizer (heel weinig onbedoelde vervorming en uitgebreide instelmogelijkheden), maar nogmaals, de pure geluidskwaliteit is minstens even goed.

Je kunt bijv. hier subjectieve en objectieve informatie daarover vinden: http://phonephile.blogspot.com/ . Daarnaast zijn heel veel gebruikservaringen te vinden op het forum van headfi: http://www.head-fi.org/forums/forumdisplay.php?f=22 .

Maar het leukste is nog wel, dat de verschillen tussen zowel de iRiver, de Creative, de X5 en de verschillende iPods zo klein is, dat de meeste gebruikers er niets van zullen merken. Je moet namelijk wel een erg goede koptelefoon of IEMs hebben om het verschillen uberhaupt te kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoedje schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:06:
Jongens, wat een onzin! De geluidskwaliteit van de iPod 5G is minstens zo goed als die van de iAudio. De iAudio heeft alleen een veel betere equalizer (heel weinig onbedoelde vervorming en uitgebreide instelmogelijkheden), maar nogmaals, de pure geluidskwaliteit is minstens even goed.
Dit valt bij mij toch wel een beetje onder de noemer geluidskwaliteit :P Puur audio zonder een bepaalde eq. instelling vind ik bij de meeste nummers minder klinken. Maargoed, geluid is een zeer persoonlijk iets. Maar je hebt wel gelijk dat je er goede doppen bij moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:16:
[...]

Toch blijf ik van mening dat ik een juiste keuze gemaakt heb door GEEN iPod aan te schaffen. Ook een van de punten waarop ik bij mijn aankoop lette, was de geluidskwaliteit - en deze is bij iPod helaas simpelweg afwezig. Na een lange reeks reviews gelezen te hebben, kwam ik toch tot de conclusie dat iPod de slechtse kwaliteit van het geluid levert - deze eindigt als laatste in reviews... Sony, iRiver en iAudio zijn de echte leiders....
Aangezien dit het enige *enigzins* steekhoudende argument is en de rest al is afgeschoten: Ik hecht toevallig vrij veel waarde aan geluidskwaliteit en ik hoor verschillen ook heel gauw. Het feit blijft echter dat in jouw reviews wordt gezegd dat de kwaliteit van de iAudio BETER is dan die van de iPod. Dat betekent niet dat die van de iPod slecht is, dat betekent enkel dat die van de iPod niet de beste is. Toch ging mijn keuze alsnog naar de iPod. Waarom? De features en andere zaken die ik in mijn vorige post genoemd heb. Geluidskwaliteit hoor ik niks van bij gecomprimeerde formaten (ik hoor dus het afwezig zijn van), dus daar zit al geen verschil meer tussen de iAudio en iPod (met hetzelfde formaat). Verder gebruik ik mijn iPod nooit thuis. Daar heb ik een fatsoenlijke audio-installatie voor, die goede muziekkwaliteit levert. Mijn iPod gebruik ik onderweg, waar ik last heb van zaken als wind, verkeer, pratende mensen, geluid van de auto/trein, noem maar op. Genoeg factoren om het verschil niet meer te kunnen horen. Omdat daar het hele geluidskwaliteitsargument (tot op zekere hoogte/laagte) wegvalt, blijven alleen de eerder genoemde zaken over. Daarom was de keuze niet al te moeilijk.

Goede oordoppen heb ik trouwens ook al gehad, Shure E2c. Helaas was ik kennelijk de eerste persoon met een kabelbreuk, dit is onder coulance nog opgelost, omdat het 8 maanden na aanschaf gebeurde. 5 Maanden later echter, vlak na het verstrijken van de garantieperiode (toen), ging het weer mis en werd me verteld dat ik pech had. Dat was een duur grapje en daarom heb ik nu weer 'normale' dopjes (Sennheiser MX-51). Kennelijk zijn die Shures niet berekend op dagelijks (buiten)gebruik, erg jammer omdat ik dus heel veel muziek luister.

[ Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 04-02-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

RoD schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:34:
Het geluid van de iAudio is beter, dat zeker. Maar dat wil niet zeggen dat de iPod meteen bagger klinkt oid. En wat maakt het uit dat professionals (wat dat ook mogen zijn 8)7 ) voor iAudio kiezen? Toevallig kiezen de meeste consumenten wel voor een iPod.
Exact! Ik ben een consument en geen professional, de professionals hebben waarschijnlijk een totaal afwijkend eisenpakket. Ik vind het vooral belangrijk dat het apparaat goed met een Apple samenwerkt, inclusief de metainformatie zoals tags en playlists. Dat de geluidskwaliteit niet perfect is vind ik voor een apparaat voor onderweg minder belangrijk. Een iPod klinkt echt niet zo slecht.

Verder luister ik voornamelijk in de auto naar m'n iPod en ik ben nog geen autoradio tegengekomen met een iAudio-interface voor bediening via het frontpaneel van de radio. Voor de iPod is er op dat vlak genoeg keuze :)
Dat is mijn belangrijkste overweging geweest om (weer) voor een iPod te kiezen.
Dat ik daarmee een 'kuddedier', een meeloper of een 'hype-volger' ben, tja eerlijk gezegd vind ik dat vooral handig, gezien m'n eerdere opmerking over de ruime beschikbaarheid van accessoires.

De 'hype' dat men een muziekspeler kiest omdat niet iedereen diezelfde ook al heeft is toch allang gepasseerd? Want ik vraag me nog steeds af wat mensen daarmee wil bereiken.
Dat iedereen gestimuleerd wordt om een iAudio te kopen, zodat men als eerste weer een iPod kan kopen om weer uniek te kunnen zijn :?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Mijn koffer met inhoud is 2 weken geleden gejat, met daarin helaas mijn laptop en dus met al mijn muziek erop. Kheb een iPod video 80gb, dus ik syncte altijd alles, aangezien ik toch nooit 80gb aan muziek, video's etc heb. Oftewel, ik heb nog steeds alles op mn iPod staan.. kwil die muziek uiteraard wel heel graag terughalen. Via windows explorer zie ik wel alle muziek.. maar theeft allemaal namen als ASDF.mp3 etc en ik wil natuurlijk al de muziek terug onder de oude namen zoals ik voorheen had. Kheb anapod geprobeerd, de trial version dan, maar daarmee kan je dus wel naar de computer kopiëren.. helaas, alleen niet met de trial version. Is er ook een soort van gelijkbaar programma dat gratis is, waarmee ik al mn playlists, muziek en video's kan terughalen? En via anapod zag ik games niet staan, khad namelijk ooit texas hold'em gekocht en die wil ik ook graag terug.
Kheb ook andere topics gelezen, maar niet precies gevonden wat ik zocht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

dajuan schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:26:
Mijn koffer met inhoud is 2 weken geleden gejat, met daarin helaas mijn laptop en dus met al mijn muziek erop. Kheb een iPod video 80gb, dus ik syncte altijd alles, aangezien ik toch nooit 80gb aan muziek, video's etc heb. Oftewel, ik heb nog steeds alles op mn iPod staan.. kwil die muziek uiteraard wel heel graag terughalen. Via windows explorer zie ik wel alle muziek.. maar theeft allemaal namen als ASDF.mp3 etc en ik wil natuurlijk al de muziek terug onder de oude namen zoals ik voorheen had. Kheb anapod geprobeerd, de trial version dan, maar daarmee kan je dus wel naar de computer kopiëren.. helaas, alleen niet met de trial version. Is er ook een soort van gelijkbaar programma dat gratis is, waarmee ik al mn playlists, muziek en video's kan terughalen? En via anapod zag ik games niet staan, khad namelijk ooit texas hold'em gekocht en die wil ik ook graag terug.
Hier staat uitgelegd hoe je zoiets kan doen + wat programma's.
Of die spelletjes gaan werken weet ik niet. Misschien dat als je met iTunes inlogt op je iTunes store je ook je game weer krijgt? Neem anders even contact op met Apple, je hebt bij hun iets gekocht, dan moet het ook werken :P

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 05-02-2007 19:56 . Reden: Link vergeten |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 06:32

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Sharepod werkt bij mij goed!! Spelletjes weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

dajuan schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:26:
Met Foobar2000 kan je i.c.m. de foo_dop plugin (staat op het het fb2k forum) je iTunes library inlezen als playlist. Vervolgens kan je alles selecteren en dan met de rechtermuisknop naar 'File Operations' -> 'Move, rename or copy files' gaan. Daar kan je vervolgens alle muziek van je iPod ergens anders heen kopieren met een structuur zoals bijvoorbeeld \pad\naar\map\artiest\album\nummer.mp3 of iets dergelijks. De namen worden dus automatisch aangepast, de informatie daarvoor komt uit de tags.

Edit: video's ziet ie trouwens ook gewoon, alleen weet fb2k niet wat ermee te doen (het is immers een muziekspeler). Ik heb daarom ook geen idee wat het daarmee gaat doen als je die meekopieert, maar ik verwacht dat het geen groot probleem zal zijn. Waarschijnlijk houdt dat gewoon de originele bestandsnaam, zoals die op je pc stond.

[ Voor 9% gewijzigd door DataGhost op 05-02-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg m'n iPod inmiddels weer normaal uit. Gisteren heb ik hem even leeg laten lopen en weer opgeladen. Werkt weer perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Gister had ik de ipod Nano van een vriendin van me in handen en zij heeft een zoek-functie op dr ipod zitten. Op m'n video 5G ben ik deze alleen niet tegengekomen, zie ik iets over t hoofd? zit ie er idd echt niet op of komt ie er wellicht met nieuwe firmware? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
r0el schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:55:
Gister had ik de ipod Nano van een vriendin van me in handen en zij heeft een zoek-functie op dr ipod zitten. Op m'n video 5G ben ik deze alleen niet tegengekomen, zie ik iets over t hoofd? zit ie er idd echt niet op of komt ie er wellicht met nieuwe firmware? :)
De (uitgebreide) zoekfunctie zit alleen op de Nano 2G en de iPod 5.5G :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 09:09

Dav0s

Hr?

Mijn iPod ben ik gister verloren (tip voor iedereen: nooit bij je handschoenen in je zak doen), aangifte gedaan, maar verwacht hem eigenlijk niet terug. Ik gebruik Anapod Explorer om muziek over te zetten op mijn iPod. Weet iemand of je Anapod met meerdere iPods kan gebruiken of dat hij gelinkt is aan 1 iPod? Kan hier niks over vinden op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Dav0s schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:25:
Mijn iPod ben ik gister verloren (tip voor iedereen: nooit bij je handschoenen in je zak doen), aangifte gedaan, maar verwacht hem eigenlijk niet terug. Ik gebruik Anapod Explorer om muziek over te zetten op mijn iPod. Weet iemand of je Anapod met meerdere iPods kan gebruiken of dat hij gelinkt is aan 1 iPod? Kan hier niks over vinden op de site...
Zelfs met iTunes kan je zonder problemen meerdere iPods gebruiken... Het grootste probleem daarmee was voordat dat je niet meerdere PC's kon gebruiken :) Dus het is geen probleem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Is er inmiddels al een functie in iTunes waarmee je alle entries in de library van nummers die niet meer op je computer staan kan weghalen?
Want ik gebruik tot op heden altijd ITLU (zie startpost), maar dat duurt nu best lang met een library van bijna 10.000 nummers.

[ Voor 31% gewijzigd door warrie op 11-02-2007 02:11 ]

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:59:
[...]

De (uitgebreide) zoekfunctie zit alleen op de Nano 2G en de iPod 5.5G :).
idd

Voor de iPod video-gebruikers, zoeken met de iPod gaat nog langzamer dan zo even het nummer of album in de lijst opzoeken dus echt zinvol is het nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang zou het ongeveer moeten duren om 14 GB muziek te kopiëren op een USB 2.0 poort? Hij is nu al ruim een half uur bezig en nog niet eens op de helft? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Volgens mij ging dat bij mij in een minuut of twintig, dus ik gok dat je niet zo'n geweldige USB 2.0 interface hebt dan.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem speciaal op de achterkant aangesloten i.p.v. de voorkant voor een snellere interface, maar dit? Is een MSI RS 480M2 bordje, niks mis mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
Dav0s schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:25:
Dat lijkt me wel waarom maken ze anders de universal anapod explorer. als je toch maar 1 iPod kan gebruikeren zou die versie overbodig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

Deze vraag heb ik ook al gesteld in het iTunes 7 topic maar daar nog geen echt goed antwoord gekregen.

Is het mogelijk om je iTunes alleen op te slaan op je iPod en niet op je PC?

Ik heb namelijk een Macbook en vind het wel handig om altijd mijn muziek bij me te hebben maar vind het zonde om m'n heele schijf vol te gooien met muziek. Wat ik wil is dus alle muziek (en films) opslaan op de iPod en deze als het ware dus als externe HD gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

jawel hoor, gewoon niet synchroniseren

muziek telkens op iPod slepen en deleten van harde schijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

En als ik de muziek wil afspelen via mijn Macbook met Frontrow? Macbook is namelijk aangesloten op 32" LCD en wil vanuit bed alles kunnen bedienen met Apple remote...

Dus ik wil hem echt als externe HD gebruiken

[ Voor 12% gewijzigd door fabulaus op 13-02-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

dat weet ik niet helemaal zeker, je kan wel je ipod aansluiten en dan zie je vervolgens in itunes wel alle nummers staan en dan kan je alles gewoon afspelen vanaf je ipod, of dit werkt met frontrow weet ik niet...

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

Ik ben op zoek naar een ipod oplader voor in de auto, en nou viel mijn oog op deze, deze is toch ook gewoon geschikt voor de ipod 5G, en daarnaast alle usb opladers?

mvg, Paul

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:41
Gisteren heb ik bij de Mediamarkt met een iPod 5.5G gespeeld maar de bediening viel me tegen.
Ik heb zelf een nano en het menu daarvan reageert veel sneller dan van de 5.5G ? Verder wel een mooi ding trouwens en een veel betere prijs/GB natuurlijk.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ komt door het verschil tussen flash geheugen en een harde schijf. Als je de nano gewend bent dan zijn de menuutjes inderdaad wat trager op de 'normale' iPod.

• Hoedje
Het is wel heel erg subjectief hoor, de menusnelheid. Ik heb een 5G gehad en ik heb nu een 8GB Nano en ik vind het verschil erg klein.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Lt. Marx schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:49:
^^ komt door het verschil tussen flash geheugen en een harde schijf. Als je de nano gewend bent dan zijn de menuutjes inderdaad wat trager op de 'normale' iPod.
Jeugd van tegenwoordig. Zelf heb ik hier een iPod 4G en die reageert veel beter dan de huidige generatie iPod's. Grote kans dat het aan de firmware/software ligt in de iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
warrie schreef op zondag 11 februari 2007 @ 02:09:
Is er inmiddels al een functie in iTunes waarmee je alle entries in de library van nummers die niet meer op je computer staan kan weghalen?
Want ik gebruik tot op heden altijd ITLU (zie startpost), maar dat duurt nu best lang met een library van bijna 10.000 nummers.
Iemand?

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

he mijn linker oortje van die oortjes die je bij je ipod krijgt is bij mij nu kapot gegaan! :O
zou je die kunnen opsturen voor garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg handig zo'n Miglia TV max kastje met EyeTV. Tape je zo ff de documentaires van discovery of national geographic om ze vervolgens met 1 druk op de knop naar iPod formaat te converteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
MethodP schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:53:
he mijn linker oortje van die oortjes die je bij je ipod krijgt is bij mij nu kapot gegaan! :O
zou je die kunnen opsturen voor garantie?
Als het binnen een jaar is wel.. dan krijg je nieuwe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

O.D.Smolik schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:14:
[...]

Jeugd van tegenwoordig. Zelf heb ik hier een iPod 4G en die reageert veel beter dan de huidige generatie iPod's. Grote kans dat het aan de firmware/software ligt in de iPod.
Eens!
Mijn menu's zijn een hoop sneller geworden sinds de allereerste firmware voor mijn 60Gb 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb een 4G, maar heb sinds de laatste herstelpoging (bibliotheek was messed up) een raar probleem. Normaal staan de nummers op alfabetische volgorde, maar staan ze allemaal door elkaar, zelfs niet op volgorde van het toevoegen :?

Ik gebruik overigens Winamp onder XP voor het beheer. Iemand die weet hoe ik dit weer voor elkaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Misschien een tip voor de mensen hier die iTunes zat zijn maar zeker voor de iPod video nog geen vervanging hebben gevonden. Of voor de mensen (zoals ik) die op een windows machine iTunes wel erg zwaar vinden draaien:
Floola
Features

Cross plattform
Works on any Windows (98 and above), any Mac and any linux distribution with GTK installed.

Portable
Put the application on iPod and launch it on any PC, immediately.

Copy
add and extract songs to and from iPod.

Playlists
Easily manage, import and export (m3u, pls) playlists.

Last.fm
Join the social music revolution.

Podcasts
Join the social music revolution.

Localization
Available in different languages.

Lyrics
Lyric support even on older iPods (3G and above).

Search for duplicates
Easily find duplicated songs on iPod.

Search lost files
Easily find songs lost in your iPod.

Artwork
Add artwork to your songs easily.

Videos
Videos can be added to iPod.

Export to HTML
Create HTML files containing list of your iPod files

Fix iPod
Did a software mess up your iPod? Fix it!

Notes
Manage notes.

Growl support
(Mac version only) Get beautiful system notifications.

Snarl support
(Windows version only) Get beautiful system notifications.

Music
Play iPod's music.
Kortom: je kan alles afspelen erop zetten (ook video en podcasts!), je kan je iPod bijvullen (vanaf elke pc EN Mac!). En het programmaatje is zeer licht en neem je gewoon mee op je iPod. Floola ondersteund alle iPods! Ik gebruik het nu eventjes maar het is echt briljant op deze manier! Probeer het uit!
http://www.floola.com/modules/wiwimod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik ben op zoek naar een ipod video 30Gig
zojuist heb ik op kamera0express.nl gezien dat ze een Apple iPod Video 30GB Black, MA446FD/A 6e Generatie hebben.

Weet iemand wat er nieuwer (of beter) is aan een 6gen en een 5,5 gen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de link van de Apple iPod Video 30GB Black, MA446FD/A 6G

http://www.kamera-express...showproduct&product=20810

hoe kan ik nou zeker weten dat het een 6G is en geen oudere versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
De 6G bestaat helemaal nog niet :z. Wat je bedoelt is het verschil zien tussen een 5G en een 5,5G en dit kun je zien aan de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lt. Marx schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:13:
jawel hoor, gewoon niet synchroniseren

muziek telkens op iPod slepen en deleten van harde schijf!
Kun je het later ook weer op je pc zetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

jep vooral met het progje wat ik een paar posts eerder omschreef gaat dat relaxed, ook heb ik daarvoor een tijdje sharepod gebruikt!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Hoedje schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:55:
[...]

[...]

Daarom misschien ;). Apple maakt pas sinds de 5G en de Nano de clickwheels zelf. Overigens vind ik het een beetje onduidelijk artikel, en waarschijnlijk (zoals in 99% van de mogelijke patentrechtzaken) zal het wel aflopen met een sisser.
Dat is niet helemaal waar, zij gebruiken namelijk de techniek van Cypress (CapSense genaamd)
Dat QR daar toevallig patenten op heeft...dat had Apple ook kunnen weten

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:36:
Hier is de link van de Apple iPod Video 30GB Black, MA446FD/A 6G

http://www.kamera-express...showproduct&product=20810

hoe kan ik nou zeker weten dat het een 6G is en geen oudere versie ?
5.5G:
Kant 1:
Dani California
Red Hot Chili Peppers
Stadium Arcadium

Kant 2:
Johnny Dep(aka Jack Sparrow)
in andere woorden,een piraat.

5G:
Kant 1:
Feel Good Inc.
Gorillaz
Demon Days

Kant 2:
Bono van U2

Als je een 5G hebt(dus de tweede doos) kan je alleen op letter zoeken(door je menu's scrollen,dan komt er in het midden een grote letter te staan),heb je de eerste doos,dan kun je met een zoekmenu door je iPod heen, en hoef je niet meer door heel je lijst heen te scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En over de snelheid van het menu, ik heb zelf een 5G, en als je net op Now Playing drukt, en daarna meteen weer op menu om naar je lijst te komen, blijft hij soms hangen voor een seconde...niet echt irritant, maar het is wel langzaam!

Lekker vind ik nog steeds om de harde schijf te voelen draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJF5
  • Laatst online: 05-08 19:01
Ja, ik ben erg tevreden over mijn iPod Video 80gb (dus de 5,5G)

Het is dat ik er nu over na ga denken dat ie mischien wat traag zou kunnen zijn, want daarvoor heb ik er totaal geen last van gehad.

De zoek-functie is trouwens ook ideaal!

Erg blij mee...

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens er trouwens last van dat mijn iPod nummers niet weergeeft onder een artiest. Bijvoorbeeld, er staat een cd van Massive Attack o.i.d wel in de albumlijst, maar als je naar de artiestenlijst gaat, en daar op Massive Attack drukt, staat het album er niet bij... 8)7 .Weet misschien iemand waar dat aan ligt?

Ook heb ik volgens mij last van stof onder het beeldscherm van mijn Video, je ziet een paar beschadigingen op het beeldscherm zelf, en daaronder duidelijk nog een laag met spikkels zitten, die dus onder het beeldscherm zitten.. Dat zou dus moeten duiden op stof, maar hoe haal je het weg zonder de iPod open te maken??

Hebben jullie ook last van dat je de bovenkant van je iPod kan bewegen t.o.v de chromen onderkant? Bij mij zit er best veel speling op..

Voor de rest...iPod O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:00:
Ik heb trouwens er trouwens last van dat mijn iPod nummers niet weergeeft onder een artiest. Bijvoorbeeld, er staat een cd van Massive Attack o.i.d wel in de albumlijst, maar als je naar de artiestenlijst gaat, en daar op Massive Attack drukt, staat het album er niet bij... 8)7 .Weet misschien iemand waar dat aan ligt?

Ook heb ik volgens mij last van stof onder het beeldscherm van mijn Video, je ziet een paar beschadigingen op het beeldscherm zelf, en daaronder duidelijk nog een laag met spikkels zitten, die dus onder het beeldscherm zitten.. Dat zou dus moeten duiden op stof, maar hoe haal je het weg zonder de iPod open te maken??

Hebben jullie ook last van dat je de bovenkant van je iPod kan bewegen t.o.v de chromen onderkant? Bij mij zit er best veel speling op..

Voor de rest...iPod O+
Totaal geen speling hier (5.5G) Volgens mij heeft je iPod een tik gekregen waardoor de bovenkant een beetje los is gaan zitten. Vandaar ook dat stof. Als ie zo was toen je hem kocht kan je hem beter terug brengen denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, het is een 5G en hij is al een keer heel hard gevallen toen ik aan het wachten was voor het stoplicht, een deuk linksbovenop de iPod getuigt daarvan..Hij is behoorlijk mishandeld, er zitten ook kleine minideukjes in de achterkant, maar een Nano hier in huis heeft daar ook last van, mijn oude iPod Mini was eigenlijk het hardst van allemaal _/-\o_ .

Overigens is dat stof echt enorm irritant als je een film ofzo aan het kijken bent, het zit echt midden in het beeldscherm. Ach, als de garantie verlopen is maak ik hem wel een keertje open om het weg te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:00:
Heb je het album toevallig aangevinkt als een verzameling ? Dan staat de artiest inderdaad niet in de artiestenlijst.

Ik heb zelf eigenlijk nooit problemen gehad met m'n iPod, maar de laatste tijd gebeuren er toch wel rare dingen... Soms blijft hij (volgens mij volstrekt willekeurig) halverwege het nummer hangen, verspringt dan tot het eind van het nummer -1 seconde (hij slaat dus bijv. een halve minuut over oid), en doet niks meer. In de 'titelbalk' staat een play-icoontje en op het moment dat ik op volgende druk dan gaat hij ook naar de volgende nummer...
En, wat nog raarder is: ik luisterde een album, na het x-de nummer begon hij opeens met het afspelen van een afspeellijst, gewoon volstrekt willekeurig heb ik het idee. Ik heb de problemen niet gereconstrueerd (die tweede is ook maar één keer voorgekomen), maar ik vind het toch wel typisch..

edit: Heb het eerste nu wel kunnen reconstrueren. Ik heb een nummer gevonden waarbij hij met nog een paar seconden spelen naar het punt gaat dat er nog 2 seconden resterend zijn. Daar blijft hij dan staat. Op vorige drukken werkt, maar hij speelt het nummer niet af. Op volgende drukken werkt ook (hij gaat dan afspelen) en als ik dan op terug druk dan speelt hij dat 'foute' nummer ook. Het lijkt me sterk dat het aan het nummer ligt, want ik geloof dat ik het ook met andere nummers gehad heb. Ik heb btw ook geen idee hoe ik zou moeten onderzoeken of het inderdaad aan het nummer ligt of niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Scott op 01-03-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, dat album stond niet ingesteld als een verzameling.

Soms zijn iPod's echt vreemd! :/

EDIT: reactie op bovenstaande

Dat probleem ken ik, wat je hebt met corrupte nummers. Ik had het laatst ook met een podcast van David Guetta, als hij het voorgaande nummer speelde was er niks aan de hand, maar als hij automatisch doorschoof naar dat nummer, liep heel de iPod vast. Uiteindelijk heb ik die podcast weggegooid en daarna opnieuw gedownload, dat hielp wel! Misschien kan je het onderzoeken door het nummer even opnieuw te importeren/downloaden/omzetten naar een ander bestand.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:15:
Nope, dat album stond niet ingesteld als een verzameling.

Soms zijn iPod's echt vreemd! :/

EDIT: reactie op bovenstaande

Dat probleem ken ik, wat je hebt met corrupte nummers. Ik had het laatst ook met een podcast van David Guetta, als hij het voorgaande nummer speelde was er niks aan de hand, maar als hij automatisch doorschoof naar dat nummer, liep heel de iPod vast. Uiteindelijk heb ik die podcast weggegooid en daarna opnieuw gedownload, dat hielp wel! Misschien kan je het onderzoeken door het nummer even opnieuw te importeren/downloaden/omzetten naar een ander bestand.
Dat zal ik inderdaad even proberen. Opnieuw downloaden is niet echt handig denk ik, dan weet je niet of het aan het bestand ligt of niet (je importeert immers een geheel nieuw bestand, alsof het een heel ander nummer is..).

En ik betwijfel of het zal helpen, want iTunes kan het wel gewoon afspelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 23:13
Ik heb bij een nummer wat ik heb gekocht via iTunes dat de album cover niet wordt weergegeven op mijn iPod 5.5g. Ik zie zeg maar een soort vierkantje vol ruis (zwart, wit puntjes zoals ruis op je TV). Is het bestandje dan corrupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, jan 2006 heb ik een ipod gekocht, in mei 2006 ging mn ipod kapot en kreeg ik een nieuwe van apple nu heb ik bij die ipod en paar doode pixels, heb ik dan nog garantie of geldt dat alleen voor die eerste ipod? of heb ik gewoon weer een nieuwe garantie van een jaar gekregen op die tweede ipod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:54:
hey, jan 2006 heb ik een ipod gekocht, in mei 2006 ging mn ipod kapot en kreeg ik een nieuwe van apple nu heb ik bij die ipod en paar doode pixels, heb ik dan nog garantie of geldt dat alleen voor die eerste ipod? of heb ik gewoon weer een nieuwe garantie van een jaar gekregen op die tweede ipod?
Vraag het Apple? Ze zullen trouwens ook wel een pixelpolicy hebben, vooral met dode pixels die pas later zijn ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:54:
Je houdt gewoon je garantie op je eerste iPod. Dus heb je nog tot januari 2007 garantie. ;)

En over de pixels:
Het support document van Apple dat dode pixels behandelt is gisteren gewijzigd. De nieuwe PowerBooks worden nu genoemd en ook de iPods met een kleurenscherm.

Pas als er "een groot aantal" dode pixels aanwezig is, geldt garantie. Maar wat is nu "een groot aantal" of "een klein aantal"?

Een telefoontje met de Nederlandse Apple Store gaf het verlossende antwoord:

Een aantal van 5 of meer dode pixels is genoeg voor Apple om het apparaat te repareren (indien er nog garantie op zit). Dit geldt voor alle LCD schermen dus ook die in Cinema Displays, notebooks en iPods.

Consumenten die direct na aanschaf 1 of meer dode pixels aantreffen, mogen het product wel binnen 10 dagen terugsturen en ontvangen dan gewoon hun geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de pixelpolicy van Apple trouwens!

[ Voor 178% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik zou graag een klein draagbaar televisie-toestelletje hebben. Het scherm moet niet groot zijn (met 2-3 inch heb ik genoeg), en veel zenders moet ik ook niet kunnen ontvangen (de vrt in België is genoeg). Nu vroeg ik mij af of het mogelijk zou zijn om je iPod hier voor om te bouwen. Dus hetzelfde principe dat je er radio kan mee beluisteren, maar dan televisie op bekijken. Het ideale zou zijn dat ik er een digitale antenne kan opklikken (op de dockconnector). Bestaat er zoiets, of mag ik naar een ander toestelletje op zoek gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

F e r o x schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 21:46:
Ik zou graag een klein draagbaar televisie-toestelletje hebben. Het scherm moet niet groot zijn (met 2-3 inch heb ik genoeg), en veel zenders moet ik ook niet kunnen ontvangen (de vrt in België is genoeg). Nu vroeg ik mij af of het mogelijk zou zijn om je iPod hier voor om te bouwen. Dus hetzelfde principe dat je er radio kan mee beluisteren, maar dan televisie op bekijken. Het ideale zou zijn dat ik er een digitale antenne kan opklikken (op de dockconnector). Bestaat er zoiets, of mag ik naar een ander toestelletje op zoek gaan?
Ik denk dat je beter een draagbare TV kan kopen :+ Het lijkt me niet erg flex om uberhaupt de stroom al van de iPod-batterij te pakken, die is dan binnen no-time leeg natuurlijk. Verder bestaat er naar mijn weten niet zo'n soort accessoire, dus dan heb je daar al een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

ScottB schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:08:
[...]

Ik heb zelf eigenlijk nooit problemen gehad met m'n iPod, maar de laatste tijd gebeuren er toch wel rare dingen... Soms blijft hij (volgens mij volstrekt willekeurig) halverwege het nummer hangen, verspringt dan tot het eind van het nummer -1 seconde (hij slaat dus bijv. een halve minuut over oid), en doet niks meer. In de 'titelbalk' staat een play-icoontje en op het moment dat ik op volgende druk dan gaat hij ook naar de volgende nummer...

edit: Heb het eerste nu wel kunnen reconstrueren. Ik heb een nummer gevonden waarbij hij met nog een paar seconden spelen naar het punt gaat dat er nog 2 seconden resterend zijn. Daar blijft hij dan staat. Op vorige drukken werkt, maar hij speelt het nummer niet af. Op volgende drukken werkt ook (hij gaat dan afspelen) en als ik dan op terug druk dan speelt hij dat 'foute' nummer ook. Het lijkt me sterk dat het aan het nummer ligt, want ik geloof dat ik het ook met andere nummers gehad heb. Ik heb btw ook geen idee hoe ik zou moeten onderzoeken of het inderdaad aan het nummer ligt of niet.
Ik heb gevonden bij welke nummers dit gebeurt, alleen de oorzaak en oplossing weet ik (nog) niet. De nummers waarbij dit gebeurt, zijn die waarvan ik ze los had (dus geen album waar ze op staan/stonden). Als ik er dan later toch een album van heb, dan verwijder ik de losse nummers en laat de verwijzingen in iTunes nu naar het nieuwe nummer verwijzen. Ik denk dat het daarbij fout gaat, alleen weet ik dus nog niet waar, want in iTunes kan ik de (nieuwe) nummers dus wel gewoon afspelen. Voorbeeldje:

Ik heb Wish I Could Fly - Roxette als los nummer in F: staan. Nu heb ik een nieuw album erbij waar dat nummer opstaat, die staat in F:/A Collection Of Roxette Hits - Roxette. In deze map staat 'Wish I Could Fly ook, maar dit is het nieuw verkregen nummer, die ik tegelijk kreeg met het album dus. Dit nieuwe nummer is iets korter (geen idee waarom, maarja). Ik verwijder Wish I Could Fly uit F:, iTunes herkent het nummer dan dus niet meer, maar ik verwijs hem dan naar F:/A Collect Of Roxette Hits - Roxette. Ditzelfde doe ik bij andere nummers van het album en daarbij treden dan dezelfde problemen op.

Is hier misschien iemand die een idee heeft hoe ik dit oplos (zonder de iTunes-verwijzingen te verwijderen en opnieuw toe te voegen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af, ik heb nu een nano 2nd gen maar eigenlijk wil ik wel een ipod video 30gb!
Nou is mijn vraag komt er binnenkort een nieuwe generatie ipod video's en moet ik wachten of is dit niet het geval?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 17:30
Dit is al een paar keer eerder in dit topic besproken.
Apple verteld nooid wanner er een nieuwere iPod komt.
Je kan dus wachten op een betere maar dan loop je wel de kans dat je nog lang moet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. nou ik ga dus in ieder geval een ipod 5.5g kopen.
Ik twijfel nog een beetje tussen de 30gb en de 80gb , ik heb de ruimte echt niet nodig en er is wel een groot prijsverschil :P maar de batterijduur is natuurlijk wel een stuk beter.
Anywayz ik zit nog met de volgende vraag:

Een vriend van mij heeft een 30gb en hij zei tegen mij dat filmpjes die hij bekeek na 2 minuten al niet meer goed gingen (audio en lippen in het filmpje niet tegelijk). Komt dit dan door zijn converteer programma of is dat bij alles zo? En is er dan wel een betaald programma dat het wel helemaal goed regelt? Want ik zou er best geld voor over hebben als het persee moet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 23:13
Is het mogelijk je iPod calendar en contacts te laten syncen met entourage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:11:
Ik twijfel nog een beetje tussen de 30gb en de 80gb , ik heb de ruimte echt niet nodig en er is wel een groot prijsverschil :P maar de batterijduur is natuurlijk wel een stuk beter.

Een vriend van mij heeft een 30gb en hij zei tegen mij dat filmpjes die hij bekeek na 2 minuten al niet meer goed gingen (audio en lippen in het filmpje niet tegelijk). Komt dit dan door zijn converteer programma of is dat bij alles zo? En is er dan wel een betaald programma dat het wel helemaal goed regelt? Want ik zou er best geld voor over hebben als het persee moet!
Heb ik geen last van op m'n 30GB :)
Wel heb ik sinds een tijdje last van nogal slecht geluid (niet alleen bij video's),
Het geluid kraakt nogal, zeer storend en de EQ helpt ook niet echt. Heeft iemand hier een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje

Geen last van. ik download omgezette dvd's en die spelen allemaal gewoon in sync af, heb alleen geen idee waar ze dat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
DataGhost schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 01:10:Ik denk dat je beter een draagbare TV kan kopen
Dit is voor mij geen probleem, maar ik vind nergens zo een oplossing. Ik zal maar wat verder zoeken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
fsfikke schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:26:
[...]
Wel heb ik sinds een tijdje last van nogal slecht geluid (niet alleen bij video's),
Het geluid kraakt nogal, zeer storend en de EQ helpt ook niet echt. Heeft iemand hier een idee over?
Ik zou eerst even de MP3tjes/filmpjes checken via een andere bron (computer/MP3 speler), zodat je zeker weet dat het niet daar aan ligt. Dan zou ik je oordopjes even testen. Als dat het allebei niet is, dan zou ik de iPod opsturen, krakend geluid hoort natuurlijk niet.

Ik gok dat je de oordopjes zijn opgeblazen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik heb mijn ipod 30Gb ter reparatie opgestuurd en heb een hele nieuwe gekregen, weet alleen niet of ik nu ook een G5,5 heb ipv m'n oude G5, het model is de MA002FB, iemand enig idee of dit de oude G5 is of de nieuwere G5,5?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

De ruimte heb je vanzelf wel nodig... mijn ervaring is dat het zo vol zit, als je het hebt :+ Maar het blijft je eigen mening natuurlijk. Ik zat te krap met mijn 4G 20GB, vandaar dat ik de 80GB-variant heb. Je kan hem ook altijd als usb-stick of externe drive gebruiken trouwens.

Heb ik geen last van. Ik gebruik zelf videora, dat is zelfs gratis :) Werkt perfect. Tenzij je beter met ffmpeg op de commandline kan werken dan met een GUI is het een zeer goed programma.
topper schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:17:
Ik heb mijn ipod 30Gb ter reparatie opgestuurd en heb een hele nieuwe gekregen, weet alleen niet of ik nu ook een G5,5 heb ipv m'n oude G5, het model is de MA002FB, iemand enig idee of dit de oude G5 is of de nieuwere G5,5?
Als je een zoekfunctie hebt, heb je een 5.5G. Wat je ook kan doen:
You can distinguish the Fifth Generation iPod (Late 2006) from the original Fifth Generation iPod by the last three digits of the serial number. The Fifth Generation iPod (Late 2006) serial number's last three digits will be one of the following: V9K, V9P, V9M, V9R, V9L, V9N, V9Q, V9S, WU9, WUA, WUB, WUC, and X3N. The Fifth Generation U2 Special Edition iPod (30 GB Late 2006) serial number's last three digits are W9G.
Als je serienummer dus op een van deze eindigt heb je een 5.5G :)

[ Voor 26% gewijzigd door DataGhost op 06-03-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hoedje schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:23:
[...]

Ik zou eerst even de MP3tjes/filmpjes checken via een andere bron (computer/MP3 speler), zodat je zeker weet dat het niet daar aan ligt. Dan zou ik je oordopjes even testen. Als dat het allebei niet is, dan zou ik de iPod opsturen, krakend geluid hoort natuurlijk niet.

Ik gok dat je de oordopjes zijn opgeblazen :)
Op m'n PC klinken de dopjes wel goed (Sennheiser CX300's) Ik heb verschillende liedjes geprobeerd met verschillende codering (van 320 MP3 320 MPEG-4 e.d.)
Het vreemde is dat het de ene keer erger is dan de andere keer... Misschien toch die dopjes dan, heb net nieuwe gekregen van Sennheiser omdat m'n oude kapot waren :(

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 06-03-2007 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 09:34
Ik heb nu sinds enkele dagen een iPod 5.5 en ik gebruik nu iTunes om mijn files te organiseren. Ik heb ook even gekeken bij anapod en ik vond dat programmaatje heel geschikt, alhoewel de trial veels te beperkt is (1 file tegelijkertijd transferen?!). Bovendien lees ik veel slechte dingen over de ondersteuning van dit progamma en stond er zelfs ergens dat redchair (de ontwikkelaar van anapod) nu failliet is.

Zijn er nog meer van dat soort programmaatjes? Ik heb natuurlijk de FAQ gelezen en heb meteen even een opmerking: @ TS/Hoedje > Vervang je ml-ipod link even naar deze http://www.chip.de/downloads/c1_downloads_13655113.html (want de oude link werkt niet meer en is ook de plugin staat niet meer op winamp.com.

Blijkbaar is de lijst van programmaatjes die een explorer interface kunnen gebruik a la anapod heel beperkt? Of zijn er in de tussentijd sinds die FAQ is geschreven al nieuwe dingen verschenen?

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
Risce schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:04:
Ik heb nu sinds enkele dagen een iPod 5.5 en ik gebruik nu iTunes om mijn files te organiseren. Ik heb ook even gekeken bij anapod en ik vond dat programmaatje heel geschikt, alhoewel de trial veels te beperkt is (1 file tegelijkertijd transferen?!). Bovendien lees ik veel slechte dingen over de ondersteuning van dit progamma en stond er zelfs ergens dat redchair (de ontwikkelaar van anapod) nu failliet is.

Zijn er nog meer van dat soort programmaatjes? Ik heb natuurlijk de FAQ gelezen en heb meteen even een opmerking: @ TS/Hoedje > Vervang je ml-ipod link even naar deze http://www.chip.de/downloads/c1_downloads_13655113.html (want de oude link werkt niet meer en is ook de plugin staat niet meer op winamp.com.

Blijkbaar is de lijst van programmaatjes die een explorer interface kunnen gebruik a la anapod heel beperkt? Of zijn er in de tussentijd sinds die FAQ is geschreven al nieuwe dingen verschenen?
Ze hebben 1 a 2 weken geleden nog een patch uitgebracht dus ik denk niet dat het failliet is. ik heb nog nooit itunes geinstalleerd heb alleen nog maar anapod gebruik het is het geld echt waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 09:34
Viperke schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:44:
[...]

Ze hebben 1 a 2 weken geleden nog een patch uitgebracht dus ik denk niet dat het failliet is. ik heb nog nooit itunes geinstalleerd heb alleen nog maar anapod gebruik het is het geld echt waard.
Ok. Dan zal het wel niet inderdaad :) Thanks for the info. Maar je weet dus geen (gratis) alternatieven die buiten de FAQ vallen? (ik vraag dat omdat die sectie van de FAQ volgens mij niet echt up-to-date is)

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste