Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 02:43:
[...]
Vet man! Waar heb je al een preview van dit prachtige ding kunnen vinden? Ik heb overal gezocht, zonder resultaat... maar het wordt vet - met gedachten besturen.....
hey, als er toch geen preview van deze ipod 7 G bestaat, ben je dan toevallig geen helderziende of kun je gewoon in de toekomst kijken... wil je het mij ook leren aub... zal wel leuk zijn...hehe
Ik legde enkel uit dat je kan blijven wachten tot je dood. Er komt altijd weer een nieuwere, met meer features, betere batterij, etc...
even serieus... gisteren heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en een iAudio X5L besteld en vandaag is die al binnen. En ik kan jullie zeggen: Wat een hebbending!
Dit is een topic over iPods. Volgens mij is het dan best offtopic als je een hele verhandeling gaat schrijven waarin je zegt dat een iPod eigenlijk geen enkel voordeel heeft en dat deze thread net zo goed op slot kan, omdat je toch dom bent als je een iPod koopt.
Geen gedoe met iTunes,
Zie TS. Er zijn zat alternatieven voor iTunes. Ook vind ik het persoonlijk geen gedoe maar juist handig.
geen krassen zoals bij iPod
Sorry, maar alle krassen die in 2 jaar zeer intensief gebruik op mijn 4G verschenen zijn, zijn nauwelijks zichtbaar en ze verstoren in ieder geval mijn scherm niet.
(X5L heeft een magnesium-behuizing
De nieuwe iPod Nano ook, naar mijn weten.
en een speciaal krasvrij schermpje,
Dat klinkt als marketingpraat

En als het al iets bestaands is, heeft Apple dat ook toegepast na het krassen-fiasco. De iAudio heeft trouwens ook een *klein* schermpje. In ieder geval, als je normaal omgaat met je apparaat komen er echt niet zo gauw krassen op. Er is zelfs voor de zekerheid een handig hoesje meegeleverd waar je iPod in kan.
een groot aantal formats die deze kan afspelen: inclusief ogg en FLAC (jaja, loselesssss),
Dat kan je met de iPod ook
met Linuxvideo afspeelmogelijkheid die niemand nodig heeft,
...omdat je er toch niet fatsoenlijk film mee kan kijken. Kom op, 15fps maximaal? Sowieso is het scherm weer vrij klein en het heeft maar een resolutie van slechts 160x128
natuurlijk, en the battery-life: 36 uur (!!!) - uit de reviews blijkt dat het klopt ook nog... ik zal het wel even testen...
HO! Dat is dus alleen zo met de X5L, die ook 'L' is, dwz. deze is 4 millimeter dikker, om ruimte te maken voor een grotere batterij. Zo kan ik het ook. Als ik zie wat ze aan batterijcapaciteit in die '4 mm' weten te proppen, komt eenzelfde vergroting bij de iPod 80GB neer op 63 uur. De standaard iAudio X5 haalt een schamele 14 uur met een 950mAh batterij, waar de iPod 20 uur haalt met een 600mAh batterij. Ik denk dat het duidelijk is wie de winnaar is.
de harde schijf schakelt zich automatisch uit en gebruikt alleen maar RAM-geheugen - dit spaart niet alleen batterij maar ook het leven van je speler als deze per ongeluk valt.....
Dat doet de iPod ook al sinds het allereerste model.
Vet... en wat ik nu zeker weet: iPod is alleen maar een hype, iets vergankelijks en onbetrouwbaars, iets wat we willen hebben omdat al onze kameraden het nu hebben.... gelukkig ben ik geen meeloper en kies datgene wat ik wil....
iSheep? Voor zover ik gezien heb is de iPod helaas op ongeveer elk front technisch superieur en laat het alleen op het front van 'alternatieve audioformaten' afweten, softwarematig. Deze kunnen door het apparaat opzich zonder probleem afgespeeld worden. Ook vraag ik me af welke 'hype' je bedoelt, omdat de iAudio volgens mij net zo'n wannabe-hype-apparaat is. Konden ze geen naam verzinnen zonder een kleine i ervoor?
Dus... gooi jullie iPods maar in de prullenbak en koop iets waar je nog heel lang van zal genieten... in dit geval : iAudio X5L!!!

De reden dat ik voor een iPod heb gekozen is dat ik er fatsoenlijk filmpjes op kan kijken (dat JIJ het niet doet, betekent niet dat daarom NIEMAND films zou willen kijken), ik kan gewoon mijn muziek luisteren, ik kan mijn muziek beheren met iTunes, wat ik toch wel erg handig vind om een aparte collectie bij te houden... Ook om de looks heb ik dit apparaat gekocht. Ik moet er natuurlijk wel naar kunnen kijken zonder dat ik over mijn nek ga. Sorry, maar ik vind de iAudio ronduit lelijk.
Hm, terwijl ik de onderstaande vergelijking aan het bouwen was, kwam ik erachter dat er geen 60GB X5L is (laat staan een 80GB), omdat de 60GB X5 al even dik is als de 30GB X5L. Dus ook daar verliest de iAudio het. Daarom neem ik de 30GB iPod in mijn vergelijking mee.
Speler | Afmetingen | Inhoud | Batterijcapaciteit | Batterijduur | Scherm |
---|
iAudio X5 | 10.4 x 6.1 x 1.4 | 90.2 cm3 | 950mAh | 14 uur | 160x128 |
iAudio X5L | 10.4 x 6.1 x 1.8 | 115.4 cm3 | 2250mAh | 35 uur | 160x128 |
iPod 5.5G 30GB | 10.3 x 6.2 x 1.1 | 70.3 cm3 | 400mAh | 14 uur | 320x240 |
iPod 5.5G 80GB | 10.3 x 6.2 x 1.4 | 89.5 cm3 | 600mAh | 20 uur | 320x240 |
iPod 5.5GL 30GB | 10.3 x 6.2 x 1.4 | 89.5 cm3 | 1700mAh | 59 uur | 320x240 |
iPod 5.5GL 80GB | 10.3 x 6.2 x 1.8 | 115.1 cm3 | 1900mAh | 63 uur | 320x240 |
iPod 5.5GXL 30GB | 10.3 x 6.2 x 1.8 | 115.1 cm3 | 3000mAh | 105 uur | 320x240 |
| iPod 30GB | iPod 80GB | iAudio X5L |
---|
Inhoud | 70.3 | 89.5 | 90.2 |
Gewicht | 136 | 157 | 180 |
Batterijduur | 14 | 20 | 35 |
Batterijduur video | 3,5 | 6 | 18 |
Power management | 30 | 30 | 64 |
Power management video | 114 | 100 | 125 |
Scherm | 320x240 | 320x240 | 160x128 |
Video | H264/MPEG-4 320x240 30fps | H264/MPEG-4 320x240 30fps | XVid 160x128 15fps |
Formaten | AAC, Protected AAC, MP3, Audible (2, 3, 4), Apple Lossless, AIFF, WAV | AAC, Protected AAC, MP3, Audible (2, 3, 4), Apple Lossless, AIFF, WAV | MP3;WMA (not DRM);Ogg;Flac;WAV |
Score | 19 | 20 | 12 |
Groen = 3 punten, Blauw = 2 punten, Rood = 1 punt
Over de formaten valt te twisten, aangezien dit ook deels een persoonlijke keuze is. Uit dit tabelletje blijkt echter wel dat de technisch superieure speler de iPod is. Als ik de 5.5GL mee zou nemen in deze vergelijking, zou deze 21 punten scoren en 4 punten bij de X5L wegsnoepen.
Al met al is de iPod dus duidelijk beter, de iAudio is niks meer dan een standaard spelertje met een gigantische batterij eraan. Als je maar 1 verkooppunt hebt moet je die natuurlijk enorm benadrukken, he?
Disclaimer: aan deze 'review' mogen geen rechten worden ontleend. Ook kan deze een beetje flamerig overkomen, aangezien ik een beetje een hekel krijg aan de mensen die, op het moment dat ze een andere speler dan een iPod hebben, helemaal blij komen vertellen hoe hun technisch achterhaalde apparaat veel beter is dan een iPod, waarschijnlijk omdat ze jaloers zijn op de mensen die een iPod hebben, of omdat ze een of ander filmpje hebben gezien waarin ze worden bestempeld als kuddedieren vanaf het moment dat ze een iPod kopen. Ikzelf neem in mijn keuze vooral de technische specificaties mee en laat me niet leiden door wat een ander van mij denkt. Als iemand mij erop wijst dat ik een kuddedier ben, zal dat mij worst wezen. Ik weet zelf in elk geval dat mijn 'kudde'-apparaat toch wel effetjes een stukje beter is dan de standaardmeuk die je elders kan krijgen. Ook klinkt mijn post op sommige punten een beetje hypocriet en dat zal vast ook wel zo zijn