[iPod] iPod 5G & Enhanced 5,5G Ervaringen & Discussie Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 17.021 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 19:57

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:13:
[...]

Over 2 maanden is de eerste homebrew er op de touch en dan kun je Pacman en Galaga spelen, read my lips :)
Illegaal bedoel je? Dat is niet helemaal mijn ding.

Ik hoop alleen dat je gewoon op dat ding notes en agenda kan bijhouden enzo. Dus incl. invoeren en wijzigen en syncen met je Mac. Maar dat zal misschien wel té PDA-achtig zijn...

Fotonerd

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
ik heb het invisible shield ontvangen en geïnstalleerd. ik vond het echt een eitje. je hebt een beetje speling op het scrollwheel en de centrale knop waardoor het allignen echt prima te doen is. Het geheel ligt nu te drogen zoals de fabrikant ook aangeeft. Heb hier en daar 'trosjes' minuscule luchtbelletjes die schijnen te verdwijnen in de droogtijd 8)7 ok dan :)

meteen daarachteraan mijn p990i een protector aangebracht, ging ook prima. Top service van Shieldzone! ik kreeg in beide verpakkingen ook de application solution, dus daarvoor hoef je niet perse UPS te bestellen.

                           

Verwijderd

Persoonlijk vermoed ik dat de prijs van de 5,5G gaat dalen omdat winkels van hun voorraden afwillen. Ik heb vertrouwen in dat apparaat, het is volgens mij tot aan de 5,5G de beste iPod ooit gemaakt, en wil niet te maken hebben met kinderziektes van de Classic (zie softwarematig nogal wat dingetjes tegemoet). Vind Coverflow een onnodige feature (lijkt me niet al te vloeiend draaien) en gebruik dat ding toch alleen voor muziek. Daarnaast vind ik wit de mooiste kleur dus ik zie de 80GB wel zitten voor minder dan 250 euro... Of heb ik valse hoop? Wat gebeurde er in het verleden?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 17:07 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:04:
Persoonlijk vermoed ik dat de prijs van de 5,5G gaat dalen omdat winkels van hun voorraden afwillen. Ik heb vertrouwen in dat apparaat, het is volgens mij tot aan de 5,5G de beste iPod ooit gemaakt, en wil niet te maken hebben met kinderziektes van de Classic (zie softwarematig nogal wat dingetjes tegemoet). Vind Coverflow een onnodige feature (lijkt me niet al te vloeiend draaien) en gebruik dat ding toch alleen voor muziek. Daarnaast vind ik wit de mooiste kleur dus ik zie de 80GB wel zitten voor minder dan 250 euro... Of heb ik valse hoop? Wat gebeurde er in het verleden?
Tja...Apple verkoopt ze denk ik niet meer, en "re-retailers" zoals MediaMarkt, Dixons etc. zullen er misschien nog een paar (zeg 5 per winkel ofzo) op voorraad hebben...dus je moet net toevallig op goede tijd op de goede plaats zijn, en zelfs dan zul je nooit veel meer dan 25 euro korting krijgen ofzo denk ik.

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

leokennis schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:42:
[...]...dus je moet net toevallig op goede tijd op de goede plaats zijn, en zelfs dan zul je nooit veel meer dan 25 euro korting krijgen ofzo denk ik.
Ik heb eind 2005 een mini aangeschaft. Het model was overbodig geraakt (gemaakt?) door de komst van de nano. Grote stores als MM, maar ook de lokale MacHouses boden de minis met aanzienlijk meer dan e25 korting hoor. (ik dacht e50 resp. e75 korting voor de 4gieg / 6 gieg)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Maar de nieuwprijs van de oude 80 GB was 350 euro, dus dan is veel minder dan 250 wel erg wishfull thinking.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

De 80Gb Ipod is nu voor 219 euro te koop bij www.chear.nl
Erg goedkoop, dus ik heb er 1 besteld, waarom is deze zo goedkoop, omdat er een nieuwe komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

T-Junkie schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:58:
Ze mogen van mij de iPod Classic software naar de iPod 5.5G hacken. :9~
Aan 30GB heb ik genoeg. Maar dat menu ziet er wel slick uit. 8)

[afbeelding]

Weet iemand al of de chips van de classic overeenkomen met die in de 5.5.G? Of moeten we nog even wachten op iemand die hem open sloopt. B) Want als die chips overeenkomen lijkt het me wel mogelijk.
Volgens mij zijn de chips ook verschillend (meer gebaseerd op de hardware van de Nano 2G waarschijnlijk) en de 6G firmware is versleuteld. No way dat je dat op 5.5G draaiend krijgt dus. Je beste kansen liggen bij alternatieve (open) firmware zoals iPodLinux, daar kan nog steeds een heleboel werk verricht worden. Het maken van die interface is wel mogelijk, maar niet direct makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 23:20:
Erg goedkoop, dus ik heb er 1 besteld, waarom is deze zo goedkoop, omdat er een nieuwe komt?
Daar was ik al bang voor, nu krijg ik m'n 30GB iPod natuurlijk nooit meer voor meer dan 200 euro weg ;(

Oh, trouwens: [Event] And the Beat Goes On September 5th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
Maar waneer liggen ze nou in de winkel.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

MediaMarkt Hengelo had in ieder geval bijna niks meer, nog een paar Nano's. Wanneer de nieuwe binnenkwamen wisten ze niet. Uiteindelijk zijn we weggelopen met een iAudio D2, dus ik doe :w in dit topic :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Albert020 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:19:
[...]

Ja vindt ik dus ook € 129
Vandaar mijn vraag :-)
Voor 39,- heb je een Apple Universal Dock (zonder remote, dat wel) met remote is dat 78,- Het enige verschil is dan de mogelijkheid van Denon om door je menu structuur te bladeren. Is de 50,- verschil je dat waard? Kwa geluidskwaliteit heb ik ze helaas nog niet kunnen vergelijken.
Ik ben niet echte gecharmeerd van het uiterlijk van de 6G's. Alle foto's komen tot nu toe over op mij als renders. Daarnaast steken ze behoorlijk af tegen al mijn witte accessoires. Het voordeel is natuurlijk wel de opgeschroefde capaciteit :)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Weet iemand of de Radio Remote ook op de Nieuwe Ipod Classic werkt ?

Afbeeldingslocatie: http://www.mailamac.nl/images/default_shop/MA070_screen2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:45
Jemig, laat ik mijn vriendin maar niet zeggen dat haar maand oude Ipod nu opeens 70 euro goedkoper is daar! Zou er bijna zelf ook 1 bestellen nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
koentjuh schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 09:35:
[...]

Jemig, laat ik mijn vriendin maar niet zeggen dat haar maand oude Ipod nu opeens 70 euro goedkoper is daar! Zou er bijna zelf ook 1 bestellen nu...
Wohh, hoop dat ik de mijne toch nog wel voor een redelijke prijs kan verkopen :(

Moet nog wel te doen zijn, las hier laatst dat iemand hem nog voor € 250 verkocht had....
Die van mij is ook pas 3 maanden oud, maar zou nu wel graag voor de 160 GB gaan 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Albert020 op 07-09-2007 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
de 5.5g hebben wel geen cover flow ofwel?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Phusebox schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 09:46:
de 5.5g hebben wel geen cover flow ofwel?
welgeenwel? Nee, de 5.5G heeft geen cover flow.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Heeft iemand al iets gevonden over een mogelijke nieuwe nike+ achtige combinatie, zoals met de vorige Nano?

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dáár zat ik al op te wachten! Is het nou zo dat als ik 'm bij deze winkel koop (+ evt. Apple Care voor 25 euro) dat ik dan bij iedere Apple Store terug kan voor garantie? Want anders zie ik het niet zo zitten om 'm via internet te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij apple store op internet kost het 249 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534
  • Laatst online: 04-09 00:29

mark9534

Ondertitel ?

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:02:
Bij apple store op internet kost het 249 euro
Ja en dat is ook nog eens de nieuwe, de iPod classic. Ben benieuwd naar de gebruikers ervaringen van de iPod classic.

[ Voor 13% gewijzigd door mark9534 op 07-09-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

sjaakaq

It might get loud

mark9534 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:06:
[...]

Ja en dat is ook nog eens de nieuwe, de iPod classic. Ben benieuwd naar de gebruikers ervaringen van de iPod classic.
Haha me 2, heb er een besteld en aangezien ik van een 4G afkom zal ik wel buitensporig positief zijn. Ben vooral benieuwd naar de videoweergave :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al nieuwe ipods tegengekomen in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ik denk dat je naar de volgende topics op zoek bent:
[iPod Nano] 3G Discussies en ervaringen
[iPod Touch] Discussies en ervaringen

Hoewel ik het vreemd vind dat ik zo snel geen 6G-topic kan vinden, is dit nog steeds het 5G/5.5G topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataGhost schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:13:
Ik denk dat je naar de volgende topics op zoek bent:
[iPod Nano] 3G Discussies en ervaringen
[iPod Touch] Discussies en ervaringen

Hoewel ik het vreemd vind dat ik zo snel geen 6G-topic kan vinden, is dit nog steeds het 5G/5.5G topic :)
Iemand al een 6G Classic in het echt gespot?
En het 6G Classic topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwwillem
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik wil jullie even wijzen op Floola 2.0 die sinds kort uit is. Het is een programma dat je op je iPod zet, waarmee je dan vervolgens:
  • muziek van je ipod kan kopieren naar je hd
  • muziek en video op je ipod zetten (+ converteren dus)
  • muziek afspelen van je ipod (met last.fm support)
  • en nieuw is: youtube filmpjes op je ipod zetten door de url in te voeren _/-\o_
Voor windows, mac en linux :) En een screenshot natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.download.bg/upl/progs/floola.9683.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:33
Het 6G topic heb ik al gemaakt en is klaar . Ik wacht nu op toestemming ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Iemand al enig iedee waarom Gopod 1.4 niet werkt met mijn Ipod Video 80 GB Software versie 1.2.1 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

carfreak02 schreef op zondag 09 september 2007 @ 17:29:
Het 6G topic heb ik al gemaakt en is klaar . Ik wacht nu op toestemming ;)
Is lang wachten op toestemming... Kom op modjes..

Morgen komt mijn 6G O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Nyana op 10-09-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Nyana schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:21:
[...]

Is lang wachten op toestemming... Kom op modjes..

Morgen komt mijn 6G O-)
offtopic:
Hij staat al ruim een dag: [iPod Classic] Discussies en ervaringen

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een programma voor mijn mac die dus een Ipod 30gb G5 met windows indelen kan lezen en benaderen (dus films en muziek op kan zetten) zonder die windows indeling tebeschadigen.
Ik heb al wat gegoogled maar word niet veel wijzerlijker eigenlijn :$ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Iemand die weet hoe hard m'n (uncapped!) iPod staat als ik hem op zo'n 5-10% zet ? In een paar delen geleden las ik dat ik met ongeveer 40% wel veilig zat qua bescherming, maar ik weet niet hoe hard dat is ? Vind ik vrij hard namelijk, maar met 10% moet ik (met Apples in-ear oordopjes) toch wel een soort van moeite doen om het goed te kunnen horen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:44:
Ik zoek een programma voor mijn mac die dus een Ipod 30gb G5 met windows indelen kan lezen en benaderen (dus films en muziek op kan zetten) zonder die windows indeling tebeschadigen.
Ik heb al wat gegoogled maar word niet veel wijzerlijker eigenlijn :$ :X
Dat zou iTunes (onder Mac) voor zover ik weet gewoon moeten kunnen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
vacuumcleaner schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 09:23:
Voor 39,- heb je een Apple Universal Dock (zonder remote, dat wel) met remote is dat 78,- Het enige verschil is dan de mogelijkheid van Denon om door je menu structuur te bladeren. Is de 50,- verschil je dat waard? Kwa geluidskwaliteit heb ik ze helaas nog niet kunnen vergelijken.
Er is inmiddels een nieuwe Apple Universal Dock, deze kost 49 euro en dat is inclusief remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
BurningSheep schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:58:
[...]

Er is inmiddels een nieuwe Apple Universal Dock, deze kost 49 euro en dat is inclusief remote.
Ik zie het, das geen slechte deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Daedalus schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:53:
[...]
Dat zou iTunes (onder Mac) voor zover ik weet gewoon moeten kunnen.
Mijn ervaring (tijd geleden (februari), voor zover ik het me herinner dus) is dat het lezen wel goed gaat, maar dat iTunes begint te klagen zodra je er iets op wilt zetten.

• Ikkeson
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 09:32
Dit vond ik bij de Ipod Classic topic:

quote:
Tourniquet schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:36:
Ik heb hier inmiddels info gevonden over de TV-out. Het blijkt dus dat de goedkope iPod AV Cable wel werkt, maar dan alleen in combinatie met een iPod Universal Dock.
Bedankt voor de info, maar nu zit ik met het probleem dat ik geen Ipod Universal Dock vind op de site apple.be. De enige die ik kan vinden is de Apple Universal Dock.

En er is wel degelijk een verschil, kijk maar rechts naast de Ipod connector de extra, ik denk, s-video aansluiting

Ipod Universal Dock

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/51/3002331189107749/www.info.apple.com/images/kbase/300233/iPodUniversalDock.jpg

Apple Universal Dock

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/51/3002331189107749/www.info.apple.com/images/kbase/300233/AppleUniversalDock.jpg

Kan iemand hier helpen??

Iphone 6 - Macbook Pro Early 2008 + 2009 - Ipod Video 30GB

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

ik heb de nieuwe nano en classic al gezien bij htr in veenendaal. best leuk die nano. Coverflow werkt goed, maar vind het echt onzin. Wie gaat nu echt op cover zoeken. Ik pak altijd artiest of album naam. Gaat sneller. Classic is niks bijzonders. Wel gewoon een strakke ipod hoor, maar zou zelf liever de touch willen.

ola

• MetroidPrime
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

yah schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:30:
ik heb de nieuwe nano en classic al gezien bij htr in veenendaal. best leuk die nano. Coverflow werkt goed, maar vind het echt onzin. Wie gaat nu echt op cover zoeken. Ik pak altijd artiest of album naam. Gaat sneller. Classic is niks bijzonders. Wel gewoon een strakke ipod hoor, maar zou zelf liever de touch willen.
Ik heb een 4G iPod met rond de 25 albums die allemaal met dezelfde tekst beginnen. Deze tekst is langer dan er op het scherm past en dus moet ik alle albums één voor één af als ik één van die albums wil afspelen. Coverflow zou het voor mij erg makkelijk maken om het juiste album terug te kunnen vinden.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Ikkeson schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:16:
Dit vond ik bij de Ipod Classic topic:

quote:
Tourniquet schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:36:
Ik heb hier inmiddels info gevonden over de TV-out. Het blijkt dus dat de goedkope iPod AV Cable wel werkt, maar dan alleen in combinatie met een iPod Universal Dock.
Bedankt voor de info, maar nu zit ik met het probleem dat ik geen Ipod Universal Dock vind op de site apple.be. De enige die ik kan vinden is de Apple Universal Dock.

En er is wel degelijk een verschil, kijk maar rechts naast de Ipod connector de extra, ik denk, s-video aansluiting

Ipod Universal Dock

[afbeelding]

Apple Universal Dock

[afbeelding]

Kan iemand hier helpen??
Ik heb de bovenste gekocht.... met als naam Apple Universal Dock, en daar zit gewoon S-video op...

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:33
Ik heb HDTune gedownload, en ik wou mijn iPod 5.5G testen, maar hij geeft aan dat hij 7 GB groot is, en hij krijgt een read error bij het testen.

(Bij mn harddisks kreeg ik max 124MB/Sec uit, en een el cheapo USB Stickje 16 MB/s :S ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wwwillem schreef op zondag 09 september 2007 @ 17:21:
Ik wil jullie even wijzen op Floola 2.0 die sinds kort uit is. Het is een programma dat je op je iPod zet, waarmee je dan vervolgens:
  • muziek van je ipod kan kopieren naar je hd
  • muziek en video op je ipod zetten (+ converteren dus)
  • muziek afspelen van je ipod (met last.fm support)
  • en nieuw is: youtube filmpjes op je ipod zetten door de url in te voeren _/-\o_
Voor windows, mac en linux :) En een screenshot natuurlijk:
Zo, die is echt goed!!!
Niet te vergelijken met de andere programma's of pluings voor winamp e.d.
Hij werkt gewoon goed.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:33
Ja inderdaad, van YouTube downen en converten gaat echt heerlijk!! Zoiezo lekker dat je hem overal kan gebruiken (dus ook op school als je op de PC even een nummer wilt luisteren).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:24:
Ik heb nog steeds mijn 1G iPod, toen gekocht voor 1260 Gulden.. jaja guldens.. daaaag kerstbonus..
Maar nog steeds 1-1,5 uur batterijduur.. en dat na 6 jaar.... maar de 5 g is beste wel weinig nu, maar hij doet het prima in de auto met de bijbehorende FM transmitter..
Nog steeds 1 tot 1,5 uur batterijduur??? Vind dit wel echt heel weinig. De nieuwe ipod classic deed geloof ik bijna 40 uur en mijn 5,5G 80GB doet rond de 20 uur. Aan 1 a 1,5 uur heb je toch helemaal niets? Wat deed zo'n 1G toen hij nieuw was dan?

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:50:
[...]

Nog steeds 1 tot 1,5 uur batterijduur??? Vind dit wel echt heel weinig. De nieuwe ipod classic deed geloof ik bijna 40 uur en mijn 5,5G 80GB doet rond de 20 uur. Aan 1 a 1,5 uur heb je toch helemaal niets? Wat deed zo'n 1G toen hij nieuw was dan?
10 uur.

Verwijderd

Dat zo'n batterij zo gaar kan worden...

Ik snap trouwens niet dat de Ipod classic bijna het dubbele aantal uren aan muziek kan draaien, maar ongeveer evenveel uren aan video. Weet iemand hoe dit zit?

• MetroidPrime
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:10:
Dat zo'n batterij zo gaar kan worden...

Ik snap trouwens niet dat de Ipod classic bijna het dubbele aantal uren aan muziek kan draaien, maar ongeveer evenveel uren aan video. Weet iemand hoe dit zit?
Ik vermoed dat dat aan de harde schijf ligt. Bij muziek kun je de harde schijf even snel aanzetten om een nieuw nummer te laden, maar bij een film van 2 uur moet je bijna 2 uur lang de film vanaf de harde schijf streamen. Dat zou veel meer stroom verbruiken dan wanneer je een MP3-tje afspeelt of een film bekijkt vanaf flashgeheugen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

Ik hoop eigenlijk dat Coverflow misschien via een firmware op de 30/80 GB iPod Video beschikbaar komt, ziet er wel cool uit.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Verwijderd

En waarom zou apple dat doen? Apple hoort bij de betere kapitalisten ter wereld hoor...

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:21:
En waarom zou apple dat doen? Apple hoort bij de betere kapitalisten ter wereld hoor...
Waar slaat die opmerking nou weer op 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:14
Door het niet te voegen koopt een aantal mensen die al een 5.5G hebben een Classic om Coverflow te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:18:
[...]

Ik vermoed dat dat aan de harde schijf ligt. Bij muziek kun je de harde schijf even snel aanzetten om een nieuw nummer te laden, maar bij een film van 2 uur moet je bijna 2 uur lang de film vanaf de harde schijf streamen. Dat zou veel meer stroom verbruiken dan wanneer je een MP3-tje afspeelt of een film bekijkt vanaf flashgeheugen.
De classic en de 5,5G zijn allebei met HD....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:42:
[...]

De classic en de 5,5G zijn allebei met HD....
Dat zegt MP toch ook, blijkbaar heeft Apple bij het bufferen nog meer efficientie weten te behalen (bijv. meer geheugen), maar werkt dat niet voor direct streamen van de HD (bijv. bij films).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik heb een 30 GB iPod Video, je kan daarbij toevoegen de album illustraties, echter dat werkt opzich wel.

Maar bij het ene album zie ik het wel en bij een ander album weer niet, weet iemand raad hoe ik dat kan oplossen.

Graag advies

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Opnieuw de pics toevoegen / Bestandsnamen vd plaatjes kort houden / out of ideas...Ik heb er soms ook last van, ook van het feit dat een album verkeerde album art bevat...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:55

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Voor de mensen die het aandurven: hier een firmware waarbij je iPod video dezelfde menu's krijgt als de nieuwe classic!
http://www.tuaw.com/2007/...ook-like-an-ipod-classic/

[ Voor 25% gewijzigd door LtMarx op 15-10-2007 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Lt. Marx schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:34:
Voor de mensen die het aandurven: hier een firmware waarbij je iPod video dezelfde menu's krijgt als de nieuwe classic!
http://www.tuaw.com/2007/...ook-like-an-ipod-classic/
Zijn er al GoT-ers die dit hebben geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:59
Hm ik kan helaas geen how-to vinden voor die custom firmware, anders zou ik het graag proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
HammerT schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:11:
[...]

Zijn er al GoT-ers die dit hebben geprobeerd?
Had t vanmorgen geprobeerd bij m'n 5G maar kwam in een boot loop terecht.... Net in disc mode m'n ipod moeten herstellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaCkduSt schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:58:
Hm ik kan helaas geen how-to vinden voor die custom firmware, anders zou ik het graag proberen!
Ik heb dit gevonden: http://www.ipodwizard.net...talling_Modified_Firmware

Ik ga een beetje met ipod wizard spelen kijken of ik ergens kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ging het in een keer goed :) alleen geen search? en de artwork is tijdens de split screen vaak niet te zien. voor de rest draait het goed.

edit: de klok komt ook niet in de titel balk na een tijdje, dat zal ik wel gaan missen denk ik.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 15:08 ]

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Firmware versie 1.2.2 voor de 5e generatie is uit.

Je moet iTunes 7.5 hebben om de iPod na de update goed te laten werken. Anders zie je geen muziek meer in de menu's van je iPod staan en kan je er dus niks mee afspelen.

Bij de update-info stond trouwens alleen maar 'bug-fixes'. Ik ben benieuwd wat voor bugs gefixt zouden zijn. Het lijkt erop dat de menu's wat vloeiender schuiven.

NOSIG

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Is deze update voor de 5G of de 5.5G of allebei? En stiekem hoop ik erop dat de zoekfunctie aan mijn 5G word toegevoegd!

[ Voor 42% gewijzigd door LtMarx op 15-11-2007 15:02 ]

• vacuumcleaner
Mmmm, ik start iTunes op, krijg de melding van software versie 1.2.2, klik op accepteren en vervolgens gebeurt er niks. Software versie blijft 1.2.1 en als ik op zoek naar update klik geeft iTunes aan dat 1.2.1 de laatste versie is... Iemand hetzelfde probleem?

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Lt. Marx schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:01:
Is deze update voor de 5G of de 5.5G of allebei? En stiekem hoop ik erop dat de zoekfunctie aan mijn 5G word toegevoegd!
Voor allebei dacht ik... En misschien kan je die zoekfunctie ook wel erop zetten met een custom firmware. Een paar (oude) posts hierboven is het blijkbaar zelfs gelukt om de interface van de nieuwe iPod Classic op een 5G te krijgen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

vacuumcleaner schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:29:
Mmmm, ik start iTunes op, krijg de melding van software versie 1.2.2, klik op accepteren en vervolgens gebeurt er niks. Software versie blijft 1.2.1 en als ik op zoek naar update klik geeft iTunes aan dat 1.2.1 de laatste versie is... Iemand hetzelfde probleem?
Ja, de oplossing schijnt te zijn om opnieuw iTunes te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Lt. Marx schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 01:10:
[...]

Ja, de oplossing schijnt te zijn om opnieuw iTunes te downloaden.
Geen probleem maar wat doe ik met mijn reeds bestaande bibliotheek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Als je een versie van iTunes hebt van voor 7.5 dan kan je gewoon updaten via "zoeken naar updates" in het help-menu.

Als je de nieuwste iTunes al hebt en je wilt hem opnieuw installeren, dan is het denk ik het handigst om je bibliotheek nu te exporteren en dat bestandje weer te importeren in de nieuwe installatie van iTunes. Zo blijft alle data behouden.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook (tevergeefs) aan het hopen op een firmwareupdate met coverflow voor 5.5G.
Jammergenoeg geeft die gemodde firmware alleen splitscreen en geen coverflow, anders had ik het direct geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb inmiddels versie 1.2.3 op mijn ipod 5G staan...

oftewel: firmware 1.2.3 is uit..

[ Voor 25% gewijzigd door LtMarx op 28-11-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 15:53
Lt. Marx schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:57:
Ik heb inmiddels versie 1.2.3 op mijn ipod 5G staan...

oftewel: firmware 1.2.3 is uit..
Ik heb deze nu ook alleen heb ik nog steeds een probleem.

Als ik een album erop zet en wil deze luisteren gooit hij alle nummers door elkaar maar dat is bij sommige albums vooral de nieuwe.

Shuffle staat uit en de track nummers staan erbij.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Iemand nog een idee ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik zou even de album-artist-tag legen bij alle nummers :)

• Cyrus The Virus
ScottB schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:09:
Ik zou even de album-artist-tag legen bij alle nummers :)
hoezo dus bij dat album alle artiesten verwijderen ?

Want bij oudere albums die ik allang in itunes heb staan gaat het wel goed.

Ik gebruik btw Vista Ultimate x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd last van nummers die halverwege afgekapt worden.
Van albums.. erg frustrerend.

Oja, voordeeldag bij apple, die Ipod Classic, lacht wel heel erg verleidelijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:04
Weet iemand misschien een online shop waar je een metalen case voor een iPod 5.5G 80 Gb kan kopen? Vind alleen maar hoesjes voor de nieuwe classic modellen en die passen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDphyle
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2023
Dit draadje is al weer lang geleden met wat reacties gevuld, maar toch maar even een poging: Ik heb al vele jareneen iPod Video (5.5th gen) 30Gb tot mijn beschikking. Nu begint echter het HDDtje te tikken. En wordt het dus tijd deze te vervangen. Ik heb besloten maar meteen de accu te vervangen maar dan het volgende: Ik wilde, om bij de tijd te blijven, maar meteen een SSD van 128GB inbouwen. Dan kan mijn iPodje weer enige tijd mee en kunnen er weer meer nummers op.

Ik ben er inmiddels al op gewezen dat je de 80GB versie (ivm het aanwezig zijn van 64mb geheugen) goed te modden valt naar een 256gb ssd en dat je bij de 30GB versie niet verder moet gaan dan een 128gb ssd. aangezien die versie maar 32mb geheugen heeft en daarom anders problemen gaat geven bij een te veel aan liedjes door dat de database volloopt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Welke SSD kun je aanraden, etc?

Ik ben benieuwd!

Groet,
D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Ik heb nu al zo vanaf 2006 de iPod 5G 80GB als ik het goed heb. Nooit problemen mee gehad, op 1x na en kon gewoon binnen de garantieperiode worden gerepareerd. Daarnaast misschien 1x per jaar een vastloper gehad (batterij leeg laten lopen en klaar). Prima ding dus.

Wat is nou het probleem, laatst de iPod meegenomen naar de sportschool, kom ik thuis. Heeft er dus een dumbell op mijn scherm gestaan, kaduk. Ik heb al op verschillende dingen gezocht in dit topic, maar lees eigenlijk niemand over scherm reparaties. Weet iemand of dit voor een paar tientjes te maken is? Zo niet, dan maar over 2 maanden de iphone 5(s) en via daar muziek luisteren.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDphyle
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2023
RickvN schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:14:
Ik heb nu al zo vanaf 2006 de iPod 5G 80GB als ik het goed heb. Nooit problemen mee gehad, op 1x na en kon gewoon binnen de garantieperiode worden gerepareerd. Daarnaast misschien 1x per jaar een vastloper gehad (batterij leeg laten lopen en klaar). Prima ding dus.

Wat is nou het probleem, laatst de iPod meegenomen naar de sportschool, kom ik thuis. Heeft er dus een dumbell op mijn scherm gestaan, kaduk. Ik heb al op verschillende dingen gezocht in dit topic, maar lees eigenlijk niemand over scherm reparaties. Weet iemand of dit voor een paar tientjes te maken is? Zo niet, dan maar over 2 maanden de iphone 5(s) en via daar muziek luisteren.
Gewoon even op internet zoeken: http://www.ipodonderdelen.com/ipod-video-lcd-scherm.html en je zet hem er zo zelf in! Anders even hier kijken: http://www.ifixit.com/Gui...%28Video%29+Display/612/1
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste