[iPod Nano 3G] Discussies en ervaringen

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 54.074 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/35985c9ff91eb3f386ed2dbcc770ef83/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/00c629b45a585ac7a364286047d34b23/full.jpg

Welkom bij het "[iPod Nano] 3G Discussies en ervaringen"-topic!
In dit topic zal alles draaien rond dit fraaie nieuwe speeltje van Apple, de
iPod Nano. Apple heeft op 5 september 2007 de iPod nano een complete vernieuw gegeven en is daar mee de derde generatie iPod nano in lijn geboren.

De eerste generatie was de opvolger van de iPod Mini en had de zelfde looks als de huidige iPod Video (Wit of Zwart). De tweede generatie heeft een hoop verbeteringen meegekregen, met als grootste: de nieuwe look! Het is het zelfde materiaal weer als de iPod Mini was: een kras bestendig materiaal met metallic-look.

De derde generatie heeft een kompleet nieuwe metalen behuizing gekregen met glimmende achterzijde en daarmee bijna het zelfde als de nieuwe iPod classic. Tevens is de iPod nano voorzien van een nieuwe gebruikersinterface met als grootste vernieuwing: Cover Flow. Een verdere groote verandering is dat de mogelijkheid is toegevoegd om video af te spelen op het nieuwe nog heldere 2" display van 320 x 240 pixels

Dit is een iPod Nano-topic, het gaat hier dan ook puur om de iPod Nano. Natuurlijk mag je hem vergelijken met andere modellen, maar kom hier alsjeblieft niet spammen dat het kl0te dingen zijn, en dat we vooral een Zen moeten halen, daar hebben we niks aan!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5d6060fb38bba31be53cd18aa7edb016/full.jpg

De iPod Nano
Apple heeft een grote naam inmiddels met de iPod's. De Nano is de 'middenmode' van de serie, een lichte en kleine Flash-speler. De iPod Nano wordt geleverd in 2 varianten: 4GB en 8GB. Welke respectievelijk 1000 en 2000 nummers mee kunnen nemen. Uiteraard zijn dit fabrieksopgave, en ligt het erg aan je formaat en kwaliteit hoeveel muziek je mee kan nemen.

Uiterlijk
Met een strak uiterlijk en nog geen centimeter dikte is het zeker een eyecatcher. Door het kleine en vooral dunne ontwerp, past hij in iedere zak. De iPod Nano is leverbaar in 5 verschillende kleuren: zilver, zwart, lichtgroen, lichtblauw en de speciale Product(RED) variant, rood. Sinds 22 januari 2008 is er nog een nieuwe kleur bijgekomen: Roze. Een overzicht van alle kleuren:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/au3XRWdOK2G6a9X82szJoPCc/full.jpg

Kleurenscherm
Een mooi, duidelijk en overzichtelijk scherm om je hele collectie op te toveren. Zie tijdens het afspelen je Albumhoes erbij, bekijk je vakantiekiekjes, speel minigames in kleur of bekijk je favoriete films. Het kan allemaal op de iPod Nano.

Lange accuduur
Met maarliefst 24 uur batterijduur voor muziek en 5uur voor video's kijken, kan je lang vooruit voordat hij weer aan de prik moet!

Video's
Bekijk onderweg je favoriete films, TV series of podcasts op het 2" grote display, sluit je iPod nano met de component-AV-kabel aan op je TV om samen met familie of vrienden te genieten jou video collectie.

Foto's
Neem je favoriete vakantiekiekjes mee op pad, je iPod kan ze gewoon op je beeld toveren, of laat hem er een mooie slideshow van maken. Na aansluiting op TV of beeldscherm, kan je ook de foto's in het groot bekijken.

Cover Flow
Op zoek naar dat éne album waarvan je de naam niet meer weet maar wel hoe de cover er uitziet? gebruik dan net als in iTunes Cover Flow om snel door je albums te "bladeren" om te zien wat jij wilt horen.

Opslag
Je iPod Nano is ook als data-opslag bruikbaar, net als een USB-stick. Plug hem in je USB-ingang en hij wordt automatisch herkend, zo simpel als wat. Dus neem niet alleen muziek of foto's mee, maar ook gewoon je presentaties!

Compatibiliteit
Sluit je iPod Nano gerust aan Mac of Windows, hij is compatible met beide. Alleen een USB-aansluiting is een must.

Snelheid
Via iTunes en een rappe USB2.0 aansluiting zet je makkelijk en snel al je favoriete tracks op je iPod.

Prijs
Aan de portemonnee is ook gedacht bij Apple. De extreem hoge prijzen zijn tegenwoordig de deur uit, zeker door het gebruik van Flash-geheugen in de iPod Nano. Het 4GB model kost €149,-, het 8GB model kost €199,-. Deze prijzen zijn misschien iets hoger dan de concurenten, maar de kwaliteit die je ervoor terug krijgt! :*)

Review
Voor de genen die de iPod nano 3G nog niet in het wild gezien hebben en toch wat willen zien heeft X-GeaR een mooie video review gemaakt. Zeker de een must om even naar te kijken. Originele post

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a58997860cf375dc42abe68c6a80182c/full.jpg

Genoeg gekletst, harde cijfers wil ik zien! :(
Dat kan geregeld worden! ;) :

Specs
Opslag4 GB
(1000 nummers of 4 uur video)
8 GB
(2000 nummers of 8 uur video)
Prijs€149.-€199.-
Kleur
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9b68c35a12da82a4c0c56d88f35f2fe3/full.gif
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bfd5ab52a81845672c412ef869272284/full.gif
BatterijTot 24 uur muziek; tot 5 uur aan video
DisplayLCD-kleurenscherm van 2 inch (diagonaal) met LED-achterverlichting
Resolutie: 320 x 240 pixels, beeldpunten per inch: 204
PoortenDockconnector, mini-stereoaansluiting
AansluitmogelijkhedenUSB via dockconnector
LaadtijdCirca 3 uur (snel opladen tot 80% van de capaciteit in 1,5 uur)
Audio-ondersteuningAAC (16 tot 320 Kbps), Protected AAC (van iTunes Store), MP3 (16 tot 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (2, 3 en 4), Apple Lossless, WAV, AIFF
Video-ondersteuningH.264 video tot 1,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., H.264 Baseline Profile Low-Complexity met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden; H.264-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., Baseline Profile tot niveau 3.0 met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden; MPEG-4-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden
Foto-ondersteuningSynchronisatie van foto's geschikt voor de iPod in de structuren JPEG, BMP, GIF, TIFF, PSD (alleen Mac) en PNG
Afmetingen69,8 x 52,3 x 6,5 mm
Gewicht49,2 gram
Meegeleverde accessoiresKoptelefoon, USB-kabel, dockadapter

Vergelijking 2G / 3G
Model
2nd gen
3rd gen
Kleur
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cb6a77d7cc04afd1a78dcbfc4d2d580f/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7de0f1efa251e96e485a876d561adc15/full.jpg
Opslag2GB, 2GB, 4GB4GB, 8GB
Afmetingen90 x 40 x 6.5 mm69,8 x 52,3 x 6,5 mm
BatterijTot 24 uur muziekTot 24 uur muziek
DisplayLCD-kleurenscherm van 1,5 inch (diagonaal) met LED-achterverlichting
Resolutie 176 x 132 pixels
2nd gen is 40% helderder beeld
LCD-kleurenscherm van 2,0 inch (diagonaal) met LED-achterverlichting
Resolutie 320 x 240 pixels
3nd gen is 65% helderder beeld
Gewicht40,0 gram49,2 gram
MateriaalAluminium behuizing net als iPod MiniAluminium behuizing net als iPod Mini, Boven en onderkant niet meer van plastic en glimmende achterzijde

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/67decba5f3a1cca36af1eb356d75f352/full.jpg

Ja, de naam zegt het eigenlijk al, in dit gedeelte zal ik een paar simpele -toch extreem handige- dingen uitleggen.

Resetten van je iPod
Als je iPod vast is gelopen of als hij niet lekker draaid, kan je hem eenvoudig resetten. Met resetten doe je niks anders dan opnieuw opstarten, al je gegevens en instellingen zullen gespaard blijven. Sommige (kleine) instellingen zijn wel weg, ik geloof alleen je shuffle/repeat settings.
Resetten doe je door 5 seconden lang Center+Menu ingedrukt te houden. Je ziet daarna een zwart scherm met het witte appeltje, is hij even aan het nadenken en dan sta je weer in het hoofdmenu!

Formatteren van je iPod
Mocht je iPod het echt niet lekker hebben, of krijg je zelfs foutmeldingen, dan kan je altijd nog de hard way nemen: formatteren. Je hangt je iPod aan je computer en gaat in iTunes naar je iPod. Hier kan je op Restore klikken, je krijgt een vraag of je echt alles weg wil gooien, en dan gaat hij aan de slag. Je hele iPod wordt leeggetrapt en er wordt opnieuw de software opgezet. Je kan een nieuwe naam toekennen, opnieuw je settings invoeren etc etc.

Foto's op je iPod zetten
In iTunes onder het welbekende iPod-menu vinden wij braaf het tabje 'Photos'. Je kan hier selecteren met welke map hij moet synchroniseren, en klaar is kees!

Art aan je albums hangen
Als je niet via de iTunes Store kan of wil binnenhalen, kan je het altijd nog handmatig aanpakken. Selecteer de files waaraan je een art wil toevoegen, rechtermuisklik -> show info. Hier zie je een hoop gemeenschappelijke info voor deze files, waaronder de ....Albumart! Sleep een plaatje vanuit je browser of desktop ofzo naar het vakje gereserveerd voor de albumart, en klik op apply. Hij gaat nu even staan ratelen om het te verwerken (in ieder mp3'tje komt het plaatje los te staan naast alle andere ID3tags) en voila!

Compilaties
Deze functie ken je al uit iTunes, maar het werkt ook op je iPod. Als een album een compilatie in iTunes is, zal hij braaf bovenaan je artiesten-lijst komen te staan. Dit gebeurd niet op je iPod, althans niet automatisch. In je instellingen op je iPod kan je Compilaties aan/uit zetten, even toggle'n en je hebt ze ook netjes op je iPod zo staan!

Kan ik andere iPod modellen gebruiken voor Nike+?
Nee dit kan niet. Alleen in de iPod Nano 1G?, 2G en 3G is de firmware opgenomen om Nike+ te laten functioneren. Dus niet op de iPod mini. Dat Nike+ niet op andere iPods werkt komt omdat die een harddisk hebben (of geen scherm) aangezien veel schokken slecht zijn voor een harddisk gaat Apple dit niet aanmoedigen en zal er ook geen Nike+ op de 6e generatie komen.

Video's en DVD's geschikt maken voor mijn iPod
Om je favoriete films mee te nemen op je iPod zul je ze waarschijnlijk eerst moeten converteren naar een formaat waar je iPod mee om kan gaan. Hier zijn verschillende mogelijkheden voor zowel betaald als ook onbetaald. Hier een kleine lijstje met de mogelijkeden:
  • iSquint: Een gratis programma helaas Mac only. Werkt erg eenvoudig, sleep je divxje('s) gewoon in het venster, kies je kwaliteit en of je voor je iPod of TV wild encoderen en klik op 'Start'. Helaas is iSquint niet geschikt voor DVD's verder is het simpel en doet wat het doen moet en dat voor mijn gevoel redelijk snel.

VisualHub is de betaal variant van iSquint en heeft dan ook heel wat meer mogelijkheden. Echter is dit niet perse nodig om film's geschikt te maken voor je nano.
  • Videora: Een mooie eenvoudige convertor Windows only. Volg gewoon de guides zoals ze op de site staan en het zal allemaal goed moeten komen. Ook geschikt om YouTube filmpjes te downloaden en geschikt te maken voor je nano. *Ervaring over deze converter hoor ik graag om dit verhaal aan te vullen
  • SUPER: Een zeer uitgebreide gratis video convertor Windows only. Deze convertor heeft zeer veel mogelijkheden om video's voor onder andere je iPod te converteren. *Ervaring over deze converter hoor ik graag om dit verhaal aan te vullen
  • HandBrake: Zeer eenvoudig om je DVD's voor je iPod geschikt te maken en natuurlijk gratis voor Mac en Windows. Volg gewoon deze tutorial en het komt allemaal goed. Ik heb het wel voor elkaar gekregen om het programma op de Mac te laten vast lopen als ik de resolutie wou instellen. Als je dit eenmaal voor elkaar hebt kun je er een profiel van maken en is het niet meer als alleen een DVD in je computer stoppen en gaan.
Verder heb je natuurelijk ook nog een aantal betaal de mogelijkheden zoals QuickTime Pro en iStudio 2. Kijk ook even rond op google, er zijn veel tutorials en convertor's te vinden die eventueel nog een beter oplossing geven als het bovenstaande.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d121dc8d56d9674db012d74900d364aa/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/809/store.apple.com/Catalog/nl/Images/MA365_lm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/nikeplus-tune.gif
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/809/store.apple.com/Catalog/nl/Images/TJ549_lm.jpg
Nike+ Sport Kit
Met de Nike + iPod Sport Kit verandert uw iPod nano in een personal trainer. Deze draadloze sensor en ontvanger zijn exclusief gemaakt voor Nike+-schoenen. De iPod nano geeft tijdens het hardlopen realtimefeedback en u kunt de gegevens van al uw prestaties opslaan op uw Mac of pc.
Dit is het revolutionaire systeem van Nike. Je hebt een kleine sensor (3,5 x 2,4 x 0,8 cm) op je schoen en een ontvanger aan je iPod Nano. De sensor registreerd alle bewegingen aan je voet, waardoor hij kan meten hoeveel kilometers je al hebt gemaakt. Vervolgens kan je met speciale software deze gegevens van je iPod halen en zo op je computer statistieken opbouwen. Sterker nog, je kan deze online zetten en zo met je vrienden een competitie starten (Het snelst 10km bijvoorbeeld).

Nike+ Schoenen
Met de officiële schoenen van Nike+ past je sensor er naadloos in. Je hoeft alleen in de schoen het voetbed op te tillen en hem in het speciale vakje te stoppen. Het voordeel hiervan is, is dat hij vrij is van water/vuiligheid en hij heeft de beste performance.
Heb je geen zin om nieuwe (dure) schoenen aan te schaffen, zijn er nog genoeg alternatieven. Het zijn kleine bevestigings-zakjes waarmee je de sensor aan je veters vast maakt. Zo kan je ook op je oude vertrouwde sportschoenen blijven lopen, en toch profiteren van de Nike+ features!
Hier vinden wij een goede Rounp-up van een hoop van deze bevestigings-systemen.

Nike+ Sportarmband
Deze armband is speciaal ontwikkeld voor de sporters onder ons. Het is een armband die makkelijk verstelbaar is en je iPod Nano past er perfect in. Verder is hij gemaakt van het duurzame 'Nike Pro Compression'-materiaal, waardoor hij comfortabel zit, niet snel gaat zweten en makkelijk te wassen is.

Prijzen
  • Nike+ Sport Kit €29,75
  • Bevestingszakje ~€10,-
  • Nike+ Sportarmband €29,95
Een mooie FAQ.
En ook nog een filmpje (Youtube):
Commercial

Letop: het kan zijn dat dit product een update krijgt wat past bij het nieuwe uiterlijk van de iPod nano. Echter hier is nog niks officieel over bekent op het moment van schrijven. Ter vervanging van de Nike+ armband waar de 3e generatie iPod nano niet in past zou je deze van Apple kunnen overwegen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5997747d214b527f8d178c818052cc07/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1b377335a98262db97761e684657efc4/full.jpgProduct(RED) is een organisatie die zich inzet tegen AIDS. Er zijn al een aantal grote bedrijven die meewerken aan dit project. Sinds kort is dat dus ook Apple. Door het verkopen van deze speciale rode iPod Nano (8GB model), steunt Apple -en ook de koper- de stichting. Een deel van de winst van de rode iPod's gaan naar (RED) en dit geld wordt gebruikt in de wereldwijde strijd tegen AIDS.

Deze iPod heeft verder niks 'bijzonders', hij is alleen knalrood en heeft (subtiel) het Product(RED) logo op de achterkant gegrafeerd. Het gaat puur om de essentie, en dat is wel dat je het AIDSfonds steund.

Officieële site van (RED)
Stukje op Apple.nl over Product(RED)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3802a564bbf88e1959772d57f134b5fe/full.jpgLet op: Na aanleiding van de post van Dawuss hier nog maar even een herhaling: dit is een ervaringen en discussie topic. Voor problemen mag je een nieuw topic openen, rekening houdend met Policy Apple Talk (update 2 oktober 2007) en Het algemeen beleid.

Op, aanmerking en aanvullingen van de ts zijn welkom per dm om het draadje schoon te hoeden.
PS: Dit is een eerste opzet, bepaalde inhoud is nog aan verandering onderhevig. Laatste update: 23-01-2008
Dank aan Stevenp voor delen uit ts van 2G topic, toestemming van Dawuss

[ Voor 227% gewijzigd door teun-v op 04-07-2008 14:50 ]

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831

Mooie toppost! De nieuwe Nano vind ik mooier als de oude, maar ik ga eens even wat vergelijken met de nieuwe Creative Zen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Die van mij is vandaag verzonden! Wanneer ik 'm binnen heb zal ik een vergelijkingsfilm maken met de 2de generatie nano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

mooie post! thanks. Alhoewel ik deze keer de Nano oversla ben ik wel enorm benieuwd naar de ervaringen.

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 07-09-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
ik ga morgen naar de applestore en waarschijnlijk loop ik weg met een nano

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit model lijkt me wel iets voor mij. Jammer dat er geen witte plastic variant is, daar ben ik liefhebber van.

Wat vraagjes:
- Als een filmpje een bredere verhouding heeft dan het scherm (breedbeeld 16:10, 16:9), kan je dan kiezen voor cropped weergave en/of letterbox?
- Synchroniseren de kalender en adressen als je de boel aan je Mac hangt wanneer je met iTunes de iPod vult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Vond de oude Nano mooier. Leuk dat ie nu video doet en een beter scherm heeft, maar het lijkt wel een van boven in elkaar getrapte iPod Video. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Ben erg benieuwd naar foto's waarop zowel de 2G als de 3G Nano te zien is, als iemand beide modelleb heeft: pics pls!

Vooral om de kleur te vergelijken . . enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Cubix schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:10:
Dit model lijkt me wel iets voor mij. Jammer dat er geen witte plastic variant is, daar ben ik liefhebber van.

Wat vraagjes:
- Als een filmpje een bredere verhouding heeft dan het scherm (breedbeeld 16:10, 16:9), kan je dan kiezen voor cropped weergave en/of letterbox?
- Synchroniseren de kalender en adressen als je de boel aan je Mac hangt wanneer je met iTunes de iPod vult?
Dat synchroniseren doet mijn iPod G3 zelfs.. dat deed de allereerste iPod zelfs al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Anoniem: 124681 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:23:
Ben erg benieuwd naar foto's waarop zowel de 2G als de 3G Nano te zien is, als iemand beide modelleb heeft: pics pls!

Vooral om de kleur te vergelijken . . enzo :)
http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157601897176809/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Net gevonden ja, en ik vind de 2G Nano RED een stuk mooier :|

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1090/1338254364_f3ab4c88ce.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:24
Even een vraagje over de nieuwe interface, zou deze ook op de "oude" 2G nano geinstalleerd kunnen worden ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-04 11:15
Doritos schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:25:
Even een vraagje over de nieuwe interface, zou deze ook op de "oude" 2G nano geinstalleerd kunnen worden ? :)
Nee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 124681 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:04:
Net gevonden ja, en ik vind de 2G Nano RED een stuk mooier :|

[afbeelding]
Die fletse kleuren spreken me totaal niet aan. Jammer dat de kleuren van de vorige shuffle niet beschikbaar zijn. Fel rood, knal oranje, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Is de interface ook terug te zetten naar de oude, zodat je zegmaar de lijst over hele scherm krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213876

Ik durf het niet met alle zekerheid te zeggen.

Maar volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-04 17:46
Ik vond die vorige veel mooier! Vooral de Red van 2G was erg mooi. Nu zijn ze gans leijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Het is ook gewoon een kwestie van wennen denk ik, toen de iPod G5 uitkwam vond ik em ook maar lelijk vergeleken met mijn iPod G4.

*Zit er over te denken om een zwarte iPod nano of Touch te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:22
De APR's hebben ze nog niet . Ze verwachtten ze volgende week.

In Rotterdam hadden ze wel de nieuwe Shuffles met nieuw doosje en een andere kleur natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205470

heeft iemand ook ervaringen met dat Nike+ systeem? Werkt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

Ik heb er ook een besteld, een rooie 8 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
was vanmiddag naar 3 verschillende apple retailers gegaan, nergens hadden ze de nieuwe nano nog.............. Volgende week maar kopen dan, kan ik meteen wachten op de eerste SQ reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-03 13:21

basvdijk1647

aka Osiris

Gisteren met Apple gebeld vanaf de 12e worden ze geleverd en vanaf de 20e verwachtte ze in de winkel. Echter een vriend van mij heeft de nano red besteld en deze zou a.s. maandag geleverd moeten worden.

Ikzelf heb vandaag een nano red besteld. Goed initiatief van Apple, om een red product te maken.

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:38
basvdijk1647 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 20:35:
Ikzelf heb vandaag een nano red besteld. Goed initiatief van Apple, om een red product te maken.
De 'goede' gedachte achterwege gelaten, het is natuurlijk reclame technisch gezien ook goed voor Apple, hetgeen ze denk ik toch belangrijker vinden. die 10 euro die ze dan af moeten geven maakt toch niet uit met zo'n dikke winstmarge, zeker niet als er door deze actie meer iPods verkocht worden..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Goede stap van Apple, deze veranderingen. De formfactor van de 2G was bijzonder onhandig. Zeer ineffectief. Ik vind dit een stuk handiger :) Hij lijkt wel een beetje op de Zen V (Plus) reeks (qua formfactor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:13
Ik ga maandag even kijken of de Xando de nieuwe nano op voorraad heeft.. Ik ga waarschijnlijk voor de RED, 8 GB dus. Ik zal zsm een review geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 22-04 21:25
Ik kan het kort houden, mijn mening over de 3G Nano, precies het omgekeerde van:
RoD schreef op zondag 09 september 2007 @ 01:47:
Goede stap van Apple, deze veranderingen. De formfactor van de 2G was bijzonder onhandig. Zeer ineffectief. Ik vind dit een stuk handiger :).

[ Voor 9% gewijzigd door Kaspers op 09-09-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02:21
En veel mensen met je. Toen de foto's uitlekte kwamen er op engadget bijna alleen maar negative reacties over.

[ Voor 1% gewijzigd door Vihaio op 09-09-2007 15:43 . Reden: Moet ik het natuurlijk niet helemaal fout schrijven/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169271

master007 schreef op zondag 09 september 2007 @ 13:46:
En veel mensen met je. Toen de foto's uitlekte kwamen er op emgatget bijna alleen maar negative reacties over.
Je bedoelt waarschijnlijk www.engadget.com ;)
(niet om moeilijk te doen ofzo hoor, maar kwestie dat men op de juiste website kan zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Nu online
Die van mij komt morgen binnen! Ik plaats dan direct mijn ervaringen hier!

Toch vreemd dat ik (en anderen die de Nano direct na de keynote via Apple hebben gekocht) 'm misschien eerder krijgen dan de Apple stores. Maar dat voelt wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik wil binnenkort ook een nieuwe iPod aanschaffen. Twijfel nog tussen de Nano en de Classic. Wie kan mij overtuigen waarom ik een 8GB nano moet kopen ipv een classic. Voor 50 euro meer heb je namelijk een 80gig classic. Toch vind ik de nano ook wel weer heel erg mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Nu online
xantos schreef op zondag 09 september 2007 @ 14:23:
Ik wil binnenkort ook een nieuwe iPod aanschaffen. Twijfel nog tussen de Nano en de Classic. Wie kan mij overtuigen waarom ik een 8GB nano moet kopen ipv een classic. Voor 50 euro meer heb je namelijk een 80gig classic. Toch vind ik de nano ook wel weer heel erg mooi...
Ik heb zelf ook enorm lopen twijfelen.

Enkele voordelen aan de Nano:

- Zelfde resolutie scherm Ipod Classic
- Veel dunner
- Lekker klein
- Licht
- Scherm hogere resolutie
- Flashgeheugen

Vind je geheugen heel belangrijk, ga dan voor de Classic. Maar anders zou ik zeggen: Nano to go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04 08:37
Ik heb totaal geen ervaring met Apple Ipods.

Ik heb zelf een Iaudio U2 maar die is defect. Nu overweeg ik de nieuwe Ipod Nano 4GB 3G te kopen.

Alleen vroeg ik me af hoe de geluidskwaliteit is van de Ipod Nano 3G. Ik lees alleen maar hoe prachtig het aparaat eruit ziet maar eigelijk nergens over de geluidskwaliteit.

Zit er een Equalizer op de Nano en heb je ook een aparte Bass-functie die je in kan stellen? Ik heb namelijk best een goede en dure koptelefoon.

Andere vraag kan je de Ipod Nano 3G ook aan je nek hangen?

Alvast bedankt voor de reactie.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
xantos schreef op zondag 09 september 2007 @ 14:23:
Waarom moet iemand je overtuigen? :? De keus is puur persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
@Xantos

Simpel
Nano klein & plat, je kan hem als boeken legger gebruiken, en als onder zetter ;)
Classic Groot & lomp (handig als je 2de naam Bigfoot of yeti is), gebruik hem als vergelding wapen bij een rel als je geen baksteen kan vinden om mee te gooien :P
en dat waren de U.S.P van de ipod

Als je nu niet overtuigt bent dan weet ik het ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Cain69 schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:14:
@Xantos

Simpel
Nano klein & plat, je kan hem als boeken legger gebruiken, en als onder zetter ;)
Classic Groot & lomp (handig als je 2de naam Bigfoot of yeti is), gebruik hem als vergelding wapen bij een rel als je geen baksteen kan vinden om mee te gooien :P
en dat waren de U.S.P van de ipod

Als je nu niet overtuigt bent dan weet ik het ook niet meer
ok, thanks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Cruzer schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:31:
Ik heb totaal geen ervaring met Apple Ipods.

Ik heb zelf een Iaudio U2 maar die is defect. Nu overweeg ik de nieuwe Ipod Nano 4GB 3G te kopen.

Alleen vroeg ik me af hoe de geluidskwaliteit is van de Ipod Nano 3G. Ik lees alleen maar hoe prachtig het aparaat eruit ziet maar eigelijk nergens over de geluidskwaliteit.

Zit er een Equalizer op de Nano en heb je ook een aparte Bass-functie die je in kan stellen? Ik heb namelijk best een goede en dure koptelefoon.

Alvast bedankt voor de reactie.
Kwa geluid is hij vergelijkbaar met de 2nd Gen en dus niet zo heel briljant, hij is okee maar niet super, de Classic is in dat opzicht een stuk beter. Hoe de lineout is weet ik niet
[edit] reviews zeggen verschillende dingen, dus over de sq kan ik nog niets zeggen eigenlijk

Equalizer is nogsteeds van bedenkelijke kwaliteit. Verder zie ik de link tussen dure/goede koptelefoon en equalizer niet

[ Voor 4% gewijzigd door Exphy op 09-09-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Nu online
Ik heb zelf een iAudio U2 gehad en ik hoor het verschil niet met de Apple iPod Nano: 2nd.

Naar mijn mening hangt alles af van de koptelefoon die je gebruikt. Ik heb Senheisser oordopjes en daar klinkt het geluid fantastisch door. Gebruik niet de eigen oordopjes van Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
X-GeaR schreef op zondag 09 september 2007 @ 17:14:
Ik heb zelf een iAudio U2 gehad en ik hoor het verschil niet met de Apple iPod Nano: 2nd.

Naar mijn mening hangt alles af van de koptelefoon die je gebruikt. Ik heb Senheisser oordopjes en daar klinkt het geluid fantastisch door. Gebruik niet de eigen oordopjes van Apple!
Wat was jou reden om te switchen van Iaudio naar de IPod Nano 2nd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Nu online
Cruzer schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:53:
[...]
Wat was jou reden om te switchen van Iaudio naar de IPod Nano 2nd?
Ik had verschillende redenen:

- Meer geheugen (van 1 GB naar 8 GB)
- Daarnaast vond ik het beeldscherm van de iAudio aan de kleine kant. Die van de Nano was al iets groter.
- Fijnere besturing. Dit scrollwheel is echt stukken fijner dan het iAudio pookje.

Ik had verwacht dat de geluidskwaliteit me tegen zou vallen (heb veel verhalen gehoord daarover van iAudio fans), maar dat was dus niet zo. Ik hoor de verschillen niet. Misschien zegt dat wat over mij, maar misschien ook wel een beetje over de iAudiofans.

De redenen van mij om nu over te stappen naar de 3rd generation: groter beeldscherm, video playback, vernieuwde IU. Alleen jammer dat ze niet naar 16 gb zijn gegaan. Daar zat ik echt op te wachten. En de Touch vind ik niets, dus daar ga ik dan ook niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228004

Jammer dat er geen 16 gb versie is gekomen. zat ik ook op te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Ik ben van plan om voor de RED te gaan maar is deze wel echt RED en niet een soort van roze? Als ik op deze foto de rode bekijk en de kleur vergelijk met het jasje van (hoe heet ze ook alweer) die vrouw op het scherm dan begin ik toch sterk te twijfelen..

Edit: Het plaatje verandert steeds weer..

[ Voor 17% gewijzigd door thecompany op 09-09-2007 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

thecompany schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:48:
Ik ben van plan om voor de RED te gaan maar is deze wel echt RED en niet een soort van roze? Als ik op deze foto de rode bekijk en de kleur vergelijk met het jasje van (hoe heet ze ook alweer) die vrouw op het scherm dan begin ik toch sterk te twijfelen..

Edit: Het plaatje verandert steeds weer..
http://www.youtube.com/watch?v=JOwCDvTii68 op dit filmpje vind ik hem toch aardig rood rood eruitzien...

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 07:49
X-GeaR schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:26:
[...]

Ik had verschillende redenen:

- Meer geheugen (van 1 GB naar 8 GB)
- Daarnaast vond ik het beeldscherm van de iAudio aan de kleine kant. Die van de Nano was al iets groter.
- Fijnere besturing. Dit scrollwheel is echt stukken fijner dan het iAudio pookje.

Ik had verwacht dat de geluidskwaliteit me tegen zou vallen (heb veel verhalen gehoord daarover van iAudio fans), maar dat was dus niet zo. Ik hoor de verschillen niet. Misschien zegt dat wat over mij, maar misschien ook wel een beetje over de iAudiofans.

De redenen van mij om nu over te stappen naar de 3rd generation: groter beeldscherm, video playback, vernieuwde IU. Alleen jammer dat ze niet naar 16 gb zijn gegaan. Daar zat ik echt op te wachten. En de Touch vind ik niets, dus daar ga ik dan ook niet voor.
Grappig... ik ben ook ooit van een iaudio naar een ipod gegaan en ben tot dezelfde conclusies gekomen. Besturing op iaudio spelers is onhandig en van een zogenaamde slechte geluidskwaliteit op ipods heb ik nooit wat van gemerkt. Ik gebruik shure e4c doppen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:52
Even mee gespeelt ..

- Coverflow is erg leuk, ziet er goed uit en werkt helemaal niet erg oninnuatief (oid)
- Formaat is erg klein, weer een stapje kleiner denk als de huidige 2nd gen.
- Het display is er scherp en duidelijk.

Heb het geld niet, anders zou ik er een halen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227856

Cruzer schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:31:

EQ: zit er ongetwijfeld op. Op de Nano 1G en 2G kan je alleen kiezen uit een aantal vaste EQ-settings. Ik weet niet of je die settings in iTunes kunt aanmaken of wijzigen.
Er is een EQ-setting 'bass boost'. Met een goede koptelefoon heb je die niet nodig. Sterker nog, met de standaard Apple-dopjes kan je de EQ al uit laten staan (dit op mijn Nano 1G).

De 3G heb ik nog niet gehoord. Over de 1G heb ik geen klachten.

Voor de 1G en 2G was er een lanyard/koptelefoon combo. De lanyard werd via de Dock-connector aan de Nano gekoppeld. Die heb ik nog niet voor de 3G gezien. Verder komen er de wereld aan hoesjes, waarvan een deel ongetwijfeld een oog voor een nekkoord bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173308

Weet iemand of deze dingen al in de winkel liggen?

En zo ja, waar? Apple stores? Dixons?

Floejen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134033

Xando krijgt ze vandaag niet meer binnen en heeft ze dus ook niet, net even gebeld. Wordt wss deze week ergens/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Cubix schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:32:
[...]

Die fletse kleuren spreken me totaal niet aan. Jammer dat de kleuren van de vorige shuffle niet beschikbaar zijn. Fel rood, knal oranje, etc.
Ik heb een rode shuffle en ik vind 'm echt niet lelijk. De foto's kloppen ook niet helemaal, het hangt erg van de kijkhoek af watvoor kleur hij precies heeft maar hij is donkerrood (beetje als bloed :P )

Fel rood vind ik ook mooi, daar niet van, maar het is minder 'erg' dan de foto's doen vermoeden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Moet je persé ITunes gebruiken om bestanden naar je Ipod te sturen?

Met mijn Iaudio U2 doe ik gewoon op een mp3 bestandje rechtermuis en kopieeren naar Iaudio.

Ik heb begrepen dat je met de Ipod eerst mp3 bestanden moet laten converteren via Itunes en dan pas kunnen ze worden doorgestuurd naar je Ipod?

Nu vroeg ik me af gaat dat converteren niet ten kosten van je geluidskwaliteit en duurt het niet lang om zo je bestanden op je Ipod te krijgen?

Kortom wat zijn de voordelen en nadelen van Itunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-04 23:34
Kun je bij de nieuwe nano de Lan-Yard nog gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Nu online
Ik heb hem! Wat een fantastisch ding zeg!

Ik ben nu bezig met het filmen van de verschillende mogelijkheden. Straks even monteren en op YouTube zetten. Ik hoop dat ik dan rond 7 uur hier het filmpje erop heb staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Na het lezen van de review op ilounge (de nano krijgt een zeldzame "A" rating) neig ik nu sterk naar de nieuwe nano, ipv de touch of classic. :9 Weet iemand of hij al gewoon bij de Mediamarkt ofzo ligt? vanaf 13 september volgens de MM site...

[ Voor 7% gewijzigd door Tourniquet op 10-09-2007 16:08 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227856

Cruzer schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:46:
Moet je persé ITunes gebruiken om bestanden naar je Ipod te sturen?

Met mijn Iaudio U2 doe ik gewoon op een mp3 bestandje rechtermuis en kopieeren naar Iaudio.

Ik heb begrepen dat je met de Ipod eerst mp3 bestanden moet laten converteren via Itunes en dan pas kunnen ze worden doorgestuurd naar je Ipod?

Nu vroeg ik me af gaat dat converteren niet ten kosten van je geluidskwaliteit en duurt het niet lang om zo je bestanden op je Ipod te krijgen?

Kortom wat zijn de voordelen en nadelen van Itunes?
Er zijn alternatieven voor iTunes. Geen ervaring mee, maar dit is het eerste zoekresultaat uit Google: http://www.poddox.com/

Dat "converteren" door iTunes slaat eigenlijk alleen op de metadata (titel enz). Het bestandsformaat wijzigt niet [1]: de iPod kan gewoon MP3s afspelen. De geluidskwalitieit verandert er dan ook niet door.
Bestanden op je iPod zetten is een fluitje van een cent, mits je ze in iTunes hebt staan. Je hebt ook veel meer opties om je iPod te vullen dan alleen maar rechtsklik-verzend deze MP3: je kunt playlists in iTunes maken en die overzetten. Dat kunnen ook dynamische playlists zijn (meest populaire muziek/langst geleden gehoord etc.)
Importeren in iTunes is ook niet moeilijk.

iTunes werkt lekker. Het is wel een andere manier van werken dan al je MP3s handmatig in mapjes stoppen en die via je filesysteem (Finder of Windows Explorer) te benaderen. In ruil daarvoor krijg je een interface waarmee je heel veel kunt.
De geluidskwaliteit van iTunes is beter dan die van bv. WinAmp.

1: je kunt iTunes wel instellen dat hij alle geïmporteerde muziek omzet, maar dat is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gisteren nog in de Applestore op Central Park South de nieuwe Nano gekocht. Eigenlijk wilde we de store wel eens van binnen zien (alleen de entree is al bijzonder).

Tijdens het lopen door de zaak ff een Nano voor m'n vriendin gecheckt en zag tot mijn verbazing dat de Nano er anders uitziet dan m'n vertrouwde 2G Red. Toen maar besloten de 4GB versie mee te nemen. Voor alleen muziek is de 4GB wel voldoende. Makkelijk daar met die medewerkers met de portable credit card readers. Kaart afgeven, emailadres doorgeven en hop de IPod in de tas en aankoopbewijs wordt naar je gemaild. De prijs is wel ietsjes gunstiger dan hier. Inclusief tax zit je op $ 161,48 en met de huidige dollarkoers goed te doen.

Heb hem net ff uitgepakt en moet zeggen dat het er slick uitziet. Heb hem nog niet aan iTunes gehangen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Nu online
De Tweakers Ipod Nano review:

http://youtube.com/watch?v=mdwBDPJHO9Q

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Even een korte review als extra:

De nieuwe iPod is zeker mooier dan haar voorganger. Ze oogt iets groter, maar heeft een fantastisch beeldscherm. Echt, het is enorm sprankelend, helder en scherp! Films kijken gaat ideaal. Verder is de nieuwe I.U. ook zeer mooi. De Coverflow valt lichtjes tegen, omdat het even duurt voor de art wordt geladen.

Enig nadeel vind ik de vlekken gevoelige achterkant (hoewel zilver er wel mooi uitziet) en ik vind het scrollwheel niet fantastisch. Dit komt omdat de draairing iets dunner is dan die van de Nano en zo schuif ik af en toe nog ernaast (omdat ik het groter gewend ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

X-GeaR schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:35:

De nieuwe iPod is zeker mooier dan haar voorganger. Ze oogt iets groter, maar heeft een fantastisch beeldscherm. Echt, het is enorm sprankelend, helder en scherp! Films kijken gaat ideaal. Verder is de nieuwe I.U. ook zeer mooi. De Coverflow valt lichtjes tegen, omdat het even duurt voor de art wordt geladen.

Enig nadeel vind ik de vlekken gevoelige achterkant (hoewel zilver er wel mooi uitziet) en ik vind het scrollwheel niet fantastisch. Dit komt omdat de draairing iets dunner is dan die van de Nano en zo schuif ik af en toe nog ernaast (omdat ik het groter gewend ben).
Gaaf gedaan! _/-\o_
Nu wil ik er zeker één! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 08:21

Erik80

Sinds 1980

De NL handleiding staat online:
http://www.apple.com/nl/support/manuals/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Op de Apple site kan je je Nano bestellen en gratis laten graveren met een tekst.

Hebben jullie dit gedaan of gaan jullie dit ook doen mochten jullie deze bestellen?

Opzich wel grappig en maakt je Nano wel uniek. Alleen vroeg ik me af stel je Nano raakt defect etc kan je hem dan nog wel ruilen voor een nieuw exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 18:51
Garantie krijg je natuurlijk nog steeds. Enige verschil is dat je hem niet terug kunt sturen omdat je hem toch niet wilt (wat normaal bij de Apple store wel kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:57

SD5k

>4&X

Ik zit er ook sterk over te denken om een nieuwe Nano te kopen (of een Classic), maar ik vind het echt heel jammer dat Apple terug is gegaan naar de spiegelende achterkant. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer

Mooie review!! :9~

1 vraagje wat vindt jij van de geluidskwaliteit van de nieuwe Nano 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209445

Is hij nu al in de apple stores te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201524

Toffe review :P

Maar je ziet gelijk het grootste nadeel van coverflow... ik heb ook bij het merendeel van mijn songs geen plaatje... en dan is coverflow vrij useless als je allemaal dezelfde pictogrammetjes ziet... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Nu online
Cruzer schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:11:
[...]

Mooie review!! :9~

1 vraagje wat vindt jij van de geluidskwaliteit van de nieuwe Nano 3G?
Goed. Merk verder geen verschil met het geluid van de Nano 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Nu online
Anoniem: 201524 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:29:
[...]

Toffe review :P

Maar je ziet gelijk het grootste nadeel van coverflow... ik heb ook bij het merendeel van mijn songs geen plaatje... en dan is coverflow vrij useless als je allemaal dezelfde pictogrammetjes ziet... :|
Je hebt gelijk. Coverflow werkt helaas niet op volle snelheid. Als je rustig bladert wordt alle art wel op tijd geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ergo: coverflow dus alleen gebruiken als je rustig door je collectie wilt bladeren. ;)

Coverflow in iTunes zelf werkt bij mij trouwens op de zelfde manier, bij te snel bladeren kunnen de afbeeldingen niet snel genoeg geladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142156

Mijn eerste iPod komt eraan besteld via de online store. Ik heb gekozen voor de 8gb zwart, twijfelde in het begin maar toen ik zag dat hij weer dat oude zilver op de achterkant had, was ik verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132042

Yope,

ik zag in een review clilp dat je er een dockstation bij krijgt geleverd?

Geldt dit alleen voor de USA of is dit ook in Europa?

En reply iemand eens op een vraag van mij ;p

xyus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenRo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-04 10:17
een dockstation krijg je nooit bij een iPod , enkel bij de shuffle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132042

Je kreeg zo een plastiekje erbij zag ik in de video's (amerikaanase video's)

...

xyus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Mediamarkt krijgt ze dus donderdag.. Dus als ik dondermorgen laten we zeggen half 10 heen ga dan hebben ze de nano? Weet iemand hoe dit werkt? Of worden ze donderdag bij de MM geleverd en staan ze 's middags in de vakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Niet online

abaart

lolbroek

Ik heb hem nu ook!
Eerste reactie: wat klein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:22
Er wordt een Dockadapter bijgeleverd ja , zodat je in het nieuwe Universal Dock je adapter kunt klikken en hem dan kunt gebruiken. Zijn er al mensen die foto's hebben gemaakt van hun nieuwe speeltje ? Eigen foto''s dus niet van de bekende sites . Trouwens mooie review. :)

[ Voor 40% gewijzigd door carfreak02 op 11-09-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Nu online
Ik heb de nano al een dag gebruikt (op een tafel heen en weer geschoven, in de zak gehad tijdens het fietsen en de treinreis, etc) en ik zie nog geen kras op de achterkant. Vreemd...

Zou de metalen achterkant dan eindelijk krasloos zijn? De voorkant vertoont overigens - vanzelfsprekend - ook geen krassen, maar dat is logisch (net als de 2G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Laatst online: 12:46

Fab1Man

Live life to the fullest

X-GeaR schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:38:
Ik heb de nano al een dag gebruikt (op een tafel heen en weer geschoven, in de zak gehad tijdens het fietsen en de treinreis, etc) en ik zie nog geen kras op de achterkant. Vreemd...

Zou de metalen achterkant dan eindelijk krasloos zijn? De voorkant vertoont overigens - vanzelfsprekend - ook geen krassen, maar dat is logisch (net als de 2G).
Ik snap dat probleem met die achterkant van de Nano en de Classic niet helemaal. Natuurlijk is het krasgevoelig en het is niet al te mooi, maar als je er enigszins fatsoenlijk mee omgaat zal het reuze meevallen. Mijn PSP heeft ook genoeg krassen net als mijn mobiele telefoon. Dit zijn gewoon normale gebruikskrasjes en ik stoor me er niet heel erg aan. Het is nou eenmaal een gebruiksartikel, en ja, die slijten. En dan is het ook nog de achterkant, niet eens de voorkant. Ben blij dat de voorkant krasbestendig is. Achterkant maakt toch niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04 22:25
ook sinds vandaag in mijn bezit :), GUI is er op vooruit gegaan en ik ben wel te spreken over het schermpje. Het laat gewoon veel meer zien dan op mijn 1G Nano. Zat een beetje te prutsen met Coverflow enzo, best lastig dat ie ook " covers " laat zien van nummers zonder album, nu krijg ik een hele rij met lege icoontjes en slecht enkele met plaatjes ...

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

dcell schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:21:
ook sinds vandaag in mijn bezit :), GUI is er op vooruit gegaan en ik ben wel te spreken over het schermpje. Het laat gewoon veel meer zien dan op mijn 1G Nano. Zat een beetje te prutsen met Coverflow enzo, best lastig dat ie ook " covers " laat zien van nummers zonder album, nu krijg ik een hele rij met lege icoontjes en slecht enkele met plaatjes ...
Gewoon even voor gaan zitten en zelf covers instellen :Y)

Anoniem: 157044

Het volgende vind ik op de website van apple:

Deze aanbieding geeft in aanmerking komende klanten in het onderwijs (zoals gedefinieerd in artikel 8 hieronder) die tussen 12/09/2007 en 30/10/2007 via een deelnemende Apple Store voor het Onderwijs (zie artikel 6 hieronder) tegelijkertijd een in aanmerking komende Mac (zoals gedefinieerd in artikel 3 hieronder) kopen in combinatie met een in aanmerking komende iPod (zoals gedefinieerd in artikel 3 hieronder) (samen “in aanmerking komende producten” genoemd) recht op een korting van €130, de prijs voor een 4-GB iPod nano van de Apple Store van het Onderwijs (de “Actie”).

Zullen ze hiermee bedoelen dat je 130euro korting krijgt dus nog maar 20euro kost of dat dan de 4gb nano nog maar 130kost dus 20euro korting, beetje onduidelijk.

Anoniem: 94847

edit: ik had je post verkeerd gelezen....maar natuurlijk krijg je 130 euro korting! (en dit is exclusief btw ik denk dat dit betekend dat je dus nog wel btw moet betalen en dat je dat niet terugkrijgt dus feitelijk betaal je 19% over 130 euro.).
Je mag dus ook gewoon een iPod Classic of Touch kopen maar je krijgt alleen maar 130 euro korting. Goede deal lijkt mij zo :) (en daar moet je dus wel een mac pro, imac of macbook (pro) bij kopen)

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 94847 op 12-09-2007 12:33 ]

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04 22:25
Ik heb gister mijn hele avond er voor opgegeven om die covers in te stellen maar daar ga ik niet meer aan beginnen. Als je meer dan 100 verschillende artiesten hebt dan gaat dat moeilijk, al die verschillende nummers en albums waarvan ook nog eens de helft van vinyl afkomt. Mij niet meer gezien.

Ik heb trouwens al enkele krasjes bespeurd op de achterkant terwijl ik er toch vrij voorzichtig mee ben omgegaan. Netjes in de ipod-sok elke keer, misschien komt het door mijn V-Moda Vibe dopjes die ook van metaal zijn. Vanavond maar ff een doorzichtig stickertje ( op maat ) op de achterkant plakken en binnenkort een mooi hoesje als die te krijgen zijn.

Anoniem: 165438

Even een account aanmaken in de iTunes music store en dan haalt ie ze zelf op...

Anoniem: 94847

Anoniem: 165438 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:29:
Even een account aanmaken in de iTunes music store en dan haalt ie ze zelf op...
mits correct getagged natuurlijk, en bijzondere platen vindt ie ook niet zo makkelijk natuurlijk...

• Cruzer
Ik overweeg de 4GB morgen te halen bij de Media Markt.

Klopt het dat je 1 jaar garantie hebt ook op de batterij?

En wat is jullie ervaring met een defecte Ipod qua service van Apple?

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:14
Je krijgt geen korting op je Mac+iPod, maar een
coupon van 130 euro die je mag besteden in de
Store.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• RobbieB
  • Laatst online: 15:38
Gluten Parody schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:42:
Je krijgt geen korting op je Mac+iPod, maar een
coupon van 130 euro die je mag besteden in de
Store.
Nee, een geld coupon waarmee je geld terug kunt vragen van Apple. Echter kunnen er wel bankkosten aan de transfer verbonden zijn.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kunnen we de discussie hier beperken tot de nieuwe iPod nano?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Anoniem: 209445

Wanneer is eigenlijk de officiele release datum, want bij de apple store weten ze nog van niets.
Ze zeggen alleen maar "Misschien aan het einde van deze week en anders volgende week", nee daar heb Ik wat aan:S.

• Kaspers
  • Laatst online: 22-04 21:25
Anoniem: 157044 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:11:
Het volgende vind ik op de website van apple:

Deze aanbieding geeft in aanmerking komende klanten in het onderwijs (zoals gedefinieerd in artikel 8 hieronder) die tussen 12/09/2007 en 30/10/2007 via een deelnemende Apple Store voor het Onderwijs (zie artikel 6 hieronder) tegelijkertijd een in aanmerking komende Mac (zoals gedefinieerd in artikel 3 hieronder) kopen in combinatie met een in aanmerking komende iPod (zoals gedefinieerd in artikel 3 hieronder) (samen “in aanmerking komende producten” genoemd) recht op een korting van €130, de prijs voor een 4-GB iPod nano van de Apple Store van het Onderwijs (de “Actie”).

Zullen ze hiermee bedoelen dat je 130euro korting krijgt dus nog maar 20euro kost of dat dan de 4gb nano nog maar 130kost dus 20euro korting, beetje onduidelijk.
Waar lees je dat precies ?

• Eswip
Anoniem: 209445 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:27:
Wanneer is eigenlijk de officiele release datum, want bij de apple store weten ze nog van niets.
Ze zeggen alleen maar "Misschien aan het einde van deze week en anders volgende week", nee daar heb Ik wat aan:S.
Hij is al gereleased.. Alleen hebben misschien nog niet alle winkels ze binnen.. dat is nogal een logistieke operatie..

• thecompany
Zou mediamarkt dezelfde prijzen hanteren dan/als? de apple store? Dus 199 voor de 8gb?

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-04 15:29
Prijzen van de iPod staan centraal vastgesteld. Elke winkel zal daarom dezelfde prijs hanteren. Is die prijs lager dan zou ik de zaak niet vertrouwen, en is ie hoger dan word je gewoon opgelicht :+ .

• Eswip
Robert89 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:21:
Prijzen van de iPod staan centraal vastgesteld. Elke winkel zal daarom dezelfde prijs hanteren. Is die prijs lager dan zou ik de zaak niet vertrouwen, en is ie hoger dan word je gewoon opgelicht :+ .
Dat is niet waar.. een maand geleden waren de iPod Nano's goedkoper bij de media markt dan online bij Apple..

• tweak_dude
  • Laatst online: 18:51
Maar dat vrijwel alleen zo als het model al een tijdje uit is.

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

bbrother

in the Mix!

Gisteren via de reseller meeting bij Apple in Bunnik geweest.

Heb daar dan ook even de iPod Nano en classic mogen vasthouden en bekijken.
Stonden een scala aan tunes en filmpjes op, het meest mooie vind ik echt de helderheid van het display, dat is ZOO vreselijk verbeterd. Ook het beeld is mega mega scherp, Apple heeft wat dat betreft niets gelogen.

op de iPod stonden ook nog wat fotos die o.a in de keynote in het iPhoto programma stonden.
Haar en haar scherp, ik ga mooi zo een nano kopen!

Apple Certified Macintosh Technician
Apple Certified Support Professional
DJ Javier Morales

Anoniem: 173308

Heeft iemand al ergens de zwarte versie te koop gezien?

Thnx, Floejen

• thecompany
Nee, bij de xando in zwolle waren alleen de witte en de blauwe.. En laat ik nou net de andere kleur van onze vlag willen. Ik ga morgen(vroeg) bij de mediamarkt kijken of ze de rode (of misschien toch de zwarte) hebben.

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

vandaag de rode binnengekregen. Ben echt verbaasd over het formaat: compact! Wat bbrother zegt het beeld is echt helder...

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03 22:56
Damn! Ik ben verliefd! Eerst had ik echt een pest hekel aan ipods met een metalen voorkant maar nu ik het zo zie met coverflow :|

Het leuke is dat ik binnen een zeer korte tijd genoeg heb voor een 4 gb alleen die geeft mij dan geen goede extras tegen over mijn lieve nano 1th gen..

Wat moet ik doen? :| Wachten tot dat ik 200 euro heb en ik de 8 gb kan kopen? Die mij wel een voordeel bied? (mee opslag ruimte dus..)

Edit: Ik ben alleen bang dat als ik een 4 gb zou kopen dat ik daar spijt van krijg omdat ik liever een zwarte heb 8)

[ Voor 12% gewijzigd door t1mmy op 12-09-2007 21:29 ]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.