Compact? Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.Serenity schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 05:37:
[...]
Aaah! Ik wil al een lange tijd een Nano kopen, o.a. om het compacte design. Als ze 'm weer uit gaan rekken ren ik de 10e direct naar de winkel om een oude te kopen.
Die render (wat overigens een groot 'rumor' en 'doe het zelf' gehalte heeft, meer een artist impression) toont een iPod die ongeveer even groot is als de 2nd gen Nano die ik nu heb (zoek maar op). En net dat langwerpige candybar formaat maakt 'em erg handzaam in gebruik. Steek je gemakkelijk in een jeanszak, voel je niets van. Als je nu op die 2nd Gen nano het clickwheel lager zet en het scherm kantelt heb je die 'mock-up' uit het gelinkte artikel. Dus qua formaat zal het niet veel schelen.
Ik heb de 3rd gen nano ook in handen gehad. Het grote scherm is natuurlijk prima, maar door het zo te plaatsen is hij ook wel vrij breed geworden. (en het clickwheel redelijk 'smal') Iets té breed was mijn eerste indruk, zeker vergeleken met de 2nd gen nano die ik nu gebruik. Iets wat je ook duidelijk in de broekzak zal voelen.
Wel erg plat en de blinkende achterkant zag er wel classy uit. Vooral de matzwarte is mooi!
Zelf ben ik er nog niet uit. Ik wacht wel op wat aangekondigd wordt, en dan ga ik ofwel een oude of nieuwe nano halen, of eventueel een classic. Die dingen zijn vaak niet meteen helemaal uitverkocht, dus dan heb je nog wel een paar dagen tijd volgens mij.
Wat niemand vreemd genoeg al aangehaald heeft, is dat je met het veronderstelde nieuwe design toch wel voor problemen komt te staan. Zeker als je de iPod in landscape wil bedienen. Want de opdruk en de positie van de 'menu' toetsen verandert natuurlijk niet mee. En als je ze wél 90° zou draaien dan moet je ofwel een rechtshandig of linkshandig model maken.
Het lijkt me dat apple daarmee een iPod zou maken die niet echt conform is aan het universele iPod karakter zoals we dat kennen. Daarom vind ik persoonlijk dat ontwerp vrij onwaarschijnlijk. Ik zie nog eerder de nano vervangen worden door een mini Touch, ofwel gewoon dezelfde zoals nu, maar dan met meer opslag voor dezelfde prijs. Eenvoudig truukje om de nano toch terug frisser op de markt te zetten. Het huidige ontwerp is immers niets mis mee (en misschien iets snellere processor, maar dat is bijzaak)