[iPod Nano 3G] Discussies en ervaringen

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 54.172 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Serenity schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 05:37:
[...]

Aaah! Ik wil al een lange tijd een Nano kopen, o.a. om het compacte design. Als ze 'm weer uit gaan rekken ren ik de 10e direct naar de winkel om een oude te kopen :) .
Compact? Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.

Die render (wat overigens een groot 'rumor' en 'doe het zelf' gehalte heeft, meer een artist impression) toont een iPod die ongeveer even groot is als de 2nd gen Nano die ik nu heb (zoek maar op). En net dat langwerpige candybar formaat maakt 'em erg handzaam in gebruik. Steek je gemakkelijk in een jeanszak, voel je niets van. Als je nu op die 2nd Gen nano het clickwheel lager zet en het scherm kantelt heb je die 'mock-up' uit het gelinkte artikel. Dus qua formaat zal het niet veel schelen.

Ik heb de 3rd gen nano ook in handen gehad. Het grote scherm is natuurlijk prima, maar door het zo te plaatsen is hij ook wel vrij breed geworden. (en het clickwheel redelijk 'smal') Iets té breed was mijn eerste indruk, zeker vergeleken met de 2nd gen nano die ik nu gebruik. Iets wat je ook duidelijk in de broekzak zal voelen.

Wel erg plat en de blinkende achterkant zag er wel classy uit. Vooral de matzwarte is mooi!

Zelf ben ik er nog niet uit. Ik wacht wel op wat aangekondigd wordt, en dan ga ik ofwel een oude of nieuwe nano halen, of eventueel een classic. Die dingen zijn vaak niet meteen helemaal uitverkocht, dus dan heb je nog wel een paar dagen tijd volgens mij.

Wat niemand vreemd genoeg al aangehaald heeft, is dat je met het veronderstelde nieuwe design toch wel voor problemen komt te staan. Zeker als je de iPod in landscape wil bedienen. Want de opdruk en de positie van de 'menu' toetsen verandert natuurlijk niet mee. En als je ze wél 90° zou draaien dan moet je ofwel een rechtshandig of linkshandig model maken.

Het lijkt me dat apple daarmee een iPod zou maken die niet echt conform is aan het universele iPod karakter zoals we dat kennen. Daarom vind ik persoonlijk dat ontwerp vrij onwaarschijnlijk. Ik zie nog eerder de nano vervangen worden door een mini Touch, ofwel gewoon dezelfde zoals nu, maar dan met meer opslag voor dezelfde prijs. Eenvoudig truukje om de nano toch terug frisser op de markt te zetten. Het huidige ontwerp is immers niets mis mee (en misschien iets snellere processor, maar dat is bijzaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4th Generation iPod Nano Case 'In the Wild'

Kijk eens aan, hoesjes die eerder in de rekken liggen dan de bijhorende iPod. Zal apple blij mee zijn :p

Het lijkt toch te bevestigen hoe de toekomstige nano er gaat uit zien en het komt overeen met de eerdere geruchten van (terug) een langwerpige iPod Nano. Er is blijkbaar ook expliciet bijvermeld dat het hoesje bestemd is voor een iPod nano, dus geruchten over 'namaak iPods' zijn blijkbaar niet aan de orde.

Het scrollwiel heeft de logo's dus in een 'portrait' positie staan, maar hopelijk kan de device ook op z'n kant gebruikt worden, want anders lijkt het mij vrij zinloos dat ze proberen een groter scherm op een kleine iPod te plaatsen. In landscape heb je dan uiteindelijk een redelijk schermpje voor het gebruikelijke videootje nu en dan.

Uiteindelijk verwacht ik niet dat hij echt veel groter zal zijn dan een Nano 2G. Ze keren terug naar de langwerpige vorm (pluspunt voor mij). Alleen het scrollwiel komt wat lager te zitten, maar op de 2G was in principe plaats genoeg om een scherm in de andere richting te leggen.

edit: quick and dirty paint: Zoals je ziet hoeft hij dus niet zoveel groter te zijn dan de nano 2G (heb even een gekanteld breedbeeldschermpje op een nano 2G 'gepaint'. Je zal zien dat bij een aankondiging op de FP meteen veel mensen zullen miepen over grootte, maar dat zou dus niet terecht zijn. Eigenlijk is de nano 4G wat de nano 2G al lang had kunnen zijn :)
Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/0255/apple_ipod_nano_2g_2.jpg

Gemengde gevoelens voorlopig. Als deze natuurlijk voor meer opslag een stuk goedkoper wordt dan is het duidelijk, maar misschien verkies ik toch net de huidige nano's. Als ik effectief nog een 3G wil bij de release van de 4G zal ik er snel moeten bijzijn, want die stocks worden snel 'opgemaakt'.

Ach ja, we zien het wel, hopelijk komt er snel een aankondiging van apple zelf.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:21

aerofreak

Steve Jobs

Apple special event op 9 september: "Let's Rock"

Als de nieuwe Nano's 9 september worden aangekondigt ga ik er ook maar een halen :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aerofreak schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:08:
Apple special event op 9 september: "Let's Rock"

Als de nieuwe Nano's 9 september worden aangekondigt ga ik er ook maar een halen :)
Schitterend! En de titel laat vermoeden dat het nu eens echt exclusief over de iPod-familie zal gaan. (iTunes, iPods, en niet de iPods als een 'afterthought' bij een meer software/mac georiënteerd event)
Volgens Rose ging het daarbij om een volledig herziene iPod nano, een licht gewijzigde iPod Touch en prijsdalingen voor alle modellen. Daarnaast zou volgens hem een nieuwe versie van iTunes met versienummer 8 zijn opwachting maken en gaat Apple de langverwachte iPhone 2.1-update vrijgeven.
Als dit klopt dan kan m'n dag op 9 september niet meer stuk :)

Prijsverlagingen zijn altijd mooi meegenomen. Ik ben grote fan van iPods, maar met een prijsverlaging kan er misschien wel een classic (230=>200 zou mooi zijn) of Touch van af.

Er is al gezegd dat men de prijzen van de iPods wil verlagen om het contrast met de iPhone a 200 dollar duidelijker te maken. Dan kan het potentieel over grote prijsverlagingen gaan. (ook al kost de iPhone dan niet écht 200 dollar en in België al helemaal niet)

Toch tevreden dat ik wel heb kunnen wachten. Het is idd niet zo belangrijk, maar het voelt toch wel beter om op het juiste moment een iPod te kopen :)

edit: wat ik me net bedacht is dat het leuk zou zijn als de iPod Touch iets kleiner zou worden. Nu vind ik 'em nogal bulky overkomen en niet echt een superdraagbare mediaplayer. Het zou van de Touch meer een iPod maken ipv een 'halve iPhone'. Nu is de Touch net zo groot als de classic maar wel minder opslag.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 23:00 ]

Verwijderd

iPod Nano and iPod Touch Dimensions Revealed?

Begint er steeds beter uit te zien. Als deze afmetingen kloppen (en ik zie niet in waarom niet, omdat bvb ook al hoesjes gemaakt zijn op maat van de 4th gen iPod nano en daar al foto's van zijn) dan komt er omgerekend een schermpje in van 2.2".

Vrij standaard schermpje in de industrie, denk maar aan gsm's, dus lijkt me logisch. Daar kan je al aardig een videootje op zien, dus de nano begint er steeds beter uit te zien.

Koppel dat aan minstens 1.5 keer het geheugen voor dezelfde prijsstellingen als nu (139-189 enz..) dan zou het er wel eens mooi kunnen uitzien. (laatste zin is speculatie van mezelf)

Ter vergelijking, de huidige nano heeft een 2" scherm, maar dan anders georiënteerd, wat de nano simpelweg een ander formaat geeft. Ben er nog niet over uit welke ik het meest verkies. Candybar is super handig en het gemakkelijkst ergens in een jas of jeanszak te glijden. (vergelijk met nano 2G) Je merkt niet dat je het meehebt. De 3G heeft echter het voordeel van niet te moeten kantelen om video te kijken (er van uitgaande dat de 4G kantelen zou ondersteunen)

(de touch lijkt volgens die documenten nog iets groter te zijn geworden (zelfde case als de iPhone dus) terwijl ik de vorige al op het randje vond. Graag had ik de touch net iets kleiner gezien om het verschil met een iPhone duidelijk te maken en het iPod karakter te onderstrepen. Anders krijg je continu: is dat een iPhone? Jammer dus. Nog steeds op m'n shortlist, maar dan moet hij wel erg veel goedkoper worden, en dat zie ik niet gebeuren. Benieuwd wat ze met de classics zullen doen)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2008 03:39 ]

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Tijdens vakantie in Japan een Nano 3G gehaald scheelde ongeveer 40 Euro met Nederland.
Maar nu wil ie niet updaten of restoren van firmware 1.1.2 naar 1.1.3. Afspelen van muziek en syncen gaat prima. Interface is gewoon netjes in het Engels ipv Japans.

Ik heb dus dit probleem: http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=7639372

Moet nog uitzoeken hoe het precies met garantie zit, maar het is wel vervelend.

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:25
smesjz schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:52:
Tijdens vakantie in Japan een Nano 3G gehaald scheelde ongeveer 40 Euro met Nederland.
Maar nu wil ie niet updaten of restoren van firmware 1.1.2 naar 1.1.3. Afspelen van muziek en syncen gaat prima. Interface is gewoon netjes in het Engels ipv Japans.

Ik heb dus dit probleem: http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=7639372

Moet nog uitzoeken hoe het precies met garantie zit, maar het is wel vervelend.
Garantie hoort geen probleem te zijn. Gewoon op de Apple site met het serialnumber van je iPod reparatie aanvragen, zolang het binnen een jaar tijd sinds aanschaf zit wordt hij opgehaald door UPS, netjes geregeld :)

Het klinkt een als een raar probleem, heb je al eens een volledig nieuwe install (restore) geprobeerd?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat alle geruchten gaan kloppen, hoe kan het ook anders, waar zou deze info uit verschillende bronnen vandaan komen?

Foto van de nieuwe iPod nano 4G in zijn verpakking ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/09/ipod_nano_4g_spy1.jpg
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 03:27:
iPod Nano and iPod Touch Dimensions Revealed?

Begint er steeds beter uit te zien. Als deze afmetingen kloppen (en ik zie niet in waarom niet, omdat bvb ook al hoesjes gemaakt zijn op maat van de 4th gen iPod nano en daar al foto's van zijn) dan komt er omgerekend een schermpje in van 2.2".

Vrij standaard schermpje in de industrie, denk maar aan gsm's, dus lijkt me logisch. Daar kan je al aardig een videootje op zien, dus de nano begint er steeds beter uit te zien.

Koppel dat aan minstens 1.5 keer het geheugen voor dezelfde prijsstellingen als nu (139-189 enz..) dan zou het er wel eens mooi kunnen uitzien. (laatste zin is speculatie van mezelf)

Ter vergelijking, de huidige nano heeft een 2" scherm, maar dan anders georiënteerd, wat de nano simpelweg een ander formaat geeft. Ben er nog niet over uit welke ik het meest verkies. Candybar is super handig en het gemakkelijkst ergens in een jas of jeanszak te glijden. (vergelijk met nano 2G) Je merkt niet dat je het meehebt. De 3G heeft echter het voordeel van niet te moeten kantelen om video te kijken (er van uitgaande dat de 4G kantelen zou ondersteunen)

(de touch lijkt volgens die documenten nog iets groter te zijn geworden (zelfde case als de iPhone dus) terwijl ik de vorige al op het randje vond. Graag had ik de touch net iets kleiner gezien om het verschil met een iPhone duidelijk te maken en het iPod karakter te onderstrepen. Anders krijg je continu: is dat een iPhone? Jammer dus. Nog steeds op m'n shortlist, maar dan moet hij wel erg veel goedkoper worden, en dat zie ik niet gebeuren. Benieuwd wat ze met de classics zullen doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:14:
Het lijkt erop dat alle geruchten gaan kloppen, hoe kan het ook anders, waar zou deze info uit verschillende bronnen vandaan komen?

Foto van de nieuwe iPod nano 4G in zijn verpakking ;)

[afbeelding]

[...]
Netjes! Was idd te verwachten, al die geruchten komen zomaar niet uit het niets aanwaaien natuurlijk (foto's van 4G accessoires, enz)

De 'bolling' valt wel mee. Moet ook, want anders krijgt je geen plat scrollwheel gemonteerd :)

Hopelijk kan je ook landscape video kijken (dat zal wel, op de vorige iPod nano kon je ook video bekijken). Ziet er goed uit. Zoals ik al zei, dit is de nano zoals de 2G nano er al lang had kunnen uitzien :) Scrollwheel lager, scherm groter, maar wel dezelfde heerlijke candybar formfactor die handiger is dan de huidige nano 3G.

Funky kleurtjes ook :p Ik kan echt niet wachten tot 9 september, om de prijzen te weten te komen. Aangezien ook overal gesuggereerd wordt dat de iPods goedkoper worden hoop ik op een 4 GB nano voor een instapprijs van 110 euro of zo. We zullen zien...

Belangrijker: terug een volledige alu behuizing uit één naadloos stuk. Ik heb nog nooit zo een stevige en slijtvaste mp3 speler gehad als m'n 2G nano. Heb die nu al meer dan een jaar en ziet er zonder bescherming gewoon nog steeds zo goed als 100% nieuw uit. (hij komt ook nooit tussen m'n sleutels of zo te zitten, maar dan nog...) Voelt ook goed in je hand, dat alu...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:21

aerofreak

Steve Jobs

en daar is de vierde generatie Nano

Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/assets/ipodletsrock/ipodletsrock33.jpg

en dit zijn de kleuren

Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/assets/ipodletsrock/ipodletsrock48.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door aerofreak op 09-09-2008 19:27 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind deze generatie wel heel erg overbodig... Er zitten een paar onnodige features bij, zoals die shaken om shuffle te doen en de genius functie, maar dat is het wel zo'n beetje. Ben blij met mijn 3g, die voor mij een fijnere vorm heeft, met even groot scherm,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Topicstarter
Ik vind dat Apple de fout van de fletse kleurtjes mooi heeft opgelost. Wat betreft de meerwaarde ten opzichte van de 3g, nou niet eigenlijk niet, maar dat was ook van 2g naar 3g. Maar goed, overbodige features zitten ook op de 3g (altans ik heb het een en ander wat ik niet gebruik) Ik vind de 4g wel mooier maar ik ga hem niet halen.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:12:
Ik vind deze generatie wel heel erg overbodig... Er zitten een paar onnodige features bij, zoals die shaken om shuffle te doen en de genius functie, maar dat is het wel zo'n beetje. Ben blij met mijn 3g, die voor mij een fijnere vorm heeft, met even groot scherm,
Dat vind jij... En waarom dan? Tuurlijk mag je blij zijn met je 3G (hell, ik ben nog altijd super tevreden met m'n 2G, maar gun het andere mensen toch dat er nu meer is voor dezelfde prijs?)

Het zijn extra functies! Je hoeft ze niet te gebruiken, toch? In iTunes 8 heb ik ook Genuis niet geactiveerd, is dat een probleem dan? het zit er extra bij en het hoeft niet, dus niet echt een reden om moeilijk over te doen.

Shaken om naar een ander liedje te gaan heeft de SE Walkman gsm reeks al meer dan een jaar, en hier geldt ook: het hoeft niet.

Je moet het zo zien, ik ga van de 2G naar de 4G en vind het prima! Zelfde vertrouwde formfactor, die voor mij dan weer handiger is dan de 3G. De 3G is namelijk redelijk breed en beter voelbaar in een kleine jeanszak of zo. Die candybar glijdt je gewoon gemakkelijk overal in. Daar voel je niets van.

De 4G is een 2G met een groter scherm, en nu moet je alleen kantelen om video te kijken, vind ik geen probleem. Dat shaken is mogelijk gemaakt omdat dezelfde sensor moet detecteren of de iPod gekanteld wordt, al dan niet. Dan kan je er even goed de shake feature bijgooien, als extraatje.

Het voordeel van deze generatie is dat het terug één 'buisje' aluminium is. Een naadloze body uit één buis alu (afgeplat) wat de nano's ongezien sterk maakt. Mijn 2G is onverwoestbaar. De 3G is gemaakt uit een groter oppervlak, wat misschien al meer torsie toelaat, en twee materialen die op elkaar liggen. Geef mij dan maar de alu candybar. 4G imo >>>> 3G , en het scherm is iets groter...

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De nieuwe iPod is van 49 naar 37 gram gegaan. Daar zit de winst.

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Iemand de dock van de volgende link gespot?

http://www.apple.com/ipodnano/itunes.html

Het ziet eruit als een Nano 4G dock met IR. Echter zie ik hem niet in de Apple store staan.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
vacuumcleaner schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:12:
Iemand de dock van de volgende link gespot?

http://www.apple.com/ipodnano/itunes.html

Het ziet eruit als een Nano 4G dock met IR. Echter zie ik hem niet in de Apple store staan.
Deze: http://store.apple.com/us...MTY1NDA0OQ&mco=MTIyMDIwOQ ?

Verwijderd

Ik heb m'n keuze gemaakt, denk ik.

Ik wil uit deze generatie een Nano (4G) en een Touch (2G) na m'n Nano (2G). Je kan je afvragen, "waarom dan niet meteen een Touch, die eigenlijk allesomvattend is. Voor 70 euro meer heb je een touchscreen en veel betere videokwaliteit."

Klopt, maar ik heb echt een zwak voor de nano lijn. Dus die komt er eerst. Ik kan ze niet beiden tegelijk kopen en wil er zo snel mogelijk één.
Verder vind ik dat de twee iPods toch subtiel een andere markt bespelen, ze zijn toch net anders en complementair, maar dat kan voor iedereen anders liggen. De nano is namelijk toch compacter en lichter. De Touch laat ik dan wel later eens overkomen uit de US of zo.

Nu heb je dus voor 180 euro ongeveer een dock met remote een een 8 GB nano.

Alleen... welke kleur.. :X In de plaatselijke mediawinkel duurt het nog een weekje voor ze op voorraad zijn, dus ik kan er nog wel even over nadenken. :) Ik neig voorlopig naar grijs of zwart, maar dat is nogal 'klassiek'.

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 12:46
iPod nano 4G juist binnengekregen.

Prachtig toestelletje. De zwarte heeft een mooi zwart en de grijze heeft een mooi contrast met het zwarte clickwheel en de zwarte omlijsting van het scherm zoals de iMac.

Scherm is van goede kwaliteit en duidelijk. Super dun.

Nu verder spelen.

Groeten

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Gaat er nog iemand een startpost maken voor de 4G..
Overigens krijg ik volgende week een Product Red binnen van 16GB

[ Voor 39% gewijzigd door Beta op 11-09-2008 12:23 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Verwijderd

Wat ik nu niet goed begrepen heb uit de podcast:

Is die headset met volume control nu standaard bij elke iPod, of is het een afzonderlijk accessoire (zoals de in-ears, apart te kopen)

Net de podcast nog eens bekeken, accessoire dus...

Zucht, nog een week voordat ze hier in de winkel liggen :'( Ik ben geen fan van online aankopen, dus dat wordt wachten...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 12:57 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:12:
Overbodig? Er zijn een aantal features bijgekomen en eigenschappen veranderd die opzich best bruikbaar zijn. Ik vind het alleen niet echt een totaal nieuwe generatie. Ik zou het eerder een 3.2G noemen dan een 4G, ofzo. Maargoed, dat zijn details.

Het is niet echt revolutionair ofzo, maar aangezien de iPod al succesvol is qua opzet lijkt het me ook niet nodig om met iets totaal anders te komen. Upgrades aan een bestaand product is dan een logische keus.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Als iemand een startpost wil maken voor de iPod nano 4G neem dan even contact op, zodat niet meerdere mensen tegelijk aan de slag gaan :)

En die is inmiddels gemaakt: [iPod nano 4G] Discussies en ervaringen :).

[ Voor 25% gewijzigd door Hoedje op 12-09-2008 00:51 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.