'Apple geeft iPod Nano nieuw jasje en lagere adviesprijs'
Goed nieuws, en precies waar ik op wachtte.
Ook volgens de buyersguide zal het wel eens tijd worden
iPod nano - buyersguide
Product iPod nano
Recommendation: Don't Buy - Updates soon
Last Release September 05, 2007
Days Since Update
354 (Avg = 268)
Zo hebben ook wel andere producten een langere lifetime gekregen, wat mijns inziens komt door de absolute focus op de iPhone. Volgens mij hebben ze alle energie en mankracht en resource gestoken in het lanceren van de iPhone. Nu komt er misschien eidenlijk terug wat resource vrij en is het logisch dat we een vernieuwing van bepaalde iPods mogen verwachten, in het bijzonder dan van de nano.
De nano is echt de meest populaire iPod als ik in m'n omgeving of op de trein eens rondkijk. Vooral de 2G (welke ik ook nog heb) zie je nog erg veel. Logisch ook, de goedkoopste manier om te kunnen instappen in de iTunes-iPod ervaring, met een volwaardige iPod (schermpje, clickwheel...) Daarnaast heeft flash ook bij veel mensen de voorkeur.
Toen ik m'n 2G kocht werd een maand later de 3G geïntroduceerd, en dat is iets wat ik me niet nog eens laat gebeuren. Dus ik heb geduldig gewacht op deze aankondiging. Hoe het eruit komt te zien is voor mij zelfs niet eens relevant, ik vertrouw erop dat apple dit ook weer goed aanpakt. De nano is voor mij echt al sinds de lancering de ideale iPod. Spot on met wat ik van een mp3speler verwacht, qua prijs, gewicht, formfactor!
Waar ik uiteraard wel op hoop is misschien een prijsverlaging, ofwel meer geheugen voor dezelfde prijs (wat met de 3G ook zo was.)
2G: 2 GB even duur als 3G: 4 GB
2G: 4 GB even duur als 3G: 8 GB
Enz.. En zo doet apple het wel vaker, dus ik verwacht eenzelfde patroon hier. M'n 2G is met 2 GB (toen nog 160 euro voor betaald) en dat is redelijk krap. Als er een leuk prijsje komt voor een 8 GB nano dan koop ik 'em.
In het artikel wordt ook gesuggereerd dat de prijsverlaging er moet komen om de overige iPods beter in de markt te zetten tov de 199 dollar kostende iPhone (laten we nu maar even voorbij gaan aan de afbetaling die je via de isp doet, wat velen, ook in Amerika niet lijken te begrijpen). Hopelijk is die prijsstelling wereldwijd, want in België hoef je uiteraard je prijs niet te verlagen om een Nano tegenover een 500 euro kostende iPhone te zetten
Nu goed, ik wacht het wel af. Indien het ontwerp me echt zou tegenvallen (wat ik niet verwacht) kies ik nog wel voor een 3G (maar dan moet je er wel snel bij zijn, want zoals het gewoonlijk gaat is van de vorige generatie helemaal niets meer te vinden na de introductie van een nieuwe. Apple maakt wel erg snel schoon schip in het aanbod

)
Ik schrijf hier trouwens even m'n bedenkingen neer, omdat je op de FP niet kan discussiëren tussen al dat iTunes/iPod gebash en die belachelijke hardliners met hun ultra principiële gezeur. (het gaat over gadgets, ffs...

) Anyway, hier bevind je je tenminste tussen een iets genuanceerder publiek dat (meestal) ook fan is van het apple software-hardware verhaal...
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 24-08-2008 17:33
]