[iPod Nano 3G] Discussies en ervaringen

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 54.172 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:10:
[...]

Ik denk dat de ''Apple composite-AV-kabel'' voor mij het beste is.
Werkt dat zonder ik een dock ofzo moet hebben?
En is dit misschien wat? http://cgi.ebay.com/Retra...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Zal dit ook werken met mijn ipod of heb ik daarvoor iets anders nodig?

Alvast bedankt :)
Kom op hey..

Lees mijn post nog 's (je hebt hem zelfs gequote!)
stevenP schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:51:
[...]

Geen dock nodig, gewoon in je Dock Adapter (die brede onderop je iPod) prikken. Je zou er ook een Universal Dock tussen kunnen zetten, dan zit daar de kabel in en kan je je iPod er zo inzetten en uithalen.
:X

En ja, opzich moet die andere kabel ook werken (het is immers gewoon een dockadapter -> composite-kabel). Maarja, dat is 3th party van elcheapo (neemt niet weg dat het kan werken) maar je kwaliteit kan brak zijn + dat hij na 2 dagen uit elkaar valt.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

Weet iemand hoe je in een windows i-tunes een firmware 'update' kunt forceren? Ik heb de nike+ kit gekocht en om de taal te veranderen moet je de firmware updaten, maar hij zegt uiteraard dat dit al de nieuwste versie is. Is dat dus mogelijk?

nevermind, zie net dat NL niet beschikbaar is :|

[ Voor 10% gewijzigd door BaRF op 21-03-2008 11:04 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje de 8g versie van de Nano en hij bevalt uitstekend!
Het enige waar ik nog niet zo goed mee overweg kan is die Itunes software. Ik ben er net achtergekomen dat ik tevens mijn muziek + playlisten niet kan overzetten / terugzetten op mijn pc.

Hoe moet dat als ik een nieuwe pc straks krijg of windows opnieuw installeer? Dan ben ik al mijn playlisten/muziek kwijt die op mijn Ipod staan momenteel.
Ik heb al gekeken of de playlisten niet in de installatiefolder van Itunes staat.. maar helaas. Ik wil straks niet alles weer overnieuw moeten aanmaken.
Iemand hier al ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Topicstarter
In het geval van Windows staat er in de map "Mijn Muziek" een map "iTunes". Deze in zijn geheel op je nieuwe computer zetten of een back-up van maken. Hier moet alles instaan inclusief muziek (Mochten er een paar nummer ontbreken zul je even verzamel naar bibliotheek moeten aan klikken) playlists en video's. Deze map weer in "Mijn Muziek" zetten, iTunes installeren en vrolijk verdergaan waar je gebleven was.

Verder staat alles in de iTunes map goed gestructureerd als je niks hebt geconverteerd barst het daar van de mp3tjes. Kleine tip, probeer het eerst even uit voordat je die map ritueel van je HD af brand :)

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk aan, ik wist niet eens dat die map was aangemaakt in "mijn muziek". De moeite waard om te proberen in ieder geval.
In mijn Itunes map staan geen mp3's. Deze staan elders op mijn harde schijf :)
Bedankt voor de tip.
Toch blijf ik het krom vinden dat de datastroom van de Ipod een 1way street is. Ik kan wel muziek eropzetten.. maar er af halen.. wat een ellende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op maandag 17 maart 2008 @ 18:28:
[...]

Kom op hey..

Lees mijn post nog 's (je hebt hem zelfs gequote!)
[...]
:X

En ja, opzich moet die andere kabel ook werken (het is immers gewoon een dockadapter -> composite-kabel). Maarja, dat is 3th party van elcheapo (neemt niet weg dat het kan werken) maar je kwaliteit kan brak zijn + dat hij na 2 dagen uit elkaar valt.
Haha had de kabel ontvangen maar hij werkte niet, op de ipod stond plug nu een video kabel in terwijl de kabel er al inzat blijkbaar zit in de kabel van Apple een of andere chip zodat de iPod 'm wel herkent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:33:
[..]
Toch blijf ik het krom vinden dat de datastroom van de Ipod een 1way street is. Ik kan wel muziek eropzetten.. maar er af halen.. wat een ellende..
Deze optie heeft een hele tijd gewerkt in iTunes, maar hij is eruit gesloopt. Simpelweg om te voorkomen dat mensen hun muziekcollecties op een 80Gb'er zetten en die even uit gaan lenen aan jan en alleman. Het is dus uitgezet om illegale versprijding van muziek te voorkomen :)
Misschien moet je eens kijken op deze Wiki, een hele roundup van allemaal iPod-programma's. Ik heb zelf hele goede ervaringen met YamiPod, maar er zijn nog tientallen app's op de wereld die speciaal geschreven zijn rondom deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:58:
Vandaag voor het eerst in mijn leven een Apple device gekocht, de Nano 3G 8GB.
Het eerste dat mij opviel is dat zodra ik de Equalizer op iets anders dan "Uit" zet, het geluid behoorlijk vervormt, alsof het overstuurd is. Ook als het volume op 40% staat.
Jammer eigenlijk, dat maakt de equalizer vrijwel nutteloos. Ik gebruik Sony MDR-E888 doppen, niet de eerste de beste (niet eens verkrijgbaar in NL, speciaal besteld in Hong Kong).

Ben aan de slag gegaan met MP3Gain, lees dat veel gebruikers last hebben van die vervorming.
Indeed! Die is echt volkomen nutteloos. Op een gegeven moment dacht ik dat mijn in ear doppen kapot waren, maar dat bleek de equalizer te zijn die op een íets anders standje stond. Heb hier een 8 bands equalizertje staan en als ik daarop dezelfde instellingen doe als die ik op de iPod zie dan klinkt het wél mooi. Echt een fijn dingetje die nano, maar die equalizer kunnen ze er net zo goed uit laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

stevenP schreef op maandag 31 maart 2008 @ 00:24:
[...]

Deze optie heeft een hele tijd gewerkt in iTunes, maar hij is eruit gesloopt. Simpelweg om te voorkomen dat mensen hun muziekcollecties op een 80Gb'er zetten en die even uit gaan lenen aan jan en alleman. Het is dus uitgezet om illegale versprijding van muziek te voorkomen :)
Misschien moet je eens kijken op deze Wiki, een hele roundup van allemaal iPod-programma's. Ik heb zelf hele goede ervaringen met YamiPod, maar er zijn nog tientallen app's op de wereld die speciaal geschreven zijn rondom deze functie.
Kan ook zonder tools, gewoon die windows zoek functie openen, Geavanceerde Functies -> Zoeken in verborgen bestanden en mappen en dan op je iPod zoeken naar *.mp3 --> Kopieren en dan plakken in de map waar je ze wil hebben --> Inladen in Winamp (of welk programma je ook gebruikt) --> Voila 8)

[ Voor 3% gewijzigd door ijskonijn op 31-03-2008 14:19 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:47

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:13:
[...]

Indeed! Die is echt volkomen nutteloos. Op een gegeven moment dacht ik dat mijn in ear doppen kapot waren, maar dat bleek de equalizer te zijn die op een íets anders standje stond. Heb hier een 8 bands equalizertje staan en als ik daarop dezelfde instellingen doe als die ik op de iPod zie dan klinkt het wél mooi. Echt een fijn dingetje die nano, maar die equalizer kunnen ze er net zo goed uit laten.
Sinds ik MP3Gain over m'n bestanden heen heb laten lopen, doet de equalizer het prima :)
Alleen jammer van sommige podcasts, die zetten het volume toch nog te hoog.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Sinds gisteren de iPod 8GB.
Heel kewl, alleen als ik gesynchroniseerd hebt, en ik ga naar contacten, dan krijg ik de melding "kan geen contacten van iTunes downloaden" & dan reboot de iPod zich.
Daarna heb ik ze wel.
Gek.

Voor de rest is het een kewl dingetje, en kan ik nu lekker videoclips onderweg in de trein kijken.
Nog ff dit topic doorspitten voor een hoesje wat mijn scherm mooi heel laat.
Voor zaterdag avond heb ik de Nano 4GB 1G wel.

Edit:
Moet de prijs niet aangepast worden? de iPod is nu overal 179 euro.
Voor het eerst trouwens dat een iPod prijs aangepast wordt, niet door Apple.

[ Voor 14% gewijzigd door weeraanmelden op 31-03-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor een sin => invisibleshield.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 08:02:
voor een skin => invisibleshield.com
Ja, zeker doen! Het is een dun plaklaagje op je iPod, het lijkt een soort silicone. Ik gebruik het nu bijna een half jaar en was eerst best wel sceptisch, maar gooi hem inmiddels rustig in 1 zak met sleutels / aansteker o.i.d., nog geen krasje te bekennen!

Andere plaklaagjes zijn gewoon magnetronfolie, maar deze dingen zijn écht goed. Voor 20dollar (uit m'n hoofd) laat je er een invliegen uit Amerika, maar dan heb je wel een lange levertijd. Als je wat meer neerlegd komt hij met UPS deze kant op, en is hij er met een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 19:14
stevenP schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:03:
[...]

Ja, zeker doen! Het is een dun plaklaagje op je iPod, het lijkt een soort silicone. Ik gebruik het nu bijna een half jaar en was eerst best wel sceptisch, maar gooi hem inmiddels rustig in 1 zak met sleutels / aansteker o.i.d., nog geen krasje te bekennen!

Andere plaklaagjes zijn gewoon magnetronfolie, maar deze dingen zijn écht goed. Voor 20dollar (uit m'n hoofd) laat je er een invliegen uit Amerika, maar dan heb je wel een lange levertijd. Als je wat meer neerlegd komt hij met UPS deze kant op, en is hij er met een paar dagen.
Zijn deze gemakkelijk aan te brengen? In de zin van, niet helemaal goed plakken kan een tweede keer verbeterd worden :)?

Heb vandaag ook een 3G Nano aangeschaft. Niks met iTunes gedaan, enkel met ml_ipod en Winamp 5.0. Werkt fantastisch.

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
zeroxcool schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:08:
[...]
Zijn deze gemakkelijk aan te brengen? In de zin van, niet helemaal goed plakken kan een tweede keer verbeterd worden :)?

Heb vandaag ook een 3G Nano aangeschaft. Niks met iTunes gedaan, enkel met ml_ipod en Winamp 5.0. Werkt fantastisch.
Mja hoor, je hebt een soort vloeistof (deed me denken aan afwassop) en die spuit je er op, dan kan je nog wat 'verbeteren' qua schuiven, opnieuw plakken etc. Dan laat je hem een volle dag liggen en dan verdampt die vloeistof -> lijm gaat werken -> muurvast. Ze zeggen dat hij er ooit nog vanaf kan, maar ik heb er m'n twijfels bij. Kortom: ga er even goed een middagje voor zitten (het is even een geklooi, dat geef ik helemaal toe!) maar dan heb je ook wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
Hmm zo'n bescherm laagje van invisibleshield.com lijkt mij wel wat. Iemand enig idee hoe lang de levertijd ongeveer is? Hoe lang deed die van jouw er over stevenP? En in hoeverre merk je dat die erop zit? Voelt je iPod niet totaal anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:25
Heb gister mijn iPod Nano Product Red binnen gekregen. :D Echt een vet dingetje!

Ben alleen nog even opzoek naar iets om hem tegen krassen te beschermen, twijfel een beetje tussen een sock of zo'n siliconen skin hoesje... Iemand ervaring mee? En zijn die er ook in het rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Spacespider schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:49:
Ben alleen nog even opzoek naar iets om hem tegen krassen te beschermen, twijfel een beetje tussen een sock of zo'n siliconen skin hoesje... Iemand ervaring mee? En zijn die er ook in het rood?
Kijk eens één post boven die van jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
Crusader schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:51:
[...]

Kijk eens één post boven die van jou :)
Dat is niet helemaal wat ik bedoel... ;) Bedoelde meer zoiets maar dan voor de 3G:

Afbeeldingslocatie: http://the-gadgeteer.com/assets/pivot-ipod-nano-skin1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Remius schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:56:
Hmm zo'n bescherm laagje van invisibleshield.com lijkt mij wel wat. Iemand enig idee hoe lang de levertijd ongeveer is? Hoe lang deed die van jouw er over stevenP? En in hoeverre merk je dat die erop zit? Voelt je iPod niet totaal anders aan?
Hmm ja het is wel te merken dat hij er op zit (hij glimt wat, is wat stroever in je vingers) maar dat is een kwestie van even wennen..

Over levertijd, ja er zijn 2 opties. Ik heb zelf de 'free shipping' optie gedaan, dan komt hij gewoon met de luchtpost, dat duurt wel een week of 2. Via Express kan het ook, dan heb je hem met een dag of 3~5. (mijn broer heeft later op deze manier eentje gehaald en die had hem met een paar dagen).

Over de socks, ja ik heb er een een tijd gehad om mijn oude (zwartwit scherm, 20Gb), opzich wel netjes. Wat minder is aan dit soort dingen is dat hij er steeds weer uit moet voordat je uberhaupt je scherm ziet.

Een silicone hoesje doe je hem 1x in en dan klaar, daarintegen is hij dan vaak wat minder goed te bedienen / minder goed te lezen. het is inderdaad een dilemma, maar als jij denk een playlist aan te zetten en dan een paar uur in je zak te laten zitten, doe dan lekker een sock / schuifhoesje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacespider schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:43:
[...]

Dat is niet helemaal wat ik bedoel... ;) Bedoelde meer zoiets maar dan voor de 3G:

[afbeelding]
Die dingen zijn niet fijn man je koopt toch geen ipod om hem dan vervolgens in een skin te doen? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
stevenP schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:11:
[...]
Over de socks, ja ik heb er een een tijd gehad om mijn oude (zwartwit scherm, 20Gb), opzich wel netjes. Wat minder is aan dit soort dingen is dat hij er steeds weer uit moet voordat je uberhaupt je scherm ziet.

Een silicone hoesje doe je hem 1x in en dan klaar, daarintegen is hij dan vaak wat minder goed te bedienen / minder goed te lezen. het is inderdaad een dilemma, maar als jij denk een playlist aan te zetten en dan een paar uur in je zak te laten zitten, doe dan lekker een sock / schuifhoesje. :)
Hmm, denk dat ik dan toch maar voor een sock ga...

Iemand een idee waar ik een sock vind die leuk kleurt bij mijn Product Red Nano? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:10
Remius schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:56:
Levertijd was een week of 2.

Heb de shield er nu een maand of 3 op en ben er erg tevreden over. Heb de Nano maar een minuut of 10 zonder shield uitgeprobeerd toen ik 'm had, dus kan er weinig over zeggen, maar zover ik weet voelt het niet heel erg anders aan, de aluminium behuizing van de iPod is net zo glad als de shield die er nu over zit, maar er is wel een klein verschil natuurlijk.

Het is wel zichtbaar dat er een soort laag over de iPod zit, maar het is totaal niet storend en degene die oplet zal misschien vragen wat zit er voor een laag op je iPod? En dan demonstreer je even door met de sleutels over je iPod heen te raggen :*)

2 Foto'tjes:
Afbeeldingslocatie: http://aycu26.webshots.com/image/48745/2000212349551072013_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu03.webshots.com/image/50602/2000235107736990198_rs.jpg

Zoals je in de 1e foto ziet, zie je er niet heelveel van, maar door hem in de juiste hoek onder het licht te houden (2e foto) zie je uiteraard wel dat er een laag overheen zit. De laag voelt overigens helemaal effen aan, ook al lijkt dat op de foto 'verstoord'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
Bedankt Jimmie voor de uitgebreide info. Ik ga er binnenkort maar eentje bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunnen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-06 09:05
IK heb ook de shield, hij is echt perfect. Maar het voelt wel een anders dan een normaal behuizing, dit voelt meer als plastic.

De shield is wel een ideaal, vooral omdat het bijna niet zichtbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Yup, same here inderdaad. Ik heb hem ook nagenoeg gelijk erop gedaan (alhoewel mijn vader nog wel eentje zonder protectie heeft liggen). Ik hoor het ook wel 's inderdaad, "huh? Wat is er met jou iPod gebeurd?" :7

Anyways, zeker een aanrader, hij is echt een heel stuk meer krasvrij dan je zou denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk dat een playlist onthoud waar je gebleven bent?
Dat wanneer je even tussendoor naar een andere playlist luistert of nieuwe muziek erop zet je de volgende keer weer gewoon verder kan gaan waar je gebleven was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:52:
Is het ook mogelijk dat een playlist onthoud waar je gebleven bent?
Dat wanneer je even tussendoor naar een andere playlist luistert of nieuwe muziek erop zet je de volgende keer weer gewoon verder kan gaan waar je gebleven was?
Nee, dit is niet mogelijk voor zover ik weet. Bij nummers kan je de optie "remember song position" aanvinken in iTunes, volgens mij werkt dat dan ook op je iPod.
Nadat je muziek er op hebt gezet wordt je hele library gerefreshed, dan onthoudt hij zelfs niet eens welke playlist je aan het luisteren was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow jammer, dat remember song posistion had ik ook gevonden ja. Maar dan onthoud ie alleen waar hij in het liedje gebleven was. Dus als je dan een keer een liedje halverwege al naar de volgende klikt gaat ie de volgende keer dat je dat liedje afspeelt weer halverwege verder.

Maarja is op zich ook geen ramp als het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Weet iemand een app om het Max volume wat op te schroeven?
Ook als in de tag zet '+100%' is dit naar mijn idee nog wat te zacht.

Heb mijn Ipod namelijk aan een paar computerboxjes staan, en vind het dan ook bijzonder irritant dat hij niet harder kan als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

JanvdVeer schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:00:
Weet iemand een app om het Max volume wat op te schroeven?
Ook als in de tag zet '+100%' is dit naar mijn idee nog wat te zacht.

Heb mijn Ipod namelijk aan een paar computerboxjes staan, en vind het dan ook bijzonder irritant dat hij niet harder kan als dit.
Dockconnector. gebruiken. Het geluid zal dan harder zijn. Gewoon via de hoofdtelefoon aansluiting zal hij toch zacht blijven.
Tip; Bij de Mediamarkt verkopen ze een witte dock > tulp kabel. Ideal om op boxen of zoals in mijn geval een autoradio aan te sluiten.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 09:50
Weet iemand hoe de lettergroote op een ipod nano is aan te passen? Of kan dat gewoon niet?

Mijn vriendin is wat slecht ziend en wil graag de teksten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om de snelheid in het nike+ menu weer te geven in km/u ipv minuten per km?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
Na lange tijd m´n nano weer aangesloten: update 1.1.2 is beschikbaar, maar wat ie doet..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beerse schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:28:
Weet iemand hoe de lettergroote op een ipod nano is aan te passen? Of kan dat gewoon niet?

Mijn vriendin is wat slecht ziend en wil graag de teksten lezen.
Dat kan helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StanTheMan schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 19:59:
Na lange tijd m´n nano weer aangesloten: update 1.1.2 is beschikbaar, maar wat ie doet..??
Ben er ook benieuwd naar ben nu even aan het googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Laatst online: 23:21

jurma

simply connecting...

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 13:27:
[...]

Ben er ook benieuwd naar ben nu even aan het googlen.
Bij mij heeft die update iets verneukt, ik krijg meteen dat hij een bepaalde folder niet kan vinden op me iPod en kan dus me podcasts niet meer synchroniseren. Terwijl de podcasts wel nog gewoon op de iPod staan en kan afspelen. Iemand hier meer last van?

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Sinds 1.2 krijg ik bij het opstarten van een video clip eerst een reboot.
toch maar kijken of we terug kunnen naar 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ok, fijn! :/

Sinds een aantal dagen reageert mijn iPod niet meer op het clickwheel.. Het maffe is, hij reageert nog wel op center+menu, om te resetten. Het móet dus een softwarematig probleem zijn.

Ik heb mijn firmware maar 's opnieuw geïnstalleerd (eerst 1.1.1, daarna 1.1.2), beide zonder resultaat. Nu moet ik na de firmware-update mijn taal selecteren, anders kon ik ook nog de radioremote van m'n broertje proberen, want hij wil wel syncen, hold doet het etc

..Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Laatst online: 23:21

jurma

simply connecting...

jurma schreef op zondag 04 mei 2008 @ 12:32:
[...]
Bij mij heeft die update iets verneukt, ik krijg meteen dat hij een bepaalde folder niet kan vinden op me iPod en kan dus me podcasts niet meer synchroniseren. Terwijl de podcasts wel nog gewoon op de iPod staan en kan afspelen. Iemand hier meer last van?
Hmm blijkbaar heeft het probleem zich van zelf opgelost nadat mijn pc 3x opnieuw opgestart is.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 16:33
heb de update er ook op gezet (1.1.2) op zich geen problemen mee, heb 'm wel 1x moeten rebooten (menu + selectie knop 5sec) omdat m'n coverflow geen albumart gaf.....

Tijdens het hardlopen (met nike+ sportkit) speelde de muziek voor m'n gevoel wat trager, zal er de volgende keer 's goed op letten.....

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
stevenP schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:41:
Ok, fijn! :/

Sinds een aantal dagen reageert mijn iPod niet meer op het clickwheel.. Het maffe is, hij reageert nog wel op center+menu, om te resetten. Het móet dus een softwarematig probleem zijn.

Ik heb mijn firmware maar 's opnieuw geïnstalleerd (eerst 1.1.1, daarna 1.1.2), beide zonder resultaat. Nu moet ik na de firmware-update mijn taal selecteren, anders kon ik ook nog de radioremote van m'n broertje proberen, want hij wil wel syncen, hold doet het etc

..Iemand een idee?
Nou, ik heb nergens een oplossing kunnen vinden, dus heb maar 's een serviceaanvraag gedaan. Aangezien hij nog geen jaar oud is valt het gewoon onder garantie :)

InvisibleShield is wel écht een uitvinding! Moet hij terug voor reparatie, ik had binnen 5 minuten dat hele ding eraf, inclusief clickwheel en knopje. Dit alles zonder scheuren, lijmresten of iets, kwam schoon los! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo te zien heeft 1.1.2 EINDELIJK de traagheid van coverflow opgelost, ik krijg nu direct alle album art en niet de grijze 'cover-onbekend' plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

http://store.apple.com/us...ies/armbands&mco=Njg2MDY0

Heeft iemand ervaring met deze armband? Of raad je een andere aan? Moet wel ruimte zijn voor de Nike+ receiver.

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

Ja die vond ik ook mooier, alleen betalen bij de Applestore gaat met een creditcard, en die heb ik niet. Is ie niet ergens anders te koop? Bij een Ned webshop of zo waar ik met iDeal kan betalen?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Laatst online: 12-09 15:17

henri8096

BIM is not a software!

cdl schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:15:
[...]

Ja die vond ik ook mooier, alleen betalen bij de Applestore gaat met een creditcard, en die heb ik niet. Is ie niet ergens anders te koop? Bij een Ned webshop of zo waar ik met iDeal kan betalen?
Die Nike+ armband is te koop bij de meest Run2Day winkels . . . . . http://www.run2day.nl/
Er zit er vast wel eentje in je buurt . . . .

Ik heb de armband zelf ook, fijn dingetje . . . je voelt hem niet tijdens het hardlopen . . . . .

I

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 17:54
Henri: op de website waar je naar linkt staan een aantal redelijk negatieve ervaringen met de armband. Wat zijn jouw ervaringen met betrekking tot condensvorming en de grootte van de armband (in een review zegt iemand dat hij de armband maar moeilijk rond zijn arm krijgt..)

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Heb een vraag over de Music Quiz op de iPod Nano. Op de oudere generaties had je het al, maar ik hoorde dus het nu geüpdatet was. Ook wordt er nu soms naar het jaartal van het nummer en dergelijke gevraagd...

Goed ik wil de Music Quiz dus ergens anders voor gaan gebruiken waarbij ik alleen maar wil dat er gevraagd wordt welk nummer het is. Kan dat ook? Of is het misschien op te lossen door dan geen jaartal bij de nummers te zetten in iTunes?

Is er iemand die hier een antwoord op heeft?

Anders zal ik het met een oudere generatie iPod moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Heb de stap van 2g naar 3g gemaakt...
(niet echt vrijwillig,... ben m'n 2g 8gb, snachts verloren bij het uitsappen van m'n auto :| )

Opzich wel lache de 3g. Ik had alleen liever dat ze het schermpje verticaal hadden geplaatst ipv de horizontale opstelling nu. Bij het kijken van filmpjes zorg je gewoon dat hij in "landscape" mode gaat enzo (werkt ook zo bij Sony Ericson W890 die ook een 320x240 scherm heeft).

Ben zelf ingenieur,.. en begrijp gewoon niet waarom ze een "stainless steel" achterkant gekozen hebben (zonder verdere beschermlaag). Ik ben best zuinig met m'n spullen en toch was de achterkant binnen no time onder de krassen. De 2g was gewoon rondom geanodiseerd aluminium.
Je bent haast wel verplicht om een hoes of i.d te kopen.

Video functie werkt behoorlijk goed moet ik zeggen. Altijd leuk om ff bepaalde episode te kijken die met de podcast binnehaald, als je onder werktijd ff op de plee zit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frenzy_LS schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:51:
Heb de stap van 2g naar 3g gemaakt...
(niet echt vrijwillig,... ben m'n 2g 8gb, snachts verloren bij het uitsappen van m'n auto :| )

Opzich wel lache de 3g. Ik had alleen liever dat ze het schermpje verticaal hadden geplaatst ipv de horizontale opstelling nu. Bij het kijken van filmpjes zorg je gewoon dat hij in "landscape" mode gaat enzo (werkt ook zo bij Sony Ericson W890 die ook een 320x240 scherm heeft).

Ben zelf ingenieur,.. en begrijp gewoon niet waarom ze een "stainless steel" achterkant gekozen hebben (zonder verdere beschermlaag). Ik ben best zuinig met m'n spullen en toch was de achterkant binnen no time onder de krassen. De 2g was gewoon rondom geanodiseerd aluminium.

Video functie werkt behoorlijk goed moet ik zeggen. Altijd leuk om ff bepaalde episode te kijken die met de podcast binnehaald, als je onder werktijd ff op de plee zit 8)
Inivisble shield voor de achterkant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:07:
[...]

Inivisble shield voor de achterkant ;)
Geef dan gelijk zo'n Invisible shield mee in de verpakking,...

Ze zijn echt helemaal van de ratten besnuffelt dat ze nog 30 euro vragen voor een silicon hoesje btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Frenzy_LS schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:51:
...
...
Of gewoon accepteren dat een verbruiksartikel ook verbruikssporen gaat vertonen :)
Ik heb me er bij neergelegd, die van mij zat ik na een dag vol met krasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort last dat de muziek af en toe blijft haperen. Zeker als ik wat in de menus aan het rondkijken ben. Precies dat de processor het niet meer aankan.
Nog iemand die hier last van heeft?

edit: in orde na een full reset

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vandaag een Nano 3G voor m'n pa binnen, voor vaderdag morgen. Zullen vanzelf ondervinden wat 'ie gaat doen! Ik ben iig nog steeds zeer blij met mijn iPod Video 80GB (5.5G?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:33:
Ik heb sinds kort last dat de muziek af en toe blijft haperen. Zeker als ik wat in de menus aan het rondkijken ben. Precies dat de processor het niet meer aankan.
Nog iemand die hier last van heeft?

edit: in orde na een full reset
Dit probleem heb ik soms ook vooral als de ipod heel lang heeft aangestaan.
Scrollen gaat niet soepel en muziek / albumarts willen ook niet goed laden.
Na een reset is het wel goed ja , maar het is wel irritant!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:45:
Heb sinds vandaag een Nano 3G voor m'n pa binnen, voor vaderdag morgen. Zullen vanzelf ondervinden wat 'ie gaat doen! Ik ben iig nog steeds zeer blij met mijn iPod Video 80GB (5.5G?)
Dankje voor je inbreng. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Laatst online: 12-09 15:17

henri8096

BIM is not a software!

cman schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:33:
Henri: op de website waar je naar linkt staan een aantal redelijk negatieve ervaringen met de armband. Wat zijn jouw ervaringen met betrekking tot condensvorming en de grootte van de armband (in een review zegt iemand dat hij de armband maar moeilijk rond zijn arm krijgt..)
De armband ervaar ik zelf als prettig.
Als je hele brede armen hebt dan zal het wel wat gaan knellen ja.

Condens vorming is er wel iets . . . maar dat ziet er niet ernstig uit . . . en ook sterk afhankelijk
van je eigen zweet niveau natuurlijk ;)

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk stilletjesaan uit naar een nieuwe iPod, en de nano 3rd Gen lijkt me wel een goede kanshebber. Nano heeft me eigenlijk altijd al voldoening gegeven, classic is voor mij ietwat overbodig, touch is wel leuk maar vrij duur. En iPhone, tja, wie weet of die ooit nog simlockvrij verschijnt en sowieso zal 'ie érg duur zijn (voor mijn huidige budgetten :p )

Echter:
Welcome to the MacRumors Buyer's Guide.

Product iPod nano
Recommendation: Don't Buy - Updates soon
Last Release September 05, 2007

Maar ja, wie weet hoe lang dat nog kan duren... Mijn eerste iPod was echter een iPod 2nd gen die ik ongeveer in deze periode vorig jaar heb gekocht. Dus ook in de 'don't buy' periode, maar dat vernam ik pas achteraf. Ik was erg tevreden met m'n nano, maar baalde toch een beetje: grafisch iets meer mogelijkheden met coverview, en 4 GB voor zowat 20 euro minder dan de 2 GB drie maand voordien.

Die fout wil ik dus niet nog eens maken, maar dat wordt afwachten.

En wie weet zetten ze wel alles in op de iPhone en iTouch als nieuwe generatie iPods met vernieuwde invoer. Dus de update cycles van de nano ed kunnen eventueel nog langer worden. (alhoewel ze dat marktsegment niet mogen negeren imo, ik zie toch best veel mensen met een nano rondlopen, prima apparaatjes!)

Ik kan best wel nog even doorgaan met m'n nano 2nd gen, maar hoe langer ik die houd hoe minder ik er voor krijg tweedehands. Ik denk dat 50 euro nu al te veel gevraagd is.

Weet iemand wanneer de volgende apple-event is?

Deze keer koop ik er wel een universal dock bij, dat zal de ervaring veel vollediger maken. Echt plug and play deze keer. (en opladen aan de stekker als ik het goed heb? Zonder pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:21:
[..]
Weet iemand wanneer de volgende apple-event is?
Er is er nét een geweest, waar alleen de iPhone gepresenteerd is op dit gebied. Verder niks over de iPod-familie. Ik ben zelf niet heel erg thuis in de geruchten maar verwacht niet dat er binnen een maand of 2 ineens nieuwe iPod's komen.
Deze keer koop ik er wel een universal dock bij, dat zal de ervaring veel vollediger maken. Echt plug and play deze keer. (en opladen aan de stekker als ik het goed heb? Zonder pc)
Klopt, inprikken en gaan. Ook kan je de muuradapter gebruiken met dit ding, dus puur voor stroom. Ook kan je er een 3.5mm-stekkertje insteken om je geluid af te tappen, heerlijk i.c.m. netstroom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:33:
[...]
Er is er nét een geweest, waar alleen de iPhone gepresenteerd is op dit gebied. Verder niks over de iPod-familie. Ik ben zelf niet heel erg thuis in de geruchten maar verwacht niet dat er binnen een maand of 2 ineens nieuwe iPod's komen.
Yep, daarvan ben ik op de hoogte. Ik had wel onder een gigantische steen gelegen als ik dat niet was ;)

Ik dacht dat er ook nog een soort mini-event was ergens in September (voornamelijk software, maar daar kan soms ook wel wat hardware geshowed worden. Dat was althans vorig jaar het geval met de nieuwe Nano, ook ongeveer die periode)

Ik verwacht ook niet echt uiterlijke veranderingen of een volledige redesign. Maar 8 GB ipv 4 GB voor dezelde prijs is toch een bittere deal als je er net naast grijpt door iets te snel te willen zijn. Ach ja, zal je altijd hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er sinds paar weken dus ook 1, maar nu vroeg ik me af, ik heb een album en daar lopen de liedjes in elkaar over zonder pauze dus.
maar nu heb ik ze gesleept naar itunes, en daar gooit hij ze allemaal door elkaar.
Hoe krijg ik ze dan in volgorde dat ze ook in elkaar over lopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
stevenP schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:33:
[...]
Kijkende naar het verleden... zou een vernieuwing rondom september dan niet logisch zijn? :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:44:
Ik heb er sinds paar weken dus ook 1, maar nu vroeg ik me af, ik heb een album en daar lopen de liedjes in elkaar over zonder pauze dus.
maar nu heb ik ze gesleept naar itunes, en daar gooit hij ze allemaal door elkaar.
Hoe krijg ik ze dan in volgorde dat ze ook in elkaar over lopen??
Als je de nummers selecteert kun je Gapless Album aanzetten in de fileinfo, dan worden ze niet de geshuffled maar worden ze achter elkaar afgespeeld.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb gekeken maar ik heb nederlandse versie, misschien dat het dan anders genaamd is?
Ik kon zo niet echt iets vinden wat er op leek
Nu nog 1 probleempje, ik heb per album het voorkantje gedownload en erbij geselecteerd, bij alle albums doet hij het, op 2 na.
Bij de ene geeft hij een helemaal zwart vlak, en bij de andere geeft hij dat grijze met zo muzieknoot erin.
Heb het meerdere keren opnieuw gedaan, en doe het op zelfde manier als die andere en daar werkt het wel???

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:16:
Hmm, ik heb gekeken maar ik heb nederlandse versie, misschien dat het dan anders genaamd is?
Ik kon zo niet echt iets vinden wat er op leek
Nu nog 1 probleempje, ik heb per album het voorkantje gedownload en erbij geselecteerd, bij alle albums doet hij het, op 2 na.
Bij de ene geeft hij een helemaal zwart vlak, en bij de andere geeft hij dat grijze met zo muzieknoot erin.
Heb het meerdere keren opnieuw gedaan, en doe het op zelfde manier als die andere en daar werkt het wel???
Voor probleem 1:
-selecteer de nummers uit het album
-rechtermuisklik -> info / informatie o.i.d.
-selecteren 'doorlopend album' of 'doorlopend afspelen' of iets in die trend

voor probleem 2:
-selecteer alle nummers uit het album
-open weer de info
-selecteer het vakje naast 'albumhoes' en laat hem verder leeg
-ram op 'ok' / 'toepassen'
-open weer de info
-plak opnieuw de foto erin

Op deze manier verwijder je de foto van alle nummers die je geselecteerd hebt, kan zijn dat er een foutje in zit..

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de hulp, maar bij probleem 1 als ik doorlopend album aanvink, dan blijven bij mij nog steeds de nummers op alfabet van de artiesten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:16:
Bedankt voor de hulp, maar bij probleem 1 als ik doorlopend album aanvink, dan blijven bij mij nog steeds de nummers op alfabet van de artiesten staan.
Zitten je tags goed dan? Selecteer 's 1 nummer en kijk in de informatie. Als het goed is, staat hier ook aangegeven welk nummer het is (3 van de 15 bijvoorbeeld), en indien nodig kan je ook het cd-nummer aangeven (handig voor bij dubbelcd's). Hier moet wat fout zitten, misschien moet je deze waardes even handmatig invullen met de albumhoes / playlist ernaast? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die staat gewoon ingevult, al staat er alleen 1 van .. , bij 2e vakje staat niks, heb bij alles nu 36 ingevult, maar nog steeds staan ze niet in goede volgorde :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, nu heb ik ze op de goede volgorde, alleen nu is er een ander probleem gekomen.
Als ik naar coverflow ga zie ik nu ipv 1 cover, per artiest die op de cd staat heeft nu een eigen cover.
Ik denk dat ik het kan oplossen door alles dezelfde naam bij artiest te geven, maar dat wil ik natuurlijk liever niet omdat er gewoon 25 verschillende zijn.
Ik heb ook al geprobeerd om de album naam weg te halen en dan weer opnieuw, maar steeds blijft het zo!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:11:
Oke, nu heb ik ze op de goede volgorde, alleen nu is er een ander probleem gekomen.
Als ik naar coverflow ga zie ik nu ipv 1 cover, per artiest die op de cd staat heeft nu een eigen cover.
Ik denk dat ik het kan oplossen door alles dezelfde naam bij artiest te geven, maar dat wil ik natuurlijk liever niet omdat er gewoon 25 verschillende zijn.
Ik heb ook al geprobeerd om de album naam weg te halen en dan weer opnieuw, maar steeds blijft het zo!?
Aangeven dat het een verzameling is en de album artiest gelijk zetten (ik zet die van mij op VA) en dan zou het moeten werken.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt allemaal het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik al bijna een uur plaatjes en reviews op Youtube aan het kijken, maar ik kan maar geen kleur kiezen. Ik twijfel vooral tussen rood en wit. Blauw en groen sowieso niet, zwart lijkt me iets te donker en saai.

De rode vind ik heel knap, maar heb schrik dat hij na een tijdje gaat vervelen.
De witte is een veilige keus, helemaal niks mis mee, maar ook niet zo speciaal als de rode.

Wat zijn jullie ervaringen met beide kleurtjes? Want ik heb ze nog niet in het echt gezien, en ga ze in de Apple store bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:32:
Nu ben ik al bijna een uur plaatjes en reviews op Youtube aan het kijken, maar ik kan maar geen kleur kiezen. Ik twijfel vooral tussen rood en wit. Blauw en groen sowieso niet, zwart lijkt me iets te donker en saai.

De rode vind ik heel knap, maar heb schrik dat hij na een tijdje gaat vervelen.
De witte is een veilige keus, helemaal niks mis mee, maar ook niet zo speciaal als de rode.

Wat zijn jullie ervaringen met beide kleurtjes? Want ik heb ze nog niet in het echt gezien, en ga ze in de Apple store bestellen.
Ik vind persoonlijk de rode érg mooi. De witte is ook heel standaard, en ik denk eerder dat zoiets gaat vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De rode is besteld :) Hopelijk is hij maandag binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik heb vandaag problemen ondervonden met mijn iPod 8 GB Black. Hij loopt steeds vast. Ik las in de OP dat dit moest op te lossen zijn door hem te resetten (menu + enter) maar dit wil hij niet doen! Iemand een oplossing of reden waaraan dit euvel zijn oorsprong kan hebben? Zou het laten leeglopen een oplossing bieden...

Edit: problem solved: Hold button stond aan! 8)

[ Voor 7% gewijzigd door nvidia op 08-07-2008 13:03 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:09:
Ik heb vandaag problemen ondervonden met mijn iPod 8 GB Black. Hij loopt steeds vast. Ik las in de OP dat dit moest op te lossen zijn door hem te resetten (menu + enter) maar dit wil hij niet doen! Iemand een oplossing of reden waaraan dit euvel zijn oorsprong kan hebben? Zou het laten leeglopen een oplossing bieden...

Edit: problem solved: Hold button stond aan! 8)
Wow, nominatie voor 'doh' van het jaar? ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.arar93.dsl.pipex.com/mds975/Images/homer_simpson_doh_02.gif

Ik ga vanmiddag misschien nog eens kijken voor een iPod nano 3G, maar ik kan best gewoon september afwachten. Zoals gezegd verwacht ik geen redesign, maar misschien meer geheugen voor dezelfde prijs.

Ik kan misschien wel een universal dockje kopen, normaalgezien moet een universal dock het op toekomstige iPods ook doen, lijkt me? (iPod experience is niet echt volledig zonder dock wat mij betreft, die zouden ze er standaard moeten bijleveren. En nee, dat ding kost bijlange geen 40 euro om te maken, eerder 10. Maar ja, apple en accessoires... )

Heeft iemand trouwens een 2G en een 3G gehad, en die me kan vertellen of de 3G merkbaar luider is? Ik vind alle iPods prachtige apparaatjes, maar ik was maar van één ding een beetje ontchoogeld, namelijk het volume van de nano 2G. En nee, ik ben niet doof (toch niet voor zover is weet ;) ) maar bij gebruik die bij mij het meeste voorkomt (trein, bus) hoor ik door het achtergrondgeluid de iPod echt bijna niet meer. Dus het lijkt mij als ik goed de mensen rondom mij en de trein en de omgeving hoor, dat ik dan niet potdoof ben? Zeker met muziek die iets dynamischer is met zachtere passages, dan hoor ik er niet veel meer van. En volumelimiter en volume vol open zetten helpt echt niet.

Ik heb ooit tips gekregen van andere mensen, maar dat hield iets in met flashen en dergelijke wat ik liever niet doe. Dus als de 3G iets luider zou zijn is het mij best. Anderzijds overweeg ik misschien beter een classic, veel meer opslag, en houd ik de 2G als device wanneer er wat meer activiteit verwacht wordt (ivm flash <=> harddisk )

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Geheugen upgrade zie ik wel gebeuren, gezien het feit dat Apple een enorme lading (50 miljoen) aan 8GB geheugenchips heeft besteld. Die zie ik ze alleen toepassen in de iPod nano, iPod touch en iPhone. iPod touch gaat momenteel van 8 tot 32GB, iPhone van 8 tot 16GB en iPod nano van 4 tot 8Gb. Ik denk dat ze de 4GB iPod nano gaan afschaffen, en dan een 16GB nano gaan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Fab1Man schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:13:
[...]
Ik vind persoonlijk de rode érg mooi. De witte is ook heel standaard, en ik denk eerder dat zoiets gaat vervelen.
Ik heb voor de zilvergrijze versie gekozen omdat deze mooi matched met m'n iMac ;)

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:52:
[...]

...

Heeft iemand trouwens een 2G en een 3G gehad, en die me kan vertellen of de 3G merkbaar luider is? Ik vind alle iPods prachtige apparaatjes, maar ik was maar van één ding een beetje ontchoogeld, namelijk het volume van de nano 2G. En nee, ik ben niet doof (toch niet voor zover is weet ;) ) maar bij gebruik die bij mij het meeste voorkomt (trein, bus) hoor ik door het achtergrondgeluid de iPod echt bijna niet meer. Dus het lijkt mij als ik goed de mensen rondom mij en de trein en de omgeving hoor, dat ik dan niet potdoof ben? Zeker met muziek die iets dynamischer is met zachtere passages, dan hoor ik er niet veel meer van. En volumelimiter en volume vol open zetten helpt echt niet.

...
Zeker weten dat je niet doof aan het worden bent? Ik heb zelf ook de 2G gehad maar daar heb ik zelf de volumelimiter ingesteld. Had zelf ook de neiging om hem iets te hard te zetten waarna ik na een behoorlijke periode toch ging merken dat er iets niet helemaal meer goed ging met mijn gehoor :X Op de 3G heb ik ook de volumelimiter aan staan om de zelfde reden.

Waar het ook mee te maken kan hebben is dat ik zelf de meegeleverde oordoppen niet fijn vind en dus vervangen heb voor een stel in-ear doppen van Sennheiser. Misschien is dat nog wel wat je kan proberen.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
-edit: wrong topic-

[ Voor 98% gewijzigd door RoelJewel op 10-07-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teun-v schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:27:
[...]
Zeker weten dat je niet doof aan het worden bent? Ik heb zelf ook de 2G gehad maar daar heb ik zelf de volumelimiter ingesteld. Had zelf ook de neiging om hem iets te hard te zetten waarna ik na een behoorlijke periode toch ging merken dat er iets niet helemaal meer goed ging met mijn gehoor :X Op de 3G heb ik ook de volumelimiter aan staan om de zelfde reden.
Denk het niet, met de iPod op 100% hoor ik vaak nog andere mensen in de trein spreken, het trein lawaai zelf, enz... Dus lijkt me niet dat ik doof ben.
Waar het ook mee te maken kan hebben is dat ik zelf de meegeleverde oordoppen niet fijn vind en dus vervangen heb voor een stel in-ear doppen van Sennheiser. Misschien is dat nog wel wat je kan proberen.
Dit was uiteindelijk een goede tip. Ik heb net 'semi-in ear' headphones gekocht, namelijk deze:
Sennheiser PX 10
En nu kan m'n volume op ongeveer 75% staan, waarbij ik alles ongeveer hoor zoals op 100% met de iPod dopjes (of andere)

'semi-in ear' omdat ze niet gelijken op die buttplugs die als in-ears verkocht worden. Ik denk niet dat ik me daar zo comfortabel mee zou voelen, misschien moet ik ze ooit maar eens proberen, dat zou het omgevingsgeluid helemaal dempen. Maar hoe zit het dan met oorsmeer? :p (jaja, oren kuisen, maar toch...)

De PX 10 lijkt de luidspreker naar 'voor' te hebben, wat ik ook vreemd vind, maar goed, het werkt dus ik klaag niet. De gewone oortjes zitten waarschijnlijk gewoon tegen m'n hoofd te blazen ipv in m'n gehoorgang, vandaar het lagere waargenomen volume waarschijnlijk.

Ik luister vaak muziek met een groot dynamisch bereik (jazz, klassiek soms) en bij de stillere passages kon ik gewoon niets meer waarnemen, nu terug wel.

Goed, m'n trouwe 2G nano krijgt een tweede leven, nu is het tenminste terug aangenaam om die te gebruiken. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:15:
[...]

Denk het niet, met de iPod op 100% hoor ik vaak nog andere mensen in de trein spreken, het trein lawaai zelf, enz... Dus lijkt me niet dat ik doof ben.

[...]

Dit was uiteindelijk een goede tip. Ik heb net 'semi-in ear' headphones gekocht, namelijk deze:
Sennheiser PX 10
En nu kan m'n volume op ongeveer 75% staan, waarbij ik alles ongeveer hoor zoals op 100% met de iPod dopjes (of andere)

'semi-in ear' omdat ze niet gelijken op die buttplugs die als in-ears verkocht worden. Ik denk niet dat ik me daar zo comfortabel mee zou voelen, misschien moet ik ze ooit maar eens proberen, dat zou het omgevingsgeluid helemaal dempen. Maar hoe zit het dan met oorsmeer? :p (jaja, oren kuisen, maar toch...)

De PX 10 lijkt de luidspreker naar 'voor' te hebben, wat ik ook vreemd vind, maar goed, het werkt dus ik klaag niet. De gewone oortjes zitten waarschijnlijk gewoon tegen m'n hoofd te blazen ipv in m'n gehoorgang, vandaar het lagere waargenomen volume waarschijnlijk.

Ik luister vaak muziek met een groot dynamisch bereik (jazz, klassiek soms) en bij de stillere passages kon ik gewoon niets meer waarnemen, nu terug wel.

Goed, m'n trouwe 2G nano krijgt een tweede leven, nu is het tenminste terug aangenaam om die te gebruiken. Thx!
Sorry maar jij bent toch aardig doof. Je hoort pas iets als volume op 75% staat.
Ik luister niet eens op 25% eerder 20% en ik hoor alles prima zonder achtergrond geluid (CX-300).

Verder is er een nieuwe firmware 1.1.3 , weer geen release notes maar had ergens gelezen dat er een paar bugfixes erin zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een nieuwe Apple Radio Remote aangesloten op de Nano. Connector ging al moeizaam in de Nano maar het werkte wel. Daarna nog een of twee keer eruit en er weer in. Nog steeds moeizaam. Toen de gewone USB connector geprobeerd en die ging soepel. Daarna wilde de connector van de remote helemaal niet meer erin :( . En die van de USB kabel toen ook niet meer ...... Heb toen de connector van de iPod eens bekeken en er zijn nu twee pennetjes verbogen. En dat allemaal door de remote ;( . Kan dus nu niks meer met de iPod. Ding doet het nog totdat de batterij leeg is en dan is het einde verhaal. Ga er uiteraard mee naar de winkel. Op de iPod zit nog garantie en de remote is gloednieuw. Remote wil ik sowieso geld voor terug en de Nano moeten ze maar repareren onder garantie. Balen is het wel allemaal.

Krijg je trouwens meestal een nieuwe onder garantie of repareren ze echt? Heb liever dezelfde terug ivm muziek die er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:46:
[...]

Sorry maar jij bent toch aardig doof. Je hoort pas iets als volume op 75% staat.
Ik luister niet eens op 25% eerder 20% en ik hoor alles prima zonder achtergrond geluid (CX-300).

Verder is er een nieuwe firmware 1.1.3 , weer geen release notes maar had ergens gelezen dat er een paar bugfixes erin zaten.
Nou, er zit toch wel aardig verschil tussen een PX-10 en een CX-300. Met de CX-300 hoor je vanzelfsprekend bijna niets meer, want dat zijn echte in-ear doppen.

Overigens, dan nog, het volume op 75% is gewoon bar slecht voor je oren, zelfs met PX-10 doppen. Je verlangt namelijk iets wat simpelweg niet kan, namelijk geen achtergrondgeluid horen, en dat terwijl je geen in-ear doppen of dichte hoofdtelefoon gebruikt. Je kunt zoiets gewoon niet verwachten, je zit toch in een trein!? Wat dacht je dan? :P

Het enige wat je doet is al het andere geluid overstemmen met je volume op 75%, en slecht voor je gehoor is dat zeker.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

--MeAngry-- schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:05:
[...]

Nou, er zit toch wel aardig verschil tussen een PX-10 en een CX-300. Met de CX-300 hoor je vanzelfsprekend bijna niets meer, want dat zijn echte in-ear doppen.

Overigens, dan nog, het volume op 75% is gewoon bar slecht voor je oren, zelfs met PX-10 doppen. Je verlangt namelijk iets wat simpelweg niet kan, namelijk geen achtergrondgeluid horen, en dat terwijl je geen in-ear doppen of dichte hoofdtelefoon gebruikt. Je kunt zoiets gewoon niet verwachten, je zit toch in een trein!? Wat dacht je dan? :P

Het enige wat je doet is al het andere geluid overstemmen met je volume op 75%, en slecht voor je gehoor is dat zeker.
Sommige koptelefoontjes geven sowieso een zachter geluid. Zelfs als je niet in-ears gebruikt merk je dat bij de ene set je het volume meer open moet zetten dan bij andere. Zelf heb ik een set JVC in ears. Ik heb de Ipod op 40% gelimiteerd en heb het volume binnen die limitatie vaak onder de helft staan. Dus dat is maar +/- 20% van het max volume.

De koptelefoontjes geven zelfs zo goed het geluid door dat als ik ze op mijn PC gebruik ik de volume slider in windows op zijn laagst zet het toch nog iets te hard is (ik moet vaak nog in Winamp ofzo het geluid naar beneden schroeven).

Dus ik denk dat je hoe hard het klinkt op zijn koptelefoontje niet kunt beoordelen aan de hand van jouw koptelefoontje.

Mij is ooit verteld dat het iets met weerstand in de kabel te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik heb de Ipod nano 3G geprobeerd en het menu leek wat "log" aan te voelen, alsof de speler veel moeite had om het menu te renderen, kan dit kloppen?
daarnaast merkte ik op dat wanneer je naar boven/beneden scrolt en je bent op het laatste item aangekomen dan moet je naar beneden/boven scrollen om verder te gaan (je kan zeg maar niet door blijven scrollen). is dat te veranderen, of is dat inmiddels veranderd ofzo?
en hoe is het kijken van video's op de ipod? (met ondertiteling)
ik las dat je hem ook als data opslag kan gebruiken, betekent dat dat je je muziek ook via drag 'n drop in de windows verkenner erop kan gooien, i.p.v. met itunes?
ow en nog iets cruciaals: werkt het naar behoren onder vista.

de andere kandidaat voor m'n nieuwe speler is de Creative Zen, die heeft een wat groter feature pakket en is een flinke slag goedkoper, hierdoor weet ik niet zeker welke ik zal nemen..

[ Voor 14% gewijzigd door mschol op 27-07-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Bestaat de kans dat de iPod nano ooit nog een feature als bluetooth krijgt? (yes A2DP, i'm looking at you). Ik heb intussen al een 4th en 5th generation classics, twee 1st gen nano's en een 2nd gen nano gehad, en sta ernstig in dubio :') Ik vind ze nog steeds supermooie spelers met een fijne interface en (helaas) beter dan de meeste andere mp3spelers, maar wanneer gaan ze nou eindelijk zaken als looping menu's en A2DP implementeren? iPod refresh please!

edit:
beetje met mschol hierboven zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Vyo schreef op zondag 27 juli 2008 @ 15:15:
Bestaat de kans dat de iPod nano ooit nog een feature als bluetooth krijgt? (yes A2DP, i'm looking at you). Ik heb intussen al een 4th en 5th generation classics, twee 1st gen nano's en een 2nd gen nano gehad, en sta ernstig in dubio :') Ik vind ze nog steeds supermooie spelers met een fijne interface en (helaas) beter dan de meeste andere mp3spelers, maar wanneer gaan ze nou eindelijk zaken als looping menu's en A2DP implementeren? iPod refresh please!

edit:
beetje met mschol hierboven zie ik
Niet in de komende vijf jaar in ieder geval, de iPod touch zou dan eerder een kandidaat hiervoor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Ik ga vanmiddag/vanavond ook maar een nieuwe iPod aanschaffen. Al een tijdje zit ik erop te loeren en nu mijn nichtje mijn oude iPod mini permanent in bruikleen heeft genomen heb ik een mooi excuus om met wat geld te smijten :p

Heb alleen nog wat twijfels over de kleur. groen/blauw/roze wordt het soieso niet, dus de keuze blijft tussen zwart of zilver (of RED, maar denk niet dat ze die hebben bij de MM, of wel?).

De zilveren heb ik al eens in mijn handen gehad en die ziet er gewoon strak uit, mensen die ervaring hebben met de zwarte uitvoering?

Ik heb inmiddels de zilveren en ben er erg tevreden over :). Werkt lekker allemaal zoals ik al gewend was van mijn mini.

Tip voor mensen die video erop willen zetten maar het niet meteen lukt: als je je ipod erin hebt geplugt, ga dan in itunes naar je ipod, druk op het tabblad films bovenin en selecteer welke video's je wilt synchen. Kostte mij een half uurtje :+

[ Voor 25% gewijzigd door NickH op 29-07-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niky schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:34:
Ik ga vanmiddag/vanavond ook maar een nieuwe iPod aanschaffen. Al een tijdje zit ik erop te loeren en nu mijn nichtje mijn oude iPod mini permanent in bruikleen heeft genomen heb ik een mooi excuus om met wat geld te smijten :p

Heb alleen nog wat twijfels over de kleur. groen/blauw/roze wordt het soieso niet, dus de keuze blijft tussen zwart of zilver (of RED, maar denk niet dat ze die hebben bij de MM, of wel?).

De zilveren heb ik al eens in mijn handen gehad en die ziet er gewoon strak uit, mensen die ervaring hebben met de zwarte uitvoering?

Ik heb inmiddels de zilveren en ben er erg tevreden over :). Werkt lekker allemaal zoals ik al gewend was van mijn mini.

Tip voor mensen die video erop willen zetten maar het niet meteen lukt: als je je ipod erin hebt geplugt, ga dan in itunes naar je ipod, druk op het tabblad films bovenin en selecteer welke video's je wilt synchen. Kostte mij een half uurtje :+
:') Anyways de RED is het mooiste vind ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:52:
Ik kan misschien wel een universal dockje kopen, normaalgezien moet een universal dock het op toekomstige iPods ook doen, lijkt me? (iPod experience is niet echt volledig zonder dock wat mij betreft, die zouden ze er standaard moeten bijleveren. En nee, dat ding kost bijlange geen 40 euro om te maken, eerder 10. Maar ja, apple en accessoires... )

Laatst had ik een gewone Sennheiser koptelefoon op en hoorde ik ook heel weinig van het geluid terwijl ik op station van Amsterdam stond.

Mijn in-ears van Sennheiser dempen niet alleen het omgevingsgeluid beter, maar zijn ook nog eens gevoeliger (hogere SPL).

Dus mijn in-ears geven niet alleen een betere demping, maar ook nog eens een hogere geluidsdruk bij dezelfde belasting (bijv 113 dB bij 1kHz, 1Vrms).
Wil je harder geluid hebben, moet je investeren in betere hoofdtelefoons met een betere demping en hogere gevoeligheid.

Verder ben ik erg tevreden over mijn zwarte Nano 3G en de werking met iTunes via Windows.
Geluid is niet echt opitmaal. Als het stil hoort te zijn hoor ik wel nog een beetje ruis, ook als ie niet hoort te spelen, dus ligt het helemaal aan mijn iPod. Maar dit is zo miniem dat ik geen andere mp3 speler zou willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Apple geeft iPod Nano nieuw jasje en lagere adviesprijs'

Goed nieuws, en precies waar ik op wachtte.
Ook volgens de buyersguide zal het wel eens tijd worden :)

iPod nano - buyersguide
Product iPod nano
Recommendation: Don't Buy - Updates soon
Last Release September 05, 2007
Days Since Update 354 (Avg = 268)

Zo hebben ook wel andere producten een langere lifetime gekregen, wat mijns inziens komt door de absolute focus op de iPhone. Volgens mij hebben ze alle energie en mankracht en resource gestoken in het lanceren van de iPhone. Nu komt er misschien eidenlijk terug wat resource vrij en is het logisch dat we een vernieuwing van bepaalde iPods mogen verwachten, in het bijzonder dan van de nano.

De nano is echt de meest populaire iPod als ik in m'n omgeving of op de trein eens rondkijk. Vooral de 2G (welke ik ook nog heb) zie je nog erg veel. Logisch ook, de goedkoopste manier om te kunnen instappen in de iTunes-iPod ervaring, met een volwaardige iPod (schermpje, clickwheel...) Daarnaast heeft flash ook bij veel mensen de voorkeur.

Toen ik m'n 2G kocht werd een maand later de 3G geïntroduceerd, en dat is iets wat ik me niet nog eens laat gebeuren. Dus ik heb geduldig gewacht op deze aankondiging. Hoe het eruit komt te zien is voor mij zelfs niet eens relevant, ik vertrouw erop dat apple dit ook weer goed aanpakt. De nano is voor mij echt al sinds de lancering de ideale iPod. Spot on met wat ik van een mp3speler verwacht, qua prijs, gewicht, formfactor!

Waar ik uiteraard wel op hoop is misschien een prijsverlaging, ofwel meer geheugen voor dezelfde prijs (wat met de 3G ook zo was.)
2G: 2 GB even duur als 3G: 4 GB
2G: 4 GB even duur als 3G: 8 GB
Enz.. En zo doet apple het wel vaker, dus ik verwacht eenzelfde patroon hier. M'n 2G is met 2 GB (toen nog 160 euro voor betaald) en dat is redelijk krap. Als er een leuk prijsje komt voor een 8 GB nano dan koop ik 'em.

In het artikel wordt ook gesuggereerd dat de prijsverlaging er moet komen om de overige iPods beter in de markt te zetten tov de 199 dollar kostende iPhone (laten we nu maar even voorbij gaan aan de afbetaling die je via de isp doet, wat velen, ook in Amerika niet lijken te begrijpen). Hopelijk is die prijsstelling wereldwijd, want in België hoef je uiteraard je prijs niet te verlagen om een Nano tegenover een 500 euro kostende iPhone te zetten ;)

Nu goed, ik wacht het wel af. Indien het ontwerp me echt zou tegenvallen (wat ik niet verwacht) kies ik nog wel voor een 3G (maar dan moet je er wel snel bij zijn, want zoals het gewoonlijk gaat is van de vorige generatie helemaal niets meer te vinden na de introductie van een nieuwe. Apple maakt wel erg snel schoon schip in het aanbod :) )

Ik schrijf hier trouwens even m'n bedenkingen neer, omdat je op de FP niet kan discussiëren tussen al dat iTunes/iPod gebash en die belachelijke hardliners met hun ultra principiële gezeur. (het gaat over gadgets, ffs... 8)7 ) Anyway, hier bevind je je tenminste tussen een iets genuanceerder publiek dat (meestal) ook fan is van het apple software-hardware verhaal...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Niet online
vast wel eerder voorbij gekomen, maar via de search kan ik het niet vinden (geen idee op welke woorden ik moet zoeken)

ik heb thuis meerdere pc's met op elke pc itunes. ik kan mijn ipod echter maar op 1 pc tegelijk syncen. als ik de ipod op een andere pc aansluit vraagt ie altijd of ik de huidige libary wil verwijderen en met opnieuw wil syncen.

is er een manier op te syncen met meerdere pc's zonder dat ik mijn oude nummers kwijtraak?

//edit
ik zie net dat ik de ipod nano wel met meerdere pc's kan syncen, maar met de ipod shuffle lukt dit niet.. waar zit precies het verschil?

[ Voor 14% gewijzigd door SubSun op 25-08-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de ipod nano kan ik dat niet hoor :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
SubSun schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:05:
vast wel eerder voorbij gekomen, maar via de search kan ik het niet vinden (geen idee op welke woorden ik moet zoeken)

ik heb thuis meerdere pc's met op elke pc itunes. ik kan mijn ipod echter maar op 1 pc tegelijk syncen. als ik de ipod op een andere pc aansluit vraagt ie altijd of ik de huidige libary wil verwijderen en met opnieuw wil syncen.

is er een manier op te syncen met meerdere pc's zonder dat ik mijn oude nummers kwijtraak?

//edit
ik zie net dat ik de ipod nano wel met meerdere pc's kan syncen, maar met de ipod shuffle lukt dit niet.. waar zit precies het verschil?
Waarschijnlijk heb je op de nano aanstaan dat je handmatig muziek beheert, terwijl de shuffle waarschijnlijk op automatisch synchroniseren staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-07 14:04
Gisteren een nieuwe iPod nano 8GB (product)red besteld.
Kan al niet meer wachten :)

Ik weet dat er waarschijnlijk nieuwe zitten aan te komen maar ik heb dringend eentje nodig en als er inderdaad van die langere nano's komen zoals verschillende internetbronnen zeggen, ben ik blij dat ik nog zo'n kleintje heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Ik heb maandje terug de iPod Touch gekocht en daarbij gedacht een Nano te kopen. Ik verwacht dat het nieuwe design erg mooi wordt, dus ik wacht nog even met de Nano!

[ Voor 11% gewijzigd door JefSnare op 27-08-2008 10:41 ]

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-07 14:04
Vandaag stond UPS al voor de deur met mijn iPod (gisteren besteld).

Eerste indruk: Wat ziet ie er prachtig uit in het rood! Echt geweldig mooie kleur.
CoverFlow heeft even nodig met renderen maar vanaf dan gaat het toch wel vlot moet ik zeggen. Door de resolutie is het schermpje echt wel bruikbaar om filmpjes op te kijken.

Kortom: Erg tevreden met mijn mooie rode nano. :)

Verwijderd

GuntherS schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:58:
Vandaag stond UPS al voor de deur met mijn iPod (gisteren besteld).

Eerste indruk: Wat ziet ie er prachtig uit in het rood! Echt geweldig mooie kleur.
CoverFlow heeft even nodig met renderen maar vanaf dan gaat het toch wel vlot moet ik zeggen. Door de resolutie is het schermpje echt wel bruikbaar om filmpjes op te kijken.

Kortom: Erg tevreden met mijn mooie rode nano. :)
productreview: Apple iPod Nano V3 8GB Rood review door Verwijderd

:P

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Aaah! Ik wil al een lange tijd een Nano kopen, o.a. om het compacte design. Als ze 'm weer uit gaan rekken ren ik de 10e direct naar de winkel om een oude te kopen :) .
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.