[iPod Nano 3G] Discussies en ervaringen

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 54.075 views sinds 30-01-2008

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
thecompany schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:53:
Nee, bij de xando in zwolle waren alleen de witte en de blauwe.. En laat ik nou net de andere kleur van onze vlag willen. Ik ga morgen(vroeg) bij de mediamarkt kijken of ze de rode (of misschien toch de zwarte) hebben.
Wordt de rode nu wel via de normale kanalen verkocht dan?
Ik dacht dat de product (red) alleen via de online-store te koop was?

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-03 13:21

basvdijk1647

aka Osiris

Net de bass getest op mijn "grote" koptelefoon: Sennheiser HD 202 dan is de bass echt prima...met kleinere koptelefoons zoals de Sennheiser PMX 60 hoor je duidelijk minder bass wat mij logisch lijkt aangezien deze veel kleiner is.

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-04 23:55
basvdijk1647 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:19:
Net de bass getest op mijn "grote" koptelefoon: Sennheiser HD 202 dan is de bass echt prima...met kleinere koptelefoons zoals de Sennheiser PMX 60 hoor je duidelijk minder bass wat mij logisch lijkt aangezien deze veel kleiner is.
Larie, als ik de CX300 er aan hang is de "bass" perfecto, en dat zijn miniscule oorpropjes. Geluid verschilt enorm tussen hoofdtelefoons. Zou je moeten weten.

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04 08:37
welke kleur nieuwe Ipod Nano hebben jullie of vinden jullie het mooist?

Ik ga zelf voor de standaard grijze 4GB als ik het geld had ging ik voor de zwarte.

When the pink is snookered, Go for the brown

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04 09:48

ijskonijn

Now MOVE!

De zwarte ziet er inderdaad het mooiste uit vind ik, maar ik ga ook voor de 4 gig versie.
Heb begrepen dat het geluid hetzelfde is als de nano 2g? dan zit het wel goed, vooral in combinatie met Sennheiser CX-300 oordopjes :)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-04 15:17
Rox_NL schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:17:
[...]

Wordt de rode nu wel via de normale kanalen verkocht dan?
Ik dacht dat de product (red) alleen via de online-store te koop was?
Dit wil ik ook wel eens weten, bij ons is er geen apple store, maar wel in de buurt (zwolle)
Dus als iemand in zwolle hem heeft gezien in de apple stoor (de rode nano dan) wil die mij dan even een bericht sturen of hier even posten, bedankt:D

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik vrees dat het vragen naar de bekende weg is, maar misschien heeft iemand iets opgevangen: ik wil mijn (hardlopende) vrouw graag een Nano en Nike+ setje geven, maar gaat dat nu wel of niet passen met de nieuwe Nano? En is er al uitzicht op een nieuwe versie?

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 21:25
Ja die werkt nog steeds :).

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
En de bijbehorende sportarmband? Die ziet er uit alsof hij echt gemaakt is voor de oude smalle Nano namelijk.

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Alcides schreef op donderdag 13 september 2007 @ 08:44:
[...]

Dit wil ik ook wel eens weten, bij ons is er geen apple store, maar wel in de buurt (zwolle)
Dus als iemand in zwolle hem heeft gezien in de apple stoor (de rode nano dan) wil die mij dan even een bericht sturen of hier even posten, bedankt:D
In de media markt in maastricht heb ik ook die rode zien liggen (was wel de 2g, niet de 3g)

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:32
Net bij de mediamarkt geweest.. Nu moet je hem in 1 keer reserveren:(.. En die vent vaag doen, huh vandaag? Nee hoor dat heb je vast verkeerd gelezen.. De apple store in zwolle (xando) heeft alleen nog de witte en de blauwe..

Edit: en ja hoor.. Terwijl er gisteren nog 13/09 stond staat er nu binnenkort..

www.mediamarkt.nl

[ Voor 37% gewijzigd door thecompany op 13-09-2007 10:04 ]

• thecompany
Duuvel schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:52:
[...]

In de media markt in maastricht heb ik ook die rode zien liggen (was wel de 2g, niet de 3g)
En daar heeft die persoon vast wat aan! Het is niet voor niets een 3g topic.. Waarom zou je trouwens nu nog de 2g gaan kopen..

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

het ging meer om de vraag of die red-editie ook in de winkels te koop was of alleen online, dus als de 2g red in de winkels ligt zal dat bij de 3g vast ook wel het geval zijn

Anoniem: 219538

Ik heb hem vorige week vrijdag besteld in de online store, gisteren pas binnen. (UPS kon het huisnummer niet lezen...)

Maar goed, helaas blijkt het scherm scheef (geroteerd) in het apparaat te zitten. Gebeld naar AppleCare, 24 minuten aan de telefoon gehangen (wachten), en nu wordt ik teruggebeld door sales.

To be continued.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-04 12:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

thecompany schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:02:
Net bij de mediamarkt geweest.. Nu moet je hem in 1 keer reserveren:(.. En die vent vaag doen, huh vandaag? Nee hoor dat heb je vast verkeerd gelezen.. De apple store in zwolle (xando) heeft alleen nog de witte en de blauwe..

Edit: en ja hoor.. Terwijl er gisteren nog 13/09 stond staat er nu binnenkort..

www.mediamarkt.nl
Da's mooi balen! Ik wilde vandaag een Classic gaan halen bij de MM. Dan maar via de Apple Store bestellen, dan is ie er hopelijk zaterdag...

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Anoniem: 134033

De applestore in groningen, MacMe heeft alleen de 8 gb zilver en blauw in huis.

edit: Xando heeft zoals eerder vermeld ook alleen de 8gb zilver + blauw.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 134033 op 13-09-2007 11:15 ]

Anoniem: 41070

Ik heb er nu eentje van de eerste generatie maar zou graag overschakelen naar de 3G.

Ik heb echter een Logitech AudioStation en vraag mij af of ik dit dan nog ga kunnen gebruiken?

Iemand er ervaring mee?

• Cruzer
De 4GB is die wel verkrijgbaar bij de Apple Store IFactors in Rottedam?

Wel irritant zeg van Mediamarkt :( eerst zeggen 13 sept verkrijgbaar en nu staat er idd vanaf 13 sept verkrijgbaar :( Parasieten

• Cain69
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
Anoniem: 219538 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:25:
Ik heb hem vorige week vrijdag besteld in de online store, gisteren pas binnen. (UPS kon het huisnummer niet lezen...)

Maar goed, helaas blijkt het scherm scheef (geroteerd) in het apparaat te zitten. Gebeld naar AppleCare, 24 minuten aan de telefoon gehangen (wachten), en nu wordt ik teruggebeld door sales.

To be continued.
Zelfde hier heb geen zin om dat ding terug te brengen

Anoniem: 109040

Zojuist ff met MM de Ghakste gebeld, naar verwachting leverbaar vanaf volgende week..

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 08:06
Vanaf 13/09...

Dat betekent toch gewoon dat ze vandaag in JOUW mediamarkt te koop moeten zijn?!
Hier kan ik me zo aan opvreten he, misleidende reclames.

bah.

• thecompany
MaCk- schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:54:
Vanaf 13/09...

Dat betekent toch gewoon dat ze vandaag in JOUW mediamarkt te koop moeten zijn?!
Hier kan ik me zo aan opvreten he, misleidende reclames.

bah.
En het ergste komt dan nog.. Gewoon glashard ontkennen.. Waar staat dat dan? Ja op de site.. Nee hoor kijk maar.. Maar gisteren wel! Ik denk dat je verkeerd gelezen hebt hoor..

Cain69 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:24:
[...]

Zelfde hier heb geen zin om dat ding terug te brengen
Ik heb er ook weinig zin in, maar ach, paar dagen langer m'n 1G nano gebruiken is ook geen ramp. Ik hoop in ieder geval dat ze er gelijk eentje meebrengen als ze hem op komen halen...

Anoniem: 232701

Servor schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:31:
Ik vrees dat het vragen naar de bekende weg is, maar misschien heeft iemand iets opgevangen: ik wil mijn (hardlopende) vrouw graag een Nano en Nike+ setje geven, maar gaat dat nu wel of niet passen met de nieuwe Nano?
Oké, dit past dus op de nano 3G.

Maar is het ook bekend of deze op de Classic past?

O, laat maar

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 232701 op 13-09-2007 15:54 ]

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-04 21:38
Ik heb net een Rode 8GB besteld... Heb erg lang moeten nadenken: Welke kleur zal ik nou eens nemen... Maar de babyblauwe en flets groene viel al af.

Kiezen tussen Zilver, Zwart en Rood. Vorige iPod was zwart, dus werd hem niet. Zilver vond ik te simpel... Dus uiteindelijk een Rode geworden.
Anoniem: 232701 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:50:
[...]

Oké, dit past dus op de nano 3G.

Maar is het ook bekend of deze op de Classic past?
Dat is bekend ja, die gaat niet op de Classic werken. Werkte immers ook niet op de iPod Video...
Maarja het lijkt me ook niet verstandig om veel met een HDD iPod te gaan "rennen" ;)

Even een sprintje trekken moet kunnen, maar om er uren mee te gaan rennen is vragen om problemen aangezien de iPod om de zoveel nummers de HDD moet aanspreken om zijn buffer weer vol te laden. En het is algemeen bekend dat rennen met een HDD die aan het lezen is foute boel is 8)

[ Voor 57% gewijzigd door Saeverix op 13-09-2007 15:57 ]

Chookity-pok

• Alcides
Is er iemand die in zwolle woont en weet of de rode nano al in de apple winkeltje daar te koop is?

Zie de edit van mijn bericht (Werner). Hij kán wel er op worden aangesloten, maar niet op de video.
De Classic lijkt me een soort mengeling van de Video en nano, maar dat is een ander topic ;).

Er word toch ook een of ander goed doel gesteund met de rode? Hoe zit dat precies?

• Saeverix
Anoniem: 232701 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:56:
Zie de edit van mijn bericht (Werner). Hij kán wel er op worden aangesloten, maar niet op de video.
De Classic lijkt me een soort mengeling van de Video en nano, maar dat is een ander topic ;).

Er word toch ook een of ander goed doel gesteund met de rode? Hoe zit dat precies?
Dat zit zo: http://www.apple.com/nl/ipod/red/

En wat betreft het aansluiten van de Nike+ op een Classic daar zit ik inderdaad ff raar van te kijken...
De binnenkant ik namelijk "bijna" hetzelfde als de iPod Video.
En het verhaal wat ik neergezet had over mp3spelers met een HDD geldt ook gewoon voor de Classic. Ik zou er zelf in ieder geval niet met een veilig gevoel een uur mee gaan rennen...

[ Voor 28% gewijzigd door Saeverix op 13-09-2007 16:03 ]

Chookity-pok

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Dus de nike+ kit werkt wel op de nieuwe iPod Classic ? Maar het is niet aan te raden ermee uren te gaan rennen?

Anoniem: 147417

Vanmiddag rond een uur of 1 hadden ze ze bij de Mediamarkt in Rotterdam nog niet binnen. Bij de iFactors (ook in Rotterdam) hadden ze alleen de zilvere 8GB versie, de overige kleuren zouden misschien morgen en anders volgende week binnen komen.

Verder klopt het dat je 'm ff in reallife moet zien en vasthouden. Op de foto's vond ik er niet veel aan, maar toen ik 'm eenmaal vast had....wow! _/-\o_ Ik ga denk ik de zwarte 8GB versie kopen.

• Saeverix
jverdeyen schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:09:
Dus de nike+ kit werkt wel op de nieuwe iPod Classic ? Maar het is niet aan te raden ermee uren te gaan rennen?
Nouja dat staat op de site, maar t kan natuurlijk een foutje zijn van Apple :)
Mijn mening is dat het niet verstandig is om met een werkende HDD te gaan rennen, en ik denk dat veel mensen het daar mee eens zullen zijn.

Chookity-pok

• Alcides
Alcides schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:53:
Is er iemand die in zwolle woont en weet of de rode nano al in de apple winkeltje daar te koop is?
iemand??

• Cruzer
Nou ik heb de mijne maar online bestelt via Apple.nl

Ik dacht ik heb de mijne in 3 dagen maar helaas:

Ships by: 18 Sep, 2007
Delivers by: 19 Sep, 2007 - 20 Sep, 2007
Product / Part No. Unit Price Qty Ext. Price
IPOD NANO 4G 3RD GEN SILVER-ZDD
€125.21 1 €125.21
Gift message| Edit | Remove Add a gift message

SubTotal: €125.21
Tax: €23.79
Shipping Charge: €0.00
Total: €149.00

Saeverix schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:25:
[...]

Nouja dat staat op de site, maar t kan natuurlijk een foutje zijn van Apple :)
Mijn mening is dat het niet verstandig is om met een werkende HDD te gaan rennen, en ik denk dat veel mensen het daar mee eens zullen zijn.
I know, ik heb dus besloten om de nieuwe nano te gaan kopen! :).
Als ik dit had geweten had ik een jaar gewacht met het aanschaffen van mijn Archos Gmini 500!

De 3G weegt ook maar 49,2 gram (bewijs) en een superrelaxed menu (vandaag op school met de nano 2G mogen testen _/-\o_).

@Cruzer: Mijn eerste bestelling had ik vorige week donderdag geplaatst en toen was het vooruitzicht ook zo slecht. Gelukkig werd hij gewoon vrijdag al naar UPS gebracht en werd hij maandag bezorgd. (Hoewel ik hem pas twee dagen later had omdat UPS het huisnummer niet kon lezen...)

Maar mijn nano met scheve scherm wordt binnenkort opgehaald, ondertussen is er een nieuwe besteld met precies dezelfde shipping en delivery date estimates als Cruzer hierboven. Hopen dat hij morgen al verstuurd kan worden en maandag geleverd.

Anoniem: 232701 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:55:
[...] en een superrelaxed menu (vandaag op school met de nano 2G mogen testen _/-\o_).
Ehm, is het menu van een nano 2G zo superrelaxed dan?

Ach, ik ben mijn Archos gewend. Dit menu is een stúk sneller, en veel sneller door te bladeren, en ook prettiger ingedeeld.

Raar dat Apple zichzelf tegenspreekt over de ''Nike + iPod Sport Kit''. hier staat dat je enkel met de nano's (1st, 2nd en 3th generation) kan werken, terwijl hier staat dat hij ook met de Classic werkt. Foutje, Apple!
Of zijn de Amerikaanse Apple's anders dan de Europese? Dacht het niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 232701 op 13-09-2007 18:07 ]

Anoniem: 134033

Anoniem: 134033 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:11:
De applestore in groningen, MacMe heeft alleen de 8 gb zilver en blauw in huis.

edit: Xando heeft zoals eerder vermeld ook alleen de 8gb zilver + blauw.
Daarnaast is de rode nano alleen bij applestore online te bestellen voor zover ik weet

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
Anoniem: 134033 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:35:
[...]

[...]

Daarnaast is de rode nano alleen bij applestore online te bestellen voor zover ik weet
ik was dus vandaag naar de winkel gegaan om een rode te kopen, maar die kan je blijkbaar idd alleen op internet bestellen

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Cruzer
Ik krijg me Ipod Nano volgende week.

Ik had alvast Itunes ged/l maar als ik op een track rechtermuis klik, dan krijg ik de optie "album illustratie ophalen".

Nu moet ik hiervoor een account maken en ook me betalingsgegevens invoeren bij het maken van een account.

Klopt dit? En is er een andere manier om "cover flow" te gebruiken?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Cruzer schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:45:
Ik krijg me Ipod Nano volgende week.

Ik had alvast Itunes ged/l maar als ik op een track rechtermuis klik, dan krijg ik de optie "album illustratie ophalen".

Nu moet ik hiervoor een account maken en ook me betalingsgegevens invoeren bij het maken van een account.

Klopt dit? En is er een andere manier om "cover flow" te gebruiken?
Je kunt zelf met de hand album illustraties toevoegen en op die manier gebruik maken van cover flow. Het ophalen van album illustraties gebeurt via iTunes en daar heb je dus een account voor nodig. Het kost verder geen geld.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Wow, na de reviews gelezen te hebben en die Youtube review bekeken, lijkt het toch wel een erg cool dingetje! Op de foto's vond ik 'm er vrij belabberd uit zien, leek kort en dik, maar dat lijkt mee te vallen zo te zien...
Morgen of zaterdag 's kieken of ze 'm bij de Apple winkel op voorraad hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88654

Gisteren mijn NANO Red binnen gekregen. Wat een :9~ ding zeg!

Coverflow werkt lekker snel. Zelf het aan en uit zetten gaat snel. Heerlijk!

Ow zondag besteld en woensdag in huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Gisteren ook wat met de nano gespeeld. De foto's leken niet veel goeds te beleven, maar irl is het apparaatje toch wel weer heel slick....
Zeker de moeite waard (als ik niet net een classic gekocht had ;)). Ook video ziet er verdomd strak uit (alleen het schermpje is natuurlijk niet ontzettend groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Ik heb gister de Rode 8GB besteld... Benieuwd wanneer hij bezorgt wordt. :)

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Topicstarter
Anoniem: 232701 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:05:
Ach, ik ben mijn Archos gewend. Dit menu is een stúk sneller, en veel sneller door te bladeren, en ook prettiger ingedeeld.

Raar dat Apple zichzelf tegenspreekt over de ''Nike + iPod Sport Kit''. hier staat dat je enkel met de nano's (1st, 2nd en 3th generation) kan werken, terwijl hier staat dat hij ook met de Classic werkt. Foutje, Apple!
Of zijn de Amerikaanse Apple's anders dan de Europese? Dacht het niet.
In middels is het aan gepast op de site van Apple en wordt er niet meer tegen gesproken. Het kan dus niet en werkt daar mee alleen op de nano's. Heb dit inmiddels ook aangepast weer in de TS

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik krijg de mijne als het goed is maandag as. de 4GB Zilver

Shipped to DORDRECHT, NL 14 Sep 2007
Estimated Delivery Date 17 Sep 2007 (Subject to change)
Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule 14 Sep 2007
Signed By

Product Description Part Number Product Quantity
IPOD NANO 4G 3RD GEN SILVER-ZDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exphy schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:44:
[...]

ik was dus vandaag naar de winkel gegaan om een rode te kopen, maar die kan je blijkbaar idd alleen op internet bestellen
Bij de Applestore heb je het voordeel dat je er een tekst op kan laten lasergraveren. Eerst een coole tekst bedenken natuurlijk! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
Iemand die me kan vertellen of ze in zwolle al te koop zijn?
En dan heb ik het over de rode en anders de blauwe want hier in Meppel komen ze denk ik over een aantal jaar in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 17:17
Net een zwarte 8gb nano opgehaald bij A-Mac in Amersfoort. Is mijn eerste iPod dus kan geen vergelijking maken met eerdere modellen, maar wat een ding zeg. Mijn eerste indrukken:
- De iPod ziet 'ie er stukken beter uit dan op de foto's van Apple zelf
- Klein (maar niet te klein voor een goede bediening)
- Goede bediening (weet nog niet wat ik van cover flow op een dergelijk apparaat moet denken maar je kan "natuurlijk" ook op een normale manier door je collectie bladeren)
- Achterkant wordt erg snel vies / vet. Wil sowieso een hoesje hebben echter had A-Mac die dingen nog niet
- Erg goed scherm, video ziet er ook top uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Ben er ook net eentje (zwart) gaan halen in de Easyware in Leuven.
Jeetje, wat een scherp scherm ! Op de foto's ziet hij er uit als een ineengedrukte iPod Classic,
eenmaal je hem hebt vastgehad zietie er echt super slick uit!

Hiermee ga ik nog veel plezier beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
Alcides schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:49:
Iemand die me kan vertellen of ze in zwolle al te koop zijn?
En dan heb ik het over de rode en anders de blauwe want hier in Meppel komen ze denk ik over een aantal jaar in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Ten eerste wat heeft het voor zin binnen 2 UUR jezelf te quoten? Beetje ongeduldig he... :?

Ten tweede als je paar posts naar boven kijkt is de rode volgens een aantal alleen via Internet te bestellen.

Ten derde hoe kunnen wij weten of ze in Zwolle de Nano op voorraad hebben? Lijkt me gewoon een kwestie van bellen of langsgaan...

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
Saeverix schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:36:
[...]

Ten eerste wat heeft het voor zin binnen 2 UUR jezelf te quoten? Beetje ongeduldig he... :?

Ten tweede als je paar posts naar boven kijkt is de rode volgens een aantal alleen via Internet te bestellen.

Ten derde hoe kunnen wij weten of ze in Zwolle de Nano op voorraad hebben? Lijkt me gewoon een kwestie van bellen of langsgaan...
Ten eerste dat deed ik omdat ik hem vandaag nog wil halen en ik woon niet in zwolle dus moet ik de trein pakken want de winkels sluiten om 6 uur.

Ten tweede waarom was de rode nano van de vorige generatie wel verkrijgbaar bij apple stores?

Ten derde ik woon dus niet in Zwolle en heb geen telefoon nummers.
En misschien wonen er mensen die hier komen in Zwolle en weten ze dat toevallig?

[ Voor 5% gewijzigd door Alcides op 14-09-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Alcides schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:41:
[...]Ten eerste dat deed ik omdat ik hem vandaag nog wil halen en ik woon niet in zwolle dus moet ik de trein pakken want de winkels sluiten om 6 uur.

Ten tweede waarom was de rode nano van de vorige generatie wel verkrijgbaar bij apple stores?

Ten derde ik woon dus niet in Zwolle en heb geen telefoon nummers.
En misschien wonen er mensen die hier komen in Zwolle en weten ze dat toevallig?
Ja was dan toch al aan de late kant...

En je moet me niet vragen waarom, ik heb t niet bedacht. Misschien is het ook wel niet waar, maar t wordt hierboven verteld.

En om telefoonnummers op te zoeken hebben ze tegenwoordig Telefoongidsen... Hele handige dingen waar je naam van een winkel invoert/opzoekt en je krijgt zomaar het telefoonnummer |:(

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
Saeverix schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:44:
[...]

Ja was dan toch al aan de late kant...

En je moet me niet vragen waarom, ik heb t niet bedacht. Misschien is het ook wel niet waar, maar t wordt hierboven verteld.

En om telefoonnummers op te zoeken hebben ze tegenwoordig Telefoongidsen... Hele handige dingen waar je naam van een winkel invoert/opzoekt en je krijgt zomaar het telefoonnummer |:(
Zo laat was het helemaal niet als je bedenkt dat reistijd een half uur heen en terug is, maargoed ik wist toen dus niet wnneer eerst volgende trein vertrekte.

En in onze beide gidsen staan geen nummers van Zwolle.

Maar het is nu toch al te laat dus als iemand het weet wil die het even zeggen, haal ik hem een andere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Alcides schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:52:
[...]

Zo laat was het helemaal niet als je bedenkt dat reistijd een half uur heen en terug is, maargoed ik wist toen dus niet wnneer eerst volgende trein vertrekte.

Maar het is nu toch al te laat dus als iemand het weet wil die het even zeggen, haal ik hem een andere keer.
"apple ipod winkel zwolle"
http://www.aprxando.nl/store/index.php
Tel.: 038 - 425 40 65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209445

Erikdevries schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:02:
Net een zwarte 8gb nano opgehaald bij A-Mac in Amersfoort. Is mijn eerste iPod dus kan geen vergelijking maken met eerdere modellen, maar wat een ding zeg. Mijn eerste indrukken:
- De iPod ziet 'ie er stukken beter uit dan op de foto's van Apple zelf
- Klein (maar niet te klein voor een goede bediening)
- Goede bediening (weet nog niet wat ik van cover flow op een dergelijk apparaat moet denken maar je kan "natuurlijk" ook op een normale manier door je collectie bladeren)
- Achterkant wordt erg snel vies / vet. Wil sowieso een hoesje hebben echter had A-Mac die dingen nog niet
- Erg goed scherm, video ziet er ook top uit
Weet je misschien ook of ze daar een zilvere 4gb nano hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-04 12:43
Ik heb de zwarte ook binnen. Wat een geweldig apparaatje. Ik heb og geen video's kunnen kijken, omdat ik geen videos in het juiste formaat heb. Welke converteerprogramma raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Alcides schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:52:Zo laat was het helemaal niet als je bedenkt dat reistijd een half uur heen en terug is, maargoed ik wist toen dus niet wnneer eerst volgende trein vertrekte.

Voor de volgende keer: Er bestaat ook zoiets als http://www.detelefoongids.nl
Maar genoeg over dit...

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Gabliboeba schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 18:09:
Ik heb de zwarte ook binnen. Wat een geweldig apparaatje. Ik heb og geen video's kunnen kijken, omdat ik geen videos in het juiste formaat heb. Welke converteerprogramma raden jullie me aan?
http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod-nano/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
Bedankt voor het nummer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
Anoniem: 209445 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 18:06:
[...]

Weet je misschien ook of ze daar een zilvere 4gb nano hebben?
Weet niet of het de 4 of 8gb versie is maar ze hadden wel zilvere nano's liggen. Bel ze even dan weet je het meteen (033 - 4656468).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54

rlr

Sinds woensdag de zwarte in huis. Hij moet mn 1g nano vervangen, en dat doet ie in stijl. Grafisch ziet het er lekker uit, coverflow is leuk voor de show, maar werkt niet zo soepel als het albums menu waar je ook de covers ziet. Video ziet er goed uit, maar na 20 minuten (en dat is precies genoeg voor 1 family guy) wordt je het wel zat je ipod steeds vast te houden dichtbij je ogen... Nadeel tegenover de vorige generaties is dat de hold knop op een onmogelijke plaats aan de onderkant zit, met de vorige kon je met één hand eenvoudig (un)lokken, dat is niet meer zo simpel. Voor video converten gebruik ik isquint Geen idee hoe die presteert in vergelijking met andere progs - het was de eerste hit op google - maar het werkt snel en het resultaat is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels een nieuwe gekregen, ook hiervan is het scherm ietsje gedraait. Gelukkig is het minder dan een halve millimeter verschil aan de onderste rand, dus ik merk er vrij weinig van als ik het apparaat gebruik... maar toch jammer van Apple.

Verder is het een erg leuk spelertje, ik ben echt verliefd op het schermpje en de nieuwe interface. Erg groot verschil met mijn oude 1G nano. Of video erop kijken in de praktijk een succes is moet nog blijken. Jammer dat Cover Flow niet goed groepeert op album maar op artist. Ik ga er vanuit dat dit een bug is die binnenkort met een firmware-update opgelost zal gaan worden, aangezien Cover Flow in iTunes het wel gewoon goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209445

Erikdevries schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 18:29:
[...]

Weet niet of het de 4 of 8gb versie is maar ze hadden wel zilvere nano's liggen. Bel ze even dan weet je het meteen (033 - 4656468).
Vanochtend was hij er nog niet, dus Ik dacht misschien is hij er nu wel. Niet dus:(.

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Hebben jullie ook het probleem dat als je een compilatie album hebt dat deze in coverflow voor elke artiest apart wordt weergegeven. Ik heb dus een CD X met artiesten A, B, C enz. In coverflow zie ik dan CD X, A en CD X, B enz.

Vond het best irritant zet je een top 50 cd erop krijg je 50x een cover te zien...

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Anoniem: 88387

basvdijk1647 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 09:59:
Hebben jullie ook het probleem dat als je een compilatie album hebt dat deze in coverflow voor elke artiest apart wordt weergegeven. Ik heb dus een CD X met artiesten A, B, C enz. In coverflow zie ik dan CD X, A en CD X, B enz.

Vond het best irritant zet je een top 50 cd erop krijg je 50x een cover te zien...
dan moet je part of compilation aanzetten, zie hier: http://www.macformat.co.u...y=itunes_7_hints_tips_and

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Dat dacht ik ook je maar dat helpt niet, in iTunes wordt alles goed weergegeven. Ik heb compilation aangezet, album artist als op Various Artists gezet maar dat helpt allemaal niet.

basvdijk1647 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 10:16:
Dat dacht ik ook je maar dat helpt niet, in iTunes wordt alles goed weergegeven. Ik heb compilation aangezet, album artist als op Various Artists gezet maar dat helpt allemaal niet.
heb je de compilations support wel aangezet op je ipod? zie hier: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301172

kan ook zijn dat je tegen deze issue aanloopt: http://discussions.apple....threadID=1119323&tstart=0

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Het compilatie-probleem is bekend inderdaad. Coverflow kijkt alleen naar de artiest van elk nummer en niet naar de album-artiest, zoals iTunes dat wel doet. Denk dat dit binnenkort wel gefixt wordt.

Er is trouwens een nieuwe firmware uit (versie 1.01), ook voor de Classic. Niet bekend welke issues deze oplost, maar bovenstaand probleem schijnt hiermee nog niet verholpen te zijn.

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-04 16:15
Anoniem: 219538 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:45:
Ik heb inmiddels een nieuwe gekregen, ook hiervan is het scherm ietsje gedraait. Gelukkig is het minder dan een halve millimeter verschil aan de onderste rand, dus ik merk er vrij weinig van als ik het apparaat gebruik... maar toch jammer van Apple.

Verder is het een erg leuk spelertje, ik ben echt verliefd op het schermpje en de nieuwe interface. Erg groot verschil met mijn oude 1G nano. Of video erop kijken in de praktijk een succes is moet nog blijken. Jammer dat Cover Flow niet goed groepeert op album maar op artist. Ik ga er vanuit dat dit een bug is die binnenkort met een firmware-update opgelost zal gaan worden, aangezien Cover Flow in iTunes het wel gewoon goed doet.
Wat bedoel je met het scherm gedraaid? Zijn er meer nano's die hier last van hebben?

• Erikdevries
Het komt regelmatig voor dat mijn iPod automatisch herstart nadat het synchroniseren met iTunes voltooid is. Het lijkt vooral voor te komen als er wat grotere aanpassingen zijn gedaan en het is lastig te reproduceren. Hebben anderen dit probleem ook (en is het wel een probleem of is dit normaal gedrag), of heeft iemand hier iets meer informatie over?

Ter info: het probleem trad op met firmware 1.0 en ook firmware 1.0.1 heeft dit niet opgelost. Ik sync met een macbook waar de laatste iTunes op draait.

• Gabliboeba
Zijn er meer mensen bij wie het scherm van de nano een ietsje scheef zit? Ik las dat een aantal anderen het hadden, en nu ik er echt goed naar kijk zie ik het ook. Niet dat ik me er aan erger, het viel me wel op.

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Gabliboeba schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 13:11:
Zijn er meer mensen bij wie het scherm van de nano een ietsje scheef zit? Ik las dat een aantal anderen het hadden, en nu ik er echt goed naar kijk zie ik het ook. Niet dat ik me er aan erger, het viel me wel op.
Het was me eerst niet opgevallen nu ik er expliciet naar kijk is dat idd zo. Merk er weining van iig...

• Alcides
Heb net gebeld met Xando in Zwolle en ze hebben nu ook de rode nano.
Ze hebben elke kleur behalve de groene en de rode is 10 euro duurder, maar dat wist ik al.

@FerdiV, ik denk dat de reacties van Gabliboeba en basvdijk1647 je vraag beantwoorden.

Zie ook http://discussions.apple....threadID=1123662&tstart=0

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Net de firmware upadte 1.0.1 geinstalleerd maar deze verhielp het probleem niet iig...

• matthijst
Vandaag in Arnhem de blauwe 8GB gehaald. Ze hadden daar zwart, groen, blauw in 8GB versie en de zilveren 4GB versie. Rood zouden ze nog krijgen, zei ie...

Eerste indrukken: mooi klein en werkt allemaal wel lekker, coverflow verassend geinig op zo'n klein schermpje :D

Zo 's ff wat filmpjes erop zetten om te checken of dat er nog een beetje leuk uitziet....

Anoniem: 29724

Ik heb de 8GB Nano nu 3 dagen in huis. Man wat een mooi apparaatje!

Eerst moest ik even wennen. Het eerste uur was ik lichtelijk teleurgesteld in het click wheel en de geluids kwaliteit die iets achter blijft bij mijn simpele 1GB Nano. Althans dat verteld mijn gehoor me.

Maar na een paar uur spelen, video kijken, een dvd-tje erop geripped (kraakhelder beeld), diverse podcasts/videocasts afgespeeld, paar games gespeeld en toen kwam dat gevoel van man wat een prachtig apparaat is dit.

Het ligt heerlijk in de hand, beeld is klein maar super scherp. De EQ functie werkt erg responsive, de coverflow en het hele menu zoals het er nu uitziet is gewoon netjes gedaan en werkt hardstikke goed. Er zijn overall kleine verbeteringen in het menu die echt goed gelukt zijn.

Ik ben oprecht content met dit iPod 'Phatty' dingetje. Een pracht vervanging voor mijn 1GB Nano. Ik durf zelfs bijna te stellen een leuke vervanging van mijn 5th-gen 60GB video iPod. Ik vind dit apparaatje stukken fijner om te gebruiken dan alle iPods die ik tot nu toe ooit heb gehad.

Great job Apple, kan er niets anders van maken. En hij wordt leuker en leuker hoe meer je hem gebruikt. Conclusie: echt een fun apparaattje.

Anoniem: 134805

Ik heb een zilvere 8 GB iPod nano vanaf donderdag in huis en wat een geweldig apparaat. Het is mijn eerste iPod maar was er al mee bekend.

Vanmiddag meteen die Nike sports kit gehaald en ik kan bevestigen dat die werkt met de nieuwe ipod (was natuurlijk al bekend.) Tenminste, ik heb echt 100 meter in de tuin gelopen, morgen maar eens tijdens een training proberen. Leuk, die interactie met de Nike website.

Als ik goed kijk dan zit ook mijn scherm iets scheef, maar ik vind dit niet hinderlijk.

Ook ik heb last van het coverflow probleem, ben er nog neit achter of de bovengenoemde trucs voor mij ook werken. Ik zal daar eens naar kijken.

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 134805 op 15-09-2007 19:38 ]

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat mij niet duidelijk is: je kan de Nano vullen met afspeelbare content, of je gebruikt de disk-mode om er een "removable disk" van te maken.

Maar kan je wel muziek afspelen op de Nano (gevuld door iTunes) wanneer er ook bestanden op staan die je hebt toegevoegd in disk-mode?

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:11
Cubix schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:52:

Maar kan je wel muziek afspelen op de Nano (gevuld door iTunes) wanneer er ook bestanden op staan die je hebt toegevoegd in disk-mode?
Ja.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• THE_BASE
  • Niet online
Gabliboeba schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 13:11:
Ik had het met mijn iPod Classic. die is omgeruild.

Volgens mij is het een probleem.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
is er iemand die zijn nieuwe nano niet met iTunes gebruikt maar met een ander programma? Als niemand dat doet zou iemand het dan even kunnen testen voor mij

_/-\o_
- Helaas is het me nog niet gelukt de classic te gebruiken met 3rd party beheer tools (bv. mediamonkey, gtkpod, floola etc.) uit de verschillende fora blijkt dat er kennelijk compatibiliteitsproblemen zijn en er dus aanpassingen gemaakt moeten worden voordat deze tools met de classic (en de nieuwe nano) samenwerken. Voorlopig blijf je dus aangewezen op iTunes om de iPod te beheren.
laat maar zitten,..................

[ Voor 57% gewijzigd door Exphy op 16-09-2007 00:17 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176731

kan je trouwens de ipod ook in amerikaanse site bestellen en dan naar nederland shippen, want dat scheelt nogalin de kosten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Anoniem: 176731 schreef op zondag 16 september 2007 @ 12:18:
kan je trouwens de ipod ook in amerikaanse site bestellen en dan naar nederland shippen, want dat scheelt nogalin de kosten......
Nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Ik ben er nog steeds niet achter wat die tijdsaanduiding nu eigenlijk aangeeft. :')

Die komt telkens in beeld wanneer je een nummer start en er vervolgens een tijdje niet meer aanzit.
Wie kan het mij vertellen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Gabliboeba schreef op zondag 16 september 2007 @ 19:56:
Ik ben er nog steeds niet achter wat die tijdsaanduiding nu eigenlijk aangeeft. :')

Die komt telkens in beeld wanneer je een nummer start en er vervolgens een tijdje niet meer aanzit.
Wie kan het mij vertellen. :D
Ehm de huidige tijd? Net als die van je horloge? Je bedoelt toch samen met dat batterij icoon in zwart/wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Anoniem: 176731 schreef op zondag 16 september 2007 @ 12:18:
Reken er even belasting, invoerrechten, douanekosten enz. bij? Dit is echt al zoooooooooo vaak gevraagd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 23:10

Oekol

waka waka hey hey

Ik heb een vraagje hier komt hij:

als je een ipod koopt (ik wil deze nano kopen) kun je er dan ook een verzekering bij kopen? dat heb ik gehoord van mensen. mijn vraag is hoe duur is dit. en wat zijn jullie ervaringen ermee?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Leoon. schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:14:

als je een ipod koopt (ik wil deze nano kopen) kun je er dan ook een verzekering bij kopen? dat heb ik gehoord van mensen. mijn vraag is hoe duur is dit. en wat zijn jullie ervaringen ermee?
Apple heeft zelf een Apple Care voor de iPod.. dit verlengt je verzekering.. moet je maar ff op googlen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Leoon. schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:14:

Dat kan. Vaak hebben de iPod Resellers zelf ook een verzekeringsregeling naast de AppleCare die van Apple zelf is.

Of het nodig is moet je aan jezelf vragen... Hoe lang denk je te gaan doen met je iPod? Heb je er geld voor over? En ben je echt zo onhandig en ruig met je iPod dat je uberhaubt een verzekering nodig hebt.

Ik denk persoonlijk: Als je gewoon netjes met je iPod omgaat en geen onhandige klungel bent die regelmatig dingen laat vallen dan heb je niets meer nodig dan de standaard 1 jarige fabrieksgarantie. (en eigenlijk nog 1 jaar extra resellergarantie omdat je volgens de wet 2 jaar garantie hebt op elektra)

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52038

hoor weinig over de geluidskwaliteit hier. das toch waar het een beetje om gaat. heb nu een creative zen. geeft op zich wel goed geluid. heb er sony oordopjes opzitten die redelijke bassen hebben.

hoe zit dat met de ipod? goede ervaringen ermee. hoeft uiteraard niet met de standaard dopjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48
Ik heb ook net een nano gekocht, maar nou vroeg ik me af wat een goede (gratis?) video converter is om naar ipod nano resolutie te converten? ik kan in dit topic niks vinden :P

en nog een vraagje, hoe wijs ik aan een album in een keer een cover toe, ipv het voor elk nummer apart te doen :P

[ Voor 24% gewijzigd door Game Error op 17-09-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Game Error schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:14:
Ik heb ook net een nano gekocht, maar nou vroeg ik me af wat een goede (gratis?) video converter is om naar ipod nano resolutie te converten? ik kan in dit topic niks vinden :P

en nog een vraagje, hoe wijs ik aan een album in een keer een cover toe, ipv het voor elk nummer apart te doen :P
Je zoekt niet ;)
Bladzijde terug staat er 1....

Vwb. die covers: als je een iTunes account hebt kan je alle nummers selecteren en dan rechtermuis: download covers oid....

Eigen covers moeten denk ik helaas 1 voor 1, erg ruk, dus als iemand daar een andere manier voor heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Download soundcrank en laat een nummer afspelen van het album.. Hij zoekt nu naar lyrics en ook de cover.. Als je nadat de cover geladen is een ander nummer afspeelt, maakt niet uit welke dan past hij de cover toe op het complete album..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

matthijst schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:48:
[...]

Eigen covers moeten denk ik helaas 1 voor 1, erg ruk, dus als iemand daar een andere manier voor heeft!
Gewoon alle nummers van het album selecteren, rechtermuis, naar Info en dubbelklikken op het Afbeelding/Illustratie-veld en browsen naar de coverart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48
Bedankt mensen, ik moet zeggen dat dit een errug gaaf dingetje is met een haarscherp beeld, hier ga ik zeker van genieten in de lange treinreizen richting de faculteit
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.