Gathering of Tweakers

Quicksearch
sniek @ stock

De temp van je procje kan beďnvloed worden door Case temps, hoeveelheid koelpasta (teveel is slecht) en last but certainly not least. De software die het uitleest kan er toch wel 5 graden vanaf zitten. Wanneer je een bios update uitvooert zie je ook vaak verschil. Je moet dat dan ook meer als referentie zien dan als daadwerkelijke proc-temp.

Als je echt wilt weten hoe heet hij is dan kun je zelf een goede thermometer aanschaffen en op je heatsink plaatsen.

Asus M2N-sli deluxe / X2 5600+ @ stock / OCZ Gold pc6400 2048MB / XFX XxX edition 7600GT in SLI

Ek een sterke Jerke !!!

quote:
OlafvdSpek schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:25:
[...]

Tiens?
Ah, ik wilde jou net ook naar diezelfde startpost verwijzen. :)
Het verschil is 200 mhz, niet 512 kbyte cache. Dan nog zou ik voor de 7800 GT gaan, die 200 mhz kun je eventueel zelf wel toevoegen. :)

Beetje vreemd antwoord, die 200 mHz heb je.

En die 4000+ kan mss wel weer 200 hoger.

Dus dat verschil blijft.

T E A M: Grutte Pier [Wa Oars] / Fryslân wer mei Kening \___ R@H#4

Misschien een stomme vraag, maar ik ben dan ook nog een leek.

Een dualcore opteron processor moet dus helemaal leuk zijn voor een normaal systeem.

Bijv een:

• AMD Opteron 248 (S940, 2,2GHz, 1MB, Boxed) +
  • Asus K8N-DRE, nForce 2200 Pro. (E-ATX, LAN, SATA, RAID, VGA)

socket 940 moederbord past bij deze cpu, dan heb je toch een leuk systeem?
Of kan dit weer niet aangezien het de 2xx serie is? want dan moet ik eerst een verder gaan zoeken waarom dit dan niet kan op een normaal workstation.

Groetjes,

3mph

quote:
3mph schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:17:
De 248 is toch geen dual core?

Olaf van der Spek wijzigde dit bericht 01-02-2006 23:52 (57%)

Rare vogel

quote:
Inderdaad, van elke serie zijn dat geloof ik alleen x65,x70,x75,x80.
quote:
3mph schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:17:
Misschien een stomme vraag, maar ik ben dan ook nog een leek.

Een dualcore opteron processor moet dus helemaal leuk zijn voor een normaal systeem.

Bijv een:

• Asus K8N-DRE, nForce 2200 Pro. (E-ATX, LAN, SATA, RAID, VGA)

socket 940 moederbord past bij deze cpu, dan heb je toch een leuk systeem?
Of kan dit weer niet aangezien het de 2xx serie is? want dan moet ik eerst een verder gaan zoeken waarom dit dan niet kan op een normaal workstation.
Als ik jou was zou ik gewoon voor een A64 X2 (socket 939 is dat) gaan bijvoorbeeld. Voor een normaal systeem lijkt me 2 dualcores wat overdone.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Waarom wil iedereen opeens een Opteron? :?

quote:
r00t schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:04:
Waarom wil iedereen opeens een Opteron? :?
1mb cache en kost 152 euro voor de 2 ghz versie! Ook makkelijk om sneller te laten lopen naart schijnt! Heb ook eentje besteld :p

quote:
Magenta schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:33:
[...]

1mb cache en kost 152 euro voor de 2 ghz versie! Ook makkelijk om sneller te laten lopen naart schijnt! Heb ook eentje besteld :p
waar?

Na wat geprekken met engineers kan ik wel stellen dat socket M2 vs s939 niet veel sneller gaat zijn als er de zefde CPU (3700+ ofzo) op gebruikt gaat worden. Het verschil zal minimaal zijn, dit kun je ook als positief nieuws zien, want de impact van de hoge latencies van DDRII zijn dus beperkt. Natuurlijk kan AMD haar CPU's en memory controllers nog een paar maanden tweaken voordat alles in MP gaat. Maar we moeten dus geen wonderen verwachten :( Zelfde zal dus overigens ook voor socket F gelden mag ik aannemen.

quote:
The Source schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 21:11:
Na wat geprekken met engineers kan ik wel stellen dat socket M2 vs s939 niet veel sneller gaat zijn als er de zefde CPU (3700+ ofzo) op gebruikt gaat worden. Het verschil zal minimaal zijn, dit kun je ook als positief nieuws zien, want de impact van de hoge latencies van DDRII zijn dus beperkt. Natuurlijk kan AMD haar CPU's en memory controllers nog een paar maanden tweaken voordat alles in MP gaat. Maar we moeten dus geen wonderen verwachten :( Zelfde zal dus overigens ook voor socket F gelden mag ik aannemen.
Het verschil wordt dus eigenlijk vooral goedkoper/energiezuiniger geheugen.

Reg. datum: 24 september 2003

Weet iemand of de garantie van AMD een beetje snel gaat? mijn 3500+ is namelijk dood denk ik. Mijn pc doet helemaal totaal niets meer (zelfs beeld komt niet uit standby) terwijl ik alle parts behalve de cpu heb getest. Alleen heb ik die pc wel nodig en ik heb een keer een mobo en vga opgestuurd maar dat duurde steeds 2+ maanden.

Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)

Ek een sterke Jerke !!!

quote:
The Source schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 21:11:

Dat is wel mooi nieuws, want dan spreken we mss ook over een vergelijkbare bandbreedte van het geheugen of toch ddr400 vs ddrII-600?!
Nah ja die ddr-2's zullen toch ook wel na het duurd lagere latencie-versies worden.
Maar ddr-1 zit toch wel aan z'n max qua lat. en mhz.

quote:
gp500 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:23:
[...]

Dat is wel mooi nieuws, want dan spreken we mss ook over een vergelijkbare bandbreedte van het geheugen of toch ddr400 vs ddrII-600?!
Nah ja die ddr-2's zullen toch ook wel na het duurd lagere latencie-versies worden.
Maar ddr-1 zit toch wel aan z'n max qua lat. en mhz.

Ik neem aan 667, maar kan ook 533 zijn.
Later dit jaar zal er ook DDRII 800 op de markt komen.

Google addict
Reg. datum: 03 november 2001

@The source:

Enig idee wanneer we AM2 mogen verwachten? Op dit moment zijn er twee opvallende roddels te weten; september 2006 (the inquirer) of misschien tijdens Cebit maart 2006 (tweakers.net).

Nikon D60 || 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX || Sony Vaio FE11M || Nokia E51 || Sony Bravia 40W4000 || Playstation 3

Ek een sterke Jerke !!!

quote:
Miki schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 10:18:
@The source:

Enig idee wanneer we AM2 mogen verwachten? Op dit moment zijn er twee opvallende roddels te weten; september 2006 (the inquirer) of misschien tijdens Cebit maart 2006 (tweakers.net).

Ik zou niet weten waarom maar niet kan.

Intel doet het ook al dus als de chipset er ook op ingesteld meoten zijn (om 1 of andere reden) dan is die kennis er al onder de fabr.
Ook de mobo bouwers al.
AMD is dus al op snelheid met ddr2 dus op een mobo plakken en klaar.

Ik stap zeker over als de de M2 planken productie-rijp zijn.
Ik ben het zat met mijn pc. Wil nu eens neit budget gaan.

quote:
Miki schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 10:18:
@The source:

Beide zijn niet correct, want de launch valt in Q2

Google addict
Reg. datum: 03 november 2001

quote:
The Source schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:56:
[...]

Beide zijn niet correct, want de launch valt in Q2
Het tweede kwartaal bevat de maanden: april-mei-juni.. hmm das nog best lang :(

Nikon D60 || 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX || Sony Vaio FE11M || Nokia E51 || Sony Bravia 40W4000 || Playstation 3

quote:
AMD AM2: More than just a Memory Change
AM2 brings support for DDR2, but it will also be a new 940 socket plus a brand new Heatsink-Fan configuration.
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2688

quote:
Magenta schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:33:
[...]

JA waar heb je die nog kunnen bestellen?

Want als er echt geen Opterons meer te vinden zijn neem ik de 3700+ San Diego (die slechter te overklokken is en slechter presteert :'( maar voor een degelijke prijs)

wel ik bestelde in de eerste dagen van februari, maar nu is die prijs weer +200 euro :'( ik was gewoon lucky http://www.tones.be maar ik had zelfs een winkel gevonden die em voor 153 euro verkocht, in nederland, en was binnen volgens de site, ook nog een belische online shop voor 160 euro rond. Ma intussen zijn de prijzen weldegelijk gestegen zo lijkt.

qx6700 overclocked

Iemand een idee wanneer de bij the inquirer aangekondigde prijsverlaging van opteron 2xx processoren er aan staat te komen? Ik wil upgraden!
Reg. datum: 20 september 2002

Ik zit met een probleem, of eigenlijk meer een vraag. Sinds dit weekend ben ik de gelukkige eigenaar van een Athlon 64 X2 3800+ (Toledo core). Volgens de FAQ en div. andere sites zou ik met deze processor + stepping eindelijk zonder problemen 4x512mb = 2gb geheugen (8 rows) op DDR400 en in Dual Channel moeten kunnen draaien. Voorlopig is niets minder waar, ik kom niet verder dan DDR333 in Dual Channel. Met 2 reepjes draait alles prima op DDR400.

In de BIOS van mijn moederbord, een Asus A8V-DeLuxe, heb ik al de instelling "2T command" op "Enabled" gezet, dat hielp echter niet. Forceren naar DDR400 via de manuale geheugeninstellingen veranderde ook niets. De geheugenreepjes die ik gebruik zijn van Kingston en Elixir, dat kan het niet zijn dunkt me. Iemand een idee wat het kan zijn of moet ik toch overgaan op 2x1gb reepjes?

benlanka wijzigde dit bericht 08-02-2006 22:37 (3%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws