[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.809 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:34

Animal_X

Rodin

Anoniem: 137222 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:21:
Ik heb een vraag omtrent de X850 XT PE. Ik wil namelijk zo'n kaart aanschaffen voor m'n nieuwe pc, maar mijn vraag is eigenlijk: presteren ATi videokaarten even goed op nForce 4 mobo als op een vergelijkbare VIA chipset? Ik hoorde een verhaal, dat ATi videokaarten het minder goed zouden doen op nF 4 moederborden in vergelijking met andere chipsets. Is dit waar of is dit een fabeltje? Ik heb geen benchmarks kunnen vinden, die dit ophelderen.
(Ik weet niet zeker of ik het bericht hier op de juiste plaats heb gepost.)
Lijkt mij een indianenverhaal... Ik heb er iig nog nooit iets over gehoord...

[ Voor 81% gewijzigd door Animal_X op 15-02-2005 19:24 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 10:40
Ik heb diverse X850 kaarten op diverse Nforce 4 borden getest en ik kan zegen dat ze daar prima op draaien, stabiel en snel.
Onzin verhaal naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
GfMike schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:03:
[...]
O ja. CJ, even je start post aanpassen, de X850 PRO heeft een core clock van 506mhz en een mem speed van 520mhz (1040ddr). Ik heb hier een Reference ATI X850PRO met de final bios en clockspeeds.
Ik zal het binnenkort even aanpassen. Wilde het al doen na de quicktest van HWI, maar ben er nog niet aan toe gekomen. Heb je trouwens bij het testen ook gekeken naar een eventuele mogelijkheid tot het open gooien van de uitgeschakelde quad op de X850Pro?

Ik las trouwens ergens dat ATi de X800Pro met 256MB wil gaan herpositioneren. Deze zou dan in het €249,- segment komen voor de AGP markt en dat hier dan geen Rialto-versie van de X800 256MB zou komen.

[ Voor 16% gewijzigd door CJ op 15-02-2005 22:55 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 23:02

epo

Anoniem: 137222 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:21:
Ik heb een vraag omtrent de X850 XT PE. Ik wil namelijk zo'n kaart aanschaffen voor m'n nieuwe pc, maar mijn vraag is eigenlijk: presteren ATi videokaarten even goed op nForce 4 mobo als op een vergelijkbare VIA chipset? Ik hoorde een verhaal, dat ATi videokaarten het minder goed zouden doen op nF 4 moederborden in vergelijking met andere chipsets. Is dit waar of is dit een fabeltje? Ik heb geen benchmarks kunnen vinden, die dit ophelderen.
(Ik weet niet zeker of ik het bericht hier op de juiste plaats heb gepost.)
Werkt bij mij ook als een zonnetje, zie link :

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=583559

HL2 op 1600x1200 met 6x AA en 16 x AF :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
CJ schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:52:
[...]

Ik zal het binnenkort even aanpassen. Wilde het al doen na de quicktest van HWI, maar ben er nog niet aan toe gekomen. Heb je trouwens bij het testen ook gekeken naar een eventuele mogelijkheid tot het open gooien van de uitgeschakelde quad op de X850Pro?
.
Ik zou niet weten hou dat mogelijk is, ik heb nergens gelezen over dat dit mogelijk is via een soft-mod, en een hardmod kan ik natuurlijk niet doen met deze kaart.
Het is wel een ViVo kaart (Rage Theather 2 chip), dus wie weet is het mogelijk via een bios flash, dit heb ik niet gedaan, vind ik ook wat riskant voor een reference card.
Als het via een soft-mod kan dan hoor ik het graag.

[ Voor 45% gewijzigd door GfMike op 16-02-2005 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zeg GfMike, ik moet je maar eens gaan chanteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70787

Misschien kan ik hier wat mensen blij mee maken; ik heb mijn X850XT PE te koop staan wegens omstandigheden. Als je interesse hebt zou ik Hier eens kijken :)

Weet dat het niet mag, maar moet er snel van af en hier zitten vast wel wat geïnteresseerde mensen, die allang zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 18:04
Anoniem: 70787 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:46:
Misschien kan ik hier wat mensen blij mee maken; ik heb mijn X850XT PE te koop staan wegens omstandigheden. Als je interesse hebt zou ik Hier eens kijken :)

Weet dat het niet mag, maar moet er snel van af en hier zitten vast wel wat geïnteresseerde mensen, die allang zoeken.
Voor die vraagprijs kun je nog lang wachten denk ik :z

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:06

Pubbert

random gestoord

ATi komt ook met een X300 met HyperMemory?

http://www.theinquirer.net/?article=21242
ATI HAS AN answer for Nvidia's 6200 Turbo cache marchitecture. ATI went public with its architecture where it can address system memory and use it for a graphics card, but so far it hasn't launched a card supporting it.

ATI calls it "Hyper Memory" and its X300 chips are capable of supporting this marchitecture. It's not so big a deal for the noisy high end market, but all OEMs and system integrators just adore it. It gives them the power and right to say that a graphic card actually has 128MB of memory, even if the real graphic card has only 16MB or real dedicated graphic RAM.

When you go to PC World or Media Markt, mostly you will see machines powered with low end cards with X300, X300SE or 6200 or 6200TC, when that becomes available. Some of the machines are powered with faster cards of course but the clear majority comes with cheaper low end, entry level cards.

OEMs and SIs now have the right to tell people that graphic cards have more memory than they actually have. It's true to say that, in a way, the graphic chip will use up to 128MB memory but if the graphic card has 16MB of graphic marchitecture, the rest of the 96MB will be addressed from your system memory, that is to say from your common or garden DRAM.

So ATI will join the club soon, and boost its sales with X300 SE Hyper memory. Many OEMs are already selling X300SE and X300 like crazy hot cakes, and the even cheaper X300 Hyper Memory will only help that trend. We expect it either this or next week. µ

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Review: DriverHeaven test Sapphire X800 256
DriverHeaven heeft een review online gezet van de Sapphire X800 256MB. Deze kaart komt met zijn 12 pipelines zeer goed uit de test en zelfs de OC resultaten zijn behoorlijk. Deze gaat van 391Mhz core en 351Mhz mem naar 456Mhz core en 467Mhz mem! Deze kaart zal iets duurder zijn dan de €199 van de X800 128. Waarschijnlijk kost-ie rond de €249.

Afbeeldingslocatie: http://www.driverheaven.net/reviews/X800review/x800pics/reviewpic%20031small.jpg
Value for money is the area that this card is aimed at and Sapphire have made a great effort to provide this for the end user. Not only does the card come with an excellent bundle, it has phenomenal overclocking performance. The 2.0ns memory that sapphire use is the same memory that many manufacturers use on their X800XL cards.
Full review: http://www.driverheaven.net/reviews/X800review/index.htm

Gerucht: R520 speculaties

Op verschillende sites zijn wat speculaties geplaatst over de specs van de R520. Deze dienen absoluut niet als waarheid te worden aangenomen! De specs zijn namelijk een compilatie van een bepaald topic op Beyond3D en iemand heeft dit gepost op Anandtech als zijnde 'geloofwaardige' informatie. Andere sites hebben dit weer opgepakt waardoor het sneeuwbal effect in werking trad... }:O

Maar goed, ik wilde de lezers van dit topic niet onthouden wat de zogenaamde specs zouden zijn van de R520. Er kunnen dingen in zitten die waarheid zijn, maar voorlopig dien je dus alles nog even met een flinke korrel zout nemen.

Hier komen de zgn. R520 specs.
24 "Pipelines"
32 Texture Units
96 Arithmetic Logic Units (ALU)
192 Shader Operations per Cycle
700MHz Core
134.4 Billion Shader Operations per Second (at 700MHz)
256-bit 512MB 1.8GHz GDDR3 Memory
57.6 GB/sec Bandwidth (at 1.8GHz)
300-350 Million Transistors
90nm Manufacturing
Shader Model 3.0+
ATI HyperMemory
ATI Multi Rendering Technology (AMR)
Launch: Q2 2005
Performance: Over 3x Radeon X800 XT !!! (for single R520)
16x stochastic FSAA
FP32 blending, texturing
Programmable Primitive Processor/Tesselator

[ Voor 42% gewijzigd door CJ op 17-02-2005 12:35 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Anoniem: 56369

CJ schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:31:
Review: DriverHeaven test Sapphire X800 256
DriverHeaven heeft een review online gezet van de Sapphire X800 256MB. Deze kaart komt met zijn 12 pipelines zeer goed uit de test en zelfs de OC resultaten zijn behoorlijk. Deze gaat van 391Mhz core en 351Mhz mem naar 456Mhz core en 467Mhz mem! Deze kaart zal iets duurder zijn dan de €199 van de X800 128. Waarschijnlijk kost-ie rond de €249.

[afbeelding]

[...]

Full review: http://www.driverheaven.net/reviews/X800review/index.htm

Gerucht: R520 speculaties

Op verschillende sites zijn wat speculaties geplaatst over de specs van de R520. Deze dienen absoluut niet als waarheid te worden aangenomen! De specs zijn namelijk een compilatie van een bepaald topic op Beyond3D en iemand heeft dit gepost op Anandtech als zijnde 'geloofwaardige' informatie. Andere sites hebben dit weer opgepakt waardoor het sneeuwbal effect in werking trad... }:O

Maar goed, ik wilde de lezers van dit topic niet onthouden wat de zogenaamde specs zouden zijn van de R520. Er kunnen dingen in zitten die waarheid zijn, maar voorlopig dien je dus alles nog even met een flinke korrel zout nemen.

Hier komen de zgn. R520 specs.

[...]
Ik snap het niet helemaal. 250E voor de Sapphire X800 256? Maar die is nu te koop voor 370E? Wat zie ik hier over het hoofd?

• PringleMaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 22:10

PringleMaster

A.K.A. Delta

Anoniem: 56369 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:17:
[...]

Ik snap het niet helemaal. 250E voor de Sapphire X800 256? Maar die is nu te koop voor 370E? Wat zie ik hier over het hoofd?
Ik zie iig een Sapphire X800 256 voor €250 bij Komplett.nl staan :)

kaasz | specs | i kick ass for the lord

Anoniem: 56369

PringleMaster schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:58:
[...]

Ik zie iig een Sapphire X800 256 voor €250 bij Komplett.nl staan :)
Zo jammer dat de kaart PCI-express is :(

Anoniem: 126513

Als die R520 specs een beetje zouden kloppen zou het echt een bruut kaartje worden. Alleen gaat het toch allemaal boven mij budget uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Weten jullie misschien al of ATI inmiddels een beetje is gevorderd met hun bridgechip de Rialto?

Want ik zou graag een X800XL willen kopen maar dan wel AGP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Hexus heeft een review van de plain X800-256 en de X850Pro online gezet. Als de X800-256 voor de daadwerkelijke msrp prijs op de markt komt dan heeft de 6600GT van Nvidia een probleem: de X800-256 is namelijk 2 á 3 maal sneller (!!!) in games als HL2 en Farcry op de hogere resoluties (1280&1600).

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/graphics_cards/ati/r480pro_r430s/images/farcry.png

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/graphics_cards/ati/r480pro_r430s/images/hl2.png

In Doom3 (zoals te verwachten) doet de 6600GT weer mee met de X800-256:
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/graphics_cards/ati/r480pro_r430s/images/doom3.png

In de welbekende Rthdribl (HDR) demo verslaat Ati's "budgetkaart" zelfs Nvidia's vlaggeschip. :)

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/graphics_cards/ati/r480pro_r430s/images/rthdribl.png

Petje af voor deze kaart. :)

http://www.hexus.net/cont...?dXJsX3Jldmlld19JRD05OTk=

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 19-02-2005 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
Ik heb inmiddels zelf ook de X850PRO getest tegenover de X800XL, die X800XL komt bij mij er ook uit als betere keuze, net als bij Hardware Info,

Die X850PRO moeten ze of heel goedkoop maken of gewoon vergeten.

Ik krijg volgende week een X800 256mb binnen, zal is kijken of ik de zelfde resultaten boek als Hexus, Ik ben nu de 6800GT PCIe aan het benchmarken dus genoeg vergelijkings materiaal.

Nu moet Ati wel zorgen dat de X800 256 en de X800XL een beetje leverbaar zijn, anders schiet het nog niet op natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:23
Zit hier even met een dilemma en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

De vraag is:

Wat is het verschil tussen de X850 XT en de X850 XT PE

Ik heb zoals velen wellicht een X850 XT PE besteld maar wacht daar al een maand op. Nu schijnt de "gewone" X850 XT een stuk beter leverbaar te zijn.

Het belangrijkste verschil is I.M.O de kloksnelheden. De PE heeft op de GPU 20 Mhz meer en op het geheugen 50 Mhz meer (al lijkt de ene site andere waardes aan te geven dan de andere)
Nu zit ik te denken dat het verschil makkelijk weg te werken moet zijn als ik m'n waterkoeling erop zet. Zou het zelfs niet zo zijn dat er exact dezelfde chips opzetten en dat ze in theorie dezelfde max. overclock hebben?

Wie kan dit bevestigen of tegenspreken?

Waar het mij om gaat is of ik evt. mijn bestelling van de PE kan cancellen en een gewone X850 XT zal bestellen. Het is ook zo dat ik met een hele stapel nieuwe spullen zit hier maar niet kan draaien omdat ik geen (PCI-E) kaart heb :S

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Yay! Morgen krijg ik mijn X850XT binnen. Wel een Powercolor, maar ja boeiend! Die dingen zijn toch gewoon BBA en Ik had geen zin om NOG langer te wachten.... :P

[ Voor 7% gewijzigd door Animal_X op 19-02-2005 16:25 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

JohnnyV27 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:22:
Zit hier even met een dilemma en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

De vraag is:

Wat is het verschil tussen de X850 XT en de X850 XT PE

Ik heb zoals velen wellicht een X850 XT PE besteld maar wacht daar al een maand op. Nu schijnt de "gewone" X850 XT een stuk beter leverbaar te zijn.

Het belangrijkste verschil is I.M.O de kloksnelheden. De PE heeft op de GPU 20 Mhz meer en op het geheugen 50 Mhz meer (al lijkt de ene site andere waardes aan te geven dan de andere)
Nu zit ik te denken dat het verschil makkelijk weg te werken moet zijn als ik m'n waterkoeling erop zet. Zou het zelfs niet zo zijn dat er exact dezelfde chips opzetten en dat ze in theorie dezelfde max. overclock hebben?

Wie kan dit bevestigen of tegenspreken?

Waar het mij om gaat is of ik evt. mijn bestelling van de PE kan cancellen en een gewone X850 XT zal bestellen. Het is ook zo dat ik met een hele stapel nieuwe spullen zit hier maar niet kan draaien omdat ik geen (PCI-E) kaart heb :S
Ik heb ook voor de Xt gekozen omdat de PE niet leverbaar was/is, hetzelfde voor een collega.
Ik kom met de XT tot 590/580 qua snelheden, geheugen wil dus niet op PE snelheden lopen.
Wel vreemd aangezien dit geheugen tot 625mhz gecertificeerd is maar goed.
Mijn collega komt tot 565/600, dus die zou gewoon werken met een PE bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
Ik heb zelf ook een X850XT die zonder problemen 540/590 (PE waardes) haalt. de PE is misschien itteressanter voor mensen die van overklokken houden, als je dat toch niet van plan bent en gewoon een rete snelle kaart wilt dan zou ik niet langer zoeken naar een PE uitvoering en gewoon een normale uitvoering aanschaffen.

Het prestatie verschil tussen de X850XT en X850XT PE tijdens het spelen van games verwaarloosbaar, scheelt slechts een paar FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70787

sjek schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:07:
[...]

Voor die vraagprijs kun je nog lang wachten denk ik :z
Toch nog gelukt hoor ;) Iemand is hem vanmorgen komen halen voor 475 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70787 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:38:
[...]

Toch nog gelukt hoor ;) Iemand is hem vanmorgen komen halen voor 475 ;)
Kijk ik niet gek van op. De 850XTPE is nog niet goed leverbaar en als je er eentje hebt van 2 weken oud met aankoopbon erbij dan zijn er genoeg gegadigden voor, dat blijkt wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Anoniem: 38733 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:00:
[...]

Kijk ik niet gek van op. De 850XTPE is nog niet goed leverbaar en als je er eentje hebt van 2 weken oud met aankoopbon erbij dan zijn er genoeg gegadigden voor, dat blijkt wel. :)
Idd, logisch ook, ik zag al dat iemand had zitten mekkeren in je ad dat ie te duur was, onzin natuurlijk, kwestie van vraag en aanbod. En aangezien dat er geen aanbod is, was de prijs meer dan gerechtvaardigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
epo schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:56:
[...]Ik heb ook voor de Xt gekozen omdat de PE niet leverbaar was/is, hetzelfde voor een collega.
Ik kom met de XT tot 590/580 qua snelheden, geheugen wil dus niet op PE snelheden lopen.
Wel vreemd aangezien dit geheugen tot 625mhz gecertificeerd is maar goed.
Mijn collega komt tot 565/600, dus die zou gewoon werken met een PE bios.
Het geheugen op de XT en XT PE is niet 1,6ns geheugen, maar 1,6666666ns geheugen. Afgerond dus 1,67. Dit is gecerticifeerd tot precies 600 Mhz. Op de geheugenchips staat dit alleen een beetje ongelukkig door het getal 16, waardoor veel mensen denken dat het zonder problemen op 625Mhz zou moeten kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
CJ schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 21:57:
[...]

Het geheugen op de XT en XT PE is niet 1,6ns geheugen, maar 1,6666666ns geheugen. Afgerond dus 1,67. Dit is gecerticifeerd tot precies 600 Mhz. Op de geheugenchips staat dit alleen een beetje ongelukkig door het getal 16, waardoor veel mensen denken dat het zonder problemen op 625Mhz zou moeten kunnen lopen.
Dus in feite zit er exact hetzelfde geheugen op? Hoe zal dan bepaalt worden of een kaart een PE wordt of een gewone XT? Wordt het getest o.i.d.?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ja er zit hetzelfde geheugen op een XT en een XT PE. De cores worden voor zover ik weet getest op een aantal dingen, zoals het aantal goed functionerende quads en de kloksnelheid waarop het stabiel kan draaien.

In het eerste geval wordt een kaart automatisch een 12 pipes X800 of X800Pro of X850Pro (afhankelijk van de core) als er 1 quad defect is. Zijn er 2 quads defect dan wordt dit een X800SE. Is de core niet verder te klokken dan bv 540, dan wordt dit een X850XT PE. Komt de core tot 570 of 580, dan kan er een label XT PE op worden geplakt. Er wordt altijd een ruimere marge genomen om stabiliteit op default kloks te garanderen.

Overigens werkt ATi met steekproeven net zoals veel bedrijven. Als er bv 100 cores op een waver zitten, dan wordt alles al als 12 pipes X800 bestempeld wanneer er max 5% (willekeurig gekozen percentage) een defecte quad bezit. Het kan dus best zijn dat de overige 95% wel vier goed werkende quads heeft, maar dus toch het label 12 pipes krijgt. Deze laatste groep is dan ook vaak waar de mods succesvol zijn. Op deze manier wordt er ongetwijfeld ook met de coresnelheid getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shan
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-01-2019
ik ben al een nieuw systeempje bijelkaar aan het stellen en zat te twijfelen tussen een x800 of een 6600gt.
x800 256mb for 250 en geforce 6600gt 128mb voor 169 in pricewatch.
6600gt wel meer bang for your buck, maar x800 modbare en een 2.0ns ddr3 geheugen voor de prijs van ddr1 geheugen :P
volgens club3d zijn dit de score: 6600gt 8000 punten in 3dmark 03 en x800 9050 punten
dus ruim 80 euries goedkoper voor een kleine 1000 punten. omgerekent was het 0.021cent per 3dmark punt voor 6600gt en 0.0276cent voor de x800 per punt

maar na vele reviews gelezen te hebben heb ik toch besloten om een x800 te halen.
wou eigenlijk liever een x800 128mb voor 199 maar is nergens te krijgen en is een ddr1 geheugen.
wel heb ik een club3d versie van gevonden voor 223, maar ben helaas niet echt fan van club3d.
mijn broer had een club 3d r9700 gekocht vroeger om het te clocken naar een 9700pro maar lukte voor geen meter. de geheugen ging maar met 7 mhz omhoog en core maar 14.
ik ben nu in het bezit van een sapphire 9500@9700 380/300 ultimate ( met zalman passive cooler+ fan ) stabiel. kan wel naar 400/340 overclocken maar gaat na een tijdje arti's komen. maar toch heel lekker. :P
voor mijne ex vriendin een club 3d 9500 gehaald toen en gemod naar 9700 maar clockte ook niet veel over.
dus tot mijn conclusie is dat club 3d voor geen meter kan overclocken

hopelijk kan mijne aankomende x800 net zo lekker overclocken als die van hexus of mischien nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
CJ schreef op zondag 20 februari 2005 @ 05:23:
Ja er zit hetzelfde geheugen op een XT en een XT PE. De cores worden voor zover ik weet getest op een aantal dingen, zoals het aantal goed functionerende quads en de kloksnelheid waarop het stabiel kan draaien.

In het eerste geval wordt een kaart automatisch een 12 pipes X800 of X800Pro of X850Pro (afhankelijk van de core) als er 1 quad defect is. Zijn er 2 quads defect dan wordt dit een X800SE. Is de core niet verder te klokken dan bv 540, dan wordt dit een X850XT PE. Komt de core tot 570 of 580, dan kan er een label XT PE op worden geplakt. Er wordt altijd een ruimere marge genomen om stabiliteit op default kloks te garanderen.

Overigens werkt ATi met steekproeven net zoals veel bedrijven. Als er bv 100 cores op een waver zitten, dan wordt alles al als 12 pipes X800 bestempeld wanneer er max 5% (willekeurig gekozen percentage) een defecte quad bezit. Het kan dus best zijn dat de overige 95% wel vier goed werkende quads heeft, maar dus toch het label 12 pipes krijgt. Deze laatste groep is dan ook vaak waar de mods succesvol zijn. Op deze manier wordt er ongetwijfeld ook met de coresnelheid getest.
Is de core niet verder te klokken dan bv 540, dan wordt dit een X850XT PE
kleine typo denk ik... je bedoelt hier dat het een gewone 850 XT wordt en juist geen PE toch?

anyway...
Dit is wel een interessant verhaal. Dat zou dus omgekeerd ook zo moeten zijn?
Dus als een batch onder een % uitval zit wordt de hele batch als PE bestempeld en loop je dus kans dat een van die batch toch van mindere kwaliteit is? Of worden alle PE's nog apart getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Het lijkt mij dat ati geen x850xt-pe's verkoopt die onder de specs lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
JohnnyV27 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 09:44:
[...]

[...]

kleine typo denk ik... je bedoelt hier dat het een gewone 850 XT wordt en juist geen PE toch?
Was inderdaad een kleine typo. Zie ook het tijdstip waarop ik het geschreven had. ;)
anyway...
Dit is wel een interessant verhaal. Dat zou dus omgekeerd ook zo moeten zijn?
Dus als een batch onder een % uitval zit wordt de hele batch als PE bestempeld en loop je dus kans dat een van die batch toch van mindere kwaliteit is? Of worden alle PE's nog apart getest?
Het zou me niets verbazen als alle topmodellen nog een keer apart getest worden. Het is maar een klein gedeelte van het totaal aantal kaarten. Bij de lagere modellen is de kans groter dat ze het allemaal gewoon doen op de snelheid die bij die klasse hoort. Er wordt ook zo veel gevraagd voor die topkaarten dat dit volgens mij wel uit kan. Het is net als bij Philips die audio-apparatuur maakt voor Bang & Olufsen. Deze komen van dezelfde band af als de 'eigen' Philips merk apparatuur, alleen ondergaan de onderdelen voor Bang & Olufsen bv 5x een kwaliteitscontrole ipv de 3x bij Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
OK... dus even voor mij.... het maakt dus niet zo heel veel uit tussen een XT850 en een X850 PE.
Afgezien dat ie iets goedkoper is is het voor mij wel belangrijk dat ik hem binnen niet al te lange tijd heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 16:35
CJ schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:20:
[...]

Was inderdaad een kleine typo. Zie ook het tijdstip waarop ik het geschreven had. ;)

[...]

Het zou me niets verbazen als alle topmodellen nog een keer apart getest worden. Het is maar een klein gedeelte van het totaal aantal kaarten. Bij de lagere modellen is de kans groter dat ze het allemaal gewoon doen op de snelheid die bij die klasse hoort. Er wordt ook zo veel gevraagd voor die topkaarten dat dit volgens mij wel uit kan. Het is net als bij Philips die audio-apparatuur maakt voor Bang & Olufsen. Deze komen van dezelfde band af als de 'eigen' Philips merk apparatuur, alleen ondergaan de onderdelen voor Bang & Olufsen bv 5x een kwaliteitscontrole ipv de 3x bij Philips.
Chips worden meestal met een xray gescant, de hele wafer in eens, hetzelfde voor de pcb borden, daarna zoekt een computerprogramma naar fouten. Elke chip wordt dus gecontroleerd op defecte quads, natuurlijk moet dit programma behoorlijk gevoelig zijn & raken er dus teveel chips afgeschreven. Er zijn vele methodologieën om de max veilige kloksnelheid te bepalen, TSMC heeft waarschijnlijk hun eigen (gepatenteerde) methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Gerucht: DriverHeaven test prototype ATi kaart?

Op het DriverHeaven forum is een post verschenen van Zardon die meldt dat hij met wat 'unreleased' hardware van verschillende bedrijven aan het testen is. Hij vertelt alleen dat hij gebruik maakt van de nieuwe EE van Intel die een flink stuk is overgeklokt en een videokaart van een niet nader te noemen bedrijf. Wel weet hij de score te melden in 3DMark2001, namelijk 40145 3D Marks.

Verder staat er een plaatje bij waaruit we kunnen afleiden dat de videokaart gebruik maakt van rood PCB, wat dus op ATi zou kunnen duiden... Aangezien DriverHeaven toch al vaak als 'ATi-oriented' wordt bestempeld zou het best kunnen zijn dat we hier R520 aan het werk zien... Of zou het dan toch een nieuwe nV kaart zijn? Of misschien wel een kaart van een andere fabrikant?

Bron: http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=68684

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107572

Nu hebbik 1 vraagje , het verschil tussen de Shadermodel 3.0 en 2.0 , merkje dat nou? want ik heb er nog geen vergelijking van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SM3.0 kan meer dan SM2.0(b?). Opzich heeft het dus een voordeel maar voor zover ik weet zijn de huidige kaarten eigelijk niet snel genoeg om de dingen te doen waarmee je nou echt voordeel heb van sm3 omdat sm2 dat gewoon niet kan. Nu word sm3 dus vooral gebruikt om dingen te optimizen alleen is de snelheids winst die daarmee te halen is ook te halen met sm2.0b dus dat neemt het nut dan weer een beetje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
@ CJ,

40.000 punten met 3dmark 2001 zegt niet veel over de grafische kaart, met een Athlon FX55 en een X800XT is dit door middel van een Prommie op de CPU en gewoon lucht koeling op de grafische kaart ook te halen. misschien hebben ze gewoon een X850XT PE en een 3,73ghz P4 6xx EE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Nou de bullet is through the church zeg maar :)

X850 XT PE gecancelled en de X850 XT besteld....
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Laatst online: 04-05 22:22
Dat kan ook best GigaByte's nieuwe liefje zijn. Ik dacht dat ze een opvolger van de 3D1 wilden uitbrengen, de 3D2 zeker :)

Helaas zegt 3DMark2001 niet echt veel over 't kaartje, dus ja, meer dan een lokkertje vind ik het niet. Magoed, als het een R520 of NV48 is, dan is dat ook helemaal niet mis natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:32

edward2

Schieten op de beesten

Misschien wel de nieuwe Power Vr5 :D

Nee, dit zegt mij ook weinig over de vidkaart, en het is mij ook niet helemaal of de videokaart ook nieuw is..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GfMike schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:01:
@ CJ,

40.000 punten met 3dmark 2001 zegt niet veel over de grafische kaart, met een Athlon FX55 en een X800XT is dit door middel van een Prommie op de CPU en gewoon lucht koeling op de grafische kaart ook te halen.
40K met luchtkoeling.., betwijfel dat. 3DM01 record is 42 en nog wat, door Oppainter met een X800XT. Die gebruikt waarschijnlijk geen luchtkoeling op de GPU maar eerder het extreemste van het extreemste. ;)

http://www.xtremeresource....php?t=36028&page=1&pp=15

[edit]
Oppainter's GPU clocks: 800/665 :P :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 21-02-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81502

40k met een pentium EE @ 4.3Ghz is fenomenaal. Pentiums scoren veel slechter in 3dmark01 dan athlon64's, ook met 2mb L2. De 4 eerste testen zijn volledig cpu gellimiteerd, dus met een snellere 3d kaart, zal je vrijwel een identieke score halen op deze tests. Maar de 5de test: Nature, is dan weer bijna volledig 3d-kaart afhankelijk. Deze kaart moet echt een fenomenale nature score hebben gehad, dus kan dit wel eens de R520 zijn. Ter vergelijking: een Athlon Fx55 @ 3.2Ghz en een X850XT PE 610-630 haalt 38.000. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij op een lagere resolutie heeft gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

T lijkt me een redelijke guess maar op dit forum staat wat info over de NV50 en de R520(r520=vlgnsmij gelijk aan wat CJ al gepost heeft.)
Als dit maar enigzins waar zou zijn en de releasdates gehaald worden, worden het hele mooie cards....

http://www.community.toms...age=0&view=collapsed&sb=5
nv50?????

I've come accross some interesting new details on the nv50.
remember it can be just a rumor or dunno, so take it with a little grain of slat :)))
(i took it from a forum)

"these are the specs for nv50

375-400 million of transistor on 90-nm process
550-600 MHz core
1600 MHz 256Mb (Support for upto 512Mb) GDDR3
Graphics Core 256-bit
Memory Interface 256-bit
32 (24 real) pixels pipelines (on the Ultra model)
32 Vertex Shader Engines
51.2 GB/sec Bandwidth (GDDR 3)
Fillrate 12.8 billion texetls /sec.
Textures per Pixel 32 (maximum in a single redering pass)
Nvidia's LMA - IV
DirectX 9.0d UMI-23
Release date Q3 2005.
"
TheGreatGrapeApe
(Forum Master)
02/18/05 03:48 PM
Re: nv50????? [re: s2kta3]

Seems about right except for the virtual versus real pixel pipelines.

Also it'll be interesting to see if this is the first nV card to adopt Low-Kd, if they are using the TSMC fab like they are supposed to then it's likely they finally will.

The R520 specs have been posted a few times but most recently in the Fugger OC showdown thread @ XtremeSystems;

http://www.xtremesystems....hp?s=&p=708506#post708506

ATI R520...Due out in May 05
24 "Pipelines"
32 Texture Units
96 Arithmetic Logic Units (ALU)
192 Shader Operations per Cycle
700MHz Core
134.4 Billion Shader Operations per Second (at 700MHz)
256-bit 512MB 1.8GHz GDDR3 Memory
57.6 GB/sec Bandwidth (at 1.8GHz)
300-350 Million Transistors
90nm Manufacturing
Shader Model 3.0
ATI HyperMemory
ATI Multi Rendering Technology (SLI)
Launch: Q2 2005
Performance: Over 3x Radeon X800 XT !!! (for single R520)

Which would blow away even the OC'ed current SLI configuartions. So botht the NV50 and R520 seem like monster chips. That's what happens when you can shrink the fab so much in one generation (150 to 130nm is nothing compared to 130 to 90nm). That the card has support for HyperMemory as one of it's 'FEATURES' I find really amusing considering that the move to 512mb while expensive makes more sense IMO than moving to 256+HyMm, which maybe would be best for the PRO series cards (64/128+HyMm for SE).

Either way the summer looks VERY attractive.

[ Voor 85% gewijzigd door Help!!!! op 21-02-2005 19:38 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Oh boy, gezien de specs die o.a. CJ en Apple hebben laten zien, over de R520 en de NV48, dan heb ik maar één ding te zeggen: Misschien laat ik die X850XT PE tóch maar links liggen! O-) >:)

Nou ja, laat ik eens wat toevoegen:P Met het uitkomen van de nextgen-videokaarten zal het mijns inziens nóg een stuk lastiger worden om te benchmarken. Dit zeg ik omdat een flink aantal testen nu al flink CPU-limited is. Wat zal er dan wel niet gebeuren met de nieuwe rekenmonsters?8)7

Maar toch, ik ben errug benieuwd of het waar is dat ze op Extreme bezig zijn geweest met nextgen-spul. Mijns inziens is het toch wel behoorlijk lastig om 40K+ te halen met de huidige hardware... :D
Duidelijkheid wanted... Wie biedt? :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Jejking op 21-02-2005 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat waren de oude NV50 specs, maar die waren toch geschrapt?
In plaats daarvan zou er een NV40 met 24 of 32 pipes komen, en de echte opvolger zou een gpu met een totaal nieuw architectuur worden?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Idd, die NV50 specs neem ik met een hand vól met zout. Die 24/32-pijperige NV48 zou dan dit jaar uitkomen en de NV60 ergens in Q3/Q4 2006. Die NV60 heeft dan ondersteuning voor WGF2.0 en komt dus eerder dan verwacht (2007). Hoogstwaarschijnlijk houdt het met 24 pipes wel op, aangezien de geheugensnelheid behoorlijk achterblijft vergeleken met de core.

Daarom raad ik Jejking echt wel aan om een X850'tje te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Laat beide kaarten aub. NU komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Het ziet er naar uit dat het inderdaad een prototype ATi kaart is wat DriverHeaven heeft. Uit het topic is inmiddels naar voren gekomen dat ze niks mogen vertellen ivm de NDA die ATi er op heeft gezet. Iemand heeft een analyse uitgevoerd van de uitspraken van Zardon en een andere gast die op de hoogte is van het hele gebeuren. Daaruit blijkt dus dat de kaart op stock cooling loopt.

Zardon gebruikt ergens het woord "card(s)", dus het zou ook nog kunnen dat het hier om de nieuwe AMR-enabled Radeon Xpress200 moederbord gaat met 2 X850XTs... Maar alles wijst er tot nu toe op dat het een single kaart is met een super pixelshader performance. Zou ATi dan toch gelijk hebben en hun claims over R520 (snelle shaders en SM3.0 performance) waar kunnen maken? Of is het toch een dual setup?

Ik lach me te pletter als het een kaart is van een andere speler op de markt zoals PowerVR. :D

Het schiet me ineens te binnen dat nVidia wel vaker een "anti-campagne" lanceert door bv een bepaalde techniek compleet de grond in te boren (zie bv de Kyro affaire) of door zogenaamde specs van hun toekomstige kaarten te laten lekken om mensen af te houden van het kopen van een kaart van de concurrent. Dit deden nl ook met de FX 5800 serie.... zo veel mogelijk de mensen lekker maken voor bijna een half jaar lang met specs en paperlaunches, en dan komen met een brak product. Ondertussen proberen ze aan damagecontrol te doen door de FX 5900 in no-time klaar te stomen die de 5800 binnen een aantal maanden opvolgde. En laat nou net opeens bepaalde specs van NV50 op het net zijn verschenen nadat de eerste 'zogenaamde' R520 specs verschenen zijn. En nu is er dus deze teaser van DriverHeaven...

[ Voor 32% gewijzigd door CJ op 22-02-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Laatst online: 02-05 18:04
Anti reclames zijn ze allbei erg goed in. Kijk maar een naar al die yield sprookjes van het afgelopen jaar. Het blijft met de pet gooien op deze manier en duidelijkheid is daarmee moeilijk te vinden (al maakt het het wel spannend voor de release).
Ik vrees dat de yields bij Ati en nVidia niet beter gaan worden bij de volgende generatie als ik naar de specs kijk ;(

[ Voor 4% gewijzigd door sjekneck op 22-02-2005 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

sjek schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 12:50:
Anti reclames zijn ze allbei erg goed in. Kijk maar een naar al die yield sprookjes van het afgelopen jaar. Het blijft met de pet gooien op deze manier en duidelijkheid is daarmee moeilijk te vinden (al maakt het het wel spannend voor de release).
Ik vrees dat de yields bij Ati en nVidia niet beter gaan worden bij de volgende generatie als ik naar de specs kijk ;(
Precies !

Denk dat allebei de kaartjes erg goed worden en wil tzt zeker upgraden maar t zal wel weer (bijna) niet te krijgen zijn. Daar heb ik me erg aan geirriteerd het afgelopen jaar.

Ben wel zeer benieuwd of de nieuwe cards idd weer een significante verbetering zullen inhouden en hoe de leverbaarheid zal zijn.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik ben ook benieuwd hoe het met de yields zit, vooral gezien de X-Box2 straks massaal verkrijgbaar moet zijn en daar de R500 in zit die ook door TSMC gefabbed wordt op 0,09u. Tape-out is al een tijd terug bereikt en het chipontwerp is al lang en breed klaar. Als R500 goed werkt, dan voorzie ik ook weinig problemen voor R520 op 0,09u. Als TSMC het 0,09u proces niet goed onder de knie heeft dan hebben zowel ATi, als nVidia, Sony en Microsoft een groot probleem. Maar aangezien we deze helft van het jaar waarschijnlijk al previews krijgen van de PS3 en XBox2 lijkt het tot nu toe nog goed te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
Over twee weken zit ik 3 dagen in Hanover (10,11 en 12 Maart @ CeBIT 2005) ik heb dan ook een meeting met ATI, twee uur lange seminair (pers only) met aansluitend een party :)
Ik ben benieuwd of ze daar ook AMR hebben draaien of een R520.
Als ik daar informatie op doe die ik kan vertellen (zolang ik geen NDA hoef te tekenen) dan laat ik het zeker weten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Spannend! Wordt de party door ATi georganiseerd of is het een algemene CeBIT party? En ga je ook naar een nVidia meeting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-05 23:15

Radeon

Today is a good day to die

Ik wil een Sapphire X850 XT gaan kopen voor in me nieuwe systeem, maar nu heb ik al een paar reviews gelezen van die kaart en de 1 site zet dat koeling vrij stil en de andere weer hard is? En aangezien het een dual slot koeler is en ik dat een Geforce FX gevoel krijg met geluid enzo. Wil ik toch vragen of misschien hier mensen die kaart hebben en wat hun vinden van de geluidsproductie van de kaart. Heb namelijk geen zin om een F16 in me pc te hebben.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Inquirer heeft inmiddels ook kennis genomen van de "onbekende kaart" op Driverheaven, maar
speculeert niet over de R520 maar denkt eerder aan een 512Mb X850XTPE kaart.

http://www.theinquirer.net/?article=21382

Dit met het oog op het komende Overclock Event wat Ati komend weekeinde organiseert. Men spreekt op de site van Ati al van een 3DM05 wereld record poging wat ondernomen zal worden door een aantal bekende overclockers. Als ze dit willen volbrengen zal men toch 2x6800U in Sli moeten verslaan, ben benieuwd of dat met een single card gaat lukken. (of inderdaad mogelijk AMR?)

Het kan natuurlijk ook gewoon gaan om het 'single card' record, maar dat heeft Ati natuurlijk al. :)

[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 22-02-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Ik heb net het krantje van Paradigit binnen, de X800 XL PCI express uitvoering staat te koop voor 359 euro. In amerika kost die 299 dollar en hier werd dus een prijs van 300 euro verwacht, ik vind het wel een beetje aan de hoge kant.

Dat wordt dus wachten op de AGP versie hiervan :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door lazrambo op 22-02-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:11:
The Inquirer heeft inmiddels ook kennis genomen van de "onbekende kaart" op Driverheaven, maar
speculeert niet over de R520 maar denkt eerder aan een 512Mb X850XTPE kaart.

http://www.theinquirer.net/?article=21382

Dit met het oog op het komende Overclock Event wat Ati komend weekeinde organiseert. Men spreekt op de site van Ati al van een 3DM05 wereld record poging wat ondernomen zal worden door een aantal bekende overclockers. Als ze dit willen volbrengen zal men toch 2x6800U in Sli moeten verslaan, ben benieuwd of dat met een single card gaat lukken. (of inderdaad mogelijk AMR?)

Het kan natuurlijk ook gewoon gaan om het 'single card' record, maar dat heeft Ati natuurlijk al. :)
Mjah 512mb biedt opzich toch niet echt een snelheids voordeel? een SLI 6800ulta verslaan met 1 x850xt-pe zit er denk ik ook niet in, dan zou ik eerder aan 2 x850 kaarten denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:07:
[...]

Mjah 512mb biedt opzich toch niet echt een snelheids voordeel? een SLI 6800ulta verslaan met 1 x850xt-pe zit er denk ik ook niet in, dan zou ik eerder aan 2 x850 kaarten denken.
Die gozer op Driverheaven, Zardon, heeft het duidelijk over één kaart, en dit lijkt idd zo te zijn als je
de foto goed bekijkt. En een X850XTPE met 512Mb mem zal idd hoogstwaarschijnlijk niet voor die dusdanige boost zorgen, meer mem lijkt me enkel nuttig voor een betere FSAA performance op hogere resos. Een standaardbench op 1024 zal dit niet zo veel beïnvloeden lijkt mij.

Zardon laat ergens in die topic ook nog eens doorschemeren dat de kaart op air-cooling zit en op stock speeds loopt. O+ Als je daarmee 40+K scoort dan hebben we het volgens mij gewoon over een verschrikkelijk beest van een kaart, dat kan bijna alleen maar een... zijn. :) :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 22-02-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Edit: Dubbelpost

*maar ik hoop natuurlijk, net als velen, met Apple mee*:Y)

[ Voor 67% gewijzigd door Jejking op 22-02-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120141

Het is trouwens niet te hopen dat die nieuwe r520 kaartjes nog meer cpu afhaneklijk zijn, want ik lees nu al soms dat een athlon64 3200+ al amper een x850xt van genoeg data kan voorzien. Heeft het dan nog erg veel nut om een r520 in je syteem te zetten ipv. een x850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Aangezien de A64 4000+ uit is, lijkt het me wel kunnen. In het begin van de Geforce DDR en dergelijke was een snelle CPU ook aan te raden. Dit is altijd zo geweest. Ze bouwen de laatste nieuwe hardware niet voor de mensen die nog trage componenten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Anoniem: 38733 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:31:
[...]Zardon laat ergens in die topic ook nog eens doorschemeren dat de kaart op air-cooling zit en op stock speeds loopt. O+ Als je daarmee 40+K scoort dan hebben we het volgens mij gewoon over een verschrikkelijk beest van een kaart, dat kan bijna alleen maar een... zijn. :) :9~
hm, wat zegt die 40K? wat haalt een X850xt in 3dmark2001? en een 6800? Als ie nu een 3dmark2k5 benchmark had gedraaid had het al een stuk nuttiger geweest.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Tegen de tijd dat een R520 of NV48 leverbaar is zijn er al Dual core P4's en athlon 64 4200+ processoren... dat is Toch weer flink wat sneller dan een athlon 64 3200+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

@ PainKillA:
Kijk eens op bladzijdje 18 van dit topic, daar sta ik. Met wat voor onderwerp? Juist ja, het CPU-gelimiteerd zijn van een R520... >:) Is leuk topic hoor, om te lezen, heel erg informatief :)

Ik heb mijn mening bijgesteld, en ik denk wel dat het goed gaat komen als je een R520 in je pc prikt *het idee alleen al, het speeksel loopt nu over mijn toetsenbord, kwijl :9~ :z *. Maar als je optimaal wilt genieten van je graka moet je er inderdaad een proc inhangen van > AMD Athlon64 3500+, dan haal je er het meeste rendement uit. (8>

Overigens, was het niet zo dat een dual-core CPU weinig effect had op spellen, maar des te meer op multitasking :? Correct me if i am wrong, maar dat is wat ik ervan weet (en ComputerTotaal een paar jaar terug, weet niet meer welke editie). Het lijkt me dan beter om óf een Athlon64 4200+ erin te hangen, óf je processor dik over te klokken... :)

PS: Het record van 3dMark2001 met een X850XT was ergens in de 43000 *check op futuremark.com leverde niets op, m'n Internet Explorer raakte even de weg kwijt:(, met AMD64 op 3,3 GHz, en graka op 800/740 (=1480 DDR) Mhz? Zoiets was het dacht ik :?

Conclusie: dit moét wel iets nieuws zijn op Driverheaven.net, want:
1. op stockcooling trekt geen enkele videokaart dat (viel af te leiden uit de berichtgeving op fora daar)
2. Een X850XT met 512 MB heeft op 1024x768 geen/amper voordeel van die extra 256 MB, levert hooguit een paar honderd puntjes extra op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Het is een R520, die TS op driverheaven heeft bekendgemaakt dat het niet om een kaart gaat die al uit is met 512mb.

Het moet haast wel een R520 zijn dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zardon heeft een nieuwe thread geopend over het onderwerp:

http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=68923

Btw, OMG, wat een case :P :9

Afbeeldingslocatie: http://www.driverheaven.net/zardon/backs.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.driverheaven.net/zardon/fronts.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.driverheaven.net/zardon/front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.driverheaven.net/zardon/back.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 22-02-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Ben ik nou de enige die hoopt dat het een nieuwe kaart van XGI of S3 is, die ze voor 200 ~ 300 euro + direct leverbaar voor AGP en PCI-e gaan verkopen? :z :P (met opeens zeer goeie drivers enzo :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Mooi systeempje. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Tja, al dat rood doet me toch werkelijk wel aan nVidia denken...

Wat er nou gebenched werd in 3DMark... misschien toch wel een 512MB kaart met een 512bit interface met 'gewoon' GDDR3 geheugen op 500-600 Mhz. We zien het vanzelf wel verschijnen op de vaporware lijst ;)

Verder wachten wij hoopvol op een Free-Disclosure-Agreement op de CeBIT voor GfMike :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
CJ schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:21:
Spannend! Wordt de party door ATi georganiseerd of is het een algemene CeBIT party? En ga je ook naar een nVidia meeting?
Party is een ATI party, niet door CeBIT geoganiseerd maar door ATI zelf en alleen voor genodigden 8)

Het is overigens erg normaal om op vrijdagavond party's te hebben bij de stand, er zijn er legio op die avond.

Ik heb geen meeting met nVidia helaas, probeer daar ter plekke wel het een en ander te regelen, een pers kaart doet wonderen als het om gesloten deuren gaat.
Wel een meeting met XFX en Leadtek, beiden nVidia partners.

Maar ja, dit is een ATI topic vandaar dat ik er geen melding van maakte, ik ben erg benieuwd of ATI op die vrrijdag 11 maart nog wat nieuws laat zien, ik hoop dat dat speelgoed van Zardon daar ook is te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ah leuk om te horen. Dus een ATi only party. Maar hoe gaat het daar nou aan toe dan? Flink zuipen en dansen? Ruby look-a-likes in strakke leren pakjes? :+ Heeft het ook nog enig nut naast dat het een leuke reclamekans is die veel geld kost? Of is het meer netwerken en nieuwe contacten leggen? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er aan toe gaat op zo'n 'party'. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Zeer waarschijnlijk fake, maar toch leuk om hier te posten: LINK

Altijd leuk zulke fotosoep plaatjes. :Y) Alhoewel... je weet maar nooit... De device ID voor de R520 zit al sinds Catalyst 4.11 in de drivers. En ik neem aan dat die er niet voor niets al zo vroeg in zitten.... ;) En Zardon vermeldde dat hij meerdere prototypen had... dus een nieuwe AMD CPU, een nieuw mobo en een nieuwe VPU?

[ Voor 14% gewijzigd door CJ op 23-02-2005 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shan
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-01-2019
weet iemand of de sapphire 256mb ddr3 x800 te softmodden is naar een x800xl?
zal wel cool zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
Die party is gewoon netwerken en gezellig, ik laat wel weten hoe het was, misschien met foto's :)

Het belangrijkste is die meeting voor de party, die is van 16:00 - 18:00 uur en daar word over de toekomst van ATI gesproken, dat vind ik zelf itteresanter dan die party :)

Wat betreft die 3dmark screenshot, ik denk zelf daat die fake is, 3dmark herkent meestal de nieuwe kaarten niet goed, de X850 PRO kon ik bijvoorbeeld niet publishen (grijs vakje waar een vinkje normaal kan geplaatst worden) en hij herkende hem als X850 series. en niet als X850PRO.
Ik denk dat de R520 al helemaal niet bekend is bij 3dmark en dat hij hem dan als X950 series of wat die kaart ook mag heten zal herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik denk ook dat-ie fake is. Het lijkt net alsof de specs van de 'gelekte' NV50 gemixed zijn met die van de R520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107572

wanneer word de Nieuwe ATI serie en AMR ong gelaunched , ATI hebbik namelijk liever dan Nvidia ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53218

Ik wacht ook nog op nieuws van ATI over AMR. Na een tijdje een tweede X850XT PE erbij, lijkt me wel wat hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

De kans is inderdaad groot dat de foto met specs (die CJ liet zien) gesoept is. Voorlopig trek ik uit de rumoertjes die over het Net circuleren, de conclusie dat:

- Het hier om een ATi-kaart gaat
1. De case die we zien op de foto's is ERG rood
2. De titel van het tweede topic door Zandor gestart is: ATI High End Hardware surprise
3. Het komende weekend is nogal gepromoot door ATi zelf, zie ook de website van ATi
Conclusie: Op zeker is het geen Nvidiakaart, of een ander merk.

- Het hier om een nieuwe nextgen-kaart gaat
1. Er wordt op de fora van DriverHeaven door Zandor bekendgemaakt dat hij een NIEUWE kaart heeft
2. Hij vermeldt er duidelijk bij dat het hier NIET gaat om een graka van de huidige generatie met 256 MB extra geheugen erbij
3. De kaart loopt volgens de TS op stockspeeds, en áls (de foto kan immers gesoept zijn) ik dan van de foto uitga die CJ liet zien een paar posts terug waarbij staat: Core Clock: 748.3 MHz, Memory Clock: 896.9 MHz, en ik weet dat zelfs met de méést zieke, idiote, achterlijke cooling er nog niemand is geweest die bv. het geheugen voorbij de 800 MHz heeft gekregen, dan ga ik toch wel twijfelen... 8)7
4. De PR en geheimzinnigheid van dit evenement zou nogal overdreven zijn, als er dit weekend 'gewoon' een 512 MB-kaart van deze generatie wordt geshowed. Ook de tekst op de kast ('ATi Radeon X850 Series') is mijns inziens nogal misleidend...

Het mag wel duidelijk zijn: ik denk (en hoop :9~) dat dit weekend een R520 geshowed wordt! :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Jejking op 23-02-2005 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53218

ATI bevestigt 512MB gaming card

bron: The Inq

Pressrelease door ATI

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 53218 op 23-02-2005 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 10:32
Kan dus nog steeds een R520 zijn met 512MB geheugen! _/-\o_
Als dit waar is begin ik alvast met sparen en het verkopen van 1 van m'n nieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
iemand krijgt dr een mee!!! nou dat word ik ofcorse he... hoef ik teminste niet mijn nieren te verkopen :+
ATI Invites Gamers to Tweak Their PCs With the PROs and Get a Sneak Peek at the World's First 512MB Gaming Card

ATI sponsors the Ultimate LAN at Texas Gaming Festival

MARKHAM, Ontario--(BUSINESS WIRE)--Feb. 23, 2005-- Gamers from around the world are invited to join ATI Technologies Inc. (TSX:ATY)(NASDAQ:ATYT) and its marketing partners at the Ultimate LAN, held in association with the Texas Gaming Festival in Dallas, February 25th to 27th. In addition to offering gamers three days of top-notch gaming, the event will include an overclocking demonstration and a PC modding event. Attendees will get the opportunity to preview the world's first 512MB gaming card and one lucky gamer will even get to take one home.

"Participating in events like this gives us the opportunity to find out what gamers want and need for competitive gaming," said Rich Heye, Vice President and GM, Desktop Discrete Products, ATI. "And to say thanks for supporting ATI, we are giving attendees at this event an opportunity to check out the world's first 512MB gaming cards before we send them out to our software partners for development of next-generation games."

In addition, world champion overclockers will test their mettle - and their silicon - to set new world records. Top overclockers Eric Kronies, Charles Wirth and Sami Makinen will also take a break from overclocking their own systems to answer attendees' system-tweaking questions and offer tips for overclocking PCs for ultimate performance.

Attendees will vote on whose PC at the event is most in need of an overhaul. The lucky winner will have his or her PC rebuilt by modding experts using the latest technology from ATI and its partners.

And as is the norm at ATI-sponsored LAN parties, participants can expect lots of giveaways and prizes, including high-end desktop and notebook PCs powered by ATI hardware. Other sponsors of the event include ABIT, AMD, ArenaNet, ATARI, Corsair, Gigabyte, Kingston, LG, NCSoft, OCZ, Running with Scissors, Sapphire and UBISOFT.

For more information or to register, please visit ATI at www.ati.com/gitg or the Texas Gaming Festival at www.txgf.com.

[ Voor 95% gewijzigd door DaannO op 23-02-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Laatst online: 12:07
Waarschijnlijk is de kaart die op driverheaven is getoond niet dezelfde als de kaart die op de TXGF wordt vertoond.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:16
Als het een X850XT is met 512MB dan zijn ze er wel lekker laat mee, heb ik net z'n ding met 256MB en dan komen zie hier mee :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
davey s. schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:41:
Als het een X850XT is met 512MB dan zijn ze er wel lekker laat mee, heb ik net z'n ding met 256MB en dan komen zie hier mee :( 8)7
dit zal je altijd wel hebben!! dus een beetje overbodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben eigenlijk op zoek naar een Radeon 8500/9100 (omdat ik graag GNU/Linux draai en er een 3d driver voor deze kaart in de kernel zit -- ik heb dus geen proprietaire driver nodig). Nu blijkt dat ATi deze kaart goed uit de handel heeft genomen.

Deze kaart is de snelste uit de serie die het nog doen met de standaard drivers. De 9250 is de kaart met het hoogste nummer die het ook nog doet. Omdat het moeilijk is om de 8500/9100 te kopen zit ik nu te twijfelen om dan maar die 9250 te kopen (die is ook maar ongeveer Eu. 50).

Ik doe niet veel moderne spelletjes (de laatste die ik speelde was BF1942) en dat doet de Radeon 9100 in mijn PC prima. Zou de 9250 het ook doen? Ik lees trouwens veel topics hier over artifacten met een 9250; ik merk dit nooit op mijn 9100. Zou dit komen doordat die 9250 gekoeld wordt met een heatsink?

En last but not least: weet iemand een shop in Rotterdam of heel Nederland waar ik een 9100 kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
davey s. schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:41:
Ach, zo ging het ook met de Radeon9800Pro. Eerst was de 128MB versie er met DDR1 geheugen. Een tijdje later verscheen de 256MB versie met GDDR2.

Overigens dit uit de pers-release:
"And to say thanks for supporting ATI, we are giving attendees at this event an opportunity to check out the world's first 512MB gaming cards before we send them out to our software partners for development of next-generation games."
Developers krijgen dus binnenkort gamingcards met 512MB om next-generation games te maken. Zijn dat dan games die kunnen werken met 512MB of zijn dat de games van de toekomst die gemaakt worden op de R520, de next-gen kaart van ATi?

[ Voor 41% gewijzigd door CJ op 23-02-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Sendy schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:39:
*wil Radeon 8500/9100 hebben*
Ze zijn allang discontinued, ze worden niet meer geproduceerd, misschien kan je 2e-hands nog ergens eentje vinden (zie bv. Tweakers.net: Vraag en Aanbod)
*twijfelt over ATi 9250*
Prima als jij een 9250 wilt vanwege de Linux-ondersteuning. Ik heb niet veel mensen met 9250-problemen gezien hier... Het is echter verstandiger om voor een X300/9550 (allebei 9600 non-Pro niveau) te gaan, heb je meteen DX9-support ipv DX8.1. Het zijn prima budgetkaartjes:), scheelt €20...
En last but not least: weet iemand een shop in Rotterdam of heel Nederland waar ik een 9100 kan kopen?
Nee, de 9100 is nergens meer te krijgen... 1 woord: Pricewatch. Omdat ik zo lief ben heb ik alvast wat zoekwerk voor je gedaan: Asus 9250 (€47) (DX8.1), Asus X300 (€63) (DX9.0),Asus 9550 (€68) (DX9.0)

Oh trouwens... wat zie je bovenaan de pagina staan? Juist, ATi Nieuws & Discussie-Topic... Jouw vraag valt duidelijk onder geen van beiden. Het staat ook in de Topicstart aangegeven dat we dit soort vragen hier niet willen hebben, om ontopic te blijven, snap je?. Dus als jij niet zeker weet welke kaart je wilt kopen, Google is je beste vriend... er zijn zat reviews te vinden...:) Succes met je keuze overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

CJ schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:49:

Developers krijgen dus binnenkort gamingcards met 512MB om next-generation games te maken. Zijn dat dan games die kunnen werken met 512MB of zijn dat de games van de toekomst die gemaakt worden op de R520, de next-gen kaart van ATi?
Ik denk eerder dat het hier gaat de games van de toekomst >:), want zelfs Doom3 op Ultra-instellingen (recommended: 512 MB of Videomemory) is nog (redelijk) makkelijk te draaien, dus aan de hoeveelheid geheugen zal het niet zo snel liggen B).

*tipmodus*: Misschien is het handig om in de Topicstart alvast een lijstje van PS3.0/VS3.0-games te zetten, met het oog op de introductie van de R520 :9 . Ik heb al een paar gegadigden, namelijk:
- Age of Empires 3: Dawn of a New Age
- Far Cry 1.3
- Far Cry: The Project
- Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ik heb net mijn Powercolor X850XT binnen gekregen en het is dus gewoon een orginele Ati reference kaart. Ze hebben zelfs niet even de moeite genomen om een eigen koeler er op te zetten. :)

Heb Atitool ff snel laten kijken wat de max core/mem waren. Deze kwamen uit op 550Mhz/610Mhz. Ik heb eigenlijk geen idee of dit een goede overclock is, maar ik ben er wel tevreden mee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jejking schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:56:
[...]

*tipmodus*: Misschien is het handig om in de Topicstart alvast een lijstje van PS3.0/VS3.0-games te zetten, met het oog op de introductie van de R520 :9 . Ik heb al een paar gegadigden, namelijk:
- Age of Empires 3: Dawn of a New Age
- Far Cry 1.3
- Far Cry: The Project
- Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory
Ja jij bent helemaal lekker :o

Er zitten hier mensen met X800's en X850's, of mensen die er eentje willen kopen, en jij gaat hier reclame zitten maken voor sm3.0, hahaha. :+

Voor de R520 daadwerkelijk in grote getale te koop zal zijn zijn we zeker een maand of 5/6 verder. (wat mij betreft morgen :P :9 maar ik vrees dat het nog wel even gaat duren.)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 23-02-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04 23:11

Fietslamp398

punt uit!

Ik heb eigenlijk geen zin om reclame te maken voor een bepaalde winkel, maar deze aanbiedingen vind ik wel scherp: www.computerland.nl plus het voordeel dat je bij hun gewoon in de winkel je kaartje kan halen, wat weer scheelt bij RMA...

Signatures zijn voor mietjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fietslamp schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:30:
Ik heb eigenlijk geen zin om reclame te maken voor een bepaalde winkel, maar deze aanbiedingen vind ik wel scherp: www.computerland.nl plus het voordeel dat je bij hun gewoon in de winkel je kaartje kan halen, wat weer scheelt bij RMA...
Ahhh ik wil dat niet zien :'( Ik heb een x800pro vivo gekocht voor 465 en er nog geen 5 dagen lol van gehad (deze week misschien eindelijk terug van RMA) en dan zie je dat ik nu al een x850xt had kunnen krijgen voor dat geld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
ik vat al die posts niet zo van shit ik heb nu net een gloednieuwe kaart maar er is alweer een betere! tjah dat zal je altijd hebben en blijven houden en dat weten we! live with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

DaannO schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:45:
ik vat al die posts niet zo van shit ik heb nu net een gloednieuwe kaart maar er is alweer een betere! tjah dat zal je altijd hebben en blijven houden en dat weten we! live with it!
Kun je dat ook in het Nederlands posten? :/

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Is toch niet moeilijk: iedereen die jankt dat zijn X800/X850 weeral outdated is, moet eens wakker worden en zien dat dat al zo is sinds de computer een PC werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Mocht dit topic vanacht nog storm lopen en vol komen dan open ik morgen overdag deeltje 15. :)

ff een vraagje over SP 3.0 en PS 2.+
Ik ben eigenlijk aan het wachten op de gewone x800 agp of de x800xl agp als die goedkoper wordt.
Maar tot nu toe zijn er nog heel weinig spellen uit die PS 3.0 gebruiken en ook is het resultaat bij bv Farcry tussen PS2 en PS3 : geen verschil.

Zouden er dan nog spellen uitkomen die PS 3.0 gebruiken waarbij je wel verschil merkt in
shader-technieken zodat PS2.0+ er toch wat minder uit ziet dan PS3.0 op die nieuwe spellen.
Of komen de echte duidelijke veranderingen van shader/ vertex technieken pas met bij PS4.0+

Kunnen we dus games verwachten waarbij het verschil tussen PS2.0+ en PS 3.0 echt duidelijk wordt bijvoorbeeld met nieuwe DX 9d.

Dit omdat het argument om een Nvidia kaart te kopen hierop gebasseerd is, zogenaamd meer toekomst gerichter, terwijl ATI momenteel de beste prestatie levert. :*)

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Splinter Cell 3 is behoorlijk leuk en mooi sm3.0 spel. ;)

Ja ik lees het net op het Nvidia Topic 8)7 ff niet genoeg verder gekeken, dus daar merk je wel veel verschil of niet??
Loopt trouwens niet echt super zo te lezen op SM3.0, en ik d8 dat sm3.0 nou nvidia's kroonjuweeltje was :?

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Anoniem: 126513 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:12:
Ja ik lees het net op het Nvidia Topic 8)7 ff niet genoeg verder gekeken, dus daar merk je wel veel verschil of niet??
Loopt trouwens niet echt super zo te lezen op SM3.0, en ik d8 dat sm3.0 nou nvidia's kroonjuweeltje was :?
Dat is met HDR rendering aan, waar het niet zo super soepel loopt, maar met bijv. een 6800GT is dat ook al geen probleem meer. :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.