[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.816 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

Animal_X

Rodin

sjek schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:48:
[...]

Doe je het niet haal je niet de max uit je kaart. waarschijnlijk scoor je zelfs nauwelijks hoger omdat je hele os voor je 9800 gemaakt is. Ervaring was dat ik geen verschil merkte van gf4 naar fx 5900, na herinstall bijna 2 keer zo snel opeens.
Ja het is vaak een rotwerk maar doe je het niet is het ook zonde om je kaart tew ruilen.
Overdrijven is ook een vak... Het is natuurlijk wel aan te raden, maar echt veel zal het niet schelen.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Anoniem: 104748 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:29:
Als ik me 9800pro ga ruilen met een X800XT PE, is het dan af te raden om géén clean windows install uit te voeren?
Ik ben 8 maanden geleden van een 9800Pro overgegaan naar een X800 zonder Windows her-installatie, 3DMark score was in één klap ruim 2 maal zo hoog en de performance was verder zoals deze behoort te zijn. Ik draai trouwens nog steeds met dezelfde Windows, nooit problemen gehad.
Natuurlijk wel even je video drivers opnieuw installeren als je nieuwe kaart er in gaat.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 16-01-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 18:48
Animal_X schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:53:
[...]

Overdrijven is ook een vak... Het is natuurlijk wel aan te raden, maar echt veel zal het niet schelen.
Het is vaak niet alleen performance, denk ook aan compatibaliteits issues etc.
@apple
ik kan het gewoon niet aanraden heb er al ervaring mee ook bij andere mensen, nvidia of Ati dat maakt niet veel uit. Maargoed het is en het blijft mijn ervaring ik spreek dan ook niet voor iedereen.
Het is ook belangrijk om te weten hoe oud z'n os al is. is dit meer als een jaar dan is het zeker aan te raden om ff te formatten dan scheelt het zeker al een hoop.
Als je 100% wilt kun je niet om die herinstall heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:24

epo

Het is niet perse nodig, als je je weg weet in de registry van Windows haal je zelf alles weg, Dit geeft hetzelfde resultaat als een clean WinXP install. Maar goed, een uninstall van de 'oude' Ati drivers, nieuwe kaart erin schroeven, Ati drivers installen, restart moet voldoende zijn.
Controleer dan dmv van bv een 3dmark of alles loopt zoals het zou moeten lopen.
Denk dan ook aan bv. een HL2 en of D3 testje qua fps in een modus hoger dan 1024x768!

Met de Pro Vivo naar een XT PE mod heb ik wel 20 keer opnieuw drivers moeten installen, deze installatie draai ik nog steeds :)
Maar met een clean install weet je bijna zeker dat alles klopt qua kaart en drivers, het is maar waar je zin in hebt. Tegenwoordig is het een aardige klus, tenzij je ergens een plain WinXP als ghost image hebt. Suc6 iig!

[ Voor 15% gewijzigd door epo op 16-01-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:40

Bever!

3

ik ben van een gf2 naar een x800vivo gegaan, die op het moment nu al een half jaar in de rma zit.
Dus heb ik onlangs in afwachting van mn x800 een 6800le erin gegooid.

nooit meer dan een simpele driver uninstall en daarna een driver cleaner, en helemaal nergens last van!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Laatst online: 08-05 18:48
Beverhoofd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:35:
ik ben van een gf2 naar een x800vivo gegaan, die op het moment nu al een half jaar in de rma zit.
Dus heb ik onlangs in afwachting van mn x800 een 6800le erin gegooid.

nooit meer dan een simpele driver uninstall en daarna een driver cleaner, en helemaal nergens last van!!
Zoals al eerder gezegd dit verschilt erg per systeem. Het kan goed gaan maar je moet er ook rekening mee houden dat het negatief uitpakt. Grote hardware aanpassingen en hetzelfde os gaat vaak niet goed samen. Probeer het gewoon uit dan pas kun je meer zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Nieuwsbericht: X800 Review op Beyond3D

Beyond3D heeft vandaag de eerste officiele review online gezet van de Sapphire X800 256MB. Deze kaart maakt gebruik van de nieuwe R430 core en heeft 12 pipelines, 256 MB GDDR3 en een 256-bit memory interface. De test laat duidelijk zien waarom de X700XT nu zijn "end of lifetime" heeft bereikt. Voor $199 wordt hier een mooi kaartje neer gezet.
However, with the X800 boards coming in at the same price range as the X700 XT it is certainly easy to see why the X700 XT is superfluous to requirements and has been dropped from ATI’s line, even before it had a chance to make it to the market. The under comparable rendering scenarios (where the difference in RAM quantities didn’t really affect performance) the X800 has, roughly, a performance advantage in the range of 15%-20%, which is always a good thing to offer at the same price!
Bron: http://www.beyond3d.com/reviews/sapphire/x800/

Verder weet Beyond3D te melden dat ze van Sapphire te horen hebben gekregen dat massaproductie voor eigen verkoop van de X800 vorige week maandag (10-1-2005) is begonnen en dat de massaproductie van de X800XL vandaag (17-1-2005) begint.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

hallo ik heb een x800xt platinum besteld die ik soon heb

nu zie ik een paar benchmarks in doom3 en dan in de 6800 ultra stukken sneller 10 fps of meer gemiddeld is dat nog steeds zo of zijn dat benchamrks met oude drivers ?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

Als ik dit zo lees, zal een 9800pro naar X800XT PE verhuizing goed te doen zijn zonder windows clean install. Ik denk dat ik ik windows voor het laatst een dik half jaar erop heb gezet, ik moet er gewoon niet aan denken om alles weer opnieuw te installen.....
Anoniem: 38733 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:04:
[...]

Ik ben 8 maanden geleden van een 9800Pro overgegaan naar een X800 zonder Windows her-installatie, 3DMark score was in één klap ruim 2 maal zo hoog en de performance was verder zoals deze behoort te zijn. Ik draai trouwens nog steeds met dezelfde Windows, nooit problemen gehad.
Natuurlijk wel even je video drivers opnieuw installeren als je nieuwe kaart er in gaat.
Vindt je het in de praktijk een groot verschil toen je naar een X800 ben over gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

BruceLee schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:45:

nu zie ik een paar benchmarks in doom3 en dan in de 6800 ultra stukken sneller 10 fps of meer gemiddeld is dat nog steeds zo of zijn dat benchamrks met oude drivers ?
nvidia kaarten zijn stuk beter in opgengl dan ati.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53

Bjk

Heb vorige week zondag (9 januari) me Asus X800 XT besteld, krijg te horen van de shop dat ze hem binnen nu en 2 weken verwachten binnen te krijgen.
Zonde die lange leveringstijden :(

Trouwens het overstappen van mijn geforce naar radeon 9700 wou niet vlotten :) Ik moest wel mijn pc opnieuw installeren voor gewenst resultaat. Dat zal met de x800 xt wel niet zo zijn hoop ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Bjk schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:09:
Trouwens het overstappen van mijn geforce naar radeon 9700 wou niet vlotten :) Ik moest wel mijn pc opnieuw installeren voor gewenst resultaat. Dat zal met de x800 xt wel niet zo zijn hoop ik :).
Overstappen van een ATi naar ATi kaart geeft over het algemeen weinig problemen. Eigen ervaring: Ik kan in mijn pc gewoon een andere Radeon kaart pluggen en deze wordt dan automatisch goed herkend en kan draaien zonder problemen.

Het zit anders wanneer je overstapt van nVidia naar ATi (of omgekeerd). In het laatste geval is een fresh install van Windows + nieuwste Catalyst (of in het omgekeerde geval Forceware) de beste oplossing.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Mijn ervaring is toch echt anders toen ik van een 9700 naar een X800 overstapte :o

Pas na een reinstall draaide alles echt lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Theoretisch gezien zouden de drivers "unified" genoeg moeten zijn om een overstap binnen de eigen IHV zonder problemen te laten verlopen. Er wordt voor zover ik weet niets extra's geinstalleerd als je een andere Radeon installeert. De Catalyst drivers die geinstalleerd wordt omvat namelijk ondersteuning voor alle Radeon-product devices. Maar goed, dat is theoretisch gezien en ik ben me er goed van bewust dat er ook mensen zijn bij wie het niet goed gaat. Zelf ben ik er overigens wel voorstander van om een clean install te doen bij elke nieuwe videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 14:51

Pubbert

random gestoord

Zijn er trouwens al notebooks met de X800 Mobile leverbaar?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij zijn er nog niet veel laptops met de X800. Misschien het topmodel van Dell, aangezien Dell in veel DRT-notebooks vaak ook het topmodel aanbiedt (zie bv de Inspiron 9100 of 9200 waar Dell als enige de Mobility Radeon 9800 in levert.).

Maar Alienware en Rock (geen idee wie dit is) hebben aangekondigd ook de X800 in hun notebooks te stoppen. Zie hier voor een aankondiging van Rock: http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=908 en hier de site van Rock: http://www.rockdirect.com/notebooks/xtremeti_2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BruceLee schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:45:

Sinds AI heeft Ati het gat met Nvidia in Doom3 redelijk gedicht, het verschil tusen de XTPE en Ultra is nog maar 2 - 7 fps afhankelijk van het gebruikte veld.

http://tech-report.com/re...adeon-x850xt/index.x?pg=4

"ATI's decision to use application-specific optimizations in its video drivers, as NVIDIA has done for some time now, has allowed the Radeons to close the gap in Doom 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123571

Aangezien ik met de search niks heb kunnen vinden (keywords: fanspeed opslaan, fanspeed in bios) vraag ik het hier maar even.

Is er een manier om de aangepaste fanspeeds in de bios op te slaan, zodat je deze niet steeds met ati tool hoeft aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben vanaf nu een gelukkige eigenaar van een X800XT PE! :9
Ik heb toch maar een windows clean install gedaan, en nu....Half Life 2 installeren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 18:04
Cat 5.1
http://www.ati.com/support/drivers/winxp/radeonwdm-xp.html

En voor Linux
http://www.ati.com/support/drivers/linux/radeon-linux.html

Daar zijn de drivers dan eindelijk...

[ Voor 31% gewijzigd door Semetrix op 17-01-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:48

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

huh? Dit sucks, ik heb vanavond 4.12 er op gezet! Is dit een enorme vooruitgang???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 22:07
Anoniem: 104748 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:06:
huh? Dit sucks, ik heb vanavond 4.12 er op gezet! Is dit een enorme vooruitgang???
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:48

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

nou 5.1 zuigt nogal die hard mega...
in css in de map prodigy haal ik rond de 100fps met lege gang.
en zit rond 50/70 met lui in die gang. wat eerst 80/90 was met lui.
nee ik ga dus mooi weer terug naar 4.12 ;)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61779

Ik krijg een foutmelding bij de cat 5.1, dat de file mscoree.dll niet kan worden gevonden, dus CCC start niet op! Ik heb 2 x geinstalleerd; weet iemand wat er fout zou kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 10:32
Anoniem: 61779 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:42:
Ik krijg een foutmelding bij de cat 5.1, dat de file mscoree.dll niet kan worden gevonden, dus CCC start niet op! Ik heb 2 x geinstalleerd; weet iemand wat er fout zou kunnen gaan?
Volgens mij moet je de .NET runtime bestanden nog instaleren.
Ik had hetzelfde met een totaal ander programma.

De .NET omgeving kun je simpelweg via de windows-update webpagina downloaden.
http://windowsupdate.microsoft.com/

Heeft dus niets te maken met CCC maar met windows zelf. Kun je wel CCC opnieuw blijven installen, maar dat zal geen effect hebben :P

[ Voor 12% gewijzigd door Refragmental op 17-01-2005 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo te lezen, had ik helemaal geen pech met me ''oude'' 4.12 die er nog op stondt.
Voor diegene die het willen horen: HalfLife 2 in 1280* en alles voluit (4xAA8XAF) is echt niet verkeerd om te zien! :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-05 11:16
Je hebt .NET Framework nodig als je de ATI Catalyst met CCC wilt gebruiken:
http://www.microsoft.com/...4D1E7CF3A3&displaylang=nl

Je zou kunnen proberen de dll file zelf te downloaden van de volgende site en deze dan handmatig in Windows/system32 te plaatsen, maar het kan dan best zijn dat die weer om een andere file vraagt:
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?mscoree

Edit: ik moet sneller tikken...

@ PROT hierboven: ja dat is wel ff een verschil he met je vorige kaart :)
Welke X800XT PE heb je gekocht trouwens, ook die Sapphire?

[ Voor 17% gewijzigd door MaTr1x op 17-01-2005 23:17 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

waarvoor zou je ccc willen hebben

maareuh morgen krijg ik mijn x800xt pe binne welke drivers kan ik het ebste er op gooien dan

[ Voor 60% gewijzigd door BruceLee op 17-01-2005 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@MaTr1x: ''Ook'' de saphire jah, leuke prijs daling vindt ik en een goed merk wat ik van vele hoor.
Kan m iedereen aanraden! :) Nu ik HalfLife2 in deze glorrie kan spelen, vindt ik de kaart het geld meer dan waard! Wat klinkt het toch lekker: X800XT PE! :) (ik lijk wel een kind :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:46

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

alleen negatieve dingen over de nieuwe Cat, of ook positief nieuws.. lijkt alsof ik nog ff beter kan wachten?! :?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Ik heb inmiddels (bijna :) ) een ATI Radeon X800XT PCI-E kaartje. Er zit alleen een powerconnector die ik niet heb, dus geen molex of 'diskette' aansluiting. De aansluiting is 6-polig, is het ondanks de PCI-E interface alsnog nodig om deze aan te sluiten? Zo ja, weet iemand waar ik een verloopkabel kan halen van 2-molex naar zo'n 6-polige aansluiting. Deze worden ook bij retail X800 PCI's geleverd, echter die van mij is een OEM.

[ Voor 5% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 18-01-2005 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sain onez schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 02:35:
alleen negatieve dingen over de nieuwe Cat, of ook positief nieuws.. lijkt alsof ik nog ff beter kan wachten?! :?
Terry Makedon (Cat maker) vermeldde het al op Driverheaven; geen performance increases, enkel bug fixes. Als je geen issues hebt heeft een update weinig zin. Ik sla 5.1 iig over.

De CatControlCenter versie die bij deze driver zit is wél interessant, je kunt de 3D preview uitzetten. Schijnt nogal wat resource te schelen.
Zo te lezen, had ik helemaal geen pech met me ''oude'' 4.12 die er nog op stondt.
Voor diegene die het willen horen: HalfLife 2 in 1280* en alles voluit (4xAA8XAF) is echt niet verkeerd om te zien! :P :9
Op jouw kaart is 6xAA/16xAF geen probleem. ;)
Tip; gebruik de in-game AF setting, zet het Ati CP dus op App. controlled wanneer je HL2/CSS speelt. Performance is nog iets beter op deze manier. (maar misschien deed je dit al)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 18-01-2005 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130348

CJ schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:15:
Nieuwsbericht: X800 Review op Beyond3D

Beyond3D heeft vandaag de eerste officiele review online gezet van de Sapphire X800 256MB. Deze kaart maakt gebruik van de nieuwe R430 core en heeft 12 pipelines, 256 MB GDDR3 en een 256-bit memory interface. De test laat duidelijk zien waarom de X700XT nu zijn "end of lifetime" heeft bereikt. Voor $199 wordt hier een mooi kaartje neer gezet.

[...]

Bron: http://www.beyond3d.com/reviews/sapphire/x800/

Verder weet Beyond3D te melden dat ze van Sapphire te horen hebben gekregen dat massaproductie voor eigen verkoop van de X800 vorige week maandag (10-1-2005) is begonnen en dat de massaproductie van de X800XL vandaag (17-1-2005) begint.
Thnx 4 the link. Alleen jammer dat er geen nVidia 6600 GT/6800 NU (en m'n trouwe 9800 Pro ;) ) bij betrokken zijn maja...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 130348 op 18-01-2005 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
X-t-r-e-m-e schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 07:40:
Ik heb inmiddels (bijna :) ) een ATI Radeon X800XT PCI-E kaartje. Er zit alleen een powerconnector die ik niet heb, dus geen molex of 'diskette' aansluiting. De aansluiting is 6-polig, is het ondanks de PCI-E interface alsnog nodig om deze aan te sluiten? Zo ja, weet iemand waar ik een verloopkabel kan halen van 2-molex naar zo'n 6-polige aansluiting. Deze worden ook bij retail X800 PCI's geleverd, echter die van mij is een OEM.
Zelf een beetje zoeken kan ook geen kwaad hoor ;) :
http://www.eynstein.nl/Artikel.php?ID=4410
http://atro.nl//product_info.php?products_id=4744
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=53486

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 14:50

Darth Punk

professionalized prutz0r

WTF? WTF? * Darth Punk wrijft nog even de slaperigheid uit zijn ogen. X-org 6.8 drivers??? w0000000t!!!!!!!! eindelijk...at last. * Darth Punk weet het nu zeker...dr komt een ati x850 xt (pe) in zn nieuwe bak _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Darth Punk op 18-01-2005 10:20 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
X-t-r-e-m-e schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 07:40:
Ja het is nodig om de externe powerconnector aan te sluiten. Die zit er niet voor niets op. Waar je een verloopkabel kan halen? Geen idee. Probeer je plaatselijke computerboer eens?
Anoniem: 130348 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 08:49:
[...]

Thnx 4 the link. Alleen jammer dat er geen nVidia 6600 GT/6800 NU (en m'n trouwe 9800 Pro ;) ) bij betrokken zijn maja...
Beyond3D reviewt nooit tegen kaarten van de concurrentie. Dave gebruikt alleen kaarten van dezelfde IHV. Wil je toch vergelijken dan kan je heel gemakkelijk de reviews van bv de GF6600GT er bij pakken. Grote kans namelijk dat exact dezelfde systeemopstelling en benchmarks worden gebruikt. Daaruit kan je opmaken dat de X800 een mooi kaartje is voor $199 die beter presteert dan de GF6600GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuwsbericht: Catalyst 3.2 - 5.1 vergelijkingstest op 3DCenter

3DCenter heeft een 39 (!) pagina tellende vergelijkingstest opgesteld waarin Catalyst 3.2 tot en met de gisteren uitgebrachte Catalyst 5.1 met elkaar worden vergeleken. Deze test vergelijkt een reeks OpenGL games alsmede een reeks DirectX games en komt uiteindelijk tot een opsomming van de pluspunten en negatieve punten van elke driverrelease. Zo blijkt dat Catalyst AI in DirectX en OpenGL voor leuke performanceboosts zorgt (zie bv UT2004 en Doom3) zonder dat de beeldkwaliteit echt slechter wordt (op "standaard") en dat de laadtijden in HL2 steeds korter worden (5.1 laadt het snelst).

Enig minpuntje is dat er alleen getest wordt op een Radeon9800Pro met 128MB. Veel recente optimaliseringen zijn namelijk ook gericht op de X8x0 serie met 256MB en daar zien we dus niets van terug in de test, terwijl je mag verwachten dat daar de meeste performanceboosts te zien zijn.

Lees de volledige test (voorlopig alleen in het Duits) hier: http://www.3dcenter.org/artikel/catalyst_treibervergleich/

[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 18-01-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Heel heel heel erg bedankt. :*) Ik wilde weten of het met of zonder powerconnector ook werkte, dus ik dacht: ik stel gelijk de vraag waar ik deze kan kopen. Ik had zelf nog niet gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

CJ schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:19:
...Zo blijkt dat Catalyst AI in DirectX voor leuke performanceboosts zorgt (zie bv UT2004 en Doom3) zonder dat de beeldkwaliteit echt slechter word...
Doom 3 DirectX ? Heb ik iets gemist ? En het geluid wordt toch ook niet door ATI drivers geregeld ofzo ?

Trouwens een vraagje: Voor de oudere generatie kaarten (Radeon 9700/9800), is het verstandig de drivers nog te upgraden ? Want bv. voor Nvidia is het best niet steeds de laatste nieuwe te pakken omdat de performance voor oude kaarten nogal eens ver achteruit wil gaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Mijn fout om die zin zo krom op te stellen. Ik zal 'm even aanpassen. :o

Edit: Heb OpenGL toegevoegd. :)

En op je vraag of het verstandig is om te upgraden... Dat artikel op 3DCenter is het perfecte artikel om je beslissing op te baseren aangezien ze de 9800Pro gebruiken. Je ziet daar toch af en toe leuke boosts op dit 'oude' kaartje.

[ Voor 77% gewijzigd door CJ op 18-01-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
  • Laatst online: 07-05 16:38
Klopt het dat de X800 XL alleen in PCI-E geleverd gaat worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Aha bedankt ! Ik veronderstel dat de 9700 Pro rechtlijnig in die vergelijking meekan als de 9800 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
tiesum schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:10:
Klopt het dat de X800 XL alleen in PCI-E geleverd gaat worden??
Voorlopig wel. Het is de verwachting dat de PCI-E -> AGP bridgechip Rialto dit kwartaal gereleased gaat worden, en dat daarna dus ook een AGP versie van de X800XL uit gaat komen. Volgens bepaalde bronnen zit ATi te wachten totdat het overgrote deel van de voorraad 9800Pro en 9800XT verdwenen is.
Phuncz schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:17:
Aha bedankt ! Ik veronderstel dat de 9700 Pro rechtlijnig in die vergelijking meekan als de 9800 Pro.
Ja klopt. Dat heb je helemaal goed. De 9800Pro en 9700Pro zijn allebei gebaseerd op dezelfde R3x0 generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuwsgerucht: ATi released R481

Volgens de geruchtenmolen van The Inquirer zal ATi nog 1 native AGP chip uit brengen, namelijk de R481. Deze chip zal de basis vormen voor de AGP uitvoeringen van de X850-serie.

Reden van het toch nog uitbrengen van de R481 zijn de blijkbaar veel betere yields van de R480 tov de R420/R423. En vreemd genoeg zou ATi dan besluiten om een native AGP chip te maken ipv te wachten op Rialto. Dit zou natuurlijk kunnen duiden op problemen met Rialto waardoor het maken van een native AGP chip goedkoper zou kunnen zijn.

Bron: http://www.theinq.net/?article=20774

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mij lijkt de AGP markt toch een "lost cause", de meeste mensen die nu nog een AGP grafische kaart willen voor hun systeem, beslissen al niet om te upgraden en zij hebben meestal dan toch een verouderd systeem waardoor het nut me van een top of the range kaart me ontgaat. Je gaat me toch niet zeggen dat pakweg 25% van de mensen die een ATI kaart willen gaan kopen binnen dit en een half jaar, rond de 500€ willen dokken voor een nieuwe videokaart als de rest van het systeem al verouderd aan het geraken is ?

In mijn ogen is de markt die nog AGP kaarten wil toch te klein om nog een nieuwe kaart te releasen, de X800 verschilt minimaal met de X850 en die draait toch ook op AGP.

Of zie ik het verkeerd ? Ik kan het wel begrijpen dat er voor workstations nog een AGP lijn bestaat, maar zelfs dan nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ik krijg morgen mijn x800xt pe(ook mobo en cpu ) binnen agp, ik zie echt neit wrom ik percee een pci express mobo zou hebben gekocht

het scheelt maar een paar % en pas over 2/3 jaar koop ik gewoon weer een nieuw mobo + cpu + videokaart

upgraden heb over 2/3 jaar neit veel nut dan zijn er toch weer allemaal nieuwe technieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Daar ben ik het mee eens. Het enige nadeel is wel dat ik bv nu een x800pro agp heb (nouja, als asus is zou opschieten met RMA) met een 3500+. Als ik dus ga upgraden zal ik wel in 1x ook een niewe videokaart moeten kopen wat het wel vrij duur maakt om allemaal in 1x te doen terwijl me x800 over 2 jaar vast ook nog wel redelijk mee kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mja idd, je koopt een X800XT. Maar je ziet zelf ook wel in dat de X850XT te duur is voor het kleine verschil. Ik snap dus ook niet waarom ze daar speciaal een AGP versie voor uitbrengen.

Trouwens lijkt het tegenwoordig toch wel verstandig om voor de nieuwe sockets te gaan met bijhorende PCI-Express. PCI-Express is here to stay en over een dik jaar zal het moeilijk worden nog iets AGP te vinden tenzij 2de hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Ik zat met hetzelfde euvel, totdat ik een Asus socket 478 mobo tegenkwam met PCI-e. Ik had of heb nog een 9700 nonpro op een socket 478 mobo met dus AGP. Nu hoef ik alleen naast mijn videokaart mijn mobo te vervangen. Als ik later verder wil upgraden heb ik vast een goede videokaart in PCI-e uitvoering. Kan ik gerust een nieuwe mobo met een proc uitzoeken. Had ik een AGP versie genomen, en wil later mijn mobo + proc upgraden, had ik weer een agp bord moeten nemen. Die zijn er dan vast nog wel, maar niet met SATAII etc.

[ Voor 20% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 18-01-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Phuncz schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:20:
Mij lijkt de AGP markt toch een "lost cause", de meeste mensen die nu nog een AGP grafische kaart willen voor hun systeem, beslissen al niet om te upgraden en zij hebben meestal dan toch een verouderd systeem waardoor het nut me van een top of the range kaart me ontgaat.
Ligt er aan wat je verstaat onder een 'verouderd systeem'. Ik heb vorig jaar een systeem gebouwd met de nforce2 chipset op een socket A mobo. Heb daar ook bijpassende waterblokken voor gekocht (ik begrijp dat sommige blokken wel aan te passen zijn voor op de A64). Ik had vorig jaar ook een 9800XT gekocht. Aangezien ik nu nog 300 euro kon krijgen voor die kaart, heb ik 'm maar gelijk verkocht en wat bijgelegd om een X800 te kopen.
Had ik gelijk een PCI Express kaart gekocht dan had ik dus ook weer een mobo en CPU moeten kopen terwijl ik een systeem heb dat nog geen jaartje oud is. Zo blijf je natuurlijk bezig. Om die reden ga ik voorlopig niet upgraden naar een PCI Express mobo.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Phuncz schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:46:
Mja idd, je koopt een X800XT. Maar je ziet zelf ook wel in dat de X850XT te duur is voor het kleine verschil. Ik snap dus ook niet waarom ze daar speciaal een AGP versie voor uitbrengen.
Dan snap je ook niet waar de R480 voor bedoeld is. De X850-serie is bedoeld als "availability refresh". De R480 core is getweaked en gefinetuned zodat de yields beter zijn dan de R420/R423. De huidige X800 serie is nu al moeilijk te verkrijgen in AGP, terwijl de vraag enorm is. Dan lijkt mij een availability refresh als de R481 voor AGP helemaal geen gek plan.

Een voorbeeldje ter illustratie: Als blijkt dat 50% van de R420 cores op 16 pipes draait, terwijl dat bij de R480 op 80-90% zit, dan is het logisch om na te denken over een AGP versie van de R480 en de R420/R423 productie zo snel mogelijk stop te zetten. Hierdoor kan ATi meer AGP kaarten op de retailmarkt afzetten, wat ze zeer goed uit zou komen voor ATi aangezien ze zelf al hebben aangegeven dat de vraag groter is dan het aanbod.

Doordat de R480 blijkbaar gemakkelijker te produceren is in grote hoeveelheden, zal de prijs daardoor ook sneller zakken en heeft de consument er alleen maar voordeel bij. Vandaar dat de verwachting is dat de X850-serie snel zal zakken naar de 'redelijke' prijzen, zeker wanneer de voorraad R420 en R423-cores er door heen zit.
Trouwens lijkt het tegenwoordig toch wel verstandig om voor de nieuwe sockets te gaan met bijhorende PCI-Express. PCI-Express is here to stay en over een dik jaar zal het moeilijk worden nog iets AGP te vinden tenzij 2de hands.
Natuurlijk is PCI-E de toekomst. Maar ga er nog maar van uit dat AGP nog zo'n jaar of twee blijft rondhangen. Fabrikanten als Dell en HP/Compaq zullen PCI-E natuurlijk zo veel mogelijk promoten door hun systemen standaard uit te rusten met PCI-E.

Maar er zijn toch nog veel mensen die in het afgelopen jaar een nieuwe PC hebben gehaald of hun huidige hebben opgewaardeerd en toch geen high-end kaart hebben gekocht... Het zou dan leuk zijn als de mensen met een A64 4000+ en bv een X300SE eventueel in de toekomst nog wel een nieuwe AGP videokaart kunnen halen die wat beter bij de CPU past.

Het hoeft dan niet per se een high-end videokaart te zijn, want de midrange van de toekomst dat is de high-end van nu. Een kaart als de X850XT ligt nu voor het grootste gedeelte van de consument buiten bereik vanwege de hoge prijs. De midrange kaarten die over een jaar uit zijn, zullen wel dezelfde performance hebben als de high-end van nu (zie bv GF6600GT/X700XT/X800 in vergelijking met de 9800Pro/XT). En het is dan toch prettig als je geen nieuw moederbord en CPU hoeft te kopen omdat er geen AGP kaarten beschikbaar meer zijn (een A64 4000+ in combinatie met een midrange kaart die presteert als een X850XT PE is namelijk nog steeds machtig snel). Bridgechips zullen uiteindelijk de laatste redmiddel zijn voor mensen die nog een AGP versie willen bemachtigen en het is aan fabrikanten als Asus, Sapphire, Powercolor, Gigabyte etc om te beslissen of ze AGP versies uit gaan brengen met behulp van de bridgechips.

Uiteindelijk gaat AGP er wel uit, maar het zal echt niet binnen een jaar de wereld uit zijn. (In de notebook wereld ligt dit trouwens anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mja dat lijkt een logische verklaring :D
Nu ja, als ATI aangeeft dat de vraag groot is, kan ik dat niet tegenspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Laatst online: 23:27
CJ schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:06:
Maar er zijn toch nog veel mensen die in het afgelopen jaar een nieuwe PC hebben gehaald of hun huidige hebben opgewaardeerd en toch geen high-end kaart hebben gekocht... Het zou dan leuk zijn als de mensen met een A64 4000+ en bv een X300SE eventueel in de toekomst nog wel een nieuwe AGP videokaart kunnen halen die wat beter bij de CPU past.
ik denk echter niet dat mensen met een X300SE (= PCI-E only imo) staan te springen om een AGP kaart :+ ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Puppetmaster schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:33:
[...]

ik denk echter niet dat mensen met een X300SE (= PCI-E only imo) staan te springen om een AGP kaart :+ ;)
Mijn fout. Maak daar maar 9600SE van. :+ Alhoewel er wel een AGP versie van de X300 aan komt (gebaseerd op de R351). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113451

Ik krijg vandaag mijn Sapphire X850XT Platinum Edition. Hoop dat het de moeite en geld waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53218

Anoniem: 113451 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 07:25:
Ik krijg vandaag mijn Sapphire X850XT Platinum Edition. Hoop dat het de moeite en geld waard is.
Waar besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04
MaTr1x schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:03:
[...]

Ligt er aan wat je verstaat onder een 'verouderd systeem'. Ik heb vorig jaar een systeem gebouwd met de nforce2 chipset op een socket A mobo. Heb daar ook bijpassende waterblokken voor gekocht (ik begrijp dat sommige blokken wel aan te passen zijn voor op de A64). Ik had vorig jaar ook een 9800XT gekocht. Aangezien ik nu nog 300 euro kon krijgen voor die kaart, heb ik 'm maar gelijk verkocht en wat bijgelegd om een X800 te kopen.
Had ik gelijk een PCI Express kaart gekocht dan had ik dus ook weer een mobo en CPU moeten kopen terwijl ik een systeem heb dat nog geen jaartje oud is. Zo blijf je natuurlijk bezig. Om die reden ga ik voorlopig niet upgraden naar een PCI Express mobo.
Heb je gelijk in. K heb nu ook alles verkocht ook me voeding enz om gewoon strax een geheel up to date syteem te kopen met PCI Express en AMD Dual core enz. Die PCI Express wordt toch de standaart in de komende jaren.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Nu ik van diverse mensen hoor dat ze binnenkort een X800 XT / PE binnen krijgen. Word ik toch benieuwd, hoelang hebben ze bij jullie in bestelling gestaan. Ik heb namelijk vorige week een X800 XT (AGP) kaart besteld en hij word vanaf nu over 2 weken verwacht.
Klopt dit, of gaat het veel langer duren of had het korter gekunt, want net als jullie wil ik ook zo snel mogelijk genieten van het grafische monster :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 09-05 14:51

Pubbert

random gestoord

Bjk schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:05:
Nu ik van diverse mensen hoor dat ze binnenkort een X800 XT / PE binnen krijgen. Word ik toch benieuwd, hoelang hebben ze bij jullie in bestelling gestaan. Ik heb namelijk vorige week een X800 XT (AGP) kaart besteld en hij word vanaf nu over 2 weken verwacht.
Klopt dit, of gaat het veel langer duren of had het korter gekunt, want net als jullie wil ik ook zo snel mogelijk genieten van het grafische monster :).
http://www.pczaak.nl/cata...info.php?products_id=1854

Als je hem hier besteld heb je hem morgen binnen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruteorage
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-02-2021
ik heb nu de Cat 5.1 drivers erop hl2 start idd sneller op maar nu als ik aant gamen ben blijft hij hangen en hoor ik een piep geluid en gewone geluid gaat nog ff door. dit is bij meerdere games. iemand die zelfe probleem heeft ?

specs

x800 pro vivo @ xt pe
p4 2,8 ht
p4p800 - vm
1024mb pc3200 1:1 2,5-3-3-6
audigy2 zs
tagan 480w

[ Voor 20% gewijzigd door Bruteorage op 19-01-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik zag overigens bij Komplett.nl dat de Powercolor X800XL bevestigd is voor 27 januari (9 stuks) evenals de Sapphire X850XT (5 stuks). Nu moet alleen nog die Powercolor prijs naar het niveau van de Sapphire kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ow. op de site staat een onbevestigde levertijd van 1 maart. vind het vreemd dat jij dan vandaag er 1 krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
In de US zijn er inmiddels ook de eerste gelukkige eigenaren van een X850XT PE. Deze zaten in een Dell PC (XPS-systeem). We hoeven (geloof ik) echter niet bang te zijn dat Dell nu alle beschikbare X850XT PEs heeft opgekocht, want het schijnt dat Dell de X850XT PE alleen in het XPS-systeem aanbiedt als upgrade-mogelijkheid en niet in andere systemen.

Edit: Tech Report heeft ATi ondervraagt tijdens de CES. Zoals in het interview met Extreme Tech al is gebleken is ATi bezig met enkele mogelijke oplossingen als commerciele tegenhanger van nVidia's SLI. Ze zijn druk aan het testen en willen dit alleen uitbrengen als het stabiel is en compatible is met een grote range kaarten en games. Tech Report vertelt dat een ander doel van ATi's AMR is om SLI wat betreft performance te overtroeven. De verwachting is dat er meer over AMR in de komende maanden wordt bekend gemaakt.

Lees hier meer: http://www.techreport.com/etc/2005q1/ces/index.x?pg=2

[ Voor 47% gewijzigd door CJ op 19-01-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo jongens, ik ben de trotse eigenaar van de Sapphire X850XT Platinum Edition. Deze kaart heb ik samen met een kameraad besteld. 2 stuks hebben we besteld bij www.komplett.nl. 1 maand geleden besteld, en nu binnen! Nu moet ik nog wachten op mijn bestelde DFI mobo, en dan kan ik eindelijk deze gruwelijke kaart testen. :)

Zie hier de foto's :9~ :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/9263rNpdUnRU.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/92630qxtcRqj.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/92635Zbrw9Mc.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129357

Klopt die hebben we ff mooi snel binnengekregen he Slimmie.
Ik heb hem er zelfs al in hangen, alleen heb nog geen CPU.
Die is hopelijk binnenkort leverbaar.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/henkmolema/050119_163522.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bjk schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:05:
Ik heb me X800XT PE niet besteld, maar gewoon gehaald in een shop. Ik denk dat je het beste gewoon goed kunt rond kijken, en dat je er best wel ergens 1 kan vinden. Ik vindt het trouwens best wel appart als iemand nu een x850xt koopt, terwijl de x800xt pe van saphire bijv. voor een ''leuk'' bedrag te krijgen is??? Het is toch zonde om min. 100€ meer uit te geven voor een kaart die waarschijnlijk in games amper verschil laat merken. Of ben ik nu 8)7
Ik denk dat het slim is om nu te gaan zoeken naar een x800xt/pe voor een iets aangenamere prijs, dan gelijk voor een x850xtpe te gaan. Maarrr iedereen moet gewoon lekker doen wat hij/zij wil doen. :)
Ik ga nu weer genieten van me nieuwe kaart! :)

@slimmie: voor het bedrag op die site waar jij m vandaan hebt, maakt het natuurlijk niet uit ofdat je een x850xt neem i.p.v. x800xt. Relax bedrag!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 19-01-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129357

100€ meer?
Wil jij mij vertellen dat jij een X800XT PE voor 370 euro hebt.

edit: had je edit nog niet in beeld, kwam later pas

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 129357 op 19-01-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wacht zelf nog op een AMD FX55, maar zoals het er nu aan toe gaat, wordt t wachten op de San Diego core. Huidige versie is niet goed leverbaar.

Heb ook al een maand een order lopen voor die kaart bij Komplett, maar nog nix over gehoord. Maja niet dat ik er wat aan zou hebben nu ;)

Gefeliciteerd iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

ATi heeft AMD64 en Xorg6.8 Linux drivers uitgebracht! Ze werken blijkbaar, niet echt 100% stabiel, en niet echt snel, maar er komt eindelijk tenminste beweging n de zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Anoniem: 113451 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:55:
Zo jongens, ik ben de trotse eigenaar van de Sapphire X850XT Platinum Edition. Deze kaart heb ik samen met een kameraad besteld. 2 stuks hebben we besteld bij www.komplett.nl. 1 maand geleden besteld, en nu binnen! Nu moet ik nog wachten op mijn bestelde DFI mobo, en dan kan ik eindelijk deze gruwelijke kaart testen. :)

Zie hier de foto's :9~ :9~

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Als je die mega koeler en blok eraf zou schroeven, heeft ie dan qua core enzo dezelfde afmetingen als destijds de xt800xt pe ? Dit omdat misschien toch een pci express kaart nodig hebt en toch mijn huidige waterkoelings setje wil blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128210

Ik zat voor de gein ff te gegooglen naar 9900 pro. Tot mijn schrik krijg ik resultaten van; Radeon 9900 pro bundeld with Half-Life 2! Betekent dit dat er snel een nieuwe Radeon op de markt zal zijn die waarschijnlijk de strijd aan gaat met 6600GT ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

nee, dat wordt de x800 12 pipes versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134388

kan ik aannemen dat de AGP varianten van de videokaarten verleden tijd zijn?, aangezien ik als 5 maanden lang pci-e hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

nee, dat kan je niet. De markt voor AGP kaarten is gewoon nog te groot om te negeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123571 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:05:
Aangezien ik met de search niks heb kunnen vinden (keywords: fanspeed opslaan, fanspeed in bios) vraag ik het hier maar even.

Is er een manier om de aangepaste fanspeeds in de bios op te slaan, zodat je deze niet steeds met ati tool hoeft aan te passen.
Ik heb even met een bios editor een X800 bios geopend, maar ik kan geen fan-speeds vinden. Ik was dus ook in de veronderstelling dat de fanspeeds zich in de bios zouden bevinden, maar het lijkt er meer op dat de fanspeeds zich ergens vast in het geheugen op de kaart bevinden, iig niet editbaar zijn dmv een biosflash.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 20-01-2005 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

epo schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:18:
[...]

Als je die mega koeler en blok eraf zou schroeven, heeft ie dan qua core enzo dezelfde afmetingen als destijds de xt800xt pe ? Dit omdat misschien toch een pci express kaart nodig hebt en toch mijn huidige waterkoelings setje wil blijven gebruiken.
Ik haal die koeler er nog niet af, maar misschien heb je hier wat aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/9263YLv6RgdQ.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 20:40

Bever!

3

epo schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:18:
[...]

lijkt me dat de core iets kleiner is, aangezien deze op een kleine procede wordt vervaardigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Beverhoofd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:03:
[...]

lijkt me dat de core iets kleiner is, aangezien deze op een kleine procede wordt vervaardigd.
De core is niet kleiner, deze is nagenoeg gelijk. R480 wordt op 0,13u + lowk gemaakt, net als R420 en R423.

De core die kleiner is dan de R420/R423 is de R430 die in de X800 en X800XL zit. Deze is gemaakt op 0,11u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuwsbericht: ATi released Mobility Radeon X700 voor Thin-and-Light Notebook PCs

ATi heeft gisteren officieel de Mobility Radeon X700 gelanceerd die bedoeld is voor Thin-and-Light notebook PCs. De Mobility Radeon 700 heeft 8 pipelines, 6 vertex engines en GDDR3 geheugen aan boord. Natuurlijk zal deze beschikbaar zijn in de vorm van een AXIOM-module zodat later gemakkelijk geupgrade kan worden naar een snellere videokaart.

En tegelijkertijd met de lancering hebben ze een lijst van fabrikanten beschikbaar gemaakt die de Mobility Radeon X700 gaan gebruiken in hun notebooks waaronder: Acer, Asus, Alienware, Benq, Fujitsu-Siemens, Gateway, LG, Medion, MSI, Samsung, Sony en Toshiba.

Persbericht: http://www.ati.com/companyinfo/press/2005/4813.html
Officiele site: http://www.ati.com/products/mobilityradeonx700/index.html

Nieuwsbericht: ATi voorziet grootste gedeelte van PCI Express notebooks van grafische kaarten

Een tweede persbericht is de wereld in gezonden, en wel met het bericht dat ATi het grootste gedeelte van alle nieuwe PCI-E notebooks (gebruik makend van het Intel Sonoma platform) zal voorzien van Mobility Radeon kaarten. Meer dan 50 notebook design wins heeft ATi binnen weten te slepen, en dit is een enorme boost voor de AXIOM module tegenover de MXM module van nVidia.

The Inq weet zelfs te vermelden dat ATi hiermee ongeveer 90% van de notebookmarkt voor zich heeft weten te winnen met hun nieuwe Mobility Radeon line-up, terwijl nVidia alleen Sony wist te noemen als gebruiker van hun GeForce6200Go.

Persbericht: http://www.ati.com/companyinfo/press/2005/4814.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134844

Ik heb een Asus AX800Pro/TVD gesoftmod naar een Ati X800XT PE (succesvol)
Nu heb ik de oude drivers 4.12 19577 geinstaleerd. Als ik de nieuwe (5.1) instaleer hangt m'n beeld na enkele minuten, en doet ie helemaal niets. Toen ik em resete, kreeg ik allemaal artifacts op het scherm waar je moet inloggen.

Ik heb nu weer de oude drivers geinstaleerd. en daar werken ze perfect mee. Heeft iemand enig id hoe dit kan?

(BTW, Ik ben hier nieuw. Ik hoop dat et in het goede topic is gepost :) deze gaat iig over Ati :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 134844 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:35:
(BTW, Ik ben hier nieuw. Ik hoop dat et in het goede topic is gepost :) deze gaat iig over Ati :) )
Dit topic gaat dan wel over ATi, maar is niet voor problemen of dit soort vragen.... Zie ook de topicregels die ik extra duidelijk in de first post heb gezet:
Het is puur de bedoeling om elkaar hier op de hoogte te houden van de laaste nieuwtjes op het gebied van ATi-GPUs! Heb je problemen met je videokaart? Open dan een nieuw topic!!!!!
:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 00:45

KneoK

Not in a million lightyears

Phuncz schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:20:
Mij lijkt de AGP markt toch een "lost cause", de meeste mensen die nu nog een AGP grafische kaart willen voor hun systeem, beslissen al niet om te upgraden en zij hebben meestal dan toch een verouderd systeem waardoor het nut me van een top of the range kaart me ontgaat. Je gaat me toch niet zeggen dat pakweg 25% van de mensen die een ATI kaart willen gaan kopen binnen dit en een half jaar, rond de 500€ willen dokken voor een nieuwe videokaart als de rest van het systeem al verouderd aan het geraken is ?

In mijn ogen is de markt die nog AGP kaarten wil toch te klein om nog een nieuwe kaart te releasen, de X800 verschilt minimaal met de X850 en die draait toch ook op AGP.

Of zie ik het verkeerd ? Ik kan het wel begrijpen dat er voor workstations nog een AGP lijn bestaat, maar zelfs dan nog...
Waarom verouderd ? Ik heb gewoon nog een nForce 2 (tenminste, gewoon...) bordje met AGP. Daar zit al een tijdje een 3000+ op die wat overgeklokt is en heb nog niet al te lang geleden een X800Pro gekocht en nog geen moment spijt gehad hoor. Als ik voor hetzelfde geld toen een X850AGP had kunnen kopen dan had ik dat ook gedaan.
Naar mijn mening zit er nog zat in de 32 bits processortjes hoor. Goed, het is de toekomst niet meer, maar om nou te zeggen dat alles zonder PCI-E verouderd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Ivm fglrx:

onderhand is de versie al samenhangend met de Catalysts, maar de naamsverandering is nog niet doorgevoerd... Technisch gezien is het nog spijtig genoeg bagger, maar ja, ik ben al blij, er wordt tenminste wat aan gedaan :-)

Iemand trouwens een ATi R9800Pro overkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Kheb net mijn x800 XT PE (AGP) van saphire binnen. Nu zitten er 2 power connectors op. Een gele en een paarse, in de paarse kan gewoon een molex. Welke moet ik gebruiken, of moeten ze beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Beide gebruiken is nooit aan te raden, tenzij je een Nvidia 6800 Ultra oid. hebt die ervoor gemaakt is. Tot heden ben ik toch nog geen kaart van Ati tegengekomen die meer dan 1 externe stroomvoorziening nodig heeft. De andere is zeker een aansluiting die lijkt op die van een floppydrive ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109887

www.Alternate.nl heeft de Sapphire X850XT PE op voorraad heb hem net besteld _/-\o_

Heb net ff met hun gebeld, Ze hebben er nog 5 op voorraad >:) .

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 109887 op 21-01-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

549 euro gaat me toch iets te ver ;)

edit: fuckit, toch maar besteld.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 53218 op 21-01-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109887

Anoniem: 53218 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:00:

LOL, hoop hem maandag thuis te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 53218 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:00:

Geld brand doet het niet... mmm geen nieuwe videokaart voor mij nog.. mmm maar een AGP versie van een X700 zou lekker zijn :-( geen apg versies daarvan. Ik ga geen X600 nemen en X800 is... een "beetje" duur!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Laatst online: 09-05 13:39

bstard

---------------

Net een X800XT PE AGP besteld. Iemand al ervaring kwa waterkoelblokjes? Ik heb nu een blokje op me R9700 zitten, hopelijk past die ook op de X800. Maak me meer zorgen over 't RAM eigelijk, want zo te zien aan de koeler wordt dat DDR3 ook actief gekoelt op de X800.. en de waterkoeling dekt dat niet natuurlijk.. Iemand al aan de knutsel geweest?

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Laatst online: 22:17
@Bjk: Alleen de molex gebruiken, de andere is voor een frontpaneltje, daar moet geen stroom op komen te staan :)

@bstard: Gaten op de ati-kaarten zijn gelijk gebleven, dus het blokje past waarschijnlijk wel. Het geheugen hoeft niet echt actief gekoeld te worden, een licht briesje er over heen zou genoeg moeten zijn. Beetje airflow dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-05 06:40

CerandoX.nl

Vides

En ik maar wachten op de AGP versie van de X850XT PE,gelukkig geen AGP bridge erop.

Wanneer wordt deze eigenlijk verwacht???

[ Voor 21% gewijzigd door CerandoX.nl op 21-01-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CerandoX.nl schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:07:
En ik maar wachten op de AGP versie van de X850XT PE,gelukkig geen AGP bridge erop.

Wanneer wordt deze eigenlijk verwacht???
Als je de x800xt pe echt niet kunt vinden, heb je gelijk om te w88. Naar mijn mening is het slim als je een high end agp kaart wilt, om nu goed te gaan zoeken naar de x800xtpe, want met een beetje geluk kun je m voor een ''leuk'' bedrag (..) vinden!

Voor degene die een saphire PE hebben of besteld hebben, heb ik hier nog een review gevonden voor de (voor)pret. Tis een ''oudje'', maar misschien ken je m nog niet.

http://www.thetechzone.com/?m=show&id=77&page=1

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 21-01-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-05 08:26

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Ik wacht wel mooi, dat jullie van jullie X800XT PE overstappen naar pci-express, koop ik hem dan van jullie over :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

never mind, dees kan weg

[ Voor 95% gewijzigd door collission op 22-01-2005 14:05 ]

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:38

greatgonzo

schit-te-rend!

is er eigenlijk al iets meer bekend van kaarten die binnenkort geintroduceerd zullen worden in, zeg maar, budget-range (tot 300 euro)?

Ik wil eigenlijk wel gaan upgraden (eigenlijk kan ik bij onderstaand systeem geen radeon 9600 pro vertonen ;) ), maar de echte noodzaak voor mij is er nu nog niet.

Ik draai HL2 nu namelijk tegen de 40-50 fps op 1280*1024 medium instellingen, geen AA. Ikzelf vind dit zeker wel speelbaar, en zie niet in waarom ik over zou schakelenen zodat ik misschien tegen de 100 haal.

Maar misschien komt er binnenkort iets waar ik wel in geinteresseerd ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
@ Greatgonzo.
In het segment tot de €300 zitten de X800 (rond €199) en X800XL (€rond 300). Op dit moment alleen nog maar PCI-Express, maar aangezien de X850XT ook gauw in AGP verkrijgbaar zal zijn (en in PCI-E al wel verkrijgbaar is), is de verwachting dat er ook snel AGP versies van deze twee kaarten uit zullen komen.

Beide kaarten zijn een hele grote vooruitgang op je 9600Pro. Je gaat dan van 4 pipelines naar 12 (X800) of naar 16 (X800XL), terwijl de geheugeninterface ook verdubbelt van 128-bit naar 256-bit (komt goed van pas bij AF en AA).

Klik hier voor een uitgebreide vergelijking tussen een X800, X800XL, X700XT en X600XT. Die laatste is iets sneller dan de 9600Pro, en dat maakt het performanceverschil alleen maar indrukwekkender. http://www.beyond3d.com/reviews/sapphire/x800/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:38

greatgonzo

schit-te-rend!

maar de agp markt is gelukkig nog niet dood, zo te zien.

Hoe het ook zei, ik ben enkele maanden terug gewoon stom geweest. Had beter tot nu kunnen wachten en me een pci systeem aanschaffen, dan was ik wel iets goedkoper uitgeweest qua videokaart.

Nu zijn er helaas niet veel budget agp kaarten op de markt. Ja, ik zou nog een radeon 9800 pro kunnen kopen, maar die begint ook al wat ouder te worden. Wat dat betreft doet nvidia het voor de budget-kopers het nu beter met de 6600 GT en 6800 LE. Die zijn nu even duur als een 9800 pro, maar vaak wel sneller.

Dus ik hoop maar dat ati binnenkort toch nog met budget kaarten op de markt komt, of dat ze gaan voor de strategie om het budget-segment over te laten aan Nvidia, en zelf meer energie te steken in het high segment.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.