[3d] post je 3d stuff maar weer - part 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.386 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Anoniem: 132563 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 16:28:
ik ben net begonnen met 3ds max 7

Ik weet niet veel maar ik heb dit gemaakt. Ik wil graag een text op de donuts liefst 3d met een inner bevel.

Iemand vroeg waar de suiker was, maar ik weet niet hoe dat moet.

Ook wil ik een texture op de donuts maar a. ik heb geen leuke textures en b. ik weet ook niet hoe dat precies moet. Wel weet ik dat je M moet drukken :)

Ja ik ben noob nou en hehe :>

[afbeelding]
Dit kan lullig klinken voor je, maar het meeste wat je wilt weten kun je vinden mbv de F1-toets.
Zoek bijv. maar s op: "text", "texture", "bevel" (ook al bedoel je waarschijnlijk een andere "bevel" dan wat je in Max hebt. Gok ik zo ;) ), "materials" etc. etc.

Mocht je na het raadplegen van de F1-toets er nog niet uitkomen, dan kun je het altijd hier (nog s :P ) vragen.
Succes :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zo weer wat updates aan mijn Audi A3 Sportback.
Heb er nu front detail in gedaan en wat side detail.
Afbeeldingslocatie: http://www.pdej.demon.nl/render7.jpg
Er zullen vast nog wel wat dingetjes fout zitten dus kom maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:30
Misschien moet iedereen die aan 3d max of watvoor prog ook, eerst mr eens de tutorials doorlopen van het programma zelf. Vooor de rest van de vragen is F1 ook een optie.

En damn! er kan bijna wel een "Auto Topic" geopend worden ;)

binnenkort weer iets van mij... :O

[ Voor 3% gewijzigd door Plint op 29-12-2004 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:08
Plint schreef op woensdag 29 december 2004 @ 02:22:
Misschien moet iedereen die aan 3d max of watvoor prog ook, eerst mr eens de tutorials doorlopen van het programma zelf. Vooor de rest van de vragen is F1 ook een optie.

En damn! er kan bijna wel een "Auto Topic" geopend worden ;)

binnenkort weer iets van mij... :O
tja ik snap het wel een beetje, het niveau stijgt hier wel heb ik het id, en als je dan als omstander dat ziet, wil je dat ook! Dus je vliegt er gelijk in, en komt er achter dat het toch best moeilijk is, eerste waar je met je vraag komt is dan hier bij de meesten. Zal binnenkort ook maar weer eens wat posten :P Veranderingen zijn nu nog te minimaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91469

Schuey schreef op woensdag 29 december 2004 @ 10:23:
[...]

tja ik snap het wel een beetje, het niveau stijgt hier wel heb ik het id, en als je dan als omstander dat ziet, wil je dat ook! Dus je vliegt er gelijk in, en komt er achter dat het toch best moeilijk is, eerste waar je met je vraag komt is dan hier bij de meesten. Zal binnenkort ook maar weer eens wat posten :P Veranderingen zijn nu nog te minimaal :)
mja je ziet hier iig veel auto's. daarover zijn ongeveer de meeste tutorials en het zijn de makkelijkste dingen om te modellen die er cool uitzien :p
anyway: ik zal mijn murcielago binnenkort maar 'ns een material geven en wat aan het renderen slaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Ik heb een klein beetje hulp nodig.
Ik heb m'n banden opnieuw gemodeld omdat de vorige er niet uitzagen. Ik heb dat gedaan met behulp van deze tutorial. Nu ben ik bij de stap waar je een bend modifyer erop moet gooien. Dat lukt met nog prima. Maar als ik daarna naar bordermode wil in editable polygon. Dan is de bend modifyer niet meer van toepassing en kom ik niet verder. Iemand uitleggen hoe ik de bend modifyer behou in Editable Poly mode.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
goeie tutorial trouwens! tja ik heb er gewoon 1 mesh van gemaakt, wel eerst gebackupped natuurlijk ;) Maar gewoon al de segmenten attachen :) Dan hou je 1 editable poly over, en kan je lekker met border prutsen :) Wel ff de puntjes netjes collapsen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132563

Ik heb een vraagje over de tutorial van Oogst (die theepot op een kruk)

Ik zoek een knopje, maar ik heb een andere versie 3ds max..

Dit is mijn screen:

Afbeeldingslocatie: http://img98.exs.cx/img98/2134/naamloos27rs.jpg

Het gaat om deze tutorial
http://home.wanadoo.nl/jeskevandongen/Tutorialkruk.html

Deze stap lukt me niet:

*Klik bovenin naast het pijltje op het gestippeld omlijnde vierkantje houdt de muisknop ingedrukt en kies uit de opkomende lijst van drie dingen de tweede (de cirkel)

Check mijn screenshot (aanklikbaar denk ik) voor mijn 3ds max + project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Hij bedoelt naast dit pijltje:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jeskevandongen/Selecteren.jpg

Zie je dat rondje, met die stippellijntjes eromheen? Bij jouw is dat waarschijnlijk nog een vierkant (met stippellijntjes eromheen.) Als je die ingedrukt houdt, dan komt er een lijstje (te herkennen aan het kleine driehoekje rechtsonderin van het knopje) met diverse vormen. Van dááruit moet je de 2e kiezen :)

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 11:21

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik hoopte dat iemand mij kon vertellen hoe ik in 3d max vanuit een plane van 1x1 poligonen verder kan werken.
dus starten met een 1x1 plane, en daar dan planes aan vast plakken om vervolgens een heel object te maken.
ik weet dat het kon, maar waar vind ik het knopje dat nieuwe planes aanmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
edge selecteren, shift inhouden en slepen?
zo doe ik het altijd als ik aan het polymodelen ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

als ik een pilligoon selecteer en copysleep, dan kopieerd hij alleen de poligonen en niet de plane, waar moet ik edge selecteren?

ik heb het iemand een keer zien doen, en die selecteerde iets als editmesh, zelfde rijtje, maar dan iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/E6ZHLQW62O8D/picserver.jpeg

ding op edge zetten, edge selecteren. move ding pakken en shift in houden en aan 1 v.d. assen aan je gizmo sleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

ah op dat rijwiel :D
thnx! dat moet lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Ik wil nog effewat vragen.
Ben bezig aan een klein lief auto-tje, maar ik wil daar dus ramen in. Niet erg, gewoon goed indelen, en de juiste polygons deleten, dan heb je een 'gat' en daar kan een raam in.

Maar ik dacht net, kan je niet die polygons die je zou deleten selecteren en DAAR al een material op kunnen gooien?

Dus zegmaar dat je van een plane van 2x2 de helft (2 polygons) zou selecteren, en daar dan een andere material op doen, terwijl de rest van de plane gewoon bljft :)

Vaag ben ik he ;) Maar kan het? Een material toedienen aan een specifieke polygon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Ipv dat ie het gewoon ff probeert... 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Anoniem: 115073 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:03:
Ben bezig aan een klein lief auto-tje, maar ik wil daar dus ramen in. Niet erg, gewoon goed indelen, en de juiste polygons deleten, dan heb je een 'gat' en daar kan een raam in.

Maar ik dacht net, kan je niet die polygons die je zou deleten selecteren en DAAR al een material op kunnen gooien?

Dus zegmaar dat je van een plane van 2x2 de helft (2 polygons) zou selecteren, en daar dan een andere material op doen, terwijl de rest van de plane gewoon bljft :)

Vaag ben ik he ;) Maar kan het? Een material toedienen aan een specifieke polygon :)
Polygon mode - > Raam Poly's selecteren
Met Raam Poly's geselecteerd -> Detach
Maak er nieuw object van en noem em raam ofzo
Et Voila, eventueel kun je nog gaan chamferen en extruden om leuke randjes te krijgen

Wat jij wil kan eventueel ook, maar heb je meer werk voor nodig.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scipionyx schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:36:
Ipv dat ie het gewoon ff probeert... 8)7 :P
Als jij zegt hoe :)

Ik heb even de reactie van Criminal gelezen. Da's idd wat ik wil. Maar ik heb het al voor elkaar gekregen met het detachen.

De vraag was dan ook alleen of het kon dmv alleen de polies te selecteren, zonder het uit het object te halen oid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Anoniem: 115073 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:08:
[...]

Als jij zegt hoe :)

Ik heb even de reactie van Criminal gelezen. Da's idd wat ik wil. Maar ik heb het al voor elkaar gekregen met het detachen.

De vraag was dan ook alleen of het kon dmv alleen de polies te selecteren, zonder het uit het object te halen oid. :)
Zo:
1) Geef je mesh een material
2) Ga in sub-mode
3) Apply een nieuwe material toe aan jouw polygoon

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 09:00
Ff vraagje:

Heeft iemand een idee wat de makelijkste manier is om een tochtborstel te maken?
Ik gebruik maya 6 unlimited, dus kan alle tools gebruiken.

Hier ff een plaatje wat ongeveer de bedoeling is: tochtborstel
*let niet op de brief en de rest van de deur* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
CRiMiNaL schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:05:
[...]

Polygon mode - > Raam Poly's selecteren
Met Raam Poly's geselecteerd -> Detach
Maak er nieuw object van en noem em raam ofzo
Et Voila, eventueel kun je nog gaan chamferen en extruden om leuke randjes te krijgen

Wat jij wil kan eventueel ook, maar heb je meer werk voor nodig.
Zondaar! Doe gewoon wat Scipionyx kwaakt, want Hij Spreekt Juistheid. Je hoeft helemaal niet te detachen, als je gewoon polies selecteert en dan in de material editor "apply material to selection" een hengst geeft, dan werkt het al. Detachen is nergens voor nodig!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is echt erg maargoed.
Jammer dat er zo veel mensen aan auto's werken, ik val niet meer op hey ;)

Maar ik laat me niet tegenhouden, al kan het best zijn dat dit de laaste WIP wordt gelijk, want op de een of andere manier kan ik het nooit goed doen.

Ik lijk wel een n00b :P
4 tot 5 uur werk al aan verricht, helaas erg veel, maarja.... :X

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/render3B.jpg

//edit:

Hey waarom wordt die van mij niet automatisch gelinkt, met zo'n mooie stippelijn eronder. :( Doe het zelf wel weer :P

//edit2:

Binnenkant wordt niet zichtbaar in de laatste versie dan, dus let er maar niet op :Y)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 29-12-2004 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 20:58
Anoniem: 115073 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:14:
Dit is echt erg maargoed.
Jammer dat er zo veel mensen aan auto's werken, ik val niet meer op hey ;)

[afbeelding]
Dat ziet er....hmmm.....hoe moet ik het zeggen. Ik zou de fiat 500 of de nissan 300zx tutorial een keer uit proberen, want je mesh ziet er een beetje raar uit.
Is je auto gebasseerd op een bestaande auto of is het je eigen ontwerp?

Ik ben bezig om een scene te maken voor mijn tankje die ik een tijdje geleden had gemaakt. Ik weet niet hoe die zwarte vlek daar terecht is gekomen op de tank, vast een bug.

3dsmax6,vray
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~yanik001/tanktest1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yanik schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:28:
[...]

Dat ziet er....hmmm.....hoe moet ik het zeggen. Ik zou de fiat 500 of de nissan 300zx tutorial een keer uit proberen, want je mesh ziet er een beetje raar uit.

Ik ben bezig om een scene te maken voor mijn tankje die ik een tijdje geleden had gemaakt. Ik weet niet hoe die zwarte vlek daar terecht is gekomen op de tank, vast een bug.

3dsmax6,vray
[afbeelding]
Vet model van je :)

Nee, mijn model is voor het 'aegis' project, op cgtalk. ('Huh what project? B)') Maar da's in die tijd van vliegende mobieltjes, en aliens met 5 ogen, en de plaatselijke tram op 50.000 meter hoogte :P

Dus 't zal niet lijken op de werkelijkheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-06 11:30
[...]

3dsmax6,vray
[afbeelding]
Zeer mooie tank :). De texture van de ondergrond is wellicht te vaak getiled, al valt het niet erg op.

Ik mis nu nog textures op de loop van de tank en op sommige andere delen van de tank; ik neem aan dat je die nog moet doen?

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021
[...]

3dsmax6,vray
[afbeelding]
als je die vlek rechtsonderin zeg maar bedoeld (op de bovenkant) vind ik dat niet erg... ziet er wel realistisch uit (vuil gewoon) nog mooier zelfs dan wanneer het er niet zou zitten denk ik

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
[...]

3dsmax6,vray
[afbeelding]
zooooooow.. erg mooi.. Ik dacht om eerlijk te zijn dat het een foto was.. :) Super

Wat voor tank is dat? Als het een leopard is dan zitten er wel wat reference fouten in.. Maar desondanks :9

[ Voor 8% gewijzigd door HawVer op 30-12-2004 10:00 ]

http://hawvie.deviantart.com/

• Rynji
  • Laatst online: 13-06 11:17
[...]

3dsmax6,vray
[afbeelding]
vette tank _/-\o_ zelfgemaakte textures? echt mooi net een foto

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

• ocmerius
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Oi mede 3d-ers, ik vond dat ik mezelf maar eens voor de leeuwen moest werpen, dus bij deze een WIP. Commentaar is altijd welkom.
Ik wil ook graag weten hoe ik van die seam in het midden afkom, ik heb de helft van de auto gemodeld en dan gemirrord (schrijf je dit allemaal zo???) Of is het gewoon een kwestie van de vertices goed neerzetten?

Afbeeldingslocatie: http://www.vanhetpadaf.nl/wip1th.jpg

oh, dit is mijn eerste auto, dus wees lief voor me :)

[ Voor 21% gewijzigd door ocmerius op 30-12-2004 21:21 ]

• Oogst
Anoniem: 115073 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:14:
...
Hey waarom wordt die van mij niet automatisch gelinkt, met zo'n mooie stippelijn eronder. :( Doe het zelf wel weer :P
In de nieuwe versie van GoT worden plaatjes die te groot zijn voor het forum kleiner gemaakt en gelinkt. In de oude versie werdt dan het forum opgerekt, maar dat is dus niet meer zo. En helaas is 640*480 te klein voor GoT tegenwoordig. :'(

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Oogst schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:25:
[...]

In de nieuwe versie van GoT worden plaatjes die te groot zijn voor het forum kleiner gemaakt en gelinkt. In de oude versie werdt dan het forum opgerekt, maar dat is dus niet meer zo. En helaas is 640*480 te klein voor GoT tegenwoordig. :'(
Mja ik gooide em zelf al naar [img=600] dus dat was de rede :)

..oei.. Ik ga offtopic, nu zullen we het krijgen ( :Y) )

• Kaasplank
  • Niet online
Ocmerius schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:13:
Oi mede 3d-ers, ik vond dat ik mezelf maar eens voor de leeuwen moest werpen, dus bij deze een WIP. Commentaar is altijd welkom.
Ik wil ook graag weten hoe ik van die seam in het midden afkom, ik heb de helft van de auto gemodeld en dan gemirrord (schrijf je dit allemaal zo???) Of is het gewoon een kwestie van de vertices goed neerzetten?

[afbeelding]

ik doe er altijd eerst een symmetry modifier op. die weld de vertices vanzelf. daarboven je meshsmooth / turbosmooth

dus:
- turbosmooth
- symmetry
- editable poly/mesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 29-03 14:59
Ocmerius schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:13:
[afbeelding]
een mirror & weld is imo niet de handigste manier, met een symmetry modifier gaat dat helemaal automatisch. Dus als je dan je halve auto hebt, een symmetry modifier, en daarbovenop een meshsmooth :)
iig dat vind ik persoonlijk het fijnst werken ;)

je mesh ziet er goed uit overgens, zitten nog paar rare plekken zoals bij de voorgril, die steekt een eindje naar buiten. maar dat fix je vast nog wel :)

edit:
laat :|

[ Voor 11% gewijzigd door geez op 31-12-2004 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106281

Ik probeer in Maya een soort van filmpje te maken waarin een lamp een stuk 3d tekst beschijnt. De lamp beweegt over de X-as, zodat de letters stuk voor stuk beschenen worden en dan weer in de duisternis verdwijnen.

Als ik een frame render is er niks aan de hand, dan zie ik gewoon wat er hoort te komen, maar als ik het filmpje render dan krijg ik alleen de lichtbundel op het grondvlak te zien.

De tekst is gemaakt met de tekst-tool en daarna met bevel plus tot 3d gemaakt. Bevel plus valt onder surfaces geloof ik, wat het precies is weet ik ook niet. De letters hebben een blinn gekregen, waarvan alles behalve de kleur op standaard staat.

Iemand een idee waardoor die letters verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:30
Projectje van een tijdje geleden afgemaakt.
Voor de sier wat plantjes bijgezet :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roest.online/GoT/trap/mental_ray27_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roest.online/GoT/trap/mental_ray32_klein.jpg

Gerenderd in Mental_Ray.
Comments & Kritiek altijd welkom

*Plint wenst iedereen een goeie laatste dag van het jaar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

relaxte materials en render :)
scene lijkt alleen wat donker, maak eens wat vrolijker joh !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38587

Plint schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:54:

[afbeelding]

[afbeelding]

Gerenderd in Mental_Ray.

- Misschien een Plint? :P
- Een hekje, als je met sokken op die trap loopt, en je glijdt uit, heb je een groot probleem? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Plint schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:54:

[afbeelding]

[afbeelding]

Gerenderd in Mental_Ray.

Erg netjes, alleen is het hout wat te strak als je naar de textures kijkt. Doe daar eens een noise overheen :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmerius
Thx to Juggernaut en Geez, de symmetry modifier was inderdaad hetgeen ik nodig had.
En bij deze een nieuwe WIP.

Afbeeldingslocatie: http://www.vanhetpadaf.nl/wip2th.jpg

Comments zijn uiteraard van harte welkom

[ Voor 10% gewijzigd door ocmerius op 31-12-2004 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmerius
Anoniem: 115073 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:03:

Volgens mij kan je ook de poly's selecteren waar je een materiaal op wilt hebben en deze dan een material ID geven. Je moet dan vervolgens in de material editor dat material hetzelfde id geven en dan kan je als het goed is dat materiaal aan de poly''s toewijzen

Ik weet dat er ergens ook een tutorial voor is, alleen weet ik niet meer waar :)

[ Voor 6% gewijzigd door ocmerius op 31-12-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ocmerius schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 18:57:
[...]

Volgens mij kan je ook de poly's selecteren waar je een materiaal op wilt hebben en deze dan een material ID geven. Je moet dan vervolgens in de material editor dat material hetzelfde id geven en dan kan je als het goed is dat materiaal aan de poly''s toewijzen

Ik weet dat er ergens ook een tutorial voor is, alleen weet ik niet meer waar :)
T was al gelukt ;)
Maar toch bedankt voor het nodige typwerk zo op de avond :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Ben weer bezig met de hummer hier nog even een wipje:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/Timon/hummermetglow1jpg.jpg
KLiKbAar
Motorkap en wielen zijn nog wip glow is voor de lol
comments pleaze
EdiT hier ook nog de achterkant tot nu toe gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/Timon/hummerh227renderachterkant1.jpg
KLiKbAar
Comments pleaze

[ Voor 31% gewijzigd door Rynji op 31-12-2004 23:18 . Reden: extra plaatje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Hi

Ik heb hier file van EXP|hl2 liggen een model van mijn colt (zie anders mijn vorige post op deze topic)

Nu heb ik net mijn computer geformateerd en die files bewaard natuurlijk. En nu heb ik de nieuwe versie opgehaald 4.2 ofwel mod tools. En ik wil die files open maar hij weigerd weet iem een oplossing??

Anders al dat werk verloren :'(

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76253

oi

waar vind ik op internet een specifiek 3dsmax forum (nederlandstalig)

Niet dat gathering nie goed is oor

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76253 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 11:14:
oi

Greetz
*Mompelt iets over zelf zoeken*
Maargoed, omdat het het nieuwe jaar is: http://www.cwnet.nl/3dsmax/modules/newbb/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Laatst online: 11:00

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik ben nu bezig met een auto (ook al), maar ik kom niet uit met een texture voor de banden.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/sdoornbos/Pics/Band-k.jpg%20%5D

Idee van de band is van een tutorial op www.onnovanbraam.com . Het gaat om de tekst op de zijkant. Om het loopvlak en de zijkant van de band er hetzelfde uit te laten zien, wil ik de alleen de witte tekst en streep op de zijkant van de band hebben en het zwart negeren:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/sdoornbos/Pics/Tekst-k.jpg%20%5D

Nu heb ik als basismateriaal een shellac, met als basis weer een standard met als opacity map bovenstaand plaatje. Bij bitmap parameters: output invert aangevinkt en de output amount iets lager gezet. Diffuse moet dan de kleur van het loopvlak krijgen. Als shellac material een standard met diffuse kleur hetzelfde als het loopvlak. Dit geeft tot nog toe het beste resultaat.

Alleen lijkt het wel of ik de achterkant van de band door de tekst heen zie. Dit gebeurt boven en rechtsonder. Het materiaal ziet op de polygonen aan beide zijkanten van de band. Ik heb al van alles geprobeerd, maar het wil niet lukken. Iemand die me hier misschien mee kan helpen? Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 11:39:
[...]

*Mompelt iets over zelf zoeken*
Maargoed, omdat het het nieuwe jaar is: http://www.cwnet.nl/3dsmax/modules/newbb/index.php
wauw jij bent in een goede bui :7 mogen we niet eens een beetje flamen? asjeblieft?
Ocmerius schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 18:44:
Thx to Juggernaut en Geez, de symmetry modifier was inderdaad hetgeen ik nodig had.
En bij deze een nieuwe WIP.

[afbeelding]

Comments zijn uiteraard van harte welkom
grote vooruitgang! lees 'ns terug in deze thread voor een mini-tutorial over het maken van clayrenders (daarop kan je beter fouten en dergelijke zien in je mesh, en is die bovendien een stuk mooier!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

DFC-Neo schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 23:02:
Hi

Ik heb hier file van EXP|hl2 liggen een model van mijn colt (zie anders mijn vorige post op deze topic)

Nu heb ik net mijn computer geformateerd en die files bewaard natuurlijk. En nu heb ik de nieuwe versie opgehaald 4.2 ofwel mod tools. En ik wil die files open maar hij weigerd weet iem een oplossing??

Anders al dat werk verloren :'(
Kan je zeggen wat voor foutmelding hij geeft?
Als hij niks geeft, open dan de Script Editor (Application -> Views -> Script Editor). Daar staat meestal wel een foutmelding in. Als je het helemaal niet meer weet, dan wil ik nog wel ff kijken wat ik er mee kan. :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Anoniem: 76253 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 11:14:
oi

Greetz
In navolging van Features ga ik ook een goede daad verrichten, komtie: :Y)

www.3dhype.nl

Ok is niet specifiek voor 3ds max, maar grootste percentage users is daar een Max-er :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Hier nog een WIP met ramen weet iemand hoe je goeie randjes eromheen krijgt???
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/Timon/hummerh2027metramen1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/Timon/hummerh2027metramen2.jpg
KLikBaAr!!
Comments

[ Voor 7% gewijzigd door Rynji op 01-01-2005 14:39 . Reden: plaatjes fout gedaan (nu beter) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

NOFI ... Maar je voorkant ziet eruit alsof je net tegen een muur op heb gezeten. Ik weet niet wat je daar hebt gedaan maar (met alle respect voor jou) het ziet er niet uit.
Mischien kun je het beste de aparte stukjes van je voorkant overnieuw doen, want ik kan best snappen dat je nu door de bomen het bos niet meer ziet.

De achterkant is op een paar stukjes bovenaan al een stuk beter.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 29-03 14:59
T!m0n schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 14:35:
Hier nog een WIP met ramen weet iemand hoe je goeie randjes eromheen krijgt???
[afbeelding]
[afbeelding]
KLikBaAr!!
Comments
gebruik eens een meshsmooth & wat chamfers? 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
geez schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 15:20:
[...]

gebruik eens een meshsmooth & wat chamfers? 8)7 :D
Werken voor meshsmooth is een stuk moeilijker en deze auto is er niet voor gebouwd: stapels tri's volgens mij.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

INFO : 4034 - Loaded scene was created with build number: 3.5.2004.0219 - compatibility version: 1073742125
'ERROR : 2000 - Unable to create object [CLSID\{A8BF89CA-1025-11D2-B5FD-006094EB029C}], Cleanup will be performed.
OpenScene "C:\Softimage\XSI_4.2_ModTool\Data\XSI_SAMPLES\Scenes\colt_martin_2.exp"

Dat staat er na he openen van mijn bestand.

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Lucky-Shirt schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 12:37:
Ik ben nu bezig met een auto (ook al), maar ik kom niet uit met een texture voor de banden.

[afbeelding]

Idee van de band is van een tutorial op www.onnovanbraam.com . Het gaat om de tekst op de zijkant. Om het loopvlak en de zijkant van de band er hetzelfde uit te laten zien, wil ik de alleen de witte tekst en streep op de zijkant van de band hebben en het zwart negeren:

[afbeelding]

Nu heb ik als basismateriaal een shellac, met als basis weer een standard met als opacity map bovenstaand plaatje. Bij bitmap parameters: output invert aangevinkt en de output amount iets lager gezet. Diffuse moet dan de kleur van het loopvlak krijgen. Als shellac material een standard met diffuse kleur hetzelfde als het loopvlak. Dit geeft tot nog toe het beste resultaat.

Alleen lijkt het wel of ik de achterkant van de band door de tekst heen zie. Dit gebeurt boven en rechtsonder. Het materiaal ziet op de polygonen aan beide zijkanten van de band. Ik heb al van alles geprobeerd, maar het wil niet lukken. Iemand die me hier misschien mee kan helpen? Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Volgens mij zit het zo: wanneer je bij een shellac material een opacity map toepast op de shellac, dan zie je de base er doorheen. Echter pas jij de opacity-map toe op de base, dus kijk je er dwars doorheen. Je opacity map zit, als ik het goed begrijp, nu op de base en dan krijg je dus dit. Tenminste, het lijkt me dat dat het probleem is.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

DFC-Neo schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 15:40:
INFO : 4034 - Loaded scene was created with build number: 3.5.2004.0219 - compatibility version: 1073742125
'ERROR : 2000 - Unable to create object [CLSID\{A8BF89CA-1025-11D2-B5FD-006094EB029C}], Cleanup will be performed.
OpenScene "C:\Softimage\XSI_4.2_ModTool\Data\XSI_SAMPLES\Scenes\colt_martin_2.exp"

Dat staat er na he openen van mijn bestand.
Ok, kan je het bestand eens ergens online zetten?
Dan kan ik ff kijken of ik er misschien wat mee kan.

edit: Ik denk dat het lastig gaat worden, omdat een EXP file alleen in de Softimage EXP versie geopend kan worden. Deze kan niet op een andere manier opgeslagen worden, omdat het anders misschien commercieel gebruikt kan worden 8)7
Kijk hier maar: http://www.softimage.com/products/exp/v3/faq/default.asp

[ Voor 23% gewijzigd door TheNameless op 01-01-2005 16:47 ]

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb even een vraagje :)
Ik heb nu een aantal splines waarlangs een klimop moet komen, hoe moet ik dat doen?
Scatter werkt alleen met een mesh, en de splines omzetten naar een goede mesh is niet te doen omdat de splines alle kanten op gaan.
Is er eventueel een andere goede manier?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Laatst online: 11:00

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Oogst schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 15:42:
[...]

Volgens mij zit het zo: wanneer je bij een shellac material een opacity map toepast op de shellac, dan zie je de base er doorheen. Echter pas jij de opacity-map toe op de base, dus kijk je er dwars doorheen. Je opacity map zit, als ik het goed begrijp, nu op de base en dan krijg je dus dit. Tenminste, het lijkt me dat dat het probleem is.
Ik heb het nu op een andere manier opgelost. Ik heb een shell material gebruikt met als original de opacity map en als baked de standard.
Omdraaien met een shellac gaf ook niet het gewenste resultaat. Heb het ook nog met een multi-subobject material geprobeerd, maar ook dat gaf niet wat ik wilde.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/sdoornbos/Pics/Band2-k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650

Ik heb vanaf nu ook 3D Studio Max 7, en het is wel een cool programma!
Ik heb een aantal tutorials gezien, en ik ben sinds 2 dagen bezig met wat aan te klooien!
Nu heb ik m'n eerste theepot af, en ik hoop dat jullie hem cool vinden!

Afbeeldingslocatie: http://hpbimg.hetvuurwerkforum.com/theepot.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 115650 op 01-01-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Ik heb een vraagje, zoals je hieronder kunt zien mislukt het renderen van mijn koplampen.
Zoals bij de rechter koplamp te zien is rendert ie het stuk bovenaan wel goed, maar daaronder lijkt ie de checkermap te reflecteren i.p.v wat anders. Ik heb zelf vandaag al een paar keer opnieuw geprobeerd, dus mischien kunnen jullie een advies geven. Afijn, wipje :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~rme_2001/lampenrender.jpg
Glas material van de koplamp heb ik als volgende gemaakt :
Basic material met 50 Opacity Spec 150 Gloss 80.
Maps :
Bump 250 Checker
Refraction 25 Raytrace

Alle hulp is welkom :)

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

een probleembje, ik ben het lichaam al deels aan het riggen. Maar aangezien ik altijd problemen heb met het selecteren van die verdomde bones, leek het me handig om hier grotere dummy's bij de belangrijkste delen van het lichaam te plaatsen. Maar ik kan deze dummy's niet linken aan z'n bones. Of tenminste het kan wel maar het heeft geen effect, ik kan de dummy slepen en draaien wat ik wil maar de bones doen geen zak...
Weet er iemand hier een andere oplossing voor, of een manier waarop het zo wel kan..?

plaatje voor de duidelijkheid

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/523YAS5GXYTC

en btw

Ik render altijd met die default scanline renderer van max, gaat wel maar ik wil eigenlijk onderhand wat betere renders krijgen. Weet er iemand een (vooral) snelle en goeie renderer hiervoor?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 01-01-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

[n00b]

ik heb een probleempje, als je 3dmax voor het eerst opstart heb je (standaard dus) van die "lock handles" waarmee je een punt / object kunt verplaatsen op 1 as, nu is dat ding bij mij veranderd in een niet klikbaar rood dingetje, waar wel nogsteeds de assen bij staan, maar waar je niet meer op kunt klikken om te locken op die as :?

*pics op aanvraag :P

[/n00b]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:40:
[n00b]

ik heb een probleempje, als je 3dmax voor het eerst opstart heb je (standaard dus) van die "lock handles" waarmee je een punt / object kunt verplaatsen op 1 as, nu is dat ding bij mij veranderd in een niet klikbaar rood dingetje, waar wel nogsteeds de assen bij staan, maar waar je niet meer op kunt klikken om te locken op die as :?

*pics op aanvraag :P

[/n00b]
WHoei!! Mijn alle eerste 3dsmax vraag toendertijd O+

druk eens 'x' in op je toetsenbord :Y)

[rml](Features in "[ 3d] Project - Tweaktown"[/rml] O+ )

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 01-01-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:43:
[...]

WHoei!! Mijn alle eerste 3dsmax vraag toendertijd O+

druk eens 'x' in op je toetsenbord :Y)
Features si veil O+ .

Lol, ik wist dat toetsje al, maar wist niet dat het ook daartegen hielp :D :P. Kunnen we iig val weer verder met mijn chess board (8> . Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
XLerator schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 18:38:
Ik heb even een vraagje :)
Ik heb nu een aantal splines waarlangs een klimop moet komen, hoe moet ik dat doen?
Scatter werkt alleen met een mesh, en de splines omzetten naar een goede mesh is niet te doen omdat de splines alle kanten op gaan.
Is er eventueel een andere goede manier?
Kun je niet gewoon loften met je takken als path en een circle als shape? Dit moet je wel per stuk spline doen, omdat lofting geen splitsingen toelaat, maar dan zou het moeten werken. En dan heb je dus een echte mesh om scatter op los te laten.
Lucky-Shirt schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:10:
[...]

Ik heb het nu op een andere manier opgelost. Ik heb een shell material gebruikt met als original de opacity map en als baked de standard.
Omdraaien met een shellac gaf ook niet het gewenste resultaat. Heb het ook nog met een multi-subobject material geprobeerd, maar ook dat gaf niet wat ik wilde.

[afbeelding]
Je had ook nog gewoon een blend material kunnen gebruiken, ken je die? Maar ok, als het zo is opgelost, dan is dat natuurlijk ook ok. :)
CRiMiNaL schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:57:
Ik heb een vraagje, zoals je hieronder kunt zien mislukt het renderen van mijn koplampen.
Zoals bij de rechter koplamp te zien is rendert ie het stuk bovenaan wel goed, maar daaronder lijkt ie de checkermap te reflecteren i.p.v wat anders. Ik heb zelf vandaag al een paar keer opnieuw geprobeerd, dus mischien kunnen jullie een advies geven. Afijn, wipje :

[afbeelding]
Glas material van de koplamp heb ik als volgende gemaakt :
Basic material met 50 Opacity Spec 150 Gloss 80.
Maps :
Bump 250 Checker
Refraction 25 Raytrace

Alle hulp is welkom :)
Ik weet niet waar die megabrute bump voor nodig is, maar het effect dat ik zie vind ik in elk geval nogal logisch. Met zo'n sterke bump gaat die alles overheersen en dan kun je dit soort dingen krijgen. Hoe ziet het er uit als je de bump weghaalt? Bedenk je in elk geval wel dat een raytrace-map een bump-map enorm kan versterken, omdat de reflectie onder een net iets andere hoek een totaal andere kleur kan hebben, waardoor je heel sterke contrasten kunt krijgen.
Anoniem: 80198 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:22:
een probleembje, ik ben het lichaam al deels aan het riggen. Maar aangezien ik altijd problemen heb met het selecteren van die verdomde bones, leek het me handig om hier grotere dummy's bij de belangrijkste delen van het lichaam te plaatsen. Maar ik kan deze dummy's niet linken aan z'n bones. Of tenminste het kan wel maar het heeft geen effect, ik kan de dummy slepen en draaien wat ik wil maar de bones doen geen zak...
Weet er iemand hier een andere oplossing voor, of een manier waarop het zo wel kan..?

[afbeelding]
(edit: het onderstaande is een beetje onvriendelijk geformuleerd, sorrie daarvoor, is niet onvriendelijk bedoeld)
Ik lees je tekst en heb het idee dat je geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent? Als ik zo letterlijk lees wat je doet, dan is dat een dummy linken aan een bone en dan de dummy bewegen en dan het erg vinden dat de bone niet meebeweegt? Begrijp ik dat goed? Als dat zo is, dan is het nogal logisch dat het niet werkt. Linking werkt namelijk als volgt: als A aan B is gelinkt, dan beinvloed B A en niet andersom. Als jij een dummy aan een bone linkt, dan merkt de bone daar niks van. De dummy wordt dan beinvloed door de bone, niet andersom.

Andersom, dus de bone linken aan de dummy, is in elk geval met MAX bones niet mogelijk zonder de bones kapot te maken (tenzij het de eerste boon in de chain is). Aan je screenie zie ik dat je Character Studio gebruikt, en hoewel ik niet zoveel ervaring heb met Character Studio, kan het daarmee volgens mij ook niet. Wat je wil doen kan gewoon niet, denk ik.

Je kunt wel proberen de bones van Character Studio dikker te maken, zodat je minder mis klikt. Of gewoon je mesh freezen, dan kun je die niet meer selecteren, maar nog wel zien. Werkt heel goed, doorgaans.
en btw

Ik render altijd met die default scanline renderer van max, gaat wel maar ik wil eigenlijk onderhand wat betere renders krijgen. Weet er iemand een (vooral) snelle en goeie renderer hiervoor?
Waarom wil je precies een betere renderer? Heb je enig idee wat die doet? Een betere render levert uit zichzelf geen betere resultaten, dan moet je hem ook goed gebruiken (en nee, skylight vind ik geen goed gebruik... ;) ). Je moet dus wel ff de tijd nemen om die nieuwe render echt te leren, zeker ook omdat je acceptabele rendertijden wilt hebben. :)

En dan ook nog wat zinnige info voor je, namelijk over je keuze. Bekende renders zijn Brazil, V-ray, finalRender, MentalRay en Renderman. Er zijn er vast meer, maar hier kom ik zo op. Alleen met Brazil en V-ray heb ik zelf uitgebreide ervaring. Dit weet ik er over te vertellen zo snel ff:
  • Brazil: mijn favoriet. Heel goede en complete renderer. Schijnt relatief snel te zijn, maar dat is amper meetbaar door de complexe instellingsmogelijkheden van al die renders. Brazil doet wel zo ongeveer alles dat je wilt, maar sommige effecten zijn onevenredig zwaar om te renderer (sub surface scattering en focal- en motion-blur met name). Brazil mist helaas in de huidige versie nog een mega-belangrijke feature: goede displacement. Brazil 2.0 belooft die te hebben, maar die laat al erg lang op zich wachten.
  • V-ray: mijn tweede renderer. Deze is echt heel erg snel (lijkt sneller dan Brazil in elk geval), maar heeft als nadeel dat je bij de dure rendereffecten erg lang moet wachten voor je tussenresultaten te zien krijgt. Brazil geeft die meteen al en dan zie je het ook meteen als je settings verkeerd zijn, bij V-ray heb je dan al lang zitten wachten, want dan istie al bijna klaar. V-ray is wel slecht afgewerkt in sommige opzichten: de anti-aliasing instellingen lijken de helderheid van het beeld te beinvloeden en dat mag echt niet. De reden dat ik hem gebruik is de extreem goede displacement. Vrijwel oneindig detail in je geometry tegen heel acceptabele rendertijden. Het gras, de struiken en het pad hierin bijvoorbeeld zijn gedaan V-ray displacement.
  • finalRender: de featurelijst is zeer indrukwekkend, maar hij schijnt lastig te zijn om te leren. Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar het valt me op dat finalRender erg weinig gebruikt wordt in werken die op CGTalk de frontpage halen.
  • Mental-ray: zeer populair tegenwoordig, zeer goed ook schijnt, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
  • RenderMan: de beroemde renderer van de bioscoopfilms. Deze is echt voor de advanced shizzle, als je je eigen shaders gaat programmeren en zo. Lijkt me nogal overkill en de link met MAX schijnt trouwens ook vrij slecht te zijn, deze is toch meer voor MAYA, geloof ik. Wel een kwaliteitsproduct natuurlijk, maar niet geschikt, denk ik.
Welke je moet kiezen kan niemand je zeggen, ze hebben allemaal pro's en cons. :) Ik kan je wel vertellen dat complexe renders altijd hele hoge rendertijden hebben, ook bij goede settings en de snelste renderer.

[ Voor 125% gewijzigd door Oogst op 01-01-2005 23:02 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Oogst is back!!!!
Wooooooi :D Bedankt voor je tip aan mij gericht, ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 22:42:

(edit: het onderstaande is een beetje onvriendelijk geformuleerd, sorrie daarvoor, is niet onvriendelijk bedoeld)
Ik lees je tekst en heb het idee dat je geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent? Als ik zo letterlijk lees wat je doet, dan is dat een dummy linken aan een bone en dan de dummy bewegen en dan het erg vinden dat de bone niet meebeweegt? Begrijp ik dat goed? Als dat zo is, dan is het nogal logisch dat het niet werkt. Linking werkt namelijk als volgt: als A aan B is gelinkt, dan beinvloed B A en niet andersom. Als jij een dummy aan een bone linkt, dan merkt de bone daar niks van. De dummy wordt dan beinvloed door de bone, niet andersom.

Andersom, dus de bone linken aan de dummy, is in elk geval met MAX bones niet mogelijk zonder de bones kapot te maken (tenzij het de eerste boon in de chain is). Aan je screenie zie ik dat je Character Studio gebruikt, en hoewel ik niet zoveel ervaring heb met Character Studio, kan het daarmee volgens mij ook niet. Wat je wil doen kan gewoon niet, denk ik.

Je kunt wel proberen de bones van Character Studio dikker te maken, zodat je minder mis klikt. Of gewoon je mesh freezen, dan kun je die niet meer selecteren, maar nog wel zien. Werkt heel goed, doorgaans.
ut klinkt idd wel een tikkeltje onvriendelijk, maja boeien ;)

ja natuurlijk die bone linken aan de dummy, zon noob ben ik dan ook weer niet. Ik weet wel hoe linking werkt. Maar dat wil character studio op de een of andere manier niet... heel vaag opzich wat indirect beweeg je eigenlijk gewoon zijn hand bone.... maja..

mesh friezen handige tip, die word ut dan maar :) ;)

ook erg bedankt voor die lijst renderers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Anoniem: 80198 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:33:
[...]

ut klinkt idd wel een tikkeltje onvriendelijk, maja boeien ;)

ja natuurlijk die bone linken aan de dummy, zon noob ben ik dan ook weer niet. Ik weet wel hoe linking werkt. Maar dat wil character studio op de een of andere manier niet... heel vaag opzich wat indirect beweeg je eigenlijk gewoon zijn hand bone.... maja..

mesh friezen handige tip, die word ut dan maar :) ;)

ook erg bedankt voor die lijst renderers _/-\o_
Mocht je BTW 3D Studio Max 6 of 7 gebruiken. Probeer dan is Mental Ray, hij zit standaard bijgeleverd en is een goed alternatief tussen de in mijn ogen beperkte default renderer en de superdeluxe (2000 Dollar kostende)Brazil renderer :*)
Dit is puur advies uit m'n eigen (beperkte) ervaringen, en profesionals als Oogst zullen allicht een beter en completer overzicht van hebben.

_/-\o_ _/-\o_ @ Oogst voor hulp, ik weet niet meer hoe ik aan die bump map kwam, ik heb geloof ik lopen renderen en het resultaat bekeken, bump vergroot en weer gekeken. Maar inderdaad zonder bump map rendert ie prima. Dus ik ga daar nog even mee stoeien.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Misschien een handige link voor in de startpost (ik weet niet of het voor langere tijd online blijft staan):

Keyboard shortcut cards voor oa. 3DS MAX en Cinema4D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmerius
Heb helaas niet zoveel kunnen doen vandaag, maar toch nog maar een WIP.

Kan iemand mij overigens vertellen wat het handigst is om te doen. Ik heb gaten gelaten op de plekken van de ramen en de lampen, om deze er later in te plaatsen. Maar het is natuurlijk ook mogelijk om de lampen en ruiten mee te modelleren en dan later materialen toekennen. Wat is dus het handigste om te doen??

Afbeeldingslocatie: http://www.vanhetpadaf.nl/wip2th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
@Ocmerius
Het fijnste is om eerst een complete ruwe body te maken van je auto. Daarna werk ik rustig naar meer detail, waarvan ik ramen en lampen als laatste doe.

Heb een tijdje niet kunnen maxen helaas. Vandaag gelukkig wel het buitenkant af kunnen maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/a3wip/wip15m.jpg
*klikbaar voor 1600x1200*

Op naar het interieur :Y)

@Elvis
28min :p

[ Voor 37% gewijzigd door Chester op 02-01-2005 04:56 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Chester schreef op zondag 02 januari 2005 @ 01:27:
Heb een tijdje niet kunnen maxen helaas. Vandaag gelukkig wel het buitenkant af kunnen maken:

[afbeelding]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
lijkt of je er zo in kan stappen...
Hoelang heeft het geduurd om die te renderen??

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
@Ocmerius
Het fijnste is om eerst een complete ruwe body te maken van je auto. Daarna werk ik rustig naar meer detail, waarvan ik ramen en lampen als laatste doe.

[afbeelding]

@Elvis
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :9~ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Echt heel vet gemaakt Met brazil gerenderd???
mooie koplampen en mooie lak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmerius
@Ocmerius

[afbeelding]

@Elvis
OK, maar model je de lampen en ruiten mee in de body, of model je die apart en zet je die er later in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Het lijkt hier wel "post je 3d auto maar weer" ;)

Hier geen auto maar een robot waar ik al een tijdje mee bezig ben. Ben nog niet helemaal tevreden over de grijp arm.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peerb046/pics/mech51.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peerb046/pics/mech50.jpg

C&C welkom

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben begonnen aan z'n hoofd,

heb hard comments nodig :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/EG8YUO39Q517

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06 20:59
Anoniem: 80198 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:22:

[afbeelding]

en btw

Sorry, het kan aan mij liggen, maar waarom zou je een mesh aan een bone willen linken als je ook gewoon de mesh zelf ipv de bone kan gebruiken?? :?

edit:

btw. je picserver-plaatje doet 't in je laatste post trouwens niet...

[ Voor 5% gewijzigd door inquestos op 02-01-2005 15:25 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inquestos schreef op zondag 02 januari 2005 @ 15:24:
[...]

Sorry, het kan aan mij liggen, maar waarom zou je een mesh aan een bone willen linken als je ook gewoon de mesh zelf ipv de bone kan gebruiken?? :?

edit:

btw. je picserver-plaatje doet 't in je laatste post trouwens niet...
sorry ik vat niet helemaal wat je nou bedoelt. Maar die dummy's zijn bedoel om de bones makkelijker en sneller te selecteren that's all...

lees in ut picserver vakje, en heb gedult :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06 20:59
Anoniem: 80198 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 15:28:
[...]

sorry ik vat niet helemaal wat je nou bedoelt. Maar die dummy's zijn bedoel om de bones makkelijker en sneller te selecteren that's all...

lees in ut picserver vakje, en heb gedult :P
Ah, ok, nu begrijp ik wat je bedoelt. Probleem is dat wanneer je bones gaat linken aan een dummy de verbinding tussen de bone die je linkt en de andere bones wordt verbroken, omdat een object maar aan slechts één ding gelinkt kan zijn. Tis een tijd geleden dat ik heb ge-3dsmaxed (weinig tijd voor gehad), maar volgensmij linkte ik de solvers altijd aan de dummy's, en niet de bones aan de dummy's...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 15:21:
ben begonnen aan z'n hoofd,

heb hard comments nodig :)

[afbeelding]
Ik zou z'n neus iets 'vierkanter' maken op de weg van boven naar beneden. Dan lijkt ie wat mannelijker.

Mweh, die hele neus mag wel iets groter nu ik het zo zie. En probeer het voorhoofd plat te houden, die van vrouwen zijn namelijk rond, die van mannen niet :)

En de plek waar de wenkbrauwen horen te zitten, boven de ogen, die plaatsen mogen iets naar beneden als je begrijpt wat ik bedoel, een beetje horizontaal-dichtgeknepen ogen krijg je dan meer <<--- overdreven gezegt.

Het gaat goed btw, meer heb ik niet aan te merken, en dat zegt aardig wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 15:59:
[...]

Ik zou z'n neus iets 'vierkanter' maken op de weg van boven naar beneden. Dan lijkt ie wat mannelijker.

Mweh, die hele neus mag wel iets groter nu ik het zo zie. En probeer het voorhoofd plat te houden, die van vrouwen zijn namelijk rond, die van mannen niet :)

En de plek waar de wenkbrauwen horen te zitten, boven de ogen, die plaatsen mogen iets naar beneden als je begrijpt wat ik bedoel, een beetje horizontaal-dichtgeknepen ogen krijg je dan meer <<--- overdreven gezegt.

Het gaat goed btw, meer heb ik niet aan te merken, en dat zegt aardig wat :)
thnx,

weer een update dan maar :P

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/T350IVYFHZT3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:02

Sharky

Skamn Dippy!

Hallo Met Wie, Met Wie hallo.....
bedoel je niet "Hallo met wie, Ha wie, met lo!" :)

wat ga je met dat hoofd doen, om maar niet helemaal offtopic te gaan.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Anoniem: 105830 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 01:16:
Misschien een handige link voor in de startpost (ik weet niet of het voor langere tijd online blijft staan):

Keyboard shortcut cards voor oa. 3DS MAX en Cinema4D.
das inderdaad verrekte handig... ik heb hem voor de zeker maar ff gedownd ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sharky schreef op zondag 02 januari 2005 @ 16:29:
[...]

bedoel je niet "Hallo met wie, Ha wie, met lo!" :)

wat ga je met dat hoofd doen, om maar niet helemaal offtopic te gaan.
met : voornaam
wie : achternaam
dus eigenlijk hallo met ''met wie"

heb ik ooit gehoord bij voorstelling van hans teeuwen ofzow, en je je moet toch iets bij je sig invullen :P

maar dat hoofd komt op ut lichaam, van een paar posts trug :)

edit: update

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/29OSJ3BQ4GI6

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 02-01-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 16:59:
[...]

met : voornaam
wie : achternaam
dus eigenlijk hallo met ''met wie"

heb ik ooit gehoord bij voorstelling van hans teeuwen ofzow, en je je moet toch iets bij je sig invullen :P

maar dat hoofd komt op ut lichaam, van een paar posts trug :)

edit: update

[afbeelding]
Neus kan nog iets breder. En de kin kan ook iets minder rond, da's ook iets te vrouwelijk, zo'n ronde kaaklijn :P

Ik zie het al helemaal voor me, met een mooie shader eroverheen, en zo'n shaggy-achtig sikje 8)

Great work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Ik ben nu ongeveer 2 maanden aan het knoeien met C4d, en had vanmorgen opeens een leuk idee om te maken :)

Misschien niet zo orgineel, maar iig geen auto ;)
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jewilcke/CartmanS.jpg
clickbaar

De achter- en ondergrond moeten nog wat beter(en vulling), maar daar heb ik vandaag geen tijd meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Afbeeldingslocatie: http://leander.mutsaers.us/gallery/data/thumbnails/9/wip007.jpg

Clickeable voor 1280x1024

De velg en band voor mijn huidige projectje. Redelijk gelukt zou ik zeggen. Ik was begonnen met een vray displacement maar in combinatie met multi materials gaf dat heel vreemde resultaten waarvan ik de oplossing niet wist dus nu zijn het wel met vray gerenderde bumpmaps.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 32226 op 02-01-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:57:
Ik heb vanaf nu ook 3D Studio Max 7, en het is wel een cool programma!
Ik heb een aantal tutorials gezien, en ik ben sinds 2 dagen bezig met wat aan te klooien!
Nu heb ik m'n eerste theepot af, en ik hoop dat jullie hem cool vinden!

[afbeelding]
Origineel:
Afbeeldingslocatie: http://hpbimg.hetvuurwerkforum.com/theepot.jpg

Update:
Afbeeldingslocatie: http://hpbimg.hetvuurwerkforum.com/theepot2.jpg

Ik heb m'n theepotje ff een update gegeven!
Ik vind hem nu net ff iets beter. :)
Comments are welcome!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 115650 op 02-01-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 18:35:
[...]

Origineel:
[afbeelding]

Update:
[afbeelding]

Ik heb m'n theepotje ff een update gegeven!
Ik vind hem nu net ff iets beter. :)
Comments are welcome!
jouw theepotje? Ik denk toch echt dat tie door iemand anders gemaakt is :P
Hier valt niet egt veel commentaar op te geven... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoezo?
Nee hoor, dit heb IK gemaakt!
Waarom denk je dat??
Inmiddels nog een update, de achtergrond ff verandert!

Update2:
Afbeeldingslocatie: http://hpbimg.hetvuurwerkforum.com/theepot3.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 115650 op 02-01-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 18:57:
Hoezo?
Nee hoor, dit heb IK gemaakt!
Waarom denk je dat??
Inmiddels nog een update, de achtergrond ff verandert!

Update2:
[afbeelding]
sorry hoor, maar deze zit exact hetzelfde standaart in max. En je gaat me egt niet vertellen dat je die precies het zelfde hebt nougebouwt, en heb je dat wel gedaan was het ook vrij onnutig.. Het enige wat jij hebt gedaan zijn die materialen waarschijnlijk, en zo briljant zijn die ook niet weer niet. Niet om je af te zeiken, maar het heeft geen nut om hier te gaan liegen lijkt me..
Als ik ernaast zit, bied ik alvast men exuses aan, maar lijkt me sterk.. laat er maar es een wip van zien dan..?

anyway een van de laatste updates, hijs bijna af

Afbeeldingslocatie: http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/4793/4793_1104688712_large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130495

Ik zit met een probleempje in 3ds max, ik kan namelijks niets meer moven en als ik een plane oid maak, dan staat hij altijd in het midden (co(0,0,0)). Waarschijnlijk een noobvraag, maar ik vind het irritant en ik weet niet hoe ik het moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130495 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 19:04:
Ik zit met een probleempje in 3ds max, ik kan namelijks niets meer moven en als ik een plane oid maak, dan staat hij altijd in het midden (co(0,0,0)). Waarschijnlijk een noobvraag, maar ik vind het irritant en ik weet niet hoe ik het moet oplossen.
x indrukken :P (hey heb ik dit eerder meegemaakt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Zijn ze gelocked (spatie gedrukt)? Dan moet het slotje onderin bij je timeline geel zijn.
Dit verklaard nog niet waarom alles in het midden gemaakt wordt...
^^ lijkt me logischer ;)

Anyway, ik heb ook een vraagje. Ik heb in max al mijn waardes met een , maar ik zou dit in een . willen veranderen, waar kan dit?

[ Voor 6% gewijzigd door Neejoh op 02-01-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130495

Anoniem: 115073 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 19:29:
[...]

x indrukken :P (hey heb ik dit eerder meegemaakt :P )
Ehm... dat werkt evenmin :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:42
Anoniem: 80198 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 19:02:
[...]

sorry hoor, maar deze zit exact hetzelfde standaart in max. En je gaat me egt niet vertellen dat je die precies het zelfde hebt nougebouwt, en heb je dat wel gedaan was het ook vrij onnutig.. Het enige wat jij hebt gedaan zijn die materialen waarschijnlijk, en zo briljant zijn die ook niet weer niet. Niet om je af te zeiken, maar het heeft geen nut om hier te gaan liegen lijkt me..
Als ik ernaast zit, bied ik alvast men exuses aan, maar lijkt me sterk.. laat er maar es een wip van zien dan..?

[afbeelding]
Whoa dit zit er erg goed uit!
Misschien dat je nog wat aan het gras kunt doen?
Want het staat erg rechtop en is nogal dun?
Verder kan ik niets vinden :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

messi schreef op zondag 02 januari 2005 @ 19:37:
[...]

Whoa dit zit er erg goed uit!
Misschien dat je nog wat aan het gras kunt doen?
Want het staat erg rechtop en is nogal dun?
Verder kan ik niets vinden :)
thnx

60% zoiets :P

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/2X22IJI6VEH2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 19:02:
[...]

[afbeelding]
Oh, bedoel je het zo!
Ik dacht dat je bedoelde dat iemand anders dit heeft gemaakt.
Het is dat ding wat standaard in 3D Max zit, maar ik heb er wel mooi een glas effect bij gedaan.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:02:
[...]

Oh, bedoel je het zo!
Ik dacht dat je bedoelde dat iemand anders dit heeft gemaakt.
Het is dat ding wat standaard in 3D Max zit, maar ik heb er wel mooi een glas effect bij gedaan.
:D
ghehe, ja zo bedoelde ik ut ja. En op een materiaal valt meestal zo bar veel commentaar op te geven. Als het glas moet zijn zou ik er een lichte reflectie bij doen, en zon ander effect (ben de naam ffe kwijt :? ) het effect dat je krijg als je door glas naar iets anders kijkt zeg maar :P
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.