realityalways start as a dream
Dat scalen werkt idd alleen als je eerst "freeze all transforms" hebt gedaan
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Heb ik jaren geleden al gedaan. Door TrueSpace ben ik bekend geraakt met 3DAnoniem: 91644 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:49:
Eindelijk een beetje tijd over...
Tis alweer een tijdje dat ik mezelf heb bezig gehouden met 3D moddeling... En zit er over te denken om toch maar over te stappen naar 3Ds MAX in plaats van TrueSpace.
[knip]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

(Klikbaar!)
[ Voor 4% gewijzigd door Rynji op 24-12-2004 22:51 ]
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Ik vind het eigenlijk een beetje te weinig om hier iets over te zeggen..
Maar werk het allemaal eens wat meer uit, misschien kunnen er dan meer mensen wat zeggen.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
NOFI, maar een box een beetje extruden noem ik geen magazijn,T!m0n schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 09:57:
Ik ben nu bezig met een echt tussendoortje tussen de hummer en dat is een handpistooltje hier een render van het magazijn dat heb ik alleen nog maar gemaakt
[afbeelding]
(Klikbaar!)
Comments welkom
Kijk is op sites met Blueprints voor pistols ...
Ik had een hele goeie link gezien op SMCars (Ja een gun BP site op een Car BP forum

2e plaatje Bij je rechter armsteun, bij het draaipunt zeg maar .. gaat iets niet goed ...KayFatih38 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 12:24:
en weer een update![]()
C&C please
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn WIP voor de vroege ochtend/middag maar weer

PIMP Velg voor m'n 350Z

C&C Welkom
[ Voor 20% gewijzigd door CRiMiNaL op 24-12-2004 12:37 ]
... MMORPG Addict.
als je ten eerste eens zegt welk pistool, welk caliber, en het magezijn eens fatsoenlijk uitwerkt ;)Om commentaar fatsoenlijk te geven hebben wat degelijks nodig, dus de nodige inkepingen om het magezijn in het wapen te houden, mss al een paar kogels erin, en anders de bodemplaat die naar bovenstaat, inkeping van boven, mss gaatjes om te kijken hoevol het magezijn zit, spring erin (alleen als er ook gaten in moeten), zowieso al die edges chamferenT!m0n schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 09:57:
Ik ben nu bezig met een echt tussendoortje tussen de hummer en dat is een handpistooltje hier een render van het magazijn dat heb ik alleen nog maar gemaakt
[afbeelding]
(Klikbaar!)
Comments welkom
update van mijn eigen model, ietsje lichter gemaakt, en ruitenwissers en een paar kleine details
dodge charger
[ Voor 11% gewijzigd door Schuey op 24-12-2004 13:42 ]
Nice touch die ruitenwissers, zeg hoe heb jij die letters zo netjes op je band gekregen ? Met netjes bedoel ik zo rond. Ik ben nu met m'n band bezig .. maar hoe ik het ook doe .. krijg de tekst er NIET netjes op.Schuey schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:40:
[...]
als je ten eerste eens zegt welk pistool, welk caliber, en het magezijn eens fatsoenlijk uitwerkt ;)Om commentaar fatsoenlijk te geven hebben wat degelijks nodig, dus de nodige inkepingen om het magezijn in het wapen te houden, mss al een paar kogels erin, en anders de bodemplaat die naar bovenstaat, inkeping van boven, mss gaatjes om te kijken hoevol het magezijn zit, spring erin (alleen als er ook gaten in moeten), zowieso al die edges chamferen
update van mijn eigen model, ietsje lichter gemaakt, en ruitenwissers en een paar kleine details
dodge charger
... MMORPG Addict.

Klikbaar
(Five Seven)
[ Voor 6% gewijzigd door Rynji op 24-12-2004 14:53 ]
thx, ja ik schaam me er zelfs een klein beetje voorCRiMiNaL schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:03:
[...]
Nice touch die ruitenwissers, zeg hoe heb jij die letters zo netjes op je band gekregen ? Met netjes bedoel ik zo rond. Ik ben nu met m'n band bezig .. maar hoe ik het ook doe .. krijg de tekst er NIET netjes op.

Thanks Neejoh (die gozer laat een vette boer johNeejoh schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:29:
http://3d-palace.com/video.php?vid=60 <=== mischien is die wel leuk voor je T!m0n
Anoniem: 80198
maf pistoolSchuey schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:38:
aub t!mon, je kan nog genoeg doen
[afbeelding]
[afbeelding]
hoezow maf
dunno, ziet een beetje maf uit, mischien de loop ofzo
Anoniem: 67363
Yeah don't fuck with the FiveSeven.
Dit 'dingetje' gaat na 100 meter nog dwars door een moderne combat helm heen.
Komt door de .57 ammo die ook gebruikt word in de P90
Dit maakt het een van de beste pistolen ter wereld. De Desert Eagle is ook sterk maarja beetje te zwaar en te lomp om hem tot een goed pistool te maken.
Anoniem: 116256
C&C please!!

..
..
sorry kon het niet laten
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Anoniem: 76253
BOOOHHHH
oke question
Ik wil een straaljager maken met dus een ....
straalpijp!!
hoe maak ik het best iets dat op dit lijkt

zoals rechtsonder
Greetz
Dit is geen Gun topicAnoniem: 67363 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:57:
[...]
Dit maakt het een van de beste pistolen ter wereld. De Desert Eagle is ook sterk maarja beetje te zwaar en te lomp om hem tot een goed pistool te maken.
Wel interressant wat je allemaal zegt kben wel geintereseerd in dat soort dingen
[ Voor 5% gewijzigd door Rynji op 24-12-2004 16:42 ]
naja ik kan wel fucken met ut geweer, maar beter niet met iemand die in ut bezit is van zon geweer... Wat een kerstgedachte hieroAnoniem: 67363 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:57:
[...]
Misschien een meshsmooth?XLerator schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:30:
Ik ben ook bezig met een nieuw projectje
C&C please!!
[afbeelding]
..
..
sorry kon het niet laten
en iets meer detail, tenzij het voor een filmpje is, dan zou ik het zo laten
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Anoniem: 91469
gewoon een kegelvormige model maken met een half-doorzichtige material + (motion) blur ?Anoniem: 76253 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:41:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
BOOOHHHH
oke question
Ik wil een straaljager maken met dus een ....
straalpijp!!
hoe maak ik het best iets dat op dit lijkt
[afbeelding]
zoals rechtsonder
Greetz
en anders: PARTICLESSS!!!!!!!!! gotta

Vrijdagavond besteld vanuit New Orleans US, maandag morgen om 10:00 binne
350z tutorial ... ? heb je url voor mij .. ik zit het helemaal op eigen initiatief te doen ..Anoniem: 116256 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:05:
Kan iemand mij astublieft helpen... ben net begonnen met die nissan 350z tutorial.. alleen ik krijg de bleuprints niet geod voormerkaar .. wil astublief iemand um online zetten.. ben nu al 1,5 uur bezig maar krijg um nie goed
Als je zegt wat niet lukt dan kunnen mensen je helpen. maare als je al moeite hebt met het plaatsen van de BP's .. dan kun je beter wat meer andere tuts gaan doen voordat je aan een car begint.
Hier een filmpje van m'n velg ... draaiend dan

http://home.planet.nl/~rme_2001/velgdraai.avi
... MMORPG Addict.
Anoniem: 91469
hij bedoelt denkik de 300ZX boxmodelling tutorial die op CGTalk stondCRiMiNaL schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:10:
[...]
350z tutorial ... ? heb je url voor mij .. ik zit het helemaal op eigen initiatief te doen ..
mooi kerstkado voor jezelfNeejoh schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:53:
Ithem VERY much
Heb ook de DVD van Allan mcKay (particle king) besteld. Heb er 75€ voor neer moeten leggen, maar dan heb je ook wat
Vrijdagavond besteld vanuit New Orleans US, maandag morgen om 10:00 binneMag ook wel als je bijna netzoveel betaald voor transportkosten als voor de DVD zelf
[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 91469 op 24-12-2004 18:31 ]
Ik wil als ik klaar ben met de body ook de wankelmotor gaan maken. Ik moet in ieder geval nog de achterkant doen, de spiegels, deurdingen(naam kwijt) en ook het interieur. De kleur is trouwens een beetje gejat van Alfa Romeo, maar ik hoop dat de Alfisten het wel goed vinden. Ik denk sowieso dat ik hem heel Japans wit ga maken.

I love the smell of a Palm in the morning.
Anoniem: 91399
Ik heb hem ook al een tijdje in huis, echt meesterlijk die tutorials. maar het is wel schandalig wat je voor die transportkosten betaald, en dan heb je nog geluk dat de dollarkoers gunstig is anders was het helemaal overdreven duur voor een dvd'tje. Maar heb je er ook afterburn bij?, om goede atmosferische effecten te maken heb je dat toch echt nodig volgens mij.Neejoh schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:53:
Ithem VERY much
Heb ook de DVD van Allan mcKay (particle king) besteld. Heb er 75€ voor neer moeten leggen, maar dan heb je ook wat
Vrijdagavond besteld vanuit New Orleans US, maandag morgen om 10:00 binneMag ook wel als je bijna netzoveel betaald voor transportkosten als voor de DVD zelf
Mag inderdaad blij zijn met de koers ja. Hij had niet veel duurder moeten worden. Probleem is dat ik Afterburn Masters ook nog wil bestellen van hem, das alleen 110 pondAnoniem: 91399 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:29:
[...]
Ik heb hem ook al een tijdje in huis, echt meesterlijk die tutorials. maar het is wel schandalig wat je voor die transportkosten betaald, en dan heb je nog geluk dat de dollarkoers gunstig is anders was het helemaal overdreven duur voor een dvd'tje. Maar heb je er ook afterburn bij?, om goede atmosferische effecten te maken heb je dat toch echt nodig volgens mij.
Ik gebruik inderdaad Afterburn, vereiste plugin voor veel leuke effecten
Anoniem: 91399
zou ik je mogen toevoegen aan msn, zodat we wat tips uit kunnen wisselen e.d.?Neejoh schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:46:
[...]
Mag inderdaad blij zijn met de koers ja. Hij had niet veel duurder moeten worden. Probleem is dat ik Afterburn Masters ook nog wil bestellen van hem, das alleen 110 pondDat gaat me dan weer net een beetje te ver. Voorlopig heb ik genoeg aan dit DVDtje
Ik gebruik inderdaad Afterburn, vereiste plugin voor veel leuke effecten
vet!Milanza schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:16:
Hier weer een autoHet is echter een auto die niet veel mensen doen: een RX-7 FC3S NA(het 2e type dus zonder turbo)
Ik wil als ik klaar ben met de body ook de wankelmotor gaan maken. Ik moet in ieder geval nog de achterkant doen, de spiegels, deurdingen(naam kwijt) en ook het interieur. De kleur is trouwens een beetje gejat van Alfa Romeo, maar ik hoop dat de Alfisten het wel goed vinden. Ik denk sowieso dat ik hem heel Japans wit ga maken.
[afbeelding]
eindelijk geen Audi TT, Ferrari of een Fairlady!
Ziet er goed uit, asjeblieft helemaal afmaken want ik zie in dit topic alleen maar veelbelovende dingen wegkwijnen. (hoeveel mensen posten hier nou echt renders die _helemaal_ af zijn. Niet veel iig.
This too shall pass
Laat die lichten anders eerst nog even zitten, en richt je eerst nog even wat op de wielkassen enzo... Tis natuurlijk maar net wat je fijn vind werken
sure (: msn[at]neejoh.nlAnoniem: 91399 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:58:
[...]
zou ik je mogen toevoegen aan msn, zodat we wat tips uit kunnen wisselen e.d.?
[ Voor 33% gewijzigd door Neejoh op 25-12-2004 20:22 ]
Anoniem: 108948
Rendering environment dan zie je daar background color dat is da zwart klik erop en kies je kleur en als je en plaatje wil doe je environment map door op die langen none te klikkenAnoniem: 108948 schreef op zondag 26 december 2004 @ 10:42:
Het is waarschijnlijk een beetje n00bvraag, maar hoe maken julie bij een render de achtergrond zo mooi wit? ik kan wel gewoon een witte plane eronderschuiven (3dsmax), maar julie doen toch iets anders.., denk ik... of zijn die renders niet in 3dsmax?
[ Voor 5% gewijzigd door Rynji op 26-12-2004 11:11 ]
Anoniem: 108948
ok bedanktT!m0n schreef op zondag 26 december 2004 @ 11:11:
[...]
Rendering environment dan zie je daar background color dat is da zwart klik erop en kies je kleur en als je en plaatje wil doe je environment map door op die langen none te klikken
Of sneltoets 8.
(deze vraag kan ook wel in de openingspost btw)
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
dat snap ik dan nooit, mensen zijn blij dat ut geen mooie auto is. Dit is ook met vrouwen(of mannen), als je een dikke lelijke vrouw/man maakt, vind iedereen ut ineens prachtig want het is eindelijk es geen fotomodel.. Wat is er in godsnaam mis met een fotomodel of een mooie auto, die zie ik dan toch nog altijd wel liever.. Maar ik zie die mensen in het echte leven ook niet eerder een lelijke vrouw en verrote auto nemen als ze kunnen kiezen, dus ik vind dat soort dingen nergens op slaan.. Maar kan ook aan mij liggen, ik raak er beetje geirriteerd van iggsharky schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:00:
[...]
vet!
eindelijk geen Audi TT, Ferrari of een Fairlady!
Ziet er goed uit, asjeblieft helemaal afmaken want ik zie in dit topic alleen maar veelbelovende dingen wegkwijnen. (hoeveel mensen posten hier nou echt renders die _helemaal_ af zijn. Niet veel iig.
Veel mensen maken dingen niet af nee, ben ik ook schuldig aan
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Mischien dat iemand reference van koppen op zun pc heeft staan, zou ik het heel erg waarderen alstie die door zou willen mailen(niet naar adres van mijn profiel(werkt niet meer)
mja ik denk niet dat het alleen dat is. Want characters bijvoorbeeld zijn elke keer anders, en toch vinden sommige mensen het mooier ofzo als er dikke lelijke characters worden gemaakt. Ik heb er niks op tegen, maar ik zie toch nog altijd liever een of ander knap vrouwtje..Schuey schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:43:
het is hetzelfde als dat iedereen die wel eens een wapen maakt, weleens een colt m4a1 of een andere armalite variant heeft gemaakt. Na de 10.000.000 armalite is het weleens leuk om een fn fal te zien bijvoorbeeld
Google gaf dit .Anoniem: 80198 schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:15:
ik heb reference nodig van een mannelijke kop.. Weet er iemand mischien een site waar ik deze kan vinden(lijkt me niet maja je weet nooit)..
Mischien dat iemand reference van koppen op zun pc heeft staan, zou ik het heel erg waarderen alstie die door zou willen mailen(niet naar adres van mijn profiel(werkt niet meer)
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
ja en daar heb ik dus niks aan, ik heb voor en zij-kant nodig, anders kan ik er niks mee. Geloof mij ik heb google al 1000en keren afgezocht, alle sites ken ik denk ik al wel. Dus ik hoop dat iemand rreference op zijn pc heeft staan
tja op dat gebied ligt het anders. Maar imperfectie is ook wel cool opzich, denk dat de meesten het daar wel mee eens zijnAnoniem: 80198 schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:19:
[...]
mja ik denk niet dat het alleen dat is. Want characters bijvoorbeeld zijn elke keer anders, en toch vinden sommige mensen het mooier ofzo als er dikke lelijke characters worden gemaakt. Ik heb er niks op tegen, maar ik zie toch nog altijd liever een of ander knap vrouwtje..![]()
. Ik snap die comments gwoon vaak niet,... maja je moet toch iets zeggen...
[ Voor 7% gewijzigd door Schuey op 26-12-2004 17:20 ]
Anoniem: 106564
Ik ben een beetje aan het prutsen met 3dmax.. en nu stuit ik op een probleem..
Ik werk met 2 verschillende files.. In de ene zit een Cola flesje (van tutorial van Elmar) en de ander een plastic dopje...
Hoe krijg ik dat "plastic dopje" van de ene file naar de andere file...
Zonder dat ik het dopje weer opnieuw moet gaan maken...
[/Noob Alert]
Alvast bedankt
Groeten Jajn
Opgelet!Anoniem: 106564 schreef op zondag 26 december 2004 @ 18:18:
[Noob Alert]
Ik werk met 2 verschillende files.. In de ene zit een Cola flesje (van tutorial van Elmar) en de ander een plastic dopje...
[/Noob Alert]
Alvast bedankt![]()
Groeten Jajn
Je opent je Colaflesje file
Vervolgens kies je "Merge" uit het file menu en selecteer je je dopjes file
(Zorg ervoor dat het dopje trouwens een duidelijke naam heeft
Selecteer je dopje en klik op merge.
De rest komt dan vanzelf wel
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
file>merge>aanklikken et voilaAnoniem: 106564 schreef op zondag 26 december 2004 @ 18:18:
[Noob Alert]
[/Noob Alert]
Alvast bedankt![]()
Groeten Jajn
Anoniem: 106564
Tanx !!Opgelet!
Je opent je Colaflesje file
Vervolgens kies je "Merge" uit het file menu en selecteer je je dopjes file
(Zorg ervoor dat het dopje trouwens een duidelijke naam heeft)
Selecteer je dopje en klik op merge.
De rest komt dan vanzelf wel
Ik ga het proberen..
ziet er netjes uitChester schreef op zondag 26 december 2004 @ 20:20:
En een updatetje van mn porsche:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dont minde the achterbumper, zitten nog een paar foutjes in
Kom maar op met jullie commetaar.
* FabiandJ kijk naar de klok en gaat maar eens naar bed
[ Voor 19% gewijzigd door FabiandJ op 27-12-2004 02:02 ]
Dutch3men gaat naar bed in de wetenschap dat hij wel degelijk goed bezig is.Dutch3men schreef op maandag 27 december 2004 @ 02:01:
Zo een wipje van mij na een paar uur werken aan de Audi A3 Sportback
[afbeelding]
Kom maar op met jullie commetaar.
* ZipoBibrok5-108 kijk naar de klok en gaat maar eens naar bed
Keep it up!
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
De polygon counter van Max geeft 1196 aan, en het render venster geeft 2398 faces aan. Waar moet ik nou naar kijken?
Anyway, hier is ie dan.

(dit is de meest recente wip. als je de cijfers naar beneden haalt dan zie je de voortgang goed.ik heb alleen zijn bovenlichaam getextured.)
http://www.superkoe.com/~boon/raziel/wire.GIF <- is de wire.
Ik zou graag comments willen op zowel de mesh als de texture.
Volgens mij geef je het zelf al aan : het een zijn vertices en het ander faces. Volgens mij moet je de faces aanhouden (dus 2398), maar hang me er niet aan op. Ziet er verder goed uit.Senzuboon schreef op maandag 27 december 2004 @ 02:11:
Een klasgenoot van me vroeg of ik Raziel van Soul Reaver na kon maken. Hij wil het als game character gebruiken. Ik ben nog bezig met texturen. Damn wat is dat een helIk ga hem voor UT 2k3/2k4 maken. Ik zelf vind de progressie wel goed gaan omdat dit mijn eerste echte projectje is waar ik unwrap en goed moet riggen. Ik heb veel geleerd van het unwrappen.
De polygon counter van Max geeft 1196 aan, en het render venster geeft 2398 faces aan. Waar moet ik nou naar kijken?
Anyway, hier is ie dan.
[afbeelding]
(dit is de meest recente wip. als je de cijfers naar beneden haalt dan zie je de voortgang goed.ik heb alleen zijn bovenlichaam getextured.)
Zipobibrok5-108 probeert momenteel het uvw mapping in Blender onder de knie te krijgen en vind dat ook niet echt prettig.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
Voor een game tellen het aantal triangles, de polygon counter telt polygonen (kunnen meer dan 3 hoekpunten hebben en kunnen daardoor ook uit meerdere tri's bestaan). Kijk dus naar het aantal faces.Senzuboon schreef op maandag 27 december 2004 @ 02:11:
...
...
don't fuck with da desert eagleAnoniem: 67363 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:57:
[...]
Hoe maak jij de naden tussen de 'panelen'? bij mij zien ze er altijd zo belabberd uitChester schreef op zondag 26 december 2004 @ 20:20:
En een updatetje van mn porsche:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dont minde the achterbumper, zitten nog een paar foutjes in

Hij is erg nice verder trouwens, porsche rules
[ Voor 39% gewijzigd door geez op 27-12-2004 11:40 ]
-db- heeft gelijk, niet ZipoBibrok5-108. De polygon counter telt inderdaad polygons en dat kunnen ook meer dan driehoeken zijn en die wil je wilt driehoeken weten. De renderer klopt wel.Senzuboon schreef op maandag 27 december 2004 @ 02:11:
Een klasgenoot van me vroeg of ik Raziel van Soul Reaver na kon maken. Hij wil het als game character gebruiken. Ik ben nog bezig met texturen. Damn wat is dat een helIk ga hem voor UT 2k3/2k4 maken. Ik zelf vind de progressie wel goed gaan omdat dit mijn eerste echte projectje is waar ik unwrap en goed moet riggen. Ik heb veel geleerd van het unwrappen.
Anyway, hier is ie dan.
[afbeelding]
Wat puntjes van commentaar op je model:
-Ik zelf vind veel contrast in de texture erg mooi, maar het wordt er wel een beetje cartoony van. Veel schaduwrandjes en vuilrandjes geeft het wat mij betreft net wat meerwaarde, maar dat is ook smaak natuurlijk.
-Wanneer twee dingen over elkaar vallen, zoals bijvoorbeeld de de bruine doeken bij zijn pols over de gele doeken bij zijn elleboog, dan kun je daar gemakkelijk een diepteëffect aan geven door in de texture een zwarte outer glow te doen bij de bovenste van de twee. Dat is dus in Photoshop. Outer glow is sowieso en tool die je heel erg vaak kunt gebruiken bij texturing.
-De polygoonverdeling lijkt een beetje uit balans te zijn. Je hebt erg veel polies in de vingers zitten, terwijl de knieën bijzonder hoekig zijn. Tenzij je hier bewust voor kiest omdat er in de game heel veel focus is op de handen, is dit niet goed. Normaal gesproken wil je overal dezelfde feel van detail hebben. Dat geldt ook voor de unwrap trouwens, maar dat kan ik hier niet zien. Unwrappen met een checkerboard als texture is daarom heel handig: dan kun je mooi zien of de texture overal even groot is en er dus evenveel detail in de pixels zit. Tenzij een plek heel belangrijk is voor de looks, want die moet dan meer detail en dus meer pixels en polygonen hebben.
-Ik kan het zo niet zo goed zien, maar heb je gezorgd voor wat extra scharnierpolies bij de ellebogen, schouders en knieën? Die moeten straks namelijk goed kunnen bewegen.
Verder: goed bezig, met een mooie texture kan die heel cool worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Oogst op 27-12-2004 11:50 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Anoniem: 116571
even een klein vraagje, van een geirriteerde user
Welke manier is het makkelijkst voor een n00b om een auto te maken, ik heb het namelijk geprobeerd met splines, maar dan moet je telkens nieuwe punten maken, welden enz enz. en het meest irriterende is, dat als je (in 3dmax) in de front view iets verplaatst, of maakt, hij het in een andere dimensie compleet anders neerzet
In tutorials leggen ze ook de helft niet uit
Thnx alvast
Die audi van me zit te vol met fouten dus ik wil het opnieuw proberen met een andere auto. En nu leek m'n eigen auto me wel leuk
maar ik heb alleen blueprints van de zijkanten gevonden en ik had graag een top view er ook bijgehad
hier nog een site met flink wat blueprints van auto's
misschien iets voor de OP
http://www.3dfinlay.net/gallery/blueprints
[ Voor 17% gewijzigd door Kaasplank op 27-12-2004 15:57 ]
Verder heb je drie keuzes om een auto te maken: met splines, NURBS of polygonen (of misschien nog een andere techniek die ik over het hoofd zien, maar de meesten gebruiken 1 van deze drie). Polygonen doen de meesten hier op GoT en is voor beginners waarschijnlijk ook wel het gemakkelijks. Ik zelf vind polygonen in elk geval wel het fijnst werken, maar ik zou sowieso al aan iets leukers dan een auto beginnen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
En hier na lange tijd weer 2 renders van m'n hummer en het pistooltje ligt even stil ben nu weer bezig met m'n hummer

Let niet op de "vlekken" weet iemand hoe je ze weg kan krijgen?
KliKbAaR
comments
Anoniem: 130495

Mijn eerste stukje 3D ooit geproduceerd: een Mercedes Gullwing 300 SL. Vond het persoonlijk een van de mooiste auto's die er zijn en ben er aan begonnen om wat skills op te doen (die nu quasi nihil zijn) en ook wel een beetje om te 'pimpen'
Eigenlijk ben ik er niet zo trots op, want er zitten enkele fouten in en ik weet niet hoe ze op te lossen.
Anoniem: 77041
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Vooral details verfijnt en meshfouten weggewerkt, weinig nieuws.
Nog een vraagje.. Over deze clayrender. Als ik het render ziet het er grotendeels wel goed uit, maar krijg ik op sommige plekken een soort van blurrige vlekken? (zoals onderaan de 'bobbel', die horizontaal over de auto loopt)

Hoe kan ik dat verhelpen?
En verdere comments op mn auto zijn erg welkom
Nog steeds zo'n open rand bovenin de voorruitgeez schreef op maandag 27 december 2004 @ 20:04:
niet al te groot updateje aan mn fiat 500...
[afbeelding]
Vooral details verfijnt en meshfouten weggewerkt, weinig nieuws.
Nog een vraagje.. Over deze clayrender. Als ik het render ziet het er grotendeels wel goed uit, maar krijg ik op sommige plekken een soort van blurrige vlekken? (zoals onderaan de 'bobbel', die horizontaal over de auto loopt)
[afbeelding]
Hoe kan ik dat verhelpen?
En verdere comments op mn auto zijn erg welkom
right, ik heb nu vaak genoeg dezelfde comment gegeven, en je hebt het nog niet veranderd, tzou wel leuk zijn voor de mensen als je dan ook wat met het comment deed....T!m0n schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:04:
netjes Dutch3men!
En hier na lange tijd weer 2 renders van m'n hummer en het pistooltje ligt even stil ben nu weer bezig met m'n hummer
[afbeelding]
[afbeelding]
Let niet op de "vlekken" weet iemand hoe je ze weg kan krijgen?
KliKbAaR
comments
haha ja dat stond in de fiat 500 tut.. dus heb die maar open gelaten.. heb net ff gekeken maar ze hebben er de rest vd. tut. ook niets mee gedaan, gewoon het raam erin gezet. werk hem wel even weg, is 1 cut en 1 weld werkT!m0n schreef op maandag 27 december 2004 @ 20:09:
[...]
Nog steeds zo'n open rand bovenin de voorruit
oefMayaFreak schreef op maandag 27 december 2004 @ 20:29:
Hier weer een updateje. Spatborden gemaakt, aan de ophanging begonnen en een paar kleine aanpassingen gedaan.
[afbeelding]
En een wireframe:
[afbeelding]
[ Voor 37% gewijzigd door geez op 27-12-2004 21:13 ]
Wat is die comment danSchuey schreef op maandag 27 december 2004 @ 20:42:
[...]
right, ik heb nu vaak genoeg dezelfde comment gegeven, en je hebt het nog niet veranderd, tzou wel leuk zijn voor de mensen als je dan ook wat met het comment deed....
Wat voor tutorial is dat heb je er een link van of wat meer informatie over.Anoniem: 77041 schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:42:
Ben op deze moment de video tutorial van de Audi A3 Sportback aan het volgen. Nu wat mij al direct opvalt is dat ik bij een plane diagonale strepen heb. Hoe en waar kan ik deze uitschakelen want ze irriteren bij de planes voor de blueprint.
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Anoniem: 132563
Edit:
Ik heb het over de auto van mayafreak
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 132563 op 27-12-2004 22:55 ]
voor de dertigste keer in dit topic. standaard grijs / bruin material met een skylightAnoniem: 132563 schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:54:
Hoe noem je die grijswit achtige stijl van die auto? Ik ben nieuw en heb net 3ds max. Het lijkt een beetje klei achtig. Dat spreekt me wel aan en ik zou ook graag tutorials willen volgen met die stijl
Edit:
Ik heb het over de auto van mayafreak

@Dark AngelDark Angel schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:30:
[...]
Wat voor tutorial is dat heb je er een link van of wat meer informatie over.
Ja kan de tutorial hier in stukken downloaden. Alles tesamen is het ongeveer 650 MB. Filmpjes zijn in 800x600 dus redelijk zichtbaar. 3D-Palace
Unsmoothed:

Smoothed:

Graag commentaar aub.
Moet er nog wel bijzeggen dat dit mijn eerste ervaring is met 3ds Max en met carmodelling.
Dus geef me qua commentaar en tips maar de volle laag aub!
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 77041 op 28-12-2004 08:57 ]
In het midden heb je een rare bobbel erin die er niet in hoort.Anoniem: 77041 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:48:
Mijn eerste WIP-je is er eindelijk. Ben bezig met de Audi A3 Sportback.
Unsmoothed:
[afbeelding]
Smoothed:
[afbeelding]
Graag commentaar en kritiek.
En dit is mijn wip.

Zitten nog een paar kleine foutjes in maar die gaan vanzelf wel een keer weg. Nadat ik klaar ben met het detail toevoegen aan de voorkant.
Hier een plaatje ervan:
Klikbaar!!!
[ Voor 3% gewijzigd door Rynji op 28-12-2004 09:54 ]
In editable mesh moet je wel zorgen dat je tollerance (oid) hoog genoeg staat, want ze staan wel een eindje van elkaar af
tja tis mooi, maar kom toch weer een beetje op de post van XLerator terugAnoniem: 77041 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:48:
Mijn eerste WIP-je is er eindelijk. Ben bezig met de Audi A3 Sportback.
Unsmoothed:
[afbeelding]
Smoothed:
[afbeelding]
Graag commentaar aub.
Moet er nog wel bijzeggen dat dit mijn eerste ervaring is met 3ds Max en met carmodelling.
Dus geef me qua commentaar en tips maar de volle laag aub!
XLerator schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:30:
Ik ben ook bezig met een nieuw projectje
C&C please!!
sorry kon het niet laten
[ Voor 72% gewijzigd door Schuey op 28-12-2004 10:04 ]
Beankt voor je reactie. Alleen registeren lukt niet die pagina wordt niet geopend volgende week nog eens proberen.Anoniem: 77041 schreef op maandag 27 december 2004 @ 23:41:
[...]
@Dark Angel
Ja kan de tutorial hier in stukken downloaden. Alles tesamen is het ongeveer 650 MB. Filmpjes zijn in 800x600 dus redelijk zichtbaar. 3D-Palace
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Had dat probleem ook eerst maar als je naar de mainpage van deze website gaat moet het normaal lukken. Try it!Dark Angel schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 10:42:
[...]
Beankt voor je reactie. Alleen registeren lukt niet die pagina wordt niet geopend volgende week nog eens proberen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Anoniem: 132563
Ik weet niet veel maar ik heb dit gemaakt. Ik wil graag een text op de donuts liefst 3d met een inner bevel.
Iemand vroeg waar de suiker was, maar ik weet niet hoe dat moet.
Ook wil ik een texture op de donuts maar a. ik heb geen leuke textures en b. ik weet ook niet hoe dat precies moet. Wel weet ik dat je M moet drukken
Ja ik ben noob nou en hehe

ja idd, waar iedereen nou zo moeilijk over doet. Dit is standaart van de standaart, enige wat ietsje boeiend is is die skylight...En dat is zo speciaal nou ook weer niet... achja, het ziet er allemaal wat boeiender uit als ut isOogst schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:50:
Niet te geloven dat het zelfs al met hoofdletters wordt geschreven: "Clay Render". Het is gewoon een Ongetexturede Scene Met Skylight. Mooie klei is echt nog wel iets anders hoor.
wauw een verzameling primitiven zonder verlichting en leger achtergrondAnoniem: 132563 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 16:28:
ik ben net begonnen met 3ds max 7
Ik weet niet veel maar ik heb dit gemaakt. Ik wil graag een text op de donuts liefst 3d met een inner bevel.
Iemand vroeg waar de suiker was, maar ik weet niet hoe dat moet.
Ook wil ik een texture op de donuts maar a. ik heb geen leuke textures en b. ik weet ook niet hoe dat precies moet. Wel weet ik dat je M moet drukken
Ja ik ben noob nou en hehe
[afbeelding]
Materiaal ergens op is idd op M drukken, dan op zon leuk bolletje klikken, en op ut vakje naast diffuse, dan bitmap, kies je een mooi pllaatje. Dan selecteer je een object, dan klik je op dat icoontje van een box en een wereldbol(of iets dergelijks) en dan zit je materiaal er als ut goed is op...
Dit topic is gesloten.