Anoniem: 86400 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:56:
[...]
Als png saven gaat idd (dankuwel daarvoor...). Ik vraag me wel af wat je juist met je 2e deel van je zin bedoeld. Heb je het hier over een handeling die ik in PS moet uitvoeren?
Toch is er nog een klein probleempje (maar misschien is het net dat wat je in je 2e deel bedoeld..): wanneer ik het brazil-glas render, dan komen daar reflecties van de omgeving op en speculars,... maar natuurlijk blijft dat glas ook nog deels transparant. Deze transparantie, is die ergens terug te vinden in photoshop?
Ah, ik lees nog eens terug en ik had wat je wilde omgedraaid. Ik dacht dat je in Photoshop een texture maakte met alpha channel voor in je scene, maar dat is dus niet zo: je rendert en wilt de alpha channel in Photoshop hebben.
Als Photoshop dat glas niet goed doet met de alpha, dan weet ik niet hoe dat automatisch goed te doen. Je kunt wel handmatig de alpha channel los renderen en in Photoshop gebruikt: gewoon de achtergrond wit en alle objecten diep zwart en dan renderen. Dan gaat, mits goed aangepakt, je glas ook goed.
jlammertink schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:59:
Ik ben nu even aan het kijken hoe die photons werken met Brazil en zit met een probleem. Ik heb een kamer met een raam waar licht doorheen komt (van een omni) alleen is het in de kamer nog erg donker. Welke settings moet ik aanpassen om het lichter te krijgen in mijn kamer? Verder zitten er ook vlekken op de muren die ik niet wegkrijg... als ik viewrate hoger gooi (weet niet of dit het is) gaan de vlekken niet weg maar wordt de kamer donkerder... wie kan me helpen?
Photons is nogal een uitgebreid geblaat, maar denk ik elk geval aan de volgende dingen:
-search radius en photons in estimate verhogen verhoogt doorgaans ook de vloeiendheid van de belichting;
-gebruik een brazil light en zet bij die ligt global photons aan;
-photons blijven van zichzelf zelfs met heel hoge settings slechte resultaten opleveren met dunne lange objecten zoals tafelpoten.
robin222 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:34:
Zou iemand mij mss even kunnen helpen... Ik heb een cilinder gemaakt en nou wil k het end aan een object attachen en ut begin aan een ander object, zodat je een soort arm krijgt. Hoe kan ik dit het beste doen??
Alvast bedankt
Eigenlijk zou de regel in moeten worden gevoerd dat mensen pas vragen mogen stellen nadat ze mijn tuts hebben gelezen.
helemaal bovenaan onder "normale links"Anoniem: 105830 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:29:
[...]
Ik zei het weer eens helemaal verkeerd, sorry. Die stekels zijn een goed idee, maar wat ik bedoelde is dat die stekels er nu uitzien alsof ze er snel even uit zijn getrokken met een vertex extrude. Je zou ze ook wat mooier rond (of zo) kunnen maken:
Zo bijvoorbeeld:
[
afbeelding]
Of misschien een soort tanden ervan maken:
[
afbeelding]
Met misschien wat bloed er vanaf druipend?
[
afbeelding]
Of gewoon iets heel anders.
hm. ok. eigenlijk is dat laatste helemaal geen goed idee.
Ik zie nu wat je bedoelt en het zou misschien ook wel mooi zijn, maar ik denk serieus dat wat ik nu heb er beter bij past. Zulke stekels als jij noemt zijn heel organisch en meer als slagtangen of botten, terwijl de vorm van de kamer heel geometrisch is. De huidige pinnen zijn ook heel geometrisch en daardoor vind ik het er beter bij passen. En, puur smaak, ik denk ook gewoon dat het zoals het nu is mooier is.
[
Voor 60% gewijzigd door
Oogst op 10-01-2005 11:50
]