Goed, ik zit nu al aardig ver in het spel, ben net uit de gevangenis, en moet nu weet-ik-wat-doen... Is er nergens een maplijstje? Als het nog te veel is, dan hou ik er gewoon mee op, want tot nog toe vind ik het redelijk saai...
Maar ik moet zeggen dat Doom3 me toch veele malen harder heeft kunnen boeien ... Doom3, die GFX, die sfeer, dat was geweldig! Half Life 2 lijkt gewoon zo'n gewone shooter, met wel goede graphics (maar welk topspel van vandaag heeft er slechte graphics, dus dat is eigelijk een non-argument) Voordat er iemand begint opmerkingen te maken dat het er op m'n PC niet goed uitziet,
hier zijn m'n specs, en ik draai HL2 op 1600x1200, AA 4x en AF 8x ... Ik vond Doom3 er op ongeveer dezelfde settings er een pák beter uitzien...
Er waren veel mensen die commentaar hadden op Doom3's gameplay, en dat "half life 2" wel vééél beter ging zijn, maarreuh ... Toch 2 opmerkingen:
1) Die hele tijd met dat hoovercraftje ... hallo ... ik was al bijna op het einde (met 2 health, geen armor meer) van heel dat "level" zonder dat ik die hoovercraft gezien had! Als je lineare (en dat is HL2) gameplay hebt, dan moet je belangrijke dingen veel duidelijker aangeven ... 'k heb me rot mogen zoeken naar dat hoovercraftje ...
2) Het verdere verloop van HL2 na de levels met dat autotje (wat ook ongelooflijk boring was, beetje rijden met crappy besturing, kom je zo'n "grond-stamper" tegen, beetje Combine afknallen, beetje zoeken hoe dat het poortje opengaat, en dan weer verderrijden, boeiend!) is ook zéér repetitief ... staat een turret, beetje zoeken hoe dat je daar nog anders geraakt, turret omver duwen en in de volgende kamer is het net hetzelfde ... Ik heb echt het gevoel dat ik met die buggy en daarna in die gevangenis 10 keer hetzelfde gedaan heb...
Als ik de top shooters van vandaag in een lijstje moet zetten, dan zit HL2 zeker niet vooraan...
Maar anyway ... dit is natuurlijk mijn mening, ik hoop dat jullie er meer plezier aan hebben ...
(ik ga nog wat doom3 spelen

)